Istorija| Zabava

Poligrafija

jinks RSS / 17.07.2022. u 09:04

 plg1.jpg

Koliko god ljudi bili uvereni u svoje sposobnosti da razlikuju istinu od laži (ili, daleko bilo, da slažu tu i tamo), nauka govori nešto sasvim drugo. Naime, na osnovu više istraživanja verovatnoća po kojoj su ispitanici bili u mogućnosti da detektuju neistinu bila je u proseku tek nešto više od 50% (tačnije 54%) - što je u principu jednako uspešno koliko i puko nagađanje.

Sad, ovakav ishod u jednaku poziciju postavlja koliko istinoljubive, toliko i one druge, što se na određeni način i dalo očekivati. Jedino što se izgleda u to ne uklapa jeste čitava istorija iole složenijih ljudskih zajednica, koje se u suštini izgleda upravo i zasnivaju na stalnoj evoluciji različitih algoritama za detekciju neistine. 

Jer, izgleda da se svako društvo kroz istoriju zasnivalo na nekim svojim poligrafijama. Opet, postoje i kratkotrajni istorijski izuzeci u kojima je čak i u sudstvu pravo na laganje bilo izjednačeno sa obavezom za iznošenje istine, na primer u gradovima na obali Inda oko 900 p.n.e. Ipak, milenijumima unazad težnje država usmerene su izgleda ka nekoj drugoj strani.

Na primer, u Staroj Grčkoj merenje pulsa ispitanika predstavljalo je jedan od temelja čitavog društvenog ustrojstva. Takođe, u indijskim vedskim zapisima sačuvani su precizni detalji o tome kako detektovati određenu vrstu prestupnika. Tipa: „Izbegava odgovore, šara nožnim palcem po zemlji, ili stalno dodiruje koren kose, kao i vrh nosa". Da ne pominjemo sada i metode Inkvizicije, kao i druga slična istorijska dostignuća.

Od 19. veka dešava se vid revolucije u poligrafiji, pojavom instrumenata koji su omogućili preciznije merenje emotivnih reakcija ispitanika (tipa krvnog pritiska ili broja otkucaja srca). Ali je i dalje potraga za neistinama zahtevala kombinaciju objektivnih merljivih kriterijuma i nečijeg subjektivnog utiska (što izgleda da važi sve do današnjih dana). Jer, i dan danas uputstva za detektovanje neistine su manje-više jednaka gorepomenutim vedskim, od pre više hiljada godina (neodređeni iskazi bez detalja, ponavljanje pitanja pre odgovora, iseckani govor, igranje sa kosom, ili dodirivanje usana i nosa).

Štaviše, izgleda da je metoda koju su primenjivali seljaci iz Zapadne Srbije efikasnija od svega što nam nude svakojake antičke i moderne civilizacije. Naime, po njima kada vam neko ispriča priču od početka do kraja, tražite da vam je ispriča od kraja do početka, i to je to.

Opet, iako su se u međuvremenu pojavili mnogi napredni elektronski uređaji za detekciju neistine (uključujući i najmodernije bazirane na veštačkoj inteligenciji, koja detektuje laži na osnovu aktivnosti živaca i mišića lica - i koji svi zajedno početnu efikasnost od 54% podižu do neverovatnih 87%), u čitavoj priči postoji dodatni problem. Naime, odavno je ustanovljeno da poligrafske metode ne funkcionišu isto u različitim kulturama, odnosno da je pojam laži i istine drugačiji za različite kulture.

Do te mere da je nedavno turski MUP naručio izradu posebnog „turskog poligrafa", pošto su ustanovili da im klasični „američki" pravi više problema nego koristi. Ili, što bi rekao jedan ruski obaveštajac kada su ga stavili na poligraf u SAD: „Gubite vreme, vaša mašina nije podešena da prepozna tragove ruske duše."

Na kraju, neko bi mogao da postavi pitanje šta je uopšte istina. Gde odgovor dolazi sa možda i najneočekivanijeg mesta, iz pera Voltera, nekrunisanog boga ateista, ko je između ostalog rekao da bi ukoliko bog i ne bi postojao bilo neophodno da se izmisli.

Pa, možda bi nešto slično moglo da se kaže i za istinu - da bi ukoliko i ne bi postojala bilo neophodno da se izmisli (najviše izgleda zbog održavanja određenog vida društvenog ustrojstva i stabilnosti).

Sad, to naravno ne znači da su sve istine izmišljene, ali bi moglo da ukaže i na to da mnoge izmišljene neretko opstaju prilično dugo.

 



Komentari (334)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

solo solo 09:47 17.07.2022

.

Na kraju, neko bi mogao da postavi pitanje šta je uopšte istina. Gde odgovor dolazi sa možda i najneočekivanijeg mesta, iz pera Voltera, nekrunisanog boga ateista, koji je između ostalog rekao da bi ukoliko bog i ne bi postojao bilo neophodno da se izmisli.


Živa istina.
shmoo shmoo 10:01 17.07.2022

Први!

Кеве ми покојне!






Нисам, нисам, чика Соло је први.

Ма није данас проблем само лаж.

Много већи проблем данас су спиновање и просеравање, булшит.

"Пиши као што продајеш, продај као што је написано."

Лаж се још и препозна и може се рећи да је то лаж и може се рећи некоме да лаже.

Направили људи и неке детекторе за лажи.

Просеравање и спиновање се много теже детектује, а скоро да и нема лека против тога, нити справе која ће их идентификовати, разголитити... И ућуткати.

(Има, има, ко каже да неима лека за булшит!)

А и како да кажеш некоме да се просерава када он ни сам није свестан тога?

Детектор за просеравање и спиновање још увек не постоји, колико знам.

Уз то, сви се лудо забављају, све је то један велики парти, све је то постала естрада на којој појединци заиста добро зарађују.

Тако да што се тиче просеравања, све је сведено на Човека појединца који је тренутно заузет забавом, у тој борби против урушавања самих темеља културе.

Једино још не знамо шта ће бити када се пробудимо после лудо проведене ноћи на тој журези.





jinks jinks 10:12 17.07.2022

Re: Први!

Skoro sam negde čuo da su društvene mreže, koliko god to na prvi pogled delovalo i neverovatno, u stvari jedan od najefikasnijih detektora laži koji su do sada izmišljeni.

Jer, po nekima, laž se najlakše krije i prenosi u gomili, i gde demokratičnost društvenih mreža (ali i šire, svih ostalih virtuelnih i nevirtuelnih - kao i sadašnjih i budućih - zasebnih univerzuma skrojenih po meri svakoga pojedinačno) najefikasnije suzbija gomilu.
solo solo 10:32 17.07.2022

Re: Први!

Нисам, нисам, чика Соло је први.




Istina živa.

Једино још не знамо шта ће бити када се пробудимо после лудо проведене ноћи на тој журези.


Hu kerz!
shmoo shmoo 10:34 17.07.2022

Re: Први!

jinks
Skoro sam negde čuo da su društvene mreže, koliko god to na prvi pogled delovalo i neverovatno, u stvari jedan od najefikasnijih detektora laži koji su do sada izmišljeni.

Jer, po nekima, laž se najlakše krije i prenosi u gomili, i gde demokratičnost društvenih mreža (ali i šire, svih ostalih virtuelnih i nevirtuelnih - kao i sadašnjih i budućih - zasebnih univerzuma skrojenih po meri svakoga pojedinačno) najefikasnije suzbija gomilu.



Тачно.

Или што би наш Макса рекао:

"Мишљење је као и дупе, свако га има."

Има ли онда бољег инструмента за тако нешто од најдемократичнијег средства комуникације - друштвених мрежа?


П.С. - А мене је у последње време заинтересовала баш та гомила (усамљених појединаца у групи?), односно то што примећујем код великог броја људи око себе, без обзира на године и узраст, али чешће код млађих, да они заиста верују у некакву лажну слику о самом себи коју су створили на друштвеним мрежама.

И тако се и понашају и у реалном свету, са дубоким уверењем да је та лажна слика о себи (и о соппственом значају, некаквој умишљеној величини себе као људског бића међу 7-8 милијарди других људи на овој планети?) она једина истинита слика о себи самом.

То онда иде дотле да та лажна слика о самом себи са друштвених мрежа пренета у реални свет заиста отежава сваку могућу и сарадњу и комуникацију са тим људима у стварном свету око нас.

Изгледа онда да та лаж сузбијана на друштвеним мрежама почиње да цури у реалност?

Трудио сам се са таквима око себе али сам на жалост изгубио и снагу и вољу да наставим да покушавам, па се најчешће окренем без икаквог разумевања и договора са таквима и одем да "ћутим као што пишем" јер не видим сврху даљих мојих узалудних напора у том правцу.

( Соло би ми рекао:"Отераш то у пизду материну и идемо даље!" - пардон мај френч, цитирам дословце чика Солоа.)






shmoo shmoo 10:38 17.07.2022

Re: Први!

solo
Нисам, нисам, чика Соло је први.




Istina živa.



Ми говоримо само истину.

На то смо се заклели још док смо били у колевци.


jinks jinks 10:39 17.07.2022

Re: Први!

Ta lažna slika o samom sebi o kojoj govoriš je oduvek postojala, jedino što je neki moderni genije našao način kako da se ona sada vidi na otvorenom.

Eto, posle hiljada i hiljada godina neko je i u tome donekle uspeo :)
solo solo 10:44 17.07.2022

Re: Први!

Ta lažna slika o samom sebi o kojoj govoriš je oduvek postojala, jedino što je neki moderni genije našao način kako da se ona sada vidi na otvorenom.


shmoo shmoo 10:45 17.07.2022

Re: Први!

jinks
Ta lažna slika o samom sebi o kojoj govoriš je oduvek postojala, jedino što je neki moderni genije našao način kako da se ona sada vidi na otvorenom.

Eto, posle hiljada i hiljada godina neko je i u tome donekle uspeo :)



Али је постојала, рекао бих, и некаква аутоцензура када би се покушавало да се та лажна слика о самом себи преноси у стварност, пред другим људима.

А сада имам утисак да те аутоцензуре више нема.

И зато се и питам колико су друштвене мреже допринеле нестанку те аутоцензуре.

На друштвеним мрежама могу да будем било ко. Зашто онда не бих и у стварном свету то исто радио такође без икаквих ограничења?

А то што онда жестоко ударамо главом у зид сударајући се са том реалношћу, то као да није битно и као да се из таквих покушаја ништа не научи за убудуће.

Као да се изгубио осећај за границу између виртуелног и реалног.

EDIT: А све подилазећи егу и сујети појединца (политичка коректност? ).

Па онда тај појединац и не схвата колико је то што ради бесмислено јер читав његов живот онда постаје заиста надреална фарса.

jinks jinks 10:57 17.07.2022

Re: Први!

Doduše, izgleda da sve te globalne društvene druge slične mreže doprinose na još jedan način temi priče.

Naime, kao što je rečeno u blogu svaka kultura je imala neku sopstvenu koprenu koja je relativizovala pojam laži i istine u odnosu na druge kulture.

Gde na globalnim društvenim mrežama toga više nema, i svako je izložen u okviru nekog svog individualnog (a nekad čak i virtuelnog) sveta.

A tu počinju da važe neki univerzalni kriterijumi za detekciju "neistine", zajednički za sve nezavisno od porekla, pa eto verovatno i još jednog doprinosa globalizacije.
solo solo 11:07 17.07.2022

hipertrofirani super ego

А сада имам утисак да те аутоцензуре више нема.


Varaš se prika moj.

Autocenzura je u svom civilizacijskom maksimumu.Svi dizajni centara moći i vlasti su usmereni na ,,uzgoj,,autocenzure čije je jedno od osnovnih gesla: NE TALASAJ!

Oćeš primer? Evo nickovi na blogu umesto punog identiteta (čast pojedincima) su deo autocenzure.

Autocenzura i inteligencija su direktno proporcionalni.
JBG.

Pitanje sviđanja istog je već za polemiku.

Ali čemu?

Blagoslovi pa da palimo

p.s.

Aj malo da zakuvamo istine radi





Izvini Jinks. Zezamo se ja i Tasa.

On radio od kuće a sad je na godišnjem odmoru od kuće. Zajebano.

Ali bar ima džaba ležaljku kući. Na Tasosu bi ga odrali ko pevca.
jinks jinks 11:15 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Aj malo da zakuvamo istine radi

Zar i SFRJ nije delom bila klasičan primer kombinacije isfabrikovanih istina i ciljanog zaborava (o lijepoj našoj, između ostalog), a sve zbog "mira u kući".

Jedino što kuće više nema, a isfabrikovane istine su delom još uvek tu.
solo solo 11:20 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Zar SFRJ nije bila klasičan primer izfabrikovanih istina i ciljanog zaborava (o lijepoj našoj, između ostalog), a sve zbog "mira u kući".


A šta je sa indijancima u kolevci demokratije sunce mu poljubim?



Maje,Inke i ostale da ne pominjemo....

shmoo shmoo 11:28 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

solo

Na Tasosu bi ga odrali ko pevca.



Иди, бегај, ћути!

Мање-више лова... Нашло би се за лежаљку макар гулили клот пасуљ следећих шест месеци.

Него видиш да тамо у близини падају авиони.

Са школским минама.


Џинкс?

Детектор лажи на ово не реагује јер је булшит?





jinks jinks 11:33 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Maje,Inke i ostale da ne pominjemo....

Jedino što Maje i Inke nisu učestvovale u svemu tome (u fabrikovanju istina i u zaboravu), ili se bar tako nadam.
shmoo shmoo 11:37 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

solo

Varaš se prika moj.

Autocenzura je u svom civilizacijskom maksimumu.Svi dizajni centara moći i vlasti su usmereni na ,,uzgoj,,autocenzure čije je jedno od osnovnih gesla: NE TALASAJ!

Oćeš primer? Evo nickovi na blogu umesto punog identiteta (čast pojedincima) su deo autocenzure.

Autocenzura i inteligencija su direktno proporcionalni.
JBG.



Мислио сам на аутоцензуру у том фотошопираном представљању сличица и понеке речи самог себе другима у реалном свету, а не на саопштавање онога што се заиста мисли о нечему.

Али има мозга у овоме што кажеш за ту врсту аутоцензуре под притиском "политичке коректности" која се своди на НЕ ТАЛАСАЈ.

Па се онда свету и представљају са обележјима друштвеног статуса (овог нашег Врлог Новог Доба) која у ствари немају јер том кругу и не припадају, али би волели да други мисле да припадају.

Стерија је такве називао Фема, зар не?


Pitanje sviđanja istog je već za polemiku.

Ali čemu?



Разговора ради.

Иначе, чему још филозофија?

(Назив једног зборника радова објављеног пре скоро 40 година.)

Blagoslovi pa da palimo



Хоћу, синко... Не мораш да ме љубиш у руку.







(Добили смо прекјуче Нови Пазар у гостима 2:1, па сам сад срећан.)

solo solo 11:40 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Мање-више лова... Нашло би се за лежаљку макар гулили клот пасуљ следећих шест месеци.


Boli te tuki svakako radiš za slavu i osećaj da neko to od gore vidi sve.
Jebeš lovu. Kvari ljude i decu.

Živeli prosvetnio radnici Srbije. I rado ih se sećamo.


solo solo 11:45 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Разговора ради.

Иначе, чему још филозофија?


Sede pravnik,ekonomista i filozof u kafani.

Kaže pravnik imam gde al' nemam s' čim.

Kaže ekonomista imam s'čim al' nemam gde.

Gleda ih filozof pa im veli:

Imam i s' čim i gde ali ne znam čemu sve to.

Razgovora radi
shmoo shmoo 11:59 17.07.2022

hipertrofirani super ego урбане гериле

solo
Мање-више лова... Нашло би се за лежаљку макар гулили клот пасуљ следећих шест месеци.


Boli te tuki svakako radiš za slavu i osećaj da neko to od gore vidi sve.
Jebeš lovu. Kvari ljude i decu.

Živeli prosvetnio radnici Srbije. I rado ih se sećamo.












Хвала.

Сетите ме се и када будем отишао у пензију за седам (дугих, врло дугих година) јербо сам израчунао да ће ми пензија са 65 година старости и 39 година радног стажа (у просвети) износити нешто мање од 40 000 динара по тренутним параметрима.

Пусти то. Ко жив, ко мртав дотле.

Него види ово (а у вези са темом блога):


На основу члана 141. став 9. Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС”, бр. 88/17, 27/18 – др. закон, 10/19, 6/20 и 129/21) и члана 17. став 4. и члана 24. став 2. Закона о Влади („Службени гласник РС”, бр. 55/05, 71/05 – исправка, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – УС, 72/12, 7/14 – УС, 44/14 и 30/18 – др. закон),

Министар просвете, науке и технолошког развоја доноси

ПРАВИЛНИК

o измени Правилника о степену и врсти образовања наставника и стручних сарадника у основној школи

Програм активности – Слободна наставна активност, у другом циклусу основног образовања и васпитања може да изводи:

в) Медијска писменост:

1) лице које испуњава услове за извођење наставе и других облика образовно-васпитног рада предмета српски језик и књижевност у основној школи;






angie01 angie01 12:03 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego


Zar i SFRJ nije delom bila klasičan primer kombinacije izfabrikovanih istina i ciljanog zaborava


sta na primer?
solo solo 12:12 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

sta na primer?



angie01 angie01 12:15 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

pitam jinksa da mi navede na sta tacno misli, jer ne volim pausalne izjave u dramaticnoj konotaciji...pa eto, ako moze da kaze.
jinks jinks 12:54 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

pitam jinksa da mi navede na sta tacno misli, jer ne volim pausalne izjave u dramaticnoj konotaciji...pa eto, ako moze da kaze.

Pa dobro, zar nam nije naša borba dala (bar ova blogovska) pravo na povremene paušalne izjave u dramatičnoj konotaciji :)
angie01 angie01 13:13 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

zar nam nije naša borba dala (bar ova blogovska) pravo na povremene paušalne izjave u dramatičnoj konotaciji :)


nekako je ispalo da one sluze vrlo destruktivnoj ideji,...ne vidim sto je problem da navedes primere toga sto tvrdis.
jinks jinks 13:45 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

nekako je ispalo da one sluze vrlo destruktivnoj ideji,

Zar i ovo ne liči na paušalnu izjavu datu u dramatičnom kontekstu.

Šta je desktruktivno u ideji da je bivša nam zemlja delom bila zasnovana na priličnom broju isfabrikovanih neistina i prećutanih istina.

Jedino ako ne mislite da je samo po sebi destruktivno uzeti slobodu da se kritikuje SFRJ.
literatesa literatesa 14:37 17.07.2022

Re: Први!

Doduše, izgleda da sve te globalne društvene druge slične mreže doprinose na još jedan način temi priče.

Naime, kao što je rečeno u blogu svaka kultura je imala neku sopstvenu koprenu koja je relativizovala pojam laži i istine u odnosu na druge kulture.

Gde na globalnim društvenim mrežama toga više nema, i svako je izložen u okviru nekog svog individualnog (a nekad čak i virtuelnog) sveta.

A tu počinju da važe neki univerzalni kriterijumi za detekciju "neistine", zajednički za sve nezavisno od porekla, pa eto verovatno i još jednog doprinosa globalizacije.


Da, izgleda je naše rođenje jedina istina, trenutak istine, poslije njega život grade laži tj naučeno, nekad je to možda samo pogrešno tumačenje simbola koji cijeli tok istorije promjeni, igra slučaja ili splet okolnosti, pravila (religija je pravilo, dobrota uz nju, religiju, isto tako, prije neko jutro slušam 20 min na radiju učenje Kurana, kaže vjeroučitelj da je prvi poslanik zaboravih mu ime, Ismail neka bude, pisao perom, i da ljudi pogrešno razumiju prvo pisanje, jeste prvo pisanje perom, ali prije pera bila je i trska, klin, znači, Ismail prvi poslanik nije prvi pismen nego je samo prvi pisao perom, ok, razumih odmah ali je vjerskom učitelju na radiju baš bilo stalo da mi utanaćimo kako su bilježili Muhamedove snove i da poslanici nisu bili nepismeni pa se nastavio pola sata ponavljajući ubjedljivo jedno te isto), gdje stadoh?, a da, konstrukcija, poznajem ovdje čovjeka koji ima ili je imao rođenog brata i sestru, brat u Sloveniji katolik, sestra u Srbiji i priča ekavski, njih troje djeca s Kozare, on ostao siroče po Domovima BiH, sestru poslali u Srbiju, u Domove Srbije, a brata odveli ustaše i pokrstili.. Nakon rata se našli njih troje, sa ili pod tri podneblja, tri narječja i dvije vjere..

Evo i Solo, on je recimo na blogu o istini napravio osnov da se svaki naredni komentar fino primi i stvori lažnu konstrukciju gdje svako podmiruje svoje račune iz svoje konstrukcije laži..

Prije neku veče oko ponoći mjauče mačka ispod prozora, onako ružno, zlokobno, pričam tati ujutru, kaže, to je ona tebi donijela poklon, zvala te da izađeš, šta mi donijela?, ne znam, mačke tako pokazuju ljubav, možda miša? I izađe van, čujem priča s mačkom:

- maco, šta si joj donijela sinoć?
- mjau, mjau (mačka odgovara)
- miša? pa da, dobra maca
- mjau, mjau (valjda je potvrdila, mačka)

I viče meni, jesi je čula? Drugi put otvori vrata, vidi šta ti nosi..

To je to, mom tati i mački povjerovah, ko ne bi? Poslije razmišljam da mi sve više razmjena misli po Netu liči kao kad ti mačka u sred noći donese poklon tj ulovljenu žrtvu i ti zamisliš mrtvog miša, znak njene ljubavi, zar ne?
literatesa literatesa 14:42 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Zar i ovo ne liči na paušalnu izjavu datu u dramatičnom kontekstu.

Šta je desktruktivno u ideji da je bivša nam zemlja delom bila zasnovana na priličnom broju isfabrikovanih neistina i prećutanih istina.

Jedino ako ne mislite da je samo po sebi destruktivno uzeti slobodu da se kritikuje SFRJ.

Oo, fak. :)
angie01 angie01 14:47 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Šta je desktruktivno u ideji da je bivša nam zemlja delom bila zasnovana na priličnom broju isfabrikovanih neistina i prećutanih istina.


samo sam pitala da kazes na sta mislis.


Jedino ako ne mislite da je samo po sebi destruktivno uzeti slobodu da se kritikuje SFRJ.


apsolutno ne mislim to sto kazes-sve je podlozno kritici,...destruktivan je trend prekrajanja i revizije i pored validne istorijske gradje,...bio je danas intervju istoricara Milivoja Beslina na N1, koji je pricajuci o spomeniku krvnicima, za koji postoji tendencija da se postavi u NS sa istom takvom namerom, objasnio i generlani trend i njegove ciljeve oko tih prekrajanja skoro 30 godina unazad-imas na netu.

EDIT-

EVO< NASLA SAM INTERVJU
jinks jinks 14:55 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

U redu, nema problema.

Ali, šta ako se revizija istorije dešavala i unutar režima koji je došao nakon 1945.-te. Da li bi i o tome trebalo da se priča.

Ili tada nije bilo nikakvih revizija istorije.

solo solo 15:12 17.07.2022

Re: Literaštagod

- maco, šta si joj donijela sinoć?
- mjau, mjau (mačka odgovara)
- miša? pa da, dobra maca
- mjau, mjau (valjda je potvrdila, mačka)


Ne preskači lekove draga.

I da malo siđeš sa Soloa na sledećoj stanici.

Pešaka mila,pešaka. Valja u tvojim godinama za cirkulaciju.

Kakav ti je isp'o pekmez od onijeh džanarika?
literatesa literatesa 15:28 17.07.2022

Re: Literaštagod

Ma ideš ti u skriptu, samo dok je nabavim za MacBook. Rahat si, što bi rekli u Tuzli, sa Tasom razmjenjivati poklone..
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:42 17.07.2022

Re: Први!

Da, izgleda je naše rođenje jedina istina, trenutak istine


Pa i smrt, valjda. Ok, dosta sam filoSofirao danas, odo da popravljam šupu, neodložni posao koji sam godinama odlagao.
literatesa literatesa 15:51 17.07.2022

Re: Први!

Pa i smrt, valjda.

Da, u pravu si, istina. Oh, kakva istina. Raskošna. :)

Do smrti ne stigoh, ok, samo ove mišije žrtve položene u temelj priče.
Ok, dosta sam filoSofirao danas, odo da popravljam šupu, neodložni posao koji sam godinama odlagao.

Bože, koliko sam umorna, precjenih granice, a sutra opet kosim voćnjak, dešava mi se da sjedim na fotelji i malo prikunjam, minut-dva. :)

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:53 17.07.2022

Re: Први!

literatesa
Pa i smrt, valjda.

Da, u pravu si, istina. Oh, kakva istina. Raskošna. :)

Do smrti ne stigoh, ok, samo ove mišije žrtve položene u temelj priče.
Ok, dosta sam filoSofirao danas, odo da popravljam šupu, neodložni posao koji sam godinama odlagao.

Bože, koliko sam umorna, precjenih granice, a sutra opet kosim voćnjak, dešava mi se da sjedim na fotelji i malo prikunjam, minut-dva. :)



Pa kad prodaš onu buraniju u krastavce, kupi si lepo


literatesa literatesa 15:57 17.07.2022

Re: Први!

E-xtra. :))

angie01 angie01 17:42 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Ali, šta ako se revizija istorije dešavala i unutar režima koji je došao nakon 1945.-te. Da li bi i o tome trebalo da se priča.


ne razumem- ja ti kazem, reci vise,..a ti se prenemazes, da l smes da kazes,...

...pogledaj klip ispod linka...
jinks jinks 17:47 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Jednako bih mogao da konstatujem da izbegavate da se izjasnite da li je generalno bilo revizija istorije od strane SFRJ režima ili nije.

Ako nije bilo, nije, poštujem.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:05 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

jinks
U redu, nema problema.

Ali, šta ako se revizija istorije dešavala i unutar režima koji je došao nakon 1945.-te. Da li bi i o tome trebalo da se priča.

Ili tada nije bilo nikakvih revizija istorije.


Naravno da su komunisti vrsili reviziju istorije. Ali danas se navodno svi gnusaju takvih postupaka dok ih istovremeno sami cine.

Postoji razlika izmedju uobicajenog razvoja istorijskog saznanja - kada se u svetlu novih cinjenica prethodno saznanje modifikuje - i revizije istorije - kada se iz ideoloskih razloga namece jedna odredjena interpretacija. Za ovo drugo na BU nema zime - eno Kovic dobio profesuru konacno.
jinks jinks 18:09 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Postoji razlika izmedju uobicajenog razvoja istorijskog saznanja - kada se u svetlu novih cinjenica prethodno saznanje modifikuje - i revizije istorije - kada se iz ideoloskih razloga namece jedna odredjena interpretacija.

Da.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:14 17.07.2022

Re: Први!

literatesa
Doduše, izgleda da sve te globalne društvene druge slične mreže doprinose na još jedan način temi priče.

Naime, kao što je rečeno u blogu svaka kultura je imala neku sopstvenu koprenu koja je relativizovala pojam laži i istine u odnosu na druge kulture.

Gde na globalnim društvenim mrežama toga više nema, i svako je izložen u okviru nekog svog individualnog (a nekad čak i virtuelnog) sveta.

A tu počinju da važe neki univerzalni kriterijumi za detekciju "neistine", zajednički za sve nezavisno od porekla, pa eto verovatno i još jednog doprinosa globalizacije.




Prije neku veče oko ponoći mjauče mačka ispod prozora, onako ružno, zlokobno, pričam tati ujutru, kaže, to je ona tebi donijela poklon, zvala te da izađeš, šta mi donijela?, ne znam, mačke tako pokazuju ljubav, možda miša? I izađe van, čujem priča s mačkom:

- maco, šta si joj donijela sinoć?
- mjau, mjau (mačka odgovara)
- miša? pa da, dobra maca
- mjau, mjau (valjda je potvrdila, mačka)

I viče meni, jesi je čula? Drugi put otvori vrata, vidi šta ti nosi..

To je to, mom tati i mački povjerovah, a ko ne bi? Poslije razmišljam da mi sve više razmjena misli po Netu liči kao kad ti mačka u sred noći donese poklon tj ulovljenu žrtvu i ti zamisliš mrtvog miša, znak njene ljubavi, zar ne?


Eto jos jedan primer gde se Istina propituje.
What Is It Like to Be a Cat? Macka zna da je ulovila mis-hranu, tvoj cale zna da ti je donela mis-poklon, ti znas da je macka mjaukala.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:21 17.07.2022

Re: Први!

Bože, koliko sam umorna, precjenih granice, a sutra opet kosim voćnjak, dešava mi se da sjedim na fotelji i malo prikunjam, minut-dva. :)


I ja jedva odgledam Stranger Things sa ćerom uveče. A počeo sam i da dremam posle podne, ko neki deda. Sad sam ukapirao i da je šupu lakše napraviti nego popraviti.

Nego, jel ima tu kod vas krpelja?
angie01 angie01 18:44 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Jednako bih mogao da konstatujem da izbegavate da se izjasnite da li je generalno bilo revizija istorije od strane SFRJ režima ili nije.


ne vidim da si me tako nesto pitao, samo si povukao uobicajenu zbeg paralelu- a ovi kad su,...taj rad.


angie01 angie01 18:46 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Za ovo drugo na BU nema zime - eno Kovic dobio profesuru konacno.


ajaooo, hebote, kada je i ljusic bio protiv njega...i to u sprezi sa najljucim oponentima,...
jinks jinks 18:50 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

ne vidim da si me tako nesto pitao, samo si povukao uobicajenu zbeg paralelu- a ovi kad su,...taj rad.

Nikakvu paralelu nisam povlačio, ne razumem otkud vam to (zamolio bih vas da pokažete gde sam to u bilo kom od komentara učinio).

Tema bloga je između ostalog generalno fabrikovanje istina, i otuda moji komentari koje sam sa vama razmenio.

Izneo sam mišljenje o tome da je u bivšoj državi bilo revizija istorije, vi sa time možete da se složite ili ne, ne vidim u čemu je problem.
zoja444 zoja444 18:55 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

angie, da sve nije bila laz i prevara, jos bi bila neka jugoslavija.
angie01 angie01 19:02 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Nikakvu paralelu nisam povlačio, ne razumem otkud vam to (zamolio bih vas da pokažete gde sam to u bilo kom od komentara učinio).


ne znam sto mi persiras, al ajde,...pocelo je tako sto sam te pitala da mi nabrojis sta su nas lagali, pa si to izbegao, pa sam ja dala objasnjenje zasto te to pitam i jos ti nakacila link sa prilicno razumnim objasnjenjem takvog primera, na sta si ti odgovorio, a sta, ovi nas kao nisu lagali i to ne sme da se kaze,...a samo nisi odgovorio na ono sto sam u startu trazila,...eto, ovo je samo kao kroki te razmene u par komentara.


Izneo sam mišljenje o tome da je u bivšoj državi bilo revizija istorije, vi sa time možete da se složite ili ne, ne vidim u čemu je problem.


sto se mene tice, jedini problem je sto ne nabrojis bar par stavri-znaci nije jeste/nije situacija, nego da ilustrujes svoju tvrdnju,...logicno mi je da te to pitam, upravo zbog dramaticne revizije koja se desava u poslednjih trideset godina, cije posledice nisu naivne.
angie01 angie01 19:03 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

angie, da sve nije bila laz i prevara, jos bi bila neka jugoslavija.


ja sam pitala sta je bila laz i prevara...to kad kazes sve, ne znaci nista.
zoja444 zoja444 19:11 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

bratstvo i jedinstvo. eto lazi.
gvozden1 gvozden1 19:15 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

eno Kovic dobio profesuru konacno.

A nije trebalo?

Nije ispunio potrebne uslove a dobio zvanje?

Što se uopšte pominje njegov slučaj, čovekova karijera normalno tekla, dobio zvanje po proceduri,ništa mimo drugih, a opet nešto škripi.

Ne sviđaju se komitetu njegovi politički stavovi pa bi da to bude kriterijum, ne može Milanković ali može Kardelj, to su bila vremena.

angie01 angie01 19:19 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

bratstvo i jedinstvo.


to se tako zvalo, a sustinski jesu narodi istog porekla, jezika, kulture, istorije, geografije, bili prikljuceni u zajednicku drzavu, koja je samo organizovani sitem,...znaci, ljudi na prostorima bivse Yu su ziveli isto kao i sada-gde recimo Srbija, posto nema vise drugih "neprijatelja" uredno ima podeljeno, suprotstavljeno drustvo i nalozenu mrznju unutar svog naroda,...i nije procvetala, ako je ta Yu bila problem, nego naprotiv, nesto je na dnu lestvice po cemu god da se broji.
shmoo shmoo 19:26 17.07.2022

"a te kosti smejaše se... "Bog da prosti!"

Један од многобројних примера сакривања истине.

А чим се сакрива истина, онда се и фабрикује неистина (заогрнута гомилама полуистина).

Нека се јави онај/она ко је током свога школовања чуо нешто о овоме од својих професора или читао нешто о томе, а да то није било забрањена литература у то време.

Данас деци у школама слободно и без устезања причамо о оваквим стварима из наше историје.

Нама нису смели да причају.

Да ли то онда може да се сврста у фабриковање неистина унутар самог режима?






zoja444 zoja444 19:28 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

nisam bas razumela tvoj komentar. ali to oko zajednickog porekla, jezika, kulture... diskutabino je. ne bi svi jedva docekali da ratuju da su imali takve stavove.
zilikaka zilikaka 19:30 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

bratstvo i jedinstvo.

Tu je bio problem generalizacija. Ima puno onih kod kojih je to postojalo ali i prilično drugih. Ti drugi su se krili, pravilo se da takva životinja ne postoji, dok se nisu stvorile okolnosti da oni preuzmu primat.
shmoo shmoo 19:30 17.07.2022

Фабриковање неистина


Србија

Ја сам био у Србији,
Србија је на робији!
Срби седе у кафани
Што пијани, што поклани,
Срби леже покрај друма,
Из глава им ниче шума,
А из сваке српске главе
Теку мутне три Мораве.
Српског вођу Карађорђа
Убио је други вођа,
Место где је било клање
Срби зову Радовање.
Убијеном и убици
Дигнути су споменици,
Сад се сваки Србин бије
Са две своје историје.
Србин само из ината
Секирчетом млатне брата,
Док на гробље брат се сели
Србин се сав сневесели,
Празно му у родној кући,
Не може се ни с ким тући!
Жао му је брата, свега,
А досада изједе га.
Мучни Србин досети се,
Узме штрањку — обеси се!
Све су српске оранице
Саме као удовице.
Нит се оре, нит се жање,
Србије је стално мање!
Лети јато црних птица
Преко српских ораница.
И гробови небом лете,
Пошли Срби да се свете!
Из детињства видим слику:
Лисица на дрвљанику.
Прелаз, забран и брвине,
Србија од храстовине.
Дувар пуко са свих страна,
А унутра сама Нана.
Нано моја ти нас спаси,
Не дај ватри да се гаси.
Под земљом сам ти видео лице
Србијо, земљо небеснице,
Под земљом теку твоје Бистрице,
Под земљом звоне Грачанице.
Под земљом мач твој и штит се сија,
Под земљом — цела земља Србија.



(Аутор: Петар Пајић)

(Песма написана 1983. године, објављена 2003. године.)


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:37 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

gvozden1
eno Kovic dobio profesuru konacno.

A nije trebalo?

Nije ispunio potrebne uslove a dobio zvanje?

Što se uopšte pominje njegov slučaj, čovekova karijera normalno tekla, dobio zvanje po proceduri,ništa mimo drugih, a opet nešto škripi.

Ne sviđaju se komitetu njegovi politički stavovi pa bi da to bude kriterijum, ne može Milanković ali može Kardelj, to su bila vremena.



Po trenutnim srpskim standardima sasvim normalna karijera. Alas, ti se standardi ne razlikuju ni za jotu od onih sfrjotskih.

Sve je to normalno. Kao i da se dizu spomenici neduznim bacacima pod led, kao i da decu u Srbiji vojnim vestinama usavrsava strana drzava, kao i da panduri imaju plantazice kanabisa, kao i da se gradi fabrika guma pored nacionalnog parka, kao i da su gradovi iscrtani slovom Z... slobodno nastavi niz.
angie01 angie01 19:42 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Tu je bio problem generalizacija. Ima puno onih kod kojih je to postojalo ali i prilično drugih. Ti drugi su se krili, pravilo se da takva životinja ne postoji, dok se nisu stvorile okolnosti da oni preuzmu primat.


donekle se slazem,...doduse, dugacko bi bilo objasnjenje, pa moze i ovako kako si napisala,...al mi nekako primarno to, sto je posle svega jasno ko je i zasto krenuo na tu stranu,...ako je samo bio potreban razlaz, mogao je biti i drugaciji.
shmoo shmoo 19:48 17.07.2022

Филмови из мрака бункера

у којем су чамили по тридесет година.











"И ви сте ми неки комунисти, мајку вам јебем сељачку!"

shmoo shmoo 19:50 17.07.2022

Re: Филмови из мрака бункера

shmoo shmoo 19:58 17.07.2022

Re: Literaštagod

literatesa
Rahat si, što bi rekli u Tuzli, sa Tasom razmjenjivati poklone..



Ма какви поклони!

Од те стипсе, Солоа?

Видиш да неће ни ону кафу да нас части.

А обећао је... Поготово ако тебе доведем.


gvozden1 gvozden1 20:03 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

slobodno nastavi niz

Bih, li nikako da shvatim šta je zajedničko Kovićevom zvanje i ovom ostalom.
Nije ispunio uslove a proglašen?

Koji uslov nije ispunio?
jinks jinks 20:07 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

sto se mene tice, jedini problem je sto ne nabrojis bar par stavri-znaci nije jeste/nije situacija, nego da ilustrujes svoju tvrdnju,...logicno mi je da te to pitam, upravo zbog dramaticne revizije koja se desava u poslednjih trideset godina, cije posledice nisu naivne.


Opet niste odgovorili da li je u SFRJ bilo revizije istorije ili nije.

Takođe, moram da priznam da ne razumem kakve prethodno pitanje veze ima sa revizijama u poslednjih trideset godina koje pominjete.

Jedino ako možda ne mislite da je pitanje o reviziji istorije u SFRJ revizija istorije.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:15 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

gvozden1
slobodno nastavi niz

Bih, li nikako da shvatim šta je zajedničko Kovićevom zvanje i ovom ostalom.
Nije ispunio uslove a proglašen?

Koji uslov nije ispunio?



Moze i ovako: koje uslove je ispunio?

Sta je zajednicko? Juris u propast iliti dalja razgradnja institucija. Mislim nije kao da je institucija univerziteta kao nezavisne nastavne i naucne ustanove i do sada bila bogznakako izgradjena. Utoliko gore.
literatesa literatesa 20:29 17.07.2022

Re: Први!

I ja jedva odgledam Stranger Things sa ćerom uveče. A počeo sam i da dremam posle podne, ko neki deda. Sad sam ukapirao i da je šupu lakše napraviti nego popraviti.

Nego, jel ima tu kod vas krpelja?

Ne, nema krpelja, ne znam ni kako izgleda. Jedna moja drugarica govorila za sebe da je kao krpelj, zavučem se pod kožu, pincetom me izvlače :). Imam ose iznad kreveta, probile su lajsnu na plafonu, prvo par noći brujale, dal si ikad bio kraj pčelinjaka, tako bruji, u talasima, tačno sam predosjetila da to nije samo zezanje u roju, i op, sutradan krenule izlaziti, a mi s vanjske strane poprskali otrovom sa nekoliko metara, na boci piše upustvo na talijanskom (fakin Talijan, šta on zna šta je osa), silikonom zatvorimo ulaza tri, tj prvo nas zavarala malo gnijezdo ispred, one dvije noći radile i napravile sebi izlaz ovamo kod mene u prostoriju pa sam to zalijepila izolir trakom i čekam da mi se tako zatvorene i ljute gore sruše na glavu, milion osa..

Ima i obada, njih sam nekoliko mrtvih našla u gepeku u kojem su bile stvari od pčelinjaka.. o.O

Moje spavanje minut-dva je od umora jer evo treću sedmicu (na duže staze već dva mjeseca) držim šampionski tempo, prije neki dan sam prikunjala u gostima, pitaju: jbt, jesi ti to zaspala? Izgleda da jesam. I onda navalili da idem spavati, cc, kod njih, tu, u gostima, neću bre da spavam. :)

Stranger Things sam pogledala sad samo dvije epizode ove poslednje sezone, i Maya Thurman-Hawke mi je od prvih kadrova sjajna glumica. Ne znam koliko vas zna da joj je otac i pisac..


literatesa literatesa 20:30 17.07.2022

Re: Први!

Eto jos jedan primer gde se Istina propituje.
What Is It Like to Be a Cat? Macka zna da je ulovila mis-hranu, tvoj cale zna da ti je donela mis-poklon, ti znas da je macka mjaukala.

:))



literatesa literatesa 20:33 17.07.2022

Re: Literaštagod

А обећао је... Поготово ако тебе доведем.

Taso, to se zove provodadžisanje. :)
shmoo shmoo 20:42 17.07.2022

Re: Literaštagod

literatesa
А обећао је... Поготово ако тебе доведем.

Taso, to se zove provodadžisanje. :)



Знаааам...

( "Молим дотичне да се не накашљавају!" )

literatesa literatesa 20:55 17.07.2022

Re: Literaštagod

( "Молим дотичне да се не накашљавају!" )

Gledala bih neku klasiku. Napomenu me.
shmoo shmoo 20:59 17.07.2022

Re: Literaštagod

literatesa
( "Молим дотичне да се не накашљавају!" )

Gledala bih neku klasiku. Napomenu me.



Домаћу или страну?


literatesa literatesa 21:08 17.07.2022

Re: Literaštagod

Našu, domaću. :)
angie01 angie01 21:24 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Opet niste odgovorili da li je u SFRJ bilo revizije istorije ili nije.


zanimljivo, ti meni ne odgovaras na pitenje, koje sam ti prvo postavila, tako sto me prozivas da ja tebi nisam odgovorila na odbrana okrenuto pitanje-a jesam, pogledaj malo u moje komentare, nacices...bas u delu koji si citirao.


Takođe, moram da priznam da ne razumem kakve prethodno pitanje veze ima sa revizijama u poslednjih trideset godina koje pominjete.


kako ne razumes- pa ceo smisao tih ravizija je negacija necega sto je bilo i prekrajanje, kako bi se promenila sustina, uloge aktera i slsicno...pa da uporedimo, sta je kome bio cilj, u odnosu na to sta je menjano.


Jedino ako možda ne mislite da je pitanje o reviziji istorije u SFRJ revizija istorije.


ovo si nesto nespretno srocio.

i da ne bi nastavljali, jer je ovako besmisleno trucanje,...ili odgovori, ili nemoj.
gvozden1 gvozden1 21:25 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Moze i ovako: koje uslove je ispunio?

Pa sve, sigurno.
Završio potrebne škole, proveo predviđeno vreme u zvanjima koja su predviđena pre redovnog profesora, i da ne nagađam sad koji su uslovi potrebni, jer nikoga nisam čuo da kaže, promovisan je a nije ispunio potreban uslov.

Što si ti uopšte obratio pažnju baš na njega pored toliko profesora na fakultetima?

Previše je Srbin, to tebe peče, ajd da se ne foliramo.

Ne smetaju ti ovi što pljuju po Srbiji, što podržavaju ustaše a Srbe zovu ćiriličnom bagrom, njihova profesura ti ne smeta.
angie01 angie01 21:31 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

diskutabino je. ne bi svi jedva docekali da ratuju da su imali takve stavove.


pa sta je dislutabilno u cinjenicama?

a drugo, ti izgleda nisi upoznata sta se desavalo devedesetih, kako i zasto se ratovalo, kada kazes kako su svi jedva docekali da ratuju,...imas dokumentrace na netu, nije zgoreg da pogledas,..recimo smrt Jugoslavije, traje cetiri sata i kusur, al je podrobno objasnjeno, ako si propustila.
angie01 angie01 21:46 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Previše je Srbin, to tebe peče, ajd da se ne foliramo.


pa ti se foliras, to sto ti zoves previse Srbinom, zove se drugacije i sramota je za profesuru na univerzitetu, i upravo Srbiji ne ide u prilog na razne nacine,...izmedjuistalog i zbog valorizacije univerziteta i diplpma koje izdaje.

SLUCAJ KOVIC



Ne smetaju ti ovi što pljuju po Srbiji, što podržavaju ustaše


a ko od profesora podrzava ustase i pljuje po Srbiji?
bene_geserit bene_geserit 21:50 17.07.2022

Re: Први!

Stranger Things sam pogledala sad samo dvije epizode ove poslednje sezone

Pa ako ti je dosadno uvek možeš da pogledaš Pepeljugu (Amazon), pogle samo kako je slatka vila-kuma ili kako se to već kaže, pa mi prepričaj posle kakva je, ja ne smem da gledam.

zoja444 zoja444 22:09 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

nista ja nisam propustila i ne trebaju mi nikakvi dokumentarci. imam svedocenja iz prve ruke, izbeglickih mesovitih porodica. angie, sve u zivotu primaj sa rezervom. nema apsolutne istine.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:11 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

gvozden1
Moze i ovako: koje uslove je ispunio?

Pa sve, sigurno.
Završio potrebne škole, proveo predviđeno vreme u zvanjima koja su predviđena pre redovnog profesora, i da ne nagađam sad koji su uslovi potrebni, jer nikoga nisam čuo da kaže, promovisan je a nije ispunio potreban uslov.

Što si ti uopšte obratio pažnju baš na njega pored toliko profesora na fakultetima?

Previše je Srbin, to tebe peče, ajd da se ne foliramo.

Ne smetaju ti ovi što pljuju po Srbiji, što podržavaju ustaše a Srbe zovu ćiriličnom bagrom, njihova profesura ti ne smeta.


Dobro, znao sam da ne znas nego nagadjas.

Da je izabran da predaje srbologiju onda bi mu ovaj tvoj srbometarski kriterijum bio na mestu i tad bi tvoja primedba na moju primedbu imala smisla. Ali je on izabran da predaje istoriju pa je tvoj izliv srBka u mozak jednako valjana zamerka koliko je i on dobar izbor za buduceg profesora.


Srbija je ostala na milost i nemilost vulinima i trecerazrednim kretenima - ako jos nije jasno sta me zulja.
gvozden1 gvozden1 22:13 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

pa ti se foliras, to sto ti zoves previse Srbinom, zove se drugacije i sramota je za profesuru na univerzitetu

Pa gde si mi ti, nešto si mi se raskokodakala, vidim?
Šta te to muči?

I link sam ti otvorio čak, Danas, i u prvoj rečenici, "ideološki stavovi profesora Kovića"
Onda sam ga, normalno, zatvorio.

Šteta, Danas, N1 i sve to, sve je to postalo đubre poput Pinka, i zarad higijene sve to treba izbegavati.
Ali tebi za ljubav sam ipak kliknuo.

A ko je na antisrpskoj strani?
Pa mislio sam na Samardžića, naravno, onaj što je pisao za Poglede.
gvozden1 gvozden1 22:21 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Dobro, znao sam da ne znas nego nagadjas.

Zato sam te i pitao, koji uslov nije ispunio.
Ti znaš?

Al ćutiš :)


Ali je on izabran da predaje istoriju

Pa tu školu čovek završio, šta će drugi da predaje?
Srbija je ostala na milost i nemilost vulinima i trecerazrednim kretenima - ako jos nije jasno sta me zulja


Kako vam je Vulin dobar za sve:)
Čovek koji nema podršku Srba preko jedan posto, vama, antisrbima, je uvek dobrodošao da svakoga ko ne pljuje po Srbiji proglasite Vulinom.

Žulja tebe Srbija, brajko moj, vidi se to izdaleka.

Al moraš s tom mukom živeti.


bene_geserit bene_geserit 22:23 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

SLUCAJ KOVIC
Pa protiv njegovog avanzovanja su se potpisali sve sami autošovinisti i anti-Srbi, npr. Nikola Samardžić ili Dubravka Stojanović.

Pazi šta je Nikola Samardžić lajkovo na twitteru:
"Ćiriličnoj bagri objasniš zašto im se malo-malo dešavaju bombardovanja, uništenje. Ili su mozak i ćirilica u raskoraku ili oni ne kontaju latinicu. Srbija je u gibu mitomanije svinjokradice i konjokradice Karađorđevića. Oni su trudnoj ženi odsekli sise, izmislili Kosovski boj, stvorili SPC, izmislili Svetoga Savu i ostale gluposti, napravili ršum u Crnoj Gori i Kosovu. Jasenovac je odgovor na njihovu vladavinu, nema većih zlotvora."
Kako su takvi likovi još uvek glavne face na Odeljenju za Istoriju Filozofskog fakulteta? Nije u Srbiji još uvek pao komunizam.

Snimi recimo ovu (ne sumnjam Anđi omiljenu): Dubravka Stojanović, Filozofski fakultet u Beogradu.
- žali se što je dato ime ulici po atentatoru na Ante Pavelića
- kaže kakve ima veze da li je u Srebrnici stradalo 3000 ili 7000 ljudi, to je zločin različit od svih drugih jer je proglašen za genocid, ali zato nema ništa protiv kad krene umanjivanje broja žrtava u Jasenovcu
- kaže Dara iz Jasenova je glupa propaganda i krije da je tamo bilo i drugih žrtava a ne samo Srba
- kad god stigne kenja nešto protiv rehabilitacije četničkog pokreta

Pazi nema teoretske šansi da ovima dedovi nisu neke teške komunjare.
solo solo 22:28 17.07.2022

Re: Literaštagod

Видиш да неће ни ону кафу да нас части.

А обећао је... Поготово ако тебе доведем


Laži,slatke laži......
angie01 angie01 22:36 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Onda sam ga, normalno, zatvorio.


e, hbiga, onda ne znas na koji nacin je izabran...stvarno sramota.

A ko je na antisrpskoj strani?


stvarno ne znam da srbomerujem,nego ti rece da su neki podrzavali ustase i pljuvali po Srbiji-na koji nacin, gde,...to za Samardzica smo vec pricali i ispalo je da nije bas tako,...al ti slobodno reci.




angie01 angie01 22:38 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

beno, samo sklizni,...ne kapiram tvoju vezanost za nekog ko ti ne uzvraca paznju.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:40 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

gvozden1
Dobro, znao sam da ne znas nego nagadjas.

Zato sam te i pitao, koji uslov nije ispunio.
Ti znaš?

Al ćutiš :)


Ali je on izabran da predaje istoriju

Pa tu školu čovek završio, šta će drugi da predaje?
Srbija je ostala na milost i nemilost vulinima i trecerazrednim kretenima - ako jos nije jasno sta me zulja



Kakve sad skole kad tamo gore kazes kako smeta sto je previse Srbin? Ti sam uvodis taj kriterijum.



Kako vam je Vulin dobar za sve:)
Čovek koji nema podršku Srba preko jedan posto, vama, antisrbima, je uvek dobrodošao da svakoga ko ne pljuje po Srbiji proglasite Vulinom.

Žulja tebe Srbija, brajko moj, vidi se to izdaleka.

Al moraš s tom mukom živeti.



Bruka covece! U normalnom svetu se profesura raspise tako da to bude medjunarodno vidljivo. Pa se onda prijavi ko god misli da ispunjava osnovne uslove. Srbiji covek koji nije objavio NI JEDAN clanak u medjunarodnom peer-reviewed casopisu bude izabran za profesora jer ga podrzava Politika, Delije i Beogradski sindikat. I ostali vulinici.


A to sa zuljevima ako te veseli dajem ti evo zvanicni ferman da prevedes slobodno u svoj pojmovni sistem ako ce ti to toliko praviti veselje. Greota bi bilo da ti ne izadjem u susret.

angie01 angie01 22:44 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

nista ja nisam propustila i ne trebaju mi nikakvi dokumentarci. imam svedocenja iz prve ruke, izbeglickih mesovitih porodica. angie, sve u zivotu primaj sa rezervom. nema apsolutne istine.


znas kako, nesto sto se nekako dogodilo nema rezervu u tumacenju,...a ti kako hices,...i ja poznajem dosta izbeglica, poznavala sam i Dragu Kovacevica, on je covek svedocio iz prve ruke, s obzirom da je u jednom od sranja bio direktni akter, covek napisao knjigu o tome,...uostalom, bili smo savremenici tih desavanja.
angie01 angie01 22:46 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Bruka covece! U normalnom svetu se profesura raspise tako da to bude medjunarodno vidljivo.


pa i ovo je medjunarodno vidljivo-na zalost,...i onda se cudimo sto smo skrajnuti.
gvozden1 gvozden1 22:47 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

al ti slobodno reci

Evo rekao je Bene.

Al dobro, ako "nije baš tako" :)

Kako je Endžika, jel lajkovao taj tvit ili nije, kliknuo slučajno, otkud da prati to pa mu se omaklo?

Na stranu što i neposrednije informacije imam (deca su mi studirala na filozofskom) da je on baš takav.

A pisali smo, nekad, on i ja za iste novine :)
shmoo shmoo 22:49 17.07.2022

Re: Literaštagod

literatesa
Našu, domaću. :)



Може страна класика у домаћем извођењу?

Синоћ сам баш гледао тв снимак из Народног позоришта Хеде Габлер... И добри су били и Наташа Нинковић и Бандовић и Дугалић... Па сам још увек под утиском...






Пустили је одмах после серије "Жуков" на Другом програму РТС.

bene_geserit bene_geserit 22:52 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

covek koji nije objavio NI JEDAN clanak u medjunarodnom peer-reviewed casopisu bude izabran za profesora

Kad je istorija u pitanju
kad kažeš međunarodni peer-reviewed casopisi, misliš iz NATO zemalja ?
Jel u njima uopšte moguće objaviti pro-srpske novije istorijske radove.
Da je anti-srpske moguće u to ne sumnjam.
gvozden1 gvozden1 22:56 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

covek koji nije objavio NI JEDAN clanak

Izvini, ali nisi baš autoritet kome ću ovo da verujem (naravno da nije ni Danas)
Negde sam ukačio da je to laž, navode se neki dokazi, pa zato ipak ostavljam mogućnost da to nije tačno.

Ne znam da li jeste ili nije, ali pošto ti i Endži to potencirate, bliži sam uverenju da ste naseli.
bene_geserit bene_geserit 23:02 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Ma kako se biraju novi profesori na stranu,
ali kako je moguće da dobar deo katedre čine ovakvi autošovinističi anti-srpski likovi, relikti komunizma?
Jel postoji neki mehanizam opoziva tih "profesora" što u sred Srbije prodaju anti-srpska sranja ?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:07 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

bene_geserit
covek koji nije objavio NI JEDAN clanak u medjunarodnom peer-reviewed casopisu bude izabran za profesora

Kad je istorija u pitanju
kad kažeš međunarodni peer-reviewed casopisi, misliš iz NATO zemalja ?
Jel u njima uopšte moguće objaviti pro-srpske novije istorijske radove.
Da je anti-srpske moguće u to ne sumnjam.

Pa dobro bre Bene, jasno mi je da ti humanistika nije jaca strana, ali mora li li bas ovako ko Maksim po diviziji!? Kad si ti studirao verovatno nisi birao teme za radove na osnovu toga da li je rad objavljen u NATO-casopisu ili nekom cistokrvnom srpskom.

Da ti otkrijem malu ali za tebe ne nebitnu tajnu: kriterijum srpski/nesrpski jos nije uzet u razmatranje kao naucno validan parametar. Cim se ovo promeni javljam. Ili ako Kovic bude avangarda javi ti.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:20 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

gvozden1
covek koji nije objavio NI JEDAN clanak

Izvini, ali nisi baš autoritet kome ću ovo da verujem (naravno da nije ni Danas)
Negde sam ukačio da je to laž, navode se neki dokazi, pa zato ipak ostavljam mogućnost da to nije tačno.

Ne znam da li jeste ili nije, ali pošto ti i Endži to potencirate, bliži sam uverenju da ste naseli.


Ma ti si sav u uverenjima, nije to nista novo.

Kakav Danas covece, imas baze podataka objavljenih radova pa se to lako da proveriti. Objavio jednu monografiju na engleskom koja mu je verovatno doktorat ali ok. Ostalo sve neki radovi u Balcanici i drugim opskurnim casopisima. Visi nivo citiranosti imaju neki moji doktoranti od njega. Znaci, lik je profesionalno potpuno nevidljiv u svojoj oblasti. Ima kvalifikacije da postane postdoc asistent - ako bi u fer igri bio bolji od ostalih kandidata. Ali ga eto patriotski blok vole pa je to dovoljno taman za profesuricu.
bene_geserit bene_geserit 23:38 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Kad si ti studirao verovatno nisi birao teme za radove na osnovu toga da li je rad objavljen u NATO-casopisu ili nekom cistokrvnom srpskom

Pa ako mene pitaš objavljivanje radova je sviranje qrcu i gubljenje vremena.
No dobro, inženjerska perspektiva je drugačija od naučnika po fakultetima.
Mada priznajem kad sam bio mlađi čitanje IEEE radova mi je pomagalo da ne izmišljam toplu vodu. Sad dal je u poslednje vreme kvalitet opao, ili se znanje preselilo u okvire velikih firmi, ne znam, ali solidan broj godina nisam pročitao koristan rad, Jedino kad je u pitanju neka potpuno nova oblast za mene tad ima smisla.

Ali poenta nije bila to. Ne možeš da porediš istoriju sa tehničkim naukama.
Istoriju piše pobednik, objavljivanje radova iz istorije je stvar politike a ne istorijske istine, pogotovo novija istorija.
bene_geserit bene_geserit 23:39 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Znaci, lik je profesionalno potpuno nevidljiv u svojoj oblasti

u NATO zemljama ?

Ako se to koristi kao kriterijum onda nije ni čudo što Katedrom za Istoriju vladaju ovakvi autošovinisti. Ne sumnjam da im objavljuju radove, što više pljuju po svom narodu to radije im objave.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:48 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego


Pa ako mene pitaš objavljivanje radova je sviranje qrcu i gubljenje vremena.
No dobro, inženjerska perspektiva je drugačija od naučnika po fakultetima.
Mada priznajem kad sam bio mlađi čitanje IEEE radova mi je pomagalo da ne izmišljam toplu vodu. Sad dal je u poslednje vreme kvalitet opao, ili se znanje preselilo u okvire velikih firmi, ne znam, ali solidan broj godina nisam pročitao koristan rad, Jedino kad je u pitanju neka potpuno nova oblast za mene tad ima smisla


Jasno je da nastupas iz pozicije inzenjera i licnih uverenja pa zato nema mnogo smisla o tome dalje polemisati.

Ovo za istoriju kao nauku je pevljiva ali naravno netacna tvrdnja.
zilikaka zilikaka 23:51 17.07.2022

Izvinite, ako smem da primetim,

Zašto se ovde već dugo svaka, ali baš svaka tema posle desetak komentara uvek svede na za i proti Srba, Srbije, pa onda dalje potezanje istorije ove ili one verzije...
Tema je bila laž i istina.
Zar je moguće da je to što se ovde vrti pitanje svih pitanja i da se ne može dalje dok se ono navodno ne reši?
Zar ne možemo da prihvatimo da će uvek neko voleti popa a neko popadiju al da život nosi gomilu stvari koje ga čine boljim il gorim a koje eventualno rešavanje tog pitanja svih pitanja ni najmanje neće promeniti.
Evo, ja stvarno nisam autošovinista al svakako ne spadam ni u one kojima je srpstvo posebno bitno.
Nekako sam naučena da igram sa podeljenim kartama i ne kukam za prosutim mlekom.
Ne znam ni da li je Kosovski boj mit ili činjenica al sam prilično sigurna da nam utvrđivanje te istine kao narodu ništa neće promeniti. Svako će i dalje veovati u ono što veruje danas. Isto kao pitanje ima li Boga.
Nešto mi se javlja da istu kosku razvlačimo do iznemoglosti dok nam gomile mesa promiču.

Da ne bude da nisam u temi, postoji gomila toga gde ti za krajnji ishod uopšte nije bitan podatak šta je bilo nekad i da li je ono pre bila istina ili laž.
Meni lično te rasprave liče na familiju koja konstantno klizi dole ali su svi zauzeti raspravom da li je uzrok propasti deda koji je možda pio i kockao se ili komšije koje su varale i krale sve što se moglo.

shmoo shmoo 23:51 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

gvozden1
covek koji nije objavio NI JEDAN clanak

Izvini, ali nisi baš autoritet kome ću ovo da verujem (naravno da nije ni Danas)
Negde sam ukačio da je to laž, navode se neki dokazi, pa zato ipak ostavljam mogućnost da to nije tačno.

Ne znam da li jeste ili nije, ali pošto ti i Endži to potencirate, bliži sam uverenju da ste naseli.



Причате о Ковићу?

Колико ја знам, он је једини професор са данашње катедре за историју на Филозофском факултету Београдског универзитета којем је Oxford University Press објавио књигу.






Није ником другом, ни Дубравки Стојановић, ни Николи Самарџићу, ни Радошу Љушићу,...

Код нас је та књига објављена, мислим, 2007. године, а на енглеском у издању OUP 2010. године.

То је оно што се тиче стручних радова које помињете.

Али има тога још. (ЛИНК)

Занимљиво је да се Ковић управо бавио оним периодом српске историје од Берлинског конгреса до Великог рата (1878-1914) који је у нашој историји најслабије проучаван и о том периоду се и најмање зна.

Писао сам на Блогу Б92 о случају Ковић на Филозофском факултету 2017. године.


Време спорта и разоноде (ЛИНК)



Тако да је и било крајње време да Милош Ковић после силног медијског разапињања од стране својих "колегиница и колега" са катедре на Филозофском као и дуготрајних судских спорова, грађанских парница, које су они потегли против њега (и које су на суду изгубили) буде коначно примљен у звање редовног професора Флозофског факултета.

А дневни лист "Данас" оваквим насловом ( "Za zvanje redovnog profesora Milošu Koviću bili dovoljni politički i ideološki stavovi" ) лаже и спинује за све паре које добија од свог газде, Јунајтед Медија Групе (Шолак + Ђилас).

Ковић је требало да буде примљен за редовног професора на тој катедри још пре 5 година. Чак су и студенти потписивали петиције тражећи да Ковић добије место редовног професора, покренуто је потписивање петиције и ван факултета... Али ето...

Дневнополитикантска нетрпељивост и нетолеранција према онима који другачије мисле и, рекао бих, још више она проста примитивна људска сујета његових колегиница и колега са катедре подржаних од стране неких медија и неких политичко-идеолошких кружока комесарског типа и профила у Србији (читај, обданиште Латинке Перовић) продужили су читаву процедуру за целих 5 година што је срамно јер су се при свему томе служили врло нечасним стварима мрзећи Ковића из дна душе.

А сада би требало да се постиди и дневни лист "Данас" зато што подржава те најниже људске страсти иако се ради о професорима универзитета који би требало да буду изнад таквих гадости и да им је наука и квалитет предавача на катедри ипак на првом месту.

bene_geserit bene_geserit 23:53 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

Jasno je da nastupas iz pozicije inzenjera i licnih uverenja

Dok ti nastupaš sa pozicije objektivne naučne istine ?
U konverzaciji svako nastupa sa pozicije licnih uverenja.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:57 17.07.2022

Re: hipertrofirani super ego

bene_geserit
Znaci, lik je profesionalno potpuno nevidljiv u svojoj oblasti

u NATO zemljama ?

Ako se to koristi kao kriterijum onda nije ni čudo što Katedrom za Istoriju vladaju ovakvi autošovinisti. Ne sumnjam da im objavljuju radove, što više pljuju po svom narodu to radije im objave.


Ti zamisljas da postoji istorija Srbije u NATO zemljama i onim drugim? U JAR, Novoj Gvineji, Vijetnamu ili Izraelu imaju jednu a u NATO zemljama drugu predstavu o istoriji Srbije.

Ma ne citiraju ga bre ni vijetnamski specijalisti
za srpsku istoriju.
bene_geserit bene_geserit 00:01 18.07.2022

Re: Izvinite, ako smem da primetim,

Miliš koska nam je uvaljena da se oko nje glođemo i trošimo energiju, podeli pa vladaj i te šeme ?
Ove partizansko-četničke diskusije uz kafu su razbibriga, teško da su razlog što društvo klizi na dole, više simptom. Sa nekog objektivnog aspekta, četnici su istorijski nebitni i ne postoje skoro 80 godina, posledice komunističke vladavine su stravične i teško da će Srbi ikad od toga da se oporave.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana