Obrazovanje| Životni stil

Drustvene mreze i kako ih se otarasiti

Spiridon RSS / 16.12.2021. u 10:01

 
Moram ponosno da kazem da sam se ja te napasti oslobodio.
 
Evo mog iskustva koje apsolutno nije relevantno ali meni je pomoglo. 

Kao za mnoge stvari u tome mi je pomoglo i misljenje svetskog mega-cara Ramba Amadeusa koji konstantno doradjuje sopstvenu definicuju turbo folka i koji veli:
 
Turbo-Folk je kada neuk covek ovlada tehnologijom. Na taj nacin on pocinje da zagadjuje sajber prostor.
 
Upravo ova cinjenica je uticala da se elegantno povucem sa Fejsa, a kasnije i sa Tvitera. Cak su i grupe starih drugara na whatsapp-u pocele da mi smetaju jer oni prenose stvari sa drustvenih mreza od kojih sam pobegao. Umesto toga citam i analiziram Andrica i sviram gitaru.
Logicno je da svako od vas pomisli kako Spira vidi sebe kao "pametnog" koji  je prevazisao drustvene mreze gde su uzjahali glupanderi (izvini Omega). Ipak to nije slucaj. Ja sam ubedjen da je mnogo pametnih ljudi upravo otislo sa bloga b92 tih davnih godina (Goran Markovic, Milan M. Ćirković ...) zbog navale meni slicnih.
jbg. "chacun son tour" sto bi rekli francuzi.
 
Poenta ovog bloga mi izmice ali ko ne odslusa ovu stvar propustice jedno fantasticno putovanje u sedamdesete.
 
 
 
 
 


Komentari (119)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Colin_bgd Colin_bgd 12:10 16.12.2021

Sabrana dela

Sve super, apsolutno pozdravljam, ali ovo

Umesto toga citam i analiziram Andrica


je apsolutno gubljenje vremena...

Mislim, ne samo za tebe, da ne budem pogresno shvacen, nego generalno...
Spiridon Spiridon 12:35 16.12.2021

Re: Sabrana dela

apsolutno gubljenje vremena...


Sam taj proces je super zanimljiv pa makar i ne vodio nikuda. Kao da život sam po sebi vodi negde -)) ipak otvara sasvim nova pitanja i pomaže prevazilaženju dnevno političkih zajebancija jer ima taj pogled sa distance.
nsarski nsarski 22:51 16.12.2021

Re: Sabrana dela

Sve super, apsolutno pozdravljam, ali ovo

Umesto toga citam i analiziram Andrica



je apsolutno gubljenje vremena...


Mislim, ne samo za tebe, da ne budem pogresno shvacen, nego generalno...


Naravno. Bez Moce Vukotića nema života! Part'zan!!!

Jebote, kad za svoj avatar staviš svoju adikciju - dres nekog budalastog fudbalskog kluba sa kojim se identifikuješ - to je isto kao kad bi sebe slikao sa cigaretom ili čokanjčićem, eventualno špricem, i tu sliku gurao ljudima pod nos. I time pokazao da si superiorni idiot.

Andrić? Imaš li ti pojma o njemu? Makar jedno koherentno znanje, molio bih.
Part'zan!
Colin_bgd Colin_bgd 09:00 17.12.2021

Re: Sabrana dela

Jebote, kad za svoj avatar staviš svoju adikciju - dres nekog budalastog fudbalskog kluba sa kojim se identifikuješ - to je isto kao kad bi sebe slikao sa cigaretom ili čokanjčićem, eventualno špricem, i tu sliku gurao ljudima pod nos. I time pokazao da si superiorni idiot.

Jebote, kad za svoj avatar stavis sliku iskompleksiranog jadnika kojeg onda ne samo sto moras da gledas svakog jutra u ogledalu nego i svaki put kada otvoris ovaj blog...
nsarski nsarski 10:21 17.12.2021

Re: Sabrana dela

Colin_bgd
Jebote, kad za svoj avatar staviš svoju adikciju - dres nekog budalastog fudbalskog kluba sa kojim se identifikuješ - to je isto kao kad bi sebe slikao sa cigaretom ili čokanjčićem, eventualno špricem, i tu sliku gurao ljudima pod nos. I time pokazao da si superiorni idiot.

Jebote, kad za svoj avatar stavis sliku iskompleksiranog jadnika kojeg onda ne samo sto moras da gledas svakog jutra u ogledalu nego i svaki put kada otvoris ovaj blog...


Ma, nije strašno što si ti navijač, jebote!, i to ti je identitet, nisi jedini. Evo imamo mi jednog takvog navijačkog kretena na vrhu vlasti. Dok su drugi pokušavali da se obrazuju, čitali Andrića, on je svake nedelje išao na utakmicu. Koji mozak!

Svaka čast i tebi i njemu, ali krajnji je bezobrazluk kad takav ignoramus savetuje drugima da ne čitaju Andrića. I to baš sada kad se navršava 60 godina od kada je dobio Nobela. Po njemu se zovu ulice, škole, biblioteke, čak Andrićgrad, a ti si baš kompetentan da oceniš njegov rad.
Idi brate na utakmicu i tamo se prostači i mlati sa sebi sličnima, nemoj da se mešaš u stvari za koje si nepismen.

Colin_bgd Colin_bgd 11:18 17.12.2021

Re: Sabrana dela

Po njemu se zovu ulice, škole, biblioteke, čak Andrićgrad, a ti si baš kompetentan da oceniš njegov rad.

He, he, he...

Uvek me fasciniraju ovakvi ljudi u godinama koji jos uvek nisu u stanju da razumeju da jedino sto umeju da "rade" u zivotu je da uzaludno traze zamenu za majcine skute...
kamilo_emericki kamilo_emericki 12:21 16.12.2021

Nož

Koliko je ljudi, kroz istoriju, stradalo od noža ali niko se ne odriče upotrebe noža kao alata.
I društvene mreže su alat a o svrsi i načinu upotrebe tog alata odlučuje svako za sebe.
Spiridon Spiridon 12:28 16.12.2021

Re: Nož

kamilo_emericki
Koliko je ljudi, kroz istoriju, stradalo od noža ali niko se ne odriče upotrebe noža kao alata.
I društvene mreže su alat a o svrsi i načinu upotrebe tog alata odlučuje svako za sebe.


Poredjenje nije baš najsrećnije. DM imaju svrhu samo ako ih koristiš kao alat za sopstveni biznis, promociju knjige ... iz nužde.
Черевићан Черевићан 12:27 16.12.2021

ignoti nulla cupido

pa s'toga citam i analiziram

душевни смирај ...веома је битан,
у ова глобално времена тумбана,
труд лични ....битан да се скрајне
утицајем својим ..средина урбана
Spiridon Spiridon 12:43 16.12.2021

Re: ignoti nulla cupido

Черевићан
pa s'toga citam i analiziram

душевни смирај ...веома је битан,
у ова глобално времена тумбана,
труд лични ....битан да се скрајне
утицајем својим ..средина урбана


Če, moja formula je sport, muzika i literatura.
Namerno sam stavio sport na prvo mesto -))
docsumann docsumann 12:55 16.12.2021

ovaj blog je


moj jedini onlajn porok.
Spiridon Spiridon 12:57 16.12.2021

Re: ovaj blog je

docsumann

moj jedini onlajn porok.


Bas tako. Ako već moram da yedem govna negde na mreži (da prostiš) onda bolje da to radim sa tobom, Milančetom, sarskim ...
docsumann docsumann 13:35 16.12.2021

Re: ovaj blog je

Spiridon
docsumann

moj jedini onlajn porok.


Bas tako. Ako već moram da yedem govna negde na mreži (da prostiš) onda bolje da to radim sa tobom, Milančetom, sarskim ...


kad već jedemo govna, nek to bude sa stilom i sa dobrom ekipom
mirelarado mirelarado 13:52 16.12.2021

Re: ovaj blog je

docsumann
Spiridon
docsumann

moj jedini onlajn porok.


Bas tako. Ako već moram da yedem govna negde na mreži (da prostiš) onda bolje da to radim sa tobom, Milančetom, sarskim ...


kad već jedemo govna, nek to bude sa stilom i sa dobrom ekipom



Takozvana kvalitetna bleja.
omega68 omega68 14:01 16.12.2021

Re: ovaj blog je

glupanderi (izvini Omega)


Ко се последњи смеје најслађе се смеје ( иако није планирао да се смеје трагичним стварима )
Spiridon Spiridon 14:34 16.12.2021

Re: ovaj blog je

omega68
glupanderi (izvini Omega)


Ко се последњи смеје најслађе се смеје ( иако није планирао да се смеје трагичним стварима )


Pa ko je onda poslednji ukapirao vic?
omega68 omega68 14:36 16.12.2021

Re: ovaj blog je

Nažalost, ti verovatno nećeš stići da ga ukapiraš
Spiridon Spiridon 14:50 16.12.2021

Re: ovaj blog je

omega68
Nažalost, ti verovatno nećeš stići da ga ukapiraš



Tvoji bliznji bi trebali hitno da te vode kod lekara. Šatro da odradiš PCR test.
tess1 tess1 15:08 16.12.2021

Re: ovaj blog je

moj jedini onlajn porok.


Cijenim. :)

Nego,

Dobro, nisu samo društvene mreže tzv predmet ovisnosti, nekad je to bilo nešto drugo, o šta su ljudi bili ovisni prije Neta?, npr ja sam manijakalno čitala po nekoliko knjiga odjednom jer kod nas nije bilo droge, ni četnika i imala izražene asocijalne faze, smjenu čovjekoljublja i mizantropije, volim reći, bila sam na svoju ruku i prije Neta, znam šta je imati negativnu pažnju.. mene recimo već neko vrijeme drži šah u šaci, za nogu, ni da mrdnem, žah. :)

Prije toga je bio bilijar, serije gore vatrom :), zatim, papir i olovka mi i pored tehnologije uvijek na dohvat ruke, i dok spavam, npr tablet ja to nešto pootvaram, izlistam, uhvatim se za jednu riječi i ostanem sat-dva oko nje, obuzme me zlatna nit, moja arhiva kada bi se napravio godišnji presjek ili plan onoga što pregledam neumjereno ne bi bio zamršen crtež, ne, bila bi to rutina, virtuelni svijet krojen po mojoj mjeri, neka vrsta posvećenosti sigurno. Dvije-tri dobre osobine imam vezano za konkretno društvene mreže, znam napraviti pauze ili sam naučila samokontroli (bilo je vrijeme:), kolektivizam nije moja osobenost (familiju i one koji me dobro poznaju najviše volim gledati i slušati uživo, sad kad sam bila kući dvije sedmice nisam Net otvorila, da živim dole imala bih stalno posla oko kuće, u bašti i šumi), preporuke i lajkovi me ne hrane, ne kupuju hljeb i ne plaćaju struju, i nisam noćna ptica, ispucam se preko dana, tako da sam već oko 19.00 u hibernaciji.

Ljudi su od Neta, većina, proglupili i izopačili se, neke koje volim i cijenim raspali se na moje oči. Ljudi su i površniji i slabiji nego što sam mislila, i to je najveći poraz.

Zašto bi se npr Dox odrekao svog jedinog Online poroka? Jer ovde sad zalaze samo jadnici? Jel to poenta bloga? Čitaju knjige bez razumjevanja? :)
docsumann docsumann 15:19 16.12.2021

Re: ovaj blog je

Zašto bi se npr Dox odrekao svog jedinog Online poroka? Jer ovde sad zalaze samo jadnici? Jel to poenta bloga? Čitaju knjige bez razumjevanja? :)



i to što čitaju krive stvari čitaju
pa zašto im onda isključuju elektriku
Spiridon Spiridon 15:21 16.12.2021

Re: ovaj blog je

Jer ovde sad zalaze samo jadnici?


Što bre koristite muški rod samo kada je nekakav negativni kontekst -))))
tess1 tess1 15:27 16.12.2021

Re: ovaj blog je

Što bre koristite muški rod samo kada je nekakav negativni kontekst -))))

Zamjerka je na mjestu. :)
tess1 tess1 15:27 16.12.2021

Re: ovaj blog je

i to što čitaju krive stvari čitaju
pa zašto im onda isključuju elektriku

solo solo 16:54 16.12.2021

Šta to tamo pjeva iz debela crijeva

Bas tako. Ako već moram da yedem govna negde na mreži (da prostiš) onda bolje da to radim sa tobom, Milančetom, sarskim ...


kad već jedemo govna, nek to bude sa stilom i sa dobrom ekipom


bene_geserit bene_geserit 21:41 16.12.2021

Re: ovaj blog je

i to što čitaju krive stvari čitaju
pa zašto im onda NE isključuju elektriku

popravio
docsumann docsumann 08:18 17.12.2021

Re: ovaj blog je

bene_geserit
i to što čitaju krive stvari čitaju
pa zašto im onda NE isključuju elektriku

popravio


e da, hvala.

memori bag
mariopan mariopan 13:04 19.12.2021

Re: ovaj blog je

docsumann
Spiridon
docsumann

moj jedini onlajn porok.


Bas tako. Ako već moram da yedem govna negde na mreži (da prostiš) onda bolje da to radim sa tobom, Milančetom, sarskim ...


kad već jedemo govna, nek to bude sa stilom i sa dobrom ekipom



Nemam ništa sa tim mrežama i ne znam šta će to ljudima, da pola života potroše i onoliko dangube sa nepoznatim, ne uvek pametnim a nekad i zlonamernim osobama, to mi je sasvim nerazumljivo, zašto bi neko sebi to radio?

Jedino blog volim. I sve vas.
rodni rodni 14:43 16.12.2021

Eh!

Te stvari su oscilatornog karaktera. Nekad su društvene mreže važnije u nečijem životu, a nekada manje.
Meni su moji drugari / drugarice bitni.
Da nema društvenih mreža, komunikacija bi bila svedena na nulu.
Ja ne želim druge drugare.
Želim ih upravo takve kakvi jesu - sa svim njihovim nesavršenostima.
Spiridon Spiridon 14:55 16.12.2021

Re: Eh!

rodni
Te stvari su oscilatornog karaktera. Nekad su društvene mreže važnije u nečijem životu, a nekada manje.
Meni su moji drugari / drugarice bitni.
Da nema društvenih mreža, komunikacija bi bila svedena na nulu.
Ja ne želim druge drugare.
Želim ih upravo takve kakvi jesu - sa svim njihovim nesavršenostima.



Pa onda ih pozovi, pricaj sa njima. Posveti im kvalitetno vreme. Ja često kada se čujem ili vidim sa nekim drugarom saznam da je onaj koji je najglasniji na fejsu u najvećem sranju.
docsumann docsumann 15:42 16.12.2021

Re: Eh!

Spiridon
rodni
Te stvari su oscilatornog karaktera. Nekad su društvene mreže važnije u nečijem životu, a nekada manje.
Meni su moji drugari / drugarice bitni.
Da nema društvenih mreža, komunikacija bi bila svedena na nulu.
Ja ne želim druge drugare.
Želim ih upravo takve kakvi jesu - sa svim njihovim nesavršenostima.



Pa onda ih pozovi, pricaj sa njima. Posveti im kvalitetno vreme. Ja često kada se čujem ili vidim sa nekim drugarom saznam da je onaj koji je najglasniji na fejsu u najvećem sranju.


hmm, zanimljivo.
šta misliš da li je to primjenjivo i na blog?
Spiridon Spiridon 15:50 16.12.2021

Re: Eh!

docsumann
Spiridon
rodni
Te stvari su oscilatornog karaktera. Nekad su društvene mreže važnije u nečijem životu, a nekada manje.
Meni su moji drugari / drugarice bitni.
Da nema društvenih mreža, komunikacija bi bila svedena na nulu.
Ja ne želim druge drugare.
Želim ih upravo takve kakvi jesu - sa svim njihovim nesavršenostima.



Pa onda ih pozovi, pricaj sa njima. Posveti im kvalitetno vreme. Ja često kada se čujem ili vidim sa nekim drugarom saznam da je onaj koji je najglasniji na fejsu u najvećem sranju.


hmm, zanimljivo.
šta misliš da li je to primjenjivo i na blog?


Ih da sam ja čekao da me ti to pitaš pa da bacim misli u tom smeru -))

Mislim da su ove klasicne društvene mreže na neki način pročistile blog. Ovo zahteva više napora da se okači slika, postavi video. Osim toga ovde nije svako mogao da dobije autorsku osim par izuzetaka (izvini Omega).
Ovde je ipak još uvek blam da neko okači slike svojih "peščanih stopala" iza kojih se vidi more. To je dovoljno za početak.

Ovde na blogu su sklopljena i mnoga poznanstva, kako ona poslovna tako i ona emotivna.
Legenda kaže da je unfuckable zamalo kresnuo zahvaljujuci ovom blogu.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:07 16.12.2021

Re: Eh!

Ovo zahteva više napora da se okači slika, postavi video.


Konacno kljucna rec, pa da blog dobije i muzicku podlogu:





A na Andrica vredi gubiti vreme. I na Ivu i na Dragoslava. Ovaj drugi je u stvari bas bio autor ovog naseg vremena i njime treba trositi idle momente. Tebe ce zabaviti Dilanom, Tess sahom, Doksa Nashom, mene Joneskom...
tess1 tess1 17:32 16.12.2021

Re: Eh!

Ovaj drugi je u stvari bas bio autor ovog naseg vremena i njime treba trositi idle momente. Tebe ce zabaviti Dilanom, Tess sahom, Doksa Nashom, mene Joneskom...

Svaka čast al si prožeo, štono kažu, nema da fali. Nema zime. :)



Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:48 16.12.2021

Re: Eh!

tess1
Ovaj drugi je u stvari bas bio autor ovog naseg vremena i njime treba trositi idle momente. Tebe ce zabaviti Dilanom, Tess sahom, Doksa Nashom, mene Joneskom...

Svaka čast al si prožeo, štono kažu, nema da fali. Nema zime. :)





Ih, nije to nista u poredjenju sa ovim kako ti znas da das kompliment!

Nego, ovo Spiridonovo me podseti na drugog Adrica a on onda na Hodgkinsona i vaznost dokonosti.
tess1 tess1 20:34 16.12.2021

Re: Eh!

Ih, nije to nista u poredjenju sa ovim kako ti znas da das kompliment!

Skinula sam Rečnik žargona i par knjiga o šahu.

So it goes. :)
docsumann docsumann 08:23 17.12.2021

Re: Eh!

Neues aus der Nachbarschaft
Ovo zahteva više napora da se okači slika, postavi video.


Konacno kljucna rec, pa da blog dobije i muzicku podlogu:

A na Andrica vredi gubiti vreme. I na Ivu i na Dragoslava. Ovaj drugi je u stvari bas bio autor ovog naseg vremena i njime treba trositi idle momente. Tebe ce zabaviti Dilanom, Tess sahom, Doksa Nashom, mene Joneskom...



nego, koja vam je Disciplina najdraža?

ona prva (prije Londona), da l' rana ili pozna faza (sa trubačima), londonska, ili ova ponovobeogradska?
pretpostavljam da ova potonja ima svoje podfaze, ali ih više ne pratim tako pomno.

i da, kakvo je Kojino zdravstveno stanje?
maksa83 maksa83 10:40 17.12.2021

Re: Eh!

ona prva (prije Londona), da l' rana ili pozna faza (sa trubačima), londonska, ili ova ponovobeogradska?

Prelondonska, naravno, Manitua Mi i Manitua Mi II. Koja izmislio stoner rock pre nego što je to dobilo fensi ime.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:13 17.12.2021

Re: Eh!

maksa83
ona prva (prije Londona), da l' rana ili pozna faza (sa trubačima), londonska, ili ova ponovobeogradska?

Prelondonska, naravno, Manitua Mi i Manitua Mi II. Koja izmislio stoner rock pre nego što je to dobilo fensi ime.


I meni. Od Pokolenja jos vise Zeleni Zub na planeti dosade - ono Pantokrator. Ali i betonske table, londonska i postlondonska Disciplina zraci sa ikonostasa.

Nadam se da se Koja oporavlja.
nsarski nsarski 16:40 16.12.2021

Ako ti trebaju definicije

evo ti jedna od Mike Oklopa (mislim da se dobro sećam).

Kaže on da je sve medijum.
I televizija, i film, i društvene mreže, i alkohol, i trava ili nešto jače, itd. Mudrost je u tome da korisnik treba da vlada medijumom - gleda TV kad ima šta da vidi, duva kad je prigodno i kad je vreme. Tada je on stvarni korisnik. Ako, s druge strane, medijum zavlada tobom - e onda si postao zavisnik a ne korisnik, i to je jako loše.
Koliko prepoznajem oko sebe, posebno među mlađim svetom, oni su svi uglavnom zavisnici, tj. njihov medijum koristi/kontroliše njih.
Spiridon Spiridon 16:53 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

nsarski
evo ti jedna od Mike Oklopa (mislim da se dobro sećam).

Kaže on da je sve medijum.
I televizija, i film, i društvene mreže, i alkohol, i trava ili nešto jače, itd. Mudrost je u tome da korisnik treba da vlada medijumom - gleda TV kad ima šta da vidi, duva kad je prigodno i kad je vreme. Tada je on stvarni korisnik. Ako, s druge strane, medijum zavlada tobom - e onda si postao zavisnik a ne korisnik, i to je jako loše.
Koliko prepoznajem oko sebe, posebno među mlađim svetom, oni su svi uglavnom zavisnici, tj. njihov medijum koristi/kontroliše njih.


Bas tako. Ja se uvek setim najstarijeg americkog veterana. On kaze da je fora u tome da zapali kubanca samo kada je super raspolozen i iz zadovoljstva.

Ne umem da linkujem sa mobilnog
https://youtu.be/BXyfCGDnuWs

shmoo shmoo 18:07 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

nsarski
evo ti jedna od Mike Oklopa (mislim da se dobro sećam).

Kaže on da je sve medijum.
I televizija, i film, i društvene mreže, i alkohol, i trava ili nešto jače, itd. Mudrost je u tome da korisnik treba da vlada medijumom - gleda TV kad ima šta da vidi, duva kad je prigodno i kad je vreme. Tada je on stvarni korisnik. Ako, s druge strane, medijum zavlada tobom - e onda si postao zavisnik a ne korisnik, i to je jako loše.
Koliko prepoznajem oko sebe, posebno među mlađim svetom, oni su svi uglavnom zavisnici, tj. njihov medijum koristi/kontroliše njih.




А М.М. (није Малколм Мекларен нити пак Малколм Мухарем) каже да је медиј сам по себи већ порука.

Шарски, да ли су друштвене мреже на интернету хладан или врући медиј?

Немам појма, а нико се данас не изјашњава по том питању...

rodni rodni 18:13 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

shmoo
nsarski
evo ti jedna od Mike Oklopa (mislim da se dobro sećam).

Kaže on da je sve medijum.
I televizija, i film, i društvene mreže, i alkohol, i trava ili nešto jače, itd. Mudrost je u tome da korisnik treba da vlada medijumom - gleda TV kad ima šta da vidi, duva kad je prigodno i kad je vreme. Tada je on stvarni korisnik. Ako, s druge strane, medijum zavlada tobom - e onda si postao zavisnik a ne korisnik, i to je jako loše.
Koliko prepoznajem oko sebe, posebno među mlađim svetom, oni su svi uglavnom zavisnici, tj. njihov medijum koristi/kontroliše njih.




А М.М. (није Малколм Мекларен нити пак Малколм Мухарем) каже да је медиј сам по себи већ порука.

Шарски, да ли су друштвене мреже хладан или врући медиј?

Немам појма, а нико се данас не изјашњава по том питању...


Svaki medijum koji povezuje neke ljude šaljući poruke u jednom ili oba smera, samim time dokazuje svoju validnost.
Ne treba biti strog ni prema jednom medijumu.
Bez obzira što svaki medijum može (i biva) biti zloupotrebljen.
nsarski nsarski 18:30 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

А М.М. (није Малколм Мекларен нити пак Малколм Мухарем) каже да је медиј сам по себи већ порука.

Шарски, да ли су друштвене мреже хладан или врући медиј?

Немам појма, а нико се данас не изјашњава по том питању...


Originalno, prema McLuhanu, TV je hladan medium visoke definicije.
Zapazi, međutim, da ekran TV-a danas, dok gledaš vesti na primer, sve više liči na ekran kompjutera: dole ide kajron, u jednom uglu informacija o temeraturi napolju, u drugom časovnik, u pozadini teče neki video, tri prozora se vide istovremeno (kao vindovs majku ti božju!). Tako da TV polako prelazi u vruć medijum.
(Seti se kako je to kod nas nekad bilo - recimo kao ekran vesti u Sev. Koreji.)



Društvene mreže su takođe vruć medijum jer od korisnika zahtevaju mnogo učitavanja i podrazumevanja i mentalnog angažmana (ovde mislim na zombiranu omladinu, a i retarde u poznijim godinama) da bi razlikovali laži od istine (hehe, kao da je to danas moguće), folirante od ozbiljnih ljudi, iskrene od neiskrenih, itd. S pojavom tih instagrama, pentagrama i ostalih telegrama za zombije, društvene mreže su se još zagrejale, pa se mogu smatrati ključalim medijumom. U tom medijumu su skuvane žabe.
Tako ja to razumem.
Spiridon Spiridon 18:41 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

retarde u poznijim godinama)


izvini Omega
nsarski nsarski 18:45 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

Spiridon
retarde u poznijim godinama)


izvini Omega


Nisam uopšte mislio na Omegita, ali na Prvorođenog, ili Bajdena, ili Džonsona jesam. Zamisli našeg Vođu kako svoje fotografije (evo ja jedem boraniju) stavlja na instagram. Mislim...
nsarski nsarski 19:01 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

Svaki medijum koji povezuje neke ljude šaljući poruke u jednom ili oba smera, samim time dokazuje svoju validnost.
Ne treba biti strog ni prema jednom medijumu.
Bez obzira što svaki medijum može (i biva) biti zloupotrebljen.


Uzmimo poruke dimnim signalima, ili poruka u boci koja pluta okeanom...

Naravno da ne treba biti strog - medijum, sam po sebi, nema nikakav predznak, pozitivan ili negativan.

Uzmimo na primer hranu kao medijum. Divna stvar za istinsko uživanje, ako je pametno koristiš i izbegavaš džank. Ali ako se prepustiš njoj pa ona ovlada tobom, možeš sebi da uništiš zdravlje, društveni život, pa, na kraju, i život sam.
rodni rodni 19:03 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

nsarski
Svaki medijum koji povezuje neke ljude šaljući poruke u jednom ili oba smera, samim time dokazuje svoju validnost.
Ne treba biti strog ni prema jednom medijumu.
Bez obzira što svaki medijum može (i biva) biti zloupotrebljen.


Uzmimo poruke dimnim signalima, ili poruka u boci koja pluta okeanom...

Naravno da ne treba biti strog - medijum, sam po sebi, nema nikakav predznak, pozitivan ili negativan.

Uzmimo na primer hranu kao medijum. Divna stvar za istinsko uživanje, ako je pametno koristiš i izbegavaš džank. Ali ako se prepustiš njoj pa ona ovlada tobom, možeš sebi da uništiš zdravlje, društveni život, pa, na kraju, i život sam.

Nisam siguran da je hrana medijum sa primarnom funkcijom slanja poruka.
Osim u iznimnim slučajevima.
nsarski nsarski 19:18 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

Nisam siguran da je hrana medijum sa primarnom funkcijom slanja poruka.
Osim u iznimnim slučajevima.


Pa, u pravu si - striktno/primarno nije.
Međutim, razmisli o hrani na malo drugi način. Možeš da razmisliš o porukama koje ti šalju razne kuhinje. Italijanska, ili Francuska, ili Japanska, itd. (Preporučujem gledanje filma Babette's feast).To je jedno.

Drugo, kada nekoga izvedeš na večeru u posebno izabran restoran, i to je neka vrsta poruke. Nije isto da li tu osobu izvodiš na neki krkanluk leskovačkog tipa, ili u riblji restoran, na primer.
A zamisli tek kad nekom, partnerki recimo, spremiš specijalnu večeru po njenom ukusu.
U tom smislu, hrana jeste poruka svoje vrste.
Ako prihvatimo definiciju Mike Oklopa, onda hrana svakako jeste medijum.
rodni rodni 19:28 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

nsarski
Nisam siguran da je hrana medijum sa primarnom funkcijom slanja poruka.
Osim u iznimnim slučajevima.


Pa, u pravu si - striktno/primarno nije.
Međutim, razmisli o hrani na malo drugi način. Možeš da razmisliš o porukama koje ti šalju razne kuhinje. Italijanska, ili Francuska, ili Japanska, itd. (Preporučujem gledanje filma Babette's feast).To je jedno.

Drugo, kada nekoga izvedeš na večeru u posebno izabran restoran, i to je neka vrsta poruke. Nije isto da li tu osobu izvodiš na neki krkanluk leskovačkog tipa, ili u riblji restoran, na primer.
A zamisli tek kad nekom, partnerki recimo, spremiš specijalnu večeru po njenom ukusu.
U tom smislu, hrana jeste poruka svoje vrste.
Ako prihvatimo definiciju Mike Oklopa, onda hrana svakako jeste medijum.

Odavno ne krkamo 'leskovački tip', niti u kući, a niti u restoranima.
Izuzetak je ako se neko od članova porodice koji žive u inostranstvu, zaželi pljeskavice, ćevapa ili sličnog.
Juče žena napravila čorbu od bundeve.
Ne znam koju poruku je želela da pošalje, osim da bih tu čorbu mogao da jedem svaki dan.
maksa83 maksa83 19:41 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

Možeš da razmisliš o porukama koje ti šalju razne kuhinje. Italijanska, ili Francuska, ili Japanska, itd.

Dodatno, retko šta prenosi poruku kao "jedi bre govna".

Jasizvinjavam, ali to je prosto tako.
nsarski nsarski 19:41 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

Juče žena napravila čorbu od bundeve.
Ne znam koju poruku je želela da pošalje, osim da bih tu čorbu mogao da jedem svaki dan.


Hehe, eto vidiš.
Znaš da se kaže da put do muškog srca vodi preko stomaka. To je njena poruka koja je našla svoj put.

nsarski nsarski 19:43 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

maksa83
Možeš da razmisliš o porukama koje ti šalju razne kuhinje. Italijanska, ili Francuska, ili Japanska, itd.

Dodatno, retko šta prenosi poruku kao "jedi bre govna".

Jasizvinjavam, ali to je prosto tako.


Ja mislim da je to potpuno tačno. I to svrstava "hranu" u poruke.
zilikaka zilikaka 19:48 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

nsarski
maksa83
Možeš da razmisliš o porukama koje ti šalju razne kuhinje. Italijanska, ili Francuska, ili Japanska, itd.

Dodatno, retko šta prenosi poruku kao "jedi bre govna".

Jasizvinjavam, ali to je prosto tako.


Ja mislim da je to potpuno tačno. I to svrstava "hranu" u poruke.

VAla, baš ste zakomplikovali, a sve u želji da dokažete ono što vam srcu drago.
hrana je hrana,služi da se jede, da ne budeš gladan, a ne da se razmenjuju poruke.
Ako tako krenemo onda je tek seks medujum.

rodni rodni 19:50 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

maksa83
Možeš da razmisliš o porukama koje ti šalju razne kuhinje. Italijanska, ili Francuska, ili Japanska, itd.

Dodatno, retko šta prenosi poruku kao "jedi bre govna".

Jasizvinjavam, ali to je prosto tako.

Izbaci 'bre' iz poruke!
Mnogo je ružno.
maksa83 maksa83 19:53 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

hrana je hrana,služi da se jede, da ne budeš gladan, a ne da se razmenjuju poruke.

Dokazaću ti prostom matematičkom indukcijom da nisi u pravu.

Videti pod chinese fortune cookies.
maksa83 maksa83 19:53 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

Izbaci 'bre' iz poruke!
Mnogo je ružno.

Izvini!
nsarski nsarski 20:00 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

Ako tako krenemo onda je tek seks medujum.


Naravno!

Nego, zaista ti predlažem da vidiš taj film Babatte's Feast. Tu je razbucan tvoj argument "hrana je hrana".

Evo, molim te, odvoj minut i po vremena i pogledaj trailer tog filma (napravljen je po tekstu Karen von Blixen tj. Isak Dinesen poznate po "Out of Africa" ).



Za malo ozbiljniji prilaz ovome o čemu govorim, predlažem
čitanje knjige Rolanda Barta "Sad, Furije, Lojola".



Tu se nalazi i seks (Sad) i hrana (Furije) i verski zanos (Lojola). (U originalu Sade, Fourier, Loyola.)
docsumann docsumann 20:20 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije


hrana je mana.
ne mana kao suprotnost vrlini, već magijska energija.
shmoo shmoo 21:41 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

nsarski

Zapazi, međutim, da ekran TV-a danas, dok gledaš vesti na primer, sve više liči na ekran kompjutera:



Да. тачно. Као оно што каже Душко Радовић за оматореле брачне парове да им се с годинама разлике све више смањују, а сличности повећавају.

TV polako prelazi u vruć medijum


И то Маклуан каже... Да медији нису вазда исти и да се мењају током своје еволуције (ма како год овде схватили ову реч), те да могу прелазити из једне групе у другу.


Društvene mreže su takođe vruć medijum jer od korisnika zahtevaju mnogo učitavanja i podrazumevanja i mentalnog angažmana (ovde mislim na zombiranu omladinu, a i retarde u poznijim godinama) da bi razlikovali laži od istine (hehe, kao da je to danas moguće), folirante od ozbiljnih ljudi, iskrene od neiskrenih, itd. S pojavom tih instagrama, pentagrama i ostalih telegrama za zombije, društvene mreže su se još zagrejale, pa se mogu smatrati ključalim medijumom. U tom medijumu su skuvane žabe.
Tako ja to razumem.



Ово ти је изузетно занимљиво размишљање и једна од првих тврдњи тог типа за друштвене мреже које ја видим.



Додао бих да се куване жабе онда добијају злоупотребом, како каже Родни, тог данас кључалог медија званог друштвене мреже.

shmoo shmoo 21:49 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

nsarski

Drugo, kada nekoga izvedeš na večeru u posebno izabran restoran, i to je neka vrsta poruke. Nije isto da li tu osobu izvodiš na neki krkanluk leskovačkog tipa, ili u riblji restoran, na primer.
A zamisli tek kad nekom, partnerki recimo, spremiš specijalnu večeru po njenom ukusu.
U tom smislu, hrana jeste poruka svoje vrste.



Е ту сада долазимо до онога да је сам медиј већ порука и да онда у једном тренутку као такав (порука) постане важнији и од саме поруке коју преноси.

Да додам још само, немојте да грешите душу за лесковачке крканлуке:






Каже један мој другар из ти крајеви да иде редовно тамо и да је стварно најубаво једење.

Па тако закључујем да сама порука овде успева да одржи ту равнотежу и да не дозволи да сам медиј као порука постане важнији од саме поруке коју преноси.

shmoo shmoo 21:59 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

nsarski

Za malo ozbiljniji prilaz ovome o čemu govorim, predlažem



Да додам још једну (незаобилазну) библиографску јединицу на списак...

У питању је двоброј часописа Култура из 2004. године (ЛИНК).






zilikaka zilikaka 22:05 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

Nego, zaista ti predlažem da vidiš taj film Babatte's Feast. Tu je razbucan tvoj argument "hrana je hrana".

Evo, molim te, odvoj minut i po vremena i pogledaj trailer tog filma (napravljen je po tekstu Karen von Blixen tj. Isak Dinesen poznate po "Out of Africa" ).

Pogledala.
Dobro, eto, kajem se.
zilikaka zilikaka 22:05 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

Dvaput je dvaput
shmoo shmoo 22:07 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

zilikaka

Ako tako krenemo onda je tek seks medujum.



Па зар није?

Али не треба да нас ништа забрињава докле год тај медиј као порука не постане важнији од саме поруке коју као медиј преноси, зар не?

Мислим да је ово прави тренутак да дубоко удахнемо и из мојих шездесетих заронимо у Спирине седамдесете док чекамо да и остали пристигну на ову његову журку на Блогу Б92:





nsarski nsarski 22:08 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

Pogledala.
Dobro, eto, kajem se.


Nije ideja da se kaješ, nego da sagledaš još jednu nijansu sivog.
nsarski nsarski 22:11 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

shmoo
nsarski

Za malo ozbiljniji prilaz ovome o čemu govorim, predlažem



Да додам још једну (незаобилазну) библиографску јединицу на списак...

У питању је двоброј часописа Култура из 2004. године (ЛИНК).





Ah, Arcimboldo!

shmoo shmoo 22:22 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

nsarski
Spiridon
retarde u poznijim godinama)


izvini Omega


Nisam uopšte mislio na Omegita, ali na Prvorođenog, ili Bajdena, ili Džonsona jesam. Zamisli našeg Vođu kako svoje fotografije (evo ja jedem boraniju) stavlja na instagram. Mislim...



Јао!!!

(Замислио сам.)

Немој.

Зар нам није довољно то што он/они (зло)употребљава(ју) твитер па чак и ратове другим државама (са мноштвом цивилних жртава) објављују у својих 140 карактера. Само нам још фале и њихове слике са срећном породицом поред ватрице у камину у кућици са двориштем, саксијама на прозорима и псом и две мачке.

У моје/наше време цивилизација у којој смо рођени и били васпитавани у одрастању била је заснована на принципима 19. века, пју романтико, пју хуманистико, како каже Алесандро Барико, и ратови су се, брате, објављивали дипломатским каналима, а не као данас преко друштвених мрежа на интернету.

У 140 карактера.

Под још увек оним истим Кантовим звезданим небом.

'Ајмо опет кроз времеплов уназад у моје шездесете...

Jбг, Шарски је први поменуо Мику Оклопа, нисам ја крив.

( Polietilenska Amerika 70-tih, bez zrna pustinjskog peska, palminog lisca snovackih boja, bez divljine lovackih srca uhvacenih u zamku civilizacije, Amerika koja crpi svoje vibracije iz Ampex traka bitlmanijskog post-perioda, spustajuci halapljivo, mrzovoljno, s nadom, niz grlo, matematicke laboratorijske snove LSD-25, IT-290, DMT... umesto sode ili kapljice iz potoka planinskog izvora... Postoji jezik, mislim da se zove Meskalero, u kojem se glagoli nikad ne menjaju po vremenima. U tom jeziku ne postoji ni proslo ni buduce vreme. Razmisljam... ako bismo naucili taj jezik, mogli bismo da zivimo duze... )







(Као што и сам видиш, Спиро, те две декаде, шездесете и седамдесете, биле су пресудне за реган-тачер еру која им је следила и у којој ето живимо и дан-данас.)

Ribozom Ribozom 22:27 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

Babette's feast


Film sam gledao davno, davno i samo se secam da su 2 sestre spiskale nasledstvo da naprave rucak za desetak prijatelja u nekoj vuko*ebini.

shmoo

Na ispitu jedan student pita drugog, inace Leskovcanina.
-Ej kolega pomagaj, zadatak broj tri, koji je odgovora tacan, pod: A, B ili C?
-Ce
-Sta, nisam cuo?
-Be Ce
-Sta, sta?
-A Be Ce
shmoo shmoo 22:34 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

nsarski
shmoo
nsarski

Za malo ozbiljniji prilaz ovome o čemu govorim, predlažem



Да додам још једну (незаобилазну) библиографску јединицу на списак...

У питању је двоброј часописа Култура из 2004. године (ЛИНК).





Ah, Arcimboldo!







nsarski nsarski 22:36 16.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

Film sam gledao davno, davno i samo se secam da su 2 sestre spiskale nasledstvo da naprave rucak za desetak prijatelja u nekoj vuko*ebini.


Ne, pogrešno sećanje.
Radi se o nekoj ženi iz Pariza koja je dobila dete sa nekim aristokratom i morala da pobegne iz Francuske da ne bi "kompromitovala" junošu oca. Prolazi kroz elementarne nepogode i završava negde u (vukojebini, kako kažeš) u Danskoj ili sličnoj vukojebini gde ljudi jedu kuvani bakalar sa krompirom, forever. Sve drugo je za njih, verske podanike, suvišno i raskalašno, skoro blizu grehu. Živi u tom selu, čisti, pere, riba, radi.
U nekom trenutku dobije vest iz Pariza da je taj plemić za nju ostavio veliki novac (ne sećam se detaljno svih detalja), i ona odluči da deo tog novca potroši na gala večeru za celo selo, tih tužnih oskudnih vernika čiji je jedini koncept obrade hrane kuvanje u vodi.
I onda im pravi feštu, tj. Feast. Poremeti im (nekima) duhovnu skromnost i uzdržanost, ali uglavnom većina uvidi.
rodni rodni 06:57 17.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

Ribozom
Babette's feast


Film sam gledao davno, davno i samo se secam da su 2 sestre spiskale nasledstvo da naprave rucak za desetak prijatelja u nekoj vuko*ebini.

shmoo

Na ispitu jedan student pita drugog, inace Leskovcanina.
-Ej kolega pomagaj, zadatak broj tri, koji je odgovora tacan, pod: A, B ili C?
-Ce
-Sta, nisam cuo?
-Be Ce
-Sta, sta?
-A Be Ce

Ne be A Be.
Ce be.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:47 17.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

nsarski
Film sam gledao davno, davno i samo se secam da su 2 sestre spiskale nasledstvo da naprave rucak za desetak prijatelja u nekoj vuko*ebini.


Ne, pogrešno sećanje.
Radi se o nekoj ženi iz Pariza koja je dobila dete sa nekim aristokratom i morala da pobegne iz Francuske da ne bi "kompromitovala" junošu oca. Prolazi kroz elementarne nepogode i završava negde u (vukojebini, kako kažeš) u Danskoj ili sličnoj vukojebini gde ljudi jedu kuvani bakalar sa krompirom, forever. Sve drugo je za njih, verske podanike, suvišno i raskalašno, skoro blizu grehu. Živi u tom selu, čisti, pere, riba, radi.
U nekom trenutku dobije vest iz Pariza da je taj plemić za nju ostavio veliki novac (ne sećam se detaljno svih detalja), i ona odluči da deo tog novca potroši na gala večeru za celo selo, tih tužnih oskudnih vernika čiji je jedini koncept obrade hrane kuvanje u vodi.
I onda im pravi feštu, tj. Feast. Poremeti im (nekima) duhovnu skromnost i uzdržanost, ali uglavnom većina uvidi.




Ne, ovako je:



"In a remote 19th-century Danish village, two sisters lead a rigid life centered around their father, the local minister, and their church.


Both had opportunities to leave the village: one could have married a young army officer and the other, a French opera singer. Their father objected in each case, and they spent their lives caring for him.


Many years later - their father is now deceased - they take in French Huguenot refugee, Babette Hersant, who agrees to work as their servant.


After winning the lottery, Babette wants to repay the sisters for their kindness and offers to cook a French meal for them and their friends on the 100th anniversary of their father's birth".


U toku gozbe pukovnik, nekada potencijalni mladoženja jedne od sestara, prepoznaje jelovnik čuvene kuvarice jednog pariskog ekskluzivnog restorana - Babetu.



Kada su se gosti, meštani tog seoca, razišli srećni i zadovoljni, sestre pitaju Babetu gde će se nauživati novca koji je dobila na francuskoj lutriji, ona odgovara da je sve potrošila na ovu gozbu.. (Babeta ostaje da živi sa sestrama u danskom selu od dvadesetak duša na obali mora.)


docsumann docsumann 09:50 17.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

rodni
maksa83
Možeš da razmisliš o porukama koje ti šalju razne kuhinje. Italijanska, ili Francuska, ili Japanska, itd.

Dodatno, retko šta prenosi poruku kao "jedi bre govna".

Jasizvinjavam, ali to je prosto tako.

Izbaci 'bre' iz poruke!
Mnogo je ružno.


ih, pa to je pero laka težinska kategorija prostote. čemu toliko snebivanje.
pajz na medijsko gastronomski potencijal ove poruke

nasrčeš mi se guznija sokova

rodni rodni 10:01 17.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

docsumann
rodni
maksa83
Možeš da razmisliš o porukama koje ti šalju razne kuhinje. Italijanska, ili Francuska, ili Japanska, itd.

Dodatno, retko šta prenosi poruku kao "jedi bre govna".

Jasizvinjavam, ali to je prosto tako.

Izbaci 'bre' iz poruke!
Mnogo je ružno.


ih, pa to je pero laka težinska kategorija prostote. čemu toliko snebivanje.
pajz na medijsko gastronomski potencijal ove poruke

nasrčeš mi se guznija sokova


Tu bi, možda, trebalo da se boldovana reč zameni rečju dupenih.
Ili tako nekako.
docsumann docsumann 10:09 17.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

rodni
docsumann
rodni
maksa83
Možeš da razmisliš o porukama koje ti šalju razne kuhinje. Italijanska, ili Francuska, ili Japanska, itd.

Dodatno, retko šta prenosi poruku kao "jedi bre govna".

Jasizvinjavam, ali to je prosto tako.

Izbaci 'bre' iz poruke!
Mnogo je ružno.


ih, pa to je pero laka težinska kategorija prostote. čemu toliko snebivanje.
pajz na medijsko gastronomski potencijal ove poruke

nasrčeš mi se guznija sokova


Tu bi, možda, trebalo da se boldovana reč zameni rečju dupenih.
Ili tako nekako.


slobodan si da koristiš koju god hoćeš varijantu.

ono navedeno je original (s podgoričkim akcentom)
nsarski nsarski 10:28 17.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

Kada su se gosti, meštani tog seoca, razišli srećni i zadovoljni, sestre pitaju Babetu gde će se nauživati novca koji je dobila na francuskoj lutriji, ona odgovara da je sve potrošila na ovu gozbu.. (Babeta ostaje da živi sa sestrama u danskom selu od dvadesetak duša na obali mora.)


Svaka čast, ja sam te važne detalje pozaboravljao. Na mene je najjači utisak ostavio taj kontrast između hrane koju su ti lokalci jeli, i njihovog iskustva s gozbom koju im je Babet spremila. Po mom mišljenju, to je poenta celog filma. Taj preobražaj koji su doživeli.
Hvala na svim korekcijama mog slabog sećanja.
rodni rodni 10:33 17.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

docsumann
rodni
docsumann
rodni
maksa83
Možeš da razmisliš o porukama koje ti šalju razne kuhinje. Italijanska, ili Francuska, ili Japanska, itd.

Dodatno, retko šta prenosi poruku kao "jedi bre govna".

Jasizvinjavam, ali to je prosto tako.

Izbaci 'bre' iz poruke!
Mnogo je ružno.


ih, pa to je pero laka težinska kategorija prostote. čemu toliko snebivanje.
pajz na medijsko gastronomski potencijal ove poruke

nasrčeš mi se guznija sokova


Tu bi, možda, trebalo da se boldovana reč zameni rečju dupenih.
Ili tako nekako.


slobodan si da koristiš koju god hoćeš varijantu.

ono navedeno je original (s podgoričkim akcentom)

U Podgorici sam bio zadnji puta početkom 95.
Nešto sam radio u Hotelu, zaboravih kako se zove, ali je na samoj Morači, blizu Predsedništva ili Skupštine, šta li je već.
I tada sam upoznao jednog od najvrednijih ljudi u životu (a iz Crne gore), morao sam da angažujem jednog bravara da montira neke velike nosače itd...
Radio je neprekidno oko 30 sati i potom još ostao skoro ceo dana da pomaže mojoj ekipi.
Jedva sam uspeo da ga nagradim sa nekim dodatnim paricama.

apacherosepeacock apacherosepeacock 11:35 17.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

nsarski
Kada su se gosti, meštani tog seoca, razišli srećni i zadovoljni, sestre pitaju Babetu gde će se nauživati novca koji je dobila na francuskoj lutriji, ona odgovara da je sve potrošila na ovu gozbu.. (Babeta ostaje da živi sa sestrama u danskom selu od dvadesetak duša na obali mora.)


Svaka čast, ja sam te važne detalje pozaboravljao. Na mene je najjači utisak ostavio taj kontrast između hrane koju su ti lokalci jeli, i njihovog iskustva s gozbom koju im je Babet spremila. Po mom mišljenju, to je poenta celog filma. Taj preobražaj koji su doživeli.
Hvala na svim korekcijama mog slabog sećanja.



Jeste, to je poenta filma.

Film je svojevrsni biser, besprekorno urađen i izuzetan u svim kategorijama kao i taj prikaz rigidnog života Kalvinista tog vremena (koga zanima tema, a mene zanima).

I to selo je izgrađeno u Jutlandu za svrhu snimanja filma kao rekonstrukcija 19-vekovnog malog ribarskog sela u Danskoj.
zilikaka zilikaka 11:46 17.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

pajz na medijsko gastronomski potencijal ove poruke

nasrčeš mi se guznija sokova




Tu bi, možda, trebalo da se boldovana reč zameni rečju dupenih.
Ili tako nekako.


Znam za izraz i kako tačno zvuči i jedino bih dodala da tu nipošto ne treba išta menjati.
Precizna, slikovita ali i zvučna poruka.
Autoru svaka čast, ko god sa je.
nsarski nsarski 11:49 17.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

Film je svojevrsni biser, besprekorno urađen i izuzetan u svim kategorijama kao i taj prikaz rigidnog života Kalvinista tog vremena (koga zanima tema, a mene zanima).


Meni se mnogo dopao. Još jedan film, sličan njemu, je o onoj francuskinji koja kroz neku oluju, sa ćerkom, tumara kroz provinciju i najzad nađe u neko malo selo. Tu kasnije otvori prodavnicu čokolade koju sama pravi po originalnom receptu Maja. Zove se Chocolat.

apacherosepeacock apacherosepeacock 12:24 17.12.2021

Re: Ako ti trebaju definicije

nsarski
Film je svojevrsni biser, besprekorno urađen i izuzetan u svim kategorijama kao i taj prikaz rigidnog života Kalvinista tog vremena (koga zanima tema, a mene zanima).


Meni se mnogo dopao. Još jedan film, sličan njemu, je o onoj francuskinji koja kroz neku oluju, sa ćerkom, tumara kroz provinciju i najzad nađe u neko malo selo. Tu kasnije otvori prodavnicu čokolade koju sama pravi po originalnom receptu Maja. Zove se Chocolat.



I meni. I tu je fokus na zabrani uživanja u hrani (greh) od lokalnog sveštenika i samog u velikom iskušenju (izvanredni Molina), konkretno u njenoj radnji sa čokoladom..

Kao i trenutak čistog uživanja kada meštani krišom probaju njenu čokoladu koju im, svakom ponaosob, bira po 'karakterima'.

I ona je napravila gozbu za meštane - sva su jela bila prelivena čokoladom i svi su se gosti pobožno (tj. grešno) i u tišini prepustili uživanju - isto onako kao gosti na Babetinoj gozbi.


solo solo 17:02 16.12.2021

Poenta ovog bloga mi izmice


Izvini Spiro.

rodni rodni 17:58 16.12.2021

Re: Poenta ovog bloga mi izmice

solo

Izvini Spiro.


Izvrsno!
Spiridon Spiridon 18:19 16.12.2021

Re: Poenta ovog bloga mi izmice

solo

Izvini Spiro.




bene_geserit bene_geserit 22:13 16.12.2021

Cena struje

Pošto je struja u Srbiji ?
Jel moguće da je najskuplja u Evropi kao na slici dole (ako izuzmemo Švicu) ?

nsarski nsarski 22:21 16.12.2021

Re: Cena struje

Pošto je struja u Srbiji ?
Jel moguće da je najskuplja u Evropi kao na slici dole (ako izuzmemo Švicu) ?


Trenutno, verovatno jeste pošto je uvozimo. Tako se desilo jer, kako reče Scarface, somebadda fucked up. Prezime Grčić.

shmoo shmoo 23:08 16.12.2021

Re: Cena struje

nsarski
Pošto je struja u Srbiji ?
Jel moguće da je najskuplja u Evropi kao na slici dole (ako izuzmemo Švicu) ?


Trenutno, verovatno jeste pošto je uvozimo. Tako se desilo jer, kako reče Scarface, somebadda fucked up. Prezime Grčić.



Рекоше нешто да ће повећати вишеструко цену оне индустријске струје (не знам да ли се то тако зове, за производне погоне итд.), али да ће цена струје за домаћинства остати иста.

Тако сам их разумео.

Тиме, ваљда, чувају социјални мир.

Углавном, цех за очување социјалног мира платиће привреда, колико разумем.

(Јер ако би повећали толико цену струје за домаћинства, онда би тек ти преко сателита могао да пратиш праве уличне нереде и демонстрације у Србији наспрам којих би ово што се догађало протеклих викенда због Рио Тинта било тек пуко мајушно дечје игралиште на којем неки ликови чекају свој ред за љуљашку и клацкалицу.)

А да је криза, јесте.

Није џабе данас био хитан састанак председника и владе Србије (молим, нотирати да је овде само Србија написана с великим почетним словом) са мудоњама из енергетског сектора сазван баш само са том темом - енергетска криза.


П.С. - Не рекох ли вам ја још пре пар месеци да ћемо после Нове године престати да причамо о ковиду и вакцинама, те да ће главне теме, медијски наративи (сиц!), бити енергетска криза и несташица хране?


(Жао ми је да не линкујем овде и ОВО.)


Алгоритам/Агенда се одрађује.

(copyright by госпар Соло)

kamilo_emericki kamilo_emericki 23:16 16.12.2021

Re: Cena struje

bene_geserit
Pošto je struja u Srbiji ?
Jel moguće da je najskuplja u Evropi kao na slici dole (ako izuzmemo Švicu) ?


Ovo je cijena struje u Francuskoj. Čini mi se da cijene ispisane na ovoj karti nisu tačne. Makar za Francusku.


Puissance souscrite (kVA) Option Base
Abonnement (/an) Prix du kWh
6 kVA 137.64 € TTC 0.1558 € TTC
9 kVA 171.28 € TTC 0.1605 € TTC
12 kVA 205.42 € TTC 0.1605 € TTC
bene_geserit bene_geserit 23:38 16.12.2021

Re: Cena struje

Ovo je cijena struje u Francuskoj. Čini mi se da cijene ispisane na ovoj karti nisu tačne.

Na slici nisu cene za potrošače, država subvencioniše cenu struje.
Nego šta se dešava u Francuskoj, jel to zatvaraju neke nuklearne elektrane ?

kamilo_emericki kamilo_emericki 00:08 17.12.2021

Re: Cena struje

bene_geserit
Ovo je cijena struje u Francuskoj. Čini mi se da cijene ispisane na ovoj karti nisu tačne.

Na slici nisu cene za potrošače, država subvencioniše cenu struje.

Ovdje su cijene proizvodnje MWh po načinima proizvodnje.


Prix de la production d’électricité en France

Nucléaire – MWh Solaire – MWh Éolien – MWh Hydraulique – MWh Thermique – MWh
32 € 142 € 90 – 200 € 15 – 20 € 70 – 100 €

Nažalost, ne znam prebaciti tabelu da je pregledna ali evo kompletnog članka.

Link
bene_geserit bene_geserit 00:14 17.12.2021

Re: Cena struje

Članak ti je od 5. novembra.
Cene lude u poslednjih mesec dana.
solo solo 02:37 17.12.2021

Re: shmoo

А да је криза, јесте.

Није џабе данас био хитан састанак председника и владе Србије (молим, нотирати да је овде само Србија написана с великим почетним словом) са мудоњама из енергетског сектора сазван баш само са том темом - енергетска криза.

alselone alselone 07:45 17.12.2021

Re: Cena struje

Članak ti je od 5. novembra.
Cene lude u poslednjih mesec dana.


A zima tek počela.

Ovaj svet vode imbecili. Manje-više isti kao kao i ovaj naš korumpirani imbecil, samo ti daju za pravo da se sa patkom zoveš ženom, i to je jedina suštinska razlika.
bene_geserit bene_geserit 08:18 17.12.2021

Re: Cena struje

Ovaj svet vode imbecili

Ti si to tek sad shvatio ?
Mada realno nisu toliko imbecili, koliko su pohlepni i sebični. Pa mu rezultat dođe na isto. Ti koji vode svet neće da budu mnogo pogođeni ako se narod okolo smrzava.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:18 17.12.2021

Re: Cena struje

bene_geserit
Članak ti je od 5. novembra.
Cene lude u poslednjih mesec dana.

Ne znam šta bi u francuskom slučaju moglo dovesti do ludila.
Cijene urana kojeg vade iz svoje kolonije zvane Niger, voda koja protiče kroz hidrocentrale, vjetar ili sunce? Francuska iz centrala na gas, naftu ili ugalj proizvodi samo 7,5% el. energije.

"Comparaison de la production française d'électricité entre 2020 et 2021/caption>
Source de production Pourcentage total de la production française TWh Évolution par rapport à l'année 2019
☢️ Nucléaire 67,1 % 335,4 TWh - 11,6 %
bene_geserit bene_geserit 08:22 17.12.2021

Re: Cena struje

Ne znam šta bi u francuskom slučaju moglo dovesti do ludila.

Pa jel Francuska mreža odvojena od ostatka EU ?
Razlog je verovatno porast cene gasa i nafte, a ostalo odradi tržište.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:31 17.12.2021

Re: Cena struje

alselone
Članak ti je od 5. novembra.
Cene lude u poslednjih mesec dana.


A zima tek počela.

Ovaj svet vode imbecili. Manje-više isti kao kao i ovaj naš korumpirani imbecil, samo ti daju za pravo da se sa patkom zoveš ženom, i to je jedina suštinska razlika.

Ja nisam siguran u ovu tvoju tvrdnju.
Imbecil kad nešto radi onda niko nema koristi od toga, samo štetu. U ovom slučaju neki imaju puno, puno koristi.
Pogledaj samo spektakl sa plinom. Ozbiljan francuski stručnjak za međunarodnu trgovinu, neki dan, reče na TV da Gasprom i ruska plinska industrija zarađuju sada, kad je još zatvoren, na plinovodu NS2 više nego da radi.
Pri tome se čuvao da kaže kako Rusi, sasvim korektno, predlažu da se sa plinom trguje na način da se sklapaju dugoročni ugovori, sa stabilnim cijenama i isplaniranim količinama. Bez berzanskih špekulacija.

bene_geserit bene_geserit 08:51 17.12.2021

Re: Cena struje

Imbecil kad nešto radi onda niko nema koristi od toga, samo štetu. U ovom slučaju neki imaju puno, puno koristi.

"Politicians Are Like Diapers And Should Be Changed Frequently For The Same Reason."
- Mark Twain
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:54 17.12.2021

Re: Cena struje

bene_geserit
Ne znam šta bi u francuskom slučaju moglo dovesti do ludila.

Pa jel Francuska mreža odvojena od ostatka EU ?
Razlog je verovatno porast cene gasa i nafte, a ostalo odradi tržište.

Au nešto mi je pojelo više od pola komentara.
Francuska proizvodi struju iz "svog" urana i nema bitnih promjena na ulaznoj cijeni."Dobavljači" vode, sunca i vjetra su isto tako ljubazni i ne podižu cijene tako da nema razloga da cijene struje idu u nebo iznad oblaka.
Francuska mreža jeste povezana sa ostatkom EU ali to nema nikakve veze sa cijenama proizvodnje struje, svako ima svoju proizvodnju koja ide un jedinstveni transportni sistem ali se tačno zna ko koliko unosi i koliko troši.
Neko je smislio da se cijene struje vežu za cijenu plina a kako je plin podložan geostrateškim igrama i špekulacijama cijene su trenutno takve kakve su.
Francuska je, zasad, odbila da veže cijenu struje za cijenu plina, iz poštovanja svojih građana i patriotizma, što čisto sumnjam, ili zbog predsedničkih izbora, vrag će ga znati.

Na slici nisu cene za potrošače, država subvencioniše cenu struje.
Nego šta se dešava u Francuskoj, jel to zatvaraju neke nuklearne elektrane ?

Francuska treba da zatvori neke nuklearke kojima je istekao rok upotrebe ali sumi produžili taj rok dok ne naprave nove, nuklearke, naravno.
Neće se Francuska odreći nuklearki i postati nečiji enerbetski rob i tako ispasti iz trojke koja ima: svoju hranu, svoju energiju, svoju atomsku bombu.
Interesantan ti odabir riječi u prvoj rečenici.
kad se novac prelijeva u džepove poštenih kapitalista onda su to državne subvencije i državne pare a kad ide za javne službe ili, nedaj bože, za socijalna davanja onda su to naši novci.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana