Reč i slika

Zaborav

jinks RSS / 18.11.2021. u 22:11

     zab1.jpg

Ukoliko ste mislili da je zaboravnost isključivo loša, i da bi pre mogla da znači kako bi zbog nečega trebalo da se zabrinete, više međusobno nezavisnih istraživačkih timova bi imali štošta da dodaju na tu temu. Naime, ukoliko ponekad i zaboravite nečije ime ili rođendan, kao i razne druge detalje, to bi, pored mnogih stvari koje bi vam inače verovatno prve i pale na pamet, moglo da znači i - da ste hiperinteligentni.

Jer, po istraživačima, to što neko ima bolju memoriju uopšte ne mora da znači da je, kolokvijalno rečeno, obavezno pametniji od nekog drugog. Takođe, to da se stariji zapisi u memoriji prepisuju nekim svežijim nije nikakva novost, ali jeste spoznaja o tome da različiti ljudi pamte i zaboravljaju različite stvari, i da je suština delom upravo i u tome koje bi stvari trebalo zaboravljati. Odnosno, to da se merilo inteligencije dobrim delom upravo i nalazi u pravilnom zaboravljanju, odnosno u ispravnom odabiru manje bitnijih detalja koji se mogu zanemariti.

Sad, mi najčešće na to uopšte i nemamo nekakvog posebno svesnog uticaja, i osnovno bi pitanje bilo, kada se već govori o manje ili više inteligentnom zaboravljanju, kako se u nama kriterijumi zaboravljanja uopšte vremenom i formiraju i razvijaju. Jer, osnova ispravnih odluka, bar prema pomenutim istraživanjima, upravo delom i jeste u tome što su manje bitne informacije izbrisane, odnosno zaboravljene.

Na primer, stoji i pitanje koliko i samo okruženje može da utiče na stečene algoritme po kojima zaboravljamo. Jer, zar nam se kroz različite kulturološke, ideološke, političke ili obrazovne modele u dobroj meri, ako ne i pre mnogih drugih naizgled čak i bitnijih, upravo i ne prenose - obrasci zaboravljanja.

Pa čak i sve nenapisane ili napisane istorije - zar se i one u mnogo većoj meri upravo i ne zasnivaju na određenom pravilu zaboravljanja, možda čak i pre nego pamćenja. A i mnogi od naših istorijskih i drugih heroja, u filmu, muzici ili u književnosti - zar nisu i svi oni na određeni način slični u smislu da u početku u principu imaju vrlo plitko pamćenje, koje započinje otprilike tamo gde se i rađa njihova priča - kao i čitava istorija koja se kasnije upravo njima i ispisuje.

Ipak, neko će reći da pametno zaboravljanje možda i jeste stvar sreće, kao i odlika određenog vida inteligencije, ali da bi opet nekakav suštinski vid mudrosti morao na određeni način da predstavlja spoj dubokog pamćenja i pameti.

Kao i to da su možda ne i najmudriji, ali u svakom slučaju blaženi oni koji se u životu sećaju u principu samo dobrih stvari.

 



Komentari (101)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 22:55 18.11.2021

Zaborav može da bude pravi blagoslov

Muzička podloga.

jinks jinks 23:15 18.11.2021

Re: Zaborav može da bude pravi blagoslov

mirelarado mirelarado 23:22 18.11.2021

Re: Zaborav može da bude pravi blagoslov

Astor Pjacola. Dobro se sećam koncerta njegove muzike pre nekoliko godina u Filharmoniji, pod palicom gostujućeg italijanskog dirigenta, čije ime nisam upamtila. :)
jinks jinks 23:26 18.11.2021

Re: Zaborav može da bude pravi blagoslov

Koliki čovek mora da bude genije da izmisli reč - libertango :)
mirelarado mirelarado 23:27 18.11.2021

Re: Zaborav može da bude pravi blagoslov

jinks
Koliki čovek mora da bude genije da izmisli reč - libertango :)


A tako lepa reč. :)
macak_tosa macak_tosa 19:31 19.11.2021

Re: Zaborav može da bude pravi blagoslov

mirelarado
Muzička podloga.


Za svo veselo društo!
Ubedljivo najbolja verzija 'Praud Meri'.


shmoo shmoo 01:06 19.11.2021

Замерка која то у ствари и није

Kao i to da su možda ne i najmudriji, ali u svakom slučaju blaženi oni koji se u životu sećaju u principu samo dobrih stvari.


А таман сам помислио како ћу имати један леп разлог да замерим аутору овог текста зато што је толико пута у свом писању поменуо реч интелигенција и таман хтедох да га питам шта је са мудрошћу јер само прича о некаквој интелигенцији, када налетех на ову последњу реченицу у уводном тексту и заборавих све оно претходно што сам прочитао и хтео да замерам аутору.

Да не искачем из музичке подлоге за атмосферу...






bene_geserit bene_geserit 04:59 19.11.2021

Re: Замерка која то у ствари и није

u svakom slučaju blaženi oni koji se u životu sećaju u principu samo dobrih stvari

Kad je pamćenje u pitanju ja sam ko Dori, tj. zaboravljam sve živo, ono što ostane ako išta ostane su samo dobre stvari, uopšte ne pamtim kako me neko zajebo, ili šta god tog tipa.

Jedino loše što ne uspevam da zaboravim su blamovi. Kad god sam se u životu izblamirao to ostane urezano, dal je ego u pitanju ili šta li, stalno me nešto podseća na najgore blamove koje sam u životu imao. Vremenom sam čak počeo da izbegavam potencijalne blamove iz sve snage samo zbog toga, jer znam da ću da ih pamtim, što možda nije ni loše. Al ne možeš uvek da pretpostaviš kako ćeš da se izblamiraš, niti da hodaš na prstima zbog potencijalnog blama. Najgore od svega pamtim sve blamove sa ženskama kad sam bio mlad i divalj, užas.
Bilo bi super da i to mogu da ispozaboravljam pa da proživim ove preostale godine ko čovek.
bene_geserit bene_geserit 09:27 19.11.2021

Re: Замерка која то у ствари и није

Jedino loše što ne uspevam da zaboravim su blamovi

A pamtim i blamove drugih, recimo ...

Pre možda 15-tak godina dok sam radio u Torontu, dovode nam jedno jutro novozaposlenog Srbina da ga upoznamo (office je vodio a i sad vodi Srbin, on ga je prošetao okolo). Upoznajemo se mi sa njim, zdravo ja sam Branko i ode čovek da se upoznaje sa radnim dužnostima. Kasnije tog dana skočim ja do WCa. Kako sam ušao na vrata u tom trenutku Branko, spuštenih gaća u polučučem hodu prelazi iz jedne kabine u drugu, nestalo WC papira tamo gde je bio a on nije primetio (bio nov pa nije znao da se to dešava). Gleda on u mene, ne zna dal je dobro ili loše što je baš Srbin upao na vrata u nezgodnom trenutku, pa kaže "srećom, nije lepljivac" i odgega se u drugu kabinu.
Mož da misliš kako smo ga odvalili posle toga od zezanja.
Posle mi bio drugar onako, išli zajedno na neka kajakovanja i sl.
I ostade čovek koga se najčešće setim od svih iz Kanade (a imam i kuma tamo i baš dobrih drugara), i kad je lepljivac i kad nije.
jinks jinks 09:33 19.11.2021

Re: Замерка која то у ствари и није

Bilo bi super da i to mogu da ispozaboravljam pa da proživim ove preostale godine ko čovek.

Baš tako.
alselone alselone 09:37 19.11.2021

Re: Замерка која то у ствари и није

Kad je pamćenje u pitanju ja sam ko Dori, tj. zaboravljam sve živo, ono što ostane ako išta ostane su samo dobre stvari, uopšte ne pamtim kako me neko zajebo, ili šta god tog tipa.

Jedino loše što ne uspevam da zaboravim su blamovi. Kad god sam se u životu izblamirao to ostane urezano, dal je ego u pitanju ili šta li, stalno me nešto podseća na najgore blamove koje sam u životu imao. Vremenom sam čak počeo da izbegavam potencijalne blamove iz sve snage samo zbog toga, jer znam da ću da ih pamtim, što možda nije ni loše. Al ne možeš uvek da pretpostaviš kako ćeš da se izblamiraš, niti da hodaš na prstima zbog potencijalnog blama. Najgore od svega pamtim sve blamove sa ženskama kad sam bio mlad i divalj, užas.
Bilo bi super da i to mogu da ispozaboravljam pa da proživim ove preostale godine ko čovek.


Mislim da to ide samo na gore. Pričajući sa starijim ljudima, kažu kako se bolje srećaju stvari od pre 50, 60 godina nego pre 5, 6 dana.
shmoo shmoo 10:04 20.11.2021

Re: Замерка која то у ствари и није

Мени је заиста много драга она карикатура на којој се види професор са дневником испод мишке како стоји испред чивилука у зборници на којем стоје капути и пита се:

"Да ли сам пошао или сам дошао?"

Али... У таквим тренуцима увек се сетим мог другара који каже:

Ма ко би се свега и сетио!

Он је то рекао чак и онда када смо његовог петогодишњег сина заборавили на трамвајској станици, нас два маторих ушли у возило и отишли, дете остало.

Срећом, дете је паметније од нас па нас је сачекало да се вратимо по њега.

И заиста... Изгледа да тај простор за складиштење информација током времена постане исувише тесан за толику количину информација (кажу упућени да човек данас у 21. веку за 4 године свога живота прими у свој мозак исту онолику количину информација колико је примао током читавог свог живота човек на почетку 20. века) и да онда једноставно нешто мора да буде и избачено из тих магацина. А остане оно што је заузело своје место у том простору у млађим годинама.


Можда је то...







П.С. -








Черевићан Черевићан 01:44 19.11.2021

недореком церебралног кортекса

ili, onim koji se u životu sećaju

заборавност ...често и предности има
(но није се лако са тим ......помирити),
садашњицу живет'..... никако присете
но здеси нас nонекад у њих завирити

јебем ли га ......... свесно ил' несвесно
pecaros pecaros 01:59 19.11.2021

Ovo

Jer, po istraživačima, to što neko ima bolju memoriju uopšte ne mora da znači da je, kolokvijalno rečeno, obavezno pametniji od nekog drugog.


je suština teksta i neodoljivo me asocira na blogovskog Narcisa od čijeg se ega, povremeno, ne može doći do daha. Pamti sve pesmice koje čuje, ali, avaj - Nemce to nije impresioniralo. Nisu ga primili. Uostalom, moj hard disk ih isto tako pamti, u lossless formatu.

No, tekst nije isključiv - spoj pamćenja i pameti bi mogao biti "nekakav suštinski vid mudrosti". O kej - ja nisam taj, ali ako bih posumnjao da jesam, tako mi svega, ne bih se od jutra do sutra zamlaćivao po blogu, nego bih do maksimuma koristio resurse koji su mi na raspolaganju da pokažem šta umem.
macak_tosa macak_tosa 08:23 19.11.2021

Da!

Ja, takođe, bez ikakve svesne akcije, zaboravljam većinu ružnih stvari.
Verovatno (i) zbog toga, u životu nisam prekinuo komunikaciju niti sa jednom osobom koju sam upoznao.
docsumann docsumann 12:08 19.11.2021

zaboravak


nask nask 16:51 19.11.2021

Nihil

Ja već neko vreme ne zaboravljam ama baš ništa, ne mogu ništa da zapamtim tako da i nemam šta da zaboravim.
mirelarado mirelarado 17:08 19.11.2021

Re: Nihil

nask
Ja već neko vreme ne zaboravljam ama baš ništa, ne mogu ništa da zapamtim tako da i nemam šta da zaboravim.


Kad su mu rekli da Žorž Sand piše memoare, Šopen je ogorčeno rekao: "Kako? Pa ona je celog života samo zaboravljala!"
kick68 kick68 01:06 20.11.2021

Living in Oblivion

Ima i pesma i film:

Da i ja prijavim blam, mada, nadam se da je zaboravljen:))
Ja sam, u svojoj izgubljenosti, u vremenskom razmaku od možda godinu dana, ostavila gotovo identičan komentar kod iste blogerke:))
Zastrašujuće iskustvo:)))
U potrazi za zdravim razumom konzumiram vitamin B (kompleks i B 12 posebno) u ogromnim količinama.
zilikaka zilikaka 09:35 20.11.2021

Re: Living in Oblivion

Da i ja prijavim blam, mada, nadam se da je zaboravljen:))
Ja sam, u svojoj izgubljenosti, u vremenskom razmaku od možda godinu dana, ostavila gotovo identičan komentar kod iste blogerke:))
Zastrašujuće iskustvo:)))
U potrazi za zdravim razumom konzumiram vitamin B (kompleks i B 12 posebno) u ogromnim količinama.

TO ti je najveći blam?
Ti si srećna žena.
docsumann docsumann 09:42 20.11.2021

Re: Living in Oblivion

kick68
Ima i pesma i film:

Da i ja prijavim blam, mada, nadam se da je zaboravljen:))
Ja sam, u svojoj izgubljenosti, u vremenskom razmaku od možda godinu dana, ostavila gotovo identičan komentar kod iste blogerke:))
Zastrašujuće iskustvo:)))
U potrazi za zdravim razumom konzumiram vitamin B (kompleks i B 12 posebno) u ogromnim količinama.


ti baš ne znaš da se blamiraš
jinks jinks 10:12 20.11.2021

Re: Living in Oblivion

Ja sam, u svojoj izgubljenosti, u vremenskom razmaku od možda godinu dana, ostavila gotovo identičan komentar kod iste blogerke:))

To samo znači da si i prvi i drugi put govorila istinu.

Kažu da je jedan od načina da otkrijete da li neko govori istinu taj da se traži da opiše isti događaj prvo od početka do kraja, pa posle od kraja do početka ili u nekom drugom redosledu - a razlog takođe ima veze sa pamćenjem i zaboravljanjem.

Naime, ukoliko govorite istinu kojim god redosledom opisivali događaje opisaćete ih na isti ili na dovoljno sličan način, pošto su sekvencijalno stornirani u vašoj memoriji.

E ukoliko neki od događaja malo frizirate, menjate ili dodajete, pošto se ni ne nalaze u memoriji već su izmišljeni, kada krenete događaje da opisujete u drugačijem redosledu po priči gotovo uvek u opisivanju izmišljenog ili izmenjenog dela događaja na kraju date nekonzistentne opise.
nask nask 13:10 20.11.2021

Re: Living in Oblivion

jedan od načina da otkrijete da li neko govori istinu

je detektor laži:



Ne sećam se da li je neko kačio gornji klip, pa se stoga unapred izvinjavam ako je to već ranije urađeno.
macak_tosa macak_tosa 13:26 20.11.2021

Re: Living in Oblivion

nask
jedan od načina da otkrijete da li neko govori istinu

je detektor laži:



Ne sećam se da li je neko kačio gornji klip, pa se stoga unapred izvinjavam ako je to već ranije urađeno.

Šta ima da se izvinjavaš, baš te briga!
nask nask 16:00 20.11.2021

Re: Living in Oblivion

Šta ima da se izvinjavaš,

Ako sam zaboravio.
baš te briga!

Pa ponekad me i briga kada zaboravim neke bitne stvari, recimo godšnjicu pa me onda žena ...
mirelarado mirelarado 16:53 20.11.2021

Re: Living in Oblivion

Pa ponekad me i briga kada zaboravim neke bitne stvari, recimo godšnjicu pa me onda žena ...


Za to valjda služi onaj podsetnik u telefonu.
nask nask 17:44 20.11.2021

Re: Living in Oblivion

Za to valjda služi onaj podsetnik u telefonu.

Eto ne setih se. Ma čista sujeta je u pitanju, mislim na te rokovnike i zabeležbe. Ja sam bio od onih koji je sve pamtio bez zapisivanja, najozbiljnije, na mene si mogao da se pouzdaš bolje nego na rokovnik (taj ume da se zagubi) ali u međuvremenu se ta superpauer malkice zaboravila. Sujetu očigledno nisam zaboravio.

BTW, ovo mi je pre tri nedelje bio pogled iz spavaće sobe. Pijemonte, pogled na južnu stranu Alpi.

mirelarado mirelarado 18:08 20.11.2021

Re: Living in Oblivion

BTW, ovo mi je pre tri nedelje bio pogled iz spavaće sobe. Pijemonte, pogled na južnu stranu Alpi.


Čarobno!
zilikaka zilikaka 18:13 20.11.2021

Re: Living in Oblivion

Eto ne setih se. Ma čista sujeta je u pitanju, mislim na te rokovnike i zabeležbe. Ja sam bio od onih koji je sve pamtio bez zapisivanja, najozbiljnije, na mene si mogao da se pouzdaš bolje nego na rokovnik (taj ume da se zagubi) ali u međuvremenu se ta superpauer malkice zaboravila. Sujetu očigledno nisam zaboravio.

Mislim da nije sujeta nego zamor. Ja sam nekad znala sve brojeve telefona datume, pamtila do detalja nešto što je neko ispričao, ko da hoću da objavljujem, a onda je samo jedno po jedno otkazivalo.
Mislim da ima veze sa ukupnom količinom koju možeš da skladištiš, ali i sa protokom u jedinici vremena.
Sad mi se često dešava da dogovaram nešto telefonom, tu sam, sve je pod kontrolom, pratim detalje i vidim da me zove joß neko. Ako ne zapišem šta sve treba a brzo pređem na sledeći razgovor slične "težine", ne da ću zaboraviti šta sam u prethodnom imala nego da je razgovora uopšte i bilo.
kick68 kick68 18:17 20.11.2021

Re: Living in Oblivion

TO ti je najveći blam?
Ti si srećna žena.

ti baš ne znaš da se blamiraš

To samo znači da si i prvi i drugi put govorila istinu.


Umem,nije da ne umem:)))Pa nije najveći blam, al' bi jako neprijatno:))
Pre organizovana, - na poslu mi je sve obeleženo lepljivim papirićima, a koristim i Google kalendar. To naravno nije dovoljno, pa mi zvoni i alarm (za neke obaveze uvela sam i šifru koju moram da ukucam da se ugasi, jer se dešavalo da isključim alarm a ne uradim šta treba, ignorišem ga potpuno).

Komentar nije imao veze sa iskrenošću, nego sam oba puta ukazala na "fenomen" resting ( bich) face kod namrštenih ljudi. Ko o čemu ...
razmisljam razmisljam 21:54 20.11.2021

Re: Living in Oblivion

kick68

Komentar nije imao veze sa iskrenošću, nego sam oba puta ukazala na "fenomen" resting ( bich) face kod namrštenih ljudi. Ko o čemu ...


Забога, Кик, што ти је било непријатно? И што се тога још увек сећаш? Ја одавно заборавила и још се питам код које си то се то блогерке избламирала, сасвим сигурна да код мене ниси.
Само опуштено. Гумицу у руке и обриши тај део сећања, јер је блам искључиво у твојој перцепцији.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:31 20.11.2021

Re: Living in Oblivion

Pa ponekad me i briga kada zaboravim neke bitne stvari, recimo godšnjicu pa me onda žena .

Ajme meni.
Kako to razumijem.
Mene pomalo spašava to što zaboravljam i neke druge datume ali nikad ne zaboravljam dobrotu koju mi je neko učinio.
I ona to zna.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:40 20.11.2021

Re: Living in Oblivion

Ja sam nekad znala sve brojeve telefona datume

Mislim da sam znao više stotina brojva telefona ali od kada sam počeo delegirati to pamćenje telefonu sve sam zaboravio. Sada znam samo broj svoga telefona jer ga u bilo kojoj administrativnoj operaciji moram diktirati.
Mislim da to zaboravljanje brojeva ima veze i sa tim da više ne okrećemo brojčanik za svako zvanje i tako osvježavamo pamćenje.
angie01 angie01 00:35 21.11.2021

Re: Living in Oblivion

ti baš ne znaš da se blamiraš


apacherosepeacock apacherosepeacock 11:08 21.11.2021

Re: Living in Oblivion

ti baš ne znaš da se blamiraš


Možda i zna ali neće da nam kaže.. neki masan blam (šalim se kick )
kick68 kick68 14:21 21.11.2021

Re: Living in Oblivion

@razmišljam

Ma dobro, važi. A bilo je da se čovek zabrine:)))

@apacheros

Jema, jema puno lipi' stvari, ma i' nesmin kazat, meštre moj.
razmisljam razmisljam 00:01 22.11.2021

Re: Living in Oblivion

kick68
@razmišljam

Ma dobro, važi. A bilo je da se čovek zabrine:)))


И даље не контам због чега, али ако ти тако кажеш...

Но, реци и сама да ли је нормално за очекивати да се човек сећа баш свих својих коментара које је посејао дуж Блога? Ако ћемо поштено, ја се не сећам ни свих текстова које сам овде објавила.


razmisljam razmisljam 00:05 22.11.2021

Re: Него, Џинксе,

стално заборављам да те питам да ли ти је до руку дошла књига Ирвина Јалома Кад је Ниче плакао? Будући да си у коментарима често помињао Јунга, на основу чега сам стекла утисак да те занима област психологије, мислим да би ово могло да ти се допадне.
Мени је пријало читање.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 00:19 21.11.2021

Ne bih da stvaram neprijatnosti...

Ali...
Stvarno ste mi gadni.
Gadni ste mi bash onako, temeljno.
Ne javljam se chesto, kad mi se zgadite preko mere - otkachim se od bloga i ne svracam, nekad mesecima.
Dok me ne prodje muchnina. Od svih vas i tog vasheg usual.
I onda ponovo naidjem, tek da vidim da li se dogodilo chudo neko... tek da se razocharam, ponovo.
Razocharan je malo jaka rech... Vishe je nekako onaj feeling "oh, that shit still and again?".

Iznenadjen bi takodje bila suvishe jaka rech... Mozda bi "zachudjen" bila bolja... Kao, zachudjen sam da se josh uvek valjate u istom blatu i, isti, zalite na, isti, smrad...

Ali to su nuanses... ko ima vremena za ta pametovanja danas.

Svet se upravo sprema da se okrene naopachke, ili da se raspadne na komade.
A vi metanishete, still, o svojim nocnim polucijama...
Kao "shta bi to trebalo da znachi, i da li je izlechivo/zarazno?"

Uf...
Makar da se malo poradujete fudbalerima, teniserima, odbojkashicama, kosharkashicama, sportu nekom... Nekom uspehu. Bilo kakvom.

Jok... odluchili ste da utihnete takvi kakvi ste.
Samo se budale menjaju.

Pa ajde da razvlachimo o secanju i zaboravljanju...
shmoo shmoo 01:04 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

cane.srbljanovic

Svet se upravo sprema da se okrene naopachke,



Да.

И више ништа неће бити исто као пре.

Можда зато људи беже у неке теме које су тако далеко од тога?

У сваком случају, драго ми је да сте ми се, гос'н Цане, придружили у партибрејкерисању на Блогу Б92. Ја сам Вам у томе овде већ стекао извесну репутацију. Држ' те само Ви мене и далеко ћете догурати у овом кутку интернета у који ето свратимо и Ви и ја ту и тамо. И тамо и ту.





cane.srbljanovic cane.srbljanovic 01:12 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

придружили у партибрејкерисању на Блогу Б92. Ја сам Вам у томе овде већ стекао извесну репутацију. Држ' те само Ви мене


Mi cemo Vas, Shmoo, pratiti dok god ne izdate. A kada izdate, kao sto cete, onda cemo vas pocepati kao...
Eto tako.
Ajd sad, povedite.
shmoo shmoo 01:18 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

cane.srbljanovic
придружили у партибрејкерисању на Блогу Б92. Ја сам Вам у томе овде већ стекао извесну репутацију. Држ' те само Ви мене


Mi cemo Vas, Shmoo, pratiti dok god ne izdate. A kada izdate, kao sto cete, onda cemo vas pocepati kao...
Eto tako.
Ajd sad, povedite.




Покажите ми тог који није издао и ја ћу Вам одати тајну вечне младости Блога Б92.

П.С. - Персирате самом себи или вас у Вас има више?

Што се мене тиче, у реду је сасвим и једно и друго, живи и пусти друге да живе мој је животни мото, него питам онако... Разговора ради.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 01:27 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

shmoo
cane.srbljanovic
придружили у партибрејкерисању на Блогу Б92. Ја сам Вам у томе овде већ стекао извесну репутацију. Држ' те само Ви мене


Mi cemo Vas, Shmoo, pratiti dok god ne izdate. A kada izdate, kao sto cete, onda cemo vas pocepati kao...
Eto tako.
Ajd sad, povedite.




Покажите ми тог који није издао и ја ћу Вам одати тајну вечне младости Блога Б92.

П.С. - Персирате самом себи или вас у Вас има више?

Што се мене тиче, у реду је сасвим и једно и друго, живи и пусти друге да живе мој је животни мото, него питам онако... Разговора ради.



Ma nema takvog Shmoo... Nema. Izdamo, pre ili kasnije, i sebe i druge. Pre nego kasnije, shanse su. To je jedina opklada na kojoj ne mozemo da izgubimo.

A ne persiram, rachunam - nisam valjda jedini koji je voljan da sledi.

A za "...zivi i pusti..." ... Ne znam. Mislio sam i ziveo tako prilichno dugo.
Sad se neshto pitam "da nisam pogreshio?"
:)
Bolje da razvalimo ovaj party, jer i nije neki. Nije vishe, a i nikad nije bio.
shmoo shmoo 01:57 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

cane.srbljanovic

Ma nema takvog Shmoo... Nema. Izdamo, pre ili kasnije, i sebe i druge. Pre nego kasnije, shanse su. To je jedina opklada na kojoj ne mozemo da izgubimo.



То Вам кажем.


A ne persiram, rachunam - nisam valjda jedini koji je voljan da sledi.



Ма и Вама једном, а камоли за више, овакав као ја да поведе сасвим сигурно не треба. За то се човек роди.

А ја сам Вам по карактеру увек и у свакој екипи био само везни играч, а не онај који даје голове или носи капитенску траку.

A za "...zivi i pusti..." ... Ne znam. Mislio sam i ziveo tako prilichno dugo.
Sad se neshto pitam "da nisam pogreshio?"
:)



Гледам то по себи, гос'н Цане, тако мерим и одмеравам па ћу и Вам онда тако и рећи шта ја мислим о томе на ово Ваше питање које сами себе питате.

Нисте ништа погрешили. Све Вам је до сада у животу било (јесте и биће) баш онако како и треба да буде јер уопште није важно шта други мисле о Вама. Много је важније шта Ви мислите о самом себи. :)

Тако то ја и себи самом кажем.

Bolje da razvalimo ovaj party, jer i nije neki. Nije vishe, a i nikad nije bio.


Ако се осврнете около по Блогу Б92, видећете да је овај парти ипак много бољи од свих осталих који су се одржавали уназад већ дуже време (како сте и сами то лепо приметили у свом првом коментару овде) или се још увек одржавају на Блогу Б92.

Није да Вам ја ту нешто пребацујем или, не дај боже, браним да делате сходно свом мишљењу, уверењу и намеренију и на овом партију.

Само кажем шта мислим. Са пуним уважавањем оне древне истине да о укусима не вреди расправљати.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 02:17 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

Није да Вам ја ту нешто пребацујем или, не дај боже, браним да делате сходно свом мишљењу, уверењу и намеренију и на овом партију.


Nisam ni mislio. Otkud to?

A shto se partija tiche... Secam se i boljih dana.
shmoo shmoo 02:20 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

cane.srbljanovic
Није да Вам ја ту нешто пребацујем или, не дај боже, браним да делате сходно свом мишљењу, уверењу и намеренију и на овом партију.


Nisam ni mislio. Otkud to?

A shto se partija tiche... Secam se i boljih dana.



Сви их се сећамо.

Ово остало ћемо свакако заборавити.

Баш о томе и јесте овај блог.

И у том контексту подржавам аутора уводног текста:


Ipak, neko će reći da pametno zaboravljanje možda i jeste stvar sreće, kao i odlika određenog vida inteligencije, ali da bi opet nekakav suštinski vid mudrosti morao na određeni način da predstavlja spoj dubokog pamćenja i pameti.

Kao i to da su možda ne i najmudriji, ali u svakom slučaju blaženi oni koji se u životu sećaju u principu samo dobrih stvari.


cane.srbljanovic cane.srbljanovic 03:39 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

Ово остало ћемо свакако заборавити.


Sve shto nismo zaboravili, nije se desilo, i zato -
Necu da se secam danas, jer cu se sutra secati lepshe.

A i zabole me - ovako ili onako.

A mozda me samo iritira ta isforsirana melanholija i nostalgija... taj neumitni torment muchnine postojanja. Ta tashtina praznine :)))))

Da... ta strashna tashtina praznine.
Radje bi da se secam pikseta... Od juche.
macak_tosa macak_tosa 07:04 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

cane.srbljanovic
придружили у партибрејкерисању на Блогу Б92. Ја сам Вам у томе овде већ стекао извесну репутацију. Држ' те само Ви мене


Mi cemo Vas, Shmoo, pratiti dok god ne izdate. A kada izdate, kao sto cete, onda cemo vas pocepati kao...
Eto tako.
Ajd sad, povedite.

Ko izda - pizda!
macak_tosa macak_tosa 07:07 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

cane.srbljanovic
Ово остало ћемо свакако заборавити.


Sve shto nismo zaboravili, nije se desilo, i zato -
Necu da se secam danas, jer cu se sutra secati lepshe.

A i zabole me - ovako ili onako.

A mozda me samo iritira ta isforsirana melanholija i nostalgija... taj neumitni torment muchnine postojanja. Ta tashtina praznine :)))))

Da... ta strashna tashtina praznine.
Radje bi da se secam pikseta... Od juche.

Da.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 07:51 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

macak_tosa
cane.srbljanovic
придружили у партибрејкерисању на Блогу Б92. Ја сам Вам у томе овде већ стекао извесну репутацију. Држ' те само Ви мене


Mi cemo Vas, Shmoo, pratiti dok god ne izdate. A kada izdate, kao sto cete, onda cemo vas pocepati kao...
Eto tako.
Ajd sad, povedite.

Ko izda - pizda!


E onda... Nice to meet you...

Slushao sam A.Hopkins intervju jednom... Divan, izuzetan, nezan i razocharan chovek...
I reche kako smo svi jedni druge, i sebe same izdali, i kada to shvatimo onda se povuchemo u osamu i sebe... Ne po kazni, vec od sramote... I kako on nema prijatelje... I kako je to tachno onako...
Kako mozes da budesh prijatelj a da nisi dao sve shto si mogao... i morao... Kaze on... Kad si sebe i druge uskratio.


Hebiga, malo me pogodio. Pitchka mu materina.
macak_tosa macak_tosa 08:32 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

cane.srbljanovic
macak_tosa
cane.srbljanovic
придружили у партибрејкерисању на Блогу Б92. Ја сам Вам у томе овде већ стекао извесну репутацију. Држ' те само Ви мене


Mi cemo Vas, Shmoo, pratiti dok god ne izdate. A kada izdate, kao sto cete, onda cemo vas pocepati kao...
Eto tako.
Ajd sad, povedite.

Ko izda - pizda!


E onda... Nice to meet you...

Slushao sam A.Hopkins intervju jednom... Divan, izuzetan, nezan i razocharan chovek...
I reche kako smo svi jedni druge, i sebe same izdali, i kada to shvatimo onda se povuchemo u osamu i sebe... Ne po kazni, vec od sramote... I kako on nema prijatelje... I kako je to tachno onako...
Kako mozes da budesh prijatelj a da nisi dao sve shto si mogao... i morao... Kaze on... Kad si sebe i druge uskratio.


Hebiga, malo me pogodio. Pitchka mu materina.

Da.
Odogovor na to je tako trivijalan, da je to, gotovo, smešno.
I glasi - ljudi smo!
Ipak!
Samo.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 08:44 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

I glasi - ljudi smo!


yeah
valjda je tako tosho. moze biti.
shmoo shmoo 09:30 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

cane.srbljanovic

Sve shto nismo zaboravili, nije se desilo, i zato -
Necu da se secam danas, jer cu se sutra secati lepshe.

A i zabole me - ovako ili onako.



То Вам причам све време.

Живот је сан, гос'н Цане. То нам је исто рекао и Џими Барка...

Упс, не! Извињавам се!

Није Џими Барка, други неки Барка је у питању.

Ето видите шта заборављање учини од човека.

Ил' је то заборављање код мене

Ил' ме жеља моја заблудом опи,
ил' јој облик видим?










Ta tashtina praznine :)))))

Da... ta strashna tashtina praznine.






Писао ја на Блогу Б92 и о томе, гос'н Цане. И мало-мало па подсећам дотичне и надлежне на то. Зато ме и не воле. Вероватно из истог тог разлога не воле ни Вас.

Но, боли нас уво. Рекох, није важно шта други мисле о Вама већ шта Ви мислите о себи. И како нам време свима пролази јер то му је манир, то шта мислите о себи постаје све важније и важније.


Radje bi da se secam pikseta... Od juche.



Ја га се сећам и од прекјуче.

Знате, гос'н Цане, када је Пиксета прешао из Радничког у Звезду, тек што је прешао своју двадесету годину живота, и дошао из Ниша у Београд, његова мама му је редовно кувала ручкове и возила за Београд да му носи свежу домаћу храну јер дете није могло да једе ону колективну храну у ресторану за играче на стадиону Звезде.

Али зато Пиксета у то доба никада није дошао на врата моје другарице а да није носио букет цвећа у рукама. Стара школа.

Он је добро дете из добре куће.

И најлепше код њега је што је постао добар човек. А ипак је сачувао то дете у себи.

Зато и има пуно право да данас каже:"Дајте нам сада Бразил да се мало играмо!"




Slushao sam A.Hopkins intervju jednom... Divan, izuzetan, nezan i razocharan chovek...
I reche kako smo svi jedni druge, i sebe same izdali, i kada to shvatimo onda se povuchemo u osamu i sebe... Ne po kazni, vec od sramote... I kako on nema prijatelje... I kako je to tachno onako...
Kako mozes da budesh prijatelj a da nisi dao sve shto si mogao... i morao... Kaze on... Kad si sebe i druge uskratio.


Hebiga, malo me pogodio. Pitchka mu materina.



Вероватно би и мене погодило да сам читао тај интервју. Заправо, већ ме је донекле погодило ово што сте Ви препричали о томе.

Све важи што рече гос'н Хопкинс и за мене... И за разочарање и за осаму... Додао бих и тиховање на то. И газим том стазом све даље и даље.

Једино што не препознајем у речима гос'н Хопкинса јесте то о пријатељима. Немам то искуство. Ја ипак имам још увек пријатеље, и то оне који то постану врло рано у животу и остану такви до краја живота. Немам их много, могу се на прсте једне руке набројати, али за један људски живот то је сасвим довољно. Барем оваквоме као што сам ја.

И они ме до сада нису разочарали. Надам се да нисам ни ја њих.

И зато је моја осама, разочарање и тиховање вероватно само тек моја пука уобразиља. Погрешна слика о самом себи.

Јер...

Живот је сан, као што Вам то рекох на самом почетку.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:59 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

И они ме нису разочарали. Надам се да нисам ни ја њих.


Ne sumnjam Shmoo. Ne sumnjam.
A za mene, ako bi moglo da se resetuje na vreme klizalishta u fici... mozda bi bilo bolje ovaj put. Kako je i trebalo da bude.
shmoo shmoo 10:27 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

cane.srbljanovic
И они ме нису разочарали. Надам се да нисам ни ја њих.


Ne sumnjam Shmoo. Ne sumnjam.
A za mene, ako bi moglo da se resetuje na vreme klizalishta u fici... mozda bi bilo bolje ovaj put. Kako je i trebalo da bude.



Покушавамо, гос'н Цане, покушавамо.

Лично смо заинтересовани за то ресетовање.

Као и за ревитализацију терена за мали фудбал у Хемијској школи после деструкције коју су извеле хорде незајажљивих из ондашњих градских власти пре десетак и више година одузимањем тог терена од школе и постављањем неког приватничког балона за неке приватне кошаркашке клубове који више и не постоје. Тај балон је после уклоњен али је терен остао у неупотребљивом стању па не могу да га користе ни ученици Хемијске школе нити сва ова комшијска раја која се деценијама пре тог балона окупљала на том игралишту у вечерњим часовима, што ради фудбала, што ради дружења..

(Пробала моја жена још 2008, 2009,.. да се избори са тим балоном, али јој је онда врло озбиљно запрећено да не чачка ту ништа јер су конци те балоњерске варварске саге ишли тада до самих врхова ондашњих градских власти.)

Даћемо све од себе, гос'н Цане, нека борба траје непрестана.


EDIT: Били сте ми комшија овде на Брду? Можда Жарково?

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 10:41 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

shmoo
cane.srbljanovic
И они ме нису разочарали. Надам се да нисам ни ја њих.


Ne sumnjam Shmoo. Ne sumnjam.
A za mene, ako bi moglo da se resetuje na vreme klizalishta u fici... mozda bi bilo bolje ovaj put. Kako je i trebalo da bude.



Покушавамо, гос'н Цане, покушавамо.

Лично смо заинтересовани за то ресетовање.

Као и за ревитализацију терена за мали фудбал у Хемијској школи после деструкције коју су извеле хорде незајажљивих из ондашњих градских власти пре десетак и више година одузимањем тог терена од школе и постављањем неког приватничког балона за неке приватне кошаркашке клубове који више и не постоје. Тај балон је после уклоњен али је терен остао у неупотребљивом стању па не могу да га користе ни ученици Хемијске школе нити сва ова комшијска раја која се деценијама пре тог балона окупљала на том игралишту у вечерњим часовима, што ради фудбала, што ради дружења..

(Пробала моја жена још 2008, 2009,.. да се избори са тим балоном, али јој је онда врло озбиљно запрећено да не чачка ту ништа јер су конци те балоњерске варварске саге ишли тада до самих врхова ондашњих градских власти.)

Даћемо све од себе, гос'н Цане, нека борба траје непрестана.



:))))) Eh, a mi mastiljari nikad nismo imali teren... So there's that.

shmoo

EDIT: Били сте ми комшија овде на Брду? Можда Жарково?

Zarkovo!? Pa na koga vam ja lichim gos'n Shmoo!? E, svashta.
shmoo shmoo 10:46 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

cane.srbljanovic


:))))) Eh, a mi mastiljari nikad nismo imali teren... So there's that.



Не замерите због тог имања/немања терена, Хемијска школа је увек некако била морално-политички подобнија у оном систему па је зато и била награђена.

Док сам писао едит, одговористе ми на то питање које сам вам у њему поставио.

Али смо зато у Тринаестој гимназији имали (био сам припадник и мастиљара и сапуњара, шуварица ме потрефила па ето зато) професора физичког Србу који нас построји испред Гимназије и одржи свој чувени мотивациони говор:

"Мој деда је возио чезе, ја возим фолксвагена, а ви ћете сутра сутра возити ракете! И зато, сви одмах 30 кругова око зграде гимназије!"

(са све степеницама итд.)

shmoo shmoo 10:50 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

cane.srbljanovic

shmoo

EDIT: Били сте ми комшија овде на Брду? Можда Жарково?


Zarkovo!? Pa na koga vam ja lichim gos'n Shmoo!? E, svashta.



Примите моје најискреније и најдубље извињење због овог мог нехотичног вербалног испада јер тачно знам како се осећате у овом тренутку због те моје непристојности.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 10:51 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

shmoo
cane.srbljanovic

shmoo

EDIT: Били сте ми комшија овде на Брду? Можда Жарково?


Zarkovo!? Pa na koga vam ja lichim gos'n Shmoo!? E, svashta.



Примите моје најискреније и најдубље извињење због овог мог нехотичног вербалног испада јер тачно знам како се осећате у овом тренутку због те моје непристојности.



Nishta, nishta... Samo sledeci put... Molim vas.
shmoo shmoo 10:54 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

cane.srbljanovic
shmoo
cane.srbljanovic

shmoo

EDIT: Били сте ми комшија овде на Брду? Можда Жарково?


Zarkovo!? Pa na koga vam ja lichim gos'n Shmoo!? E, svashta.



Примите моје најискреније и најдубље извињење због овог мог нехотичног вербалног испада јер тачно знам како се осећате у овом тренутку због те моје непристојности.



Nishta, nishta... Samo sledeci put... Molim vas.




Бићу врло опрезан јер... Кажем Вам, саосећам са Вама у тим тешким тренуцима јер знам како то изгледа када нам се помене Жарково као могући хабитат.


cane.srbljanovic cane.srbljanovic 10:59 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

shmoo
cane.srbljanovic
shmoo
cane.srbljanovic

shmoo

EDIT: Били сте ми комшија овде на Брду? Можда Жарково?


Zarkovo!? Pa na koga vam ja lichim gos'n Shmoo!? E, svashta.



Примите моје најискреније и најдубље извињење због овог мог нехотичног вербалног испада јер тачно знам како се осећате у овом тренутку због те моје непристојности.



Nishta, nishta... Samo sledeci put... Molim vas.




Бићу врло опрезан јер... Кажем Вам, саосећам са Вама у тим тешким тренуцима јер знам како то изгледа када нам се помене Жарково као могући хабитат.




Ma nishta, nije strashno. :)))))
Shalu na stranu, moj najbolji prijatelj ikada, jedno divno i briljantno stvorenje, koje je imalo strpljenja da bude moj mentor - je bio zarkovcanin. Pravi i ponosan.
So, long live Zarkovo!
shmoo shmoo 11:07 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

cane.srbljanovic

Ma nishta, nije strashno. :)))))
Shalu na stranu, moj najbolji prijatelj ikada, jedno divno i briljantno stvorenje, koje je imalo strpljenja da bude moj mentor - je bio zarkovcanin. Pravi i ponosan.
So, long live Zarkovo!



Наравно. Али морамо мало онако... Комшијски.

Када је 2011. објављена монографија поводом обележавања 100 година општине Чукарица (јабука раздора између Жарковаца и Брђана је локација општине, вероватно то знате) у извештају са промоције књиге је писало да су председнице два удружења, Стари Чукаричанин (моја професорка дубровачке књижевности Злата Бојовић) и Стари Жарковац (не сећам се, на жалост, имена те госпође) после ето једног века пружиле једна другој руку помирења.

Питао сам после моју професорку колико ће нам онда времена бити потребно да се измиримо са Албанцима, Хрватима, Бугарима,... ако нам је са за измирење са Жарковцима био потребан читав један век.

jinks jinks 11:14 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

ако нам је са за измирење са Жарковцима био потребан читав један век

Taso, šta je bilo sa fabrikom i poslovnim prostorijama FMP-a u Železniku.

Je l to sve prestalo da radi i čeka rušenje kako bi se pretvorilo u građevinsko zemljište ili se dešava nešto drugo.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 11:18 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

Питао сам после моју професорку колико ће нам онда времена бити потребно да се измиримо са Албанцима, Хрватима, Бугарима,... ако нам је са за измирење са Жарковцима био потребан читав један век.


Ti Shmoo si izgleda kosmopolita. Good for you.
Ja sam vishe nekako etno-lokal-centrista.
Ne rastezem se tako daleko.
Neka albanaca/hrvata/bugara nekom drugom.
Just not my cup of tea.
Dosta mi je od Subotice do Prizrena i od Bora do Uzica. I ono malo republike srpske.
Nije ni to malo.
macak_tosa macak_tosa 11:25 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

cane.srbljanovic
Питао сам после моју професорку колико ће нам онда времена бити потребно да се измиримо са Албанцима, Хрватима, Бугарима,... ако нам је са за измирење са Жарковцима био потребан читав један век.


Ti Shmoo si izgleda kosmopolita. Good for you.
Ja sam vishe nekako etno-lokal-centrista.
Ne rastezem se tako daleko.
Neka albanaca/hrvata/bugara nekom drugom.
Just not my cup of tea.
Dosta mi je od Subotice do Prizrena i od Bora do Uzica. I ono malo republike srpske.
Nije ni to malo.

Iskusno!
shmoo shmoo 12:12 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

jinks
ако нам је са за измирење са Жарковцима био потребан читав један век

Taso, šta je bilo sa fabrikom i poslovnim prostorijama FMP-a u Železniku.

Je l to sve prestalo da radi i čeka rušenje kako bi se pretvorilo u građevinsko zemljište ili se dešava nešto drugo.



Нисам пажљиво то пратио па немој да узмеш ово што кажем као сигурно тачно...

Власник ФМП је и даље Човић. Део погона некадашње фабрике премештен је у хале фабрике "Лола" у Железнику, а сама зграда некадашњег ФМП претворена је у пословно-стамбени објекат.

Од фабрике "Лола" како ми рекоше остало је нешто врло мало. Рецимо, алатница... Као и ГОША у Смедеревској Паланци. (То боље зна Милисав.) Па је зато ваљда и било места да се у те хале усели онда ФМП. Али не знам у ком обиму они уопште нешто и раде.

Недавно су ми колеге које раде у средњој стручној школи "Лола" у Железнику (уз саму некадашњу фабрику "Лола" ) испричале како је дошло до некаквог инцидента када је Човић довео своје пословне партнере да продаје то земљиште које је заузео у кругу некадашње фабрике "Лола" у Железнику па га клинци из школе зезали кроз ограду, добцивали им итд. и Човић пошизекао и дошао у саму школу запретивши м да ће и њих да угаси.

Е, сад... Ако распродаје то земљиште на којем су хале некадашње фабрике "Лола" у Железнику, претпостављам да има намеру да то исто уради и са локацијом на којем је зграда некадашње фабрике ФМП.

Мада, ту му је на том земљишту и спортска хала КК ФМП па можда и неће и то да распродаје.

Не знам ништа више од тога.

jinks jinks 12:20 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

када је Човић довео своје пословне партнере да продаје то земљиште


Koliko znam fabrika FMP je osnovana, uključujući prilično okolnog zemljišta, pre II sv. rata. Sad, u međuvremenu se pojavio zakon o restituciji, kao i naslednici bivših vlasnika FMP-a, gde jedan od razloga koji su izuzeli FMP iz restitucije jeste taj što su se FMP i propratno zemljište vodili kao privredni subjekt, a ne kao nekretnina.

Sad, ukoliko sadašnji vlasnik menja namenu FMP-a i njemu pridruženog zemljišta od privrednog subjekta ka građevinskom zemljištu - pitanje je da li time krši zakon o privatizaciji i restituciji.

Odnosno, da li činom pretvaranja FMP-a i njemu pridruženog zemljišta iz privrednog subjekta u građevinsko zemljište (što se da naslutiti na osnovu tvog komentara) ga u stvari čini i predmetom restitucije.
shmoo shmoo 12:20 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

cane.srbljanovic

Ti Shmoo si izgleda kosmopolita. Good for you.
Ja sam vishe nekako etno-lokal-centrista.
Ne rastezem se tako daleko.

Neka albanaca/hrvata/bugara nekom drugom.
Just not my cup of tea.
Dosta mi je od Subotice do Prizrena i od Bora do Uzica. I ono malo republike srpske.
Nije ni to malo.



Хвала на комплАменту, гос'н Цане! Није нимало лако спојити у себи космополиту и националсту, али ето... Трудим се.

А богами није мало, у праву сте.

Знате, мислим да то и јесте у основи трагедије и оноликог изгинућа Срба у 20. веку.

Били смо превише велики за оно што смо имали на почетку тог века, али зато и превише мали за оно што смо после хтели, започели, али не и завршили. Уз огромне губитке на сваком пољу, почевши од људи, па до економије, образовања, науке, политике,...

Зато се и слажем са Вама.

Доста је ово докле смо данас стигли и шта данаске имадемо уз наду да ће се то и такво домаћинство данас много боље водити, или барем све боље и боље од овога како је до сада било (свакога дана у сваком погледу...), јер имамо то искуство из 20. века.

shmoo shmoo 12:26 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

jinks
када је Човић довео своје пословне партнере да продаје то земљиште


Koliko znam fabrika FMP je stvorena, zajedno sa prilično okolnog zemljišta, pre II sv. rata. Sad, u međuvremenu se pojavio zakon o restituciji, kao i naslednici bivših vlasnika FMP-a, i jedan od razloga koji su izuzeli FMP iz restitucije jeste što su se FMP i propratno zemljište vodilo kao privredni subjekt, a ne kao nekretnina.

Sad, ukoliko sadašnji vlasnik menja namenu FMP-a i njemu pridruženog zemljišta od privrednog subjekta ka građevinskom zemljištu - pitanje je da li time krši zakon o privatizaciji i restituciji.

Odnosno, da li činom pretvaranja FMP-a i njemu pridruženog zemljišta iz privrednog subjekta u građevinsko zemljište (što se da naslutiti na osnovu tvog komentara) ga u stvari čini predemetom restitucije.




Да, у праву си за реституцију.

Али знаш да је модерна Србија већ 200 година од ослобођења од Турака један савршени спој аустроугарске бирократије и турске самовоље. И тако је то и данас.

Рецимо, од упућених сам чуо да је читав онај потез земљишта на којем се данас налази Скојевско насеље (од Филмског града ка Видиковцу) припадао једном једином сељаку из Жаркова. Човеку су ту биле њиве. Па му је било одузето, у социјалистичко време изграђено читаво насеље, а сада наследници траже повраћај имовине, однопсно надокнаду.

Знаш ли колико је то станова у питању, ко ће то да им исплати...

И зато претпостављам да ће ту доћи до неке нагодбе са тим наследницима који траже своја права.

Претпостављам да ће и са ФМП урадити исто, односно, да ће Човић морати да се нагоди некако.

Осим ако не потегне неку силу за шта је способан и јер му се може, па онда ти наследници не добију ништа.

Кажем ти, савршени спој аустроугарске бирократије и турске самовоље.

jinks jinks 12:36 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

Претпостављам да ће и са ФМП урадити исто, односно, да ће Човић морати да се нагоди некако.


Koliko znam izuzet je iz restitucije - ali ukoliko je počeo da menja namenu imovine onda je pitanje da i dalje može da bude izuzet.
shmoo shmoo 14:34 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

jinks
Претпостављам да ће и са ФМП урадити исто, односно, да ће Човић морати да се нагоди некако.


Koliko znam izuzet je iz restitucije - ali ukoliko je počeo da menja namenu imovine onda je pitanje da i dalje može da bude izuzet.



Видећемо.

Ако се поштовање постојећих законских регулатива буде доследно поштовало и примењивало а не прилагођавало тренутним појединачним интересима и потребама...

Али само ако, а то се у овој Србији данас не може са сигурношћу рећи да ли ће тако и бити.

macak_tosa macak_tosa 15:42 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

shmoo
jinks
Претпостављам да ће и са ФМП урадити исто, односно, да ће Човић морати да се нагоди некако.


Koliko znam izuzet je iz restitucije - ali ukoliko je počeo da menja namenu imovine onda je pitanje da i dalje može da bude izuzet.



Видећемо.

Ако се поштовање постојећих законских регулатива буде доследно поштовало и примењивало а не прилагођавало тренутним појединачним интересима и потребама...

Али само ако, а то се у овој Србији данас не може са сигурношћу рећи да ли ће тако и бити.


Sa sigurnošću se može reći da neće biti.
milisav68 milisav68 20:55 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

shmoo
Од фабрике "Лола" како ми рекоше остало је нешто врло мало. Рецимо, алатница... Као и ГОША у Смедеревској Паланци. (То боље зна Милисав.)

E, nemam pojma kakve veze ima Lola i Goša, odnosno FMP, sem što rade sa metalom.

Goša je uvek bila samostalna firma, još pre rata, samo se tad zvala Jasenica AD.
shmoo shmoo 23:06 21.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

milisav68
shmoo
Од фабрике "Лола" како ми рекоше остало је нешто врло мало. Рецимо, алатница... Као и ГОША у Смедеревској Паланци. (То боље зна Милисав.)

E, nemam pojma kakve veze ima Lola i Goša, odnosno FMP, sem što rade sa metalom.

Goša je uvek bila samostalna firma, još pre rata, samo se tad zvala Jasenica AD.




Како то, богати и мајку му пољубим!

Па заједничко им је што су оба нестали у дивљачкој приватизацији и тзв. транзицији (грамзивизацији) којом смо кренули у бољу будућност одмах пошто смо финиширали процес демократизације.

Лола је, тако ми кажу, седамдесетих имала и свих 5000 радника. Додај чланове њихових породица... Читав један град.

Колико њих остаде без посла у ГОШИ на исти начин као и у Лоли? Ти ми рече да су дошли неки "четници" из Словачке и то средили у Паланку?

То им је заједничко, Лоли и ГОШИ..

А видиш, Џинкс каже да је и ФМП пре Другог светског рата такође био приватно власништво.

Па су онда неко време ГОША и ФМП били друштвено (ма шта год то значило) власништво.

Данас су опет приватно валсништво. Само то више нису они приватници од пре Другог светског рата.

Дошли неки нови појединци и похапали све што је било друштвено.

solo solo 23:55 21.11.2021

Re:stvaraj neprijatnosti ako ti prija

Дошли неки нови појединци и похапали све што је било друштвено.




Pa nikako da ukapiraju da suštinski nema četnika i partizana,vlasti i opozicije,Zvezde i Partizana, demokrata i komunjara....... i VIP blogera

Ima samo HAPAČA i POHAPANIH. Od kad je svijeta i veka.

Sve ostalo su alotropske modifikacije u šibicarenju koje se sad moderno zove rijaliti. I sa ulica je premešteno u čarobne tv kutije. Mislim na šibicarenje.

Ne zahebavaj debeli. Znam da znaš!



shmoo shmoo 09:07 22.11.2021

Re: Re:stvaraj neprijatnosti ako ti prija

solo
Дошли неки нови појединци и похапали све што је било друштвено.




Pa nikako da ukapiraju da suštinski nema četnika i partizana,vlasti i opozicije,Zvezde i Partizana, demokrata i komunjara....... i VIP blogera

Ima samo HAPAČA i POHAPANIH. Od kad je svijeta i veka.

Sve ostalo su alotropske modifikacije u šibicarenju koje se sad moderno zove rijaliti. I sa ulica je premešteno u čarobne tv kutije. Mislim na šibicarenje.

Ne zahebavaj debeli. Znam da znaš!




Наравно да знам!

Зато сам и ставио то "појединци" као опозит од "друштво", а нисам на те појединце стављао никакве етикете типа партизани, четници, комнуњаре, ови, они... какве им обично лепе по медијима и на друштвеним мрежама.

Чак сам и те "четнике" из Словачке који су скењали ГОШУ ставио под наводнике.

То смо се Милисав и ја једаред нешто дописивали, па он тако написао и менио се баш допало. "Четници" из Словачке... И "партизани" из Аустрије... И "љотићевци" из Грчке... И "недићевци" из Немачке... И "слободнолебдеће честице грађанског рата међу Сербљима 1941-1945"... Итд, итд, итд,...











Хвала ти што си уместо мене поставио ону слику доле са отирачем за ноге-подсетником.

Кад сам неук, шта ћу. Што ми рече мој Кум када сам ономад нешто сјебао софтвер у компјутеру па се он цело поподне зезао да то оправи:"Ти си, Куме, дунстер! Од сада само мастиљаву у руке да узимаш па док ти језик не оплави!"

milisav68 milisav68 09:50 22.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

shmoo
Колико њих остаде без посла у ГОШИ на исти начин као и у Лоли? Ти ми рече да су дошли неки "четници" из Словачке и то средили у Паланку?

То им је заједничко, Лоли и ГОШИ..

A-ha, toj si mislio.

E, Goša je malo širi pojam od Lole, a bilo i više radnika (i "radnika" - 12.000, Palanka, Plana, Simićevo i Beograd.I bilo je više OUR-a, šinska, drumska, montaža, FOM, itd.Funkcionisala je kao i država, presipalo se kako je gde falilo, neki su radili, a neki ladili jajca.Realno gledano, sve bi funkcionisalo i da je bilo 3-4 hiljade radnika manje (mahom administracija).

E ta Goša šinska su kupili "četnici" iz Slovačke, pa je ojadili (pre toga je ojadila država, pošto su pravljeni vagoni za Irak, Iran, Libiju,a plaćano je u nafti, pa su onda moljakali naše naftadžije da im daju pare) odnosno oborili vrednost, oterali u stečaj, pa je relativno skoro kupio neki "ljotićevac" iz Smedereva, koji je pre toga kupio Smederevski "Želvoz", a pre toga kupio "Večernje novosti", i još tako svašta nešto.

Jedini je preživeo Goša FOM, tu su verovatno bili jači igrači, a i poslovi su im takvi, da su vezani za EPS, i tako neke velike kupce.Tamo je ostalo 1200 radnika, koji manje više svi rade.
shmoo shmoo 10:51 22.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

milisav68
shmoo
Колико њих остаде без посла у ГОШИ на исти начин као и у Лоли? Ти ми рече да су дошли неки "четници" из Словачке и то средили у Паланку?

То им је заједничко, Лоли и ГОШИ..

A-ha, toj si mislio.




Јес, јес, на тој!

E, Goša je malo širi pojam od Lole, a bilo i više radnika (i "radnika" - 12.000, Palanka, Plana, Simićevo i Beograd.I bilo je više OUR-a, šinska, drumska, montaža, FOM, itd. Funkcionisala je kao i država, presipalo se kako je gde falilo, neki su radili, a neki ladili jajca.Realno gledano, sve bi funkcionisalo i da je bilo 3-4 hiljade radnika manje (mahom administracija).



Да, буквално је све тада тако функционисало. И то дуги низ година и деценија. Сећам се како ми је ћале причао... Он је био директор "Просвета Промузика", дела Просвете. Мала радна јединица од 7-8 запослених. И када је увезао 2000 комада оних грамофона Супрафон (купио од Чеха на сајму у Лајпцигу), сви хтели да се шлогирају, говорили му да није нормалан, ко ће то у тадашњој Југославији да купи, имаће велики губитак. Било то отприлике када сам се ја родио, 1964. Међутим, планули Супрафони, продали се к'о алва. И ћале хтео, као и сваки поносни и успешни трговац, да вишак на крају године подели са својим радницима, али... Генерални директор ИП Просвета му само рекао:"Како то мислите, ви сте зарадили па ћете да дате својим радницима? Не може, мора да се подели са осталим деловима ИП Просвета..." (који су пословали са губитком).

И тако... Генерални директор је био члан Партије, мој ћале није. Сила бога не моли...


E ta Goša šinska su kupili "četnici" iz Slovačke, pa je ojadili (pre toga je ojadila država, pošto su pravljeni vagoni za Irak, Iran, Libiju,a plaćano je u nafti, pa su onda moljakali naše naftadžije da im daju pare) odnosno oborili vrednost, oterali u stečaj, pa je relativno skoro kupio neki "ljotićevac" iz Smedereva, koji je pre toga kupio Smederevski "Želvoz", a pre toga kupio "Večernje novosti", i još tako svašta nešto.

Jedini je preživeo Goša FOM, tu su verovatno bili jači igrači, a i poslovi su im takvi, da su vezani za EPS, i tako neke velike kupce.Tamo je ostalo 1200 radnika, koji manje više svi rade.



Макар нешто да је преживело...







milisav68 milisav68 16:15 22.11.2021

Re: Ne bih da stvaram neprijatnosti...

shmoo

Да, буквално је све тада тако функционисало. И то дуги низ година и деценија.

I posle ko nas zavadi :)

A ono mangupi iz naših redova koji baš i nisu voleli da rade, ali su znali kako da dele zaradu.

Sve se to zaboravilo, da ostanemo u temi :)
solo solo 16:16 21.11.2021

pomoć prijatelja


Gosn Tasa me zamolio da postavim ovu sliku jer on nije u mogućnosti iz nekih tehničkih razloga.

Pa evo a on će već prokomentarisati.

macak_tosa macak_tosa 16:30 21.11.2021

Re: pomoć prijatelja

solo

Gosn Tasa me zamolio da postavim ovu sliku jer on nije u mogućnosti iz nekih tehničkih razloga.

Pa evo a on će već prokomentarisati.


To je podsetnik za matore.
bene_geserit bene_geserit 17:36 21.11.2021

Re: pomoć prijatelja

To je podsetnik za matore

Ja kad krenem u šetnju plažom imam pariti check: šešir, naočare za sunce, mobilni, ključevi od kola, vozačka dozvola, godišnja parking propusnica. Dakle parno. Ako je neparno nešto sam zaboravio. Ako zaboravim dve stvari jbga, ali to se retko desi.
Zimi i flis pa se parnost promeni.
solo solo 17:55 21.11.2021

prisilne misli

To je podsetnik za matore.


Pričao mi drugar. Davno je to bilo.Išao ko klinac sa kevom i ćaletom na more u Grčku. Oni iz Beograda. Negde u Skoplju naprave pauzu da ručaju. U sred ručka pita njegova majka oca onako usput mirno: jeli Milane jesi isključio šporet?

Kaže drugar trebo si da mu vidiš facu. Preseo mu ručak. Pa veli on sad si našla u Skoplju da me pitaš za šporet sunce mu jebem žarko. Otkud znam, da se vraćamo da proverim.

Naravno šporet je bio isključen,kuća im nije gorela,kasnije zvali komšije da provere - nije bilo mobilnih tel.

Uvek kad prolazim pored Skoplja prvo se setim ove pričice i uvek se smejem kao i prvi put kad mi je pričao.Ko god da je samnom u kolima uvek me pitaju-šta je smešno?
Ništa,neki šporet.

Njih nema odavno,ni drugara. Ožive na kratko u prolazu pored Skoplja.
macak_tosa macak_tosa 18:33 21.11.2021

Re: pomoć prijatelja

bene_geserit
To je podsetnik za matore

Ja kad krenem u šetnju plažom imam pariti check: šešir, naočare za sunce, mobilni, ključevi od kola, vozačka dozvola, godišnja parking propusnica. Dakle parno. Ako je neparno nešto sam zaboravio. Ako zaboravim dve stvari jbga, ali to se retko desi.
Zimi i flis pa se parnost promeni.

Ja svuda nosim ranac.
Pre kretanja proverima da li mi je u torbici (koju stavim u ranac), saobraćajna dozvola, drugi telefon, te, u posebnom pretincu u toj torbici, nešto keša.
alselone alselone 20:39 21.11.2021

Re: pomoć prijatelja

bene_geserit
To je podsetnik za matore

Ja kad krenem u šetnju plažom imam pariti check: šešir, naočare za sunce, mobilni, ključevi od kola, vozačka dozvola, godišnja parking propusnica. Dakle parno. Ako je neparno nešto sam zaboravio. Ako zaboravim dve stvari jbga, ali to se retko desi.
Zimi i flis pa se parnost promeni.

Ja sam imao pesmu

Mobilni, pare
Ključevi, cigare
solo solo 19:52 22.11.2021

Re: pomoć prijatelja

Ja svuda nosim ranac.
Pre kretanja proverima da li mi je u torbici (koju stavim u ranac), saobraćajna dozvola, drugi telefon, te, u posebnom pretincu u toj torbici, nešto keša.


Ebote kako svi lažiraju.

Toalet papir niko ne spominje.

A ako stvarno nije sastavni deo ranca u velikoj su nevolji - kad tad.

macak_tosa macak_tosa 19:54 22.11.2021

Re: pomoć prijatelja

solo
Ja svuda nosim ranac.
Pre kretanja proverima da li mi je u torbici (koju stavim u ranac), saobraćajna dozvola, drugi telefon, te, u posebnom pretincu u toj torbici, nešto keša.


Ebote kako svi lažiraju.

Toalet papir niko ne spominje.

A ako stvarno nije sastavni deo ranca u velikoj su nevolji - kad tad.


Ali zato nosim univerzalniji artikl, tj. nekoliko pakovanja papirnih maramica.
Istina, kada bolje razmislim, i rolne mogu da posluže da se njima obriše i nos.
mirelarado mirelarado 20:03 22.11.2021

Re: pomoć prijatelja

Ja sam imao pesmu

Mobilni, pare
Ključevi, cigare




Meni vožnja liftom služi da opipam da li su pomenuti artikli u torbi.
Još ne pravim spisak za radnju i pijacu, iako često moram ponovo u kupovinu jer sam nešto smetnula s uma. :)
macak_tosa macak_tosa 20:19 22.11.2021

Re: pomoć prijatelja

mirelarado
Ja sam imao pesmu

Mobilni, pare
Ključevi, cigare




Meni vožnja liftom služi da opipam da li su pomenuti artikli u torbi.
Još ne pravim spisak za radnju i pijacu, iako često moram ponovo u kupovinu jer sam nešto smetnula s uma. :)

Ima vremena!
mirelarado mirelarado 21:03 22.11.2021

Re: pomoć prijatelja

macak_tosa
mirelarado
Ja sam imao pesmu

Mobilni, pare
Ključevi, cigare




Meni vožnja liftom služi da opipam da li su pomenuti artikli u torbi.
Još ne pravim spisak za radnju i pijacu, iako često moram ponovo u kupovinu jer sam nešto smetnula s uma. :)

Ima vremena!


Ma, znaš kako kažu: prvi znak da si stvarno ostario jeste da praviš spisak za kupovinu. Tako da ću odolevati što duže mogu. :)
zilikaka zilikaka 22:25 22.11.2021

Re: pomoć prijatelja

mirelarado
macak_tosa
mirelarado
Ja sam imao pesmu

Mobilni, pare
Ključevi, cigare




Meni vožnja liftom služi da opipam da li su pomenuti artikli u torbi.
Još ne pravim spisak za radnju i pijacu, iako često moram ponovo u kupovinu jer sam nešto smetnula s uma. :)

Ima vremena!


Ma, znaš kako kažu: prvi znak da si stvarno ostario jeste da praviš spisak za kupovinu. Tako da ću odolevati što duže mogu. :)

Meni vožnja liftom služi da opipam da li su pomenuti artikli u torbi.

Sa ključevima i parama obično nemam problem, to bude i ostane u tašni. Jedino što odavno ne radim je menjanje tašni. Ma mogu da obučem šta bilo, gde bilo, tašna je jedna. Desi se da se prepakujem pred put, da uzmem nešto prilagođeno, bez drangulija vezanih za poso, al i to mi presedne. Onda znam da ja u tašni uvek imam (recimo tablete protiv glave) i onda shvatim da ih nemam zbog prepakivanja.

Za mobilni i cigare se desi da zaboravim, posebno subotom, kad krenem na pijacE.
Mobilni ume da zafali, al nikad nije palo nebo što ga nemam, a bude zgodno, ne mogu baš svi da me cimaju. Za cigare je još lakše. Ako se baš ukaže prilika da treba negde da sednem na kafu, kupim ih negde usput.
A spisak za kupovinu...
E, TO mi je najvažnija stvar koju umam često da zaboravim na stolu. Još ako se upari da nemam mobilni pa nema ko da mi pročita šta tamo piše, donesem čega se stim, pola zaboravim,. Još gora mi opcija da ga potežem svaki čas i onda nekako zagubim. Onda pronalazim razne slične cedulje iz prethodnih nabavki, pa to tek napravi konfuziju.
Rezime: kad krećem u kupovinu treba da više puta proverim gde mi je eksterna memorija
shmoo shmoo 23:58 22.11.2021

Re: pomoć prijatelja

mirelarado

znaš kako kažu: prvi znak da si stvarno ostario jeste da praviš spisak za kupovinu.






Дај бре, Мирела, упропасти ме сада тотално!

Па ја сам онда остарио пре него сам постао пунолетан!

(Сетих се како сам још као клинац терао кеву да ми обавезно направи списак шта тражи да купим када идем да је послушам јер немам намеру да идем сто пута у радњу или на пијацу. И писала ми она списак. И при томе богорадала:"Пиши, пиши! Па ја да сам хтела да пишем, ја бих ишла у школу!" )

Тако да ја одувек само све по списку (да простиш) када идем у куповину. Иначе нећу ни да послушам. Чак ни самог себе.

nsarski nsarski 00:19 23.11.2021

Re: pomoć prijatelja

ако да ја одувек само све по списку (да простиш) када идем у куповину. Иначе нећу ни да послушам. Чак ни самог себе.


To sa spiskovima ima metafizičku i bizarnu dimenziju. Na primer, napraviš spisak. To je klimava priča za sebe, ali, recimo, napraviš ga.
Prva misteriozna dimenzija - ne poneseš ga. U radnji lutaš kao Crvenkapa u gustoj šumi.
Druga misteriozna dimenzija - poneseš ga, ali zaboraviš gde si ga stavio, ili zaboraviš da ga pogledaš, ubeđen da pamtiš šta treba da kupiš (ovo je najopasnije!). Opet si Crvenkapa.
Treća misteriozna dimenzija - izgubiš ga. Vadeći novac iz džepa, on se negde izgubi, ili ti ispadne. I treći put si Crvenkapa u gustoj šumi.

Zaključak: Spisak je korisna stvar, ali uopšte ne znači da je on spas za sve nas.
mirelarado mirelarado 00:28 23.11.2021

Re: pomoć prijatelja

shmoo
mirelarado

znaš kako kažu: prvi znak da si stvarno ostario jeste da praviš spisak za kupovinu.






Дај бре, Мирела, упропасти ме сада тотално!

Па ја сам онда остарио пре него сам постао пунолетан!

(Сетих се како сам још као клинац терао кеву да ми обавезно направи списак шта тражи да купим када идем да је послушам јер немам намеру да идем сто пута у радњу или на пијацу. И писала ми она списак. И при томе богорадала:"Пиши, пиши! Па ја да сам хтела да пишем, ја бих ишла у школу!" )

Тако да ја одувек само све по списку (да простиш) када идем у куповину. Иначе нећу ни да послушам. Чак ни самог себе.





U stvari, pošto ne pišem spisak, ostavljam sebi slobodu da nehajno ne kupim nešto od onoga što sam nameravala i obratno, da kupim nešto što mi u trenutku privuče pažnju. :)
shmoo shmoo 00:30 23.11.2021

Re: pomoć prijatelja-демистификација

nsarski

Prva misteriozna dimenzija - ne poneseš ga.


Враћам се по њега или нема ништа од куповине.

Јадне ове моје ногице, то да. Али тако је.

Druga misteriozna dimenzija - poneseš ga, ali zaboraviš gde si ga stavio


Чврсто стискам у руци на путу до продавнице док се слова размрљавају од ознојених дланова због стреса.

ili zaboraviš da ga pogledaš, ubeđen da pamtiš šta treba da kupiš (ovo je najopasnije!).


Зато се тога и клоним као оних уклетих места на неким археолошким ископинама понављајући у себи очеву мантру којом ме је често пратио из куће у куповину:"Паметан пише, будала памти!"

Treća misteriozna dimenzija - izgubiš ga. Vadeći novac iz džepa, on se negde izgubi, ili ti ispadne.


Догађало се. Степен очајања (и узврпољења) тада постане раван оном као да је дошло до атомске катаклизме.

Zaključak: Spisak je korisna stvar, ali uopšte ne znači da je on spas za sve nas.


Знам.

Не препоручам зато никоме ако баш не мора ни да покушава ово кроз шта ја пролазим.

shmoo shmoo 00:39 23.11.2021

Re: pomoć prijatelja

mirelarado

U stvari, pošto ne pišem spisak, ostavljam sebi slobodu da nehajno ne kupim nešto od onoga što sam nameravala i obratno, da kupim nešto što mi u trenutku privuče pažnju. :)



Приметио сам тај став и код изабранице срца мога.

Зато сада у кући имамо 632 неупотребљене четкице за зубе само зато што имају лепе боје на својим дршкама као и 1743 кесице ванилин шећера који се већ скаменио.

Хоћу да кажем да те разумем. :)

zilikaka zilikaka 00:40 23.11.2021

Re: pomoć prijatelja

nsarski
ако да ја одувек само све по списку (да простиш) када идем у куповину. Иначе нећу ни да послушам. Чак ни самог себе.


To sa spiskovima ima metafizičku i bizarnu dimenziju. Na primer, napraviš spisak. To je klimava priča za sebe, ali, recimo, napraviš ga.
Prva misteriozna dimenzija - ne poneseš ga. U radnji lutaš kao Crvenkapa u gustoj šumi.
Druga misteriozna dimenzija - poneseš ga, ali zaboraviš gde si ga stavio, ili zaboraviš da ga pogledaš, ubeđen da pamtiš šta treba da kupiš (ovo je najopasnije!). Opet si Crvenkapa.
Treća misteriozna dimenzija - izgubiš ga. Vadeći novac iz džepa, on se negde izgubi, ili ti ispadne. I treći put si Crvenkapa u gustoj šumi.

Zaključak: Spisak je korisna stvar, ali uopšte ne znači da je on spas za sve nas.

Sva tri slučaja overila mnogo puta. Onda se setim pa napravim kopiju pre polaska. Slikam spisak.
To se pokazalo kao pametno ali uglavnom zaboravim da uradim
mirelarado mirelarado 00:42 23.11.2021

Re: pomoć prijatelja

Приметио сам тај став и код изабранице срца мога.


To smo mi sa stranskih jezika. :)
shmoo shmoo 00:54 23.11.2021

Re: pomoć prijatelja

mirelarado
Приметио сам тај став и код изабранице срца мога.


To smo mi sa stranskih jezika. :)




Зато се и не разумемо. :)

mirelarado mirelarado 00:59 23.11.2021

Re: pomoć prijatelja

shmoo
mirelarado
Приметио сам тај став и код изабранице срца мога.


To smo mi sa stranskih jezika. :)




Зато се и не разумемо. :)



Razumevanje je precenjeno. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana