Društvo| Gost autor| Kultura

Bal vampira, revisited

freehand RSS / 07.02.2022. u 19:41

 

Ovde je prvobitno stajao Yugayin tekst. 

A onda se pojavila ograda od bodljikave žice. 

Prevelika očekivanja stvaraju nepotrebne patnje. 



Komentari (997)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 20:38 09.02.2022

Re: Lived experience

Ih, nema carinika do mađarskog. Ko to nije osetio nema pojma šta je moć uniforme.


Mađarski carinik na Horgošu ti je srpski carinik na Merdare, za 100 godna. Neke rane nikad ne zacele.


mene terao da vadim igračke iz auta a one napakovane do samog krova. Kupovao klincu pa sve da budu u ambalaži. Kaže ima unuka da mu dam jednu. kako bre rođeni jednu kad su sve birane, nemam ni jedan duplikat za trampu.
- VADI!!!

kad sam stigo do pola (a sve vreme se pederski smeje) kaže
- VRAĆAJ!!!
glasom koji zuvuči teraj mi se sa očiju. Nagurati nazad nešto što je bilo spakovano na granici je i u teoriji nemoguće a kamoli u praksi.

NEku godinu ranije žena (u četvrtom, petom mesecu) i ja na granici. Kao što red i običaji nalažu turim deset maraka u pasoš, uze Mađar, pogleda u mene pa u ženu vrati mi deset maraka, pokaza rukom na bebu u stomaku
- Za nju.

jebeš pare al' kuća mu pevala gde čuo i ne čuo.

Zalutao Švabo kamiondžija skoro na mađarsku granicu (ono kad su bili štrajkovi jer su celu smenu skinuli zbog korupcije pa došla sledeća solidarna i zablokirala granicu) žali se kako ne može da pređe. Srbi, Turci i ostali Balkanci već naučili al' Švaba samo cupka. Nađe Austrijanca koji ispred EU 'monitoringuje' pa onako zacrvenjen i zarumenjen mađe rukama kao Italijan i pokušava da objasni kako on kasni i kako je sve to trebalo da bude zavrđeno još juče

A brat Austrijanac (verovatno utaljen od KuK bivših saboraca) samo sleže ramenima u fazonu 'skini mi se bre sa vrata, neću ljude da ljutim'
freehand freehand 20:39 09.02.2022

Re: Lived experience

Ono što ne valja je što nema obaveznog jezika sredine po školama pa su deca prosto odvojena i oni se međusobno sporazumevaju na engleskom,

Zato je milina kad dođeš u Debeljaču pa vidiš da svi znaju oba jezika. Skoro svi, mada mislim da se i ono radikala folira da ne zna baš ništa mađarskog.
maksa83 maksa83 20:39 09.02.2022

Re: Lived experience

Onda maksa laže!
Šta drugo?!

Ištenem čarlivoja ne szar.
mirelarado mirelarado 20:39 09.02.2022

Re: Lived experience

maksa83
'bem ti omladinu! A onoliki roštilj po gradu...

Sto metara niže je To je To!. Baš dobri ćevapi, ali brizle i-zu-va-ju.


Auuu, ovo mora da se proba!
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:42 09.02.2022

Re: Lived experience

Ima, ali se situacija dosta pacifikovala prethodnih godina.


Ma nije stvar u pacifikaciji.
Konkretno, ovi o kojima pričam u opšte nisu bili ratoborni. Kao što je Zili dobro na kraju zaključila, nisu imali prilike da ga nauče po svojim selima, inače sasvim pristojni ljudi. To što su ga imali po školama, možeš da zamisliš kako je to izgledalo po malim sredinama. Pa onda još naletiš na nekog koga škola nije mnogo zanimala...
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:43 09.02.2022

Re: Lived experience

mirelarado
maksa83
'bem ti omladinu! A onoliki roštilj po gradu...

Sto metara niže je To je To!. Baš dobri ćevapi, ali brizle i-zu-va-ju.


Auuu, ovo mora da se proba!


Oni bre postoje bar 11 godina, kako ne znate za njih!
alselone alselone 20:45 09.02.2022

Re: Lived experience

To što su ga imali po školama, možeš da zamisliš kako je to izgledalo po malim sredinama. Pa onda još naletiš na nekog koga škola nije mnogo zanimala...


Meni je uvek bilo čudno da neko baš toliko ne zna jezik pošto je svakodnevni život mnogo komplikovaniji. MIslim da je to u nekom broju slučajeva bio stav a ne sticaj okolnosti.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:50 09.02.2022

Re: Lived experience

MIslim da je to u nekom broju slučajeva bio stav a ne sticaj okolnosti.


Ma stav je kad se folira da ne zna, a živeo je u sredini u kojoj je zarad opstanka ili bar normalnog funkcionisanja morao da ga nauči, makar krišom.
Kada čovek traži pomoć a ne zna verbalno da ti objasni šta mu treba već koristi pantomimu, to nije stav.
Zaista ne zna.
freehand freehand 20:51 09.02.2022

Re: Lived experience

angie01
Ja u Čantaviru, pre 15 dana.


folira se garant,ma ko to bio-ako nije pustinjak,..dodju bre ambasodori na cetiri godine-pa progovore, a nemoraju,imaju svoje posilne,staf,..prevodioce, ove,one...ili strani studenti, a ne neko ko je rodjen ovde,isao u skolu, prodavnicu, slusa svaki dan,...jezik ti sluzi da se sporazumevas-znaci,moras da ga znas-sem ako nisi aca gica.

...pabogtemazo-evomoram dapriznam dasam odgledalaTursku seriju,doduse,zbog Can Yamana,...iposle 51 epizode,uredno znam vise od 50 reci i sve one uobicajene fraze, dobar dan, laku noc, dobro jutro, hvala, mnogo,malo, prijatelj, neprijatelj, znam, ne znam, dobro, lose, slazem se, ne slazem se...i naravno sve romanticne-

Rekao bi čovek da smo zajedno bili i da si ti bolje videla, čula i razumela. A nismo i nisi. Direktor lokalne firme, na moj pokušaj da komuniciram sa gospođom koja tamo radi kaže -"Ja ću, ne razume srpski". Direktor je takođe Mađar, i napričasmo se o istoriji i sadašnjici Čantavira. Ta gospođa svakako nije jedina tamo koja ne zna reč srpskog.
freehand freehand 20:53 09.02.2022

Re: Lived experience

maksa83
Onda maksa laže!
Šta drugo?!

Ištenem čarlivoja ne szar.

Igen.
Čarlivoju lofos.
vcucko vcucko 20:53 09.02.2022

Re: Lived experience

angie01
Ja u Čantaviru, pre 15 dana.


folira se garant,ma ko to bio-ako nije pustinjak,..dodju bre ambasodori na cetiri godine-pa progovore, a nemoraju,imaju svoje posilne,staf,..prevodioce, ove,one...ili strani studenti, a ne neko ko je rodjen ovde,isao u skolu, prodavnicu, slusa svaki dan,...jezik ti sluzi da se sporazumevas-znaci,moras da ga znas-sem ako nisi aca gica.

...pabogtemazo-evomoram dapriznam dasam odgledalaTursku seriju,doduse,zbog Can Yamana,...iposle 51 epizode,uredno znam vise od 50 reci i sve one uobicajene fraze, dobar dan, laku noc, dobro jutro, hvala, mnogo,malo, prijatelj, neprijatelj, znam, ne znam, dobro, lose, slazem se, ne slazem se...i naravno sve romanticne-

Feketić, pre mnogo godina. Još 90-ih. Bio nekim poslom u Vrbasu pa mi rekli idi tamo, džabe cipele u fabričkoj prodavnici.

Dve snaše, očigledno iz istog šora. Jedna parla ne zaklapa, druga ćuti, smeška se i sleže ramenima, ova prva joj kao nešto prevodi.

Sve je do čoveka, nema tu pravila. Neko ne ume da progovori na drugom (stranom) jeziku po kila zlata da mu daš.
alselone alselone 20:54 09.02.2022

Re: Lived experience

Ma stav je kad se folira da ne zna, a živeo je u sredini u kojoj je zarad opstanka ili bar normalnog funkcionisanja morao da ga nauči, makar krišom.
Kada čovek traži pomoć a ne zna verbalno da ti objasni šta mu treba već koristi pantomimu, to nije stav.
Zaista ne zna.

Razumem za te ljude koje spominješ, ti si ih upoznao, nisam ja, nego govorim generalno. Jedan procenat ljudi koje sam ja upoznao a da ne znaju srpski, nisu hteli da ga nauče. Nisu živeli u sred peščare kao pustinjaci nego u razvijenim selima ili gradovima i izabrali su tako. To se prosto osećalo u kućama. Meni je jedan kolega sa fakulteta najdirektnije rekao "moji u _____ ne pričaju srpski", pa je nastavio o tome kako se osećao hendikepiranim pa je morao da uči.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:59 09.02.2022

Re: Lived experience

alselone

Razumem za te ljude koje spominješ, ti si ih upoznao, nisam ja, nego govorim generalno. Jedan procenat ljudi koje sam ja upoznao a da ne znaju srpski, nisu hteli da ga nauče. Nisu živeli u sred peščare kao pustinjaci nego u razvijenim selima ili gradovima i izabrali su tako. To se prosto osećalo u kućama. Meni je jedan kolega sa fakulteta najdirektnije rekao "moji u _____ ne pričaju srpski", pa je nastavio o tome kako se osećao hendikepiranim pa je morao da uči.



O naravno, ima i toga, verovatno i u većem procentu nego ovih o kojima pričam. Zato su i nervirali ovu moju drugaricu Mađaricu :)
A ona je inače dosta držala do svog mađarstva ali nije bila dileja.
maksa83 maksa83 21:07 09.02.2022

Re: Lived experience

Neko ne ume da progovori na drugom (stranom) jeziku po kila zlata da mu daš.

Upravo. I to sam onomad pokušavao da objasnim krkaru.
zilikaka zilikaka 21:19 09.02.2022

Re: Lived experience

maksa83
Neko ne ume da progovori na drugom (stranom) jeziku po kila zlata da mu daš.

Upravo. I to sam onomad pokušavao da objasnim krkaru.

Imam ja kolegu, diplomiro elektrotehniku, ima četreskoju i engleski čita po Vuku.
Provereno znam da je išao na dosta kurseva al džaba.
Doduše, ni maternji srpski mu nije neki.
Rođeni duduk.
zilikaka zilikaka 21:24 09.02.2022

Re: Lived experience

inače sasvim pristojni ljudi.

Mi smo tako putujući zbog posla zaključili da su mešane sredine najbolje. Tu nekako svako od svakog preuzme ono pametno.
Urednost, preduzimljivost, elastičnost...ma tačno ono što njegovima nije jača strana.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:32 09.02.2022

Re: Lived experience

zilikaka

Rođeni duduk.


Ma ima tu i do te neke, kako da kažem, jezičke povodljivosti, čak ne mora drugi jezik da bude u pitanju.
Ja sam na primer povodljiv :)

Staviš me mesec dana dole na jug i ja pola padeža poizbacujem. Staviš me isto toliko u Crnu Goru ili Srpsku, ja govorim skoro čistu ijekavicu.
Učestalo komuniciram sa Hrvatima i već možeš čuti od mene tjedan ili kruh, grah.
Doduše, što sam stariji, ta povodljivost slabi, okoštavam.

Sa druge strane, jedan moj dalji rođak, došao kao momak u Beograd iz Kosjerića negde pred sam Drugi svetski rat. Naživeo se nekih 90+ godina.

Do kraja života je govorio čistom ijekavicom (koja je tamo danas opstala samo u tragovima). Imao si utisak da je juče stigao iz...ne znam, lupam, Mojkovca. Pred kraj života je bio živi fosil, svedok kako se u tom kraju nekada govorilo.



freehand freehand 21:37 09.02.2022

Re: Lived experience

i već možeš čuti od mene tjedan ili kruh.

Ajajajaj...Kupili te za espreso?
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:56 09.02.2022

Re: Lived experience

freehand
i već možeš čuti od mene tjedan ili kruh.

Ajajajaj...Kupili te za espreso?


Pa realno, nisu me kupili. Meni je to maternji.
freehand freehand 22:01 09.02.2022

Re: Lived experience

vrabac_onaj
freehand
i već možeš čuti od mene tjedan ili kruh.

Ajajajaj...Kupili te za espreso?


Pa realno, nisu me kupili. Meni je to maternji.

Realno, svima nam je to maternji. Al iz nekog razloga lumeni misle da je to neka tuđa i ružna reč.
mirelarado mirelarado 22:05 09.02.2022

Re: Lived experience

vrabac_onaj
mirelarado
maksa83
'bem ti omladinu! A onoliki roštilj po gradu...

Sto metara niže je To je To!. Baš dobri ćevapi, ali brizle i-zu-va-ju.


Auuu, ovo mora da se proba!


Oni bre postoje bar 11 godina, kako ne znate za njih!


Bruka, priznajem!
angie01 angie01 22:12 09.02.2022

Re: Lived experience

Rekao bi čovek da smo zajedno bili i da si ti bolje videla, čula i razumela.


ja samo kazem, da ne verujem da bilo ko ne zna jezik sredine u kojoj je rodjen, odrastao i ziveo,makoje druge nacionalnosti bioi jezikgovorio, sem ako nije ziveo u nekom skroz izdvojenom nacinu,gde nije imao prilike, ni potrebe da se sa tim drugim jezikom susrece.

videla sam u Torontu razne nacionalno obelezene krajeve grade-ono,Grcki kvart, Talijanski, Porugalski, Cajna taun,....i tu sa doseljenicima zive njihove bake i deke, koji bukvalno ne izlaze iz svog reJona, citaju svoje lokalne novine na svom jeziku i gledaju svoju televiziju, kupuju u svojim radnjama,...sve ostalo rade deca koja govore i jezik sredine,...nase babe i dede, koji ne govore jezik,kada dodju, kao da su na odsluzenju kazne, jer ne mogu nigde da mrdnu, jer ne znaju da se sporazumevaju,...samo odu do parka sa unucima ito je to.
gedza.73 gedza.73 22:17 09.02.2022

Re: Lived experience

ni maternji srpski mu nije neki.


Braća Japanci po srpski
(inače najbolja verzija Coko, Coko koju sam čuo)





crossover crossover 22:52 09.02.2022

Re: Lived experience

vrabac_onaj
A naletao sam na to i oko Bačke Topole. Mislim, da ih ima koji ne znaju ni da beknu.


Истина. Почетком двехиљадитих један од већих клијената моје бивше фирме била је фирма ТПУ из Бачке Тополе па сам доста времена проводио код њих, и било је не мало запослених Мађара који уопште нису знали српски, и старијих и младих. И доста њих који су се једва спорезумевали на српском. У њиховим робним кућама и продавницама су углавном сви говорили оба језика, то сви се односи на Мађаре, Србе, Хрвате и остале.

Иначе, на њиховом ловачком салашу Каприоло сви Мађари одлично говорили српски. Мени је то једно од топ 5 места за клопу у Србији, јесте мало забачено али је одлично. Није само дивљач, имају и одличну мађарску и интернационалну кухињу.
zaharaga zaharaga 23:36 09.02.2022

Re: Lived experience

alselone
Ne znam da li mi je smešnije što je Deqwan teatralno ušao maskiran u Majkla Mejrsa uz muziku iz Petak 13 što valjda hoće reći da je neuništiv i ipak nije dočekao ni kraj prve runde, ili što ga je omlatio docent elektroenergetike i primenjenog softverskog inžinjerstva.



Šteta što ne možemo te njegove da kažem mogućnosti koristiti u svakodnevnom radu.

Ta konkretna borba koju spomišnješ je stvarno dobra i taj potez kada je uleteo u polugu je po meni vrhunski. Nemam neko preveliko znanje o MMA ali meni je to sjajno.



Kako da ne moze da se iskoristi u svakodnevnom radu takvo znanje, i te kako da moze. Npr, kad on predaje, u amfiteatru tisina, niko ne kasni, niko ne zeva, svi hvataju beleske...
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 23:46 09.02.2022

Re: Lived experience

Ne znam koje su to godine u pitanju i koliko se insistiralo na drugom jeziku.


1998. septembar. pa kako se nije insistiralo . ali me cudi da recimo ja koji ne idem cesto u vojvodinu znam da vecina szente (opstine, sela, ne grada) ne govori srpski. i cak ne vidim u tome neki prevelik problem.

pazi to je prica od onda ali iskreno ne verujem da se ista promenilo.
bene_geserit bene_geserit 00:01 10.02.2022

Re: Lived experience

videla sam u Torontu razne nacionalno obelezene krajeve grade-ono,Grcki kvart, Talijanski, Porugalski, Cajna taun,....i tu sa doseljenicima zive njihove bake i deke, koji bukvalno ne izlaze iz svog reJona, citaju svoje lokalne novine na svom jeziku i gledaju svoju televiziju, kupuju u svojim radnjama,...sve ostalo rade deca koja govore i jezik sredine,...nase babe i dede, koji ne govore jezik,kada dodju, kao da su na odsluzenju kazne, jer ne mogu nigde da mrdnu, jer ne znaju da se sporazumevaju,...samo odu do parka sa unucima ito je to.

Evo iz prakse nekoga kome su se "leteće babe i dede koje ne znaju engleski" u Torontu smenjivale non stop prvih 5 dečjih godina, a i posle samo ne više non-stop i ne više u Torontu.
U Torontu je srpska emigracija dovoljno velika i koncentrisana u određenim delovima grada, tako da babe i dede imaju koliko hoćeš Srba za komunikaciju, kod nas je bilo izađeš u park ispred zgrade i Srba koliko hoćeš. Odeš na plažu leti, tačno se zna gde su Srbi, babe dede društva koliko hoćeš. Kućne posete takođe.
Moji roditelji su uglavnom dolazili oboje zajedno, ćale je kao i obično onaj deo vremena kad ne čuva decu provodio na bajsu špartajući okolo, upoznao je sve moguće i nemoguće rute, pa mi posle pokazivao (a kanjonima po Torontu možeš svašta da obiđeš, da odeš do jezera i da obiđeš pola grada).
Babe su svake godine išle sa nama na Kubu na 2 nedelje (zavisi koja se zatekne), to im je bilo zabavno, tamo nisu morale da čuvaju decu (možda ponekad malo uveče).
U Torontu takođe imaš festival srpskog filma, takođe i pozorišne predstave na srpskom, koncerte srpskih bendova (OK, ne sećam se da smo babe dede vodili na neki koncert, ali u pozorište i bioskop jesmo).
Sve u svemu, uglavnom ih ta 3-4 meseca u Toronu toliko izmore i toliko su puna događanja da zapravo kad se vrate u Srbiju ne žele nigde da mrdu (babe, deka je druga priča), eventualno u banju da se oporave.
pecaros pecaros 00:19 10.02.2022

Re: Lived experience

maksa83
'bem ti omladinu! A onoliki roštilj po gradu...

Sto metara niže je To je To!. Baš dobri ćevapi, ali brizle i-zu-va-ju.


Možda su te brizle OK, ali moram da iznesem koju opservaciju na temu.

Jedan jedini put sam probao brizle u restoranu i to je bilo pripremljeno na žaru. Dobra strana tog načina pripreme je što i od nekog sranja može da napravi jestivu stvar.

Problem sa brizlama je taj što je to žlezda koja postoji samo kod teladi. Kod juneta se ona već skvrči, zarobljena u masi nekakvog masnog tkiva. Kad se to đuture baci na roštilj, tja, možda majstor i napravi nešto.

Pitanje je koliko se danas uopšte kolje telad. Usto, treba imati u vidu da na onoliko tele dobiješ šaku brizli. Kad sam bio klinac, matori je imao nekakvo zanimljivo poznanstvo, povremeno smo dolazili do kvalitetnih brizli. To se pripremalo tako da se dosta dugo krčkalo ogrezlo u masti. E, to je zaista izuvalo.

Da dodam - jednom sam naleteo na brizle u mesari, rek'o da probam, na prvi pogled je teško proceniti šta je tu brizla a šta mast. Naravno, bila je to bačena para.
zaharaga zaharaga 00:19 10.02.2022

Re: Lived experience

zilikaka
Za tebe me već čudi da ne možeš da poveruješ. Ideš li ti igde van tog Zrenjanina?
I ja sam imao Mađara u vojsci koji nije govorio srpski. Uvek ih je bilo a ima ih sada.

Pazi rečeno je doslivno da nisu znali reč srpskog. To je stepen neznanja sa kojim ne možeš da se sporazumeš oko običnih stvari.
Ako pričamo dalje, imaš onan nivo elementarnog sporazumevanja koji su imali svi, pa dalje ide težak govor, pa govor sa mnogo grešaka...do nekih koje mogu u kući da ti ostavim na godinu dana i da nećeš provaliti da im je mađarski maternji.
A da li idem van Zrenjanina?
Do pre par godina bar jednom mesečno tamo na sever. U svakoj radnji su dvojezični, na pijaci isto.
Ono što ne valja je što nema obaveznog jezika sredine po školama pa su deca prosto odvojena i oni se međusobno sporazumevaju na engleskom, ali to su generacije mladih ljudi. Matorci koji su služili s Maksom su mnogo više znali. Posebno jer se u Mađarsku išlo po sir i salamu a ne po sve stvari i poso, kako je posle bilo.
I da, desilo mi se da povezemo tinejžerku stoperku (zato smo je i pokupili, da ne naleti na budalu) iz Čoke ka Senti, pa smo se jedva sprorazumeli gde da je dalje vozimo jer je išla posle u Adu. E, ta mala danas ima oko 25 godina i stvarno ne zna reč srpskog, nije se država pobrinula da nauči.




Ovde ima ljudi koji se bave istorijom, pa ce mozda znati kako je tacno glasio mirovni sporazum nakon prvog svetskog rata. Ja ne tvrdim da znam, ali mislim da, po tom sporazumu, Madjari u Vojvodini i ne moraju da znaju nijedan drugi jezik, da bi normalno ziveli u svojim sredinama.

Ne samo Madjari, nego svi KK narodi. Znaci, novonastale drzave su svakom nasledjenom ili preuzetom narodu bile duzne da obezbede i skolovanje i sve drzavne sluzbe, opstinu, porez, policiju, bolnice, plus stampu, kulturu, itd. na njihovom jeziku. Cehoslovacka izmedju 2 svetska rata imala je 5 zvanicnih jezika.

Tadasnja drzava Jugoslavija, a potom autonomna pokrajina, to su dosta postovale. I zato uopste nije cudno da je bilo Madjara iz Vojvodine koji su znali samo madjarski. To je bilo njihovo pravo, da znaju samo madjarski!

Tada je granica povlacena u velikoj meri plebiscitima, tj. brojanjem krvnih vecinskih zrnaca, sto ce reci, neki su Madjari ostali s juzne strane granice, a neki Srbi sa severne. No, u Madjarskoj do tada nisu imali drzavnu administraciju i sluzbe na srpskom, i nisu se preturili da ih uvedu, dok je drzavna sluzba s juzne strane nove granice vec postojala na madjarskom, pa je nije bilo tesko odrzati.

A sada imamo to sto imamo, koliko od kog naroda ima s koje strane granice.

A drugi je problem s vojskom. Najpametnije bi bilo da one koji ne znaju jezik u vojsku i ne zovu.

angie01 angie01 00:28 10.02.2022

Re: Lived experience

Evo iz prakse nekoga kome su se "leteće babe i dede koje ne znaju engleski"


ovo sto si ti opisao nema nikakve veze sa onim sto sam ja rekla-jer babe i dede,koje dodju da cuvaju unuke,a ne znaju jezik,ne mogu da se sporazumevaju nigde, dok su im deca na poslu,kakve veze sa tim ima zajednicki odlazak na Kubu, voznja bajsem i druzenje sa drugim Srbima tamo?!

obaska sto mi nije jasno, gde je ta plaza na koju odes,a Srba koliko hoces-sem vikendom, kada se sa nekim dogovoris,...isto tako, ne znam gde je taj park, gde ima Srba u izobilju, samo odes, narocito radnim danima, kada je smisao cuvanja unucadi u fulu.
bene_geserit bene_geserit 00:51 10.02.2022

Re: Lived experience

gde je ta plaza na koju odes,a Srba koliko hoces-sem vikendom

Plaža broj 3 na Avendi, to bre zna svaki Srbin iz Toronta.
Naravno da se vikend podrazumeva, jok nego će babe dede (pod uslovom da imaju dozvolu) da voze 1.5-2 sata do plaže i toliko natrag u sred radne nedelje.

Mada smo mi ćesto išli na Maru na severu Simcoa, i kad god možemo u Killbear park (to je još jedno 40 minuta na sever, pa uzmeš noćenje u nekom od onih bad and breakfast ili najmiš vikedicu). A kad dođe septembar (deca krenula u školu, a naša bila mala), tad je najbolje bilo ići na plažu 4 na Avendi, ta je ogromna (a u septembru bude skroz prazna), ima velike plitke delove idealno za malu decu i divlja je pa deka može da se šeta koliko hoće a da mu bude zanimljivo.
Svaki vikend sa lepim vremenom u Torontu je zlata vredan i ne sme da se propusti, imaš ih jedva desetak godišnje.
ne znam gde je taj park, gde ima Srba u izobilju, samo odes, narocito radnim danima, kada je smisao cuvanja unucadi u fulu

Mi smo bili na Young-Englinton-u, najmili stan u nekim ogromnim zgradama. Samo u tih 5-6 zgrada okolo je bilo Srba (i Makedonaca) sa malom decom koliko hoćeš (u smislu npr. desetak porodica sa malom decom pre polaska u školu) a svi su se skupljali (u toku dana, sa unucima) ispred te najveće zgrade gde smo bili. A vikendom ili kad dođemo s posla a još je dan tad smo se skupljali u Sherwood Parku tu blizu.
ovo sto si ti opisao nema nikakve veze sa onim sto sam ja rekla

Pa ima jel si rekla da su babe dede ko u zatvoru, a zapravo im je bilo često zanimljivije nego u Srbiji.
angie01 angie01 01:00 10.02.2022

Re: Lived experience

Plaža broj 3 na Avendi, to bre zna svaki Srbin iz Toronta.


pa koliko je Avenda udaljena od Toronta i koji baba i deda idu sami tamo-kada hoce?

i gde je tu uvek Srba koliko hoces- UVEK,samo oni sa kojima se dogovoris-kao i za bilo koje drugo vidjenje,patamojeodlazak na kafu sa nekim-prodzekt...i ponovo, kakve ovo tacno veze ima sa onim sto sam rekla.

ps-to sa plicakom, zar to nije Vasaga.
bene_geserit bene_geserit 01:09 10.02.2022

Re: Lived experience

to sa plicakom, zar to nije Vasaga

Vasaga je južnije, bliže Barrie-ju i urbanija.
Awenda je severnije i mora da se dosta pešači od parkinga (pogotovo ako odeš na plažu br. 3 ili 4.) pa je divljije i manja gužva.
softelectronics_e softelectronics_e 08:30 10.02.2022

Re: Lived experience

freehand
maksa83
Onda maksa laže!
Šta drugo?!

Ištenem čarlivoja ne szar.

Igen.
Čarlivoju lofos.

Isto i tebi!
softelectronics_e softelectronics_e 08:36 10.02.2022

Re: Lived experience

zilikaka
maksa83
Neko ne ume da progovori na drugom (stranom) jeziku po kila zlata da mu daš.

Upravo. I to sam onomad pokušavao da objasnim krkaru.

Imam ja kolegu, diplomiro elektrotehniku, ima četreskoju i engleski čita po Vuku.
Provereno znam da je išao na dosta kurseva al džaba.
Doduše, ni maternji srpski mu nije neki.
Rođeni duduk.

Oooo, jebote!
Kada ti mašinac kaže da si duduk!
Inače, što reče neko iznad, naravno da postoje ljudi koji, jednostavno, nisu u stanju da prevale, maltene, jednu stranu reč preko jezika.
Vodio neke ljude nekoliko godina po nekom inostranstvu - bilo onih koji za nekoliko godina nisu jednu jedinu reč progovorili ... uan, tu, ... bilo misaona imenica.
Imao sam vremena da takve posmatram i učinilo mi se da postoji neko ograničenje kod njih vezano za ego (i da ih ne bude sramota ako pogreše).
softelectronics_e softelectronics_e 08:41 10.02.2022

Re: Lived experience

crossover
vrabac_onaj
A naletao sam na to i oko Bačke Topole. Mislim, da ih ima koji ne znaju ni da beknu.


Истина. Почетком двехиљадитих један од већих клијената моје бивше фирме била је фирма ТПУ из Бачке Тополе па сам доста времена проводио код њих, и било је не мало запослених Мађара који уопште нису знали српски, и старијих и младих. И доста њих који су се једва спорезумевали на српском. У њиховим робним кућама и продавницама су углавном сви говорили оба језика, то сви се односи на Мађаре, Србе, Хрвате и остале.

Иначе, на њиховом ловачком салашу Каприоло сви Мађари одлично говорили српски. Мени је то једно од топ 5 места за клопу у Србији, јесте мало забачено али је одлично. Није само дивљач, имају и одличну мађарску и интернационалну кухињу.

Salaš stavljen na spisak.
predatortz predatortz 08:45 10.02.2022

Re: Lived experience

имају и одличну мађарску и интернационалну кухињу.


Koja mi je, posle naše, najgotivnija.

Salaš, ako je otvorenog tipa, uzet u razmatranje.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:42 10.02.2022

Re: Lived experience

maksa83
ti ce'mi kazes,..pa imali su u tim razredima na jezicima manjina i Srpski jezik u programu.

Imao sam i ja francuski u programu 8 godina dosta časova nedeljno, pa ga od nas 30 u razredu danas govori nas tačno četvoro - ja, drugar koji je pola švajcarac, i ona moja drugarica kod koje će apacherose da ode na pilates evo sutra časna reč koja je odrasla u Parizu i Tunisu i njen rođeni brat (onaj što ga promaši torta kada gađaju Bernar Anri Levija kome uvek simultano prevodi kada ovaj dođe).




Nisam bila u JENEA (ni na pilatesu kod Maxine drugarice), al mogu da pogledam..


Francuski sam ucila u gimnaziji i bez koriscenja ga i danas razumem, najbolje kad ga pricaju Marokanci i Gvineanci, recimo, a malo losije kad ga pricaju Francuzi.. da pricam francuski mogu samo najosnovnije fraze.


Inace nisam ni duduk ali ni neki izraziti talenat za strane jezike mada ih povrsno/polovicno ili dobro razumem i govorim (pisem) nekoliko.


Zasto ovo pricam, pa oko ove male rasprave o tome kako srpski govore nasi Madjari, Slovaci, Albanci sa Kosova, Slovenci i MakedonciTE.


I zato sto sam kao dete provela svake godine redovno vreme po Backoj (varos na samoj madjarskoj granici), Sremu (kod dede), Banatu (varos na samoj rumunskoj granici).


A pomenula sam na prvoj strani ovog bloga i svog prvog momka Madjara kad mi je bilo 5 godina, elem, naucila sam reci i fraza i fraza madjarskih onako ko od sale samo za vikende boravka, a klinac je znao srpski dok mu je madjarski bio maternji.


Kuca gde sam boravila preko leta je bila s obe strane komsije backi Madjari a pricalo se - malo srbi madjarski a madjari madjarski i srpski (bez rodova i padeza najcesce). Kao sto su i Srbi iz tih sela i varosi znali sto pasivno sto aktivno madjarski da se sporazumevaju medjusobno bez ikakvih problema isto tako i Madjari srpski, neki losije neki bolje.


Sta ocu da kazem - osim ako nije bio stav (nacionalisticke prirode) ili totalni antitalenat + duduk (generalno) - Madjari su znali i govorili srpski jer prosto ne moze da ti ispari iz glave potpuno ono sto ucis u skoli i to sto zivis u Srbiji i okruzen si srpskim jezikom.


Znaci jedno od ta 2, treceg nema.


I vasi prilozi iz JNA se sasvim uklapaju u tu pricu.


Za razliku od vojvodjanskih Madjara koji zive gusto naseljeni u tom delu zemlje prema granici sa Madjarskom ali ne izolovano vec okruzeni i drugim etno-manjinama kao i Srbima iz Vojvodine, Albanci sa Kosova su vec druga prica. Njih ste po JNA (i inace) sretali cesce iz pasivnih i izolovanih krajeva gde se srpski jezik nije govorio ili samo u tragovima. Oni Albanci koji su ziveli sa Srbima, naravno da znaju srpski.


Slovenci u svojoj republici nikakve potrebe za srpskim jezikom nisu imali. Cak su i one starije generacije s obzirom na nepotrebu znanja srpskog jezika - govorili dosta dobro srpski.



PS Evo i Carli je pomenuo jos jednu stavku - ima ljudi koji se stide kad grese - misle da ce im se smejati kad grese na stranom jeziku. Ja imam drugaricu koja je kad je otisla da zivi u Francusku nije znala rec francuskog i nije htela da ga progovori dok ga nije naucila perfektno.


Da perfektno, jer je to bio uslov za upisivanje studija na francuskom (naravno) Univerzitetu - najvisi nivo francuskog za strance.
(A i sama drugarica mi je perfekcionista, jbg. tak'a je po prirodi - zahteva od sebe maksimum..)
softelectronics_e softelectronics_e 09:59 10.02.2022

Re: Lived experience

apacherosepeacock

...


Slovenci u svojoj republici nikakve potrebe za srpskim jezikom nisu imali. Cak su i one starije generacije s obzirom na nepotrebu znanja srpskog jezika - govorili dosta dobro srpski.

Spuštamo se mi, mislim da je bilo 88. ili 89., pokretnim stepenicama u akvarijum u Monte Karlu.
Ugledam (čuo ih kako govore) ja nekoliko Slovenaca koji su išli stepenicam na gore, i uzviknuh - evo ih naši!
A jedan od Slovenaca - nismo mi vaši, mi smo samo svoji.

A ovdašnje budalčine još uvek pričaju o dragom drugu Titi i krepaloj SFRJot.
docsumann docsumann 10:05 10.02.2022

Re: Lived experience

A jedan od Slovenaca - nismo mi vaši, mi smo samo svoji.


88. ili 89


jesi siguran da bi ti isti čovjek, na istom mjesto, to isto rekao i 79.?

al, ok, eto kako jedan primjer sve objašnjava...šta ima tu da se preispituje, reko Slovenac, jbt


predatortz predatortz 10:07 10.02.2022

Re: Lived experience


Spuštamo se mi, mislim da je bilo 88. ili 89., pokretnim stepenicama u akvarijum u Monte Karlu.
Ugledam (čuo ih kako govore) ja nekoliko Slovenaca koji su išli stepenicam na gore, i uzviknuh - evo ih naši!
A jedan od Slovenaca - nismo mi vaši, mi smo samo svoji.


Rerkoh da sam sa slovencima u JNA, a to je upravo period o kom govoriš, bio sasvim ok. Urbani likovi, uvek spremni za dobru zajebanciju.
Sa jednim od njih, Moškonom, sam izgradio baš ono drugarski odnos. I kaže on meni:

Kad završimo sa ovim sranjem, moraš doći kod mene na skijanje. (ćale mu bio neko mudo u Skijaškom savezu u ono doba).

Ja: OK. Rado!

On: Samo, ponesi pasoš!

Ja: OK, poneću.

On: Čekaj, tebi to ne smeta?

Ja: Ne, zašto bi mi smetalo?

On: Zato što Srbi popizde kam mi pomenemo odvajanje.

Ja: Zašto bih pizdeo? Koji ćete nam kurac?

On (zbunjen): Stvarno tako misliš?

Ja: Stvarno.

I, realno, da sam dobio poziv da idem u rat protiv Slovenije, nikad mu se ne bih odazvao. Čemu?



docsumann docsumann 10:14 10.02.2022

Re: Lived experience

predatortz

Spuštamo se mi, mislim da je bilo 88. ili 89., pokretnim stepenicama u akvarijum u Monte Karlu.
Ugledam (čuo ih kako govore) ja nekoliko Slovenaca koji su išli stepenicam na gore, i uzviknuh - evo ih naši!
A jedan od Slovenaca - nismo mi vaši, mi smo samo svoji.


Rerkoh da sam sa slovencima u JNA, a to je upravo period o kom govoriš, bio sasvim ok. Urbani likovi, uvek spremni za dobru zajebanciju.
Sa jednim od njih, Moškonom, sam izgradio baš ono drugarski odnos. I kaže on meni:

Kad završimo sa ovim sranjem, moraš doći kod mene na skijanje. (ćale mu bio neko mudo u Skijaškom savezu u ono doba).

Ja: OK. Rado!

On: Samo, ponesi pasoš!

Ja: OK, poneću.

On: Čekaj, tebi to ne smeta?

Ja: Ne, zašto bi mi smetalo.

On: Zato što Srbi popizde kam mi pomenemo odvajanje.

Ja: Zašto bih pizdeo? Koji ćete nam kurac?

On (zbunjen): Stvarno tako misliš.

Ja: Stvarno.

I, realno, da sam dobio poziv da idem u rat protiv Slovenije, nikad mu se ne bih odazvao. Čemu?


eto, po čarlijevoj logici, taj tvoj JNA drug slovenac bi na osnovu vašeg razgovora trebao da stekne utisak - kak su nam Srbi poručili da se slobodno odcjepimo.

imao sam i ja 3 Slovenca u vodu.
jedan je bio ekstra lik, Škrlj Aleš, rijetko duhovita osoba i pravi ortak. druga dva su bila egositični šupci, da prostite. baš kao tipizirani likovi iz (fiktivnih) viceva o slovencima
angie01 angie01 10:19 10.02.2022

Re: Lived experience

Vasaga je južnije, bliže Barrie-ju i urbanija.
Awenda je severnije


boze, bene,...pa znam gde su i jedno i drugo jezero, isli smo toliko puta,...rekoh samo, zar nije plicak na Vasagi, a ne na Avendi,...s tobom kada covek razmeni par reci, kao da prica u paralelnim nisama.

..btw Vasaga nije urbanija, nego je kicerajski amerikanizovana,...Avenda barem zadrzala taj prirodan smek-valjda je tu neko zasticeno podrucje.

kako god-pojnt mog inicijalnog komentara je bio- da babe i dede koji ne govore jezik, ne mogu da funkcionisu bez prisustva dece- sem vrlo ograniceno, lokalno u radnjama tipa, vodim unuke u park prekoputa i sl....a sve u smislu, da ni drugi ljudi u drugim sredinama, tesko da nisu imali potrebu da nauce jezik sredine u kojoj zive, jer bi naprosto morali da uvek imaju nekog sa sobom ko zna, da bi funkcionisali-sem ako nisu u nekom potpuno izdvojenom sistemu.
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:24 10.02.2022

Re: Lived experience

Uf dobro je, tu je. Ipak ga nije pojeo lav :)
docsumann docsumann 10:26 10.02.2022

Re: Lived experience

Uf dobro je, tu je. Ipak ga nije pojeo lav :)


je l' ovaj što nam je iz grba uteka?


inače, nije zajebancija, kažu da lavče već ima oko 50kg. to bez problema može da savlada nslabiju osobu ili dijete...
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:29 10.02.2022

Re: Lived experience

docsumann
Uf dobro je, tu je. Ipak ga nije pojeo lav :)


je l' ovaj što nam je iz grba uteka?


softelectronics_e softelectronics_e 10:32 10.02.2022

Re: Lived experience

docsumann
A jedan od Slovenaca - nismo mi vaši, mi smo samo svoji.


88. ili 89


jesi siguran da bi ti isti čovjek, na istom mjesto, to isto rekao i 79.?

al, ok, eto kako jedan primjer sve objašnjava...šta ima tu da se preispituje, reko Slovenac, jbt



Šta to jedan primer sve objašnjava?
Ja sam izneo primer koji sam ja doživeo, ti iznesi svoj.
Nema tu nikakvog primera.
Slovenci su ubili svoga predsedničkog kandidata u pola sela koji nije bio za njihovu stvar.
A da ne bi stotinjak vojnika tadašnje JNA.
A da trepnuli nisu.

vrabac_onaj vrabac_onaj 10:33 10.02.2022

Re: Lived experience

docsumann


inače, nije zajebancija, kažu da lavče već ima oko 50kg. to bez problema može da savlada nslabiju osobu ili dijete...


Ma de bre zajebancija, pas od 50 kila nije zajebancija a kamo li mačka.

Ili recimo, prosečna težina evropskog vuka je 40 kila, baš krupni primerci imaju 50.
softelectronics_e softelectronics_e 10:36 10.02.2022

Re: Lived experience

docsumann
...

eto, po čarlijevoj logici, taj tvoj JNA drug slovenac bi na osnovu vašeg razgovora trebao da stekne utisak - kak su nam Srbi poručili da se slobodno odcjepimo.

...

Po kakvoj mojoj logici!?
Ili ti hoćeš da kažeš da nisu jedva čekali da se odcepe.
Nadam se da Srbi nikada više neće biti toliko glupi da ih Slovenci (ili slični regionci) rade kao volove.
Neka Slovenci idu po svom planu.
Oni nisu moja sfera interesovanja, izuzev vremena kada su glupe Srbe vukli dupetom za nos - prodajući im veš mašine stipendiranim cenama od strane države.
predatortz predatortz 10:37 10.02.2022

Re: Lived experience

vrabac_onaj
docsumann


inače, nije zajebancija, kažu da lavče već ima oko 50kg. to bez problema može da savlada nslabiju osobu ili dijete...


Ma de bre zajebancija, pas od 50 kila nije zajbancija a kamo li mačka.

Ili recimo, prosečna težina evropskog vuka je 40 kila, baš krupni primerci imaju 50.


Nama, preko Drine, pre godinu ipo uteko kengur.
Nigde posle ne nađoh vest kako je završio. Verovatno nije preživeo zimu, kerove lutalice...


Sa ranča "Tanasić" u Bijeljini, na kojem se nalazi i mali zoološki vrt, nestao je kengur, a vlasnik ranča obećao je nagradu onome ko ga pronađe,


IZVOR


softelectronics_e softelectronics_e 10:42 10.02.2022

Re: Lived experience

docsumann
Uf dobro je, tu je. Ipak ga nije pojeo lav :)


je l' ovaj što nam je iz grba uteka?


inače, nije zajebancija, kažu da lavče već ima oko 50kg. to bez problema može da savlada nslabiju osobu ili dijete...


Kako li nam je Dritan?
Što činiiii?
Šta je sada sa Krivokapićem? Da li ostaje u politici ili ne?
Kakva je situacija sa Medojevićem, vidim da se on stalno nešto smatra?
softelectronics_e softelectronics_e 10:43 10.02.2022

Re: Lived experience

predatortz
vrabac_onaj
docsumann


inače, nije zajebancija, kažu da lavče već ima oko 50kg. to bez problema može da savlada nslabiju osobu ili dijete...


Ma de bre zajebancija, pas od 50 kila nije zajbancija a kamo li mačka.

Ili recimo, prosečna težina evropskog vuka je 40 kila, baš krupni primerci imaju 50.


Nama, preko Drine, pre godinu ipo uteko kengur.
Nigde posle ne nađoh vest kako je završio. Verovatno nije preživeo zimu, kerove lutalice...


Sa ranča "Tanasić" u Bijeljini, na kojem se nalazi i mali zoološki vrt, nestao je kengur, a vlasnik ranča obećao je nagradu onome ko ga pronađe,


IZVOR



I onda je, zbog tolike nebrige, morao da plati Nolo.
gvozden1 gvozden1 10:43 10.02.2022

Re: Lived experience

Ipak ga nije pojeo lav :)

Možda je on lava, al ćuti.
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:47 10.02.2022

Re: Lived experience

gvozden1
Ipak ga nije pojeo lav :)

Možda je on lava, al ćuti.


Ma kakvi, on je vegan :)
gvozden1 gvozden1 10:52 10.02.2022

Re: Lived experience

vrabac_onaj
gvozden1
Ipak ga nije pojeo lav :)

Možda je on lava, al ćuti.


Ma kakvi, on je vegan :)

Ako mu veruješ....
predatortz predatortz 10:56 10.02.2022

Re: Lived experience

gvozden1
vrabac_onaj
gvozden1
Ipak ga nije pojeo lav :)

Možda je on lava, al ćuti.


Ma kakvi, on je vegan :)

Ako mu veruješ....


Ja verujem da on tuče po trideset ćevapa za obrok, samo nas loži sa tim veganskim forama.


zaharaga zaharaga 11:10 10.02.2022

Re: Lived experience

predatortz
vrabac_onaj
docsumann


inače, nije zajebancija, kažu da lavče već ima oko 50kg. to bez problema može da savlada nslabiju osobu ili dijete...


Ma de bre zajebancija, pas od 50 kila nije zajbancija a kamo li mačka.

Ili recimo, prosečna težina evropskog vuka je 40 kila, baš krupni primerci imaju 50.


Nama, preko Drine, pre godinu ipo uteko kengur.
Nigde posle ne nađoh vest kako je završio. Verovatno nije preživeo zimu, kerove lutalice...


Sa ranča "Tanasić" u Bijeljini, na kojem se nalazi i mali zoološki vrt, nestao je kengur, a vlasnik ranča obećao je nagradu onome ko ga pronađe,


IZVOR




Pre nekog vremena, kazu da je par primeraka volabija (manja vrsta klokana, oko 50cm) uteklo u alpe oko Berna ili tamo negde. I kazu da su nekako i prezivljavali zime, valjda po sumama, vidjali su ih i nakon par godina. Ne znam da li su imali potomstvo, ali mozda i jesu. A mozda su i namerno pusteni, za safari, kad su vec vuci i divokoze pod zastitom.
angie01 angie01 11:33 10.02.2022

Re: Lived experience

maksa83
Neko ne ume da progovori na drugom (stranom) jeziku po kila zlata da mu daš.

Upravo. I to sam onomad pokušavao da objasnim krkaru.


samo sto je drugi par rukava kada negde zivis, a kao ne znas jezik sredine-svako ko je ikada sa nekom agencijom isao na neka duza putovanja, moze da se seti scene, kada grupa ima slobodno vreme, pa se vise od pola ljudi zalepi za vodica, ko da su nedajboze sirocici, ili tek izlegli vrapci, koje mama treba da hrani, jer su zbog nepoznavanja jezika nesposobni da se sami snadju,...ono, prate kada vodic izadje iz hotela,pa oni za njim, s njim odu na plazu, kao bas moraju nesto da ga pitaju i svi se poziciniraju negde oko njega, da bi ga drzali na oku, kad on ustane, ustaju i oni, prate ga ko senka,...o tome vam pricam- ne mozes da zivis normalno u sredini u kojoj ne znas jezik- sem ako nisi bas izdvojen u nekim specificnim okolnostima.
docsumann docsumann 11:59 10.02.2022

Re: Lived experience

vrabac_onaj
docsumann


inače, nije zajebancija, kažu da lavče već ima oko 50kg. to bez problema može da savlada nslabiju osobu ili dijete...


Ma de bre zajebancija, pas od 50 kila nije zajebancija a kamo li mačka.

Ili recimo, prosečna težina evropskog vuka je 40 kila, baš krupni primerci imaju 50.


deokumentovani su slučajevi i za čudovišta od 80+kg.
kod vuka je zajbanio što ti gigantski primjerci budu neproporcionalno uvećani. glava im je dvostruko veća od psa iste veličine, tako da to njegove ubilačke performanse diže na another level.


PS inače, tek sam nedavno provalio i da kangal spada u mološke pse. no, mislim da je tu slučaj kao imkod šarplaninaca, imaš pse koji više naginju lupoidnom tipu (špicolikija njuška) i one koji su više potegli na molose (teška, četvrtasta njuška, sa blagim viškom kože na obrazima)

vrabac_onaj vrabac_onaj 12:10 10.02.2022

Re: Lived experience


deokumentovani su slučajevi i za čudovišta od 80+kg


Pa jesu, ali po Sibiru i Kanadi. Ja rekoh evropski vuk, znači ovaj naš domaći vučko. Mislim da kod nas ipak nema tolikih čudovišta.
Mada đavo bi ga znao...
docsumann docsumann 12:12 10.02.2022

Re: Lived experience

gvozden1
vrabac_onaj
gvozden1
Ipak ga nije pojeo lav :)

Možda je on lava, al ćuti.


Ma kakvi, on je vegan :)

Ako mu veruješ....


docsumann docsumann 12:23 10.02.2022

Re: Lived experience

vrabac_onaj

deokumentovani su slučajevi i za čudovišta od 80+kg


Pa jesu, ali po Sibiru i Kanadi. Ja rekoh evropski vuk, znači ovaj naš domaći vučko. Mislim da kod nas ipak nema tolikih čudovišta.
Mada đavo bi ga znao...


koliko se sjećam, bilo prije nekoliko mjeseci - godinu reportaža o ulovljenom takvom čudovištu u e-medijima, sa sve slikom odstrijeljenog primjerka.

ne znam koliko je vjerovati ovim medijima, al našao sam tu vijest - LINK
docsumann docsumann 12:25 10.02.2022

Re: Lived experience

softelectronics_e
docsumann
Uf dobro je, tu je. Ipak ga nije pojeo lav :)


je l' ovaj što nam je iz grba uteka?


inače, nije zajebancija, kažu da lavče već ima oko 50kg. to bez problema može da savlada nslabiju osobu ili dijete...


Kako li nam je Dritan?
Što činiiii?
Šta je sada sa Krivokapićem? Da li ostaje u politici ili ne?
Kakva je situacija sa Medojevićem, vidim da se on stalno nešto smatra?


pomalo jadan, đe trčiš?
vrabac_onaj vrabac_onaj 12:39 10.02.2022

Re: Lived experience

docsumann


koliko se sjećam, bilo prije nekoliko mjeseci - godinu reportaža o ulovljenom takvom čudovištu u e-medijima, sa sve slikom odstrijeljenog primjerka.

ne znam koliko je vjerovati ovim medijima, al našao sam tu vijest - LINK


Zlatiborska idila :)

Pa da, ako se među nama s vremena na vreme pojavi neki Divac, što ne bi i među vukovima.
gvozden1 gvozden1 12:48 10.02.2022

Re: Lived experience


Zlatiborska idila

Ima tih zveri sve više.
Sećam se mnogo puta prepričavanja priče o nekoj hajci na vuka, koja se dešavala ko zna kad, ali smo je mi deca uvek slušali sa pažnjom, i ponavljanja druge priče za Jovanjdan (o tome sam pisao) od strane dolibaše.

I to su bili jedini slučajevi u kojima se vuk vezivo za moj kraj.
Nezamislivo je bilo, do pre koju godinu, da se on pojavi.

A sad ga viđaju, čak i komšija koji nije lovac, išao čovek u svoju njivu, i nabasa na vuka jbt!

docsumann docsumann 13:02 10.02.2022

Re: Lived experience

Pa da, ako se među nama s vremena na vreme pojavi neki Divac, što ne bi i među vukovima.


upravo to htjedoh da prokomentarišem.
naravno, da bi ozbiljnije računao na pojavu takvih goriostastnih izuzetaka moraš imati široku bazu.

ako je broj vukova generalno u porastu, raste i vjerovatnoća pojave takvog jednog primjerka.

a što se Divca tiče, zanimljiva mi bila vijest da su od 10 najboljih skakača u NBA, sedmorica Evropljani.
pored toga, možda još interesantnije je i koliko centara (standardnih u prvoj petorci svojih tmova) dolazi iz ex-yu.
Jokić, Vučević, Zubac, Nurkić... očigledno da na centarskim pozicijama bijeli igrači imaju više toga da pokažu nego na bekovskim ili krilnim.
slično je i u NFL-u, najviše bijelih igrača ćeš naći međ ofanzivnim linijašima.
vcucko vcucko 14:13 10.02.2022

Re: Lived experience

docsumann
A jedan od Slovenaca - nismo mi vaši, mi smo samo svoji.


88. ili 89


jesi siguran da bi ti isti čovjek, na istom mjesto, to isto rekao i 79.?


Isti čovek apsolutno bi. I '79. i '69.

Neki drugi možda ne bi?
docsumann docsumann 14:26 10.02.2022

Re: Lived experience

vcucko
docsumann
A jedan od Slovenaca - nismo mi vaši, mi smo samo svoji.


88. ili 89


jesi siguran da bi ti isti čovjek, na istom mjesto, to isto rekao i 79.?


Isti čovek apsolutno bi. I '79. i '69.

Neki drugi možda ne bi?


heh ovo kao problematika iz mehanike fluida.

tj. jedan način je da sistem posmatraš tako što pratiš jedan te isti djelić fluida (kapljicu, česticu, mol, atom...) kako mjenja svoje karakteristike (pritisak, brzinu, temperaturu...) kroz prostor i vrijeme, a drugi da fiksiraš tačku u prostoru i pratiš promjene fluida u njoj.

no, da se vratimo na dinamiku Slovenaca. ništa ne isključuje nit ukazuje na to da li je dotični Janez mjenjao svoj stav kroz vrijeme ili je oduvijek bio neakav slovenački nacionalist, s istim pogledom na SFRJ.

mož biti jedno, a mož bit i drugo.
baš kao što i međ Srbima bilo onih koji su slavu počeli da slave s dolaskom Slobodana na vlast.
softelectronics_e softelectronics_e 14:33 10.02.2022

Re: Lived experience

docsumann
vcucko
docsumann
A jedan od Slovenaca - nismo mi vaši, mi smo samo svoji.


88. ili 89


jesi siguran da bi ti isti čovjek, na istom mjesto, to isto rekao i 79.?


Isti čovek apsolutno bi. I '79. i '69.

Neki drugi možda ne bi?


heh ovo kao problematika iz mehanike fluida.

tj. jedan način je da sistem posmatraš tako što pratiš jedan te isti djelić fluida (kaplicu, mol, atom...) kako mjenja svoje karakteristike )pritisak, brzinu, temperaturu...) kroz prostor i vrijeme, a drugi da fiksiraš tačku u prostoru i pratiš promjene fluida u njoj.

no, da se vratimo na dinamiku Slovenaca. ništa ne isključuje nit ukazuje na to da li je dotični Janez mjenjao svoj stav kroz vrijeme ili je oduvijek bio neakav slovenački nacionalist, s istim pogledom na SFRJ.

Nije (baš taj) dotični Janez (toliko) bitan - da bi posmatrali njegovu dinamiku (fluida).
Vraćam se sa nekom ekipom iz Češke, baš, preko Slovenije, tih godina.
Prešli granicu i neko reče - ehhh, da konačno (jer smo pili danima neki bućkuriš) popijemo pravu kafu.
Na to će neko, još ćeš da pričekaš, jebeš slovenačku kafu.
Naravno, ja Slovencima ništa ne predbacujem, izuzev onoga silnog pljuvanja po Srbima, kada su se udružili sa ustašama.
Šta im je to trebalo?
Srtbi nisu imali nikakvih nesporazuma sa njima.
I naravno, onome što su angažovali strane plaćenike koji su nemilosrdno pobili mladiće koji su tada bili na službi u JNA.
No, praviti se da se to nije dogodilo, mogu, samo, teške budalčine.
docsumann docsumann 15:01 10.02.2022

Re: Lived experience

Srtbi nisu imali nikakvih nesporazuma sa njima.


naravno da nisu.
problem je nastao na relaciji slovenačko vs srpsko (komunističko) rukovodstvo, što se kasnije internom političkom propagandom (za sopstveno pučanstvo) prenjelo na narod.
pa su onda počele prozivke za bečke konjušare, ne kupujmpo slovenačko, itd...no, ti se svega toga vjerovatno ne sjećaš, bio si premlad.
docsumann docsumann 15:04 10.02.2022

Re: Lived experience


pajke i ja imamo istu ekipu ortaka iz BG-a.
to su ronicoi, koji su ujedno bili i srpski reprezentativci u podvodnom hokeju.
e, oni su mi pričali, tamo neke 97-98 da su u Sloveniji uvijek bili posebno dobro primljeni (mimo drugog svijeta) na ta njihova underwater hockey takmičenja.
softelectronics_e softelectronics_e 15:16 10.02.2022

Re: Lived experience

docsumann
Srtbi nisu imali nikakvih nesporazuma sa njima.


naravno da nisu.
problem je nastao na relaciji slovenačko vs srpsko (komunističko) rukovodstvo, što se kasnije internom političkom propagandom (za sopstveno pučanstvo) prenjelo na narod.
pa su onda počele prozivke za bečke konjušare, ne kupujmpo slovenačko, itd...no, ti se svega toga vjerovatno ne sjećaš, bio si premlad.

Ti se samo toga sećaš?!
A Slovenci, pre toga, nisu ništa rekli?
Nego baš Srbi prvi počeli?
alselone alselone 15:16 10.02.2022

Re: Lived experience

gvozden1
vrabac_onaj
gvozden1
Ipak ga nije pojeo lav :)

Možda je on lava, al ćuti.


Ma kakvi, on je vegan :)

Ako mu veruješ....


Da viš kolki je i da ti kaže da mu je to od jabuka, posumnjao mu dvaput.

- Najo sam se jabuka i malo sangejzinga i zato mi je biceps ko butina
softelectronics_e softelectronics_e 15:16 10.02.2022

Re: Lived experience

docsumann

pajke i ja imamo istu ekipu ortaka iz BG-a.
to su ronicoi, koji su ujedno bili i srpski reprezentativci u podvodnom hokeju.
e, oni su mi pričali, tamo neke 97-98 da su u Sloveniji uvijek bili posebno dobro primljeni (mimo drugog svijeta) na ta njihova underwater hockey takmičenja.

Ih!
docsumann docsumann 15:24 10.02.2022

Re: Lived experience

softelectronics_e
docsumann
Srtbi nisu imali nikakvih nesporazuma sa njima.


naravno da nisu.
problem je nastao na relaciji slovenačko vs srpsko (komunističko) rukovodstvo, što se kasnije internom političkom propagandom (za sopstveno pučanstvo) prenjelo na narod.
pa su onda počele prozivke za bečke konjušare, ne kupujmpo slovenačko, itd...no, ti se svega toga vjerovatno ne sjećaš, bio si premlad.

Ti se samo toga sećaš?!
A Slovenci, pre toga, nisu ništa rekli?
Nego baš Srbi prvi počeli?


imam utisak da ti ponavljaš jedan te isti odgovor dok ne ubodeš pravo pitanje.

jer ako iole pažljivije čitaš moj komentar, vidio bi da tu nikakve hronologije i vremenskih repera nema. u smislu ko je prvi rekao - govno.

al kad već pokrećeš to pitanje, evo iskreno, ja se, sem te slovenačke oficijelne secesionističke politike i poziva na višestranačje, ne sjećam navoda iz njihovih medija u sličnom smislu.
ne kažem da ih nije bilo, samo ne znam kako su glasili ako ih je bilo.


EDIT: a imao sam priliku da držim u rukama nekoliko brojeva Mladine. komšija je bio jedan od osnivača prve crnogorske demokratske stranke (slične DS u Srbiji), pa je dobijao i primjerke Mladine. opasan defetista. i dobar komšija, pokoj mu duši
docsumann docsumann 15:27 10.02.2022

Re: Lived experience

alselone
gvozden1
vrabac_onaj
gvozden1
Ipak ga nije pojeo lav :)

Možda je on lava, al ćuti.


Ma kakvi, on je vegan :)

Ako mu veruješ....


Da viš kolki je i da ti kaže da mu je to od jabuka, posumnjao mu dvaput.

- Najo sam se jabuka i malo sangejzinga i zato mi je biceps ko butina




majko, daj nam sunca
da braco pobunca


ma, ne dižem tegove već nekolike godine, a i bojim se da više i neću nikad (više).
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:47 10.02.2022

Re: Lived experience

docsumann docsumann 18:36 10.02.2022

Re: Lived experience

vrabac_onaj
Uhvatli lavića!





jesu, sreća i naša i njegova. kažu da je vidno izgladnio.



nego, da se vratim na lupoidne i mološke tipove ovčara (šarplaninci).
lupoidni tip je stariji (izvorniji), i u njemu je utkana žestina, izdržljivost i otpornost rasa
od pozntih tipova šarplaninaca ovo bi recimo bili izvorni Murdž i Medov




mološka krv se je stečena kasnije, a njom je pas dobio na veličini, snazi i jačini ugriza.
u narodu je ovaj tip bio poznatiji kao Karabaš. tursko ime sugeriše i srodstvo sa Kangalom, Srednjeazijskim ovčarom i Alabajem

vrabac_onaj vrabac_onaj 19:56 10.02.2022

Re: Lived experience

docsumann

nego, da se vratim na lupoidne i mološke tipove ovčara (šarplaninci).
lupoidni tip je stariji (izvorniji), i u njemu je utkana žestina, izdržljivost i otpornost rasa
od pozntih tipova šarplaninaca ovo bi recimo bili izvorni Murdž i Medov




mološka krv se je stečena kasnije, a njom je pas dobio na veličini, snazi i jačini ugriza.
u narodu je ovaj tip bio poznatiji kao Karabaš. tursko ime sugeriše i srodstvo sa Kangalom, Srednjeazijskim ovčarom i Alabajem



Ja više volim tu stariju, vitkiju i hitriju verziju. E sad, ja nisam neki poznavaoc ali čovek koji bi trebalo da se dobro razume mi reče da je ta krupnija verzija dobijena ukrštanjem sa kavkaskim ovčarom pre svega. I da je to rađeno relativno skoro, čitaj tokom druge polovine 20. veka po JNA odgajivačnicama (kavkasci su bila bratska pomoć iz Rusije tj. SSSR). Ja pošto kupio po toliko i prodao, kažem nisam stručan.

Nego, kada smo kod šarplaninca, sad u subotu, dok sam šetao buvaru dole kod hale Pionir, sam video jednog od najlepših pasa koje sam video u životu. Majka irski seter a otac šarplaninac.
Pokupio na ćaleta i veličinu i krupnoću i oblik glave a krzno i boju krzna na kevu.
Što bi se reklo, riđ ko Irac :)

Prelep, ali prelep pas. A ogroman, ja ga nešto mazio i on onako da mi se očeše o noge celim telom i ladno me oborio

zilikaka zilikaka 19:57 10.02.2022

Re: Lived experience

Oooo, jebote!
Kada ti mašinac kaže da si duduk!


Zli čoveče, više puta sam ti pristojno rekla da se prođeš i mene i mojih komentara, naročito posle onog slučaja sa decom.

Stvarno mi je dosta, prevršilo meru.
Ti srama nemaš a svoju zlobu ludački uporno plasiraš i toksičnost uvijaš u oblande navodne blentavosti.

Do sada sam te izbegavala na svaki način ali ne daje rezultate.
Sada ću prvi put tražiti i instalirati onu skriptu koja će te bar u ovoj inkarnaciji za mene učiniti nevidljivim, i onemogućiću sve tvoje eventualne pokušaje komentarisanja na blogovima koje ja budem objavila.
nikvet pn nikvet pn 22:05 10.02.2022

Re: Lived experience

Тако је Врабац. Изворни радни тип шрпл је лакши, спретнији; спакован, паметан. Појединце памтим као праву псећу аристократију, напросто савршенство. То је базно одржавала војска и чобани. Онда су дошли гастоси и приградски богатуни који су тражњу усмерили на што веће то боље. Одгајивачнице, не ЈНА, одговориле су тајним упливом кавкасца и понудили - мечку. То је разграбљено и на изложбама етаблирано. Тако је дебилитет молоса још једну, овога пута најсјајнију домаћу расу одвео низбрдо. Пок.професор ВФ Слободан Павловић звани Џокеј свакако се преврће у гробу. Но ипак, ван рефлектора и даље нађе се покоји баја господскога сјаја у очима.
freehand freehand 22:19 10.02.2022

Re: Lived experience

vrabac_onaj
docsumann


koliko se sjećam, bilo prije nekoliko mjeseci - godinu reportaža o ulovljenom takvom čudovištu u e-medijima, sa sve slikom odstrijeljenog primjerka.

ne znam koliko je vjerovati ovim medijima, al našao sam tu vijest - LINK


Zlatiborska idila :)

Pa da, ako se među nama s vremena na vreme pojavi neki Divac, što ne bi i među vukovima.

Ljudi se povlače, zveri dolaze. Ovoga puta mislim na prave i ljude i prave zveri. Priča mi danas prijatelj da u selu u kome je rođen, na Goliji, a gde je nekad bilo desetina dece po koje je kombi dolazio da ih vozi u školu sad više nikoga nema a da ješuma piojela mnogo njiva i obradive zemlje. to je prirodan proces, i dešava se u čitavoj Srbiji sem tamo gde su žičare i skijališta a bogami i beton pojeli prirodu..
freehand freehand 22:21 10.02.2022

Re: Lived experience

zilikaka
Oooo, jebote!
Kada ti mašinac kaže da si duduk!


Zli čoveče, više puta sam ti pristojno rekla da se prođeš i mene i mojih komentara, naročito posle onog slučaja sa decom.

Stvarno mi je dosta, prevršilo meru.
Ti srama nemaš a svoju zlobu ludački uporno plasiraš i toksičnost uvijaš u oblande navodne blentavosti.

Do sada sam te izbegavala na svaki način ali ne daje rezultate.
Sada ću prvi put tražiti i instalirati onu skriptu koja će te bar u ovoj inkarnaciji za mene učiniti nevidljivim, i onemogućiću sve tvoje eventualne pokušaje komentarisanja na blogovima koje ja budem objavila.

Ne obraćaj pažnju, baljezgar je na ivici da bude skriptovan za sve, bar tamo gde ja mogu o tome da odlučim.
freehand freehand 22:28 10.02.2022

Re: Lived experience

imao sam i ja 3 Slovenca u vodu.
jedan je bio ekstra lik, Škrlj Aleš, rijetko duhovita osoba i pravi ortak. druga dva su bila egositični šupci, da prostite. baš kao tipizirani likovi iz (fiktivnih) viceva o slovencima

Ja sam ih imao puno, al jedan zaslužuje posebnu pažnju: vraćamo se iz grada, upadamo u spavaonu a pijani Janez spava poleđuške. U jednoj ruci pimpek, u drugoj maramica...
E sad, priča mi možda bila krajnje prizemna ili čak i ispod toga, da taj janez nije bio potonji premijer Slovenije.
Da sam tada imao fotoaparat i sačuvao tu fotku sad bih bio bogat čovek. Grabili bi se ko će više da plati.
bene_geserit bene_geserit 22:42 10.02.2022

Re: Lived experience

U jednoj ruci pimpek, u drugoj maramica...
E sad, priča mi možda bila krajnje prizemna ili čak i ispod toga, da taj janez nije bio potonji premijer Slovenije.

Naravoučenije - političari su drkadžije ?
freehand freehand 22:48 10.02.2022

Re: Lived experience

bene_geserit
U jednoj ruci pimpek, u drugoj maramica...
E sad, priča mi možda bila krajnje prizemna ili čak i ispod toga, da taj janez nije bio potonji premijer Slovenije.

Naravoučenije - političari su drkadžije ?

Nema naravoučenija. Al svako može sebi da napravi neko. Moje bi bilo da tehnologija uvek kasni za životom. Ali, opet - da sam ja tada imao mobilni imalo bi ga jopš njih pet-šest u grupi koja je upala u tu spavaonu, a onda svi znamo da je vrednost slike u njenoj jedinstvenosti.
a verovatno ni drkadžija ne bi stigao tu gde je stigao.
alselone alselone 22:54 10.02.2022

Re: Lived experience

Da si ti imao mobilni, imao bi i on siroma, pa nebi ostao tako samonedojeban.
freehand freehand 22:59 10.02.2022

Re: Lived experience

alselone
Da si ti imao mobilni, imao bi i on siroma, pa nebi ostao tako samonedojeban.

U tome ne vidim mnogo smisla, sem u varijanti njegovog selfija na Instagramu svakako bi mi sjhebao biznis plan
crossover crossover 03:32 11.02.2022

Re: Lived experience

predatortz
имају и одличну мађарску и интернационалну кухињу.


Koja mi je, posle naše, najgotivnija.

Salaš, ako je otvorenog tipa, uzet u razmatranje.


Јесте, отвореног је типа, једино викендом зна да буде пуно гостију али домаћини се баш потруде да све некако спакују. И ја много волим мађарску кухињу, једна од најбољих.
nikvet pn nikvet pn 09:32 11.02.2022

Re: Lived experience

maksa83

Veruj nije to ni prva ni poslednja stvar u koju neće poverovati neko ko nije bio u JNA i bio bućnut u savršen slučajni uzorak pok. SFRJ.




Нема тог писца или сценаристе који би тако раскошне ликове саставио у један комад
predatortz predatortz 09:39 11.02.2022

Re: Lived experience

Нема тог писца или сценаристе који би тако раскошне ликове саставио у један комад


Ide gušter kroz kasarnu u Nišu, neki plavac nije bio sa mnom u brigadi, pijan k'o dupe i dere se koliko ga grlo nosi:

Ja sam Kalabić, meni niko ništa ne može!


Dotrča neki stariji vodnik, predinfarktno stanje, grč na licu i dreknu:

Kako se zoveš, koja si četa?

Ovaj, mrtav ladan:

Meho Kalabić, iz Ključa!



Mi se pišamo od smeha, onaj vodnik 'oće da mre, ne zna šta da radi sa pijanom budalom.





freehand freehand 09:43 11.02.2022

Re: Lived experience

predatortz
Нема тог писца или сценаристе који би тако раскошне ликове саставио у један комад


Ide gušter kroz kasarnu u Nišu, neki plavac nije bio sa mnom u brigadi, pijan k'o dupe i dere se koliko ga grlo nosi:

Ja sam Kalabić, meni niko ništa ne može!


Dotrča neki stariji vodnik, predinfarktno stanje, grč na licu i dreknu:

Kako se zoveš, koja si četa?

Ovaj, mrtav ladan:

Meho Kalabić, iz Ključa!



Mi se pišamo od smeha, onaj vodnik 'oće da mre, ne zna šta da radi sa pijanom budalom.






Radio Pančevu je godinama, od početka osamdesetih, svake nove godine stizala čestitka koju su potpisivali Miloš Obrenović i Kralj Petar.
Prvi je u gradu poznatnkao Daba, drugi je širom Jugoslavije bio poznat kao glumac.
docsumann docsumann 10:41 11.02.2022

Re: Lived experience

Тако је дебилитет молоса још једну, овога пута најсјајнију домаћу расу одвео низбрдо.


objection, molosi su zakon!

ako želiš hiper snažnog psa moraš mu dosuti (malo) mološke krvi.

dosta zemalja ima svog mastifa (molosa). najpoznatiji su svakako tibetanski (kao najizvorniji), engleski (najstariji klasifikovani), napuljski, francuski (bordojška doga), japanski (tosa inu), braziliski (fila brazilijero), južnoafrički (borebal), kanarski ... španci čak imaju još dva - španski, pirinesjki...neki su više otišli na ovčare (bernski, pirinejski, španski...), neki su ostali klasični psi čuvari

mislim da je kod nas najmanje poznat korejski. dosta podsjeća na napuljskog...

nikvet pn nikvet pn 11:02 11.02.2022

Re: Lived experience

docsumann

ako želiš hiper snažnog psa moraš mu dosuti (malo) mološke krvi.


Не спорим. Као што и ти, претпостављам, уочаваш да су физичке и интелектуалне способности молоса у озбиљном раскораку
docsumann docsumann 12:12 11.02.2022

Re: Lived experience

nikvet pn
docsumann

ako želiš hiper snažnog psa moraš mu dosuti (malo) mološke krvi.


Не спорим. Као што и ти, претпостављам, уочаваш да су физичке и интелектуалне способности молоса у озбиљном раскораку


misliš, mora biti glup kad je već jak.

naravno da se ne slažem
alselone alselone 08:56 12.02.2022

Re: Lived experience

U tome ne vidim mnogo smisla, sem u varijanti njegovog selfija na Instagramu svakako bi mi sjhebao biznis plan

Pustio bi video, ne bi verglao u prazno i umorio se pa zaspo.
milisav68 milisav68 11:36 09.02.2022

Na ovom mestu

Ovde je prvobitno stajao Yugayin tekst.

A onda se pojavila ograda od bodljikave žice.

Prevelika očekivanja stvaraju nepotrebne patnje.

Da na moj ne dolaze srboćiliričnihrišćani.
milisav68 milisav68 12:14 09.02.2022

Re: Na ovom mestu

alselone alselone 12:24 09.02.2022

Re: Na ovom mestu

Zona sumraka

nikvet pn nikvet pn 13:12 09.02.2022

Re: Na ovom mestu

freehand

Ovde je prvobitno stajao Yugayin tekst.

A onda se pojavila ograda od bodljikave žice.



Немојмо на неистинама конструисати.



u junu 2015. a izgradnja je počela u julu iste godine. U septembru je završena


Ово припада логору, затвору, тору, лудаји... а не добрим суседима. Је ли допуштено да се ограђен осети увређен?

Онда неко с оне стране бодљикаве ограде маше јуху како нам лепооо...! (Циљам јавни, не породични део приче). А неко с ове стране - злонамеран наравно - осети зрнo цинизма? Или није допуштено да примети?

Па затим извештај о јавној еуфорији за коју ће понеко са ове стране - злонамеран свакако - приметити да је то иста Шешељева реторика с разликом што излази из председничке палате.

И домаћица се чуди што овдашња публика комшијском хипернационализму не аплаудира него се нешто опире и негодује? Додуше не сва, делу публике не смета и у жицу да се утера. То су добри Срби за разлику од ових других увређених каканих.

Све ово запажено пристојно бих прећутао да домаћица није у основи заиста лепу причу онако узгред загадила пребројавањем еритроцита. Управо то је најгоре у целој ситуацији: та лакоћа, лежерност, напросто нормалност пљувања српства са западне стране. Као кад на Н1 крене прилог ХРТ о рецимо парковима и узгред бар шест пута се помене србоћетнићка агресија и пар пута геноцид-Сребреница, онако успут. Е па није тако дећки. Можда то некога вређа? Прво здрав разум а потом ето и србохришћане ћириличаре. Оно прво зове се сецесија а геноцид је Олуја.

Но добро, свако ваљда има право да се се осети увређеним на нешто и да то пристојно искаже. Или можда нема?

У праву је Зили - неспоразум. Са западне стране пљуцкају се формом, србохришћани ћириличари бране се суштином.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana