Život

ŽIVEO 13. jul, Dan ustanka crnogorskog naroda!

Filip Mladenović RSS / 12.07.2022. u 00:59

SIMBOL ANTIFAŠIZMA!
SIMBOL ANTIFAŠIZMA!
Zašto je samostalna i nezavisna Crna Gora, evo više od decenije, toliki trn u oku srpskim nacošima?

Jedan od najvažnijih razloga se ogleda u činjenici da Republika Crna Gora, za razliku od Republike Srbije, nije izjednačavala antifašiste i fašiste, tj. partizane i četnike, nije se bavila revizijom istorije, falsifikovanjem povesnih činjenica, podizanjem spomenika ratnim zločincima poput Draže Mihailovića!

Takodje, u školskim udžbenicima osnovnih i srednjih škola u Crnoj Gori nema relativizacije istorijskih fakata, kakva postoji u Srbiji.

Jedan od temelja i simbola slobode i državnosti Crne Gore upravo je antifašizam i proslavljanje 13. jula, kao Dana ustanka crnogorskog naroda protiv nacizma.

Zato me je uoči predstojećeg praznika baš obradovala pesma "MAJKO MOJA", u izvodjenju Dejana Škuletića.

Autor muzike i teksta je MOMČILO ZEKOVIĆ, aranžman je SENADA DREŠEVIĆA, dok su autori trinaestojulskog video zapisa Dejan Senić, Danila Pervov, Igor Pečobić i Dragan Profaca.

Svaka čast!

Narodni heroj Čedomir Ljubo Čupić se nije uzalud smejao svojim dželatima uoči streljanja 9. maja 1942. godine!

Izveden je pred streljački vod italijanskih fašista ispod Petrove Glavice kod Nikšića. I na samom strelištu je nastavio bodriti okupljene, pozivajući ih da pruže otpor okupatoru.

Istog dana, 9. maja 1942. ubijena je i Joka Baletić, devetnaestogodišnja partizanka iz Broćanca, koju su četnici zarobili zajedno sa Ljubom Čupićem. Smrtna kazna nad Jokom Baletić je izvršena vešanjem, tokom kojeg je Baletićeva sama sebi stavila omču oko vrata.

SLAVA IM! I STOP FAŠIZMU!

 

Atačmenti



Komentari (385)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 20:53 12.07.2022

Re: Da, bre...

literatesa
Ne Tes, nije to strah, to je gađenje i na njih a posebno na ove njihove poštovaoce danas.

Strah ne, gađenje da!

Da, dobro, šta sa antifašističkim pokretom? Prezirati?


Ti si pametna žena.
Ne mogu se sva sranja, svi zločini, sve bestijalnosti koje su komunisti počinili, pravdati antifašizmom.

Može li se biti antifašista a da ne zasedneš doživotno?

Može li se biti borac, a da ne insistiraš da ti se svi klanjaju zbog toga?

Kako sam razumeo, tvoj otac i ja smo bili borci u istoj vojsci, u istom ratu.

Priznaj da bi bilo nenormalno, bolesno, da bi bilo nasilje, da nam se svi moraju klanjati zbog toga i da onaj ko se drzne da kaže bilo šta drugo ide u zatvor zbog toga.

Stoga, gađenje prema komunistima, domaćim i inostranim, i prezir zbog svih zločina koje su činili u ratu i miru. Mala je razlika između njih i nacista.
De Gol i Čerčil su bili antifašisti.Oni sa obrazom i merom, koji su imali obraza da nskon rata i pobede izađu pred narod na izbore.
Takav antifašista sam i ja.
U ratu si vojnik, u miru rai ono što umeš i ne siluj narod jer si ti zaboga bio borac.
gvozden1 gvozden1 21:02 12.07.2022

Re: Da, bre...

Da, dobro, šta sa antifašističkim pokretom? Prezirati?

Antifašizam kod njih je bio drugorazredna stvar. Za razliku od četnika koji su zbog antifašizma i odbrane države od svih nedaća i nastali, i druge svrhe nisu imali.



Suština komunističke stranke i ideologije sigurno nije antifašizam jer su nastali pre fašizma, i ostali su i kad je fašizma nestalo, i dobro je poznato šta su im bili ciljevi.

Ko to, teror, diktaturu,progone, logore, voli treba, prvenstvo sebi, da prizna da voli komunizam sa svim što on jeste, a ovo prećutkivanje suštine komunizma i isticanje njihove periferne aktivnosti , je ili samozavaravanje ili naivan pokušaj obmane drugih.



literatesa literatesa 21:08 12.07.2022

Re: Da, bre...

Kako sam razumeo, tvoj otac i ja smo bili borci u istoj vojsci, u istom ratu.

Da, ne samo otac, svi, bliža i dalja familija, kumovi, prijatelji, komšije.. Evo maloprije gledam pokolj u Bratuncu na Petrovdan. Sad u ovom ratu. Prije neki dan sam saznala da su muslimani tu iz jednog sela harali pod Kozarom u onom ratu, i itd. Hoću reći, ne mislim na koncerte devedesetih po Beogradu, nego: zašto se odreći antifašizma ili na koji način uzeti ono najbolje iz prošlosti?
literatesa literatesa 21:10 12.07.2022

Re: Da, bre...

Ko to, teror, diktaturu,progone, logore, voli treba, prvenstvo sebi, da prizna da voli komunizam sa svim što on jeste, a ovo prećutkivanje suštine komunizma i isticanje njihove periferne aktivnosti , je ili samozavaravanje ili naivan pokušaj obmane drugih.

Da, ali Gvozdene, ne živimo više u tom vremenu kao npr Kinezi? :)

literatesa literatesa 21:11 12.07.2022

Re: Da, bre...

Ili, zašto ne reći: i kao Rusi?
gvozden1 gvozden1 21:14 12.07.2022

Re: Da, bre...

Da, ali Gvozdene, ne živimo više u tom vremenu kao npr Kinezi?

Ne živimo, ali o njemu pričamo.

Ako ne živimo u vremenu komunista i njihove vojske, šta nas sprečava da kažemo da su bili to što jesu, zlo?
gvozden1 gvozden1 21:18 12.07.2022

Re: Da, bre...

literatesa
Ili, zašto ne reći: i kao Rusi?

Neka Rusi tu brigu brinu. Ako je to tamo komunizam, i ako je njima tako lepo, sve dok ne pokušavaju da ga u Srbiji instaliraju, kao onda, nemam ja problem sa tim.

Tuđe dvorište, nemešanje u tuđe stvari, lepo vaspitanje, taj rad.
literatesa literatesa 21:20 12.07.2022

Re: Da, bre...

Ako ne živimo u vremenu komunista i njihove vojske, šta nas sprečava da kažemo da su bili to što jesu, zlo?

Odreći se? Da li je to jedino rješenje.
gvozden1 gvozden1 21:24 12.07.2022

Re: Da, bre...

literatesa
Ako ne živimo u vremenu komunista i njihove vojske, šta nas sprečava da kažemo da su bili to što jesu, zlo?

Odreći se? Da li je to jedino rješenje.

Šta znači odreći se?

Kako se odriče nečega što se jeste desilo?

Ne može se Srbija odreći komunizma, ali se može odrediti prema njemu, kvalifikovati ga, reći šta o njemu misli.

predatortz predatortz 21:25 12.07.2022

Re: Da, bre...

Prije neki dan sam saznala da su muslimani tu iz jednog sela harali pod Kozarom u onom ratu,


Kozarac?
Zajebavaš da si tek sad saznala?
To je divljalo, to je decu za vreme nastave došlo da kolje! Teralo učiteljicu da gleda, pa onda nju zaklali.

Danas zbog njihovih unuka, koje smo preduhitrili da ne urade isto, a planove i oružje su imali, se nose bele trake!
literatesa literatesa 21:27 12.07.2022

Re: Da, bre...

Kozarac?
Zajebavaš sa si sad saznala?
To je divljalo, to je decu za vreme nastave došlo da kolje! Teralo učiteljicu da gleda, pa onda nju zaklali.

Stvarno nisam znala i to sve poimence koji, od kojih, cc..
literatesa literatesa 21:28 12.07.2022

Re: Da, bre...

Ne može se Srbija odreći komunizma, ali se može odrediti prema njemu, kvalifikovati ga, reći šta o njemu misli.

Ma nije to samo komunizam, o njemu ni Filip ne govori..
literatesa literatesa 21:29 12.07.2022

Re: Da, bre...

sve dok ne pokušavaju da ga u Srbiji instaliraju, kao onda, nemam ja problem sa tim.

Bogami, na ovo obratiti pažnju. :)
predatortz predatortz 21:32 12.07.2022

Re: Da, bre...

literatesa
Kozarac?
Zajebavaš sa si sad saznala?
To je divljalo, to je decu za vreme nastave došlo da kolje! Teralo učiteljicu da gleda, pa onda nju zaklali.

Stvarno nisam znala i to sve poimence koji, od kojih, cc..


Kud češ veči dokaz o licemerju države u kojoj smo živeli?
Klali su te, ali se nije smelo o tome, da se ne remeti "bratstvo i jedinstvo"!
A brat ti je, to je naredio drug Tito, onaj ko ti je dete zaklao. I srećeš ga, a moraš da ćutiš.

Bolesno!

literatesa literatesa 21:36 12.07.2022

Re: Da, bre...

Kud češ veči dokaz o licemerju države u kojoj smo živeli?
Klali su te, ali se nije smelo o tome, da se ne remeti "bratstvo i jedinstvo"!

Istina, smrdilo je preko naših leševa do neba.
gvozden1 gvozden1 21:36 12.07.2022

Re: Da, bre...

njemu ni Filip ne govori..

Baš o njemu govori i njega veliča.
Al dobro.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:38 12.07.2022

Re: Da, bre...

Ekonomski, socijalno, obrazovno i kulturno Srbija se, tokom 2 veka državnosti (od 1804.) najviše razvijala i demografski obnovila i umnožila od 1945. do 1989. godine.

Dakle, u vreme vladavine komunista.

Činjenice su neumoljive!

Ne mogu ih osporiti ni revizije ni relativizacije istorije!
predatortz predatortz 21:40 12.07.2022

Re: Da, bre...

Ekonomski, socijalno, obrazovno i kulturno Srbija se, tokom 2 veka državnosti (od 1804.) najviše razvijala i demografski obnovila i umnožila od 1945. do 1989. godine.


Zamisli, to važi i za druge evropske zemlje, a nisu imali Tita!
literatesa literatesa 21:42 12.07.2022

Re: Da, bre...

Dakle, u vreme vladavine komunista.

Ne bih rekla da je komunizam pravi odgovor za taj period, uporedimo li Jugoslaviju sa drugim komunističkim državama, prvo, i drugo, kako bi bilo nakon rata u nekom drugom uređenju, bolje ili gore?
literatesa literatesa 21:43 12.07.2022

Re: Da, bre...

Baš o njemu govori i njega veliča.
Al dobro.

Filip je sanjar. :)
gvozden1 gvozden1 21:46 12.07.2022

Re: Da, bre...

Filip Mladenović
Ekonomski, socijalno, obrazovno i kulturno Srbija se, tokom 2 veka državnosti (od 1804.) najviše razvijala i demografski obnovila i umnožila od 1945. do 1989. godine.

Dakle, u vreme vladavine komunista.

Činjenice su neumoljive!

Ne mogu ih osporiti ni revizije ni relativizacije istorije!

Evo, baš o komunizmu.

Naravno da je ovo besmisleno, nivo trećeg razreda osnovne, uključuje samo dva elementa, komuniste i razvoj, kao da su komunisti bili uslov razvoja, da bi bez njih 1989 sve bilo kao i 1939, ali to je Filip.



predatortz predatortz 21:50 12.07.2022

Re: Da, bre...

literatesa
Baš o njemu govori i njega veliča.
Al dobro.

Filip je sanjar. :)


I Miro Popara je bio sanjar. I Dragica Pravica...
A onda je došao rat, pa su ti sanjari sadistički ubijali ljude. Svojeručno i naređivali drugim.
Nije Filip sanjar, on je relativizator komunističkih zločina.
predatortz predatortz 21:51 12.07.2022

Re: Da, bre...

Naravno da je ovo besmisleno, nivo trećeg razreda osnovne, uključuje samo dva elementa, komuniste i razvoj,


Kad bi probao da mu kažeš da je zemlja 1982. godine bankrotirala, izbacio bi neku glupu parolu.
gvozden1 gvozden1 21:53 12.07.2022

Re: Da, bre...

literatesa
Baš o njemu govori i njega veliča.
Al dobro.

Filip je sanjar. :)

To se tako sad, u vremenu politički korektnog govora, zove?
:)
benedykt benedykt 22:05 12.07.2022

Re: Da, bre...

gvozden1
literatesa
Ili, zašto ne reći: i kao Rusi?

Neka Rusi tu brigu brinu. Ako je to tamo komunizam, i ako je njima tako lepo, sve dok ne pokušavaju da ga u Srbiji instaliraju, kao onda, nemam ja problem sa tim.

Tuđe dvorište, nemešanje u tuđe stvari, lepo vaspitanje, taj rad.

Meni ih je žao zato što ih iskreno volim, i što u njima i njihovim lutanjima gledam nas i naše provalije. Nije im lepo daleko od toga, ali ne mogu nažalost da se, kao ni mi uostalom, otkače od tog staljinističkog nasleđa, jednoumlja i svega ostalog. No, o tome ćemo nekom drugom prilikom…
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:21 12.07.2022

Re: Da, bre...

Ja o nespornim činjenicama, koje se ne mogu revidirati niti relativizovati svakojakim nebulozama, poput gore navedenih u komentarima.
predatortz predatortz 22:22 12.07.2022

Re: Da, bre...

Filip Mladenović
Ja o nespornim činjenicama, koje se ne mogu revidirati niti relativizovati svakajakim nebulozama, poput gore navedenih u komentarima.


Ekonomisto, da li je SFRJ 1982. godine bankrotirala?
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:35 12.07.2022

Re: Da, bre...

Naravno da nije!

Srbija još uvek nije, sredinom ove 2022. godine, dostigla nivo BDP-a iz 1989. godine.

Niti će uskoro!!!
predatortz predatortz 22:38 12.07.2022

Re: Da, bre...

Filip Mladenović
Naravno da nije!

Srbija još uvek nije, sredinom ove 2022. godine, dostigla nivo BDP-a iz 1989. godine.

Niti će uskoro!!!


Tvoj omiljeni izvor, zapravo ozbiljan ekonomista na njemu, tvrdi suprotno.

Izvor
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:39 12.07.2022

Re: Da, bre...

Ni taj dug koji se navodi nije bio preterano visok u međunarodnom poređenju, pošto je iznosio nešto ispod 40% BDP-a. Uporedimo to sa današnjom Srbijom, čiji javni dug je veći, skoro 60% BDP-a.

To znači da tadašnja jugoslovenska privreda sa slabim izvozom, i bez međunarodnog kretanja kapitala, nije mogla da generiše sredstva za plaćanje ni tih manjih iznosa kredita.

Usledili su pregovori sa MMF-om, i  dogovoreno je reprogramiranje kredita kroz produženje rokova otplate, kao i delimično refinansiranje odobravanjem novih kredita sa nižom kamatom. Te mere su znatno smanjile obaveze SFRJ, jer je spoljni dug time smanjen za 30% tj. za oko 7 milijardi dolara do 1990. godine!

pecaros pecaros 00:44 13.07.2022

Re: Da, bre...

predatortz

Kad bi probao da mu kažeš da je zemlja 1982. godine bankrotirala, izbacio bi neku glupu parolu.

LINK
Vlada Kraljevine Jugoslavije je 1932. objavila moratorijum na otplatu inostranih dugova i pozvala poverioce na pregovore o reprogramiraju dugova, jer više nije bila u mogućnosti da izvršava svoje obaveze, čime je praktično priznala bankrot.


SFRJ je nasledila dugove Jugoslavije kao njena pravna naslednica



literatesa literatesa 06:09 13.07.2022

Re: Da, bre...

Tvoj omiljeni izvor,

Pajićev i moj. :)
literatesa literatesa 06:12 13.07.2022

Re: Da, bre...

Nije Filip sanjar, on je relativizator komunističkih zločina.

A dobro sada, da nema porodičnu priču iz tog rata mogli bi od njega napraviti serijskog ubicu, ali, ima, i u njoj on, Filip, nije zločinac. .
literatesa literatesa 06:13 13.07.2022

Re: Da, bre...

To se tako sad, u vremenu politički korektnog govora, zove?

Ništa mi ne pada na pamet, kako je bilo prije? :)
solo solo 07:26 13.07.2022

Re: Thessaloniki

Filip je sanjar. :)


Jedno R menja sve.

sanjar

Reši rebus tess,stavi r na pravo mjesto.

predatortz predatortz 07:38 13.07.2022

Re: Da, bre...

Ni taj dug koji se navodi nije bio preterano visok u međunarodnom poređenju, pošto je iznosio nešto ispod 40% BDP-a. Uporedimo to sa današnjom Srbijom, čiji javni dug je veći, skoro 60% BDP-a.


Čudnu si ti neku ekonomiju studirao. Nije bitan iznos duga, bitno je da li možeš da ga servisiraš. SFRJ nije mogla da plaća svoje spoljne dugove, a unutrašnji su se prelamali po sistemu seci dupe krpi uši.
softelectronics_e softelectronics_e 09:08 13.07.2022

Re: Da, bre...

Filip Mladenović
Ja o nespornim činjenicama, koje se ne mogu revidirati niti relativizovati svakojakim nebulozama, poput gore navedenih u komentarima.

Nemaš ti pojam o činjenicama.
Jer te 'činjenice' nisu nesporne.
Odnosno, popuno je sporna tvoja kvalifikacija tih činjenica.
O tome kako je taj komunjarski period vrh.
Napre, to nije tačno.
Ono što dodatnije drastično umanjuje kvalitativnu ocenu je to da pri iznošenju tih činjenica moraš da koristiš korelacije, odnosno, još bolje komparacije.
Sa razvojem drugih država u tom istom periodu.
A tako postavljene komparacije dokazuju da u vreme komunjara, pod vođstvom vašeg dragog druga Tite, trostrukog narodnog heroja (a što ne petostrukog) i komandanta svega ostaloga, je zabeležen višestuko sporiji napredak od država koje su imale sreću da nemaju na vlasti takvu gamad.
Da ti ne nabrajam sada Luksemburg, Dansku, Holandiju i ostale Lihtenštajne.
Dakle, kako ti je to već Predatorz prethodno objasnio.
Ja bih samo za komunjare dodao da su gamad, a njihovi poštovaoci, posle svega preživljenog, teške budalčine.
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:25 13.07.2022

Re: Da, bre...

Čim neko krene sa uvredama, ružnim rečima, lažima... jasno je da je pripadnik 2. podfrakcije zvane SANU.

Tadašnja SFRJ bila je Zapad za celu istočnu Evropu, i bukvalno i metaforično, a što se tiče zapadne Evrope, tokom sedamdesetih je dostizala oko 40% njenog standarda.

O političkom i državničkom ugledu SFRJ u Evropi i u svetu da i ne govorim!
gedza.73 gedza.73 10:06 13.07.2022

Re: Da, bre...


Filip Mladenović
O političkom i državničkom ugledu SFRJ u Evropi i u svetu da i ne govorim!

Diplomata u najbitnijim državama sveta, predsednik Srbije i 'junak socijalističkog rada' ti bio cinkaroš koji je lažno optužio čoveka, osudio ga na smrt i pokrao mu imovinu. Denucijant, lopov i ubica.
Iz iste partije i iste politike ti je moralno-političkom selekcijom stvoren Slobodan Milošević.

Što se tiče 'blagostanja' u SFRJ ne sumnjam kako ste vi partijski botovi živeli dobro. To je bila država u koju su se doktori sa seminara iz inostranstva vraćali sa vrećicama deterdženta pa nam se ceo svet čudio jer smo se vratili na pranje sapunom od ceđi.





docsumann docsumann 10:13 13.07.2022

Re: Da, bre...

Što se tiče 'blagostanja' u SFRJ ne sumnjam kako ste vi partijski botovi živeli dobro.


gedza.73 gedza.73 10:16 13.07.2022

Re: Da, bre...


Filip Mladenović
Srbija još uvek nije, sredinom ove 2022. godine, dostigla nivo BDP-a iz 1989. godine.

Probaću polako a ti pošto si ekonomista objasni mi ako grešim (možda mašim koji dinar gore dole). Prosečna plata tih godina u Srbiji je bila negde oko 77 000 dinara. Danas je negde oko 72 000.
Tada je drljava Lada Samara koštala malo preko 3 000 000 dinara.
Ti danas sa skoro istom prosečnom platom možeš da kupiš dva nova automobila koji nisu šklopocija i da ti ostane za luksuzno letovanje.


Uporedne liste koje su radile tvoje kolege ekonomisti kažu kako danas možeš da kupiš više proizvoda za prosečnu platu nego tada (bile su jeftine piljevina cigare tipa Morava-Drina-Drava) ono što pravi razliku su bilo nerealni odnsono niski troškovi dažbina državi koji su ćuvali socijalni mir. Koji su opet išli u korist partijskih botova i birokratije ali ne i državi pa posledično svim 'građankama i građanima'.

1898. koju hvališ ti je predsednik predsedništva Srbije bio Slobodan Milošević a pre toga tri godine član predsedništva Srbije.

Filip Mladenović Filip Mladenović 10:17 13.07.2022

Re: Da, bre...

Isto je lagala kao Vi i Kolinda Grabar Kitarević, kako u SFRJ nije bilo više vrsta jogurta.

A onda je zahvaljujući Zlobi došla jogurt revolucija, i potekli su "med i mleko".

U pravu je Adam Mihnjik, poznati poljski mislilac: "Nacionalizam je najviši stadijum komunizma!"
softelectronics_e softelectronics_e 10:30 13.07.2022

Re: Da, bre...

Filip Mladenović
Čim neko krene sa uvredama, ružnim rečima, lažima... jasno je da je pripadnik 2. podfrakcije zvane SANU.

Tadašnja SFRJ bila je Zapad za celu istočnu Evropu, i bukvalno i metaforično, a što se tiče zapadne Evrope, tokom sedamdesetih je dostizala oko 40% njenog standarda.

O političkom i državničkom ugledu SFRJ u Evropi i u svetu da i ne govorim!

Kakvim ružnim rečima?
Reći za komunjare da su gamad, a za njihove obožavaoce budalčine nisu ružne reči.
To su eufemizmi kojima im se tepa.
Kakva je to nakarada od države bila, vidi se po tome kako je završila - jad, čemer i blato.
Sreća pa je u svetu bilo (i ima) dovoljno 'propalih' zemalja (koje su sa zavisti gledale u Titin komunjarski raj) u koje su ljudi mogli da pobegnu.
Bilo, ne ponovilo se!
nikvet pn nikvet pn 11:11 13.07.2022

Re: Da, bre...

Filip Mladenović
"Nacionalizam je najviši stadijum komunizma!"


Па добро Филипе је ли Пајић и још милиони са УСА заставом испред куће националиста? Јесте. Показује да воли своју (нову) нацију. Јесу ли то холандски фудбалски навијачи са оранж мајицама? Јесу. Јесу ли то Грци са заставом, кућама и острвима у плаво-белој боји? Јесу, још како. Да не ређам даље (паметном) доста.

Какав ли је тек комунизам тамо био кад је изродио онолики национализам? И шта ти видиш лоше у томе? Ништа, напротив. Не видиш лоше чак ни у сусједском скоцканом који нас је онолико коштао.

Али зато све најлошије видиш у српском национализму, то је по теби највеће зло. Све нације могу али српска се никако не сме волети, нити то изражавати.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:16 13.07.2022

Re: Da, bre...

Svaki nacionalizam je zlo!

Pogotovo onaj nacionalizam koji služi kao paravan, dimna zavesa za masovnu i masivnu pljačku naroda.

Ili kako lepo kaže aforizam: tražili ste svoje državice, a sada u velikom broju bežite iz njih!
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:23 13.07.2022

Re: Da, bre...

softelectronics_e
Filip Mladenović
Čim neko krene sa uvredama, ružnim rečima, lažima... jasno je da je pripadnik 2. podfrakcije zvane SANU.

Tadašnja SFRJ bila je Zapad za celu istočnu Evropu, i bukvalno i metaforično, a što se tiče zapadne Evrope, tokom sedamdesetih je dostizala oko 40% njenog standarda.

O političkom i državničkom ugledu SFRJ u Evropi i u svetu da i ne govorim!

Kakvim ružnim rečima?
Reći za komunjare da su gamad, a za njihove obožavaoce budalčine nisu ružne reči.
To su eufemizmi kojima im se tepa.
Kakva je to nakarada od države bila, vidi se po tome kako je završila - jad, čemer i blato.
Sreća pa je u svetu bilo (i ima) dovoljno 'propalih' zemalja (koje su sa zavisti gledale u Titin komunjarski raj) u koje su ljudi mogli da pobegnu.
Bilo, ne ponovilo se!


Kapitalizam je još gori: pobio je toliko civila tokom protekla 2 veka, više nego sve epidemije, poplave, zemljotresi, požari...

Kapitalizam je gori i zato što je izrodio nacizam, fašizam, komunizam!
shmoo shmoo 11:28 13.07.2022

Re: Da, bre...

Filip Mladenović

Svaki nacionalizam je zlo!



Дакле, ако сам добро схватио, Пајић је америчански националиста?

Или можда америчански шовиниста?

Култур фашиста?

Не знам сада, толико има тих термина да сам се збунио.


Ili kako lepo kaže aforizam:



"Пиши као што ћутиш."

Још увек нисам прочитао твој одговор на шта си тачно мислио када си употребио синтагму "хрватски партизани".


П.С. -





shmoo shmoo 12:02 13.07.2022

Re: Da, bre...

Filip Mladenović
Ekonomski, socijalno, obrazovno i kulturno Srbija se, tokom 2 veka državnosti (od 1804.) najviše razvijala i demografski obnovila i umnožila od 1945. do 1989. godine.

Dakle, u vreme vladavine komunista.

Činjenice su neumoljive!

Ne mogu ih osporiti ni revizije ni relativizacije istorije!



Чекај, чекај...

Зар ниси рекао да је и комунизам производ капитализма исто као и фашизам и нацизам?


Diznizacija detinjstva i mladosti u socijalističkoj Jugoslaviji (ЛИНК)


shmoo shmoo 12:07 13.07.2022

Re: Da, bre...

predatortz

I Miro Popara je bio sanjar.



Овде на Бановом брду имамо улицу Мира Попаре.

Читав свој живот објашњавам комшијама да то није била никаква жена, Мира Попара, него мушко и народни херој.

Али имамо ми на Брдету и улицу Данченка Немировића.

Ко открије ко је био Данченко Немировић, плаћам кафу/пиће.

Није народни херој!



literatesa literatesa 12:10 13.07.2022

Re: Da, bre...

Није народни херој!

Ruski dramaturg i pozorišni režiser.
shmoo shmoo 12:16 13.07.2022

Re: Da, bre...

teslana
Ljudi, da li je moguće da vi imate strah od partizana, još uvijek?




Јебига, они сами кажу да нас нису поубијали у довољном броју (copyright by Јово Капичић) па се сада плашимо да не наставе започето.

Нарочито се бојимо ових Филипових хрватских партизана.


mačke su perfidne








П.С. -





literatesa literatesa 12:16 13.07.2022

Re: Da, bre...

Али имамо ми на Брдету и улицу Данченка Немировића.

+ zanimljivo
literatesa literatesa 12:18 13.07.2022

Re: Da, bre...

Нарочито се бојимо ових Филипових хрватских партизана.

Ej, bre, nije hrvatski partizan nepoznanica..
literatesa literatesa 12:30 13.07.2022

Re: Da, bre...

П.С. -

Taso, moram ići kupiti crvene elektrode, pravimo nastrešnicu za kace. :)
shmoo shmoo 12:32 13.07.2022

Re: Da, bre...

literatesa
Није народни херој!

Ruski dramaturg i pozorišni režiser.



Руски од оца Украјинца и мајке Јерменке рођен у Грузији.

Да се нађемо на совјетски драматург и позоришни режисер?

Ево га овде заједно са Станиславским у Москви.







Идемо заједно код Солоа на фука.

Он плаћа.

Рекао ми је тако.


predatortz predatortz 12:32 13.07.2022

Re: Da, bre...

literatesa
Нарочито се бојимо ових Филипових хрватских партизана.

Ej, bre, nije hrvatski partizan nepoznanica..


Nije, bilo ih je u Dalmaciji dosta. Da ne grešimo dušu, a i da ne odašiljemo binarnu sliku o tom pokretu.
Nismo mi Filip pa da je sve jednostavno i kako su rekli drugovi!


shmoo shmoo 12:46 13.07.2022

Re: Da, bre...

literatesa
Нарочито се бојимо ових Филипових хрватских партизана.

Ej, bre, nije hrvatski partizan nepoznanica..



Изгледа да јесте када то Филип каже у контексту у којем то каже.

Ево Предатор ти је објаснио за хрватске партизане:

predatortz

bilo ih je u Dalmaciji dosta. Da ne grešimo dušu, a i da ne odašiljemo binarnu sliku o tom pokretu.


"Зват' ће се Шурјак и јебат' ће матер оним загребачким пургерима!"

И Славко Голдштајн је то такође лепо објаснио.

Изгледа да је та синтагма "хрватски партизани" непознаница једино Филипу који је и први поменуо, а никако да нам објасни на шта је мислио?

Или је Филипу можда тешко да каже да је у антифашистичком покрету на територији данашњ државе Хрватске било много Срба? У почетку рата, 1941, чак огромна већина... Хрвати почели да се прикључују партизанима масовније тек после пада Мусолинија 1943.

Али треба Филип онда да каже да су Срби учествовали у толиком броју у борби против нацизма на територији ондашње НДХ, а како ће то да каже ако стално понавља да су Срби познати нацисти. Малтене да је Србима нацизам уписан у генетски код.

И како ће онда овај његов блог у којем тврди да Срби не поштују своју антифашистичку традицију да пије воду?

А ми досадни, навалили да га питамо шта је то "хрватски партизани".



Nismo mi Filip pa da je sve jednostavno i kako su rekli drugovi!









shmoo shmoo 13:20 13.07.2022

Re: Da, bre...

literatesa
П.С. -

Taso, moram ići kupiti crvene elektrode, pravimo nastrešnicu za kace. :)



Каце за купус?

Важи.

Али пази шта си рекла!

Црвене!

Немој случајно неку другу боју да ми узимаш!

А јеси чула да је синоћ у финалу Задруге 5 на Пинкуши послато 19 милиона СМС порука?

Кажу да је програм пратило милион и по људи.

Контам да је само на СМС порукама зарада синоћ износила негде око 285 милиона динара, ако не и више.

За једно вече.

Само на СМС порукама.

Иначе, награда за победника у финалу Задруге 5 је 50 000 јеврића.





literatesa literatesa 14:20 13.07.2022

Re: Da, bre...

Каце за купус?

Важи.

To je u stvari još jedan veliki plastenik, konstrukcija, na koji ćemo staviti ceradu, i za sad kace, dok ne napravimo sledeće godine još jedan pomoćni objekat, pa ćemo tad kad budemo pravili ovo sad iz dvije prostorije tj magaze i radione koje imamo uz kuću prebaciti sve u improvizovanu nastrešnicu i napraviti još jednu sobu i još jedan dnevni boravak..

Pravimo B da bi sve iz A stavili u B dok ujedno renoviramo tj prilagođavamo A i pravimo C.

literatesa literatesa 14:21 13.07.2022

Re: Da, bre...


Немој случајно неку другу боју да ми узимаш!

Ccc :)
literatesa literatesa 14:24 13.07.2022

Re: Da, bre...

А јеси чула да је синоћ у финалу Задруге 5 на Пинкуши послато 19 милиона СМС порука?

Кажу да је програм пратило милион и по људи.

Контам да је само на СМС порукама зарада синоћ износила негде око 285 милиона динара, ако не и више.

За једно вече.

Само на СМС порукама.

Иначе, награда за победника у финалу Задруге 5 је 50 000 јеврића.

Ne, ne pratim. Samo Skupštinu, Dnevnik i poneku hrvacku političku emisiju. Politička sam životinja.

Šta rade u Zadruzi, jašu kao što bi dame rekle na blogu ili kupuju elektrode na kilogram i po, juče sive, danas crvene, i 4 šajbe Bosch. U čemu je štos? U novcu? :)
literatesa literatesa 14:25 13.07.2022

Re: Da, bre...

Schtos? :)
benedykt benedykt 15:11 13.07.2022

Re: Da, bre…

nikvet pn
Јесу ли то Грци са заставом, кућама и острвима у плаво-белој боји? Јесу, још како. Да не ређам даље (паметном) доста. .

Samo mala ispravka. Naime, pod jedan nemaju sva grčka ostrva te bele kuće sa plavim vratima, prozorima i ponekad krovovima, već samo tzv Kikladi tj centralna grupa ostrva u Egejskom moru, tipa Santorini, Mikonos, Paros, Antiparos, Naksos, Folegandros, Milos, Amorgos, Siros, Sifnos, Ios, itd itd. Pod dva, nikakve veze sve to nema sa bojama grčke zastave, već su pre 2. Svetskog rata po naređenju a zbog neke epidemije na Kikladima morali svi da okreče svoje kuće u belo dezinfekcije radi, a posle im se svidelo kako to sve izgleda…
benedykt benedykt 15:24 13.07.2022

Re: Da, bre...

Filip Mladenović
Svaki nacionalizam je zlo!

Pogotovo onaj nacionalizam koji služi kao paravan, dimna zavesa za masovnu i masivnu pljačku naroda.

Ili kako lepo kaže aforizam: tražili ste svoje državice, a sada u velikom broju bežite iz njih!

Pa sad, pod jedan mene su učili kao malog da su svi ti nacionalizmi loši ali da je taj velikosrpski nacionalizam jedino pravo zlo koje postoji. Pod dva, sve se to raspalo uz prateću tučnjavu upravo zato što su oni tvoji tj drug Tita i ostatak te šumske bande to napravili naopako da se samo čekalo da se faraon upokoji pa da ode sve u majčinu. Pod tri, bežali su i iz iste te Titine SFRJ samo si vidim zaboravio da pomeneš u onoj svojoj priči o razvoju, sreći i uživanciji, da su npr pre pedeset i kusur godina drug Tita i Nemci potpisali sporazum, pa da se onda i to samo u par godina na kraju šezdesetih i početkom sedamdesetih u Nemačku iselilo nekoliko stotina hiljada ljudi. Valjda im bilo toliko dobro u tom SFRJ raju na zemlji, da se više nikada posle nisu ni vratili sa tog zlog i trulog Zapada…
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:26 13.07.2022

Re: Da, bre...

Uporedite kako danas Crna Gora obeležava 13. jul, Dan ustanka, a kako je Srbija obeležila 7. jul, Dan ustanka srpskog naroda protiv fašizma.
shmoo shmoo 15:35 13.07.2022

Витамин Ц

literatesa

Šta rade u Zadruzi...



Не знам. Много ме питаш... Знам за ових 19 милиона СМС-ова од чега добар број иде и на дијаспору.

U čemu je štos? U novcu?


Вероватно.





To je u stvari još jedan veliki plastenik, konstrukcija, na koji ćemo staviti ceradu, i za sad kace, dok ne napravimo sledeće godine još jedan pomoćni objekat, pa ćemo tad kad budemo pravili ovo sad iz dvije prostorije tj magaze i radione koje imamo uz kuću prebaciti sve u improvizovanu nastrešnicu i napraviti još jednu sobu i još jedan dnevni boravak..

Pravimo B da bi sve iz A stavili u B dok ujedno renoviramo tj prilagođavamo A i pravimo C.



А ја мислио да правите покривени простор за каце за кисељење купуса који ћете онда да продајете на велико.

Ето докле може да оде учитавање.

Можда ти и ја под тим "каце" не мислимо на исто?

benedykt benedykt 15:43 13.07.2022

Re: Da, bre...

predatortz
literatesa
Нарочито се бојимо ових Филипових хрватских партизана.

Ej, bre, nije hrvatski partizan nepoznanica..


Nije, bilo ih je u Dalmaciji dosta. Da ne grešimo dušu, a i da ne odašiljemo binarnu sliku o tom pokretu.
Nismo mi Filip pa da je sve jednostavno i kako su rekli drugovi!



Realno ali zaista realno, taj nesretni partizanski pokret je bio u ogromnoj većini sastavljen od Srba iz Bosne i Hrvatske tj osnovni razlog svemu i jeste odnos NDH prema njima. Ok, jeste bilo Dalmatinaca da se ne lažemo a posebno od 1943., ali većina su uvek bili i ostali nesretni i ludi Srbi tj sebi samima smo najveći neprijatelji…
predatortz predatortz 15:48 13.07.2022

Re: Da, bre...

Filip Mladenović
Uporedite kako danas Crna Gora obeležava 13. jul, Dan ustanka, a kako je Srbija obeležila 7. jul, Dan ustanka srpskog naroda protiv fašizma.


Ja znam da je 7. jula bio vašarski incident u kom je osuđivano lice pucalo u leđa dvojici žandarma.

Sa druge strane, 31. avgusta je oslobođena Loznica, kao prvi grad u okupiranoj Evropi oslobođen od Nemaca. Čak, prvi put da se predala nemačka posada grada.


I, šta treba slaviti kao simbol borbe protiv nacizma?
Vašarski incident na kom nije bio prisutan ni jedan okupatorski vojnik ili oslobođenje grada od okupatora?

I koliko glup čovek treba da bude pa da izabere za svoj nacionalni praznik dan kada je bivši robijaš, pas rata, kavgadžija i besprizornik, pucao nekom u leđa na vašaru?


shmoo shmoo 15:58 13.07.2022

Грађански рат међу Србима траје 81 годину

Filip Mladenović
Uporedite kako danas Crna Gora obeležava 13. jul, Dan ustanka, a kako je Srbija obeležila 7. jul, Dan ustanka srpskog naroda protiv fašizma.



Можда зато што је тог 7. јула један Србин пуцао на другог Србина?

Па се то убијање сународника после узело да се обележава као Дан устанка у Србији.

Можда и зато што данас повелики број Срба сматра да је устанак против немачког нацистичког окупатора у Србији почео у мају 1941. на Равној Гори?

А Црногорци су 13. јула ипак припуцали на италијанске карабињере. И у устанку 1941. у Црној Гори на италијанске карабињере су пуцали заједно и партизани и четници (Владо Шипчић).

Покушано је то и у Србији, заједничка борба партизана и четника, што би се рекло свенародни покрет отпора против окупатора, али није никада успело. У Србији ни бивши краљеви официри у четницима ни народ нису толико веровали комунистима као што су им веровали у другим деловима некадашње Југославије.

Није већинска Србија веровала тим "комунистима" што их је водио Тито ни 1941, ни 1945, а не верује им још увек ни данас.

Треба те чињенице узети у обзир ако се већ инсистира на поређењу прослава Дана устанка у Србији и Дана устанка у Црној Гори.



EDIT:

Кад је Лапчевић ушао и сео, зачули су се поздрави и добацивања. Потом је настао жагор, који се постепено претворио у галаму. Док Лапчевић није подигао руку. Тада је у тишини, Жарко први проговорио.
— Морамо оно што је судборносно одмах да рашчистимо. У овом часу, од Балтика до Црног мора и преко Сибира до Далеког истока, свуда је огромна битка против совјетске Русије. То је битка за социјализам у светским размерама. Русија бије ту битку за цео свет, па и за нас. А зашто су неки од нас по страни? — упитао је, гледајући у Лапчевића.
— Нисмо по страни. Изјаснили смо се — казао је Лапчевић.
— Јесте. У новинама и на речима. А на делу?
— У каквој смо ситуацији? Сви чекају неки разлог да насрну. Румунија тражи део Баната до Вршца и Панчева. Аустрија Корушку и Штајерску. Италијани траже Далмацију. Бугари би хтели Македонију. Албанци се побунили, хоће Косово и Метохију. А у земљи су француске и енглеске трупе. Земља је опустошена. Саобраћај уништен. Превозе само француски и енглески камиони.
— Баш зато! — био је Жарко упоран. — Док се буржоазија није средила и ојачала. Да не дозволимо интервенцију против Русије и Мађарске. Јер шта вуку француски и енглески камиони? Материјал и трупе против револуције у Русији и Мађарској. Тако гуше и нашу револуцију. А овде је, понављам, буржоазија сада слаба.
— Они једва чекају да пренаглимо и чак нас подстичу. Шпијуни хушкају против Партијског већа. Хушкају да се залетимо. Свуда имају своје људе. И са Конгреса су имали детаљне извештаје сваког дана, одмах су знали све одлуке.
— Зато што се боје. Револуција се диже кад смо ми најјачи, а они најслабији.
— Да ли су заиста тако слаби? Зашто су баш они ширили гласине да ће Првог маја избити револуција? Да би нас сачекали топовима и митраљезима.
— Па да ли су се радници уплашили? Двеста хиљада је напустило посао. Да ли си видео поворку? Како су певали по оном пљуску!
— Потпуно по закључцима Партијског већа. А зашто је оно одлучило да се сукоби избегавају и да прослава буде мирна? Зато што је наш први задатак да организујемо Партију и синдикат и да их учврстимо. Дакле, да стварамо пролетаријат, а не да га изгубимо неком и то прераном револуцијом.
- То су слатке обланде Друге интернационале а унутра је горка социјалдемократска пилула. Унутра је издаја! — повикао је Жарко. — То су проповедали Роза Луксембург у Немачкој и бауеровци у Аустрији. Да ли верујеш да ће буржоазија сама предати власт? Кажи нам јасно: јеси ли још увек против бољшевика?
— Никад нисам крио своје уверење — одговорио је Лапчевић. — Кад си већ поменуо Розу Луксембург, коју су убили зато што је била велика вођа социјалиста, сматрам да је имала потпуно право кад је тврдила да су бољшевици завели диктатуру и укинули сваку демократију, уместо да грађанску демократију превазиђу пролетерском демократијом. Роза Луксембург је изричито казала, а ја се и са тим слажем: „Слобода само за присталице власти, само за чланове једне партије — могу они бити још колико бројни — није никаква слобода. Слобода је увек само слобода за онога који друкчије мисли.”


Бука је одједном заглушила Лапчевићеве речи.
— Ти си највећи противник револуције! — пробио се Жарков глас. — А то значи да си највећи противник пролетаријата и совјетске Русије!
— Зар у сељачкој земљи пролетерска револуција! Сиромашне и неуке земље нису зреле за социјализам. Зато покушавају да га силом уведу — рекао је Лапчевић. — А ја сам против прескакања природног развоја. Против проливања крви и сваког другог насилништва. Прави метод класне борбе сада су масовни штрајкови.
Скочили су и заглушујуће викали, изобличених лица.
— Ви сте издајници! Радници ће без вас и против вас! — све је надјачао Жарков глас.
— А ви сте дервиши револуције! — одговорио му је други глас.
— Треба вас све побити! — најзад је неко узвикнуо.


Зар ће осрамотити и одбацити, а можда чак и убити овог мирног и добродушног Лапчевића? Човека који је такорећи на свакој својој речи као на крилу одгојио по једног социјалисту. Последњег од три вође социјалиста у предратној Србији, јер је Димитрије Туцовић погинуо, а Душан Поповић умро. Али зашто Лапчевић све ово прима са узвишеним миром? Можда зато што познаје људе и њихове заблуде и страсти.
Доцније, у мраку своје собе, покушао сам да себи објасним сукоб код „Лепог изгледа”. То није био двобој Лапчевића и Жарка, него обрачун социјалиста и комуниста. Али зашто је Лапчевић остао у Партији, ако она све више постаје бољшевичка? Уосталом, докле траје сужањство? Не може се вечно чекати…”


(Душан Анђелковић (1910 – 1997), одломци из романа "Аписова ружа", СКЗ, Београд, 1992. године, награда СКЗ "Душан Баранин" )


literatesa literatesa 16:10 13.07.2022

Re: Витамин Ц

А ја мислио да правите покривени простор за каце за кисељење купуса који ћете онда да продајете на велико.

Ето докле може да оде учитавање.

Можда ти и ја под тим "каце" не мислимо на исто?

Hajde dobro prodaja kupusa, iako ovo nije kupusarski kraj, da prostiš, al kiselog kupusa, cc, Taso, to kod nas ne postoji. :)


Mog druga mama sadila nešto u bašti, naišao malo ćaknut komšija i vikao "dabogda ti glavice bile ko guzice", moj drug em to čuo em danima ponavljao "dabogda ti glavice bile ko guzice", e, sad, kao što biva, il kad se hoće, i meni malo fali da ono što je sa ćaknutog komšije prešlo na ćaknutog druga zakuca i na moja vrata.. :)


I kad sam kod hajde, prije neki dan umal se ne onesvijestih od sreće, ugledam da je Nenad Dropulić preveo knjigu o Čerčilu, sve hvale na sav glas i sva zvona imam za njegove prevode Istorije starog Rima i Agatine Autobiografije (tj svih Agatinih knjiga), s-v-e.


literatesa literatesa 16:13 13.07.2022

Re: Витамин Ц

Идемо заједно код Солоа на фука.

Он плаћа.

Рекао ми је тако.

Isuse.

Pelinkovac u Šumatovcu? :)

Čitam prije neku veče, muka me natjerala u sitne sate, da ose reaguju na pelin.
literatesa literatesa 16:15 13.07.2022

Re: Da, bre...

upravo zato što su oni tvoji tj drug Tita i ostatak te šumske bande to napravili naopako

Benedykt, ne odaješ kontroverznog čovjeka, reci. :)
shmoo shmoo 16:17 13.07.2022

Re: Витамин Ц

literatesa

Hajde dobro prodaja kupusa, iako ovo nije kupusarski kraj, da prostiš, al kiselog kupusa, cc, Taso, to kod nas ne postoji. :)



Зашто, бре!

То је најбољи витамин Ц, бољи од оног вештачког шумећег из апотека.

Mog druga mama sadila nešto u bašti, naišao malo ćaknut komšija i vikao "dabogda ti glavice bile ko guzice",






ugledam da je Nenad Dropulić preveo knjigu o Čerčil,


Хвала за препоруку, нисам ово знао.



П.С. - Нисам уопште повезао каце за купус и Задругу, него ми је тих 19 милиона СМС-ова у финалу Задруге утисак дана...



literatesa literatesa 16:20 13.07.2022

Re: Витамин Ц

То је најбољи витамин Ц, бољи од оног вештачког шумећег из апотека.

Znam, jednog mog drugog druga je otac jeo nekoliko kaca kiselog kupusa zimi, crvenije lice nisam vidjela, kažu, pucao od zdravlja.. Ja mislim da je umro od vitamina C. Predozirao se.
shmoo shmoo 16:24 13.07.2022

Re: Витамин Ц

literatesa
Идемо заједно код Солоа на фука.

Он плаћа.

Рекао ми је тако.

Isuse.

Pelinkovac u Šumatovcu? :)

Čitam prije neku veče, muka me natjerala u sitne sate, da ose reaguju na pelin.



Ма не, бре!

Соло седи на кафи у неком фенсерај кафићу.

Стално ми шаље слике.

К'о да није у Београду, кеве ми.

И одличну музику пуштају.






shmoo shmoo 16:26 13.07.2022

Re: Витамин Ц

literatesa
То је најбољи витамин Ц, бољи од оног вештачког шумећег из апотека.

Znam, jednog mog drugog druga je otac jeo nekoliko kaca kiselog kupusa zimi, crvenije lice nisam vidjela, kažu, pucao od zdravlja.. Ja mislim da je umro od vitamina C. Predozirao se.



Е, па сад... Умереност у свему је једина прави лекарски савет који може да ти да и лекар и нестручњак.

literatesa literatesa 16:40 13.07.2022

Re: Витамин Ц

Стално ми шаље слике.

Onesvijestiću se.
literatesa literatesa 16:41 13.07.2022

Re: Витамин Ц

Е, па сад

E, pa sad. Umerenost. :))
benedykt benedykt 16:45 13.07.2022

Re: Da, bre...

predatortz
Filip Mladenović
Uporedite kako danas Crna Gora obeležava 13. jul, Dan ustanka, a kako je Srbija obeležila 7. jul, Dan ustanka srpskog naroda protiv fašizma.


Ja znam da je 7. jula bio vašarski incident u kom je osuđivano lice pucalo u leđa dvojici žandarma.

Sa druge strane, 31. avgusta je oslobođena Loznica, kao prvi grad u okupiranoj Evropi oslobođen od Nemaca. Čak, prvi put da se predala nemačka posada grada.


I, šta treba slaviti kao simbol borbe protiv nacizma?
Vašarski incident na kom nije bio prisutan ni jedan okupatorski vojnik ili oslobođenje grada od okupatora?

I koliko glup čovek treba da bude pa da izabere za svoj nacionalni praznik dan kada je bivši robijaš, pas rata, kavgadžija i besprizornik, pucao nekom u leđa na vašaru?



Tuga i sramota, a posebno jer je ludi Žikica bio bogataško razmaženo dete, tj tata mu držao pola Valjeva a on radio šta je i kako hteo, pa ga prvo isterali iz škole jer je sa nekim bizgovima tukao profesora. E onda ga bogati tata prebaci u Beograd da ga ne sramoti više po Valjevu, te tamo nešto kao fol studirao pa i to batalio jer mu se moglo i jer je tata bio tu da šalje kintu dok se on po Beogradu igrao revolucionara. Došli tj vratili se na taj vašar njih petnaest bizgova i budaletina, što iz okolnih sela, što iz Valjeva, i onda tamo ”hrabro” pucali na tu dvojicu nesretnih žandara, koji su inače samo došli da kažu da se narod raziđe svojim kućama jer je takva naredba protiv javnih okupljanja pa makar i na vašaru bila. Eto tako kao fol počeo taj ustanak… Bruka…
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:58 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину

Tog 7. jula 1941. godine u Beloj Crkvi Žikica Jovanović Španac ubio je u samoodbrani dva žandarma, policijske službenike okupatorskog, nacističkog režima i taj događaj je decenijama slavljen kao početak ustanka u Srbiji protiv nemačkog okupatora.

Tri dana ranije na sednici Politbiroa CK KPJ u Beogradu donesena je odluka o dizanju oružanog ustanka.

Žikica Jovanović je bio apsolvent književnosti, a u KPJ se učlanio 1935. godine. Nakon toga odlazi u Španiju gde učestvuje u građanskom ratu u borbi protiv fašista Franciska Franka.

Nakon poraza neko vreme provodi u logoru u Francuskoj, da bi se 1940. godine uspeo prebaciti u Jugoslaviju.

U rodnom kraju učestvuje u formiranju prvih partizanskih odreda, a na tradicionalnom Ivanjdanskom vašaru u Beloj Crkvi došao je sa svojom grupom i održao govor,pozivajući okupljene da pruže otpor okupatoru i njihovim domaćim slugama!

Ubrzo po odlasku partizana u šumu, u selo je stigla žandarmerijska patrola, koja je u međuvremenu bila obaveštena o dolasku „naoružanih komunista”.

U patroli su bili narednik Bogdan Lončar i kaplar Milenko Braković, koji su počeli da rasteruju okupljeni narod kućama.

Student Vladan Bojanić, koji je ostao u selu, tada je pošao za partizanima i ispričao im o dolasku žandarma, pa je Žikica Jovanović odlučio da se vrate i razoružaju ih.

Prilazeći mestu gdje je bio održan zbor, oni su videli gužvu, koju su izazvali žandarmi.

Borci su tada zauzeli zaklon, a Žikica Jovanović je produžio preko čistine prema žandarmima i masi ljudi. Za njim su išla i trojica partizana.

Kada im se približio na petnaestak metara, neko od okupljenih je žandarmima viknuo da su stigli partizani, na šta su se oni okrenuli i sa uperenim oružjem povikali Žikici da se preda, na šta im je on odgovorio da oni predaju oružje.

Jedan od žandarma tada je pucao na Žikicu, ali ga nije pogodio, na šta je on gotovo istovremeno odgovorio pucnjima iz revolvera marke „Štajer”. Jedan žandarm je odmah smrtno pogođen pao na zemlju, dok je drugi pucao, ali je i on ubrzo pao pogođen. U istom trenutku, na žandarme je pucao i jedan od partizana iz Žikicine pratnje.

Nakon pucnjave Žikica je prišao do ubijenih žandarma i uzeo njihove puške, prvi ratni plen partizana Rađevačke čete. Jovanović je poginuo 1942. godine u borbi sa četnicima, a događaj u Beloj Crkvi u bivšoj SFRJ slavio se kao početak ustanka srpskog naroda protiv fašizma i njihovih domaćih slugu - kvislinga.








literatesa literatesa 17:00 13.07.2022

Re: Da, bre...

Jesu li to obrisali onaj moj komentar u kojem me baš briga za narod bez hljeba i kupusa. I Tasinu brigu za 13 miliona SMS iz dijaspore? :)
predatortz predatortz 17:12 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину

Tri dana ranije na sednici Politbiroa CK KPJ u Beogradu donesena je odluka o dizanju oružanog ustanka.


Super, samo dok je Politbiro većao šta će, četnici su već imali par sukoba protiv okupatora, a na Ravnoj Gori formiran štab i jedinice.

Dakle, tebi nije do simbola borbe protiv fašizma, ti guraš komunističku agendu.

To su babe i žabe!
gvozden1 gvozden1 17:32 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину

Tog 7. jula 1941. godine u Beloj Crkvi Žikica Jovanović Španac ubio je u samoodbrani dva žandarma

Ej, ajd čitaj nešto.

Taj Španac je bio bogataško đubre, nešto poput Rade Pašića, koga ti često pominješ.

I kakva bre samoodbrana?
Došli, držali neke govore, stigle žandarmi, oni otišli, naknadno se vratilini pobili ih.
Nikakva samoodbrana, čist zločin.

Ti stvarno pojma nemaš ni o čemu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:35 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину

Četnici su glumili antifašizam do novembra 1941, a onda su zalegli za Nedićevu finansijsku sisu i fašističku podršku.

I tako sramno i kvislinški do leta 1944, kada su ih se odrekli i kralj Petar II i jugoslovenska Vlada u izbeglištvu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:37 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину

gvozden1
Tog 7. jula 1941. godine u Beloj Crkvi Žikica Jovanović Španac ubio je u samoodbrani dva žandarma

Ej, ajd čitaj nešto.

Taj Španac je bio bogataško đubre, nešto poput Rade Pašića, koga ti često pominješ.

I kakva bre samoodbrana?
Došli, držali neke govore, stigle žandarmi, oni otišli, naknadno se vratilini pobili ih.
Nikakva samoodbrana, čist zločin.

Ti stvarno pojma nemaš ni o čemu.


Taj Španac se najpre borio protiv fašiste Franka, da bi 1941. godine krenuo u borbu protiv naciste Hitlera i žandarma u službi okupatora Srbije!
gvozden1 gvozden1 17:38 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину

Četnici su glumili antifašizam do novembra 1941,

E, a jel bi vredelo da ti nabrojim bitke četnika i Nemaca, sa posebnim osvrtom na četničke napade, ofanzivne akcije na Nemce, kojih od strane partizana nije bilo?
predatortz predatortz 17:40 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину

Četnici su glumili antifašizam do novembra 1941, a onda su zalegli za Nedićevu finansijsku sisu i fašističku podršku.


Pusti ti to istoričarima i poznavaocima prilika.
Činjenice se ne tumače po vlastitom nahođenju. Činjenice su činjenice! Četnici su već u maju imali organizovane formacije i prve sukobe protiv okupatora, a 31. avgusta su oslobodili grad Loznicu, što je u tom trenutku bio jedinstven slučaj u okupiranom delu Evrope.

To su činjenice, postoje validni istorijski izvori i ne spori ih niko iz te struke.
Kakav qratz Žikica i vašar?!
gvozden1 gvozden1 17:41 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину

Filip Mladenović
gvozden1
Tog 7. jula 1941. godine u Beloj Crkvi Žikica Jovanović Španac ubio je u samoodbrani dva žandarma

Ej, ajd čitaj nešto.

Taj Španac je bio bogataško đubre, nešto poput Rade Pašića, koga ti često pominješ.

I kakva bre samoodbrana?
Došli, držali neke govore, stigle žandarmi, oni otišli, naknadno se vratilini pobili ih.
Nikakva samoodbrana, čist zločin.

Ti stvarno pojma nemaš ni o čemu.


Taj Španac se najpre borio protiv fašiste Franka, da bi 1941. godine krenuo u borbu protiv naciste Hitlera i žandarma u službi okupatora Srbije!


Ti žandarmi su služba koja postoji u svim okupiranim zemljama, i sav civilizovan svet ih smatra za neophodnu, i niko za izdajnike.

Civilizovan svet kažem, što znači da to isključuje tebe i komuniste.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:44 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину

gvozden1
Četnici su glumili antifašizam do novembra 1941,

E, a jel bi vredelo da ti nabrojim bitke četnika i Nemaca, sa posebnim osvrtom na četničke napade, ofanzivne akcije na Nemce, kojih od strane partizana nije bilo?


Pa ne mogu te bitke do novembra 1941. biti alibi za kvislinške, antisrpske, koljačke zločine krajem 1941. i tokom 1942, 1943, 1944, 1945. godine!

Četnici su klali i pripadnike vlastitog, srpskog naroda, bez obzira na uzrast. Da bi na kraju rata saradjivali sa Pavelićevim ustašama u bežanju pred antifašističkom, partizanskom vojskom!
benedykt benedykt 17:48 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину

Filip Mladenović
Tog 7. jula 1941. godine u Beloj Crkvi Žikica Jovanović Španac ubio je u samoodbrani dva žandarma, policijske službenike okupatorskog, nacističkog režima i taj događaj je decenijama slavljen kao početak ustanka u Srbiji protiv nemačkog okupatora.

Tri dana ranije na sednici Politbiroa CK KPJ u Beogradu donesena je odluka o dizanju oružanog ustanka.

Hajde, ali kada te zaista molim Filipe, prestani da prepisuješ gradivo za takmičenje Tito-Revolucija-Mir iz četvrtog osnovne. Dakle, nikakva samodbrana nije bila u pitanju i nemoj da te lažu, jer je došlo tj vratilo se vašar njih petnaest do zuba naoružanih bizgova i onda tamo ubili ta dva nesretnika ali ni kriva ni dužna. Ludi Žikica je inače za tvoju informaciju bio najobičniji razmaženi bogataški kabadahija, uvek po poslednjoj modi doteran i u skupo odelo obučen, sve u kompletu sa tim njegovim prepoznatljivim i nehajno prebačenim šalom. Dakle, pucali tu kod kafane u Beloj Crkvi, pa onda Žikica ubio jednog a neka tu čobanska bizgovčina iz susednog sela ubila ovog drugog žandarma i to tako što ga pogodio u fišekliju koja je eksplodirala.
Nikako samo da objasniš a zašto je tačno održana u kući Ribnikara na Dedinju održana ta sednica Politbiroa CK KPJ i kako to da se nekim neverovatnim slučajem sve to savršeno poklapa sa tri dana ranije dobijenom direktivom iz Moskve da se uradi upravo to, tj a zašto u onom Proglasu za ustanak CK KPJ od 25. jula 1941. toliko poklapanja u objašnjenju šta da se radi sa direktivom Kominterne od 1. jula, kao i čemu na kraju ono Živeo drug Staljin & Živela herojska Crvena Armija kao i svi pripadajući panagirici SSSR-u u samom tekstu proglasa…?!! Dakle, evo izvoli pa objasni ako možeš, mislim šta se tačno radi tri meseca, tj zašto se sve to navrat-nanos po komandi iz Moskve radi i to tek kada Hitler napada SSSR, a da se npr samo pet ili deset dana pre tog napada u Čačku igra fudbalska utakmica između Nemaca i komunističkog kluba FK Borac iz Čačka. Dakle Puriša Đorđević, inače čačanski komunista i očevidac svega toga jasno kaže o tom vremenu i utakmici u junu 1941. sledeće…
Politički slagali smo se sa Nemcima jer su Staljin i Hitler imali pakt o nenapadanju. Komunisti u Čačku su sa veseljem gledali tenkove i nemačke topove. Radnički klub "Borac" odigrao je sa Nemcima i fudbalsku utakmicu. Pobedili smo ih sa tri prema jedan. Jer su Nemci igrali u vojničkim cokulama
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:48 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину

gvozden1
Filip Mladenović
gvozden1
Tog 7. jula 1941. godine u Beloj Crkvi Žikica Jovanović Španac ubio je u samoodbrani dva žandarma

Ej, ajd čitaj nešto.

Taj Španac je bio bogataško đubre, nešto poput Rade Pašića, koga ti često pominješ.

I kakva bre samoodbrana?
Došli, držali neke govore, stigle žandarmi, oni otišli, naknadno se vratilini pobili ih.
Nikakva samoodbrana, čist zločin.

Ti stvarno pojma nemaš ni o čemu.


Taj Španac se najpre borio protiv fašiste Franka, da bi 1941. godine krenuo u borbu protiv naciste Hitlera i žandarma u službi okupatora Srbije!


Ti žandarmi su služba koja postoji u svim okupiranim zemljama, i sav civilizovan svet ih smatra za neophodnu, i niko za izdajnike.

Civilizovan svet kažem, što znači da to isključuje tebe i komuniste.


Ti žandarmi su tog 7. jula 1941. bili u direktnoj službi fašističkog okupatora! Kakav bre civilizovan svet kada nacisti vešaju i streljaju po Srbiji od 22. aprila 1941!?
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:54 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину

benedykt
Filip Mladenović
Tog 7. jula 1941. godine u Beloj Crkvi Žikica Jovanović Španac ubio je u samoodbrani dva žandarma, policijske službenike okupatorskog, nacističkog režima i taj događaj je decenijama slavljen kao početak ustanka u Srbiji protiv nemačkog okupatora.

Tri dana ranije na sednici Politbiroa CK KPJ u Beogradu donesena je odluka o dizanju oružanog ustanka.

Hajde, ali kada te zaista molim Filipe, prestani da prepisuješ gradivo za takmičenje Tito-Revolucija-Mir iz četvrtog osnovne. Dakle, nikakva samodbrana nije bila u pitanju i nemoj da te lažu, jer je došlo tj vratilo se vašar njih petnaest do zuba naoružanih bizgova i onda tamo ubili ta dva nesretnika ali ni kriva ni dužna. Ludi Žikica je inače za tvoju informaciju bio najobičniji razmaženi bogataški kabadahija, uvek po poslednjoj modi doteran i u skupo odelo obučen, sve u kompletu sa tim njegovim prepoznatljivim i nehajno prebačenim šalom. Dakle, pucali tu kod kafane u Beloj Crkvi, pa onda Žikica ubio jednog a neka tu čobanska bizgovčina iz susednog sela ubila ovog drugog žandarma i to tako što ga pogodio u fišekliju koja je eksplodirala.
Nikako samo da objasniš a zašto je tačno održana u kući Ribnikara na Dedinju održana ta sednica Politbiroa CK KPJ i kako to da se nekim neverovatnim slučajem sve to savršeno poklapa sa tri dana ranije dobijenom direktivom iz Moskve da se uradi upravo to, tj a zašto u onom Proglasu za ustanak CK KPJ od 25. jula 1941. toliko poklapanja u objašnjenju šta da se radi sa direktivom Kominterne od 1. jula, kao i čemu na kraju ono Živeo drug Staljin & Živela herojska Crvena Armija kao i svi pripadajući panagirici SSSR-u u samom tekstu proglasa…?!! Dakle, evo izvoli pa objasni ako možeš, mislim šta se tačno radi tri meseca, tj zašto se sve to navrat-nanos po komandi iz Moskve radi i to tek kada Hitler napada SSSR, a da se npr samo pet ili deset dana pre tog napada u Čačku igra fudbalska utakmica između Nemaca i komunističkog kluba FK Borac iz Čačka. Dakle Puriša Đorđević, inače čačanski komunista i očevidac svega toga jasno kaže o tom vremenu i utakmici u junu 1941. sledeće…
Politički slagali smo se sa Nemcima jer su Staljin i Hitler imali pakt o nenapadanju. Komunisti u Čačku su sa veseljem gledali tenkove i nemačke topove. Radnički klub "Borac" odigrao je sa Nemcima i fudbalsku utakmicu. Pobedili smo ih sa tri prema jedan. Jer su Nemci igrali u vojničkim cokulama


Pa ta Crvena armija je pobedila nemački nacizam!
I bila uz saveznike na pobedničkoj, antifašističkoj strani istorije.

Zajedno sa Titovim partizanima, koji su 4. jula 1941. digli antifašistički ustanak, a 9. maja 1945. slavili zajedno sa SAD, SSSR, velikom Britanijom...pobedu nad fašizmom.
benedykt benedykt 17:59 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину

Filip Mladenović


Ti žandarmi su tog 7. jula 1941. bili u direktnoj službi fašističkog okupatora! Kakav bre civilizovan svet kada nacisti vešaju i streljaju po Srbiji od 22. aprila 1941!?

Odlično, ako su vešali od 22. aprila zašto su onda komunisti kako to svedoči, i to zakleti komunista Puriša Đorđević, sa veseljem dočekivali nemačke tenkove i sa Nemcima fudbalske utakmice u Čačku igrali…?!! Šta se tačno radi tri meseca i zašto se odjednom sve dešava početkom jula tj deset dana posle napada na SSSR i samo par dana posle direktive Kominterne tj čuvenog Staljinovog govora na Radio Moskva…?!! Šta je dakle ta Titina KPJ već samo i jedino najobičnija partijska vojska i to pod direktnom komandom strane države, koja radi samo ono šta joj ta ista strana država kaže. Pa onda, kada Hitler i drug Staljin imaju drugarski pakt onda može i fuzbal da se igra, odnosno suze radosnice se puštaju kada nemački tenkovi ulaze, da bi onda istog trenutka kada se drug Staljin i Hitler posvađaju bilo uraaaaaa drugovi daj da dižemo ustanak jer je SSSR u smrtnoj opasnosti…!?! Evo, samo to objasni ako ikako možeš…
gvozden1 gvozden1 17:59 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину


Pa ne mogu te bitke do novembra 1941

Hajd samo ovako, recimo '43,nsu oslobodili (zauzeli ) Čajetinu, Prijepolje, Bajinu Baštu.....napadali na Svrljig i druga mesta.
Operacija Švarc, je nemačka operacija usmerena protiv četnika, 1943 takođe.

Treba još?

O istočnoj Bosni pitaj druge psa nauči nešto.
gedza.73 gedza.73 17:59 13.07.2022

Re: Da, bre...

Filip Mladenović
Uporedite kako danas Crna Gora obeležava 13. jul, Dan ustanka, a kako je Srbija obeležila 7. jul, Dan ustanka srpskog naroda protiv fašizma.

E moj Filipe. ne obeležava danas Crna Gora Dan ustanka nego Dan državnosti.
Berlinski kongres, trajao je od 13 juna -13 jula 1878 godine.

A naravno da u Srbiji ne treba da se obeležava 7. jul kada je neki Španac Bagzi pucao u Srbina. Srbi su ustanak podigli pre ovih tvojih ruskih fanatika.
gedza.73 gedza.73 18:08 13.07.2022

Re: Da, bre...

Filip Mladenović
Isto je lagala kao Vi i Kolinda Grabar Kitarević, kako u SFRJ nije bilo više vrsta jogurta.

mićo, man me tih šibicarskih fora. Ne sumnjam ja kako će ovi današnji koji uživaju privilegije poput tebe i tvojih nekada u nekoj sutrašnjici pričati u superlativima samo kecaju te činjenice.


A onda je zahvaljujući Zlobi došla jogurt revolucija, i potekli su "med i mleko".

Koliko vidim tebi jeste. Hvališ vreme kad je Milošević bio glavni a i po njegovom zakonu si socijalistiĆki stan koji si dobio na korišćenje kapitalistički otkupio u vlasništvo.
Da ti i drugi poput tebe kupite 'suzu' i odnesete mu na grob.

gvozden1 gvozden1 18:09 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину

Ti žandarmi su tog 7. jula 1941. bili u direktnoj službi fašističkog okupatora! Kakav bre civilizovan svet kada nacisti vešaju i streljaju po Srbiji od 22. aprila 1941!?

Isti onakav kakav je taj isti posao radio i pod švapskom okupacijom Srbije u prvom ratu.

Neko je morao da vrši policijsku službu, neko je učio decu po programu okupatora, neko je lečio ljude i pod okupacijom, a okupator nije doveo sve svoje policajce, lekare, učitelje....to radi nešto što se zvalo komesarka uprava.

Niko te ljude ne smatra za heroje, niko se ne ponosi službom, ali niko ih i ne ubija.
Niko civilizovan mislim.

Šta se dogodilo Bori Stankoviću zbog direktne saradnje sa Švabama u toku okupacije?

Ništa, pušten da živi sa svojom sramotom.

A vi, vi ste ubijali i ti se još ponosiš time u svom neznanju.

Da li je iko posle osamnaeste kažnjen što je bio žandar ili učitelj od '15 do '18?

Nije, ali tad je vlast bila civilizovana, nisu vladali komunistički divljaci.
gedza.73 gedza.73 18:13 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину

Ti žandarmi su tog 7. jula 1941. bili u direktnoj službi fašističkog okupatora!

Ko i komunisti po Staljinovoj direktivi. Inače su komunisti 27. marta osudili napad na nemačkog veleposlanika i protivili se mešanju u ratove imperijalističkih sila. Revizijom istorije su posle uvek bili u ratu sa Okeanijom.

Pa bre oni su prodali Jugoslovenima priču kako je Reks-Luks skočio i spasio Tita od nemačke bombe. Ako su odrasli ljudi progutali tu priču i deljenje Titove svinjske glave kojom je nahranio celo selo onda me ne čudi što još uvek ima debila koji se oduševljavaju NOB bajkama.
literatesa literatesa 18:35 13.07.2022

Re: Da, bre...

Руски од оца Украјинца и мајке Јерменке рођен у Грузији.

Да се нађемо на совјетски драматург и позоришни режисер?

Ево га овде заједно са Станиславским у Москви.


I ulica? Postoji li neka priča?

Imam u planu August: Osage County, radi:

"Tracy S. Letts (born July 4, 1965) is an American actor, playwright, and screenwriter. He started his career at the Steppenwolf Theatre before making his Broadway debut as a playwright for August: Osage County (2007), for which he received the Pulitzer Prize for Drama and the Tony Award for Best Play. As an actor he won the Tony Award for Best Actor in a Play for the Broadway revival of Who's Afraid of Virginia Woolf? (2013)."
benedykt benedykt 18:37 13.07.2022

Re: Грађански рат међу Србима траје 81 годину


Filip Mladenović

Pa ta Crvena armija je pobedila nemački nacizam!
I bila uz saveznike na pobedničkoj, antifašističkoj strani istorije.
Izvini, podseti me samo a od kada je to tačno Crvena Armija rešila da bude na pobedničkoj antifašističkoj strani istorije…?!? Koliko ja pod jedan nešto znam taj 2. Svetski rat je počeo u septembru 1939 godine, a pod dva tu istu Crvenu Armiju je, a sve prema prethodno potpisanom paktu Molotov-Ribentrop, naoružavao Hitler, samo to ti očigledno i ne znaš. Dakle, u oktobru mesecu 1939. u Berlin iz Moskve stiže visoka vojno-politička delegacija od skoro pa pedeset ljudi koju predvodi Ivan Tevosjan, i koja između ostalih uključuje i nekoliko generala Crvene Armije. Tamo ih dočekuju kao rođenu braću, pa im između ostalog Herman Gering i general Ernst Udet na aerodromu Johannisthal kod Berlina pokazuju ponos i diku nacističke avijacije tj sve najbolje što imaju, da bi onda Gering čak i poklonio Tevosjanu jedan izviđački Fieseler Fi 156 Storch ( Roda po naški) avion jer se Tevosjan pre toga u vožnji istim oduševljavao die beste nemačkom tehnikom.
Posle te prve delegacije u februaru 1940. stiže druga delegacija iz Moskve i donosi u Berlin spisak na četrdeset i dve (42) gusto kucane stranice sa spiskom želja šta da im nacisti pošalju. Dakle, taj spisak je obuhvatao bukvalno sve od periskopa za podmornice i hidrografskih instrumenata do kompletnih tenkova i aviona, uključujući tu i pet lovaca Meseršmit Bf-109E, deset lovaca Heinkel He-100, pet lovaca-bombardera Meseršmit Bf-110C, dva bombardera Junker Ju-88, dva laka bombardera Dornier Do-215, kao i pet onih nemačkih poluguseničarskih vozila (točkovi napred a gusenice pozadi), zatim dva helikoptera model Fa-226 i jedan kako je pisalo u listi "potpuno opremljen" tenk Panzer III, te kao šlag na torti i jedna teška krstarica (Nemci posle poslali tj u Lenjingrad sa sve crvenom mašnicom isporučili tek porinuti Lützow, koga Sovjeti samo preimenovali u Petropavlovsk). Pored toga su se na tom istom 42 gusto kucane strane spisku nalazili i zahtevi za isporuku nekoliko stotina motora i pripadajućih rezervnih delova, uključujući tu i 1.500 svećica, 10.000 klipnih prstenova, 30 propelera i bezbroj drugih stvari, uključujući opremu za hemijsko ratovanje, artiljerijsku opremu, opremu za oklopna vozila, nišane, optičke instrumente i razne vrste bombi kao i municiju.
Ostale stavke tj one koje nisu bile vezane za naoružanje su uključivale između ostalog 146 bagera, kao i lokomotive, generatore, dizel motore, čelične cevi, nekoliko desetina brodova, uključujući tu i tanker od 12.000 tona, koji je trebalo da bude isporučen „brzo” kako je u spisku pisalo…
Čist antifašizam, odnosno dok Hitler kasapi po Evropi 1940. godine za to isto vreme SSSR preko polovine svog izvoza ima u istu tu nacističku Nemačku, a nacisti ih zauzvrat za svu tu naftu i sirovine sve u šesnaes’ naoružavaju, plus od tog istog ”antifašističkog” SSSR-a nacisti dobijaju i gratis podmorničku bazu Nord gore iznad Murmanska. Hitler i Ribentrop čestitaju drugu Staljinu jubilarni rođendan, da bi se onda drug Staljin u svom odgovoru zaklinjao na stogodišnje sovjetsko-nacističko prijateljstvo, koje je kako to on poetski reče u (poljskoj) krvi zapečaćeno.
Aferim antifašisti moji, aferim…!??

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana