Društvo| Na današnji dan| Obrazovanje| Religija

Mitropolija

natasa_tasic_10 RSS / 05.09.2021. u 08:07

Rekoh sebi nemoj Nataša danas da bloguješ.

Lepo se spremi za crkvu, da stigneš na molitvu za školarce, al eto uključih FB i iskoči mi twiter i šta ćeš reči mi same došle.

Zašto i zašto se ne pomeri ustoličenje i zašto mora na Cetinju, zar ne može negde drugde...i milion pitanja koja se postavljaju a odgovor je jedan.

Mitropolit se ustoličava tamo gde je Mitropolija,a to je na Cetinju  i nema šta tu da se bilo ko buni.

 

Nema pomeranja, jer za razliku od ovih huškača pravi Crnogorci nikada veru za večeru prodati neće već će braniti i čast i poštenje.

Što se tiče barikada mogli su ih staviti milion, sleteli su na Cetinje helikopterom i hvala Bogu što je Njegova svetost Patrijarh Srpski gospodin Porfirije zabranio medije, jer bi uneli samo jos veći razdor no što jeste trenutno napravljen.

Poenta je da Mitropolit Joanikije, čovek koji je verom dokazao da se država moje odbraniti i to mnogima smeta.

 

Sve što mogu reći je da od povlačenja nema ništa, a stati i učiniti i svedočiti pravdu u ova teška vremena je breme koje mu neće biti lako za nošenje.

Neka je sretno i blagosloveno ustoličenje,a usijane glave i ovde i tamo neka idu pod tuš, nama je svima dosta podela. 

Pravi razlog za sve ove nerede je samo sakriven i dobro upakovan,a to verujem da nema veze sa ustoličenjem,već sa nečim drugim. 

Ovaj trenutak ne bismo trebali ispustiti jer je prvi posle dugo godina, trenutak pruzene ruke ka pomirenju i smirivanju strasti.

 



Komentari (906)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 19:39 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Već nekoliko puta si postavio isto pitanje i ja dao nekoliko odgovora koji izgleda nisu tačni.


Dao si jedan i to kontradiktoran. Prvo si rekao kako sam potencirao da je Bosanac a zatim kako ljude ne delim po mestu rođenja. Nije mi se uklapalo pa sam te pitao ponovo.

Pošto više nisam siguran na šta misliš kako si ti onda zaključio iz mojih komentara da su svi govna osim Šumadinaca?

Pa polivaš po svima, i to nekritički. Evo pogledaj samo ovo najnovije sa Dalmatincima. Nije problem da se to napiše, nema tu rodne ravnopravnosti, nego je problem što uzimaš jedan izolovani događaj o kom ne daješ dovoljno podataka i projektuješ ga na ceo zaključak kako Dalmacija nije Srbija. Sa druge strane postoji mnogo više istorijskih činjenica i doprinosa kako je Dalmacija mogla da bude deo Srbije ili jedna od srpskih zemalja.

Isto radiš i sa ovim mojim primerom i nesretnim bosancem. Pored sveg pozitivnig što sam pisao o njima i pored svih igranja i zezanja sa stereotipima ovde, uzeo si taj jedan primer i pomoću njega pokušao da oslikaš moj generalni odnos prema njima i ne samo to nego i karakter (oću da ratujem al sam pička).
vrabac_onaj vrabac_onaj 19:44 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gvozden1


Naravno kad se ne pretera



Ja bih ovo istakao.
Ako ništa drugo iz praktičnih razloga, nema nas ko Kineza.
macak_tosa macak_tosa 19:48 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
To nema ama baš nikakve veze ni sa komunizmom, ni sa pravoslavljem. Bugari, Rumuni, Ukrajinci su bili komunisti, a pravoslavni su. Grci su uvek bili hard core pravoslavci. Zapad na njih ne atakuje.

A da li bi umeo da kažeš šta nas to tačno čini drugačijim od svih njih pa na nas atakuje? Nije atakovao ni na tebe dok nisi počeo da glumiš silu i kuješ gvožđe bez krčmara (odn. sa pijanim krčmarom).


Zakuni se!
1914, 1941, ... a 1991, ti stvarnio veruješ da su Srbi razbili Jugoslaviju?!
Pročitaj ti ponovno ono što je Predatortz napisao.
Nije valjda da ne znaš (a da, ti si tada bio mali) kada je Tuđman urlao pred tisućama Hrvata (uz TV prenos) kako je srećan da mu žena nije Srpkinja ni Židovka - i to (Židovka) mu ladno prošlo (jebeš to za Srpkinju, koga to zanima)!?
Eeee, vidiš, ja sam se tada smrzao.
Jer - sam znao šta se Srbima sprema.
Od toga istog zapada od koga sam (skoro) sve naučio.
macak_tosa macak_tosa 19:50 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
A gde sam ja to glumio silu? U svojoj kući, kada nisam želeo da me suludi islamista pretvori u građanina drugog reda? Da se u njoj ama baš ništa ne pitam?

Nadao sam se da je jasno da "ti" nisi ti nego Srbi kao nešto što je krenulo da iz leša SFRJ oružjem izreže sebi novu državu od teritorija koje su drugi smatrali svojim.

Gluposti!
alselone alselone 19:50 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Ja bih ovo istakao.
Ako ništa drugo iz praktičnih razloga, nema nas ko Kineza.


I ja bih, po pedeseti put. I ne samo kada gledamo geografski nego i kada gledamo ideološki. Pošto se delimo kao lego kockice, do one jedne male poslednje.
maksa83 maksa83 19:51 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Čitao, još onomad kada se pojavio.
Mnogo mu je tanko, baš dosta ispod njegovog nivoa.

Meni je previše jednostavno kao objašnjenje ali ne možeš poreći da su obe stvari tačne - jeste bilo nezgodno putovati po brdima i jeste bilo zajebano ići kroz ravnicu na koju navaljuju neki Huni i kurci, a i produžava put. (Ja bih dodao i da su sile koje su imale razvijeno moreplovstvo tipa Venecija, Španija, Portugalija, itd. tada bile Velike Sile). Takođe je tačno i da ovde (kada to uporediš sa Grčkom i Evropom) nije bilo ozbiljnih gradova. Dakle ništa od postavke nije netačno, samo je pitanje da li je tačan zaključak.
vcucko vcucko 19:53 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gedza.73

Što je izbio prvi svetski rat? šta je uopšte Srbiji trebao taj rat i šta je uopšte ona tim ratom dobila?

To nije pitanje za Gvozdena, mene ili bilo koga na ovom blogu. Nego za srpske oficire tog doba, za Apisa&co, Karageorgijevce kao takve, razne jugoodbore itd. Koji su napujdali nekoliko 17-godišnjaka da smaknu ni manje ni više nego cara.

A šta je dobila? Pa nekoliko generacija manje-više gazdovanja po ovom delu sveta. Što je u konačnici ispalo pogubno, i za jedne i za druge i za pete Srbe. Gore narečene Opatije i Rovinje, Dubrovnike za izlet avionom i kafu (za čim ovde neki nariču). Opštu omrazu i etiketu okupatora. Imidž neradnika koji samo isisavaju tuđe mukom (Gastarbeit ili Zimmer frei) stečene dojčmarke. Drugosrbijance (u prevodu iberseljake koji su sticajem okolnosti videli nešto lepše od svog sela pa im njihovo selo sad smrdi). I još dosta toga "lepog", biraj.

alselone alselone 19:54 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Ja bih dodao i da su sile koje su imale razvijeno moreplovstvo tipa Venecija, Španija, Portugalija, itd. tada bile Velike Sile


A i oni koji su na neki način živeli u ćošku. Tu spada i Venecija na neki način pošto je bila okružena planinama i morima.
gedza.73 gedza.73 19:58 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Evo pogledaj samo ovo najnovije sa Dalmatincima.


Dalmaciju sam pomenuo u vezi italijanskih brodova u I svetskom ratu i Dalmacije koja je trebala da pripadne njima po Londonskom sporazumu ako se ne varam da bi nakon rata bila očišćena kako bi bila hrvatska i nije bila autonomna pokrajina poput KiM.
Pa polivaš po svima, i to nekritički.

Pa ja jedino da se samospalim na blogu kako bi dokazao da mislim na srpske komuniste bilo s ove ili s one strane Drine.
(oću da ratujem al sam pička).

Nisam to rekao.
Sa druge strane postoji mnogo više istorijskih činjenica i doprinosa kako je Dalmacija mogla da bude deo Srbije ili jedna od srpskih zemalja.

Znači Kavlovac-Ogulin-Vivovitica... pišem... dodato Dalmacija.

Aj sad još jedno pitanje molim te. Kako misliš da je to moglo da se ostvari?

Jel' znaš kako je moglo da se sačuva Kosovo? Krenete vi iz Vojvodine i to sve muško od 16 godine sa ponekim ženskim dobrovoljcem, usput se prikupi sve muško iz Beograda pa onda po Šumadiji zaključno sa Srbima sa Kosova.
Svako ko ne prihvati smatra se dezerterom i preki sud smrtna kazna streljanje.

Mogla je sa druge strane da bude Amerika sa celim Zapadom, čak i sa državama van ruske federacije Srbija bi pobedila. kako? jer je bilo nemoguće uništiti ceo jedan narod u samoj Evropi. Isto tako bi se osvojila - oslobodila Dalmacija čak i Zagreb ne bi bio nemoguć plen. Sa milion izginulih garantovana i medijska i ratna pobeda. Trajalo bi nekih pešessedamosam godina dok svet ne bi ukapirao da ludim Srbima ne može ništa.
Čak i sad nije kasno ako se većina odluči da svoje stavove i reči pretvori u dela.
Svi krenu na Kosovo ili u Dalmaciju. To bi bilo negde oko tri miliona muškaraca. Šta bi mogao da uradi NATO? Da sve pobije? Nisam baš siguran.

p.s.
A i još nešto mi pade na pamet nakon Vcuckovog komentara. nekako mi se čini da bi Srbi iz Dalmacije bolje živeli u italijanskoj Dalmaciji nego što žive u srpskoj Srbiji.


gedza.73 gedza.73 20:00 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Pa nekoliko generacija manje-više gazdovanja po ovom delu sveta.

Jadno je to bilo gazdovanje. Ali i poučno.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:01 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83

Meni je previše jednostavno kao objašnjenje


Pa to ti kažem. Da se matematički izrazim, uslovi su potrebni ali ne i dovoljni.

P.S.
O ovome o gradovima se da diskutovati. Šta i kako se dešavalo sa gradovima i u kojem vremenskom periodu.
Znaš, ovde su ljudi voleli da se nastanjuju, hiljadama godina unazad.
alselone alselone 20:02 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Aj sad još jedno pitanje molim te. Kako misliš da je to moglo da se ostvari?


Ne znam. Kažem da je moglo i da se i desilo bilo bi sa razlogom. Možda kao odvojena država, možda kao pokrajina, možda kao republika... Nemam pojma. Ovako kako je danas sigurno ne.

Jel' znaš kako je moglo da se sačuva Kosovo? Krenete vi iz Vojvodine i to sve muško od 16 godine sa ponekim ženskim dobrovoljcem, usput se prikupi sve muško i beograda pa onda po šumadiji zaključno sa Srbima sa Kosova.
Svako ko ne prihvati smatra se dezerterom i preki sud smrtna kazna streljanje.

Rat nikada nije bio rešenje za Kosovo pošto ga ratom ne bismo ni osvojli a ni izgubili. MIslim na rat sa Albancima. Izgubili smo ga na drugi način a površinski gledano kroz rat sa Amerikom.

Svi krenu na Kosovo ili u Dalmaciju. To bi bilo negde oko tri miliona muškaraca. Šta bi mogao da uradi NATO? Da sve pobije? Nisam baš siguran.

Nemam pojma što me ovo ponovo pitaš iako sam već rekao da ne pričam za danas. Mislim, znam da je kul da sam ja šešelj koji bi ratovao a ti me vaspitavaš demokratiji i realnosti, ali brate ohani malo.
gedza.73 gedza.73 20:03 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

ali brate ohani malo.

O.k.
vcucko vcucko 20:04 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gvozden1

Meni je super šta smo imali do sada kod vas dvojice:

- Vojvodina je manje vredan deo Srbije
- Dalmatinci Srbi su ubijali srpsku nejač
- Crnogorci su generalno govna
- Bosanci srpskog porekla su generalno govna

A kako bi bilo da ne konstruišeš?

Nije manje vredan deo ali jeste deo koji je manje doprineo srpskoj državnosti.

Ovo ostalo ne znam o čemu pričaš.


Jezušmarija

Pa u Vojvodini je očuvana srpska kultura i državnost, vekovima. Gde drugo?!
macak_tosa macak_tosa 20:06 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gvozden1
alselone
Pa i ne pričam o sebi i svom doprinosu, nego o Valjevu i Topoli.
A tebi to smeta.


Pričaš, jer se to isto Valjevo danas sastoji od ljudi koji su se slučajno rodili tu kao i ti.

I šta si ti ovim rekao, leba ti?

Ja pričam o doprinosu ondašnjih Valjevaca uspostavljanju srpske države, i da je on veći od doprinosa zrenjaninaca, ti krećeš o tome ko danas živi u Valjevu.
Veze sa vezom nema.
Živi ko god hoće da živi, to nikako ne utiče na dešavanja u devetnaestom veku.

Ja bih voleo da svi Srbi koji sada žive u potpuno neprijateljskom okruženju, dođu da žive u Srbiji.
Jer - živeti okružen tolikom mržnjom u državama nastalim od krepale Jugoslavije nije dostojno ljudi.
Pa kako nam bude.
A prostora ima dovoljno - samo tokom ovoga meseca sam bio u Zaječaru i okolini, Kraljevu i okolini, Čačku i okolini.
Milina jedna kako sve to lepo izgleda.
Engleza ima cca 55 miliona na samo cca 110 hiljada kilometara kvadratnih, nas na 40 procenata manjoj površini nema ni 8 miliona.
Dakle, prostora ima onoliko.
Što bi se Srbi 'jebavali' sa kalakurcijom i bašibozukom koji im neprestano radi o glavi.
maksa83 maksa83 20:15 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Zakuni se!

freehand freehand 22:02 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
Rekoh, mnogo je toga na ruskoj duši protiv Srbije, ne samo komunizam.

Zato sve na tas, i dobro i loše, i kod Rusa i kod zapada.

Pa kad ti staviš sve na tas, šta preteže?

Ništa ja ne predlažem, evi stavio sam to na tvoj sopstveni tas.

Konstatujem kako ovde godinama čitam kako je komunizam najveće zlo u istoriji civilizacije i koje može da zadesi nekoga, kako je ovde kriv za bukvalno sve, i sad čitam da nam Rusi nisu naneli nikakvo bitno zlo tj. da je ono koje nam je Zapad naneo, citiram, 100x gore, citat završen.

Samo sam uzeo dve tvoje kategorične tvrdnje koje kad staviš jednu pored druge cela stvar pada strmoglavce.

Pa sad da revidiramo ili da je komunizam najgore zlo na svetu koje je krivo za sav naš kolaps (i današnje stanje), ili da revidiramo nam Rusi nisu naneli neku štetu na koju bi se čovek obazirao.

Ne moram ja ništa da biram, nego ti.


Pa sad... Komunizam je kao ideja i praksa nastao na Zapadu, a odatle, čitav vek kasnije, izvezen u Rusiju.
A kad je u pitanju taj sovjetski reeksport komunizma - evo jedne fotografije komunističkog mitingau Beogradu. Godina je 1920. I pokazuje koliko su Srbija i Kraljevina SHS u nastajanju već tada bile napredne


gvozden1 gvozden1 22:20 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou



Što je izbio prvi svetski rat? šta je uopšte Srbiji trebao taj rat i šta je uopšte ona tim ratom dobila

Ovo preskočih, a nisam hteo.
Dok odgovoram na deo komentara planiram da odgovorim i na drugi, al jbg, zaboravi se, godine :)

Znači

"šta je uopšte Srbiji trebao taj rat"

Zanimnjivo i neočekivano pitanje.
Nije zanimnjivo zbog teškog odgovora nego suprotno, zbog lakog, a neočekivano jer sam verovao da je odgovor ogromnoj većini poznat - Srbiji rat nije trebao, svim silama se trudila da ga eskivira, ali nije mogla, Švaba udario i morala je da se brani.

Ne postoji ni jedan jedini dokaz da je srpska vlada imala išta sa atentatom.

Apis i Voja Tankosić jesu imali, ali ne sa samim atentatom već sa Mladom Bosnom.
Oni su njih gledali kao neozbiljne, nesposobne klince (čak je Voja Principa odbio kad je ovaj tražio da ga obučava)
Oružje im jesu dali, ali isto tako i tražili da od ga vrate, da se ne igraju sa tim.

Dakle nivo, ma klinci neki, teraj to u pm.

Da su Voja i Apis organizovali atentat sigurno ga ne bi izvršio Princip, nesposoban i nevešt, i ne bi se atentat desio takoreći slučajno (vozač pogreši put, kola sa Ferdinandom stanu pred Principa, ovaj zažmuri i opali)

Crna Ruka je bila ozbiljnija organizacija od Principa nesretnoga.
freehand freehand 22:38 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

vcucko
gedza.73

Što je izbio prvi svetski rat? šta je uopšte Srbiji trebao taj rat i šta je uopšte ona tim ratom dobila?

To nije pitanje za Gvozdena, mene ili bilo koga na ovom blogu. Nego za srpske oficire tog doba, za Apisa&co, Karageorgijevce kao takve, razne jugoodbore itd. Koji su napujdali nekoliko 17-godišnjaka da smaknu ni manje ni više nego cara.

A šta je dobila? Pa nekoliko generacija manje-više gazdovanja po ovom delu sveta. Što je u konačnici ispalo pogubno, i za jedne i za druge i za pete Srbe. Gore narečene Opatije i Rovinje, Dubrovnike za izlet avionom i kafu (za čim ovde neki nariču). Opštu omrazu i etiketu okupatora. Imidž neradnika koji samo isisavaju tuđe mukom (Gastarbeit ili Zimmer frei) stečene dojčmarke. Drugosrbijance (u prevodu iberseljake koji su sticajem okolnosti videli nešto lepše od svog sela pa im njihovo selo sad smrdi). I još dosta toga "lepog", biraj.



Dabre... Aneksiona kriza, pripreme za prekompoziciju čitavog evropskog i kolonijalnog prostora i sve što se u tom periodu događalo ništa tupamarosima ne znači. Rusi, Kominterna i srpski komunisti.
Nema ko drugi da zajebe.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:45 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83



Edit: da kažem da za rat u Bosni krivim Aliju Izetbegovića, njegovih je tu 98%.

Krivci su drugi.
Alija je bio nesposobni fanatik u kome se nadulo govno a on mislio da je srce. Ni ostale "vođe" nisu bili vizionari a ni puno sposobniji.
Alija je bio potpisao Kutiljerov plan, koji je bio zadnja ozbiljna šansa da se izbjegne bosanska klaonica, ali je u Sarajevo došao američki ambasador Zimerman i poslije te posjete Izetbegović povlači potpis na dogovor. Zavjesa na ratnoj pozornici se počela dizati.
U interviju jednoj od sarajevskih televizija Dodik direktno optužuje dvije-tri velike zapadne ambasade da miniraju svaki dogovor koji postignu lokalni političari. Navodi te propale dogovore i objašnjava kako iz tih ambasada zovu pregovarače, ubjeđuju ih da taj dogovor nije povoljan i da će oni pomoći da se postigne drugi, povoljniji. Tvrdi da su i njega zvali ali da on nikad nije prvi odustao od dogovora.




freehand freehand 22:51 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

milisav68
gedza.73
od Staljina koji je tamanio svoje Ruse sve u šesnaest)

Staljin je bio Gruzijac :)

Aj sad...
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:06 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
Rusi su uterivali u komunizam zato što je to bio najefikasniji način za centralno upravljanje sa jednog mesta svim tim "novostečenim kolonijama".

Čitam neki dan kako je SSSR-a Kubi "prodavao" naftu višestruko jeftinije nego što je bila tržišna cijena a od Kube kupovao šećer po cijeni koja je bila 9 puta veća od tržišne. Interesantan odnos prema koloniji.
Makso, kako vidim ovdje na blogu si jedan od najvećih stručnjaka za SSSR-a sa posebnim naglaskom na Rusiju pa bih te molio da uputiš malo na ststistiku robne razmjene između SSSR-a i ostalil članica "komunističkog" bloka. Ovo zaista molim, bez ironije.
Meni se čini da su te "kolonije" imale više vojnu nego ekonomsku ili ideološku funkciju.
Da nije bilo tih kolonija NATO bi bio već 1945 na granicama, ratom iscrpljenog, SSSR-a. Danšnja situacija to potvrđuje.
freehand freehand 23:09 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Čitam neki dan kako je SSSR-a Kubi "prodavao" naftu višestruko jeftinije nego što je bila tržišna cijena a od Kube kupovao šećer po cijeni koja je bila 9 puta veća od tržišne. Interesantan odnos prema koloniji.

A i Severna Koreja je sedamdesertih bila ekonomski razvijenija od Južne. Dok je SSSR mogao da energetski pdoržava.
To što je i sa stanovišta demokratije i ljudskih prava bila barabar a možda i bolja od svoje južne braće, spremnije na kolaboraciju i sa Japancima pre Amerikanaca na stranu.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:22 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

alselone

A moze i obrnuto. Zamili dokle bi se cuo plac i zapomaganje da se ovakav debakl desio dok je tramponja u oancelariji.

Menije je drugo pitanje interesantno.
Bajden je obećao da će kad dođe na vlast poništiti Trampove loše odluke. Neke je i poništio.
Zašto nije ponoštio i ovu odluku o povlačenju iz Avganistana i da li je zaustavio izgradnju zida na meksičkoj granici? Ako nije, zašto nije?


vrabac_onaj vrabac_onaj 23:40 07.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

kamilo_emericki

Meni se čini da su te "kolonije" imale više vojnu nego ekonomsku ili ideološku funkciju.


Tako nešto kaže i Čerčil u onim svojim memoarima za koje je dobio Nobela. Tačnije, piše kako mu je upravo tako Staljin i obrazložio tu potrebu za stvaranje tog istočnog bloka bez ikakvog uvijanja. Bafer zona između zapada i Rusije.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 02:10 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Sa druge strane postoji mnogo više istorijskih činjenica i doprinosa kako je Dalmacija mogla da bude deo Srbije ili jedna od srpskih zemalja.


Razumem da pricas o proslom vremenu odnosno jednom drugom mogucem svetu ali je problem da ovo ne vazi za Srbe samo. Sta bi Madjari, Grci ili Jevreji tek mogli da kazu iz danasnje perspektive? I onda kad imas situaciju da vise naroda polaze istorijsko pravo na isti prostor eto zacas razloga za sukob.
alselone alselone 03:37 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

kamilo_emericki
maksa83


Edit: da kažem da za rat u Bosni krivim Aliju Izetbegovića, njegovih je tu 98%.

Krivci su drugi.
Alija je bio nesposobni fanatik u kome se nadulo govno a on mislio da je srce. Ni ostale "vođe" nisu bili vizionari a ni puno sposobniji.
Alija je bio potpisao Kutiljerov plan, koji je bio zadnja ozbiljna šansa da se izbjegne bosanska klaonica, ali je u Sarajevo došao američki ambasador Zimerman i poslije te posjete Izetbegović povlači potpis na dogovor. Zavjesa na ratnoj pozornici se počela dizati.
U interviju jednoj od sarajevskih televizija Dodik direktno optužuje dvije-tri velike zapadne ambasade da miniraju svaki dogovor koji postignu lokalni političari. Navodi te propale dogovore i objašnjava kako iz tih ambasada zovu pregovarače, ubjeđuju ih da taj dogovor nije povoljan i da će oni pomoći da se postigne drugi, povoljniji. Tvrdi da su i njega zvali ali da on nikad nije prvi odustao od dogovora.



Rat je imao da počne i mislim da do nas nije bilo mnogo. Da smo i drugačije radili, isto bi bilo.
Tu nije važan pokazatelj samo odnos Amerike i Muslimana, nego i odnos Hrvata i Nemaačke.

Jer, ako je Alija kriv za rat, što objektivno i jeste, kako nikada nije kažnjen za to. Da li možda zato što je uradio ono što su tražili od njega?

Tako da uopšte ne razumem ono insistiranje na "Mi smo počeli zveckati oružjem, zato smo i dobili po pičci". Dobili bi svakako.

Kao što i danas dobijamo mnogo loš tretman iako smo pohapsili kompletno rukovodstvo i vojske i policije, više nego Nemačka posle WWII, iako smo se naizvinjavali svima i trpeli razna politička poniženja i iživljavanja...Nije mnogo do nas.
alselone alselone 03:39 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou


Razumem da pricas o proslom vremenu odnosno jednom drugom mogucem svetu ali je problem da ovo ne vazi za Srbe samo. Sta bi Madjari, Grci ili Jevreji tek mogli da kazu iz danasnje perspektive? I onda kad imas situaciju da vise naroda polaze istorijsko pravo na isti prostor eto zacas razloga za sukob.


Jasko je meni da postoje nerešeni sukobi i nerešene terotirojalne pretenezija, ali me to ne sprečava da konstatujem neku istorijsku činjenicu. Na tu Dalmaciju pravo su mogli da polažu i Hrvati i Austrijanci, to je tačno, ali je sa istorijske perspektive potpuno je svejedno ko je od njih danas faktički vladar, jer je glavni cilj ispunjen.

alselone alselone 04:10 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Rat je imao da počne i mislim da do nas nije bilo mnogo. Da smo i drugačije radili, isto bi bilo.
Tu nije važan pokazatelj samo odnos Amerike i Muslimana, nego i odnos Hrvata i Nemaačke.

Tako da uopšte ne razumem ono insistiranje na "Mi smo počeli zveckati oružjem, zato smo i dobili po pičci". Dobili bi svakako.

Kao što i danas dobijamo mnogo loš tretman iako smo pohapsili kompletno rukovodstvo i vojske i policije, više nego Nemačka posle WWII, iako smo se naizvinjavali svima i trpeli razna politička poniženja i iživljavanja...Nije mnogo do nas.


Disklejmer: OVo nikako ne znači da mi nismo grešili. Ne, naprotiv, gde god smo mogli da pogrešimo i spotaknemo se, mi smo to i uradili.
gedza.73 gedza.73 05:42 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Srbiji rat nije trebao, svim silama se trudila da ga eskivira

Srbija je počela da se širi. To nije odgovaralo ni Austrougarskoj ni Rusiji ni ostalim velikim silama. To ne odgovara ni danas. niti će. Svaki put ćemo da dobijemo preko nosa. Može da se desi u nekoj drugačijoj konstelaciji drugačiji rezultat ali će svaka proba da bude plaćena sa mnogo žrtava.
Oružje im jesu dali, ali isto tako i tražili da od ga vrate, da se ne igraju sa tim.

Nisu Apis i Voja baš toliko bili naivni. Svet je tražio povod. Pitanje je u stvari zašto smo im dali povod i zašto taj povod nije izbio na nekom drugom mestu (a imalo je nekoliko kriza)

Umesto da smo devedesete oljuštili sve slojeve sa fasade i krenuli sa novom mi smo sa Srbima koji su rasturili kraljevinu Jugoslaviju podeljenu na banovine i stvorili komunističku Jugoslaviju podeljenu na nacionalne republike krenuli u odbranu srpskih interesa tako što oficir JNA sa Plitvica dobija premeštaj u toku rata u Vojvodinu a samo dve godine kasnije priča o srpskim interesima i o tome koliko je država uložila u njegovo vojno obrazovanje pa je zato on skupa igračka koja se čuva u vitrini. Ta zla krv koju su takvi likovi uneli u onih Kovačevićevih 25 srpskih podela se ne rešava guranjem pod tepih nego upiranjem prsta u krivce.

A onda ako treba da se gine, neka se gine. Ponovo kažem da su Srbi bili tako jaki na oružju kao na rečima, da su bili tako jedinstveni u odbrani kao na blogu i da su žrtvovali veći deo svog stanovništva (naravno i civilnog) rat ne bi bio izgubljen. Nije mogao da bude jer bi se dobio ogromnim brojem žrtava. Voleo bi' da vidim koliko je Srba na to spremno.

Ovo već ne repliciram tebi nego mi palo napamet u vezi pravoslavlja. Zar nisu srpski komunisti, deca Srba rušili te srpske pravoslavne crkve? A onda ti isti (ili njihova deca) koji su rušili i proganjali sveštenike, tužekali ljude za 'Pomoz bog' su početkom rata počeli da pričaju o ugroženosti pravoslavljja i o tome koliko nas mrze katolici.

Dominantna religija u Srbiji je hrišćanstvo, odnosno pravoslavlje. Po poslednjem popisu iz 2011. godine, pravoslavni vernici čine oko 85% stanovništva Srbije.

Jel neko brani tim pravoslavcima da nedeljom budu u crkvi? Zašto su crkve prazne? Jel katolik stoji sa batinom na ulazu? jel su Srbi pravoslavci pošto nose ogroman krst na retrovizru iako diluju drogu? Ili su Srbi pravoslavci jer se pobiju ko će d' uzme dukat iz božićne česnice? Gde su ti veliki pravsolavci koji su u Beogradu nakon rata stali i zaštitili od svojih komunista hram Svetog Save koji su nakon švapskog parkinga od hrama napravili magacin (ili je bilo obrnuto) ili postavljali za sveštenika komunističkog predsednika mesne zajednice?





gedza.73 gedza.73 05:57 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Razumem da pricas o proslom vremenu odnosno jednom drugom mogucem svetu ali je problem da ovo ne vazi za Srbe samo. Sta bi Madjari, Grci ili Jevreji tek mogli da kazu iz danasnje perspektive?

Setio sam se u međuvremenu da sam naišao na toponim Dalmatinsko Kosovo. Ne Kosovska Dalmacija. Ako ne grešim u zaključivanju, a možda neko bolje zna, onda najverovatnije su Srbi sa Kosova izbegli u Dalmaciju i tamo bili prihvaćeni. Tako su i moji preci (verovatno većine sa ovih prostora) bežali od rata u mirnije i obradivom zemljom bogatije krajeve.
Prema Končarevićevom srpskom ljetopisu, tada je u Dalmaciju došlo više hiljada srpskih porodica sa mnogim sveštenicima u mjesta napuštena od starosjedioca - Hrvata. To potvrđuje i zvanični izveštaj mletačkoj vladi iz 1527. godine, u kome se kaže da se više hiljada srpskih porodica naselilo u Kninsku krajinu, Bukovicu u Kotare.

633. godine, iz Bosne i Srbije, zbog turskih zuluma, jaki broj srpskih porodica prebjegao je na mletačku teritoriju i naselio se na prostore oko Zadra, Šibenika i drugih gradova o čemu je zvanični izveštaj poslao lično dalmatinski providur Frančesko Zena. No petnaestak godina kasnije kužna epidemija pohodila je ove krajeve, naročito oko Šibenika, i odnijela na hiljade duša dok se dio stanovništva zbog gladi, odselio u druge pokrajine..

A onda
Arhimandrit manastira Krupe, Gerasim Zelić, zabeilježio je da se zbog gladi 1774. godine, u Tursku i u Austrijsku monarhiju (u Srem ponajviše) iselilo oko 1.000 srpskih porodica. Generalni providur za Dalmaciju u jednom izveštaju iz 1790. godine navodi da je na području Zadra u 12 srpskih sela i 89 zaselaka bilo 24.313 duša.

Dok danas
jada nam se 73-godišnja Đurđija Šeat, koju smo prvu sreli u Kosovu. Plačnim glasom priča nam kako je prije četiri mjeseca ostala udovica. Umro joj je suprug, a trojica sinova su u dalekoj Australiji.


Onda kažemo Dalmacija jeste srpska i trebala bi da bude u sastavu Srbije ali Albanci sa Kosova, koji su se doselili iz Albanije tokom Titove vlasti i vlasti Envera Hodže (još jednog dičnog komuniste) ne mogu da budu jedna država sa Albanijom.


alselone alselone 05:59 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Onda kažemo Dalmacija jeste srpska i trebala bi da bude u sastavu Srbije


Ko vi ovo kažete?
gedza.73 gedza.73 06:22 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

alselone
Onda kažemo Dalmacija jeste srpska i trebala bi da bude u sastavu Srbije


Ko vi ovo kažete?

Možemo da se igramo i na ovaj način ali je poprilično dečije. Gde sam rek'o, kad sam rek'o, ja sam samo postavio pitanje (što je mnogo komfornija pozicija). Osim toga prvi deo se odnosi na tebe, drugi ne. Ali drugi deo ima malo veze sa ovim što ja pričam. proslavu 600 godina boja na Kosovu u Dalmaciji je organizovao Socijalistički savez radnog naroda Hrvatske zajedno sa SPC dok je svečani ručak bio u Domu JNA. Dakle oni koji su proganjali crkvu su se setili svoje srpske istorije kad je zagudelo. ne branim ja Hrvate, naravno da su Srbi imali legitimitet da brane svoje živote al' sad kada je sve prošlo trebalo bi nešto naučiti iz ratova devedesetih kako se greške ne bi ponavljale. S obzirom na istoriju XX veka nekako mi deluje kako bi Srbija ponovo ušla u isti krug nadajući se drugim rezultatima. Ako je tako (a propagandom od par meseci bi moglo) onda je mnogo lošo. Samo što će od puške opet da se izvuku oni najglasniji koji bi puškom branili srpske interese. Ili obrnu priču kao pokojni Drago Kovačević.

gedza.73 gedza.73 06:48 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

A i Severna Koreja je sedamdesertih bila ekonomski razvijenija od Južne. Dok je SSSR mogao da energetski pdoržava.
To što je i sa stanovišta demokratije i ljudskih prava bila barabar a možda i bolja od svoje južne braće,


Čaušesku nije ono što pričaju, Severna Koreja sa stanovišta demokratije barabar sa Južnom... Znači samo Amrikanci da napuste Južnu Koreju i ostave svoje saveznike a onda da SSSR na čelu sa Putinom ponovo ušeta na poziv legitimne vlade ima bog da ih vidi

Mada kad se pročita biografija Kim Sunga vidim što su ti srcu dragi.
Још у младости показивао је изузетне способности у организовању пре свега милитантних група, као и наклоност комунизму као идеологији

Стаљин је тражио савет од Лаврентиј Берија ко би мога да буде вођа Кореје. После неколико сусрета са Кимом, он је њега преложио Стаљину.

Baš onako kako kažeš legalistički i na poziv naroda Koreje Drugu Staljinu predloži Drug berija ko će da bude vođa Koreje i oni odaberu lika koji je sam sebe nazivao 'Postati Sunce'

A obrazac je sličan kao i u Afganistanu. Krene jedna sila da se meša, onda uleti druga i napravi se čudo.
под утицајем СССР северни део је брзо формирао засебну државу. Одмах након формирања Демократске Народне Републике Кореје, 9. септембра 1948. године, постао је први председник владе ДНР Кореје. Убрзо га због граничног инцидента очекује вома турбулентан Корејски рат. Уз велику помоћ Кине у људству и Совјетског Савеза у оружју, Северна Кореја је успела да се врати на пређашње границе на 38 паралели. Корејски рат је однео велики број жртава на обе стране. Процењује се да је погинуло преко 1,2 милина људи

A s obzirom da je tebi Tito velikan (koji je ipak gradio manje drumova nego sadašnji predsednik i ne znam kome smetaju ti drumovi danas) isto me ne čudi da ti odgovaraju uređenja koja
Паралелно са јачањем земље јачао је и култ личности те је постао незаменљив као врховни вођа Северне Кореје.

Ovo je stvarno mala cena za industrijalizaciju i razvijenu ekonomiju

Верује се да је преко милион људи убијено током његове владавине у концентрационим логорима.

kao i za demokratiju. Naravno onako kako je komunisti zamišljaju
bio lider Demokratske Narodne Republike Koreje tj. „Severne Koreje“ od njenog nastanka 1948. pa sve do smrti 1994. godine.

Nakon smrti je dobio titulu „večitog vođe“.

u Severnoj Koreji postoji preko 500 njegovih bista i spomenika. Jedan od najvećih bronzanih spomenika ne samo u Koreji nego i čitavom svetu posvećen je njemu i nalazi se u Pjongjangu

Dok je SSSR mogao da energetski pdoržava.

Da bre, baš je dug spisak zemalja koje je SSSR 'usrećio'. Sve su uređene, demokratske države u kojima nema sistemskih problema.








alselone alselone 06:56 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Možemo da se igramo i na ovaj način ali je poprilično dečije. Gde sam rek'o, kad sam rek'o, ja sam samo postavio pitanje (što je mnogo komfornija pozicija)


Sad mi je jasno.

- Svađa ti se
- Iskrivljuješ ono što sam rekao
- Spominješ nešto što sam rekao pre par godina

Pa ti traba da dobiješ menstruaciju!

Šta treba raditi u tim momentima, iskustveno gledajući:
- Priznati krivicu
- Sklanjati se
- Ne ostvarivati eye contact
- Sačekati par dana


Tako da.

Jeste Gedžo u pravu si sve, izvini. Ljubim te.
gedza.73 gedza.73 07:21 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Jeste Gedžo u pravu si sve, izvini. Ljubim te.


Izvini molim te jesam malo narogušen pa se preko tebe svađam sa nekim imaginarnim likovima. Nisi kriv nego sam preterano reagovao na neke stvari koje si napisao koje bi' u drugoj situaciji prihvatio kao zezanje. Tako da jesi u pravu što se tiče mene ali i dalje smatram kako bi trebali malo da pretresemo svoju istoriju, šta smo kad, gde i u kojim situacijama gubili, kad dobijali i da na osnovu toga izvljačimo i pouke i zaključke. I dalje smatram kako svi Srbi ne mogu da žive u jednoj državi. Nemoguće je. U Beču je posle Austrijanaca po poslednjem popisu najviše Srba (4,1 posto). Iz tog istog Beča je krenula najveća vojska tog doba na tu istu Srbiju. I opet je katolički beč za mnoge Srbe bolja opcija od pravoslavnog grada u Srbiji.
Mislim kako treba više da radimo na tome. I da ne rešavamo tuđe probleme dal je Trentino Alto Adiđe austrijski ili italijanski.

Posebno ne bi trebali da aboliramo naše rukovodstvo koje jeste vodilo Srbiju i Srbe nakon II svetskog rata i koje je doveli te iste Srbe u gubitničku poziciju tako što su upropastili svojom ideologijom startne pozicije od nacionalnih preko istorijskih do ekonomskih.

A to što sam pomenuo je bila možda neprimerena rakcija na, onako kako sam ja shvatio, da su svi van Šumadije govna. Što nije istina, pa mi malo muka da se stalno pravam i onda sam poteg'o kulovski odgovor.

Još jednom izvini.
gedza.73 gedza.73 07:40 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

I kako bi' se još opravdao. Ako pričamo o kriminalcima i kažemo kako ima policajaca i pripadnika žandarmerije koji su umešani u kriminalne radnje da li smo onda rekli kako su svi u policiji govna ili treba da ćutimo kako se ti pripadnici policije - kriminalci ne bi uvredili?
Da ne budem hardcor Šumadinac kako treba rodnoneutralno da se nazovu takvi kriminalci a da se ne uvrede (koliko vidim ima dobar broj njih koji tamani svoje Srbe onako baš predano). Nisam nikad napisao Željko Mitrović je super što je Šumadinac a Vučelić je mnogo loš jer je Crnogorac nego su mi isti jer pripadaju istom miljeu i ne zna se ko je naneo, a i nanosi, više štete.
p.s.
I gde si ti čuo da Šumadinci pominju pripadnost svom plemenu počev od askurđela a i par generacija pre njega od kojih su bar trojica bila sa Kolumbom kad je otkrio Ameriku.
maksa83 maksa83 07:54 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Makso, kako vidim ovdje na blogu si jedan od najvećih stručnjaka za SSSR-a sa posebnim naglaskom na Rusiju pa bih te molio da uputiš malo na ststistiku robne razmjene između SSSR-a i ostalil članica "komunističkog" bloka. Ovo zaista molim, bez ironije.

Čika kamilo tebi svakako ne bih da dugujem odgovor.

Nemam pojma kako si mene identifikovao kao eksperta pored ovolikih Rusofila, tako da bih ja te brojeve morao da jurim isto kao i bilo ko drugi. Ono što ipak mogu sa sigurnošću da ti kažem je da život u tom istočnom bloku nije bio nimalo udoban ni zabavan, i to mogu da ti kažem iz "prve i po ruke" pošto sam i Poljsku i Mađarsku video u to vreme, i onda video kada je sve to prošlo. Biti pod Rusima, pardon, Sovjetima posle 2. svetskog rata svakako nije bilo blagorodno po ta društva, o tome siguran sam postoji solidan konsenzus u tim društvima (verujem da postoji i tamo neki procenat koji se loži na dobra stara vremena čvrste ruke i uravnilovke, kao i u svakom narodu uostalom).

Umesto toga mogu da ti preporučim knjigu The Russian Moment in World History koju jeste pisao američki istoričar ali nema "zli Rusi" slant, naprotiv vrlo je što se kaže afirmativan, i prilično dobro slika put Rusije od krljanja sa Vikinzima i Mongolima pa do danas, kakvo je to mesto, zašto je takvo i koja mu je priroda.
maksa83 maksa83 07:59 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Tako da uopšte ne razumem ono insistiranje na "Mi smo počeli zveckati oružjem, zato smo i dobili po pičci". Dobili bi svakako.

ŠBBKBB su nezahvalne kategorije, ali kada se već igramo toga ja bih rekao da bi to dobijanje po pičci sa velikom verovatnoćom izostalo da se u Krajini nije desila balvan revolucija koja je organizovana i stimulisana upravo odavde.
gedza.73 gedza.73 08:20 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Poljsku

U Poljskoj su bili loši putevi. Onda počinje dobar asfalt, širi se u nekoliko traka, okolo golom betonu (šuma u daljini) i posle nekoliko stotina metara ponovo suženje i šuma. U toj šumi Poljak (šta god drugi pričali ja tim Poljacima dugujem ličnu zahvalnost) držao restoran u nekoj baraci. Piletina tako dobra da mi ostala u sećanju. I posle nekoliko stalnih svraćanja pita ga otac čemu služi ono proširenje puta (bandere i žice isto udaljene).
- To je ruski aerodrom. Za sletanje ruskih aviona.

Iz peglice Poljak vadio motor za jedne najlon čarape. U prodavnici si mogao da očistiš rafove za nikakve novce. Imali su za igračke, neku vrstu izviđačkih jakni od onog teškog sukna (bio sam dete u fazonu Otpisanih) i školski pribor tačkice.
Jad i beda. Kad sam već mator i težak čovek mi dođe žao one sirotinje i onih jadnih prodavačica koje su se posle domunđavanja polomile da nabave tačkice kako bi pokrile novac koje su dobile.

Na jednom graničnom prelazu su radili par carinika koji su bili izbeglice u Bosni i pričali čistim bosanskim. Taksista je pričao kako je osnovnu školu završio čini mi se u Prijedoru.

Što sad oni toliko grebu da budu američka umesto ruske kolonije nije mi jasno.

Bugari su imali vic (njima je tokom ruskog komunizma bilo zabranjeno da cela porodica napusti državu nego su im na primer u četvoročlanoj porodici jedno dete zadržavali, uslovno, kao taoca) kad Bugarin posle svakog natovarenog džaka pšenice poljubi vagon. Gleda ga naoružan Rus pa pošto Bugarin a džak a poljubac upita ga što ljubi vagon.
pa bratko da nije vagona ja bi' peške nosio džakove do Moskve.

U RUmuniji su osnovali navodno zajedničko preduzeće koje je služilo za isisavanje prirodnih resusrsa. Tako su od Rumunije uzeli uranijuma za narednih 300 godina.
predatortz predatortz 08:24 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

i pričali čistim bosanskim. T


Gedžo, prvi žuti!
macak_tosa macak_tosa 08:25 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
Tako da uopšte ne razumem ono insistiranje na "Mi smo počeli zveckati oružjem, zato smo i dobili po pičci". Dobili bi svakako.

ŠBBKBB su nezahvalne kategorije, ali kada se već igramo toga ja bih rekao da bi to dobijanje po pičci sa velikom verovatnoćom izostalo da se u Krajini nije desila balvan revolucija koja je organizovana i stimulisana upravo odavde.

Pošto imam običaj da pročitam tvoje komentare, smatram svojom obavezom i da ih ocenjujem.
Ovo što si napisao može da se okarakteriše kao ordinarna glupost.
Jer - je bilo mnogo stvari pre tih balvana koje su ih 'izazvale'.

A to je mislio i Josip Rajhl Kir, načelnik policije Osijeka, za kojega balvani nisu bili prepreka da komunicira i bude cenjen od strane lokalnih Srba.
Kojima su ustaše, Kirovim ubistvom, poslali jasnu poruku.
Da jasnija ne može da bude.
Jer - kada su ustaše u stanju da ubiju svoga (u slučaju Kira, ovo da se shvati veoma uslovno, jer - da je bio njihov ne bi bio ubijen), šta drugo mogu da očekuju Srbi.
A to je bila samo jedna od beskonačno mnogo poruka od novoUstaške vlasti njima upućenih.
gedza.73 gedza.73 08:30 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Sovrom se zvala. procenjuje se da su Rusi izvukli oko dve milijarde iz Rumunije. 85 posto izvoza je išlo ka Rusiji.

A za to rusko rukovođenje rudnikom se kaže
Jedna od tih kompanija bila je Sovromkvarc, koja je započela sa radom 1950. godine u rudniku Baica u okrugu Bihor, pod imenom koje je trebalo da prikrije pravi cilj njenih aktivnosti. Njena početna radna snaga sastojala se od 15.000 političkih zatvorenika, a nakon što je većina umrla od trovanja radijacijom zamenili su ih seljani koji nisu bili svesni činjenice da rade sa radioaktivnim materijalom. Rumunija je tajno isporučila 17.288 tona uranijumske rude Sovjetskom Savezu između 1952. i 1960. godine, koja je, barem delimično, korišćena u sovjetskom projektu atomske bombe

klasična imperija

A ovo je ponašanje ruskog Rio Tinta
"Hundreds of miners died as a consequence of having worked in the uranium mines and the impact on the landscape is among the worst environmental disasters in the Czech Republic," says a spokesperson for campaign group Association for the Preservation of the Environment (Calla).

In Straz pod Ralskem, 100km north of Prague, uranium was extracted between 1967 and 1993 using a process called in-situ leaching (ISL). This involved digging more than 7,000 wells and pumping more than four million tonnes of sulphuric and nitric acid and ammonium into the mine through metal tubes. Uranium was then extracted in solution.

The estimated cost for repairing the environmental damage – a process known as remediation – is almost €2 billion, with an expected completion date of 2037. In many cases the European Union covers up to 85 percent of the costs of remediation.





maksa83 maksa83 08:33 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Ovo što si napisao može da se okarakteriše kao ordinarna glupost.


Sve što si ti napisao je ordinarna glupost, a mene ne mrzi da ti objasnim i zašto mada sumnjam da će to zaustaviti tiradu novih gluposti koja će neumitno da usledi.

Josip Rajhl Kir je ubijen u julu 1991. a balvan revolucija je počela u avgustu 1990, tačnije 17. avgusta što dobro pamtim pošto sam 3 dana kasnije izašao iz vojske.
gedza.73 gedza.73 08:41 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

predatortz
i pričali čistim bosanskim. T


Gedžo, prvi žuti!

Izvini. Kiks. Podlegao sam propagandi. I zasluženi žuti.
milisav68 milisav68 08:53 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

freehand
- evo jedne fotografije komunističkog mitingau Beogradu.

Nije to bio komunistički mitiing, već miting Socijaldemokrata, kasnije ujedinjeni u Socijalističku Radničku Partiju Jugoslavije.

Komunizam u Srbiji nikad nije imao masovnu podršku, zato su za svaki slučaj postavili ćorave kutije na izborima

Svi ti (socijaldemokrate) koji su ličnim integritetom dobili te prve izbore u kraljevini, sa čime su se posleratni komunisti kitili, su nestali po raznim gulazima.

Komunisti (rukovodstvo) su bili klasična teroristička organizacija koja se nije libila da nasilno dođe na vlast, pa je tako iskoristila okupaciju.


freehand freehand 09:03 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Nije to bio komunistički mitiing, već miting Socijaldemokrata, kasnije ujedinjeni u Socijalističku Radničku Partiju Jugoslavije.

Ciketan, ispala ti jedna zagrada i njen sadržaj dok si kucao naziv partije u koju su ušli Socijaldemokrati.



Za neupućene - ovo je ciketanski način muljanja. Dakle, ta partija se zvala Socijalistička Radnička partija (komunista)
I posle kažu komunisti falsifikuju i lakiraju istoriju...


gedza.73 gedza.73 09:44 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Svi ti (socijaldemokrate) koji su ličnim integritetom dobili te prve izbore u kraljevini, sa čime su se posleratni komunisti kitili, su nestali po raznim gulazima.

A pazi koliko je ovo aktuelno. Ljude koji su dobili glasove u Kragujevcu (poznata imena) su zamenili iz beogradske centrale. Poslali su neke svoje komesare ko zna odakle dok su se lokalci povukli. Mada su komunisti regularno neke od tih ljudi koji su streljani u Šumaricama pominjali kao svoje članove iako oni nakon tih izbora više nisu bili.

Inače se po netu tačno vidi kako su prerpavljali taj period nastanka Komunističke partije uz bitna izostavljana kako bi se videla cela slika. Prepravljanja kao u Orvelovoj 1984.
vcucko vcucko 10:20 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gedza.73
Poljsku

...

Svakome prema zasluzi.
Milan Novković Milan Novković 10:29 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
Naravno da mogu, tačno bi tako i bilo, ali tu bih odao priznanje Trumponji, utoliko što je skapirao da im tamo ostanka nema i da je bolje pre nego kasnije.

Meni ga je sad malo žao, ode da održi neki predizborni MAGA skup i kaže im da se vakcinišu, a pošto je ta masa već preko vrha nafilovana srbin.info briljantnostima dobije na to BOOOOOOOOO... Pa ne znam šta si mislio rođače, sa kim imaš posla...

Ja više nemam pojma o čemu vi pričate, nego mi drugar-kolega Jevrej poslao vic - spominjao sam ga istoričar podiplomi, prodavac po profesiji, psihometrijski testovi sugerišu da može da živi od prodaje pokvarenih frižidera Eskimima (deo tajne mu je taj zevzek/jester pristup, a uz odličan humor throughout:

Jewish Sex
A modern Orthodox Jewish couple, preparing for a religious wedding meets with their rabbi for counseling.
The rabbi asks if they have any last questions before they leave.
The man asks : "Rabbi, we realize it's tradition for men to dance with men, and women to dance with women at the reception.. But, we'd like your permission to dance together, like the rest of the world".
"Absolutely not," says the rabbi. "It's immodest. Men and women always dance separately".
"So, after the ceremony I can't even dance with my own wife ?".
"No" answered the rabbi. "It's forbidden".
"Well, okay" says the man. "What about sex ? Can we finally have sex ?".
"Of course !" replies the rabbi. "Sex is a mitzvah, a good thing within marriage, to have children !".
"What about different positions ?" asks the man.
"No problem" says the rabbi, "It's a mitzvah !".
"Woman on top ?" the man asks.
"Sure," says the rabbi. "Go for it ! It's a mitzvah !".
"Doggy style ?".
"Sure ! Another mitzvah !".
"On the kitchen table ?".
"Yes, yes ! A mitzvah !".
"Can we do it on rubber sheets with a bottle of hot oil, a couple of vibrators, a leather harness, a bucket of honey and a porno video ?".
"You may indeed. It's all a mitzvah !".
"Can we do it standing up ?".
"No." says the rabbi.
"Why not ?" asks the man.
"Could lead to dancing !".
alselone alselone 10:41 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Izvini molim te jesam malo narogušen pa se preko tebe svađam sa nekim imaginarnim likovima.


Neka na moja pleća padne teret hormonskog debalansa, nije nikakav problem.

Šalim se, sve OK, nema brige, znamo se poodavno.
maksa83 maksa83 10:47 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Ja više nemam pojma o čemu vi pričate

Inicijalno je bilo oko ustoličenja na Cetinje ali je (neverovatno) odlutalo očekivanim i neočekivanim tangentama.

Ono što mene recimo zanima je što se NIKAKVA frka nije digla kada Makedoncima predata crkva na izvolte a Jovan VI koji se izjasnio za kanonsko jedinstvo sa SPC hapšen i suđen i preležao tamo po zatvorima preko 5 godina. Ovde o tome - ni mukajet, a kamoli neka frka da se digla, niš-ta, ekstremna kurcobolja.

Ja bih recimo pomislio da je to zato što Mirmidoncite nemaju izlaz na toplo more, ali to sam samo ja...
predatortz predatortz 10:55 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Ono što mene recimo zanima je što se NIKAKVA frka nije digla kada Makedoncima predata crkva na izvolte


Ništa nikome nije predato, Makedonska pravoslavna crkva je kanonski nepriznata.

Postoji Pravoslavna ohridska arhiepiskopija, koja 0d 2006. jeste autonomna, ali nad njom jurisdikciju ima SPC.
To je jedina kanonski priznata pravoslavna crkva u Makedoniji.

Pa, kaže:


Православна охридска архиепископија је аутономна помјесна црква под јурисдикцијом Српске/Пећке патријаршије. Њен основни црквеноправни акт је Устав Православне охридске архиепископије усаглашен са Уставом Српске православне цркве. Помјесна црква се управља на основу Светог писма и Светог предања, правила васељенских сабора и од њих признатих правила светих апостола, помјесних сабора и светих отаца, као и Устава СПЦ и Устава ПОА и уредаба, правилника и начелних одлука надлежних црквених власти.

На челу Православне охридске архиепископије стоји архиепископ охридски као њен поглавар. Архиепископ је предсједник аутономног Светог архијерејског синода и Светог синода. Пуноправни је члан Светог архијерејског сабора Српске православне цркве. Архиепископ има сва права и дужности епархијског архијереја у својој Митрополији скопској и њом управља уз помоћ викарног епископа.
maksa83 maksa83 11:16 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Ništa nikome nije predato, Makedonska pravoslavna crkva je kanonski nepriznata.

Pa nepriznata kanonski a crkvenog velikodostojnika koji je hteo da je pripoji SPC tamo držali u apsu 5 i po godina + kanonski priznata Pravoslavna Ohridska Eparhija je od strane Zvaničnite Mirmidoncite oterana u ilegalu, a ovde ni Alo! ni Kurir ni Informer koji su tradicionalno zabrinuti za Pravoslavlje o tome ni da beknu, a u Crnu Goru litije, ludilo, ne damo relikvije (pri čemu Milan St. Protić recimo tvrdi da nam je u Makedoniji toga ostalo mnogo više nego na Kosovu).

Vozaju te ko mačku onim laserskim pokazivačem.
predatortz predatortz 11:27 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Pa nepriznata kanonski a crkvenog velikodostojnika koji je hteo da je pripoji SPC tamo držali u apsu 5 i po godina + kanonski priznata Pravoslavna Ohridska Eparhija je od strane Zvaničnite Mirmidoncite oterana u ilegalu


O čemu ima da se piše, a da nije već poznato?
Da je učinjeno pravno nasilje nad SPC i pljačka njene imovine?
Da Makedonska pravoslavna crkva za ostale pravoslevne crkve nije ni crkva, ni pravoslavna?
Da je država Makedonija izvršila pljačku imovine SPC?

Zapravo, ti i ja se slažemo.

Sve ovo treba da duboko optereti odnose Srbije i Makedonije. Ja bih im se, recimo, u svakoj prilici i na svakom mestu najebao nane milosne.
Zašto zvaničnici Srbije to ne čine, pitaj redom od onih koji su bili na vlasti 1967., kada je sve to počinjalo, pa 2002. kada je eskaliralo, pa do ovih danas, kada je već, ako ćemo pošteno, sve to bila završena stvar.
alselone alselone 11:27 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Pisalo se o tome tada kada se dešavalo.
gvozden1 gvozden1 11:32 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Zašto zvaničnici Srbije to ne čine

Da se ne zamera Bugarima, ostavili im to izgleda :)
maksa83 maksa83 11:33 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Zašto zvaničnici Srbije to ne čine, pitaj redom od onih koji su bili na vlasti 1967., kada je sve to počinjalo, pa 2002. kada je eskaliralo, pa do ovih danas, kada je već, ako ćemo pošteno, sve to bila završena stvar.

Upravo je o tome reč, evo pitam se javno otkud ta šutnja i ignorancija potpuno nesrazmerna frci koja se diže sa Crnom Gorom? U Crnu Goru debil Miraš nije mejnstrim, a Crna Gora nije učinjela toliki zulum nad SPC kao Mirmidoncite koji su SPC proglasili praktično ilegalnom organizacijom, i - ništa.

Edit: Ne da nije ništa nego ajmo Mini Šengen, Mikro Šengen, Piko Šengen...
alselone alselone 11:35 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Da se ne zamera Bugarima, ostavili im to izgleda :)


Kakvi ostavili bre. Stvar je nisu baš hteli da pouzimaju manastire kao Milo. Sa druge strane oni su tamo u kurcu totalnom i samo im mi falimo još da ih ganjamo.

U principu je tamo stvar jasna a i donekle je maksa u pravu, nisu jednaki prioriteti, Crna Gora i Makedonija. I u tome nema apsoluno ništa čudno ili loše.
gvozden1 gvozden1 11:40 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Kakvi ostavili bre

Ko će ga znati, ali jeste napadna tišina oko ovog pitanja, i iz crkve.

A upravo je preko crkve Bugarska to područje pokušala da pripoji sebi.
alselone alselone 11:42 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Ko će ga znati, ali jeste napadna tišina oko ovog pitanja, i iz crkve.


Znam da na primer SPC ne da Makedoncima da slave dan državnosti u Prohoru pa ovi za odmazdu ne održavaju taj put do manastira.

Mislim da se samo ne diže frka ali da je stav jasan.
zaharaga zaharaga 12:10 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gedza.73



A ruska-sovjetska vojska je oterana iz Srbije-FNRJ, jos 1948.

I vraćeni sredinom i krajem pedesetih.
svake godine ubija grad neciju letinu jer se ne smeju ispaljivati protivgradne rakete,

Ispaljuju se rakete.
Jesu li ameri SRBIMA saveznici bolji nego rusi?

Kao američki saveznici smo dobili Vršac i okolinu, kao ruski izgubili Kosovo.



Bajke za decu.

Srbija NIKAD nije bila ruski saveznik.
Dobro, Karadjordje, car Nikolaj, i to, recimo da sam zanemario. Od 1948 nije.

Kako je Goli otok radio punom parom do kraja pedesetih, a tamo se islo i za recitovanje Jesenjina, to se nikakva sovjetska vojska nije vracala pedesetih. A stariji mi kazu da je 1956 cak bila neka mini mobilizacija, da se rusi-sovjeti ne bi zaleteli preko Drave dok su gusili pobunu u Madjarskoj.

A koga je malo zanimalo sta se u svetu dogadjalo, zna da je Jeljcin dobio izbore 1996, protivno svim ocekivanjima nakon uvodjenja liberalnog pljackaskog kapitalizma, ali da je bas za izbore dosla Klintova ekipa da organizuje brojanje glasova i pomogne u sirenju demokratije. Aman, nismo deca.

Plus, tada je Rusija bila u Partnerstvu za mir, tj. clan NATO pakta bez prava glasa.

Da ne tupim, kada je Kosovo okupirano, Rusija nije bila saveznik Srbije, nego saveznik Amerike.




zasto bi se rusi bacali u bitku za racun srba, koji vec 150 godina lizu dupe zapadu, misleci da ce tako postati punopravni deo europske zajednice naroda, trtemrte. Nece NIKADA


Ajde i ja da okrenem. Ako je tako onda da nas vrate u vizni režim pod sankcijama a da dobijemo slobodan ulaz u Belorusiju, Rusiju i ostale -hstane.



Mozda nisi primetio, ali to danas i jeste tako.
zaharaga zaharaga 12:15 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

milisav68
zaharaga
maksa83
svake godine ubija grad neciju letinu jer se ne smeju ispaljivati protivgradne rakete

1) Postoji neki naučni koncenzus da ta stvar ne služi ničemu.
2) Ideja da ih je ovde NATO zabranio je srbin.info level ideja.


Da, da, to kazu i za vakcine, isto!

Ne lupaj, protivgradne rakete nisu zabranjene ( ne ulazim da li rade posao), ovog leta su ih ispaljivali nekoliko puta u mom kraju.

Tamo gde to pričaju, neko je maznuo pare umesto raketa.


Ispaljuju se protivgradne rakete, znam i ja, ali, po dobrom srpskom domacinskom obicaju, privatno. Ko je blesav da ceka na drzavu! Sreca te, kad je nevreme, ne lete helikopteri i dronovi bez oznaka.
freehand freehand 13:07 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Upravo je o tome reč, evo pitam se javno otkud ta šutnja i ignorancija potpuno nesrazmerna frci koja se diže sa Crnom Gorom? U Crnu Goru debil Miraš nije mejnstrim, a Crna Gora nije učinjela toliki zulum nad SPC kao Mirmidoncite koji su SPC proglasili praktično ilegalnom organizacijom, i - ništa.

Možda zato štio u Makedoniji ima neuporedivo manje Srba nego u Crnoj gori, i zato što u Makedoniji ima neuporedivo manje Makedonaca pripadnika SPC nego u Crnoj Gori Crnogoraca koji SPC smatraju svojom crkvom?
A sigurno zato što su i litije i sve druge oblike otpora organizovali i izveli sami vernici i sveštenstvo u Crnoj Gori, a u Makedoniji, eto, nisu.
A medijska pažnja? Pa eto, valjalo bi pogledati aktuelnu situaciju i kontekst u to vreme, kazalo bi se samo, verovatno.
gvozden1 gvozden1 13:26 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou


Ispaljuju se protivgradne rakete, znam i ja, ali, po dobrom srpskom domacinskom obicaju, privatno. Ko je blesav da ceka na drzavu! Sreca te, kad je nevreme, ne lete helikopteri i dronovi bez oznaka.

Kako bre privatne rakete?
Za to do sad nisam čuo.
gedza.73 gedza.73 14:12 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

vcucko
gedza.73
Poljsku

...

Svakome prema zasluzi.

Ajde da jeste. Al' spisak zemalja je podugačak a oni se nisu ograničili na ubijanje saradnika nacista nego na zatiranje protivnika sovjetskog komunizma.

Sa VIjetnamom, gde su Amerikanci počinili genocid i strašne zločine, je, ako se ne varam, tokom devedesetih krenula privredna saradnja sa SAD. Čak mislim da je u nekim oblastima ako ne jača a onda egal sa Kinom.

Sve sovjetske kolonije su nakon devedesete većinski antisovjetske pa su na te njihove bivše teritorije komotno uselio NATO i prišao im uz dupe. Biće da nije samo bezrazložan strah koji izazivaju prozapadni mediji nego je to strah od siromaštva i totalitarizma.



kamilo_emericki kamilo_emericki 14:38 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83


Nemam pojma kako si mene identifikovao kao eksperta pored ovolikih Rusofila

Ruso i ostali fili kao ni Ruso i ostali fobi nisu nikakva garancija poznavanja toga što vole ili mrze.
Ti, za razliku od većine na ovom blogu, kad nešto komentarišeš, ironično ili ne, baziraš komentar na nekom činjenicama.
Vozeći par puta ekskurzije početkom osamdesetih, vidio sam i Mađarsku i Čehoslovačku i Poljsku.
Zapalo ih da budu vojna krajina države koja je gadno postradala u ratu za koji nije bila kriva, države koja je ni pola vijeka prije toga potrgala sa sebe okove feudalizma i počela da grabi prema industrijalizaciji dok su je drugi saplitali u svakoj prilici.
Meni se čini da je Rusija, kao i mnogi pojedinci širom svijeta, žrtva "Proizvodnje pristanka" i svako ko pokuša razložno diskutovati o Rusiji dobija etiketu Rusofila.
Mene zanimaju činjenice a ne tumačenje tumačevih tumačenja.




maksa83 maksa83 14:53 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

države koja je ni pola vijeka prije toga potrgala sa sebe okove feudalizma i počela da grabi prema industrijalizaciji dok su je drugi saplitali u svakoj prilici.

Sve te države su iz feudalizma grabile prema industrijalizaciji dok su jedna drugu ne saplitale nego krljale u bespoštednim ratovima. Istorija sveta je istorija ratove, a istorija Evrope koja nam je najpoznatija je svakako istorija krvavih ratova gde je svako sa svakim ratovao u nekom trenutku, npr. Englezi i Francuzi skoro 1200 godina sa prekidima, tj. ne bih to uzimao kao opravdanje za držanje istočnog bloka pod stegom komunizma. Može to slobodno da se posmatra kao pokušaj dalje ekspanzije Rusije koja se ipak od Moskovske Grofovije neprestano širila pripajajući sebi druge države i narode - baltičke, centralnoazijske, kavkaske, te bih i taj istočni blok posmatrao u tom ključu, sudbina je tako htela da u tom trenutku Rusija bude komunistička pa su i oni fasovali tu prelepu stvar.

Meni se čini da je Rusija, kao i mnogi pojedinci širom svijeta, žrtva "Proizvodnje pristanka" i svako ko pokuša razložno diskutovati o Rusiji dobija etiketu Rusofila.

Ima ta medalja i drugu stranu - ko god nije srećan da mu Rusi uvoze svoje ustrojstvo, bio to komunizam ili neofeudalizam/kapitalizam rusko-meksičkog tipa sa doživotnopredsednikizmom bude ofarban kao Rusofob.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:55 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

na toplo more


Ne znam zašto se stalno ističu ta topla mora? Evo moji Holanđani, recimo, uznapredovali vekovima unazad na 'ladnom moru i šta im fali.
maksa83 maksa83 14:57 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Ne znam zašto se stalno ističu ta topla mora? Evo moji Holanđani, recimo, uznapredovali vekovima unazad na 'ladnom moru i šta im fali.

Drugovi ima ladna mora gde ne možeš da se kupaš i ladna mora gde ne možeš da isploviš, to njino nije zamrznuto najveći deo godine.
kamilo_emericki kamilo_emericki 15:00 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

crossover
nsarski

Ne treba Holbruk (i onako je malo mrtav) kad imamo miroljupca, filozofa Bernard-Henri Levy-ja koji već bos pregovara sa Ahmad Masudom (sin vođe pobijenika na severu) o budućnosti zemlje.


Da, BHL ne izbija iz Avganistana još od osamdesetih, ako neko zna znanje to je on. A zna i kako se snimaju filmovi u opsednutom Sarajevu gde ni ptica ne može da proleti ali zato može BHL sa filmskom ekipom.


BHL to radi ovako. Ima video, sve sa zvukom granata koje kao eksplodiraju dok on i Lončarević zaliježu iza zida. Naravno, kamera je fokusirana tako da se ne vide ovi vojnici koji bezbrižno šetaju.
Ima priča, istinita, kako je BHL bio u Sarajevu 7 dana prije zakazanog mu vjenčanja. Zbog borbi oko aerodroma Unprofor zatvorio aerodrom i BHL ostao blokiran u Sarajevu.
Buduća mu supruga
tražila od Miterana da ide u Sarajevo i da joj izbavi budućeg đuvegiju.
Miteran, naravno odbio pa su ga nekako švercali prema Splitu da stigne na vrijeme vjenčanja.
freehand freehand 15:02 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
Ne znam zašto se stalno ističu ta topla mora? Evo moji Holanđani, recimo, uznapredovali vekovima unazad na 'ladnom moru i šta im fali.

Drugovi ima ladna mora gde ne možeš da se kupaš i ladna mora gde ne možeš da isploviš, to njino nije zamrznuto najveći deo godine.

Naročito oko holandskih Antila, u Indoneziji, oko Cejlona, Indije, Južne Afrike.
gvozden1 gvozden1 15:04 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou


Ne znam zašto se stalno ističu ta topla mora?

Toplo je ono more u kom ti nikad ne trebaju ledolomci.
maksa83 maksa83 15:04 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Naročito oko holandskih Antila, u Indoneziji, oko Cejlona, Indije, Južne Afrike.

Pa da dođeš donde moraš odnekle da kreneš.
freehand freehand 15:06 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
Naročito oko holandskih Antila, u Indoneziji, oko Cejlona, Indije, Južne Afrike.

Pa da dođeš donde moraš odnekle da kreneš.

Bitna je volja. A gde ima volje tu ima i - čega, Danice?
gedza.73 gedza.73 15:12 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

apacherosepeacock
topla mora?


Možda je i ovo zanimljivo za diskusiju. Ajzanhauer je rekao kako je prostor Jugoslavije bitan za jug Evrope dok je ruski Nikolaj Bulganjin na nekom od komunističkih plenuma izjavio kako je Jugoslavija 'drži veoma važnu i veoma ranjivu poziciju za Sovjetski Savez' u eventualnom budućem ratu sa Zapadom pošto bi se Zapadu presekle komunikacije u Jadranu. Hruščov je takođe pričao kako treba umanjiti povezanost Jugoslavije za Zapadom jer to Sovjetskom Savezu ide na štetu.
Što mi onda radimo na svoju štetu za korist Rusije?
Nešto mi deluje da čak i Putin nas gleda kao zaljubljene a korisne imbecile.





maksa83 maksa83 15:29 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Možda je i ovo zanimljivo za diskusiju. Ajzanhauer je rekao kako je prostor Jugoslavije bitan za jug Evrope dok je ruski Nikolaj Bulganjin na nekom od komunističkih plenuma izjavio kako je Jugoslavija 'drži veoma važnu i veoma ranjivu poziciju za Sovjetski Savez' u eventualnom budućem ratu sa Zapadom pošto bi se Zapadu presekle komunikacije u Jadranu.

Naravno, zato grčki komunisti nisu imali nikakve šanse, cela ona obala da padne u ruke Rusima bi za Zapad bila strateška kataklizma. Jadran bi bio nešto manja katastrofa ali opet katastrofa, cela ona obala u ruskim rukama tu prekoputa Italije + kontrola Otrantskih vrata preko Albanije, situacija na Sredozemlju bi bila izvrnuta naglavačke. Zato su Grcima počistili komunizam ko metlom a mi zaradili 10% razvodnjenu varijantu sa Titom koji je 48 obrnuo tjurak.
gedza.73 gedza.73 15:33 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

zaharaga
Da ne tupim, kada je Kosovo okupirano, Rusija nije bila saveznik Srbije, nego saveznik Amerike.

A onda je tog istog saveznika Amerike (a Rusa) Putin postavio za svog savetnika i poslao u Ukrajinu kao bitnu tačku za ruske interese.
Od 1948 nije.

usponi i padovi. Ali je Tito presudio u SKJ ko je u pravu kad je bio protiv viđenja diplomatskih odnosa sa Rusijom koje su iznosili Popović, Mićunović, Nikezić a posebna je bila afera sa jugoslovenskim ambasadorom u Bugarskoj.
A koga je malo zanimalo sta se u svetu dogadjalo, zna da je Jeljcin dobio izbore 1996, protivno svim ocekivanjima nakon uvodjenja liberalnog pljackaskog kapitalizma, ali da je bas za izbore dosla Klintova ekipa da organizuje brojanje glasova i pomogne u sirenju demokratije. Aman, nismo deca.

Ja sam se čačkao sa pajićem na ovu temu ali me apsolutno ne dotiče koga su Amerikanci postavili za predsednika Rusima. Kad su mogli da progutaju Lenjina koga su im poslali Nemci i da u toj ideologiji pobiju milione svojih sugrađana (mislim da je i Hitler izgubio bitku u brojkama pobijenih Rusa od nemačkih vojnika i od strane svojetskih komunista) pijani Jeljcin ih bar nije ubijao. A nešto se Rusi nisu usrećili ni sa Putinom koliko vidim. A posebno je smešna priča kako je Ruse osiromašio američki Jeljcin kao da su pre toga uživali u bogatstvu i raskoši kod ruskog Brežnjeva.

Inače trivija da je u Moksvi jugoslovenski otpravnik poslova a zatim i ambasador bio čovek, partizan i komunista, koji je naredio streljanje svog sugrađanina u Užicu lažno ga optužujući (sačuvan dokument koji je Baja sam napisao) kako bi mu pokrao deo imovine. Iz kuće je na ulicu izbacio ženu i petoro dece. Inače su u zaštitu svog sugrađanina stali mnogi komunisti tog kraja ali je budućem predsedniku Srbije (eeej predsednik Srbije... da je obio kiosk bez ubistva verovatno je mogao da dogura samo do ministra policije) ipak bila važnija kuća i escajg.




freehand freehand 15:34 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
Možda je i ovo zanimljivo za diskusiju. Ajzanhauer je rekao kako je prostor Jugoslavije bitan za jug Evrope dok je ruski Nikolaj Bulganjin na nekom od komunističkih plenuma izjavio kako je Jugoslavija 'drži veoma važnu i veoma ranjivu poziciju za Sovjetski Savez' u eventualnom budućem ratu sa Zapadom pošto bi se Zapadu presekle komunikacije u Jadranu.

Naravno, zato grčki komunisti nisu imali nikakve šanse, cela ona obala da padne u ruke Rusima bi za Zapad bila strateška kataklizma. Jadran bi bio nešto manja katastrofa ali opet katastrofa, cela ona obala u ruskim rukama tu prekoputa Italije + kontrola Otrantskih vrata preko Albanije, situacija na Sredozemlju bi bila izvrnuta naglavačke. Zato su Grcima počistili komunizam ko metlom a mi zaradili 10% razvodnjenu varijantu sa Titom koji je 48 obrnuo tjurak.

Zar nije Staljin držao prste striktno van cele te priče i još se oko toga debelo zakačio sa Titom?
Inače, to je razlog otkud meni komšije Grci a fun fact je da je potomak jednog od tih grčkih partizana sa beogradske gradske skupštine onomad skinuo petokraku.
Što duboko žali, godinama unazad.
maksa83 maksa83 15:41 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Zar nije Staljin držao prste striktno van cele te priče i još se oko toga debelo zakačio sa Titom?

Nije striktno, jesu oni gurali grčke komuniste ali je u jednom trenutku tj. brzo shvatio da će ta stvar da bude vrlo čupava i da ne može tu ništa specijalno da uradi, da im je pozicija nedovoljno jaka da zapravo stvaro ućeraju Grčku u komunizam, a Tita ga je krljao po cevanicama puštajući grčke komuniste da se odmaraju u Makedoniji, zbog čega su nas Grci držali na viznom režimu do Šengena.

Inače i ja sam upoznao Grka čija je tetka po slomu prebegla u Makedoniju pa je znao poneku reč. To je tip kome su se na moje oči usta otvorila i vilica ispala kada je ugledao iskrcanu Galu Videnović u letnjoj haljini. Bilo je Manolis.exe is not responding.
gedza.73 gedza.73 15:44 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

brzo shvatio da će ta stvar da bude vrlo čupava i da ne može tu ništa specijalno da uradi

Pošto krši sporazum na Jalti. 'vama Rumunija, nama Grčka'
maksa83 maksa83 15:46 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Nešto mi deluje da čak i Putin nas gleda kao zaljubljene a korisne imbecile.

Ne znam kako gleda nas ali Aleksandra Vučića je pogledao nežno i dao mu Orden Aleksandra Nevskog. Začudo nije se pri tome opterećivao time što je to tip koji je na vrhu kartela koji je u paramparčad razjebao ono malo države što se prethodno napravilo.
gvozden1 gvozden1 15:48 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

iskrcanu Galu Videnović

Kakvu bre?
gedza.73 gedza.73 15:52 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Začudo nije se pri tome opterećivao time što je to tip koji je na vrhu kartela koji je u paramparčad razjebao ono malo države što se prethodno napravilo.

Mi smo državu izgubili mnogo pre. Država koja je nastala među tridesetak prvih je već dugo cirkus od države.
gedza.73 gedza.73 15:56 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

zbog čega su nas Grci držali na viznom režimu do Šengena.

A pravoslavna braća. Doduše te vize imaju i malo veze sa republikom Makedonijom.
Ako su se već Grci ovoliko bunili danas, mogu misliti kako su tad bili oduševljeni rukovodstvom Jugoslavije koje je jednoj oblasti dodelilo ime 'Makedonija'. I u duhu dobrosusedskih odnosa a i kao neremetilački faktor regiona.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:57 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Meni venčana kuma Grkinja po ocu, isto prebezi u komunističku Jugoslaviju.
Rođena u Novom Sadu pa je teška "autonomašica", psuje 'majku beogradsku' gore nego onaj Raka u "Rodama". A keva joj Užičanka.
Pa sad ti budi načisto koji joj vetrovi duvaju kroz glavu.
Inače, ako se izuzme taj bizaran detalj, super je lik, mnogo mi je draga.
alselone alselone 16:01 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gedza.73
Začudo nije se pri tome opterećivao time što je to tip koji je na vrhu kartela koji je u paramparčad razjebao ono malo države što se prethodno napravilo.

Mi smo državu izgubili mnogo pre. Država koja je nastala među tridesetak prvih je već dugo cirkus od države.

Gurnula ga eu da dobije izbore. Nisu mu dali orden ali su mu dali novce, medijsku podrsku i hvalospeve eu funkcionera.

Nije im smetalo nista
maksa83 maksa83 16:08 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

gvozden1
iskrcanu Galu Videnović

Kakvu bre?

Au znaš kakvu. To se dešava na glavnom trgiću Uranopolisa (poslednje naseljeno mesto pre Svete Gore) tamo negde devedeset recimo šeste. Pristao neki brodić sa turistima, vidim Manolis (a pravi grčki galeb) se ukočio otvorio usta i ne trepće, ja mu ispratim taj pogled - a tamo Gala Videnović u neku 'aljinu s gola leđa, ki manekenka iz Burdu. Kada se pribrao kaže "mnogo lepa žena". Ja nehajno: "a, znam je, išla je sa mnom u školu".
gedza.73 gedza.73 16:37 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Gurnula ga eu da dobije izbore

Tog vremena se sećam. Tad je Đukanović vodio na radio Fokus emisije i mislim da je SNS jedino tu bio prisutan. Podatke koje je on iznosio o aferama i krađama su dobijali od svojih istomišljenika po službama, mislim da stranci nisu tu imali presudan značaj.
Koliko je bila loša prethodna garnitura govori činjenica da su sa tim jednim radijom oni oborili na kolena tadašnju vlast. A onda su još uspeli da okrenu svoje glasačko telo u skroz kontra smeru.

To što je dobio hvalospeve od EU može da znači kako više nisu računali na navodnu demokratsku vlast koja je počela da luduje džavnim parama... ruku na srce daleko manje nego ovi danas.


Kad izostavimo uticaj stranog faktora i uzmemo samo nas, prateći komentare i stavove na blogu kao neki mini uzorak, ko po tebi ima većinu. Sistem koji ima neke blage simptome totalitarizma i jednopartijskog sistema sa dugogodišnjim vođom ili proevropski demokratski?


Ako smo imali latentnu podršku Talibanima koji se slobodarski bore protiv američke imperije, konstantnu raspravu o liku i delu Velikana Tita, odbranu ruskog sistema i ruskih interesa meni deluje da većini glasača u potpunosti odgovara uređenje azijatske gubernije sa nepokornim višedecenijskim Lukašenkom na čelu. A mislim da ne postoji država kojoj takvo uređenje nakon raspada sistema koji se neminovno dešava nije nanelo štetu svojim građanima. Koji onda ciklično u sukobu sa realnošću i posledicama svojih odluka nakon kratkog vremena bi da se vraćaju unazad (poput Grka i petokrake) i ponavljaju iste greške.

gvozden1 gvozden1 16:52 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Au znaš kakvu

Aha, iskrcanu sa brodića.

Ja pomislio da si hteo da napišeš iskvarcanu, pa omšio.

Al ne žalim, da nisam pogrešno shvatio ne bih pročitao ovako lep opis.
Ko ja da sam je gledao :)
maksa83 maksa83 16:56 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Gurnula ga eu da dobije izbore. Nisu mu dali orden ali su mu dali novce, medijsku podrsku i hvalospeve eu funkcionera.

Nije im smetalo nista

Nisu hteli namerno da nam naude.
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:07 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
Gurnula ga eu da dobije izbore. Nisu mu dali orden ali su mu dali novce, medijsku podrsku i hvalospeve eu funkcionera.

Nije im smetalo nista

Nisu hteli namerno da nam naude.


Omaklo im se, živi su ljudi.
alselone alselone 18:06 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Nisu hteli namerno da nam naude.

Ko ni Putin.
gvozden1 gvozden1 18:37 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

alselone
Nisu hteli namerno da nam naude.

Ko ni Putin.

S tim što je on pošteniji, ne folira se kako to radi da bi u Srbiji bilo bolje, boli ga krasni za to.
Njemu Vučić odgovara zbog Rusije i on ga odlikuje, šta ga briga za Srbiju.
I to tako treba da bude, da o tome kako je u Srbiji ne brinu ni u Brisel ni u Moskvi, neka gledaju svoja posla, i neka vagaju kako im odgovara onaj koga Srbi izaberu.
Ako im paše neka ga odlikuju ako ne neka ga ne odlikuju.

Tako zapravo i jeste, samo što se Brisel folira da sve što radi radi za naše dobro.
alselone alselone 18:40 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

Meni je zanimljivo to da sto manje ljudi ostaje ovde to mi poslednji mohikanci pronalazimo razloge da se medjusobno raspravljamo.

Kad na kraju ostanu dvojica bice krvni neprijatelji.
macak_tosa macak_tosa 18:53 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
Ovo što si napisao može da se okarakteriše kao ordinarna glupost.


Sve što si ti napisao je ordinarna glupost, a mene ne mrzi da ti objasnim i zašto mada sumnjam da će to zaustaviti tiradu novih gluposti koja će neumitno da usledi.

Josip Rajhl Kir je ubijen u julu 1991. a balvan revolucija je počela u avgustu 1990, tačnije 17. avgusta što dobro pamtim pošto sam 3 dana kasnije izašao iz vojske.

Nemaš ti pojma o tim stvarima!
Ali nije to nešto ni poosebno važno (više).
gvozden1 gvozden1 18:54 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou


Kad na kraju ostanu dvojica bice krvni neprijatelji.

Dva Srbina tri partije, pa udri :)
macak_tosa macak_tosa 18:58 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
Zašto zvaničnici Srbije to ne čine, pitaj redom od onih koji su bili na vlasti 1967., kada je sve to počinjalo, pa 2002. kada je eskaliralo, pa do ovih danas, kada je već, ako ćemo pošteno, sve to bila završena stvar.

Upravo je o tome reč, evo pitam se javno otkud ta šutnja i ignorancija potpuno nesrazmerna frci koja se diže sa Crnom Gorom? U Crnu Goru debil Miraš nije mejnstrim, a Crna Gora nije učinjela toliki zulum nad SPC kao Mirmidoncite koji su SPC proglasili praktično ilegalnom organizacijom, i - ništa.

Edit: Ne da nije ništa nego ajmo Mini Šengen, Mikro Šengen, Piko Šengen...

Pošto se pitaš javno, da ti javno i odgovorim.
Pretpostavljam da je razlog tome što u Beogradu ima mnogo manje Srba poreklom iz Makedonije u odnosu na Srbe poreklom iz Crne Gore.
macak_tosa macak_tosa 19:01 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

apacherosepeacock
na toplo more


Ne znam zašto se stalno ističu ta topla mora? Evo moji Holanđani, recimo, uznapredovali vekovima unazad na 'ladnom moru i šta im fali.

Ma normalno!
Zapati se neka (glupa) mantra, pa udri!
macak_tosa macak_tosa 19:06 08.09.2021

Re: Ludilo na novom nivou

maksa83
gvozden1
iskrcanu Galu Videnović

Kakvu bre?

Au znaš kakvu. To se dešava na glavnom trgiću Uranopolisa (poslednje naseljeno mesto pre Svete Gore) tamo negde devedeset recimo šeste. Pristao neki brodić sa turistima, vidim Manolis (a pravi grčki galeb) se ukočio otvorio usta i ne trepće, ja mu ispratim taj pogled - a tamo Gala Videnović u neku 'aljinu s gola leđa, ki manekenka iz Burdu. Kada se pribrao kaže "mnogo lepa žena". Ja nehajno: "a, znam je, išla je sa mnom u školu".

Gde je Gala sada?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana