Život

Nešto

mikele9 RSS / 25.09.2021. u 21:31

Događalo mi se da... naizgled iznenada, neočekivano. Uleti tako u moj tadašnji život. Ne znam kako. Ni ko je. Onda se upoznamo. Onda ostane i počne da se dešava nešto. Među nama. Ili iščezne kao da je nikada nije ni bilo. Sećanje na to kratko ili dugo bivstvovanje. U mom životu. Traje do današnjih dana. Priznajem da se nekih likova ne sećam. Sećam se izgovorenih reči. Pojedinih delova tela. Lica, često ne. Situacija, da.

Prošlo je pedeset godina. Na poslednjoj izložbi. Pruža mi ruku. Obučena je u Šanel kostim boje breskve. Ja sam... Prošlo je ustvari četrdesetsedam godina. Nisam je prepoznao. Rekla mi je ime i devojačko prezime. Poljubio sam je. U obraz. Zahvalio sam joj na dolasku. Odavno je razvedena. Živi sama. Sinovi su se poženili. Sada je baka petoro unučadi. Majka, otac i sestra su joj umrli. Za brata ne pitam. A nekada smo bili najbolji drugari. Nije mi palo na pamet da pitam. Setio se mnogo kasnije. Izgledala je. Kao mlada. Devojka. Ličila je na Endi Mc Dauel. Danas, onda na izložbi je izgledala kao ostarela Endi. Ne! Nije. Kad je bila devojka ličila je na Selmu Hajek sa sve velikim sisama. Nisam je upoznao sa ženom. Posle sam ženi ispričao. Pročitala je u novinama. Morala je da dođe. Da me vidi. I to je bilo to.

Pre desetak dana. Ide prema meni žena. Lepa žena. Nešto mlađa od mene i osmehuje mi se. Zdravo Mikele! Otpozdravljam. Nikako, ama baš nikako ne mogu. Iako mi je njen lik poznat. Ne znam ko je! Ne prepoznajem ni glas. Odavno se nismo sreli. I videli. Odlično izgledaš, kažem. I ti. A što ideš sa štapom? Kako je, pita me za brata. Onda. Sećaš li se one Nove godine? Razmišljam. Vidi da se ne sećam. Bili smo u Zemunu kod Budine devojke. Bio je jak mraz. Samo nas četvoro. Posle klope i pića odvojili smo se. Oni u jednoj a nas dvoje u drugoj sobi. Kaže mi ime Budine devojke. Ništa mi ne znači. Skoro smo polomili noge ujutro. Klizali smo se do autobuske stanice. Smeje se. Jeli bilo nešto među... Samo što nisam pala na dupe kada si se 30. decembra te godine, ima tome preko šezdeset godina, pojavio na mojim vratima! Pitao si me i ja sam odmah pristala. Ni dan danas mi nije jasno! Pored onoliko devojaka, ti si odabrao mene. Nikada ni pre ni posle mi nije bilo tako lepo kao sa tobom. Nasmejala se pokazavši savršene zube. Sećaš se, imala sam isturene zube. Sredila sam to pre desetak godina. Onda sam se setio! I dalje nisam mogao da se setim njenog imena! Zdenka, Zorica, Zaga... Pojma nemam!

Često idem, nekada sam išao skoro svaki dan, u kafić Čarli. Pored stalnih gostiju, ima jedan mlađi čovek, obrijane glave. Uvek je zadubljen u knjigu. Nikada ga nisam pitao šta čita. Podigne glavu i ljubazno me pozdravi. Pita da li slikam. Ako zastanem, počne da mi priča o slikama koje slika, neke su poručene. Divno, kažem. Nisam mogao da obiđem vašu izložbu, bio sam bolestan ali sam video prikaz u Kulturnom dnevniku,. Sjajna izložba! Sećam se da je dolazio na izložbe koje sam imao u Blok Galeriji. Izgleda da je slikar. Da li je završio Akademiju ili je samouk, ne znam. On moje ime zna, ja njegovo ne. Uleteo mi je u život 2014 godine. Posle moje izložbe, Prišao mi je i čestitao. Imao sam osećaj da želi još da razgovara ali su ga drugi sprečili. Nije mi ni simpatičan ni antipatičan. Prosto tako. Danas sam ga video. Opet sa knjigom. Mislio sam da popijem kafu u Čarliju ali sam odustao. Pozdravili smo se, pitao me da li slikam. Da. Onda je rekao da je prodao sliku nekom amerikancu, čekajte da je nađem. Prčkao je po mobilbnom. Amerikanac je srpskog porekla, video je sliku na FB. A evo je! Dimenzije su 35 x 25cm na platnu. Vitez na konju sa zastavom sa krstom koja se vijori. Odlično, rekao sam. Slika je smešna, prvo sam pomislio da je nevešto kopirao Domijeovog Don Kihota. A šta čitate. Pokazao mi je naslovnu stranu, naslova se ne sećam ali je bilo nešto ezoterično. Ne bih voleo da ovo pročita! Pomalo je uvredljivo. Iznenade me često ljudi. Žene, muškarci, mladi i stariji. Pratim tvoj/vaš blog, zašto ne objavite knjigu? Najčešće. Ustvari skoro svi. Nevoljno odgovaram da nemam pretenziju da budem književnik. Pišem kada mi dođe. A dolazi sve ređe.



Komentari (327)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 14:40 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft
E,to vam je Bosna! I to ona obrazovanija.


Ne bih ovo da relativizujem ali te podeljenosti ima i u Vojvodini. A ima je danas i svim vecim evropskim gradovima gde u jednom gradu ima vise raznolikosti nego u svim zemljama Balkana (ovako mi lakse). Pitanje je koliko ova podeljenost znaci netrpeljivost i koji stepen netrpeljivosti.



Ni blizu tome.

U tim šarenim gradovima niko nije odrastao uz priče kako su mu oni drugi ubili pola porodice a da se o tome ne sme da govori.

E to, ne sme da se govori o tome i mi imamo bratstvo-jedinstvo, je uzrok 80% naših zločina u BiH. Da je to pošteno odrađeno i da nije bio tabu, ne bi ni tolike mržnje bilo.
Jer, u Bosni je ispoljen neviđen potencijal za mržnju.

I, garantujem vam, Haški sud ga je digao na n-tu!
U ljudskoj prirodi je da razmišlja ovako:
Ako za moje dete ne postoji pravda, ako za njegovu smrt ne sudite, ili sudite kao za kafansku tuču, a za njihovu decu kao za genocid, onda ću ih ubijati kao snoplje.
Sledeći rat bi bio mnogo krvaviji, zahvaljujući haškoj "pravdi".

Ne znate te ljude. Škripe zubima na nepravdu, kao što su ćutali i kuvali u sebi zbog komunističkih laži.
maksa83 maksa83 14:45 27.09.2021

Re: ,

Ako za moje dete ne postoji pravda, ako za njegovu smrt ne sudite, ili sudite kao za kafansku tuču, a za njihovu decu kao za genocid, onda ću ih ubijati kao snoplje.

Ovo je tačno, ne mogu sad da iskopavam, ali radili su neki eksperiment na nižim primatima (šimpanze recimo) iz kog je vrlo jasno da je čak i njima vrlo bitan osećaj pravde, tj. da je u zbiru bilo važnije "da bude svima isto" nego "da ja dobijem više". Probljem s pravdom je što prirodu taj koncept apsolutno ne zanima, on je produkt naše svesti, a rat je nivo ispod, animalna stvar. Dodatni problem je što svako ima svoju.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:57 27.09.2021

Re: ,

E to, ne sme da se govori o tome i mi imamo bratstvo-jedinstvo, je uzrok 80% zločina u BiH. Da je to pošteno odrađeno i da nije bio tabu, ne bi ni tolike mržnje bilo.
Jer, u Bosni je ispoljen neviđen potencijal za mržnju.



Ovo je tacno. Kad uvedes zabranu onda to posle negde izadje. A na povrsini je stvarana prica u koju skoro niko nije verovao. Da se vratim na onaj nemacki primer. Paralelno sa privrednim cudom jedna od bitnijih stvari koju su oni odradili kako treba posle rata - odnosno su bili naterani da je urade - je da su istrazivali zlocine. Nerado naravno posto je rec bila o sopstvenim zlocinima. Drugo i to je trajalo decenijama dok se nije doslo do nivoa koji sada imamo. Ali je bilo bitno pokrenuti masineriju odmah. Kod nas je uradjeno suprotno.

U SFRJ je bilo previse 'ne pricaj o tome', u zvanicnu pricu se nije moglo masovno verovati posto nije bila realisticna a nije bilo ni privrednog uporista. Koliko je samo rukovodstvo SFRJ verovalo u svoju pricu govori i cinjenica da je Hej Sloveni tek negde krajem osamdesetih postala zvanicna himna zemlje. I onda je izbio rat.

angie01 angie01 15:01 27.09.2021

Re: ,

Evo vam, najpoštenije, moje iskustvo.


eto,...a ja znam mnoge mesane brakove,...i neke moje drugarice odavde su se udavale tamo za neke "tudje", pa nisu vlajda gradile zivot sa nekima, jer je postajala skrivena mrznja,...a sto se tice Beograda i Vojvodine, gde mi je najvece iskustvo, do rata se ne secam da se neko nekako delio, pa mi nismo ni znali sta je ko, niti nas je bilo briga, na drugacija imena nemas reakciju, sem sto lepis na njih nadimke, kao i na sve druge uostalom,...sad da me neko ubedjuje kako smo se mrzeli,...pa nisam ja zivela na Marsu, nego sam odrastala, isla u skolu, igrala se i druzila sa svima njima,... o boravljenju sirom zemlje i druzenju sa svima da ne pricam, svako ima takva iskustva,...nas niko nije ucio da nekog mrzimo.
angie01 angie01 15:15 27.09.2021

Re: ,

Probljem s pravdom


problem u presudama haskog suda je objasnio jedan advokat, tj, kakav se princip primenjuje u odlucivanju,

ako nadjem, zakacicu, da ne prepricavam.

zastupam jednake arsine za sve i slazem se da neke presude uticu lose,...najneverovatije mi je sramotno slavljenje Oluje i to sa predznakom EU.
maksa83 maksa83 15:19 27.09.2021

Re: ,

zastupam jednake arsine za sve i slazem se da neke presude uticu lose,...najneverovatije mi je sramotno slavljenje Oluje i to sa predznakom EU.

Meni je neverovatno da Naser Orić odšeta kao slobodan čovek a Haradinaj bude pušten pošto su se svedocima desile neke baš loše stvari.
gvozden1 gvozden1 15:25 27.09.2021

Re: ,

Da se vratim na onaj nemacki primer

Opet greška u polazu.

Nemcima je možda bilo nelagodno da istražuju sopstvene zločine, ali nikako to nisu mogli doživeti kao nepravdu.
Nije bilo moguće da postoji Nemac koji je pravdom smatrao to što su oni uradili, što su sebe proglasili nadnaradom i krenuli da porobe svet.

Mogli su misliti da je to istina, da je takav poredak stvari, da su najjači, najbolji, ali da su pravdu u to mešali teško.

Samim tim nisu ni insistiranje na istraživanju mogli da doživljavaju kao nepravdu, možda kao nepotrebnu ili štetnu stvar, ali ne kao nepravdu.

Ovo sa Srbima je čista nepravda, i niko osim ekstremnih ekstrema, (ima ih i ovde) to ne može zvati pravdom.

Ne može ni "međunarodna zajednica" naravno. I oni su svesni nepravde, a šta im je motiv da insistiraju na nepravdi, da li njihova proklamovana želja, "da dođe do pomirenja" ili suprotno, videćemo, tj vidimo.

Ps

A što baš tebi pade na pamet Nemačka kad se priča o Srbima?
predatortz predatortz 15:28 27.09.2021

Re: ,

maksa83
zastupam jednake arsine za sve i slazem se da neke presude uticu lose,...najneverovatije mi je sramotno slavljenje Oluje i to sa predznakom EU.

Meni je neverovatno da Naser Orić odšeta kao slobodan čovek a Haradinaj bude pušten pošto su se svedocima desile neke baš loše stvari.


Najveće licemerje je presuda po kojoj je konstatovano da su se u Hrvatskoj dogodili evidentni zločini koji su za cilj imali etničko čišćenje, ali da se ne može pouzdano utvrditi ko je za njih odgovoran.

To je najklasičniji primer legalizacije genocida. Jer, koju god definiciju genocida uzmeš, nasilno proterivanje etničke grupe jeste genocid.
gedza.73 gedza.73 16:06 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft
Nerado naravno posto je rec bila o sopstvenim zlocinima. Drugo i to je trajalo decenijama dok se nije doslo do nivoa koji sada imamo. Ali je bilo bitno pokrenuti masineriju odmah. Kod nas je uradjeno suprotno.

Nisam baš siguran. Zamisli da je kod nas, kao u Nemačkoj, osuđen pa nakon izdržane kazne oslobođen zločinac bio glavni za srpsku vojsku. Šešelj, na primer, bi bio blaža varijanta i light opcija.

Ovaj bi možda bio pandan Mladiću (mada je smešno upoređivati građanski i svetski rat)
The name Bundeswehr was first proposed by former Wehrmacht general and Liberal politician Hasso von Manteuffel. The Iron Cross (Eisernes Kreuz) is its official emblem.
was a German baron and general during World War II who commanded the 5th Panzer Army. He was a recipient of the Knight's Cross of the Iron Cross with Oak Leaves, Swords and Diamonds of Nazi Germany.

After his release in December 1946... In the early 1950s Manteuffel advised on the redevelopment of the Bundeswehr.

Lik je ratova na Istočnom frontu (ako su negde Švabe kršile vojne konvencije onda su po Rusiji) po Africi, Ardenu. Visoko rangiran zapovednik. Osim ove male posleratne kazne je osuđen na 18 meseci jer je nekog osudio na smrtnu kaznu i to po Hitlerovom zakonu a izašao je na slobodu nakon četiri meseca.


U proporciji Nemci nisu uopšte kažnjeni za svoje zločine. Razmere onog što su činili tokom rata su stravične a kazne preblage. U fazonu 'možda smo vas previše kaznili posle I svetskog rata pa ćemo sad malo da budemo velikodušni'.
milisav68 milisav68 16:28 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft

I pank naravno. Pre neku godinu je ceo London (muzeji, galerije...) bio u godisnjici panka.

Ma u muzej ga je "stavila" Tačerka, ali kad se pojavio, to je bio veliki bunt protiv vlasti.Nema to veze sa kulturom, niti je to vlast forsirala.

Forsiranje nacionalističke kulture ti je po filmovima i serijama, samo je pitanje vremenskog razdoblja, od Koreje i Vijetnama, preko Iraka i Afganistana.Uvek imaš nekog lika koji je bio negde, pa ili pravi sranja ili je kul tip koji se bori za pravdu.

I ta denacifikacija Nemaca, to je samo u Holivudu, u stvarnosti je gomila zločinaca umrla prirodnom smrću.Oni bi i sad pravili haos da im Ameri ne dišu za vratom, i dalje imaš mnogo USA baza po Nemačkoj (i Japanu), za razliku od Italije, gde je ostalo par baza sa par hiljada USA vojnika.
maksa83 maksa83 16:52 27.09.2021

Re: ,

sad da me neko ubedjuje kako smo se mrzeli,...pa nisam ja zivela na Marsu,

Jesi i nisi živela na Marsu. Ja sam probao da ti objasnim da si živela u mikrosvetu u kome nisi čula tipa sa nekog ostrva pored Zadra kako kenja drugom tipu iz Zadra (za kog ne zna da je polutan) što se, citiram "druži sa Vlasima", "ja bi' ga zakla ka' janje", citar završen, niti te je majka slala u vojsku 2 godine pošto se Aziz Keljmendi domogao šmajsera i ubio 4 i ranio 5 regruta. Niti...

... što sve ne znači da nije bilo puno skroz normalnog sveta koji se ženio i udavao i družio i jebavao...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 17:14 27.09.2021

Re: ,

Nisam baš siguran. Zamisli da je kod nas, kao u Nemačkoj, osuđen pa nakon izdržane kazne oslobođen zločinac bio glavni za srpsku vojsku. Šešelj, na primer, bi bio blaža varijanta i light opcija.



Ma pricali smo o ii sv. ratu i Jugoslaviji odnosno kako su stvarane tabu teme da se o zlocinima ne razgovara.
gedza.73 gedza.73 17:20 27.09.2021

Re: ,

kako su stvarane tabu teme da se o zlocinima ne razgovara.

Onda sam ja loše razumeo pa pisao o kažnjavanju ratnih zločinaca.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:21 27.09.2021

Re: ,

Živo mi se jebe za to šta o mom učešću u ratu misle Srđan ili Anđa.



Ma ja ne mislim da je to bio rat, nego najobičnije besramno pljačkanje i otimačina i iživljavanje na civilima, organizovani zločinački poduhvat, uvijen u nekakave šatro više ciljeve da bi mladi majmuni kao ti što si bio lakše progutali i radili predano za tu stvar. A ti to godinama pokušavaš ovde da prodaš kao nekakvu epopeju kao da smo svi ovde sisali vesla i ne sećamo se toga. Pa onda i ja malo zajebavam, kad ne ignorišem.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 17:25 27.09.2021

Re: ,

A što baš tebi pade na pamet Nemačka kad se priča o Srbima?


Jebiga tebi pada ne meni. Pa vidi to da rascistis sa sobom. Niko o Srbima nije pricao nego o posleratnoj Jugoslaviji. Jos jednom: prvo procitas STA je napisano pa onda (ako ti je bas bitno) i ko je napisao.

Nemcima je možda bilo nelagodno da istražuju sopstvene zločine, ali nikako to nisu mogli doživeti kao nepravdu.
Nije bilo moguće da postoji Nemac koji je pravdom smatrao to što su oni uradili, što su sebe proglasili nadnaradom i krenuli da porobe svet.


Ne znam odakle ti ova ideja i na osnovu cega baziras ovu pretpostavku ali nije tacna. Obican Nemac koji je podrzavao naci Nemacku - a takvih je bilo mnoooogo - je to hapsenje zlocinaca i sudjenja dozivljavao bas tako. Kao nepravdu. Mozda zvuci uvrnuto ali je tako bilo. Kao dodatak tom osecaju je sluzila i prica o proteranim dunavskim Nemcima i zlocinima koje su pocinili Saveznici odnosno pripadnici CA. Od ovoga je bio stvoren neki tabu pa se o tim zlocinima do polovine devedesetih i nije ozbiljno govorilo. Inace, u bivsoj Istocnoj Nemackoj nije bilo iste vrste suocavanja sa prosloscu kao u SRN. Zato izmedju ostalog tamo zadnjih 20 godina desnica ima jako uporiste.
maksa83 maksa83 17:29 27.09.2021

Re: ,

Inace, u bivsoj Istocnoj Nemackoj nije bilo iste vrste suocavanja sa prosloscu kao u SRN. Zato izmedju ostalog tamo zadnjih 20 godina desnica ima jako uporiste.

Kao ni u Austriji, koja je marifetlukom velikih sila proglašena "prvom žrtvom Nacizma" a mahale Bečlije zastavicama ko blesavi (mislim, čovek iz Branau Am Inn, njihov, nemoždanevalja). Zato u Austriji desnica može da nabuja a u Nemačkoj nisi mogao da prodaješ Karmakov Wolfenstein zato što je igrica po zidovima imala kukaste križeve. Ali treba reći i da su se Austrijanci sami prilično otreznili od svoje bezuslovne mlađebratske ljubavi ka Nemačkoj kada su sagledali gde je to odvelo.
nikvet pn nikvet pn 17:32 27.09.2021

Re: ,

milisav68
denacifikacija Nemaca, to je samo u Holivudu, u stvarnosti je gomila zločinaca umrla prirodnom smrću.Oni bi i sad pravili haos


Један наш гастос дуго је радио код доброг газде Швабе на селу све док на тавану није нашао сакривену дедину СС униформу са припадајућим акцесоаром, Хитлерова слика included.
alselone alselone 17:36 27.09.2021

Re: ,

U bivšoj Jugoslaviji je sve bilo u redu i onda je došao Preda i sve ih pobio.
gvozden1 gvozden1 17:41 27.09.2021

Re: ,

takvih je bilo mnoooogo - je to hapsenje zlocinaca i sudjenja dozivljavao bas tako. Kao nepravdu. Mozda zvuci uvrnuto ali je tako bilo

Ta uvrnuta logika je uvrnuta, samim tim se ne računa.

A da li se uvrnutom logikom može zvati osećaj nepravde koji Srbi imaju posle svih presuda i svih osuda samo srpske strane.

Evo tebe pitam, da li je ili nije učinjena nepravda prema Srbima, kakav je tvoj osećaj?
crossover crossover 17:43 27.09.2021

Re: ,

u Nemačkoj nisi mogao da prodaješ Karmakov Wolfenstein zato što je igrica po zidovima imala kukaste križeve.


Ali je moglo nekih 250 bivših SSovaca da rade kao obaveštajci u BND posle rata, prema Špiglu i BBC to je nekih 10% svih agenata. Među njima je i Himlerova ćerka. Ta priča o denacifikaciji Nemačke je za veverice.
predatortz predatortz 17:53 27.09.2021

Re: ,

crossover
u Nemačkoj nisi mogao da prodaješ Karmakov Wolfenstein zato što je igrica po zidovima imala kukaste križeve.


Ali je moglo nekih 250 bivših SSovaca da rade kao obaveštajci u BND posle rata, prema Špiglu i BBC to je nekih 10% svih agenata. Među njima je i Himlerova ćerka. Ta priča o denacifikaciji Nemačke je za veverice.


Ma da bre, kod Švaba je to šminka. Kao, ne smeš da veličaš, ističeš simbole i sva ta kozmetika sranja.
A podržavanje ustaša u Hrvatskoj, podrška Šiptarima i onim majmuna u Ukrajini, rusofobija, mržnja prema Srbima, tu se ništa nije menjalo. Čak nisu mogli da odole a da nas ne bombarduju, iako za to nijad nije postojala odluka SB UN
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 17:56 27.09.2021

Re: ,

Ta priča o denacifikaciji Nemačke je za veverice.

Sve zavisi sta podrazumevas pod tom pricom. Ako je teza da se Nemacka skroz denacifikovala i uz to svojevoljno naravno da je to pogresno. Ali jeste u dovoljnoj meri da u javnom i politickom zivotu nije lako napraviti partiju koja ce recimo negirati Holokaust i imati pravo da ucestvuje na izborima.

A pripadnika SSa odnosno ubedjenih nacista je bilo na najrazlicitijim pozicijama. U nekim slucajevima je to bilo neizbezno. Neke od sudija koje su Saveznici i Sovjeti postavili na pozicije su bili bivsi nacisti. Ovi su to znali ali nisu imali druge ljude.
maksa83 maksa83 17:56 27.09.2021

Re: ,

A podržavanje ustaša u Hrvatskoj, podrška Šiptarima i onim majmuna u Ukrajini, rusofobija, mržnja prema Srbima, tu se ništa nije menjalo. Čak nisu mogli da odole a da nas ne bombarduju, iako za to nijad nije postojala odluka SB UN

Pa im ipak Srbi hrle u hordama, što kao lekari, što kao kamiondžije, što kao ajti pregaoci, što kao...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:01 27.09.2021

Re: ,

Kao ni u Austriji, koja je marifetlukom velikih sila proglašena "prvom žrtvom Nacizma" a mahale Bečlije zastavicama ko blesavi (mislim, čovek iz Branau Am Inn, njihov, nemoždanevalja). Zato u Austriji desnica može da nabuja a u Nemačkoj nisi mogao da prodaješ Karmakov Wolfenstein zato što je igrica po zidovima imala kukaste križeve. Ali treba reći i da su se Austrijanci sami prilično otreznili od svoje bezuslovne mlađebratske ljubavi ka Nemačkoj kada su sagledali gde je to odvelo.



Sve tacno. Austrijanci su se dugo pravili ludi. O tome posebno mogu da svedoce Slovenci u Koruskoj koji su u velikoj meri bili u partizanima a koji su posle ziveli u istim mestima sa neosudjenim nacistima koji su ih proterivali i ubijali. Slucajnost da se Haider pojavio bas u Koruskoj.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:04 27.09.2021

Re: ,

Ma da bre, kod Švaba je to šminka. Kao, ne smeš da veličaš, ističeš simbole i sva ta kozmetika sranja.



Gresis! Nije to nikakva kozmetika. To je upisano u ustav posleratne Nemacke i sustinski je oblikovalo tu zemlju.

Sad sto mi sve gledamo kroz odnos prema raspadu Jugoslavije (koji je bio jaaako pogresan) je druga stvar. Ali jos jednom da podsetim na temu: govorimo o denacifikaciji Nemacke nasuprot tabuiziranju zlocina u posleratnoj Jugoslaviji.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:08 27.09.2021

Re: ,

Evo tebe pitam, da li je ili nije učinjena nepravda prema Srbima, kakav je tvoj osećaj?


Naravno da je nepravda sto su u Hagu oslobodjene sve te glavesine koje su bile optuzene za zlocine nad Srbima.
gvozden1 gvozden1 18:26 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft
Evo tebe pitam, da li je ili nije učinjena nepravda prema Srbima, kakav je tvoj osećaj?


Naravno da je nepravda sto su u Hagu oslobodjene sve te glavesine koje su bile optuzene za zlocine nad Srbima.

Samo to?
Ok, pretpostavljao sam, ispostavilo se pravilno.

Hvala.
docsumann docsumann 18:27 27.09.2021

Re: ,

denacifikacija u Njemačkoj suštinski je potstaknuta od strane njemačke omladine (uglavnom univerzitetske) koja je polako počela da otkriva zločine njihovih roditelja.
to je bio masovan i veoma radikalan pokret koji je dobrano protresao mnoge njemačke porodice.
to je ujedno bila i najveća i najteža kazna za mnoge obične vojnike, niže oficire i čuvare logora.

za upoznavanje s temom preporučujem izuzetan roman Bernharda Šlinka, Čitač.

docsumann docsumann 18:34 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft
Kao ni u Austriji, koja je marifetlukom velikih sila proglašena "prvom žrtvom Nacizma" a mahale Bečlije zastavicama ko blesavi (mislim, čovek iz Branau Am Inn, njihov, nemoždanevalja). Zato u Austriji desnica može da nabuja a u Nemačkoj nisi mogao da prodaješ Karmakov Wolfenstein zato što je igrica po zidovima imala kukaste križeve. Ali treba reći i da su se Austrijanci sami prilično otreznili od svoje bezuslovne mlađebratske ljubavi ka Nemačkoj kada su sagledali gde je to odvelo.



Sve tacno. Austrijanci su se dugo pravili ludi. O tome posebno mogu da svedoce Slovenci u Koruskoj koji su u velikoj meri bili u partizanima a koji su posle ziveli u istim mestima sa neosudjenim nacistima koji su ih proterivali i ubijali. Slucajnost da se Haider pojavio bas u Koruskoj.


u Austriji se nacizam uspješnije prikrio i preživio nego u samoj Njemačkoj.

o ovom se dosta toga može dokučiti iz knjiga jednog drugog Bernharda, Tomasa.
rođeni Austrijanac i jedan od najvećih pisaca na njemačkom jeziku druge polovine XX vijeka čak je i zabranio da se njegove drame izvode u Austriji.
angie01 angie01 18:47 27.09.2021

Re: ,

Ja sam probao da ti objasnim da si živela u mikrosvetu u kome nisi čula tipa sa nekog ostrva pored Zadra kako kenja drugom tipu iz Zadra


e aj procitaj jos jednom sta si napisao...

...imala sam neke drugare iz OS, kao i brata moje najbolje drugarice, koji je i meni bio brat, koji su isli u RVO i PVO, prvo Mostar, pa Zadar,...otisli od kuce kao klinci sa 14,15 godina iz pitome sredine i to u vojnu skolu,...pa su pricali sta je i kako bilo,...al te neke izdvojene situacije jos uvek ne znace da smo se nrzeli i da je sve to tinjalo,...to sranje devedesetih je ciljano zapaljeno, a flajing mankisa za lozenje uvek ima,....blesavo je sto se sada posle svega, kada se zna sta je, kako i zbog cega bilo i ko se okoristio i kako izgleda racun, jos uvek tupi seseljeva prica-to je porazno i nigde nece odvesti,...ovi nasi cei dalje da lesinare, a ovi okolo ce da nas i dalje tretiraju kao ludake, sto ovim prvima super pase....i odosmo u rac krasni.
angie01 angie01 18:52 27.09.2021

Re: ,


za upoznavanje s temom preporučujem izuzetan roman Bernharda Šlinka, Čitač.


snimljen je film sa Kejt Vinslet po tom romanu


milisav68 milisav68 18:53 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft
Ali jos jednom da podsetim na temu: govorimo o denacifikaciji Nemacke nasuprot tabuiziranju zlocina u posleratnoj Jugoslaviji.

To je posledica dvostrukih aršina prema zločincima od strane Haga i Međunarodne zajednice.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:01 27.09.2021

Re: ,

Hvala.


Molim. Ja tebe stvarno nekad ne razumem. Ni sta ocekujes ni sta ti je namera.
predatortz predatortz 19:01 27.09.2021

Re: ,

To je posledica dvostrukih aršina prema zločincima od strane Haga i Međunarodne zajednice.


Sud koji za iste zločine nekoga osudi na doživotni zatvor, a nekoga pusti, u zavisnosti od nacionalne pripadnosti optuženog, ne treba da se smatra sudom.

Nepoštovanje takvog suda je stvar elementarnog dostojanstva.
docsumann docsumann 19:04 27.09.2021

Re: ,

angie01
Ja sam probao da ti objasnim da si živela u mikrosvetu u kome nisi čula tipa sa nekog ostrva pored Zadra kako kenja drugom tipu iz Zadra


e aj procitaj jos jednom sta si napisao...

...imala sam neke drugare iz OS, kao i brata moje najbolje drugarice, koji je i meni bio brat, koji su isli u RVO i PVO, prvo Mostar, pa Zadar,...otisli od kuce kao klinci sa 14,15 godina iz pitome sredine i to u vojnu skolu,...pa su pricali sta je i kako bilo,...al te neke izdvojene situacije jos uvek ne znace da smo se nrzeli i da je sve to tinjalo,...to sranje devedesetih je ciljano zapaljeno, a flajing mankisa za lozenje uvek ima,....blesavo je sto se sada posle svega, kada se zna sta je, kako i zbog cega bilo i ko se okoristio i kako izgleda racun, jos uvek tupi seseljeva prica-to je porazno i nigde nece odvesti,...ovi nasi cei dalje da lesinare, a ovi okolo ce da nas i dalje tretiraju kao ludake, sto ovim prvima super pase....i odosmo u rac krasni.


Milutin Dedić (Arsenov brat) je pričao kako su Srbi i Hrvati u Šibeniku živjeli u međusobnom uvažavanju i toleranciji, čak i kad je rat počeo.

ima taj intervju (jako zanimljiv) na YT-u

zlo je došlo s onima koji nisu pripadali tom gradu.

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:07 27.09.2021

Re: ,

Sad verovatno misliš da si strašno kul?
:)


i nije padala na fore

gvozden1 gvozden1 19:10 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft
Hvala.


Molim. Ja tebe stvarno nekad ne razumem. Ni sta ocekujes ni sta ti je namera.

Ništa ne očekujem, samo proveravam svoje sudove.

Ako neko ne primeti nepravdu da se samo jednoj državi prekrajaju granice, da se samo jednom narodu ne dozvoljava da ostvari svoju volju, samo se jedan narod i jedna država bombarduje, njega optužuju i za ono što nije uradio, etničko čišćenje, a kad njega proteraju to ni ne osuđuju, ako od svega toga neko primeti samo to da je Haradinaj na slobodi, i samo tu nepravdu vidi, kao da je Srbima Haradinaj najveća briga, onda se moje pretpostavke samo potvrde.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:12 27.09.2021

Re: ,

denacifikacija u Njemačkoj suštinski je potstaknuta od strane njemačke omladine (uglavnom univerzitetske) koja je polako počela da otkriva zločine njihovih roditelja.
to je bio masovan i veoma radikalan pokret koji je dobrano protresao mnoge njemačke porodice.
to je ujedno bila i najveća i najteža kazna za mnoge obične vojnike, niže oficire i čuvare logora.

za upoznavanje s temom preporučujem izuzetan roman Bernharda Šlinka, Čitač.


U pravu si kad se stavi naglasak na ovo sustinski. Ali formalno gledano je to zapoceto ranije (odmah po zavrsetku rata) i sa strane.

A da sve to nije islo tako glatko govore napadi pojedinih politicara na Grupu 47.

Posto SFRJ nije imala takvo iskustvo onda se to osvetilo kroz Knjigu o Milutinu, Ivana Aralicu i sl.

Thomas Bernhard je usamljeni autosovinista i drugoaustrijanac.

angie01 angie01 19:21 27.09.2021

Re: ,

Milutin Dedić (Arsenov brat) je pričao kako su Srbi i Hrvati u Šibeniku živjeli u međusobnom uvažavanju i toleranciji, čak i kad je rat počeo.


pa normalno, normalni ljudi su svuda bili ok i u zabezeku od ovih drugih budala.

ja sam bila u CG sada kada je bila ova frka na Cetinju, za koji ne bih ni cula, da u basti hotela nije bio veliki TV i pusten je snimak celog cirkusa,...ovi domaci nista, gledaju zblanitu isto kao i mi i niko nije bio u tom nekom fazonu,...sve normalno...
docsumann docsumann 19:22 27.09.2021

Re: ,

U pravu si kad se stavi naglasak na ovo sustinski. Ali formalno gledano je to zapoceto ranije (odmah po zavrsetku rata) i sa strane.


upravo, jer taj proces (spolja) doživljavao se kao čin odmazde pobijednika, bez stvarnog uspjeha u mjenjanju percepcije ljudi.
al kad su djeca počela masovno da preziru roditelje, da ih se stide i odriču, to je itekako potreslo naciju i dovelo do iskrenog suočavanja sa njenom istorijskom ulogom u WWII.

Thomas Bernhard je usamljeni autosovinista i drugoaustrijanac.




al dobro piše
milisav68 milisav68 19:24 27.09.2021

Re: ,

docsumann

zlo je došlo s onima koji nisu pripadali tom gradu.

I ne samo tom gradu.

Kriminalci sa svih strana su pušteni da odrade prljav posao i uvuku nepoverenje u običan svet.

Šta tebe može da natera da uzmeš oružje u ruke?

Samo jak strah za sebe i svoju porodicu.

Zamisli da živiš u nekom selu, i da ti noću dolaze nepoznate osobe u par automobila, puštaju ustaške pesme, i ispale par rafala.

I tako nekoliko noći.

Sigurno bi sa komšija organizovao nekakvu stražu.

Tako je i počelo, a ne pričom političara, oni su samo duvali u taj dim da se rasplamsa vatra.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:28 27.09.2021

Re: ,

.ja nisam nikada videla da ovde bilo ko velica Tita,


za domovinu sa Titom, napred!

kada neko kaze nesto drugacije


taj klevece i laze!


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:28 27.09.2021

Re: ,

Ako neko ne primeti nepravdu da se samo jednoj državi prekrajaju granice, da se samo jednom narodu ne dozvoljava da ostvari svoju volju, samo se jedan narod i jedna država bombarduje, njega optužuju i za ono što nije uradio, etničko čišćenje, a kad njega proteraju to ni ne osuđuju, ako od svega toga neko primeti samo to da je Haradinaj na slobodi, i samo tu nepravdu vidi, kao da je Srbima Haradinaj najveća briga, onda se moje pretpostavke samo potvrde.


Znas kako kod tebe to ide? Ti iskonstruises nesto u svojoj glavi i onda dodjes i pitas me nesto (pri cemu cista namera uopste nije ocigledna, dapace). Ja kad ti odgovorim - nemajuci sposobnost citanja tvojih misli moj odgovor ce za tebe uvek biti pogresan - onda prostres taj svoj svet i mudro zakljucis 'Aha, znao sam'. Pa kad si znao koji klinac si me pitao? Skolski primer nemogucnosti komunikacije.
angie01 angie01 19:28 27.09.2021

Re: ,

samo jednom narodu ne dozvoljava da ostvari svoju volju


e,aj od svega ovoga mi samo reci, a sta je to bila volja mog naroda?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:30 27.09.2021

Re: ,

al dobro piše


Pise i Filip David. Ali nije (Drugo)Austrijanac.

al kad su djeca počela masovno da preziru roditelje, da ih se stide i odriču, to je itekako potreslo naciju i dovelo do iskrenog suočavanja sa njenom istorijskom ulogom u WWII.


Ovo da. Ovo je pokrenulo onda istinske socijalne i politicke promene.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:32 27.09.2021

Re: ,

Zamisli da živiš u nekom selu, i da ti noću dolaze nepoznate osobe u par automobila, puštaju ustaške pesme, i ispale par rafala.


Ili da živiš u Borči pa ti nepoznate osobe čudnih fizionomija stave odsečenu svinjsku glavu na tvoj auto parkiran ispred tvoje pekare. Samo što su tada komšije odreagovale kako treba, ne i država.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:33 27.09.2021

Re: ,

.kao i iz prica ljudi koje sam kasnije srela u Torontu,...i


eh plocnici toronta...

docsumann docsumann 19:33 27.09.2021

Re: ,

Šta tebe može da natera da uzmeš oružje u ruke?

Samo jak strah za sebe i svoju porodicu.


ovo važi za normalne ljudi na svim meridijanima.
al imaš dosta i onih lakopopaljivih koji pokreću požar.

to ti je ko paljenje vatre u kaminu.
prvo pipališ šibicu i sitne suve grančice, pa manje cepanice... na kraju plane i sam panj
predatortz predatortz 19:33 27.09.2021

Re: ,

Šta tebe može da natera da uzmeš oružje u ruke?

Samo jak strah za sebe i svoju porodicu.

Zamisli da živiš u nekom selu, i da ti noću dolaze nepoznate osobe u par automobila, puštaju ustaške pesme, i ispale par rafala.


Petnaestak dana pred početak rata u Tuzli, a kod nas je počelo nešto kasnije u odnosu na ostale gradove - 15. maja '92., malo koga u svom ulazu sam prepoznavao. Neki likovi su me gledali kao svinja na sekiru, verovatno znajući da sam u rezervnom sastavu JNA, u kom sam bio od 5. februara te godine. Kroz grad sam se kretao u civilu, ali naoružan pištoljem, što su izričito zahtevali od nas.
Napetost između mene i tih likova se mogla osetiti na kilometar.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:34 27.09.2021

Re: ,

ovo nije istina-osudjeni su galic,karadzic,mladic i dragomir milosevic.


a ovde si prevazisla sebe.
docsumann docsumann 19:39 27.09.2021

Re: ,

predatortz
Šta tebe može da natera da uzmeš oružje u ruke?

Samo jak strah za sebe i svoju porodicu.

Zamisli da živiš u nekom selu, i da ti noću dolaze nepoznate osobe u par automobila, puštaju ustaške pesme, i ispale par rafala.


Petnaestak dana pred početak rata u Tuzli, a kod nas je počelo nešto kasnije u odnosu na ostale gradove - 15. maja '92., malo koga u svom ulazu sam prepoznavao. Neki likovi su me gledali kao svinja na sekiru, verovatno znajući da sam u rezervnom sastavu JNA, u kom sam bio od 5. februara te godine. Kroz grad sam se kretao u civilu, ali naoružan pištoljem, što su izričito zahtevali od nas.
Napetost između mene i tih likova se mogla osetiti na kilometar.


ih, na mog brata su '92. vadili pištolj usred Beograda.
doduše pjevao je Ustani Bane u kasne sate, dok je pripit čekao pljesku na nekom kiosku...jednom taksisti nije baš legla takva glazba uz pljeskavicu.
meso je zlo
angie01 angie01 19:42 27.09.2021

Re: ,

meso je zlo



macak_tosa macak_tosa 19:45 27.09.2021

Re: ,

maksa83
SDA je regrutovao pristalice uz Ilahije i Kaside. Koje crno građansko?!
Ne dao ti bog da doživiš to građansko među muslimanskom većinom!

Moje iskustvo iz vojske koja se dešava u suton SFRJ je da si imao tu i tamo neke hard kor Srbe (koji su tek postajali polako svesni da su neki kao Pravoslavci), tu i tamo neke hard kor Hrvate (bili vrlo svesni da su Katolici) ali se iskreno ne sećam nijednog muslimana izbosne koji je vozio neki Islam ili bilo kakav vid "mimuslimanstva" ili "tojemojebosanstva". Ovo važi pojednako i za gradove i za pripizdine. Sa mojim ograničenim poznavanjem (kroz Bosnu sam prošao nekoliko puta vozom, i možda jednom kolima kroz Sarajevo kada sam bio mali, inače nikakve veze ni kontakte nemam sa njom) moj osećaj je da je ta stvar mogla da gilja i funkcioniše ako pitaš tamošnji narod, ali da je onog trenutka kada se raspala SFRJ to bilo osuđeno na krvavu smrt.

Ovo je nepopularno mišljenje među nama drugošovinistima i autrosrbijancima, ali ogromnu ogromnu ogromun odgovornost za takav rasplet snosi Alija Izetbegović, ali pošto je bio američki proteže njemu nikad nije suđeno a zaslužio je da sedi tamo koliko recimo i Sloba.

Slučajno sam 90. (ili 89.) zalutao u Gradačac.
Učinilo mi se da sam u pola Turske.
milisav68 milisav68 19:46 27.09.2021

Re: ,

srdjan.pajic

Ili da živiš u Borči pa ti nepoznate osobe čudnih fizionomija stave odsečenu svinjsku glavu na tvoj auto parkiran ispred tvoje pekare. Samo što su tada komšije odreagovale kako treba, ne i država.

Da, da, mislim jeste Borča selendra ali nije selo :)

Uredno skačeš kroz vreme, i navodiš primer koji ni blizu ovoga što pričam.

Ako će da ti bude lakše, jeste, radili su to i "naši", pa su uhapsili Arkana, i na intervenciju Bojkovca ga pustili.

gvozden1 gvozden1 19:49 27.09.2021

Re: ,

angie01
samo jednom narodu ne dozvoljava da ostvari svoju volju


e,aj od svega ovoga mi samo reci, a sta je to bila volja mog naroda?

Da se osamostali Srpska, recimo.
angie01 angie01 19:53 27.09.2021

Re: ,

Da se osamostali Srpska, recimo.


ehebiga sad-je si li se konsultovao ili nema odgovora,...sta je bila volja kada se uslo u rat?..
predatortz predatortz 19:53 27.09.2021

Re: ,

doduše pjevao je Ustani Bane u kasne sate, dok je pripit čekao pljesku na nekom kiosku...jednom taksisti nije baš legla takva glazba uz pljeskavicu.


Ja sam se, kad je glazba u pitanju, pokazao kao dosta liberalan, što mi se ovde zamera.

Inače, krenemo mi na teren, pa krene i pesma. Šta se tu sve moglo čuti, to ne bi verovao niko ko nije prisustvovao. Četničke su bile mejnstrim, ali je bilo i partizanskih, ustaških, muslimanskih i svih koje smo pokupili na njihovim tv i krugovalnim postajama.

Ali mi je scena za nezaborav ova:

Krenuli mi negde oko Sarajeva, Treskavica, Lukavica, već sam zaboravio. Prolazimo Sokolac, pa pored psihijatrijske bolnice. Pacijenti se poredali uz ogradu, gledaju u pravcu naših autobusa i popišaše se od smeha.

Tek će ti jedan, inače povučen i ćutljiv lik:

Kurac su oni ludi! Mi smo budale!

E tu smo se popišali od smeha. Nije da nas nisu pročitali. U tom trenutku je njihov svet zaista delovao mnogo normalnije od našeg.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 19:54 27.09.2021

Re: ,

Ovi koji su dolazili sa strane ako nisu dolazili zbog love najverovatnije. Ali nisu se ni braca Rusi na strani RS borili bas za gradjansku multikulturnu drzavu.


naravno da nisu - ko uopste tvrdi da su se rusi borili za 'gradjansku multikulturnu drzavu'?

gvozden1 gvozden1 19:55 27.09.2021

Re: ,

al imaš dosta i onih lakopopaljivih koji pokreću požar.

Jel ti Doks stvarno veruješ u te zajebancije, da to tako radi, fini i mirni Zadrani se ubili od ljubavi prema Srbima, a onda došli neki divljaci sa planine i rekli im da je bolje da imaju svoju Hrvatsku, a oni se gnušali?

Pa gde su sad ti fini Zadrani, koliko ih traži da se divljaci proteraju u njihove planine, a da se Srbi koje oni strašno vole, vrate?

Naivno, brate Doks, mnogo naivno.

Ali ako ti poznaješ nekog takvog Zadranina, onda je to tako :)

gvozden1 gvozden1 19:57 27.09.2021

Re: ,

angie01
Da se osamostali Srpska, recimo.


ehebiga sad-je si li se konsultovao ili nema odgovora,...sta je bila volja kada se uslo u rat?..

S kim da se konsultujem, ne razumem.

A volja Srba da osamostale Srpsku je jasna svima ko se makar očešao o politiku.
macak_tosa macak_tosa 19:58 27.09.2021

Re: ,

maksa83
zastupam jednake arsine za sve i slazem se da neke presude uticu lose,...najneverovatije mi je sramotno slavljenje Oluje i to sa predznakom EU.

Meni je neverovatno da Naser Orić odšeta kao slobodan čovek a Haradinaj bude pušten pošto su se svedocima desile neke baš loše stvari.

Zašto ti je to neverovatno?!
To je, naprotiv, apsolutno logično.
To je bilo jasno i pre početka sukoba.
Dobro, ti si tada bio mali i svo iskustvo ti je proisteklo iz vojske.
Ne, ništa to nije nelogično.
Jer - je tako bilo projektovano.
Naravno, beskorisni idioti to ne razumeju.
Naravno, ti ne spadaš u ovu kategoriju.
Zar iko misli da je to što si ti naveo moguće - osim ako ne postoji odluka od onih koji donose te odluke da to tako i bude?!
docsumann docsumann 19:59 27.09.2021

Re: ,

Ja sam se, kad je glazba u pitanju, pokazao kao dosta liberalan, što mi se ovde zamera.


ma izgleda da mi porodično imamo genetsku predispoziciju za izabrat muziku neprimjerenu situaciji i lokaciji.

tako su i mog starog usred Splita (negdje 70-tih) privodili zbog izvođenja Marša na Drinu u nekoj kafani. vjerujem da je i on imao višak promila u organizmu.
još se popeo na sto kroz koji je propao i ostao zaglavlje u metalnom prstenu koji nosi gornju ploču.

kako je pričao nisu ga maltretirali. samo su mu uzeli podatke, sačekali da malo izduši i pustili ga.

docsumann docsumann 20:02 27.09.2021

Re: ,

gvozden1
al imaš dosta i onih lakopopaljivih koji pokreću požar.

Jel ti Doks stvarno veruješ u te zajebancije, da to tako radi, fini i mirni Zadrani se ubili od ljubavi prema Srbima, a onda došli neki divljaci sa planine i rekli im da je bolje da imaju svoju Hrvatsku, a oni se gnušali?

Pa gde su sad ti fini Zadrani, koliko ih traži da se divljaci proteraju u njihove planine, a da se Srbi koje oni strašno vole, vrate?

Naivno, brate Doks, mnogo naivno.

Ali ako ti poznaješ nekog takvog Zadranina, onda je to tako :)



nemam pojma što ovo pišeš?

pričao sam o Šibeniku.

tačnije prenio ono što je Milutin Dedić pričao o njemu i odnosu Hrvata i Srba koji su tamo živjeli.

preporučujem intervju.

predatortz predatortz 20:03 27.09.2021

Re: ,

Jel ti Doks stvarno veruješ u te zajebancije, da to tako radi, fini i mirni Zadrani se ubili od ljubavi prema Srbima, a onda došli neki divljaci sa planine i rekli im da je bolje da imaju svoju Hrvatsku, a oni se gnušali?


Ovo si karikirao, ali istina je da rat započinju likovi kojima je to posao i koji su sa tim ciljem i poslati.

Kod nas se, u proleće '92., nakotilo, pored svima poznatih likova, nekakvih Staklenih, Limenih, Niških, Pivarskih, Žuća, Repića, Crnih.... Od zla oca i od gore majke! Započelo, počinilo zla, ostavilo zlu krv, što kaže ovaj vaš Šaban odvuklo belu tehniku i odjezdilo u noć.
Kod njih isto.
Jer, teško bih ja na komšiju i komšija na mene, bez da oni nisu malo pogurali. A kad krene onda svaka ptica svome jatu leti.
macak_tosa macak_tosa 20:04 27.09.2021

Re: ,

crossover
u Nemačkoj nisi mogao da prodaješ Karmakov Wolfenstein zato što je igrica po zidovima imala kukaste križeve.


Ali je moglo nekih 250 bivših SSovaca da rade kao obaveštajci u BND posle rata, prema Špiglu i BBC to je nekih 10% svih agenata. Među njima je i Himlerova ćerka. Ta priča o denacifikaciji Nemačke je za veverice.

I za budalčine.
macak_tosa macak_tosa 20:05 27.09.2021

Re: ,

maksa83
A podržavanje ustaša u Hrvatskoj, podrška Šiptarima i onim majmuna u Ukrajini, rusofobija, mržnja prema Srbima, tu se ništa nije menjalo. Čak nisu mogli da odole a da nas ne bombarduju, iako za to nijad nije postojala odluka SB UN

Pa im ipak Srbi hrle u hordama, što kao lekari, što kao kamiondžije, što kao ajti pregaoci, što kao...

Da!
Da li to menja prethodno rečeno?
macak_tosa macak_tosa 20:07 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft
Ma da bre, kod Švaba je to šminka. Kao, ne smeš da veličaš, ističeš simbole i sva ta kozmetika sranja.



Gresis! Nije to nikakva kozmetika. To je upisano u ustav posleratne Nemacke i sustinski je oblikovalo tu zemlju.

Sad sto mi sve gledamo kroz odnos prema raspadu Jugoslavije (koji je bio jaaako pogresan) je druga stvar. Ali jos jednom da podsetim na temu: govorimo o denacifikaciji Nemacke nasuprot tabuiziranju zlocina u posleratnoj Jugoslaviji.

Eeeee, ako je upisano u Ustav, onda nema zajebancije!
Mora da je tako.
docsumann docsumann 20:09 27.09.2021

Re: ,

macak_tosa
crossover
u Nemačkoj nisi mogao da prodaješ Karmakov Wolfenstein zato što je igrica po zidovima imala kukaste križeve.


Ali je moglo nekih 250 bivših SSovaca da rade kao obaveštajci u BND posle rata, prema Špiglu i BBC to je nekih 10% svih agenata. Među njima je i Himlerova ćerka. Ta priča o denacifikaciji Nemačke je za veverice.

I za budalčine.


možeš li objasnit u čemu se ogleda ta nedenacifikovanost njemačkog društva?

ovo što cross spominje je specifičnost vezana za DDR, gdje si opet imao ideološko zastranjivanje, a i na našem slučaju 90-tih se dalo zaključiti da eksteemisti lako prelaze iz jedne ideološke krajnosti u drugu, samo da se roka.
gvozden1 gvozden1 20:12 27.09.2021

Re: ,

pričao sam o Šibeniku

E to onda menja stvar :)

Mrzelo me da skrolujem, ali zaista je nebitno koji grad je u pitanju.
Ko god da tako objašnjava srpsko hrvatske sporove, nekim divljacima koji nisu iz nekog grada, je naivan.

Ko je prvi od njih zapucao, zapevao, ko je prvi izgovorio Srbe na vrbe ili šta god, da li "rođeni šibenčanin" ili neki divljak sa Dinare, apsolutno, ali apsolutno je nebitno.


macak_tosa macak_tosa 20:13 27.09.2021

Re: ,

docsumann
angie01
Ja sam probao da ti objasnim da si živela u mikrosvetu u kome nisi čula tipa sa nekog ostrva pored Zadra kako kenja drugom tipu iz Zadra


e aj procitaj jos jednom sta si napisao...

...imala sam neke drugare iz OS, kao i brata moje najbolje drugarice, koji je i meni bio brat, koji su isli u RVO i PVO, prvo Mostar, pa Zadar,...otisli od kuce kao klinci sa 14,15 godina iz pitome sredine i to u vojnu skolu,...pa su pricali sta je i kako bilo,...al te neke izdvojene situacije jos uvek ne znace da smo se nrzeli i da je sve to tinjalo,...to sranje devedesetih je ciljano zapaljeno, a flajing mankisa za lozenje uvek ima,....blesavo je sto se sada posle svega, kada se zna sta je, kako i zbog cega bilo i ko se okoristio i kako izgleda racun, jos uvek tupi seseljeva prica-to je porazno i nigde nece odvesti,...ovi nasi cei dalje da lesinare, a ovi okolo ce da nas i dalje tretiraju kao ludake, sto ovim prvima super pase....i odosmo u rac krasni.


Milutin Dedić (Arsenov brat) je pričao kako su Srbi i Hrvati u Šibeniku živjeli u međusobnom uvažavanju i toleranciji, čak i kad je rat počeo.

ima taj intervju (jako zanimljiv) na YT-u

zlo je došlo s onima koji nisu pripadali tom gradu.


Jeste!
Ali u kurcu!
Kako iko može da poveruje u takve fragmente kada ga stvarnost besomučno nadjačavala o nadjačala!?
Idilično do mojega!
Ko nas zavadi!
Pa Srbi bi trebalo Lordanu Zafranoviću da daju 3 Nobelove nagrade (a ne samo filmske) zbog 'Okupacije u 26 slika'.
Tako je bilo i devedesetih, a ne onako kako kaže Arsenov brat.
gvozden1 gvozden1 20:17 27.09.2021

Re: ,


Jer, teško bih ja na komšiju i komšija na mene, bez da oni nisu malo pogurali

Pogurali ono što se moglo pogurati, i što je moralo jednom biti pogurano.
Da nisu oni neki drugi bi.
Nezdravo stanje, a Jugoslavija je bila nezdravo stanje, je poguralo rat.
Nisu nju rasturili Limeni i Niški, ni slučajno nisu oni, oni su nebitni.
angie01 angie01 20:17 27.09.2021

Re: ,

A volja Srba da osamostale Srpsku je jasna svima ko se makar očešao o politiku.


ja te pitala nesto drugo,...abtw-koje to Srbe pitao na pocetku svega, da li zele etnicki cistu teritoriju i to jos po tu cenu,...kom narodu je sve to dobro donelo?
gvozden1 gvozden1 20:23 27.09.2021

Re: ,

angie01
A volja Srba da osamostale Srpsku je jasna svima ko se makar očešao o politiku.


ja te pitala nesto drugo,...abtw-koje to Srbe pitao na pocetku svega, da li zele etnicki cistu teritoriju i to jos po tu cenu,...kom narodu je sve to dobro donelo?

Ženo, pričam o jasnoj volji Srba sad, i o volji tokom rata, koja im nije dozvoljena.
Samo Srbima.

A i taj početak, i tad su rekli da neće sa muslimanima u državu, ignorisana je njihova volja i ušlo se u rat.

Jebote, ajd bre informiši se o osnovnom.
docsumann docsumann 20:25 27.09.2021

Re: ,

gvozden1
pričao sam o Šibeniku

E to onda menja stvar :)

Mrzelo me da skrolujem, ali zaista je nebitno koji grad je u pitanju.
Ko god da tako objašnjava srpsko hrvatske sporove, nekim divljacima koji nisu iz nekog grada, je naivan.

Ko je prvi od njih zapucao, zapevao, ko je prvi izgovorio Srbe na vrbe ili šta god, da li "rođeni šibenčanin" ili neki divljak sa Dinare, apsolutno, ali apsolutno je nebitno.


šta da ti kažem sam da Milutinu, o suživotu Hrvata i Srba u Šibeniku, vjerujem više nego tebi.

macak_tosa macak_tosa 20:27 27.09.2021

Re: ,

gvozden1
al imaš dosta i onih lakopopaljivih koji pokreću požar.

Jel ti Doks stvarno veruješ u te zajebancije, da to tako radi, fini i mirni Zadrani se ubili od ljubavi prema Srbima, a onda došli neki divljaci sa planine i rekli im da je bolje da imaju svoju Hrvatsku, a oni se gnušali?

Pa gde su sad ti fini Zadrani, koliko ih traži da se divljaci proteraju u njihove planine, a da se Srbi koje oni strašno vole, vrate?

Naivno, brate Doks, mnogo naivno.

Ali ako ti poznaješ nekog takvog Zadranina, onda je to tako :)


Još 79. se u Zadru mogla osetiti antiSrpska atmosfera, gotovo ustaška.
gvozden1 gvozden1 20:27 27.09.2021

Re: ,

docsumann
gvozden1
pričao sam o Šibeniku

E to onda menja stvar :)

Mrzelo me da skrolujem, ali zaista je nebitno koji grad je u pitanju.
Ko god da tako objašnjava srpsko hrvatske sporove, nekim divljacima koji nisu iz nekog grada, je naivan.

Ko je prvi od njih zapucao, zapevao, ko je prvi izgovorio Srbe na vrbe ili šta god, da li "rođeni šibenčanin" ili neki divljak sa Dinare, apsolutno, ali apsolutno je nebitno.


šta da ti kažem sam da Milutinu, o suživotu Hrvata i Srba u Šibeniku, vjerujem više nego tebi.



Ja, opet, najviše verujem svojim očima.
Vidim Šibenik, celu Hrvatsku, danas i.....
predatortz predatortz 20:28 27.09.2021

Re: ,

Nisu nju rasturili Limeni i Niški, ni slučajno nisu oni, oni su nebitni.


Nisu, to je jasno. Ona je rasturena mnogo pre, ovo su bili počeci završnih radova. A svaka strana je imala uveliko spremnu ekipu "majstora". Ja nabrojah "našu", jer njih sam gledao. Drugi su imali svoje. Našu stavih pod navodnike jer su to ljudi koji bi ladno pucali na tebe i mene, na naše porodice, kad bi im tako bilo rečeno.
Oni sa patriotizmom veze nemaju, oni su izvođači radova.
milisav68 milisav68 20:31 27.09.2021

Re: ,

gvozden1

Nisu nju rasturili Limeni i Niški, ni slučajno nisu oni, oni su nebitni.

Oni su uradili svoj deo posla, a rasturili su oni koji su bili na vlasti uz pomoć iz inostranstva.

Svako je imao svoju računicu.
docsumann docsumann 20:33 27.09.2021

Re: ,

macak_tosa
docsumann
angie01
Ja sam probao da ti objasnim da si živela u mikrosvetu u kome nisi čula tipa sa nekog ostrva pored Zadra kako kenja drugom tipu iz Zadra


e aj procitaj jos jednom sta si napisao...

...imala sam neke drugare iz OS, kao i brata moje najbolje drugarice, koji je i meni bio brat, koji su isli u RVO i PVO, prvo Mostar, pa Zadar,...otisli od kuce kao klinci sa 14,15 godina iz pitome sredine i to u vojnu skolu,...pa su pricali sta je i kako bilo,...al te neke izdvojene situacije jos uvek ne znace da smo se nrzeli i da je sve to tinjalo,...to sranje devedesetih je ciljano zapaljeno, a flajing mankisa za lozenje uvek ima,....blesavo je sto se sada posle svega, kada se zna sta je, kako i zbog cega bilo i ko se okoristio i kako izgleda racun, jos uvek tupi seseljeva prica-to je porazno i nigde nece odvesti,...ovi nasi cei dalje da lesinare, a ovi okolo ce da nas i dalje tretiraju kao ludake, sto ovim prvima super pase....i odosmo u rac krasni.


Milutin Dedić (Arsenov brat) je pričao kako su Srbi i Hrvati u Šibeniku živjeli u međusobnom uvažavanju i toleranciji, čak i kad je rat počeo.

ima taj intervju (jako zanimljiv) na YT-u

zlo je došlo s onima koji nisu pripadali tom gradu.


Jeste!
Ali u kurcu!
Kako iko može da poveruje u takve fragmente kada ga stvarnost besomučno nadjačavala o nadjačala!?
Idilično do mojega!
Ko nas zavadi!
Pa Srbi bi trebalo Lordanu Zafranoviću da daju 3 Nobelove nagrade (a ne samo filmske) zbog 'Okupacije u 26 slika).
Tako je bilo i devedesetih, a ne onako kako kaže Arsenov brat.



kuku majko, kuku oče...
docsumann docsumann 20:36 27.09.2021

Re: ,

gvozden1
docsumann
gvozden1
pričao sam o Šibeniku

E to onda menja stvar :)

Mrzelo me da skrolujem, ali zaista je nebitno koji grad je u pitanju.
Ko god da tako objašnjava srpsko hrvatske sporove, nekim divljacima koji nisu iz nekog grada, je naivan.

Ko je prvi od njih zapucao, zapevao, ko je prvi izgovorio Srbe na vrbe ili šta god, da li "rođeni šibenčanin" ili neki divljak sa Dinare, apsolutno, ali apsolutno je nebitno.


šta da ti kažem sam da Milutinu, o suživotu Hrvata i Srba u Šibeniku, vjerujem više nego tebi.



Ja, opet, najviše verujem svojim očima.
Vidim Šibenik, celu Hrvatsku, danas i.....


e baš me nasmeja.
da poredim životno iskustvo jednog Milutina Dedića s tvojim nacionalističkim stereotipima?

daj ne zajebavaj.
milisav68 milisav68 20:37 27.09.2021

Re: ,

macak_tosa

Još 79. se u Zadru mola osetiti antiSrpska atmosfera, gotovo ustaška.

Pričao je Moka Slavnić da su im uredno bili izlupani autobusi i u Splitu, i u Šibeniku, i u Zadru, kad god su gostovali, bilo Zvezda, bilo Partizan, pošto je igrao i za jedne i za druge.
gvozden1 gvozden1 20:38 27.09.2021

Re: ,

Našu stavih pod navodnike jer su to ljudi koji bi ladno pucali na tebe i mene, na naše porodice, kad bi im tako bilo rečeno.
Oni sa patriotizmom veze nemaju, oni su izvođači radova.

Pa da, zato ih ne treba uzimati za ozbiljno kad se o uzrocima priča.
Nisu oni bili uzrok ničemu, nego tek puki izvođači radova.
gvozden1 gvozden1 20:40 27.09.2021

Re: ,

docsumann
gvozden1
docsumann
gvozden1
pričao sam o Šibeniku

E to onda menja stvar :)

Mrzelo me da skrolujem, ali zaista je nebitno koji grad je u pitanju.
Ko god da tako objašnjava srpsko hrvatske sporove, nekim divljacima koji nisu iz nekog grada, je naivan.

Ko je prvi od njih zapucao, zapevao, ko je prvi izgovorio Srbe na vrbe ili šta god, da li "rođeni šibenčanin" ili neki divljak sa Dinare, apsolutno, ali apsolutno je nebitno.


šta da ti kažem sam da Milutinu, o suživotu Hrvata i Srba u Šibeniku, vjerujem više nego tebi.



Ja, opet, najviše verujem svojim očima.
Vidim Šibenik, celu Hrvatsku, danas i.....


e baš me nasmeja.
da poredim životno iskustvo jednog Milutina Dedića s tvojim nacionalističkim stereotipima?

daj ne zajebavaj.


Možeš, ako hoćeš, naravno, da to iskustvo uporediš sa stvarnošću.

A i ne moraš, možeš da veruješ tom iskustvu i da zaključiš da Hrvati baš vole Srbe.

Na tebi je.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:47 27.09.2021

Re: ,

šta da ti kažem sam da Milutinu, o suživotu Hrvata i Srba u Šibeniku, vjerujem više nego tebi.


Gvozdene, jel' si ti bio nekad u Sibeniku? Mislim, odakle ti te informacije koje imas?
docsumann docsumann 20:49 27.09.2021

Re: ,

Možeš, ako hoćeš, naravno, da to iskustvo uporediš sa stvarnošću.

A i ne moraš, možeš da veruješ tom iskustvu i da zaključiš da Hrvati baš vole Srbe.

Na tebi je.



o čemu ti pričaš?

daj se fokusirati.

apstrakuješ jednu realnu životnu priču (iskustvo) i utapaš je u bezlični generalni okvir, omeđen vrhovnim stereotipom Hrvati mrze Srbe.
pri tom ne trepnuvši zanemaruješ i istorijski momenat i lokalnu tradiciju i istoriju jednog konkretnog lokaliteta ne bi li priču doveo na liniju svoje nacionalističke vizure.

baš ti je onako svojski stalo da zatreš svaku mogućnost (činjenicu) da Srbi i Hrvati mogu i znaju da žive zajedno.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:50 27.09.2021

Re: ,

Učinilo mi se da sam u pola Turske.


Jel' si ti bio nekada u Turskoj (ona turisticka mesta se ne racunaju)? Posebno 90e ili 89e?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:53 27.09.2021

Re: ,

Eeeee, ako je upisano u Ustav, onda nema zajebancije!
Mora da je tako.


Pa ako se Ustav shvati ozbiljno onda nema zajebancije. Mislim, ovo je vec tautologija.
angie01 angie01 20:54 27.09.2021

Re: ,


Jebote, ajd bre informiši se o osnovnom.


ti pricas kao da si dodikov adjutant- ja te pitala za narod u cije ime govoris, gde je to narod rekao da zeli,...


A i taj početak, i tad su rekli da neće sa muslimanima u državu, ignorisana je njihova volja i ušlo se u rat.


u rat se navodno uslo, jer Srbi nisu bili za odvajanje BiH,...mrzi me vise da vrtimo iste krugove, sve smo ovo vec 100 puta,...ja ti samo kazem, da narod niko nije pitao, da li zeli to sto se posle izdesavalo-(dapace, bile su demonstracije za mir,pa se na demonstrante pucalo, jer mir nekome nije odgovarao), narocito ne po takvu cenu,...to je sve bilo maslo onih koji su i zakuvali.
gvozden1 gvozden1 20:58 27.09.2021

Re: ,


apstrakuješ jednu konkretnu životnu priču (iskustvo)

Naravno da je apsrahujem jer je jedna životna priča zanemarljiv uzorak da bi se išta validno moglo zaključiti na osnovu nje, kad se o tako kompleksnim stvarima radi, kakva je odnos između Srba i Hrvata.
Čija god da je i kakva god da je.

A valjda nećemo dovoditi u pitanje činjenicu da postoje svakakve konkretne životne priče.

Zato se one i apstrahuju i posmatra se šira slika.

docsumann docsumann 20:59 27.09.2021

Re: ,

milisav68
macak_tosa

Još 79. se u Zadru mola osetiti antiSrpska atmosfera, gotovo ustaška.

Pričao je Moka Slavnić da su im uredno bili izlupani autobusi i u Splitu, i u Šibeniku, i u Zadru, kad god su gostovali, bilo Zvezda, bilo Partizan, pošto je igrao i za jedne i za druge.


kako te priče o zloj krvi imaju dobru prođu, a ovamo kad čovjek iznese pozitivnu sliku o Hrvatima i Srbima, poskakaše drugovi nacionalisti da je brže bolje ospore kao naivnu ludoriju.

ej bre, Milutin Dedić je za vas srbenda i po, bez ikakvog pežorativnog prizvuka.
uz to je čovjek bio hodajuća enciklopedija života na ovim prostorima..
gvozden1 gvozden1 20:59 27.09.2021

Re: ,


ti pricas kao da si dodikov adjutant- ja te pitala za narod u cije ime govoris, gde je to narod rekao da zeli,.

Nigde, ajd ćao
angie01 angie01 21:04 27.09.2021

Re: ,

i u Šibeniku,


ajao, u Sibeniku tesko da se to desilo...malo si ubacio, da ne zafali.
angie01 angie01 21:05 27.09.2021

Re: ,

Nigde


hvala.
docsumann docsumann 21:06 27.09.2021

Re: ,

gvozden1

apstrakuješ jednu konkretnu životnu priču (iskustvo)

Naravno da je apsrahujem jer je jedna životna priča zanemarljiv uzorak da bi se išta validno moglo zaključiti na osnovu nje, kad se o tako kompleksnim stvarima radi, kakva je odnos između Srba i Hrvata.
Čija god da je i kakva god da je.

A valjda nećemo dovoditi u pitanje činjenicu da postoje svakakve konkretne životne priče.

Zato se one i apstrahuju i posmatra se šira slika.





ono što ti ovdje zapravo demonstriraš je kako jedno životno iskustvo utopiti u blato nacionalističkih stereotipa.

al da se ne ponavljam, jednom sam ti to već natuknuo.
nacionalisti posmatraju svijet slično kao teolozi.
ISTINA je poznata, potrebno je samo činjenice uskladiti sa njom.


angie01 angie01 21:13 27.09.2021

Re: ,

ej, bre Milutin Dedić je za vas srbenda i po, bez ikakvog pežorativnog prizvuka.
uz to je čovjek bio hodajuća enciklopedija života na ovim prostorima..


covekje bio fasciniran Hilandarom, ne verujem da je neko napravio vise crteza i slika Hilandara od njega,...inace bio ekspert srpske kulturne bastine.
predatortz predatortz 21:15 27.09.2021

Re: ,

angie01
Nigde


hvala.


Rečeno je 9. januara 1992. kada su legitimno birani poslanici iz reda srpskog naroda, pripadnici svih partija, ne samo nacionalnih, izglasali Deklaraciju o osnivanju Republike Srpske, pozivajući se na Deklaraciju o pravu naroda na samoopredeljenje.

Pre toga je bilo ovo:

Skupština srpskog naroda u BiH osnovana je 24. oktobra 1991. godine, nakon što su 14. oktobra srpski poslanici preglasani u Skupštini tadašnje SR BiH. Skupština je raspisala plebiscit o ostanku srpskog naroda u tadašnjoj zajedničkoj državi Jugoslaviji na kojem su se Srbi u BiH izjasnili u gotovo stoodstotnom procentu za ovu opciju.

Dakle, Republika Srpska, kao volja srpskog naroda je ustanovljena pre rata, a Dejtonom je samo potvrđena.

Tokom rata svi organi Republike Srpske su imali punu saradnju i status zaraćene strane sa svim međunarodnim organizacijama.

2010 je vršena anketa o osamostaljenju Republike Srpske na kojoj se 88% procenata ispitanika izjasnilo za razdruživanje. To je veći procenat od procenta Srba u Republici Srpkoj.
gvozden1 gvozden1 21:15 27.09.2021

Re: ,

ISTINA je poznata, potrebno je samo činjenice uskladiti sa njom.

Istinu smo, Doks, videli, i ti i ja je se sećamo, hajd da je ne zatrpavamo nekom tuđom životnom pričom, koja je i tačna i lepa.

Ali sigurno ne može zatrpati ni Jasenovce ni Oluje, ni bacanje ljudi u more, ni tuču momaka zato što gledaju Zvezdu, ni skrnavljenje crkava.

Šta dobijamo time što jednu priču stavljamo ispred svega toga?
Ružičaste naočare?
angie01 angie01 21:37 27.09.2021

Re: ,

Rečeno je 9. januara 1992.


je l to ono,plavi i zuti listici...PLAVI I ZUTI LISTICI
st.jepan st.jepan 21:37 27.09.2021

Re: ,

Nadam se Mikele da neces zameriti


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:46 27.09.2021

Re: ,

Nadam se Mikele da neces zameriti


Posle mi je ostala jedino nada da u moru komentara koji mu troluju blog nece primetiti ovu recenicu. Toliko o tome koliko se sadrzaj 'Nadam se da...' lako menja.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana