Životni stil

Sedamdesete

Spiridon RSS / 20.12.2021. u 00:26

 

Prvi put mi je nocas palo na pamet da smo svi mi rodjeni sedamdesetih imali privilegiju lii bolje receno dobru dekadu u kojoj smo sazrevali i to u onom najranijem periodu detinjstva. Pre sam uvek razmisljao da su oni rodjeni sezdesetih imali najvise srece jer su tinejdzerske godine provodili sedamdesetih ali ipak su za sazrevanje prvih 6-7 godina najbitniji. 

I zasto je to sad meni palo na pamet u 00:12.

Gledao sam ponovo Skorcezeov "The Last Waltz" (1978) i analizirao celu ekipu Riki Danka, Rodija, Ronija, Dzoni Micel, Boba, Nila, Dr. Dzona ... Prosto neverovatno koliko se njima vidi da su ljudi i to u pravom smislu te reci. Nema foliranja, gledaju u oci, predati muzici celim bicem, igraju timski. Duge kose, nekome okrnjen zub, kaziprst zut od duvana. To je bila generacija nasih roditelja. Onih koji su nas bezrezervno voleli i ucili nas nekim drugim vrednostima. Mi, deca sedamdesetih, jesmo ustvari deca hipi generacije. 

Nabacao sam ovde svega i svacega ali se iskreno nadam da sam dotakao nekakvu poentu. Ako je ona uopste bitna.

 

 

 



Komentari (107)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kamilo_emericki kamilo_emericki 00:44 20.12.2021

Mi, rođeni pedeset i neke

smo imali privilegiju da prisustvujemo i da učestvujemo u rađanju nečeg novog. Kao kad gledaš osvijetljen papir, potopljen u razvijaču.
Jeste da danas ne živimo ono čemu smo se nadali, ali smo ipak podigli letvicu za koji podeok više.
bene_geserit bene_geserit 02:22 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

imali privilegiju da prisustvujemo i da učestvujemo u rađanju nečeg novog

Ovaj svet danas je takav sjeban kakav je upravo zbog hipika, bivših ili sadašnjih.
Spiridon Spiridon 07:33 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

bene_geserit
imali privilegiju da prisustvujemo i da učestvujemo u rađanju nečeg novog

Ovaj svet danas je takav sjeban kakav je upravo zbog hipika, bivših ili sadašnjih.


Ma ne. Ovaj svet je već sam po sebi toliko sjeban da hipi pokret služi samo da se to nekako zabašuri.

Ipak treba priznati da rasti i sazrevati 70tih nije isto kao i 90tih. Mislim da je to pitanje sreće.
Spiridon Spiridon 07:40 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

kamilo_emericki
smo imali privilegiju da prisustvujemo i da učestvujemo u rađanju nečeg novog. Kao kad gledaš osvijetljen papir, potopljen u razvijaču.
Jeste da danas ne živimo ono čemu smo se nadali, ali smo ipak podigli letvicu za koji podeok više.




Pa eto. Vi ste bili podloga za nas iz 70tih. Po meni kvalitetna.
docsumann docsumann 08:04 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

bene_geserit
imali privilegiju da prisustvujemo i da učestvujemo u rađanju nečeg novog

Ovaj svet danas je takav sjeban kakav je upravo zbog hipika, bivših ili sadašnjih.


prije će biti da je svijet sjeban od onih koji imaju moć nego od psihodeličnih marginalaca. ovo tvoje zvuči kao da su za stanje u Srbiji krivi Đilas i Šolak a ne vlast.
uostalom u sledećoj deceniji većina hipija je skinula drečave odore, podšišala se i obukla odijelo & kravatu, ili kostim poslovne žene, i prijključila se sistemu.
prošla žurka, bilo dobro zezanje, a sad se svi vratimo svojim radnim zadacima...

bene_geserit bene_geserit 08:20 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

uostalom u sledećoj deceniji većina hipija je skinula drečave odore, podšišala se i obukla odijelo & kravatu, ili kostim poslovne žene, i prijključila se sistemu.

Misliš ono gde su otišli svi hipici - da predaju po fakultetima i školama.
Celo ovo woke sranje ima korene u hipi pokretu.
docsumann docsumann 08:27 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

bene_geserit
uostalom u sledećoj deceniji većina hipija je skinula drečave odore, podšišala se i obukla odijelo & kravatu, ili kostim poslovne žene, i prijključila se sistemu.

Misliš ono gde su otišli svi hipici - da predaju po fakultetima i školama.
Celo ovo woke sranje ima korene u hipi pokretu.


stvarno misliš da je to svo zlo svijeta?!
rekao bih da je svijet bio već dobrano sjeban.
ne razumjem se mnogo u te američke društveno-kulturne fenomene, al bih rekao da je to samo još jdan otklon klatna istorijskih procesa, sad u lijevu stranu.
a u toj poziciji obično dolazi do pretjerane nekritičke reakcije.


inače mislim da je većina hipija otišlo u japije, možda u IT biznis (nagađam)
ti na fakultetima su samo javno prominentni
bene_geserit bene_geserit 08:30 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

prije će biti da je svijet sjeban od onih koji imaju moć nego od psihodeličnih marginalaca

Nekadašnji hipici nisu više psihodelični marginalci.
Ali slažem se, pohlepa moćnih plus ideologija hipika plus Ješe sa svojom paranojom da to iskoriste i imamo ovo što imamo. Rasističko drveće, rasističke puteve, rasističku medicinsku opremu, mizogena sedišta u automobilima, ljude koji upisuju Stanford tako što 100 puta napišu Black life matters, i svašta ostalo.

Nego jel ste videli poslednjeg Bonda (No time to die). Koje je ono anti-rusko/slovensko govno od filma, nije normalno. A da ne pominjem novog agenta 007 - debelguzu crnkinju.
rodni rodni 08:33 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

docsumann
bene_geserit
uostalom u sledećoj deceniji većina hipija je skinula drečave odore, podšišala se i obukla odijelo & kravatu, ili kostim poslovne žene, i prijključila se sistemu.

Misliš ono gde su otišli svi hipici - da predaju po fakultetima i školama.
Celo ovo woke sranje ima korene u hipi pokretu.


stvarno misliš da je to svo zlo svijeta?!
rekao bih da je svijet bio već dobrano sjeban.
ne razumjem se mnogo u te američke društveno-kulturne fenomene, al bih rekao da je to samo još jdan otklon klatna istorijskih procesa, sad u lijevu stranu.
a u toj poziciji obično dolazi do pretjerane nekritičke reakcije.

Ma normalno!
Klatno se ljulja, čas levo, a čas desno.
Malo se zadrži u tačkama maksimalnih otklona - i opet Jovo nanovo.
Principi se ne menjaju ni za jotu, samo se menja scenografija - i pripadajući tehnološki nivo.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:20 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

bene_geserit
imali privilegiju da prisustvujemo i da učestvujemo u rađanju nečeg novog

Ovaj svet danas je takav sjeban kakav je upravo zbog hipika, bivših ili sadašnjih.

Ne moraš mi vjerovati ali sam pomislio, kad sam pisao komentar kako ćeš ti biti taj koji će zapljunuti to doba iako ne vidim da se nešto bitno u svijetu promjienilo.
Tvoji miljenici i danas zasipaju ljude bombama, uvode demokratiju i uništavaju čitave države.
Kao da je bitno da li je u pitanju Vijatnam, Irak, Sirija, Jemen...
Da, da ovo je sjebalo taj tvoj dobri, lijepi stari svijet.
Za one koji ne vide video.Link
nsarski nsarski 09:36 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

prošla žurka, bilo dobro zezanje, a sad se svi vratimo svojim radnim zadacima...


Spiridon Spiridon 09:37 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

Da, da ovo je sjebalo taj tvoj dobri, lijepi stari svijet.


polako. Necu da se mesam u raspravu.

Ja imam blesavu teoriju da se velika globalna sranja dosta baziraju na zaboravu.
Ljudi zaborave na uzas rata, ucesnici (svedoci iz prve ruke) bioloski odumiru i onda se posle izvesnog vremena ovi koji to nisu preziveli uzele krvi i ponovo naprave sranje.
Zato kazem 70-te. Proslo je dovoljno vremena da rane zarastu, mrznja nestane, a ekonomski su stvari stajale solidno.
To se moze opisati kao nekakav vakum u vremenu koje je generalno prosarano ratovima, bolestinama, socijalnim nemirima i td.
bene_geserit bene_geserit 09:44 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

Tvoji miljenici i danas zasipaju ljude bombama, uvode demokratiju i uništavaju čitave države.

A ne nikako, Pajićevi miljenici, moji nisu, ni Buševi ni Obama ni Klintoni a ni razni njihovi prethodnici. Zbog čega ih krstiš mojim miljenicima ? Zato što živim u Americi poslednjih 12 godina ? Pa jel tebi Sloba bio miljenik 90-tih (ako si tad živeo u Srbiji) ?
Nego imperija koja uteruje silu po svetu je samo jedan aspekat cele priče. Jbga otkad je sveta i veka je neki glavni tabadžija zavodio red, treba samo ne biti mu na putu.

Hipički greh je razvaljivanje socijalnog kontrakta u zemljama koje su (bile) lepe za život. Zemlje gde Srbi vole da emigriraju, Nemačke i Švajcarske i Švedske, i Kanade, i Australije i Amerike.
docsumann docsumann 09:55 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

Hipički greh je razvaljivanje socijalnog kontrakta u zemljama koje su (bile) lepe za život. Zemlje gde Srbi vole da emigriraju, Nemačke i Švajcarske i Švedske, i Kanade, i Australije i Amerike.


ni jedan kulturni pokret nije nastao tek tako, kao hir, il pobjegavši dokonom naučniku iz labaratorije i zapativši se naokolo.
sve to ima svoje korjene i razloge u onom predhodnom. najčešće novo nastaje kao reakcija na nešto staro i loše.
mladost obično dobro detektuje šta je trulo u sistemu, al nema mudrosti da to i promjeni.
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:47 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

bene_geserit

Hipički greh je razvaljivanje socijalnog kontrakta u zemljama koje su (bile) lepe za život. Zemlje gde Srbi vole da emigriraju, Nemačke i Švajcarske i Švedske, i Kanade, i Australije i Amerike.

Kako Spira reče:"Polako"
Nemam ja ambiciju da zapljunem tvoje mišljenje, zasnovano na tvom iskustvu. Ja sam samo iznio svoje, zasnovano na mom iskustvu.
Nisu hipici smislili idiotluk političke korektnosti, zagledanja boje kože glumaca u filmovima i naročito u reklamama. Ili još gore, prekrajanja isorije. Oni su samo rekli i tržili da su svi ljudi jednaki, bez obzira na boju kože ili neke druge vrste uvjerenja.
Jedna od ideja je bila da se prekine ovo:

To što je klatno otišlo, kako reče Doks, u drugu stranu nisu oni krivi.
nikvet pn nikvet pn 14:11 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

У име свих нас из педесет и неке...

Срамота ме признати али сећам се и Вудстока. А у седамдесетим превагнула је - кафанска музика. Тома, Силвана, Тозовац... Кафана је била истинска институција одакле је читав културни живот излазио и враћао се. Атмосфера непоновљива, кафић дође лажњак. Све што није смело да се прича у школи, послу, улици могло је да се чује у кафани. Ризично па привлачно.

Milan Novković Milan Novković 14:12 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

nsarski
prošla žurka, bilo dobro zezanje, a sad se svi vratimo svojim radnim zadacima...




gvozden1 gvozden1 15:03 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

А у седамдесетим превагнула је - кафанска музика

Pojam Ibarska magistrala u smislu pevaljki, prljavih klozeta, raspadnutih dajčeva na parkinzima i kafanskih tuča pijanih šofera oko pevaljki, su produkt sedamdesetih.

To je dominantno u komunističkoj Srbiji sedamdesetih.
Skorceze!
Teška margina.

Ako je tema Srbija sedamdesetih.
A ako je ovo neki spomenar, neka lična priča, ima ih svakojakih.
nsarski nsarski 16:27 20.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

Pa eto. Vi ste bili podloga za nas iz 70tih. Po meni kvalitetna.


Ipak, neki su drugačije mislili o toj podlozi...

Dobro vam jutro Petrovic Petre
Dobro jutro, sta ste nocas snili
Ljeto, avgust, naivne svabice jedre
Sezdeset druge, sezdeset trece kad ste mladji bili

Ja da vam kazem, ja da vam kazem
Sve u finu materinu, vas san je ukakan, vas dan dosadan
Bas me briga svakako, sve vam mogu reci mirno
Mene niko i onako ne uzima za ozbiljno...
rodni rodni 11:26 21.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

bene_geserit
imali privilegiju da prisustvujemo i da učestvujemo u rađanju nečeg novog

Ovaj svet danas je takav sjeban kakav je upravo zbog hipika, bivših ili sadašnjih.

Misliš, u stvari, na tzv. levičare?
magnus magnus 06:29 22.12.2021

Re: Mi, rođeni pedeset i neke

Ovaj svet danas je takav sjeban kakav je upravo zbog hipika, bivših ili sadašnjih.

boomeri su najgora generacija u zadnjih 300 godina . neodgovorni vječni adolescenti , uspjeli su sjebat stečevine očeva i budučnost djece. rastopili sve što je bilo bitno u zapadnoj civilizaciji i ostali živjet u magli trave.
solo solo 00:46 20.12.2021

Ako je ona uopste bitna.

Nabacao sam ovde svega i svacega ali se iskreno nadam da sam dotakao nekakvu poentu. Ako je ona uopste bitna.


Bitna je nama dok nas još ima.

FajrOnat je u toku.

Posle fajronta nikome više neće biti bitna.

Tako to ide u životu.

Hu kerz.

Obično je za Tasu i Čarlija. Sada je i za Spiru.



p.s. Nešto si mi sentiš na kraju vikenda. Ako,valja se.
shmoo shmoo 10:49 20.12.2021

Why did you do it?

solo

Obično je za Tasu i Čarlija. Sada je i za Spiru.



Мислиш да ћу бити љубоморан на Спиру?

Ја сам, за разлику од њега, дете шездесетих. Ми из шездесетих смо деца Револуције. Љубомора код нас не постоји јер како ћемо онда опет на Вудсток? Мислим, када буде затребало...







Јбт, добро је да ме нису крстили као River или Dawn или Mountain Flower Тасића! Јебо бих ћалету и кеви све по списку да су ми то урадили!





Spiridon Spiridon 11:42 20.12.2021

Re: Why did you do it?

Ми из шездесетих смо деца Револуције


ja sam bio ubedjen da si ti 90-to godiste =)))
shmoo shmoo 12:11 20.12.2021

Re: Why did you do it?

Spiridon
Ми из шездесетих смо деца Револуције


ja sam bio ubedjen da si ti 90-to godiste =)))



Ма пусти! То ми сви кажу.

Па кад се дружим с децом у школи.

Оно, с ким си такав си.

А ја 1964. годиште.

vcucko vcucko 13:34 20.12.2021

Re: Why did you do it?

shmoo


А ја 1964. годиште.


Godina Zmaja.


solo solo 20:33 20.12.2021

Re:Debeli

Ја сам, за разлику од њега, дете шездесетих. Ми из шездесетих смо деца Револуције. Љубомора код нас не постоји јер како ћемо онда опет на Вудсток? Мислим, када буде затребало...


Obrni,okreni svako vreme ima svoju nafaku.

Umesto zaključka.



p.s.

Realno šta mi znamo o životu osim onoga što nam se čini da znamo.

Samo se kurobecamo u svakodnevnoj improvizaciji prihvatljive lakoće postojanja.

E do kurca.

shmoo shmoo 21:11 20.12.2021

Re: Why did you do it?

vcucko
shmoo


А ја 1964. годиште.


Godina Zmaja.





К'о Путин.

Још рођен 7. октобра.

К'о Путин.

Не бих даље елаборирао.

shmoo shmoo 21:21 20.12.2021

Re: Re:Debeli

solo

O mladosti








Својевремено сам прочитао један роман, мислим да се зове "Кожа". И такође мислим али се не бих смео заклети да је писац Италијан којем сам заборавио име.

У питању је нека врста СФ. Главном јунаку романа, човеку од 75 година, пресаде мозак у тело момка од 25 година.

И направе му пакао од живота.

Шта га знам... Свако доба живота има своје предности и своје мане.

А мненија сам да докле год могу себи да кажем да је сутра нови дан (copyright by Скарлет О'Хара), добро је. Па која год година да ми пише на крштеници.






vcucko vcucko 22:17 20.12.2021

Re: Why did you do it?

shmoo
vcucko
shmoo


А ја 1964. годиште.


Godina Zmaja.





К'о Путин.

Још рођен 7. октобра.

К'о Путин.

Не бих даље елаборирао.


Ja 14. septembar. Kao Dimitri Medvedev. Ali on je piletina, še'set peto
shmoo shmoo 10:02 22.12.2021

Re: Why did you do it?

vcucko

Ja 14. septembar. Kao Dimitri Medvedev. Ali on je piletina, še'set peto





Шта зна омладина шта је то политика!



Знаш онај стари виц о Путину, Медведеву и Јулији Тимошенко?

У нашем народу већ неко време кружи једна усмена народна умотворина, митолошка прича са наднаравним бићима као главним јунацима.

Каже прича, сексали се у тројку својевремено Јулија Бланђинка, Дмитриј самозвани Гризли Адамс и Владимир Естрагонович Годо.

И у једном тренутку мистер Дмитриј запита камарада Волођу:

„Господине председниче, можемо ли мало да се заменимо?"

Уз стењање због напорне физичке активности, која захтева чак и од таквог натчовека какав је Владимир Естрагонович, много већи напор него, рецимо, дизање тегова у теретани, камарад Естрагонович Годо одговори само кратко:


„Па замените се..."


ЛИНК

Черевићан Черевићан 02:16 20.12.2021

важност небитности

ili, prvi put mi je palo na pamet

присета нам ...............догађања битна
све те више мааме ..........како стариш,
данашњица богме врвећ превирањем
бледа сенка... прошлост док крстариш
alselone alselone 06:32 20.12.2021

MI deca osamdesetih smo imali sjajan život

Osamdesete proveli jedući pačija govna i misleći da su dudinje.
Malo porasli i krenuli u škole, došle devedesete. Osnovnu i srednju proveli devedesetih.
Osokolio nas početak 2000-tih kada smo krenuli na faks ali roknuše Đikija ode sve dođavalo vrlo brzo.
Pozavršavali faksove taman tražili poslove, došla kriza 2008.
Taman to prošli nekako, došao Vučić na vlast i jaše do sada.
Spiridon Spiridon 07:50 20.12.2021

Re: MI deca osamdesetih smo imali sjajan život

alselone
Osamdesete proveli jedući pačija govna i misleći da su dudinje.
Malo porasli i krenuli u škole, došle devedesete. Osnovnu i srednju proveli devedesetih.
Osokolio nas početak 2000-tih kada smo krenuli na faks ali roknuše Đikija ode sve dođavalo vrlo brzo.
Pozavršavali faksove taman tražili poslove, došla kriza 2008.
Taman to prošli nekako, došao Vučić na vlast i jaše do sada.


Uh, vi iz 80-tih ste posebna priča -))) Vama je previše bilo ok -)
bene_geserit bene_geserit 08:44 20.12.2021

Re: MI deca osamdesetih smo imali sjajan život

MI deca osamdesetih smo imali sjajan život

Neke generacije su posebno najebale. Recimo 72., generacija mog brata. Celu srednju školu su se zajebavali sa protestima. Taman otišli u vojsku, rat pa kako je ko prošao. Ceo fakultet opet protesti. Pa onda mobilizacije i ostalo.
Vas iz 80-tih makar vojska nije zakačila.
docsumann docsumann 08:48 20.12.2021

Re: MI deca osamdesetih smo imali sjajan život

90-te su bile govnjiva vremena sa dobrom muzikom
bene_geserit bene_geserit 09:09 20.12.2021

Re: MI deca osamdesetih smo imali sjajan život

90-te su bile govnjiva vremena sa dobrom muzikom

Ja sam uspeo sve to lepo da zaboravim, ostale mi samo tako po neki inserti.
Svake nedelje roditelji koji šalju torbu hrane meni i bratu. Besplatna kinoteka i gledanje bezbroj filmova sa i bez titlova. Igranje fudbala okolo po gradu u vreme bombardovanja (slobodni tereni). Neki skroz suludi BITEF-i. Snalaženja kako platiti gajbu. Kum koji je uspeo posle nekoliko godina da konačno zbriše iz Sarajeva pod opsadom. Beskonačno igranje basketa na Adi i po raznim beogradskim terenima. Studentsko odmaralište na Zlatiboru gde sam upoznao ženu (na fakultetu nisam mogao pošto nisam baš išao na predavanja). Beskonačno igranje preferansa i posle bridža. Ne znam više koliko tura demonstracija protiv Miloševića. Diplomski za koji sam pravio neku štampanu pločicu u kadi. Izbegavanje mobilizacije na sve moguće i nemoguće načine. Završavanje fakulteta uprkos svemu i suočavanje sa stvarnim životom. Obaranje Slobe ispred skupštine, o čekaj to je već 2000-ta.
Ništa od zabave nisam propustio ... zato sam posle rešio da napravim život sebi neuzbudljivim, dosta mi bilo.
alselone alselone 09:09 20.12.2021

Re: MI deca osamdesetih smo imali sjajan život

Vas iz 80-tih makar vojska nije zakačila.


Kako nije? Pa jesam 100 puta pričao kako sam se napatio u vojsci?!
docsumann docsumann 09:13 20.12.2021

Re: MI deca osamdesetih smo imali sjajan život

Ništa od zabave nisam propustio ...


heh, što se toga tiče, malo se i pretjerivalo...
rodni rodni 09:17 20.12.2021

Re: MI deca osamdesetih smo imali sjajan život

bene_geserit
90-te su bile govnjiva vremena sa dobrom muzikom

Ja sam uspeo sve to lepo da zaboravim, ostale mi samo tako po neki inserti.
Svake nedelje roditelji koji šalju torbu hrane meni i bratu. Besplatna kinoteka i gledanje bezbroj filmova sa i bez titlova. Igranje fudbala okolo po gradu u vreme bombardovanja (slobodni tereni). Neki skroz suludi BITEF-i. Snalaženja kako platiti gajbu. Kum koji je uspeo posle nekoliko godina da konačno zbriše iz Sarajeva pod opsadom. Beskonačno igranje basketa na Adi i po raznim beogradskim terenima. Studentsko odmaralište na Zlatiboru gde sam upoznao ženu (na fakultetu nisam mogao pošto nisam baš išao na predavanja). Beskonačno igranje preferansa i posle bridža. Ne znam više koliko tura demonstracija protiv Miloševića. Diplomski za koji sam pravio neku štampanu pločicu u kadi. Izbegavanje mobilizacije na sve moguće i nemoguće načine. Završavanje fakulteta uprkos svemu i suočavanje sa stvarnim životom. Obaranje Slobe ispred skupštine, o čekaj to je već 2000-ta.
Ništa od zabave nisam propustio ... zato sam posle rešio da napravim život sebi neuzbudljivim, dosta mi bilo.

Korektno!
Nedavno razgovaram sa svojim školskim koji sada živi u Čikagu!
Kaže on, jebote, koliko smo mi neki bili budalčine - da smo stvarno verovali budalčinama.
I sam se sebi čudim kako sam za tri godine u Čikagu počeo da živim u svojoj kući.
Da bi postao sposoban da za starijega sina finansira studije medicine (cca 400 k_dolara) kako se sinčina ne bi opteretio kreditima.
A kaže, budalčine me do 95-te ubeđivali kako je, maltene, normalno da budem, maltene, socijalni slučaj.
Ali na njegovu sreću, uspeo je da progleda, da titiće nabije na kitonijus - spakuje dvoje male dece, ženu i sebe ... i odleti u Ameriku.

Spiridon Spiridon 09:17 20.12.2021

Re: MI deca osamdesetih smo imali sjajan život

bene_geserit
MI deca osamdesetih smo imali sjajan život

Neke generacije su posebno najebale. Recimo 72., generacija mog brata. Celu srednju školu su se zajebavali sa protestima. Taman otišli u vojsku, rat pa kako je ko prošao. Ceo fakultet opet protesti. Pa onda mobilizacije i ostalo.
Vas iz 80-tih makar vojska nije zakačila.


polako, masite poentu. Ja sam stavio akcenat na prvih nekoliko godina odrastanja (prvih 5 recimo).
Ako krenete na temu sta je koga kacilo u zivotu onda sve gubi smisao.




docsumann docsumann 09:44 20.12.2021

Re: MI deca osamdesetih smo imali sjajan život

Spiridon
bene_geserit
MI deca osamdesetih smo imali sjajan život

Neke generacije su posebno najebale. Recimo 72., generacija mog brata. Celu srednju školu su se zajebavali sa protestima. Taman otišli u vojsku, rat pa kako je ko prošao. Ceo fakultet opet protesti. Pa onda mobilizacije i ostalo.
Vas iz 80-tih makar vojska nije zakačila.


polako, masite poentu. Ja sam stavio akcenat na prvih nekoliko godina odrastanja (prvih 5 recimo).
Ako krenete na temu sta je koga kacilo u zivotu onda sve gubi smisao.



iluzorno je očekivati da će se blogeri u diskusiji držati tako usko profilisane teme.
ovdje četnic i partizani iskoče na blogu o heklanju, a ti bi da preciziraš godišta
Spiridon Spiridon 10:14 20.12.2021

Re: MI deca osamdesetih smo imali sjajan život

ovdje četnic i partizani iskoče na blogu o heklanju, a ti bi da preciziraš godišta


brate, kako se ne umore???

usko profilisane teme




mora tako doc. Jel si cuo sta je Rambo rekao? Velike promene u drustvu su dolazile sa velikim otkricima u medicini. Evo primera (segmenta) pronalaska penicilina koji je prethodio seksualnoj revoluciji jer je resavao problem sifilisa. I to je trajalo dok se nije pojavila SIDA.
docsumann docsumann 11:09 20.12.2021

Re: MI deca osamdesetih smo imali sjajan život

Ovde se, zapravo, ne radi o nekakvom sukobu četnika i partizana, koji bi 2021. bio besmislen.
Radi se o našim životima danas, o sukobu dve škole pogleda na svet.


složio bih se stobom da se u tim prilikama tradicionalno ne vade upravo fotografije iz 1941-1945, objašnjava se gdje se i kad ko borio s Njemcima, gdje je i kad sarađivao s njima... ako misliš da će diskusije tog tipa doprinjeti suočavanju s problemima današnjice odo i ja da potražim u porodičnim albumima fotografije striko-đeda
docsumann docsumann 07:54 20.12.2021

Watt, Edi Veder, Novoselic & Grohl...




docsumann docsumann 08:16 20.12.2021

70-te rekapitulacija


Spiridon Spiridon 09:27 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

70-te rekapitulacija


ma 70 se bile zakon. Dovoljno daleko od sranja drugog svetskog rata taman toliko da je kultura postala neopterecena tom temom. Kao kad na igrici predjes nivo.



Pogledaj filmove reditelja Sam Peckinpah:

The Wild Bunch (1969) i onda Straw Dogs (1970).

kao da su snimljeni u 2 razlicite ere.
docsumann docsumann 09:47 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

ma 70 se bile zakon. Dovoljno daleko od sranja drugog svetskog rata taman toliko da je kultura postala neopterecena tom temom. Kao kad na igrici predjes nivo.


u nekoj mojoj predstavi svijeta 70-te su muzički odgovorne za simfo/prog rock, hard i glam rok, pank i disko.

tu imaš sve: i pobunu i dekadenciju, artizam i minimalizam, hedonizam, spiritualizam...
Spiridon Spiridon 09:55 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

u nekoj mojoj predstavi svijeta 70-te su muzički odgovorne za simfo/prog rock, hard i glam rok, pank i disko.


pa da. I to je bio skok u odnosu na 60-te. Bilo je otkacenije, blesavije, vise se eksperimentisalo. I nije to dokaz da je bilo bolje ali je bilo znatno drugacije.

Ali ako se uzmu 50-te pa cak i sredina 60-tih ... pa u to vreme su se jos popravljale zgrade od bombardovanja.

Prica Dzoni Rorten u svojoj biografiji da je on pocetkom 60-tih isao sa caletom (koji je vozio bager) da ruse ostecene kuce. Cale mu je dao palicu za bejzbol jer su se pacovi peli uz onu "ruku" od bagera pa bi ih ovaj mlatio kad krenu ka kabini.
bene_geserit bene_geserit 09:55 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

pank

"Punk (n), “A worthless person.”
Punk has had a long, sordid career as an insult in the English language. Shakespeare used it as an especially dirty word for prostitute in 1602. Eventually it came to mean young male prostitutes, particularly those paired up with seasoned railroad bums. This evolved by the 1920s to mean "young, inexperienced boy.” Inexperienced soon translated to good-for-nothing and criminal. With that definition confirmed, it was ready to be adopted in the 1970s by British men in spiky leathers and mohawks screaming enraged metaphors about politics into a microphone."
docsumann docsumann 10:13 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

pa da. I to je bio skok u odnosu na 60-te. Bilo je otkacenije, blesavije, vise se eksperimentisalo. I nije to dokaz da je bilo bolje ali je bilo znatno drugacije.


naravno.

s čisto muzičke strane meni su 70-te i 90-te najdraže.

60-te vidim kao začetak revolucije i pripremu za to što spominješ da će eksplodirati u 70-tim.

slično vidim i 80-te.
u njima su neki koncepti iz 70-tih doživjeli pun razvoj; hard rok je iznjedrio metal (do kraja 80-tih imaš i treš i deth i black metal podžanrove), iz punka i novog talas dobio si radikalanije forme - got, hard core, ili pak postpank i alternativni rok kao najbolje momenate 80-tih.
iz fanka polako niče hip-hop.

pop scena, novi romantizam, sint pop, su vjerovatno ključ u kojem većina vidi 80-te i to zaista jest poseban fenomen. poveći.

90-te vidim kao novu renesansu.
gomila novih (pod)žanrova se pojavljuje. dolazi do mješanja najraznoraznijih pravaca i stilova, što bi se reklo - orĐije, pare se svi sa svima.
rep, metal, acid jazz (neo jazz fank?), alternativni rok ( uključujući i grandž), trip-hop... i naravno bum elektronske dens muzike, al to je već čitav jedan paralelni kosmos
docsumann docsumann 10:24 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

"Punk (n), “A worthless person.”


pank i dada su društveno najiskreniji umjetnički pravci XX vijeka.

dada je bila čist artistički šamar hipokriziji svijeta koji se diči svojom kulturom, umjetnođću i sofisticiranošću, a svoju je omladinu gurnuo u krvavi svjetski raT.
dada je bila neupotrebljiva za konkretnu i direktnu politički akciju, sem za ličnu upotrebu.

pank je bio sličan socijalni refleks, samo socijalnih slojeva sa dna kace.
onih koji su se osjećali izdanim i prezrenim od države, zvanične kulture, često sopstvenog okruženja koje ih je i napravilpo takvim kakvi jesu.

Spiridon Spiridon 10:30 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

bene_geserit
pank

"Punk (n), “A worthless person.”
Punk has had a long, sordid career as an insult in the English language. Shakespeare used it as an especially dirty word for prostitute in 1602. Eventually it came to mean young male prostitutes, particularly those paired up with seasoned railroad bums. This evolved by the 1920s to mean "young, inexperienced boy.” Inexperienced soon translated to good-for-nothing and criminal. With that definition confirmed, it was ready to be adopted in the 1970s by British men in spiky leathers and mohawks screaming enraged metaphors about politics into a microphone."


jako interesantno. Mislim da sam davno pisao blog na ovu temu. U to vreme sam radio muzicko istrazivanje o korenima panka.

U pitanju je 1968 i grupa The Who. Znaci pricamo o panku kakvog se ne bi Pistolsi postideli u kasnim 70-tim.

Ako vas ne mrzi pogledajte na 6:45. Zaista neverovatno.

Kopirajte link direkto pa onda na 06:45

Jbg. Bitlsi su u to vreme jos svirali stvari tipa ... hey jude

https://www.dailymotion.com/video/x5anrn4

Kraj 60-tih je bio jako interesantan jer su tu stvari pocele da se lome tako da ima dosta tih pionirskih ispada koji su sazreli tek posle 7-8 godina.


... verovatno da vecina ne bi verovala da je Kraftverk poceo sa elektronskom muzikom jos 1969 (snimak 1970)












docsumann docsumann 10:42 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

U pitanju je 1968 i grupa The Who. Znaci pricamo o panku kakvog se ne bi Pistolsi postideli u kasnim 70-tim.


jesi slušao ovo?



pank koju godinu prije zvanične pojave panka
Spiridon Spiridon 10:45 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

docsumann
U pitanju je 1968 i grupa The Who. Znaci pricamo o panku kakvog se ne bi Pistolsi postideli u kasnim 70-tim.


jesi slušao ovo?



pank koju godinu prije zvanične pojave panka


naravno, znam celu pricu

o tome je bio moj blog. Imas i dokumentarac na youtubu sa prezivelim svedocima




docsumann docsumann 10:46 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

... verovatno da vecina ne bi verovala da je Kraftverk poceo sa elektronskom muzikom jos 1969 (snimak 1970)


moja teorija je da su na modernu dens muziku (od brejk bita, electro, tehno, hausa, DnB...) od uslovno rečeno bijele (nepleasne) muzike najviše uticali Can, Bitlsi, Kraftverk i Joy Division.

naravno, spreman sam da u slučaju potrebe ovo i argumentujem
docsumann docsumann 10:47 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

Spiridon
docsumann
U pitanju je 1968 i grupa The Who. Znaci pricamo o panku kakvog se ne bi Pistolsi postideli u kasnim 70-tim.


jesi slušao ovo?



pank koju godinu prije zvanične pojave panka


naravno, znam celu pricu

o tome je bio moj blog. Imas i dokumentarac na youtubu sa prezivelim svedocima



da, da i sam sam pomno ispratio.
Spiridon Spiridon 10:49 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

naravno, spreman sam da u slučaju potrebe ovo i argumentujem


ma verujem. Koreni su svuda. To sto nase uvo "prepoznaje kao korene" govori samo o tome koliko smo naslusani tj. dokle dobacujemo.

Voleo bih da cujem sta Zikica Simic ima da kaze na ovu temu =)))
docsumann docsumann 10:55 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

saglasan. u potpunosti.

inače, stalno se vraćam na to doba kad sam kao intezivno slušao muziku i sad jasno vdim koliko mi je toga prošlo ispod radara.
internet nas surovo suočava sa našim neznanjem.

u tom smislu preporučujem ti ovaj kanal na kom se informišem o alrenativnoj yu sceni 80-tih.
prava riznica opskurnog zlata.

Spiridon Spiridon 11:05 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

docsumann
saglasan. u potpunosti.

inače, stalno se vraćam na to doba kad sam kao intezivno slušao muziku i sad jasno vdim koliko mi je toga prošlo ispod radara.
internet nas surovo suočava sa našim neznanjem.

u tom smislu preporučujem ti ovaj kanal na kom se informišem o alrenativnoj yu sceni 80-tih.
prava riznica opskurnog zlata.



Hvala Docs, nego jel se secas ti ovog bloga =))?

Pioniri elektronske muzike na prostorima bivse SFRJ



docsumann docsumann 11:16 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

Spiridon
docsumann
saglasan. u potpunosti.

inače, stalno se vraćam na to doba kad sam kao intezivno slušao muziku i sad jasno vdim koliko mi je toga prošlo ispod radara.
internet nas surovo suočava sa našim neznanjem.

u tom smislu preporučujem ti ovaj kanal na kom se informišem o alrenativnoj yu sceni 80-tih.
prava riznica opskurnog zlata.



Hvala Docs, nego jel se secas ti ovog bloga =))?

Pioniri elektronske muzike na prostorima bivse SFRJ



ha, vidim da me nema tamo. mora da se tih dana nisam vrzmao po blogu.

inače, poznata mi ova kompilacija
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:38 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

U pitanju je 1968 i grupa The Who. Znaci pricamo o panku kakvog se ne bi Pistolsi postideli u kasnim 70-tim.

Ako vas ne mrzi pogledajte na 6:45. Zaista neverovatno.

Kopirajte link direkto pa onda na 06:45

Jbg. Bitlsi su u to vreme jos svirali stvari tipa ... hey jude


Odlicni! Ipak moram da ulozim amandman: iz iste godine je i Helter Skelter.

Meni je iz tog vremena cool prica o Exile on Main St.

A ovako su vanzemaljci pocetkom 70ih punkovali u LA:







pecaros pecaros 16:29 20.12.2021

Re: 70-te rekapitulacija

Spiridon
u nekoj mojoj predstavi svijeta 70-te su muzički odgovorne za simfo/prog rock, hard i glam rok, pank i disko.


pa da. I to je bio skok u odnosu na 60-te. Bilo je otkacenije, blesavije, vise se eksperimentisalo. I nije to dokaz da je bilo bolje ali je bilo znatno drugacije.


Skroz si u krivu. Mada se većina muzike šezdesetih svrstava u nekakvu amorfnu masu beat muzike, bili smo svakodnevno bombardovani potpuno novim zvucima i idejama koje su činile osnovu za kasnije raslojavanje po nekakvim žanrovima. Kinks, Who, Them, Yardbirds, Byrds, Cream, Doors, Dilan, Hendrix... može se do sutra nabrajati, svaki je doneo neki novi zvuk, neko novo uzbuđenje, a svi međusobno različiti k'o dupe i oko.

Imali smo praznu ledinu da na njoj svako gradi šta mu padne na pamet.

Definitivno ne vidim veću vrednost u posvećenosti, recimo, panku, pa onda sledećih tries' godina treseš glavom u ritmu.


rodni rodni 08:28 20.12.2021

M'da!

Nabacao sam ovde svega i svacega ali se iskreno nadam da sam dotakao nekakvu poentu. Ako je ona uopste bitna.

Nema tu, uglavnom, ništa.
Osim melanholije, tj. žali za mladosti.
Meni je, poprilično, zanimljiva ta teza, kao je nekada sve bilo bolje, a kako su današnje generacije ograničene, ništa ne znaju, zaglupljuju se.
Ja mislim da je stvar sasvim suprotna - da su mlade generacije pametnije od nas, a da smo mi bili, da prostite, glupi kao kurac.
Jebote - kada se samo setim da su nas budalčine učile da treba voleti dragog druga Titu više od mame i tate.
I da još uvek ima budalčina koje su to prihvatile 'svim srcem', da i danas, kada su postale matori krševi, pričaju o periodu lepote u vremenu dragoga druga Tite.
Kao da ne bi bili mladi tada i bez njega.
Uglavnom, meni sve to kukanje (ili pak glorifikovanje) o predivnosti 'kako je nekada bilo', pomalo (?) ide na onu stvar.
Jer - živeti se ima danas, a ne u prošlosti.
Spiridon Spiridon 09:46 20.12.2021

Re: M'da!

Osim melanholije, tj. žali za mladosti.


pa nije bas. Ja pricam o periodu koga se ne secam. Meni je mladost bila u 80-90tim.
Ova retrospektiva je vise vezana za ono sto sada vidimo kroz prizmu muzike i filma iz tog perioda ali sa dovoljne distance.

The Last Waltz (1978) je mogao biti snimljen samo 70-tih. To se vidi i oseca kroz svaki segment onoga sto se u tom filmu vidi.
Mislim da je dobar primer jer je spoj representativne filmske (Martin Skorcese) i muzicke ekipe (Dilan, Jang ...).


docsumann docsumann 11:19 20.12.2021

Re: M'da!

The Last Waltz (1978) je mogao biti snimljen samo 70-tih. To se vidi i oseca kroz svaki segment onoga sto se u tom filmu vidi.


prva, klinačka, vizuelna asocijacija na 70-te bi mi bile američke urbane kriminalističke serije.
mantili, zulufi i razdrljane velike kragne, mačo tipovi koji puše i nose tamne Rej Banke i kad peru zube, ševroleti i jurnjave ulicama...
Spiridon Spiridon 11:20 20.12.2021

Re: M'da!

docsumann
The Last Waltz (1978) je mogao biti snimljen samo 70-tih. To se vidi i oseca kroz svaki segment onoga sto se u tom filmu vidi.


vizuelna asocijacija na 70-te bi bile američke urbane kriminalističke serije.
mantili, zulufi i razdrljane velike kragne, mačo tipovi koji puše i nose tamne Rej Banke i kad peru zube, ševroleti...


Zvuci kao Serpico =)
docsumann docsumann 11:24 20.12.2021

Re: M'da!

Spiridon
docsumann
The Last Waltz (1978) je mogao biti snimljen samo 70-tih. To se vidi i oseca kroz svaki segment onoga sto se u tom filmu vidi.


vizuelna asocijacija na 70-te bi bile američke urbane kriminalističke serije.
mantili, zulufi i razdrljane velike kragne, mačo tipovi koji puše i nose tamne Rej Banke i kad peru zube, ševroleti...


Zvuci kao Serpico =)


može, baš kao i Ulice San Franciska, Šerif u Njujorku...taj rad. i neki jazz fank da ide preko


Spiridon Spiridon 11:36 20.12.2021

Re: M'da!

docsumann
Spiridon
docsumann
The Last Waltz (1978) je mogao biti snimljen samo 70-tih. To se vidi i oseca kroz svaki segment onoga sto se u tom filmu vidi.


vizuelna asocijacija na 70-te bi bile američke urbane kriminalističke serije.
mantili, zulufi i razdrljane velike kragne, mačo tipovi koji puše i nose tamne Rej Banke i kad peru zube, ševroleti...


Zvuci kao Serpico =)


može, baš kao i Ulice San Franciska, Šerif u Njujorku...taj rad. i neki jazz fank da ide preko





kad spominjes vec "jazz fank" secas se da smo se jedno vreme lozili na The Brand New Heavies, Incognito ... Oni su pripadali kasnim 80-tim i pocetku 90-tih.

A pazi ti naseg majstora Kireta Mitrova 1981 =))





docsumann docsumann 12:04 20.12.2021

Re: M'da!

A pazi ti naseg majstora Kireta Mitrova 1981 =))


mojne sad da ispadaš

(odlični su KIM)
docsumann docsumann 12:08 20.12.2021

Re: M'da!

kad spominjes vec "jazz fank" secas se da smo se jedno vreme lozili na The Brand New Heavies, Incognito


bio sam im na koncertu Incognito u Sava Centru, al sam bio toliko pod utiskom sa koncerta Urban Dance Squad-a (u SKC-u) od par dana prije da mi se nisu dojmili.
ok svirka, al sve ko na albumu, malo sterilno.
ortaci koji su me odveli, a koji su se inače ložili na tu tzv. crnu muziku (soul, fank, acid jazz) bili su raspamećeni.

EDIT: najbolja stvar kod tog acid jazz buma, je bilo ti što sam došao u kontakt sa starim asovima.

kompilacija Digging Deeper 1,2,3,4...(The Roots of Acid Jazz) je bila odličan retro vodič
rodni rodni 12:24 20.12.2021

Re: M'da!

docsumann
kad spominjes vec "jazz fank" secas se da smo se jedno vreme lozili na The Brand New Heavies, Incognito


bio sam im na koncertu Incognito u Sava Centru, al sam bio toliko pod utiskom sa koncerta Urban Dance Squad-a od par dana prije da me nisu dojmili.
ok svirka, al sve ko na albumu, malo sterilno.
ortaci koji su me odveli, a koji su se inače ložili na tu tzv. crnu muziku (soul, fank, acid jazz) bili su raspamećeni.

EDIT: najbolja stvar kod tog acid jazz buma, je bilo ti što sam došao u kontakt sa starim asovima.

kompilacija Digging Deeper 1,2,3.(The Roots of Acid Jazz) je bila odličan retro vodič

Šta li se prespoji kod ljudi da počnu da vole te uvrnute 'muzike'?
docsumann docsumann 12:33 20.12.2021

Re: M'da!

rodni
docsumann
kad spominjes vec "jazz fank" secas se da smo se jedno vreme lozili na The Brand New Heavies, Incognito


bio sam im na koncertu Incognito u Sava Centru, al sam bio toliko pod utiskom sa koncerta Urban Dance Squad-a od par dana prije da me nisu dojmili.
ok svirka, al sve ko na albumu, malo sterilno.
ortaci koji su me odveli, a koji su se inače ložili na tu tzv. crnu muziku (soul, fank, acid jazz) bili su raspamećeni.

EDIT: najbolja stvar kod tog acid jazz buma, je bilo ti što sam došao u kontakt sa starim asovima.

kompilacija Digging Deeper 1,2,3.(The Roots of Acid Jazz) je bila odličan retro vodič

Šta li se prespoji kod ljudi da počnu da vole te uvrnute 'muzike'?


ne znam šta je to uvrnuto kod acid jazza (sem naziva)?
za moj ukus to je previše sladunjavo, upeglano.
dobri muzičari, al neuzbudljiva svirka.

acid jazz su bre oni ludaci s Džordž Klintonom, a ne Incognito

al ta old ekipa sa DD kompilacije, oni imaju šmeka.

recimo

docsumann docsumann 15:10 20.12.2021

Re: M'da!


i kad smo već kod crne muzike 70-tih, ovo je Obavezna Lektira...jedna od



kad pogledaš ti soul-fank izvođači iz 70-tih su bili itekako socijalno i politički angažovani.
a danas sve lake not, sexy, cool...lude žurke, luda zezanja
docsumann docsumann 16:05 20.12.2021

Re: M'da!

inače, raspisao sam se o razlikama među muzičkim dekadama, al zapravo suštinske granice, sem kalendarske, između muzike s kraja 60-tih i početka 70-tih, ili pak kraja 70-tih i početka 80-tih zapravo i nema.

sve se to pretiče i pretapa mnogo fluidnije

crossover crossover 19:22 20.12.2021

Re: M'da!

docsumann

može, baš kao i Ulice San Franciska, Šerif u Njujorku...taj rad. i neki jazz fank da ide preko


Ovako?
docsumann docsumann 19:34 20.12.2021

Re: M'da!

crossover
docsumann

može, baš kao i Ulice San Franciska, Šerif u Njujorku...taj rad. i neki jazz fank da ide preko


Ovako?


tako
tess1 tess1 09:50 20.12.2021

Carte blanche

I ako se sjetim nečega iz '80. to je kad moj brat nešto priča, a ja govorim "aha, sjećam se", u stvari ne, blefiram, i ako se sjetim fragmenata iz njegove priče, scene, događaja u kojem sam nerijetko glavni lik tj kolovođa nepoznata mi osoba, ta ja sudionik u njegovim sjećanjima mi je nepoznata.. razlog blackouta mislim da su '90. traumatične, da se važna pređašnja decenija pred njima povukla u neki sokak svijesti, kao kad uličicu predgrađa nazovu npr Anton Pavlovič Čehov.

Od muzik se sjećam Josipe Lisac i Dine Dvornika.
Spiridon Spiridon 10:01 20.12.2021

Re: Carte blanche

mislim da su '90. traumatične



neko je jos davno rekao da ce posledice 90-tih jos dugo da se osecaju.
Deca koja su (ne svojom greskom) rasla 90-tih sada su roditelji. Sta oni imaju da prenesu svojim klincima? Na cemu su oni porasli?
Ovo sranje u Srbiji sada je direktna posledica 90-tih. To je seme koje se tada posejalo.
tess1 tess1 10:18 20.12.2021

Re: Carte blanche

neko je jos davno rekao da ce posledice 90-tih jos dugo da se osecaju.
Deca koja su (ne svojom greskom) rasla 90-tih sada su roditelji. Sta oni imaju da prenesu svojim klincima? Na cemu su oni porasli?

Da, ja sam tu priliku ili sreću iskrostila maksimalno, u smislu da dijete nisam tovarila svojim sjećanjima, njemu su '90. informacija sa Wikipedije, dedu zamišlja kao Batu Živojinovića sa plakata u kineskim kinima. Do prije neku godinu nije znao razliku prezimena u Bosni, a i to sam mu objasnila da se ne blamira ili ode u pogrešnu kafanu pa nauči život težim putem.
rodni rodni 10:34 20.12.2021

Re: Carte blanche

tess1
I ako se sjetim nečega iz '80. to je kad moj brat nešto priča, a ja govorim "aha, sjećam se", u stvari ne, blefiram, i ako se sjetim fragmenata iz njegove priče, scene, događaja u kojem sam nerijetko glavni lik tj kolovođa nepoznata mi osoba, ta ja sudionik u njegovim sjećanjima mi je nepoznata.. razlog blackouta mislim da su '90. traumatične da se važna pređašnja decenija pred njima povukla u neki sokak svijesti, kao kad uličicu predgrađa nazovu npr Anton Pavlovič Čehov.

Od muzik se sjećam Josipe Lisac i Dine Dvornika.

Josipa Lisac je vanvremenska!
I jedna!
Meni slična Dženis Džoplin.
Koja je poklekla, a Josipa izdržala.
Spiridon Spiridon 10:38 20.12.2021

Re: Carte blanche

Koja je poklekla, a Josipa izdržala.


docs verovatno misli da je za to razlog sto je Josipa imala jace kvadricepse
rodni rodni 10:42 20.12.2021

Re: Carte blanche

Spiridon
Koja je poklekla, a Josipa izdržala.


docs verovatno misli da je za to razlog sto je Josipa imala jace kvadricepse

Ja se sa Dženis ne bih sprdao.
Spiridon Spiridon 10:44 20.12.2021

Re: Carte blanche

Ja se sa Dženis ne bih sprdao.


eto, sad znam da nisam jedini pacenik koji je osetljiv na ovakve teme i zna ovako da odreaguje

Dženis





tess1 tess1 10:51 20.12.2021

Re: Carte blanche

Josipa Lisac je vanvremenska!
I jedna!
Meni slična Dženis Džoplin.
Koja je poklekla, a Josipa izdržala.

A mene interesuje šta ti latentni silovatelju misliš o Josipi Lisac?
tess1 tess1 10:58 20.12.2021

Re: Carte blanche

shmoo shmoo 11:06 20.12.2021

Re: Carte blanche

rodni
tess1
Josipa Lisac je vanvremenska!
I jedna!
Meni slična Dženis Džoplin.
Koja je poklekla, a Josipa izdržala.

A mene interesuje šta ti latentni silovatelju misliš o Josipi Lisac?

Izdrži!
Biće bolje!



Силовање?

Поред Карла Метикоша?

Неће то да може.





rodni rodni 11:27 20.12.2021

Re: Carte blanche

tess1
Izdrži!
Biće bolje!

Šta da izdržavam? Silovanje?

Život je lep!
Josipa Lisac je genije!
gvozden1 gvozden1 12:00 20.12.2021

Re: Carte blanche

Ovo sranje u Srbiji sada je direktna posledica 90-tih.

A devedesete posledica sedamdesetih.

Simpatičan je ovaj romantičarski pogled na vesele sedamdesete, i greh je možda kvariti ga, ali sedamdesete su decenija najveće zablude.
To što je u tu zabludu poverovao ogroman broj ljudi je čini samo tragičnijom.

U zabludi su bili svi, ili skoro svi.
Dok je i u šesdesetim još bilo prisutno duha "dajte mi veću lopatu" u sedamdesetih se već rodila filozofija "ne mogu oni mene toliko malo da plate....."
Oni drugi, koji nisu bili iz tog miljea, i oni su dospeli u zabludu i ozbiljno posumnjali u svoja uverenja, jer ih je površnost, "crveni pasoš " sve više "stojadina", sve više onih koji su mogli na more, zbunila.

A ustvari je sve to bila laž, veštački stvorena iluzija sreće i dobrog puta.

Sedamdesete su poslednja scena Podzemlja, svi igraju i pevaju, nesvesni da upravo odlaze u tri lepe pm.

Sasvim je razumljivo da neko na svoje detinjstvo ili mladost gleda očima deteta ili mladog momka, devojke, ali je malo naivno da se taj pogled smatra racionalnom, objektivnom ocenom perioda.

Čak i sa suvog faktografskog stanovišta takve tvrdnje su pogrešne jer to što se u blogu opisuje važi za manjinu, većina društva je tu deceniju proživela sasvim drugačije, mnogo manje veselo i ushićeno.

rodni rodni 12:07 20.12.2021

Re: Carte blanche

gvozden1
Ovo sranje u Srbiji sada je direktna posledica 90-tih.

A devedesete posledica sedamdesetih.

Simpatičan je ovaj romantičarski pogled na vesele sedamdesete, i greh je možda kvariti ga, ali sedamdesete su decenija najveće zablude.
To što je u tu zabludu poverovao ogroman broj ljudi je čini samo tragičnijom.

U zabludi su bili svi, ili skoro svi.
Dok je i u šesdesetim još bilo prisutno duha "dajte mi veću lopatu" u sedamdesetih se već rodila filozofija "ne mogu oni mene toliko malo da plate....."
Oni drugi, koji nisu bili iz tog miljea, i oni su dospeli u zabludu i ozbiljno posumnjali u svoja uverenja, jer ih je površnost, "crveni pasoš " sve više "stojadina", sve više onih koji su mogli na more, zbunila.

A ustvari je sve to bila laž, veštački stvorena iluzija sreće i dobrog puta.

Sedamdesete su poslednja scena Podzemlja, svi igraju i pevaju, nesvesni da upravo odlaze u tri lepe pm.

Sasvim je razumljivo da neko na svoje detinjstvo ili mladost gleda očima deteta ili mladog momka, devojke, ali je malo naivno da se taj pogled smatra racionalnom, objektivnom ocenom perioda.

Čak i sa suvog faktografskog stanovišta takve tvrdnje su pogrešne jer to što se u blogu opisuje važi za manjinu, većina društva je tu deceniju proživela sasvim drugačije, mnogo manje veselo i ushićeno.


Ma normalno!
Raskulače jednog mog dedu, odu 3 kuće kao da ih nikada nije bilo.
Nekim čudom mu 'drugovi' kažu da ode i odabere jednu proteranih folkdojčera.
On se branio, opirao, ali baka bila uporna - jer je moralo da se nastavi sa življenjem itd.
Ode deda i vrati se ujutro.
Kako je bilo, pita baka?
U tuđem ne može da se spava, odgovori deda.
tess1 tess1 16:16 20.12.2021

Re: Carte blanche

Popa, žandar, uča, što bi rekao Svetislav.

Uključila sam skriptu da odmorim malo tamo do proljeća od svinja i roktanja. Blagosloven bio njen tvorac, skriptin.

Tush - ZZ Top
shmoo shmoo 22:18 20.12.2021

Светиславе, мортус пијани црни сине!



Е, да! Басара... Барабасара.

Kao pristalica drevne kineske mudrosti: „Bolje je početi u Kuriru, nego završiti u Kuriru“, nisam doživeo kulturološki šok, ali znam neke koji su doživeli transfer blama kada je Basara 31. decembra pod naslovom „Transfer bomba“ osvanuo na naslovnici Kurira, i to odmah pored teksta „Predsednik kakvog niste znali“.


ЛИНК










Игор Жежељ - ЛИНК



jinks jinks 12:32 20.12.2021

...

Kada se već pominje prelaz sa Hipi pokreta na generaciju 70-ih, ima interesantna priča po kojoj je Hipi pokret kao i dobar deo, na primer, US civilnog pokreta iz tog vremena osmišljen kako bi se levičarske ideje na Zapadu preusmerile iz revolucionarnog u domen popularne kulture, rasnih i drugih civilnih prava, kao i ka nekakvom specifičnom kolektivističkom-egocentrizmu (ako tako može da se kaže) koji je gajen 60ih.

Izgleda da je 70-ih već bilo jasno da je SSSR čabrirao, pa su se preusmerili na građenje još složenijeg potrošačkog društva, te su i te kolektivističke ideje iz 60ih izgleda i polako odumrle.
rodni rodni 12:36 20.12.2021

Re: ...

jinks
Kada se već pominje prelaz sa Hipi pokreta na generaciju 70-ih, ima interesantna priča po kojoj je Hipi pokret kao i dobar deo, na primer, US civilnog pokreta iz tog vremena osmišljen kako bi se levičarske ideje na Zapadu preusmerile iz revolucionarnog u domen popularne kulture, rasnih i drugih civilnih prava, kao i ka nekakvom specifičnom kolektivističkom-egocentrizmu (ako tako može da se kaže) koji je gajen 60ih.

Izgleda da je 70-ih već bilo jasno da je SSSR čabrirao, pa su se preusmerili na građenje još složenijeg potrošačkog društva, te su i te kolektivističke ideje iz 60ih izgleda i polako odumrle.

Moguće da je sličan slučaj bio i sa letom na mesec.
docsumann docsumann 10:11 21.12.2021

Re: ...

rodni
jinks
Kada se već pominje prelaz sa Hipi pokreta na generaciju 70-ih, ima interesantna priča po kojoj je Hipi pokret kao i dobar deo, na primer, US civilnog pokreta iz tog vremena osmišljen kako bi se levičarske ideje na Zapadu preusmerile iz revolucionarnog u domen popularne kulture, rasnih i drugih civilnih prava, kao i ka nekakvom specifičnom kolektivističkom-egocentrizmu (ako tako može da se kaže) koji je gajen 60ih.

Izgleda da je 70-ih već bilo jasno da je SSSR čabrirao, pa su se preusmerili na građenje još složenijeg potrošačkog društva, te su i te kolektivističke ideje iz 60ih izgleda i polako odumrle.

Moguće da je sličan slučaj bio i sa letom na mesec.


Peljevin objasnio

Milan Novković Milan Novković 12:41 20.12.2021

"When the soul lies down in that grass...

... ljudi i to u pravom smislu te reci...

...the world is too full to talk about.

docsumann docsumann 12:57 20.12.2021

Re: "When the soul lies down in that grass...

E. Hoper



original je inače genijalan
angie01 angie01 14:26 20.12.2021

when the Moon is in the 7th house

sedamdesete-Boho style






angie01 angie01 14:37 20.12.2021

sedamdesete-Disko



ovde fali Bili.
angie01 angie01 15:04 20.12.2021

Re: sedamdesete-Filmovi

Kum,
Let iznadkukavicijeg gnezda,
Ratovi zvezda ,
Alien
Taksista,
Maratonac,
Lovac na jelene,
Kineskacetvrt,
Paklena pomorandza,
Apokalipsa danas,
Bliskisusret trece vrste,
Svi predsednikovi ljudi,
Francuska veza,
Rocky,
Keri,
ratnici podzemlja,
Americki grafiti,
Nesvil,
Mesec od papira,
pasije popodne,
Pet lakih komada,
Amarkord,
Padro padrone,
Diskretni sarm burzoazije,
Zmijsko jaje,
prizori iz bracnog zivota
Jesenja sonata ,
kricii saputanja,
Tri kondorova dana,
Alisa vise ne stanuje ovde,
Klut,
Psi od slame,
Kabare,
Sav taj Jazz,
Oci Laure mars,
Zaoka,
The Way We Were
Devojka za zbogom,...


















Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana