Društvo| Istorija| Na današnji dan| Nauka

Sveti Ilija i vatrene kočije protiv Nacizma

natasa_tasic_10 RSS / 01.08.2021. u 23:38

 

sveti_ilija2_dnevne.jpg 

Danas je Sveti Ilija. Ja ga volim, ne samo što je živ svetac u vatrenim kočijama odleteo na nebo, već i što je veliki pravednik, jedan od najvećih svetaca koji postoje.

Pre mnogo  godina sam operisana baš na Svetog Iliju. U Tiršovoj je mojoj majci  doktorka Ljiljana Maksimović rekla sada je samo Bog može spasiti, mi ne možemo više ništa. I otišla je majka u crkvu Svetog Georgija, a otac Bogdan je celu noć čitao molitve u oltaru, sve dok se nisam ujutru probudila iz kome. Lekari nisu mogli da veruju. Od tada moja majka nosi kolač i žito svake godine u crkvu i deli za zdravlje sve dece i svih ljudi.

Kasnije kada sam se udala Sveti Georgije je postala i moja slava, a moja svekrva koja ikonopiše izradila je najlepšeg Svetog Georgija koga sam ikada videla, onoga koji mačem ubija Aždaju i spašava devojku od zla.

Spašava sve nas od zla, vidljivog i nevidljivog, mačem seče sve loše.

Danima  razmišlajm o ovome.Danas je Sveti Ilija, i  Dan sećanja na stradale Rome u Drugom svetskom ratu, na Svetog Savu je Holokaust, dan sećanja na stradale Jevreje, a Matija Bećković je pre dve nedelje otprilike rekao u Srpskoj Akademiji Nauka i Umetnosti da bez Jevreja i njihove borbe, ni Srbi, a ni Romi nikada ne bi znali ni za Jasenovac, Gardišku, Niški logor, Sajmište... ne bi znali jer su se jedni plašili tadašnjeg režima, a drugi su bili nepismeni da bi bilo šta zabeležili ili pokrenuli.

Na Svetog Iliju su Nemci u Ausvicu, u „Ciganskom“ logoru pobili sve do jednog Roma, nikakav trag nisu ostavili, nikakvo sećanje, svi su stradali.

Jednostavno moglo im se, imali su zakon o rasama, silu, i podbornike ideologije koja u nekim sferama i dalje živi.

Gledajući film, Hitler poslednji dani, Gebelsova žena ubija svu svoju decu, jer ne želi da žive u svetu u kome nema nacizma, arijevaca i čistih rasa, nije ni sanjala da će kasnijom sterilizacijom žena ta propaganda biti nastavljena.

Shomo, ovo nema veze sa onim tekstom, a da ti pravo  kažem bila sam izrevoltirana komentarima, i iskrena da budem, ljudi koji su pozitivno komentarisali onakvo kasapljenje, ne bi se ni čas časa libili da urade istu stvar i sada, a i ubuduće.

Elem da se vratiim na Svetoga Iliju, Svetoga Savu i na Svetoga Georgija, i na najveću vezu sviih naših svetaca sa svim stradalima, od Nacista.

Na putu za Jasenovac,na Đurđevdan su svi i Jevreji, Srbi i Romi vagonima odvedeni za Jasenovac. U jednom od njih je nastala  i čuvena pesma, a samo je 1/3 došla do Jasenovca, umrli su na putu do njega. Na Svetog Savu je oslobodjen  Aušvic, a ja duboko verujem da se Sveti Ilija spustio sa svojim vatrenim kočijama i spasio sve  nesrećne romske duše i odveo ih je na bolje mesto.

Danas je Sveti Ilija, danas je Dan sećanja na stradale u Drugom Svetskom ratu. Moja majka je spremila i kolač i žito kao što i svake godine radi da deli za zdravlje i napredak svih, a ako se neko zadesi pored crkve, neka upali sveću za pokoj duša svih stradalih od nacista, bez obzira na veru, naciju, polnu pripadnost, i neka upali sveću za zdravlje i mir preživelih. Jer se oni i dalje sećaju i žive sa tim sećanjem sve dok ne sklope oči i ne odlete u vatrenim kočijama na mesto gde će se sresti sa svima koje su izgubili u bezumlju jednog poremećenog društva.

 

 August 2. th, Memorial Day of the victims of the Holocaust

On the night between August 2., 1944, about 3,000 men, women and children of Roma were killed in gas chambers at the ′′ Family Camp for Gypsies ′′ in Auswitz-Birkenau.

The resolution of the European Parliament, which was adopted on April 15., 2015., is officially declared the Day of Remembrance of the Roma Holocaust victims.

#nabistar #romagenocide #2august

 

 

 



Komentari (398)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan Novković Milan Novković 23:31 06.08.2021

Re: Globalni eksterminizam ...

bene_geserit
Innate imuni ti je jači početkom 60tih nego početkom 50tih. Fora je što ti je veća verovatnoća da početkom 60tih imaš neku pzbiljniju boljku. Ali ako je nemaš ljdui iz vrha profesije savetuju da se zdravi ispod 70te ne vakcinišu - veća im je šansa, i ignorišimo fatalne ishode, da će sebi skratiti život i/ili načiniti ga bolesnijim ako se vakcinišu

Snimi ovo, excess mortality by age (Engleska i Vels).
Šteta što su strpali sve mlađe od 65 u istu kategoriju, ali je indikativno da u 2021. lošije prolazi ta nalmlađa grupa od svih ostalih. Naravno ljudi tog godišta mnogo manje umiru pa su brojke relativne.


Uh, ovakvi grafovi umeju više konfuzije da unesu nego jasnoće.

Ovo su samo relativne promene, i u kontekstu absolutnih cifara mogu da imaju bitno ili potpuno nebitno značenje.

Primer: u UK je umrlo (zvanično, iako nisu svi ti ljudi umrli od Covida) oko 120,000 ljudi. Prosečna starost je 82.5 godina. Znači u opsegu od 65 godina na na gore ima na desetine hiljada ljudi.

Zbog ilustracije zamisli da je u jednom periodu umrlo samo jedno dete od 15 godina. U drugom dva teteta, i to sad zvuči kao 100% skok, a nebitan je.

Ipak, to sa mladima, postali su osetljiviji. To je, sasvim sigurno, i zbog vakcina, a sasvim moguće mnogo više zbog vakcina nego Covida.

Primer: u Izraelu je posle vakcinisanja jako mladih primećeno da oni što se razbole u prve tri nedelje posle vakcine umiru 20x više od nevakcinisanih - pazi, 20 PUTA.

Ali su apsolutne cifre jako male i dalje pa mi pojavu "ignorišemo" i smislu smrtnosti.

Ali, ako računaš one kojima je konpromitovano zdravlje, primetno ili prvo neprimetno, ali kasnije primetno potencijalna opasnost od vakcina je velika.

Mi ne znamo kolika, ali je uopšte kod mladih veće pravljenje micro, a i većih, trombova nego kod odraslih.

A pazi ovu uvrnutu logiku:

- Case fatality rate kod mladih uopšte (a kod mlađih od 70 godina ako im nije kompromitovan imuni i nemaju co-morbidities) je jako mali i vakcine ne bi bile potrebne - za mlade se svi slažu u ovome.

- Rationale iza vakcina je da mladi ako se vakcinišu manje ugrožavaju stare - ovo je jako dubious etika. Redukuj logiku do apsurda i imaš sličke iz nekih loših SciFi filmova gde odrasli donose odluku da se deci uzme organ da bi se spasio neko ko ima 82.5 godina. Al dobro, to je loš SciFi, samo ostaje mračna činjenica da vakcinišemo mlade neproverenim vakcinama da bi "pomogli" matorima.

- Ima tu i doza zdrave etike, naravno, kako u računicu uvedemo kvantitativnu stranu problema, ali sa kvantitetima kao kod Covida imamo sad presedan u neetičkom rizikovanju zdravlja mladih.

- Ono što je još gore je da su u UK nedavno, a polako svuda, vakcinisani pretekli nevakcinisane po razboljevanju od Covida, prvo u apsolutnom smislu, a sad, izgleda, ima sve većih grupa gde je razlika značajna - prijavljuju se i slučajevi gde je preko 90% razbolelih vakcinisano, a mnogo manje od 90% ljudi je vakcinisano.

- A ono najgore, ispostavlja se da je, bar u Delta vrijanti, viral load kod razbolelih vakcinisanih podjednako visok kao kod razbolelih nevakcinisanih.

- ERGO: Vakcinisanjem onih koje nije potrebno vakcinisati nismo učinili uslugu onima starijima i osetljivijima, nego smo ih dodatno ugrozili, a još uvek ne znamo kakvo smo dugoročno đubre ubrizgali tim mladima.

- Pa, ako se ne varam, zbog toga ovih dana bapš kod vas u Kaliforniji savetuju da vakcinisani ponovo nose maske.

- I hajde, onda, pokušaj da objasniš zašto, uz ova nova saznanja, i dalje vrše ne manji nego sve veći pritisak da se vakcinišu mladi, pa sve mlađi!

Da ponovim, ne znam gde sam ovih dana napisao, poslednjih nedelja, možda par meseci, se saznalo i sledeće:

- Farmako kinetička analiza što su radili Japanci za Pfizer kaže da se na mestu uboda konzumira oko 20% čestica iz vakcine.

- Ostalo ode do prvih limfnih čvorova pa onda u krvotok po celom telu.

- Te čestice sa lipidnim omotačem su značajni alergeni sami po sebi, i neki se talože u tkivima, npr jajnicima, i nikad ne uđu u ćeliju (one nisu električno neutralne - nisam o tome čitao ali nagađam da je to potrebno da bi efektivno ušle u ćelije, a ako ne užu onda imaju veći afinitet ka taloženju u nekim tkivima)

- A raznesene po organizmu one ulaze u razne ćelije koje onda štancuju spike-proteine. Neke od tih ćelija onda imuni prepozna kao intrudere i ubija ih, a uopšte se mobilizuje dosta fiziologije, pa i krvne pločice. Ovako to jedan stručnak popularno objašnjava nama laicima:

1. Kada lipidna nano-čestica dođe do kapilara tu je sve "uže", sporije i rastu šanse da ćelija koja oblaže kapilar iznutra usisa tu česticu i počne da štancuje spike proteine.

2. Kako ti proteini izlaze iz ćelije ona, ko čičak, izgleda "hrapava" (ponavljam, popularno objašnjenje nama laicima) i privlači imunološku pažnju, pa krvne pločice, i počinje da se tu stvaraju mikro trombovi - organizam mesto vidi kao "ranu" i pokušava da je leči

3. A pošto rana nije posekotina na prstu pa da ti se tu zapuše i neki kapilari, i nije šteta, nego može da bude svuda po telu, srcu, bubrezima, pa pućima, svaki trajno slupan kapilar, a gde neće prorasti novi, je sitan ožiljak.

4. Tako ume da raste pritisak u pulmonarnom podsistemu - desna komora sad pumpa krv kroz kapilare pluća kojih je manje malo pa tako i propusna moć.

5. Pa postoji opasnost da je ova pojava, neprimetna sada, može da donese probleme sa srcem mnogim ljudima mnogo ranije nego što im je bilo suđeno.

A možda je to u kvantitativnom smislu sve relativno beznačajno, pošto pravu sliku ne znaju ni najstručnjaci, pa pogotovo ne mi amateri koji njih slušamo. Zbog toga su, do Covida, vakcine odobravane, u proseku, ako se ne varam, 7 godina.

Sada se, dakle, jurca mimo svake potrebe, i usput, možda, značajno ugrožava zdravlje mladih, a kako je krenulo uskoro i dece, kasnije možda i beba.

Iako je SARS-CoV-2 netrivijalan i opasan patogen cela priča ima toliko nelogičnih delova da je u svetlu svega toga i farmaceutska pa investitorska gramzivost za profitom postala prosečna i dosadna.

Al neka tih mračnijih priča za posle
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:23 02.08.2021

Chariots of fire

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:57 02.08.2021

Re: Chariots of fire

principessa_etrusca


link
magnus magnus 20:56 02.08.2021

monahinja Marija iz jasenovca




natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:27 02.08.2021

Re: monahinja Marija iz jasenovca

Hvala.
bangyahead bangyahead 22:07 04.08.2021

Re: monahinja Marija iz jasenovca

Marija je fantastično talentovana, ali povrh svega drugar, koji uvek dospe radže ili vinceta mimo protokola na posetama, ili sune višak stejka od šarana na slavi.
shmoo shmoo 15:30 04.08.2021

?

Да ли неко од осталих блогера који имају ауторску опцију намерава да на данашњи дан, годишњицу наставка хрватског геноцида над Србима у 20. веку под називом војно-полицијска акција "Олуја" којом је из Хрватске протерано 250 000 Срба окачи можда блог о томе?

Рачунам све, разне годишњице се на Блогу Б92 обележавају па је ред проговорити понеку и о том геноциду над Србима.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 16:39 04.08.2021

Re: ?

Ja sam ocekivala da ce neko da pise o tome.
To je najvece etnicko ciscenje posle II Sv.rata.
freehand freehand 22:48 04.08.2021

Re: ?

magnus
To je najvece etnicko ciscenje posle II Sv.rata.

nije , najveća je srebrenica , tamo je ubito 40 miliona bošnjaka , a računam da će do kraja stoljeća , broj mrtvih srebreničana preteči broj živih kineza
. ne računajuči one koji su umrli pre roka pa tako izbegli genocid , ko babo karijernog siročeta sulje

Nije, naravno. Najveća je "razmena stanovništva" koju su britanska kruna i dični lord Mauntbaten upriličili u momentu svog napuštanja nezavisne Indije od koje se otcepio muslimanski pakistan.
A pretendentima na znanje istorije ne bih sad povlačio daleke paralele. Dovoljan je izgon oko 350000 Turaka iz Bugarske.

P.S. pri stvaranju države Izrael sa sopstvenih imanja i privatne svojine proterane su silne stotine hiljada Arapa, a veliki heroji poput onog zločinca Šarona i većine drugih očeva Izraela direktno su im u tome pomagali u akcijama zastrašivanja sa mnoštvom mrtvih žena i dece.
magnus magnus 22:03 04.08.2021

rezervacije

nego ako je ko rezerviro u istri i platio akontaciju džabe, evo navalilo i kusato i repato pa mjesta nema , pa se "zimmer frei " menageri dosjetili da ne jebu rezervacije neg ko da više , ljudi s troje djece bleje u autu . a platili rezervacij
freehand freehand 09:37 05.08.2021

Jel video neko Šabana Pajića?

nekako mi izgleda da su na onom drugom Natašinom blogu radile kame?!
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 21:51 05.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Pa jesu radile...
freehand freehand 07:43 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

natasa_tasic_10
Pa jesu radile...

Ko bi se tome nadao?!
gvozden1 gvozden1 09:28 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

natasa_tasic_10
Pa jesu radile...

Jedna je, vidim, radila, tvoja.
Laka si na kami, previše, mnogo brzo je potežeš.

predatortz predatortz 09:33 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

gvozden1
natasa_tasic_10
Pa jesu radile...

Jedna je, vidim, radila, tvoja.
Laka si na kami, previše, mnogo brzo je potežeš.



Mnogo su bre ovi crveni osetljivi kad se pomene osveta Hrvatima.
Nisu radile kame, rečeno je, bar sa moje strane, da se treba svetiti ako opet prorade srbosjeci.
Da, svetiti se - žestoko i bez milosti.

A sad, izvol'te dragi dušebrižnici, čijem tananom uvcetu ne prija pominjanje osvete...
Mikrofon je vaš!
freehand freehand 09:37 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Nisu radile kame, rečeno je, bar sa moje strane, da se treba svetiti ako opet prorade srbosjeci.
da, svetiti se - žestoko ibez milosti.

I tako se svetite jedno mesec-dva a posle može i da se zapeva neka lepa. Mlados-ludos, jebiga. Ne može ceo dan baš samo da se kolje, moraju kolege malo i da odmore.
predatortz predatortz 09:41 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

freehand
Nisu radile kame, rečeno je, bar sa moje strane, da se treba svetiti ako opet prorade srbosjeci.
da, svetiti se - žestoko ibez milosti.

I tako se svetite jedno mesec-dva a posle može i da se zapeva neka lepa. Mlados-ludos, jebiga. Ne može ceo dan baš samo da se kolje, moraju kolege malo i da odmore.


Klećemo se i pevati, kako prilike nalažu.
Vi ste imali šansu da branite slavne puteve vaših dedova. Niste im bili dorasli. Prokletstvo druge generacije. Bili ste kilaviji od njih.Oni nisu imali ništa, pa su uspeli.
Vi ste imali sve. Pedeset godina vlasti, četvrtubogtejeboarmiju, oružja za bacanje, školovane oficire...

Falio je samo jedan faktor.

Eto..
freehand freehand 09:49 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Falio je samo jedan faktor.

Da pogađam: da zapevamo sa ustašama?
predatortz predatortz 09:53 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

freehand
Falio je samo jedan faktor.

Da pogađam: da zapevamo sa ustašama?


To radite od kad vam je kominterna rekla da su vam jarani, samo niže članstvo nije skontalo.
freehand freehand 09:56 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

predatortz
freehand
Falio je samo jedan faktor.

Da pogađam: da zapevamo sa ustašama?


To radite od kad vam je kominterna rekla da su vam jarani, samo niže članstvo nije skontalo.

Ma kakvi, nikad niko. Daj ti samo ožeži. Još da se u NATo nađete - ko srećniji?

P.S. A onda možete uz pesme (jednu vašu jednu njinu) malo i žrtve da razmenjujete, ko da je braći po mržnji bitno ko je žrtva? Baš bi to jedan lepi, mali krvožedni teferič bio! Prska na sve strane mladi koljači, izmešani, onako razdragani, do pojasa goli, slave osvetu!
Kud ćeš lepše?!
predatortz predatortz 10:02 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Još da se u NATo nađete - ko srećniji?


Ne reče li ti da ste ti i Tito bili u NATO?

Jbga, malo šizofreno. Ti s Titom možeš, ja ne mogu...



Ma kakvi, nikad niko.


Pevali, pevali... U iste diple svirali. K'o i danas, najveći neprijatelji su vam srpski nacionalisti. Odnosno, svi Srbi koji nisu po vašem kalupu.

Nakon drezdenskog kongresa 1928. godine KPJ je podržavala razne nacionalističke organizacije koje su se borile protiv srpske prevlasti, uključujući Kosovski komitet,[1] VMRO i ustaše.[2]

Komuniste i ustaše zbližavala je činjenica da su bili politički revolucionari, izvrgnuti žestokom progonu diktatorskog režima. Ranih 1930-ih godina, zajednička tema komunista i ustaša bila je borba protiv velikosrpske diktature. Tih godina zvanično partijskog glasilo "Proleter" agituje protiv srpskih činovnika, žandara i policije ("Napolje sa srpskim činovnicima, žandarima i policijom!"[3]) i traži hrvatsku nacionalnu slobodu "protiv svakog oblika nacionalnog ugnjetavanja sa strane srpskih zulumćara".[4]
U posljednje vrijeme počinje da se širi osobito u Lici i sjevernoj Dalmaciji ustaški pokret protiv srpskih okupatorskih vlasti. Bilo je više sukoba između naoružanih ustaša i žandara. Među Šibenikom i Benkovcem ustaše su digli u zrak četiri žandarske kasarne. U sukobima u Lici zarobili su ustaše 5 žandara i odveli ih sobom kao taoce. Vlada je, da uguši pokret proglasila opsadno stanje u tim krajevima, poslala tamo 1,400 žandara, tri bataljona vojske, dva kavalerijska odreda strojnihpušaka (mitraljeza) i jednu brdsku bateriju. [...]
Iz okolnosti da ustaški pokret započinje u Lici i sjevernoj Dalmaciji - najsiromašnijim krajevima Jugoslavije - može se zaključiti da socijalno-ekonomski momenti igraju veliku ulogu u tom pokretu. Ali značenje nacionalnog momenta također je veliko, jer je pokret najviše razvijen u hrvatskim dijelovima Like i sjev. Dalmacije. Komunistička Partija pozdravlja ustaški pokret ličkih i dalmatinskih seljaka i stavlja se potpuno na njihovu stranu. Dužnost je svih komunističkih organizacija i svakog komuniste da taj pokret potpomognu, organiziraju i predvode.[6]

Pa vam tako i Pavelić "pobegao"...





gvozden1 gvozden1 10:08 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?


Mnogo su bre ovi crveni osetljivi kad se pomene osveta Hrvatima

Ma kad se pomenu Hrvati uopšte.

Naca gazdarica je bila sjajna, ajd da pričamo o oluji, sa pričamo o stradalim Srbima, al da ne pričamo o Hrvatima.

Pa o kome da pričam bogteebo?
Ajd da pričamo o Jevrejima i njihovom stradanju, ali da ne pričamo o Nemačkoj, Nemcima i Hitleru, nije lepo, naljutiće se.

predatortz predatortz 10:11 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Naca gazdarica je bila sjajna, ajd da pričamo o oluji, sa pričamo o stradalim Srbima, al da ne pričamo o Hrvatima.


Gazdarica mora da shvati da na nekim temama ne može "dobro jutro čaršijo na sve četiri strane".

Ako nije spremna da se izbori sa tim, niko je ne bije po ušima da te teme otvara.
Neka piše o pevanju, to odlično radi.
gvozden1 gvozden1 10:12 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?


Pevali, pevali

Ma pusti to u pm.
Primera zajedničkog pevanja vojnika neprijateljskih strana je mnogo.
I pevanja i igranja i slavlja, ništa novo se nije desilo.

Al komunistički um, deformisani, na taj način ne može da misli, on neprijateljskog vojnika, a i ideološkog protivnika smatra nižim bićem, nečim što je vredno samo ubiti.
Zato su i ubijali onoliko bez trunke griže savesti.
I zarobljene, i civile, žene, decu, redom.

Stoka.
predatortz predatortz 10:19 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Primera zajedničkog pevanja vojnika neprijateljskih strana je mnogo.
I pevanja i igranja i slavlja, ništa novo se nije desilo.


ma, bre, piusti budalu... Dosadan, a nema šta pametnije da kaže.
Ljudi na linijama igrali fudbal. Dogovore se i pikaju loptu. Seljaci trgovali jedni sa drugim. Ovi nemaju brašna, oni dovezu i prodaju im. Mladić ustašama tenkove pozajmljivao! Ovi opletu po Muslimanima, plate i uredno vrate.
Nisam ja kreirao politiku da HVO i VRS u proleće '93. sarađuju vojno, a srpski i hrvatski političari na drugim poljima. I šteta što su stranci razjebali taj sporazum Karadžić-Boban. Uštedelo bi nam godinu ipo rata, mrtvih bi bilo manje na svim stranama...


gvozden1 gvozden1 11:13 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?


ma, bre, piusti budalu... Dosadan, a nema šta pametnije da kaže.

Ali u takvim glavama se rađaju zločini.
Kad je vojnik takav dešavaju se pojedinačni zločini, kad je vrh takav dešavaju se Jasenovci, Blajburzi, fojbe, Srbija 45, 46,7...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:42 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Gazdarica mora da shvati da na nekim temama ne može "dobro jutro čaršijo na sve četiri strane".

Ako nije spremna da se izbori sa tim, niko je ne bije po ušima da te teme otvara.
Neka piše o pevanju, to odlično radi.


Pa evo autorka ovde otvorila temu stradanje Roma i niko da pomene od koga su begradski Romi recimo u Topovskim supama ili na Sajmistu stradali. Ajde da pricamo o stradalim Romima a da ne pricamo o Srbima i Nemcima. "Pa o kome da pričam bogteebo?"



"O Topovskim šupama se i danas jako malo zna. Lokacija logora Topovske šupe je zaboravljena, zapuštena i nepoznata široj javnosti. Postoji velika opasnost da zgrade koje su bile sastavni deo logora budu uništene zbog najavljene izgradnje tržnog centra. Nakon što je komemorativna ploča koju je postavio Savez jevrejskih opština Srbije 2018. godine ukradena, predstavnici Jevrejske opštine Beograd su, povodom obeležavanja Dana sećanja i hrabrosti – Jom Hašoa Veagevura, 2. maja 2019. godine, otkrili novu memorijalnu ploču.



O istoriji logora postoje samo nekoliko naučnih članaka na srpskom jeziku..."

gvozden1 gvozden1 11:49 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

niko da pomene od koga su begradski Romi recimo u Topovskim supama ili na Sajmistu stradali.

Od Nemaca, šta je problem ako se to kaže?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:56 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Od Nemaca, šta je problem ako se to kaže?



Pa eto vidis da ti je problem. Stradali su i od Srba! Meni nije problem da kazem da su Srbi u Oluji stradali od Hrvata. Ali ni da su beogradski Romi, Jevreji i Srbi na Sajmistu i Topovskim sumama stradali i od Srba. Tebi jeste. Ti ces znati zasto.
predatortz predatortz 12:02 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Ali ni da su beogradski Romi, Jevreji i Srbi na Sajmistu i Topovskim sumama stradali i od Srba. Tebi jeste. Ti ces znati zasto.


Znaš li ti uopšte na čijoj teritoriji je bio logor na Sajmištu (zvanično Semlin Judenlager)?
Topovskim šupama je rukovodio direktno Gestapo. Ako Gestapo smatraš srpskom institucijom, onda jebiga.
Da li je u Topovskim šupama bio i neki stražar Srbin, to ne znam. Ali ovo što si rekao nema veze sa zdravim razumom.


Edit:


Da pojasnim svoj stav.

U proizvodnji Audija, Mercedesa, BMW, svakodnevno učestvuju desetine Srba.
No, budući da su kapital, fabrike i inženjering nemački, glupo je reći da su to srpska vozila.


gvozden1 gvozden1 12:14 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Stradali su i od Srba!

Nisu, naravno da nisu od Srba.

Tvoj problem je što ne razumeš nacionalni posao, od postupaka pojedinaca.
Topovske šupe su osmislili, organizovali, izveli Nemci, Nemačka nacionalna država.

Oluju, Hrvati, hrvatska nacionalna država.
Srba je bilo i u hrvatskoj vojsci, hoćeš li zato tvrditi, kao za Topovske šupe što tvrdiš, da su Srbi proterali Srbe iz Hrvatske?

Ali vi srbomrsci uvek tražite nešto što bi Srbe uporedilo sa Nemcima i Hrvatima.
Nema toga, džaba se trudite i sramotite.

Nedić nije predstavnik Srba šta god bio po nacionalnosti, on je bio nemački službenik, zakletvu je položio nemačkom generalu.

I ne sramoti se više.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:36 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Znaš li ti uopšte na čijoj teritoriji je bio logor na Sajmištu (zvanično Semlin Judenlager)?
Topovskim šupama je rukovodio direktno Gestapo. Ako Gestapo smatraš srpskom institucijom, onda jebiga.
Da li je u Topovskim šupama bio i neki stražar Srbin, to ne znam. Ali ovo što si rekao nema veze sa zdravim razumom.


Vidis, priznajes da ne znas ali to ti ne smeta da tvrdis da "ovo što si rekao nema veze sa zdravim razumom". Evo da ti ja kazem posto ne znas. Logor Staro Sajmiste* jeste bio na teritoriji NDH ali je bio izuzet iz uprave NDH - ustase su hapsile i sprovodile Jevreje sa svoje teritoriji ali je bio pod nemackoj upravom. Topovske sume su bile pod nemackom upravom. Banjica je imala i srpsku i nemacku upravu.

Na tome se prica naravno ne zavrsava. Oni koji su bili zaduzeni za hapsenje i isledjivanje Jevreja, Roma i Srba su bili pripadnici Srpske policije. To je ona zgrada na Obilicevom vencu 4. Na gornjim spratovima su bile sobe za mucenje. Ne znam da li je to obelezano unutra. Ima neka tabla koja je okacena na fasadu u prizemlju.

Evo ti nekih imena: sef odeljenja Ilija K. Paranos, sef srpske drzavne bezbednosti Dragomir Dragi Jovanovic, dva poznata islednika Bozidar Bosko Becarevic i Djordje Kosmajac. Pred kraj rata sa svojim ljudima preko Slovenije pokusali da pobegnu. Neki su zavrsili u Blajburgu, neki su uspeli da zive lagodno do kraja zivota u Kanadi a neki su vraceni Srbiju i streljani ili bili ukljuceni u rad OZNE.

Negde u sred noci na vrata ti dodju srpski zandarmi i kazu ponesite samo najosnovnije. Zakljucajte stan a kljuc cete predati u Specijalnoj policiji. Sledi isledjivanje. Ko prezivi bude poslat u neki od beogradskih logora. Ko tamo prezivi odatle stocnim vagonima bude poslat u Jasenovac ili druge koncentracione logore u Austriji, Nemackoj ili Poljskoj. Od Jevreja i Roma se odatle malo ko ziv vratio. I tako su uspeli do decembra prve godine rata da pobiju vecinu Jevreja u Beogradu. Ne znas se koliko je tacno Roma pobijeno.

Preporucujem i tebi i Gvozdenu da procitate Albaharijevog Geca i Majera i Kucu secanja i zaborava od Filipa Davida. Ova druga je jedna od najboljih i najupecatljivijih knjiga srpske knjizevnosti koja se pojavila u zadnjih 20 godina.

Niste vi krivi sto ne znate nista o ovome posto u citavom drustvu od kraja ii sv. rata vlada skoro zavet cutanja na tu temu. Ali jeste odgovorni za besmislene tvrdnje koje iznosite na osnovu tog neznanja.

Odes danas na Autokomandu ili Sajmiste i vidis kakvo nam je secanje.

*Semlin je nemacki naziv za Zemun. Potpuno nebitna informacija.
predatortz predatortz 12:43 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Oni koji su bili zaduzeni za hapsenje i isledjivanje Jevreja, Roma i Srba su bili pripadnici Srpske policije.


Samo jedno pitanje...
Da li je Srbija tokom WWII bila država koja sama određuje politiku na svojoj teritoriji, ili je bila pod vojnom upravom Vermahta?
Milan Nedić nije bio srpski, bio je nemački činovnik.

I još jedno.

Kakav je odnos prema Romima i Jevrejima imala Kraljevina Srbija, a potom Kraljevina Jugoslavija?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:43 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Ali vi srbomrsci uvek tražite nešto što bi Srbe uporedilo sa Nemcima i Hrvatima.
Nema toga, džaba se trudite i sramotite.



Vidis, ti i ja se razlikujemo po tome sto bi ti bulju ljubio svakome. Samo nek je Srbin. Pa zvao se on i Dragi Jovanovic recimo. I sve bi mu oprostio. Ja ne bih pa da mi je brat rodjeni. I naravno da takve zlocince prezirem. A tipove poput tebe sazaljevam.

I naravno da mi je jasno da je to do karaktera. Trazis od drugih da osude Hrvate (ja jesam) ali ces uvek naci neki izgovor za ono sto ces ti odrediti da je Srbin.
predatortz predatortz 12:47 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?


Odes danas na Autokomandu ili Sajmiste i vidis kakvo nam je secanje.




Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:53 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Da li je Srbija tokom WWII bila država koja sama određuje politiku na svojoj teritoriji, ili je bila pod vojnom upravom Vermahta?



Mozes ti to da vrtis kako hoces - ja naravno u tome necu da ucestvujem. Ostaje cinjenica da su za hapsenje i isledjivanje beogradskih Jevreja i Roma operativno bili odgovorni Specijalna policija i srpski zandarmi. Oni su hapsili, odvodili ljude iz stanova, decu izvlacili iz skolskih klupa, oni su mlatili, silovali, mucili i odlucivali o zivotu i smrti.
gvozden1 gvozden1 12:55 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?



Vidis, ti i ja se razlikujemo po tome sto bi ti bulju ljubio svakome. Samo nek je Srbin. Pa zvao se on i Dragi Jovanovic recimo.

Si ti normalan?
Pa upravo kažem da mi se ebe šta je Nedić po nacionalnosti, tj da me zaboli što je Srbin, on je izdajnik, nemački službenik, u službi nemačke na ne srpske nacije, a ti iz toga zaključuješ da ja opravdavam sve što bilo koji Srbin uradi.

Saberi bre dva i dva ako umeš jebote.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:57 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

predatortz

Odes danas na Autokomandu ili Sajmiste i vidis kakvo nam je secanje.








Ovo tvoja slika? Jel si ti na jednom od ova dva mesta nekad bio? Bolje nemoj dalje. To nije memorijal, te ulice kojima prolaze na stotine auta, kiosci, autolimari, udzerice tamo to je uvreda.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:59 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Si ti normalan?



Nemam problem da kazem da na ovakvo preseravanje koje ti ovde iznosis na temu Sajmista i Topovskih suma mogu prilicno da popizdim. To je stvarno ispod svakog nivoa.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:01 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Da pojasnim svoj stav.

U proizvodnji Audija, Mercedesa, BMW, svakodnevno učestvuju desetine Srba.
No, budući da su kapital, fabrike i inženjering nemački, glupo je reći da su to srpska vozila.


Ti poredis proizvodnju auta i masovno ciljano istrebljenje dve odredjene grupe ljudi!?
predatortz predatortz 13:06 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Neues aus der Nachbarschaft
Da pojasnim svoj stav.

U proizvodnji Audija, Mercedesa, BMW, svakodnevno učestvuju desetine Srba.
No, budući da su kapital, fabrike i inženjering nemački, glupo je reći da su to srpska vozila.


Ti poredis proizvodnju auta i masovno ciljano istrebljenje dve odredjene grupe ljudi!?


Da, u smislu učešća u procesima. Koliko je Audi srpski, toliko su i zločini po naredbi nemačkih okupacionih vlasti, u kojima su saučestvovali neosporni kvislinzi, srpski.

edit:

Opet pojašnjenje. Srbi koji rade u pomenutim fabrikama jesu Srbi, ali su nemački radnici. Isto važi i za Specijalnu policiju i Nedićeve trupe - to su trupe pod nemačkom jurisdikcijom. Ne pod jurisdikcijom Jugoslovenske vlade u Londonu.

da im je iz Londona naređeno da ubijajui Rome i Jevreje, onda bi to bili srpski/jugoslovenski zločini.


gvozden1 gvozden1 13:10 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Neues aus der Nachbarschaft
Si ti normalan?



Nemam problem da kazem da na ovakvo preseravanje koje ti ovde iznosis na temu Sajmista i Topovskih suma mogu prilicno da popizdim. To je stvarno ispod svakog nivoa.

A šta iznosim, da su Nemci za to odgovorni.

Zbog toga popizdiš?
Vidim.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:11 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

A šta iznosim, da su Nemci za to odgovorni.



Goni se i ti i tvoji Nemci! Pojma nemas o cemu pricas.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:15 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Da, u smislu učešća u procesima. Koliko je Audi srpski, toliko su i zločini po naredbi nemačkih okupacionih vlasti, u kojima su saučestvovali neosporni kvislinzi, srpski.


Ok, ako ne vidis razliku nemamo o cemu vise da razgovaramo na ovu temu. Uporediti Soa i proizvodnju automobila. Nemam reci.
predatortz predatortz 13:16 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Neues aus der Nachbarschaft
Da, u smislu učešća u procesima. Koliko je Audi srpski, toliko su i zločini po naredbi nemačkih okupacionih vlasti, u kojima su saučestvovali neosporni kvislinzi, srpski.


Ok, ako ne vidis razliku nemamo o cemu vise da razgovaramo na ovu temu. Uporediti Soa i proizvodnju automobila. Nemam reci.


Obrati pažnju na edit.
gvozden1 gvozden1 13:36 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Neues aus der Nachbarschaft
A šta iznosim, da su Nemci za to odgovorni.



Goni se i ti i tvoji Nemci! Pojma nemas o cemu pricas.

E tako.
Odustaneš od budalaštine na kojoj si insistirao.
I debilu je jasno da si lupeta budalaštine i još na njima insistirao.
Sve kako bi i Srbima pripisao nešto slično onome što su Švabe i Hrvati radili.

Nema toga, rekoh ti, makar u srpskoj istoriji nema, a bogami, toliko su zla oni učinili da im je malo ravnih, ikad igde.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:52 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

I debilu je jasno da si lupeta budalaštine i još na njima insistirao.



Mozemo ti i ja zajedno da obidjemo par ovih beogradskih jevrejskih porodica sto se jos drze pa da ti ove svoje povracke uzivo izlozis i fino kazes kako im najmilije nisu ubijali, mucili i pljackali oni koji jesu. Ako i posle tih razgovora isto budes tvrdio onda ti srama nemas.

Odustaneš od budalaštine na kojoj si insistirao.


Ti ni dalje ne kapiras o cemu pricas.
gvozden1 gvozden1 14:09 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Ako i posle tih razgovora isto budes tvrdio onda ti srama nemas.

Da bi se to uradilo mora nešto i da se zna, nije dovoljno samo mrzeti Srbe i njima na dušu tovariti sve.

Evo ti par detalja koji se moraju znati da bi se o tome pričalo.

To što je u nemačkoj okupstorskoj službi bilo Srba, uopšte ne znači da su Srbi progonili Jevreje i Cigane.

Vidim pominješ žandarme Srbe.

Po haškim konvencijama, a i Hitler se nekad toga držao, u okupuranim državama je bilo dozvoljeno, neophodno, obavezno, uspostaviti ono što se ovde u početku zvalo komesarska uprava, neka policija (to su oni ljudi koje je onaj majmun Španac pobio u Beloj Crkvi)

Ta služba je bila, po međunarodnim konvencijama, pod upravom okupatora i izvršavala njegova naređenja.
Nikad niko tu službu nije pripisivao okupiranoj državi.
Osim vas Srbomrzaca.

E dalje, iako se to nije smatralo izdajom, nije nikom, ni okupatoru ni okupuranim, bilo milo što tako nešto postoji.
Okupirani je to ipak doživljavao kao saradnju sa okupatorom, a okupator se plašio tih jer nije mogao da računa na njihovu lojalnost.
To se u slučaju Aćimivića i desilo, Nemci su ih veoma ograničavali (samo po pet metaka su smeli da imaju) a oni su pomagali, koliko su mogli nacionalni pokret, Dražu.

Kad su Švabe shvatile da je ta saradnja previše odmakla, oni su, suprotno konvencijama, raspustilu to i formirali svoju vladu u Srbiji.
To je sa nemačke strane bilo kršenje haške konvencije, a sa srpske nacionalna izdaja.

To ama baš nikakve veze nema sa srpskom nacijom niti sa srpskom državom, u prvoj etapi, pod komesarskom upravom, je sve bilo po međunarodni standardima, a u drugoj, pod Nedićem čista nacionalna izdaja.

I za to okriviti Srbe, može samo onaj ko ih mrzi, ili ko pojma o tome nema.
Ti u ovom slučaju.
maliperica maliperica 14:15 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

gvozden1


Vidis, ti i ja se razlikujemo po tome sto bi ti bulju ljubio svakome. Samo nek je Srbin. Pa zvao se on i Dragi Jovanovic recimo.

Si ti normalan?
Pa upravo kažem da mi se ebe šta je Nedić po nacionalnosti, tj da me zaboli što je Srbin, on je izdajnik, nemački službenik, u službi nemačke na ne srpske nacije, a ti iz toga zaključuješ da ja opravdavam sve što bilo koji Srbin uradi.

Saberi bre dva i dva ako umeš jebote.

Dobra ti je opaska.
I ja ne smatram Srbima one kojima su slobodarstvo,patriotizam, suverenitet i autonomija strani pojmovi.
Sve one koji rade u interesu Imperijalnog zla, a na štetu ne samo Srba, već i svih drugih - mogu smatrati samo " slučajnim Srbima "

Dakle, nisu ni Srbi , a ni građani .

Jer politika isključivanja , diskriminacije, aparthejda, zločina,logora nije nešto što se može povezivati niti sa Srbima, a niti sa građanima, koji se razlikuju kako od podanika , tako i sledbenika i podržavaoca Imperijalne hegemonije u svim njenim aspektima ispoljavanja moći - pa i u sferi javnog zdravlja.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:20 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Ako i posle tih razgovora isto budes tvrdio onda ti srama nemas.


Da bi se to uradilo mora nešto i da se zna,


Znaci ne smes. Tako sam i mislio. Samo petljanje.


I za to okriviti Srbe, može samo onaj ko ih mrzi, ili ko pojma o tome nema.
Ti u ovom slučaju.


Rado cu prihvatiti da budem proglasen za Srbomrsca od svakoga revizioniste. Ma koju stranu da klipan zastupa.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:23 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Jer politika isključivanja , diskriminacije, aparthejda, zločina,logora nije nešto što se može povezivati niti sa Srbima, a niti sa građanima, koji se razlikuju kako od podanika , tako i sledbenika i podržavaoca Imperijalne hegemonije u svim njenim aspektima ispoljavanja moći - pa i u sferi javnog zdravlja.


Kad je Bog stvarao svet on je najprvo Srbe operisao od sposobnosti da diskrimisu, iskljucuju, ubijaju... Zitije po Malom Perici.
gvozden1 gvozden1 14:24 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

mogu smatrati samo " slučajnim Srbima "

Dobar je termin, stvarno.
Mada, kad bismo mogli da isključio strast, mogli bismo polemisati i o tome da li je Nedić bio nacista.
Čin izdaje je počinio svakako, nesporno, izdajnik jeste, ali nacista možda ipak ne.
Germanofil da, komformista, sa slabo izraženim srpskim patriotizmom, sve stoji, ali iskreni nacista, teško je to za njega reći.
Za razliku od Ljotića npr.

Ali za taj razgovor je stvarno potrebno okruženje sa manje strasti i više pažnje.
gvozden1 gvozden1 14:26 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?



Rado cu prihvatiti da budem proglasen za Srbomrsca

Uopšte ne sumnjam.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:39 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Uopšte ne sumnjam.


od svakoga revizioniste!
maliperica maliperica 14:39 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Neues aus der Nachbarschaft
Jer politika isključivanja , diskriminacije, aparthejda, zločina,logora nije nešto što se može povezivati niti sa Srbima, a niti sa građanima, koji se razlikuju kako od podanika , tako i sledbenika i podržavaoca Imperijalne hegemonije u svim njenim aspektima ispoljavanja moći - pa i u sferi javnog zdravlja.


Kad je Bog stvarao svet on je najprvo Srbe operisao od sposobnosti da diskrimisu, iskljucuju, ubijaju... Zitije po Malom Perici.


Ne bih se ja pozivao ni na Bibliju , ni na Hegela, a niti na Marksa, tj. metafizičku ideju Apsolutnog dobra, već bih zaključivao relaciono uzimajući u obzir realne istorijske situacije.

U odnosu na sve druge koji Srbima prebacuju i imputiraju sve to što ovi nisu , mogu sasvim argumentovano da dokažem da oni to - jesu.
Dakle, Srbi su manje od mnogih, skloni zločinima kojima se i ti a i oni bavite.

Pretpostavljam da te i ovo preciznije određenje neće zadovoljiti.
U tom slučaju mogli bismo da krenemo redom : Amerikanci, Britanci , Francuzi, Nemci, Belgijanci, Holanđani, Rusi, Španci, Portugalci,Italijani, Hrvati ......

Ko bi legitimno mogao da pokaže prstom ili se baci kamenom na ....
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:46 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Dakle, Srbi su manje od mnogih, skloni zločinima kojima se i ti a i oni bavite.


Jedna stvar je reci da su Srbi "manje od mnogih, skloni zločinima" (pretpostavimo da je ovo moguce izmeriti) a druga "politika isključivanja , diskriminacije, aparthejda, zločina,logora nije nešto što se može povezivati niti sa Srbima". Lupanje gluposti, trolovanje i skretanje sa teme o tome ko je ubijao beogradske Jevreje i Rome.

Divim se hrabrosti nekih blogera kako su smogli snage da kazu jasno i glasno kako su Hrvati krivi za Oluju. Za to covek stvarno mora da ima muda u Srbiji danas.

Dovidjenja!
freehand freehand 15:21 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?


Pa evo autorka ovde otvorila temu stradanje Roma i niko da pomene od koga su begradski Romi recimo u Topovskim supama ili na Sajmistu stradali. Ajde da pricamo o stradalim Romima a da ne pricamo o Srbima i Nemcima. "Pa o kome da pričam bogteebo?"

Pa ja rekoh da su ih podmetali da bi prištedeli na Srbima. Evo, na primer, Kragujevac:


freehand freehand 15:25 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Pevali, pevali... U iste diple svirali. K'o i danas, najveći neprijatelji su vam srpski nacionalisti. Odnosno, svi Srbi koji nisu po vašem kalupu.

Bože, nekad stvarno mislim da su neki od ovih K und K Srba, što kažu ovi Šumadija iber ales domaćini nacističćke provenijencije ipak malo uskraćeni na IQ...

Al ne, ja nikad nisam pevao nikakve ustaške pesme, niti ću, niti sam se time hvalio. Niti to pominjao kao normalnu stvar. I koliko razumem - mnogo je puta mnogi srbski domaćin ovde rekao - razni su neprijatelji ali USTAŠE su najgore i s anjima NIKAD!
No čuveno je to domaćinsko nikad...


freehand freehand 15:32 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Niste vi krivi sto ne znate nista o ovome
Ali voli kamena glava da drži predavanja. Još ako mu neko dobaci poluinformaciju o kojoj nema pojma, ili se seti šta je za Tito-Revolucija-Mir oučio o Drezdenskom kongresu - nema većeg intelelektualca od njega.
predatortz predatortz 15:33 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Bože, nekad stvarno mislim da su neki od ovih K und K Srba, što kažu ovi Šumadija iber ales domaćini nacističćke provenijencije ipak malo uskraćeni na IQ...


Ne brini zbog toga. Mnogi glupani tako razmišljaju. To vam je usud, jbga
freehand freehand 15:36 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

da im je iz Londona naređeno da ubijajui Rome i Jevreje, onda bi to bili srpski/jugoslovenski zločini.

A da im je naređeno da kolju po Vraniću i čitavoj Šumadiji?
Ili da svi pređu u partizane?
A da, to je onda diktat britanske krune...
freehand freehand 15:37 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

predatortz
Bože, nekad stvarno mislim da su neki od ovih K und K Srba, što kažu ovi Šumadija iber ales domaćini nacističćke provenijencije ipak malo uskraćeni na IQ...


Ne brini zbog toga. Mnogi glupani tako razmišljaju. To vam je usus, jbga

Ma jok, ja sam tim mogu da živim. Tebi je to usud.
freehand freehand 15:38 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

edit:

Opet pojašnjenje. Srbi koji rade u pomenutim fabrikama jesu Srbi, ali su nemački radnici. Isto važi i za Specijalnu policiju i Nedićeve trupe - to su trupe pod nemačkom jurisdikcijom. Ne pod jurisdikcijom Jugoslovenske vlade u Londonu.

da im je iz Londona naređeno da ubijajui Rome i Jevreje, onda bi to bili srpski/jugoslovenski zločini.

Ajhman za tupamarose
apostata apostata 15:40 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

predatortz

(...)
Kakav je odnos prema Romima i Jevrejima imala Kraljevina Srbija, a potom Kraljevina Jugoslavija?

Pa sad ...

1807. kada su oslobodili BG, ustanici izvršili masu onoga što bi se danas nazvalo ratnim zločinima, pored ostalih ubijani su i Jevreji. Opljačkane i poharane su njihove radnje, žene i djeca oteti i vraćani uz velike otkupe?
Npr. u manastiru Nikolje prisilno je pokršteno tih dana oko 3000 Jevreja i Turaka.

Ta iživljavanja prestala tek kada je ruski general Miheljson, na molbu jevrejske opštine iz Beča lično zamolio Karađorđa da interveniše. Svoje pismo je završio ovako:
"...ja ću oslobađanje Jevreja primiti kao znak Vašeg prijateljstva prema meni".

I tek nakon toga ta nasilja su prestala.

Takođe uslov Srbiji da dobije nezavisnost 1878. bilo da pored vjerske slobode, koju su tada Jevreji uživali, da oni dobiju i sva građanska prava. Jevrejima je npr. bilo zabranjeno da žive izvan "Beogradskog šanca".

Evo kako Alliance Israelite Universelle je u svojoj poslanici učesnicima kongresa opisala položaj Jevreja u Srbiji:
"U Srbiji oni su potpuno isterani iz unutrašnjosti i iz većine varoši, isključeni su iz državne službe, iz svakog javnog zvanja, dovedeni su do mizerije; iako su im oduzeta najdragocenija prava, oni nisu oslobođeni nikakvog tereta; oni plaćaju sve dažbine, služe u vojsci kao i ostali Srbi. U poslednjem ratu oni su se nadali svojim patriotizmom savladati nepravdu, koju im čini rođena otadžbina, a oni su se hrabro tukli, prolevajući svoju krv zajedno sa svojim zemljacima. Tolike žrtve njihove jedva što dobiše nekoliko reči priznanja od strane ministra unutrašnjih dela, na Velikoj narodnoj skupštini 1877. Za badava je Turska, zaključujući 1877. konvenciju sa Srbijom, tražila za Jevreje ona prava, koja im Srbija tako postojano odriče. Pod takvim režimom njihov se broj odavna smanjio za polovinu; oni se nalaze samo u nekim varošima pod neprekidnom opasnošću da izađe kakav dekret, koji ih izgoni iz zemlje."

(N. M. Gelber: "Jevrejsko pitanje u Bugarskoj i u Srbiji pred Berlinskom kongresom 1878" u "Revue des Juives" januar - jun 1964, Pariz)

Srbija jeste prihvatila obavezu da svim svojim građanima obezbjedi ista prava, ali za to joj je trebalo 10 g. (Ustav iz 1888.).
Vlada i Kralj su bili u principu da se to uradi, ali na lokalnom nivou bili je velikih otpora, zbog čega je i realizacija kongresnih odredbi toliko i kasnila.

A situacija u Kraljevini Jugoslaviji je opet posebna priča.

predatortz predatortz 15:43 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Ma jok, ja sam tim mogu da živim.


Verujem!
Glup čovek nekad i skonta da je glup.
Glup i dosadan, poput tebe, nema vremena za to
On trči za ljudima, kevće i grize ih za nogavicu.
milisav68 milisav68 15:46 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

gvozden1
Čin izdaje je počinio svakako, nesporno, izdajnik jeste, ali nacista možda ipak ne.
Germanofil da, komformista, sa slabo izraženim srpskim patriotizmom, sve stoji, ali iskreni nacista, teško je to za njega reći.

Da, germanofil i žestoki antikomunista, ipak odluku da se prihvati toga je bila smrt sina i snaje u eksploziji u Smederevu, koja ga je prilično slomila, kao i pretnja da će da nas prepuste Bugarima.

Nije opravdanje već obrazloženje zašto je to prihvatio, jer on nije bio glup pa da ne zna šta ga je čekalo po završetku rata.
freehand freehand 15:49 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

On trči za ljudima, kevće i grize ih za nogavicu.

Al ne peva ustaške pesme kurčeći se sopstvenim patriotizmom dok poziva na osvetu. To je ta sitna razlika.
Mada, iskreno, sumnjam da gluperde koje nisu u stanju ni da naprevee metaforu ne koristeći onu koju sam ja svojevremeno u sasvim drugom kontekstu ovde iskoristio a onda je preuzeli glupsoni poput tebe nepsosobni za kreativno mišljenje - dakle da takvi mogu uopššteda dopru do svesti o sopstvenoj tupavosti. Što je dobro za njih a loše za sve ostale, naročito u njihovoj okolini.

freehand freehand 15:52 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

A situacija u Kraljevini Jugoslaviji je opet posebna priča.

I antijevrejski zakoni su se sami od sebe napisali.
Skoro sam pročitao da je i u vreme ustavobraniteljima Jevrejima na teritoriji Srbije bilo zabranjeno da imaju privatni posao, pa su zbog toga bežali kod Turaka u Beograd.
predatortz predatortz 15:56 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

freehand
On trči za ljudima, kevće i grize ih za nogavicu.

Al ne peva ustaške pesme kurčeći se sopstvenim patriotizmom dok poziva na osvetu. To je ta sitna razlika.
Mada, iskreno, sumnjam da gluperde koje nisu u stanju ni da naprevee metaforu ne koristeći onu koju sam ja svojevremeno u sasvim drugom kontekstu ovde iskoristio a onda je preuzeli glupsoni poput tebe nepsosobni za kreativno mišljenje - dakle da takvi mogu uopššteda dopru do svesti o sopstvenoj tupavosti. Što je dobro za njih a loše za sve ostale, naročito u njihovoj okolini.



Ja mislim da si ti, negde zbog nečega, duboko nesrećan čovek. Jedan od onih koji bi želeli da budu neki bitan qratz, ali ne dobacuju, pa im je smaranje lek.
Odatle i sav taj kičasti cinizam kojim ovde godinama smaraš ljude.

Ali, da skratim...
Zar zaista misliš da mene, ili bilo kog ozbiljnog ovde, zanima šta o njima misli takav paćenik?



freehand freehand 16:02 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Zar zaista misliš da mene, ili bilo kog ozbiljnog ovde, zanima šta o njima misli takav paćenik?

Prvo se proglasiš čovekom pa onda i ozbiljnim...

Ok, nego, ne razumem nešto drugo: zašto ti misliš da mene dotiče šta pevačui ustaških pesama, i propagatori mržnje i osvete i šta ih zanima?
Moje je da okrenem reflektor na bulažnjenja i perspektivno opasne stvari, i da ismejem budale, sa uživanjem, kad god i gde god mogu. Čak i kad se K und K trećerazredni nazovi Srbi šlihtaju ovdašnjim srbomerima ne bi li bili pomaženi malkice po kudravoj glavi.
Šta tupamarosi o tome misle svečano me zabole, al baš!

Edit:umalo zaboravih, a ovaj deo je najinteresantniji:


Ja mislim da si ti, negde zbog nečega, duboko nesrećan čovek. Jedan od onih koji bi želeli da budu neki bitan qratz, ali ne dobacuju, pa im je smaranje lek.

Naime, ja ovde uvek i isključivo pišem o Predatorz-u, liku sa bloga. Voleo bih da je to parodija i da se neko pametan zajebava kreirajući takvu virtuelnu budaletinu, mada, iskreno, sumnjam da je to slučaj.
U svakom slučaju - apsolutno me ne interesuje ko se i šta se iza tog pseudonima krije u realnom životu niti se time bavim. Za razliku, eto, od tog virtuelnog morona koji bi da se mnome bavi kao realnom osobom.

predatortz predatortz 16:06 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Moje je da okrenem reflektor na bulažnjenja i perspektivno opasne stvari


Da, jednom smo to utvrdili da si ubeđen da imaš misiju. Jbga, gadan je to F!
Polako, hemija napreduje.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:09 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Pa sad ...

1807. kada su oslobodili BG, ustanici izvršili masu onoga što bi se danas nazvalo ratnim zločinima, pored ostalih ubijani su i Jevreji. Opljačkane i poharane su njihove radnje, žene i djeca oteti i vraćani uz velike otkupe?
Npr. u manastiru Nikolje prisilno je pokršteno tih dana oko 3000 Jevreja i Turaka.

Ta iživljavanja prestala tek kada je ruski general Miheljson, na molbu jevrejske opštine iz Beča lično zamolio Karađorđa da interveniše. Svoje pismo je završio ovako:
"...ja ću oslobađanje Jevreja primiti kao znak Vašeg prijateljstva prema meni".

I tek nakon toga ta nasilja su prestala.

Takođe uslov Srbiji da dobije nezavisnost 1878. bilo da pored vjerske slobode, koju su tada Jevreji uživali, da oni dobiju i sva građanska prava. Jevrejima je npr. bilo zabranjeno da žive izvan "Beogradskog šanca".

Evo kako Alliance Israelite Universelle je u svojoj poslanici učesnicima kongresa opisala položaj Jevreja u Srbiji:
"U Srbiji oni su potpuno isterani iz unutrašnjosti i iz većine varoši, isključeni su iz državne službe, iz svakog javnog zvanja, dovedeni su do mizerije; iako su im oduzeta najdragocenija prava, oni nisu oslobođeni nikakvog tereta; oni plaćaju sve dažbine, služe u vojsci kao i ostali Srbi. U poslednjem ratu oni su se nadali svojim patriotizmom savladati nepravdu, koju im čini rođena otadžbina, a oni su se hrabro tukli, prolevajući svoju krv zajedno sa svojim zemljacima. Tolike žrtve njihove jedva što dobiše nekoliko reči priznanja od strane ministra unutrašnjih dela, na Velikoj narodnoj skupštini 1877. Za badava je Turska, zaključujući 1877. konvenciju sa Srbijom, tražila za Jevreje ona prava, koja im Srbija tako postojano odriče. Pod takvim režimom njihov se broj odavna smanjio za polovinu; oni se nalaze samo u nekim varošima pod neprekidnom opasnošću da izađe kakav dekret, koji ih izgoni iz zemlje."

(N. M. Gelber: "Jevrejsko pitanje u Bugarskoj i u Srbiji pred Berlinskom kongresom 1878" u "Revue des Juives" januar - jun 1964, Pariz)

Srbija jeste prihvatila obavezu da svim svojim građanima obezbjedi ista prava, ali za to joj je trebalo 10 g. (Ustav iz 1888.).
Vlada i Kralj su bili u principu da se to uradi, ali na lokalnom nivou bili je velikih otpora, zbog čega je i realizacija kongresnih odredbi toliko i kasnila.

A situacija u Kraljevini Jugoslaviji je opet posebna priča.


Hvala na ovome! Naravno da antisemitizam u Srbiju nije stigao sestog aprila cetrdeset prve. Nisam hteo da ulazim u ovu pricu posto bi gore skrenulo paznju sa teme o kojoj sam pokusao da razgovaramo ali hvala sto si ti ovo ovako sa strane pojasnio.

Nikakvo cudo da je u Srbiji a posle i u Kraljevini bilo antisemitizma. Bilo ga je u skoro svakoj evropskoj zemlji tog doba. A i posle je nastavio da postoji pa je devedesetih doziveo novi procvat. Secam se kako sam se tada svadjao sa prodavcima knjizare Vecernjih novosti (tada jos drzavno preduzece) zbog toga sto prodaju Protokole i mnoge druge antisemitisticke knjige. Oni se pozivali na slobodu govora.


freehand freehand 16:28 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Da, jednom smo to utvrdili da si ubeđen da imaš misiju.

Ništa nismo utvrdili. to sam ja napisao, u tačno određenom kontekstu i sa tačno određenom namerom.
Nije da očekujem od gluperde da razume tu razliku, ovo je više zbog onih koji bi možda, poverovali u takvu konstrukciju.

Jbga, gadan je to F!

Pozdravili su te i Jure i Boban. Kažu - "pozdravi nam doktora i nazdravlje mu svaki put kad nas u pesmi pomene!"
predatortz predatortz 16:32 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Naime, ja ovde uvek i isključivo pišem o Predatorz-u, liku sa bloga


U sklopu tvoje misije da na ovom mestu blablabla...
E pa, vidiš, taj moron predator sa bloga se nikad, odnosno već duže vreme ne kači na tvoje komentare, ma o čemu ti pisao.
Zašto?
Zato što je predator, k und k nazovi Srbin i moron, čak i on skapirao da je tebi svrha bitisanja na ovom mestu da proganjaš, vređaš, daviš...
I glupi k und k nazovi Srbin je rešio da se mane smora.
Dok smor ne počne da jede govna, proganja i u tome pretera.

A i onda je obziran, koliko zapravo zaslužuješ.

Dakle, rešenje je jednostavno -
Obuzdaj malo svoj F, izuzmi me iz tvoje misije, šta te briga šta k und k nazovi Srbin sere, pusti malo i druge da bez tvog refleketora donose sud, pa ćeš primetiti da ti se nikad obratiti neću, kao što ti se već dugo prvi ne obraćam.


freehand freehand 16:32 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

A i posle je nastavio da postoji pa je devedesetih doziveo novi procvat. Secam se kako sam se tada svadjao sa prodavcima knjizare Vecernjih novosti (tada jos drzavno preduzece) zbog toga sto prodaju Protokole i mnoge druge antisemitisticke knjige. Oni se pozivali na slobodu govora.

Niko se radije i slaže ne poziva na demokratiju, slobodu govora i vladavinu prava od nacista i fašista raznih fela i njihovih derivata. To je na ovom mestu postao princip, otprilike kao kad DJ Vučićević i ostala Vučićeva govna u najnovijem talasu ludila Đilasu pripisuju Belivuka.
Uvek može luđe i besramnije, no sikiriki.
gedza.73 gedza.73 16:33 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Naravno da antisemitizam u Srbiju nije stigao sestog aprila cetrdeset prve.

Golda Meir, premijerka Izraela, navodi u svojim memorima da je 1939. godine prvi brod koji je prenosio materijale za početak izgradnje luke u Tel Avivu uputila upravo Kraljevina Jugoslavija. Jugoslavija je bila peta država po redu koja je priznala Izrael kao nezavisnu držav


Pančevačka sinagoga sagrađena je u periodu između 1907-1909... ako oštećenja koja je sinagoga pretrpela u toku rata nisu bila velika, tadašnja Jevrejska veroispovedna opština Pančevo nije mogla da odgovori zahtevu gradskih vlasti i da sanira zgradu kako bi se mogla koristiti u stambene svrhe. Godine 1956. vlasnici celokupnog placa sa hramom postaju privatna lica koji ruše sinagogu i na njenom mestu podižu dve prizemne stambene zgrade.

dr Bojan Pajtić
Većina predratnih sinagoga u Vojvodini (bilo ih je 72) - srušena je NAKON II SVETSKOG RATA. Danas u APV postoje samo dve sinagoge. Na slici - velelepna senćanska sinagoga koja je srušena posle rata jer je BAŠ TU morao biti izgrađen dom zdravlja. Antisemitizam nije umro 1945-te.

Važno je podsetiti, da je Beograd, kao jugoslovenska prestonica
pretrpeo velika razaranja tokom ratnih godina (1941-1945), ali su svih pet sinagoga ostale najvećim delom sačuvane. El kal vjež je preživela holokaust, ali u mesecima nakon oslobođenja Beograda jedan od pripadnika nove vlasti, koji je ostao nepoznat, naredio da se zgrada poruši, i to je učinjeno (do kraja 1945)4.
Potonji apeli jevrejske zajednice da se ostaci ruševina sačuvaju, i zadrži spomenik nekadašnjoj Jaliji, Dorćolu i jevrejskoj mahali, koja je u holokaustu nestala, ostali su bez odgovora (Lebl 1997). Tako je uništena sinagoga koja je izdržala sve ratove XVIII, XIX i XX veka. Naredne godine na mestu nekadašnje sinagoge i njenih ruševina uzdizale su se drvene barake i stolarska radionica (Lebl 1997).


Slično se desilo i sa logorom Sajmište za koji je plan (po izjavama komunističkih funkcionera) bio da se napravi park za građanke i građane Novog Beograda kojr ne bi trebalo uznemiravati i podsećati na stradanje u logoru tokom rata.

Galerija fresaka, kojom je upravljala tadašnja sponzoruša odnosno po partijskoj liniji supruga dodeljena Koči Popoviću, je izgrađena na mestu

Hram nije obnovljen, mada je to bilo sasvim moguće, naprotiv, jedina beogradska građevina u "mavarskom" stilu je srušena nakon rešenja o eksproprijaciji (rešenje gradske ekproprijacione komisije u Beogradu K.655/49 od
15.11.1949)6. Nakon rešenja Drugog opštinskog suda (1963), nepokretnost i parcela na mestu gde se nekad nalazila sinagoga Bet Jisrael vodi se kao "društvena svojina", dok organ upravljanja nepokretnosti postaje tadašnje Ministartsvo za nauku i kulturu. Parcela na kojoj je nastala Galerija fresaka postala je u
potpunosti državno vlasništvo. Dopisi koji su se odnosili na građevinske radove i zidanje magacina u okviru Galerije fresaka nigde više nisu pominjali nekadašnjeg vlasnika


Predsednik Saveza jevrejskih opština Jugoslavije Aca Singer
izjavio je (dnevni list Politika 24.4.1997), da je do prodaje došlo usled pritiska Branka Pešića (tada član Centralnog komiteta Saveza komunista Srbije, a sa završenom Višom političkom školom „Đuro Đaković"
predsednik zemunske opštine 1955-1958, predsednik Skupštine grada Beograda 1965-1974), i da je kupoprodajna cena bila daleko ispod tržišne cene. Opština je sinagogu počela da koristi za sastanke mesnog odbora i za program "kulturno-umetničkog sadržaja". "Sinagoga" je, umesto toga, postala diskoteka (novembar 1969), koja je okupljala marginalne slojeve s periferije (YU grupa, DJ Zoran Modli, itd), od kojih se nije mogla očekivati svest da možda saučestvuju u nastavku holokausta

Švabe su tokom rata od jedne sinagoge napravili javnu kuću




gedza.73 gedza.73 16:38 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

predatortz
Pevali, pevali... U iste diple svirali.

za sovjetske interese su radili na razbijanju države, pravljenju nacionalnih republika koje bi postale ujedinje balkansko-sovjetske republike odnosno azijatska gubernija na balkanu. Kako je SSSR menjao svoje prioritete i svoj interes tako je KPJ prihvatala moskvoske direktive.
Komunistički NVO
freehand freehand 16:38 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Dakle, rešenje je jednostavno -
Obuzdaj malo svoj F, izuzmi me iz tvoje misije, šta te briga šta k und k bazovi Srbin sere, pusti malo i druge da bez tvog reflekektora donose sud, pa ćeš primetiti da ti se nikad obratiti neću, kao što ti se već dugo prvi ne obraćam.

Pa neće to moći tako. "Sve što je potrebno da zlo pobedi je da dobri ljudi ne učine ništa."
Eto, moje je da bar glasno kažem kad zlikovci budale u miru pozivaju na osvetu i novi koloplet krvi i nasilja, još pretendujući da to predstave kao nešto moralno a fatalno neizbežno.

Tako da - mućak i ovog puta.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:42 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

gedza.73


To sto je bilo posle ii sv. rata ne opravdava ono sto je bilo pre i tokom njega.

Golda Meir, premijerka Izraela, navodi u svojim memorima da je 1939. godine prvi brod koji je prenosio materijale za početak izgradnje luke u Tel Avivu uputila upravo Kraljevina Jugoslavija. Jugoslavija je bila peta država po redu koja je priznala Izrael kao nezavisnu držav


To sto je Kraljevina podrzavala izgradnju Tel Aviva ne znaci da u njoj nije bilo antisemitizma. I pre okupacije cetrdeset prve. Mislim, to ne ni vredi pokusavati negirati.

Eto vidis i da je Jugoslavija (ovo je bilo posle rata za neupucene) bila medju prvih pet zemalja koje su priznale Izrael pa su rusene sinagoge u njoj.
predatortz predatortz 16:42 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Eto, moje je da bar glasno kažem kad zlikovci budale u miru pozivaju na osvetu i novi koloplet krvi i nasilja, još pretendujući da to predstave kao nešto moralno a fatalno neizbežno.


Eto, rekao si.
Tri Bambija za tebe!

A sad, tabletice...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:44 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Niko se radije i slaže ne poziva na demokratiju, slobodu govora i vladavinu prava od nacista i fašista raznih fela i njihovih derivata. To je na ovom mestu postao princip, otprilike kao kad DJ Vučićević i ostala Vučićeva govna u najnovijem talasu ludila Đilasu pripisuju Belivuka.
Uvek može luđe i besramnije, no sikiriki.


Pa to. Sloboda govora, my arse!

Evo poceli smo da nalazimo i obrazlozenja sa nekim surnjajama i snajama zasto je Nedic bio sto je bio.
freehand freehand 16:51 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

A sad, tabletice...

Kakav inteligentan, duhoviti bloger...
Nego, ne može mene moron da uvredi, džaba to. Mogu samo da uzvratim bonom.
A i nije to bitno, nego opet za one sa minimumum inteligencije - ono "K und K Srbin"
sprdanje je sa ovim ovdašnjim Šubmadija iber ales domaćinima pto onomad maltene rastrgoše Vcucka i sve što je preko Save, Drine i Dunava, a bogami i niže od Prijepolja. A nikog da mu u pomoć pritekne i kaže "Stante braćo, šta vam je?! Nisam vas ja klao po Mačvi (u kojoj niste bili) ni na Mojkovcu (gde takođe niste bili) ni u Slavoniji (gde takođe niste bili) ni Kninu (gde isto niste bili.) Pa ček, gde ste bili vi, sprovodili na streljanje u Šumaricama, klali po Vraniću i gde još?"

Meni su, eto, svi Srbi isti i nije mi teško da bduem Srbin, mada uzdahnem nekad čitajući i slušđajući neke svoje sunarodnike. I onda me uteši pomisao da su budale relativno ravnomerno raspoređene po rasama, nacijama, polovima i verama a problem je što dođu tako razdoblja kad umesto da ćute i kriju se iskoče pa sopstvenom glupošću mašu ko barjakom, jebiga.
gedza.73 gedza.73 16:55 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

To sto je bilo posle ii sv. rata ne opravdava ono sto je bilo pre i tokom njega.

naravno da ne. Na Bewrlinskom kongresu jedan od zahteva je bio verske slobode. Mislim da je učitelj ćerki dal beše Miolša Obrenovića bio Jevrejin (iako se taj Obrenović niej baš slagao ipak je prihvatio).
Možda treba videti koliko sinagoga je izgrađeno pre II svetskog rata na prostoru Srbije a koliko nakon rata u republici Srbiji.


Eto vidis i da je Jugoslavija (ovo je bilo posle rata za neupucene) bila medju prvih pet zemalja koje su priznale Izrael pa su rusene sinagoge u njoj.

nije baš tako pošto je kralj Aleksandar jedan od prvih vladara koji se zalagao za postojanje države Izrael a i navedena je godina 1939.
Luka se pojavila kao rezultat borbe Izraela za nezavisnost. Tokom tridesetih godina XX veka, većina brodova ušla je u luku Jaffa, ali je 16. oktobra 1935. godine lokalni arapski dockers, kada su istovremeno istovarali belgijski brod sa cementom, pronašli oružje. Mašinske puške, puške i kertridži namijenjene su jevrejskoj podzemnoj organizaciji. Kao rezultat toga izbio je arapski napad, a rad jedine robe je paralizovan

(neki gugl translejt mi automatski izbacio prevod)
što se tiče priznanja Jugoslavija jeste pustila prelet aviona ka Izraelu ali je prekinula diplomatske odnose ako se ne varam krajem šezdesetih, početkom sedamdesetih i stala na stranu Palestine.

naravno da je antisemitizam postojao i u kneževini i u kraljevini i u 'republici'.
postojali su razni anti- pa su opet u Srbiju dolazili razni stranci da žive i mnogi postajali Srbi po soptvenom izboru.


freehand freehand 16:58 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Možda treba videti koliko sinagoga je izgrađeno pre II svetskog rata na prostoru Srbije a koliko nakon rata u republici Srbiji.

gvozden1 gvozden1 17:09 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

To sto je bilo posle ii sv. rata ne opravdava ono sto je bilo pre i tokom njega.

A ono sa početka 19 veka, ili sredinom, Ustavobranitelji, ili krajem, to se meri današnjim značenjem reči antisemitizam?

Pa ti bre blage veze nemaš, ali stvarno.
Jebote, pa ukucaj antisemitizam, Evropa, klikni na vikipediju, dovoljno.

Videćeš kako se ta stvar razvijala i da je Srbija, takva kakva je bila, bedna, jadna, na početku, tad bila veoma saglasna sa Evropom po tom pitanju.

gvozden1 gvozden1 17:12 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Možda treba videti koliko sinagoga je izgrađeno pre II svetskog rata na prostoru Srbije a koliko nakon rata u republici Srbiji.

I videti koliko ih je Martin Luter zapalio, par vekova ranije (ako vreme nije važno)
A nešto ga se ne odriču.
haklberi_tom haklberi_tom 18:17 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

predatortz
Naime, ja ovde uvek i isključivo pišem o Predatorz-u, liku sa bloga


U sklopu tvoje misije da na ovom mestu blablabla...
E pa, vidiš, taj moron predator sa bloga se nikad, odnosno već duže vreme ne kači na tvoje komentare, ma o čemu ti pisao.
Zašto?
Zato što je predator, k und k nazovi Srbin i moron, čak i on skapirao da je tebi svrha bitisanja na ovom mestu da proganjaš, vređaš, daviš...
I glupi k und k nazovi Srbin je rešio da se mane smora.
Dok smor ne počne da jede govna, proganja i u tome pretera.

A i onda je obziran, koliko zapravo zaslužuješ.

Dakle, rešenje je jednostavno -
Obuzdaj malo svoj F, izuzmi me iz tvoje misije, šta te briga šta k und k nazovi Srbin sere, pusti malo i druge da bez tvog refleketora donose sud, pa ćeš primetiti da ti se nikad obratiti neću, kao što ti se već dugo prvi ne obraćam.



Pusti budalu!
haklberi_tom haklberi_tom 18:25 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Neues aus der Nachbarschaft
gedza.73


To sto je bilo posle ii sv. rata ne opravdava ono sto je bilo pre i tokom njega.

Golda Meir, premijerka Izraela, navodi u svojim memorima da je 1939. godine prvi brod koji je prenosio materijale za početak izgradnje luke u Tel Avivu uputila upravo Kraljevina Jugoslavija. Jugoslavija je bila peta država po redu koja je priznala Izrael kao nezavisnu držav


To sto je Kraljevina podrzavala izgradnju Tel Aviva ne znaci da u njoj nije bilo antisemitizma. I pre okupacije cetrdeset prve. Mislim, to ne ni vredi pokusavati negirati.

Eto vidis i da je Jugoslavija (ovo je bilo posle rata za neupucene) bila medju prvih pet zemalja koje su priznale Izrael pa su rusene sinagoge u njoj.

Ne postoji zemlja na svetu u kojoj nije bilo antisemitizma.
I u kojoj nema antisemitizma i sada.
Ono o čemu može da se diskutuje je - u stepenu toga antisemitizna.
Porediti antisemitizam Nemaca, Hrvata (i ostalih) i Srba je 'smešno'.
Naravno, smešno je uz znake navoda - jer u antisemitizmu nema ništa smešno.
Ja verujem da većina Srba nisu antisemite i da dobro razumeju patnje jevrejskog naroda.
Jer - im (Srbima) stradalnog iskustva ne manjka.
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:03 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Neues aus der Nachbarschaft

To sto je Kraljevina podrzavala izgradnju Tel Aviva ne znaci da u njoj nije bilo antisemitizma. I pre okupacije cetrdeset prve. Mislim, to ne ni vredi pokusavati negirati.

Eto vidis i da je Jugoslavija (ovo je bilo posle rata za neupucene) bila medju prvih pet zemalja koje su priznale Izrael pa su rusene sinagoge u njoj.

Српска средина није антисемитска. Знам више примера београдске јеврејске деце која су преживала рат скривана код српских сељака, па како домаћинима тако и њима.

Тако је рецимо немачку окупацију преживела мајка Давида Албахарија са своје двоје деце из првог брака или рецимо Небојша Митрић кога је мајка успела да гурне у радњу на Зеленом венцу поред које су пролазили док су одвођени и непознати човек, власник радње, подигао га је као свог.

Никада нисам чула неког овдашњег сељака или од било ког Србина да говори о томе како су Јевреји “распели нашег Господа”, што је често код затуцаних источноевропских католика.

Југославија јесте била једна једна од првих држава које су признале Израел. (Не знам колико је на то утицало да је било доста високопозиционираних Јевреја у самом врху нове власти јер су многи, посебно из НДХ, рат преживели у партизанима) али Југославија је врло хитро и прекинула дипломатске односе 1967, подржавала терористичку ПЛО и давала палестинским терористима слободан пролаз (нпр. Абу Абасу, отмичару крузера “Акиле Лауро”).
milisav68 milisav68 19:53 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

apostata

1807. kada su oslobodili BG, ustanici izvršili masu onoga što bi se danas nazvalo



Sve podatke imaš, samo nemaš o ulasku komunista '44.
predatortz predatortz 19:57 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Sve podatke imaš, samo nemaš o ulasku komunista '44.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:15 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Српска средина није антисемитска. Знам више примера београдске јеврејске деце која су преживала рат скривана код српских сељака, па како домаћинима тако и њима


Anekdotskih primera ces naci u svakoj zemlji. Medjutim, cinjenica je da Beograd (nisam pominjao druge delove Srbije i Jugoslavije) svoje Jevreje nije sacuvao. Znamo kako i kada su nestali.

Stvarno mi je ispod svakog nivoa da u ovu raspravu uvlacim licne porodicne price. Ko zeli moze se informisati o tome sta je i kako je bilo.

Srpska sredina nije bila niti je danas operisana od antisemitizma. Neki od nas se jos secaju onih prica iz devedesetih o jevrejskoj zaveri. Nema gde je nije bilo.

Konacno, u srpskim skolama se nedovoljno uci o Holokaustu u Srbiji. Zato i imamo ovakve price ovde.


. Југославија јесте била једна једна од првих држава које су признале Израел. (Не знам колико је на то утицало да је било доста високопозиционираних Јевреја у самом врху нове власти јер су многи, посебно из НДХ, рат преживели у партизанима) али Југославија је врло хитро и прекинула дипломатске односе 1967, подржавала терористичку ПЛО и давала палестинским терористима слободан пролаз (нпр. Абу Абасу, отмичару крузера “Акиле Лауро O


Naravno. Zato politika jedne zemlje u jednom trenutku prema Izraelu nije nikakvo merilo postojanja ili nepostojamja antisemitizma u toj zemlji.

milisav68 milisav68 20:46 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

predatortz
Sve podatke imaš, samo nemaš o ulasku komunista '44.



Moš' misliti, upali ustanici 1807. u Beograd, i jebali svima mater, ko god se zatekao tamo, i ko je imao privilegije da slobodno radi pod Turcima, pa među njima i Jevrejima, i to je antisemitizam.

Neverovatno šta sve čovek može da pročita.

milisav68 milisav68 20:49 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Neues aus der Nachbarschaft
Srpska sredina nije bila niti je danas operisana od antisemitizma.

Ma najgori smo od sve dece, Nemci su male mace za nas.

Ukapirali smo.
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:23 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Medjutim, cinjenica je da Beograd (nisam pominjao druge delove Srbije i Jugoslavije) svoje Jevreje nije sacuvao. Znamo kako i kada su nestali.

Не знам како замишљаш да је Београд могао да “сачува своје Јевреје” у условима сурове немачке окупације током које не да Срби нису имали власт, него су сами били изложени прогонима и страдањима као ниједан други народ у Европи.
Srpska sredina nije bila niti je danas operisana od antisemitizma. Neki od nas se jos secaju onih prica iz devedesetih o jevrejskoj zaveri. Nema gde je nije bilo.

Много Јевреја на истакнутим позицијама су тих година имали изратит антисрпски став, од Мадлен Олбрајт или Џејмса Рубина, до Сороса, БХЛ-а, Бернара Кушнера, Тима Џуде, Aн Еплбаум итд. Многи Срби су били затечени и погођени толиким непријатељством, па се прича о јеврејској завери може објаснити у том контексту.
gedza.73 gedza.73 21:30 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Medjutim, cinjenica je da Beograd (nisam pominjao druge delove Srbije i Jugoslavije) svoje Jevreje nije sacuvao. Znamo kako i kada su nestali.

Banat je prvi prostor sa kog su istrebljeni Jevreji a to su činili domaći folksdojčeri čak i pre dolaska nemačkih trupa. Što može imati veze sa zakonima koje je donela Marija Terezija (nisu nacisti izmislili obeležavanje trakom nego ona kao nošenje posebnog 'jevrejskog' znaka) poput zabrane primanja Jevreja u esnafe, psoebnog kraljičinog poreza za sve Jevreje.
U Banatu su domaći Nemci držali sve u svojim rukama. U Listi naredbi je pisalo da oni upravljaju radom u upravi, školama, da jedino oni postavljaju činovnike i da 'naloge sa ostalih mesta ne treba izvršavati'.

Što se tiče holokausta kad je, po naredbi iz Berlina došlo do ujedinjenja Kulturbunda i Obnovitelja, krenulo je pravljenje spiskova Jevreja na prostoru Srbije. Ti spiskovi koje su sastavljali domaće Švabe-folksodjčeri su preko Beča slati u Berlin tako da su nemačke okupacione snage imale poprilično tačne podatke.
Osim toga Stevo Kriger Žigon je Karl Kraus koji je preko Glavne uprave bezbednosti Trećeg rajha rukovodio Nemačkim turističkim uredom u Beogradu i preko njega skupljao podatke (posle je bio šef Gestapoa u Beogradu, nije Srbin bio šef u Berlinu)

Vrlo je bitno napomenuti da su domaće Švabe tvrdile da je Banat njihov pa su pored Jevreja učestvovali u mučenju i ubijanju Roma. Sadizam koji su pokazali je pratila pljačka. Krali su i otimali i to ne samo muškarci nego i žene.

u Sremu se isto dešavalo samo što su tu pored Švaba učestvovali i Hrvati (dolazilo je do sukoba prilikom raspodele opljačkane robe a postoje i dokumenta u raspodeli između čuvara poput masti, nakita, zlata... U Šidu su na aukciju jevresjkih stvari pustali samo četvoro po četvoro).

Određen broj Švaba je dobijao stipendije i besplatne kursve preko Nemačkog inostranog instituta što je u praksi značilo da su ih drilovali kao naciste i upravo su oni donosili u Jugoslaviju antismetisku literaturu, brošure i letke protiv Jevreja.

Sadizam folksodjčera spram Jevreja, Roma i Srba je stravičan. Svedočenja su strašna.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:40 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Ne postoji zemlja na svetu u kojoj nije bilo antisemitizma.
I u kojoj nema antisemitizma i sada.
Ono o čemu može da se diskutuje je - u stepenu toga antisemitizna.
Porediti antisemitizam Nemaca, Hrvata (i ostalih) i Srba je 'smešno'.
Naravno, smešno je uz znake navoda - jer u antisemitizmu nema ništa smešno.
Ja verujem da većina Srba nisu antisemite i da dobro razumeju patnje jevrejskog naroda.
Jer - im (Srbima) stradalnog iskustva ne manjka


U tadasnjoj Kraljevini antisemitizzma je bilo ali nije bio toliko rasprostranjen. Ni medju Srbima ni medju Hrvatima. Nije to bilo kao u Austriji ili recimo Madjarskoj gde je to bila 'normalizovana' pojava. Nije cak antisemitizam ni jedino objasnjenje. Horti recimo iako je bio ubedjeni antisemita nije ubijao Jevreje. Ja nisam ni tvrdio da su svi Srbi ubijali ili mrzeli Jevreje ali da su i neki Srbi uz (neke) Nemce bili odgovorni za ono sto se desilo 41 i 42 je fakat.
gedza.73 gedza.73 21:40 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

milisav68
Ma najgori smo od sve dece, Nemci su male mace za nas.

u logoru Lobor na prostoru Hrvatske su zatvarali žene i decu jevrejske i srpske nacionalnosti (nema Nemaca). Takođe strašna svedočenja nasilja i silovanja nad tim ženama i devojčicama.




gedza.73 gedza.73 21:44 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

Neues aus der Nachbarschaft
neki Srbi uz (neke) Nemce bili odgovorni za ono sto se desilo 41 i 42 je fakat.

Nije baš tako. Kulturbund je organizaciju koja je 'zaslužna' za zločine nad Jevrejima, Romima i Srbima. U toj organizaciji su bile učlanjene skoro sve Švabe. U Specijalnoj policiji, ljotićevcima i nedićevcima ni približno toliko Srba. U logorima nisu ubijani Nemci nego Srbi.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:12 06.08.2021

Re: Jel video neko Šabana Pajića?

U Specijalnoj policiji, ljotićevcima i nedićevcima ni približno toliko Srba. U logorima nisu ubijani Nemci nego Srbi


To niko nije ni tvrdio. Ali SP je bila zaduzena za beogradske Jevreje.

Od Srba su 41 ubijani komunisti, partizani i cetnici koji su se suprostavili okupaciji. A SP se vezbao jos pre rata na komunistima.

Nacisti su u pocetku jugoslovenske Jevreje smatrali boljsevicima.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana