Društvo| Literatura| Reč i slika| Region| Život

Pre 30 godina počela je opsada Sarajeva...

Nebojša Milenković RSS / 05.04.2022. u 19:23

FB_IMG_1649182737672.20135.jpg

Ako su se prije rata Sarajlije dijelile po tome da li navijaju za Sarajevo ili Želju – sad smo se počeli razvrstavati na ljude i na zvijeri, pritom je ovih drugih bivalo sve više. Prije rata znalo se ko je dobar čovjek a ko neopjevani skot – sad se i formula dobrote radikalno mijenjala te su, po automatizmu, dobri postali "naši" a loši "njihovi". Ja svoje nisam imala, zato sam ih zvala "Stranom A" i "Stranom B" – kao da su u pitanju dvije strane jedne iste ploče. Opštim podjelama priključili su se i njihovi koji, zapravo, glume da su "naši", prikriveno radeći u korist neprijatelja. Tu smo povremeno svrstavane mama i ja, ali i mnogi drugi Srbi koji su, izborom ili sticajem okolnosti, ostali živjeti u opsjednutom gradu.
Dojučerašnji sunarodnici pogrdno su nas nazivali "Alijinim Srbima". Odrasle, muške pripadnike naše skupine možete prepoznati i po tome što – ne bi li dokazali lojalnost – u različita doba dana ili noći dobrovoljno kopaju rovove na prvim linijama odbrane – kao što su u radnim vodovima s grbavičke strane ista mjesta rezervisana za muslimane koji su ostali živjeti u svojim domovima s druge strane rijeke... Obuzeta osjećajem da joj se sve, i dobro i loše, već dogodilo – s dolaskom u Beograd mama je zapala u anksioznost čiji se kraj nije nazirao. Kada bi htjela komunicirati, ponavljala bi kako treba dobro da se čuvam i kako su "svi muškarci isti", iako je pola života provela samo s jednim. Tokom nekog od njenih brojnih ekskursa direktno sam je upitala:
– Mama, jesi li ti imala nekoga prije tate – zbog čega se toliko uvrijedila da sa mnom danima nije progovorila ni riječ. Umjesto da i sama upadnem u bedak – morala sam biti jaka za obje. Svakog jutra oblačila sam najbolje što mi je od garderobe preostalo i odlazila u potragu za poslom. U stvari sam, bježeći od očaja od kog se nije moglo disati, besciljno lutala ovim zapuštenim gradom, kom tako bolno nedostaje ona ljudska toplina koja se u Sarajevu podrazumijevala. Ispostavilo se da sam tada Beograd upoznala bolje od mnogih koji su ovdje rođeni. Mada neuporedivo veći od Sarajeva, Beograd nema jedinstven urbani duh. Tako sam, recimo, otkrivala kako većina stanovnika
Karaburme nikad nije bila na Banovom brdu, Zemunci, na primjer, ne haju za Voždovac, Dorćolci pak preziru Novobeograđane, i tako redom... Kad god bih se našla na nekoj čistini, mahinalno sam se trzala strahujući od nevidljivih snajperskih hitaca, koji su i dalje jednako letjeli za mnom. Dok su granate ispaljivane nasumično, pogodivši one koji se tu zadese – ono čime snajper ledi krv jeste njegova sadistička preciznost. On nikad ne pogađa slučajno.
 Neshvatljivo je na koji način, i iz kog razloga, bira upravo vas... Obuzimao me bijes i neskrivena zavist prema svima koji žive svoje obične živote, bez iskazane svijesti da se, kako kaže Gugl, na svega 195,20 km zračne razdaljine, nalik srednjovjekovnim opsadama, odvija masakr bezdušnog ubijanja jednog Grada. Srdžbu koja me sve izvjesnije trovala, povremeno bih primirila masturbacijom, koja na mene ima terapeutsko dejstvo, pružajući mi ventil da ne postanem luda ili zla. Uljuljkan blaženom nezainteresovanošću, s mirom zločinca koji kao alibi izvlači izostanak svijesti o posljedicama vlastitih činjenja, Beograd je bio išaran grafitima „Mladić srpski heroj!“.
Svaki put, prolazeći kraj nekog od njih, osjetila bih parališuću mučninu i nemoćni bijes koji je, protivno svakoj teoriji, neizdrživo rastao. Naročito bih se razjarila kad u autobusu ili na ulici čujem kako su za nešto krive izbjeglice. Postali smo dežurni izgovor za sve uskraćenosti ili nedoslijednosti kojih ima napretek. Za gužve u autobusima koji satima kasne, to što se fasade i bez rata raspadaju – preteći da odronjenim šutom zatrpaju one što prolaze ispod njih. Za gomile smeća koje nedjeljama niko ne čisti. Užasnu inflaciju i to što u prodavnicama nema apsolutno ničeg. Čak i za sve te ljude, hodajuće nervne slomove, što skrhani i nijemi tumaraju naokolo. Povremeno, znala bih da prsnem:
– Gospodine, da li biste bili ljubazni da prestanete srati? Šta vi znate o izbjeglicama? Recimo sarajevskim?!
– Jesu li i vama silovali najbolju drugaricu koja se potom sama objesila o radijatorske cijevi?
– Da li ste i vi iskusili šta znači biti vlaško kopile, dok vas famozni vaši neštedimice zasipaju granatama i likvidiraju snajperskim hicima?
– Znate li vi kako je živjeti samo na vodi i razmućenom brašnu dvadeset jedan dan?!
Nedugo po našem odlasku dogodio se onaj užasni masakr na Markalama koji mi je razjasnio sve oko čega smo godinama bezuspješno lupali glave:
– Kako civilizovani svijet može šutjeti na sve što se u Sarajevu događa?

Čim se odmaknete iz njenog epicentra, nesreća postane stvar puke statistike. Gledajući izvještaje Si-En-Ena, u kojima su čitavog dana permutovali broj ubijenih – uostalom u čemu je razlika između šezdeset osam i osamdeset šest raskomadanih tijela na nekakvoj tržnici u epicentru Balkana. Dok smo živjele u Sarajevu, luksuz koji sebi nismo dozvoljavale bilo je uvjerenje kako će sutra biti bolje nego danas. One koji su gajili bilo kakvu nadu – čekajući mirovni sporazum, vojnu intervenciju, Amerikance, Francuze, Nijemce, bilo šta – stvarnost bi razuvjerila. Naivne nade ustupale bi pred užasnom otupjelošću. Kako su prekidi telefonskih veza i nestanci struje postajali konstanta, tako su i sljedovanja humanitarne pomoći bivala sve skromnija. Na kraju smo dobijale samo kesice s praškovima za puding – koje smo mutile u tehničkoj vodi iz bunara koji su muškarci iz zgrade iskopali u unutrašnjem dvorištu – i lijekove za smirenje kojima je davno istekao rok upotrebe. Mislim da nakon ovog rata na svijetu više neće biti medikamenata s isteklim rokom trajanja – pošto će, kao „humanitarna pomoć“, svi biti otpremljeni Sarajevu i Bosni. Opsjednuti grad prkosio je i time što su odrasli održavali iluziju kako i dalje idu na nekakav posao, dok smo mi, djeca, kad god je bilo moguće, pohađali nastavu držanu po podrumima i privatnim kućama. Suština opsade nije ni bila samo da nas ubiju, već i da nas potpuno ponište kao ljudska bića. Hraneći se našim strahom, snajperisti su se doslovce igrali s nama – svejedno jesu li nas namjerno promašivali ili pak bivali sadistički precizni.
Bilo da su gađali nas, djecu, naše roditelje ili naše cuke. Predstavnici međunarodne zajednice, sve manje vjerujući u svrhu svog angažmana, prestali su davati nerealna obećanja. Što je svakako bolje od njihovih laži s početka granatiranja kako će "za koju nedjelju rat sigurno prestati". Jedini čiji elan nije posustajao bili su izvještači stranih medija dok, s voajerskim sladostrašćem, jednako entuzijastično izvještavaju o morbidnom spektaklu ubijanja jednog lijepog Grada. Sve je bilo lažno – najviše njihovi licemjerni izvještaji o gladnim i izmrcvarenim Sarajlijama koje su, s krokodilskom empatijom, odašiljali udobno smješteni po sobama Holidej Ina. Mrzila sam taj hotel. Dok smo se smrzavali, tumarajući po mrklom mraku – zbog stranih novinara i pripadnika međunarodnih misija koji su tu odsijedali, u njemu je grijanja i struje bilo uvijek. Iz naše dnevne sobe, čiji prozori gledaju ka Tršćanskoj, često sam noću, zagrnuta vunenom dekom, kroz rupe koje sam bušila na plastičnoj foliji što je zamjenjivala polupano staklo, dršćući, netremice posmatrala osvijetljene, usljed grijanja blago zamagljene prozore na Holidej Inu. Imali su čak i toplu vodu. Neki od komšija tamo su povremeno odlazili ne bi li se bar malo ugrijali ili istuširali toplom vodom. Mama i ja takav luksuz sebi nismo dopuštale. Tamo nikada nisam ušla. Gadilo mi se. Štaviše – novinarke i novinare iz Holidej Ina mrzila sam više čak i od snajperista s Jevrejskog groblja...


Na današnji dan, 1992.godine započeta je opsada Sarajeva - kao jedna od najdužih opsada jednog grada u istoriji modernog ratovanja i najduža opsada jednog glavnog grada u istoriji. Trajala je 1460 dana (44 meseca) što je čak tri puta duže od opsade Staljingrada - sa preko 14.000 (uglavnom civilnih) žrtava.
 
 20138.jpg

#Sarajevo

Atačmenti

Tagovi



Komentari (429)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 22:55 07.04.2022

Re: glasanje u UN

crossover
predatortz

Pa i ova nesrećnica, koja govori kao da je rođena u Kalesiji a ne u Beogradu, ova(j) što glumi premijerku i čaleta, i ona je iz neke partizanije potekla.


Брнобабић није комуниста, она је обичан дебил.
Ко је као да је рођена у Калесији, на кога мислиш?


Na nju.
Tako govori. Dvoa, gloava...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:01 07.04.2022

Re: glasanje u UN

gvozden1

Sta ce AVu takav marketing sada? Da ga iz EU lakse klempaju po usima

Očigledno je da on javno pruža otpor antiruskoj politici, ovo je samo još jedna jaka potvrda srpskog stava, da bude jasno da su sankcije Rusiji, ako ih bude, nametnute Srbiji, a ne izraz njenog stava.


Ovo sto kazes ima smisla ali ima jedna falinka: sa jedne strane pumpanje Putina a sa druge strane raste pritisak iz EU. Tako otezava svoju i poziciju Srbije posto ce uskoro morati preseci. Umesto da se situacija relaksira pojacava se tenzija. Ne vidim kako bi mu to islo u korist.

Drugo objasnjenje je da ga obe strane pritiskaju ali sme ili hoce da pomene samo jednu.
crossover crossover 23:01 07.04.2022

Re: glasanje u UN

predatortz

Na nju.
Tako govori. Dvoa, gloava...


Кромањонац мени више личи на џепароша са штајге, мада морам да признам да се мало ишлифовала и дотерала па сад делује као тапкарош испред 20. октобра.
gvozden1 gvozden1 23:10 07.04.2022

Re: glasanje u UN


Ovo sto kazes ima smisla ali ima jedna falinka: sa jedne strane pumpanje Putina a sa druge strane raste pritisak iz EU

Pa da, to je ta politika (dobra je)
Da tek pod jakim pritiskom, pod direktnim pretnjama sankcijama Srbiji, popusti na ključnim stvarima kao što su sankcije Rusiji.
Ovim manje važnim stvarima, današnje glasanje, ona rezolucija o osudi, pokazuje kako će prelomiti ako bude morao da prelama na bitnijim pitanjima.
Sigurno ne za Rusiju a protiv zapada, nego obratno, ali da se to dovede do tačke da bude jasno da se mora.

nsarski nsarski 06:20 08.04.2022

Re: glasanje u UN

'Naš kak'a, vikinški tip (Helga/Hogar = Olga/Igor), lepo pravilno lice, malo pegava, plavokosa...


Aha, slab si na Islandske husare?

shmoo shmoo 06:42 08.04.2022

Re: glasanje u UN

nsarski
'Naš kak'a, vikinški tip (Helga/Hogar = Olga/Igor), lepo pravilno lice, malo pegava, plavokosa...


Aha, slab si na Islandske husare?







maksa83 maksa83 06:55 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Aha, slab si na Islandske husare?

Moj prvi utisak je bio "ovo je najzdravije stvorenje koje sam ikad video".

"Ken ju pljiz help mi fajnd dis biljding" i gurne mi neki ogroman ajfon pod nos, reko "čekaj dete nije čika poneo naočari moraš to da mi pročitaš" i onda sam je odveo 50m dalje iza ćoška gde je bila ta adresa, tenkjutenkjutenkju i ode dete, a ja grešan pomislim:


nsarski nsarski 06:56 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Dobro dok se ti pitaš Rusija ipak razara jednu evropsku zemlju, pa ja i dalje tvrdim da je "šizofrena rusofobija" najblaže rečeno promašen izraz. Nema baš ničeg "šizofrenog" u tome, imajuć u vidu okolnosti.


Tokom nekog vremena, pre sukoba u Ukrajini, Tretjakovska galerija i Ermitaž su na zajam dale izvestan broj vrednih umetničkih dela iz svoje kolekcije Japancima i Fincima. Tamo su bile organizovane neke izložbe pa su tražili na zajam. To je uobičajena praksa da muzeji pozajmljuju jedni drugima dela iz svoje kolekcije drugim muzejima u zemlji ili inostranstvu.

Pre par dana su ta dela trebala da budu vraćena svojim originalnim vlasnicima (ruskim muzejima), po uobičajenom dogovoru. E, pa ta dela nisu vraćena već su konfiskovana, bikoz rat i sankcije.
Ako to nije šizofrena rusofobija, ja ne znam šta je. Ako Zeleni izjavljije da celokupan ruski narod treba da bude uništen, ni to nije šizofrena rusofobija? Ja mislim da je u pitanju bolest. Recimo, tako su Nacisti hteli da unište Jevrejski narod. Osim ako ne smatran da je uništenje čitavih naroda (kao što su Ameri učinili Indijancima) častan čin. Bilo je takvih pokušaja, uspešnih i neuspešnih, tokom istorije, ali taj čin se smatra za zločin.
apacherosepeacock apacherosepeacock 06:58 08.04.2022

Re: glasanje u UN

nsarski
'Naš kak'a, vikinški tip (Helga/Hogar = Olga/Igor), lepo pravilno lice, malo pegava, plavokosa...


Aha, slab si na Islandske husare?


Slika je dobar prikaz koliko ljudi pogresno misle da su severnjaci pretezno plavokosi..

Vecinski su smedji i sa onom lesnik bojom ociju. (doduse, kao deca su 80% plavi, do puberteta pola ih potamni)


P.S. Ali zato imaju (severnjaci) koncentraciju svih ridjokosih, 99% ih je kod njih.
maksa83 maksa83 07:00 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Ako Zeleni izjavljije da celokupan ruski narod treba da bude uništen

Je l' može neka referenca za ovo, idealno bi bilo da bude kredibilna, ali dajte bilo kakvu za početak.
Tip je definitivno što bi rekao agresor "u prevelikim cipelama" ali ne deluje kao nešto što bi neko smeo da kaže u njegovoj situaciji.
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:01 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Ako Zeleni izjavljije da celokupan ruski narod treba da bude uništen, ni to nije šizofrena rusofobija?


Pa to je upravo Putinova propaganda za rat. To drndaju - da Ukrajina ne treba da postoji i da je ukrajinska nacija izmisljen pojam kao motiv rata. Kao i ukrajinske naciste a sami ih u Rusiji imaju koliko hoces.
nsarski nsarski 07:16 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Je l' može neka referenca za ovo, idealno bi bilo da bude kredibilna, ali dajte bilo kakvu za početak.

Govor Zelenskog u Izraelskom parlamentu



nsarski nsarski 07:17 08.04.2022

Re: glasanje u UN

apacherosepeacock
Ako Zeleni izjavljije da celokupan ruski narod treba da bude uništen, ni to nije šizofrena rusofobija?


Pa to je upravo Putinova propaganda za rat. To drndaju - da Ukrajina ne treba da postoji i da je ukrajinska nacija izmisljen pojam kao motiv rata. Kao i ukrajinske naciste a sami ih u Rusiji imaju koliko hoces.


Ubedila si me. Sve si u pravu.
maksa83 maksa83 07:20 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Slika je dobar prikaz koliko ljudi pogresno misle da su severnjaci pretezno plavokosi..

Ove Valkire što je nsarski okačio je baš to o čemu pričaš, smeđe lešnik, ova je bila ono što kažu nordijski tip što nije čudno pošto Rusi izvorno jesu Skandinavci koji su sišli i mešali se sa zatečenim baltičkim i slovenskim plemenima. Ponavljam - Igor je nastalo od Hogar, a Olga od Helga. Dodatno, genetska mutacija za plave oči je nastala baš tamo na severu pre oko 10K godina, takoreći prekjuče.
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:21 08.04.2022

Re: glasanje u UN

nsarski
apacherosepeacock
Ako Zeleni izjavljije da celokupan ruski narod treba da bude uništen, ni to nije šizofrena rusofobija?


Pa to je upravo Putinova propaganda za rat. To drndaju - da Ukrajina ne treba da postoji i da je ukrajinska nacija izmisljen pojam kao motiv rata. Kao i ukrajinske naciste a sami ih u Rusiji imaju koliko hoces.


Ubedila si me. Sve si u pravu.


Pa nemam sta da te ubedjujem, procitaj sam sta se valja od propagande kod Rusa.
maksa83 maksa83 07:25 08.04.2022

Re: glasanje u UN

nsarski
Je l' može neka referenca za ovo, idealno bi bilo da bude kredibilna, ali dajte bilo kakvu za početak.

Govor Zelenskog u Izraelskom parlamentu

Pročitao sam, i koliko vidim tamo ne piše ništa slično onome što si ti napisao, da podsetim:

Ako Zeleni izjavljije da celokupan ruski narod treba da bude uništen,


nsarski nsarski 07:26 08.04.2022

Re: glasanje u UN


Nah, nisam raspoložen da se nadgovaram. Idem malo da dospavam - noćas sam radio do sitnih sati.
maksa83 maksa83 07:29 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Nah, nisam raspoložen da se nadgovaram. Idem malo da dospavam - noćas sam radio do sitnih sati.

Ne moramo da se nadgovaramo, samo da se dogovorimo da Zelenski nije pozivao na uništenje celog ruskog naroda, tj. da bar na onome što si linkovao ne piše ništa slično tome.
softelectronics_e softelectronics_e 07:31 08.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83
E to sad zavisi od datuma koji odrediš za početak svog interesovanja za pitanje, a šta se to tamo dešava.

Znači pravimo se da se tamo ne dešava ono što se dešava.

Pa!
Ne pravimo se.
Vidimo svi šta se dešava.
Rusi se tamo bore za ljudska prava.
Ne?
Eeeee, jbg.
gvozden1 gvozden1 07:39 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Tip je definitivno što bi rekao agresor "u prevelikim cipelama" ali ne deluje kao nešto što bi neko smeo da kaže u njegovoj situaciji.

Tip je Vulin, ajd da priznamo.

Neke poluuniforme, malo plače, malo se kao ljuti, nešto on zahteva, užuveo se u ulogu pa poverovao da je nešto bitan, da on o nečemu odlučuje.

Kreten, jednom rečju.
softelectronics_e softelectronics_e 07:40 08.04.2022

Re: glasanje u UN

apacherosepeacock
nsarski
apacherosepeacock
Ako Zeleni izjavljije da celokupan ruski narod treba da bude uništen, ni to nije šizofrena rusofobija?


Pa to je upravo Putinova propaganda za rat. To drndaju - da Ukrajina ne treba da postoji i da je ukrajinska nacija izmisljen pojam kao motiv rata. Kao i ukrajinske naciste a sami ih u Rusiji imaju koliko hoces.


Ubedila si me. Sve si u pravu.


Pa nemam sta da te ubedjujem, procitaj sam sta se valja od propagande kod Rusa.

Nisi u pravu!
Ne samo zato što se uoči rata, te tokom rata, propaganda ne bi trebalo da čita, osim ukoliko baš ne želiš da budeš dezinformisana.
predatortz predatortz 07:49 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Nah, nisam raspoložen da se nadgovaram


Ni meni se ne objašnjava očigledno.

No, ako šizofrena rusofobija nije, recimo, uklanjanje dela ruskih klasika sa repertoara pozorišta, uskraćivanje stipendija ruskim studentima, onda ne znam šta da kažem.

Potom, pljačka, bukvalna pljačka imovine Ruske federacije. Znači li to da su zbog napada na SRJ Rusi i Kinezi trebali opljačkati imovinu svih zemalja učesnica u agresiji?

Politika dvostrukih standarda je očigledna, a onaj ko neće da je primeti i ne vidi šizofrenu rusofobiju, ili mu je to stanje normalno, ili priželjkivano.
tess1 tess1 07:49 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Istorija se ponavlja. Opet muslimani, ovaj put bez pomoći Hrvata kojima su uzurpirali mesto člana predsedništva, krše potpisane sporazume i kakav takav Ustav BiH.
Takva praksa je dovela do rata devedesetih.

U slučaju da se Njemcima ne svidi ideja islamske državice na 500 km od Beča, biće rata u Bosni, i ni tad zapadna RS neće pasti pod protektorat Sarajeva nego neki NDH, u jednoj verziji,

u drugoj verziji, muslimanima u Bosni nije lako, ovo njihovo prepucavanje sa Dodikom meni prečesto izgleda kao nemoć (opstruišu nas na svakom koraku, i kući i po bijelom svijetu), ali dobro, i nemoć uz istrajnost daje jedan dan rezultate, i da nemaju Srbe, Hrvati bi ih satrali za 10 km obale..

I treća verzija jeste podjela koju Hrvati priželjkuju, dal u krvi il u miru, oni će izaći u plusu kako god, RS Srbiji, Hrvati uzimaju dole MateBobanovu Hercegovinu (i najsrpskiji dio BiH, Glamoč i Drvar), i muslimanim ostaje Sarajevo i srednja Bosna, ili bi se oni borili za neko spajanje sa Albanijom, zavisi kako im vjerske vođe odrede, kolika je sila što ih vodi..

tess1 tess1 07:52 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Govor Zelenskog u Izraelskom parlamentu

Šuška moj sin prije neku veče u kuhinji,

- šta radiš?
- jedem posne štapiće
- što jedeš posne štapiće?
- počo Ramadan

Štapići su Pardon, a Ramadan je akcentovao pravilno. :)


Gledam, na Ramadan palestinski teroristi osuli paljubu po Tel Avivu, hm, ne volim teorije zavjere (ne ovako kao Kamilo, npr), ali poslije serije Fauda, Palestinu vidim kao provizorijum u kojem Mosad uzgaja palestinske teroriste da bi opravdali otimačinu zemlje i genocid..
maksa83 maksa83 07:59 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Tip je Vulin, ajd da priznamo.

Koji od osam Vulina koji žive u tom zmijskom telu?

Inače naš Vulin ne kuka, on višče, preti i gleda strogo.
maksa83 maksa83 07:59 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Rusi se tamo bore za ljudska prava.

Daaa, ljudska prava je prva stvar koja čoveku padne na pamet kada se pomene Rusija.

... kada bi se gađali Stanetima Dolancima.
maksa83 maksa83 08:04 08.04.2022

Re: glasanje u UN

No, ako šizofrena rusofobija nije, recimo, uklanjanje dela ruskih klasika sa repertoara pozorišta, uskraćivanje stipendija ruskim studentima, onda ne znam šta da kažem.

Obe te stvari su debilizam. Što svejedno ne menja činjenicu da Rusija trenutno razara jednu evropsku državu.

Inače od te kuknjava nad sirotim ruskim dirigentima kojima je otkazano dirigovanje mi se povraća pošto za to vreme sve kukače apsolutno boli kurac što isti takvi umetnici trenutno u Ukrajini bivaju otkazani sa planete Zemlje. Sramotno bre.
softelectronics_e softelectronics_e 08:06 08.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83
Rusi se tamo bore za ljudska prava.

Daaa, ljudska prava je prva stvar koja čoveku padne na pamet kada se pomene Rusija.

... kada bi se gađali Stanetima Dolancima.

Pa šta drugo?!
Zbog čega se njihove bombe ne smatraju kao borbeni alat za ljudsko-pravašku borbu, a američke da?
Nije ti to, kada si već pomenuo, šizofreno?
maksa83 maksa83 08:06 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Zbog čega se njihove bombe ne smatraju kao borbeni alat za ljudsko-pravašku borbu, a američke da?

Gde se smatraju?

Mator čovek a laže.

Nije ti to, kada si već pomenuo, šizofreno?

To šizofreno vidi sa predatorzom, on je to prvi potegao kao atribut. Ja generalno izbegavam medicinske termine za takve stvari, tako nas je Nataša naučila, i hvala joj. Šizofrenija je nešto što te stigne ni krivog ni dužnog, a ovo je svestan izbor naroda i država da se ponašaju ovako ili onako.

softelectronics_e softelectronics_e 08:07 08.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83
No, ako šizofrena rusofobija nije, recimo, uklanjanje dela ruskih klasika sa repertoara pozorišta, uskraćivanje stipendija ruskim studentima, onda ne znam šta da kažem.

Obe te stvari su debilizam. Što svejedno ne menja činjenicu da Rusija trenutno razara jednu evropsku državu.

Inače od te kuknjava nad sirotim ruskim dirigentima kojima je otkazano dirigovanje mi se povraća pošto za to vreme sve kukače apsolutno boli kurac što isti takvi umetnici trenutno u Ukrajini bivaju otkazani sa planete Zemlje. Sramotno bre.

Mesi se povraća pošto sam presolio jaja sa lukom, uz malo slaninice.
Jebote!
softelectronics_e softelectronics_e 08:09 08.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83
Zbog čega se njihove bombe ne smatraju kao borbeni alat za ljudsko-pravašku borbu, a američke da?

Gde se smatraju?

Mator čovek a laže.

Pa!
Čitaj šta pišeš!
Inače, ko je mator?!
Strašno!
vrabac_onaj vrabac_onaj 08:09 08.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83 maksa83 08:10 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Mesi se povraća pošto sam presolio jaja sa lukom, uz malo slaninice.

Zašto soliš jaja, zar nije slaninica dovoljno slana. Pazi, sla-ni-ni-ca, prvi slog "sla" je od "slano".
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:11 08.04.2022

Re: glasanje u UN

a onaj ko neće da je primeti i ne vidi šizofrenu rusofobiju, ili mu je to stanje normalno, ili priželjkivano.


Kod mene u Holandiji pored ukrajinskih izbeglica beleze veliki talas ruskih izbeglica iz Rusije.

Traze azil i dobice ga jer po definiciji beze od progona u svojoj zemlji (Rusi), Ukrajinci od rata. Sad, kako je to sizofreno i kako mrze Ruse a primaju ih u izbeglistvo u isto vreme? (inace ima Rusa ovde i od pre koliko hoces, svi dobili azil odavno)

Al to je zato sto ih mrze, sigurno.
maksa83 maksa83 08:12 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Čitaj šta pišeš!

Ne pišem nigde da su američke bombe alat za ljudskopravašku borbu, dakle mator čovek a još uvek laže.
maksa83 maksa83 08:19 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Kod mene u Holandiji pored ukrajinskih izbeglica beleze veliki talas ruskih izbeglica iz Rusije.

I ovde. Beže od ludaka tamo da bi ih ovde sačekali ludaci koji se nepristojno dodiruju kad gledaju Putinovu sliku i menjali bi se sa njima i uopšte im ludacima nije jasno zašto cela ta istočna Evropa koja ima ljudi sve zajedno isto koliko i Rusija ne želi da bude ruska rupa u bulji kada im je bilo tako lepo onih 50 godina. Zašto ne žele da budu kao svi ti Lezgini, Burjati, Čukči i ostali narodi koje su Rusi usput pokorili a koji sada većinski ratuju za njih u Ukrajini. Istočnoevropljani su prosto ne-ra-zum-ni.
gvozden1 gvozden1 08:19 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Koji od osam Vulina koji žive u tom zmijskom telu?

Taj, svih osam.
I ovaj je prošao faze od "Rusija nam nije neprijatelj" na tome je dobio izbore, preko "zapad preteruje, Rusija nas neće napasti" do dan pred napad, pa preko "gotovi smo, sutra će me ubiti" pa do ove SMB faze u kojoj on kao nešto zahteva, nekog uči politici.

Većina ljudi je neprincipijelna, vidi se to i ovde.

Zelenski je idiot, ali pošto navijamo protiv Rusije iz nekog razloga, neće ljudi da kau za idiota da je idiot.

Kada bi Putin imao prošlost kakvu ima ovaj klovn, sa onim sviranje klavira, sa onim gej spotovima, skidanjem gaća, i ostalim detaljima koji su baš tipični za državnike, pa nije teško zamisliti koliko bi se sprdali sa njim.
A ovako, kad je taj državnik, a zapravo kreten, protiv Rusije, ćuti se, dobar je i on.

Samo ako si protiv Rusije, dobar si, naš si.
predatortz predatortz 08:19 08.04.2022

Re: glasanje u UN

. Što svejedno ne menja činjenicu da Rusija trenutno razara jednu evropsku državu.


Tako posmatrano, u pravu si.
Ali, kada stvari stavimo u istorijski kontekst, i nisi baš.
Raspadom Varšavskog pakta, EU i NATO su požurili da izađu na granice Rusije. Primili su ekonomski neuređene zemlje samo i samo zbog njihove geografske pozicije.
NATO je krenuo, i to brzinski, u širenje ka Rusiji.
Zašto?

E sad, ti misliš da se Rusi kopčaju na leđima, pa će da čekaju.
Oni su rekli koje su crvene linije, crvene linije su pređene.
Nisu Rusi u Odesi spaljivali žive Ukrajince, pa je to prošlo nekažnjeno.
Bilo je obrnuto.

Rusija je osetila da je došao momenat da može da uzvrati, da napravi koridor u trbuh NATO pakta i napraviće ga kad uzme Odesu.

I ja ih razumem. To je logičan sled događaja. Pitanje opstanka.

Samo, ja u tome gledam našu poziciju, a ona nije takva da je pametno da se igramo ruske kule stražare.



softelectronics_e softelectronics_e 08:26 08.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83
Mesi se povraća pošto sam presolio jaja sa lukom, uz malo slaninice.

Zašto soliš jaja, zar nije slaninica dovoljno slana. Pazi, sla-ni-ni-ca, prvi slog "sla" je od "slano".

Zato što sam glup.
Ali još važnije, pošto hranu kod nas uglavnom pravi žena, koja gotovo uopšte ne koristi so.
Gde je potrebno, stavi začin C - i time je dovoljno posoljeno.
Ja sam to uradio refleksno.
I baš zato što so gotovo i ne koristimo, decenijama, mi je ovo što sam jutros uradio, delovalo preslano.
maksa83 maksa83 08:26 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Zelenski je idiot, ali pošto navijamo protiv Rusije iz nekog razloga, neće ljudi da kau za idiota da je idiot.

Zelenski svakako nije idiot, i zapravo briljantno radi svoj posao - bavi se onim u čemu je dobar a to je medijski posao i u toj medijskoj sferi kida na komade turobnog KGB-ovca okruženog mračnim likovima koji ga mažu a čiji je krajnji propagandni domet da nalazi debile po Internetu i filuje ih fantazmagorijama koje ovi posle šire. Potpuno ista ekipa tipa Mile12311581 koji je prekjuče tvrdio da klimatske promene ne postoje, da ne postoji ni covid i da su vakcine Gejcovi čipovi sada šiba okolo slike ruske vojske koja hrani napuštene ukrajinske kučiće i prevodi bake preko ulice.
gvozden1 gvozden1 08:27 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Tako posmatrano, u pravu si

Naravno da nije u pravu.
Izdvojiti jednu činjenicu iz konteksta, i samo nju imati u vidu, je najpogrešniji mogući pristup.

I Sovjeti i Ameri, a i svi ostali zajedno, su nemilosrdno razarali jednu evropsku zemlju '45.

Zamisli tog bezobrazluka, ceo svet na jednu državu.
softelectronics_e softelectronics_e 08:27 08.04.2022

Re: glasanje u UN

apacherosepeacock
a onaj ko neće da je primeti i ne vidi šizofrenu rusofobiju, ili mu je to stanje normalno, ili priželjkivano.


Kod mene u Holandiji pored ukrajinskih izbeglica beleze veliki talas ruskih izbeglica iz Rusije.

Traze azil i dobice ga jer po definiciji beze od progona u svojoj zemlji (Rusi), Ukrajinci od rata. Sad, kako je to sizofreno i kako mrze Ruse a primaju ih u izbeglistvo u isto vreme? (inace ima Rusa ovde i od pre koliko hoces, svi dobili azil odavno)

Al to je zato sto ih mrze, sigurno.

Ma.
Nije to njišta novo u tradicionalnom ponašanju Zapada.
Pobiju desetine miliona, ali se nakon iks decenija pomole - i kuul!
softelectronics_e softelectronics_e 08:29 08.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83
Zelenski je idiot, ali pošto navijamo protiv Rusije iz nekog razloga, neće ljudi da kau za idiota da je idiot.

Zelenski svakako nije idiot, i zapravo briljantno radi svoj posao - bavi se onim u čemu je dobar a to je medijski posao i u toj medijskoj sferi kida na komade turobnog KGB-ovca okruženog mračnim likovima koji ga mažu a čiji je krajnji propagandni domet da nalazi debile po Internetu i filuje ih fantazmagorijama koje ovi posle šire. Potpuno ista ekipa tipa Mile12311581 koji je prekjuče tvrdio da klimatske promene ne postoje, da ne postoji ni covid i da su vakcine Gejcovi čipovi sada šiba okolo slike ruske vojske koja oslobađa kučiće i prevodi bake preko ulice.

Ma!
Koji Zelenski i njegova struka.
Nije valjda da ti veruješ kako ovaj rat vodi Zelenski?
Pa tako i njegov propagandni deo.
gvozden1 gvozden1 08:30 08.04.2022

Re: glasanje u UN

čiji je krajnji propagandni domet da

Hajd da sačekamo kraj ovoga, da vidimo da li je dobra propaganda dovoljna za ove igre.

Gebelsova je bila dobra, ali nije upalila na kraju.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:30 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Kada bi Putin imao prošlost kakvu ima ovaj klovn, sa onim sviranje klavira,


Pa svirao je klavir i Putin u Holivudu i pevao 'bljuberi hiljs'..
vrabac_onaj vrabac_onaj 08:31 08.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83
Potpuno ista ekipa tipa Mile12311581 koji je prekjuče tvrdio da klimatske promene ne postoje, da ne postoji ni covid i da su vakcine Gejcovi čipovi sada šiba okolo slike ruske vojske koja oslobađa kučiće i prevodi bake preko ulice.


Dakle, sve sam zatucani antivakser i ludak.
Sve ostalo je na strani Svetla.
gvozden1 gvozden1 08:34 08.04.2022

Re: glasanje u UN


Pa svirao je klavir i Putin u Holivudu i pevao 'bljuberi hiljs

Qrcem, kao ovaj državnik od karijere?

Kad već moram.
vcucko vcucko 08:34 08.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83

Nego ja tebe razumem kada su činjenice u pitanju, tu se ti i ja uglavnom slažemo, ali ne razumem zašto te toliko raduju ratovi i razaranja. Tajvan, uspešna mala država koju će da sjebe i proguta korumpirani autokratski behemot. Šta je bre tu dobro i lepo koj kurac?

Ukrajina nije država, Ukrajina je već 300+ godina poligon zapada (đa Vatikana đa Anglosasa, uglavnom jednih i drugih) za obračunavanje sa Rusijom.
Još manje je uspešna, o tome je smešno i raspravljati. Od boga zaboravljena korumpirana nedođija. Koju na okupu i kao nekakav entitet drži samo vekovima pumpana mržnja prema Moskovskim Rusima. Meni to automatski prebacuje na "naše" pitanje i gomilu nekakvih novokomponovanih nacija čiji je smisao postojanja mržnja prema Srbima.

Na Tajvanu sam bio i to za marinajske prilike baš bio. Skoro mesec dana, po dve nedelje u Kaošiungu i Kilungu, ovo drugo je luka Taipeija, prigradski voz. Istovarili smo 20.000 tona veštačkog đubriva (po dve štive u obe luke) brodskim dervišima, ono kašika zahvati iz štive i pravo u kamion koji čeka ispod broda. Možeš misliti koliko to traje i zato kažem baš bio, inače se brodovi zadržavaju po lukama 2-3 dana max. Znači imao sam vremena i malo cunjati okolo.

E sad, to je bilo pradavno. Ranih 80-ih. NR Kina je još bila carstvo bicikala i maovki. Tajvan je bio pa tu negde sa SFRJ, bar sa ovim zapadnim delom gde sam živeo, možda malo raskošniji i šareniji onako kapitalistički. Naravno ne sa Kičevom, ali to je druga priča. Tada je tvoja priča imala smisla. Danas je Kina to šta je i ne zaostaje (bar ne značajno) za Tajvanom koji Ameri pumpaju sa parama.

Nemaš predstavu koja je priča tada bila, ne verujem da je sada drugačije. Stanovništvo Tajvana ne smatra sebe nekakvom Tajvanskom nacijom, jer to i nije. Oni su Kinezi, većina tada još i nije bila rođena na Tajvanu nego su došli sa Čangom posle rata. Logično većinski iz Kantona jer je to fizički najbliže. Do danas verujem da se bar to promenilo i da su rođeni tamo naravno većina, čistim protokom vremena.

Autohtono stanovništvo Formoze su nekakvi šareni urođenici sa Peskadora (Penghu ostrva) koje su Kinezi inače vrlo sistematski istrebili i ostali su tamo čisto kao turistička atrakcija.

Znači priča nije jednostrana, nego je i Tajvanska službena politika bila "mi smo Kina, Peking su komunisti uzurpatori, mi ćemo ponovo zauzeti celu Kinu itd.". Pa su svuda išli oni prpagandni spotovi, kao sa Tajvana se šire strelice prema NR Kini i zauzimaju je, nad Pekingom se vije Tajvanska zastava (u stvari Kuomintanška, zastava Republike Kine iz WW2).

A sistem sam po sebi je bio sve samo ne demokratski. To je bilo bukvalno nekoliko godina po Čangovoj smrti. Pazi u 10 uveče policijski čas, nema da budeš napolju, ili si kući (na brodu) ili si u nekom hotelu na Love River-u, ali strogo prijavljen sa šor-pasom. Nema švrćkanja tek tako. U 10 i 15 idemo taksijem prema luci, zaustavlja nas policija, Taksista kuka saće da me oderu, nas postrojili i neki majmun sa šlemom nam drži vakelu na kineskom, a mi u glas "ma sve si u pravu, čka ti materina majmunska, šipu racku konju" i tako se lepo izdivanimo. U centru Taipeija Čangov memorijal, park i ogromna pagoda - stil građevina od belog mermera sa krovom od plavog žada. Unutra postavka tipa "uniforma koju je nosio u toj-i-toj bici, olovka kojom je potpisao to-i-to...". Ima kino sala, puste ti film o njegovom životu. Kult ličnosti samo takav, a nije komunistička nego izrazito antikomunistička zemlja.

Znači, osnovno - Tajvan nije zasebna nacija. To je Kina. U nekom momentu istorije ujediniće se na ovaj ili onaj način, verujem čak i bez rata. To što Amerima odgovara da imaju nosač aviona tu, to neka Ameri vide sami sa sobom (kao mi onom majmunu sa šlemom, šipu racku konju ).

Eto mojih pet kopejki. Zadovoljan?
maksa83 maksa83 08:35 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Dakle, sve sam zatucani antivakser i ludak.

Ne bih da ti trošim vreme, ali ako hoćeš možeš da probaš da nađeš na Internetu nekog avaksa koji trenutno ne šiba okolo rusku propagandu, i javi kako ide. Avaks može da bude iz spektra "ne znam ja, nisu proverene te vakcine, svašta oni pričaju" pa do "evo slika čipa koji vam ugrađuju vakcinom protiv nepostojećeg virusa". I čak ne moraš da nešto lunjaš po tviterima i fejsbucima, ne moraš da mrdneš odavlen.
predatortz predatortz 08:35 08.04.2022

Re: glasanje u UN


Naravno da nije u pravu.
Izdvojiti jednu činjenicu iz konteksta, i samo nju imati u vidu, je najpogrešniji mogući pristup.


To sam i napisao.
Ako uzmeš dan bombardovanja Drezdena za polaznu tačku u nekoj raspravi, onda se radi o teškom divljaštvu.

Ako taj čin staviš u istorijski kontekst, onda to divljaštvo ima sasvim drugu dimenziju.
vrabac_onaj vrabac_onaj 08:37 08.04.2022

Re: glasanje u UN

gvozden1

Hajd da sačekamo kraj ovoga


Neće kraj brzo. Oružani sukob u Ukrajini će u jednom momentu utihnuti ali to neće biti kraj ovoga.
vrabac_onaj vrabac_onaj 08:38 08.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83

Ne bih da ti trošim vreme, ali ako hoćeš možeš da probaš da nađeš na Internetu nekog avaksa koji trenutno ne šiba okolo rusku propagandu, i javi kako ide. Avaks može da bude iz spektra "ne znam ja, nisu proverene te vakcine, svašta oni pričaju" pa do "evo slika čipa koji vam ugrađuju vakcinom protiv nepostojećeg virusa". I čak ne moraš da nešto lunjaš po tviterima i fejsbucima, ne moraš da mrdneš odavlen.


I niko drugi sem njih?
maksa83 maksa83 08:39 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Znači, osnovno - Tajvan nije zasebna nacija. To je Kina.

Nisam napisao "nacija" nego država. Tajvanci jesu Kinezi, kao što su i oni u Hong Kongu Kinezi, što sve zajendno ne znači da žele da žive u PRC ustrojstvu.

Eto mojih pet kopejki. Zadovoljan?

Pošteno, hvala na detaljnom odgovoru i reminiscencijama.

Moj drugar koji tamo putuje poslednjih godina poslom relativno redovno priča jednu sasvim drugu priču. To militarističko uređenje koje si opisao si mogao da nađeš i u proizvoljnoj evropskoj diktaturi sedamdesetih - Portugal, Španija, Grčka, pa su to sada ipak neke sasvim drugačije države.

predatortz predatortz 08:40 08.04.2022

Re: glasanje u UN

vrabac_onaj
gvozden1

Hajd da sačekamo kraj ovoga


Neće kraj brzo. Oružani sukob u Ukrajini će u jednom momentu utihnuti ali to neće biti kraj ovoga.


Neće, slažem se.


Na delu je nova podela sveta. Rat se odigrava u Ukrajini, ali ovo nije (samo) sukob između Rusije i Ukrajine.
maksa83 maksa83 08:41 08.04.2022

Re: glasanje u UN

I niko drugi sem njih?

Ma dobro ima tu i tamo normlanih ljudi koji navijaju za Rusiju, mislim da znam svu desetoricu ali da te podsetim reč je bila o tome kojim uhodanim putem ide frindž ruska propaganda.
gedza.73 gedza.73 09:11 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Daaa, ljudska prava je prva stvar koja čoveku padne na pamet kada se pomene Rusija.
... kada bi se gađali Stanetima Dolancima.

Pa šta drugo?!



Eno već spremaju svoje javno mnjenje da brane ljudska prava u Poljskoj, Moldaviji i baltičkim državama, prete Finskoj jer Finci 'povampiruju nacističku ideologiju'

Slušam neku analitičarku (poput mnogih koje kupuju na metar tipa dobiju par stotina eura za nebitnu analizu a onda ih vodaju po televizijama kao mečke da brane ruske interese za eure... zar ne bi trebali da ih plaćaju u bitkoin rubljama?)
koja mrtva ladna kaže kako je Evropa bila iznenađena ruskim napadom (malo joj se 'uzjebala' argumentacija pa zaboravila da nije napad, agresija nego denacifikacija i demilitarizacija).

A pre samo mesec i po su ruski beloSrbi tvrdili kako Rusija nikad neće vojno da napadne Ukrajinu i kako je to trula američka propaganda pošto Rusi nikad u svojoj istoriji nisu bili agresori.

Evo prošla ta tri, četiri dana od napada koji 'nikad neće da se desi' u kojima je Putin svemirskim naoružanjem sa prvim ešalonom ruskih snaga koji uključuje najslabije vojnike sa prostora RF uspeo da pregazi Ukrajinu i smanji putanju NATO raketa prema Moskvi za ciglo dva minuta.

I ne samo to nego je uspeo da denacifikuje Ukrajinu, izbegne civilne žrtve, civilna razaranja a ujedno je ruska armija izašla bez gubitaka iz blickrig rata tokom kog je Zapadu pokazala svu svoju snagu.

Povrh svega na blogu su se izdajnici sami otkrili ne stavljajući titovku sa Z znakom na glavu a sa kojima će se razračunati patriJotske snage čupanjem brkova za antiruske komentare do 140 karaktera i vešanjem za antirusku čaršaf propagandu. Naravno čim dođe Putinova Crvena armija.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:14 08.04.2022

Re: glasanje u UN

predatortz

Naravno da nije u pravu.
Izdvojiti jednu činjenicu iz konteksta, i samo nju imati u vidu, je najpogrešniji mogući pristup.


To sam i napisao.
Ako uzmeš dan bombardovanja Drezdena za polaznu tačku u nekoj raspravi, onda se radi o teškom divljaštvu.

Ako taj čin staviš u istorijski kontekst, onda to divljaštvo ima sasvim drugu dimenziju.


Pre Drezdena si imao Holokaust i okupaciju cele Evrope pre Putinovo 'specijalne operacije' imao si rat ukrajinske vojske sa svojim drzavljanima koje su hteli da se ocepe a koje su podrzavali Rusi. To je neuporediv istorijski kontekst.

Putin je slupao neke ukrajinske gradove gore od Drezdena a da nije bilo nacistickog terora i ubijanja nekoliko miliona ljudi.
softelectronics_e softelectronics_e 09:19 08.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83
I niko drugi sem njih?

Ma dobro ima tu i tamo normlanih ljudi koji navijaju za Rusiju, mislim da znam svu desetoricu ali da te podsetim reč je bila o tome kojim uhodanim putem ide frindž ruska propaganda.

Čekaj!
Pa ne reci da se ne zajebavaš?
Nije moguće da ne znaš da se u najdemokratskijim zemljama ne sme imati nikakav drugačiji stav do antiruski.
Ne moraš da mrdaš nigde odavde da to ne bi video.
A ti ne vidiš?
Pa kako to?
softelectronics_e softelectronics_e 09:21 08.04.2022

Re: glasanje u UN

gedza.73
Daaa, ljudska prava je prva stvar koja čoveku padne na pamet kada se pomene Rusija.
... kada bi se gađali Stanetima Dolancima.

Pa šta drugo?!



Eno već spremaju svoje javno mnjenje da brane ljudska prava u Poljskoj, Moldaviji i baltičkim državama, prete Finskoj jer Finci 'povampiruju nacističku ideologiju'

Slušam neku analitičarku (poput mnogih koje kupuju na metar tipa dobiju par stotina eura za nebitnu analizu a onda ih vodaju po televizijama kao mečke da brane ruske interese za eure... zar ne bi trebali da ih plaćaju u bitkoin rubljama?)
koja mrtva ladna kaže kako je Evropa bila iznenađena ruskim napadom (malo joj se 'uzjebala' argumentacija pa zaboravila da nije napad, agresija nego denacifikacija i demilitarizacija).

A pre samo mesec i po su ruski beloSrbi tvrdili kako Rusija nikad neće vojno da napadne Ukrajinu i kako je to trula američka propaganda pošto Rusi nikad u svojoj istoriji nisu bili agresori.

Evo prošla ta tri, četiri dana od napada koji 'nikad neće da se desi' u kojima je Putin svemirskim naoružanjem sa prvim ešalonom ruskih snaga koji uključuje najslabije vojnike sa prostora RF uspeo da pregazi Ukrajinu i smanji putanju NATO raketa prema Moskvi za ciglo dva minuta.

I ne samo to nego je uspeo da denacifikuje Ukrajinu, izbegne civilne žrtve, civilna razaranja a ujedno da ruska armija izađe bez gubitaka iz rata kojim je Zapadu pokazala svu svoju snagu.

Povrh svega na blogu su se izdajnici sami otkrili ne stavljajući titvoku sa Z znakom na glavu a sa kojima će se razračunati patriJotske snage čupanjem brkova za antiruske komentare do 140 karaktera i vešanjem za antirusku čaršaf propagandu. Naravno čim dođe Putinova Crvena armija.



Gedžo!
Koliko evra daju ovi za lupanje antiRuskih gluposti?
Ne mislim tebe, nego onako?
predatortz predatortz 09:22 08.04.2022

Re: glasanje u UN

imao si rat ukrajinske vojske sa svojim drzavljanima koje su hteli da se ocepe a koje su podrzavali Rusi. To je neuporediv istorijski kontekst.


Misliš, kao Srbija na Kosovu?
Pa, što se onda koji qratz mešao NATO, bombardovao suverenu zemlju koja na svojoj teritoriji sprovodi legitimnu akciju razbijanja pobune?
I zašto nije USA sa trabantima izbačena iz tela UN, zašto im nije oduzimana imovina?

Ili, misliš da jedni mogu da vade kitu svugde po svetu, a drugi ne jer su Rusi?

Očigledno si se zajebao!

Sve što danas rade Rusi imaju legitiman izgovor u onome što Amerika i njena NATO igračka decenijama rade po svetu.

Ali baš za sve!
Od iskonstruisanih razloga, preko razaranja, do ubistva civila, tj "kolateralne štete".

Samo, neki nećete da budete objektivni, a neki hoćemo.

I opet, ponavljam - meni je bliži zapadni svet i zapadna kultura, no to ne znači da sam ćorav.
gedza.73 gedza.73 09:31 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Gedžo!
Koliko evra daju ovi za lupanje antiRuskih gluposti?
Ne mislim tebe, nego onako?

Nema ih po tablodima ni po rijaliti televizijama koje čita i gleda prosečan srpski građanin (i građanka).
Bukvalno vidiš kako menjaju argumente od par dana pre početka rata pa do danas
Skoro je Kamilo postavio link ka jednom italijanskom novinaru koji nije potpao pod 'antirusku propagandu'.
A nije samo jedan već ih ima dosta.
Za to vreme koliko ima novinara i novina u Rusiji koji ne sviraju u diple zvanične ruske propagande? Da li je moguće da u celoj Rusiji koja je za vreme Staljina imala jednog Bulgakova ne postoji ni jedan jedini novinar koji postavlja pitanja?
Ili je Volođa Putin izjavio (po sećanju prepričavam) kako su svi izdajnici kojima je hamburger draži od boršča?
gvozden1 gvozden1 09:41 08.04.2022

Re: glasanje u UN

imao si rat ukrajinske vojske sa svojim drzavljanima koje su hteli da se ocepe a koje su podrzavali Rusi. To je neuporediv istorijski kontekst.

I šta je trebalo da radi Rusija, da gleda kako neki tamo Azov kolje Ruse i da se ne meša?
Da gleda kako joj na granicu postavljaju giljotinju za celu Rusiju i da ćuti, jer... suverena država?

A za to vreme, Amerika "brani svoje interese i ljudska prava" gde joj se ćefne.

Pa jebote, jeste li uopšte normalni?
predatortz predatortz 09:47 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Pa jebote, jeste li uopšte normalni?


Jesu, samo su licemerni.
Ili su im isprani mozgovi, pa je ok da Amerika brani "svoj interes i svoj način života" hiljadama mila od njenih granica, i to bombama, a da neko to ne sme da radi ni na svojim granicama, kada ubijaju njegove sunarodnike.

Slepilo, ili licemerje, to varira od slučaja do slučaja.

Ukrajina može da pošalje naciste na one koji ne priznaju centralnu vlast, Srbija ne sme regularnu vojsku i policiju.

Svaki narod ima pravo da bira državu u kojoj će da živi i države se mogu prekrajati prema tim željama i zahtevima, samo Srbi to ne mogu. Oni moraju da žive u Bosni, jer je Bosna nedeljiva, Šiptari ne moraju da žive u Srbiji i Srbija je deljiva...

Licemerje, ali opasno!
Ili im nešto sipaju u vodu i stavljaju u snikers?

Colin_bgd Colin_bgd 09:50 08.04.2022

Re: glasanje u UN

predatortz
imao si rat ukrajinske vojske sa svojim drzavljanima koje su hteli da se ocepe a koje su podrzavali Rusi. To je neuporediv istorijski kontekst.


Misliš, kao Srbija na Kosovu?
Pa, što se onda koji qratz mešao NATO, bombardovao suverenu zemlju koja na svojoj teritoriji sprovodi legitimnu akciju razbijanja pobune?
I zašto nije USA sa trabantima izbačena iz tela UN, zašto im nije oduzimana imovina?

Ili, misliš da jedni mogu da vade kitu svugde po svetu, a drugi ne jer su Rusi?

Očigledno si se zajebao!

Sve što danas rade Rusi imaju legitiman izgovor u onome što Amerika i njena NATO igračka decenijama rade po svetu.

Ali baš za sve!
Od iskonstruisanih razloga, preko razaranja, do ubistva civila, tj "kolateralne štete".

Samo, neki nećete da budete objektivni, a neki hoćemo.

I opet, ponavljam - meni je bliži zapadni svet i zapadna kultura, no to ne znači da sam ćorav.


Ali onda, ako se makar malo logicki analizira ovo sto si napisao, najveca osuda Rusije i ovog razaranja koje ona sprovodi u Ukrajini, bi upravo trebala biti od strane Srbije i, da kazem, srpskog naroda, bas zato sto nas je NATO bombardovao...

Svako opravdavanje Putinovog bombardovanja Ukrajine je istovremeno i opravdavanje NATO bombardovanja Srbije, i to je jednostavno cinjenica...
maksa83 maksa83 09:58 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Nije moguće da ne znaš da se u najdemokratskijim zemljama ne sme imati nikakav drugačiji stav do antiruski.

Mator čovek a laže v3.0.

Kako ne sme pa eno Trunpo kaže da je napad na Ukrajinu "genius" + Tucker Carlson koji na televiziji navija za Putina + dobar deo GOP-a + tu i tamo neki Englezi (kojima su kad malo zakopaš ruski tajkuni davali neke pare) + neki nemački novinari još nešto takvih kojekuda i nikome od njih dlaka s glave ne fali. Za to vreme u Rusiji hapse za prazan transparent jer "znaju oni šta si hteo da kažeš".


maksa83 maksa83 10:00 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Ili su im isprani mozgovi, pa je ok da Amerika brani "svoj interes i svoj način života" hiljadama mila od njenih granica, i to bombama

Dokle bre ovakve mazarije i izmišljotine. Ajde čarli, on ne ume drugačije, ali otkud vam ideja da će ovo da prođe, kome je to okej, gde, šta, sa kim se raspravljaš?
predatortz predatortz 10:01 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Ali onda, ako se makar malo logicki analizira ovo sto si napisao, najveca osuda Rusije i ovog razaranja koje ona sprovodi u Ukrajini, bi upravo trebala biti od strane Srbije i, da kazem, srpskog naroda, bas zato sto nas je NATO bombardovao...



Bilo bi tako kao što kažeš da ti isti koji danas osuđuju Rusiju ne veličaju ono što su radili nama.

Ponose se time.

Malo je, u toj postavci, teško stati na njihovu stranu.

Naročito na stranu onih, koji su 1995. ovako pozivali na disciplinovanje Srba:


gvozden1 gvozden1 10:02 08.04.2022

Re: glasanje u UN


Svaki narod ima pravo da bira državu u kojoj će da živi i države se mogu prekrajati prema tim željama i zahtevima, samo Srbi to ne mogu.

Srbi i Rusi.

Čitam šta ovaj Maksa piše pa se krstim :)

Kao šta ima veze što neki deo neće da živi u Kini, treba ih pustiti da žive kako hoće, ne treba Kina tu da se meša.

E ali kad je Ukrajina u pitanju onda se radi u suverenoj državi jebote, suverenijoj i starijoj od Kine, ona ima pravo da zabrani Rusima da se od nje odvoje, Krim je ukrajinski jer, suverenitet, Rusi na Krimu se tu ne pitaju.
I tako i za Donbas, suverena Ukrajina, tačka.

Ostalo, Kina, Srbija, ma kakvi suvereniteti kakvi bakrači, to je nebitno.
predatortz predatortz 10:03 08.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83
Ili su im isprani mozgovi, pa je ok da Amerika brani "svoj interes i svoj način života" hiljadama mila od njenih granica, i to bombama

Dokle bre ovakve mazarije i izmišljotine. Ajde čarli, on ne ume drugačije, ali otkud vam ideja da će ovo da prođe, kome je to okej, gde, šta, sa kim se raspravljaš?


Govorim o antiruskoj histeriji, koju sam nazvao šizofrenom, jer nije postojala doslednost kada je ista stvar u pitanju, a radili su je neki drugi.

Dakle, govorim o principu.
maksa83 maksa83 10:10 08.04.2022

Re: glasanje u UN

E ali kad je Ukrajina u pitanju onda se radi u suverenoj državi jebote, suverenijoj i starijoj od Kine, ona ima pravo da zabrani Rusima da se od nje odvoje, Krim je ukrajinski jer, suverenitet, Rusi na Krimu se tu ne pitaju.

Čekaj sad pa ti Aljbancima na Kosovu ne daš tu privilegiju a bogznakako ti je stalo do narodne volje Rusa na Krimu.

Pa reci kakvo ludilo...

Nego objasni mi šta je dobro u tome da jedna mala nezavisna uspešna država kao što je Tajvan bude progutana od strane surveillance antiutopije sa sve KOMUNISTIČKOM partijom na vlasti? Šta tebe u tome veseli i raduje?
gvozden1 gvozden1 10:10 08.04.2022

Re: glasanje u UN



Neće kraj brzo. Oružani sukob u Ukrajini će u jednom momentu utihnuti ali to neće biti kraj ovoga.

Čini se da je u toku proces ozbiljnog menjanja sveta.
Da li će on postati još dominantnije podređen Americi, ili će, ako bude sreće ta moć biti razasuta na više manje moćnih centara, zavisi od rezultata ove utakmice.

Ako je ovo u Ukrajini ta utakmica dobro je, neka se što pre završi pa da saznamo rezultat.

Ali je problem ako je ovo samo prvi deo, ili nedaj bože tek zagrevanje, onda ćemo se načekati.

A dotle, ko živ ko mrtav, bukvalno.
Colin_bgd Colin_bgd 10:10 08.04.2022

Re: glasanje u UN

predatortz
Ali onda, ako se makar malo logicki analizira ovo sto si napisao, najveca osuda Rusije i ovog razaranja koje ona sprovodi u Ukrajini, bi upravo trebala biti od strane Srbije i, da kazem, srpskog naroda, bas zato sto nas je NATO bombardovao...



Bilo bi tako kao što kažeš da ti isti koji danas osuđuju Rusiju ne veličaju ono što su radili nama.

Ponose se time.

Malo je, u toj postavci, teško stati na njihovu stranu.

Naročito na stranu onih, koji su 1995. ovako pozivali na disciplinovanje Srba:



Pa nije uopste vazno sta oni (ili bilo ko drugi) rade ili velicaju.

Ako imas princip koji zastupas, onda se odredjujes prema njemu (tom principu), a ne prema tome s kim bi se, eventualno, svrstao ako dosledno i pratis taj svoj princip...

Mislim, suptilne to stvari jesu, ali imbecilno je ono sto ruske "apologete" propagiraju, jer sustina njihove pozicije je da im ne smetaju ni bombe koje im padaju na glavu samo ako su ruske...
gvozden1 gvozden1 10:16 08.04.2022

Re: glasanje u UN


Čekaj sad pa ti Aljbancima na Kosovu ne daš tu privilegiju a bogznakako ti je stalo do narodne volje Rusa na Krimu.

Zato što se ni jedan princip ne poštuje, ni princip suvereniteta ni princip narodne volje, nego se ta dva kombinuju i to uvek na štetu Srba, i sad Rusa.

Šta je njihova šteta, e to se radi.

Ti to podržavaš?

Ako bi se poštovao princip volje stanovništva, pa da Srbi sa severa, ako hoće, uđu u sastav Srbije, i Srbi iz RS, ako hoće, uđu ili naprave svoju državu, onda bih bio prvi da Peć bude u Albaniji.

I to sam sto puta do sad napisao.

predatortz predatortz 10:20 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Ako imas princip koji zastupas, onda se odredjujes prema njemu (tom principu), a ne prema tome s kim bi se, eventualno, svrstao ako dosledno i pratis taj svoj princip...


Pazi, da je po mojoj pameti, Srbija bi sad, istom onom sudu kloji je formirao predmet protiv Rusije i Putina, poslala tužbu protiv NATO i svih političkih i vojnih zvaničnika NATO i zemalja koje su učestvovale u agresiji.

Jer, dešava se isto, pa su se ovaj put oglasili nadležnim.

Naša situacija je tu relaksirana, jer svi naši su već odgovarali za zločine koje smo mi počinili.

Bilo bi lepo gledati kako se koprcaju da se izvuku od takve tužbe, da se opet oglase nenadležnim za napad na jednu, a proglasili se nadleržnim za napad na drugu suverenu državu. To bi ogolilo mnogo šta.
vcucko vcucko 10:20 08.04.2022

Re: glasanje u UN

maksa83

Nisam napisao "nacija" nego država. Tajvanci jesu Kinezi, kao što su i oni u Hong Kongu Kinezi, što sve zajendno ne znači da žele da žive u PRC ustrojstvu.


PRC ustrojstvo u vremenu koje sam opisao je bilo jedno, danas je nešto sasvim peto, a kakvo će biti kroz koju deceniju niko ozbiljan se ne usuđuje da predviđa.
Napisao sam da će se ujediniti, verujem mirno, u jednom momentu istorije. Možda zastava ujedinjene Kine bude sadržavala ono republikansko sunce umesto ili uz zvezdice, ko zna. Biće onako kako kažu founding fathers, odn. kako oni procene da je najbolje za opšte interese Han Kineske nacije. Tu se realno mnogo manje uklapaju Mandžurci (oni su realno potpuno druga nacija) nego Tajvanci.
Kad se to desi (nebitno kad) tek onda su razni Tibetanci ili muslimani iz Singkjanga naebali do koske, mislim da bi to trebao da razumeš.

maksa83

Moj drugar koji tamo putuje poslednjih godina poslom relativno redovno priča jednu sasvim drugu priču. To militarističko uređenje koje si opisao si mogao da nađeš i u proizvoljnoj evropskoj diktaturi sedamdesetih - Portugal, Španija, Grčka, pa su to sada ipak neke sasvim drugačije države.


Naravno, zato i kažem da su moja sećanja (sve u vezi marinajstva) iz praistorije.
Verujem da postoji neka mlađa generacija koja sebe smatra Tajvancima, ma šta to značilo.
Ali danas je neko drugo vreme, avioni normalno lete između PRC i TROC, ekonomski se sarađuje i prepliće samo tako. Znači svaki stepen rasta i razvoja PRC u celini znači i korak ka nekom budućem mirnom ujedinjenju, u tački kad taj razvoj dozvoli Kinezima (opet kao celini) da USA nosače i avione označe kao nepotreban relikt prošlosti. Ukratko, da ih odhebu.
Kako će se ta (mislim neizbežna) situacija u budućnosti odraziti na ostatak sveta, o tome možemo da spekulišemo. Sa pivom ispred samousluge.

Šta u stvari hoću da kažem. To neko vreme koje sam opisao, tada su i jedni i drugi snimali filmove koji su završavali tako da glavni junak stoji na obali Formoskog prolaza, svaki sa svoje strane i stisnutom pesnicom preti onima preko.
Meni se čini da ste upravo mnogi vi (ne ja) ostali u tm vremenu.
maksa83 maksa83 10:21 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Zato što se ni jedan princip ne poštuje, ni princip suvereniteta ni princip narodne volje, nego se ta dva kombinuju i to uvek na štetu Srba, i sad Rusa.

Kako na štetu Rusa, eno Osetija, Abhazija, pa im se vratila i cela Čečenija, a sada Donjeck i Lugansk. I Donjeck i Lugansk bi u jednom trenutku verovatno prošli kao što su prošli Osetija i Abhazija da Nekog nije naložilo da će oni Ukrajinci koji se ne razbeže u prva dva dana da ih dočekaju sa zastavicama kao oslobodice i da mu je vojska tip top super spremna. Tuce FSB oficira je sada u zatvoru zbog toga.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:28 08.04.2022

Re: glasanje u UN

E ne znam na sta ce svet drugacije da se podeli osim da su Rusi pokazali da ni ukrajinsku vojsku ne mogu da savladaju a kamo li nesto efikasnije. Popaljeno, poruseno poubijano civila na an gro a mimo toga corak. I to sto 'osvoje' tesko ce da zadrze na duze vreme, samo se ofiru koliko im je vojska i strategija losa.


I da, za razliku od 3 meseca NATO bombardovanja Srbije gde su proizveli materijanu stetu i 2.000 zrtava, ovi su u poredjenju srusili, spalili, izravnali sa zemljom i pobili nesrazmerno vise za upola manje vremena. (a postigli nista)


Colin_bgd Colin_bgd 10:29 08.04.2022

Re: glasanje u UN

gvozden1

Čekaj sad pa ti Aljbancima na Kosovu ne daš tu privilegiju a bogznakako ti je stalo do narodne volje Rusa na Krimu.

Zato što se ni jedan princip ne poštuje, ni princip suvereniteta ni princip narodne volje, nego se ta dva kombinuju i to uvek na štetu Srba, i sad Rusa.

Šta je njihova šteta, e to se radi.

Ti to podržavaš?

Ako bi se poštovao princip volje stanovništva, pa da Srbi sa severa, ako hoće, uđu u sastav Srbije, i Srbi iz RS, ako hoće, uđu ili naprave svoju državu, onda bih bio prvi da Peć bude u Albaniji.

I to sam sto puta do sad napisao.


Ma, u redu je, tj. nije neocekivano sto niko, velike sile narocito, ne postuje nikakve principe, ali pitanje je ovde zasto ni ti licno ne postujes niti jedan svoj princip pa u isto vreme osudjujes NATO za Srbiju, a ne osudjujes Putina za Ukrajinu...
predatortz predatortz 10:31 08.04.2022

Re: glasanje u UN

I da, za razliku od 3 meseca NATO bombardovanja Srbije gde su proizveli materijanu stetu i 2.000 zrtava


jesi videla? kako oni lepo i kulturno ubijaju decu, a ne ko ovi ruski divljaci!
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:34 08.04.2022

Re: glasanje u UN

predatortz
I da, za razliku od 3 meseca NATO bombardovanja Srbije gde su proizveli materijanu stetu i 2.000 zrtava


jesi videla? kako oni lepo i kulturno ubijaju decu, a ne ko ovi ruski divljaci!


Necemo tako, da se hvatamo za zamene teza. Zamisli da su uradili za mesec dana Srbiji ovo sto su Rusi uradili Ukrajini. I 10M izbeglica.
gedza.73 gedza.73 10:36 08.04.2022

Re: glasanje u UN

apacherosepeacock
Popaljeno, poruseno poubijano civila na an gro a mimo toga corak. I to sto 'osvoje' tesko ce da zadrze na duze vreme, samo se ofiru koliko im je vojska i strategija losa.


Sad kad su namirisali da hiper super rusko naoružanje nije baš ono što se priča nema potrebe da stavljaju lansirne rampe po državama koje su nekad činile istočni blok. Dovoljno je da podbunjuju lokalne vojske po državama koje se graniče sa Rusijom i da tako polako grickaju.
A autokratska Rusija sa besmrtnim Vođom na čelu im ide na ruku.


apacherosepeacock apacherosepeacock 10:38 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Pazi, da je po mojoj pameti, Srbija bi sad, istom onom sudu kloji je formirao predmet protiv Rusije i Putina, poslala tužbu protiv NATO i svih političkih i vojnih zvaničnika NATO i zemalja koje su učestvovale u agresiji.


To bi moglo, ali onda zaboravi pare koje idu Srbiji iz tih istih NATO drzava decenijama i posle bombardovanja.. Pristupni EU fondovi. Ne moze i jare i pare.
predatortz predatortz 10:39 08.04.2022

Re: glasanje u UN

apacherosepeacock
predatortz
I da, za razliku od 3 meseca NATO bombardovanja Srbije gde su proizveli materijanu stetu i 2.000 zrtava


jesi videla? kako oni lepo i kulturno ubijaju decu, a ne ko ovi ruski divljaci!


Necemo tako, da se hvatamo za zamene teza. Zamisli da su uradili za mesec dana Srbiji ovo sto su Rusi uradili Ukrajini. I 10M izbeglica.


Za razliku od Rusa, oni nisu bili spremni na crne vreće i limene kovčege, a veruj mi da bi ih puno u kopnenom obračunu bilo otpremljeno kućama. Polazim od sebe. Bio bih spreman, taman i da je Srbija bila potpuno okupirana, da ubijem onoliko NATO vojnika koliko mi moje sposobnosti dozvole, pa da mirno popijem kafu kao da sam došao sa pecanja.

Zbog te nespremnosti na žrtve nije bilo kopnene invazije na Srbiju.

Da jeste, letele bi glave kao i u Ukrajini.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:43 08.04.2022

Re: glasanje u UN

gedza.73
apacherosepeacock
Popaljeno, poruseno poubijano civila na an gro a mimo toga corak. I to sto 'osvoje' tesko ce da zadrze na duze vreme, samo se ofiru koliko im je vojska i strategija losa.


Sad kad su namirisali da hiper super rusko naoružanje nije baš ono što ONO i DSZ analitičari pričaju nema potrebe da stavljaju lansirne rampe po državama koje su nekad činile istočni blok. Dovoljno je da podbunjuju lokalne vojske po državama koje se graniče sa Rusijom i da tako polako grickaju.
A autokratska Rusija sa besmrtnim Vođom na čelu im ide na ruku.


Upravo. Evo i ja sam iznenadjena' koliko su u stvari losi. Mislila sam da ce raskupusati ukrajinsku odbranu za nedelju dana kad su vec izabrali ratnu opciju a ne diplomatsku i poredeci vojnu moc obe drzave.

Kad oni se povlace sa nekih punktova ali su pre toga izravnali sa zemljom.. neverovatno, taktika u p.m. I uz svu silesiju propagande kako su mnogo dobri i one skupljene s koca i konopca dobrovoljce iz inostranstva, Sirijce, Beloruse, Cecene i qrce palce.. (Poljaci ih cekaju na zicer, sta bi im tek oni radili, Rusima u sbbkbb varijanti prsa u prsa)
maksa83 maksa83 10:47 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Zbog te nespremnosti na žrtve nije bilo kopnene invazije na Srbiju.

Jasno ti je da bi kopnenoj invaziji prethodila kudikamo intenzivnija artiljerijska priprema? Mislim da njima nije problem da šalju pešake da ginu (to su sve profesionalci i u poslednje vreme najamnici) i da bi im bio mnogo veći problem da objasne kući zašto su ispečatirali saveznike iz oba svetska rata.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:51 08.04.2022

Re: glasanje u UN

predatortz
apacherosepeacock
predatortz
I da, za razliku od 3 meseca NATO bombardovanja Srbije gde su proizveli materijanu stetu i 2.000 zrtava


jesi videla? kako oni lepo i kulturno ubijaju decu, a ne ko ovi ruski divljaci!


Necemo tako, da se hvatamo za zamene teza. Zamisli da su uradili za mesec dana Srbiji ovo sto su Rusi uradili Ukrajini. I 10M izbeglica.


Za razliku od Rusa, oni nisu bili spremni na crne vreće i limene kovčege, a veruj mi da bi ih puno u kopnenom obračunu bilo otpremljeno kućama. Polazim od sebe. Bio bih spreman, taman i da je Srbija bila potpuno okupirana, da ubijem onoliko NATO vojnika koliko mi moje sposobnosti dozvole, pa da mirno popijem kafu kao da sam došao sa pecanja.

Zbog te nespremnosti na žrtve nije bilo kopnene invazije na Srbiju.

Da jeste, letele bi glave kao i u Ukrajini.



Pa utoliko bolje, ali ono sto ja hocu da kazem ma koliko nepopularno zvucalo - jesu ipak pazili da ne proizvedu mnogo' zrtava i materijalne stete.

Jer mogli su to i bez kopnene borbe, samo bombardovanjem, pa valjda smo svesni toga.


Naravno to se nije desilo jer bi svoju javnost kod kuce okrenuli protiv sebe, a ne zato sto su pazljivi.. kao i to da su sa pesadijom imali zrtve - takodje njihova javnost se okrece protiv takve intervencije.. (Evropa, belci, da se ne lazemo, drugacija je to perspektiva kod prosecnog americkog glasaca nego na bl. istoku.. plus tamo znaju da se zrtvuju' za naftu)


Plus, sta ce im kopneni rat na Balkanu kad su postigli potpisivanje Srbije i bez toga, namestili bazu na Kosovo i odatle kontrolisu sve na Balkanu.
predatortz predatortz 10:51 08.04.2022

Re: glasanje u UN

) i da bi im bio mnogo veći problem da objasne kući zašto su ispečatirali saveznike iz oba svetska rata.


pa, ne znam baš...
sledeći tu logiku, isti problem bi imali da objasne zašto bombarduju saveznike.
milisav68 milisav68 10:52 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Colin_bgd

Ma, u redu je, tj. nije neocekivano sto niko, velike sile narocito, ne postuje nikakve principe, ali pitanje je ovde zasto ni ti licno ne postujes niti jedan svoj princip pa u isto vreme osudjujes NATO za Srbiju, a ne osudjujes Putina za Ukrajinu...

A ti svoj?

Hronološki je prvo bilo Kosovo.

Jel osuđuješ NATO intervenciju na Kosovu?
predatortz predatortz 10:53 08.04.2022

Re: glasanje u UN


Plus, sta ce im kopneni rat na Balkanu kad su postigli potpisivanje Srbije i bez toga, namestili bazu na Kosovo i odatle kontrolisu sve na Balkanu.


Koju, ako dođe di nekog rata, uopšte ne bi mogli braniti i odbraniti.

Bila bi jako brzo dezintegrisana, ali bukvalno!
predatortz predatortz 10:53 08.04.2022

Re: glasanje u UN

duplo
gvozden1 gvozden1 10:53 08.04.2022

Re: glasanje u UN

ali pitanje je ovde zasto ni ti licno ne postujes niti jedan svoj princip pa u isto vreme osudjujes NATO za Srbiju, a ne osudjujes Putina za Ukrajinu...

Zato što je bezbednost Rusije stvarno bila ugrožena namerom Ukrajine sa uđe u NATO, i što je ruski narod, dakle oni kojima je Rusija matična nacionalna država, bio ugrožen, a nacionalne države su u obavezi da štite pripadnike svog naroda u drugim državama.


A koji je ku*ac američki bio ugrožen u Prištini, hteo Sloba da postavi tamo rakete da gađa Vašington, ili je američka nacionalna manjina bila ugrožena?
gvozden1 gvozden1 10:55 08.04.2022

Re: glasanje u UN


Kako na štetu Rusa, eno Osetija, Abhazija, pa im se vratila i cela Čečenija, a sada Donjeck i Lugansk

A ti to podržavaš?
Onda u redu, principijelan si čovek.
maksa83 maksa83 10:58 08.04.2022

Re: glasanje u UN

A ti to podržavaš?
Onda u redu, principijelan si čovek.

Nema šta ja da podržavam, to su igre pameti, para i pištolja i strateškog izbora saveznika.

Ti moraš da vidiš sa sobom da li ćeš da podržavaš princip jačeg ili kosmičku pravdu, pošto te dve stvari ne mogu zajedno, ako kreneš da mrsiš o principima nagazićeš brzo na prve grabulje, pa onda još jedne i još jedne...

maksa83 maksa83 11:00 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Bila bi jako brzo dezintegrisana, ali bukvalno!

Da, skotrljali bismo Palmu sa Pančićevog vrha pošto smo ga prethodno dobro natovili u kafani Zvonka Veselinovića tu na vrhu i ode Bondstil u vazduh...
Colin_bgd Colin_bgd 11:00 08.04.2022

Re: glasanje u UN

milisav68
Colin_bgd

Ma, u redu je, tj. nije neocekivano sto niko, velike sile narocito, ne postuje nikakve principe, ali pitanje je ovde zasto ni ti licno ne postujes niti jedan svoj princip pa u isto vreme osudjujes NATO za Srbiju, a ne osudjujes Putina za Ukrajinu...

A ti svoj?

Hronološki je prvo bilo Kosovo.

Jel osuđuješ NATO intervenciju na Kosovu?


Prvo, nije hronolski prvo bilo Kosovo...

A drugo, ja sam prvi pitao...
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:01 08.04.2022

Re: glasanje u UN

predatortz

Plus, sta ce im kopneni rat na Balkanu kad su postigli potpisivanje Srbije i bez toga, namestili bazu na Kosovo i odatle kontrolisu sve na Balkanu.


Koju, ako dođe di nekog rata, uopšte ne bi mogli braniti i odbraniti.

Bila bi jako brzo dezintegrisana, ali bukvalno!


Od koga?

P.S. Ta baza je jedina garancija sto su Srbi na severu Kosova jos tamo.. da se pokupe, NATO, mogu i Srbi odma za njima da skupljaju prnje.. (manastiri i crkve - poravnati sa zemljom). Tako da..
milisav68 milisav68 11:02 08.04.2022

Re: glasanje u UN

apacherosepeacock
Mislila sam da ce raskopusati ukrajinsku odbranu za nedelju dana.

Pa loše si mislila.

Ima tu i neke taktike, nekome je to znak slabosti, a nekome je logično.

Juče je NATO lovac narušio vazdušni prostor Rusije, a doleteo je iz prostora Letonije.
milisav68 milisav68 11:03 08.04.2022

Re: glasanje u UN

Colin_bgd

Prvo, nije hronolski prvo bilo Kosovo...

A drugo, ja sam prvi pitao...

Dobro ju ar d bos.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:04 08.04.2022

Re: glasanje u UN

predatortz
imao si rat ukrajinske vojske sa svojim drzavljanima koje su hteli da se ocepe a koje su podrzavali Rusi. To je neuporediv istorijski kontekst.


Misliš, kao Srbija na Kosovu?
Pa, što se onda koji qratz mešao NATO, bombardovao suverenu zemlju koja na svojoj teritoriji sprovodi legitimnu akciju razbijanja pobune?
I zašto nije USA sa trabantima izbačena iz tela UN, zašto im nije oduzimana imovina?

Ili, misliš da jedni mogu da vade kitu svugde po svetu, a drugi ne jer su Rusi?

Očigledno si se zajebao!

Sve što danas rade Rusi imaju legitiman izgovor u onome što Amerika i njena NATO igračka decenijama rade po svetu.

Ali baš za sve!
Od iskonstruisanih razloga, preko razaranja, do ubistva civila, tj "kolateralne štete".

Samo, neki nećete da budete objektivni, a neki hoćemo.

I opet, ponavljam - meni je bliži zapadni svet i zapadna kultura, no to ne znači da sam ćorav.


Pa nisam nego si se ti zajebao da sam se ja zejebao. Ja ne kazem da je NATO bombardovanje bilo OK niti pokazujem razumevanje za isto. Vi se pozivate na nepravicno NATO bombardovanje a pokazujete razmevanje za rusku invaziju. To sto se tice licemerja i objektivnosti.

Pre neku nedelju si pomenuo kako su Rusi mnogo pazljiviji nego NATO sto je bio. A sad smo dosli do poredjenja sa Drezdenom za mesec dana rata - zamisli Novi Sad sredinom aprila 99e kao Mariupolj. Neumerena sila govori da Rusi imaju 1) drugi plan od onog zvanicnog, 2) da im je strategija losa, 3) i 1 i 2.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:06 08.04.2022

Re: glasanje u UN

milisav68
apacherosepeacock
Mislila sam da ce raskopusati ukrajinsku odbranu za nedelju dana.

Pa loše si mislila.

Ima tu i neke taktike, nekome je to znak slabosti, a nekome je logično.

Juče je NATO lovac narušio vazdušni prostor Rusije, a doleteo je iz prostora Letonije.


Pa nisam, efikasno bi bilo zauzimanje sa minimum civilnih zrtava. Ali ne zna Rus to

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana