Ljubav| Porodica| Roditeljstvo| Život

Dan života na Plaži

Jaril RSS / 08.08.2021. u 13:56

[Umeš li lepotu?]

 

Toga dana bilo je desetak dece na Plaži. To jest, u plićaku. Srednje jaki talasi bili su im glavna atrakcija. Posmatrano sa strane, izgledalo je da su talasi postali tobogani, krila za letenje i ko zna šta još što su samo deca vešta da naprave. Samo su dva dečaka, braća gnjurila u potrazi za kamenom lepšim od prethodnog. 


- Pogledaj ovaj!, ushićeno je viknuo jedan.


Među svom decom, prepoznao sam samo njih dvojicu, dečake od, pretpostavljam, 7-9 godina i njihovu sestru, devojčicu par godina mlađu. Oni su bili svakodnevni stanovnici Plaže. Za njihove roditelje sam, u nekoliko dana koliko sam dolazio na Plažu, čuo samo kako su mnogo dobri ljudi. Ali, mnogo dobri ljudi. Kul i gotivni za druženje, ali pre svega baš dobri. 


Još od svojih godina, dečak u meni je želeo da pliva najdublje od svih. Pošto smo, zbog posla mojih roditelja, slabo letovali, kao mator sam uvek udovoljavao  svom malom Ja i osvajao mesto najveće dubine u takmičenju sa ostalim kupačima. U takmičenju o kom oni, naravno, ništa nisu znali. Time je dečak u meni isijavao svoju fasciniranost morem. 


I ovog leta držao sam trofej u dubini, osvojen dva dana ranije.


Sedeo sam na plaži kada su dve devojke ušle u vodu i zaplivale ka pučini. Opušteno su plivale, ćaskale, i plivale i opušteno ćaskale, i ćaskajući plivale i opušteno stale tek kada su im glave postale jedva primetne tačkice. Tik iza njih je prošao jedan od brodića koji su povremeno prolazili pored Plaže prevozeći turiste po moru. Otplivale su, skoro sigurno, dalje od mene.


Sačekao sam da krenu nazad i ušao u vodu. Na otvorenom moru je teško proceniti daljinu pa sam procenio da ću dovoljno daleko otplivati ako, kada bude brodić prolazio, budem sa njegove druge strane. Oni jesu imali svaki put drugu trasu, ali će poslužiti kao merni instrument. 


Izabrao sam kraul, nestrpljiv da što pre stignem, ali sam vrlo brzo naučio da se on krši sa talasima. Sve vreme sam se borio protiv vode umesto da me ona nosi. I odustao sam. 


Ispružio sam ruke, gledao u morsko dno i pustio more da me ljuljuška gore dole. I pitao se, da li se ovako osećaju bebe u stomaku. Tokom nežnog ljuljuškanja, more mi je šapnulo da ipak treba da plivam prsno. Zamahnuo sam par puta, ali sam vodu i dalje gurao iza, umesto da ona slobodno struji oko mene.


Osetio sam da pogrešno razumem talase. Mislio sam da će me talas u svom piku vući unazad na plažu, a da će povlačenje talasa i mene povući napred ka pučini. Ali nije. Kad zamahnem rukama u piku talasa odem poprilično napred, a u povlačenju talasa stojim - zamahnuo, ne zamahnuo. Bilo mi je potrebno tri talasa da shvatim more i uhvatim ritam sa njim. U piku zamahnem, u povlačenju dišem. 


Posle podugačkog plesanja sa talasima primetio sam da se jedan brodić približava. Procenio sam da moram da sačekam da prođe, ali ću taman imati ideju o tome koliko sam daleko otplivao. Okrenuo sam se nazad ka Plaži. Dve devojke su skoro stigle na obalu. Graja dece se prostirala sve do mene. Plažu sam lako mogao da obuhvatim jednim pogledom. 


Koliko je dobar osećaj biti među dobronamernim ljudima. 


Brodić je stigao iza mene. Sa razglasa se čulo: Sa vaše desne strane nalazi se nudistička plaža na kojoj se kupaju PEEEDEEERIIIII!!!!!


Pogledao sam u pravcu brodića pokušavajući da lociram urlača, da mu dobacim da na plaži nit su svi gej, nit su svi nudisti, da ima nas koji smo goli i gej, ali da ima i strejt ljudi, i žena u toplesu i ljudi u kupaćim kostimima. I dece, čiji će dan svakako biti lepši bez njegovih govana. Sunce me je sprečilo da ga vidim tako što mi je bilo pravo u oči. Kao da je bilo ubeđeno da je bezvredno baviti se budalaštinama.  


Sačekao sam da brodić prođe i krenuo sam nazad. Za sada mi je bilo dovoljno to dokle sam stigao. Pratio sam talase i more me je vrlo brzo vratilo na plažu. Pred plažom sam podigao pogled visoko iznad vode i poviše plaže su dva momka, zasićeni od sunčanja, otišla držeći se za ruke. Na plaži, ubavo makedonče koje sam odvojio za ovoletnju romansu, čekao je da vrati glavu na moj stomak gde je bila pre mog plivanja. 


Okrenuo sam se ka moru i seo u plićak da me zapljuskuju talasi i izbace na obalu. Na par metara od mene su dvojica dečaka braće i dalje sakupljala kamenje, potpuno zaokupljeni svojim ozbiljnim, temeljnim radom. Malo dalje, nud otac je neumorno bacao svoju ćerku, njihovu sestru, sa kamena-stene dok se u njenom glasu čulo ushićenje. Pored je stajala nuda majka i skandirala svakom veličanstvenom skoku. Njihovi sinovi su bili glasno fascinirani svakim lepšim kamenom koji su pronašli. Puni radosti.



Komentari (1016)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gvozden1 gvozden1 12:46 11.08.2021

Re: Atrakcije


Ne znam kako ćeš zvati sve one ljude koji su kao dobrovoljci učestvovali u španskom građanskom ratu protiv fašizma

Psi rata?
maksa83 maksa83 12:52 11.08.2021

Re: Atrakcije

Psi rata?

Slabo da se tu nešto zarađivalo.

Inače je protiv njih (tih ... psa rata) a za fašiste iz sve snage otvoreno radio i Vatikan.
maksa83 maksa83 12:54 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

dok kuckam ovaj komentar, stol pored mene (u zajedničkoj kancelariji) sjedi IT-jevac

Maksimum zahteva koji treba da postaviš pred celu situaciju i da budeš srećan ako su zadovoljeni je - da se redovno kupa.
macak_tosa macak_tosa 12:54 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

maksa83
Što bi Docs rekao Beneu i meni kada pričamo o "marksistima" - vi razgovarate sa nekim ljudima u Americi dok pričate sa nama. TAko i ovde - ako se kritikuje covid praksa i agenda, odgovor je nekim quanon ili kako se već kaže, tipovima antivakserima iz Amerike i manijacima iz Srbije.

Pa, to nije baš tako, neues je pomenuo QAnon interpretaciju a ja sam konstatovao fenomen da te dve stvari uvek idu ruku pod ruku, izvinjavam se ako sam izašao iz teme, niko prisutan nije trebao da se nađe prozvanim.

Fenomen covid je globalan, a mene stvarno zanima zašto je to tako, kakva je mehanika iza. Ako vidiš američkog antivaksera antimaskera covid je laž maske su brnjice ja to ne stavljam možeš biti 100% siguran kako glasa (i da nije glasao poštom, haha). Ovo ne znači da je svako ko tako glasa u tom fazonu, ali u onom smeru je nepogrešivo. Ako vidiš evropskog antivaksera antimaskera možeš 100% biti siguran da je u ostalim stvarima zabasao vrlo desno, potpuno isto i za domaće. Zašto te stvari idu ruku pod ruku, ozbiljno se pitam i nemam kvalitetan odgovor.



Tako je!
Baš volim da čujem izvinjenje.

Na žalost, u viruse i vakcine se ne razumem niti malo.
Ono što jesam pogodio je - da će pitanje vakcinacije (iliti imfovanja što je pomenuo Frihend) biti debelo ispolitizovano.
O ekonomslim aspektima i da ne govorimo.
Ono što ne znam, a voleo bih da znam, šta je to što će biti sledeće?
Jer - će sledeće svakako biti.
maksa83 maksa83 12:55 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

Na žalost, u viruse i vakcine se ne razumem niti malo.

Al' si vakcinisan, je l' de?

Ono što ne znam, a voleo bih da znam, šta je to što će biti sledeće?


“It's tough to make predictions, especially about the future”

--Yogi Berra
predatortz predatortz 12:57 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

Ono što ne znam, a voleo bih da znam, šta je to što će biti sledeće?


Ovo:




teško vrijeme za matore prijatelju moj
ljudi postaj u nalik na kokoši
slabo vide i rano liježu
a jutrom žure na kopanje
zbijeni u gomile duhana
džepova usukanih od znoja dlanova
zalaze svuda i u sve guraju nos
gvozden1 gvozden1 12:58 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Psi rata?

Slabo da se tu nešto zarađivalo.

Inače je protiv njih (tih ... psa rata) a za fašiste iz sve snage otvoreno radio i Vatikan.

Kako ko.
Para nije bilo, al interesa jeste.

Složena tema taj rat, al iz ovog vremena gledano, postojao je problem u nekoj državi, i onda krenu da ga rešavaju komšije.
Nije najpoželjniji recept.
I to pazi ko krene Nemačka, Italija i Staljin.

Fino društvo.

vrabac_onaj vrabac_onaj 13:02 11.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1
maksa83
Psi rata?

Slabo da se tu nešto zarađivalo.

Inače je protiv njih (tih ... psa rata) a za fašiste iz sve snage otvoreno radio i Vatikan.

Kako ko.
Para nije bilo, al interesa jeste.

Složena tema taj rat, al iz ovog vremena gledano, postojao je problem u nekoj državi, i onda krenu da ga rešavaju komšije.
Nije najpoželjnibi recept.
I to pazi ko krene Nemačka, Italija i Staljin.

Fino društvo.



Ako nisi, pročitaj "Kataloniji u čast" (Homage to Catalonia) od Orvela.
Milan Novković Milan Novković 13:07 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

docsumann

dok kuckam ovaj komentar, stol pored mene (u zajedničkoj kancelariji) sjedi IT-jevac antivakser.
često ga uvatim (perifernim vidom) kako odluta u YT bespuća da odsluša šta imaju novog za reći Dr Scila Mila i ostale Scile i Haribde antivakse-Raje.

inače ok momak, antiMilovac, šaljivdžija.


Fataj, fataj, naglo i iz zasede

Graf, tj vest od danas: U US, podeljeno po obrazovanju, najveći vaccine sceptics su ljudi sa doktoratima (nije tako bilo u početku, nego su u međuvremenu počeli sve više da lutaju po bespućima)

Esam reko već?! Nisam: get informed!!! Properly!
(ma dobro, graf ne znači ništa, ovo je samo žarim-te-palim-te-kaljava-si-peć fora

Interesantno je i da je PhD kriva skoro horizontalna - to je ločično, većina bitnog se zna već godinu dana, kome je stalo do informisanosti)



vcucko vcucko 13:09 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Što mu libtardi sigurno nisu i neće oprostiti. Jer oni su najsrećniji, kad se negde ratuje i kad ljudi ginu (naravno negde van njihovih kuća). U tim okolnostima njihovo libtardstvo najviše dolazi do izražaja.

Ne znam kako ćeš zvati sve one ljude koji su kao dobrovoljci učestvovali u španskom građanskom ratu protiv fašizma. Slabo da su sedeli kući i radovali se što drugi ginu. Da kažemo i da je onima protiv kojih su ratovali vojnu, logističku i vazdušnu podršku pružala fašistička Italija i nacistička Nemačka. Pa sad, vidi kome se tu ko radovao i kako se ko zove.


Odakle ti ideja (i obraz, ako ćemo pravo) da španske borce svrstavaš u libtarde. Kojima su EU i NATO majka i otac i kraj istorije.

Da li svestan si, šta si napisao
maksa83 maksa83 13:13 11.08.2021

Re: Atrakcije

Kojima su EU i NATO majka i otac i kraj istorije.

I Mongoli, i Mongoli.

vrabac_onaj vrabac_onaj 13:18 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима


Milan Novković
najveći vaccine sceptics su ljudi sa doktoratima


jel tu ulaze i doktorati iz Transregresivne subkvantne psihoanalitičke teorije roda u postmodernom vajarstvu?

ako ulaze, onda taj grafik i ne čudi.
gvozden1 gvozden1 14:45 11.08.2021

Re: Atrakcije


Ako nisi, pročitaj "Kataloniji u čast" (Homage to Catalonia) od Orvela

Nisam, dolazila mi do ruku ali nisam.
Znam, otprilike njegov sentiment prema tom ratu, ali znajući šta se sve tu valjalo, Titina uloga npr, teško je prihvatiti da je odlučujući momenat za učešće bio plemenitost, što se može zaključiti iz tona Maksinog komentara.
Ne samo njegovog, naravno.

Možda psi rata nije tačan izraz, ali nije precizan ni onaj pogled koji se podrazumevao ovde kad se kaže "španski borac"
maksa83 maksa83 14:49 11.08.2021

Re: Atrakcije

Titina uloga npr,

Ja bih rekao da je Titina uloga (ako je to uopšte isti tip i ako je on u svemu tome uopšte učestvovao) bila da bude onaj deo injektiran od strane Kominterne da preuzme lokalne levičare i utuli anti Staljinizam koji je kod njih postojao. Ovo je moja vantazija, tip je bio agent, koji je posle promenio stranu.

Inače verujem da je gomila ljudi otišla tamo zato što su prepoznali fašizam i kuda vodi, pri čemu je ceo zapadni svet glumio gljivu i proglašavao neutralnost (osim Nemačke i Italije, jasno koje su celu stvar izdašno pomagale).
Milan Novković Milan Novković 14:49 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

vrabac_onaj

Milan Novković
najveći vaccine sceptics su ljudi sa doktoratima


jel tu ulaze i doktorati iz Transregresivne subkvantne psihoanalitičke teorije roda u postmodernom vajarstvu?

ako ulaze, onda taj grafik i ne čudi.

Nemam pojma, ja se uglavnom ne zaustavljam na ovim člancima, zato sam i rekao Docsu da se zezam, nego mi graf privukao pažnju u prelistavanju jednog sajta.

Tj sitnu psyop šarenolikos pasivno konzumiram iz puste zabave.
docsumann docsumann 15:06 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Titina uloga npr,

Ja bih rekao da je Titina uloga (ako je to uopšte isti tip i ako je on u svemu tome uopšte učestvovao) bila da bude onaj deo injektiran od strane Kominterne da preuzme lokalne levičare i utuli anti Staljinizam koji je kod njih postojao. Ovo je moja vantazija, tip je bio agent, koji je posle promenio stranu.

Inače verujem da je gomila ljudi otišla tamo zato što su prepoznali fašizam i kuda vodi, pri čemu je ceo zapadni svet glumio gljivu i proglašavao neutralnost (osim Nemačke i Italije, jasno koje su celu stvar izdašno pomagale).


Orvel je simpatisao anarhiste i bio je razočaran djelovanjem komunistista (staljinista) na terenu.
Katalonije je mahom bila naklomnjena anarhistima, otud ta obostrana ljubav


vrabac_onaj vrabac_onaj 15:13 11.08.2021

Re: Atrakcije

docsumann


Orvel je simpatisao anarhiste i bio je razočaran komusnističkim (staljinističkim) djelovanjem na terenu


Moglo bi se reči da je iskustvo iz tog rata definitivno oblikovalo njegov odnos prema komunistima.
docsumann docsumann 15:34 11.08.2021

Re: Atrakcije

vrabac_onaj
docsumann


Orvel je simpatisao anarhiste i bio je razočaran komusnističkim (staljinističkim) djelovanjem na terenu


Moglo bi se reči da je iskustvo iz tog rata definitivno oblikovalo njegov odnos prema komunistima.


najteže je uvidjeti i priznati greške sopstvenog ideološkog svjetonazora.
malo ljudi je u stanju da napravi kritičku distancu i uvidi da ideje u koje vjeruju kreću ka stranputici i počinju da se pretvaraju u sopstvenu suprotnost.

za to moraš imati i ličnost (karakter) i intelekt.


macak_tosa macak_tosa 16:18 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

maksa83
Na žalost, u viruse i vakcine se ne razumem niti malo.

Al' si vakcinisan, je l' de?

Ono što ne znam, a voleo bih da znam, šta je to što će biti sledeće?


“It's tough to make predictions, especially about the future”

--Yogi Berra

Da - sputnjikom!
A hteo Fajzerom - iz, naravno, političkih razloga, prevashodno zbog lokacija gde nam se nalaze deca.
Ali žena bila jača - i bilo po njenom.
macak_tosa macak_tosa 16:23 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

vrabac_onaj

Milan Novković
najveći vaccine sceptics su ljudi sa doktoratima


jel tu ulaze i doktorati iz Transregresivne subkvantne psihoanalitičke teorije roda u postmodernom vajarstvu?

ako ulaze, onda taj grafik i ne čudi.

Aaaaa, kako si ga 'sklepao', svaka ti čast!
No, ne treba ništa da čudi.
Čim postoji dovoljno velik uzorak, distribucija gluposti konvergira Gausovoj.
Jaril Jaril 16:42 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

izvinjavam se ako sam izašao iz teme,

"Т-Е-М-А. Овако се не пише реч трол." Шиља
maksa83 maksa83 16:48 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

"Т-Е-М-А. Овако се не пише реч трол." Шиља

crossover crossover 17:04 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

maksa83
dok kuckam ovaj komentar, stol pored mene (u zajedničkoj kancelariji) sjedi IT-jevac

Maksimum zahteva koji treba da postaviš pred celu situaciju i da budeš srećan ako su zadovoljeni je - da se redovno kupa.


Zašto odmah đonom, i šta uopšte znači to "redovno"?
docsumann docsumann 17:12 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

crossover
maksa83
dok kuckam ovaj komentar, stol pored mene (u zajedničkoj kancelariji) sjedi IT-jevac

Maksimum zahteva koji treba da postaviš pred celu situaciju i da budeš srećan ako su zadovoljeni je - da se redovno kupa.


Zašto odmah đonom, i šta uopšte znači to "redovno"?


da se pere sve redom,

trljam trljam sve se puši
perem glavu, nos i uši


vrabac_onaj vrabac_onaj 17:17 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

crossover
maksa83
dok kuckam ovaj komentar, stol pored mene (u zajedničkoj kancelariji) sjedi IT-jevac

Maksimum zahteva koji treba da postaviš pred celu situaciju i da budeš srećan ako su zadovoljeni je - da se redovno kupa.


Zašto odmah đonom, i šta uopšte znači to "redovno"?


Pa zna se, za developere jednom u dve nedelje.
Devopsi jednom u mesec, dva.
A ako je neka stara sysadmin kajla (retka i zaštičena vrsta koja izumire), ne češće od jednom u 6 meseci, plus o Uskrsu (za Božić je mnogo hladno).
maksa83 maksa83 17:21 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

Zašto odmah đonom, i šta uopšte znači to "redovno"?

Pa bar svakog 1. maja bio prljav ili ne.
bene_geserit bene_geserit 17:30 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

Vidim da ste ničim izazvani pomenuli nekakav QAnon 1000 puta.
Propustio sam da ispratim šta mu to dođe pošto je bio neki evidentan libtardski narativ i budalesanje u pitanju tako da sam to ignorisao namerno.
Nego ...

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:33 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

Sad fali ovde jooscout.


Pametna žena, digla ruke od ovog mesta.
docsumann docsumann 17:37 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

Nego ...


bježi od ovih, bene.
maksa83 maksa83 17:37 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

Propustio sam da ispratim šta mu to dođe pošto je bio neki evidentan libtardski narativ i budalesanje u pitanju tako da sam to ignorisao namerno.

E kad to reče, kola sad okolo klip nekog Fox News voditelja koji mrtav ozbiljan kaže da je bio u Nemačkoj pre 20 godina u rodnom mestu Karla Marxa koji je tamo - kao što svi znaju - 1848 napisao Mein Kampf.

Hoću reći, nemoj da veruješ u baš sve što tamo kažu.
gvozden1 gvozden1 18:10 11.08.2021

Re: Atrakcije


Ja bih rekao da je Titina uloga (ako je to uopšte isti tip i ako je on u svemu tome uopšte učestvovao) bila da bude onaj deo injektiran od strane Kominterne da preuzme lokalne levičare i utuli anti Staljinizam koji je kod njih postojao. Ovo je moja vantazija, tip je bio agent, koji je posle promenio stranu.

Titina uloga je bila da ubija, on i Stevo Krajačić.
O tome piše, pisao je, Pero Simić, za koga se tvrdi da mu je kroz ruke prošlo najviše dokumenata o Titi.

Zato je on svoje špansko razdoblje krio kao zmija noge dok su drugi to isticali kao zaslugu.

I da, sva je prilika da je on ipak mali Joža iz Kumrovca, da se Draža zeznuo kad je pomislio da je neki Rus u pitanju.

maksa83 maksa83 18:16 11.08.2021

Re: Atrakcije

I da, sva je prilika da je on ipak mali Joža iz Kumrovca, da se Draža zeznuo kad je pomislio da je neki Rus u pitanju.

Detaljna NSA lingvistička analiza se ne slaže, tj. ovaj declasified dokument kaže da je najverovatnije Draža bio u pravu.

Mislim da ovo kačim već peti put:

Is Yugoslav president Tito really a Yugoslav?

Edit: mada je istina da i ta analiza koristi Dražu kao argument pored onih lingvističkih.
predatortz predatortz 18:21 11.08.2021

Re: Atrakcije


I da, sva je prilika da je on ipak mali Joža iz Kumrovca, da se Draža zeznuo kad je pomislio da je neki Rus u pitanju.


Draža se zajebao, taman da je zlikovac i bio Rus. Bio je kratkovid. Sa komunistima je trebalo završiti odmah i bez milosti.
Par stotina mrtvih glava umesto par stotina hiljada.

Bez komunista, Srbija bi možda doživela da padne u sovjetsku interesnu sferu nakon rata, ali bi se na komunizam ovde danas gledalo onako kako gledaju Poljaci, Česi, Mađari, Rumuni... Kao na period okupacije.
maksa83 maksa83 18:23 11.08.2021

Re: Atrakcije

Bez komunista, Srbija bi možda doživela da padne u sovjetsku interesnu sferu nakon rata, ali bi se na komunizam ovde danas gledalo onako kako gledaju Poljaci, Česi, Mađari, Rumuni... Kao na period okupacije.

Nešto ne vidim da komunizam ovde buja kao ideologija, tj. slabo su zastupljeni na sceni, zapravo nikako. Ali zato Rusofilija brate...
gvozden1 gvozden1 18:26 11.08.2021

Re: Atrakcije

Edit: mada je istina da i ta analiza koristi Dražu kao argument pored onih lingvističkih.

Golštajni i Simić su se prilično detalj o bavili Titom, i svi tvrde da spora oko njegovog identiteta nema, da je lako proverljiv i među današnjim živim ljudima, a da je zabuna zapravo isfabrikovana, koristeći upravo tu Dražinu usputnu opasku.
predatortz predatortz 18:26 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Bez komunista, Srbija bi možda doživela da padne u sovjetsku interesnu sferu nakon rata, ali bi se na komunizam ovde danas gledalo onako kako gledaju Poljaci, Česi, Mađari, Rumuni... Kao na period okupacije.

Nešto ne vidim da komunizam ovde buja kao ideologija, tj. slabo su zastupljeni na sceni, zapravo nikako. Ali zato Rusofilija brate...


Ja ne vidim da je ovde komunizam ikad demontiran, niti da je iko lustriran ili za zločine iz tog perioda osuđen.
gvozden1 gvozden1 18:30 11.08.2021

Re: Atrakcije


Nešto ne vidim da komunizam ovde buja kao ideologija, tj. slabo su zastupljeni na sceni, zapravo nikako. Ali zato Rusofilija brate...

Pa starija je mnogo rusofilija od komunizma među Srbima.
I mnogo je manje štetna od komunizma.
To srpsko klackanje između Rusije i zapada nije bez razloga, a razlog sigurno nije taj što su Srbi lud narod, ili što su zaljubljeni u Ruse jer su ovi lepi.
gvozden1 gvozden1 18:33 11.08.2021

Re: Atrakcije


Ja ne vidim da je ovde komunizam ikad demontiran, niti da je iko lustriran ili za zločine iz tog perioda osuđen.

Nije, to nam je najveći problem.

Skoro sam pitao ovde ljude koji tvrde da jeste, da kažu kad se to desilo, koji događaj se može uzeti kao nešto što je srušilo komunizam.

Nisam pročitao ni pokušaj da se to obrazloži.
maksa83 maksa83 18:37 11.08.2021

Re: Atrakcije

Ja ne vidim da je ovde komunizam ikad demontiran, niti da je iko lustriran ili za zločine iz tog perioda osuđen.

Dobro, šta ti misliš, da li Poljaci, Česi, Mađari, Rumuni misle da ih je okupirao komunizam ili Rusi? Ja bih rekao da su ipak Rusi, pošto kada su otišli i Rusi otišao je sa njima volšebno i taj komunizam, a ne obrnuto.

Inače ja ne vidim kako to ovde komunizam nije demonitiran, na političkoj sceni ga nema ni u tragovima, ni u ekonomiji, ni u ideologiji vladajuće stranke a ni jedne druge stranke zapravo. Poslednji put je komunizam imao neku ulogu u obliku JULa što je bila smejurija, partija igračka Mire Marković sastavljena od direktora, dakle da se ne pravimo da je to imalo ikakve veze sa prethodnom komunističkom partijom.

Dakle GDE je ovde taj komunizam koji nikad nije demontiran?

maksa83 maksa83 18:41 11.08.2021

Re: Atrakcije

Skoro sam pitao ovde ljude koji tvrde da jeste, da kažu kad se to desilo, koji događaj se može uzeti kao nešto što je srušilo komunizam.

Ne znam, možda oni kakvi takvi višepartijski izbori koje komunisti nikad nisu organizovali. Ne mogu da verujem da se niko nije setio tog odgovora. Komunisti kao takvi pod tim imenom nisu opstali, morfovali su se u SPS, ovi su preuzeli njihovu imovinu i drmali sledećih 10 godina pod drugom ideologijom (koju niko baš ne može jasno da definiše). Apsolutna vladavina SPS-a je prestala pre 11 godina.

Dakle đe su vi ti komunisti?
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 18:44 11.08.2021

Re: Atrakcije

Јесте, гејеви су криминализовали своју сексуалност у прошлом веку да би могли педесет година касније да оправдају свој активизам и извлаче паре из ЕУ фондова и завршили у управним одборима.

Сабери се. Туробно је живети живот у мржњи и страху.


kakvu ti promaju u glavi imas. vidis - ti meni nisi problem, a ja tebi ocigledno jesam. tako da razmisli malo ko zivi u 'mrznji i strahu'.

gvozden1 gvozden1 18:48 11.08.2021

Re: Atrakcije


Dakle GDE je ovde taj komunizam koji nikad nije demontiran?

A kad je demontiran?

Prvi izbori, to bi trebalo da bude formalna raskid, složićemo se, nije bila promena suštine vlasti ovde.
Drugi značajan događaj koji se može tretirati kao raskid je 5. oktobar.
Ispostavilo se da su nam nade isparile, da ni to nije bio raskid sa sistemom.

Komunizam ovde je samo promenio pojavi oblik, nema više jedne partije, dozvoljena je privatna svojina, ali osude tog sistema, raskida sa njim nema.
Uostalom oblik je promenio i onaj u Kini, zar ne.

Današnji predsednik otvoreno koketira sa komunističkom tradicijom, u vojsci je zadržana komunistička tradicija, komande, pozdravi, paradni korak, na televiziji redovno idu filmovi, nesporno istorijski falsifikati, koji su, opet nesporno, pravljeni u cilju propagande komunizma i osude antikomunističkih snaga.
predatortz predatortz 18:51 11.08.2021

Re: Atrakcije

Dakle GDE je ovde taj komunizam koji nikad nije demontiran?


U svakoj pori srpskog društva. Od politike, ekonomije, diplomatije, sporta, kulture, nevladinog sektora, univerziteta... Ne komunizam kao ideologija, to je ionako sviranje kurcu, nego porodice koje su zahvaljujući tom sistemu stekle moć i uticaj.

Kao i kod Putina, ekonomska elita je izašla iz tih krugova.
A svim stranama diriguju likovi iz famoznih službi, vojnih i civilnih.
Šta će njima partija i izbor?
Pa oni prave partije!
Jaril Jaril 18:56 11.08.2021

Re: Atrakcije

ti meni nisi problem

Видели смо на блогу како ја теби нисам проблем. Повежи се са реалношћу.
Jaril Jaril 18:58 11.08.2021

Re: Atrakcije

U svakoj pori srpskog društva. Od politike, ekonomije

Нарочито у томе што се буџет Србије види као јавно добро одакле треба уграбити што више пара за себе са што мање произведене вредности. За мене је то комунистичка традиција активна и данас.
maksa83 maksa83 19:01 11.08.2021

Re: Atrakcije

u vojsci je zadržana komunistička tradicija


milisav68 milisav68 19:04 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Nešto ne vidim da komunizam ovde buja kao ideologija, tj. slabo su zastupljeni na sceni, zapravo nikako. Ali zato Rusofilija brate...

Šizofrena posledica raspada zemlje i bombardovanja, pa tako imaš proruske desničare i prozapadne levičare.

Inače, narod kad uzme vlast u svoje ruke (komunizam), odmah se pretvori u pojedince :)

Tako se napravio mutant komunizma, gde se više ne krije kad se mažnjava lova, već neki rođak osnuje privatnu firmu i sve je legalno, ali dalje zavisiš od jedne partije.

Nekad je sve bilo naše - državno - društvano.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:05 11.08.2021

Re: Atrakcije

У причи са квотама постоји још једна подметачина и још једна димензија који се превиђају. Прича међу коментарима иде као да се по квоти бира било која жена, било који црнац, било који геј... Оно, покупиш са улице и запослиш. Постоји селекција кандидата чак и по основу квоте.


kako da ne - ja redovno dobijam pitanja da li bi mogao neko/neka/nesto da bude primljeno bez univerzitetske diplome, jerbo potice iz underpriviliged okruzenja..

maksa83 maksa83 19:10 11.08.2021

Re: Atrakcije

Šizofrena posledica raspada zemlje i bombardovanja, pa tako imaš proruske desničare i prozapadne levičare.

Pa to su srpska posla, kad su Rusi komunisti i Srbi su komunisti, kad su Rusi desničari i Srbi su desničari.

Tako se napravio mutant komunizma, gde se više ne krije kad se mažnjava lova, već neki rođak osnuje privatnu firmu i sve je legalno, ali dalje zavisiš od jedne partije.

Ovo je generalno obeležje svih korumpiranih vlasti, nema veze sa komunizmom. Salazar koji je vladao Portugalom kada i Franko Španijom je dekretom zabranio upaljače u zemlji zato što je njegov ortak držao jednu jedinu fabriku šibica. Bukvalno si morao da imaš dozvolu za upaljač (koja se jako teško do nikako izdavala).
predatortz predatortz 19:10 11.08.2021

Re: Atrakcije


Dakle đe su vi ti komunisti?


Dakle, kad je napravljen otklon od komunizma, taj sistem proglašen za totalitaristički, rasvetljeni brojni zločini tog sistema što je rezultiralo lustracijom, hapšenjima i osudama?

Npr, zašto je Jovo Kapičić, zlikovac neopevani, smrt dočekao kao slobodan čovek?
Zbog čega nije uhapšen, osuđeb, imovina stečena zločinom oduzeta?
I hiljade drugih Jova?
predatortz predatortz 19:12 11.08.2021

Re: Atrakcije

Pa to su srpska posla, kad su Rusi komunisti i Srbi su komunisti, kad su Rusi desničari i Srbi su desničari.


Ti stvarno misliš da tavariš palkovnik KGB može da bude iskreni desničar?
maksa83 maksa83 19:13 11.08.2021

Re: Atrakcije

Npr, zašto je Jovo Kapičić, zlikovac neopevani, smrt dočekao kao slobodan čovek?
Zbog čega nije uhapšen, osuđeb, imovina stečena zločinom oduzeta?
I hiljade drugih Jova?

Zato što smo govna.

Ali opet postavljam isto pitanje - GDE je ovde sada komunizam? Svi znate šta je to, da se ne pravimo blesavi, dakle - ĐE GA JE?
gvozden1 gvozden1 19:14 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
u vojsci je zadržana komunistička tradicija




Šta slika dokazuje, da se ne gazi sovjetski strojevi korak?

To što ima i elemenata koji nisu komunistički ne znači raskid sa komunizmom.
Raskid sa komunizmom znači brisanje komunizma, a ne sitni ustupci drugoj strani.


Imamo situaciju da se raskidom smatra i "izjednačavanje prava" a svakog iskrenog antikomunistu vređa kad ga neko izjednači sa komunistima.

A ovde se to smatra raskidom.
Nije to raskid to je ostavljanje komunizma kao vodeće ideologije, a drugima kao eto čine ustupak da će i njih malo uvažiti, čak kao i izjednačiti.

Kad se u 8 sati na prvom programu bude emitovao čist amtikomunistički film, onda možemo pričati o raskidu.
Za sad se emituje komunistička propaganda, a to nije raskid.
predatortz predatortz 19:16 11.08.2021

Re: Atrakcije

dakle - ĐE GA JE?


Zovi ovo smeće od sistema kako god hoćeš, sve je to metastaza onog od kog nije napravljen kvalitetan, zapravo nije nikakav, otklon.
Ni formalni, kamo li suštinski!
gvozden1 gvozden1 19:16 11.08.2021

Re: Atrakcije

Pa to su srpska posla, kad su Rusi komunisti i Srbi su komunisti, kad su Rusi desničari i Srbi su desničari

Daleko od toga.

Srbi su sa komunističkom državom, SSSR, odnose uspostavili, tj priznali je tek pred sam rat.
Do tad su uvažavali i ugošćavali njihove neprijatelje, antikomuniste, belogardejce.
maksa83 maksa83 19:17 11.08.2021

Re: Atrakcije

Ti stvarno misliš da tavariš palkovnik KGB može da bude iskreni desničar?

On može da bude šta god hoćeš, njega zanima moć, isto kao pok. Slobodana. Ljudima generalno pripisujemo više ideologije nego što je oni realno nose. Svi plivaju, neko bolje, neko gore, a na ideologiju, baš ponavljam - ideologiju, se ozbiljno loži neka frindž manjina. Jugoslavija, zemlja od 22 miliona ljudi je imala 2 miliona članova komunističke partije u peaku. To je 10% stanovništva. A koliko tih članova je stvanro verovalo u komunizam je pitanje na koje nećemo znati odgovor, ja bih rekao manje od 100%.
gvozden1 gvozden1 19:17 11.08.2021

Re: Atrakcije

ĐE GA JE

U vojsci, na televiziji, rekoh
maksa83 maksa83 19:18 11.08.2021

Re: Atrakcije

Šta slika dokazuje, da se ne gazi sovjetski strojevi korak?

Ne, nego da oficiri vojske Srbije (koja se po tebi nije ratosiljala komunizma) kleče pred sveštenikom (kog ne vidiš na slici).
milisav68 milisav68 19:20 11.08.2021

Re: Atrakcije

predatortz
U svakoj pori srpskog društva. Od politike, ekonomije, diplomatije, sporta, kulture, nevladinog sektora, univerziteta...

Pazi, agencija Tanjug i dalje postoji, i ima svoj TV kanal.

Oni se sprdaju sa nama.
macak_tosa macak_tosa 19:22 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

crossover
maksa83
dok kuckam ovaj komentar, stol pored mene (u zajedničkoj kancelariji) sjedi IT-jevac

Maksimum zahteva koji treba da postaviš pred celu situaciju i da budeš srećan ako su zadovoljeni je - da se redovno kupa.


Zašto odmah đonom, i šta uopšte znači to "redovno"?

Svake nedelje.
gvozden1 gvozden1 19:23 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Šta slika dokazuje, da se ne gazi sovjetski strojevi korak?

Ne, nego da oficiri vojske Srbije (koja se po tebi nije ratosiljala komunizma) kleče pred sveštenikom (kog ne vidiš na slici).

Ali to ne isključuje komunističke elemente.
Komunističkih elemenata ima, dakle komunizma ima.
Jednostavno.
maksa83 maksa83 19:25 11.08.2021

Re: Atrakcije

U vojsci, na televiziji, rekoh

U vojsci u kojoj svaka grana armije ima svoju slavu, bogosluženje i vojne sveštenike? Evo sad sam pogledao i strojevi korak o kome pričaš (kao da to ima ikakve veze) - ni on ne liči na ono sa čim su nas drkali u pok. JNA.


macak_tosa macak_tosa 19:25 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Bez komunista, Srbija bi možda doživela da padne u sovjetsku interesnu sferu nakon rata, ali bi se na komunizam ovde danas gledalo onako kako gledaju Poljaci, Česi, Mađari, Rumuni... Kao na period okupacije.

Nešto ne vidim da komunizam ovde buja kao ideologija, tj. slabo su zastupljeni na sceni, zapravo nikako. Ali zato Rusofilija brate...

Nas i Rusa trista miliona.
maksa83 maksa83 19:27 11.08.2021

Re: Atrakcije

Ali to ne isključuje komunističke elemente.
Komunističkih elemenata ima, dakle komunizma ima.
Jednostavno.

GDE BRE?!

Pitam pedesedmi put GDE, niko ne ume da mi pokaže nijedan element komunizma nego trte mrte, strojevi korak (nije), pa nisu streljali potomke, eno Jovo umro prirodnom smrću, NIŠTA ne umete da pokažete što ima ikakve veze sa komunizmom, ni ideološki ni pojavno ni ikonografijom, nikako.

Bukvalno se borite sa duhovima.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:27 11.08.2021

Re: Atrakcije

нпр. вештину преговарања и решавања конфликата, јер су те вештине биле нпр. нужне за опстанак и напредак тих људи у дискриминаторном окружењу.


nemoj da zaboravis i gender studies. i international relations, too.

macak_tosa macak_tosa 19:28 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Ja ne vidim da je ovde komunizam ikad demontiran, niti da je iko lustriran ili za zločine iz tog perioda osuđen.

Dobro, šta ti misliš, da li Poljaci, Česi, Mađari, Rumuni misle da ih je okupirao komunizam ili Rusi? Ja bih rekao da su ipak Rusi, pošto kada su otišli i Rusi otišao je sa njima volšebno i taj komunizam, a ne obrnuto.

Inače ja ne vidim kako to ovde komunizam nije demonitiran, na političkoj sceni ga nema ni u tragovima, ni u ekonomiji, ni u ideologiji vladajuće stranke a ni jedne druge stranke zapravo. Poslednji put je komunizam imao neku ulogu u obliku JULa što je bila smejurija, partija igračka Mire Marković sastavljena od direktora, dakle da se ne pravimo da je to imalo ikakve veze sa prethodnom komunističkom partijom.

Dakle GDE je ovde taj komunizam koji nikad nije demontiran?


Pa da.
A kada neko kaže da su Srbe klali Nemci, Hrvati, muslimani, onda se to negira, nego se koriguje da su to radili nacisti i fašisti.
gvozden1 gvozden1 19:31 11.08.2021

Re: Atrakcije

U vojsci u kojoj svaka grana armije ima svoju slavu, bogosluženje i vojne sveštenike? Evo sad sam pogledao i strojevi korak o kome pričaš (kao da to ima ikakve veze) - ni on ne liči na ono sa čim su nas drkali u pok. JNA.

Opet isto, uvedeni su elementi koji nisu postojali u vreme tvrdog komunizma, ali ostalo je npr vrlo dobro, malo modifikovano u odgovoru.
Nema srpske tradicije, nema šajkače (makar u nekim posebnim, počasnim jedinicama) a šajkača je najjači simbol srpske vojske.



macak_tosa macak_tosa 19:33 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Ali to ne isključuje komunističke elemente.
Komunističkih elemenata ima, dakle komunizma ima.
Jednostavno.

GDE BRE?!

Pitam pedesedmi put GDE, niko ne ume da mi pokaže nijedan element komunizma nego trte mrte, strojevi korak (nije), pa nisu streljali potomke, eno Jovo umro prirodnom smrću, NIŠTA ne umete da pokažete što ima ikakve veze sa komunizmom, ni ideološki ni pojavno ni ikonografijom, nikako.

Bukvalno se borite sa duhovima.

SVUDA.
gvozden1 gvozden1 19:33 11.08.2021

Re: Atrakcije


Pitam pedesedmi put GDE

Jebiga Makso, ja kažem idu u udarnim terminima istorijski falsifikati koji propagiraju komunizam, ti pitaš gde.
Nigde.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:33 11.08.2021

Re: Atrakcije

Мислим, таквих примера где се људима одузимају прилике за напредовање дискриминацијом има милијарду.


a jel mislis da je manje od milijarde slucajeva gde bude 'ja sam gej/crnja/bez fakulteta daj mi pos'o (drzavni, po mogucstvu)'.

milisav68 milisav68 19:36 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Ovo je generalno obeležje svih korumpiranih vlasti, nema veze sa komunizmom.

To je diktatura, a razlika je u vlasništvu, problem je što ovima ponestaje para, pa ima malo državnih firmi.

Takođe, ovde je (običan) privatnik i dalje državni neprijatelj broj jedan, a plate u državnom sektoru su duplo veće nego u privatnom.

Komunizam je i to što "navijači" u sred policijskog časa mogu da se popnu na bilo koji soliter i da pale baklje.

Komunizam je što bilo koje javno preduzeće može da ti izmisli dug, pa da ti izvršitelj otme stan/kuću.

Mogu da te ubiju na naplatnoj rampi i da ne odgovaraju.

Komunizam je legalizacija svega izgrađenog do 2015.

itd.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:39 11.08.2021

Re: Atrakcije

Zapamti Jarile - pripadnost grupi nije nikakva garancija. Varaju te tvoji marksisti. Sve je individualno i tako i jedino tako treba da se ocenjuje.


eh alse, nekad i jeste garancija. (za pripadnike grupe naravno, da ce imati privilegovan prolaz). na zalost.
predatortz predatortz 19:39 11.08.2021

Re: Atrakcije

pa nisu streljali potomke, eno Jovo umro prirodnom smrću,


Ne izvrći!

A ako tebi nije krunski dokaz da su silni ratni zločinci iz komunističkog perioda ne samo ostali na slobodi nego nastavili da uživaju privilegije, onda stvarno ne znam šta je tebi dokaz.

Ti si se uhvatio banalnosti "klekli oficiri pred popa" i smatraš to dokazom koji je jači od onog koji sam ti ja ponidio.

Dakle, pitanje za tebe:
Koji zvaničnik Srbije je rekao sledeće:
Titov režim je bio zločinački, počinjeni su silni zločini u vreme je da se obelodane i kazne?

Klekli oficiri! A u pičku materinu! Gledao sam ih '92. kako sline ruku Kačavendi kojeg je montirala UDBA, krste se kao monasi, a posle jebataju Boga i Crkvu, cereći se kao kerovi.

Zajebi folklor! Grb Srbije je sa krunom, pa jesmo li kraljevina? Koliko smo kraljevina, toliko se i oficiri iskreno mole u crkvi.

Zašto u sred Beograda komunistički diktator ima mauzolej?
maksa83 maksa83 19:39 11.08.2021

Re: Atrakcije

Nema srpske tradicije, nema šajkače (makar u nekim posebnim, počasnim jedinicama) a šajkača je najjači simbol srpske vojske.


Osim što svaka grana vojske ima svoju slavu, bogosluženje i vojnike sveštenike, što amblemi većnski imaju ocila (i nijednu petokraku), što ti se kasarna u Valjevu zove kasarna "Vojvoda Živojin Mišić" - nema srpske tradicije?

Znači došli smo dotle da je vojska komunistička utoliko što nema šajkače?

Ja gotov sa pitanjima.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:41 11.08.2021

Re: Atrakcije

Ја сам пре месец дана испратио случај да је човек добио отказ зато што је геј. У Србији.


koliko hoces primera gde su dobili posao zato sto su gej?
maksa83 maksa83 19:44 11.08.2021

Re: Atrakcije

A ako tebi nije krunski dokaz da su silni ratni zločinci iz komunističkog perioda ne samo ostali na slobodi nego nastavili da uživaju privilegije, onda stvarno ne znam šta je tebi dokaz.

Krunski dokaz čega? Da ovde vlada komunizam?

Ne, nije mi krunski dokaz.

Zašto u sred Beograda komunistički diktator ima mauzolej?

Prvo nije u sred Beograda, drugo to što komunistički diktator nije iskopan i prebačen ne znam gde znači da ovde još uvek vlada komunizam?

Reci mi ijedan element komunizma koji postoji u ovom društvu i državi a da to ima ikakve veze sa životom. Evo huči je došao dotle da nema šajkače u vojsci, to znači da je komunistička još uvek i pored svega ostalog.

Tebi je krunski dokaz da ovde vlada komunizam što što nije razvrglo kuću cveća?

Neozbiljni ste bre ljudi.

gvozden1 gvozden1 19:47 11.08.2021

Re: Atrakcije

Ja gotov sa pitanjima

E sad bi bio red da odgovoriš na neko.
Recimo, da li raskid sa nečim znači kad ostanu elementi toga, ili kad se oni uklone?

A moga bi da se osvrneš i na istorijske propagande falsifikate na nacionalnom javnom servisu.
gedza.73 gedza.73 19:47 11.08.2021

Re: Atrakcije

Reci mi ijedan element komunizma koji postoji u ovom društvu i državi

aj pogodi koji je komunistički elemenat ovo rek'o
Nisam socijalista. Neću da lažem ni sebe ni druge. Komunista sam. To ti je isto kao i ovi novi vernici što idu u crkvu pa lažu i boga i sebe.


gedza.73 gedza.73 19:54 11.08.2021

Re: Atrakcije

Tebi je krunski dokaz da ovde vlada komunizam

nije vladanje komunizma nego da se na 'vladanje' došlo uz pomoć komunizma pa si dobio Vuka Hamoviće i male Hamoviće koji su postali vlasnici od kioska do pola gradova.

Evo ti još jedna tekovina komunizma (i tatko mu bacao kao Boško Buha bombe na ispitima pa kad ga profesor vratio on pošalje Oznaše da uhapse profesora)

Levica je uvek bila ideologija intelektualaca, profesora, studenata. Zato danas na Univerzitetu obeležavamo 166 godina od prvog izdanja čuvenog dela Karla Marksa", rekao je Jovanović i osvrnuo se na ideale socijalne pravde sadržane u Manifestu Komunističke partije

Moj pokojni otac je bio od 1937. član Komunističke partije Jugoslavije i ja sam bukvalno progledao sa tom ideologijom.

Premijer Dačić je u nadahnutom izlaganju podsetio na najviše vrednosti društvenih odnosa, koje su afirmisane u Manifestu Komunističke partije
gvozden1 gvozden1 19:56 11.08.2021

Re: Atrakcije

je došao dotle da nema šajkače

Nema šajkače al zato ima kasarne nazvane po komunistima, dane proslave jedinica i službi po komunističkom datumima, al zato po četničkim, dakle po jedinicama, ličnostima i datumima legalne vojske, antikomunističke, nema ni jednog.

To je, jelte, raskid.
maksa83 maksa83 19:57 11.08.2021

Re: Atrakcije

Recimo, da li raskid sa nečim znači kad ostanu elementi toga, ili kad se oni uklone?

Koji elementi komunizma nisu uklonjeni, pitam opet. Dakle đe ga je komunistčka partija, đe ga je bilo šta što sebe zove komunistom a da ima ikakvu funkciju igde, đe društvena svojina, đe komiteji, ideološka obeležja komunizma, partije radnicima, proleteri svih zemalja, otuđenje i razotuđenje radnika od kapitala, radnički saveti, sovhozi, kolhozi i sl.

Ne-ma.

A moga bi da se osvrneš i na istorijske propagande falsifikate na nacionalnom javnom servisu.

Ne mogu, ne gledam javni servis (niti bilo kakav TV program) zbog mentalne higijene, a više zato što postoje mnogo zanimljivijj načini da se gubi vreme.

Šta su pustili, Bitku na Neretvi?

maksa83 maksa83 20:01 11.08.2021

Re: Atrakcije

Nema šajkače al zato ima kasarne nazvane po komunistima

Misliš na Vojvoda Živojin Mišić u Valjevu ili Vojvoda Radomir Putnik u Kragujevcu ili Vojvoda Petar Bojović u Leskovcu?

predatortz predatortz 20:02 11.08.2021

Re: Atrakcije

Krunski dokaz čega? Da ovde vlada komunizam


Ne! Da nije demontiran, da zločini tog režima nisu kažnjeni.
Ovo što imamo sad, a verujem da politička teorija nema ime za to, je samo logična posljedica tog nečinjenja.

Reci mi ijedan element komunizma koji postoji u ovom društvu i državi a da to ima ikakve veze sa životom.


Ljudi koji su tamo gde jesu i karakter vlasti.

Pa, jebo te Bog, je li ti predsednik izađe i kaže ja sam odlučio da se ovde pravi fabrika, da se onima daju vakcine, da se radi ovo ili ono, a da su mu ustavna ovlašćenja da deli kolajne i čestita praznike?
Je li ti julovski majmun, paž komunističke ludače, ovog šizoja oslovljava vrhovni komandante?!

Je li ti imbecili koji su navikli da im se daje govore da im je Vučić dao 30 evra?! Kao što im je Tito "davao"! Ako ti ne vidiš da Vučić oponaša Tita, da je preslikao njegov sistem vladanja, da je vlast kao i Tito koncentrisao u ruke ljudi bez biografija, bez diploma, bez radnog iskustva, ljudi spremnih da ubiju za tu vlast, da je bagru digao na pijadestal, a da pametne diskredituje i drži u strahu - onda ne znam kako da ti objasnim...
zilikaka zilikaka 20:04 11.08.2021

Re: Atrakcije

u vojsci je zadržana komunistička tradicija

I ja baš na to htedoh da se nastavim. Kažu upućeni da je skoro sve drugačije i da se pokupilo običaja sa svih strana samo da bi forma bila drugačija.
I oznake i pozdravljanje i gomila formalnih oravila koje ničemu ne služe osim identitetu celine. Ono, nisi ni bolji ni gori ako ti metnu druge oznake, a ima toliko prečih stvari od takvih promena.
A i ovo sa ordinirajućim sveštenicima mi prilično vanvremenski, danas, u navodno sekularnoj državi.

gvozden1 gvozden1 20:07 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Nema šajkače al zato ima kasarne nazvane po komunistima

Misliš na Vojvoda Živojin Mišić u Valjevu ili Vojvoda Radomir Putnik u Kragujevcu ili Vojvoda Petar Bojović u Leskovcu?


Mislim na Pinkija, Tozu Markovića, Milana Blagojevića.... ima toga.
Na ministra vojske mislim, na one datume koji se slave, na dosta toga.

Al dobro, možeš ti sve ovo da preskoči i opet pitaš ŠTA.
Ali, ima li smisla to?
zilikaka zilikaka 20:09 11.08.2021

Re: Atrakcije

slika dokazuje, da se ne gazi sovjetski strojevi korak?

Čekaj, sad tehničku, zar sovjetski korak ne gaze na paradi u Moskvi?
To ono sa ispruženim nogama, ako se dobro sećam. Kako god, jedne godine na toj paradi bi i neki naši i baš i baš im se korak razlikovao od većine.
maksa83 maksa83 20:14 11.08.2021

Re: Atrakcije

Na ministra vojske mislim, na one datume koji se slave, na dosta toga.

Dan Vojske Srbije je 23. april, uspomena na dan kada je 1815. godine podignut Drugi srpski ustanak.

A Ministar vojske Srbije je budala, i ovaj sad i onaj prethodni koji tvrdi da je devedesetih bio komunista (u direktorskoj partiji Mirjane Marković).
gvozden1 gvozden1 20:14 11.08.2021

Re: Atrakcije

zilikaka
slika dokazuje, da se ne gazi sovjetski strojevi korak?

Čekaj, sad tehničku, zar sovjetski korak ne gaze na paradi u Moskvi?
To ono sa ispruženim nogama, ako se dobro sećam. Kako god, jedne godine na toj paradi bi i neki naši i baš i baš im se korak razlikovao od većine.

U pravu si
Komunistički, partizanski, ono visoko podignuto koleno.
predatortz predatortz 20:18 11.08.2021

Re: Atrakcije


A Ministar vojske Srbije je budala, i ovaj sad i onaj prethodni koji tvrdi da je devedesetih bio komunista (u direktorskoj partiji Mirjane Marković).


A vidiš da imaju i svoje Brionske plenume, prisluškivanja, drugarice Jovanke Hrkalović, Leke...
gvozden1 gvozden1 20:21 11.08.2021

Re: Atrakcije


Dan Vojske Srbije je 23. april,

Tetaš me da tražim citate, iako znam da nema svrhe

Treba reći i da se u znak sećanja na formiranje Prvog padobranskog bataljona narodnooslobodilačke vojske Jugoslavije 14. oktobra 1944. godine, taj datum obeležava kao Dan vojnih padobranaca i 63. padobranske brigade. Takođe, Finansijska služba Vojske Srbije praznuje 8. novembar, kada je 1944. godine u vreme rata formirano Finansijsko odeljenje Povereništva narodne odbrane.

Uporno navodiš da ima I (veliko i) datuma iz istorije Srbije, a nikako da se osvrneš na to što ima i komunističkih, već samo pitaš ŠTA.

Ministar zagovara komunizam, ti kažeš ma budala.
Pa jeste budala ali je srpski ministar vojske i komunista, a ti pitaš gde je komunizam.

Ogromna većina komunista su bili budale, ali to ne znači da komunizma nije bilo jer su ga budale i uvele i vodile.

maksa83 maksa83 20:26 11.08.2021

Re: Atrakcije

Ministar zagovara komunizam, ti kažeš ma budala.

On ne zagovara komunizam, nego najbukvalniji Šešeljizam devedesetih.

Vulin 2021. nije komunista nego je na čelu fantomske Partije Srpskih Socijalista koja ima verovatno sva tri člana (i sva tri žive u njegovoj glavi zajedno sa još osam drugih Vulina), ima svo ponašanje ruskog obaveštajnog aseta, a jebiga jeste budala, što mu je (to što je lojalna budala) i glavni kvalitet sa stanovišta poslodavca.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:30 11.08.2021

Re: Atrakcije

A ako tebi nije krunski dokaz da su silni ratni zločinci iz komunističkog perioda ne samo ostali na slobodi nego nastavili da uživaju privilegije, onda stvarno ne znam šta je tebi dokaz


To je nasledje tajne policije. A ona ima malo duzu tradiciju. Valjda jedna od retkih institucija koja je izdrzala promene svih sistema i prezivela sve drzave u zadnjih sto godina je tajna policija. Kao da je boze me sacuvaj cuvana u onim koznim gacama od gore.

Ostao je buckuris od nasledja komunizma, nefunkcionalne SHS, slobizma i turbofolk tradicionalizma. Komunizma kao takvog kao sto Maksa pravilno tvrdi nema.
maksa83 maksa83 20:30 11.08.2021

Re: Atrakcije

A vidiš da imaju i svoje Brionske plenume, prisluškivanja, drugarice Jovanke Hrkalović, Leke...

Ti kako hoćeš ali ona Hrkalović doživela renesansu od kad je u ilegali, totalni mejkover, vitka, mišići, vid' mi dupe, pućenje za Ništagram.
predatortz predatortz 20:31 11.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Ministar zagovara komunizam, ti kažeš ma budala.

On ne zagovara komunizam, nego najbukvalniji Šešeljizam devedesetih.

Vulin 2021. nije komunista nego je na čelu fantomske Partije Srpskih Socijalista koja ima verovatno sva tri člana (i sva tri žive u njegovoj glavi), ima svo ponašanje ruskog obaveštajnog aseta, a jebiga jeste budala, što mu je (to što je lojalna budala) i glavni kvalitet sa stanovišta poslodavca.


Dakle, Leka,Krcun, taj rad..
nikvet pn nikvet pn 20:33 11.08.2021

Re: Atrakcije

Иако сматрам да нас Макса малко зеки ево примам се па да рекнем коју.

Настанак, рођење, нулта тачка комунизма је отимачина имовине. Аболирана. И сви пратећи злочини некажњени.

Разлика између '45 и '21 је козметичка. Тада је отимана приватна имовина, сада се отима јавна буџетска. Тада се убијало ручно и лично, сада друмски и еколошки. Све некажњено и тада и сада.

Довољно?

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:33 11.08.2021

Re: Мајмунчићи у опанчићима

vrabac_onaj

Milan Novković
najveći vaccine sceptics su ljudi sa doktoratima


jel tu ulaze i doktorati iz Transregresivne subkvantne psihoanalitičke teorije roda u postmodernom vajarstvu?

ako ulaze, onda taj grafik i ne čudi.


Ma ovaj grafik izgleda ko da ga je milanče sam skockao u predahu između pravljenja i izbacivanja šuta, i bacio ovde da nas zamajava. Ako nije tako, to samo pokazuje da oni koji su zacrtali da neće da se vakcinišu u Januaru do sada nisu promenili mišljenje, jer ništa novo ni neočekivano do sada nije isplivalo na površinu što bi ih ubedilo da su od početka u krivu. A ne da je u Januaru sve bilo poznato, kako je milanče to pogešno zaključio.

Inače, i Mila Alečković je dr. sci, i ni za jotu nije promenila mišljenje o vakcini, pege mreži i bil gejcovim zadnjim namerama. Ne od januara ove, nego od januara prošle gosdine, kad se za koronu i vakcine nije ni znalo.







gvozden1 gvozden1 20:34 11.08.2021

Re: Atrakcije


On ne zagovara komunizam, nego najbukvalniji Šešeljizam devedesetih

Ne, komunizam.
Ako ga primaju u komunističke partije, ako brani komunizam i komuniste, javno, ponosno, on je komunista.

gedza.73 gedza.73 20:35 11.08.2021

Re: Atrakcije

SPS je nastao u kontinuitetu sa starom Komunističkom partijom - nasledio je odnos povezanosti i trajne pripadnosti, pa se to prenosilo i na sledeću generaciju čak i unutar porodica.
Nikola Šainović
bbc
maksa83 maksa83 20:38 11.08.2021

Re: Atrakcije

Иако сматрам да нас Макса малко зеки ево примам се па да рекнем коју.

Uopšte ne zekim, ja naime kategorički tvrdim da u ovom društvu nije ostalo komunizma (ko-mu-niz-ma) ni u tragovima.

Imam utisak da ne znaju baš svi šta je to komunizam.
predatortz predatortz 20:42 11.08.2021

Re: Atrakcije

Imam utisak da ne znaju baš svi šta je to komunizam.


Niko ovde i ne govori o komunizmu na teorijskom nivou. Govorimo o kontinuitetu sistema koji nam je instaliran '44, sa kojim nikad nije napravljen raskid.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana