Društvo| Obrazovanje| Porodica| Roditeljstvo| Zdravlje

Zašto Mađarska mrzi svoju decu?

Jaril RSS / 25.06.2021. u 12:21

[Твој став је живот другог] 

Фудбал само за 18+

E4mN8NtXIAEYxqU?format=jpg&name=small

За утакмицу репрезентација Немачке и Мађарске, град Минхен је тражио да се стадион осветли дугиним бојама. Овај захтев је настао као одбрана вредности на којима се (макар декларативно) темељи Европска Унија, а које је Мађарска отворено напала. Мађарски напад на хуманост је дошао у облику усвајања закона којим се забрањује јавно образовање малолетним лицима на ЛГБТ теме.

УЕФА је стала на страну Мађарске и донела политичку одлуку да покаже средњи прст вредностима Европске Уније и осветљење у дугиним бојама забранила.

То је подстакло немачке навијаче да изразе хуманистичке вредности па су многи од њих носили и махали заставицама у дугиним бојама, а један је истрчао на терен током мађарске химне и махао заставом у дугиним бојама испред њих. Стрелац победоносног гола за немачку, Леон Горецка, послао је љубав мађарским навијачима.

Претпостављам да је утакцмица приказана на мађарској телевизији иако је 18+.

УЕФА је издала саопштење како се залаже за укључујуће и разнолико друштво, као да су они који прате фудбал глупи.

Као и ономад Русија, када је донела сличан закон забране јавног образовања, и Мађарска је показала да мрзи своју децу ускраћујући им здрав психички развој.

 

Изградња идентитета

- - - - - - - - - -

TLDR: Изградња идентитета је много за*ебан подухват. Идентитет усклађује потребе тела са захтевима друштва. Ако омане његова изградња, настају психичке и друштвене сметње. Здраво друштво обезбеђује својим члановима потребне елементе за изградњу идентитета.

- - - - - - - - - -

Детињство

boy-69723_960_720.jpg

Још од детињства покушавамо себи да разјаснимо са којим смо то људима слични, од којих смо различити. По чему? Шта то 'ја' значи? Када нам други кажу 'ти, на шта мисле? Који доживљај 'себе' нам је исправан, а који погрешан?

Ако се већ ово постављање идентитета наруши конфузним порукама из окружења, особа може касније у животу да има много психолошки, социјалних, па и физичких проблема. Пример конфузне поруке би био прећутно саопштавање детету да је вољено кроз бригу о њему - бригу о исхрани, игрању, дружењу, а онда сопштавање „мрзим те“ кроз 'убијањем бога у њему'.

Постоји много нивоа на којима свој идентитет градимо целог живота. Још од детињства смо склони утврђивању сличности у директном контакту („ја и ти смо такви и такви“) или кроз индиректно поређење („ја и она/он смо такви и такви“). Мало нам теже пада утврђивање разлика, али су и оне важне за изградњу идентитета („ја сам овакав, а ти си таква и таква“, или „ја сам овакав, а она је таква и таква“).

У детињству, људи који су нам извор поређења долазе из непосредног окружења: из породице, уже или шире, или кроз посредовану социјализацију: у вртићу, школи, на тренинзима...

Пубертет

У пубертету, неколико година пре пунолетства, резервоар људи кроз које градимо свој идентитет - експлодира. Тада се постепено отварамо према ширем друштву, постајемо мање зависни од породице и најближег окружења, и трагамо за мање уређеним начинима социјализације.

Уколико навигација кроз велики број људи и изградња сопственог идентитета у све ширем друштвеном контексту омане, настају многи психолошки проблеми. Управо је у овом периоду најчешћи почетак паничних напада, биполарних епизода, депресивних епизода, психотичних епизода и схизофреније, почетак болести зависности од наркотика, дувана, алкохола...

Да бисмо избегли психичке тегобе и обезбедили себи осећај свог места у све већем и већем броју људи, свој идентитет градимо упоређујући себе са друштвеним групама и или ојачавамо сличности са појединим групама („ми смо овакви и овакви“) или ојачавамо разлике са групама са којима смо у контакту („ми смо овакви и овакви, а ви сте такви и такви“) или смо индиректно свесни да постоје („ми смо овакви и овакви, а они су такви и такви“). Овим дефинишемо себи шта је прихватљиво мислити, осећати, рећи, веровати и које је понашање прихватљиво.

shutterstock_137425832.0.0.jpg

У пубертету користимо друштвене узоре (моделе улога) да себи одговоримо на питање шта значи бити женско/мушко, другарица/другар, девојка/момак, успешна/успешан, прихваћена/прихваћен, навијачица/навијач, лепа/леп, гејмерка/гејмер, политичарка/политичар, музичарка/музичар... - листа може да се настави у бескрај.

Кроз друштвене узоре, који могу да потекну и из медија, књига, филмова -  и кроз схватање њих на одређени начин, ми процењујемо да ли су те особине и начин живота за нас - да ли нам пријају или сметају.

Функција идентитета је да усклади потребе тела (за храном, водом, дружењем, љубављу...) са захтевима друштва. У пубертету сакупљамо и испробавамо елементе за изградњу сопственог идентитета који ће нам послужити за даљу социјализацију.

Одрасло доба

Уколико је читав овај комплексан процес прошао како треба, у маторим годинама имамо идентитет који нам омогућава квалитетну социјализацију. То обично значи да смо аутентични, да смо јединствени пресек скупова друштвених узора, модела, група... Да умемо да се идентификујемо са различитим групама, а опет са сваком само делимично. Аутентичност је резултат тога што је свако тело различито и што та телесна различитост захтева и различит идентитет.

Уколико завршимо са идентитетом који је дисфункционалан, онда смо у сталном стресу, анксиозности, параноји, пред пуцањем, напети, деструктивни и по себе и по друге.

Да бисмо достигли аутентичност нужно је да будемо изложени великом броју постојећих друштвених улога и фигура, како бисмо могли да изаберемо оно што је за наше тело функционално. Здраво друштво обезбеђује својим члановима што више елемената да буду доступни за изградњу функционалног идентитета.

- - - - - - - - - -

Злостављање законом

Child-Neglect-1024x683.jpeg

Мађарска је донела закон којим се забрањује доступност идентитетских елемената ЛГБТ особама у детињству и пубертету. Иако се овде ради о два различита телесна импулса - сексуалном (ЛГБ) и родном (Т), злостављање функционише на исти начин - друштвеним занемаривањем психолошких потреба деце. (Пубертетлије рачунам у децу.) И овим мађарско друштво показује да је болесно, да се окренуло против своје деце.

Како ће деца доћи до одговора на питања: шта значи бити ЛГБ или Т, какви све облици изражавања сексуалности постоје, који су конструктивни (на корист), а који деструктивни (на штету); како ускладити родност са полом? До одговора на на питање какви су у романтичним односима: страствени и драматични, или пре суптилни и деликатни, или су можда нека комбнација или нешто треће?

Ако је изражавање сексуалности и родности забрањено, где ће да чују то изражавање и дођу до своје приче? Како ће да самеравају себе, ако остану без метра? Како ће створити свест о томе какви су, ако остану без огледала?

Зашто је Мађарска осудила своју децу на психолошко мучење? Зашто им је ускратила прилику да поставе и изграде свој идентитет у критичним периодима живота, у периодима чија је функција управо то - поставка и изградња идентитета? Зашто се покушава са психолошким сакаћењем?

Зашто Мађарска жели стварање дисфункционалних идентитета? Дисфункционално друшто?

Зашто Мађарска мрзи своју децу?

Данима већ покушавам да дођем до назнаке одговора на ово питање.

Да је ово националистички трип, Мађарска би прихватила мађарску децу. Она је и њих оштетила. Можда је показна вежба, демонстрација моћи да држава може да злоставља како кога хоће и како се политичарима ћефне? И да то може да учини легалним? Да сутра могу тако са било ким?

Ово најмање личи на идеолошку причу. Можда је само политичко препуцавање као ономад код нас са Прајдом. Када се испоставило да је цела расправа око легитимности и легалности ЛГБТ особа само празно наклапање и трабуњање, а да се радило о борби политичких и финансијских центара моћи у Србији, преко леђа обичног човека.

80

Суманута рационализација Орбана је да треба родитеље оставити на цедилу и пребацити сву одговорност и посао на њих када је изградња сексуалног и родног идентитета у питању. Као да су захтеви које савремено доба ставља на родитеље мали и безначајни, па хајде да им отежамо.

Задатак државе је да омогући и олакша родитељима да се побрину за своју децу. Да организује економију тако да родитељи могу да прехране, обуку и својој деци пруже кров над главом. Да организује дечји живот тако да деца могу да се школују, да се играју и забаве спортовима, концертима и другим активностима.  Да организује такву културу која ће деци омогућити да се психолошки развијају. Замислите да све ово падне на леђа родитеља?

Да ствар буде гора, то важи само за родитеље ЛГБТ деце. Сада се у Мађарској дискриминација ЛГБТ деце проширила и на њихове родитеље. Ово  као да је отворени позив родитељима да мрзе своју децу јер су их изложила дискриманицији које не би било када та деца не би постојала. Божемесачувај.


 



Komentari (496)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jaril Jaril 00:24 26.06.2021

Re: Uništiše decu

Брате, да ли схваташ да си написао да се за тебе љубав своди на секс, и то не секс као сензуално, интензивно чулно искуство, већ на механику секса, гурање напред-назад.

Дозволи некоме да ужива у твом постојању, и душе и тела, чисто мира ради. А и готиван је осећај.
bene_geserit bene_geserit 04:51 26.06.2021

Re: Uništiše decu

Dr. Matthew Liao, profesor filozofije i bioetike na Njujorškom Univerzitetu, je još 2016., predložio korišćenje genetskog inženjeringa i hormonskih terapia da bi odgajili manju decu koja zahtevaju manje resursa. Predložio je za početak 15% manju, da spasemo planetu.

Ja ipak predlažem da libtardsku decu napravite 30% manjom a našu ostavite na miru.
Takođe analni seks neka uče libtardska deca u školi, no problemo.

mentol mentol 12:38 26.06.2021

Re: Uništiše decu


bene_geserit
Uništiše decu, neće da ih uče analnom seksu u školi, straota.


Imao sam tu sreću da mi u nekim periodima života najbolji prijatelj (onaj s kojim provodiš najviše vremena) bude homoseksualac. I to dva puta. Što je još zanimljivije i jedan i drugi, pored toga što su bili pederi, bili su i pripadnici nacionalnih manjina. Jedan je bio Albanac a drugi Hrvat. I jedan i drugi su imali, u Srbiji, ozbiljne probleme zbog toga ko su i šta su... A pošto sam oduvek bio vernik, verujem da mi ih je Bog poslao da me nauči neke stvari... Kada ljudi koje voliš imaju probleme zbog stvari koje nipošto nisu njihova krivica, zamisliš se i koriguješ neke stavove. (možda baš zato nisam nacoš poput tebe i onog dragoševca...)

Ni jedan ni drugi mi nikada nisu pričali o tome šta rade iza zatvorenih vrata svoje spavaće sobe. Niti sam ih ikada pitao. Po meni je stvar osnovne pristojnosti da to ne iznosiš u javnost. Isto sam očekivao i od svojih heteroseksualnih prijatelja... Imaš javni i privatan život, a to ne treba mešati. Zato sam protiv uvođenja seksualnog obrazovanja u škole i što se toga tiče slažem se s tobom. Deca će sama saznati gde žele da guraju šta i sistem ne treba da ima nikakve veze s tim.

gvozden1 gvozden1 06:38 26.06.2021

Dva naslova

Nisam čitao tekst, malo po dijagonali, ali nije to čitanje, a naslov je baš privukao pažnju.

Omeginom naslovu, običnom, svakodnevnom, ženska priča, se ozbiljno zameralo, a ovom, jakom, drastičnom, da neko mrzi svoju decu, ništa, kao u redu je.
Nije, uopšte nije u redu.
gedza.73 gedza.73 08:10 26.06.2021

Re: Dva naslova

da neko mrzi svoju decu

Mađarska. Gadni bre ti Mađari kad mogu da mrze svoju decu. Da ih se obeleži kad idu van svoje zemlje da znamo ko su ti mrzitelji a oni što vole sve na svetu da nose dugin bedž (meni ovi što posle dvaes pete nose bedževe su baš smešni... da ne upotrebim težu reč, društveno - politički neprihvatljivu ).

Pa onda podkategorije sa slovima abecede šta se voli da se raspoznaju. ABCDGEEFFE...

Odlazi se u drugu krajnost. Iz odbrane se prelazi u kontranapad i preuzima sve ono protiv čega se borilo. Ministarstvo ljubavi je tu iza čoška.

Prinćipesa je postavljala fotografiju o kojoj se može diskutovati na mnogo načina (ne mogu da pronađem) sa devojkom i dva muškarca (jedan je emigrant, drugi domorodac) u karakterističnim položajima u odnosu na devojku.
shmoo shmoo 07:56 26.06.2021

Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

А колико, Јариле, утицаја на ово о чему говориш за Мађарску има чињеница да је Мађарска један од два основна потпорна стуба (поред Пољске) ватиканског католичанства у Источној Европи?

(Рекао бих ја и само у Европи, без те поделе на Источну и Западну, али не могу због Шпаније, Француске и Италије.)








П.С. - Док сам на Блогу Б92 постојао као Таса Дебели, мени је као уводна реченица у мом профилу стајало:


Од свих нас деца су најближа Богу.





Jaril Jaril 09:31 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Слабо се ја разумем у глобалне геополитичке процесе. Оно докле добацујем је да су веће шансе да је прсте умешала Русија, пошто је закон врло сличан руском закону, или Кина пошто је Мађарска (а и Србија) део неког кинеског пројекта на Европском континенту, стварање некакве осовине у Источној Европи. Или је напросто Мађарско тврђење пазара Западној Европи, да Орбан искамчи више пара да би подржао вредности Европске Уније. Како год, подривање Европске Уније пуштањем сопствене деце низ воду.
gvozden1 gvozden1 09:39 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Како год, подривање Европске Уније пуштањем сопствене деце низ воду.


Gadni bre ti Mađari kad mogu da mrze svoju decu. Da ih se obeleži kad idu van svoje zemlje da znamo ko su
shmoo shmoo 09:42 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Jaril
Слабо се ја разумем у глобалне геополитичке процесе. Оно докле добацујем је да су веће шансе да је прсте умешала Русија, пошто је закон врло сличан руском закону, или Кина пошто је Мађарска (а и Србија) део неког кинеског пројекта на Европском континенту, стварање некакве осовине у Источној Европи. Или је напросто Мађарско тврђење пазара Западној Европи, да Орбан искамчи више пара да би подржао вредности Европске Уније. Како год, подривање Европске Уније пуштањем сопствене деце низ воду.



Да, али та културна подлога у ватиканском католичанству која и даје подршку за такав потез у једној Мађарској?




Није једноставно питање, то једино поуздано знам.






gedza.73 gedza.73 10:07 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

пуштањем сопствене деце низ воду.

Jarile, nisam ispratio da li je bilo koja LGBTQ+ organizacija unela transparent na predstavu, bioskopsku premijeru, modnu reviju, osvetlila nekim bojama kako bi ukazala na problem pedofilije (polno uznemiravanje?) među muškarcima u slučaju na primer glumca Gorana Jevtića ili modnog kreatora Darka Kostića?

Pošto postoje mnoge nedoumice u vezi seksualnog obrazovanja, psihičkog stanja dece tokom odrastanja da li se LGBTQ + zajednica takođe zalaže (i da li ima takvih predloga) da se deci posebno ukaže na ovu opasnost pošto postoje muškarci koji radi seskualnih zadovoljstava vrlo perfidnim manipulacijama iskorišćavaju starije maloletnike.
Zasebne lekcije kojima bi se obratila pažnja posebno muškoj posebno ženskoj deci.

nask nask 11:34 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Да, али та културна подлога у ватиканском католичанству која и даје подршку за такав потез у једној Мађарској?

Ako smem da se umešam, i moja percepcija je nekada bila da je u katoličanstvu, pa i pravoslavlju, manja tolerancija za ovo o čemu pričamo dok nisam upoznao protestane i protestantizam (neke od struja) i ukapirao šta je prava ortodoksija. Sada imam utisak da su katolici u NL nominalno protiv ali u praksi ne mare, dočim protestanti i teorijski i u praksi znaju da ti zagorčaju život ako se ne uklapaš.
Jaril Jaril 11:41 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Српски активизам је свакако божемесачувај. Могу донекле да разумем нека ћутања, али бих - одавно - волео да је то све другачије постављено. У разговору са једним активистом сам као објашњење добио да се теме држе уско, а нарочито се избегавају деца као тема да би се избегле реакције типа: 'сад се они као брину за нашу децу', 'даље руке од моје деце', 'шта је следеће, да нам децу одузимају'...

Такође, сексуално злостављање деце је јавно препознато као деструктивно па се онда рачуна на ту свест (према његовом објашењењу).

Плус је у Србији много тога накарадног. Око случаја Јевтића сам још тада причао са неколико новинара Блица, који је ту вест први пустио, и испало је да је та вест пуштена, не да би се заштитиле потенцијалне будуће жртве и помогло већ постојећим, него да би се напакостило Јевтићу. Мени је то потпуно наопака мотивација. Ко зна за колико још таквих случајева се зна, а седи се на томе зарад држања неког у шаци. На крају не знам шта је суд пресудио у случају Јевтић, то бих морао да проверим.

Када је у питању образовање на тему заштите од сексуалних предатора, ту опет има два погледа: један је да децу треба обучити како да препознају и да се заштите од насилника (што ја подржавам), а други је да децу треба држати у мраку, задржати им безбрижан поглед на свет што је дуже могуће и да је на нама, одраслима, да им створимо сигурно окружење (што би било лепше, али мислим да је неспроводиво у пракси).

Међутим, ја на твоје питање не умем са сигурношћу да одговорим. У овој вишегодишњој паузи између блоговања, ја сам се скроз искључио из српског културног простора. Тако да имам велику рупу у информисаности по многим питањима, па и актуелним темама LGBTQ+ активиста. Мој је утисак да је после првог одржаног Прајда у БГ-у, тај активизам мало замро.

Ако мене питаш, мада ја нисам активиста, према сведочењима која сам ја чуо, сексуално злостављање деце је прилично раширена појава у српском друштву. И требало би да буде заступљенија тема.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 11:50 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

и испало је да је та вест пуштена, не да би се заштитиле потенцијалне будуће жртве и помогло већ постојећим, него да би се напакостило Pahomiju


ftfy


angie01 angie01 12:20 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

На крају не знам шта је суд пресудио у случају Јевтић, то бих морао да проверим.


Gondza je osudjen za nedozvoljene polne radnje- jer je decko imao 16 godina,...pri tome duplo veci i jaci od Jevtica, pa nekako to silovanje i pored velikog truda smeca od zute stampe, nije bas moglo da prodje kao takvo. naravno da se svesrdno bacalokamenje,jer je Jevtic uredno plivao uz vodu.

sto se tice gej aktivizma vezanog za bilo kakav drugi problem- sem njihovig,... ne postoji i to bi bila moja glavna zamerka, hebiga, ne mozes da trazis razresenje/pravdu samo za sebe, a da nemas isti takav stav za druge ugnjetavane grupe. Gej lobi je prilicno egocentrican.


maksa83 maksa83 12:24 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

dogodinedragosevac
и испало је да је та вест пуштена, не да би се заштитиле потенцијалне будуће жртве и помогло већ постојећим, него да би се напакостило Pahomiju


ftfy



Kad to reče, kako je u celoj stvari prošao Pahomije, a kako Jeftić?

gedza.73 gedza.73 13:21 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

jaril
Око случаја Јевтића сам још тада причао са неколико новинара Блица, који је ту вест први пустио, и испало је да је та вест пуштена, не да би се заштитиле потенцијалне будуће жртве и помогло већ постојећим, него да би се напакостило Јевтићу.

Ne znam sad da li Jutka, Palma, Lečić, Aleksić mogu na isti način da se brane na sudu. Oće neko da im napakosti. Pa da, oni se tako nekako i brane.

maksa
Kad to reče, kako je u celoj stvari prošao Pahomije, a kako Jeftić?

odlično pitanje što kaže Čanak. Pahomije je imao istu odbranu (namestili mu mangupi) kao i Jevtić.

Za koga su čak kolege potpisivale peticiju Stop linču.

Naravno da je selektivnost još samo jedan u nizu problema.
Ovaj je naš, slabašan, iskoristio ga krupan maloletnik. Pahomije em je slabašan, em ispošćen, em mu mantija ograničava pokrete.

na primer Ana Jovanović na Peščaniku ima tekst u kome navodi
Slično navodi i Biljana Srbljanović na svom fejsbuk profilu: „ovde se radi o PROFITU drugovi, ringijer PROFITIRA na čerečenju gondže, tebe, mene… bilo koga.“

i kaže
mnogi su stali uz Gorana Jevtića, izražavajući to, između ostalog, i deljenjem njegovih intervjua na društvenim mrežama.

Koja je razlika u odnosu na podršku Pahomiju (naravno da se slažem sa tobom po pitanju 'zastarelosti slučaja')?

Namestili mu? Pa namestili su onda i Miki Aleksiću zarad tiraža što kaže Biki.
maksa83 maksa83 13:48 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Koja je razlika u odnosu na podršku Pahomiju (naravno da se slažem sa tobom po pitanju 'zastarelosti slučaja')?

Moguće da si primetio do sada, mene slabo tangira šta je čaršija pričala u bilo kom od slučajeva (Palma, Pahomije, Jeftić, Aleksić, S. iz Petnice), ono što se pika i što je mera zdravlja društva je kako se u tome ponašalo sudstvo i policija i koji je konačni ishod svih tih stvari. Palma i Pahomije su se izvukli. Verovatno je fora da se zoveš na "P".
gedza.73 gedza.73 13:48 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Jaril
према сведочењима која сам ја чуо, сексуално злостављање деце је прилично раширена појава у српском друштву.

da, toga na žalost ima. Sad da li je generalno rašireno samo u srpskom društvu ne bi' znao reći. Ali činjenica stoji da ima slučajeva kad stariji muškarci, rođaci siluju dečaka. Kom to nacionalnom podskupu ili seksualnoj orijentaciji pripada takođe nisam pametan.

Oko ovoga već samtram da decu treba da uče u školi kako da prepoznaju i prijave bilo kakav nagoveštaj ili nasilje nad njima. Pre 'seksualnog vaspitanja' da ih uče potencijalnim opasnostima, kako da se zaštite i kako da prepoznaju da li neko manipuliše njihovom seksualnošću u periodu za koji se predlaže da je potrebno seksualno vaspitanje (vidim da se granica godina spušta sve više)
gedza.73 gedza.73 13:51 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

maksa83
ono što se pika i što je mera zdravlja društva je kako se u tome ponašalo sudstvo i policija i koji je konačni ishod svih tih stvari.

Zato sam i pomenuo selektivnost. Naše sive zone (u okviru kojih je sve moguće i sve nemoguće, sve dozvoljeno i sve zabranjeno u zavisnosti kome pripadaš) u svim oblastima su se toliko raširile da je pitanje da li će moći ikad da se vrate u koliko toliko normalu.



gvozden1 gvozden1 14:35 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

maksa83
dogodinedragosevac
и испало је да је та вест пуштена, не да би се заштитиле потенцијалне будуће жртве и помогло већ постојећим, него да би се напакостило Pahomiju


ftfy



Kad to reče, kako je u celoj stvari prošao Pahomije, a kako Jeftić?



Tu postoje dve škole mišljenja, jedna je da se Pahomije se provukao zbog uticaja crkve na državu, a Jeftić?
Ko je za njega urgirao?
A neko jeste.

Druga škola kaže,
Ni Pahomije nije sngataor, možda su i ti klinci mogli malo više da se potrude, da pobegnu makar.

Jer, ako za Jeftića važi
..pri tome duplo veci i jaci od Jevtica, pa nekako to silovanje

možda ima toga i kod Pahomije.

A uopšte nije nemoguće da su neki krugovi to iskoristili da bi napakostili Pahomiju.
shmoo shmoo 14:38 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

nask
Да, али та културна подлога у ватиканском католичанству која и даје подршку за такав потез у једној Мађарској?

Ako smem da se umešam, i moja percepcija je nekada bila da je u katoličanstvu, pa i pravoslavlju, manja tolerancija za ovo o čemu pričamo dok nisam upoznao protestane i protestantizam (neke od struja) i ukapirao šta je prava ortodoksija. Sada imam utisak da su katolici u NL nominalno protiv ali u praksi ne mare, dočim protestanti i teorijski i u praksi znaju da ti zagorčaju život ako se ne uklapaš.



Стварно?

Био сам уверен да протестанти ипак имају мало лабавију, рекли бисмо ученије либералнију, ту културну матрицу засновану на вери.

(Додуше, ту увек заборавим на оне пуританце са Мејфлауера који колонизоваше Северну Америку.)

Сигурно је да ти си ти то боље спознао живећи међу протестантима.

А где да нађеш протестанте у Србији?

(Не рачунам ове Вучићеве православне протестанте веберовског типа.)

Имам овде у комшилуку адвентисте. Имају и неку своју школу или тако нешто...(Нисам се баш упустио да сазнам шта тачно.) У Боре Марковића...

Али ја те људе скоро никада не виђам. Не познајем их, не видим те студенте који то похађају.

Док, рецимо, студенти Шумарског факултета ту у близини практично су већинско становништво мог краја док траје школска година.

И пре виђам моје комшије католике када иду на службу у католичку цркву Ћирила и Методија ту на Пожешкој која је заклонила од погледа те адвентисте одмах иза њих па се са Пожешке улице и не виде.

Али протестанте не виђам...

Сем, кажем, ове Вучићеве православне протестанте веберовског профила.


shmoo shmoo 14:47 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Jaril

Међутим, ја на твоје питање не умем са сигурношћу да одговорим.



Па јесте захтевно, признајем. Не умем ни ја па сам зато и питао.

А можда сам и на погрешном трагу.

Ево видиш шта Наск каже за протестанте...


А како си од наслова коментара који само понавља твоје питање из наслова овог текста доспео до српског активизма и злостављања деце у Србији?

Ја мислио да је тема Мађарска?

Па зато и овај сасвим нови низ коментара са новим насловом.

Па рекох да је проширимо сагледавајући утицај те католичке верско-образовно-културне матрице у самој Мађарској која је, као што рекох, један од два главна потпорна стуба Ватикана у Источној Европи.

Овај твој коментар ми некако више спада под онај наслов горе "Компромис 69". Можда си тамо ово хтео да напишеш?

С'г ћу ти одговорим горе за оно "застава дугиних боја", само да овде кликнем на објави.

maksa83 maksa83 15:10 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Tu postoje dve škole mišljenja, jedna je da se Pahomije se provukao zbog uticaja crkve na državu, a Jeftić?
Ko je za njega urgirao?
A neko jeste.

Jevtiću je suđeno i osuđen je. Pahomijev slučaj je guran levo desno dok se nije ubajatio.
gvozden1 gvozden1 15:26 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

maksa83
Tu postoje dve škole mišljenja, jedna je da se Pahomije se provukao zbog uticaja crkve na državu, a Jeftić?
Ko je za njega urgirao?
A neko jeste.

Jevtiću je suđeno i osuđen je. Pahomijev slučaj je guran levo desno dok se nije ubajatio.

E a sad hajmo ozbiljno.
Pahomije, da ne pričamo o njemu, sve je tu jasno i sve se slažemo.

Isto je, a što pričate o Petnici ako niste o Palmi.
Šta da se priča o Palmi?
Kome treba pričati šta se dešavalo i kako će se završiti sa Palmom, ne vredi mu ni pričati, jer se sve već zna.
O Petnici ima šta da se priča jer Palma i Petnica, mislili smo, ne postoje u istim dimenzijama.
Kad ono...

Pahomije je nivo Palme, šta više da pričamo o tome.

A nanogica kao kazna za silovanje, to je dovoljno?

Nije, ni izbliza nije.

Nema veze što je bio jači, nema veze što je nosila kratku suknju, nema opravdanja.
Ili ima?

Mika Aleksić, kažu, nije primenjivao silu, mogle su da vrište, čuo bi ih neko, nisu, vraćale su se.... jel dovoljna nanogica?

Nije jbg.
nask nask 16:03 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Био сам уверен да протестанти ипак имају мало лабавију, рекли бисмо ученије, либералнију, ту културну матрицу засновану на вери.

dok nisam upoznao protestane i protestantizam (neke od struja) i ukapirao šta je prava ortodoksija.

Njih bre ima toliko da to ni digitron ne ume da sračuna. Ima ih koji prihvataju sve do onih koji ne prihvataju ni same sebe, i sve nijanse sivog između. Ovi najortodoksniji zaista veruju da će svi oni u pakao, barem do sudnjeg dana, a onda šta im Bog da. Za ostale misle da će i posle sudjeg dana ostati u paklu. Meni je takav pogled na svet baš onako turbo depresivan.
shmoo shmoo 16:13 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

nask
Био сам уверен да протестанти ипак имају мало лабавију, рекли бисмо ученије, либералнију, ту културну матрицу засновану на вери.

dok nisam upoznao protestane i protestantizam (neke od struja) i ukapirao šta je prava ortodoksija.

Njih bre ima toliko da to ni digitron ne ume da sračuna. Ima ih koji prihvataju sve do onih koji ne prihvataju ni same sebe, i sve nijanse sivog između. Ovi najortodoksniji zaista veruju da će svi oni u pakao, barem do sudnjeg dana, a onda šta im Bog da. Za ostale misle da će i posle sudjeg dana ostati u paklu. Meni je takav pogled na svet baš onako turbo depresivan.



Да, да, баш широк спектар.

Сетих се сада неких филмова попут Скерлетно слово (мислим да се тако зове) или оног случаја са вештицама из Салема...

Ти пуританци досељеници у Америку пошто им се пре тога догодио Кромвел, стварно су били ортодокснији у својој вери и разумевању те вере од ових исламиста данас. И у свему томе деснији (читај, насилнији и агресивнији) и од Атиле Хунског. А протестанти. То јест, само једна од тих протестантских струја.

И то је итекако оставило дубоке последице на потоњу историју САД. Ево, све до дана данашњег...

vcucko vcucko 16:21 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

shmoo

Ти пуританци досељеници у Америку пошто им се пре тога догодио Кромвел, стварно су били ортодокснији у својој вери и разумевању те вере од ових исламиста данас. И у свему томе деснији (читај, насилнији и агресивнији) и од Атиле Хунског. А протестанти. То јест, само једна од тих протестантских струја.

Pa zato su ih i proterali tamo.

O Englezima može svašta da se kaže, sem da su glupi. Kad su videli s kim imaju posla, da se s njima i pored njih ne može živeti, lepo su im pokazali: eto Mejflauer, eto okean. Pa idite tamo i kinjite Indijance i ćurane. A mi da odahnemo od vas.
shmoo shmoo 16:43 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

vcucko
shmoo

Ти пуританци досељеници у Америку пошто им се пре тога догодио Кромвел, стварно су били ортодокснији у својој вери и разумевању те вере од ових исламиста данас. И у свему томе деснији (читај, насилнији и агресивнији) и од Атиле Хунског. А протестанти. То јест, само једна од тих протестантских струја.

Pa zato su ih i proterali tamo.

O Englezima može svašta da se kaže, sem da su glupi. Kad su videli s kim imaju posla, da se s njima i pored njih ne može živeti, lepo su im pokazali: eto Mejflauer, eto okean. Pa idite tamo i kinjite Indijance i ćurane. A mi da odahnemo od vas.



Ма какви глупи!

Лукави Горди Албион.

Знаш зашто су Турци бомбардовали са Калемегдана Београд читавих пет дана пре него је постигнут споразум о предаји кључева градова у Србији Србима у руке и одлазак турских гарнизона из Србије?

Зато што су Енглези одуговлачили и ометали постизање споразума иако су Руси инсистирали.

Нису ни данас ти Енглези много бољи... Према Србима и Србији.

Тако да, Чучко, знамо ми те Енглезе добро. Можда чак и боље и више него што бисмо то заиста ми желели.









nask nask 17:49 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

стварно су били ортодокснији у својој вери и разумевању те вере од ових исламиста данас.

Otprilike tako. Ima doduše i pozitivnih elemenata, recimo Bibliju moraš sam da shvatiš i tumačiš, nema neki popa da ti popuje, pa su stoga bili već u 17. veku većinski pismeni (ko kod Bogumila, neki istoričari smatraju da su bili takođe većinski pismenu ali 5 vekova pre Prosvetiteljstva). Pred Bogom si sam, znači nema vađenja u stilu ali Pera i Mika rade isto što se Bože ljutiš samo na mene. To se vraća i kod Vebera.
nask nask 17:53 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

da, toga na žalost ima. Sad da li je generalno rašireno samo u srpskom društvu ne bi' znao reći. Ali činjenica stoji da ima slučajeva kad stariji muškarci, rođaci siluju dečaka. Kom to nacionalnom podskupu ili seksualnoj orijentaciji pripada takođe nisam pametan.

To je nažalost vrlo univerzalna priča.
shmoo shmoo 21:38 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

nask

neki istoričari smatraju da su bili takođe većinski pismenu ali 5 vekova pre Prosvetiteljstva



Не тврдим да је немогуће, немам никакве доказе за ту тврдњу, али бих ја то ширење писмености (генерално гледано у западном цивилизацијском кругу) повезао пре са појавом Гутенберга.


većinski pismeni (ko kod Bogumila



Како то мислиш?

Нисам до сада чуо за то.

Имаш неки линк, литературу и сл. где си то прочитао?

Ово моје питање је уједно и молба да то поделиш са мном. Баш си ме заинтересовао са тим о широко раширеној писмености код богумила. Ипак су се они појавили на врхунцу Средњег века у доба још увек рукописних књига и то само по манастирима и дворцима властелина, а много пре првих штампаних књига што ја видим као основни услов за ширење писмености у Европи.

Баш си ме заинтригирао...


(Замисли да ти неко каже како је 1930. године, на пример, постојала широко раширена дигитална писменост код неких групација, верских или каквих год... Е, тако си ме сада заинтересовао овиме о широко раширеној писмености код богумила. )

nask nask 22:47 26.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

neki istoričari smatraju da su bili takođe većinski pismenu ali 5 vekova pre Prosvetiteljstva

To se odnosilo na Bogumile. A sami Niskozemljaši su se upravo iz tih verskih razloga tj. kako biti dobar vernik rano opismenili. Gutenberg je tu doprineo da je Biblija postala pristupačna masama za male pare. Do negde druge polovine 19. veka je protestanski deo NL bio tri puta pismeniji nego katolički. Po broju su uvek bili negde pola/pola, barem na teritoriji današnje NL. Dok su bili Velika NL, protestanti su bili u manjini, jbg ovi Belgijanci i Luksemburžani sve sami katolici.
Имаш неки линк, литературу и сл. где си то прочитао?

Uh to je bila neka naša knjiga od pre 30-40 godina. Mislim da je napisana od nekog istoričara univerzitetskog profesora ali da mi sada pripretiš Dušanovim zakonikom ne bih se setio naslova i autora.

Edit Mene malo stid što sam o Bogumilima više naučio ovde i to od jednog bivšeg kolege. Možda sam i to od njega čuo. Inače je baja matematičar pa još iz Irana, ateista i gej. Ko iz onog vica gde crnac ide ulicama Njujorka i nosi jevrejsku kapicu (kipa, jarmulka), prilazi mu rabin i pita ga: brate zar tebi nije dovoljno što si crnac. E taj kolega je bio neviđen lik.
shmoo shmoo 00:11 27.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

nask

neki istoričari smatraju da su bili takođe većinski pismenu ali 5 vekova pre Prosvetiteljstva


To se odnosilo na Bogumile.



Аха, схватам сада. Нисам добро повезао то што си рекао у оном коментару.


A sami Niskozemljaši su se upravo iz tih verskih razloga tj. kako biti dobar vernik rano opismenili. Gutenberg je tu doprineo da je Biblija postala pristupačna masama za male pare. Do negde druge polovine 19. veka je protestanski deo NL bio tri puta pismeniji nego katolički. Po broju su uvek bili negde pola/pola, barem na teritoriji današnje NL. Dok su bili Velika NL, protestanti su bili u manjini, jbg ovi Belgijanci i Luksemburžani sve sami katolici.


Да, то ти кажем. Гутенберг.

Ми Срби смо ти добра потврда за то јер се тај процес описмењавања (са све образовањем) захваљујући штампарској машини одвијао у нашем народу нешто касније и неравномерно у зависности од империја којима су делови наше нације били поданици, па тако рецимо под Османлијама није било ни говора о неком масовном штампању књига (било их је, али ништа омасовљено), док су Срби у Хабзбуршкој монархији много раније имали и штампарије, и књиге и школе ван манастира (Карловачка гимназија). А код Срба са ове стране Саве и Дунава то је све почело касније, тек после Првог и Другог устанка.

(Знаш већ оно о томе како је Вук Караџић као један од ретких писмених у Србији тога доба био са својих 17-18 година писар код харамбаше Ђорђа Ћурчије за време Првог устанка, све док га болест није сколетала због чега је и остао хром.)

А како беше оно са духовним револуцијама?

За прву револуцију узима се настанак писма пре 5-10 000 година, друга револуција је Гутенберг и штампарска машина, трећа револиција је ова сада дигитална у којој живимо.


Uh to je bila neka naša knjiga od pre 30-40 godina. Mislim da je napisana od nekog istoričara univerzitetskog profesora



Да није можда др Васо Глушац: Истина о богомилима?





Ако јесте, имам то и читао сам, али се не сећам тог дела о широко раширеној писмености код богумила.


ali da mi sada pripretiš Dušanovim zakonikom ne bih se setio naslova i autora.



Боље немој... Два тома фототипско издање пет различитих рукописа Законика... Моја жена их користи да притисне розен торту када је направи за славу па тури у фрижидер.

Било би стварно нехумано да ти тиме претим.



Edit Mene malo stid što sam o Bogumilima više naučio ovde i to od jednog bivšeg kolege. Možda sam i to od njega čuo. Inače je baja matematičar pa još iz Irana, ateista i gej. Ko iz onog vica gde crnac ide ulicama Njujorka i nosi jevrejsku kapicu (kipa, jarmulka), prilazi mu rabin i pita ga: brate zar tebi nije dovoljno što si crnac. E taj kolega je bio neviđen lik.






Добар виц! И верујем да је колега био занимљив човек за дружење и разговоре...

А ни ја не знам много о богумилима. Тек ту и тамо нешто напабирчено попут ове књиге чију сам ти сличицу окачио.

nask nask 00:55 27.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Да није можда др Васо Глушац: Истина о богомилима?

Sve mi se zbrkalo. Ne vem več. Ali pazi ovo, pa nek neko kaže da ovaj blog nije blago. Bio.
shmoo shmoo 01:16 27.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

nask
Да није можда др Васо Глушац: Истина о богомилима?

Sve mi se zbrkalo. Ne vem več. Ali pazi ovo, pa nek neko kaže da ovaj blog nije blago. Bio.






Да, био.


EDIT: Искрсне тако повремено неки текст попут овог овде Јариловог.

А пре тога... Не сећам се...

Био онај текст Нсарског о Влаху Буковцу.

Ал' много воде протекло Дунавом и Савом од тада до овог овде.



Jaril Jaril 08:53 27.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Sad da li je generalno rašireno samo u srpskom društvu ne bi' znao reći.


'Само у српском' свакако није. Постоји независно од државе, регије, религије, било које поткултуре...
Jaril Jaril 09:20 27.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Можда си тамо ово хтео да напишеш?

Скроз сам се изгубио у скроловању и погубио конце шта где пишем. Па ћу овде да ти одговорим у вези са твојим искуством о третману хомосексуалности у Србији.

Ја бих волео да сам живео у Србији коју ти описујеш. У Србији у којој моје постојање и кревет нису политизовани него су само успутна чињеница. У Србији у којој могу да радим оно што волим да радим и да се преко тога социјализујем са људима. Музика, писање...

Међутим, мене је Србија од основне школе (од пре активизма) научила да је МНОГО ВАЖНО то што сам геј. И до скоро сам гајио наду да ће моћи мој кревет да постане само моја ствар. Као матор сам прихватио игру. За мог живота ће мој кревет бити свачије политичко питање.

Па погледај само темпер тантрум друштва око бироктраске регулативе истполоних заједница. Одједном удар на Устав, државу, катаклизма, сви ће помремо... И то предвођено члановима САНУ.

То твоје искуство је идеал. То искуство бих врло волео да и ја имам у искуству. Једном се десило. На једном рођендану сам седео са једном блогерком и њеним мужем (знамо се од много пре блога) и опуштено ћаскали о нечем трећем. Без моје бојазни да ће разговор да налети на ту тему и без мог напора да разговор усмеравам што даље од те теме.

Из оних пар пута када сам се затекао у разговорима на ту тему сазнао сам свашта о себи. Јеси ли знао да сам ја гори од убица и наркомана и стрејт педофила?
Jaril Jaril 10:38 27.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

o Bogumilima



shmoo shmoo 11:47 27.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Jaril

Ја бих волео да сам живео у Србији коју ти описујеш. У Србији у којој моје постојање и кревет нису политизовани него су само успутна чињеница. У Србији у којој могу да радим оно што волим да радим и да се преко тога социјализујем са људима. Музика, писање...

То твоје искуство је идеал. То искуство бих врло волео да и ја имам у искуству. Једном се десило. На једном рођендану сам седео са једном блогерком и њеним мужем (знамо се од много пре блога) и опуштено ћаскали о нечем трећем. Без моје бојазни да ће разговор да налети на ту тему и без мог напора да разговор усмеравам што даље од те теме.



Да, могуће је да је то било другачије тада.

Могу само поуздано да ти кажем да није било политизовано као што је то сада.

Знаш која је мени сјсјна илустрација за то време и то питање тада?

Филм "Национална класа". Свадбена трпеза за којом седе сватови на крају филма, па између осталих сватова седе и Флојдови другови из детињства, Синке којег Флојдов отац назива "секаперса" и Папика којег Флојдов отац назива "гангстер".

И Када у једном моменту Папика каже Синкету на уво показујући на неку девојку за столом:

"Е, Синке, гарантовано имаш профур код ове."

На то га Синке само погледа прекорно, а Папика каже:

"Извини, заборавио сам."

Мени су се такве сцене, Јариле, заиста догађале у стварном животу где сам неким мојим друговима заиста у сличним ситуацијама морао да кажем тако:

"Извини, брате, заборавио сам да си хомосексуалац."




Сасвим је могуће да је то тада било другачије гледано... А сасвим сигурно није било постављено као политичко питање.


Међутим, мене је Србија од основне школе (од пре активизма) научила да је МНОГО ВАЖНО то што сам геј. И до скоро сам гајио наду да ће моћи мој кревет да постане само моја ствар. Као матор сам прихватио игру. За мог живота ће мој кревет бити свачије политичко питање.





Треба живети са тим, јеботе!

Свака ти част!


Из оних пар пута када сам се затекао у разговорима на ту тему сазнао сам свашта о себи. Јеси ли знао да сам ја гори од убица и наркомана и стрејт педофила?



Ма дај!!!

Стварно има таквих говеда?

(EDIT: На другу лопту, ово је било реторичко питање... Знам да их има. )

Изгледа да је био у праву онај графит у Хиландарској својевремено:

"Народе, стоко!"



apacherosepeacock apacherosepeacock 13:45 27.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Od Živojinovića imam knjigu 'Uspon Evrope'.
shmoo shmoo 15:20 27.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

apacherosepeacock
Od Živojinovića imam knjigu 'Uspon Evrope'.



Мислиш на Драгољуба Р?

То нисам читао.

Шта каже он ту?

shmoo shmoo 16:56 27.06.2021

EDIT

Згодан овај ЕДИТ за накнадна промишљања...

Елем,

Jaril

Ја бих волео да сам живео у Србији коју ти описујеш.


Да, могуће је да је то било другачије тада.



А можда сам се ја, Јариле, тада у Србији кретао у таквом окружењу... Можда нису сва окружења у Србији била таква...

Моје јесте, али не смем да тврдим да је ситуација у целој Србији, а ту је било још много разних и различитих окружења осим тог у којем сам се ја кретао исто као што и данас има много разних и различитих окружења са различитим схватањима и погледима на свет и себе у том свету у Србији којима се човек може окружити и у којима се може кретати.

Ово сам морао да додам овако као ЕДИТ јер ми је тек накнадно пало на памет да ипак не смем да тврдим да је тако како сам ја то тада видео (осамдесетих прошлога века) било баш са свима који су тада живели у Србији.

tess1 tess1 18:40 27.06.2021

Re: EDIT

Ово сам морао да додам овако као ЕДИТ јер ми је тек накнадно пало на памет да ипак не смем да тврдим да је тако како сам ја то тада видео (осамдесетих прошлога века) било баш са свима који су тада живели у Србији.

Hehe, al ta slučajna nevinost, u prolazu. Tasina tankoćutnost, kao oprostite milostivi zaboravio sam nešto napisati, pa zajebancija.

docsumann docsumann 21:19 27.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Pahomije


Pao mi je
apostata apostata 22:17 27.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

2009. u Meksiko Sitiju pod patronatom Rimokatoličke crkve održan je šesti po redu (svake tri godine) 'Svjetski susret porodica'. Direktni organizator te manifestacije je Dikasterija za laike, obitelj i život, koja je zadužena za promociju pastirskog staranja o porodici, u cilju zaštite njizinog dostojanstva i prava kako u Crkvi tako i u društvu.

Susret je prošao bez ikakvih problema u atmosferi viđenoj i na prethodnim susretima. Manifestaciju je otvorio meksički predsjednik Felipe Kalderon, koji je u svom govoru krizu porodice povezao sa svim devijantnim pojavama u društvu.

Do skandala je došlo poslije.
Na Susretu su tradicionalno učestvovali i predstavnici raznih institucija, među njima je bio Ari Hokman iz UNFPA (United Nations Population Fund), koji je o završetku dao intervju u kojem između ostalog na pitanje o krizi porodice rekao:”Kakva kriza? To nije kriza, to je slabljenje patrijarhalnog ustrojstva porodice, koje je rezultat nestajanja njegove ekonomske baze i uspona novih vrijednosti, zasnovanih na priznanju fundamentalnih prava čovjeka.“

Drugim riječima Hokman je krizu porodice poistovjetio sa pobjedom ljudskih prava.

Ovo je na nož dočekao član Papskog savjeta po pitanjima porodice Leonardo Kasko koji je dao lakonski komentar Hokmanovog intervjua:“Naravno da ti birokrati koji služe smrti odriču postojanje krize – oni su je i stvorili.“

Sve u svemu po meni ova stvar je u suštini jednostavna.
Svo to preseravanje oko identiteta i psihičkog zdravlja djece (mislim Jarile uopšteno, ne na tvoj blog) sve je to magla .., kao i ustalom i istospolni brakovi, usvajanje djece od strane istospolnih porodica itd.

Eto npr. i taj sadašnji trijumfalizam homoseksualaca&co. – smijurija!
Za dvadesetak godina biće napravljena obimna i kompententna sociološka studija u kojoj će biti pokazano da i kod djece u istospolnim porodicama psihičko zdravlje nije zadovoljavajuće, nego je naprotiv još gore, nego u nekadašnjim tradicionalnim porodicama.

Tako da je sve to dimna zavjesa, jer jedini i osnovni cilj su djeca. Preciznije rečeno formiranje djece – njihovo obrazovanje.
Porodica je jedna od najvažnijih karika u tom procesu i nju treba ili eliminisati ili njezin uticaj maximalno umanjiti i ograničiti.

Ja naravno situaciju u Rusiji bolje znam nego negdje drugdje, te vam zato evo primjer iz Rusije, a mislim da je dobro da dajem primjer odatle, jer vjerovatno ima onih koji misle da je ona izdvojena iz svega ovoga.

2010. Društvena palata Ruske federacije (The Civic Chamber of the Russian Federation), koja je inače konsultativno-savjetodavni organ RF, dala je javnosti na raspravu forsajt-projekt 'Djetinjstvo 2030' (on je prvi put bio prezentovan kao 'vizit-karta' Rusije na EKSPO-u u Šangaju te godine).
Nije sada bitno ko je to zakazao, niti ko je razradio sam projekt (ako nekoga zanima znam i to), jer bitno je ono što u njemu piše.

A piše između ostalog da je cilj projekta 'vaspitanje konkurentno sposobnog ljudskog kapitala', a ono što je izazvalo uragan negodovanja je dio u kojem se predlaže masovno odvajanje djece od 'zastarjele porodice', njihovo smještanje u specijalne 'dječije gradove budućnosti', gdje će sa njima raditi posebno za to obučeni nastavnici ('kompententno roditeljstvo').
Onaj manji broj roditelja kojima bi djeca bila ostavljena trebao bi po tvorcima projekta da polaže ispite i da dobije licencu za roditeljstvo.

Projekat je naravno vrlo brzo nestao, da bi se onda 2014. saznalo da Ministarstvo obrazovanja ima svoj forsajt-projekt 'Obrazovanje 2030' .., to je tek teška perverzija, no da sada o tome pišem bilo predugačko.
tess1 tess1 22:53 27.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Jel ti stvarno predlažeš zdravu rusku porodicu?
tess1 tess1 22:59 27.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Suze su mi krenule koliko se smijem.. :))
tess1 tess1 23:01 27.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Šta li bi tek Ruskinje imale ispričati za ovih samo poslednjih 130 god..

I ništa ne bi bilo smiješno.
bene_geserit bene_geserit 01:26 28.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

A piše između ostalog da je cilj projekta 'vaspitanje konkurentno sposobnog ljudskog kapitala', a ono što je izazvalo uragan negodovanja je dio u kojem se predlaže masovno odvajanje djece od 'zastarjele porodice', njihovo smještanje u specijalne 'dječije gradove budućnosti', gdje će sa njima raditi posebno za to obučeni nastavnici ('kompententno roditeljstvo').
Onaj manji broj roditelja kojima bi djeca bila ostavljena trebao bi po tvorcima projekta da polaže ispite i da dobije licencu za roditeljstvo.

Ovakve ideje su uglavnom Hitler i drug Mao probali da sprovedu u praksi.
Mada i ono englesko kad roknu decu u neke boarding school tu negde kad počne pubertet da ne moraju sa njima da se bore i smaraju ima sličnosti, mada je na dobrovoljnoj bazi.

Nešto mi se priviđa svetla distopična budućnost u kojoj će "braća" Kinezi prvi da probiju led sa time, oni ionako imaju fetiš kultivacije dece.
bene_geserit bene_geserit 01:29 28.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

tess1
Jel ti stvarno predlažeš zdravu rusku porodicu?
Šta li bi tek Ruskinje imale ispričati za ovih samo poslednjih 130 god..
I ništa ne bi bilo smiješno.

Jel moguće da ti sve na ovom svetu vidiš kroz bolesno feminističke, "oni su nas lobotomirali" naočare ?
Ne deli se svet na Vas žene i Nas muškarce.
tess1 tess1 05:11 28.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Jel moguće da ti sve na ovom svetu vidiš kroz bolesno feminističke, "oni su nas lobotomirali" naočare ?
Ne deli se svet na Vas žene i Nas muškarce.

Bane, nemaš ti pojma šta sam ja mislila..

I jutros mi je ovaj Apostatin komentar zafrkancija par excellence.
docsumann docsumann 07:55 28.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Za dvadesetak godina biće napravljena obimna i kompententna sociološka studija u kojoj će biti pokazano da i kod djece u istospolnim porodicama psihičko zdravlje nije zadovoljavajuće, nego je naprotiv još gore, nego u nekadašnjim tradicionalnim porodicama.


sori apostata, al ovo je neozbiljna tvrdnja.
pozivaš se na rezultate nekog (hipotetičkog) istraživanja u budućnosti...

tess1 tess1 08:06 28.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Ladno je čovjek u isti komentar stavio Meksiko i Rusiju na blogu o kršenju ljudskih prava i zdravoj porodici?

I Bane se nadovezao sa Kinom?

:))


Bane, šta se dešava sa tim kampovima krcatim oduzetom meksičkom djecom (izbjeglom iz patrijarhalne zemlje kartela?), čitam da je zavladala šuga, trovanje hranom, sexualno nasilje?
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:14 28.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

shmoo
apacherosepeacock
Od Živojinovića imam knjigu 'Uspon Evrope'.



Мислиш на Драгољуба Р?

То нисам читао.

Шта каже он ту?



Da, on.

Odnosi se (Uspon Evrope) na period od 1450 - Humanizma i renesanse pa do evropske ekspanzije i Džemsa Kuka, završno sa 1789 godinom.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:24 28.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

(izbjeglom iz patrijarhalne zemlje kartela?),





Rusija, Kina, Meksiko.. sve impozantni primeri gde ide ko podmazano od nekorupcije i ljuCkih prava do stabilnih porodičnih odnosa.

tess1 tess1 10:53 28.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Rusija, Kina, Meksiko.. sve impozantni primeri gde ide ko podmazano od nekorupcije i ljuCkih prava do stabilnih porodičnih odnosa.

Hvala ti što si se javila. Ozbiljno.

Počela sam pričati sama sa sobom kao poslednji čovjek na planeti, il kao mrzim ga Will Smith u I Am Legend. :)




apacherosepeacock apacherosepeacock 11:09 28.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

tess1
Rusija, Kina, Meksiko.. sve impozantni primeri gde ide ko podmazano od nekorupcije i ljuCkih prava do stabilnih porodičnih odnosa.

Hvala ti sto si se javila. Ozbiljno.

Počela sam pričati sama sa sobom kao poslednji čovjek na planeti, il kao mrzim ga Will Smith u I Am Legend. :)




Dobra fotografija..

E, uspela sam delimično da pročitam i da se javim u par komentara na samo ovaj Jarilov blog a vidim ima još x blogova. Možda uspem još neki da pročitam do kraja nedelje.

Pozdrav tebi Tess
tess1 tess1 11:19 28.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

Pozdrav tebi Tess

Lijep početak sedmica i ja tebi želim. :)

haklberi_tom haklberi_tom 16:11 29.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

docsumann
Pahomije


Pao mi je

Dobri poznavaoci kažu da vi(j)agra pomaže.
docsumann docsumann 16:44 29.06.2021

Re: Zašto Mađarska mrzi svoju decu?-шири угао?

haklberi_tom
docsumann
Pahomije


Pao mi je

Dobri poznavaoci kažu da vi(j)agra pomaže.



to košta, bolji je štapić od sladoleda...
alselone alselone 17:05 27.06.2021

Pravo pitanje koje mene zanima je

Zašto Mađarska nema more a ima ratnu mornaricu?
nask nask 19:05 27.06.2021

Re: Pravo pitanje koje mene zanima je

Zašto Mađarska nema more a ima ratnu mornaricu?

Pa valjda da ima čime parirati SRM. Nikad se ne zna.
zaharaga zaharaga 19:11 27.06.2021

Re: Pravo pitanje koje mene zanima je

alselone
Zašto Mađarska nema more a ima ratnu mornaricu?


A ima i Srbija.

S tim da madjari dosta cesto objavljuju karte s madjarskom obalom od Fjuma do Zadra, pa mozda i imaju neki razlog da imaju mornaricu. A Srbija sad vec redovno objavljuje karte i bez Kosova.

I zato: Hojra Madjarorsag, nek im je ziva i zdrava mornarica. A za Srbiju vazi jedna ukrajinska poslovica: Budala se opameti, ili crkne.
alselone alselone 17:10 27.06.2021

Jarile, samo da ti javim

čitam na Tviteru kako je Džordan Piterson krenuo da pravi kanale i na drugim jezicima osim engleskog. Za sada ima samo na sedam jezika ali je srpski jedan od njih.

Srbija voli Džordana i Džordan voli nju.
alselone alselone 17:14 27.06.2021

Re: Jarile, samo da ti javim

Link sam zaboravio, izvini.

https://jbpetersonrs.com
solo solo 17:59 27.06.2021

Re: Kad smo već kod Mađara





ORBAN OBJAVIO SPISAK ZAHTEVA!

Vlada Viktora Orbana sponzorisala je reklamu u evropskim novinama, u kojoj se poziva na hitan prijem Srbije u Evropsku uniju. Među sedam zahteva koji se navode, Budimpešta zahteva od Brisela da otvori vrata Srbiji. To se navodi u tački sedam, gde jednostavno piše "Srbija mora da se priključi EU!"
tess1 tess1 18:41 27.06.2021

Re: Kad smo već kod Mađara

Infarkt je mala cijena za malo ukusa iz raja.

Mađari tako prebacuju odgovornost i pritisak sa svojih granica na granice Srbije. Ok + srpski fašisti bi se slizali sa mađarskim, prosto.
Jaril Jaril 20:25 27.06.2021

Re: Jarile, samo da ti javim

alselone

Чувај се. Ако се преозбиљно схвати, његов начин размишљања може да изазове генерализовани анксиозни поремећај и/или суманутост.
alselone alselone 22:27 27.06.2021

Re: Jarile, samo da ti javim

Vidim da si naštrebao neke teške reči.
Jaril Jaril 23:21 27.06.2021

Re: Jarile, samo da ti javim

alselone
Vidim da si naštrebao neke teške reči.

Ја сам осетио потребу да покријем своју савест. Шта ћеш да радиш са мојим коментаром је наравно твоја воља.
alselone alselone 05:27 28.06.2021

Re: Jarile, samo da ti javim

Ја сам осетио потребу да покријем своју савест. Шта ћеш да радиш са мојим коментаром је наравно твоја воља.


Jako si mi nešto neurozan. Stojiš kao kaktus među komentarima.

Naravno da je ovo oko Džordana šala, malo samo iskuliraj i biće OK.
Jaril Jaril 14:17 28.06.2021

Re: Jarile, samo da ti javim

Stojiš kao kaktus među komentarima.

Ми стојимо постојано!
nask nask 19:16 27.06.2021

Seksualno obrazovanje

Jedan moj ovdašnji drugar ima tri ćerke, inače naši ljudi. Dok je najmlađa bila u drugom srednje (osmi u SR) učila iz biologije o reproduktivnom sistemu i razmnožavanju kod ljudi. Prolazi ćale, inače dobar zajebant, pored njenog radnog stola i snimi šta uči pa je pita:

-Koji je to predmet?
-Biologija ćale
-A šta učite sada iz biologije
-Ma ništa
-Kako ništa, mislim koju temu obrađujete
-Ma ništa važno
-Pa reci o čemu učite a da nije važno
-Ma moram da učim o kurcetu

shmoo shmoo 08:16 28.06.2021

Јариле, поменуо си политизацију...

И поделу на "ми" и "они" за коју ти ја рекох да је глобална појава и да не важи само за Србију...


За мог живота ће мој кревет бити свачије политичко питање.

Зато што је то државни наратив: ми против њих,



Ово је иста она која је недавно (а накнадно, после више година) оптужила Лечића за силовање?


И то пошто је пре тога у САД снимила свој дебитантски филм, па на промоцији тог филма у Сарајеву поменула то силовање из времена док је још увек живела у Србији?

Па би сада да и даље држи пажњу јавности на себи?

Е, мој Јариле... У праву си ти.

За твог живота неће се стварно ништа променити по том питању.

А добар си човек... Квалитетан.

Не заслужујеш тако нешто у свом животу.


Turkish police use tear gas to break up unauthorized Pride march in Istanbul (ЛИНК)



Државни наратив (зарад политичких интереса), медијски (зарад профита), друштвени (због пада духовности), међуљудски (због погубљених компаса око тога шта су праве вредности у једном времену где се све релативизује, па и оно што не би смело јер чини стуб наше цивилизације, зарад остваривања краткорочних циљева и интереса)...


Jaril Jaril 09:00 28.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

Па би сада да и даље држи пажњу јавности на себи?

Ја бих само опрезно пришао жртвама силовања. Постоји разлика између политизације мог кревета и политизације насиља. Насиљем треба сви да се бавимо и то треба да буде јавна тема. И да се побунимо што је Петница игнорисала пријаве девојчица. И да се, када се то деси, бавимо реакцијом полиције - да ли је била добра или лоша.

Од смањеног нивоа насиља профитира цело друштво. Од мог кревета 'профитира' пар мученика што је ту залутало.
shmoo shmoo 18:57 28.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

Jaril

Ја бих само опрезно пришао жртвама силовања.



Немаш утисак да Данијела Штајнфелд на овај начин у ствари само привлачи пажњу јавности на себе и свој филм?

Jaril Jaril 08:40 29.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

shmoo
Jaril

Ја бих само опрезно пришао жртвама силовања.



Немаш утисак да Данијела Штајнфелд на овај начин у ствари само привлачи пажњу јавности на себе и свој филм?


Мислим да је у тој причи, мој лични утисак сувишан (а и било чији, немодасељутиш). Можемо лако да зглајзнемо у огрешивање о њу или њега. Због тога нам и треба суд да да завршну реч, па да онда формирамо мишљење.

Ако би ми уперио пиштољ у главу да морам да дам суд, само бих рекао да драстично много чешће силоватељи негирају силовање, него што девојке измишљају силовање. И то је најдаље докле бих ја отишао. Мада је и то превише.
angie01 angie01 09:25 29.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

Ако би ми уперио пиштољ у главу да морам да дам суд, само бих рекао да драстично много чешће силоватељи негирају силовање, него што девојке измишљају силовање. И то је најдаље докле бих ја отишао. Мада је и то превише.


Mozda nisi pratio, al u ovom konkretnom slucaju je isplivao snimak na kome optuzeni prilicno gadno potvrdjuje da se to desilo, Danijela je prilikom prijave trazila od tuzilastva da stvar ne bude javna-upravo da ne bi prolazila korz maltretman palanke i sacuvala svoju privatnost, pa je maliciozna insinuacija da se posluzila "klevetom" za promociju filma, utoliko jos bljutavija,...da ne pominjem snimak posle nadvodnog poligrafa, na kome se evidentni klaster B lik obraca svojoj zrtvi.

Mali je ovo grad, u njemu sve se zna,...toliko toga je isplivalo sa raznih konkretnih strana,...a svakako je pomisao da bi bilo ko imao zelju da prolazi kroz horor istrage, svedocenja, bljuckanje javnog mnejnja primitivne, tradicionalne sredine iz bilo kog razlog vezanog za licnu afrimaciju- morbidna.
Jaril Jaril 09:56 29.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

Нисам испратио. Ретка вест коју сам баш испратио јесте она средњошколска сапуница у Председништву. Потпуно ме убила у појам тиме колико је Србија културно пропала.
angie01 angie01 10:22 29.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

средњошколска сапуница у Председништву. Потпу


ono, izadji napolje?

...sad sam pogledala, snimak se lista na visokom 11 mestu na trendingu,...ceca,jeca,kerempeca,...pa hoces da me lincujes, devojcice:))))
Jaril Jaril 11:10 29.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

То. Врхунски ниво политичког дијалога.
shmoo shmoo 11:40 29.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

Ради се само личном утиску, па сходно томе и личном односу према таквим информацијама на медијима. Не ради се о пресуди и кажњавању... Само о личном утиску.

А мој утисак си већ могао и да наслутиш... Данијела Штајнфелд на овај начин само привлачи пажњу јавности.

Понављам то је мој лични утисак. Можда је теби или било коме тај мој ( или твој) лични утисак сувишан, али што се мене тиче, тај лични утисак у потпуности одређује и мој однос према таквим медијима и таквим информацијама.

tess1 tess1 13:50 29.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

Ради се само личном утиску, па сходно томе и личном односу према таквим информацијама на медијима. Не ради се о пресуди и кажњавању... Само о личном утиску.

А мој утисак си већ могао и да наслутиш... Данијела Штајнфелд на овај начин само привлачи пажњу јавности.

Понављам то је мој лични утисак. Можда је теби или било коме тај мој ( или твој) лични утисак сувишан, али што се мене тиче, тај лични утисак у потпуности одређује и мој однос према таквим медијима и таквим информацијама.

Kako se to ima lično i nelično mišljenje o silovanju? Formalno čekaš presudu čika Miki, neformalno (nos ti kaže?) ova cura laže? Je li, expertu za silovanje?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:32 29.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

Seca se neko jos price o Nataschi Kampusch? E ona je isto bila optuzivana da trazi samo paznju javnosti i da hoce da unovci svoje iskustvo. To da se neko optuzi da se samopromovise je odlican nacin da se jedna tema zataska.
tess1 tess1 14:54 29.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

Pa prije dva-tri dana je rekao da ga to sve ne interesuje, suzdržan posebno u slučaju čika Mike - onomad reagovao jako emotivno na njegovo zatvaranje, samo što nije vikao "pravda za Miku" (i on je samo muško ovako kao ja?) - sad dijeli s nama svoja lična mišljenja o aferi poznatoj cijelom Balkanu (iz novina i sa društvenih mreža koje ne čita i ne prati?), hoću reći, opet se ispišava po slabijoj ženi? Sve mu porcelanska šoljica drhturi u ruci dok pohotno pući ustašca i srkuće čaj, rumen lik i negativac.. moje lično mišljenje.

Nisam o njoj dugo godina ništa u naslovima vidjela, ok, čitam Falter i Augustin, ljevičare i beskućnike :), prije neki dan periferno spazih da je gore nego što je bila, imala je fazu socijalizacije, sad živi maltene isto izolovano samo bez njega, i obilazi onu kuću, ide je redovno čistiti. Raspadnuta je, ne može se sastaviti više.
tess1 tess1 14:55 29.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

Od jutros tražim ovu kapu, da mi glavu čuva. :)



shmoo shmoo 18:55 29.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

Капе против медијског заглупљивања

У мојој кући и на мом радном месту сви већ годинама носимо овакве капе да бисмо се заштитили од омамљујућих али исто тако и подједнако заглупљујућих вибрација које нам стижу из најближе медијске васељене којом смо непосредно окружени па будемо онда и изложени њеном негативном утицају.

И успева... Добар је то рецепт.

А јефтино. Домаћа радиност.





tess1 tess1 19:14 29.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

У мојој кући и на мом радном месту сви већ годинама носимо овакве капе да бисмо се заштитили од омамљујућих али исто тако и подједнако заглупљујућих вибрација које нам стижу из најближе медијске васељене којом смо непосредно окружени па будемо онда и изложени њеном негативном утицају.

И успева... Добар је то рецепт.

А јефтино. Домаћа радиност.


Hoće li te kape upaliti kad djeci budeš pričao o Jokiću tj kad ih budeš proglupljivao da se odbrane?

I ovo tvoje lično mišljenje o nekoj ženi i sumnja u njen iskaz o silovanju je u nizu govnarija koje izbaciš iz sebe a mi nezaštićeni?

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:11 29.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

Nisam o njoj dugo godina ništa u naslovima vidjela, ok, čitam Falter i Augustin, ljevičare i beskućnike :), prije neki dan periferno spazih da je gore nego što je bila, imala je fazu socijalizacije, sad živi maltene isto izolovano samo bez njega, i obilazi onu kuću, ide je redovno čistiti. Raspadnuta je, ne može se sastaviti više.


Poznata i bliska mi je ta tvoja beskucnicka i levicarska literatura. :)

Ovo za Kampusch ni ja nisam znao. Tuga :(


tess1 tess1 04:00 30.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

Poznata i bliska mi je ta tvoja beskucnicka i levicarska literatura. :)

:)
shmoo shmoo 12:35 30.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

tess1

Hoće li te kape upaliti kad djeci budeš pričao o Jokiću tj kad ih budeš proglupljivao da se odbrane?



Сведочанства за крај школске године подељена на Видовдан.

На њима пише исписано рукописом који деци каже све шта треба да треба да знају:

"Никола Јокић је говно од човека.

Не будите таква говна од људи када порастете."

Ето, фрау Психо, да те известим и о тој области широке лепезе мојих делатности, па да се сада разилазимо на заслужени распуст/одмор.


a mi nezaštićeni






Јбт, како је ово добро!

Не секирај се, тебе барем штите неке неписане конвенције међу људима о односу према таквима као што си ти.

'Ајд за најзначајнију левичарку-пластиканерку на Блогу Б92, фрау Психо, и њену науку која просто прожима сваку пору нашег друштва:





tess1 tess1 12:59 30.06.2021

Re: Јариле, поменуо си политизацију...

Сведочанства за крај школске године подељена

Serem ti se u svjedočanstva koja si nekom ispisao tako glup, mizogin i nasilan, posebno nečijoj ženskoj djeci gdje si svjedočio znanju, odgoju i moralu.
на Видовдан.

Ali ti i Vidovdan, cc, kakva zajebancija, epska..
shmoo shmoo 14:29 30.06.2021

А на дну каце за купус...

tess1
Сведочанства за крај школске године подељена

Serem ti se u svjedočanstva koja si nekom ispisao tako glup, mizogin i nasilan, posebno nečijoj ženskoj djeci gdje si svjedočio znanju, odgoju i moralu.
на Видовдан.

Ali ti i Vidovdan, cc, kakva zajebancija, epska..




a mi nezaštićeni






Лудилооооооо, пријатељу моооооој!!!








omega68 omega68 16:15 29.06.2021

Један коментар на б92

Radjaju se ljudi slepi, pa slavimo uspesne operacije. Radjaju se sa raznim deformitetima pa to resavamo...
(geda, 29. jun 2021 09:06)

Ako pročitaš šta si sam napisao i malo razmisliš o tome shvatićeš da si zapravo kontradiktoran. Neko se rodio slijep i mi uspijemo da ga izliječimo i slavimo. To je zato što smo uklonili, kako i sam kažeš, deformitet. A šta je deformitet!? Nešto što nije prirodno i razlikuje se od normalnog. Normalno je da čovjek ima oči i vidi na njih. Ako je slijep, to je deformitet. I to ga zaista ograničava i ako je moguće da mu se pomogne, pomozimo mu. Ako se neko rodi sa recimo 4 prsta na ruci ili 6 prstiju na nozi i to je deformitet. Jer nije normalno. Mada ruku na srce "normalno" je nešto što je konsenzus u društvu i kao takvo opšteprihvaćeno. Zapravo je sasvim normalno da postoje ponekad odstupanja usljed mutacija i sl. Dakle, gore navedena osoba ima deformitet koji je maltene uopšte ne izoluje i može bez većih problema da živi s tim, gdje to ne mora imati apsolutno nikakav uticaj na okolinu i društvo

E sad ... Ženska osoba se rodi sa savršeno ispravnim i funkcionalnim grudima. Malo manjim nego što bi ona htjela. Velika većina okoline tvrdi da je sve OK, a mala ali "mejnstrim" grupa osoba tvrdi kako je to deformitet i kako treba da ih poveća operacijom. A zatim plastika u grudi, pa u zadnjicu, pa u lice itd. Savršeno zdrave i funkcionalne, ali malo manje grudi nisu deformitet! One su potpuno normalne.
Isto tako savršeno ispravni i funkcionalni reproduktivni organi NE MOGU BITI DEFORMITET. Mnogo je veća šansa da se radi i deformitetu hormona, odnosno hormonskom poremećaju gdje dolazi do neskladnog lučenja estrogena ili testosterona u odnosu na pol s kojim smo rođeni, nego da je prilikom rođenja došlo do potpuno pogrešne dodjele pola na DNK nivou i da smo dobili savršeno ispravne reproduktivne organe drugog pola greškom. Zapravo veća je šansa da dođe do lošeg psihološkog uticaja "mejnstrim" okoline pa da osoba psihološki smatra da je nešto što nije, nego da se desi tolika DNK greška, ali nećemo o tome.

Dakle, deformitet može da postoji, ali sigurno nije do "pogrešnog seta organa". Osoba je rođena sa normalnim organima. Nešto drugo može biti deformitet. I ne, takve osobe ne smiju biti smetnja niti ih se smije žigosati. To su potpuno normalne osobe jer taj njihov deformitet ni na koji način ne utiče na okolinu, nije zarazno, nije opasno. Vjerovatno se može tretirati psihološki ili hormonskim terapijama, ali "mejnstrim" društvo to naziva inkvizicionim metodama i sl.

A zapravo je opasno to što taj "mejnstrim" nama ispira mozak (psihološko liječenje čitavog društva) i što hormonska terapija pri promijeni pola nije inkvizicijska metoda nego liječenje, a kad bi je koristili za prilagođavanje postojećem polu bilo bi mučenje. A presađeni organi nisu potpuno funkcionalni, dok oni s kojima je osoba rođena su bili. I šta je onda tu bio deformitet, a šta normalno!?

Ali najopasnije je žestoko nametanje da se 99,99% društva mora prilagoditi pravilima koja diktira (kako samu sebe naziva) grupa osoba sa deformitetom. E pa ne može. Za mene te osobe su potpuno ravnopravne kao i osobe rođene sa 4 prsta. Ako se one mogu prilagoditi nama "normalnima" tako što nauče koristiti samo 4 prsta ili ako postoji način da im pomognemo recimo operacijom - super. Ako ne mogu, ne smijemo ih diskrimisati ni najmanje. Prepravićemo im rukavicu da im odgovara ili im pomoći tamo gdje zatreba. Ali to ne znači da mi svi ostali treba da im se pokorimo i da im udovoljavamo svaki prohtjeve na ime njihovog "deformiteta". To ne znači da sad svaka fabrika za proizvodnju rukavica mora imati posebnu liniju za one sa specijalnim brojem prstiju, da u toj fabrici mora biti zagarantovano radno mjesto za nekoga sa 4 ili 6 prstiju nauštrb nekog "normalnog" i da ja moram svoje dijete da obavezno naučim da su svi ti rođeni sa "deformitetom" jako važni i da im se mora sve prilagoditi nauštrb nas "normalnih" iako su zapravo oni "nenormalni" i ima ih toliko mali ne procenat nego promila u odnosu na "normalno" društvo.

E pa ne može gospodo. Ja vas nikad neću diskriminisati. Vi niste ništa manje vrijedni od nas "normalnih". Ali niste bogami ni više vrijedni niti ste Bogom dani. Ako imate deformitet, liječite se ili se prilagodite ogromnoj većini. A ne pokušavajte da liječite ili prilagođavate sve nas ostale. I ne izmišljajte svašta nešto što nije. Vaš "mejnstrim" kao i svaki mejnstrim je prolazan.
(dtb_pro, 29. jun 2021 10:57) # Link komentara
nask nask 11:42 30.06.2021

I na kraju jedna mala pakost

za one sa "osetljivim stomacima".



I ako se neko pita, odgovor je da. I autor Jesse van den Berg i model.
tess1 tess1 12:23 30.06.2021

Re: I na kraju jedna mala pakost

Divno i smiono. Pakost izaziva drugu emociju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana