Budućnost| Ekonomija| Gradjanske inicijative| Politika| Zdravlje

Rio Tinto (RT) nije problem.

Spiridon RSS / 10.12.2021. u 11:30

1105376831488564267

Moram na samom početku da kazem da sam u pricu sa RT usao pre 10 dana. Razlog za kompletno gubljenje interesovanja za lokalno-politicka desavanja u Srbiji je veoma jednostavan. Sve je toliko providno, ocekivano, jeftino, depresivno, ponizavajuce da normalan covek (posebno onaj koji tu ne zivi) ne zeli da trosi svoje vreme i energiju prateci ili (daleko bilo) ucestvujuci u raspravama na drustvenim mrezama na ovu temu. Ipak ova tema sa RT me je zainteresovala zbog price sa litijumom koji neki nazivaju i "belim zlatom" i prica mog komsije Lazara koji mi je rekao da je Srbija treca na svetu po kolicini ove rude =))). Iz tog razloga sam totalno neostrasceno pristupio temi i odradio malo istrazivanje vezano za rudna nalazista svuda u svetu i kako se to odrazilo na lokalnu ekonomiju nekih zemalja u Juznoj Americi. 

Greska!

Upao sam u sopstvenu zamku pametnjakovica koji zeli svoje znanje na brzaka da potkrepi na internetu i zaboravio da su slicne face na isti nacin pronalazile razlog da se ne vakcinisu protiv Kovida. 

Upravo iz tog razloga sam kontaktirao svog dobrog prijatelja francuza, doktora geologije, koji vec godinama radi na fakultetu u Parizu i u isto vreme  odradjuje konsultanstske ugovore sa rudnicima po juznoj americi i dosta cesto putuje tamo.

Prica je jako kratka i necu da vas peglam. Da li znate sta me je prvo pitao?

Spiro, reci mi samo kakva je garnitura na vlasti u Srbiji? Jer ako su "mafijasi" to ce biti teska katastrofa za tvoju zemlju. Ekolosko pitanje je najmanji problem jer postoje protokoli koji, ako se ispostuju, mogu da dovedu do toga da to ekoloski funkcionise "solidno" (daleko od idealnog) ali ako su kurtoni na vlasti onda sve pada u vodu.

Prvo, ovi iz RT ce snimiti o kakvoj se ekipi radi i spram toga ce se i potruditi da sve odrade ekoloski korektno. Drugo, tu lovu narod u Srbiji videti nece. To ce sve otici u dzepove lokalnih tajkuna koji ce postati jos mocniji, bahatiji, narod jos ponizeniji, a Srbija ce ekoloski biti sjebana.

Zato zapamtite. Nije problem Rio Tinto. Problem je u dzukelama koji prave dil sa njima. 

Ovih dana mozete se videti ko je sve na drzavnon sisi. Isplivavaju kao govna kada se izlije kanalizacija. Valja ih je malo uhvatila frka. Namerno sam rekao "malo" i zato dajem punu podrsku svakom buducem otporu protiv ovog čina koji ce narod Srbije gurnuti u jos dublje blato.

Spi 

 

 



Komentari (104)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 11:37 10.12.2021

Rio Tinto jeste problem

Da nije, Nemačka kao država sa jednim od najvećih rezervi litijuma na svetu, napravila bi rudnik na svojoj uređenoj teritoriji.
docsumann docsumann 11:41 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

alselone
Da nije, Nemačka kao država sa jednim od najvećih rezervi litijuma na svetu, napravila bi rudnik na svojoj uređenoj teritoriji.


postojili li danas (bilo gdje na svijetu) uopšte pouzdan način eeksploatacije rudnih nalazišta Litijuma, koji neće razvaliti prirodnu okolinu i izvršiti ekocid?
alselone alselone 11:44 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

postojili li danas (bilo gdje na svijetu) uopšte pouzdan način eeksploatacije rudnih nalazišta Litijuma, koji neće razvaliti prirodnu okolinu i izvršiti ekocid?

Nem pojma, al nako laički sumnjam da postoji.
Mislim da je to prodavanje cigle.
predatortz predatortz 11:48 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

alselone
Da nije, Nemačka kao država sa jednim od najvećih rezervi litijuma na svetu, napravila bi rudnik na svojoj uređenoj teritoriji.


Rio Tinto, u poslovnom svetu, slovi za izuzetno prljavog igrača. Kad tome dodaš izuzetno prljavu ekipu na vlasti, koja ne poznaje moralne barijere niti ima granice u svojoj bahatosti, ishod može biti samo jedan - katastrofa!

Ova bitka se mora voditi na dva fronta. Prva je protiv korumpirane vlasti čije poluge počivaju na sumnjivoj lovi i mišićima huligana.
Druga je protiv igrača spolja, "dušebrižnicima" koji bi kao da nam pomognu.

Narod mora snagu pronaći u sebi i među svojim ljudima.

Sve ostalo odjebati, i to ne elegantno jer za eleganciju nema vremena.

Ono, direktno: 'šupičkumaterinu!
alselone alselone 11:48 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

Narod mora snagu pronaći u sebi i među svojim ljudima.

Bukvalno, pošto bi nas najradije prodali i jedni i drugi.
docsumann docsumann 11:51 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

alselone
postojili li danas (bilo gdje na svijetu) uopšte pouzdan način eeksploatacije rudnih nalazišta Litijuma, koji neće razvaliti prirodnu okolinu i izvršiti ekocid?

Nem pojma, al nako laički sumnjam da postoji.
Mislim da je to prodavanje cigle.


ma razmišljam (glasno) ako nigdje na svijetu ne postoji ekološki bezbjedna eksploatacija Litijuma nije li naivno očekivati (retoričko pitanje) da će se upravo takva uspostaviti u Srbiji.

drugi aspekt problema bi mogao biti kolika je stvarna devastacija prirode kod eksploatacije Litijuma, da li se ona može minimizirati/kontrolisati i na koju mjeru eko-štete bi mogli pistati kao prihvatlji kompromisa između zarade i posljedica?
Spiridon Spiridon 11:56 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

alselone
Da nije, Nemačka kao država sa jednim od najvećih rezervi litijuma na svetu, napravila bi rudnik na svojoj uređenoj teritoriji.



Alse, prica o RT spinuje temu sa onih koji prave dil sa njima. Ne moze RT da dodje i da zabode ašov ako mu vlast to ne dozvoli. Cilj ovog bloga je da predoci odakle vetar duva.
Antoine (moj prijatelj) kaze da postoji nacin da se to odradi korektno. Cak me je i pita da li ce oni samo vaditi rudu i slati je negde drugde na dalju preradu ili ce sve da se radi na licu mesta?
Ali sve to pada u vodu sa cinjenicom ko vlada Srbijom i ko ce praviti dil sa RT.

Ova formula ne vazi samo za rudnike litijuma vec za bilo kakav dil sa bilo kojom stranom firmom.


alselone alselone 11:56 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

drugi aspekt problema bi mogao biti kolika je stvarna devastacija prirode kod eksploatacije Litijuma, da li se ona može minimizirati/kontrolisati i na koju mjeru eko-štete bi mogli pistati kao prihvatlji kompromisa između zarade i posljedica?

Devastacija je ogromna i kada se "prosto" ugalj vadi a zamisli kada se ispira i hemijski nešto obrađuje.
Spiridon Spiridon 11:57 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

Rio Tinto, u poslovnom svetu, slovi za izuzetno prljavog igrača. Kad tome dodaš izuzetno prljavu ekipu na vlasti, koja ne poznaje moralne barijere niti ima granice u svojoj bahatosti, ishod može biti samo jedan - katastrofa!




to je to
alselone alselone 11:57 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

Alse, prica o RT spinuje temu sa onih koji prave dil sa njima.

Ne spinuje, to su dve odvojene teme.

Ova vlast je kriminalna.
Rudnici su sranje.

Dve odvojene teme, i ne treba ih vezati. Ja bih se zalagao protiv rudnika i da nam je Angela Merkel na vlasti, kao što se i oni tamo zalažu.
Spiridon Spiridon 11:59 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

ma razmišljam (glasno) ako nigdje na svijetu ne postoji ekološki bezbjedna eksploatacija Litijuma nije li naivno očekivati (retoričko pitanje) da će se upravo takva uspostaviti u Srbiji.


to je poenta celog bloga

i da je moguce da se to odradi ekoloski, sa ekipom koja vlada u Srbiji sigurno nece.
alselone alselone 12:01 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

Cak me je i pita da li ce oni samo vaditi rudu i slati je negde drugde na dalju preradu ili ce sve da se radi na licu mesta?

Ovo možda postoji teorijski kao mogućnost ali sumnjam da to iko na svetu radi i voleo bih da znam kolika bi cena bila da se ruda zajedno sa zemljom šalje kamionima do mora pa onda brodovima negde dalje na ispiranje i hemijsku obradu. Koliko kamiona bi trebalo za to dnevno?
predatortz predatortz 12:02 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

alselone
Narod mora snagu pronaći u sebi i među svojim ljudima.

Bukvalno, pošto bi nas najradije prodali i jedni i drugi.


Dopada mi se ovaj zahtev kojim se traži da se obnaroduju svi ugoovori, dogovori, pisma o namerama, sa Rio Tinto, koja god vlada da ih je pravila, te da se ponište po hitnom postupku.

Nadam se da će ekipa koja je počela sa ekološkim protestima biti dovoljno pametna pa odjebati sve ljude iz politike koji bi da se ogrebu o ovu priču.

U ovoj situaciji moramo tražiti tačku koja nas objedinjuje sve, leve, desne, konzervativne, liberalne, apolitične... Ovo se tiče svih nas, naše i budućnosti naše dece. Tiče se toga, bukvalno, šta ćeš popiti iz čaše kada odvrneš česmu.

Tu nema mesta za deobu po političkim stavovima i sve one koji bi da se politički ugrade treba tretirati kao smetnju poslu koji treba završiti.

Tu mogu doći poput mene i tebe, kao građani koji neće biti eksponirani. Sve drugo bi bila čista zloupotreba i nanela bi štetu.
Jer, ako će se masa osipati, ko zbog Obradovića, ko zbog Marinike, ko zbog Đilasa... jeb'o pos'o!


docsumann docsumann 12:04 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

alselone
drugi aspekt problema bi mogao biti kolika je stvarna devastacija prirode kod eksploatacije Litijuma, da li se ona može minimizirati/kontrolisati i na koju mjeru eko-štete bi mogli pistati kao prihvatlji kompromisa između zarade i posljedica?

Devastacija je ogromna i kada se "prosto" ugalj vadi a zamisli kada se ispira i hemijski nešto obrađuje.


priučio sam se i ja pomalo u vezi materije, tako da znam za te momente.

zato sam i postavio pitanje da li se igdje na svijetu Litijum vadi uz koliko-toliko kontrolisanu štetu.

a opet, rekao bih da je ključnan onaj dio o karakteru trenutne vlasti s kojim bi RT trebao da uđe u dil.
ta dva subjekta u kontaktu jedan s drugim dovode do eksplozivne reakcije
alselone alselone 12:05 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

predatortz




Vidi ko se još setio da malo propita te ekološke organizacije šta koji kurac oni tu hoće.



Dobronamerne NVO, oni samo na ugrožene i marginalizovane misle.
alselone alselone 12:07 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

ta dva subjekta u kontaktu jedan s drugim dovode do eksplozivne reakcije

To je tačno i razumem šta kažeš i šta Spira kaže, ali dajte ljudi da ne umanjujemo katastrofalni efekat koji Rio Tinto tj. takav rudnik sam po sebi može imati NA TAKVOJ TERITORIJI. OK u centralnoj Australiji u sred pustinje, buši ahahaha buši, ali ovde brate ne može ništa veće od bunara.
predatortz predatortz 12:12 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

alselone
predatortz




Vidi ko se još setio da malo propita te ekološke organizacije šta koji kurac oni tu hoće.



Dobronamerne NVO, oni samo na ugrožene i marginalizovane misle.



O ovome govorim. Odmah pucanj u zdravu nogu! Šta može biti krajnji rezultat? Da se podelimo, podvojimo. Ko dobija u tom slučaju?

Mi ne! Srbija ne!
Ova Vučićeva kučkica da - grantove i pažnju, a verovatno i ekstra lovu.
Aida?
Da! Opet će jurišati na škrabotinu na zidu, a ovi će kao da brane tu škrabotinu.

Jeb'o im ja mater, i jednim i drugim!
Zapravo, istim kad malo dublje uđeš u materiju.
Spiridon Spiridon 12:18 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

ma razmišljam (glasno) ako nigdje na svijetu ne postoji ekološki bezbjedna eksploatacija Litijuma nije li naivno očekivati (retoričko pitanje) da će se upravo takva uspostaviti u Srbiji.


mislim da postoji. Cak iz price ovog mog drugara sam zakljucio da to moze da se odradi relativno korektno. Ono sto sam video na netu da se najveca nalazista nalaze u Boliviji ali doc moj dragi to je negde bogu iza tregera. Daleko od civilizacije stotinama kilometara. Ovo je u srcu Srbije, blizu reka koje cesto plave i td.

Zato vlast generalizuje pricu o RT jer ne zele da kazu da nije isto kopati litijum u Boliviji u pickoj lepoj materini i u sred Srbije, a o profitu i trulim dilovima ne zelim ni da razmisljam.
docsumann docsumann 12:29 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

mislim da postoji. Cak iz price ovog mog drugara sam zakljucio da to moze da se odradi relativno korektno. Ono sto sam video na netu da se najveca nalazista nalaze u Boliviji ali doc moj dragi to je negde bogu iza tregera. Daleko od civilizacije stotinama kilometara. Ovo je u srcu Srbije, blizu reka koje cesto plave i td.


ako eventualno imaš ove podatke, pa da me poštediš od guglanja, da li znaš - ko vadi litijum u Boliviji? isto RT ili neka druga kompanija?
koje su druge velike svjetske kompanije koje se bave vađenjem litijuma i kakva su iskustva domorodaca sa njima?

vcucko vcucko 13:12 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

docsumann
mislim da postoji. Cak iz price ovog mog drugara sam zakljucio da to moze da se odradi relativno korektno. Ono sto sam video na netu da se najveca nalazista nalaze u Boliviji ali doc moj dragi to je negde bogu iza tregera. Daleko od civilizacije stotinama kilometara. Ovo je u srcu Srbije, blizu reka koje cesto plave i td.


ako eventualno imaš ove podatke, pa da me poštediš od guglanja, da li znaš - ko vadi litijum u Boliviji? isto RT ili neka druga kompanija?
koje su druge velike svjetske kompanije koje se bave vađenjem litijuma i kakva su iskustva domorodaca sa njima?


Copy/Paste sa sajta investingnews.com (INN) - Top Lithium-mining Companies:

1. Jiangxi Ganfeng Lithium (OTC Pink:GNENF,SZSE:002460)
Market cap: US$40.23 billion

The mining company has interests in lithium resources around the world, including Australia, Argentina, China and Ireland, but its primary source of lithium raw materials is Mount Marion in Western Australia.

The company listed in Hong Kong in 2018, the same year it bought SQM’s stake in Lithium Americas’ (NYSE:LAC,TSX:LAC) Cauchari-Olaroz lithium brine project in Argentina.

Ganfeng also has supply agreements in place with Elon Musk’s Tesla (NASDAQ:TSLA), carmaker BMW (OTC Pink:BMWYY,ETR:BMW), Korean battery maker LG Chem (KRX:051910) and Volkswagen (OTC Pink:VLKAF,FWB:VOW). In February 2020, Ganfeng upped its interest in Cauchari-Olaroz to 51 percent, taking a controlling stake in the asset.

In 2021, Ganfeng continued to expand. The company agreed to buy the shares it does not already own in Mexico-focused Bacanora Lithium (LSE:BCN) for US$264.5 million; it also bought a stake in a lithium mine in Mali for US$130 million, as well as a salt lake in China for 1.47 billion yuan. In addition, it offered to buy Argentina-focused Millennial Lithium (TSXV:ML,OTCQX:MLNLF) for up to C$353 million.

2. Albemarle
Market cap: US$26.51 billion

Albemarle is one of the largest lithium producers in the world, with 5,000 employees and customers in 100 different countries worldwide. Besides lithium, Albemarle produces bromine and provides refining solutions and chemistry services for pharmaceutical firms.

When Albemarle closed its acquisition of Rockwood Holdings in early 2015, it became a heavyweight in the lithium space. The company owns lithium brine operations in Clayton Valley near Silver Peak in the US, as well as in the Salar de Atacama in Chile; as mentioned above, it also owns a 49 percent stake in the massive hard-rock Greenbushes mine.

In 2018, Albemarle announced that its request for an increase in its lithium quota had been approved by Corfo, a Chilean governmental organization. The company is now authorized to produce up to 145,000 metric tons of lithium carbonate equivalent per year in Chile until 2043.

Albemarle later signed a deal to invest US$1.15 billion in a joint venture with Mineral Resources (ASX:MIN), which will own and operate the Wodgina hard-rock lithium mine in Western Australia. In 2019, the company began construction at the Kemerton lithium hydroxide processing plant, near Perth.

Currently, the company’s La Negra III and IV processing facilities in Chile are in commissioning, while construction at the Australia-based Kemerton I plant should be finished by the end of 2021.

3. Tianqi Lithium
Market cap: US$24.39 billion

Lithium producer Tianqi Lithium, a subsidiary of Chengdu Tianqi Industry Group, headquartered in China, is the world’s largest hard-rock lithium producer. The company has resource and production assets located in Australia, Chile and China.

In 2012, Tianqi beat out Rockwood Holdings to take control of Talison Lithium, which in turn controls the Greenbushes mine in Australia. However, it subsequently sold a 49 percent interest in Talison to Rockwood Holdings, which, as mentioned, is now owned by Albemarle.

Tianqi paid US$209.6 million for a 2.1 percent stake in SQM in September 2016, which it then boosted to 23.77 percent for US$4.07 billion in 2018.

The company has also developed a lithium hydroxide plant in the Kwinana Industrial Area, located south of Perth in Western Australia. In 2019, Tianqi decided to put its expansion plans for its Kwinana lithium hydroxide plant on hold to focus on steady production first. The facility launched production in September 2019, with ramp up estimated to take 12 to 18 months.

In 2020, Tianqi sold a stake in its Australian assets to IGO in a $1.4 billion deal, giving a boost to the financially troubled Chinese company.

4. SQM
Market cap: US$13.2 billion

SQM claims to have a leading position in lithium and derivatives, holding a 19 percent share of the market, with offices in over 20 countries and customers in 110 nations across the globe. The firm has five business areas, ranging from lithium to potassium to specialty plant nutrition.

SQM’s primary lithium business is in Chile. The company has spent plenty of time butting heads with Chile’s Corfo over its leases in the Salar de Atacama, where the company’s lithium brine operations are located. After many failed meetings, SQM and Corfo came to a resolution in mid-January 2018.

In 2016, SQM and Lithium Americas announced they would develop the Cauchari-Olaroz lithium project in Argentina via a joint venture, marking SQM’s first investment in the raw material outside of Chile. Two years later, Ganfeng purchased SQM’s stake in the project.

Outside of South America, SQM is developing the Mount Holland lithium project in Australia, which is known as one of the world’s largest hard-rock mining deposits, in a joint venture with Wesfarmers (ASX:WES,OTC Pink:WFAFF), which took over Australian lithium-mining company Kidman Resources.

5. Pilbara Minerals (ASXLS)
Market cap: US$4.47 billion

Australia-listed Pilbara Minerals operates its 100 percent owned Pilgangoora lithium-tantalum asset in Western Australia. The operation consists of two processing plants: the Pilgan plant, located on the northern side of the Pilgangoora area, which produces a spodumene concentrate and a tantalite concentrate, and the Ngungaju plant, located to the south, which produces a spodumene concentrate.

The company, which declared commercial production in 2019, has partnerships with Ganfeng Lithium, General Lithium, Great Wall Motor Company (OTC Pink:GWLLF,HKEX:2333), POSCO (NYSEKX), CATL (SZSE:300750) and Yibin Tianyi.

Earlier this year, Pilbara Minerals completed the acquisition of Altura Lithium following a cash payment of US$155 million. The company is working on an updated combined Pilgangoora project JORC mineral resource, which is scheduled for release in the September quarter of 2021.

6. Livent (NYSE:LTHM)
Market cap: US$3.57 billion

Livent, which was spun off from FMC in 2018, employs more than 900 people throughout the world and operates manufacturing sites in the US, England, India, China and Argentina.

The company operates its lithium business in the Salar del Hombre Muerto in Argentina, where it has been extracting lithium for more than 20 years. The lithium carbonate produced serves as the feedstock for Livent’s downstream lithium hydroxide production. Livent is also currently producing qualified battery-grade lithium hydroxide in both the US and China.

Earlier this year, Livent resumed its capacity expansion projects in the US and Argentina, backed by the execution of recent long-term supply agreements, an improving market outlook and continued local government and community support.

7. Orocobre (ASX:ORE,TSX:ORL)
Market cap: US$3.57 billion

Argentina-focused Orocobre is an industrial chemicals and minerals company operating a portfolio of lithium, potash and boron projects and facilities in the Puna region of Northern Argentina.

The company has built, in partnership with Toyota Tsusho (TSE:8015) and the investment division of the Jujuy government, the first large-scale, greenfield, brine-based lithium project in about 20 years at the Salar de Olaroz with planned annual production of 42,500 tonnes of low-cost lithium carbonate.

Additionally, Orocobre and Toyota Tsusho have commenced construction of a 10,000 tonne per annum lithium hydroxide plant in Naraha, Japan.

In 2021, Orocobre made news headlines after it announced its merger of equals with Australia’s Galaxy Resources (ASX:GXY,OTC Pink:GALXF) in a AU$4 billion deal to create a top five lithium company.

Galaxy has been advancing plans to develop the Sal de Vida lithium brine and potash project in Argentina. It also owns the Mount Cattlin mine in Western Australia, which is currently producing spodumene and tantalum concentrate, as well as the James Bay lithium pegmatite project in Canada.

Other lithium-mining companies
Aside from the world’s top lithium producers, a number of other companies are producing this key electric vehicle raw material.

These include: Jiangxi Special Electric Motor (SZSE:002176), Mineral Resources, Sichuan Yahua Industrial Group (SZSE:002497) and Youngy (SZSE:002192).
docsumann docsumann 13:26 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

vcucko


hvala
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:39 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

I RT je svakako problem. Verovatno je katastrofa veca sto je lakse kupiti vlast ali oni svuda prljavo igraju.

Indigenous Innu representatives from Quebec accused the company of violating Innu land rights and announced that they want the company to pay the rent on Innu land taken without Innu consent for iron ore mining. Roger Featherstone of the Arizona Mining Reform Coalition accused the company of violating Apache Indigenous rights in the US at its Resolution Copper project, planned for construction on an Apache sacred site.

Evo ovde jos ponesto:
https://londonminingnetwork.org/2015/04/rio-tinto-agm-workers-of-the-world-unite/

http://www.paytherent.info/index.html?p=118
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:21 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

docsumann
mislim da postoji. Cak iz price ovog mog drugara sam zakljucio da to moze da se odradi relativno korektno. Ono sto sam video na netu da se najveca nalazista nalaze u Boliviji ali doc moj dragi to je negde bogu iza tregera. Daleko od civilizacije stotinama kilometara. Ovo je u srcu Srbije, blizu reka koje cesto plave i td.


ako eventualno imaš ove podatke, pa da me poštediš od guglanja, da li znaš - ko vadi litijum u Boliviji? isto RT ili neka druga kompanija?
koje su druge velike svjetske kompanije koje se bave vađenjem litijuma i kakva su iskustva domorodaca sa njima?


Čini mi se da niko od velikoh svjetskih kompanija ne vadi litijum u Boliviji, bar do unazad par godina. Zbog toga je svojevremeno i rušen Morales.
Postoji državna kompanija za kopanje litijuma a postavljeni uslovi za eksploataciju litijuma je proizvodnja baterija i aparata koji koriste baterije.
Ne zanimaju ih samo neke mrvice od koncesija već hoće da imaju opipljivu korist od svog prirodnog bogatstva.

Spiridon Spiridon 14:23 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

Ne zanimaju ih samo neke mrvice od koncesija već hoće da imaju opipljivu korist od svog prirodnog bogatstva.


To sam i ja ukapirao.
nsarski nsarski 15:47 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

docsumann
alselone
drugi aspekt problema bi mogao biti kolika je stvarna devastacija prirode kod eksploatacije Litijuma, da li se ona može minimizirati/kontrolisati i na koju mjeru eko-štete bi mogli pistati kao prihvatlji kompromisa između zarade i posljedica?

Devastacija je ogromna i kada se "prosto" ugalj vadi a zamisli kada se ispira i hemijski nešto obrađuje.


priučio sam se i ja pomalo u vezi materije, tako da znam za te momente.

zato sam i postavio pitanje da li se igdje na svijetu Litijum vadi uz koliko-toliko kontrolisanu štetu.

a opet, rekao bih da je ključnan onaj dio o karakteru trenutne vlasti s kojim bi RT trebao da uđe u dil.
ta dva subjekta u kontaktu jedan s drugim dovode do eksplozivne reakcije


Nego, dokle se stiglo s tom pričom o nafti u južnom Jadranu (CG)? Sećam se da su pre mnogo godina polagana velike nade u ta nalazišta, pa je sve utihnulo, ali evo sada opet se priča rasplamsava.
docsumann docsumann 16:03 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

nsarski
docsumann
alselone
drugi aspekt problema bi mogao biti kolika je stvarna devastacija prirode kod eksploatacije Litijuma, da li se ona može minimizirati/kontrolisati i na koju mjeru eko-štete bi mogli pistati kao prihvatlji kompromisa između zarade i posljedica?

Devastacija je ogromna i kada se "prosto" ugalj vadi a zamisli kada se ispira i hemijski nešto obrađuje.


priučio sam se i ja pomalo u vezi materije, tako da znam za te momente.

zato sam i postavio pitanje da li se igdje na svijetu Litijum vadi uz koliko-toliko kontrolisanu štetu.

a opet, rekao bih da je ključnan onaj dio o karakteru trenutne vlasti s kojim bi RT trebao da uđe u dil.
ta dva subjekta u kontaktu jedan s drugim dovode do eksplozivne reakcije


Nego, dokle se stiglo s tom pričom o nafti u južnom Jadranu (CG)? Sećam se da su pre mnogo godina polagana velike nade u ta nalazišta, pa je sve utihnulo, ali evo sada opet se priča rasplamsava.



mislim da za par mjeseci treba da se objavi konačni izvještaj o rezultatima istraživanja


apacherosepeacock apacherosepeacock 16:48 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

i da je moguce da se to odradi ekoloski, sa ekipom koja vlada u Srbiji sigurno nece.


Pročitala sam skoro da ih je, na primer, Portugal odbio. Gde RT uopšte dobija dozvolu?
Spiridon Spiridon 16:51 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

apacherosepeacock
i da je moguce da se to odradi ekoloski, sa ekipom koja vlada u Srbiji sigurno nece.


Pročitala sam skoro da ih je, na primer, Portugal odbio. Gde RT uopšte dobija dozvolu?


Istina. To sam video na jutjubu. Pazi, njih je blokirao gradonačelnik tog mestašceta u Portugalu. Pazi koji je to nivo demokratije.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:02 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

Spiridon
apacherosepeacock
i da je moguce da se to odradi ekoloski, sa ekipom koja vlada u Srbiji sigurno nece.


Pročitala sam skoro da ih je, na primer, Portugal odbio. Gde RT uopšte dobija dozvolu?


Istina. To sam video na jutjubu. Pazi, njih je blokirao gradonačelnik tog mestašceta u Portugalu. Pazi koji je to nivo demokratije.


Jasno, Portugal su videli kao budale, prevarili su se. Eto ostaju im Vučići i njihove prćije-despotije gde mogu imati prolaz. Nadam se da će u Srbiji biti tvrdog otpora da se to ne dogodi. Ne sme da se dogodi!
angie01 angie01 19:40 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

Cak iz price ovog mog drugara sam zakljucio da to moze da se odradi relativno korektno.


neka kaze gde se ikada odradilo korektno...najozbiljnije,...nemoguce je kontrolisati stetnost takvih iskopavanja iz prostog razloga sto nemas neku hemeticku deponiju koju posle mozes carobnim stapicem da ucinis da nestane-sto rece neko, najbolje deponije su u zemljinim dubinama,kako je Priroda pametno osmislila i to ne treba dirati i unistavati "Gornji svet",...ovih dana su mnogi strucnjaci objasnjavli, koje su sve posledice zbog kojih su takva iskopavanja nepozeljna, cak i da su nalazista i profit veci od predvidjeni, jer je steta nemerljivih razmera.

naravno da je kriv Rio Tinto, koji je vec unistio mnoga podrucja u kojima je radio,...i naravno da su krive vlasti u tim zemljama, jer su mu zbog licne koristi to dozvolile, to nije nista novo,..dobra vlast mu jednostavno ne bi dala mogucnost da udje u igru, jer ne postoji korektna opcija za ovaj prljav posao- zato Rio Tinto i bira zaemlje kao sto je nasa.

EKOLOSKE KATASTROFE RIO TINTO
mariopan mariopan 19:53 10.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

jer je steta nemerljivih razmera.

I samo istraživanje je napravilo štetu, tamo gde su bušili.

Sada u vodi nekih bunara ima mnogo elemenata kojih tamo nije bilo i ozbiljno je zagađena, ljudi nemaju ispravnu vodu u svojim bunarima jer dolazi podzemnim tokovima i kod njih. Gde će to sve da oteče, dole pod zemljom, niko ne zna.
angie01 angie01 21:24 12.12.2021

Re: Rio Tinto jeste problem

docsumann docsumann 11:38 10.12.2021

dakle

RT dođe kao lakmus tapir, vabilo za štetočine, rašlje & visak za otrkivanje otpadnih voda...
mariopan mariopan 11:39 10.12.2021

bravo Spiro

Nisam ni sumnjala u tebe.
omega68 omega68 13:30 10.12.2021

Khm

Немам намеру да се ортачим са онима који би да помогну а бацали су нам обогаћени уранијум 1999.(као што сам се већ једном зајеб'о).
Дакле, не идем на блокаде док ме не позове неки родољуб.
Ови што позивају су Вучићеви играчи...ко не схвата - шта да му радим
Spiridon Spiridon 14:34 10.12.2021

Re: Khm

Дакле, не идем на блокаде док ме не позове неки родољуб.


Da li si u deliću sekunde pomislio da će neko poverovati da ćeš nešto pametno reći?

Tvoj generalni stav u vezi bilo čega se svodi da u nešto ne veruješ i spram toga ne želiš da učestvuješ. U protestu, vakcinaciji ...



omega68 omega68 14:43 10.12.2021

Re: Khm

Samo ti veruj
I ja sam nekad
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:05 10.12.2021

Re: Khm

omega68
Немам намеру да се ортачим са онима који би да помогну а бацали су нам обогаћени уранијум 1999.(као што сам се већ једном зајеб'о).
Дакле, не идем на блокаде док ме не позове неки родољуб.
Ови што позивају су Вучићеви играчи...ко не схвата - шта да му радим


Pošto nisi vakcinisan, tebi je stvarno bolje da ne ideš na bilo kakva masovna okupljanja, nego da ovde lepo bloguješ sa nama. I da konačno upišeš taj medicinski fakultet u Kg, jer za to nikad nije kasno. Zamisli koliko ćeš tek onda ljujdi moći da odgovaraš od savremenih metoda lečenja kad ti na zidu u radionici piše dr. sci. med. Omega.
omega68 omega68 23:20 10.12.2021

Re: Khm

Хаха,
Ја сам са својим знањем претекао корону.
За вас вакцинисане ћемо тек да видимо, надам се да хоћете.
(контролишите д димер сваких пет дана)
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:17 11.12.2021

Re: Khm

omega68
Хаха,
Ја сам са својим знањем претекао корону.




Ti si samo imao sreće, i meni je drago zbog toga.
omega68 omega68 21:56 11.12.2021

Re: Khm

Знам да ти је тешко да признаш да је неко у нечему испао паметнији од најпаметнијег тебе, Пајића Америчког. Да извиниш, исти си као и та твоја нова земља - да не причам каква, то сви знају. Нисам паничио, радио сам оно што се радило у свим епидемијама. То није срећа Пајићу. То је памет коју сте ти и твоји истомишљеници изгубили желећи да будете,, цивилизовани".
Јадници
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:06 12.12.2021

Re: Khm

Нисам паничио, радио сам оно што се радило у свим епидемијама


Šta si radio? Moliko se bogu? Nikakve tu pameti nema.

Jednom si napisao ovde da su ti se ukućani razboleli. To što ti nisi pandrknuo u toj situaciji je bila čista sreća. Da sam ja na tvom mestu, ne bih je iskušavao. To je posebno glupo sad kad postoji vakcina (čak nekoliko njih) da te zaštiti, kao što postoji i za mnoge druge bolesti protiv kojih si kao mali preventivno vakcinisan. Ja ti zato najtoplije preporučijem bar buster da uzmeš, jer to što si preležao neki od sojeva koji ne postoje ne znači da ćeš preživeti deltu ili ovaj omikron što se pojavio. Naravno, ne moraš da me slušaš.




predatortz predatortz 18:37 12.12.2021

Re: Khm

srdjan.pajic
Нисам паничио, радио сам оно што се радило у свим епидемијама


Šta si radio? Moliko se bogu? Nikakve tu pameti nema.

Jednom si napisao ovde da su ti se ukućani razboleli. To što ti nisi pandrknuo u toj situaciji je bila čista sreća. Da sam ja na tvom mestu, ne bih je iskušavao. To je posebno glupo sad kad postoji vakcina (čak nekoliko njih) da te zaštiti, kao što postoji i za mnoge druge bolesti protiv kojih si kao mali preventivno vakcinisan. Ja ti zato najtoplije preporučijem bar buster da uzmeš, jer to što si preležao neki od sojeva koji ne postoje ne znači da ćeš preživeti deltu ili ovaj omikron što se pojavio. Naravno, ne moraš da me slušaš.






Ja bih se nadovezao na ovo i uputio kolegi Omegi samo jednu rečenicu:

Uopše nije mudro tvrditi "ja sam sa ovim završio".
omega68 omega68 19:20 12.12.2021

Re: Khm

Naravno da mislim na onaj prvi i delta soj. Za omikron i sve ostale ćemo tek da vidimo i ne opuštam se, svakako.
Pajiću, da ti objasni neko ko malo više zna - sadašnje vakcine nisu za omikron i sojeve koje će tek da IZMISLE. Tako da, hvala ali ne hvala. Ako je problem za svet da rikne Pajić, nije ako rikne omega koliko god da je pametniji. I da, pokušaj da ne budeš egomanijak koji uvek mora da ima zadnju reč.
Черевићан Черевићан 13:44 10.12.2021

да ли ће

narod biti jos ponizeniji, a Srbija ekoloski još sjebanija

у Србији НИКАД баш досадно није
гибања су разна а за то ,јак повод,
нама што бринемо ,судбину Унука
на бази живчаној.. чекаћемо исход
adviser adviser 14:49 10.12.2021

?

I?
Šta će sada biti?
Da li će litijum da se kopa ili ne?
Da li je moguće da mi nismo nizašta drugo nego za radove nivoa motanja kablova i sirovinska baza, poput nekih afričkih zemalja?
Spiridon Spiridon 14:56 10.12.2021

Re: ?

Da li je moguće da mi nismo nizašta drugo nego za radove nivoa motanja kablova i sirovinska baza, poput nekih afričkih zemalja?


Ja mislim da upravo ova situacija sa RT upućuje da smo vidjeni za tako nešto.

Spiridon Spiridon 15:50 10.12.2021

Kaze Goran Marković


Ugrozena je osnovna ljudska potreba i to je dokaz da je sve došlo do kraja. Do vode, vazduha i zemlje. Osnovnih pojmova. Nema ništa dublje. Ispod toga nema ničega.


Kako ja obozavam ovog čoveka.
docsumann docsumann 16:06 10.12.2021

Re: Kaze Goran Marković

Do vode, vazduha i zemlje


ostali nam još samo etar i apejron
adviser adviser 16:20 10.12.2021

Re: Kaze Goran Marković

Spiridon

Ugrozena je osnovna ljudska potreba i to je dokaz da je sve došlo do kraja. Do vode, vazduha i zemlje. Osnovnih pojmova. Nema ništa dublje. Ispod toga nema ničega.


Kako ja obozavam ovog čoveka.

Fali još samo vatra.
cmix909 cmix909 20:47 10.12.2021

Re: Kaze Goran Marković

docsumann
ostali nam još samo etar i apejron

I nesto malo flogistona.
docsumann docsumann 20:52 10.12.2021

Re: Kaze Goran Marković

cmix909
docsumann
ostali nam još samo etar i apejron

I nesto malo flogistona.


zilikaka zilikaka 16:40 10.12.2021

Nema ljutiš

Zato zapamtite. Nije problem Rio Tinto. Problem je u dzukelama koji prave dil sa njima
.
Nema ljutiš, al baš ti si baš ovde nama, kada je Brnabička postala premijer, pričao kako poznaješ i nju i porodicu, i uopšte vrlo afirmativno pisao o njoj.
Spiridon Spiridon 16:54 10.12.2021

Re: Nema ljutiš

zilikaka
Zato zapamtite. Nije problem Rio Tinto. Problem je u dzukelama koji prave dil sa njima
.
Nema ljutiš, al baš ti si baš ovde nama, kada je Brnabička postala premijer, pričao kako poznaješ i nju i porodicu, i uopšte vrlo afirmativno pisao o njoj.


Istina. To je život. Anin otac Zoran je bio strašan dasa. Ali to je upravo dokaz opste dekadencije jednog društva. Vise se ne bih usudio da je branim
zilikaka zilikaka 16:57 10.12.2021

Re: Nema ljutiš

Istina. To je život. Anin otac Zoran je bio strašan dasa. Ali to je upravo dokaz opste dekadencije jednog društva. Vise se ne bih usudio da je branim

Potpuno te razumem.
nsarski nsarski 17:01 10.12.2021

Re: Nema ljutiš

Istina. To je život. Anin otac Zoran je bio strašan dasa. Ali to je upravo dokaz opste dekadencije jednog društva. Vise se ne bih usudio da je branim


Život, baš. Ja sam tako imao sasvim lepo mišljenje o S. Malom dok je živeo u mojoj kući i studirao. E, posle se umešao život.
alselone alselone 17:33 10.12.2021

Re: Nema ljutiš

Što bi rekao Tijanić - njega vlast nije promenila nego razotkrila.
angie01 angie01 19:53 10.12.2021

Re: Nema ljutiš

Spiridon
zilikaka
Zato zapamtite. Nije problem Rio Tinto. Problem je u dzukelama koji prave dil sa njima
.
Nema ljutiš, al baš ti si baš ovde nama, kada je Brnabička postala premijer, pričao kako poznaješ i nju i porodicu, i uopšte vrlo afirmativno pisao o njoj.


Istina. To je život. Anin otac Zoran je bio strašan dasa. Ali to je upravo dokaz opste dekadencije jednog društva. Vise se ne bih usudio da je branim


ne razumem, kakve veze ima to sto je njen otac- recimo- bio strasan dasa, sa tvojom izjavom, kako ona dobro radi- a vrlo je ocigledano sta i kako "radi",...mislim, nema sanse da promasis...svako njeno pojavljivanje je u najmanju ruku skandalozno-od pocetka,...jedino sto je prvo pokazivala nesigurnost u bezobrazluku, a posle se uvezbala, al sve vreme je TO.

ijos nesto-kako je moguce, da tata, strasni dasa, ima decu, koja su upletena u najvece sumnjive radnje u drzavi- a izronila niodkuda,..pa nije to sve slucajno.
zilikaka zilikaka 20:07 10.12.2021

Re: Nema ljutiš

alselone
Što bi rekao Tijanić - njega vlast nije promenila nego razotkrila.
Ili dalje, nikad do kraja ne znaš s kim imaš posla dok mu ne daš moć i vlast u ruke.
angie01 angie01 20:08 10.12.2021

Re: Nema ljutiš




BRIGA

ispod linka je odgovor:(
maksa83 maksa83 20:13 10.12.2021

Re: Nema ljutiš

e razumem, kakve veze ima to sto je njen otac- recimo- bio strasan dasa, sa tvojom izjavom, kako ona dobro radi-

Sa' ću budem Spirin advokat (spiridone poslaću ti invojs kasnije) da budemo fer Spira je to rekao kada je ova sveže ustoličena, tj. pre nego što se ispoljila u svom sjaju i velelepnosti.

(Sa druge strane empirijski & statistički mi znamo da nećeš biti pripušten u taj Vučićev anturaž ako nemaš visok koruptivni potencijal i beskrajnu lojalnost njemu što se očituje u spremnosti da sereš za njegov račun najstrašnije i bez ikakvog blama. A ako imaš oba ta, ihaj, nebo je granica. Ispostavilo se da je Ana B. baš kapacitet u obe sfere.)
angie01 angie01 20:20 10.12.2021

Re: Nema ljutiš

Sa' ću budem Spirin advokat (spiridone poslaću ti invojs kasnije) da budemo fer Spira je to rekao kada je ova sveže ustoličena, tj. pre nego što se ispoljila u svom sjaju i velelepnosti.


sta ce Spiri advokat protiv mene:))

secam se tacno kada je to izjavio, tri puta sam citala, da vidim, da l sam dobro razumela u neverici-pa od pocetka se videlo sta radi- prvo je bila neuveDZbana, a posle se opustila, al je rad bio isti- ne bi bilo moguce da uposte bude izvucena iz neke senke, da nije bila dokazano "kvalifikovana"...nijeko comicka tries godina mrsomudila u prazno na drzavnoj sisi, izigravajuci demokratu.
crossover crossover 20:28 10.12.2021

Re: Nema ljutiš

maksa83

(Sa druge strane empirijski & statistički mi znamo da nećeš biti pripušten u taj Vučićev anturaž ako nemaš visok koruptivni potencijal i beskrajnu lojalnost njemu što se očituje u spremnosti da sereš za njegov račun najstrašnije i bez ikakvog blama. A ako imaš oba ta, ihaj, nebo je granica. Ispostavilo se da je Ana B. baš kapacitet u obe sfere.)


Nema tu mnogo slučajnosti, guglaj Aleksa Jokić pa će ti biti jasno o kakvom se mulju i bitangama tu radi, i kako je kromanjonac dospela tu gde jeste. Taj Jokić je scum of the earth.
angie01 angie01 21:04 10.12.2021

Re: Nema ljutiš

Nema tu mnogo slučajnosti, guglaj Aleksa Jokić pa će ti biti jasno o kakvom se mulju i bitangama tu radi, i kako je kromanjonac dospela tu gde jeste. Taj Jokić je scum of the earth.


naravno da nema slucajnosti,...kao ni za tatu "smekera".
angie01 angie01 21:59 10.12.2021

Re: Nema ljutiš

https://twitter.com/i/status/1469134775424331779

osamnaestogodisnjak jednostavno postavio stvari.

i ovo treba pogledati,



gvozden1 gvozden1 22:10 10.12.2021

Re: Nema ljutiš

guglaj Aleksa Jokić pa će ti biti jasno o kakvom se mulju i bitangama tu radi, i kako je kromanjonac dospela tu gde jeste. Taj Jokić je scum of the earth


Evo ja sam.
Znao sam da je Jokić Valjevac, sad ga guglah u vezi sa "Brnabić" i videh da je ta veza zapravo valjevska.
I otac Ane Brnabić ima veze sa Valjevom, tu učio školu, a to prvi put vidim.

Znam da je ona svoje srpstvo branila preko majke, Užičanke valjda, a oca i Valjevo nije pominjala.

A nalete i na ovo, pa da se ne baci :)

Nedeljnik Vreme svojevremeno je objavio reportažu o Valjevcu koji je na plećki istetovirao likove Mire, Slobe i – Alekse Jokića.
Spiridon Spiridon 22:21 10.12.2021

Re: Nema ljutiš

alselone
Što bi rekao Tijanić - njega vlast nije promenila nego razotkrila.


Ili što bi rekao Milan Novković nisam siguran šta ali sigurno nešto pametno.
angie01 angie01 22:45 10.12.2021

Re: Nema ljutiš



kako bre ne znas-bio zloboleonov kadar i dErektor, a sa jokicem kum,...to je sve taj "materijal",...deca nisu mogla nikako da predju ni prvu godinu na fakultetima, pa ih tatko poslao na neke on lajn kurseve po svetu-"zaradio" smeker.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 01:08 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

preduhitrili me.
alselone alselone 08:44 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

zilikaka
alselone
Što bi rekao Tijanić - njega vlast nije promenila nego razotkrila.
Ili dalje, nikad do kraja ne znaš s kim imaš posla dok mu ne daš moć i vlast u ruke.


Ako se sećate, pošto su ubili Đinđića a pre neko što će doći Koštunica na vlast, Tijanić je u NINu imao kolumnu, zvala se Politički nekorektno u kojoj je svake nedelje secirao nekog od predstavnika vlasti. Čeda, Živković, Mićić, Žarković, to je bio zaista kvalitetan materijal za smejanje.

Evo i originalni citat na koji sam mislio - No, mora se priznati da Koraća vlast nije promenila. Ona ga je samo raskrinkala.

Sad kad sam našao tekst, vidim da spominje i Slađana Pičića -... mirom čoveka koji godinama drži daljinski upravljač televizora u originalnom celofanu...
Spiridon Spiridon 08:50 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

Koraća


Žarka?

alselone alselone 08:50 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

Žarka.
alselone alselone 08:53 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

Ako hoćeš u jednom članku da vidiš ko je Žarko Korać danas, a kakav je bio i oduvek osim što je bio "demokratski slatkorečiv", pogledaj šta je napisao pošto je u Crnog Gori pobedila opozocija posle 30 godina - Premijer Crne Gore Zdravko Krivokapić nedostojan je funkcije koju obavlja i gura Crnu Goru u građanski rat, rekao je profesor na Filozofskom fakultetu u Beogradu i bivši potpredsednik Vlade Srbije Žarko Korać.

To je sa N1, nije rekla kazala sa Kurira.
maksa83 maksa83 08:59 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

Evo i originalni citat na koji sam mislio - No, mora se priznati da Koraća vlast nije promenila. Ona ga je samo raskrinkala.

Mene ne mrzi da ponovim priču koju sam verovatno već pričao. Kada je ranih dvehiljaditih napravljen novi softver (zapravo je prava reč ovde ipak 'informacioni sistem') za upis na BU takav da onemogućava muljanja tipa "ubaci Žikinog malog koji je ispod crte" jedini političar koji je došao sa zahtevom da "ubace Žikinog malog" je bio Žarko Korać. Kada su probali da mu objasne da je to ne-mo-gu-će njegov odgovor je bio "ne zanima me Znaš Ti Bre Ko Sam Ja?"

Pre neki mesec vidim da je držao i predavanja u onoj SNS "Akademiji Mladih Lidera" (neko imanje u Vojvodini za mrešćenje ovih klenova koje gledate sada kao mlade SNS nade tipa Luka Kebara i slični debili) pa kada ga je neko pitao "WTF?" kaže "ne znam ja ništa mene su zvali da održim predavanja a koliko znam niko od njih se posle nije učlanio u SNS" (bulšit, naravno).

Žarko Korać je poprilično govno od čoveka.
alselone alselone 09:03 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

Hvala ti Makso, znam da Spira meni kao "desničaru" neće mnogo verovati nego će sve što kažem protiv "DOS-a" pomnožiti sa 0.1 ali tebi kao osvedočenom "libtardu" će valjda verovati.
alselone alselone 09:08 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

re neki mesec vidim da je držao i predavanja u onoj SNS "Akademiji Mladih Lidera"


Mladi zaista nemaju šta da nauče danas od Žarka faking Koraća nego ja mislim da Vučić sve njih plaća ciljano da ih potpuno devalvira u svakom demokratkom smislu i da ne mogu nikada više da se vrate, da ih raskrinka takoreći, što veoma pozdravljam.
maksa83 maksa83 09:14 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

Mladi zaista nemaju šta da nauče danas od Žarka faking Koraća nego ja mislim da Vučić sve njih plaća ciljano da ih potpuno devalvira u svakom demokratkom smislu i da ne mogu nikada više da se vrate, da ih raskrinka takoreći, što veoma pozdravljam.

Mislim da je primitivnije od toga, prosto ih potplaćuje da ne kenjaju, neke više (da dodatno seru za njegov račun pa odatle imaš poplavu "analitičara" (skraćeno od analnih litičara) tipa Krstić, Dejan Vuk Stanković, razni Raduni i slični, a da ne zanemarimo ni lepršavi aktivizam Biljane Srbljanović), a neke potplati manje da ćute (tipa Korać). Naravno tu će prvi i najniže da padnu oni sa najmanje integriteta, kao što su i popadali.

Ja ovu fazu u srpskoj istoriji zovem Vreme Flotacije - momenat kada su Sva Govna Isplivala.
alselone alselone 09:19 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

Mislim da je primitivnije od toga, prosto ih potplaćuje da ne kenjaju, neke više (da dodatno seru za njegov račun pa odatle imaš poplavu "analitičara" (skraćeno od analnih litičara) tipa Krstić, Dejan Vuk Stanković, razni Raduni i slični, a da ne zanemarimo ni lepršavi aktivizam Biljane Srbljanović), a neke potplati manje da ćute (tipa Korać). Naravno tu će prvi i najniže da padnu oni sa najmanje integriteta, kao što su i popadali.

Ja ovu fazu u srpskoj istoriji zovem Vreme Flotacije - momenat kada su Sva Govna Isplivala.



Meni je posebno odvratna Smajlovićka poslednjih nedelja.
Ali kako Plivajuća Govna razvaljuju ova dva naša Dritana, oduševljen sam. Čini mi se da prvi put od kako je višestranačje i Srbiji, imamo spontano nastalu opoziciju iz naroda. Možda sam ponovo naivan, ali mi se tako čini.
milisav68 milisav68 11:43 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

maksa83

Mislim da je primitivnije od toga, prosto ih potplaćuje da ne kenjaju,

Nije sve u parama, ima nešto i u uceni :)

U stvari, mnogo toga je u uceni.
adviser adviser 12:15 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

maksa83
Mladi zaista nemaju šta da nauče danas od Žarka faking Koraća nego ja mislim da Vučić sve njih plaća ciljano da ih potpuno devalvira u svakom demokratkom smislu i da ne mogu nikada više da se vrate, da ih raskrinka takoreći, što veoma pozdravljam.

Mislim da je primitivnije od toga, prosto ih potplaćuje da ne kenjaju, neke više (da dodatno seru za njegov račun pa odatle imaš poplavu "analitičara" (skraćeno od analnih litičara) tipa Krstić, Dejan Vuk Stanković, razni Raduni i slični, a da ne zanemarimo ni lepršavi aktivizam Biljane Srbljanović), a neke potplati manje da ćute (tipa Korać). Naravno tu će prvi i najniže da padnu oni sa najmanje integriteta, kao što su i popadali.

Ja ovu fazu u srpskoj istoriji zovem Vreme Flotacije - momenat kada su Sva Govna Isplivala.

A kada se samo prisetimo kako su se u 'zlatno doba' na blogu zaklinjali u pomenute.
I bili nemilosrdni prema svima koji se usude da pomućuju oduševljenje!
Govna!
Jedni i drugi.
mariopan mariopan 13:37 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

maksa83
e razumem, kakve veze ima to sto je njen otac- recimo- bio strasan dasa, sa tvojom izjavom, kako ona dobro radi-

Sa' ću budem Spirin advokat (spiridone poslaću ti invojs kasnije) da budemo fer Spira je to rekao kada je ova sveže ustoličena, tj. pre nego što se ispoljila u svom sjaju i velelepnosti.

(Sa druge strane empirijski & statistički mi znamo da nećeš biti pripušten u taj Vučićev anturaž ako nemaš visok koruptivni potencijal i beskrajnu lojalnost njemu što se očituje u spremnosti da sereš za njegov račun najstrašnije i bez ikakvog blama. A ako imaš oba ta, ihaj, nebo je granica. Ispostavilo se da je Ana B. baš kapacitet u obe sfere.)

Da se javim da sam i ja tada pomislila "hvala Bogu jedna nestranačka ličnost" pa se čak i obradovala, dok nije pokazala svoje pravo lice. I ja poznajem njenu majku, deluje mi fino, ne bih mogla, gledajući spolja, znati kakva se osoba nalazi unutra, samo ako bih bila vidovita, a to sigurno nisam.
mariopan mariopan 13:37 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

Meni je posebno odvratna Smajlovićka poslednjih nedelja.
Ali kako Plivajuća Govna razvaljuju ova dva naša Dritana, oduševljen sam. Čini mi se da prvi put od kako je višestranačje i Srbiji, imamo spontano nastalu opoziciju iz naroda. Možda sam ponovo naivan, ali mi se tako čini.

maksa83 maksa83 13:39 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

A kada se samo prisetimo kako su se u 'zlatno doba' na blogu zaklinjali u pomenute.
I bili nemilosrdni prema svima koji se usude da pomućuju oduševljenje!
Govna!
Jedni i drugi.

Da se prisetimo. Ovo stalno potenciraš i nikad nije pametnije nego prethodni put, uvek je podjednako glupo, pa da kažemo opet - ljudi su kvarljivi, ideje malo teže. Nema ničeg neprirodnog u tome da u nekom trenutku budeš "kolinearan" sa nekim a onda ti ili on skrenete na neku drugu stranu. Ako se umesto toga vezuješ za ličnost i pravdaš sva njena budalesanja a-principi-nek-crknu e onda si stvarno budala, to je ono što zovemo nepokolebljivo idolopoklonstvo. Dodatno nema ničeg pogrešnog u zajebati se u proceni (čoveka, situacije, štagod), ali je nesposobnost da se prizna da si se zajebao ozbiljna karakterna falinka koja je, na žalost, vrlo raširena među ljudima. Dodatno je glupo zato što priznao ne priznao svi oko tebe vrlo jasno vide da si se zajebao pa te svako dodatno negiranje čini sve više grotesknim. Meni je u prirodi posla da ispravljam sopstvene brljotine i hteo ne hteo priznajem periodično sebi da sam se negde zajebao (to je ono što zovemo 'bagovi') pa mi to asamondabioglup i nije neki problem, ili se prosto kontekst promeni i pojave se stvari koje nisu ugrađene u tvoju početnu pretpostavku, kako god moraš da krpiš to što si zasrao zbog subjektivnih slabosti ili objektivnih okolnosti. Malo me teši što znam i da mnogo mnogo briljantniji od mene prave iste takve brljotine, tak'a je priroda te zveri.
docsumann docsumann 13:40 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

alselone
Ako hoćeš u jednom članku da vidiš ko je Žarko Korać danas, a kakav je bio i oduvek osim što je bio "demokratski slatkorečiv", pogledaj šta je napisao pošto je u Crnog Gori pobedila opozocija posle 30 godina - Premijer Crne Gore Zdravko Krivokapić nedostojan je funkcije koju obavlja i gura Crnu Goru u građanski rat, rekao je profesor na Filozofskom fakultetu u Beogradu i bivši potpredsednik Vlade Srbije Žarko Korać.

To je sa N1, nije rekla kazala sa Kurira.


heh, interesantno i žalosno koliko dugo i uporno je dobar dio, da ne kažem kompletno građansko-liberalno krilo političke scene Srbije (Čanak, Čeda, Korać...) smatrao Mila temeljom demokratije, nacionalne tolerancije i evropeizma u CG, a bogami i šire.
zapravo cijenili su samo njegov sukob sa prosrpskom opcijom u CG i crkvom kao mjeru demokratičnosti.
žmirilo se i na korupciju i na enormno bogaćenje Mila, porodice mu i bliskih ljudi. na suspenzije građanskih prava pripadnicima srpskog naraoda u CG niko od pomenutih političara iz Srbije se nikad nije osvrtao.
biće interesantno kako će se sad prepozicionirati u odnosu na Mila, pošto su izgleda i USA i EU ukapirali da je Đukanović potrošena politička figura, koju je vrijeme pregazilo.
baš ono što je on izjavljivao za Sloba u danima kad se politički distancirao od njega.
alselone alselone 13:47 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

zapravo cijenili su samo njegov sukob sa prosrpskom opcijom u CG i crkvom kao mjeru demokratičnosti.

Tako, tako. Upravo to.

Često, ali veoma često se iza demokratičnosti i liberalnosti mnogih čimbenika na političkoj sceni "regiona" zapravo krije antisrpstvo. I ovde na blogu nakaradni jugoslovenski nacionalizam se zaprave veliča samo zato što je antisrpski. Samo se naravno prikriveno veliča iz tog razloga nego se izmišljaju neki drugi podjednako glupi razlozi.
adviser adviser 15:23 11.12.2021

Re: Nema ljutiš

maksa83
A kada se samo prisetimo kako su se u 'zlatno doba' na blogu zaklinjali u pomenute.
I bili nemilosrdni prema svima koji se usude da pomućuju oduševljenje!
Govna!
Jedni i drugi.

Da se prisetimo. Ovo stalno potenciraš i nikad nije pametnije nego prethodni put, uvek je podjednako glupo, pa da kažemo opet - ljudi su kvarljivi, ideje malo teže. Nema ničeg neprirodnog u tome da u nekom trenutku budeš "kolinearan" sa nekim a onda ti ili on skrenete na neku drugu stranu. Ako se umesto toga vezuješ za ličnost i pravdaš sva njena budalesanja a-principi-nek-crknu e onda si stvarno budala, to je ono što zovemo nepokolebljivo idolopoklonstvo. Dodatno nema ničeg pogrešnog u zajebati se u proceni (čoveka, situacije, štagod), ali je nesposobnost da se prizna da si se zajebao ozbiljna karakterna falinka koja je, na žalost, vrlo raširena među ljudima. Dodatno je glupo zato što priznao ne priznao svi oko tebe vrlo jasno vide da si se zajebao pa te svako dodatno negiranje čini sve više grotesknim. Meni je u prirodi posla da ispravljam sopstvene brljotine i hteo ne hteo priznajem periodično sebi da sam se negde zajebao (to je ono što zovemo 'bagovi') pa mi to asamondabioglup i nije neki problem, ili se prosto kontekst promeni i pojave se stvari koje nisu ugrađene u tvoju početnu pretpostavku, kako god moraš da krpiš to što si zasrao zbog subjektivnih slabosti ili objektivnih okolnosti. Malo me teši što znam i da mnogo mnogo briljantniji od mene prave iste takve brljotine, tak'a je priroda te zveri.

Ma!
Nema se ovo tvome, načelno, šta oduzimati.
Znam da nije Bog zna koliko pametno podsećanje nekih na njihove pogrešnosti pri oduševljavanjima kojekakvima.
Niti je potrebna neka velika pamet da se to registruje.
Nije ovo podsećanje namenjeno tim pomenutim (govnima).
Ovo je podsećanje 'malim' ljudima da budu veoma oprezni kada se oduševljavaju sa tim 'nekima'.
I da pri tome paze kako se ophode ka bližima sebi koji ne dele njihovo oduševljenje.
Jer - postoji mogućnost da (naknadni) rikaver ne bude dovoljan.
To je ono zbog čega podsećam - bilo to tebi glupo ili ne.
zilikaka zilikaka 09:26 11.12.2021

Malo ima veze

Pratim ovih dana dešavanja oko protesta, čak tu i tamo visim po nekim spejsovima i, da budem poštena, nisam oduševljena.
Koliko god ti ljudi stvarno želeli da se sistem promeni, da postanemo kolko-tolko normalno društvo, mahom provejava nezadovoljstvo bez jasne ideje šta i kako.
Čak me iznenadilo od ljudi na poslu, od kojih sam očekivala drugačije razmišljanje, koliko se zapravo ne slažemo.
Elem, i mene je život naučio da ako hoćeš nešto da uradiš, moraš prvo jasno da definišeš šta, kako, ali i kako posle. Budeš li se rasplinjavao u hodu, mala verovatnoća da uspeš išta.
Sad vidim da su mnogi nezadovoljni što je onaj Sava rekao da su zahtevi ispunjeni, kad se već toliko ljudi skupilo.
Ne znam, meni je potpuno jasan i blizak njegov način, i ja bih jedino tako. Čovek razmišlja pravno, logički, u jasnim granicama.
Jutros čitam da se protesti nastavljaju i da se posle jednosatne blokade ide u Loznicu.
Rekoše, cilj je da se "istera" Rio Tinto iz Srbije, pri čemu niko nije rekao šta to tačno znači, kad ćemo znati da je "isteran".
Ne bih volela da sam u pravu ali mi se javlja da će ovo dalje biti fijasko koji će ljudima poslati poruku da nema svrhe izlaziti na ulicu jer svakako od toga nema ništa.
Moji na poslu pa misle da je ON sad uzdrman pa ne treba prestati sa protestima jer se više to ne može ponoviti nego mora da se održava. Do izbora.
Kad ih pitam šta bi bilo da ga večeras zemlja proguta, šta bismo mi onda, jasno im da nema odgovora, al opet kao ovo će biti ključno da ohrabri ljude i utiče na izbore.

Ne znam, moj mentalni sklop tehničara kaže da prvi sledeći put treba sve ponoviti al sa opet jasnim šta kako i dokle, al da su inženjeri za politiku, bili bi političari.


svarog svarog 09:36 11.12.2021

Re: Malo ima veze

Baš tako i ja mislim. Ako se nastave protesti bez jasnog i ostvarivog cilja samo će se ispustiti pritisak bez ikakvog efekta, a skoro sigurno će ubrzo krenuti i optuživanja između sebe ko je kriv što je propalo
alselone alselone 09:38 11.12.2021

Re: Malo ima veze

Baš tako i ja mislim. Ako se nastave protesti bez jasnog i ostvarivog cilja samo će se ispustiti pritisak bez ikakvog efekta, a skoro sigurno će ubrzo krenuti i optuživanja između sebe ko je kriv što je propalo

To je cilj.

Protesti treba da stanu i da se proglasi pobeda. NIko Vučića nije pobedio od 2012, znači treba da se proglasi pobeda i da se proglasi kako je Vučić popustio pred pritiskom naroda.

To je velika stvar!

Ovo ne sme da prođe tako da je ipak on pobedio, mora da ostane pobeda "naša" pa makar i mala. Sama ta činjenica njega jako boli i ruši mu oreol koji stvara.
zilikaka zilikaka 09:55 11.12.2021

Re: Malo ima veze

Ma ne samo psihološki, što jeste važno, nego pre svega kao recept za sve proteste u buduće.
Slušam neki dan na nekom spejsu priču, javi se mlad čovek, glumac, još neostvaren, kaže kako se treba boriti (što se slažem) ali da eto on misli da bi bio dobar upravnik pozorišta il gradonačelnik u svom mestu.
I dalje u priči dodaje kako smo mi balkanci i kako je kod nas normalno da vlast podrazumeva mnoge privilegije, ali eto treba imati granicu.

Tačno vidiš, čovek jeste protiv ovog svega, učinio bi nešto, al mu pre svega treba nameštenje i kinta za lep život, što bi pre svega bio njegov cilj ličnog angažovanja.

I niko da mu protivureči povodom podrazumevajućih privilegija.
(ja bih možda, nego nikako da nađem gde se nalazi onaj mikrofon kojim možeš da tražiš reč)
angie01 angie01 11:26 11.12.2021

Re: Malo ima veze

Elem, i mene je život naučio da ako hoćeš nešto da uradiš, moraš prvo jasno da definišeš šta, kako, ali i kako posle. Budeš li se rasplinjavao u hodu, mala verovatnoća da uspeš išta.


upravo, s tim sto je cela ova situacija komlikovanija i haoticnija u svakom smislu.

izdvojila bih ponesto,

dva zahteva oko konkretne problematike koja su izneta na protestima su samo posledica mnogo vece piramide raznih lososti, pa se neki deo pucanstva s pravo oseca da ispunjenjem nije nista zavrseno-iako je ispravan stav, ako su to bili uslovi, oni ispunjeni, ispuni i ti svoje-al to nema ko da artikulise, jer se u "organizaciji" pojavljuje vise grupacija, sa razlicitim vidjenjima i aspiracijama.

tu dolazimo do naseg glavnog problema, vezanog i za nefukcionalnu opoziciju- jer je razjedinjena, neslozna, egotriperska i ne postoji konsenzus oko bitnih stvari sto je najgore, nema jasnog plana, strategije i organizovanosti- zato je sve rasfrkoljeno i neefikasno.

kod nas je primer lika iz pozorista skoro pa endemski- svi bi nesto, al da njihova guzica bude na sigurnom, kao i to, da se buni i kritikuje dok si sa druge strane odlucivanja, a kada ti isti zasednu, samo stave svoje crpke na iste rupe za isisavanje i zaborave na svoja revolucionarna obecanja- sto se nama desilo 6. oktobra od vecine okupljenih u dosu.

zato i nisu postavljene institucije sistema.

vecina gradjana na protestima nema nikakve druge intencije- sem da se stvari poprave i zive u normalnoj zemlji, ali izgleda da nemamo srece sa onima koji iskorace kao predvodnica...i onda se tu gubi poverenje, energija i zelja za ucestvovanjem...a sa druge strane imas dobro zbijenu i organizovanu ekipu, vezanu za ispunjene licne interese.


...i jos nesto o ispunjenju zahteva i prestanak protesta,...koliko je blizina izbora uticala na popustanje i sta ce biti posle njih.
zilikaka zilikaka 11:36 11.12.2021

Re: Malo ima veze

...i jos nesto o ispunjenju zahteva i prestanak protesta,...koliko je blizina izbora uticala na popustanje i sta ce biti posle njih.

Nisam sigurna ni da sam razumela pitanje a svakako nisam osoba koja je nešto upućena. Ipak, sve to mi ne smeta da imam svoje mišljenje , a to je da do izbora ovakvih protesta može da bude preko nekoliko, samo ako se dogodi dobar povod i neko to artikuliše i osmisli kad, gde i kako.
Bojim se da smo u ovom drugom delu tanki, tu se svi slažemo.

angie01 angie01 12:19 11.12.2021

Re: Malo ima veze

Nisam sigurna ni da sam razumela pitanje


nije bilo pravo pitanje, vise kao konstatacija, da blizina izbora ima uticaj na resavanje nezadovoljstva glasaca.
Ribozom Ribozom 21:33 11.12.2021

Re: Malo ima veze

svakako nisam osoba koja je nešto upućena


Ja sam tek amater sto se tice protesta, mislim da je u vecinu protesta moja uloga bila da dobijem batine. Sada sam se nesto angazovao da saljem mejlove zelenima, neki mi odgovorili, i sad ne smem da otvorim mejl, jer ne znam sta ce biti dalje s protestima i sta da im kazem.
Protesti su dobri jer posle svakog naprednjaci gube procenat svojih glasaca. A sa druge strane protesti verovatno ne mogu da prezive zimu pa se samo rasipa energija.
Ja sam takodje brojao protestante na 'gazeli' i prebrojao tacno 4 puta vise ljudi oko 17.000. I bas me zanima zasto je vodja slagao za samo 4 puta a nije se drzao onog sa pinka da protestuje 100 ljudi. U stvari znam, jedino sto ima je medijski monopol da ga odrzi na vlasti.
Inace, ne svidja mi se naslov bloga, jer je RT svakako deo problema i da nisu slucajno izabrali bas Srbiju, a ne recimo Cesku.





zilikaka zilikaka 23:21 11.12.2021

Re: Malo ima veze

Sada sam se nesto angazovao da saljem mejlove zelenima, neki mi odgovorili, i sad ne smem da otvorim mejl, jer ne znam sta ce biti dalje s protestima i sta da im kazem.

Čujem večeras da je plan skupiti 30000 potpisa, pa onda Skupßtina po novom zakonu mora da razmatra zahtev da se RT zabrani dalji rad. Valjda to. Ako ne prođe, opet ulica
shmoo shmoo 10:24 11.12.2021

Комарци к'о роде, јбт!

Нападају ме са свих страна и гризу ме са својим зубима!





highshalfbooze highshalfbooze 12:50 11.12.2021

Tačno


Zato zapamtite. Nije problem Rio Tinto. Problem je u dzukelama koji prave dil sa njima.


Tako je, i mada se to zna, treba ponavljati stalno.

Jer nećemo rešiti problem ako oteramo Rio Tinto. Treba pogledati ovaj dokumentarac Rade Đurić, nije izgubljeno vreme.

solo solo 15:31 11.12.2021

Rio Tinto (RT) nije problem.


mlatisa mlatisa 22:41 11.12.2021

Odraz

RT je samo ogledalo u kome vidimo kapacitet našeg društva. RT nije problem. Problem je u nepostojanju institucija i urušavanje preostalih. Dovoljno je setiti se da su prodali institut samo da bi ovo omogućili.

Čak i posle Miloševića su neke institucije ostale. Iza ovih neće ostati ništa. Ali bar ćemo imati priliku da zidamo ispočetka sve.

Jedino mi nije jasno zašto je ovo belim listićima bolje od onog. Ko zna, možda ću jednom shvatiti.
angie01 angie01 00:09 12.12.2021

Re: Odraz

Jedino mi nije jasno zašto je ovo belim listićima bolje od onog. Ko zna, možda ću jednom shvatiti.


nije im bolje-oni su pokazali svoj bunt prema vlasti kojoj su verovali i koja ih je izdala, a nije bilo drugih opcija, zasto je to tako tesko shvatiti, ti prethodni su napravili ovu konstrukciju, ovi su je samo prilagodili sebi- da su beli listici bili bolje organizovani- kao upostalom i opozicija sada-rezultati bi bili bolji...to je nas veciti problem.
zasto oni prethodni nisu igradili institucije sistema-iz istih razloga zbog kojih nisu ni ovi sada.
koliko su bili dobri, pokazuje broj preletaca.

jedini koji je imao nameru da uredi zemlju,je zbog toga ubijen- da ne smeta.

RT jeste problem-jer mu je to dozvoljeno da bude.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana