Istorija| Na današnji dan

Zrno crvenila

jinks RSS / 02.03.2022. u 13:22

zc1.jpg

Poznati filozof je još davne 1800. godine rekao kako zrno peska može vekovima u budućnosti da izazove uspon ili pad čitavog jednog carstva. Radi se, naravno, o do sada bezbroj puta pominjanom „Efektu leptira" (po kome insekt mašući krilima na udaljenom rajskom ostrvu može da izazove nasumičan sunčani dan na Kopaoniku), ali da li je tako nešto moguće i u nedokučivim vrtlozima istorije, od kojih jednom možda upravo sada i sami svedočimo.

Odnosno, da li sudbina generacija stvarno može da zavisi od toga da li će se jedna naizgled neprimetna trun otkotrljati na levu ili na desnu stranu istorije. Po nekima, tako nešto uopšte nije nemoguće, gde se pomenutoj tezi u prilog daju i mnogi primeri:

• Početkom 1900-tih anonimni mladi slikar u pokušaju prijavljivao se na prijemni ispit Bečke akademije finih umetnosti u dva navrata, i oba puta bio dobijen. Veruje se da bi u slučaju da je u nekom od pokušaja i uspeo istorija bila "uskraćena" za jednog od najvećih zločinaca - Adolfa Hitlera, ko je upravo i bio gorepomenuti student pokušaju. Odnosno, da bi uspešan upis usmerio mladog Adolfa na neku potpuno drugu stranu.

• Pad Berlinskog zida može se pripisati slučajnoj brljotini istočnonemačkog aparatčika, koji je potpuno nepripremljen došao na TV da pročita dekret o novom viznom režimu sa inostranstvom. I umesto da pročita kako država od tog dana odobrava slobodan režim putovanja u inostranstvo, naravno, pod ograničenjima u vezi trajanja puta, količine novca koja se iznosi, kao i uz i dalje ozbiljne uslove za dobijanje vize, on je pročitao: "Država od danas odobrava slobodan režim puta u inostranstvo". I stao. Na pitanje voditelja od kada pomenuta mera stupa na snagu, državni službenik je, pošto izgleda da uopšte i nije imao pojma o tome šta dalje piše na papiru, zbunjeno odgovorio: "Pa ... koliko sam upoznat, od ovog trenutka". Nakon čega je lavina ljudi krenula ka Zapadnom Berlinu, i Berlinskom zidu koji je iste večeri srušen.

• Atentat u Sarajevu se takođe može pripisati slučajnom spletu okolnosti, pošto je centralni pokušaj u stvari bio neuspešan. Nakon toga, kao i nekoliko sati provedenih na sigurnom, Ferdinand je insistirao da kolima bez nekakve posebne pratnje poseti u bolnici ranjene u prvom pokušaju atentata. Za to je vreme Princip (ko je predstavljao rezervnu varijantu u čitavoj priči) besciljno lutao sarajevskim ulicama, i na svoje zaprepašćenje video automobil sa nadvojvodom kako prolazi tik pored njega. Kada je povrh svega automobil stao i krenuo da mili u rikverc upravo prema Principu, sudbina K&K monarhije je bila zapečaćena. Što znači da šofer nije skrenuo u pogrešnu ulicu na putu za bolnicu, kao i da nije pokušao da ispravi grešku mileći u rikverc, da ni atentata verovatno ne bi ni bilo.

Ipak, da se vratimo na polaznu temu bloga, o nečemu što se upravo sada pred nama i odigrava, kao i na mogućnost da je i to posledica nekakvog nemirnog zrnca peska ili previše revnosnog leptira u prošlosti. A od čega najbolje krenuti, nego od rečenice kojom je sve i počelo. One, kojom je Vladimir Vladimirovič upravo i završio prvo obraćanje svetu uoči početka rata: "Zapad je tražio dekomunizaciju, evo im dekomunizacije". Sad, koliko u svemu tome ima istine verovatno nikada nećemo saznati, ali šta ako mimo ratne retorike Putinove reči na kraju stvarno ispadnu proročke.

Jer, šta ukoliko tekući događaji u Ukrajini stvarno predstavljaju konačni pad komunizma u Evropi, gledano iz svih mogućih uglova. Takođe, kakav bi sve uticaj kraj jedne epohe mogao da ima na svekolike političke, ideološke ili kulturološke procese širom Evrope i sveta. Kao i na tinjajuće sukobe koji postoje između pojedinih država i naroda, ili na podele koje postoje unutar nekih naroda.

Uz pitanje, koja bi sve to bila "leptirova krila" koja su mogla da doprinesu njegovom predskazanom padu. Kao i to, gde je Kina u svemu tome.

 



Komentari (189)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 13:30 02.03.2022

radikalizacija metod

Početkom 1900-tih anonimni mladi slikar u pokušaju prijavljivao se na prijemni ispit Bečke akademije finih umetnosti u dva navrata, i oba puta bio dobijen. Veruje se da bi u slučaju da je u nekom od pokušaja i uspeo istorija bila "uskraćena" za jednog od najvećih zločinaca - Adolfa Hitlera, koji je upravo i bio gorepomenuti student pokušaju. Odnosno, da bi uspešan upis na Akademiju usmerio mladog Adolfa na neku potpuno desetu stranu.


mogli bi ovaj kauzalni niz spustiti na još elementarniji nivo, sa direktnijim i konkretnijim posljedicama...
recimo da je u ljeto 1888, Alojz popio malo više piva prije nego što je priuonuo na seksualne igrarije sa Klarom, to bi vjerovatno uticalo na dinamiku njegove sperme, i vjerovatno izabrani oplođač (spermatozoid) ne bi imao potrebnu kakvoću za pokretanje istorijskih tekstonskih procesa.
jinks jinks 13:46 02.03.2022

Re: radikalizacija metod

Imaš još elementarnije, da Alojz nije prošao prijemni ispit kod Klare, ni prethodni uslov ne bi bio aktuelan.
docsumann docsumann 13:57 02.03.2022

Re: radikalizacija metod

jinks
Imaš još elementarnije, da Alojz nije prošao prijemni ispit kod Klare, ni prethodni uslov ne bi bio aktuelan.


tako je.

a možda sve te varijacije istorije teku paralelno u multiverzumu.
tako da, možda se nama ne zadesi, al tamo negdje u kosmosusjedstvu su ga najebali
jinks jinks 13:59 02.03.2022

Re: radikalizacija metod

Da, ili možda u kosmosusedstvu Salvador Dali nema dalijevske već hitlerovske brkove :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:06 02.03.2022

Re: radikalizacija metod

Da, ili možda u kosmosusedstvu Salvador Dali nema dalijevske već hitlerovske brkove :)



Ima ono jedno kosmosusedstvo u Christkindu od Dezulovica sa bebom Hitlerom i o etickim dilemama. Odlicna ideja ali je knjiga neubedljivo napisana.
gedza.73 gedza.73 17:54 02.03.2022

Re: radikalizacija metod

Ima ono jedno kosmosusedstvo u Christkindu od Dezulovica sa bebom Hitlerom i o etickim dilemama. Odlicna ideja ali je knjiga neubedljivo napisana.


Nema trejler ali u serijalu Metal Hurlant ima epizoda baš sa tom temom. Lik okleva, čuvari ga napadnu i on iskoči kroz prozor u sneg.

Mada nisam siguran dal sam tu gledao ili pomešao sa nekim drugim serijalom. Dok sam tražio naišao sam na

napisao Kamran Paša 2002. Pakistanac koji živi i radi u SAD.
Andrea Collins one-way-timetravels from an unmentioned time to April 28, 1889 to Braunau in Austria and becomes, two days early of the real one, housekeeper of family Hitler. Her plan is to kill baby Adolf who otherwise would cause as an adult the death of 60 million people.

tess1 tess1 18:02 02.03.2022

Re: radikalizacija metod

Ima ono jedno kosmosusedstvo u Christkindu od Dezulovica sa bebom Hitlerom i o etickim dilemama. Odlicna ideja ali je knjiga neubedljivo napisana.

Rekoh li. :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:54 02.03.2022

Re: radikalizacija metod

Rekoh li. :)



Rece, rece. :) Ne pase uopste njegov stil uz ovu temu.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:01 02.03.2022

Re: radikalizacija metod

gedza.73
Ima ono jedno kosmosusedstvo u Christkindu od Dezulovica sa bebom Hitlerom i o etickim dilemama. Odlicna ideja ali je knjiga neubedljivo napisana.


Nema trejler ali u serijalu Metal Hurlant ima epizoda baš sa tom temom. Lik okleva, čuvari ga napadnu i on iskoči kroz prozor u sneg.

Mada nisam siguran dal sam tu gledao ili pomešao sa nekim drugim serijalom. Dok sam tražio naišao sam na

napisao Kamran Paša 2002. Pakistanac koji živi i radi u SAD.
Andrea Collins one-way-timetravels from an unmentioned time to April 28, 1889 to Braunau in Austria and becomes, two days early of the real one, housekeeper of family Hitler. Her plan is to kill baby Adolf who otherwise would cause as an adult the death of 60 million people.



Hvala lepo! Znaci 'pozajmljena' ideja. :)

Dobro si me podsetio na Metal Hurlant! Ovih dana bas prelistavam neke starije brojeve The Magazine of Fantasy & Science Fiction.
tess1 tess1 19:03 02.03.2022

Re: radikalizacija metod

Rece, rece. :) Ne pase uopste njegov stil uz ovu temu.

Ma ne to, nego tvoja nepretencioznost. Neubedljiv, ej.

Neubedljiv je kao milovanje u književnoj kritici. :)
docsumann docsumann 19:06 02.03.2022

Re: radikalizacija metod

Dobro si me podsetio na Metal Hurlant! Ovih dana bas prelistavam neke starije brojeve The Magazine of Fantasy & Science Fiction.


svojevremeno sam kačio linkove za neke zanimljive sf stripove u e-formatu. Inkal, Watchmen, Invisibles...al baš odavno ništa novo nisam dobavljao nepapirnatog.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:09 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

tess1
Rece, rece. :) Ne pase uopste njegov stil uz ovu temu.

Ma ne to, nego tvoja nepretencioznost. Neubedljiv, ej.

Neubedljiv je kao milovanje u književnoj kritici. :)


Ne mogu na Dezula bajonetom. :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:10 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

docsumann
Dobro si me podsetio na Metal Hurlant! Ovih dana bas prelistavam neke starije brojeve The Magazine of Fantasy & Science Fiction.


svojevremeno sam kačio linkove za neke zanimljive sf stripove u e-formatu. Inkal, Watchmen, Invisibles...al baš odavno ništa novo nisam dobavljao nepapirnatog.


Meni vec neko vreme citanje stripova i knjizevnosti u e-formatu nema schmecka pa sam poceo da nabavljam stara papirna izdanja.
tess1 tess1 09:28 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

Ne mogu na Dezula bajonetom. :)

I nemoj, budi dobar čovjek. :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:54 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

I nemoj, budi dobar čovjek. :)


Nije to zbog moje dobrote nego mi je dobro kako je tako direktno otvorio tu eticku dilemu sto je koliko znam retko u nasim knjizevnostima. Zbog toga necu bajonetom. :) Ali opet ono sto u Jebo sad hiljadu dinara funkcionise makar u prve dve trecine knjige u Christkindu gubi snagu vec na prvih desetak strana. Moj utisak.
svarog svarog 10:50 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

svojevremeno sam kačio linkove za neke zanimljive sf stripove u e-formatu. Inkal, Watchmen, Invisibles...al baš odavno ništa novo nisam dobavljao nepapirnatog.


Ja sam poslednje procitao Inkal u e formatu i bilo mi je jako tesko. Papir je ipak papir, bar sto se tice stripova
docsumann docsumann 11:08 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

svarog
svojevremeno sam kačio linkove za neke zanimljive sf stripove u e-formatu. Inkal, Watchmen, Invisibles...al baš odavno ništa novo nisam dobavljao nepapirnatog.


Ja sam poslednje procitao Inkal u e formatu i bilo mi je jako tesko. Papir je ipak papir, bar sto se tice stripova


jbg, bio sam toliko ushićen da ga ponovo čitam poslije 20 godina, da nisam pravio nikakve primjedbe.
inače, tekst o Inkalu mi je jedan od najdražih koje sam objavljivao na blogu
tess1 tess1 14:04 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

Ali opet ono sto u Jebo sad hiljadu dinara funkcionise makar u prve dve trecine knjige u Christkindu gubi snagu vec na prvih desetak strana. Moj utisak.

E, znam ga kroz tekstove, nekad pravi dasa postao je baba, ali i ne znam šta to ljude i nakon par decenija, štono kažu u zreloj dobi, goni da "zapuše usta", "drže ogledalo", "ubodu" (ne bajonetom, olovkom:), da im "skidaju kapu", "pljunu pod prozor" i itd, meni je ta literarna mesijanska atmosfera hrabrih pojedinaca iz devedesetih prevaziđena..

I da, više volim čitati prezgodnog nosonju Antu Tomića. :)

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:38 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

E, znam ga kroz tekstove, nekad pravi dasa postao je baba, ali i ne znam šta to ljude i nakon par decenija, štono kažu u zreloj dobi, goni da "zapuše usta", "drže ogledalo", "ubodu" (ne bajonetom, olovkom:), da im "skidaju kapu", "pljunu pod prozor" i itd, meni je ta literarna mesijanska atmosfera hrabrih pojedinaca iz devedesetih prevaziđena..

I da, više volim čitati prezgodnog nosonju Antu Tomića. :)


Deda sa slave. (© Benedykt)

Ante i njegove pop knjige i meni vise leze.
svarog svarog 15:58 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

docsumann
svarog
svojevremeno sam kačio linkove za neke zanimljive sf stripove u e-formatu. Inkal, Watchmen, Invisibles...al baš odavno ništa novo nisam dobavljao nepapirnatog.


Ja sam poslednje procitao Inkal u e formatu i bilo mi je jako tesko. Papir je ipak papir, bar sto se tice stripova


jbg, bio sam toliko ushićen da ga ponovo čitam poslije 20 godina, da nisam pravio nikakve primjedbe.
inače, tekst o Inkalu mi je jedan od najdražih koje sam objavljivao na blogu


Baš posle toga sam ga i pročitao
tess1 tess1 16:23 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

Deda sa slave. (© Benedykt)

Benedykt lom pravi na onom drugom blogu. K'o u stihu slavuja iz Mrčajevaca "pocepao jelek tesan, ludova manit besan". :))
softelectronics_e softelectronics_e 16:38 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

tess1
Deda sa slave. (© Benedykt)

Benedykt lom pravi na onom drugom blogu. K'o u stihu slavuja iz Mrčajevaca "pocepao jelek tesan, ludova manit besan". :))

Na kojem?
Ja nešto nisam oduševljen njegovim radom.
Suviše jednostrano propagira i time izaziva negativnu reakciju.
To se ne radi tako.
tess1 tess1 18:22 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

Suviše jednostrano propagira i time izaziva negativnu reakciju.
To se ne radi tako.

Ima duha, zna se zezati. Sve ono što ti nemaš a ipak izazivaš decenijske pozitivne reakcije, zar ne?
tess1 tess1 18:23 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

Ko zna kako se to dobro radi ovde među ljudima ako ne ti, Emsi?
tess1 tess1 18:25 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

Pozitivna reakcija, to je tvoje kodno ime, čovječe.
benedykt benedykt 19:33 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

docsumann
svarog
svojevremeno sam kačio linkove za neke zanimljive sf stripove u e-formatu. Inkal, Watchmen, Invisibles...al baš odavno ništa novo nisam dobavljao nepapirnatog.


Ja sam poslednje procitao Inkal u e formatu i bilo mi je jako tesko. Papir je ipak papir, bar sto se tice stripova


jbg, bio sam toliko ushićen da ga ponovo čitam poslije 20 godina, da nisam pravio nikakve primjedbe.
inače, tekst o Inkalu mi je jedan od najdražih koje sam objavljivao na blogu

Izašlo je pre par godina novo izdanje Inkala u ediciji Čarobne knjige, Watchmen isto tako. Kupio čim se pojavilo, jer teško da ima bolje od toga…
docsumann docsumann 19:35 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

svarog
docsumann
svarog
svojevremeno sam kačio linkove za neke zanimljive sf stripove u e-formatu. Inkal, Watchmen, Invisibles...al baš odavno ništa novo nisam dobavljao nepapirnatog.


Ja sam poslednje procitao Inkal u e formatu i bilo mi je jako tesko. Papir je ipak papir, bar sto se tice stripova


jbg, bio sam toliko ushićen da ga ponovo čitam poslije 20 godina, da nisam pravio nikakve primjedbe.
inače, tekst o Inkalu mi je jedan od najdražih koje sam objavljivao na blogu


Baš posle toga sam ga i pročitao


e, baš mi drago
docsumann docsumann 19:37 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

benedykt
docsumann
svarog
svojevremeno sam kačio linkove za neke zanimljive sf stripove u e-formatu. Inkal, Watchmen, Invisibles...al baš odavno ništa novo nisam dobavljao nepapirnatog.


Ja sam poslednje procitao Inkal u e formatu i bilo mi je jako tesko. Papir je ipak papir, bar sto se tice stripova


jbg, bio sam toliko ushićen da ga ponovo čitam poslije 20 godina, da nisam pravio nikakve primjedbe.
inače, tekst o Inkalu mi je jedan od najdražih koje sam objavljivao na blogu

Izašlo je pre par godina novo izdanje Inkala u ediciji Čarobne knjige, Watchmen isto tako. Kupio čim se pojavilo, jer teško da ima bolje od toga…



jesi čitao Kastu Metabarona?

to je ta klasa, al posebna niša mega epskog sf-a


EDIT: a imao sam blog i o Alanu Muru
softelectronics_e softelectronics_e 20:34 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

tess1
Suviše jednostrano propagira i time izaziva negativnu reakciju.
To se ne radi tako.

Ima duha, zna se zezati. Sve ono što ti nemaš a ipak izazivaš decenijske pozitivne reakcije, zar ne?

Što se mene, nije nikakav problem da me bilo ko nadduhovi.
Što se zezanja tiče, ovde se najbolje zeza maksa, naravno, dok ga ne prebaci, odnosno, ne pretera.
Onda se, čak, veoma lako naljuti.
Benedikt je, meni, što bi se reklo, nekako zakočen.
tess1 tess1 20:35 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

Benedikt je, meni, što bi se reklo, nekako zakočen.

I ti si meni duhovit kao mašina nakon moždanog udara, i oni koji se lože na tvoju duhovitost čini se ne znaju za bolje.
tess1 tess1 20:36 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

Jadi i sumrak duha.
maksa83 maksa83 20:49 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

svojevremeno sam kačio linkove za neke zanimljive sf stripove u e-formatu. Inkal, Watchmen, Invisibles...al baš odavno ništa novo nisam dobavljao nepapirnatog.

Ja sam pre neki mesec na HumbleBundle kupio Incal megabundle, unutra i Incal i Jodorowski i Metabarons + gooomila koječega i počeo da čitam i baš sam uživao. Jesu PDF-ovi ali na ekranu sa dovoljno tačaka sve je to okej.
softelectronics_e softelectronics_e 21:00 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

tess1
Benedikt je, meni, što bi se reklo, nekako zakočen.

I ti si meni duhovit kao mašina nakon moždanog udara, i oni koji se lože na tvoju duhovitost čini se ne znaju za bolje.

Ma dobro, pusti mene.
Nisam ja ta klasa.
tess1 tess1 21:05 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

Ma dobro, pusti mene.
Nisam ja ta klasa.

I ja već neko vrijeme posebno u ovoj školici za debile razmišljam o potencijalima koje više nemam, isparili..

David Lynch

docsumann docsumann 21:11 03.03.2022

Re: radikalizacija metod

maksa83
svojevremeno sam kačio linkove za neke zanimljive sf stripove u e-formatu. Inkal, Watchmen, Invisibles...al baš odavno ništa novo nisam dobavljao nepapirnatog.

Ja sam pre neki mesec na HumbleBundle kupio Incal megabundle, unutra i Incal i Jodorowski i Metabarons + gooomila koječega i počeo da čitam i baš sam uživao. Jesu PDF-ovi ali na ekranu sa dovoljno tačaka sve je to okej.


metabaroni su spektakl!

a Inkal je jedan od ključnih momenata stripa uopšte. cijenim da je taj serijal uticao na sf-fantasy strip koliko Slayerov Raning in Blood na extreme metal scenu
docsumann docsumann 08:45 04.03.2022

Re: radikalizacija metod

metabaroni su spektakl!









što bi se reklo, Himenez ga je razvalio u vizuelnom domenu, a Hodorovski je opet poludio kako treba
docsumann docsumann 08:58 04.03.2022

Re: radikalizacija metod


u Inkalu, pak, postoji onaj klasičan (arhitipski) put heroja u epskim dijelima, o kojem je upravo jinks imao blog svojevremeno...

prva i posljednja scena su bukvalno identične



skroz dobar je Inkal 2. serijal

koji naravno počinje

jinks jinks 10:00 04.03.2022

Re: radikalizacija metod

Docs, davno si mi preporučio strip Invisibles, ne znam da li se sećaš. Ozbiljna je priča, još uvek se sećam epizode u kojoj baš gadno gaze englesko plemstvo, a i englesko društvo generalno u više epizoda (mada, sad vidim da je pisac scenarija Škot, tako da po svoj prilici i nije slučajno što je tako).

Inače, Inkal deluje da je baš pisan što se kaže po najklasičnijem mogućem pripovedačkom obrascu, kako si i ti rekao.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:31 04.03.2022

Re: radikalizacija metod


metabaroni su spektakl!



Da pomenem i Tehnooceve (sa Janjetovim) koji je meni ipak iza Incala. Motivisali ste me da odem juce u biblioteku i vratim se kuci sa brdom Incala.

A da ostanemo u aktuelnosti, roditelji Jodorowskog su bili jevrejske izbeglice iz Ukrajine.
docsumann docsumann 10:39 04.03.2022

Re: radikalizacija metod

Inače, Inkal deluje da je baš pisan što se kaže po najklasičnijem mogućem pripovedačkom obrascu, kako si i ti rekao.


jeste, klasičan obrazac, zaogrnut u najfantastičnije moguće ruho.
čitava lepeza arhitipova se pojavljuje kroz priču, u svojim punim ulogama...+ politika & metafizika, i neizbježne seks, drogu i nasilje.
pa kud ćeš ziheraškiji pristup
no, da bi suvislo iskoristio tako ambiciozana narativni potencijal, neophodno je masjtortvo struktuiranja i povezivanja radnje, nijansiranja, fokusiranja i defokusiranja.

ustvari, u najednostavnijem - potreban ti je majstor pripovjedač i majstor crtač


što se Inviziblsa tiče, da sjećam se da smo ih komentarisali ( kao i njihov uticaj na Matrix-a).
inače, nisam ih završio. tj. stao sam nakon nekih 9-10 svesaka.


interesantno, o tome sam već i pisao, da su i Alan Mur (Watchman, V kao Vendeta, Liga posebnih džentlmena...), i Hodorovski i Grant Morison (Invisiblsi) posvećenici u magiju

docsumann docsumann 10:44 04.03.2022

Re: radikalizacija metod

Da pomenem i Tehnooceve (sa Janjetovim) koji je meni ipak iza Incala. Motivisali ste me da odem juce u biblioteku i vratim se kuci sa brdom Incala.


ako

Technopape su inače baziranbe na likovima iz Inkala, baš kao i Kasta Metabarona (glavni (najmoćniji) heroj u Inkalu je metabaron).
a u pravu si što se kvaliteta tiče. zanimljivo i dobro, al ipak razred (da ne kažem - klasa) ispod.

jinks jinks 11:01 04.03.2022

Re: radikalizacija metod

što se Inviziblsa tiče, da sjećam se da smo ih komentarisali ( kao i njihov uticaj na Matrix-a).
inače, nisam ih završio. tj. stao sam nakon nekih 9-10 svesaka.

Mislim da si rekao kako su na setu snimanja Matriksa obavezna literatura bili Inviziblsi.

Ni ja nisam bio daleko otišao u čitanju, ne sećam se tačno koliko sam epizoda prošao.
benedykt benedykt 11:30 04.03.2022

Re: radikalizacija metod

docsumann
benedykt
docsumann
svarog
svojevremeno sam kačio linkove za neke zanimljive sf stripove u e-formatu. Inkal, Watchmen, Invisibles...al baš odavno ništa novo nisam dobavljao nepapirnatog.


Ja sam poslednje procitao Inkal u e formatu i bilo mi je jako tesko. Papir je ipak papir, bar sto se tice stripova


jbg, bio sam toliko ushićen da ga ponovo čitam poslije 20 godina, da nisam pravio nikakve primjedbe.
inače, tekst o Inkalu mi je jedan od najdražih koje sam objavljivao na blogu

Izašlo je pre par godina novo izdanje Inkala u ediciji Čarobne knjige, Watchmen isto tako. Kupio čim se pojavilo, jer teško da ima bolje od toga…


jesi čitao Kastu Metabarona?

to je ta klasa, al posebna niša mega epskog sf-a


EDIT: a imao sam blog i o Alanu Muru

Ma naravno da sam čitao jer mi je Žodorovski jedan od besmrtnih heroja, a očigledno da je tvoj blog o Muru bio dok nisam bio (opet) ovde. Tja, kamo lepe sreće da je više takvih stvari na blogu…
benedykt benedykt 11:36 04.03.2022

Re: radikalizacija metod

maksa83
svojevremeno sam kačio linkove za neke zanimljive sf stripove u e-formatu. Inkal, Watchmen, Invisibles...al baš odavno ništa novo nisam dobavljao nepapirnatog.

Ja sam pre neki mesec na HumbleBundle kupio Incal megabundle, unutra i Incal i Jodorowski i Metabarons + gooomila koječega i počeo da čitam i baš sam uživao. Jesu PDF-ovi ali na ekranu sa dovoljno tačaka sve je to okej.

Ja npr imam neki debilni trip, da iako skoro pa sve čitam u pdf, cbr, cbz formatu, obavezno sve to kupim i u papiru pa onda stavim sav ponosan na policu za knjige. Potpuno isto važi za knjige tj epub, azw3, mobi se čitaju ali svaka ta knjiga mora da bude i na polici…
benedykt benedykt 11:42 04.03.2022

Re: radikalizacija metod

tess1
Deda sa slave. (© Benedykt)

Benedykt lom pravi na onom drugom blogu. K'o u stihu slavuja iz Mrčajevaca "pocepao jelek tesan, ludova manit besan". :))

Ovo je verovatno sad onaj trenutak gde ja treba da kažem nešto kao… Ja znam Tess da ti to govoriš samo zato jer je sušta istina…!?!
Odoh sad da se skinem go do pojasa k’o Wladimir P. (© Tess), pa da se onda malo gledam u ogledalu i pri tome pravim značajne izraze lica i nehajne osmehe…
docsumann docsumann 11:49 04.03.2022

Re: radikalizacija metod

Ma naravno da sam čitao, a očigledno da je tvoj blog o Muru bio dok nisam bio (opet) ovde. Tja, kamo lepe sreće da je više takvih stvari na blogu…


mislim da je to zapravo bio blog o trojici velikih (scenaristočkih) magova modernog stripa - Hodorovskom, Muru i Morisonu, s posebnim osvrtom na njihovu magijašku stranu, odnosno praktikovanje magije, i šta to oni podrazumjevaju ppod magijom (naravno ne u smislu efekata iz LOTR-a)

docsumann docsumann 11:53 04.03.2022

Re: radikalizacija metod

Odoh sad da se skinem go do pojasa k’o Wladimir P. (© Tess), pa da se onda malo gledam u ogledalu i pri tome pravim značajne izraze lica i nehajne osmehe…


o pozama i facam...

tess1 tess1 12:02 04.03.2022

Re: radikalizacija metod

Ovo je verovatno sad onaj trenutak

One part epic 70s fantasy, one part sci-fi, one part heavy metal, 4 parts cold as ice.

Rodney Matthews

svarog svarog 15:21 04.03.2022

Re: radikalizacija metod

docsumann
Ma naravno da sam čitao, a očigledno da je tvoj blog o Muru bio dok nisam bio (opet) ovde. Tja, kamo lepe sreće da je više takvih stvari na blogu…


mislim da je to zapravo bio blog o trojici velikih (scenaristočkih) magova modernog stripa - Hodorovskom, Muru i Morisonu, s posebnim osvrtom na njihovu magijašku stranu, odnosno praktikovanje magije, i šta to oni podrazumjevaju ppod magijom (naravno ne u smislu efekata iz LOTR-a)



Kad pričamo o magiji i stripovima, snima se serija po Sandmanu Nila Gejmena. To je za mene ultimativna grafička novela, verovatno zato što mi je Gejmen najbolji pripovedač, a i crtež je fenomenalan

docsumann docsumann 15:39 04.03.2022

Re: radikalizacija metod

svarog
docsumann
Ma naravno da sam čitao, a očigledno da je tvoj blog o Muru bio dok nisam bio (opet) ovde. Tja, kamo lepe sreće da je više takvih stvari na blogu…


mislim da je to zapravo bio blog o trojici velikih (scenaristočkih) magova modernog stripa - Hodorovskom, Muru i Morisonu, s posebnim osvrtom na njihovu magijašku stranu, odnosno praktikovanje magije, i šta to oni podrazumjevaju ppod magijom (naravno ne u smislu efekata iz LOTR-a)



Kad pričamo o magiji i stripovima, snima se serija po Sandmanu Nila Gejmena. To je za mene ultimativna grafička novela, verovatno zato što mi je Gejmen najbolji pripovedač, a i crtež je fenomenalan




Sandmen je likovno gledavši na suprotnom kraju od Žeželja.
volim oba pristupa



solo solo 19:42 04.03.2022

Re: benedyktus

Odoh sad da se skinem go do pojasa pa da se onda malo gledam u ogledalu i pri tome pravim značajne izraze lica i nehajne osmehe


Odozdo ili odozgo do pojasa?

Pojasni.

shmoo shmoo 21:50 04.03.2022

Re: radikalizacija metod

docsumann




Можда се сећаш Јањетовљевог Бернарда Панасоника из прве половине осамдесетих?

(Не знам које си годиште.)

Када келнер у Токију пита Бернарда:

"'Оћете попит' штогођ?"






docsumann docsumann 08:34 05.03.2022

Re: radikalizacija metod

shmoo
docsumann




Можда се сећаш Јањетовљевог Бернарда Панасоника из прве половине осамдесетих?

(Не знам које си годиште.)

Када келнер у Токију пита Бернарда:

"'Оћете попит' штогођ?"



čitalo se to i kasnije.
Janjetov je magistrirao Mebijusov crtež, toliko dobro, da mu je ovaj predao neke svoje serijale
shmoo shmoo 10:25 05.03.2022

Re: radikalizacija metod

docsumann
shmoo
docsumann




Можда се сећаш Јањетовљевог Бернарда Панасоника из прве половине осамдесетих?

(Не знам које си годиште.)

Када келнер у Токију пита Бернарда:

"'Оћете попит' штогођ?"



čitalo se to i kasnije.
Janjetov je magistrirao Mebijusov crtež, toliko dobro, da mu je ovaj predao neke svoje serijale



Стварно?

То нисам знао.

Видео сам утицај Мебијуса код Јањетова одмах, али нисам знао да му је овај предао неке своје серијале касније.

Супер!


docsumann docsumann 14:11 02.03.2022

krdo leptirova


inače, moje mišljenje je da je metafora o zamahu leptirovih krila prenaglašena.
ona može da ima ključan uticaj ako je sistem već blizu nekog graničnog stanja i treba mu još samo malecki poticaj da se strmekne u neko radikalno novo stanje (iz kišice u oluju, i vice versa).

slično kao Mandelbrotov skup. one čudesne fraktalne arabeske se razvijaju samo u graničnim oblastima. tačnije na samoj granici skupa.
i tu stvarno mala razlika u poziciji može dalje da te odvuče u potpuno drugi film.
dok u njegovoj nutrini vlada mrkli mrak stabilnog stanja.

oću reći, središnji dio skupa je daleko rezistentniji na te mikro pomake za razliku od periferije.



svaki naš trenutak je zapravo uslovljen mahanjem krila nebrojeneo mnogo leptirova.
jinks jinks 14:14 02.03.2022

Re: krdo leptirova

inače, moje mišljenje je da je metafora o zamahu leptirovih krila prenaglašena.
ona može da ima ključan uticaj ako je sistem već blizu nekog graničnog stanja

Možda je svet uvek, po praznoraznim osnovama, u okolini određenih graničnih stanja.

Pa zar ni otkucaji sekundi na satu ne predstavljaju odradu graničnih stanja, unutar mehanizma časovnika.

svaki naš trenutak je zapravo uslovljen mahanjem krila nebrojeneo mnogo leptirova.

Da.
nsarski nsarski 16:50 02.03.2022

Re: krdo leptirova

Možda je svet uvek, po praznoraznim osnovama, u okolini određenih graničnih stanja.


Egipatska (dobro...Grčka) lepotica Kleopatra je zavela Cezara, pa Antonija i napravila istorijski dar-mar, pomorske bitke, pičvajz, čiji se efekti, verujem, i danas osećaju. I zato je Paskal nekom prilikom postavio zagonetno pitanje: "Kako bi lice ovog sveta izgledalo da je Kleopatrin nos bio nešto duži?"

Ne bi se Imperatori zajubljivali u nju (ružan joj je nos), ništa od onog sranja se ne bi desilo. A možda ni od ovog, skorašnjeg.
docsumann docsumann 16:53 02.03.2022

Re: krdo leptirova

"Kako bi lice ovog sveta izgledalo da je Kleopatrin nos bio nešto duži?"


ovo se čak može i kvantitativno problematizovati.
kako se povećanje dužine Kleopatrinog nosa funkcionalno reflektuje na izmjenu istorijskih tokova...
nsarski nsarski 17:10 02.03.2022

Re: krdo leptirova

ovo se čak može i kvantitativno problematizovati.
kako se povećanje dužine Kleopatrinog nosa funkcionalno reflektuje na izmjenu istorijskih tokova...


Možda bi moglo, ali mislim da taj odnos nije linearan. Malo povećanje nosa...er...da...šarmantno...ali još veće, ili ozbiljnije veće...hm...nije baš. Nelinearnost kod kompleksnih sistema, kao što je faktor dužine Kleopatrinog nosa naspram istorijskog razvoja, je ključna stvar kod efekta leptirovih krila.
tess1 tess1 17:57 02.03.2022

Re: krdo leptirova

"Kako bi lice ovog sveta izgledalo da je Kleopatrin nos bio nešto duži?"

Hehe, vrcavo. :)

Bilo bi isto. Nakaradno lice sveta.

Barbra Streisand ima najljepšu ljubavnu pjesmu, 2 Oskara, prva glumica koja na velikom platnu kaže fuck, "Shut the fuck up!", South Park je nekoliko puta crta, pored F. Sinatre najuticajnija muzička zvijezda, i zavela je opasne frajere, na nju baš nisu bili imuni..

I zašto iz filma Kleopatra pamtim samo ono kad je odmota iz tepiha, i korpu sa zmijom?, možda sam samo to davno gledala?

Prvi muž, drugi muž, muž između i itd..








Jinx, dobar blog, među ovim ovih dana virtuelnim zečevima šiljačima na leptire ti si svjetla tačka. :)
jinks jinks 18:02 02.03.2022

Re: krdo leptirova

Jinx, dobar blog

Hvala, zapala mi je za oko izjava Putinova o dekomunizaciji po meri Zapada, pa odatle i blog.
tess1 tess1 18:04 02.03.2022

Re: krdo leptirova

Hvala, zapala mi je za oko izjava Putinova o dekomunizaciji po meri Zapada, pa odatle i blog.

I ja jutros razmišljam da smo već dio šire slike samo to ne znamo.
tess1 tess1 18:04 02.03.2022

Re: krdo leptirova

Zbivanja, zbivanja.
vcucko vcucko 13:19 05.03.2022

Re: krdo leptirova

nsarski
Možda je set uvek, po praznoraznim osnovama, u okolini određenih graničnih stanja.


Egipatska (dobro...Grčka) lepotica Kleopatra je zavela Cezara, pa Antonija i napravila istorijski dar-mar, pomorske bitke, pičvajz, čiji se efekti, verujem, i danas osećaju. I zato je Paskal nekom prilikom postavio zagonetno pitanje: "Kako bi lice ovog sveta izgledalo da je Kleopatrin nos bio nešto duži?"

Ne bi se Imperatori zajubljivali u nju (ružan joj je nos), ništa od onog sranja se ne bi desilo. A možda ni od ovog, skorašnjeg.

Šta znaš, možda je nosina nečiji fetiš.
Znaš li koliko ih ima koji se pale na debele? Ne mislim na one "lagano popunjene" nego one baš-baš. Par puta u životu me iznenadilo, pitam čoveka u poverenju, on mi kaže "ali to, baš zato, to je san snova"
Ima nas/ih svakakvih.
nsarski nsarski 15:48 05.03.2022

Re: krdo leptirova

Znaš li koliko ih ima koji se pale na debele? Ne mislim na one "lagano popunjene" nego one baš-baš. Par puta u životu me iznenadilo, pitam čoveka u poverenju, on mi kaže "ali to, baš zato, to je san snova"
Ima nas/ih svakakvih.


Leonard Nimoy, čuveni glumac Mr. Spock-a u TV seriji Zvezdane staze je bio i odličan fotograf koji se uglavnom palio na debele žene. Imao vrlo uspešne izložbe po USA.



i njegove fotografije (full body project)



Al', jbg, ne možeš s njim da se raspravljaš - on je Vulkanac.
tess1 tess1 21:29 05.03.2022

Re: krdo leptirova

Nsarski, nisam primjetila da ti slike golih debelih žena, poderanih čarapa il onaj pervetit kod mene dijeliš na svojim blogovima, u čemu je štos?
shmoo shmoo 23:32 05.03.2022

Space, the final frontier...

...to boldly go where no man has gone before.


nsarski


vcucko

Znaš li koliko ih ima koji se pale na debele? Ne mislim na one "lagano popunjene" nego one baš-baš. Par puta u životu me iznenadilo, pitam čoveka u poverenju, on mi kaže "ali to, baš zato, to je san snova"
Ima nas/ih svakakvih.


Leonard Nimoy, čuveni glumac Mr. Spock-a u TV seriji Zvezdane staze je bio i odličan fotograf koji se uglavnom palio na debele žene. Imao vrlo uspešne izložbe po USA.

Al', jbg, ne možeš s njim da se raspravljaš - on je Vulkanac.



Тачно. Ни са женскима ни са мушкима са Вулкана се не вреди расправљати. Имам једну такву Вулканку у кући, па да потврдим то и из личног искуства.






На крају крајева, зашто бисмо сви ми мушки уопште сматрали као некакву обавезу да се палимо на неке медијски бесомучно промовисане мршаве кокаинске штркље које носе груди изнутра? Свака њима част, али оставите ви мене да сам о томе одлучујем.

А и нисам још чуо да је донет неки закон или пропис по том питању, па да морам да га поштујем.


These photos of full-figured women were taken by the late Leonard Nimoy in 2007 to challenge entrenched concepts of beauty. They echo the work of artists from Botticelli to Matisse and Helmut Newton. The models are from a burlesque group in San Francisco, the Fat Bottom Revue. All photographs by Leonard Nimoy/courtesy of R Michelson Galleries (ЛИНК)



(Болдовао реченицу ја.)









Овај мој коментар је уједно и јавни позив за јавну расправу на Блогу Б92 о концептима женске лепоте кроз историју и векове.

Као и питање да ли мушкарци баш морају да усвајају узоре женске лепоте какви се данас промовишу кроз медије или им је ипак у овом једноумном времену допуштено да макар на том пољу имају право на свој сопствени укус?


tess1

u čemu je štos?


Тес, имаш реч.






nsarski nsarski 23:46 05.03.2022

Re: Space, the final frontier...

А и нисам још чуо да је донет неки закон или пропис по том питању, па да морам да га поштујем.


Hvala za link! Ja sam jednom gledao intevju sa njim, a povodom ovih fotografija (davno je to bilo).

Sve je ipak stvar ukusa.
shmoo shmoo 01:35 06.03.2022

Re: Space, the final frontier...

nsarski
А и нисам још чуо да је донет неки закон или пропис по том питању, па да морам да га поштујем.


Hvala za link! Ja sam jednom gledao intevju sa njim, a povodom ovih fotografija (davno je to bilo).

Sve je ipak stvar ukusa.



Тако је.

А о укусима не вреди расправљати, потврђена истина стара пар миленијума...

Али о концептима женске лепоте кроз историју (које је углавном обликовала уметност, а у новије време масмедији) би можда било занимљиво рећи неку реч?

Ову Рубенсову лепотицу би данас вероватно одбили на сваком могућем конкурсу за моделе (осим ако им треба модел за конфекцију за дебеле).

А то није било тако давно, историјски гледано... Тек неких 500 година.







Чак и не морамо да идемо толико далеко у историју. Златно доба Холивуда имало је сличан концепт женске лепоте ономе у Ренесанси што се тиче облина (жене у холивудским филмовима су изгледале исто као аутомобили које је производила америчка аутмобилска индустрија тих година, са заобљеним каросеријама ). Једино су холивудске лепотице морале да имају танак струк за разлику од ренесансних лепотица. Остали атрибути исти као у ренесанси: кукови, груди, задњица...


ЛИНК







Зашто онда модели Мистер Спока на оним фотографијама не би били идеални модели у његовом личном схватању и виђењу женске лепоте?



П.С. - Извињавам се, баш сам се унео у тему свим срцем. Хм... Да, срцем.






tess1 tess1 06:43 06.03.2022

Re: Space, the final frontier...

Taso, čemu ovoliko dobro raspoloženje, varka telom?
softelectronics_e softelectronics_e 09:46 06.03.2022

Re: Space, the final frontier...

tess1
Taso, čemu ovoliko dobro raspoloženje, varka telom?

Možda se omrsio!
A ne kao ja jutros - kačamak (samo) sa mlekom.
shmoo shmoo 11:05 06.03.2022

Re: Space, the final frontier...

softelectronics_e
tess1
Taso, čemu ovoliko dobro raspoloženje, varka telom?

Možda se omrsio!
A ne kao ja jutros - kačamak (samo) sa mlekom.



Нашло се јуче у мене нешто чварака од прошле године у замрзивачу, па ето...

nsarski nsarski 11:10 06.03.2022

Re: Space, the final frontier...

Али о концептима женске лепоте кроз историју (које је углавном обликовала уметност, а у новије време масмедији) би можда било занимљиво рећи неку реч?


Ti meni Rubensa (dobro, popunjene ženske još mogu da razumem, ali guzate anđele - to je već previše za moj ukus), a ja tebi nekadašnji glamurozni super hiper model Twiggy (grančica). Žena kao da je iz gladi pobegla.
Stvar ukusa.


shmoo shmoo 11:23 06.03.2022

Re: Space, the final frontier...

nsarski

Stvar ukusa.



Ту се уопште не споримо. Потврђена научна чињеница.


a ja tebi nekadašnji glamurozni super hiper model Twiggy (grančica). Žena kao da je iz gladi pobegla.



Е, касније је играла једну епизодицу у филму Блуз Брадрс.

Не знам да ли си је приметио. Женска у ауту на бензинској пумпи са којом Елвуд уговара састанак после концерта.

Ti meni Rubensa (dobro, popunjene ženske još mogu da razumem, ali guzate anđele - to je već previše za moj ukus),


Па шта знам... Одувек сам темеље сматрао важнима.

Јесам ти причао ону лингвистичку анегдоту како су Филипинци преводили свој Устав на енглески?

Преводилац отворио речник и у журби видео само прво наведено значење поред те одреднице па смо на корицама филипинског Устава на енглеском језику добили:


The Ass Law of the Government


Да, пријатељу мој, ја ти лепо кажем да су темељи изузетно важни.

У свему.

Ако не и најважнији.

nsarski nsarski 11:46 06.03.2022

Re: Space, the final frontier...

Ti meni Rubensa (dobro, popunjene ženske još mogu da razumem, ali guzate anđele - to je već previše za moj ukus),



Па шта знам... Одувек сам темеље сматрао важнима.


Ipak...nije ovo zdravo, medicinski gledano.

shmoo shmoo 12:48 06.03.2022

Re: Space, the final frontier...

nsarski
Ti meni Rubensa (dobro, popunjene ženske još mogu da razumem, ali guzate anđele - to je već previše za moj ukus),


Па шта знам... Одувек сам темеље сматрао важнима.


Ipak...nije ovo zdravo, medicinski gledano.




Ма види само како су им рукице пуначке. (copyright by моја баба)

Је л' видиш како се Тамо добро живи. Има се, може се.

А гледе здравља, морам да ти кажем да нешто уопште не уважавам те и такве ставове Њу Ејџ медЕцине.











Или што рече Мића Поповић Ранку Мунитићу док су седели на Ушћу, пили кафу и гледали како људи около џогирају:

"Ц, ц, ц, шта све људи неће да ураде само да би умрли здрави."

softelectronics_e softelectronics_e 15:21 02.03.2022

?

Šta je ideja ovog bloga?
Da pričamo o ratu u Ukrajini ili šta?
jinks jinks 15:31 02.03.2022

Re: ?

Blog je u oku čitaoca, što kažu.
docsumann docsumann 15:38 02.03.2022

Re: ?


nikad tema bloga nije ograničavala blogere u izražaju
shmoo shmoo 08:08 03.03.2022

А крила лептирице?

softelectronics_e
Šta je ideja ovog bloga?
Da pričamo o ratu u Ukrajini ili šta?



Пошто домаћин каже да је блог у оку читаоца, а један коментатор да никада тема блога није ограничавала блогере, онда ћу на овом месту данас да приметим да је Чучко био у праву када је још првог дана руске војне интервенције у Украјини рекао да се Руси неће зауставити до Дњепра и постављања својих, проруских, Украјинаца на власт у Украјини уз демилитаризацију и онога што онда уопште и преостане од Украјине, то јест дела који називамо западна Украјина уз границу са Пољском који им није наклоњен.

А за ауторова "лептирова крила" бих додао још овде једно интересантно виђење (анализу?):



Нико не може да предвиди када ће Америка абдицирати као планетарни хегемон. Проблеме има и на унутрашњем плану. Идеолошка подела међу Американцима је достигла такве размере да супротстављане стране не комуницирају међусобно и практично живе у паралелним световима, свако пратећи своје медије. Најфрапантнији податак је да је у последње три деценије број мешовитих републиканско-демократских бракова са близу 30% од пре четири деценије сишао на 4% у прошлој години. У земљи у којој је до пре 60 година расна сеграгација била институционализована у јужним државама, данас имамо више међурасних него републиканско-демократских бракова.


Черевићан Черевићан 16:10 02.03.2022

замахом лептирова крила

šta ako događaji predstavе konačni pad

у бити људи .....................промене скривене
наглашеном намером да се.......вазда мења,
после се чудимо кад баланс.......... мандркне
Планета нас засад трпи зарад таквих хтења
nask nask 19:49 02.03.2022

AHa

Zamislite da je AH imao malkice drugačiji mentalni sklop i poslušao svoje generale. Možda bi danas pisali ovakve komentare negde iza Kavkaza u nekavom logoru za prevaspitavnje putem teškog rada.

Zamislite da neki gen kovida mutirao tako da svakom zaraženom poraste inteligencija za 100 poena.

Zamislite ...

Možda smo mi (ljudi) u svojoj istoriji prošli najbolje moguće, možda nam je udaranje leptirovih krila sačuvalo civilizaciju od totalne propasti.



jinks jinks 20:11 02.03.2022

Re: AHa

Možda smo mi (ljudi) u svojoj istoriji prošli najbolje moguće, možda nam je udaranje leptirovih krila sačuvalo civilizaciju od totalne propasti.


Pa jeste, na izvorištu mnoštva genijalnih priča i ideja koje su spasile svet nalazio se tek poneki "leptir" ili "nekolicina leptirova".

docsumann docsumann 20:21 02.03.2022

Re: AHa


Before I sink, Into the big sleep. I want to hear, I want to hear... The scream of the butterfly.

- The Doors "When the Music´s Over"
softelectronics_e softelectronics_e 20:41 02.03.2022

Re: AHa

docsumann

Before I sink, Into the big sleep. I want to hear, I want to hear... The scream of the butterfly.

- The Doors "When the Music´s Over"

Šta to znači?
Mislim, znam šta znači, ali ne znam šta bi trebalo da znači.
docsumann docsumann 21:01 02.03.2022

Re: AHa

softelectronics_e
docsumann

Before I sink, Into the big sleep. I want to hear, I want to hear... The scream of the butterfly.

- The Doors "When the Music´s Over"

Šta to znači?
Mislim, znam šta znači, ali ne znam šta bi trebalo da znači.


tripnoza
shmoo shmoo 15:12 03.03.2022

Лептирић у Токију махнуо крилцем

nask

Zamislite da je AH imao malkice drugačiji mentalni sklop i poslušao svoje generale.



Јбт, када су их они косооки момци са истока и севера СССР, који су дотле тулипанили на граници са Манџуријом и гледали се преко те границе са милионском јапанском квантуншком армијом, после пребацивања са широких на уске колосеке 'вамо са ове стране Урала одбацили са 25 километара од центра Москве за кратко време на 200 километара од Москве, АХ је у бесу у својој Вучјој јами сменио чак 35 Вермахт генерала... Све Пруси, војничине коленовићи са оним фон итд. испред презимена.

Човече, 35 генерала, школованих и по традицији војничина!

Зато је АХ и прс'о.

После је покушао неке од њих да врати, али је већ било касно.

Има о томе више у овој књизи:







Само мали трепет крила једног лептирића у Токију променио је ток Другог светског рата и историју човечанства.

tess1 tess1 06:58 03.03.2022

Dessert

Uz pitanje, koja bi sve to bila "leptirova krila" koja su mogla da doprinesu njegovom prorečenom padu. Kao i to, gde je Kina u svemu tome.

Poznato mi da prave supu afrodizijak od ajkulinih (umal kažem ajkulovih:) peraja, ne znam da li peku krila leptira na žaru i ukrašavaju npr kolačiće želja.. Možda su ih sve pojeli, leptire?

"Kina je tražila od Rusije da sačeka s napadom na Ukrajinu dok se ne završe Zimske olimpijske igre koje su se tokom februara održavale u Pekingu."
tess1 tess1 07:03 03.03.2022

Re: Dessert

i predstavljaju konačni pad komunizma u Evropi, gledano iz svih mogućih uglova.

I stvarno, šta Kina o ovom misli, Jinks?
solo solo 08:08 03.03.2022

Re: Dessert

I stvarno,


Šta bi sa onom Coronom?



tess1 tess1 08:26 03.03.2022

Re: Dessert

Šta bi sa onom Coronom?

Već par sedmica dnevno do 30.000 pozitivnih, ne mogu sad provjeravati, i meni zvuči nevjerovatno, zaboravim odmah k'o Dory. :)

Gledam sinoć neki snimak, isječak, par riječi, ovde jedna politolog prošle god u Julu predviđa rusko osvajanje Ukrajine. Izgleda da je samo predsednik Srbije ostao zatečen ako su i Kinezi - a ne vjerujem da su im ratne planove Rusi rekli u povjerenju - signalizirali da se sve odgodi jer peku sitne kolače i druga francuska peciva tih dana..

"In the wake of Russia’s occupation of Crimea in 2014, Angela Merkel, then the chancellor of Germany, talked to President Vladimir Putin of Russia -------- Mr. Putin had lost touch with reality. He was, she said, living in “another world.” Today we are all living in it. In this world, to quote Thucydides, “the strong do what they can, and the weak suffer what they must.”

“the strong do what they can, and the weak suffer what they must.”

Što pitaš za Coronu, izvukao si se bez vakcinacije pa te sad interesuje kad ćemo mi vakcinisani početi umirati, što bi rekao Milan..


Pitanje je, ako bi mi pretpostavili ne sledećem nivou neku kinesku tehnofeudalnu (čitaj policijsku) globalizaciju jesu li ovo u Ukrajini prljavi i primitivni poslovi za njih?
tess1 tess1 08:28 03.03.2022

Re: Dessert

jinks jinks 08:39 03.03.2022

Re: Dessert

I stvarno, šta Kina o ovom misli, Jinks?

Verovatno će iz načina razrešenja ove krize ozbiljne zaključake upravo Kina moći da izvede.

A biće interesantno videti i kako će možda i sama Kina uticati na razrešenje tekućih događaja, možda će i iz toga moći da se nasluti "šta Kina misli".

solo solo 08:43 03.03.2022

Re: Dessert

Što pitaš za Coronu, izvukao si se bez vakcinacije pa te sad interesuje kad ćemo mi vakcinisani početi umirati, što bi rekao Milan..


What is COVID-19 brain fog — and how can you clear it?




p.s.

Osvanuo je lijep dan.

Valja nama preko rijeke.



softelectronics_e softelectronics_e 09:27 03.03.2022

Re: Dessert

tess1
Šta bi sa onom Coronom?

Već par sedmica dnevno do 30.000 pozitivnih, ne mogu sad provjeravati, i meni zvuči nevjerovatno, zaboravim odmah k'o Dory. :)

Gledam sinoć neki snimak, isječak, par riječi, ovde jedna politolog prošle god u Julu predviđa rusko osvajanje Ukrajine. Izgleda da je samo predsednik Srbije ostao zatečen ako su i Kinezi - a ne vjerujem da su im ratne planove Rusi rekli u povjerenju - signalizirali da se sve odgodi jer peku sitne kolače i druga francuska peciva tih dana..


"In the wake of Russia’s occupation of Crimea in 2014, Angela Merkel, then the chancellor of Germany, talked to President Vladimir Putin of Russia -------- Mr. Putin had lost touch with reality. He was, she said, living in “another world.” Today we are all living in it. In this world, to quote Thucydides, “the strong do what they can, and the weak suffer what they must.”

“the strong do what they can, and the weak suffer what they must.”

Što pitaš za Coronu, izvukao si se bez vakcinacije pa te sad interesuje kad ćemo mi vakcinisani početi umirati, što bi rekao Milan..


Pitanje je, ako bi mi pretpostavili ne sledećem nivou neku kinesku tehnofeudalnu (čitaj policijsku) globalizaciju jesu li ovo u Ukrajini prljavi i primitivni poslovi za njih?

Zna li ko šta će biti nakon što se u Ukrajini završi?
Kako će izgledati reintegracija Rusije u normalne životne tokove?
tess1 tess1 09:29 03.03.2022

Re: Dessert

Javim se docnije, predveče.
vcucko vcucko 10:52 03.03.2022

Re: Dessert

tess1


"Kina je tražila od Rusije da sačeka s napadom na Ukrajinu dok se ne završe Zimske olimpijske igre koje su se tokom februara održavale u Pekingu."



Tražila ili naložila, pitanje je sad.

Nego šta kažu ti koje citiraš, kad će Kitajci sa makete na ostrvu da pređu na pravi Taipei? Čisto da pripremim keks i Gluformin (moram da kombinujem).
tess1 tess1 14:07 03.03.2022

Re: Dessert

Tražila ili naložila, pitanje je sad.

Ih sada, zar Wladimiroviču može neko nešto naložiti?
tess1 tess1 14:08 03.03.2022

Re: Dessert

Osvanuo je lijep dan.

Valja nama preko rijeke.

Jao, kaka si ti nježnica, Solo. :)
tess1 tess1 14:10 03.03.2022

Re: Dessert

Zna li ko šta će biti nakon što se u Ukrajini završi?

Šta?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana