Društvo| Istorija| Literatura| Moj grad| Život

San zimske noći

freehand RSS / 22.01.2022. u 21:56

Sedmorica nas je budnih. Spavamo na smenu. Zemunica je topla do visine od pola metra iznad tla, ispod kao grob. Zato smo bale slame poređali jednu na drugu pa samo polovina može da spava u isto vreme.
Sedimo za improvizovanim stolom pored peći dok flaša sa rakijom kruži od ruke do ruke. Osmi nam je dan u Peščari. Temperatura noću pada ispod -25. Razgovor zamro, glave klimaju ka stolu.
„Znate li, ljudi, da su one noći pre nego što smo pošli na vežbu u Narodnoj bašti kučići pojeli čoveka?" - čujem svoj glas kao da od nekog drugog dopire. Dvojica, trojica me pogledaju uz „Aj ne seri" izraz.
„Ne, stvarno... „ - opet čujem sebe kako pokušavam da im objasnim da se ne šalim. I mislim - kao da je neko nekoga u nešto nekad ubedio... 

525px-Sebastian_Rodriguezroamingwolfpack.png 

 Ta zima '85 bila je možda najhladnija koju pamtim. Čitav januar dubok sneg i temperature ispod -10. Sve su češće bile priče o tome kako su čopori izglednelih lutalica napali ljude koji su se predveče našli u pustom Rasadniku,idući sa posla ili na posao. Ali nikad na to ne obraćaš pažnju dok ti se ne dogodi. Zato smo u prolazu kroz Narodnu baštu, veliki park koji sam inače smatrao svojim dvorištem, mazili i ponekad hranili te jadničke što su špartali stazama ne uspevajući da bilo šta od hrane iskopšaju ni iz zaleđenih i snegom zatrpanih kontejnera. Tako su nam i te večeri dok smo po škriputavom snegu grabili ka centru u dguoj koloni od njih dvadesetak u jednom momentu prešli put.

Standardnom maršrutom obišavši nekoliko kafića stignemo u „Lesendro".
Ulazimo u veliki zadimljeni prostor u kome gruva „Driver's seat" - znamo da debeli Gus večeras pušta muziku, i znamo da su sledeći „
"Golden Earring", pa onda „Fokus". U uglu nekakva gužva. Pogledamo a njih 7-8 okupilo se oko Trucka, dok on sav užagren nešto pričamo.

Pirlazimo, javljamo se a onda skapiramo da je priča o tome kako su ga kroz Narodnjak jurili nekakvi vukovi. Presamitimo se od smeha i počnemo da ga zajebavamo. Priča traje a on nervozno pogledava na sat. Skapiramo da se plaši da se vraća peške istim putem i hoće na bus. Klasinčna diverzija sa još jednom turom odradi posao i ostaje nam na milost i nemilost: poslednji autobus za Strelište upravo je otišao...
Nas dvojica hodamo kroz ledenu zimsku noć smejući se, razgaljeni malo alkoholom a malo njegovom sve vidljivijom enrvozom dok se približavamo ulazu u narodnu baštu. Pred ulazom se zaustavlja. Gotovo plačnim glasom moli nas da idemo dužim putem, okolo. Za šta, naravno, više ne postoji šansa, ako je ikad i postojala. Nas dvojica ulazimo laka koraka, on uz oklevanje kreće za nama. Više ga je strah da bude sam no da ide tim putem.
Videvši kako ga već hvata panika umesto da idemo glavnom stazom, osvetljenom, krećemo sporednom uz žicu koja park deli od bolničkog vešeraja, gde su ulične svetiljke em ređe em uglavnom ne rade.
Kako dreknem „Eno ih!" nesrećnik već grebe uz drvo dok se mi presamićujemo od smeha.
Ludirajući se neprestano dok se Trucko trese i moli da prestanemo.
U jednom momentu na pedesetak metara ispred, na čistoj snežnoj površini vidim neke crne mrlje. „Eno ih!" vičem i delim nekoliko suvih grančica kao oružje za krajnji obračun. Unezvereni nesrećnik bi se vratio ali mi odlučnimkorakom hitamo u susret konačnom okršaju! Prilazimo crnim mrljama i vidimo da su u pitanju neke krpe, nekakva odeća koju je ko zna ko tu bacio. Sad već vrištimo od histeričnog smeha dok onim grančicama udaramo po ritama.

Ok, sad smo tačno na polovini puta, zagzili smo u deo na kome su ljuljaške i klackalice, odvojen od ostatka parka niskom živom ogradom, sa retkim sasušenim lišćem  u ovo doba godine. Pogledam napred i tek onda dobijem napad smeha: na stotinak metara ispred vidim kučence koje nešto njuši i  rije po snegu.
„Vuk, Truco, evo tvog vuka!" vičemo i hitamo napred. Prilazimo na petnaestak metara a kuče beži videvši nas. Paradno nastupam prvi dok njih dvojica hodaju za mnom. Dolazim tik do mesta gde je kučence bilo, i tu je mala dolja, ne duža od nekoliko emtara i duboka možda pola metra. Kročim na ivicu i onda zaprepašćen prizorom stanem a onda instiktivno krenem unazad. Ova dvojica naleću na mene vičući ajde, bre a onda ugledaju i oni telo koje krvavo i do pola raskomadano leži pred nama. Zabezeknut ne mogu da se pomerim dok čujem Zokija pored sebe koji glasno viče „Pu moja kuća nije! Pu moja kuća nije!".
Onda dignem pogled i na stotinak metara ispred nas, oko kuće koja je davno nekad bila tesniska svlačionica vidim kako se crni klobuk mreška; shvatim da je tu čitav čopor od nekoliko desetina pasa. Počinjem da uzmičem, i ova dvojica za mnom. Prvo polako pokušavajući da ne privčemo pažnju a onda u trojku obaramo svetski rekord Pjetra Menee na dvesta metara... Sa dušama u nosevima izlećemo iz parka boreći se za dah dok Zoki povraća. Neće biti jedini te noći.

Tu smo sad već, kod bolnice. Povrativši dah krećemo polako napred, i prilazimo kućici bolničkog portira.
„Šta je momci?" - pita videvši nas unezverene.
„Psi... Psi pojeli čoveka." - kažem kao najpribraniji. „Zovite miliciju!"
Gleda me kao da pokušava da utvrdi da li sam pijan ili drogiran.
„Evo, uđi sa mnom".
Uvede me unutra, okrene 92 i daje mi slušalicu. I stane između mene i vrata.
Javi se milicioner kome ponavljam isto što sam rekao i portiru. Gde je bilo, šta je bilo ispituje me. A onda kaže „Daj mi sad portira."
Dajem slušalicu gledam kako klima glavom i kaže „Važi".
„Sedi" - kaže mi, i zaključa vrata. Sad drži ruku na futroli sa pištoljem. „Dolazi patrola, sad će oni".
Sednem, SUP je možda tri stotine metara odatle.
I zaista, ni pet minuta posle toga pred portirnicom se parkira milicijski fića. Iz njega izlaze dvojica očito spremnih da išamaraju ponoćne ašljivdžije. Brzo legitimisanje, gde šta, ulazi u kola. U fićči nema mesta za petoricu pa Truca ostaje kod portira a mi kolima ulazimo u park. Pokazujemmilicioneru kuda da vozi dok ne dođemo do samog mesta događaja. Ne vide ništa iz auta jer je telo u dolji i ne vidi se bez obzira na farove. Jedan milicajac izlazi i iako smo sagnuti da ni slučajno ne vidimo ponovo jezivi prizor ipak vidimo kako se posle energičnog izlaska odjednom okreće i povraća naslonjen na haubu fiće. Izlazi i drugi, povraća i on. Nas dvojica unutra se zgledamo i smejemo „Jebeš ovakvu miliciju!" - kaže Zoki. Motorolom zovu stanicu i hitnu pomoć. U tom momentu Zoki me odjednom trgne i pokazuje tamo bnapred, premaizlazu iz parka: „Bog te jebo, poješće i onog! Dok gledamo kako na tristotinak metara od nas čopor napada čoveka kod javnog WC-a koji očajnički pokušava da se odbrani nekom torbom. Milicajci uskaču u fići i uz uključenu rotaciju i sirenu voze tamo. A onda dok prolazimo pored one kuć veći deo čopora izleće iz mraka i ustremljuje se na auto u vožnji. Kidišu na točkove, dok milicioner na suvozačkom sedištu vadi pištolj i kroz prozor puca u pobesnele žviotinje koje se kao po komandi povlače. Stižemo do nesrećnika kome su u međuvremenu psole kaputa iz ruke oteli torbu. Trpaju ga unutra među nas. Hvalahvalahvala ponavlja on u ulozi glavnog junaka dok se vozimo nazad prema mestu na kome je ostalo telo. Uzbuđeno priča kako je već sebe video mrtvog dok fića staje a već je stigla hitna pomoć. Valjda u šoku od straha uopšte ne shvata šta se dešava i pita nas zašto gledamo u pod. „Polgedaj ispred" kaže Zoki, al prvo izađi. Ne treba nam povraćanje i u kolima. Ušao je brže nego što je izašao, gotovo glavačke.
Te noći milicija je zatvorila park za prolazak postavivši patrole na svim ulazima.
U pola šest ujutro bio sam u kasarni, počinjala je vežba „Zima 85" u Deliblatskoj peščari.
Osam noći kasnije pokušao sam drugovima u zemunici da ispričam događaj,i unarednih sedam dana važio sam za najvećeg lažova u brigadi. Tamo nije bilo ni vesti ni novina.
U naredna tri dana po događaju lovci su odstrelili sve tšo se Pančevom kretalo na četiri noge a nije imalo ogrlicu i bilo u dvorištu,a i ponešto što je imao ogrlicu i bilo u dvorištu.
U međuvremenu, kako je to već uobičajeno i nromalno čuo sam razne verzije događaja, ispričane od strane raznih očevidaca.
Nerećna žrtva zvala se Živa Duma.
Nedeljama kasnije smejao sam se kad me drugovi iz zemunice pitaju zašto se nisam branio i zašto nisam insistirao na istinitosti priče u onoj noći u snežnoj, ledenoj pustari.
„S istinom se malo šta može odraditi" - sad bih im rekao.

Tagovi



Komentari (1279)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 17:31 25.01.2022

Re: drago mi je

Samo kažem da je onaj što ti se dopada čak i od Vulina gori.

Meni se Milanović ne dopada, mislim da je arogatno govedo koje političari tamo između EU i udruge veterana domovinskig rata, ali svejedno tvrdim da je tada nacrtao savršen kroki Vučića i njegovog režima u nekoliko rečenica. Vulin tako nešto ne bi umeo da artikuliše.

A Vulin je karikatura bez trunke stila. Bukvalno me je sramota što je taj tip bilo šta u ovoj zemlji. Redak debil.
gvozden1 gvozden1 17:31 25.01.2022

Re: drago mi je

Sa njima treba isključivo kad mora i iz čistog interesa,

Toliko jasno, toliko puta ponovljeno, i evo opet se javljaju naivni koji misle, evo, super smo sa Hrvatima, sad je sve u redu.

Jugosloveni :)
gvozden1 gvozden1 17:36 25.01.2022

Re: drago mi je

svejedno tvrdim da je tada nacrtao savršen kroki Vučića i njegovog režima u nekoliko rečenica.

Ne može komšija, za koga znam da mi ne misli dobro, nikakav kroki da nacrta o mojoj kući, ženi, deci, kakva god da su, i šta god on o njima crtao, a da ja o njemu razmišljam da li je dobar ili ne.

Taj kroki se ne gleda nego se cepa, a komšija se tera u pizdu materinu.

Jer je to nepristojno, komšija koji to radi je bahat, a moji žena i deca moj problem, nikako njegov.
softelectronics_e softelectronics_e 17:42 25.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
Samo kažem da je onaj što ti se dopada čak i od Vulina gori.

Meni se Milanović ne dopada, mislim da je arogatno govedo koje političari tamo između EU i udruge veterana domovinskig rata, ali svejedno tvrdim da je tada nacrtao savršen kroki Vučića i njegovog režima u nekoliko rečenica. Vulin tako nešto ne bi umeo da artikuliše.

A Vulin je karikatura bez trunke stila. Bukvalno me je sramota što je taj tip bilo šta u ovoj zemlji. Redak debil.

Vulin je komad budale.
Naše.
kamilo_emericki kamilo_emericki 17:48 25.01.2022

Re: drago mi je

predatortz
Predsednik te NATO države ima pozitivnije mišljenje, za Republiku Srpsku, od polovine blogera ovdašnjih.


Jeste. Danas je upravo rekao da je Republiku Srpsku trebalo vojno uništiti



Vest

RS je nastala u Dejtonu, to je potpisao i Tuđman, i ja to akceptiram, i to je sve",

Niko nikoga ne mora da voli ali dogovoreno i potpisano mora da se sprovodi.
Ne da se svojevoljno mjenja bez saglasnosti potpisnika.

docsumann docsumann 17:48 25.01.2022

Re: drago mi je

softelectronics_e
maksa83
Samo kažem da je onaj što ti se dopada čak i od Vulina gori.

Meni se Milanović ne dopada, mislim da je arogatno govedo koje političari tamo između EU i udruge veterana domovinskig rata, ali svejedno tvrdim da je tada nacrtao savršen kroki Vučića i njegovog režima u nekoliko rečenica. Vulin tako nešto ne bi umeo da artikuliše.

A Vulin je karikatura bez trunke stila. Bukvalno me je sramota što je taj tip bilo šta u ovoj zemlji. Redak debil.

Vulin je komad budale.
Naše.


jedan je Vulin!

a i on je previše
benedykt benedykt 17:58 25.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
Pa Roshen čokoladnog, ako preživi,

Moram vcucko da ti se požalim na onu tetku ruskinju, evo već treću nedelju mi priča da "roba stiže za 3 dana".

Ako mogu svi tamo da se jebeno smire i prestanu da jedu g. pa da dobijem svoje Korovka karamele, bio bih zahvalan.

Edit: ja sam prva žrtva tog sukoba!

Ako misliš na Konfetu dole u Golsvordijevoj, nemaju nažalost najbolji ruski kvas tj Očakovski. Mislim realno, Vjatski mu nije ali ni prići…
maksa83 maksa83 17:59 25.01.2022

Re: drago mi je

Ako misliš na Konfetu dole u Golsvordijevoj, nemaju nažalost najbolji ruski kvas tj Očakovski. Mislim realno, Vjatski mu nije ali ni prići…

Ne mislim, znam da ima neka radnja i tamo ali ovo je neka radnjičica kod mene u kraju, otpr. prekoputa Lipovog Lada.
predatortz predatortz 18:03 25.01.2022

Re: drago mi je

RS je nastala u Dejtonu, to je potpisao i Tuđman, i ja to akceptiram, i to je sve",


RS nije nastala u Dejtonu. U tome je kvaka.
Republika Srpska je nastala 9. januara 1992. godine, u miru, nakon napuštanja Skupštine BiH svih srpskih poslanika, što je uzrokovano neustavnim delovanjem muslimanskih i hrvatskih zastupnika.

Dakle, RS je nastala pre rata, a verifikovana je u Dejtonu.
benedykt benedykt 18:09 25.01.2022

Re: drago mi je

freehand
Gosn Bene, imam neki utisak da vašoj malenkosti logika nije jača strana

Dok je vaša Gorostasnost ne samo Gospodar logike nego i svekolikog znanja.
Jesi li ti svestan koliko si se puta ovde obratio raznima sa nekakve umišljene visine uz pokušaje uvreda, benaveći na najrazličitije teme? Ljubomora na krv u međunožju ili šta je u pitanju?
Uspomene na magareću klupu, maltretirali te kad si bio mali?

Misliš da čovek koji na keca krene sa pričom o nekakvom generisanju gluposti, i to samo zato jer mu se tužna istina koju ja pišem ne dopada, zaslužuje drugačiji odgovor. Objasnio sam deset puta već do sada, pokušaću još jednom. Dakle, kako krenete tako će vam se i vratiti, a meni lično sasvim svejedno verujte mi tj ako ćemo lepo super, ako ćemo ma ti si generator gluposti može i tako, mislim još i bolje što se mene tiče. Ne, vi bi gospodo da dobacujete, spuštate, lupetate, pričate u prazno i da se naravno podsmevate kada vam se napiše nešto u čemu postoje neki argumenti a da nisu pre pola sekunde pokupljeni guglanjem. Ah da, ne stavljam nigde reference sram da me bude…
benedykt benedykt 18:12 25.01.2022

Re: drago mi je

maksa83
Ako misliš na Konfetu dole u Golsvordijevoj, nemaju nažalost najbolji ruski kvas tj Očakovski. Mislim realno, Vjatski mu nije ali ni prići…

Ne mislim, znam da ima neka radnja i tamo ali ovo je neka radnjičica kod mene u kraju, otpr. prekoputa Lipovog Lada.

Dole skoro na samom ćošku sa Bulevarom u Golsvordijevoj 33, radi pri tome neka simpa Ruskinja. Tako da, ako nema kod tebe u kraju, pokušaj tamo…
mlatisa mlatisa 18:24 25.01.2022

Re: drago mi je

U zamenu za pare i podršku Rusije eksplicitno je odbacio potpisivanje sporazuma o pridruživanju EU.


A gde su sada oni koji streme k EU poput najmanje sporne Makedonije, pardon SEVERNE Makedonije? Meni se čini da je odluka tadašnjeg rukovodstva Ukrajine bila vrlo realna. Ali onda je Viktorija, f... EU, dojahala na metli.
gedza.73 gedza.73 18:45 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

vcucko
Ali zato geografsko-politički pojam velik kao nekoliko sledećih evropskih zemalja zajedno (da se ne lažemo, ko pola Evrope), gde se neki međusobno slabije razumeju nego mi i Česi ili Poljaci, bagatelizuješ kao "ukrajinski narod".

Čekaj da vidim da li sam dobro razumeo. SFRJ je bila veliki geografski pojam gde su živeli narodi koji se nisu baš najbolje razumeli (ili u najboljem slučaju je bilo 'ko vas zvao da nas oslobađate kad smo mi pod Bečom baš lepo živeli'... kad može Beč što ne bi mogao i Kublaj Kan Putin da nam bude omiljeni preCednik)
i onda su Albanci iz Albanije pomogli Albancima sa Kosova (gde žive vekovima minus onih Enverovih par desetina hiljada koje je naselo ko ih je već naselio) da slobodno izraze svoju volju i pruključe se svojoj matici.

Ko su sad na tom primeru ukrajinski nacisti (kako kažu ovi što treba da se denacifikuju) a ko oslobodička UČK antifa?

Za zapisnik da izjavim kako jesu Amerikanci kulovi što se ovog tiče (a i u vezi mnogih drugh stvari), a potutuljeni Englezi sa njihovim Bregzitom još više (iako su pali u drugi plan), da menjaju pravila kako i gde im se prohte (poput australisjkih političara po kojima Đoković ne sme da iznosi političke stavove u Australiji a njihovim olimpijcima baš preporučuju iznošenje političkih stavoa na Olimpijadi u Kini pa bi' voleo da ih drknu i na par jadnika koji su se ceo život spremali istresu tako što bi ih izbacili jer ruše ustavni poredak kod naših drugova Kineza)

samo niko da mi objasni zašto bre svi ti narodi toliko neće Ruse. Ajde da pamte kako je njihovim roditeljima bilo pod ruskom imperijalističkom čizmom a danas oni grcaju pod zapadnim imperijalistima al' mora da ima nešto dublje. I koliko ima tih drugorusijanaca koji čim okuse život van svih blagodeti svoje rodne grude koje kako navodite uživaju postanu nepatriote.

od 0:43

'Slavjani'


gedza.73 gedza.73 18:49 25.01.2022

Re: drago mi je


gvozden1
Savez Srba i Hrvata, ma koliko izgledao logičan, nije moguć.
Neki dugoročan i stabilan.

HRVATSKI predsednik Zoran Milanović izjavio je da ne razume zemlje članice EU koje nisu priznale Kosovo i da će se lično založiti da se to ispravi.

„Meni lično Kosovo je draga država. Kosovo ima prijateljsku državu jer ima živahnu demokratiju. Kosovo je zemlja koja će vrlo brzo u političkom pogledu moći da se pridruži međunarodnim organizacijama. Iznenađujuće je koliko se malo zna o Kosovu čak i u zemljama EU“, rekao je Milanović.

„Smatramo Hrvatsku velikim prijateljem Kosova. Zahvalna sam Hrvatskoj zbog vakcina koje su nam donirane i solidarnosti u vezi sa nesrećom u Slavonskom Brodu. Naša zemlja je jasno naznačila da je naša vizija članstvo u evro-atlantskim strukturama, zbog čega cenimo podršku Hrvatske“, rekla je Osmani.


freehand freehand 18:57 25.01.2022

Re: drago mi je

Sreća Vulin nije deo nikakve tradicije nego deo paketa aktuelnog srpskog društveno-političkog posrnuća pa ne mora ni sepuku ni to pišanje.

Ostavi pišanje, ipak.
freehand freehand 19:06 25.01.2022

Re: drago mi je

Možda, se naravno, otkriju i neke nove okolnosti (oko tog ubistva). Ali sada je sve logično, i ti primaš ovu verziju (ubistva) bez ikakvog unutrašnjeg protesta, jednostavno zato što ima dosta takvih priča u pokrajinskim hronikama. Muž isekao celu porodicu i izvršio samoubistvo. U jednom velikom selu, mladoženja odmah nakon venčanja ubio mladu i njenu sestru, a zatim je otišao do najbližeg grada, naručio masažu, odbio da plati, silovao maserku i izvršio samoubistvo. Ne preterujem, sve je bilo tako.

Kad su takve priče u pitanju - znao sam dvojicu majstora koji su u iznajmljenoj garsonjeri na NBG onomad uz kilo kafe i dva kila vinjaka pisali najluđe priloge za crnu hroniku freankfurtskih Vesti. Nisu bili izmišljeni samo događaji, ubice i žrtve nego i sela i regioni u Srbiji.

Inače, nagledao sam se filmova koje su sami Amerikanci snimili o najluđim ubistvima i masakrima i ritualima a da se ne sećam da sam video tvoj komentar koji bi analitički krenuo u srž problema, to jest samu državu i njeno uređenje. Imao sam običaj da ovde Šabanu kačim onaj "incident" u Vakou, Teksas.
Jesi li čuo za taj događaj nekad, i šta kažu američki pisci o tome?
Jesi li čitao Hjuberta Selbija, možda? Ako nisi trebalo bi. Veruj mi, bio je mnogo elokventniji od ovog tvog Rusa.

freehand freehand 19:15 25.01.2022

Re: drago mi je

ženi, deci, kakva god da su, i šta god on o njima crtao, a da ja o njemu razmišljam da li je dobar ili ne.

Da meni neko uporedi ženu i decu sa vulinom svašta bih mu rekao. al ne branim, ko voli da sam sebi to radi, svako imasvoj dildo.
freehand freehand 19:18 25.01.2022

Re: drago mi je

istina koju ja pišem

Što je očigledno i nesporno ne samo zato što guglaš na ruskom, nego znaš i tri vrste ruskog kvasa a čak i gde se u Beogradu prodaje!
dobro, izvinjavam se u svoje i u ime druga Benea.

Ah da, ne stavljam nigde reference sram da me bude…

Ne treba, ivzinjavam se. Ovaj kvas je to sve doveo na mesto.
gvozden1 gvozden1 19:24 25.01.2022

Re: drago mi je


Da meni neko uporedi ženu i decu sa vulinom svašta bih mu rekao. al ne branim, ko voli da sam sebi to radi, svako imasvoj dildo.

Ono kad mali hoće da bude veliki pa da analizira :)

E, mali, da ti objasnim, svoju kuću i porodicu sam poredio sa svojom Srbijom, o njima ne sme niko ništa, ili mu sleduje pizda materina.

Ni hrvatski predsednik, čak, moš misliti.

E mali, mali, dal ćeš ikad išta shvatiti.
docsumann docsumann 19:29 25.01.2022

Re: drago mi je

Jesi li čitao Hjuberta Selbija, možda? Ako nisi trebalo bi. Veruj mi, bio je mnogo elokventniji od ovog tvog Rusa.


"Rekvijem za snove" je odličan roman.

ako nisi znao Selbi je bio jedan od uzora Henri Rolinsu. ovo je takođe odlično...

freehand freehand 19:31 25.01.2022

Re: drago mi je

gvozden1

Da meni neko uporedi ženu i decu sa vulinom svašta bih mu rekao. al ne branim, ko voli da sam sebi to radi, svako imasvoj dildo.

Ono kad mali hoće da bude veliki pa da analizira :)

E, mali, da ti objasnim, svoju kuću i porodicu sam poredio sa svojom Srbijom, o njima ne sme niko ništa, ili mu sleduje pizda materina.

Ni hrvatski predsednik, čak, moš misliti.

E mali, mali, dal ćeš ikad išta shvatiti.

Razumem druže mlađi vodniče!
Mislim, jedi govna.
O Srbiji sme da priča svako šta hoće, baš kao što i ovde kojekakvi moroni od blogera-budala do ministara i predsednika budala pričaju o Hrvatskoj, Bosni, Crnoj Gori, Americi, Australiji, Rusiji ili Ukrajini.
Kad neko ko za razliku od blogera-budala ima neku težinu daje neprimerene izjave o Srbiji na to nadležni organi reaguju. I to je sva priča.
A to da naćefleisani mlaži vodnici sa bloga određuju košta sme a ko šta ne sme preteći svojom pizdom materinom...
To već nije za komentar.

freehand freehand 19:35 25.01.2022

Re: drago mi je

"Rekvijem za snove" je odličan roman.

Veličanstven i odvratan, istovremeno. Knjiga koju sam po nekoliko puta bacao pa ponovo uzimao da čitam. Ali je "Poslednje skretanje za Bruklin" bolji roman,knjiga kojoj je suđeno u Velikoj Britaniji.
I nkudikamo strašnija slika jednog društva iznutra od one koju nam lumen ovde nudi.
Ali to čak nije ni slika Amerike, to je rendgenski snimak utrobe jednog sistema iz koga se izrodilo ovo što sada živimo.
docsumann docsumann 19:38 25.01.2022

Re: drago mi je

"Poslednje skretanje za Bruklin"


jedan iz vrha sa liste čekanja...
docsumann docsumann 19:41 25.01.2022

Re: drago mi je

O Srbiji sme da priča svako šta hoće, baš kao što i ovde kojekakvi moroni od blogera-budala do ministara i predsednika budala pričaju o Hrvatskoj, Bosni, Crnoj Gori, Americi, Australiji, Rusiji ili Ukrajini.


amin
gvozden1 gvozden1 19:41 25.01.2022

Re: drago mi je

O Srbiji sme da priča svako šta hoće,

Može, a može i da popije pizdu materinu zbog toga, od Srbina.

A može i divljenje od malog, iskompleksiranog motača kablova, koji će se naljutiti na Srbina koji tog majmuna što mu dira Srbiju tera tamo.

I to mu dođe kao dupla dobit, što si majmuna (ovog puta hrvatskog predsednika) oterao gde mu je mesto, i druga, što se njegova štenad u Srbiji ljute na tebe.
freehand freehand 19:42 25.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
"Poslednje skretanje za Bruklin"


jedan iz vrha sa liste čekanja...

Nisi čitao?! Auuu...
Dakle, prevod je bolji od originala. Mislim, nisam čitao original niti je moj engleski dovoljno dobar za to ali prevod je takav da ne mgou da zamislim kako bi original mogao biti bolji.

I možda najbolji npredgovor i pogovor, skoro pa kao i štivo samo.
Uzmi je odmah, to je knjiga za tebe.

P.S. Zaboravih, prevodilac je bio Saša petrović. Da ništa drugo nije u životu uradio ovim remek-delom se uzidao umeđu velikane.

freehand freehand 19:44 25.01.2022

Re: drago mi je

što se njegova štenad u Srbiji ljute na tebe.

Ma na mene može da se ljuti ko ko hoće. I štenad što im diram Vulina ako im je član familije a i drugi. Slobodno vi, ja ne marim.
gvozden1 gvozden1 19:44 25.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
O Srbiji sme da priča svako šta hoće, baš kao što i ovde kojekakvi moroni od blogera-budala do ministara i predsednika budala pričaju o Hrvatskoj, Bosni, Crnoj Gori, Americi, Australiji, Rusiji ili Ukrajini.


amin


A i ti si se ljutkao kad je neko nešto osporavao Crnoj Gori.
Bilo je, sećam se, to je naša stvar.

Najbolje je ipak pustiti svakome da svoju kuću uređuje?

Ili ne?
gvozden1 gvozden1 19:46 25.01.2022

Re: drago mi je

freehand
što se njegova štenad u Srbiji ljute na tebe.

Ma na mene može da se ljuti ko ko hoće. I štenad što im diram Vulina ako im je član familije a i drugi. Slobodno vi, ja ne marim.

To vidim.

Uopšte nisi potrčalo da vuckaš za nogavicu.
docsumann docsumann 19:48 25.01.2022

Re: drago mi je

Može, a može i da popije pizdu materinu zbog toga, od Srbina.


što je sporno oko toga da možeš pričati o kojoj god oćeš zemlji na svijetu?
pa šta radimo na blogu inače??
docsumann docsumann 19:49 25.01.2022

Re: drago mi je

gvozden1
docsumann
O Srbiji sme da priča svako šta hoće, baš kao što i ovde kojekakvi moroni od blogera-budala do ministara i predsednika budala pričaju o Hrvatskoj, Bosni, Crnoj Gori, Americi, Australiji, Rusiji ili Ukrajini.


amin


A i ti si se ljutkao kad je neko nešto osporavao Crnoj Gori.
Bilo je, sećam se, to je naša stvar.

Najbolje je ipak pustiti svakome da svoju kuću uređuje?

Ili ne?


izvini, pričaš gluposti. ali baš.

samo sam učestvovao u diskusiji.
gvozden1 gvozden1 19:52 25.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
Može, a može i da popije pizdu materinu zbog toga, od Srbina.


što je sporno oko toga da možeš pričati o kojoj god oćeš zemlji na svijetu?
pa šta radimo na blogu inače??

Na blogu smo mnogo slobodniji nego na mestu predsednika države.

To valjda ne treba (skoro) nikom objašnjavati.
A mogu ako treba.

A i na blogu bi, negde, trebalo povući granicu.

Svoje dvorište, sećaš li se te sintagme?

Lepo vaspitanje, i to se može imati u vidu.

alselone alselone 19:53 25.01.2022

Re: drago mi je

Svoje dvorište, sećaš li se te sintagme?

Ja se sećam i nervirala me je i onda. :)

docsumann docsumann 19:54 25.01.2022

Re: drago mi je

A i na blogu bi, negde, trebalo povući granicu.

Svoje dvorište, sećaš li se te sintagme?


moja granica je kućno vaspitanje, i to da ne vrijeđam ljude, sve ostalo je dozvoljeno...
gvozden1 gvozden1 19:54 25.01.2022

Re: drago mi je


izvini, pričaš gluposti. ali baš.

samo sam učestvovao u diskusiji.

Sa tezom da su Crnogorci ti koji treba da odluče, bez mešanja sa strane,
Ako se dobro sećam, a trebalo bi jer sam i sam to zastupao.
gvozden1 gvozden1 19:56 25.01.2022

Re: drago mi je

alselone
Svoje dvorište, sećaš li se te sintagme?

Ja se sećam i nervirala me je i onda. :)


Zato što je uglavnom značila ne diraj Hrvate i muslimane.

gvozden1 gvozden1 19:57 25.01.2022

Re: drago mi je




moja granica je kućno vaspitanje, i to da ne vrijeđam ljude, sve ostalo je dozvoljeno...

Države, nacije, to može?
docsumann docsumann 19:57 25.01.2022

Re: drago mi je

gvozden1

izvini, pričaš gluposti. ali baš.

samo sam učestvovao u diskusiji.

Sa tezom da su Crnogorci ti koji treba da odluče, bez mešanja sa strane,
Ako se dobro sećam, a trebalo bi jer sam i sam to zastupao.


al kakve to veze ima s ovim o čemu pričamo?

nikad nikome nisam osporavao pravo da kaže šta god misli o Crnoj Gori i njenoj vlasti.
da li ću se s tim složiti druga je stvar.
docsumann docsumann 19:59 25.01.2022

Re: drago mi je

gvozden1


moja granica je kućno vaspitanje, i to da ne vrijeđam ljude, sve ostalo je dozvoljeno...



moja granica je kućno vaspitanje, i to da ne vrijeđam ljude, sve ostalo je dozvoljeno...

Države, nacije, to može?


naravno.

država ništa ne osjeća, niti je što od izrečenog vrijeđa ili boli...
freehand freehand 20:02 25.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
gvozden1


moja granica je kućno vaspitanje, i to da ne vrijeđam ljude, sve ostalo je dozvoljeno...



moja granica je kućno vaspitanje, i to da ne vrijeđam ljude, sve ostalo je dozvoljeno...

Države, nacije, to može?


naravno.

država ništa ne osjeća, niti je što od izrečenog vrijeđa ili boli...

A izgovoreno UVEK više kože o onom ko izgovara nego o onome što je predmet i tema.
Taj sneg pokaže svaku živuljku koja je njime trčala.
gvozden1 gvozden1 20:04 25.01.2022

Re: drago mi je


al kakve to veze ima s ovim o čemu pričamo?

Direktne.

Zamerio sam nekom tamo predsedniku neke tamo bezvezne državice što se uopšte petlja u srpske unutrašnje stvari, i kreće reakcija da ga brane.

Pojedinci na blogu imaju više slobode, rekoh, ali što je loše ako se i tu makar blago drži istog principa?

Da ja komentarišem kakvu vlast biraju Hrvati?
Baš me zaboli za to.
Ili Crnogorci, do nivoa do kog se to ne tiče srpske nacije.

Briga me šta će vam Abazović uraditi, dok to ne utiče na Srbe i Srbiju.
gvozden1 gvozden1 20:07 25.01.2022

Re: drago mi je


država ništa ne osjeća, niti je što od izrečenog vrijeđa ili boli

Da, ako je država nešto imaginarno, nešto što ne doživljavaš kao svoje.
Ni porodica ništa ne oseća.
Jer šta je porodica, to nije čovek.
docsumann docsumann 20:07 25.01.2022

Re: drago mi je

Da ja komentarišem kakvu vlast biraju Hrvati?
Baš me zaboli za to.
Ili Crnogorci, do nivoa do kog se to ne tiče srpske nacije.

Briga me šta će vam Abazović uraditi, dok to ne utiče na Srbe i Srbiju.


a što bi tvoje shvatanje bilo prava mjera stvari?

ti nastupaj kako misliš da treba, ja ću onako kako se meni čini.
docsumann docsumann 20:08 25.01.2022

Re: drago mi je

gvozden1

država ništa ne osjeća, niti je što od izrečenog vrijeđa ili boli

Da, ako je država nešto imaginarno, nešto što ne doživljavaš kao svoje.
Ni porodica ništa ne oseća.
Jer šta je porodica, to nije čovek.


porodica su konkretni ljudi. država je apstrakcija.

EDIT: što se mene tiče, ako imaš nešto konkretno da zamjeriš nekom od moje porodice, samo naprijed.
mož čak i da ih psuješ na neviđeno.
naravno, u tom slučaju ovo bi bio naš posljednji dijalog na blogu,..al znam da to nije
tess1 tess1 20:10 25.01.2022

Re: drago mi je

Evo šta na primer koliko juče piše jedan od boljih ruskih pisaca, sigurno najelokventniji od svih, Dima Bikov

Poslednje rusko što sam pročitala bio je Bulgakov Kobna jaja (preporučujem od srca Pseće srce, brr najstrašnija knjiga na svijet) i prelistala Antologiju ruske priče XX vijeka.

Dobro si me podsjetio, gdje je Amika? Ozloglašeni žiri Teofila P. dodijelio Nina Mileni M. a njega nema. Amike nema, Teofil P. je bio sa drugarima u hotelu Moskva, il bi Mažestik, ok, to je isto, na slovo M. :)
freehand freehand 20:10 25.01.2022

Re: drago mi je

porodica su konkretni ljudi. država je apstrakcija.

Eto, na primer, Vulin.

tess1 tess1 20:13 25.01.2022

Re: drago mi je

nemaju nažalost najbolji ruski kvas tj Očakovski. Mislim realno, Vjatski mu nije ali ni prići…

:))

Uh što je meni strašno kad vidim savjet kao sinoć da kul šerpu zaboravljenu na šporetu sa već skuvanom rižom na laganoj vatri, lagana dvojka :), jer sam netremice, ne dišući i ne trepćući, gledala 4. sezonu Ozarka spasim tako što pospem na izgoreno prašak za pecivo, piše i da se rerna čisti praškom za pecivo. Hm. Naši stomaci koroziraju kao gusarski brodovi pod vodom e tako to zamislim.
gvozden1 gvozden1 20:14 25.01.2022

Re: drago mi je


porodica su konkretni ljudi. država je apstrakcija.

A država nema konkretne ljude?
Zajednica ljudi je i jedno i drugo, i veoma su česte paralele između te dve zajednice.


a što bi tvoje shvatanje bilo prava mjera stvari?

ti nastupaj kako misliš da treba, ja ću onako kako se meni čini.

Možda zato što je tu, do skoro, to smatrano lepim vaspitanjem. Zvalo se ne gledanje u tuđi tanjir, ne guranje nosa u tuđe stvari.

Sad, vidim, to nije loša stvar, da je super.

I ponaša se svako kako misli da je u redu.
vcucko vcucko 20:17 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

gedza.73


Ko su sad na tom primeru ukrajinski nacisti (kako kažu ovi što treba da se denacifikuju) a ko oslobodička UČK antifa?



To pitaj one koji to kažu. Nađi i kvotuj gde sam ja to napisao pa traži da ti ja obrazlažem.
Inače analogija ti je blago rečeno katastrofalna. Toliko ima veze s mozgom da me bilo sramota da je kvotam. Ono, glupost je pod izvesnim okolnostima prelazna bolest, dalje od mene, pu-pu.

gedza.73


samo niko da mi objasni zašto bre svi ti narodi toliko neće Ruse.



Na ovo sam ti već odgovorio: zaviri u svoj mozak i kašće ti se. Ja ti tu ne mogu pomoći.
Ali to su ćorava posla. Bolje se presaberi i vidi, zašto bre svi ovi narodi oko tebe toliko neće tebe. Zašto im je Srbija psovka.
Ono za Ruse neće ni da ti da ni da ti uzme leba. Ovo drugo ti možda i pomogne. Nekad. Negde.
docsumann docsumann 20:17 25.01.2022

Re: drago mi je

A država nema konkretne ljude?
Zajednica ljudi je i jedno i drugo, i veoma su česte paralele između te dve zajednice.


izaberi bilo koga od njih, eliminiši ga, a to je i dalje ista država. ona neće ni trepnuti.
ukloni samo jednog člana porodice i ona više nije ista, nit su oni preostali isti.
vcucko vcucko 20:29 25.01.2022

Re: drago mi je

benedykt
maksa83
Pa Roshen čokoladnog, ako preživi,

Moram vcucko da ti se požalim na onu tetku ruskinju, evo već treću nedelju mi priča da "roba stiže za 3 dana".

Ako mogu svi tamo da se jebeno smire i prestanu da jedu g. pa da dobijem svoje Korovka karamele, bio bih zahvalan.

Edit: ja sam prva žrtva tog sukoba!

Ako misliš na Konfetu dole u Golsvordijevoj, nemaju nažalost najbolji ruski kvas tj Očakovski. Mislim realno, Vjatski mu nije ali ni prići…

Zato Žigulijevskog piva ima gde hoćeš. Odlično pivo, a limenka od litra prava mera.
Meni bolje od Baltike neuporedivo.

gedza.73 gedza.73 20:31 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

vcucko
Bolje se presaberi i vidi, zašto bre svi ovi narodi oko tebe toliko neće tebe. Zašto im je Srbija psovka.

Misliš 'Mali Rusi'? Zbog koga li tako zovu Srbe u novijoj istoriji stvarno mi nije jasno.
Inače analogija ti je blago rečeno katastrofalna. Toliko ima veze s mozgom da me bilo sramota da je kvotam.

A pa dobro. Pretpostavljao sam ja da su Ukrajinci nekad u istoriji zajebali Ruse pa im se ovi svetili onomad kad su ih morili glađu (nisu im uzeli leba nego samo pšenicu belicu) al je uvek opravdano jer Rusi nikad ne napadaju, oni se uvek brane.
Ono za Ruse neće ni da ti da ni da ti uzme leba.

Podsetio si me na stari vic.
Gledaju se na graničnoj liniji malo srpče i malo bugarče. Srpče jede kiflu sa džemom i onako umazano zajebava brata Bugarina pravoslavca
- Jaa imaaam kifluuu.
Gleda ga Bugarić pa će
- A ja imam Ruuussseee.
Sad ovaj naš mali malo začuđen pa mu dobacuje
- Mogu i ja da imama Ruseeee.
- Al posle nemaš kifluuuu.

p.s.
U originalnoj verziji se apostrofiraju Rusi ne Sovjeti da ne misliš kako je prepravljeno
gedza.73 gedza.73 20:54 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

Yankie go home






Ovo su sve fašisti na slikama a Rusi su tenkovima došli na poziv legitimno izabrane vlade i uz podršku ogromne većine naroda. Zbog lepog života u tom vremenu su se krajem osamdesetih svi predali, danas pod Zapadom mnogo loše žive i jedva čekaju da im se Rusi vrate a da im predsednik bude Putin (baš kao mi... dobar broj Srba bi se upiškio od sreće da im je Putin predsednik). Čak ima puno srpskih radnika koji se gore zlopate umesto da lopatama zgrću zlato koje je na dohvat ruke po ruskim rekama.
gvozden1 gvozden1 21:01 25.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
A država nema konkretne ljude?
Zajednica ljudi je i jedno i drugo, i veoma su česte paralele između te dve zajednice.


izaberi bilo koga od njih, eliminiši ga, a to je i dalje ista država. ona neće ni trepnuti.
ukloni samo jednog člana porodice i ona više nije ista, nit su oni preostali isti.

Ako se može uporediti ne znači da je identično.

A i da nije bitno kad uklanjaš ljude iz države, da sve ostaje isto, pa ni to ne stoji.
softelectronics_e softelectronics_e 21:04 25.01.2022

Re: drago mi je

freehand
docsumann
"Poslednje skretanje za Bruklin"


jedan iz vrha sa liste čekanja...

Nisi čitao?! Auuu...
Dakle, prevod je bolji od originala. Mislim, nisam čitao original niti je moj engleski dovoljno dobar za to ali prevod je takav da ne mgou da zamislim kako bi original mogao biti bolji.

I možda najbolji npredgovor i pogovor, skoro pa kao i štivo samo.
Uzmi je odmah, to je knjiga za tebe.


Daj siže!
U stvari, nemoj, zbog doksumanutog.
Jer on reče da će da čita.

Usput - samo da rata ne bude.
Valjda će pametni Putin da nađe rešenje kako Sloveni ne bi ratovali između sebe, na polzu Germana i ostalih neSlovena.
freehand freehand 21:14 25.01.2022

Re: drago mi je

Valjda će pametni Putin da nađe rešenje kako Sloveni ne bi ratovali između sebe, na polzu Germana i ostalih neSlovena.

Ne znam šta će pametni Putin dauradi, al sad, gledajući ovo, znam o čemu mi je drugar onomad pričao. Naime, s nepoverenjme sam ga gledao kad je rpičao o desetinama hiljada radnika koji rade u smenama od 130 minuta sa nekakvom najluđom opremom na -50 i nižim temperaturama. i to na nekakvim mega postorjenjima nezamislivih dimenzija i kapaciteta.
O ovome je pričao:


alselone alselone 21:19 25.01.2022

Re: drago mi je

BTW, Joe Rogan i Jordan Peterson srušili Spotify.
gvozden1 gvozden1 21:27 25.01.2022

Re: drago mi je

samo da rata ne bude.

Šta li kažu kladionice? :)

Ako bih se kladio, kladio bih se na neće.
Bar ne ozbiljnog, ruskoameričkog.
Rusija NATO, još manje verovatno.
Nekih čarki, verovatno.

Ali možda mi upadnemo u problem.
Možda nas stisnu jače oko opredeljivanja za jednu stranu, čak, ako te čarke budu ozbiljnije, možda nas i Rusija stisne da više nagnemo ka njoj.

A to onda neće biti dobro.

Ako bi bez toga prošlo, onda mogu i semenke.
maksa83 maksa83 21:32 25.01.2022

Re: drago mi je

alselone
BTW, Joe Rogan i Jordan Peterson srušili Spotify.

Meni radi. U kom smislu srušili? Navalile horde i popadali serveri? Kad.
vcucko vcucko 21:37 25.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

gedza.73

A pa dobro. Pretpostavljao sam ja da su Ukrajinci nekad u istoriji zajebali Ruse pa im se ovi svetili onomad kad su ih morili glađu (nisu im uzeli leba nego samo pšenicu belicu) al je uvek opravdano jer Rusi nikad ne napadaju, oni se uvek brane.

Ideološki ludaci nisu morili glađu Ukrajince, nego sve redom. A to što su Ukrajinci selj... pardon što su proizvodili žito, taka im karta pala.

A koliko je ta ukrajinska tzy. žitnica bitna za celu stvar, samo jedno: Ruska Federaija bez Ukrajine i -stanova je već godinama najveći izvoznik pšenice na svetu.
Od bolesnog uvoznika za 20 godina do najvećeg izvoznika.

I to u severnoj zemlji hladne klime, bez sela i seljaka u balkanskom smislu (ovo potonje pari na raj na zemlji ).
benedykt benedykt 21:43 25.01.2022

Re: drago mi je

freehand
Možda, se naravno, otkriju i neke nove okolnosti (oko tog ubistva). Ali sada je sve logično, i ti primaš ovu verziju (ubistva) bez ikakvog unutrašnjeg protesta, jednostavno zato što ima dosta takvih priča u pokrajinskim hronikama. Muž isekao celu porodicu i izvršio samoubistvo. U jednom velikom selu, mladoženja odmah nakon venčanja ubio mladu i njenu sestru, a zatim je otišao do najbližeg grada, naručio masažu, odbio da plati, silovao maserku i izvršio samoubistvo. Ne preterujem, sve je bilo tako.

Kad su takve priče u pitanju - znao sam dvojicu majstora koji su u iznajmljenoj garsonjeri na NBG onomad uz kilo kafe i dva kila vinjaka pisali najluđe priloge za crnu hroniku freankfurtskih Vesti. Nisu bili izmišljeni samo događaji, ubice i žrtve nego i sela i regioni u Srbiji.

Inače, nagledao sam se filmova koje su sami Amerikanci snimili o najluđim ubistvima i masakrima i ritualima a da se ne sećam da sam video tvoj komentar koji bi analitički krenuo u srž problema, to jest samu državu i njeno uređenje. Imao sam običaj da ovde Šabanu kačim onaj "incident" u Vakou, Teksas.
Jesi li čuo za taj događaj nekad, i šta kažu američki pisci o tome?
Jesi li čitao Hjuberta Selbija, možda? Ako nisi trebalo bi. Veruj mi, bio je mnogo elokventniji od ovog tvog Rusa.


On je neviđeno elokventan, ali kao glupo sad da ti objašnjavam na primerima njegovih radio emisija i svega ostalog što radi. Međutim, koliko shvatam ni on nema pravo da priča o svojoj sopstvenoj zemlji, jer ti ćeš valjda da braniš kao fol napadnutu tj oklevetanu Rusiju i to od nikog drugog već od Dime Bikova. O tempora, o mores…
Dakle da pomognem, nije pod jedan poenta u ovom tekstu to da se vidi njegova elokventnost tj ta opaska je bila potpuno nebitna, već ono što ti on prelepo objašnjava a sve povodom ovog ubistva, gde je inače ta neka 14-godišnja devojčica pozvala svog 17-godišnjeg dečka da joj pobije celu porodicu, uključujući i sestru koja je invalid. Dakle, dok ondašnji mediji dan i noć talambasaju o Ukrajini, o Kazahstanu, o NATO-u, o Anglo-Saksoncima koji su za sve krivi, ispod te medijske korice se bes nakupio kao gnoj, jer se u Rusiji za to isto vreme pod dobro živeti smatra biti obučen i obuven, tj imati telefon ili kupiti novi frižider.
Čovek samo pokušava da objasni ono isto sa čime sam ja i započeo priču o Rusiji ako se sećaš, kada je vcucko pisao o Ukrajini, o ruskim raketama i Amerikancima, a to je da je sva ta medijska priča i talambasanje u ratne bubnjeve samo bacanje prašine u oči. Zahvaljujući svemu tome, Rusi gledaju svugde samo ne tamo gde treba a to je sebe same, odnosno dok im se na medijima prikazuje 24/7 o Ukrajini, raketama, ili podseća po milioniti put na to kako su pobedili naciste u 2. Svetskom ratu, za to isto vreme potpuno nevinu stariju ženu otimaju Ramzanove siledžije u crnim kapuljačama iz njenog stana, premlate advokata a Ramzan javno da svi čuju izjavljuje da celu porodicu treba ubiti ili u zatvor strpati…
Evo pa pogledaj i sam LINK
Teškog dijabetičara od 60 godina, po najgoroj zimi u januaru izvode i to bosu tj bez cipela i samo u najlonskim čarapama na nogama po snegu i ledu, trpaju u kola i voze onda 1800 km do Groznog, jer je njen sin nešto na internetu pričao protiv Ramzana. Da pretpostavim, kako je i za ovo Amerika valjda kriva, ili imaš neki sličan primer i za to kod njih. Čisto da podsetim, ovo je Nižnji Novgoord i u pitanju je žena penzionisanog sudije Vrhovnog suda Čečenije, koga do kraja života zajedno sa porodicom treba da čuva FSB jer ima doživotni status saveznog sudije…

freehand freehand 21:57 25.01.2022

Re: drago mi je

Međutim, koliko shvatam ni on nema pravo da priča o svojoj sopstvenoj zemlji, jer ti ćeš valjda da braniš kao fol napadnutu tj oklevetanu Rusiju i to od nikog drugog već od Dime Bikova. O tempora, o mores…

Kako reče da se zove onaj kvas što piješ? I otkad se to pravi od pečuraka?

već ono što ti on prelepo objašnja

Ahaaaa... Pa što ne kažeš da meni objašnjava?! Pa ja se ond aizvinjavam drugu šrto mi prelepo objašnjava. Nisam znao.
Nego, ona dvojica koje sam pomenuo a što su pisali izmišljene crne hronike kad su stvarni događaji postali previše dosadni - to je stvarno bilo.
Verujem isto kao ovaj tvoj drug Elokventni.
benedykt benedykt 22:15 25.01.2022

Re: drago mi je

freehand

Nego, ona dvojica koje sam pomenuo a što su pisali izmišljene crne hronike kad su stvarni događaji postali previše dosadni - to je stvarno bilo.
Verujem isto kao ovaj tvoj drug Elokventni.

Ne sumnjam veruj mi da imaš gomilu takvih poznanika, mislim kao ta dvojica majstora što vole da loču vinjau i da lažu za sve pare. Slični se sličnima raduju što-no-se kaže, odnosno nisi ni trebao da mi to pričaš, pošto se da primetiti iz tvog nadasve osebujnog vokabulara, ili toga da nemaš pojma ko je Dima Bikov iako su mu dve knjige već godinama prevedene na srpski tj da je za tu jednu o Pasternaku dobio svojevremeno najznačajniju rusku nagradu za književnost. Ne, ti ćeš po ko zna koji put svoje tragikomično neobrazovanje i prostotu da sakriješ iza nevaspitanja i tih selo-veselo vašarskih pošalica. Klap-klap-klap…!?! Posle ćeš, da pogađam, opet da kmečiš okolo kao neko detešce kada se upiški, kada budem krenuo kao prošli put sa Pržogrncima…
freehand freehand 22:19 25.01.2022

Re: drago mi je

kada budem krenuo kao prošli put sa Pržogrncima…

Misliš na Vržogrnce?
Milan Novković Milan Novković 22:27 25.01.2022

Re: drago mi je

alselone
BTW, Joe Rogan i Jordan Peterson srušili Spotify.

Si vido!! Ako misliš na sad lake trzaje Nila Janga

Da ne poveruješ.

Gle foru, misaoni eksperiment:

- Drndaju Đokovića, tenis GOT, the slinavi fašisti

- Drndaju Hamilona, F1 GOT i razmišlja da izađe (dobro, ne znam ko njega tačno drnda, al ja sam iz sličnih razloga prestao da gledam F1)

- Alt-news bede, evo vesla se unazad u UK uveliko, sad odjednom kažu za koji mesec će 99% biti lockdown sceptics, preletači se razleteli. Eno i NYT ovlaš pedališe unazad.

- Alt-science se pojavljuje kao tema

- I sad zamisli Spotify, kao najmoćniji, pozove od naučnika one sa Stanforda, MIT, Oxforda ovde, Hamiltona i Đokovića i napravi neki antifašistički umbrela-ovoono, .... neka post-RnR fora

EDIT: I prebace headquarters u Beograd, Moskvu, ili Lenjingrad


kamilo_emericki kamilo_emericki 22:31 25.01.2022

Re: drago mi je

Mogu li stručnjaci za Rusiju objasniti u kakvom zatvoru najveći svjetski opozicionar zvani 2%, Navalni. Obavezan jadničak da gleda državnu propagandu na TV, dva druga zatvorenika, žbira, mu non stop stoje iza leđa a on ipak uspijeva pisati ovakve analize.
Link
Milan Novković Milan Novković 23:10 25.01.2022

Re: drago mi je

freehand
Valjda će pametni Putin da nađe rešenje kako Sloveni ne bi ratovali između sebe, na polzu Germana i ostalih neSlovena.

Ne znam šta će pametni Putin dauradi, al sad, gledajući ovo, znam o čemu mi je drugar onomad pričao. Naime, s nepoverenjme sam ga gledao kad je rpičao o desetinama hiljada radnika koji rade u smenama od 130 minuta sa nekakvom najluđom opremom na -50 i nižim temperaturama. i to na nekakvim mega postorjenjima nezamislivih dimenzija i kapaciteta.
O ovome je pričao:



Ništa, oni su sa Kinezima (sad otvoreno govore da su team - može da se desi i neko iznenađenje na tu temu posle olimpijskih igara) sad tako postavili polje za igru da ono bukvalno zapadu donosi strelice po zemlji kojim ne treba, nego moraju da se kreću.

Ignoriši ovu dreku sad, kapitulaciju je zapad "potpisao" prošlog Juna u Ženevi, posle Avganistana, ovo je sad neko čuvanje obraza, tj lizanje rana u dreći i buci da se baš ne vidi kad su nepažljivi i neinformisani u pitanju, i finalno smaranje neocons ... i...

... mislio sam i Davos Crowd, al Nemci, možda, igraju mnogo pametniju igru nego što se mislilo sad posle ovog "njet" novim sankcijama, iako ...

... su baš i one, možda, odlična ilustracija ovih srelica na zemlji - zapad više nema sankcija koje će više štete naneti Rusima nego njima, čak se, u klasičnoj kobinaciji ...

- Da su Rusi predvidljivi u tome da će povući neki bombast potez
- A nepredvidljivi u tome koji će to potez biti (Siriju niko nije predvideo)

... sad zapad plaši da Rusi ne izađu iz SWIFT-a, npr, pošto su svoju verziju do iznemoglosti testirali, Kinezi imaju svoju, među partnerima je to lako povezivati, to su samo messaging sistemi sa "nešto" podataka...

... pa onda krenu i manji da izlaze, pošto ...

... US sad više nemaju ni jednog iskrenog saradnika i prijatelja u svetu (ni Britance, to je druga vrsta lukavštine).

A opet, jbg, ovo moje tako čudno zvuči, a ja sam zapadnjak, Evropljanin, ... nego su se Toniji Blerovi više smučili, to bi trebalo ... kako ono bejaše, o bandere

Bizarni, bolesni likovi što mrcvare koga god mogu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:57 25.01.2022

Re: drago mi je

"Poslednje skretanje za Bruklin"

I nkudikamo strašnija slika jednog društva iznutra od one koju nam lumen ovde nudi.
Ali to čak nije ni slika Amerike, to je rendgenski snimak utrobe jednog sistema iz koga se izrodilo ovo što sada živimo.

Уз ограду да сам књигу читала пре неку деценију, доживела сам је пре свега као приче о личним трагедијама маргинализованих ликова, неуклопљених у сурово окружење. Они су несрећни, прогоњени сопственим демонима, али и су жртве бруталног насиља околине.

Књига је тешка, пуна је насиља, али је на чудан начин и поетична.
benedykt benedykt 00:07 26.01.2022

Re: drago mi je

freehand
kada budem krenuo kao prošli put sa Pržogrncima…

Misliš na Vržogrnce?

Ne znam zaista, samo primećujem da možda postoji neka povezanost tih Pržogrnaca sa inkliniranjem ka majstorima koji uz vinjau lažu, odnosno ka knjigama o poslednjim gubitnicima koji bleje okolo životinjareći svoje promašene živote, a autor to sve opisuje prigodnim vokabularom dripačko-prostačke provinijencije. Mislim zaista, pa Poslednje skretanje za Bruklin je inače bila, uz Bukovskog naravno, opako popularna knjiga tu negde na samom kraju moje osnovne škole, i to pretežno među onima koji su voleli da glumataju mangupe a pri tome nisu voleli baš da čitaju. Tako da neki ljudi zauvek ostanu u tom nekom dobu, odnosno pogodi ih valjda u tanku žicu kada vide u knjigama ljude koji na njih same ne samo da liče, već i pričaju u knjizi kao i oni sami. Ostaje samo još da se vidi da li je može biti jedan od ta dva majstora što vole da izmišljaju, isti onaj ortak koji baroniše i o Rusiji i šta sve tamo te neke mašine neviđenih kapaciteta rade na -50C, ili šta već…
freehand freehand 00:13 26.01.2022

Re: drago mi je

benedykt
freehand
kada budem krenuo kao prošli put sa Pržogrncima…

Misliš na Vržogrnce?

Ne znam zaista, samo primećujem da možda postoji neka povezanost tih Pržogrnaca sa inkliniranjem ka majstorima koji uz vinjau lažu, odnosno ka knjigama o poslednjim gubitnicima koji bleje okolo životinjareći svoje promašene živote, a autor to sve opisuje prigodnim vokabularom dripačko-prostačke provinijencije. Mislim zaista, pa Poslednje skretanje za Bruklin je inače bila, uz Bukovskog naravno, opako popularna knjiga tu negde na samom kraju moje osnovne škole, i to pretežno među onima koji su voleli da glumataju mangupe a pri tome nisu voleli baš da čitaju. Tako da neki ljudi zauvek ostanu u tom nekom dobu, odnosno pogodi ih valjda u tanku žicu kada vide u knjigama ljude koji na njih same ne samo da liče, već i pričaju u knjizi kao i oni sami. Ostaje samo još da se vidi da li je može biti jedan od ta dva majstora što vole da izmišljaju, isti onaj ortak koji baroniše i o Rusiji i šta sve tamo te neke mašine neviđenih kapaciteta rade na -50C, ili čemu li već…

Mislim da je ipak bolje da se vratiš na pokušaje da budeš duhovit.
Ovi pokušaji vređanja su kudikamo tragičniji.
Inače, kad te prođe mrzovolja potraži Selbija, veličanstven jeu svojoj poetici ružnog.
bene_geserit bene_geserit 00:49 26.01.2022

Re: drago mi je

Prema tome, ja tu priču sa demografijom u Rusiji pratim već nekoliko godina, tj nisam kao vi guglao preksinoć pa nalazio nekakve brojke. To nije nikakva tajna u Rusiji, i ako se ne varam Putin je o tome pričao i na svojoj godišnjoj konferenciji za novinare. Dakle, čovek vlada već 22 godine, da li vi to shvatate ili ste operisani od bilo kakve logike, i svako pozivanje na bilo šta što ima veze sa Jeljcinom je tragikomično u najboljem slučaju. U tu jeftinu propagandu mogu samo priglupi zaljubljenici u lik i delo da poveruju, odnosno braća po materi onoj polupismenoj naprdnjačkoj bratiji koja slepo veruje Vučiću i njegovim bajkama da su za sve u Srbiji krivi zli tajkuni i peto-oktobarske dosmanlije. Aman zaman, dosta više sa Jeljcinom pobogu ljudi, odnosno ma koliko vi jednom rukom čitali sve o Putinu, dajte uključite za primenu malo i mozak i pored toga što vam se sva krv slila u međunožje…

Ti si fantastična vrsta kretena i trol na nivou Čarlija.
Ne razumeš osnovnu stvar (da se demografski trendovi ne menjaju pritiskom na dugme).
Ne umeš da razdvojiš to da li misliš da je Putin dobar ili loš vladar od toga kako se promenila ruska demografija za vreme njegove vladavine.
Ako ćeš da nastaviš da retardišeš okolo zaobiđi moje komentare, idiotske replike mi nisu potrebne.
freehand freehand 01:16 26.01.2022

Re: drago mi je

Milan Novković
freehand
Valjda će pametni Putin da nađe rešenje kako Sloveni ne bi ratovali između sebe, na polzu Germana i ostalih neSlovena.

Ne znam šta će pametni Putin dauradi, al sad, gledajući ovo, znam o čemu mi je drugar onomad pričao. Naime, s nepoverenjme sam ga gledao kad je rpičao o desetinama hiljada radnika koji rade u smenama od 130 minuta sa nekakvom najluđom opremom na -50 i nižim temperaturama. i to na nekakvim mega postorjenjima nezamislivih dimenzija i kapaciteta.
O ovome je pričao:



Ništa, oni su sa Kinezima (sad otvoreno govore da su team - može da se desi i neko iznenađenje na tu temu posle olimpijskih igara) sad tako postavili polje za igru da ono bukvalno zapadu donosi strelice po zemlji kojim ne treba, nego moraju da se kreću.

Ignoriši ovu dreku sad, kapitulaciju je zapad "potpisao" prošlog Juna u Ženevi, posle Avganistana, ovo je sad neko čuvanje obraza, tj lizanje rana u dreći i buci da se baš ne vidi kad su nepažljivi i neinformisani u pitanju, i finalno smaranje neocons ... i...

... mislio sam i Davos Crowd, al Nemci, možda, igraju mnogo pametniju igru nego što se mislilo sad posle ovog "njet" novim sankcijama, iako ...

... su baš i one, možda, odlična ilustracija ovih srelica na zemlji - zapad više nema sankcija koje će više štete naneti Rusima nego njima, čak se, u klasičnoj kobinaciji ...

- Da su Rusi predvidljivi u tome da će povući neki bombast potez
- A nepredvidljivi u tome koji će to potez biti (Siriju niko nije predvideo)

... sad zapad plaši da Rusi ne izađu iz SWIFT-a, npr, pošto su svoju verziju do iznemoglosti testirali, Kinezi imaju svoju, među partnerima je to lako povezivati, to su samo messaging sistemi sa "nešto" podataka...

... pa onda krenu i manji da izlaze, pošto ...

... US sad više nemaju ni jednog iskrenog saradnika i prijatelja u svetu (ni Britance, to je druga vrsta lukavštine).

A opet, jbg, ovo moje tako čudno zvuči, a ja sam zapadnjak, Evropljanin, ... nego su se Toniji Blerovi više smučili, to bi trebalo ... kako ono bejaše, o bandere

Bizarni, bolesni likovi što mrcvare koga god mogu.



alselone alselone 04:48 26.01.2022

Re: drago mi je

Meni radi. U kom smislu srušili? Navalile horde i popadali serveri? Kad.

15 minuta pre nego što sam postavio tu poruku. Meni nije radilo tako da kontam da je navalila horda i sve popadalo.
softelectronics_e softelectronics_e 07:47 26.01.2022

Re: drago mi je

bene_geserit
Prema tome, ja tu priču sa demografijom u Rusiji pratim već nekoliko godina, tj nisam kao vi guglao preksinoć pa nalazio nekakve brojke. To nije nikakva tajna u Rusiji, i ako se ne varam Putin je o tome pričao i na svojoj godišnjoj konferenciji za novinare. Dakle, čovek vlada već 22 godine, da li vi to shvatate ili ste operisani od bilo kakve logike, i svako pozivanje na bilo šta što ima veze sa Jeljcinom je tragikomično u najboljem slučaju. U tu jeftinu propagandu mogu samo priglupi zaljubljenici u lik i delo da poveruju, odnosno braća po materi onoj polupismenoj naprdnjačkoj bratiji koja slepo veruje Vučiću i njegovim bajkama da su za sve u Srbiji krivi zli tajkuni i peto-oktobarske dosmanlije. Aman zaman, dosta više sa Jeljcinom pobogu ljudi, odnosno ma koliko vi jednom rukom čitali sve o Putinu, dajte uključite za primenu malo i mozak i pored toga što vam se sva krv slila u međunožje…

Ti si fantastična vrsta kretena i trol na nivou Čarlija.
Ne razumeš osnovnu stvar (da se demografski trendovi ne menjaju pritiskom na dugme).
Ne umeš da razdvojiš to da li misliš da je Putin dobar ili loš vladar od toga kako se promenila ruska demografija za vreme njegove vladavine.
Ako ćeš da nastaviš da retardišeš okolo zaobiđi moje komentare, idiotske replike mi nisu potrebne.

Zašto ti meni kažeš da sam kreten?!
Izvini se!
alselone alselone 08:02 26.01.2022

Re: drago mi je

Ako misliš na sad lake trzaje Nila Janga

Baš patetičan pokušaj.

Rogan je sjajan tip, bolji od pola mainstream voditelja.

I prebace headquarters u Beograd,

U Novi Sad, tamo na Kamenjar. :)
docsumann docsumann 08:12 26.01.2022

Re: drago mi je

Zašto ti meni kažeš da sam kreten?!


a možda se na tebe odnosi samo ovaj dio za trola...
docsumann docsumann 08:20 26.01.2022

Re: drago mi je

Rogan je sjajan tip, bolji od pola mainstream voditelja.


Joe Rogan's Expirience je bio ubjedljivo najbolji podkast na YT-u.
ugostio je u toj emisiji prebrojeno mnogo zanimljivih ljudi (pošto je svaka emija imala svoj redni broj), od MMA boraca, antropologa, fizičara i astrofizičara, biologa, filozofa ili bolje rečeno prominentnih razmišljaoca današnjice, muzičara, sportista...i sa svima je našao mjeru i nivo dobrog dijaloga, da običnim ljudima približi temu i probleme.

ono gdje je od mene dobio veliki + je upravo tema gdje se razilazimo, pošto je kao izraziti zastupnik karnivorske dijete, dozvolio totalni debanking od strane vegana u svojoj emisiji. to nećete naći nigdje kod egom opterećenih velikih faca.

a za DMT promociju ima od mene
softelectronics_e softelectronics_e 08:48 26.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
Zašto ti meni kažeš da sam kreten?!


a možda se na tebe odnosi samo ovaj dio za trola...

Nisi u pravu!
Samo zato što ne shvataš.
docsumann docsumann 09:04 26.01.2022

Re: drago mi je

softelectronics_e
docsumann
Zašto ti meni kažeš da sam kreten?!


a možda se na tebe odnosi samo ovaj dio za trola...

Nisi u pravu!
Samo zato što ne shvataš.


možda si u pravu.
a i ako ne mogu da pomognem bolje da se ne mješam...
alselone alselone 09:05 26.01.2022

Re: drago mi je

a i ako ne mogu da pomognem bolje da se ne mješam...

docsumann docsumann 09:24 26.01.2022

Re: drago mi je

alselone
a i ako ne mogu da pomognem bolje da se ne mješam...




skupa škola se plaća - pseudo Grunf

alselone alselone 09:37 26.01.2022

Re: drago mi je

docsumann docsumann 09:52 26.01.2022

Re: drago mi je

alselone
Da se iskuliraš baci pogled


ma cool sam ja, samo djelujem nadrkano

https://www.reddit.com/r/nextfuckinglevel/comments/scoy91/vivaldi_winter/


nice
softelectronics_e softelectronics_e 11:49 26.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
softelectronics_e
docsumann
Zašto ti meni kažeš da sam kreten?!


a možda se na tebe odnosi samo ovaj dio za trola...

Nisi u pravu!
Samo zato što ne shvataš.


možda si u pravu.
a i ako ne mogu da pomognem bolje da se ne mješam...

Hahaha!
Pa da.
Tek si jedva pretekao.
nsarski nsarski 12:15 26.01.2022

Re: drago mi je

Bizarni, bolesni likovi što mrcvare koga god mogu.


Nemoj tako, Milanče. Ima tamo i finog i kompetentnog sveta. Na primer ova admiralka

gedza.73 gedza.73 12:33 26.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

vcucko
Ideološki ludaci nisu morili glađu Ukrajince, nego sve redom. A to što su Ukrajinci selj... pardon što su proizvodili žito, taka im karta pala.

Da bre. Eto danas taka karta od Ukrajinaca pala Rusima ko im kriv što imaju gas.
Da ne misliš kako ja opravdavam američke intervencije po belom svetu (podjednake štetočine su i američka i ruska imperija a od njih standardno gora britanska) samo gledam kako smo mi gadno sa tim ruskim sistemom najebali. A devedesete su kod nas neki ideološki zaluđenici odabrali pogrešnu stranu i eto ti rezultata. Vlada SAO Krajine sa stalnim sedištem Beogradu.

vcucko
samo jedno: Ruska Federaija bez Ukrajine i -stanova je već godinama najveći izvoznik pšenice na svetu.

Ne razumem se puno u svetsku ekonomiju pa ti verujem na reč da je daleko bolje što su najveći izvoznici pšenice umesto da su svetski poznati izvoznici keksića za čaj

Mene ovaj derbi i sukob navijača Partizan - Crvena Zvezda uopšte nešto ne dotiče al verujem da ima puno ljudi koji se opterećuju koliko će iz sukoba navijača da profitiraju direktori klubova Pajićev senilni Bajden (ispade luđi nego Trumpo koji bar nije nešto šenlučio po svetu) i Putin (koji, da ne zaboravimo, je prošao selekciju i odabran od ideoloških ludaka sedamdeset i neke za KGB udbaša)

A malo mi frka od udruživanja Rusije i Nemačke koje neki priželjkuju. U I svetskom ratu kad su se Švabe pogodile sa Rusima mi smo debelo najebali. II svetski rat počeo kad su se Staljin i Hiitler udružili pa smo opet mi najebali.

Nego ima li nekog adeta od ovih Putinovih tajkuna po Londonima, Njujorkima i Toronotima? Obaraju li svetski poredak iznutra?
maksa83 maksa83 12:38 26.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

A malo mi frka od udruživanja Rusije i Nemačke koje neki priželjkuju.

Što ti frka, pa nisi Poljak...
gedza.73 gedza.73 12:48 26.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

maksa83
A malo mi frka od udruživanja Rusije i Nemačke koje neki priželjkuju.

Što ti frka, pa nisi Poljak...

Očas posla od Poljske problem ispadne Srbija.



p.s.
Mi najebavamo od Turaka, Autrougara, Švaba i Rusa zajedno. Malo li je na nas nekoliko milion. Plsu ovaj naš 'unutrašnji neprijatelj'

benedykt benedykt 12:56 26.01.2022

Re: drago mi je

bene_geserit

Ti si fantastična vrsta kretena i trol na nivou Čarlija.
Ne razumeš osnovnu stvar (da se demografski trendovi ne menjaju pritiskom na dugme).
Ne umeš da razdvojiš to da li misliš da je Putin dobar ili loš vladar od toga kako se promenila ruska demografija za vreme njegove vladavine.
Ako ćeš da nastaviš da retardišeš okolo zaobiđi moje komentare, idiotske replike mi nisu potrebne.

Reče čovek koji se poziva na Pepe Eskobara i ostade pri tome živ…!?! Elem, gosn Bene, ponoviću još jednom pošto vidim da slabo kapirate, i to samo zato jer ste nakljukani propagandom tj krv je pretežno u međunožju pa postoji određeni manjak u mozgu očigledno. Dakle, po vama demografski trendovi nisu na dugme ali i pored toga Jeljcin uspeva u samo osam godina svoje vladavine da sve to upropasti, pa da pazite sad, jer je ovo najzanimljivije…. Putin to nekako ispravi posle dvanaest godina, tj okrene kazaljku iz minusa koji je krenuo tu negde pred sam kraj Jeljcina u plus koji se javlja posle 2012…!? Međutim, onda dolazi valjda duh Jeljcinov iz groba i sve to opet upropasti od 2018. pa na ovamo…!?!?
Pobogu čoveče, pa to bi bilo isto kao kada bi se u Srbiji danas pravdali da je za loše demografske trendove kriv Milošević, odnosno tamo negde krajem šezdesetih prošlog veka kada bi za istu stvar pokazivali prstom na 2. Svetski rat…!?!?
Prema tome, da vam objasnim pošto vidim da lutate i lupetate da vas je tužno slušati. Jeljcin je bio Jeljcin, i na kraju njegove vladavine se njegova katastrofalna politika odražava i na demografiju zato što vam je inercija uvek nekoliko godina. Dolazi Putin, popravlja ekonomiju u prvih nekoliko godina svoje vladavine, tj nastaje neko tzv Zlatno doba, srednja klasa je sve imućnija tra-la-la, i sve se to održava i na demografiju tj od 2012-2018 Rusija dobija 3.8 miliona više stanovnika.
Međutim, Putinova vlast počinje, tamo negde od 2013 recimo, da na svim poljima uključujući i ekonomiju pokazuje jako loše rezultate. Rusi danas žive daleko gore nego u to neko Zlatno doba tj 2007-2010, pa su se samim time i demografski trendovi ponovo vratili u minus od 2018. pa na ovamo. Shvatamo sada, ili da tražim flomastere i tablu da crtam…

P.S. Vi se o Rusiji informišete tako što sedite u Kaliforniji i onda vas o svemu obaveštava Pepe Eskobar, odnosno jeftina propaganda Putinove službe namenjena takvima kao što ste vi. Čestitam i preporučujem da od sutra počnete da čitate Informer i da na osnovu njega sudite o onome što se dešava u Srbiji…

benedykt benedykt 13:10 26.01.2022

Re: drago mi je

freehand

Mislim da je ipak bolje da se vratiš na pokušaje da budeš duhovit.
Ovi pokušaji vređanja su kudikamo tragičniji.
Inače, kad te prođe mrzovolja potraži Selbija, veličanstven jeu svojoj poetici ružnog.

Samo sam glasno razmišljao i povezivao neke kockice u glavi kada je vaša malenkost u pitanju, tako da prašćajte ali najiskrenije ako mislite da sam želeo da vas uvredim…!?
Elem, Selbija sam pokušao da čitam još tih davnih dana i odustao posle nekoliko desetina stranica, jer me za razliku od vas ne fascinira dripačka prostota. Ta knjiga je inače postala toliko popularna upravo zbog te masovne fascinacije ružnim, a posebno jer je tada kada je napisana rušila te neke kao fol tabue. Sveopštu popularnost rialiti programi takođe duguju upravo toj fascinaciji glupim i primitivnim, odnosno time što gledaoci hipnotisano bulje u odraze samih sebe na svojim ekranima. Sve to vam je još davnih dana opisao Niče u svom Rođenju tragedije, kada govori o razlici između Eshilovih i Euripidovih tragedija, pa kaže da je Euripid doveo gledaoca na pozornicu odnosno da je gledalac tražio i nalazio svog dvojnika u predstavi…
docsumann docsumann 13:25 26.01.2022

Re: drago mi je

Elem, Selbija sam pokušao da čitam još tih davnih dana i odustao posle nekoliko desetina stranica, jer me za razliku od vas ne fascinira dripačka prostota. Ta knjiga je inače postala toliko popularna upravo zbog te masovne fascinacije ružnim, a posebno jer je tada kada je napisana rušila te neke kao fol tabue. Sveopštu popularnost rialiti programi takođe duguju upravo toj fascinaciji glupim i primitivnim, odnosno time što gledaoci hipnotisano bulje u odraze samih sebe na svojim ekranima. Sve to vam je još davnih dana opisao Niče u svom Rođenju tragedije, kada govori o razlici između Eshilovih i Euripidovih tragedija, pa kaže da je Euripid doveo gledaoca na pozornicu odnosno da je gledalac tražio i nalazio svog dvojnika u predstavi…


moj savjet ti je batali se umjetničke kritike. brate, zvučiš ko naci kustos.

ogroman dio likovne tradicije XX vijeka je nastao na eksploataciji ružnog i primitivnog.
od Pikasa do Bejkona, preko Dišana do Baskijata...
isto se može reći za dobar dio filmske i muzičke produkcije.

umjetnost nije po definicija estetika lijepog, već prije ono što je Henri Džejms Stariji u pismu poručio svojim sinovima:
Prirodno naslijeđe svakog onog ko je pripravan na duhovni život je neukrotiva šuma u kojoj zavija vuk i krešti zlosutna noćana ptica

naravno, dikutovanje o smislu i svrsi umjetnosti je krajnje neobavezujuća kategorija, gdje nema egzaktnih normi nit jasnog repera, tako da je prosto nemoguće pogriješiti...
gvozden1 gvozden1 13:42 26.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

U I svetskom ratu kad su se Švabe pogodile sa Rusima mi smo debelo najebali.

Na šta ovde misliš?

Ako je išta svetlo sa ruske strane prema Srbima to je prvi rat.

O kakvom najebavanju govoriš?
vcucko vcucko 13:45 26.01.2022

Re: drago mi je

benedykt

Dolazi Putin, popravlja ekonomiju u prvih nekoliko godina svoje vladavine, tj nastaje neko tzv Zlatno doba, srednja klasa je sve imućnija tra-la-la, i sve se to održava i na demografiju tj od 2012-2018 Rusija dobija 3.8 miliona više stanovnika.
Međutim, Putinova vlast počinje, tamo negde od 2013 recimo, da na svim poljima uključujući i ekonomiju pokazuje jako loše rezultate. Rusi danas žive daleko gore nego u to neko Zlatno doba tj 2007-2010, pa su se samim time i demografski trendovi ponovo vratili u minus od 2018. pa na ovamo. Shvatamo sada, ili da tražim flomastere i tablu da crtam…

Ovo boldovano - misliš otkad je Viktorija Nuland (ili kako se to već zvalo) raznosila sendviče po Majdanu?

Znači, nije prošlo par godina rasta, odmah zaustavljaj kako znaš. Udri na Ukrajinu, Gruziju, aktiviraj nekakve pajace, šta god samo da naneseš štetu.

Da je Rusija najbolja zemlja na svetu, zapad bi je samo utoliko više mrzeo i kidisao da je rasturi. I nikad im nije na pamet palo, da ih ostave na miru bar neko vreme, da izgrade institucije, podignu civilnu svest, bilo šta u tom pravcu. Kraj priče.
benedykt benedykt 14:09 26.01.2022

Re: drago mi je

docsumann
Elem, Selbija sam pokušao da čitam još tih davnih dana i odustao posle nekoliko desetina stranica, jer me za razliku od vas ne fascinira dripačka prostota. Ta knjiga je inače postala toliko popularna upravo zbog te masovne fascinacije ružnim, a posebno jer je tada kada je napisana rušila te neke kao fol tabue. Sveopštu popularnost rialiti programi takođe duguju upravo toj fascinaciji glupim i primitivnim, odnosno time što gledaoci hipnotisano bulje u odraze samih sebe na svojim ekranima. Sve to vam je još davnih dana opisao Niče u svom Rođenju tragedije, kada govori o razlici između Eshilovih i Euripidovih tragedija, pa kaže da je Euripid doveo gledaoca na pozornicu odnosno da je gledalac tražio i nalazio svog dvojnika u predstavi…


moj savjet ti je batali se umjetničke kritike. brate, zvučiš ko naci kustos.

ogroman dio likovne tradicije XX vijeka je nastao na eksploataciji ružnog i primitivnog.
od Pikasa do Bejkona, preko Dišana do Baskijata...
isto se može reći za dobar dio filmske i muzičke produkcije.

umjetnost nije po definicija estetika lijepog, već prije ono što je Henri Džejms Stariji u pismu poručio svojim sinovima:
Prirodno naslijeđe svakog onog ko je pripravan na duhovni život je neukrotiva šuma u kojoj zavija vuk i krešti zlosutna noćana ptica

naravno, dikutovanje o smislu i svrsi umjetnosti je krajnje neobavezujuća kategorija, gdje nema egzaktnih normi nit jasnog repera, tako da je prosto nemoguće pogriješiti...

Sve zavisi šta nastane kao produkt te eksploatacije ružnim i primitivnim. Ako je isto to ružno i primitivno samome sebi jedina svrha, odnosno ako je jedini cilj tog nazovi umetničkog dela da ono oko koje ga posmatra bude samo fascinirano samim tim razotkrivanjem onoga što je prostačko, onime što je glupo ili onime što je ružno, onda su i rialiti programi takođe umetničko delo.
Pogledaj po meni jedan od najboljih filmova svih vremena koga je napravio Bela Tar i koji se zove Satantango, pa vidi kako se pravi umetničko delo eksploatacijom ružnog i primitivnog…
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:11 26.01.2022

Re: drago mi je

Milan Novković




... sad zapad plaši da Rusi ne izađu iz SWIFT-a, npr, pošto su svoju verziju do iznemoglosti testirali, Kinezi imaju svoju, među partnerima je to lako povezivati, to su samo messaging sistemi sa "nešto" podataka...



Posledice izbacivanja:
izbacivanje Rusije značilo da Moskva ne može obraditi plaćanja u stranim valutama. To bi moglo ostaviti ruske trgovinske partnere - prvenstveno zapadnu Europu - u nemogućnosti primati robu koju uvoze iz Rusije.

To znači da ruska nafta, plin i metali, kao i drugi "važni uvozni proizvodi" ne bi mogli doći do zapadnoeuropskog tržišta, upozorio je dužnosnik. "Treba li im to? Sumnjam", dodao je Žuravljev.

vcucko vcucko 14:12 26.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

gedza.73

Ne razumem se puno u svetsku ekonomiju pa ti verujem na reč da je daleko bolje što su najveći izvoznici pšenice umesto da su svetski poznati izvoznici keksića za čaj

A malo mi frka od udruživanja Rusije i Nemačke koje neki priželjkuju. U I svetskom ratu kad su se Švabe pogodile sa Rusima mi smo debelo najebali. II svetski rat počeo kad su se Staljin i Hiitler udružili pa smo opet mi najebali.


Pod 1.

Skoro svakom novom rečenicom nadmašuješ sam sebe.
Naravno da bi bilo bolje da izvoze brendiran keks (u stvari izvoze, ali ti u svojoj glavi još u Pešti menjaš vegetu za tante, u tome je tvoj problem).
Svakako je bolje da izvoze pšenicu, nego da je uvoze. I to tako, da je taj uvoz bio jedna od najbitnijih stavki svetskog pomorskog saobraćaja - pisao sam o tome. Kad u Ukrajini i -stanovima zakaže žetva, svetsko pomorstvo procveta, beskrajni konvoji puni žita brekću prema Novorosijsku, plate u nebo, traži se pomorac više. Ali kad rodi, e onda brodovi na vez, ljudi kućama pa kad i kako.
Ako o čemu znam, o tome znam.

Pod 2.

Objasni mi: sa koliko mrtvih Rusa bi bio zadovoljan, ali da poginu da bi ti mirno sedeo u svom šljiviku? Ono, imam stanovitog razumevanja kad Amer drombulja o nekakvoj svojoj izuzetnosti, jbg ima nekih elemenata. Ali kod tebe mi to, baš onako... aj da ne lajem.
Da se razumemo: isto se obraćam i našim kurcopjevcima kad krenu "mi naj Srbi, ovakvi-onakvi". Mi smo najqrac, i jedni i drugi.
BTW, '41. su Srbi (bar vi, u centrali) najebali tek kad su se Švaba i Rus pokarabasili, ne kad su se udružili.

softelectronics_e softelectronics_e 14:16 26.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

vcucko
gedza.73

Ne razumem se puno u svetsku ekonomiju pa ti verujem na reč da je daleko bolje što su najveći izvoznici pšenice umesto da su svetski poznati izvoznici keksića za čaj

A malo mi frka od udruživanja Rusije i Nemačke koje neki priželjkuju. U I svetskom ratu kad su se Švabe pogodile sa Rusima mi smo debelo najebali. II svetski rat počeo kad su se Staljin i Hiitler udružili pa smo opet mi najebali.


Pod 1.

Skoro svakom novom rečenicom nadmašuješ sam sebe.
Naravno da bi bilo bolje da izvoze brendiran keks (u stvari izvoze, ali ti u svojoj glavi još u Pešti menjaš vegetu za tante, u tome je tvoj problem).
Svakako je bolje da izvoze pšenicu, nego da je uvoze. I to tako, da je taj uvoz bio jedna od najbitnijih stavki svetskog pomorskog saobraćaja - pisao sam o tome. Kad u Ukrajini i -stanovima zakaže žetva, svetsko pomorstvo procveta, beskrajni konvoji puni žita brekću prema Novorosijsku, plate u nebo, traži se pomorac više. Ali kad rodi, e onda brodovi na vez, ljudi kućama pa kad i kako.
Ako o čemu znam, o tome znam.

...

Šta su to 'stanovi'?
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:21 26.01.2022

Re: drago mi je

vcucko


Da je Rusija najbolja zemlja na svetu, zapad bi je samo utoliko više mrzeo i kidisao da je rasturi. I nikad im nije na pamet palo, da ih ostave na miru bar neko vreme, da izgrade institucije, podignu civilnu svest, bilo šta u tom pravcu. Kraj priče.


Rusija Zapad
Hiljadugodišnji rat

Rusofobija od Šarlemanja (Karlo Veliki) do ukrajinske krize

Zašto toliko volimo mrziti Rusiju
vcucko vcucko 14:24 26.01.2022

Re: NARODE, BRAĆO, JUNACI

softelectronics_e

Šta su to 'stanovi'?

Kazah-stan, Uzbeki-stan, Turkmeni-stan, Kirgi-stan...

Tzv. stanovniki

docsumann docsumann 14:24 26.01.2022

Re: drago mi je

Sve zavisi šta nastane kao produkt te eksploatacije ružnim i primitivnim. Ako je isto to ružno i primitivno samome sebi jedina svrha, odnosno ako je jedini cilj tog nazovi umetničkog dela da ono oko koje ga posmatra bude samo fascinirano samim tim razotkrivanjem onoga što je prostačko, onime što je glupo ili onime što je ružno, onda su i rialiti programi takođe umetničko delo.


Selbijev roman definitivno nije realiti ružno.
upravo zbog toga jer se ne radi o podilaženju masovnom konzumerizmu lakih sadržaja.
naprotuv, ono ukazuje na akutno problematične tačke društva, na krhkost ljudskih odnosa pod hijerarhijom moći, na tragičnu sudbinu malog urbanog čovjeka nedoraslog svojim snovima...
a ukazuje provokacijom, incidentom, podmetanjem govna pod nos publici otupjeloj od prekomjerene upotrebe dezodoransa.

rekao bih da je ključni problem kod plasiranja umjetničkog sadržaja baziranom na ružnom i mučnom, da li ono ostavlja prostora za katarzu.
no, čak i ako te katarze nema u samom dijelu, tj. odzračni ventil nije predviđen na instalaciji, to opet ne zmači da je isporučeno ružno samo sebi cilj.
ono je tek sredstvo. za šta? za početak - za samopreispitivanje, pa ko gdje s njim završi...

hvala na preporuci, al baš rijetko gledam filmove. ne kažem možda napravim izuzetak.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana