Društvo| Kućni ljubimci

Životinjski blog

freehand RSS / 29.01.2022. u 19:04

 Trepteći od uzbuđenja vozim prema kući svako malo pgoledajući prema velikoj kutiji od čizama na zadnjem sedištu.Iz kutije se ne čuje ništa, ali znam da je tu, u njoj.Brzinomer pookazuje 130, što je dobrih 50 preko ograničenja, ali žurim. Žurim da se upoznamo.

A onda pretrnem: osećam da je nešto pod papučicama. Ne mogu da kočim, ne mogu da pritisnem kvaćčilo, ništa ne mogu dok pokušavam da, jednom rukom držeći volan istovremeno da bar jednim okom gledam kroz vetrobransko staklo - drugom rukom dohvatim stvorenje koje se nekako iskobeljalo iz kutije i zavuklo na najmračnije mseto u automobilu. Baš pod papučice.

1960128-10202087441405613-1368291486-n.jpg 

 

Uspevam nekako da je izvučem i stavim u krilo, tresemo se oboje. Stajem sa strane i mazim je. Ona ne zna da je mogla da strada od pritiska papučice ili u saobraćajnoj nesreći. Zna samo da je pre petnaestak minuta odvojena od majke.pošao
Kad sam dva sata ranije po dogovoru ona je trebalo da bude on. Mađarski ovčar, puli, dečko. Neko je došao pre mene, pa je ostalo ili da napsujem odgajivačaokrenem se i odem ili da biram između dve sestre koje su ostale u leglu.
Zato njoj nije ostalo da bira ime: već je tri dana bila Gaša, što će tek saznati. Ruku na srce, nikad se zbog toga nije bunila.
Gaša nikad ničemu nije učena. Sve je već znala, uglavnom je učila ona nas. I da obavezno zatvaramo vrata jer će, i tako malecka, nepogrešivo naći način da se kroz rupu veličine jedne keramičke pločice zavuče pod kadu odakle sam je satima izvlačio. I da postoje božiji stvorovi pametniji od većine ljudi. I koliko može da se plače kad polumrtva od štenećaka životinja leži gledajući te zamućenim pogledom. I koliko možeš da se raduješ kad posle tri dana uspe da digne glavu, i kad posle još dva uspe da ustane i hoda. I da bez obzira što svi vlasnici svih bezveznih pasa pričaju da su baš njihovi glupavi i pritupasti ljubimci najpametniji na svetu - u stvari nemaju pojma.
Carica.


Za Nikveta, ajmo, kučkari.



Komentari (311)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_onaj vrabac_onaj 20:35 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

srdjan.pajic


Kažu da mačke umeju da sklope pakt sa pacovima, ako okolo ima druge hrane, i onda ih zatekneš kako zajedno leše neku kantu za đubre



Прочитах ону твоју студију и верујем људима (зашто не бих?). Међутим моја сазнања овде у Србији су слична оним које је изнела Зили. Можда има форе у томе што је та студија рађена у Њујорку а тамо су пацови величине дивљих свиња, гледали смо те документарце.

Ова дискусија ме подсетила на једну другарицу/познаницу, негде давно из студентских дана. Елем, она је живела на Душановцу/Лекином брду у кући са двориштем. Дневна соба им је гледала на задње двориште и травањак, оно стаклена велика врата па изађеш на трем. Она се жалила на то да јој мачка понекад послаже поклане пацове на трему. Мислим, била је прича типа:
”Скувам ја себи јутарњу кафу и кренем на трем да попијем, кад оно једно 4-5 закланих пацова, онако уредно сложених на трему. Јеботе, душу да исповраћам!”.
И то јој се није десило једном.
freehand freehand 20:41 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

Прочитах ону твоју студију и верујем људима (зашто не бих?). Међутим моја сазнања овде у Србији су слична оним које је изнела Зили. Можда има форе у томе што је та студија рађена у Њујорку а тамо су пацови величине дивљих свиња, гледали смо те документарце.

Može biti, al ono što ja znam jeste da i po okolnim selima i a i u pančevačkom Gornjem gradu, odnosno srpskompaorskom kraju niko za pacove ne drži mačke. Mačji posao je da jure mišove. Za trebljenje pacova služe paracolovci.
I to tri rase: hjazavičari, terijeri i authtona žulovska sorta kojoj je zajednički naziv, pomenusmo već "mali za parcove". mali, žuti i žuto-smeđi, kratkonogi i neustrašivi.
Imao sam prilike da vidim mačkukoju su udavili pacovi, nikad pacova koga je udavila mačka. To, naravno, ne znači da sumnjam ili pobijam ono što pričate, ali to da mačka davi pacove nije baš uobičajena stvar.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:05 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

vrabac_onaj
srdjan.pajic


Kažu da mačke umeju da sklope pakt sa pacovima, ako okolo ima druge hrane, i onda ih zatekneš kako zajedno leše neku kantu za đubre



Прочитах ону твоју студију и верујем људима (зашто не бих?). Међутим моја сазнања овде у Србији су слична оним које је изнела Зили. Можда има форе у томе што је та студија рађена у Њујорку а тамо су пацови величине дивљих свиња, гледали смо те документарце.

Ова дискусија ме подсетила на једну другарицу/познаницу, негде давно из студентских дана. Елем, она је живела на Душановцу/Лекином брду у кужи са двориштем. Дневна цоба им је гледала на задње двориште и тревањак, оно стаклена велика врата па изађеш на трем. Она се жалила на то да јој мачка понекад послаже поклане пацове на трему. Мислим, била је прича типа:
”Скувам ја себи јутарњу кафу и кренем на трем да попијем, кад оно једно 4-5 закланих пацова, онако уредно сложених на трему. Јеботе, душу да исповраћам!”.
И то јој се није десило једном.


Haha, ovo je dobro opisano, a moguće i da su ovde pacovi veći, velika zemlja, bogata, ima se, može se, pa i pacovi dobro žive (verovatno jedu one siromahe što zaboravljeni dremaju i sanjaju metamfetaminske snove po kanalizaciji ispod Njujorka).

Vidiš, sad kad razmislim, ovde gde živim pacova nikad nisam video, ako one prerijske kučiće u koje je vcucko intimno zaljubljen ne ubrajamo u iste (miševe jesam). Ali ja mislim da je to zasluga pre svega ptica grabljivica (jastrebova, sova, i to onih najvećih, ušara, koje ovde vidiš na svakoj banderi uveče kad se vraćaš sa posla) i kojota koje su uspešno reintroduced u njihova nekadašnja staništa. Doduše, u nedostatku pacova i prerijskih pasa, oće oni da se posluže i domaćim mačkama, zato mi ove naše skotove ne puštamo napolje čim se spusti prvi sumrak.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:18 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

nikvet pn
Ви блогујте зезате се а ја морам и недељом.

(Нумем да смањим а на Имгур неће, гррр)


https://photos.google.com/photo/AF1QipOi_WMeFsqCSDJ6Klp74pq3WamT9t1azm9PquaV


Evo ga:

vrabac_onaj vrabac_onaj 21:26 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

vrabac_onaj
nikvet pn
Ви блогујте зезате се а ја морам и недељом.

(Нумем да смањим а на Имгур неће, гррр)


https://photos.google.com/photo/AF1QipOi_WMeFsqCSDJ6Klp74pq3WamT9t1azm9PquaV


Evo ga:



Meni ovo liči na neki carski rez, no da ne lupam. Nik će objasniti valjda.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:32 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

freehand
[ To, naravno, ne znači da sumnjam ili pobijam ono što pričate, ali to da mačka davi pacove nije baš uobičajena stvar.


Možda zavisi od mačke, ni one nisu sve iste, baš kao i psi, koliko god ljudima koji nemaju mnogo kontakata sa njima to može da izgleda.

Na primer, nekada je u Nikoziji (Kipar) bilo mnogo zmija, od kojih je bilo i otrovnih. Oni kažu da su taj problem rešili naseljavanjem mačaka i to kontejnerki. Možda je istina a možda i urbana legenda, čuo sam je od više nezavisnih izvora. Pošto kupio po toliko i prodao.
Doduše, te njihove kontejnerke izgledaju baš zajebano, u proseku su jedno 15-20% krupnije od naših kontejnerki.
zilikaka zilikaka 22:02 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

Za trebljenje pacova služe paracolovci.
I to tri rase: hjazavičari, terijeri i authtona žulovska sorta kojoj je zajednički naziv, pomenusmo već "mali za parcove". mali, žuti i žuto-smeđi, kratkonogi i neustrašivi.
Imao sam prilike da vidim mačkukoju su udavili pacovi, nikad pacova koga je udavila mačka. To, naravno, ne znači da sumnjam ili pobijam ono što pričate, ali to da mačka davi pacove nije baš uobičajena stvar.

A pazi sad!
Kad smo prvi put imali veliku akciju trebljenja, mnogo zanimljiviji je bio onaj drugi ker, Sima.
Imali smo neku kao otvorenu šupu, zapravo ograđenu pletenom žicom, gde su stajale kojekakve cevi, ručna kolica, kosilica, razne kante...i bilo nam glupo da to otvorimo da ulaze kerovi, više da se ne bi povredili. Mešđutim, kako se tu slabo ulazilo do ćoškova, navukli se pacovi i tu. To je otkrila mala terijerka, sa pomenutih 6 meseci.
Kad smo mi shvatili šta se dešava, odmah krenemo da sve izbacujemo napolje, da se i oni bar razjure, za početak. I kako smo bili i sami besni i nervozni, ulete i oba kera paralelno da pomognu.
Hajde ova mala, ona je stigla šta je stigla, al Sima, skoro a labradorka, reagovala da ne veruješ.
Osetila da smo uzbudili, uletela unutra i počela redom da ih tamani tako što ga od gore zgrabi i pregrize kičnu. i tako redom. E, ali, i ona se uzbudila toliko da joj od besa udarila pena. To sam tad prvi i jedini put videla kako izgleda. Da ne veruješ. To nije simbolično nego kao da smo joj dooobro prali zube pa zaboravili da isperemo.
A rekoh, reši ga u sekundi. ČAk ga i ne trese, samo zagrize. Nikad ništa slično nisam videla.
Posle ih je terijerka svuda tražila, proganjala, njuškala, ali ih nikad više nismo zaista videli.

P.S. Inače, ovde je nekad lokalna pivara (pre rata) za trebljenje pacova držala mungose. Izgleda da su bili kao malo i dresirani jer je bila i opcija da platiš i doneseš (ili ga oni donesu, ne znam) u kuću.
pričali ljudi da je to stvarno bio pravi način trebljenja.


freehand freehand 22:05 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

zilikaka
Za trebljenje pacova služe paracolovci.
I to tri rase: hjazavičari, terijeri i authtona žulovska sorta kojoj je zajednički naziv, pomenusmo već "mali za parcove". mali, žuti i žuto-smeđi, kratkonogi i neustrašivi.
Imao sam prilike da vidim mačkukoju su udavili pacovi, nikad pacova koga je udavila mačka. To, naravno, ne znači da sumnjam ili pobijam ono što pričate, ali to da mačka davi pacove nije baš uobičajena stvar.

A pazi sad!
Kad smo prvi put imali veliku akciju trebljenja, mnogo zanimljiviji je bio onaj drugi ker, Sima.
Imali smo neku kao otvorenu šupu, zapravo ograđenu preletom žicom, gde su stajale kojekakve cevi, ručna kolica, kosilica, razne kante...i bilo nam glupo da to otvorimo da ulaze kerovi, više da se ne bi povredili. Mešđutim, kako se tu slabo ulazilo do ćoškova, navukli se pacovi i tu. To je otkrila mala terijerka, sa pomenutih 6 meseci.
Kad smo mi shvatili šta se dešava, odmah krenemo da sve izbacujemo napolje, da se i oni bar razjure, za početak. I kako smo bili i sami besni i nervozni, ulete i oba kera paralelno da pomognu.
Hajde ova mala, ona je stigla šta je stigla, al Sima, skoro a labradorka, reagovala da ne veruješ.
Osetila da smo uzbudili, uletela unutra i počela redom da ih tamani tako što ga od gore zgrabi i pregrize kičnu. i tako redom. E, ali, i ona se uzbudila toliko da joj od besa udarila pena. To sam tad prvi i jedini put videla kako izgleda. Da ne veruješ. To nije simbolično nego kao da smo joj dooobro prali zube pa zaboravili da isperemo.
A rekoh, reši ga u sekundi. ČAk ga i ne trese, samo zagrize. Nikad ništa slično nisam videla.

Posle ih je terijerka svuda tražila, proganjala, njuškala, ali ih nikad više nismo zaista videli.



Pjaz ovo:

vrabac_onaj vrabac_onaj 22:25 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

A rekoh, reši ga u sekundi. ČAk ga i ne trese, samo zagrize


Labradori imaju prilično jak ugriz, isti kao vučjaci tj. nemački ovčari (dobro, za mic slabiji, vučjak - 238 PSI, labrador - 230 PSI). To što su poznati po "mekim ustima" je samo zato što znaju dobro da kontrolišu vilicu i ugriz.
U principu, da nije te blage naravi, u opšte ne bi bili naivni psi kad se cela fizička konstitucija, uključujući i taj ugriz, uzme u obzir (umeju da budu dosta snažni i mišičavi, naravno pričamo o već spominjanim "radnim linijama" ).
zilikaka zilikaka 22:45 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

Pjaz ovo:

Uh, ludilo, ali i pacovi neki ogromni, druga sorta.
A inače trebljenje pacova opßte nije jednostavan problem.
Reče i onaj na klipu da trovanje ne radi. Eto, naše iskustvo je da moraš imati ludog terijera i to je to. I oni nauče gde je zabranjena teritorija.
mentol mentol 22:50 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

srdjan.pajic

moguće i da su ovde pacovi veći, velika zemlja, bogata, ima se, može se pa i pacovi dobro žive




srdjan.pajic

verovatno jedu one siromahe što zaboravljeni dremaju i sanjaju metamfetaminske snove

freehand freehand 22:53 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

zilikaka
Pjaz ovo:

Uh, ludilo, ali i pacovi neki ogromni, druga sorta.
A inače trebljenje pacova opßte nije jednostavan problem.
Reče i onaj na klipu da trovanje ne radi. Eto, naše iskustvo je da moraš imati ludog terijera i to je to. I oni nauče gde je zabranjena teritorija.

Ali onaj na kraju reče suštinu: pacovi su tamo gde nema predatora koji ih u prirodi drže pod kontrolom. Nemakobaca i jastrebova,lisica, sova, divljih pasa. Zato se množe tu gde su zaštićeni, imaju hranu, vodu, zaklon. E onda se pojavi pacolovac.Ili ozbiljna mačka.
nikvet pn nikvet pn 22:58 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

Браво Врабац, хвала, никад хакер од мене. Извините на можда прејаком призору.

Ето, малтезерка је почела своје прво штењење у суботњу ноћ и до ујутру ништа. Штенад релативно велика, прво се заглавило у каналу и страдало. Насрећу донели су је на време да се спасу она и преостало двоје. Све је лепо протекло.
bene_geserit bene_geserit 23:00 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

Jel uključuju i pacove kad računaju onaj Gini koeficijent ?

Nego kako je Pajiću, globalisti, "žao" ovih fentanoličara, a svaki put je glasao za najgore outsorsere na planeti zemlji (OK, ne računajući Carly Fiorinu).
zilikaka zilikaka 23:04 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

Ali onaj na kraju reče suštinu: pacovi su tamo gde nema predatora koji ih u prirodi drže pod kontrolom. Nemakobaca i jastrebova,lisica, sova, divljih pasa. Zato se množe tu gde su zaštićeni, imaju hranu, vodu, zaklon. E onda se pojavi pacolovac.Ili ozbiljna mačka.

Taman tako.
Nego, evo, i muž mi priča za drugara koji je isto imao takve mačke pacolovke. To valjda isto majka naučila male al ih bilo nekoliko i odlično radile poso.
Hansel Hansel 23:21 31.01.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju



freehand
Hansel
zilikaka
Ispostavilo se da je srčani crv.

Ако смо нешто научили током пандемије, то је макар да се (бар) срчани црв лечи – ивермектином!

Kuče se leči.
Srčani crv se ubija.



Ех, па да , али обично се каже и да се болест лечи. Додуше, "срчани црв" може да звучи и као субјекат а не као болест, тако да прихватам...
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:03 01.02.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

bene_geserit
Jel uključuju i pacove kad računaju onaj Gini koeficijent ?

Nego kako je Pajiću, globalisti, "žao" ovih fentanoličara, a svaki put je glasao za najgore outsorsere na planeti zemlji (OK, ne računajući Carly Fiorinu).


Pa "žao" mi ih je, jer bez njih Tramp ne bi imao bar pola glasača na izborima. Ja bih njih sve rado zamenio za čestite meksikance, makar bili i ne do kraja legalni u imigracionoim smislu.

Dobro, ovo nije smešno.
crossover crossover 00:32 01.02.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

zilikaka

Konkretno, nama se pre dvadeset i kusur godina, silno namnožili pacovi u komšiluku.


Ако вам се намноже зечеви могу да вам позајмим Чарлијеву маму, она није мој пас али не верујем да би било већих проблема. Први пут кад смо је повели у шетњу ван града после дваес минута се залетела у неку шумицу и оданде изјурила са зецом у зубима, једва смо јој га отели. А имала је тад осам месеци. Каже њена газдарица да регуларно лови пацове по дворишту али највише воли да тражи зечеве и фазане, има опасан њух као и сви биглови.
vcucko vcucko 00:35 01.02.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

srdjan.pajic

Doduše, u nedostatku pacova i prerijskih pasa, oće oni da se posluže i domaćim mačkama, zato mi ove naše skotove ne puštamo napolje čim se spusti prvi sumrak.

Aj mi objasni kako to ne puštate mačke napolje?!

Jedino ako su škopljene, ali onda su to samo plišane igračke u obliku mačke. Inače bi pokidale, čudo pravile da izađu, džabe ti sve.
crossover crossover 01:08 01.02.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

docsumann
crossover


croše, ti si prvi kučkar bloga

svaka čast

u to ime "poklanjam" ovaj odlični video. priča o centralnom pitanju filozofije matematike u potonjih vjek i po.
velike face, još veće ideje, Kantor, Hilbert, Poankare, Rasel, Gedel, Tjuring, Igra Život, blizanci među prostim brojevima, manj-više sve poznato al odlično uvezano, još bolje ilustrovano...a dio što kreće na 29:40



Тенкс, погледаћу обавезно чим уватим мало времена, у гужви сам нешто ових дана.
docsumann docsumann 08:15 01.02.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

vrabac_onaj
vrabac_onaj
nikvet pn
Ви блогујте зезате се а ја морам и недељом.

(Нумем да смањим а на Имгур неће, гррр)


https://photos.google.com/photo/AF1QipOi_WMeFsqCSDJ6Klp74pq3WamT9t1azm9PquaV


Evo ga:



Meni ovo liči na neki carski rez, no da ne lupam. Nik će objasniti valjda.


meni liči na umjetničku instalaciju
ovaj crni sto kao platno...a postavka kao da je u pitanju rani Demian Hirst.

kad bolje razmislim, ovo i jeste umjetnički akt i u relanom i u transedentnom smislu.


docsumann docsumann 08:33 01.02.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

crossover
docsumann
crossover


croše, ti si prvi kučkar bloga

svaka čast

u to ime "poklanjam" ovaj odlični video. priča o centralnom pitanju filozofije matematike u potonjih vjek i po.
velike face, još veće ideje, Kantor, Hilbert, Poankare, Rasel, Gedel, Tjuring, Igra Život, blizanci među prostim brojevima, manj-više sve poznato al odlično uvezano, još bolje ilustrovano...a dio što kreće na 29:40



Тенкс, погледаћу обавезно чим уватим мало времена, у гужви сам нешто ових дана.


svakago ga arhiviraj, pa kad budeš imao vremena na miru. taj kanal mi je možda najbolji od pametnih kanala na YT-u.

nsarski nsarski 17:03 02.02.2022

Re: Lepa priča, tužna na kraju

А ово је Чарли, новогодишњи кич и мамурлук:

Heh!

docsumann docsumann 08:12 30.01.2022

nema odmora...do velikog odmora

nikvet pn nikvet pn 10:16 30.01.2022

...

На претходном блогу дотакли смо се једне по мени јако важне теме па греота је да остане недоречена.

Да не околишим: беснило. Поменуо је Предатор блиски сусрет и типски контакт који је могао трагично да заврши, срећом није. Изгледа да нам је понестало основних знања о основним стварима; или тачније затрпане су гомилом неважних информација, можда и намерно.

Вирус беснила настао је недуго по појави топлокрвних животиња. Тако прастара форма која је до данас опстала очигледно да је врло успешна. Још веће је чудо да та крајње специјализована зверка захтева лабораторијске услове за опстанак и невероватно дуго их налази. Са еволуционе стране то је необично зато што најбољи специјалисти као слабо прилагодљиви први отпадају.

Већина вируса воли респираторна или дигестивна ткива, овај воли – нервно. Већина вируса путује ваздух-вода-тле, овај путује – слином. Већина вируса има омиљену и сродне врсте – овај не бира, сваки сисар је добар.

У оболелом организму његова локације је нервно ткиво и то централа, мозак. Има и омиљену микро-локацију – Амонови рогови. Ту се лудо размножава и ради на свом опстанку у два смера: први је путовање у пљувачне жлезде а други је промена понашања домаћина. Наводи га да ту инфицирану слину даље апликује другоме.

Управо тај трансфер на следећег сисара, то је најзанимљивија тачка. Вирус беснила је у спољној средини јако неотпоран. Пар степени испод температуре тела је већ смртно за њега. Киселина, база, сунце исто. Зато да би био успешан мора хитно заштићено да уђе у други организам и да се закачи за најближи нерв. То су врло високи захтеви, остале колеге вируси имају много ниже критеријуме.

За успешан трансфер до следећег нерва потребно је дакле пробити прву јаку баријеру а то је кожа. Чак и наша овако танка довољна је заштита анекмоли животињска дебела длакава. Зато њен интегритет мора бити нарушен, потребна је рана коју прави ујед. У рану треба да уђе вирулентна салива, пљувачка. Вируси у крви траже најближи нерв да пенетрирају у њега. Управо тај кратак период је њима ризичан – нама повољан зато што су тада доступни антирабичним антителима вакциналним или терапијским свеједно. Кад вирус продре у нерв више никаква антитела не могу да му приђу и он креће са периферије усходно према централи. Тај пут траје реда величине недељу дана али и много дуже, зато је период инкубације врло различит. То је типичан пренос беснила карактеристичан за предаторе (каниде нарочито). Има и атипичан.

У Индији 1947. бесан пас се залети у гомилу школске деце и изуједа њих двадесетак. Првих шесторо уједених оболе, седми ништа али оболи му мајка која није била ни присутна!? Надаље редом уједени не оболе. Испоставило се да је мајка под хитно окрпила поцепане панталоне, дошла у додир са вирулентном саливом, имала раницу на руци… Сви надаље уједени нису добили саливе у уједу, потрошило се претходно и преживели.

Бака-Љубици Клисић, село Лимљане, Црмница, Ц.Гора 80-тих једина крава одрекне јело и млеко. Даноноћно муче и балави до земље. Она је брише и дозове комшију да извади можда заглављену јабуку из грла. После десетак дана угине. Срећом да нису имали ранице по рукама.

Село Извор, Параћин 90-тих; пријаве лисицу у шетњи селом, упуцају је док сам стигао. Срећом глава читава, на анализи позитивна. Из једне куће зову нашли трагове у снегу куда је сишла у село. Успут на тарабама крв и слина, кроз њих се клала са њихова два кера гонича, невакцинисани. Наредим да их закључају и после десетак дана ето симптома.

У свом радном веку имао сам прилике да видим пет доказаних клиничких случајева беснила. Три пса, једна мачка и једна овца. Контакт уживо. А лешева доказаних неколико десетина. По мом искуству пас оболео од беснила не изгледа фуриозно и агресивно. Пре одаје утисак да је одсутан, деконцентрисан. Једног момента као да се разбуди и крене у стреловит напад да уједе све што мрда живо и неживо. Као неки добрица алкос у кафани који дринка цео дан па наједном устане и набоде конобара.

Управо овакво зимско снежно време погодно је за велике миграције предатора канида (пас луталица, лисица, шакал, вук) па тако и за ширење беснила. Шта конкретно свако од нас треба да зна тим поводом?

Пре свега нема контакта са напуштеним непознатим псима. Стегни срце па обиђи. Питоми лисица-вук-шакал? Бежи. Али ако се деси ујед онда ето шансе за контакт вируса из слине и нерва. Које су препреке?

Прва је одећа. Што је дебља утолико је боља шанса да је слина на њој остала и да није ушла у рану. Поцепану одећу уклонити без додира, дакле рукавицама.

Друга препрека је хируршка обрада ране. Састоји се од чишћења агресивним дезинфицијенсима да побију вирус на лицу места. Добро је пустити рану да мало искрвари, механички да испере инф.саливу. Добра је и локална апликација хиперимуног серума али то је у нашим условима научна фантастика.

Трећа препрека је време. Уколико је протекло више од четири сата (епидемиолози ће ме исправити) онда је свака хируршка и имунолошка одбрана беспредметна. Вирус је пенетрирао у периферни нерв, постао недоступан одбрани и незаустављиво плива према командној соби.

Практично то значи да прва помоћ може бити пресудна управо због хитности. Вирус може да се забоде у локални нерв врло брзо, што је већи бол утолико је већа нерватура изложена. Дакле прво треба одећу на месту уједа отклонити рукавицама. Рану ваља натопити било којом доступном агресивном хемијом што пре. Више вреди ракија-варикина-бензин-лед… у првих пет минута него Хирургија ВМА после пет сати. Да поновим и подвучем – циљани слина-нерв контакт треба пресећи што пре. Сваки начин је добар.

Није ово ништа ново ни непознато. Нема ни разлога за драму-панику, ово је тек практикум кога свако треба да зна. Овде. А на неком тамо Јапану или Зеланду ни не мора. Њихови зналци су још пре пар деценија свој посао одрадили, одржавају стање нула па пучанству и није нужда знати.

У односу на актуелни ковид овде је чиста игра. Вакцина је одлична, дијагностика, превентива, друштвене мере… све је проучено до детаља. И поред тога беснило годишње однесе 59000 живота али то су неки тамо Гватемалћани-ДесиПаки-Камерунћани... Теоретски је могуће да се и беснилу зада глогов колац као вариоли вери али то је нека друга прича. Нама овде и сада довољно је и оволико.
zilikaka zilikaka 19:51 30.01.2022

Za Nikveta

Pitanje za besnilo.
Psi se redovno svake godine vakcinišu protiv besnila. To je i obavezno. Moje pitanje je, da li nakon više (3,4) uzastopnih vakcina pas stiče trajni imunitet na besnilo ili vakcine moraju da se ponavljaju jer se imunitet gubi?
nikvet pn nikvet pn 20:14 30.01.2022

Re: Za Nikveta

Добро питање. И мене је то дуго сврбело али откад је и код нас омогућен титар-тест антитела ствар се разјаснила. Имунитет по вакцини траје реално дуже од године. Можда две па чак и три. Али временом опада нарочито ако је здравље нарушено другим болестима или повредама.

Швајцарска нпр деценијама нема па су олабавили на три године.

Узгред, ако ти псина раскупуса провалника нпр дан по истеку вакцине комунални и вет.инспектор имају сва права.

Имунитет вакцинисаних паса је одличан. Крпио сам вакцинисане ловачке поцепане од доказано позитивних, инфекција 100% али никад није пробило.
predatortz predatortz 21:27 30.01.2022

Re: ...

Да не околишим: беснило. Поменуо је Предатор блиски сусрет и типски контакт који је могао трагично да заврши, срећом није.



Hvala na trudu i objašnjenju.

Rekoh, nama dvojici ujedenih su davali taj neki antirabies serum, pet injekcija. Nulti, treći, sedmi, četrnaesti i trideseti dan od ujeda. Tetabulin i Tetalpan sam primio odmah nakon što mi je rana, ako se onih par ogrebotina tako može nazvati, obrađena.

Jedna stvar mi je upala u oči. Epidemiolog, koji nam je odredio da primimo tu zaštitu, je bio prisutan svaki od tih pet puta kada smo je dobijali.
A bio je direktor bolnice, jedini epidemiolog u Bijeljini, šef lokalnog SDS, narodni poslanik u Skupštini Republike Srpske, pa je do njega, govorilo se, bilo teđe doći nego do Radovana Karadžića.

Da li od toga, ili od putovanja u zimskom periodu gde je tih pedesetak kilometara u jednom pravcu često bilo nemoguća misija, dobio sam takvu upalu pluća da me je oborila.

Majka, koja mi je davala injekcije i obarala temperaturu, kad je sve prošlo mi je kazala da je jednu noć bila ubeđena da neću preživeti. Da sam goreo od temperature i u bunilu pričao totalno nepovezano.

Nakon toga, bio sam spao na 68 kilograma.

Eto, to je moja priča.

freehand freehand 21:30 30.01.2022

Re: ...

Da sam goreo od temperature i u bunilu pričao totalno nepovezano.

Blogovanje pre blogovanja
predatortz predatortz 21:32 30.01.2022

Re: ...

freehand
Da sam goreo od temperature i u bunilu pričao totalno nepovezano.

Blogovanje pre blogovanja


Dobro, ako te to veseli.
freehand freehand 21:42 30.01.2022

Re: ...

predatortz
freehand
Da sam goreo od temperature i u bunilu pričao totalno nepovezano.

Blogovanje pre blogovanja


Dobro, ako te to veseli.

De, de. šala je u pitanju a odnosi se na sve uključujući i mene.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:20 30.01.2022

Re: ...

односу на актуелни ковид овде је чиста игра. Вакцина је одлична, дијагностика, превентива, друштвене мере… све је проучено до детаља. И поред тога беснило годишње однесе 59000 живота али то су неки тамо Гватемалћани-ДесиПаки-Камерунћани... Теоретски је могуће да се и беснилу зада глогов колац као вариоли вери али то је нека друга прича. Нама овде и сада довољно је и оволико.


Super komentar. Da dodam samo i ono što sam naučio kad sam počeo da pećinarim pa sam bio u bliskom kontaktu za slepim miševima koji su ovde praktično primarni rezervoar besnila. Ujed uopšte nije potreban za prenos virusa, on prolazi kroz sluzokožu ako ona dođe u dodir sa zaraženom pljuvačkom. Zato kad se probudiš ujutro i zatekneš slepog miša koji je uleteo kroz prozor, ne moraš da tražiš znake ujeda, nego pravo kod doktora da se otpočne za režimom protiv besnila. Čak i kad te ujede na spavanju, šanse su velike da ne možeš da nađeš nikakve tragove ujeda.


Inače, ima zanmiljiva priča o onom Milvoki protokolu, kojim su tretirali zaražene od besnila kad je već kasno, stavljanjem u hemijski indukovanu komu. I koji je dao dobre rezultate, napisani radovi, itd. Ali se kasnije valjda ispostavilo da zapravo ne radi i da je originalni autor, khm, prećutao neke detalje. Ne mogu da nađem sad, bila je baš dobra emisija na radiju o tome, vrlo poučna.


softelectronics_e softelectronics_e 08:21 31.01.2022

Re: ...

freehand
predatortz
freehand
Da sam goreo od temperature i u bunilu pričao totalno nepovezano.

Blogovanje pre blogovanja


Dobro, ako te to veseli.

De, de. šala je u pitanju a odnosi se na sve uključujući i mene.

Ako, ako, valja se!
Kod tebe je to lako uočljivo!
De, de ... i ja se šalim.
Malo.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:32 31.01.2022

Re: ...

predatortz


Hvala na trudu i objašnjenju.

+1
Iako je prošla sezona, jedan ovakav tekst o trihineli bi dobro došao.
Kad budeš imao vremena i volje.

docsumann docsumann 09:23 31.01.2022

Re: ...

ovo je još jedan pas kojeg obožavam i kojeg vjerovatno nikad neću imati



nikvet pn nikvet pn 09:49 31.01.2022

Re: ...

srdjan.pajic
u bliskom kontaktu za slepim miševima koji su ovde praktično primarni rezervoar besnila. Ujed uopšte nije potreban za prenos virusa, on prolazi kroz sluzokožu ako ona dođe u dodir sa zaraženom pljuvačkom.




Ово је за мене ново драгоцено сазнање.

Ето и од пећинарења неке вајде

Што значи да је она Индијка мајка при крпљењу панталона лизнула конац да удене иглу ...

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:23 31.01.2022

Re: ...

nikvet pn
srdjan.pajic
u bliskom kontaktu za slepim miševima koji su ovde praktično primarni rezervoar besnila. Ujed uopšte nije potreban za prenos virusa, on prolazi kroz sluzokožu ako ona dođe u dodir sa zaraženom pljuvačkom.




Ово је за мене ново драгоцено сазнање.

Ето и од пећинарења неке вајде

Што значи да је она Индијка мајка при крпљењу панталона лизнула конац да удене иглу ...




Da, da, ovde miševe ne diramo ni u snu, iako su tako slatki, dok džonjaju naglavačke. Obično budu u hibernaciji, i onda ih samo zaobiđeš, a nekad i ne možeš kad se naguze pored nekog uskog kanala kojim moraš da prođeš. I imaju neki detektor temperature, kad im priđeš i stojiš pored osete i krenu da se bude.

A svakih nekoliko meseci na lokalnom nextdooru nekom padne napamet ideja da su slepaći baš slatki i korisni (jedu komarce) i krene da se raspituje kako da napravi kućicu za nih, da je okači na trem... Kad smo mi kupili ovu kuću, prvo što sam uradio je da poskidam te kutiji koje je prethodni vlasnik stavio i bacim ih. Srećom, slepi miševi su izuzetno probirljivi po pitanju mesta gde žive, tako da je kupovina i instalacija tih kućica (sa amazona) bacanje para i gubljenje vremena, i ove što sam skinuo i bacio su bile prazne. A i da nisu, isto bih uradio. Pri tome, ja slepaće jako volim, imali smo i u klubu u Beogradu jednog tipa koji je bio ekspert za njih (posle je postao upravnik Prirodnjačkog muzeja) i on je držao predavanja za članstvo, izvanredne fascinantne životinje, ne možeš da ih ne zavoliš. Ali, besnilo nije zajebancija.

Inače, i taj tretman protiv besnila za ljude koji su bili zaraženi, do relativno skoro nije bio zajebancija, davale se injekcije u stomak i imale su neke nezgodne sporedne efekte. Sad su to promenili, pa se dobija i dalje valjda 5 injekcija ali u rame.









vrabac_onaj vrabac_onaj 20:54 31.01.2022

Re: ...

srdjan.pajic


Super komentar.



Ma odličan. A meni je najzanimljiviji način kako je taj virus skoro po savršen. A znaš zašto? Danas kada se pojavi neki novi virus malo složenijeg dejstva, odmah kreću teorije, nastalo u laboratoriji, pobeglo, pustili namerno u narod, nema šanse to prirodno da nastane itd.

Pa dobro bre braćo i sestre, ko bre napravi besnilo, još onda, kada nas nije bilo ni u planu...
Hansel Hansel 23:36 31.01.2022

Re: ...

nikvet pn
Трећа препрека је време. Уколико је протекло више од четири сата (епидемиолози ће ме исправити) онда је свака хируршка и имунолошка одбрана беспредметна. Вирус је пенетрирао у периферни нерв, постао недоступан одбрани и незаустављиво плива према командној соби.

Да ли сам добро разумео да би и серум морао да се дâ у року од четири сата после уједа? Од свих за које знам да су били уједени (укључујући и мог оца) чуо сам да се чекало неколико дана, да се евентуално нађе пас-виновник, па ово, па оно... Не да се не ради о сатима, него о данима, по њиховом поступању?
nikvet pn nikvet pn 13:02 01.02.2022

Re: ...

(Још сам под утиском Пајићеве инфо да вирус ладно гази слузокожу.)

Hansel
да би и серум морао да се дâ у року од четири сата


Ово је једна од неуралгичних тачака додира (или преклапања) ветеринарске и лекарске надлежности. Стратешки неспоразум стоји у приоритетима. Лекарски је заштитити своју гузицу и по цену пацијента; ветеринарски да се посао заврши а гузица ће већ некако да се извуче.

Зато има протокол. Протокол је испуњен? - ћаоздрао, лака земља кога нема. Зато га се и држе као пијан плота. А то није свето писмо него текст изложен напретку.

Моје скромно искуство каже да по контакту (уједу) сваки минут је важан. Златни сат кардиолошки ваљало би и овде.

На путу из вруће слине до туђег нерва неотпорни вирус масовно гине. По природи ствари оболела животиња мора да испали десетине, можда и стотине уједа да би остварила један једини успешан трансфер.

Вирус беснила има две крајности: неотпорност на спољне услове (слаб % шута) и огромну отпорност унутар нерва (зато и нема лечења). Када пробије Шванову опну (природни презерватив који штити нерве од свачега) постаје недоступан антителима хиперимуног серума. Први приправци су били појачавани средствима која Шванову опну ослабе да уђу и прикољу вирус. Али покаткад се дешавало да пресеку и нерв. Први је најебо неки Ландри, па је по њему тај нузефекат назван Ландријева парализа. Зато је та агресивност серума умањена да ради тек локално на месту уједа а не системски да га гања по нерватури.

Вирусу на рани хитно треба створити непријатељску средину; неотпорна зверка је то. Богојавске водице као повидон-јод или 3% хидроген мачку о реп. Боље ту паше тешка агресива као јод-тинктура, мед.бензин, мед.алкохол или приручно - сона-киселина, аће, нафта... И на крају - лед. Што већи бол то је бољи знак да је до нерва прва стигла агресива а не вирус. Осим овог садо-мазохистичког може и конформистички приступ: препустити се лекарима да ударају штикле на протокол. Ризик на обе стране ваљда је разјашњен.

Ајд још и ово: квалитет уједа. Зимски убодни кроз панталоне, унтрцигер и доколенице је једно, а летњи раздерани на голо нешто сасвим друго.

Хух, доста; пардонирајте на чаршаву.
predatortz predatortz 14:28 01.02.2022

Re: ...

Од свих за које знам да су били уједени (укључујући и мог оца) чуо сам да се чекало неколико дана, да се евентуално нађе пас-виновник, па ово, па оно...


Isto i meni rekli. Da veterinar pogleda psa, pa ako on misli da treba, onda da do]em. Kao, ima[ dan, dva, pa i tri fore...
Hansel Hansel 01:09 02.02.2022

Re: ...

nikvet pn
Хух, доста; пардонирајте на чаршаву.

Таман посла, напротив – хвала ти! И, ако није било јасно, нисам ја ни најмање сумњао у оно што си написао (човек просто да зажали што није животиња кад је болестан, да може да ти се јави – некад беше нека прича на Блогу о ветеринарима који су успешно лечили људе, чини ми се да је била овде), само ми није било јасно како су они онда толико ноншалантни...
alselone alselone 12:32 30.01.2022

Spominjao sam ranije ali ovo je lepo mesto

da ponovim.

Dakle, naš pas se čuvao bebe dok je bila mala. Bebe su nezgrapne pa kada hoće da ga zagrli ili pomazi, stavi mu prst u oko, u njušku, počupa ga i slično. On se nikada nije ljutio nego se prosto skloni kada se ona zaleti na njega. Pređe na drugi krevet, sakrije se ispod kreveta, ode na sprat i tako dok ona ne zaboravi i sve u redu.

Dok jedan dan beba nije imala temperasturu i snesemo je u dnevnu, leži na krevetu i ne može da se probudi, žena i ja stojimo pored i pričamo šta da radimo, ko da ne ide na posao, kad kod lekara i slično i samo se on pojavljuje i skroz se privije uz nju.

Legenda pas, sva deca iz ulice ga obožavaju pa sam mu spevao i pesmicu:

Snuki je najbolji pas,
Svi ga vole a on voli nas.
mirelarado mirelarado 17:35 30.01.2022

Re: Spominjao sam ranije ali ovo je lepo mesto

Muzička podloga:

freehand freehand 18:15 30.01.2022

NNN

... odličan tekst. Bio sam se zabrinuo što nema bloga, sad vidim da si iskipeo.
maksa83 maksa83 20:11 30.01.2022

dodo kanal terapija


softelectronics_e softelectronics_e 20:28 30.01.2022

Re: dodo kanal terapija

maksa83



Hehehehe!
zilikaka zilikaka 20:48 30.01.2022

Re: dodo kanal terapija

Kad smo kod terapije, ne znam da li ste osetili koliko se čovek prazni od nagomilanih sranja kad mazi te repate stvorove.
Meni veliki, onako blentav dođe ko psihoterapija, jer je onako dobar i miran i kad približimo jedno drugom glave, gledamo se u oči i mazimo, tačno ko da odlazi sve ono loše. Preporodiš se.
mirelarado mirelarado 21:24 30.01.2022

Re: dodo kanal terapija

zilikaka
Kad smo kod terapije, ne znam da li ste osetili koliko se čovek prazni od nagomilanih sranja kad mazi te repate stvorove.
Meni veliki, onako blentav dođe ko psihoterapija, jer je onako dobar i miran i kad približimo jedno drugom glave, gledamo se u oči i mazimo, tačno ko da odlazi sve ono loše. Preporodiš se.


Kinološka i felinska terapija. :)
maksa83 maksa83 22:18 30.01.2022

Re: dodo kanal terapija

Meni veliki, onako blentav dođe ko psihoterapija


docsumann docsumann 08:23 31.01.2022

Re: dodo kanal terapija

dodo rocks

softelectronics_e softelectronics_e 08:28 31.01.2022

Re: dodo kanal terapija

maksa83
Meni veliki, onako blentav dođe ko psihoterapija



Hahahaha!
docsumann docsumann 10:20 31.01.2022

Re: dodo kanal terapija


superhero dog

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:37 31.01.2022

Re: dodo kanal terapija

docsumann

superhero dog



Kad pomenu malinoa, u mojoj kući u Kotoru imamo podstanara koji je čuva kad moji nisu tu, živi u objektu pored. I on je imao dugo crnog labradora, Arapa, koje mu je nažalost pre par godina crkao. I onda posle nekog vremena je našao tu kod vas nekog odgajivača i kupio tog belgijskog malinoa. Sad, to je ok rasa, ali je taj naš podstanar duduk za pse, i nema ni vremena ni snage da ima takvog psa, a nije se baš raspitao kakve su mu potrebe. I sad je to problem, svi se pribojavaju od njega, jer je poznato da oni baš ne vole da budu zatvoreni i da ih se ne vežba. Čak i kao štene je bio nezgodan, divalj. Moja keva se ozbiljno spremala da tog podstanara zato otpali. Ali je on nedavno kupio kuću pored naše, za svojim dvorištem, tako da smo malo odahnuli.

Sad nam je najviše žao tog psa. Inače je podstanar skroz dobar čovek, nije nikakav mangalija ili da leči neke komplekse preko kera, i tu kod nas je živeo skoro 15 godina. Ali eto, nije se baš udubio kad je birao psa. Malinoi su poznati i po tome što se izrazito jako vezuju za vlasnika, i čak i da ovaj shvati da ne može takvog psa da drži, ne može nikom ni da ga da, jer bi ovaj jadnik tamo svisnuo (ili ugrizao nekog, pa bi ga uspavali).




vrabac_onaj vrabac_onaj 20:43 31.01.2022

Re: dodo kanal terapija

srdjan.pajic
docsumann

superhero dog



Kad pomenu malinoa, u mojoj kući u Kotoru imamo podstanara koji je čuva kad moji nisu tu, živi u objektu pored. I on je imao dugo crnog labradora, Arapa, koje mu je nažalost pre par godina crkao. I onda posle nekog vremena je našao tu kod vas nekog odgajivača i kupio tog belgijskog malinoa. Sad, to je ok rasa, ali je taj naš podstanar duduk za pse, i nema ni vremena ni snage da ima takvog psa, a nije se baš raspitao kakve su mu potrebe. I sad je to problem, svi se pribojavaju od njega, jer je poznato da oni baš ne vole da budu zatvoreni i da ih se ne vežba. Čak i kao štene je bio nezgodan, divalj. Moja keva se ozbiljno spremala da tog podstanara zato otpali. Ali je on nedavno kupio kuću pored naše, za svojim dvorištem, tako da smo malo odahnuli.

Sad nam je najviše žao tog psa. Inače je podstanar skroz dobar čovek, nije nikakav mangalija ili da leči neke komplekse preko kera, i tu kod nas je živeo skoro 15 godina. Ali eto, nije se baš udubio kad je birao psa. Malinoi su poznati i po tome što se izrazito jako vezuju za vlasnika, i čak i da ovaj shvati da ne može takvog psa da drži, ne može nikom ni da ga da, jer bi ovaj jadnik tamo svisnuo (ili ugrizao nekog, pa bi ga uspavali).


Da, oni su fenomenalni ali stvarno traže vlasnika koji ima iskustva sa psima. Nama je kada smo birali to bila jedna od rasa koja je ušla u uži izbor ali nismo imali petlje da ga uzmemo pošto smo kučkari početnici.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:11 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

vrabac_onaj
srdjan.pajic
docsumann

superhero dog



Kad pomenu malinoa, u mojoj kući u Kotoru imamo podstanara koji je čuva kad moji nisu tu, živi u objektu pored. I on je imao dugo crnog labradora, Arapa, koje mu je nažalost pre par godina crkao. I onda posle nekog vremena je našao tu kod vas nekog odgajivača i kupio tog belgijskog malinoa. Sad, to je ok rasa, ali je taj naš podstanar duduk za pse, i nema ni vremena ni snage da ima takvog psa, a nije se baš raspitao kakve su mu potrebe. I sad je to problem, svi se pribojavaju od njega, jer je poznato da oni baš ne vole da budu zatvoreni i da ih se ne vežba. Čak i kao štene je bio nezgodan, divalj. Moja keva se ozbiljno spremala da tog podstanara zato otpali. Ali je on nedavno kupio kuću pored naše, za svojim dvorištem, tako da smo malo odahnuli.

Sad nam je najviše žao tog psa. Inače je podstanar skroz dobar čovek, nije nikakav mangalija ili da leči neke komplekse preko kera, i tu kod nas je živeo skoro 15 godina. Ali eto, nije se baš udubio kad je birao psa. Malinoi su poznati i po tome što se izrazito jako vezuju za vlasnika, i čak i da ovaj shvati da ne može takvog psa da drži, ne može nikom ni da ga da, jer bi ovaj jadnik tamo svisnuo (ili ugrizao nekog, pa bi ga uspavali).


Da, oni su fenomenalni ali stvarno traže vlasnika koji ima iskustva sa psima. Nama je kada smo birali to bila jedna od rasa koja je ušla u uži izbor ali nismo imali petlje da ga uzmemo pošto smo kučkari početnici.


Ja vrlo malo znam o rasnim psima, a za ovog sam čitao kad sam čuo za tu rasu, gde bukvalno ne preporučuju da ih nabaviš ako nisi u stanju da dnevno pretrčiš neku sumanutu količinu milja, ne da prepešačiš, planinariš, langlaufuješ, nego bukvalo da trčiš ko nenormalan, ko da se spremaš za ajronmena.

Ali stvarno je lep pas, kažu i veoma inteligentan (za one koji se lože na vojnopolicajske performanse kerova , čuo sam da ih standardno koriste u Navy SEALs, i da je jedan od malinoa učestvovao kao službeni pas u vatanju Bin Ladena).


crossover crossover 00:51 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

Ja vrlo malo znam o rasnim psima, a za ovog sam čitao kad sam čuo za tu rasu, gde bukvalno ne preporučuju da ih nabaviš ako nisi u stanju da dnevno pretrčiš neku sumanutu količinu milja, ne da prepešačiš, planinariš, langlaufuješ, nego bukvalo da trčiš ko nenormalan, ko da se spremaš za ajronmena.


Претеривање и ложњава као и сваки пут кад нека раса уђе у моду. Малиноа је нормалан пас као било који вучјак или доберман, није никакав ајрондог него ложачи воле да се ложе по интернетима. Годинама сваки дан шетам Чарлија са једном женком малиноа, газда јој јесте мастер дајвер и сисадмин, али је није водио на роњење и није јој дао да инсталира дебијан. Добро, она јесте мало посебна, свашта је научена, али што се тиче физичких активности и за њих је довољно као и за било ког другог службеног пса. То о чему ти причаш би пре био неки родезијски риџбек или салуки. :)
vcucko vcucko 01:12 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

crossover

То о чему ти причаш би пре био неки родезијски риџбек или салуки. :)

Ridgeback, to su oni sa nakostrešenom linijom na leđima, navodno genetski utrenirani da jure odbegle crne robove?

Nema šta, moćno izgleda. I baš deluje opasno.


crossover crossover 01:39 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

vcucko

Ridgeback, to su oni sa nakostrešenom linijom na leđima, navodno genetski utrenirani da jure odbegle crne robove?

Nema šta, moćno izgleda. I baš deluje opasno.


Да, длака уз кичму му иде у контрасмеру. Направљен је за лов на лавове, може да претрчи маратон километара у цугу, невероватно издржљив и јак пас. Кад га видиш уживо не делује тако страшно али је испод хаубе много зајебан. Али ипак, ја кад бих хтео да имам таквог пса који је као сакривено оружје пре бих узео руску теријерку и дао бих јој име Маша.
docsumann docsumann 07:06 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

ад га видиш уживо не делује тако страшно али је испод хаубе много зајебан.


vidiš ogromnog goniča, što on i jeste

ubjedljivo najveći psi koje možes sresti na izložbama su dugodlaki bernadinci.
zapravo oni i engleski mastifi su barabar što krupnoće tiče, al s onim krznom izdledaju još 20% veći.
zilikaka zilikaka 07:21 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

кад бих хтео да имам таквог пса који је као сакривено оружје пре бих узео руску теријерку и дао бих јој име Маша.

Negde sam našla da je to pravljeno godinama kao idealan službeni pas koji svašta može da izdrži. Jedino se prešli što je ludački vezan za vlasnika pa je kao službeni neupotrebljiv. Kažu da mu treba i kretanja, svega, al će radije provoditi dane pod gazdinim stolomnego da ga bilo ko drugi istrčava.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:58 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

zilikaka

Negde sam našla da je to pravljeno godinama kao idealan službeni pas

Izvod iz TV dokumentarca o selekcioniranju i "pravljenju" službenih pasa Aeroflota:

Aeriflot predstavlja svoju vlastitu rasu pasa.
vcucko vcucko 09:20 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

crossover

Кад га видиш уживо не делује тако страшно али је испод хаубе много зајебан. Али ипак, ја кад бих хтео да имам таквог пса који је као сакривено оружје пре бих узео руску теријерку и дао бих јој име Маша.

Tzv. KGB terijeri, fantastične zverke.

Ono, kad još malo porastem biću medved Miška



freehand freehand 09:29 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

crossover
vcucko

Ridgeback, to su oni sa nakostrešenom linijom na leđima, navodno genetski utrenirani da jure odbegle crne robove?

Nema šta, moćno izgleda. I baš deluje opasno.


Да, длака уз кичму му иде у контрасмеру. Направљен је за лов на лавове, може да претрчи маратон километара у цугу, невероватно издржљив и јак пас. Кад га видиш уживо не делује тако страшно али је испод хаубе много зајебан. Али ипак, ја кад бих хтео да имам таквог пса који је као сакривено оружје пре бих узео руску теријерку и дао бих јој име Маша.
Sećam se jednog, pradavnih dana je se igrao sa mojim psima u Narodnoj bašti. Priča je bila da je prošvercovan iz Rusije jer je bilo zabranjeno iznositi ga. Zadnje noge su mu bile nekako naopako, koleno se savijalo kao ljudsko ili mu je dužina tih segmenata bila drugačija nego kod drugih pasa..
vcucko vcucko 09:32 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

docsumann
ад га видиш уживо не делује тако страшно али је испод хаубе много зајебан.


vidiš ogromnog goniča, što on i jeste

ubjedljivo najveći psi koje možes sresti na izložbama su dugodlaki bernadinci.
zapravo oni i engleski mastifi su barabar što krupnoće tiče, al s onim krznom izdledaju još 20% veći.

U stvari najveći su (bar tako deluju) odrasli njufaundlendi. Ali kažu da su to samo ogromne pudle navodno nemaju nikakve fighting skills.
freehand freehand 09:35 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

vcucko
docsumann
ад га видиш уживо не делује тако страшно али је испод хаубе много зајебан.


vidiš ogromnog goniča, što on i jeste

ubjedljivo najveći psi koje možes sresti na izložbama su dugodlaki bernadinci.
zapravo oni i engleski mastifi su barabar što krupnoće tiče, al s onim krznom izdledaju još 20% veći.

U stvari najveći su (bar tako deluju) odrasli njufaundlendi. Ali kažu da su to samo ogromne pudle navodno nemaju nikakve fighting skills.

Deluje kao da ne znaš baš mnogo o pudli.
docsumann docsumann 09:54 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

pudla je izvorno lovački pas.

inače, štenad crnog ruskog terijera su se švercovala kao par mjeseci stariji šnauceri.

jedna ga moja poznanica ima ženku (Aja) i mogu samo da kažem da je predivna, i po karakteru a i po fizičkoj prezenci.
a da se žestoko vezuje za vlasnika, to bar za Aju mogu da potvrdim 100%
softelectronics_e softelectronics_e 09:57 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

freehand
crossover
vcucko

Ridgeback, to su oni sa nakostrešenom linijom na leđima, navodno genetski utrenirani da jure odbegle crne robove?

Nema šta, moćno izgleda. I baš deluje opasno.


Да, длака уз кичму му иде у контрасмеру. Направљен је за лов на лавове, може да претрчи маратон километара у цугу, невероватно издржљив и јак пас. Кад га видиш уживо не делује тако страшно али је испод хаубе много зајебан. Али ипак, ја кад бих хтео да имам таквог пса који је као сакривено оружје пре бих узео руску теријерку и дао бих јој име Маша.
Sećam se jednog, pradavnih dana je se igrao sa mojim psima u Narodnoj bašti. Priča je bila da je prošvercovan iz Rusije jer je bilo zabranjeno iznositi ga. Zadnje noge su mu bile nekako naopako, koleno se savijalo kao ljudsko ili mu je dužina tih segmenata bila drugačija nego kod drugih pasa..

Radio ja onomad u jednom Institutu, naravno, zaslugim dragog (im) druga Tite.
I krenem na kafu.
Idem ja tako dvorištem - i odjednom se skamenim.
Idući nešto sam razmišljao, tako da, provlačeći se između parkiranih automobila, nisam ni primetio ogromnu pasju glavudžu koja je izvirivala kroz prozor jednog automobila ... ali ogromna.
Došao sam mu bio na nekoliko santimetara ... jebote!
vcucko vcucko 10:28 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

freehand
vcucko
docsumann
ад га видиш уживо не делује тако страшно али је испод хаубе много зајебан.


vidiš ogromnog goniča, što on i jeste

ubjedljivo najveći psi koje možes sresti na izložbama su dugodlaki bernadinci.
zapravo oni i engleski mastifi su barabar što krupnoće tiče, al s onim krznom izdledaju još 20% veći.

U stvari najveći su (bar tako deluju) odrasli njufaundlendi. Ali kažu da su to samo ogromne pudle navodno nemaju nikakve fighting skills.

Deluje kao da ne znaš baš mnogo o pudli.

Pa i ne znam. Moguće da su qrčevite i nervozne, obično su ti mali što liče na igračke takvi. Najljući pas u komšiluku dugo je bio jedan pekinezer, nije bilo šanse da se ne zaleti režuć da ujede. Na bilo koga.
Druga stvar je što je jedan osrednji volej dovoljan da ga pošalje bogu na istinu pa ti dođe više smešno.
docsumann docsumann 15:47 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

U stvari najveći su (bar tako deluju) odrasli njufaundlendi.


veliki su al brenadinci vizuelno šiju sve. osvjedočeno na xy izložbi koje sam obišao. pogotovo na beogradskom CACIBU, kojeg početkom 90-tih nisam propuštao.

na vagi su izjednačeni s mastifima. mada je i njufaundleder u biti - molos (mastif)
crossover crossover 20:29 01.02.2022

Re: dodo kanal terapija

docsumann
inače, štenad crnog ruskog terijera su se švercovala kao par mjeseci stariji šnauceri.

jedna ga moja poznanica ima ženku (Aja) i mogu samo da kažem da je predivna, i po karakteru a i po fizičkoj prezenci.
a da se žestoko vezuje za vlasnika, to bar za Aju mogu da potvrdim 100%


Код мене у комшилуку деведесетих је био један мужјак са којим смо се често шетали. Сад у крају имамо женку коју је једна комшиница ветеринарка добила од московске полиције док је тамо радила, и са њом смо скоро сваки дан. По мојим критеријумима, имају предиван карактер, супер су за децу и породицу, имају и све остало што може да ти падне на памет да очекујеш од пса, једина мана им је величина (знам, некоме то није мана). Чудо од пса.
nikvet pn nikvet pn 10:30 02.02.2022

Re: dodo kanal terapija

crossover
риџбек
невероватно издржљив и јак пас. Кад га видиш уживо не делује тако страшно али је испод хаубе много зајебан.


Имао сам пар прилика да завирим испод хаубе риџбека и изненадим, телесне масти скоро и да нема; сува жила и мишић; то је федер-челик пас.

docsumann
na beogradskom CACIBU, kojeg početkom 90-tih nisam propuštao.


Свакако најјача изложба ЈИ Европе у то време. Изводио сам редовно Улу, а.маламута која је била шеф параде, алфа-женка. У финалном кругу прошетам је испред конкуренције; она нагиздана као липицанер дигне перају и строго их погледа, њима уши и репови попадају као дудинке; судији Аустријанцу лак задатак.
nikvet pn nikvet pn 10:40 02.02.2022

Re: dodo kanal terapija

Генерални тренд задњих година је да све расе полако губе своје базне одлике због којих су и настале. Суштина расе, душа и персоналност пса некако се топе а преферира форма. Интелигенција пада.

Ако се тако настави (надам се да грешим) на изложбама ће бити све лепши шарениш паса а душевно раја, неваспитани дебили. Као кад уђеш да једеш у фаст-фуд, има свашта а исти му укус.
freehand freehand 12:26 02.02.2022

Re: dodo kanal terapija

Генерални тренд задњих година је да све расе полако губе своје базне одлике због којих су и настале. Суштина расе, душа и персоналност пса некако се топе а преферира форма. Интелигенција пада.

Od mnogih rasa napravili su karikature, a vučjak sa onim oborenim dupetom je najcrnja karikatura među njima.
zilikaka zilikaka 20:33 02.02.2022

Re: dodo kanal terapija

vučjak sa onim oborenim dupetom je najcrnja karikatura među njima.

E, vala baš! Ako pogledamo stare fotke i filmove gde ima vučjaka, vidi se da su imali normalnu formu, prava leđa ko što im priroda dala, al ušlo u modu da bude iskrivljen ko da će da skoči. Zdravorazimski, ne verujem da je to dobro za kretanje. Ni jedna živuljka nema takav položaj.
Nešto mi se javlja da to ne bi bile jedinke koje bi priroda odabrala da prežive trčeći za plenom.
predatortz predatortz 21:15 02.02.2022

Re: dodo kanal terapija

Nešto mi se javlja da to ne bi bile jedinke koje bi priroda odabrala da prežive trčeći za plenom.


Seti se ruskog hrta. On izgleda kao da će da mre od neuhranjenosti, a svojim očima sam gledao kasetu ilegalnih borbi pasa (neke psihopate su to organizovae negde u Borči) kako kolje mladog i jakog šarplaninca.
zilikaka zilikaka 21:51 02.02.2022

Re: dodo kanal terapija

Seti se ruskog hrta. On izgleda kao da će da mre od neuhranjenosti, a svojim očima sam gledao kasetu ilegalnih borbi pasa (neke psihopate su to organizovae negde u Borči) kako kolje mladog i jakog šarplaninca.

Sasvim moguće al cenim da je hrt i inače brz u pokretima, ne samo u trku, pa je na to dobio šarplaninca, nego ja mislila na spušteno dupe vučjaka, koje je postalo standard. Što jače to bolje. Ne liči da je geometrijski dobro postavljeno, jedino što je proglašeno lepim.
freehand freehand 21:53 02.02.2022

Re: dodo kanal terapija

zilikaka
Seti se ruskog hrta. On izgleda kao da će da mre od neuhranjenosti, a svojim očima sam gledao kasetu ilegalnih borbi pasa (neke psihopate su to organizovae negde u Borči) kako kolje mladog i jakog šarplaninca.

Sasvim moguće al cenim da je hrt i inače brz u pokretima, ne samo u trku, pa je na to dobio šarplaninca, nego ja mislila na spušteno dupe vučjaka, koje je postalo standard. Što jače to bolje. Ne liči da je geometrijski dobro postavljeno, jedino što je proglašeno lepim.
Ne krasi hrta samo brzina. Pogledaj mu čeljusti. to zakolje vuka dok trepneš.
zilikaka zilikaka 22:57 02.02.2022

Re: dodo kanal terapija

Nije odgovor nego nikako da skupim hrabrosti da kažem. Poslednje što bih uzela za psa je pekinezer.
Možda je predrasuda, znala sam ih više,jedan je bio ok, ostali...to bre stvarno nekako pogano. A iskreno, ni sa ljubiteljima te rase nemam sjajna iskustva. Nekako mi se uklapaju.
alselone alselone 23:36 02.02.2022

Re: dodo kanal terapija

Nije odgovor nego nikako da skupim hrabrosti da kažem. Poslednje što bih uzela za psa je pekinezer.
Možda je predrasuda, znala sam ih više,jedan je bio ok, ostali...to bre stvarno nekako pogano. A iskreno, ni sa ljubiteljima te rase nemam sjajna iskustva. Nekako mi se uklapaju.

U principu se slažem i sa prvim i sa drugim ali ja sam odrastao sa pekinezerom. Moja sestra je imala 4, 5 godine kada je jednom ispred zgrade vikala ćaletu koji je sedeo na terazi "tata kupi mi kinezera". I tata doneo sutra kinezera. Kako ju je uneo u kutiji, ušla je u dnevnu sobu i popiškila se na tepih. Toga se svi i dalje sećamo. Ćebe u kom je prvo uvijena, zauvek je bilo njeno ćebe, i kada je bila potištena, samo bi otišla u sklupčala se u svoje ćebe.

Taj pas je bio toliko omiljen i toliko dobar da je do kraja života zaboravila da laje, postala je čovek. NI nalik onim malim nadrkanim kinezerima. Živela je bogme nekih 13, 14 godina, znam da sam uveliko bio na fakultetu kada je umrla.

Divan pas, zaista divan, privržen, dobar, velikog srca, ma štogod. Neki dan sam došao na blog da napišem rečenicu "svako dete treba da odraste uz psa" misleći baš na moju prvu ljubimicu, pa ne napisah, ali eto sada sam morao.
zilikaka zilikaka 08:35 03.02.2022

Re: dodo kanal terapija

Taj pas je bio toliko omiljen i toliko dobar da je do kraja života zaboravila da laje, postala je čovek. NI nalik onim malim nadrkanim kinezerima

Verujem. Možda ima i toga u kakvoj je sredini.
cmix909 cmix909 18:17 03.02.2022

Re: dodo kanal terapija

srdjan.pajic
... Malinoi su poznati i po tome što se izrazito jako vezuju za vlasnika, i čak i da ovaj shvati da ne može takvog psa da drži, ne može nikom ni da ga da, jer bi ovaj jadnik tamo svisnuo (ili ugrizao nekog, pa bi ga uspavali).


Kada sam bio u studentskim godinama moj komsija od preko šezdeset kupio je od nekog Albanca na Kalenicu Šarplaninca od dva i po meseca koji je dobio ime Arči. Za razliku od komsije, bio je nestvarno lep, divalj, nepotkupljiv i odan. Cak ni tog prvog dana mali slobodnjak nije pristajao da uđe u nasu zgradu sa cetiri stana. Najpre je spavao u komsijinoj šupi, a posle na otvorenom, jer je svoju drvenu kucicu ignorisao i po najvecoj zimi.

Vec sa cetiri meseca zabranio je nepoznatima ulazak u dvoriste, a jos ranije se neslavno zavrsio eksperiment s loptom i decom na ulici. Zadnji deo dvorista, dobio je sopstvenu ogradu s kapijom. U pocetku se i sa mnom igrao prilicno grubo, ali je vremenom postajao nezniji, pa sam mogao i da mu uzimam hranu iz usta uprkos pricama da se pripadnicima njegove vrste ne sme ni prilaziti dok jedu. Uzgred, moji i ja smo ga takođe hranili, po sistemu prvo njemu najbolji parcici, a nama sta ostane.

Ocigledno je bilo da mu nije vazno ko je za njega dao novac, pa bih na osnovu toga mogao da izjavim da sam ga ja 'imao', mada bih to ucinio nevoljno, jer je ta rec samo jezicka prinuda. Nisam nikada bio u prilici da prolaznicima u setnji objasnjavam ove finese, jer bi se s najvecim besom ustremljivao na svakoga ko bi (mi) prisao na manje od nekoliko metara. Kada sam ga vodio na masovnu imunizaciju u jednoj kucici na obodu parka kod Pejtona, jedino su njega morali da vakcinisu sa prozora. Pse koji su na njega lajali iza ograda jedva da je primecivao, a bilo mu je ispod casti i da obelezava teritoriju. Nicemu ga nisam 'ucio' (to je vec meni ispod casti), premda je vukao tako snazno da sam se povremeno hvatao za banderu ili kakav znak da se odmorim. Dogodilo se da jednom slucajno nagazim na njegovu krupnu sapu i spontano mu kazem: Izvini!

I sto se laveza tice, sticao sam utisak da su u odnosu na njega drugi psi vise igracke nego ziva bica; tako sam se i vladao – secam se kako sam kroz ogradu mazio potpuno mi nepoznatog Belog Ovčara i stavljao mu prste u usta. No, njegov vanserijski mocan glas, a i samo prisustvo, nisu prijali komsiji apotekaru, jos starijem coveku, takoreci za dom spremnom. Tek sada, posle ovoliko godina, pocinjem da sumnjam da mu je on, u stvari, dva puta pomogao da se oslobodi lanca i odluta. U oba slucaja, pojavljivao se sam nakon visecasovne bezuspesne potrage. Drugi put mu je njuska bila krvava, lezao je na ledu dok sam ga brisao i duboko je uzdahnuo.

S druge strane, pas se dopao izvesnom primitivnom sredovecnom tapetaru iz Batajnice koji je renovirao neke komade namestaja kod tzv. vlasnika i kod mene. Navaljivao je da mu ga proda da bi mu cuvao svinje i zivinu iza kuce. Ta se transakcija mozda ne bi ostvarila da jednoga dana nije otrovan. Kada sam dosao kuci on je nepomicno lezao na travi u zadnjem dvoristu; prethodno je povracao zutu, penastu tecnost. Prisao sam mu, otvorio je oci i iznenada skocio i liznuo me po licu... Popio je ogromnu kolicinu vode, potom je dosao komsija i pozvao veterinara. Pre njegovog dolaska prikacio ga je, onako lezeceg, za lanac, ciji je drugi kraj bio fiksiran za kucicu – za svaki slucaj. Veterinar je bio covek od iskustva, ali nikada nije bio svedok takve transformacije. Stranac u dvoristu je nemocno prisustvovao neverovatnom viseminutnom urlanju i neukrotivom nastojanju zivotno ugrozenog psa da se otkine i napadne uljeza. Nije bilo ni govora o injekciji, ostavio je nekakav lek i otisao.

Bilo mu je nekoliko meseci manje od dve godine kada je zatvoren u gepek automobila i odvezen kao stvar. Tzv. vlasnik ga je pratio do njegovog 'novog doma'. Prethodno sam pozajmio fotoaparat i slikao ga veci broj puta, ali su tuđom greskom snimci osvetljeni i unisteni.

Posle godinu i po dana otisao sam da ga vidim. Bio je sumrak, leteli su helikopteri naokolo, a primitivni tapetar me je nekoliko puta upozorio da me on nece prepoznati. Vezan je, ali ujesce me (kao sto je njegovu sestru) i sl. Otisao sam iza kuce bez njegove pratnje... Kroz nekoliko minuta pojavio se 'gazda'. Svo troje smo imali srecu sto nije nacinio korak ili dva vise, jer se Arči silovito bacio ka njemu.

Uskoro sam ponovo dosao i tada su nacinjene njegove jedine cetiri fotografije. Na trima smo nas dvoje zajedno. Dugo ih nisam posmatrao, ne samo zato sto je vrlo malo licio na sebe iz svoje relativno prijatne zivotne etape. Kada sam otisao tamo i po treci put vise ga nisam mogao videti. Primitivni tapetar ga nije sahranio, stavio ga je u vrecu i gurnuo u Dunav.

freehand freehand 09:09 31.01.2022

Sportski intermeco

Na 18.10, obratiti pažnju na piće, zdravicu i put na koji se spremaju.
Jokara nikakav Srbin i najbolji ambasador koga je ova zemlja imala. Ok, jedan od.



docsumann docsumann 09:19 31.01.2022

Re: Sportski intermeco

Jokara nikakav Srbin i najbolji ambasador koga je ova zemlja imala. Ok, jedan od.


DNVR kanal (sportski kanla iz Denvera) ima srpsku sekciju (Serbian Corner), koju vode naši ljudi Miroslav i Voja. često budu gosti kod ovih domaćina sa glavnog kanala



naravno, glavne zasluge za to ima Aleksandar Vučić i snaga njegove vizije...
freehand freehand 09:26 31.01.2022

Re: Sportski intermeco

naravno, glavne zasluge za to ima Aleksandar Vučić i snaga njegove vizije...

Jeftin pokušaj da se zaslkuge otmu četničkoj organizaciji Kolorada i uspomeni na neumrlog Đenerala. Srami se.
softelectronics_e softelectronics_e 09:36 31.01.2022

Re: Sportski intermeco

freehand
Na 18.10, obratiti pažnju na piće, zdravicu i put na koji se spremaju.
Jokara nikakav Srbin i najbolji ambasador koga je ova zemlja imala. Ok, jedan od.




Jedan je Nikola Jokić!
docsumann docsumann 09:36 31.01.2022

Re: Sportski intermeco

freehand
naravno, glavne zasluge za to ima Aleksandar Vučić i snaga njegove vizije...

Jeftin pokušaj da se zaslkuge otmu četničkoj organizaciji Kolorada i uspomeni na neumrlog Đenerala. Srami se.


samo oni koji grčevito ne žele da znaju otkud Koloradu njegovo ime (ajd u kolo, Rado..., btw) mogu da niječu neupitnu Vučićevu sveprisutnost u svakoj srpskoj svečorbi.
svečorba je tu zbog 4S efekta...
docsumann docsumann 09:37 31.01.2022

Re: Sportski intermeco

softelectronics_e
freehand
Na 18.10, obratiti pažnju na piće, zdravicu i put na koji se spremaju.
Jokara nikakav Srbin i najbolji ambasador koga je ova zemlja imala. Ok, jedan od.




Jedan je Nikola Jokić!


dva su Džokera
softelectronics_e softelectronics_e 09:39 31.01.2022

Re: Sportski intermeco

freehand
naravno, glavne zasluge za to ima Aleksandar Vučić i snaga njegove vizije...

Jeftin pokušaj da se zaslkuge otmu četničkoj organizaciji Kolorada i uspomeni na neumrlog Đenerala. Srami se.

Čekaj!
Pa zar doksumanuti nije četnik?!
freehand freehand 09:42 31.01.2022

Re: Sportski intermeco

docsumann
softelectronics_e
freehand
Na 18.10, obratiti pažnju na piće, zdravicu i put na koji se spremaju.
Jokara nikakav Srbin i najbolji ambasador koga je ova zemlja imala. Ok, jedan od.




Jedan je Nikola Jokić!


dva su Džokera

A koliko ja vidim i razumem onaj ko sad može da osmisli i napravi kvalitetan aranžman u Srbiji za Kolorađane sa obaveznom posetom Somboru - namlatiće pare.
docsumann docsumann 09:54 31.01.2022

Re: Sportski intermeco

softelectronics_e
freehand
naravno, glavne zasluge za to ima Aleksandar Vučić i snaga njegove vizije...

Jeftin pokušaj da se zaslkuge otmu četničkoj organizaciji Kolorada i uspomeni na neumrlog Đenerala. Srami se.

Čekaj!
Pa zar doksumanuti nije četnik?!


ustašoljubac
nikvet pn nikvet pn 10:02 31.01.2022

Re: Sportski intermeco

docsumann

otkud Koloradu njegovo ime (ajd u kolo, Rado..., btw)




Омегито омбре, пратиш ли ово?
freehand freehand 10:03 31.01.2022

Re: Sportski intermeco

docsumann
softelectronics_e
freehand
naravno, glavne zasluge za to ima Aleksandar Vučić i snaga njegove vizije...

Jeftin pokušaj da se zaslkuge otmu četničkoj organizaciji Kolorada i uspomeni na neumrlog Đenerala. Srami se.

Čekaj!
Pa zar doksumanuti nije četnik?!


ustašoljubac


Pusti to, nego šta misliš kako bi ovo prošlo na srbometriji? Ko kaže daima veze sa Jokićem, naravno,kleveće i laže a potpuno je uobičajeno da na poluvremenu NBA utakmica utrčavaju folklori:

docsumann docsumann 10:08 31.01.2022

Re: Sportski intermeco

folklori:


folklor nije država
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:30 31.01.2022

Re: Sportski intermeco

freehand
docsumann
softelectronics_e
freehand
Na 18.10, obratiti pažnju na piće, zdravicu i put na koji se spremaju.
Jokara nikakav Srbin i najbolji ambasador koga je ova zemlja imala. Ok, jedan od.




Jedan je Nikola Jokić!


dva su Džokera

A koliko ja vidim i razumem onaj ko sad može da osmisli i napravi kvalitetan aranžman u Srbiji za Kolorađane sa obaveznom posetom Somboru - namlatiće pare.


Dabre, mi, mauntinmeni se najbolje međusobno kapiramo i ovo ima odličan turistički potencijal, znam bar nekoliko baba koje bi odma posetile Sombor i okolinu i neki dolar ostavile tamo. Osim toga, Jokić je srBski Džeremaja Džonson, nije otišao da igra basket u tamo neke leve timove sa razmaženim i kilavim ravničarima, nego ovde, u planinu, i granične teritorije, gde je uvek bilo najteže da se opstane, i tražilo najjače ljude, zna se.
freehand freehand 20:33 31.01.2022

Re: Sportski intermeco

srdjan.pajic
freehand
docsumann
softelectronics_e
freehand
Na 18.10, obratiti pažnju na piće, zdravicu i put na koji se spremaju.
Jokara nikakav Srbin i najbolji ambasador koga je ova zemlja imala. Ok, jedan od.




Jedan je Nikola Jokić!


dva su Džokera

A koliko ja vidim i razumem onaj ko sad može da osmisli i napravi kvalitetan aranžman u Srbiji za Kolorađane sa obaveznom posetom Somboru - namlatiće pare.


Dabre, mi, mauntinmeni se najbolje međusobno kapiramo i ovo ima odličan turistički potencijal, znam bar nekoliko baba koje odma posetile Sombor i okolinu i neki dolar ostavile tamo. Osim toga, Jokić je srBski Džeremaja Džonson, nije otišoa da igra basket u tamo neke leve timove sa razmaženim ravničarima, nego ovde, u planinu, i granične teritorije, gde je uvek bilo najteže da se opstane, i tražilo najjače ljude, zna se.

Šabane, Srbine - adjd objasni ti gibaničarima ovdašnjim kojima je Jokić loš Srbin ko se i kako hvata u kolo u poluvremenu NBA meča i ko je od Pupina na ovamo Amere naučio da na mapi pokažu gde je Srbija..
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:39 31.01.2022

Re: Sportski intermeco

freehand
srdjan.pajic
freehand
docsumann
softelectronics_e
freehand
Na 18.10, obratiti pažnju na piće, zdravicu i put na koji se spremaju.
Jokara nikakav Srbin i najbolji ambasador koga je ova zemlja imala. Ok, jedan od.




Jedan je Nikola Jokić!


dva su Džokera

A koliko ja vidim i razumem onaj ko sad može da osmisli i napravi kvalitetan aranžman u Srbiji za Kolorađane sa obaveznom posetom Somboru - namlatiće pare.


Dabre, mi, mauntinmeni se najbolje međusobno kapiramo i ovo ima odličan turistički potencijal, znam bar nekoliko baba koje odma posetile Sombor i okolinu i neki dolar ostavile tamo. Osim toga, Jokić je srBski Džeremaja Džonson, nije otišoa da igra basket u tamo neke leve timove sa razmaženim ravničarima, nego ovde, u planinu, i granične teritorije, gde je uvek bilo najteže da se opstane, i tražilo najjače ljude, zna se.

Šabane, Srbine - adjd objasni ti gibaničarima ovdašnjim kojima je Jokić loš Srbin ko se i kako hvata u kolo u poluvremenu NBA meča i ko je od Pupina na ovamo Amere naučio da na mapi pokažu gde je Srbija..


Ne bih umeo da objasnim to tim kolegama, ali na mom srbometru je Jokić na dosta visokom nivou, za razliku od nekih drugih izvikanih kandidata.

edit: Jokić je čak i kod moje starije klinke, koju basket uopšte ne zanima koliko majnkraft, pobrao najveće simpatije kad sam joj pokazao onaj neki video gde on timari svoje konje. Odma je prepoznala talenat, kao i iskrenu ljubav prema njima. Posle sam samo imao poteškoća da je ubedim da to nisu mali konji poniji, nego da je Jokić grdosija od čoveka.

crossover crossover 00:19 01.02.2022

Re: Sportski intermeco

freehand

Pusti to, nego šta misliš kako bi ovo prošlo na srbometriji? Ko kaže daima veze sa Jokićem, naravno,kleveće i laže a potpuno je uobičajeno da na poluvremenu NBA utakmica utrčavaju folklori:


Уобичајено је рецимо у Торонту али се не сећам да је Јокић играо за Рапторсе. Значи изгледа да није само због Јокића него због тога што се та утакмица играла у Милвокију, тамо нема баш мало Срба.
docsumann docsumann 07:20 01.02.2022

Re: Sportski intermeco

jutarnje rolanje...

milisav68 milisav68 10:38 01.02.2022

Re: Sportski intermeco

freehand

Šabane, Srbine - adjd objasni ti gibaničarima ovdašnjim kojima je Jokić loš Srbin ko se i kako hvata u kolo u poluvremenu NBA meča

Po tom merilu ti je Dončić veći Srbin od Jokića.

Inače, nije veliki problem što nije hteo/mogao da igra, već način kako je odjebao ljude koji su ga napravili takvim košarkašem kakav jeste.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana