Hronika

Женска прича

omega68 RSS / 20.06.2021. u 22:51

 

 

-Мацане, ти би да  се омрсиш?

- Увек госпођо, али те  женске ствари међу ногама ми је преко главе - све су исте - него  бих волео  да чујем   Вашу причу јер  видим да сте пуни  животног искуства које може да ми користи при писању о жени у Србији и њеној  борби за достојанство.

-Ма да, рече као за себе.

Гледам је, још увек је лепа и пожељна.

Могу да наслутим каква је то лепотица била - дуга црна коса која јој пада низ рамена која су још увек лепо извајана, лице без бора око очију и без подочњака, па изгледа да има десетак година мање него што заиста има.

Седимо на клупи у Буковичкој  Бањи поред платана који је посадио , по легенди, Михаило Обреновић и питам се зашто сам се загледао у тај дивни распоред црта лица и груди које пркосе земљиниј тежи.

-Удала сам се се млада, тргне ме суво из мојих мисли. То је било време другачије него сад. Ако се не удаш одмах после средње школе сви мисле да си под неком маном и почну да те избегавају и оговарају.  Био је хармоникаш, досадан и пичка у души, да извинеш. Одмах сам знала да поред њега нећу да уживам. Без икаквог загревања би га ставио и завршио кад он мисли да треба да заврши. Зто сам убрзо почела да шарам, али се нисам крила од њега него од свекра, сверкве и остале мужевљеве родбине, као и од моје родбине која није била рада да им се јуначки изданак шврћка и каља образ. Пожелео ме прво комшија, нисам се много опирала, па комшијин комшија, па венчани кум...

Онда ме је муж нахватао и убио Бога у мени, заслужила сам и поштено испаштала.

Да ли се једноставно прочуло или ме је диплома Гимназије препоручила, не знам, али убрзо су ме примили у то предузеће о коме сам ти причала и у коме сам стекла пензију. Е ту сам доживела све што може да се доживи. Онако млада и путена одмах сам постала љубимица директора, истакнутог члана градског комитета. Он је био љубоморан на мог мужа и није волео да чује да сам, понекад, испуњавала и брачне дужности, па сам га лагала да само са њим лежем.

Онда је, вероватно са вишег места, њему стигло наређење да мора да ме подводи другим директорима братских/сестринских фирми из других градова.

Е то су били дани... Синдикални сусрети, сусрети на радничко-спортским играма, одласци у градове побратиме и дочеци побратима у шумадијским хотелима. Наравно да је све било плаћено што збрињавањем целокупне родбине и пријатеља, што намиривањем мужа који је све то време морао да шета опанке.

Једном ме је, у фирми, на очиглед колегиница и колега, пребио љубоморни швалер који није могао да схвати да ме дели са руководећим друговима региона, а и шире.

Онај хармоникаш ми је направио кућу, дрматори усмина су ми запослили ћерке и зетове,  државна безбедност ме ослободила свих противзаконитих радњи које сам урадила. Била сам Краљица која је такве као ти побацивала стојећи, кад би се усудили да ме питају. Постала сам моћнија од секретара градског комитета. Била сам црвена конкубина републичких главешина и средство обрачуна на Осмој седници.

Моја струја је политички пукла, нисам успела да се пребацим на победничку страну где су већ биле млађе и атрактивније, моје време је истицало и нове власти су ме послале у пензију.

И даље сам путена и потентна, либидо ми је висок, по бањама трошим млађе као што си ти. Ако хоћеш можемо код мене у собу на црно и топло па макар то била и кафа?

- Хвала госпођо, чека ме редакторка којој хитно морам да предам текст.



Komentari (611)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:21 22.06.2021

Re: Muški jadi

Isto saglasan.
S tim što je razdelnica 1945. Države koje su imale slične probleme kao i Srbija do te godine su tokom pedesetih, šezdesetih i ajde sedamdesetih već rešile ili su išle u pravcu rešavanja. Mi smo bili u nedemokratskom limbu gde nije smelo da se priča o problemima niti da ih se rešava. A onda su svi problemi grunuli devedesete i mi ne nalazimo izlaz zato što krivci nisu ni na koji način kažnjeni nego i oni stoje na stavu da prošlost treba ostaviti prošlosti.


Da, samo tu onda princip neselektivnosti treba da vazi za sve, a ne necemo ove oni su nasi, daj malo da vidimo sta su oni njihovi radili. Sledece pitanje je i kako i ko ce se baviti tim suocavanjem sa prosloscu. Najgore sto se moze desiti je: ostane ista matrica samo se promeni narativ - vise nismo partizani, sad smo svi cetnici.

A nije Srbija bas ni toliki izuzetak kao sto se cesto istice. Malo koju evropsku zemlju mozes da uzmes a da u proslom veku nije imala diktaturu, pomeranje stanovnistva, zlocince i zrtve... Neka se sa tim izborila i oslobodila nekih glupih ideja koje su se zapatile u drustvu a neka ne. Ali svaka od njih vuce te repove proslosti i danas. Svaka je zemlja specifican slucaj. Znam da nisam rekao nista novo, ali vredi ponoviti.
gedza.73 gedza.73 20:11 22.06.2021

Re: Muški jadi

samo tu onda princip neselektivnosti treba da vazi za sve, a ne necemo ove oni su nasi, daj malo da vidimo sta su oni njihovi radili.

Treba neselektivno.
Sledece pitanje je i kako i ko ce se baviti tim suocavanjem sa prosloscu.

Realno ti nisi imao niti jedan drugi politički pokret na prostoru Srbije od 1945. do početka devedesetih osim komunističkog koji se držao do kraja devedesetih a onda preobukao i umio.

nije Srbija bas ni toliki izuzetak kao sto se cesto istice. Malo koju evropsku zemlju mozes da uzmes a da u proslom veku nije imala diktaturu, pomeranje stanovnistva, zlocince i zrtve...

Ali malo koju država osim Srbije na vremenskoj liniji u moderno doba je nakon kraja rata imala doživotnog predsednika, diktaturu i zabranu političkog organizovanja. Ti četiri decenije uništiš sve ono što čini ostatak Evrope. Izgubio si pol poziciju (ese tako zove?), izgubio si kvalitetne mehaničare, izgubio si korak sa industrijom, korak sa civilizacijskim tekovinama... Još te komunisti uveli u rat preobučeni u nacionaliste.

vise nismo partizani, sad smo svi cetnici.

Ovo je malo drugačije. Ako nisi partizan ili komunistički antifašista onda si ljotićevac i četnik. A nisi komunista jer si za demokratiju, slobodu štampe, slobodu izražavanja, slobodnu privredu... milion drugih stvari koje bi trebalo da su normalne ali su komunisti zabranili ili iskrivili u suštu suprotnost.

Dobar primer komunističkog delovanja je pivnica Dunđerski. Da ne guglam mislim da je neku godinu stariju od Carsberg-a. Uzmeš nešto i uništiš i onda dođe neko sa istim razvojnim putem iz drugog sistema, preuzme to što su upropastili i napravi da radi.

maksa83 maksa83 20:14 22.06.2021

Re: Muški jadi

Ali malo koju država osim Srbije na vremenskoj liniji u moderno doba je nakon kraja rata imala doživotnog predsednika, diktaturu i zabranu političkog organizovanja.

Samo Srbija.

Ok, i Rumunija. I Albanija. I Španija. I Portugal.

... i ceo tzv. istočni blok sa sve pola Nemačke.
gedza.73 gedza.73 20:33 22.06.2021

Re: Muški jadi

Gvozden
Druga dimenzija ove priče je odnos komunista prema ženama.


Svi su čuli za Ameliju Erhart.

Devojka nije mogla da upiše školu za pilote jer je imala premalo godina pa je zato srpski domaćin iza Aranđelovca (pomenuto u negativnom kontekstu na ovom blogu kako bi se valjda dokazala zaostalost) Milorad Plećević potpisao odobrenje za svoju ćerku.

Zagorka Plećević je prva obavila samostalni let i dozvolu dobila 1934. godine.

Inače je pilotska škola za žene bila i u Smederevskoj Palanci kod Milisava.

Zagorku Plećević su komunisti nakon rata osudili na tri godine robije na Golom otoku (može da se nađe na netu u knjizi logoraša).

Te žene nema nigde kao uzor, kao primer, niti jedna emisja o njoj, bilo na radiju ili TV-u tokom pet, šest decenija, nema je u izvorima, jednostavno su brisali ko im ne odgovara i ostavljali podoban škart ili neophodne stručnjake (kojima je nad glavama često bio taj škart spreman da tužeka) kako se sistem ne bi urušio.

Al' zato neke afežeovke su sa poprilično sumnjivim kvalifikacijama dolazile na rukovodeća mesta.

Pazi nemoguće je pronaći sliku te žene pilota.

Ovo je Danica Tomić. I o njoj ima malo podataka.


To je odnos komunista prema ženama, ali to se ne pominje, ali je zato srpski domaćin uvek na tapetu.

Sramota je naša.


Ubiše se narikače plačući oko Jovanke a o kraljicu Mariju smo se ogrešili.

Ispalo je da je više za Srbiju uradila jedna Rumunka nego jedna Srpkinja. Što je posebno zanimljivo uzme li se u obzir nacionalnost.




milisav68 milisav68 20:39 22.06.2021

Re: Muški jadi

Samo Srbija.

U Srbiji ima 560.000 udovica i 150.000 udovaca i ta ogromna razilka, između ostalog, govori da muškarci ne vode dovoljno brige o zdravju, a neki od njih u ruralnim delovima umiru i zbog sitnice, jer se na vreme ne obrate lekaru, izjavila je poverenica za zaštitu rodne ravnopravnosti Brankica Jaković.

Satatistika svedoči da nijedna evropska zemlja, osim Rusije, nema tako visok procenat osoba koje su ostale bez bračnog druga.

Eto zašto nas zovu mali Rusi.
Procenjuje se da na celom svetu postoji oko 300 miliona udovica, a gotovo deset odsto ih živi u izuzetnom siromaštvu. U mnogim zemljama biti udovica je sramota, a zlostavljanje koje doživljavaju UN smatraju među najozbiljnijim kršenjima ljudskih prava.


link
gedza.73 gedza.73 20:41 22.06.2021

Re: Muški jadi

maksa83
Ali malo koju država osim Srbije na vremenskoj liniji u moderno doba je nakon kraja rata imala doživotnog predsednika, diktaturu i zabranu političkog organizovanja.

Samo Srbija.

Ok, i Rumunija. I Albanija. I Španija. I Portugal.

... i ceo tzv. istočni blok sa sve pola Nemačke.


Al' oni nemaju Milutina Mrkonjića i Borka Borisova Stefanovića za koje je Tito najveći srpski vladar (izjave na tom nekom nivou).

Sad se ti obrći između njih dvojice. Beograd jeste bio centar gde su svi komunisti gravitirali. Tu se zalepili, tu ostali. Od tog Beograda je ceo prostor bivše Jugoslavije hteo da se otcepi. Tu je bio centar 'I posle Tita Tito'.

Da. jeste moja greška. Doduše istočni blok je bio pod okupacijom (Poljaci čak kažu da smo mi bili u gorem položaju od njih, da je više intelektualca pobijeno kod nas... nemoj molim te da mi tražiš link, negde sam gledao) i ja mislim kako je po Srbiju bilo daleko bolje da su Rusi ušli 48. ili da smo bili okupirani poput ostalih zemalja koje su tokom Plišane revolucije oborile komunističke režime.

Sadašnjica bi drugačije izgledala.





freehand freehand 20:45 22.06.2021

Re: Muški jadi

Ok, i Rumunija. I Albanija. I Španija. I Portugal.

... i ceo tzv. istočni blok sa sve pola Nemačke.

I Grčka, ai pomalo i Talija i Francuska kad se birači zajebu oko toga koga tr4eba da izaberu.
Pa da se to ne bi desilo i ostalima napravi se tajna armija mimo parlamenata, vlada pa i krunisanih glava koja odgovara samo američkim generalima a koju formiraju i vode - nikad ne bi pogodio - bivši Hitlerovi generali i saradnici njegove vojske.
gedza.73 gedza.73 20:46 22.06.2021

Re: Muški jadi

mislim da je u Palanci bila i fabrika avionskih delova (ili tako nekako) Jasenica

U Topoli neki partijski lelemudi došli iz ko zna kojih popizdina su naspram Oplenca napravili limenu livnicu-ruglo. To bre treba da budeš posebno lud ili da posebno mrziš.



U okviru kompleksa Oplenac (kuća kraljice MArije) su napravili jebarnik i dosta toga pokrali.

Od bolnice u Topoli koju je napravio kralj Petar, koja je imala porodilište, hirurgiju su napravili dom zdravlja i to tako što su sklepali par kartonskih zidova.
haklberi_tom haklberi_tom 20:52 22.06.2021

Re: Muški jadi

gedza.73
mislim da je u Palanci bila i fabrika avionskih delova (ili tako nekako) Jasenica

U Topoli neki partijski lelemudi došli iz ko zna kojih popizdina su naspram Oplenca napravili limenu livnicu-ruglo. To btre treba da budeš posebno lud ili da posebno mrziš.



U okviru kompleksa Oplenac (kuća kraljice MArije) su napravili jebarnik i dosta toga pokrali.

Od bolnice u Topoli koju je napravio kralj Petar, koja je imala porodilište, hirurgiju su napravili dom zdravlja i to tako što su sklepali par kartonskih zidova.

Budaletine!
maksa83 maksa83 20:54 22.06.2021

Re: Muški jadi

Al' oni nemaju Milutina Mrkonjića i Borka Borisova Stefanovića za koje je Tito najveći srpski vladar (izjave na tom nekom nivou).

Ma ono na šta sam zapravo hteo da odgovorim je ovo:

Ali malo koju država osim Srbije na vremenskoj liniji u moderno doba je nakon kraja rata imala doživotnog predsednika, diktaturu i zabranu političkog organizovanja. Ti četiri decenije uništiš sve ono što čini ostatak Evrope. Izgubio si pol poziciju (ese tako zove?), izgubio si kvalitetne mehaničare, izgubio si korak sa industrijom, korak sa civilizacijskim tekovinama...

Tužno ali istinito, sve te slobode i tralala uopšte nisu neophodne za napredak. Hitlerova Nemačka, savremena ko-pisne-govno-stisne-i-streljaju-ga-na-stadionu komunistička Kina, itd. sve su to društva koja su tehnološki i industrijski ispred tadašnjeg i današnje slobodnog sveta. Ne treba ti sloboda za te stvari, trebaju ti samo fokus i pare.
freehand freehand 21:06 22.06.2021

Re: Muški jadi

Tužno ali istinito, sve te slobode i tralala uopšte nisu neophodne za napredak. Hitlerova Nemačka, savremena ko-pisne-govno-stisne-i-streljaju-ga-na-stadionu komunistička Kina, itd. sve su to društva koja su tehnološki i industrijski ispred tadašnjeg i današnje slobodnog sveta. Ne treba ti sloboda za te stvari, trebaju ti samo fokus i pare.

Pa zato bi kraljevina, valjda, imala pol poziciju, jer je najveći deo svog postojanja provela kao otvorena i proglašena diktatura, a čitavo postojanje kao korupcijski raj za barabe svake vrste. doduše, ogromna prednost je što je sem političarskog i siledžijskog postojao i legalan kurvarluk u vidu finih kupleraja u kome je pošteni neprskani domaćin mogao da se omrsi za svoj pošteno stečeni dinar, zarađen visokom tehnologijom i naučnim radom.
gedza.73 gedza.73 21:16 22.06.2021

Re: Muški jadi

F.
odgovara samo američkim generalima a koju formiraju i vode - nikad ne bi pogodio - bivši Hitlerovi generali i saradnici njegove vojske.

A ti nikad ne bi pogodio ko su bili oficiri u National volksarmee (NVA) i po kom osnovu je ustrojena i zašto su je zvali novi Vermaht. Uniforme su im bile iz SS doba i sve dizajnirane u Hitlerovo vreme. jedino su promenili šlemove.

A oficiri koje su Sovjeti zadržali? Zamisli nikad ne bio pogodio. Hitlerovi. Sedam bivših Hitlerovih generala su Sovjeti vratili u službu. Zamisli još nešto. iskustva tih oficira su koristili po ostalim zemljama poput Čehoslovačke, Poljske, Mađarske... jedan od nacističkih oficira je karijeru završio kao svojetski policijski inspektor u Istočnoj Nemačkoj.

Inače razvoj te vojske ima sličan put stvaranja vojske na Kosovu (trivija za sve one koje misle kako se iz prošlosti ništa ne uči). Od policije
link
Obrati pažnju na modni stil.


Još jedna trivija. Priču oko srpskog vojničkog groblja u Šumaricama su potegli Nemci. oni su o svojim vojnicima sahranjenim na tom groblju (čak je bilo nekoliko nemaca koji su sahranjeni pored Srba i to Nemaca su učestvovali u streljanju u Šumaricama) imalo vrlo precizne podatke.
gedza.73 gedza.73 21:20 22.06.2021

Re: Muški jadi

maksa
Hitlerova Nemačka, savremena ko-pisne-govno-stisne-i-streljaju-ga-na-stadionu komunistička Kina, itd. sve su to društva koja su tehnološki i industrijski ispred tadašnjeg i današnje slobodnog sveta. Ne treba ti sloboda za te stvari, trebaju ti samo fokus i pare.

Saglasan. Samo ipak se ta i takva društva brže uruše od slobodnih, demokratskih uređenja. Negde na brani popusti i kad pukne, onda pukne ozbiljno i pukne brzo.
Hitelrova Nemačka je uspon doživela na tuđim sirovinama, robovskoj radnoj snazi i krađi, Kina na kolektivizmu i jeftinoj radnoj snazi.

Nikako mi se ne dopadaju ni jedni ni drugi.
gedza.73 gedza.73 21:25 22.06.2021

Re: Muški jadi

Da još dodam na temu Frihendovog čuđenja da su Sovjeti samo nastavili saradnju sa Gestapom koja je bila prekinuta tokom ratnih godina jer su po sporazumu o nenapadnjau (koji je imao još neke članove) isporučili nazad nacistima nemačke komunistkinje i komuniste koji su od Hitlera pobegli u SSSR.

edit
In February 1940, the Soviets included her in a prisoner exchange with the Nazis, which was part of the NKVD-Gestapo cooperation initiated by Ribbentropp-Molotov pact. She was sent to Germany along with some other Soviet political prisoners, including Betty Olberg, a wife of another German communist (who was executed in 1936).



žena koju je Staljin držao u logoru a onda je isporučio Hitleru koji je stavio u logor.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:06 23.06.2021

Re: Muški jadi

Ali malo koju država osim Srbije na vremenskoj liniji u moderno doba je nakon kraja rata imala doživotnog predsednika, diktaturu i zabranu političkog organizovanja.


Samo Srbija.

Ok, i Rumunija. I Albanija. I Španija. I Portugal.

... i ceo tzv. istočni blok sa sve pola Nemačke.


Srbija je po tome sta je imala u 20om veku u neku ruku jeste jedna tipicna evropska drzava. Doduse, bilo je diktarura i tortura i van Evrope.

Ono sto u Srbiji do danas nije uspelo da zazivi je liberalna misao i jedna stabilna liberalna politicka stranka. Sto se ovog drugog tice ni tu nismo izuzetak. To nije uspelo skoro ni u jednoj srednjeevropskoj zemlji. U Madjarskoj i Austriji su liberali jos krajem 19og veka zavrsili karijeru. Samo sto Austrija recimo ima jaku socijaldemokratsku stranku i Zelene a kod nas ni jedno ni drugo. Sto pravi veliku razliku po pitanju liberalnih vrednosti u drustvu.


Ali liberala ne moze biti dok god ima toliko tabu tema i dok se prema neselektivistickom kritickom misljenju gleda sa podozrenjem. Kod nas su liberali uvek bili u manjini (kroz sva politicka uredjenja) a uvek je najjace po njima lupano i uvek je bilo onih koji su vadili svoje srbomere (ili nekad kapejotmere) pre svega na njih. I tako dok sa jedne strane ucutkujes neko svakako manjinsko misljenje i optuzujes za izdaju sa druge strane u mainstreamu prolaze fukare i nadrispasitelji. To je uhodana matrica koja je prezivela i kraljevinu i komunizam i Milosevica pa traje i danas.

Jedan primer: kod nas napises nesto kriticki protiv filma Dara i odmah krece masinerija. Nema tu nikakve razlike izmedju tog postupka i onog proglasavanja neprijateljem naroda onoga ko je u svoje vreme kriticki pisao o filmu Sujteska. S. Basara napise fikciju u kojoj se pojavljuje D.Maksimovic (kao fiktivni lik!) i usledi serija feljtona u Novostima o tome kako on dira u svetinju (=srpska knjizevnost). To je primer dalje marginalizacije i onako marginalizovanog pogleda. I onda dobijes tu situaciju da se jako pazi da u siru javnost ne prodju antinarodne teme a iza ledja turbo pornografija samo sto nije usla u skolske udzbenike.


I ovo Vucicevo sada je nastavak onoga sto smo vec imali - danas u svojoj ekstremnoj formi. Ne mozes ocekivati da ces imati slobodne medije za sve politicke opcije ako nisi spreman da pustis da se na ravnopravan nacin u javnosti raspravlja o svim temama (ovde ne mislim samo na usko-politicke teme nego recimo i na tzv. tradicionalne vrednosti u porodici, obrazovanju, sportu...). Dok se to ne promeni imacemo siroku sabornost odnosno jednoumlje koje samo menja svoj sadrzaj. I do tada ce gradjani biti narod nad kojim moze da se izivljava svaki nadrkani dripac na salteru, predsednik mesne zajednice, direktor skole - bilo ko ko se oseca da je iznad prostog puka - a onda i poneki korejski, nemacki ili kineski investitor.

Kao sto rekoh, po nedostatku liberalizma Srbija nije izuzetak (Madjarska, Turska, Poljska, Hrvatska...) ali u toj ligi trenutno jeste jedan od lidera.
milisav68 milisav68 11:07 23.06.2021

Re: Muški jadi

Srbija je po tome sta je imala u 20om veku u neku ruku jeste jedna tipicna evropska drzava.

Pa nije, dala je državu za neki truli kompromis pod imenom Jugoslavija, a posle WW2 je bila pod okupacijom, i morala da prećuti Jsenovac i razne jame, da se braća ne naljute.

Devedesete su posledica guranja tog đubreta pod tepih.

Ono sto u Srbiji do danas nije uspelo da zazivi je liberalna misao

Srbija se nije oslobodila komunizma, a ti tražiš liberalnu misao.
Jedan primer: kod nas napises nesto kriticki protiv filma Dara i odmah krece masinerija. Nema tu nikakve razlike izmedju tog postupka i onog proglasavanja neprijateljem naroda onoga ko je u svoje vreme kriticki pisao o filmu Sujteska.

Ma da, idi na neki jevrejski sajt i kaži nešto kritički za Šindlerovu listu...
I ovo Vucicevo sada je nastavak onoga sto smo vec imali - danas u svojoj ekstremnoj formi. Ne mozes ocekivati da ces imati slobodne medije za sve politicke opcije

Ako dopustiš da protivzakonito Željko Mitrović ima dve TV na nacionalnoj frekvenciji, kao i onaj (čini mi se) Grk sa Prvom i B92.

To nije Vučićevo maslo.

Ceo komentar ti je o formi, unesto da se priča o suštini.

Nijednog momenta nisi spomenuo pravosuđe, a to je osnova uređenosti države, kakvi liberali, Dare, Sutjeske, tradicionalne vrednosti i srbomeri.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:44 23.06.2021

Re: Muški jadi

Nijednog momenta nisi spomenuo pravosuđe, a to je osnova uređenosti države, kakvi liberali, Dare, Sutjeske, tradicionalne vrednosti i srbomeri.


Pogresno. Za promenu pravosudje i sistema ti trebaju slobodni ljudi. Ljudi koji imaju prostor da slobodno misle i koji nece stalno biti proglasavani za izdajnike*. Postojanje prostora gde ces moci slobodno da iskazes svoj stav nije forma. Dok toga nema mozes da sanjas o bilo kakvoj kvalitativnoj promeni.


Ma da, idi na neki jevrejski sajt i kaži nešto kritički za Šindlerovu listu...


I to je dokaz za sta? Da su one zabrane negativnih kritika o Sutjesci ili danas o Dari na mestu i da tako treba da ostane?. Plus, nije rec o nekim sajtovima - ovde krene medijska kampanja na bilo koju temu koja je proglasena za Najskuplju Rec. Moze i tako, ali onda tu smo gde jesmo i pomeranja nema. Osim pomeranja ljudi koji beze iz takvog drustva.


Pa nije, dala je državu za neki truli kompromis pod imenom Jugoslavija, a posle WW2 je bila pod okupacijom, i morala da prećuti Jsenovac i razne jame, da se braća ne naljute.

Devedesete su posledica guranja tog đubreta pod tepih.


Glupost. Za okupaciju. Ispasce da su je okupirali oni silni hrvatski partizani o kojima je Milanovic juce govorio.

Ako hoces obracun sa prosloscu i izlazak iz ovoga sto imamo onda ili ides neselektivno ili nastavis kao do sad. Samo promenis predznak. Bilo su krivi prvo cetnici, ustase, fasisti i nacisti a sad su komunisti. A konstanta da je uvek neko drugi kriv ostaje**. Onda imamo ovo sto imamo i osim minimalnih kozmetickih promena sistem se nece promeniti. Posle Vucica docice neki Vuvucic i tako dalje. Ali onda nema ljutis - necemo da menjamo i gotovo.


Ako dopustiš da protivzakonito Željko Mitrović ima dve TV na nacionalnoj frekvenciji, kao i onaj (čini mi se) Grk sa Prvom i B92.


Uvek ces imati nekog Mitrovica. Zato sto mu je dat prostor. Poklonjen. Da se kulturna, politicka... javnost bavila njime onoliko koliko se bavila time sta kaze Dubravka Stojanovic ili sta je Basara napisao o Desanki on taj prostor ne bi imao.

----
*Neka bitnija promena u Srbiji sigurno nece krenuti iz kruga ljudi koji misle recimo kao Kusturica ili Sinisa Kovacevic.
**Jos jednom: nista novo. Istu pricu imas u Poljskoj, Madjarsko, Bosni ili na Kosovu recimo.
milisav68 milisav68 12:19 23.06.2021

Re: Muški jadi

Za promenu pravosudje i sistema ti trebaju slobodni ljudi. Ljudi koji imaju prostor da slobodno misle i koji nece stalno biti proglasavani za izdajnike*.

Reformu pravosuđa je uradila DS.Hoćeš da kažeš da ni tad nije bilo slobode u medijima?
Da su one zabrane negativnih kritika o Sutjesci ili danas o Dari na mestu i da tako treba da ostane?. Plus, nije rec o nekim sajtovima - ovde krene medijska kampanja na bilo koju temu koja je proglasena za Najskuplju Rec.

Ovo je bezobrazno sprdanje.
Ispasce da su je okupirali oni silni hrvatski partizani o kojima je Milanovic juce govorio.

Pa ko je vodio zemlju, Tito, Bakarić i Kardelj - njihova je bila poslednja.
Ako hoces obracun sa prosloscu i izlazak iz ovoga sto imamo onda ili ides neselektivno ili nastavis kao do sad. Samo promenis predznak. Bilo su krivi prvo cetnici, ustase, fasisti i nacisti a sad su komunisti

Pa jel su odgovarali komunisti, jel su se iselili iz otetih objekata?
Uvek ces imati nekog Mitrovica. Zato sto mu je dat prostor. Poklonjen. Da se kulturna, politicka... javnost bavila njime onoliko koliko se bavila time sta kaze Dubravka Stojanovic ili sta je Basara napisao o Desanki on taj prostor ne bi imao.

O čemu bre pričaš, Mitroviću su protivzakonito dodeljene dve nacionalne frekvencije?

Kakav medijski prostor, prekršen zakon, i to ga je prekršio DS i Boris Tadić aminovo.
gvozden1 gvozden1 12:22 23.06.2021

Re: Muški jadi

Da su one zabrane negativnih kritika o Sutjesci ili danas o Dari na mestu i da tako treba da ostane?.

Ko je zabranio negativne kritike o Dari?

Niko, nikad, a o Sutjesci se nije smelo, išlo bi se na robiju.

To je ta ogromna pozitivna promena, i samo zaljubljenici u ondašnju tiraniju mogu reći da promene nema.
Ima ih, ogromnih.

Slobodno je reći da je Dara srpska propaganda, ali isto tako je slobodno reći da su ti koji tako vide Daru antisrbi.
To je njihov stav, njihovo viđenje stvari, i treba da imaju slobodu da ga javno iznesu.

Ali tiranoljupci bi samo za sebe slobodu, da oni raspale po Dari a njih niko da ne dira.

E pa neće ići tako, i dobro je što neće.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:43 23.06.2021

Re: Muški jadi

Reformu pravosuđa je uradila DS.Hoćeš da kažeš da ni tad nije bilo slobode u medijima?


Reforma nije bila transparentna ni tada kao sto ni ove promene koje imamo sada nisu transparentne. Tako se sistem ne menja!


Ovo je bezobrazno sprdanje.


Naravno da je sprdnja. Ko god proglasi nesto za Najskuplju Rec napravio je od toga na sta se ta rec odnosi sprdnju. Tako se ozbiljne teme kompromituju. A onda sledi salto: kad ukazes da je to sprdnja onda ti bivas proglasen da si bezobrazan. O tome ja ovde pricam. NESELEKTIVNO bavljenje SVIM temama. Nema zabranjenih tema i nema zabranjivanja jednima da misle ili proglasavanja bezobraznim, antisrbima, losim komunistima i sl. Ko nije spreman za to nema sta da se ljuti sto ce posle Vucica doci novi Vucic.

Pa jel su odgovarali komunisti, jel su se iselili iz otetih objekata?

Nisu. A trebalo je. Taman da uzmemo i osudimo sve komuniste, obracunamo se sa svim losim sto su komunisti uradili i vratimo sve objekte predjasnjim vlasnicima nismo zavrsili sa prosloscu. Jer nisu samo komunisti deo nase lose proslosti.

Pa ko je vodio zemlju, Tito, Bakarić i Kardelj - njihova je bila poslednja.

Hrvati ce ti reci Srbi vladali Jugoslavijom, Srbi da su ih vodili Hrvati i super. Kao sto kazem: to sto ces uvek naci krivce kod drugih nije obracun sa prosloscu nego bezanje od sopstvene odgovornosti.

O čemu bre pričaš, Mitroviću su protivzakonito dodeljene dve nacionalne frekvencije?

Kakav medijski prostor, prekršen zakon, i to ga je prekršio DS i Boris Tadić aminovo.


Da i? Mislis da ja sad branim DS i BT. Pojma nemam sta hoces da kazes. A Mitrovici ce prolaziti dok se drustvo ne bavi njima. To nije pojedinacan slucaj. To je pravilo. Ne radi se tu o jednom Mitrovicu nego o citavoj klasi Mitrovica. Ko im je dozvolio, zasto, kako...? I to je deo iste te proslosti kojom se treba baviti.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:56 23.06.2021

Re: Muški jadi

Slobodno je reći da je Dara srpska propaganda, ali isto tako je slobodno reći da su ti koji tako vide Daru antisrbi.


Pa da, slobodno ti kazi sta mislis pa ce drugovi iz komisije to slobodno interpretirati, poneku neistinicu pripisati i proglasiti za kontrarevolucionara. Ti si pljunuti nekadasnji seoski komesar koji ide po selu - vojne cizme, ruke za opasacem, ogrnut vojni sinjel - i gleda koga ce danas.



To je ta ogromna pozitivna promena, i samo zaljubljenici u ondašnju tiraniju mogu reći da promene nema.
Ima ih, ogromnih


Ha, ha. Identicna retorika kao nekada kod komunistickih komesara: nekad se nije smelo reci X a sada.

Ipak si ti u dusi ostao onaj podnarednik iz Bilece.

E pa neće ići tako, i dobro je što neće.



Tako jeeee!!!! Ovde ti na kraju samo jos fali urlik: Zivela slobodna federativna...

Samo ti uzivaj u toj svojoj slobodi i promenama. Ogromnim.



freehand freehand 13:39 23.06.2021

Re: Muški jadi

Pa nije, dala je državu za neki truli kompromis pod imenom Jugoslavija, a posle WW2 je bila pod okupacijom, i morala da prećuti Jsenovac i razne jame, da se braća ne naljute.

Nije dala nikom ništa jer je na osnovu sopstvenih odluka, odluka najviših organa vlasti dobila državu 5x veću i sve Srbe u jednoj državi.
Nije bilo nikakve okupacije sem u glavama neprskanih a mrkanih domaćina-ciketana koji poentiraju na sitnim folirancijama i fazonima za one sa IQ 60+/-. Okupacija je bilo ono što su dočekali sa malom domaćom za oslobodioce.
Što se Jasenovca tiče- to je ono na šta su domaćini žmurili do '45 a ond apočeli da pitaju što ga partizani nisu oslobodili. Dok to pričaju ne pričaju onu drugu priču kako su oni bili oslobodilački pokret, jači i časniji od tih partizana koje prozivaju. Te dve priče nikad ne pričaju zajedno. naročito dok ćute o tome kako štite puteve kojima se deca sa Kozare sprovode u logore, baš kao što su učestvovali u sprovođenuju žrtava u šumarice.
Na kraju, dok se ćuti o Jasenovcu zajedno idu da oplakuju žrtve osvete za sve Jasenovce po Austriji sve krvoloke koji su zagrljeni napredovali prema saveznicima zajedno sa nemačkim gazdama.
Čuj, okupacija, čuj Jsenovac...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:53 23.06.2021

Re: Muški jadi

Što se Jasenovca tiče- to je ono na šta su domaćini žmurili do '45 a ond apočeli da pitaju što ga partizani nisu oslobodili. Dok to pričaju ne pričaju onu drugu priču kako su oni bili oslobodilački pokret, jači i časniji od tih partizana koje prozivaju. Te dve priče nikad ne pričaju zajedno. naročito dok ćute o tome kako štite puteve kojima se deca sa Kozare sprovode u logore, baš kao što su učestvovali u sprovođenuju žrtava u šumarice.


Eto dobre teme za neselektivno suocavanje sa prosloscu. Da se utvrdi sta su partizani mogli da rade, sta su radili ili nisu uradili i sta su cetnici mogli da rade, sta su radili ili nisu uradili i ovom slucaju. I da se uvede princip: ako zabranimo da se o jednima prica sve osim romaticarskih prica onda necemo ni o drugima kriticki. Onda tako tema dva, pa tema tri itd. I nema vadjenja na Skupe Reci (=tabu teme).

Ovde ne mislim da se na blogu prica o tome (moze i to ako ko hoce) nego o uopstenom principu suocavanja sa prosloscu sto je gore bila tema sa Gedzom.


gedza.73 gedza.73 14:03 23.06.2021

Re: Muški jadi

Da se utvrdi sta su partizani mogli da rade, sta su radili ili nisu uradili i sta su cetnici mogli da rade, sta su radili ili nisu uradili i ovom slucaju


Evo jednog partizana (između ostalih svedočanstava koji se u glavnim crtama poklapaju)
major Ozne Milan Trešnjić, u ratu pripadnik Šeste ličke divizije, sa kojim sam imao više razgovora i jedan je od retkih ljudi “sa druge strane” koji je bio spreman da svedoči o tim strašnim vremenima. Jednom mi je tako pričao kako je u ratu sanjao kako on “dolazi u taj izdajnički Beograd da pobije te buržuje na Dedinju i da u čizmama prekrivenim ličkim blatom prespava u njihovim krevetima.” I to je na kraju i učinio.

Napisao je i knjigu “Vreme razlaza”, motivisanu ličnim kajanjem, ali je zbog te knjige imao i silnih problema i pretnji. Pri tom treba reći da je ta knjiga izašla još za vreme starog režima, 1988. godine. Prvi motiv da napiše takvu ispovednu knjigu je hrvatski maspok 1971. godine, kada je Trešnjić verovao da su hrvatski komunisti izdali Tita i, kao tadašnji konzul u Stuttgartu, smatrao je da je došlo do pomirenja hrvatske emigracije i hrvatskih komunista nacionalista. On je tada, kako kaže, osetio uzaludnost onoga u šta je do tada verovao i ličnu grižnju savesti. On oslikava takav tip čoveka koji je izgubio čitavu porodicu i sve drugo u ratu, ušao je u Oznu i sa velikom mržnjom i strašću, čak i ne toliko zbog ideologije, želio je da se osveti.

Trešnjić priznaje da je malo ko od tih silnih ljudi koji su pobijeni zaslužio smrt. Zbog svega toga Trešnjić se kaje i to je bilo prvo takvo svedočanstvo oficira Ozne u jugoslovenskom komunističkom sistemu.


Što se tiče okupacije
zveštaj Okružnog partijskog komiteta, poslat iz Velike Plane centrali u Beogradu novembra 1944
. Kod likvidacija koje zahtevaju konspiraciju pomalo smo grešili, ali sada već uspevamo da bolje organizujemo konspiraciju. (...) Likvidaciju vrši bataljon. Na likvidaciji isprobavamo ljude, jer to je jedan od najboljih načina koji stoji na raspoloženju. Njegova odlučnost, revolucionarnost, beskompromisnost, mržnja prema neprijatelju - izražava se tu najbolje. Ko ne može da ubije neprijatelja, taj teško i skoro nikako ne može biti komunista


Dakle po sopstevnim priznanjima komunisti su streljali po Srbiji nevine ljude i to su znali. U ovom slučaju između okupatora nacista i okupatora komunista ne pravim razliku. Nevine ljude su jedni ubijali zbog nacije drugi zbog ideologije.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:13 23.06.2021

Re: Muški jadi

Evo jednog partizana (između ostalih svedočanstava koji se u glavnim crtama poklapaju)


OK. Sad primer cetnika?


Dakle po sopstevnim priznanjima komunisti su streljali po Srbiji nevine ljude i to su znali. U ovom slučaju između okupatora nacista i okupatora komunista ne pravim razliku. Nevine ljude su jedni ubijali zbog nacije drugi zbog ideologije.


To je tadasnja vlast htela da sakrije - kao sto je Vojska Jugoslavije pokusala da sakrije one albanske leseve, vojska RS Srebrenicu, ovi danas na Kosovu sto pokusavaju da sakriju zlocine UCK... Inace, nisu partizani ubijali samo zbog ideologije. Ubijali su i po nacionalnoj osnovi - navodio sam ovde vise puta primer Kulen Vakufa gde su Srbi partizani masakrirali Bosnjake kao odgovor na prethodni masakar Bosnjaka ustasa nad Srbima po okolnim selima.


freehand freehand 14:13 23.06.2021

Re: Muški jadi

Eto dobre teme za neselektivno suocavanje sa prosloscu. Da se utvrdi sta su partizani mogli da rade, sta su radili ili nisu uradili i sta su cetnici mogli da rade, sta su radili ili nisu uradili i ovom slucaju. I da se uvede princip: ako zabranimo da se o jednima prica sve osim romaticarskih prica onda necemo ni o drugima kriticki.

Pa to je urađeno jasno i detaljno. Naravno, uvek postoje neispričane priče i nepoznate pojedinosti o nekim događajima i ljudima, ali krupni plan je urađen potpuno jasno i čisto.
Sad, što je generalna, opšta tendencija da se ideološki istorija prefarbava i neupitne istorijske činjenice izvrću sasvim je druga stvar.
Godinama se na Zapadu pojavlju grafikoni na kojima se prikazuje percepcija građana na pitanja poput "Ko je najvuše doprineo pobedi nad fašizmom", i na kojima se vidi da je na primer '45 90% mislilo da je to SSSR, a danas 90% smatra (pararaziram) da su to Amerikanci, odmah za njima Draža Mihajlović. Koji je zbog toga, naravno, i odlikovan od Trumana i De Gola.
U Srbiji od sredine osamdesetih, na primer, prvo u pismima čitalaca pa feljtonima caruju sve luđi i luđi odblesci poremećene percepcije i istorije i stvarnosti gde se notorne laži koriste kao nepobitni argumenti.
kao i na blogu, uostalom.

Edit:


milisav68 milisav68 14:14 23.06.2021

Re: Muški jadi

Reforma nije bila transparentna ni tada kao sto ni ove promene koje imamo sada nisu transparentne.

Pa jel bilo tada slobodnih medija ili nije?
Nema zabranjenih tema i nema zabranjivanja jednima da misle ili proglasavanja bezobraznim,

Ma stani, ko brani da se priča o Kosovu?
Taman da uzmemo i osudimo sve komuniste, obracunamo se sa svim losim sto su komunisti uradili i vratimo sve objekte predjasnjim vlasnicima nismo zavrsili sa prosloscu. Jer nisu samo komunisti deo nase lose proslosti.

A ko je još, koga to još nismo osudili?
Hrvati ce ti reci Srbi vladali Jugoslavijom,

Hrvati mogu da pričaju šta hoće, SFRJugoslavijom vladao je Tito sa ovom dvojicom, a oni nisu Srbi.
Pojma nemam sta hoces da kazes

Pa pričaš kako nema slobodnih medija pod Vučićem, a ja ti kažem da se zakon o informisanju konstantno kršio, i da toga nema od `45.
gedza.73 gedza.73 14:15 23.06.2021

Re: Muški jadi

Hrvati ce ti reci Srbi vladali Jugoslavijom, Srbi da su ih vodili Hrvati i super.

Ima tu malih nedostataka. Nakon I svetskog rata nije bilo masovne pljačke, streljanja i logora koje je držala srpska vojska kao nakon II svetskog rata kad su komunisti pljačkali, ubijali i ideološke protivnike slali na robiju.



Eto primer jednog Hrvata (pominjan slučaj na blogu)

Као присталица југословенства, радосно је дочекао распад Аустроугарске монархије. Пошто су власти у Загребу одлагале уједињење, Бартуловић је предлагао да се Далмација самостално уједини са Краљевином Србијом, не чекајући одлуку Загреба.

Бартуловић је у својим раним чланцима, попут програмског уводника у првом броју часописа „Књижевни југ“, показао неподељену наклоност идеји југословенства и братској заједници хрватској и српског народа.

а комунизам и фашизам, Бартуловић је гледао као на два једнако екстремна појма, која су му подједнако далеко као једном демократи

Bartulović je 29.III 1944. dopao u nemački zatvor u kome je ostao do oslobođenja Splita, 26. X 1944.godine. Opet, po treći put, ovog puta po oslobođenju Niko Bartulović je uhapšen, smešten u splitski zatvor, potom je prebačen u zatvor u Kninu, i početkom 1945. godine sproveden u zadarski zatvor. Ovaj put Bartulović se našao u zatvoru po nalogu oslobodilaca, „narodne vlasti“. Kada su ga iz zadarskog zatvora poveli u Zagreb gde je trebalo da mu se sudi, na putu od Obrovca prema Topuskom, pogubljen je je po odluci nekog anonimnog suda, bez presude, a motivi i kriterijumi, kao i onaj ko je to učinio, očito su ostali nepoznanica


I onda tipski, knjiški primer komuniste
Песник Марко Ристић, ... познат по својој оштрој и политички мотивисаној критици предратних писаца, записао је о Бартуловићу: „...у доба Првог светског рата када је у Загребу био један од уредника Књижевног југа био је патриота, али је његов патриотизам, развијајући се у правцу национализма до крајњих реакционарних консеквенца, у Другом светском рату дегенерирао у своју супротност, у своју крваву четничку негацију.“Касније ће рећи да је Бартуловић: „...писац без неког нарочитог дана.“

B, je pisac bez nekog naročitog dara; politički se formirao u sjeni predratne nacionalističke omladine, djeleći njene misli i predodžbe o problemima državnog i kulturnog ujedinjenja jugoslovenskih naroda. Pridružio se onom krilu te omladine koja se, posle sloma Austro- Ugarske, kao reakcionarna, antidemokratska i naročito antikomunistička grupacija, stavila u službu dinastičke politike. Počevši od drame Kuga (1919) B. se razvijao sve više udesno i konačno svršio u redovima četnika

ojavio kao pisac predgovora za Ex ponto Ive Andrića

Niko Bartulović je izbrisan i iz hrvatske i iz srpske književnosti







gedza.73 gedza.73 14:17 23.06.2021

Re: Muški jadi



F.
Naravno, uvek postoje neispričane priče i nepoznate pojedinosti o nekim događajima i ljudima, ali krupni plan je urađen potpuno jasno i čisto

Bitno je da ti ovde mlataraš ko je govedo, domaćin, govno, ljotićevac, nacista i fašista.

Niko Bartulović je pogubljen jer je uz Dragišu Vasića, Đuru Vilovića i Silvija Alfirevića a i mnoge druge predratne pisce svrstan u tabor četničkog pokreta, među pristalice fašističke, nacističke ideologije


edit
rvo u pismima čitalaca pa feljtonima caruju sve luđi i luđi odblesci poremećene percepcije i istorije i stvarnosti gde se notorne laži koriste kao nepobitni argumenti.

Poput tebe kad si nametao 'istinu' o MIlanu Stojadinoviću i njegovoj saradnji sa ustašama. Što jeste bila zvanična istorija (poput gusaka u magli i Martovskih pregovora). Dok se nisu otvorile arhive pa se ispostavilo da si 'pisma čitalaca' postirao kao istinu iako je Milan Stojadinović aka Mercedes bio ucenjen i regrutovan od komunističke tajne službe.

Da ne pričamo o tome da je Evroazija uvek ratovala protiv Okeanije iako su komunisti igrali sa nacističkim okupatorskim vojnicima prijateljsku utakmicu (po direktivi od Kominterne... ne utakmica nego savezništvo)



milisav68 milisav68 14:23 23.06.2021

Re: Muški jadi

Nije dala nikom ništa jer je na osnovu sopstvenih odluka, odluka najviših organa vlasti dobila državu

Dobro, loše sam se izrazio, uložila je nezavisnu državu (zajedno sa Crnom gorom).

Poenta je da takav primer nema u Evropi, od toga je počela priča.
Nije bilo nikakve okupacije sem u glavama neprskanih a mrkanih domaćina-ciketana

Pasja groblja donela slobedu.
Što se Jasenovca tiče- to je ono na šta su domaćini žmurili do '45 a ond apočeli da pitaju

Ponavljaš jedno te isto ko papagaj, nije u tome reč, već o ratu devedestih.

Da nije postojao Jasenovac, odnosno NDH kao takva, ne bi Srbi tamo tako lako uhvatili oružje u ruke.A bilo je dovoljno da se pojave dva kombija i ispale par rafala.

Skoncetriši se malo.
gedza.73 gedza.73 14:26 23.06.2021

Re: Muški jadi

freehand
Godinama se na Zapadu pojavlju grafikoni

Da, bre. Tako si tvrdio da je Nikolaje Čaušesku lažno ocrnjen u zapadnoj štampi a da se u Rumuniji u njegovo vreme sasvim pristojno živelo.

freehand freehand 14:28 23.06.2021

Re: Muški jadi

Poenta je da takav primer nema u Evropi, od toga je počela priča.

nije u tome reč, već o ratu devedestih.

Skoncetriši se malo.


gvozden1 gvozden1 14:37 23.06.2021

Re: Muški jadi


Ha, ha. Identicna retorika kao nekada kod komunistickih komesara: nekad se nije smelo reci X a sada.

Pusti retoriku, hajmo o praksi, imaš li ili nemaš problema sa zakonima ako o Dari pričaš negativno, da je falsifikat propaganda i to
I da li bi imao ili ne bi imao problema onaj ko bi tako pričao o Sutjesci?

Mani sad te komunističke navike o diskreditaciji onoga ko govori, daj konkretan odgovor, Pljuvao si Daru, jel ti neko zakucao na vrata da te apsi?

Ja te pljujem zbog toga, to je tačno, ali to je moja sloboda da pljujem po komunistima i antisrbima.

U zatvor nećeš zato što živiš u slobodnoj zemlji, za razliku od one nakaze.

I tako treba da bude, da ti slobodno pljuješ po Dari, a ja po tebi zbog toga.

milisav68 milisav68 14:38 23.06.2021

Re: Muški jadi

Inace, nisu partizani ubijali samo zbog ideologije. Ubijali su i po nacionalnoj osnovi - navodio sam ovde vise puta primer Kulen Vakufa gde su Srbi partizani masakrirali Bosnjake kao odgovor na prethodni masakar Bosnjaka ustasa nad Srbima po okolnim selima

E vidiš, nije samo problem što su komunisti bili na vlasti posle `45. već što je pod okupacijom bio ideološko/nacionalno/versko/građanski rat, i što je sve to posle gurano pod tepih.

Zato je Srbija specifična kada se upoređuje sa ostalim zemljama gde je takođe bio komunizam i diktatura.

I zbog cele te predistorije smo i dalje zaglavljeni sa Kosovom.

Na sve to, imaš veliki uticaj stranih sila.

Evo, mogla se čuti štura vest da smo zabranili Beloruskim avionima da sleću u Srbiju.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:39 23.06.2021

Re: Muški jadi

Ma stani, ko brani da se priča o Kosovu?


Samo cu na ovo odgovoriti posto sam o ostalom vec izneo svoj stav.


Ne brani niko. Teoretski. Mozes da pricas o svemu, samo je pitanje gde, samo je pitanje ko ce to cuti, samo je pitanje na koji nacin, samo je pitanje na kakvu ces reakciju naici. Ono sto se ne uklapa u glavni tok je na margini, potpalublju, undergroundu. I cilj je da tamo i ostane. A posto glavni tok drugacijim idejama ne dopusta da prodju onda se nista ni ne menja. Zabokrecina. To je princip koji vazi za Srbiju kao sto vazi i za bilo koju drugu zemlju.

Ako ne razumes sta kazem evo ti jedan primer: Nedavno smo imali primer predsednika SANU pa je covek morao da se izvinjava, pravda, objasnjava i da istice da je to njegov licni stav o Kosovu. Uzmi sa druge strane Kusturicu. Kad on prica o Kosovu onda ne mora da se izvinjava, pravda ili objasnjava. Da postoji istinska sloboda reci onda ne bi smelo biti rasprave o tome da li Kostic sme ili ne da izrazi svoj stav.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:41 23.06.2021

Re: Muški jadi

Zato je Srbija specifična kada se upoređuje sa ostalim zemljama gde je takođe bio komunizam i diktatura.


Toga je bilo recimo i u poljskoj. U Spaniji nije bio komunizam nego fasisticka diktatura.


Na sve to, imaš veliki uticaj stranih sila.

Evo, mogla se čuti štura vest da smo zabranili Beloruskim avionima da sleću u Srbiju.


A ti mislis da recimo na Poljsku ili Sloveniju te sile ne pritiskaju? I oni su o ovom slucaju isto uradili = bili naterani da urade.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:46 23.06.2021

Re: Muški jadi

Mani sad te komunističke navike o diskreditaciji onoga ko govori, daj konkretan odgovor, Pljuvao si Daru, jel ti neko zakucao na vrata da te apsi?


Nisu hapsili ni kad si grdio partizanske filmove - pa po tome se SFRJ i razlikovala od sovjetskog socijalizma. Samo si dobio etiketu tu i tu pa su te posle poslali recimo ako si iz Bitolja da vojsku sluzis u Sezanu.

Tako bi i ti. Ali posto ne mozes onda mlataras sa svojim srbometrom. Kao onaj iz Informera i citava ta svita. Mentalni sklop je u pitanju. Metode se prilagodjavaju datim uslovima.
gvozden1 gvozden1 14:51 23.06.2021

Re: Muški jadi

pa je covek morao da se izvinjava, pravda, objasnjava i da istice da je to njegov licni stav o Kosovu.

Što je morao da se izvinjava?
Ko je ga terao na to, niko.
Da je hteo mogao je i dalje da tera tu priču.
E sad, što je na čelu institucije u kojoj je ogromna većina na drugoj strani, i koja traži da se precizira da to nije stav institucije nego njegov lični, to nije primoravanje na izvinjavaje.
U redu bi bilo i da ta većina kaže da ne želi da takav čovek bude na čelu važne nacionalne institucije.

On lično može da ima stav kakav hoće, ne mora nikome da se izvinjava zbog toga, ali ako hoćeš da budeš na čelu najvažnije srpske institucije srpski nacionalni interes mora da bude iznad tvog privatnog.

Napustiš to brate, i pucaj po Srbiji do mile volje, i nikome nemoj da se izvinjavaš.
gvozden1 gvozden1 14:55 23.06.2021

Re: Muški jadi


Nisu hapsili ni kad si grdio partizanske filmove

A bilo je pljuvanja po njima onoliko.

Apsili su osamdesetih za mnogo manje prekršaje od kritike partizanskog filmova, ali ne vredi to tebi govoriti.
Ko kaže da je bilo slobodno kritikovati komunističku propagandu, s tim ne vredi ozbiljno.
freehand freehand 14:56 23.06.2021

Re: Muški jadi

Nisu hapsili ni kad si grdio partizanske filmove - pa po tome se SFRJ i razlikovala od sovjetskog socijalizma. Samo si dobio etiketu tu i tu pa su te posle poslali recimo ako si iz Bitolja da vojsku sluzis u Sezanu.

Misliš, ko onomad u kraljevini da te pošalju za učitelja u Bitolj ili Peć?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:14 23.06.2021

Re: Muški jadi

On lično može da ima stav kakav hoće, ne mora nikome da se izvinjava zbog toga, ali ako hoćeš da budeš na čelu najvažnije srpske institucije srpski nacionalni interes mora da bude iznad tvog privatnog.


O TOME pricam! Mozes da imas stav - ali u tvoja cetiri zida. Dok je tako o bilo kakvim promenama moze samo da se sanja.
milisav68 milisav68 15:20 23.06.2021

Re: Muški jadi

Nedavno smo imali primer predsednika SANU

Objasnio ti Gvozden, čovek je na funkciji, Kusturica nije ništa (u smislu da nema nikakvu funkciju).
Toga je bilo recimo i u poljskoj

Čega je bilo u Poljskoj, versko/nacionalni rat?

Koliko znam Poljska (a ni ostale pomenute zemlje) nisu višenacionalne, niti imaju više religija.

Česi i Slovaci su se mirno razišli jer nisu imali Jasenovce.
A ti mislis da recimo na Poljsku ili Sloveniju te sile ne pritiskaju?

Ma ne mislim, nego ti ukazujem kako nije jednostavno biti mali, i voditi svoju politiku, pogotovo što mi nismo ni u EU ni u NATO, za razliku od ove dve pomenute zemlje.
milisav68 milisav68 15:23 23.06.2021

Re: Muški jadi

Neues aus der Nachbarschaft
O TOME pricam! Mozes da imas stav - ali u tvoja cetiri zida.

Ne brate, nego podnesi ostavku na funkciju, pa pričaj šta hoćeš.

A ako misliš da svoje ideje sprovedeš u delo, osnuj partiju, pa izađi na izbore.

freehand freehand 15:26 23.06.2021

Re: Muški jadi

Koliko znam Poljska (a ni ostale pomenute zemlje) nisu višenacionalne, niti imaju više religija.

Doduše, prvo su bile pa posle više nisu.
Mislim, ako računamo Jevreje a i ono nešto Rusa, mada njih sledbenici pojedinih ideologija i političkih ubeđenja često ne računaju.
freehand freehand 15:29 23.06.2021

Re: Muški jadi

Ne brate, nego podnesi ostavku na funkciju, pa pričaj šta hoćeš.

I sad će isti ovaj da ti priča o momunistima, komesarima, slobodi javne reči i slobodi uverenja?
A za mesto predsednika SANU politička podobnost i zastupanje ispravnih stavova...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:33 23.06.2021

Re: Muški jadi

Pa to je urađeno jasno i detaljno. Naravno, uvek postoje neispričane priče i nepoznate pojedinosti o nekim događajima i ljudima, ali krupni plan je urađen potpuno jasno i čisto.
Sad, što je generalna, opšta tendencija da se ideološki istorija prefarbava i neupitne istorijske činjenice izvrću sasvim je druga stvar.


Jugoslovenska istoriografija jeste bila ideoloski odredjena. Kao i ova postjugoslovenska sto je. Zato danas bolje mozes da se informises o istoriji Srbije iz inostrane nego domace literature. Recimo, kod nas se i danas pisu knjige o istoriji Kosova koje vise lice na epsku poeziju nego na istorijsku nauku. Mi smo toliko idoktrinirani jednom specificnom pricom o Kosovu da kad procitas clanak nekog istoricara sa recimo Sorbone, UCL ili Slobodnog Univerziteta prvo pomislis 'ej, kakva je ovo antisrpska propaganda'. Zbog takvih zabotoniranih prica kojima smo sami sebe zarobili danas i takav tupan kakav je Vulin moze da manipulise gradjanima o Crnoj Gori, Kosovu, Jasenovcu... Recimo, trenutno najobuhvatniju istoriju Srbije nije napisao Srbin iz Beograda nego Nemac iz Berlina (Holm Sundhaussen).

O tome sam govorio kad sam pominjao mogucnost slobodnog misljenja. O principu a ne pojedinacnim slucajevima na sta je Milisav skrenuo razgovor (Gvozdena ne racunam on svakako prica sa ogledalom). Dok je takvih zabrana i neselektivnosti tu smo gde smo.

Godinama se na Zapadu pojavlju grafikoni na kojima se prikazuje percepcija građana na pitanja poput "Ko je najvuše doprineo pobedi nad fašizmom", i na kojima se vidi da je na primer '45 90% mislilo da je to SSSR, a danas 90% smatra (pararaziram) da su to Amerikanci, odmah za njima Draža Mihajlović.


Da, poznato mi je to. Imas i istrazivanja u evropskim zemljama koja pokazuju da procenat onih koji ne znaju sta je bio Holokaust raste.
gvozden1 gvozden1 15:33 23.06.2021

Re: Muški jadi

Neues aus der Nachbarschaft
On lično može da ima stav kakav hoće, ne mora nikome da se izvinjava zbog toga, ali ako hoćeš da budeš na čelu najvažnije srpske institucije srpski nacionalni interes mora da bude iznad tvog privatnog.


O TOME pricam! Mozes da imas stav - ali u tvoja cetiri zida. Dok je tako o bilo kakvim promenama moze samo da se sanja.

E bre u četiri zida, možeš gde hoćeš, na televiziji, u novinama, na ulici....

Jbt kad i ovo mora da se objašnjava!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:35 23.06.2021

Re: Muški jadi

Ne brate, nego podnesi ostavku na funkciju, pa pričaj šta hoćeš.

A ako misliš da svoje ideje sprovedeš u delo, osnuj partiju, pa izađi na izbore.


To je to. Potvrdjujes moj stav. Zna se ko, o cemu kako sme da prica. Ako neces da pricas tako i tako onda letis sa posla. To je manir iz proslih vremena. Znas ono kad su profesori gubili mesta na univerzitetima. Nisu ni oni gubili glavu nego su bivali pomerani na institute.

Znaci, ako je ideja u skladu sa vladajucim misljenjem ok. Ako nije onda je politicka ideja. I to opasna politicka ideja.

U pravu ste i ti i Gvozden: nije se Srbija oslobodila komunizma. Ali tesko da je za to neko drugi kriv.
gvozden1 gvozden1 15:36 23.06.2021

Re: Muški jadi

A za mesto predsednika SANU politička podobnost i zastupanje ispravnih stavova...

Ne, za mesto predsednika SANU većina glasova članova SANU.
Nikakva mudrost.

Al komunistički mozak odmah o podobnosti.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:38 23.06.2021

Re: Muški jadi

Toga je bilo recimo i u poljskoj


Čega je bilo u Poljskoj, versko/nacionalni rat?


Ono sto se danas zove braoubilacki rat.

Koliko znam Poljska (a ni ostale pomenute zemlje) nisu višenacionalne, niti imaju više religija.


Zbog Holkausta i malo etnickog ciscenja vise ne.
gvozden1 gvozden1 15:39 23.06.2021

Re: Muški jadi

. Zna se ko, o cemu kako sme da prica.

I ovaj, znao sam.
Komuzmom ispran mozak.

Članovi SANU su se usprotivili, oni od kojih zavisi ko će im biti predsednik.
milisav68 milisav68 15:49 23.06.2021

Re: Muški jadi

freehand
Doduše, prvo su bile pa posle više nisu.
Mislim, ako računamo Jevreje a i ono nešto Rusa, mada njih sledbenici pojedinih ideologija i političkih ubeđenja često ne računaju.

O kolikim procentima pričamo?

Jedan, dva, pet posto, u odnosu na Poljake?

Popis iz Jugoslavije 1931.

православни

6.785.501 48,69%
римокатолици

5.217.847 37,44%
муслимани

1.561.166 11,20%
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:50 23.06.2021

Re: Muški jadi

Komuzmom ispran mozak.


Vidi ga poceo bilecki podnarednik i reci da izmislja.

Članovi SANU su se usprotivili, oni od kojih zavisi ko će im biti predsednik.



Sve akademik do akademika:

Ispred Srpske akademije nauka i umetnosti (SANU) u Beogradu je danas protest skup stotinak građana zbog izjave njenog predsednika Vladimira Kostića o Kosovu.

Držali su zastave Srbije i Rusije i zastavu s konturom Kosova i natpisom „Nema predaje”.

Samostalni poslanik u Skupštini Srbije Vladan Glišić je kao govornik na tom skupu pozvao akademike da se „probude” i reaguju na stavove Kostića.


...

Grupa od 93 intelektualca uputila je danas otvoreno pismo Srpskoj akademiji nauka i umetnosti (SANU) kojim zahtevaju da predsednik SANU dr Vladimir Kostić podnese ostavku zbog izjava o Kosovu i Metohiji.

Od ovih jedan clan Odbora SANU za visoke medicinske tehnologije.

Nisu akademici Gvozdene, nego taki ko ti sto bi drugima da govore kako da misle. Komesarski.
milisav68 milisav68 15:53 23.06.2021

Re: Muški jadi

A za mesto predsednika SANU politička podobnost i zastupanje ispravnih stavova...

Nemaš pojma kako to funkcioniše, ali bi da kažeš nešto guhovito.

Predsednika biraju članovi, pa onda on mora da zastupa njihov zajednički stav.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:02 23.06.2021

Re: Muški jadi

Predsednika biraju članovi, pa onda on mora da zastupa njihov zajednički stav.


Ovo nije tacno. U nauci ne postoji zajednicki stav. Cak ni kada su u pitanju politicke teme. Pojedini akademici mogu da se potpisu ispod zajednickog teksta ili da iznesu pojedinacan stav. Sto je on uradio. Fora je u tome da je on izneo 'pogresan stav'. O tome pricamo. Sta ko sme.

Nekoliko vas ovde zastupa stav da je u redu odlucivati o tome ko sta sme da kaze. Ali se istovremeno bunite sto je neko ranije to isto radio. To je neprincipijelna pozicija. Na reci ste za neselektivno sagledavanje proslosti. Na delu ne.

To je to. Mora jos da se radi pa posle na kupanje. Lep dan svima!
milisav68 milisav68 16:05 23.06.2021

Re: Muški jadi

Neues aus der Nachbarschaft
Ono sto se danas zove braoubilacki rat.

Heh, to se nekad tako zvalo, Hrvati (a i Bošnjaci) su se potrudili da više ne mislimo da smo braća.

Poenta je da je Poljska jednonacionalna zemlja, sa dominantnom katoličkom religijom.Jugoslavija to nije bila.
Zbog Holkausta i malo etnickog ciscenja vise ne.

I pre Holokausta Jevreja je bilo manje od 10%.


haklberi_tom haklberi_tom 16:22 23.06.2021

Re: Muški jadi

Neues aus der Nachbarschaft
Nijednog momenta nisi spomenuo pravosuđe, a to je osnova uređenosti države, kakvi liberali, Dare, Sutjeske, tradicionalne vrednosti i srbomeri.


Pogresno. Za promenu pravosudje i sistema ti trebaju slobodni ljudi. ...

Da.
Ključno za prosperitet poojedinca - naroda - nacije je sloboda!
Nakon ljubavi vrhunski kriterijum i mera svega.
Na žalost, mnogi ljudi su neslobodni.
Kako bi potisli tu svoju neslobodu, potpuno svesni te činjenice, oni fingiraju i glumataju pred drugima.
To je poprilično karakterističnio za komunjare.
Dakle - ljubav, sloboda ... pa sve ostalo.
gvozden1 gvozden1 16:37 23.06.2021

Re: Muški jadi

U nauci ne postoji zajednicki stav.

U nauci?

Jbt, pa ti nisi normalan stvarno.
Nije on pričao o nauci, on je lekar, pričao je o nacionalnim temama, ne o nauci.
A tu postoje većinski i manjinski stavovi, većina članova institucije je suprotnih od njegovih.

Bunili su se i drugi, imaju pravo na to, on da kaže stav, oni da kažu šta misle o tom stavu.
Imaju pravo na protest, na javno okupljanje.
Šta bi im ti zabranio od toga?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:45 23.06.2021

Re: Muški jadi

U nauci?

Jbt, pa ti nisi normalan stvarno.
Nije on pričao o nauci, on je lekar, pričao je o nacionalnim temama, ne o nauci.


Jos pre nego odem. Ne pratis kako treba pa opet brljas.

Milisav rece da predsednik SANU mora da zastupa stavove clanova ove institucije. Ne pominjuci pojedinacni slucaj nego inace. SANU je institucija nauke i umetnosti. Ok, mozes ovo njegovo da podvedes i pod umetnost. Al' tek tada ces imati problem sa jednoumljem.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:48 23.06.2021

Re: Muški jadi

Da.
Ključno za prosperitet poojedinca - naroda - nacije je sloboda!
Nakon ljubavi vrhunski kriterijum i mera svega.
Na žalost, mnogi ljudi su neslobodni.
Kako bi potisli tu svoju neslobodu, potpuno svesni te činjenice, oni fingiraju i glumataju pred drugima.
To je poprilično karakterističnio za komunjare.
Dakle - ljubav, sloboda ... pa sve ostalo.


Sloboda pojedinca je kljuc. (I ljubav, slazem se). I nema to veze sa ideologijom. U komunizam nisu verovali ni kad je bio zvanicna ideologija oni koji su ga kao zastupali. Sloboda krece od pojedinca. I naravno da je uvek ogranicena. Samo kad krenu da je ogranicavaju mediji, politicari, istoricari, pesnici, botanicari... onda to vodi u neslobodno drustvo.
gvozden1 gvozden1 16:53 23.06.2021

Re: Muški jadi

Milisav rece da predsednik SANU mora da zastupa stavove clanova ove institucije.

Pa naravno da treba kad se radi o opštenacionalnim pitanjima.

Sigurno neće geograf zastupati stavove iz medicine, to je toliko jasno da samo kretenu treba naglašavati, ostali podrazumevaju.

Ali onom ko se u raspravi hvata za slovne greške, za mesto služenja vojske sagovornika, kad to smatra argumentom, možda i treba.

A možda je bolje i da

pre nego odem

Što pre, manja sramota.
freehand freehand 19:10 23.06.2021

Re: Muški jadi


Jugoslovenska istoriografija jeste bila ideoloski odredjena.

I od '45 do '91 mnogo puta na mnogo načina preispitivana, dopunjavana, ispravljana. I sve je bilo ok dok je motiv bio naučna istina a ne osveta kao kod ovih blogovskih šovenskih neprskanih a mrkanih domaćina-krvoloka. Koji, opet, ni slučajno sopstvenu guzicu ne bi izneli preko sopstvene tarabe za ciljeve oko kojih ovde pene.
Dakle, dok je u pitanju istorigrafija kao naučni pojam i istorija kao nauka, dok je cilj utvrđivanje objektivne istine kroz odnose i interakcije, zroke i posleedice - sve je ok. Kad se istorije dohvate Ivani Ivice, Gvozdeni i Milisavi sve ode u tri pičke materine.

Što se Kosova tiče - ne znam o čemu govoriš. tu je priča kudikamo jednostavnija od one koju je "komunizam" gurao. Tamo 100 godina imaš čist separatistički pokret koji su sve države od kraljevine Srbije, preko SHS, Kraljevine Jugoslavije do SFRJ i SRJ pokušale na razne načine da suzbiju. Pravno-politički to je to. Ono što možeš, na primer, da saznaš je koliko je puta od '45 do '99 žestokom silom gušena pobuna na tom Kosovu. Inače nema mnogo novina, niti ih može biti.- Pojedinačni događaji svakako ne mogu menjati opštu sliku.


principu a ne pojedinacnim slucajevima na sta je Milisav skrenuo razgovor

Jes, sad ti bolje znaš o čemu si pričao i šta je tema ovog treda nego Milisav, koji, usput, ima uvek bar tri verzije?!

freehand freehand 19:12 23.06.2021

Re: Muški jadi

I pre Holokausta Jevreja je bilo manje od 10%.

Norm,alno, Poljaci su i ranije na tomer radili. A i jebeš deset odsto kad si vonabi građanski intelektualac antičifutin palanačkog tipa.
freehand freehand 19:15 23.06.2021

Re: Muški jadi

milisav68
A za mesto predsednika SANU politička podobnost i zastupanje ispravnih stavova...

Nemaš pojma kako to funkcioniše, ali bi da kažeš nešto guhovito.

Predsednika biraju članovi, pa onda on mora da zastupa njihov zajednički stav.


Ja nemam pojma al nisam ni moron, moram da ti kažem.

Milisave, šta je zajednički stav članova SANU o Kosovu?
Pošto ti imaš pojma i znaš kako to funkcioniše?

I u kom članu statuta SANU stoji to o demokratskom centralizmu i o tome kakve političke stavove predsednik SANU sme i mora da iznosi?
Da znaš samo, SANU nije ZBOR, još uvek.


freehand freehand 19:16 23.06.2021

Re: Muški jadi

Što pre, manja sramota.



Sigurno neće geograf zastupati stavove iz medicine, to je toliko jasno da samo kretenu treba naglašavati, ostali podrazumevaju.



bene_geserit bene_geserit 19:25 23.06.2021

Re: Muški jadi

Sloboda krece od pojedinca. I naravno da je uvek ogranicena. Samo kad krenu da je ogranicavaju mediji, politicari, istoricari, pesnici, botanicari... onda to vodi u neslobodno drustvo.

Tako je, sloboda govora, sloboda da izraziš ono što misliš i zbog toga ne budeš maltretiran je ključ za slobodno društvo.

Ali mi je fascinantno da se neko ko živi u zapadnom svetu gde je sloboda govora ozbiljno ugrožena žali na slobodu govora u Srbiji gde generalno priča ko šta hoće bez posledica. Antirspke stavove imaš priliku da vidiš i čuješ od profesora na fakultetima koji predaju socijalne nauke koje se bave vaspitanjem generacija. Razni komunistički ostaci se još uvek finansiraju iz budžeta i truju sledeće generacije.
Potpuno je sumanuto da se iz budžeta Srbije finansiraju ljudi koji propagiraju antisrpske stavove u okviru svog posla.

A u zapadnim zemljama imaš inženjere i naučnike koji gube posao zato što izraze svoje stavove ne vezano za svoj posao.
Na jebenom diversity treningu koji na žalost moram da prolazim svake godine imaš stvari tipa: "Da li smete, posle posla u svom slobodnom vremenu, sa svog privatnog računara, na nekim socijalnim medijima da postujete nešto što će nekoga da uvredi na ovoj ili onoj osnovi ?" Naravno odgovor je NE. Obrati pažnju na konstrukciju "nešto što će nekoga da uvredi", pa bilo ko može zbog bilo čega da se uvredi.
I ti onda u trenutku kada sloboda govora nestaje u USA a u EU je odavno nema (npr. hapšenje penzionera u Nemačkoj čini mi se koji je izjavio da se veći procenat teških zločina izvrši od strane emigranata, što je naravno tačno, ali je vođenje slične statistike zabranjeno) se nešto žališ na slobodu govora u Srbiji gde generalno imaš antisprske stavove izražene na sve strane i to često od ljudi koji se finansiraju iz srpskog budžeta i seru po Srbiji u okviru svog posla.

Ništa se ti ne razlikuješ od Anđe, sloboda govora ali za ono što ti misliš da je istina, a za suprotna mišljenja od tvog nikako. To ćemo da proglasimo "govorima mržnje" i sličnim budalaštinama.
freehand freehand 19:28 23.06.2021

Re: Muški jadi

Ništa se ti ne razlikuješ od Anđe, sloboda govora ali za ono što ti misliš da je istina, a za suprotna mišljenja od tvog nikako.

Gde si to video?
Koliko sam ja razumeo čovek je decidno najmanje pet puta jasno i decidirano rekao upravo suprotno.

bene_geserit bene_geserit 19:29 23.06.2021

Re: Muški jadi

U komunizam nisu verovali ni kad je bio zvanicna ideologija oni koji su ga kao zastupali.

Pa poenta komunističke propagande nije bila da ubedi. Već da osramoti, tako da se onaj ko sluša budalaštine i mora da ih ponavlja oseća što gore. Jer društvo takvih pojedinaca je lako kontrolisati. Tako da što besmislenije je ono što propaganda zastupa to bolje, jer se osnovna funkcija - da osramoti, bolje izvrši.
maksa83 maksa83 19:49 23.06.2021

Re: Muški jadi

: "Da li smete, posle posla u svom slobodnom vremenu, sa svog privatnog računara, na nekim socijalnim medijima da postujete nešto što će nekoga da uvredi na ovoj ili onoj osnovi ?" Naravno odgovor je NE.

Kad si nepošten, umesto da si kao Aca Lukas koji je svojevremeno popunjavao formular za USA radnu vizu (da bi mogao da peva znaštidobrokojimaizčikagamojima) čeknuo čekboks kod kog stoji "koristim drogu" i izduvao ga za vizu.
freehand freehand 19:54 23.06.2021

Re: Muški jadi

bene_geserit
U komunizam nisu verovali ni kad je bio zvanicna ideologija oni koji su ga kao zastupali.

Pa poenta komunističke propagande nije bila da ubedi. Već da osramoti, tako da se onaj ko sluša budalaštine i mora da ih ponavlja oseća što gore. Jer društvo takvih pojedinaca je lako kontrolisati. Tako da što besmislenije je ono što propaganda zastupa to bolje, jer se osnovna funkcija - da osramoti, bolje izvrši.

Pa da. Tamo su pioniri terani pod pretnjom smrću za njih, roditelje i širu familiju da pevaju rodoljubive pesme. Za razliku od ovih pionira:

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:58 23.06.2021

Re: Muški jadi

Dakle, dok je u pitanju istorigrafija kao naučni pojam i istorija kao nauka, dok je cilj utvrđivanje objektivne istine kroz odnose i interakcije, zroke i posleedice - sve je ok. Kad se istorije dohvate Ivani Ivice, Gvozdeni i Milisavi sve ode u tri pičke materine.


Na to mislim naravno a ne na hobi istoricare i pseudoistoriju. Upoznao sam par sjajnih ljudi sa INISa i oni se stvarno trude da rade profesionalno. Oni tvrde da ima dosta tema i oblasti koje treba ponovo obraditi - neke jer ima novih saznanja, neke jer su lose obradjene, neke jer su bile ideoloski obojeno obradjene. Zale se da je za takve projekte tesko dobiti lovu. Ispada da lakse Britanci daju lovu Eriku Gordiju za njegova istrazivanje o Jugoslaviji, Srbiji, Bosni... nego domaca ministarstva domacim istoricarima. Ali nekako ce biti da su i za to komunisti krivi.

Što se Kosova tiče - ne znam o čemu govoriš. tu je priča kudikamo jednostavnija od one koju je "komunizam" gurao. Tamo 100 godina imaš čist separatistički pokret koji su sve države od kraljevine Srbije, preko SHS, Kraljevine Jugoslavije do SFRJ i SRJ pokušale na razne načine da suzbiju. Pravno-politički to je to. Ono što možeš, na primer, da saznaš je koliko je puta od '45 do '99 žestokom silom gušena pobuna na tom Kosovu. Inače nema mnogo novina, niti ih može biti.- Pojedinačni događaji svakako ne mogu menjati opštu sliku.


Ovo sa Kosovom nisam mislio samo na period od ii sv. rata. Ukratko, ono sto se u nasim knjigama zove separatizam Albanaca ili srpsko oslobadjanje Kosova od Osmanlija se ne zove tako u svim naucnim clancima ili knjigama o Kosovu. A ovde ne mislim na naucne clanke objavljene na Kosovu ili Albaniji ili na noviju medijsku propagandu. Nama je tu jasno sta je sta posto smo o tome na jedan odredjen nacin ucili pa svaki drugi pogled refleksno odbacujemo kao antisrpski ili proalbanski. Govorim ovde na osnovu licnog iskustva. Ali kad predjes preko tog prvog refleksa i ipak nastavis sa citanjem dobijes neke nove informacije. Mene istorija Kosova ne zanima mnogo pa se nisam dublje upustao u tu temu ali ono malo sto sam procitao pomoglo mi je da delimicno razumem zasto Albanci i Srbi imaju razlicita misljenja o tome cije je sta i ko na sta ima pravo.

Moja poenta u ovom slucaju bi bila da za nase istoricare ni istorija Kosova a ni domaca i inostrana istoriografija o Kosovu ne bi trebale biti tabu teme. Racunam da od toga mozemo imati koristi. Kad bi neke drugacije price pocele da ulaze u javni prostor od onih na koje smo navikli onda mozda ne bi bilo ni takvih reakcija protiv ljudi koji iznesu stav kao predsednik SANU.
freehand freehand 20:05 23.06.2021

Re: Muški jadi

Moja poenta u ovom slucaju bi bila da za nase istoricare ni istorija Kosova a ni domaca i inostrana istoriografija o Kosovu ne bi trebale biti tabu teme. Racunam da od toga mozemo imati koristi.

Ma to se podrazumeva, ali nema tu bogzna kakvih novih saznanja. Tu su, čini mi se, magistralni pravci jasni i nema šanse da budu promenjeni. Što se Tendencije za "novim sagledavanjima" jasno su usmerene od strane SAD i tog konglomerata na reviziju i naknadno pravdanje zločina koje su načinili - protiv mira, prvenstveno.
Sami Albanci su u epohi nacionalnog romabntizma, stadijum koji je Evropa proživljavala u 19. veku. Roje se najluđe teorije o Albancima i Albaniji, njihovom poreklu i sveprisutnosti od starog veka do danas. jerotića ko kusih pasa level Omega i albanci došli iz Indije. U stvari nisu, bili su tu pre Big Benga.
angie01 angie01 20:10 23.06.2021

Re: Muški jadi

Ništa se ti ne razlikuješ od Anđe, sloboda govora ali za ono što ti misliš da je istina, a za suprotna mišljenja od tvog nikako. To ćemo da proglasimo "govorima mržnje" i sličnim budalaštinama.


e bene, ajd me se mani,..mene stvarno ne zanima da ti objasnjavam bazicne stvari,...misli sta god hoces, ali bez mene.
gedza.73 gedza.73 20:18 23.06.2021

Re: Muški jadi

Neues aus der Nachbarschaft
Oni tvrde da ima dosta tema i oblasti koje treba ponovo obraditi - neke jer ima novih saznanja, neke jer su lose obradjene, neke jer su bile ideoloski obojeno obradjene. Zale se da je za takve projekte tesko dobiti lovu. Ispada da lakse Britanci daju lovu Eriku Gordiju za njegova istrazivanje o Jugoslaviji, Srbiji, Bosni... nego domaca ministarstva domacim istoricarima. Ali nekako ce biti da su i za to komunisti krivi.

Ovo je istina.
Miroslavljevo jevanđelje je 'struka' držala u običnoj vitrini nakon II svetskog rata.
Šta je od knjiga u vezi sa srpskom istorijom štampano u tom periodu, prevedeno na engleski, nemački ili francuski i poslato raznim bibliotekama u inostranstvu?

Koju su saradnju imali i ko su bili istoričari koji bi srpski državni (ne nacionalni) interes zastupali i prenosili na raznim tribinama sa svojim kolegama sa Zapada?

Što se tiče slobode i liberalizma









angie01 angie01 20:21 23.06.2021

Re: Muški jadi

Kad si nepošten, umesto da si kao Aca Lukas koji je svojevremeno popunjavao formular za USA radnu vizu (da bi mogao da peva znaštidobrokojimaizčikagamojima) čeknuo čekboks kod kog stoji "koristim drogu" i izduvao ga za vizu.


to su mitovi & legende sa Zvezdare-lukas, kao i ceculit imaju zabranu ulaska u USA zbog hapsenja u akciji Sablja,...i kojecega oko takvih stvari.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:22 23.06.2021

Re: Muški jadi

Jebiga, ti hoces da posle ovoga

Potpuno je sumanuto da se iz budžeta Srbije finansiraju ljudi koji propagiraju antisrpske stavove u okviru svog posla.


ili ovoga
I ti onda u trenutku kada sloboda govora nestaje u USA a u EU je odavno nema


sad nesto kao razgovaramo na temu slobode govora ili slobodi coveka a ocigledno imamo razlicito razumevanje ovih pojmova i onda je svaka razmena misljenja na ovu temu u startu vec jalov poso.

A ovo

ali je vođenje slične statistike zabranjeno


nije ni tacno. Imas u kriminalistici i termin za to: Ausländerkriminalität - ukljucuje i teske zlocine. Druga stvar sto ga politicari znaju zloupotrebiti.

A pojma nemam na kog cicicu (jel znojav?) mislis i o cemu se radi (gde covece nalazis uvek te neke specijalne slucajeve?) ali recimo podatke o udelu stranaca u kriminalu u Nemackoj mozes naci na Vikipediji. Ne znam da li su ih hapsili zbog toga jos.

Evo recimo nesto sto mozes da nadjes za par sekundi na netu (na stranici austrijskog MUPa):

Zu den häufigsten Herkunftsländern der fremden Tatverdächtigen zählten bis Ende Juni 2019 Deutschland (6.692 fremde Tatverdächtige), Rumänien (6.689 fremde Tatverdächtige), Serbien (6.041 fremde Tatverdächtige), Türkei (4.125 fremde Tatverdächtige) und Afghanistan (3.414 fremde Tatverdächtige).

To su podaci za prvih sest meseci u 2019 za Austriju. Pre toga pise da je procenat stranaca kod osumnjicenih pocinilaca (ukljucuje i teske zlocine) 41% a na prvom mestu su Nemci (jebiga i oni su stranci), Rumuni, Srbi, Turci pa onda Afganistanci. Opet ne znam da li je ovde bilo hapsenja.

Moje skromno misljenje je da tebi ti tvoji treninzi idu na zivce pa onda malo generalizujes. Razumem te donekle posto ni ja ne volem da doucavanja generalno. Ali, onda odes, legnes u svoj djakuzi, opustis se i sve ti ravno do Aljaske.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:30 23.06.2021

Re: Muški jadi

Sami Albanci su u epohi nacionalnog romabntizma, stadijum koji je Evropa proživljavala u 19. veku. Roje se najluđe teorije o Albancima i Albaniji, njihovom poreklu i sveprisutnosti od starog veka do danas. jerotića ko kusih pasa level Omega i albanci došli iz Indije. U stvari nisu, bili su tu pre Big Benga.


Ma ima toga naravno. Kao ono sa antickim Makedoncima. Ali ne mislim na to. Mislim na istrazivanja (koja ne zavise od americkih planova koji su ocigledni i koji se ogledaju i u onoj medijskoj propagandi devedesetih) naucnika. Ono sto za 1912/13 zovemo oslobodjenje Kosova nije termin sa kojim ce se svi istoricari sloziti. Ali detalji nisu sad toliko bitni - opet ce se otvoriti nova tema.
freehand freehand 20:39 23.06.2021

Re: Muški jadi

Ono sto za 1912/13 zovemo oslobodjenje Kosova nije termin sa kojim ce se svi istoricari sloziti. Ali detalji nisu sad toliko bitni - opet ce se otvoriti nova tema.

Pa ni tu nema, bar mislim, ničega epohalnog za otkrivanje. Tu su istorijske činjenice
jasne i nepobitne. Ono što je pdoložno promeni to je dnevno politički narativ,upakovan u etičke oblande. Pa će ti ovdašnji drugosrbijanski mrkani a neprskani domaćini u jednoj prilici objašnjavati da su Srbi tu zločinci a u drugoj da su zločinci oni koji se sa njima u tome slože.
OZbiljno govoreći - teško je da će se Srbi i Albanci tu ikad složiti oko vrednosnih sudova, ali i nije posao ni isotrije ni istoriografije.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:40 23.06.2021

Re: Muški jadi

Šta je od knjiga u vezi sa srpskom istorijom štampano u tom periodu, prevedeno na engleski, nemački ili francuski i poslato raznim bibliotekama u inostranstvu?


Jugoslovenska vizantologija (ukljucuje srpske srednjovekovne drzave) je bila recimo priznata u medjunarodnoj strucnoj javnosti. I mnogo bolje razvijena nego recimo istorija osmanskog perioda. Mozes na prste jedne ruke da izbrojis srpske istoricare koji su se bavili Srbijom u osmanskom periodu a koji su znali osmanski, turski ili arapski. Vecinom su koristili domace, crkvene izvore i narodna predanja. U komunizmu. Danas imas u Srbiji mnogo vise profesionalaca koji znaju da citaju originalne spise iz tog perioda i koji rade onaj arhivski hard work na gradji iz Istanbula.
gedza.73 gedza.73 20:55 23.06.2021

Re: Muški jadi

Danas imas u Srbiji mnogo vise profesionalaca koji znaju da citaju originalne spise iz tog perioda i koji rade onaj arhivski hard work na gradji iz Istanbula.

Neki istoričari su ostali začuđeni činjenicom da u fundusima zemalja koje odlučuju o sudbini sveta skoro da nema niti jedne jedine knjige iz Srbije koja obrađuje period I svetskog rata. Ili međuratni period. Takođe ima istoričara koji nisu drugosrbijanci koji za Kosovo kažu da baš onoliko srpsko koliko se tvrdi.

Ima istoričara koji kažu da je 44-45 samo u Beogradu ubijeno skoro onoliko ljudi koliko u istom periodu u Francuskoj i da smo trebali da budemo nova Internacionala za istočnu Evropu, neka vrsta SSSR-a i da od nas treba da krene oslobađanje Evrope od kapitalizma. I ta činjenica se sigurno uzimala u obzir prilikom biranja strana u građanskom ratu devedesetih.

Inače imam Ostrogorskog u biblioteci. Nervira me samo onaj marksistički poristup na pojedinim delovima prilikom tumačenja nekih događaja (valjda je moralo da bude u skladu sa zvaničnom politikom). Ali je odlično obrađeno.
gvozden1 gvozden1 20:57 23.06.2021

Re: Muški jadi

Kad bi neke drugacije price pocele da ulaze u javni prostor od onih na koje smo navikli onda mozda ne bi bilo ni takvih reakcija protiv ljudi koji iznesu stav kao predsednik SANU.

I koji je jedini mogući pravac razvoja stvari ako bi "neke drugačije priče ušle u javni prostor" u korist Srba ili na štetu Srba?
Da li je moguće da bi se stvari razvijale tako da Albanci prihvate da Srbi imaju više prava na Kosovo nego što oni misle?

Naravno da ne, naravno da bi svaki drugi pravac bio još više na štetu Srba, i zato vi antisrbi to priželjkuje.
Kao hajd da preispitamo stvar, možda iz toga izađe nešto što ne znamo, što će nam razjasniti antagonizme, pa će se stvari promeniti.
Da neće možda rezultat tog preispitivanja biti da Kosovo bude nedvosmisleno srpsko?

Ta podmukla strategija je tipično komunističko antisrpstvom, sve kao ne, nisam ja protiv Srba, ali hajd da preispitamo pa šta ispadne.
A zna se šta može da ispadne.

Antagonizmi postoje, ne mogu nestati ali se mogu rešiti.
Rešiti ili principijelno ili nikako.
Moguća su dva principa rešenja spora između Srba i Albanaca, jedan je teritorijalni, tj nepovredivost granica, po tom principu Kosovo je Srbija.
Drugi je etnički, da većina naroda ma nekoj teritoriji odluči u kojoj će državi da živi.
Po tom principu RS je srpska nezavisna država, veliki deo Kosova albanska.

Tražiti rešenje mimo principa je foliranje jer svi znaju da takvo rešenje nije moguće, a da stvarno bude rešenje.

Moguće je nametanje, moguća je sila, ali to ne rešava stvar.

Sve i da Srbija potpiše nezavisnost to neće rešiti problem, jer se svaki potpis može poništiti, ne priznati ga, zanemariti ga, istorija je puna storniranih dogovora i potpisa.

milisav68 milisav68 21:11 23.06.2021

Re: Muški jadi

Norm,alno, Poljaci su i ranije na tomer radili. A i jebeš deset odsto kad si vonabi građanski intelektualac antičifutin palanačkog tipa.



Ponestalo ti uvreda, pa tražiš po rečniku nove?

Jednonacionalne države se smatraju one koje imaju oko 90% stanovništva jedne nacije.Tako su nastale većina evropskih zemalja.

Jevreji nisu sa Poljacima pravili državu, kao što smo mi sa Hrvatima i Slovencima (i Bošnjacima/muslimanima), pa je u tome razlika između Jugoslavije i Poljske (odnosno većine evropskih zemalja, bile one pod komunizmom i diktaturom ili ne).

Paralela može da se napravi sa Čehoslovačkom, u smislu da je bila pod komunizmom, i da se za razliku od nas mirno raspala, ali tamo nije bilo Jasenovca, a i stanovništvo nije bilo izmešano kao kod nas.

Tu može da se napravi paralela sa Srbijom i Makedonijom, gde je razlaz bio miran, i gde da nema napetosti.
šta je zajednički stav članova SANU o Kosovu

Pa sigurno nije da Kosovo de fakto i de jure nije deo Srbije.

Tom izjavom se krši Ustav Srbije.

Kostiću je izborom predsednika SANU ukazana čast da vodi takvu organizaciju, a uz čast ide i odgovornost, da kad nešto govori, to radi u ime te institucije, pa samim tim mora da vodi računa šta priča, a ne da krši Ustav.
bene_geserit bene_geserit 21:20 23.06.2021

Re: Muški jadi

Jebiga, ti hoces da posle ovoga ... ili ovoga ...
sad nesto kao razgovaramo na temu slobode govora ili slobodi coveka a ocigledno imamo razlicito razumevanje ovih pojmova i onda je svaka razmena misljenja na ovu temu u startu vec jalov poso.

Ti se ubi od priče kako u Srbiji nema slobode govora,
a živiš tamo gde ti cenzuru rade socijalni mediji i gde su zakoni (govor mržnje i slične budalaštine) takvi da je sloboda govora praktično nepostojeća, pogotovo u zemlji kao što je Nemačka. Srbija je oaza slobode govora za većinu EU.

U Belgiji imaš čudo zvano "anti-sexism law".
U Velikoj Britaniji "Malicious Communications Act".
U Nemačkoj "Network Enforcement Act". I svašta drugo, ovo je bilo samo par primera.
Sve usmereno ka ograničenju slobode govora, zakoni čiji je cilj cenzura i proglašenje verbalnog delikta.
I ti se onda baviš Srbijom.

bene_geserit bene_geserit 21:58 23.06.2021

Re: Muški jadi

Kostiću je izborom predsednika SANU ukazana čast da vodi takvu organizaciju, a uz čast ide i odgovornost, da kad nešto govori, to radi u ime te institucije, pa samim tim mora da vodi računa šta priča, a ne da krši Ustav.

Ma predsednik SANU je politička funkcija.
Naravno da ga treba smeniti sa nje zbog takve izjave.

Nego interesantno kako bi ovi, kojima je OK da postoje bezbrojni zakoni kojim se ograničava sloboda govora njihovih neistomišljenika i ne bune se kad socijalni mediji rade cenzuru ponovo njihovih neistomišljenika,
zahtevaju apsolutnu slobodu govora u Srbiji i ako je moguće da se iz srpskog budžeta finansira neko jedenje govana protiv Srbije.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 22:29 23.06.2021

Re: Muški jadi

samohrane majke


kako je ovo dobra fraza.

self-feeding mothers, jebote!



inace jedna nezgodacija iz proslosti, koleginica, desetak godina starija od mene, ja tada mlad, jedno 20 i kusur a ona jeste dobra riba ali brate (sto se ispostavilo kao i tacno) nijedan muskarac nikad nije mogao da se intelektualno meri sa njom.

i tako u momentima ludila kad je opet nesto prohisterisala na neke tipove, mi u drustvu i ona odvali 'boze kakva li cu ja majka da budem jednog dana'.

a ja onako seret, klinac, mrtav ladan odvalim...

'samohrana'...

donekle sam bio u pravu, i iskreno mi je zao zbog toga...
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 22:46 23.06.2021

Re: Muški jadi

Hrvaticu sa tetkom u Bosanskoj krupi.


Mala moja iz Bosanske krupe

gde si sada, da mi...

maksa83 maksa83 22:58 23.06.2021

Re: Muški jadi

Srbija je oaza slobode govora za većinu EU.

Pa, ono, da skroz. U Belgiji je zabranjeno da kažeš "ove pedere i trandže treba pobiti", ovde je to dozvoljeno (pretpostavljam, ne znam, nisam probao) ali zato nemaš televiziju sa nacionalnom frekvencijom na kojoj možeš da izraziš trunku sumnje da je ova vlast blagorodna za zemlju.
maksa83 maksa83 22:59 23.06.2021

Re: Muški jadi

Pa sigurno nije da Kosovo de fakto i de jure nije deo Srbije.

Pa de fakto ipak nije, a de jure tamo će i da stignu.
bene_geserit bene_geserit 23:20 23.06.2021

Re: Muški jadi

U Belgiji je zabranjeno da kažeš "ove pedere i trandže treba pobiti"

Prvi osuđeni na osnovu anti-sexism zakona je zato što je rekao policajki da "she would be better off doing a job adapted to women", strahota jedna, presuđeno je da je
"violated the officer's dignity" i popio kaznu od €3000.
Prema tome ne seri sa tim ekstremnim primerima, kad je u praksi u pitanju osuda politički nekorektnog govora.
maksa83 maksa83 23:29 23.06.2021

Re: Muški jadi

Prema tome ne seri sa tim ekstremnim primerima, kad je u praksi u pitanju osuda politički nekorektnog govora.

Verujem da je neprijatno kada postoje ograničenja takva da ljude košta da se ispoljavaju kao zatucane budale i zapišavaju koga stignu, ali ja ipak mislim da je gore od toga kada jedan ceo narod živi u cenzuri koju sprovodi labilna budala u zaštiti sopstvenog krimi klana.
gvozden1 gvozden1 00:01 24.06.2021

Re: Muški jadi


Verujem da je neprijatno kada postoje ograničenja takva da ljude košta da se ispoljavaju kao zatucane budale

A to je za njihovo dobro, onda.
Štite ih od njih samih, iako je neko budala, zaštićen je od ispoljavanja, pa ispada fin dečko.

A taj vrhovni zaštitnik je, verujem, strog ali pravedan, u njegov sud šta je budala, ne treba sumnjati, samo mu se klanjati i pokoravati.

maksa83 maksa83 00:07 24.06.2021

Re: Muški jadi

A to je za njihovo dobro, onda.

Ne, nije, kakva šašava pomisao - to služi tome da zaštiti druge od njih.

A taj vrhovni zaštitnik je, verujem, strog ali pravedan, u njegov sud šta je budala, ne treba sumnjati, samo mu se klanjati i pokoravati.

Ma jok, ništa tako tragično. Samo plati.

Možeš i u Beču da parkiraš na trotoaru, ako si spreman da platiš 150 EUR po točku.
gvozden1 gvozden1 00:19 24.06.2021

Re: Muški jadi


Ne, nije, kakva šašava pomisao - to služi tome da zaštiti druge od njih

Od budala?

A budale su nezaštićene, njih je slobodno nazivati budalama?

Zato kažem, važno je da vrhovni bude strog i pravedan, da tačno označi zaštićene i nezaštićene, one koje je dozvoljeno vređati i one koje nije.

bene_geserit bene_geserit 00:31 24.06.2021

Re: Muški jadi

važno je da vrhovni bude strog i pravedan, da tačno označi zaštićene i nezaštićene, one koje je dozvoljeno vređati i one koje nije.

Pa cela poenta i jeste u tome.
Da neke zakon zaštiti više od nekih drugih.
A sve pod izgovorom nekakve navodne ugroženosti.
Podeli pa vladaj, klasika.
bene_geserit bene_geserit 01:31 24.06.2021

Re: Muški jadi

ja ipak mislim da je gore od toga kada jedan ceo narod živi u cenzuri koju sprovodi labilna budala u zaštiti sopstvenog krimi klana.

Ma lepo si to sročio, ali Vučić i njegova cenzura nije bila tema, niti je to iko poredio.
Isto kao što je instalirao gej premijerku samo da bi demonstrirao svoju "progersivnost", tako mu ne smeta ništa ni bilo kakvo anti-srpsko palamuđenje dokle god mu niko ne dira u zabran tj. u kriminalne aktivnosti.

A u Srbiji imaš više anti-srpske propagande nego što recimo imaš u Hrvatskoj anti-hrvatske ili koju god zemlju EU da uzmeš za primer.
maksa83 maksa83 06:56 24.06.2021

Re: Muški jadi

Zato kažem, važno je da vrhovni bude strog i pravedan, da tačno označi zaštićene i nezaštićene, one koje je dozvoljeno vređati i one koje nije.

Ne postoji vrhovni (osim kod Srba kojima je to empirijski jedino moguće ustrojstvo), postoji društveni konsenzus o toe šta je prihvatljivo ili neprihvatljivo i samim tim kažnjivo a šta nije, i ta stvar se menja kroz vreme.
maksa83 maksa83 07:01 24.06.2021

Re: Muški jadi

A u Srbiji imaš više anti-srpske propagande nego što recimo imaš u Hrvatskoj anti-hrvatske ili koju god zemlju EU da uzmeš za primer.

Šta je anti-srpska propaganda je prilično rastegljiva stvar, ovde se recimo tako zove svako viđenje koje implicira bilo kakvu sprsku odgovornost za nešto loše što su uradili sebi ili drugima. O tome je Neues aus der pokušao da priča ali je to (kakav meta momenat) automatski proglašeno za anti-srpsku propagandu.
Milan Novković Milan Novković 07:04 24.06.2021

Re: Muški jadi

bene_geserit
U Belgiji je zabranjeno da kažeš "ove pedere i trandže treba pobiti"

Prvi osuđeni na osnovu anti-sexism zakona je zato što je rekao policajki da "she would be better off doing a job adapted to women", strahota jedna, presuđeno je da je
"violated the officer's dignity" i popio kaznu od €3000.
Prema tome ne seri sa tim ekstremnim primerima, kad je u praksi u pitanju osuda politički nekorektnog govora.

Pa ja bih mogao pare namlatiti tamo ako bih višestruko tužio sopstvenu ženu
freehand freehand 07:15 24.06.2021

Re: Muški jadi

Pa sigurno nije da Kosovo de fakto i de jure nije deo Srbije.

Probaj da čitaš slovo po slovo, izgleda da ti ovako ne ide kad se zaletiš.
Dakle,pitao sam šta JESTE stav SANU o Kosovu, ne šta nije.
Pošto iz onoga što pišeš ispada da to ne samo da postoji nego je i opštepoznata stvar.
Dakle, ciketan, gde to može da se nađe, vidi i pročita?


Samo da ti kažem - tako nešto ne postoji sem kod neprskanih domaćina ciketanske i šovenske provenijencije, i zagovornika pune demokratije i nesputane slobode govora dok se govornik ne zaleti pa odvali nešto kontra vašeih bulšitova.
SANu niti zauzima političke stavove, niti se politikom bavi. A njen predsednik ima apsolutno pravo na lično mišljenje i njegovo iznošenje o svim temama. To čak i komunisti razumeju,za razliku od fašista.
freehand freehand 07:19 24.06.2021

Re: Muški jadi

Ma predsednik SANU je politička funkcija.
Naravno da ga treba smeniti sa nje zbog takve izjave.

Još jedan zastupnik demokratije i slobode javne reči. D
Po kom osnovu je meswto predsednika jedne naučno-umetničke institucije, dakle apsolutno nepolitičke - politička funkcija?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana