Zdravlje

Niska banja

Vojislav Stojković RSS / 26.07.2022. u 15:08

Dok je mi Cigani i Srbi pevamo po kafanama, srču da i ne spominjem, za taj veliki, muzički obrazovani, svet  to je klasika.

…………… 

Iz ciklusa: Večite pesme

Tagovi



Komentari (445)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:29 28.07.2022

Re: Melos...

Ti si u pravu, sve ja to teorijski znam
Praktično, stvari stoje ovako:
Sve što je istočno od Požarevca i južno od Niša, mene slabo zanima. A bio sam i video, nije da nisam.
Grčka je tu neki izuzetak, ali ne mogu reći da sam i tamo oduševljen. U Istanbulu sam bio, ne turistički, memi je ono odvratno!


Ma zajebavam se.

Istanbul je haotican - super za zajebanciju kad si student, ali jako naporan za zivot.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:38 28.07.2022

Re: Melos...

vcucko
Neues aus der Nachbarschaft

Pre toga su muslimani svirali na sazu i cemanu a hriscani guslali i ojkali.

Čitao negde, kažu da je taj deo u onoj seriji o Sulejmanu baš nategnuto izmišljen. Ono, Ibrahim-Paša svira pravu kremonsku violinu. Nemoguće u to doba. Tursko ćemane je izgledalo i zvučalo sasvim drugačije.

Uopšte je sve ušminkano, verovatno ciljano. Jeste Suljo bio veliki vladar i prosvetitelj, pogotovo u odnosu na evropske kolege (gde je glavna zanimacija i dalje bila paljenje veštica po trgovima). Ali enterijeri, odeća, sve je to prikazano previše evropski. A njegov dvor je ipak bio, još uvek, više arapski.



Nisam gledao. Jeste da je na dvoru to bilo drugacije ali ovo za violinu je verovatno nategnuto. Sta svira, nesto orijentalno ili nekog Paganinija?
literatesa literatesa 09:43 28.07.2022

Re: Колонијалне трупе у Хору бечких дечака

Што се тиче ових твојих осталих коментара о Језику и језицима, мрзи ме да уопште и одговарам.

Nemoj unižavati moj srpski jezik, to sam ti imala reći. Nisi mi dorastao.
literatesa literatesa 09:47 28.07.2022

Re: Melos...

Ćeman je ranije bio vise nesto kao gusle a posle se naziv koristio za violinu. Turci i danas kad sviraju violinu 'udaraju u keman'. Kaman na farsiju znaci luk.

Saz ti je tambura slicna sargijama. Damir Imamovic ga svira.


Znači tako, Predatortz i ja guslali i ojkali dok su naši susjedi sevdalije svirali violinu? E pa znaš šta, pravi genetski Srbin bi sad rekao: prc.

:))


Ček, nađem jednu violinu.
vcucko vcucko 09:48 28.07.2022

Re: Melos...

Neues aus der Nachbarschaft

Nisam gledao. Jeste da je na dvoru to bilo drugacije ali ovo za violinu je verovatno nategnuto. Sta svira, nesto orijentalno ili nekog Paganinija?


literatesa literatesa 09:49 28.07.2022

Re: Melos...

Primeti kako je iz udaranja u sargije u podrinjskoj Bosni nastao ovaj novi Gara-stil muziciranja - a sviraju brze od Toy Dolls-a. Okacio bih nesto ali se plasim Predatortz ce otvoriti.

Uh, pamtim dan kad sam prvi put čula šargije od Bjeljine. I to nije bilo tako davno.

Kod nas su šargijali Hrvati, znam i koja sela igrom nekog uvrnutog slučaja. :)
angie01 angie01 09:52 28.07.2022

Re: Melos...

Ono, Ibrahim-Paša svira pravu kremonsku violinu


Ibrahim je iz Parge i poneo je majcinu,...sad da l je kremonska-Amatijeva, Sstradivarijus,...to ne znam kako si preoznao.


*Pre svega odatle ali i pre toga iz prosvetiteljstva nam je dosla i ideja nacije.


kako gde, Austrija, Rusija, i sl....vladari su koristili prosvetiteljsvo kako bi ucvrstili nacionalnu drzavu,...na nasim prostorima se pojam nacije- nacionalno budjenje, javilo tokom perioda kada smo bili pod Turcima, kao otpor zavojevacu i potreba za ozlobadjanjem.
literatesa literatesa 09:58 28.07.2022

Re: Melos...






angie01 angie01 10:01 28.07.2022

Re: Melos...

Istanbul je haotican - super za zajebanciju kad si student, ali jako naporan za zivot.


khm,...Istambul je jedan od najlepsih gradova na svetu-to je cinjenica- sudar Azije i Evrope na Bosforu,...naporan jeste jer je uvek guzva u centralnim delovima grada i ljudi voze da ne verujes kako, narocito taxsisti.

sad, da l je naporan za zivot to zavisi od mnogo faktora, pa i svakog po na osob subjektivnih,...manje naporan od Njujorka, Bankoka i slicnih megalopolisa sigurnao.
literatesa literatesa 10:01 28.07.2022

Re: Melos...

"... cilo misto izasrano, a svit mene zove da skupjan galebinu. Judi, pa nisan se ja posra, niti san plaćen da skupjan!"

Odavno ti govorim. :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:05 28.07.2022

Re: Melos...

vcucko
Neues aus der Nachbarschaft

Nisam gledao. Jeste da je na dvoru to bilo drugacije ali ovo za violinu je verovatno nategnuto. Sta svira, nesto orijentalno ili nekog Paganinija?




Ovako sigurno nije svirao. Ovo ko da je Zeljko Joksimovic komponovao. Ispricavam unapred se svim ljubiteljima serije - jace od mene.
angie01 angie01 10:06 28.07.2022

Re: Melos...

Ovo ko da je Zeljko Joksimovic komponovao. Ispricavam unapred se svim ljubiteljima serije - jace od mene.


upravo uvredljivo zbog zeksa:).
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:06 28.07.2022

Re: Melos...

literatesa



SLIKA



Fino, kao u Ragtime-u. :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:11 28.07.2022

Re: Melos...

kako gde, Austrija, Rusija, i sl....vladari su koristili prosvetiteljsvo kako bi ucvrstili nacionalnu drzavu,...na nasim prostorima se pojam nacije- nacionalno budjenje, javilo tokom perioda kada smo bili pod Turcima, kao otpor zavojevacu i potreba za ozlobadjanjem.


Jeste, ali je doslo otuda. Turci, Albanci i Bosnjaci su medju poslednjima prihvatili tu ideju - delimicno i zbog toga sto se evropska ideja nacije tesko uklapa u islamsko ucenje o umi.
vcucko vcucko 10:16 28.07.2022

Re: Melos...

angie01
Ono, Ibrahim-Paša svira pravu kremonsku violinu


Ibrahim je iz Parge i poneo je majcinu,...sad da l je kremonska-Amatijeva, Sstradivarijus,...to ne znam kako si preoznao.


Ama naravno da nisam prepoznao. Evropsku u svakom slučaju.

Čitava scenografija je prilično nategnuta, to sam baš čitao. Odeća je kao iz Venecije ali vek-dva kasnije.

Ovo levo je Rokselana - Hurem, navodno relatvno savremeni prikaz (problem kod Turaka je što islam ne odobrava slikanje i izlaganje vladarevog lika).



A u seriji princeze špartaju po dvoru dekoltovane kao Lolobriđida u najboljim danima. Ni uz najbolju volju ne mogu da verujem, da je tako bilo.
zilikaka zilikaka 10:17 28.07.2022

Re: Melos...

Ispricavam unapred se svim ljubiteljima serije - jace od mene.

Kad god se pomene ta serija setim se priče svog kolege. Žena mu redovno to pratila. Žive u selu pored, veliko dvorište, klinac im tad imao 3-4 godine.
Nešto pred slavu pop bio u prolazu i reši da svrati i vidi da li će sa svete vodicu. Ulazi u dvorište, klinac se igra, a ovaj pita ima li starijih kod kuće. Klinac potrčo prema ulazu i viče: " maaama, izađi brzo, došo ti Sulejman"
zilikaka zilikaka 10:17 28.07.2022

Re: Melos...

Izvinjavam se, duplo
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:17 28.07.2022

Re: Melos...

angie01
Istanbul je haotican - super za zajebanciju kad si student, ali jako naporan za zivot.


khm,...Istambul je jedan od najlepsih gradova na svetu-to je cinjenica- sudar Azije i Evrope na Bosforu,...naporan jeste jer je uvek guzva u centralnim delovima grada i ljudi voze da ne verujes kako, narocito taxsisti.

sad, da l je naporan za zivot to zavisi od mnogo faktora, pa i svakog po na osob subjektivnih,...manje naporan od Njujorka, Bankoka i slicnih megalopolisa sigurnao.



Jeste bio medju najlepsima verovatno kad ga je posecivao Humboldt (tako je on tvrdio) ali to je bilo pre velikog pozara i kasnijeg razaranja. Danas sa gecekondu naseljima i sto kazes taksistima meni nije narocito lep. Sad su i jermenski deo dzentrifikovali pa je izgubio i deo atmosfere. Sto sve ne znaci da i dalje nema poseban sarm.
shmoo shmoo 10:24 28.07.2022

Re: Колонијалне трупе у Хору бечких дечака

literatesa
Што се тиче ових твојих осталих коментара о Језику и језицима, мрзи ме да уопште и одговарам.

Nemoj unižavati moj srpski jezik, to sam ti imala reći. Nisi mi dorastao.






Ма добро, важи.

Све си у праву.

П.С. - Послушај Солоа, узимај лекиће редовно и у прописано време.

(Не би ми било драго да се вратим једног дана овде, а ти и даље у истом овом стању.)


shmoo shmoo 10:50 28.07.2022

Соло, докторе над докторима!

Дијагностичару над дијагностичарима!

У праву си ти.

Цијела Тузла једну козу музла.





vcucko vcucko 11:04 28.07.2022

Re: Соло, докторе над докторима!

shmoo
У праву си ти.

Цијела Тузла једну козу музла.








shmoo shmoo 11:12 28.07.2022

Re: Соло, докторе над докторима!

vcucko
shmoo
У праву си ти.

Цијела Тузла једну козу музла.










Добар ти овај парадајз за сос, домаћине!




literatesa literatesa 11:15 28.07.2022

Re: Колонијалне трупе у Хору бечких дечака

П.С. - Послушај Солоа, узимај лекиће редовно и у прописано време.

Život na blogu između ljubavi i mržnje. :)
Не би ми било драго да се вратим једног дана овде

Opet drama, cc.
literatesa literatesa 11:16 28.07.2022

Re: Соло, докторе над докторима!

Hm, to i jeste vaš domet u sjeni jedne šljive, pjevala je Bebi Dol Mustafu.


Taso, nije srpski jezik saksija na parapetu beogradskog stana s pogledom na Picin park.
kamilo_emericki kamilo_emericki 12:57 28.07.2022

Re: Колонијалне трупе у Хору бечких дечака

literatesa
posebno senzibilnim Francuzima koji još uvijek ne znaju ni engleski ni njemački..

Zašto bi Francuzi učili engleski i njemački kad i politički govor na francuskom zvuči kao muzika?
literatesa literatesa 13:45 28.07.2022

...

Kamilo, jel istina da je Anđelina nekom tipu prodala Bredov omiljeni francuski vinograd i vinariju? :)



literatesa literatesa 13:51 28.07.2022

Re: ...

Zašto bi Francuzi učili engleski i njemački kad i politički govor na francuskom zvuči kao muzika?

Zašto, zašto, da bi nas iznenadili. :)

I Talijani su ovih dana maštoviti na stari način, Meloni se razlikuje od desničara i fašista svoje koalicije tako što su oni suzdržani a ona je obećala Ukrajini poslati oružje..


angie01 angie01 14:09 28.07.2022

Re: Melos...

Ama naravno da nisam prepoznao. Evropsku u svakom slučaju.


pa Evropska, naravno, sta je tu cudno, prvo Parga je u Evropi, drugo, trgovinske veze sa Italijom recimo, su bile prilicno zive,...


A u seriji princeze špartaju po dvoru dekoltovane kao Lolobriđida u najboljim danima. Ni uz najbolju volju ne mogu da verujem, da je tako bilo.


al si ti bukvalista, pa normalno da je serija napravljena primamljivije za gledanje,...ja sam recimo odusevljena nakitom i enterijerima,...tu i tamo modom,...no istorijske cinjenice su dosta dobro pracene,...
angie01 angie01 14:14 28.07.2022

Re: Melos...

Danas sa gecekondu naseljima i sto kazes taksistima meni nije narocito lep.


gde nije, toliko je zivopisan i raznolik, sa tim geografskim biser lokalitetom, da nemam reci, cak mi zanimljiviji onaj Azijski deo,...sta tu sve ima,...nisam videla nigde takvu mesavinu civilizacija i kultura,...meni je fascinantan.

hebote, onaj Smoronto, koji nema ni 200 godina, je dosadni haoticni tocak za hamstera....a u Stambolu, kulja zivot kakav god zamislis.
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:28 28.07.2022

Re: ..

literatesa
Kamilo, jel istina da je Anđelina nekom tipu prodala Bredov omiljeni francuski vinograd i vinariju? :)




Ne znam i ne zanima me ta vrsta informacija.
Zašto ti misliš da mene zanimaju i da pratim seoske tračeve?
shmoo shmoo 14:42 28.07.2022

10 000 мајки вам се нај... поповске!

literatesa

Opet drama, cc.



И то комеНдија.


Taso, nije srpski jezik saksija na parapetu beogradskog stana s pogledom na Picin park.



Богами јесте.

У овом тренутку нашег развоја када су све београдске парохије запосели попови из Босне док ови попови чарапани, ерцови, шумадинци, јужнопругаши морају годинама да мољакају за неку парохију било где јер њима у Београду очигледно више није место...

Богами, јесте саксија.

Не на парапету, него на прозору са погледом на Пицин парк.

(Мада Босанци, колико видим, ипак преферирају Дорћол у Бгд.)

Замисли, молим те, пре извесног времена ми поп Босанац, клинац неки, тек се испилио, који је задужио парохију коју покрива црква на Новом гробљу рекао да за опело за блиског ми покојника спремим 10 000 динара.

Каже, то им је тарифа.

Ја то никада нисам чуо од неког попа из Србије. Они обично кажу:"Дај колико можеш. Ако имаш."

А ови Босанци, садашњи и тренутни попови по Београду, одмах увели тарифник на београдска гробља и у београдске парохије. Па траже, да чим запевају неку своју севдалинку у струци им, одмах вадиш лову из џепа и да им лепиш новчанице на чело им високо, највише међ' свим Сербљима.

Нема то, одмах се види та аустроугарска црта у њима да воле да све буде уређено и сређено, да се све зна и буде транспарентно.

Нарочито њихови приходи. Због пореза држави Србији и граду Београду у који дођоше из Босне да живе.

Наравно, тражио ми је да дам тих 10 000 динара у име мог српства и српског православља, зато што смо од истог народа и вере.

Да нисмо сународници, тражио би ми тај клинац у поповској мантији из Босне и више.

А овако ми чинио услугу.

Мислио ваљда да му будем захвалан јер ипак је он цвет српства из Босне и уз то припадник духовне елите овог нашег заједничког нам народа.

Пошто сам окренуо пар бројева телефона и том попчићу Босанцу се свих 10 000 мајки нај..., за први следећи парастос од 40 дана мали ми рекао овако:

"Дај шта даш и ако имаш."

Јбг, и над Босанцима има увек неки Босанац.

У Београду.

Тако ти је и за српски језик исто.

Питај Милорада Дешића ако мени не верујеш.





vcucko vcucko 14:52 28.07.2022

Re: Melos...

angie01


al si ti bukvalista,



A tek kakav mogu da budem kad hoću

angie01


pa normalno da je serija napravljena primamljivije za gledanje,...ja sam recimo odusevljena nakitom i enterijerima,...tu i tamo modom,...no istorijske cinjenice su dosta dobro pracene,...


Meni je super kako su Srbi dobro prošli u seriji.

Prvi veliki Sulejmanov uspeh je osvajanje Beograda, što je uveliko odredilo njegovu buduću veličinu.
Najveći turski junak i oličenje svega pozitivnog je Bali Beg, poturčeni Srbin iz Smedereva/Semendrije.
Najgori lik u seriji je Hrvat Rustem Paša Opuković iz Opuzena. Veliki vezir pre Mehmed Paše Sokolovića.
Mehmed Paša je prikazan kao najpametniji čovek u Carstvu i šire.

Plus ona procedura kad dvojica privode gosta sultanu, svaki za po mišku i povijenog na dole. To je uvedeno posle Kosova, kad je Miloš (K)obilić posekao Murata.



literatesa literatesa 14:52 28.07.2022

Re: ..

Ne znam i ne zanima me ta vrsta informacija.
Zašto ti misliš da mene zanimaju i da pratim seoske tračeve?

Kamilo, iskreno, bio je to jedan od 100 načina samo da podijelim Bredovu sliku u suknji. :)

Razmislim li malo bolje, kad već insistiraš, francuskoj politici sa šik i erotskim skandalima i jeste dobra metafora prodaja vinograda i vinarije iz osvete. Ne znam što reaguješ tako. Francuske naslovne strane krase bračni partneri stariji po 30 god, ženidba 20 cm višeg modela, prevarom žene dugogodišnjom partnerkom a nju glumicom tri dana nakon inauguracije i itd.. Reaguješ umal napišem kao da si u konzervativnoj Rusiji pa se sjetih da je Putin sklonio ženu u manastir (ok, iz manastira upravlja zdanjima po Rusiji) i u vezi je sa ruskom gimnastičarkom..

Za neupućene, imanje i mali dio vinograda..

literatesa literatesa 14:55 28.07.2022

Re: ..

Taso, frustrirana licemjerčino, ideš ti u srpsku skriptu samo dok je razmjenim za 6 kg meda.
vcucko vcucko 15:09 28.07.2022

Re: ..

literatesa

Francuske naslovne strane krase bračni partneri stariji po 30 god, ženidba 20 cm višeg modela,



literatesa literatesa 15:25 28.07.2022

Re: ..

Vcucko, sjajno. :)
angie01 angie01 15:33 28.07.2022

Re: Melos...

Bali Beg


jedini frajer u onolikoj guzvi.


edit:ajd, moze i Mustafa.
angie01 angie01 15:36 28.07.2022

Re: Melos...

Mehmed Paša je prikazan kao najpametniji čovek u Carstvu i šire.


kako si to skonto, leba ti- prikazan je kao ljigavi prevrtljivac.
pecaros pecaros 15:40 28.07.2022

Re: Melos...

Niko ne spominje dalmatinske... je l' to gore i od turskih sevdalinki, kako se kotiraju?

shmoo shmoo 15:44 28.07.2022

О севдалинкама и лицемерју

literatesa

Taso, frustrirana licemjerčino, ideš ti u srpsku skriptu samo dok je razmjenim za 6 kg meda.



Да не буде забуне, причом о 10 000 поповских мајки само сам хтео да ти кажем да уопште нисам приметио да су твоји и моји сународници, а само твоји земљаци Босанци баш толико гадљиви на Београд како би се могло помислити из коментара које ти остављаш на Блогу Б92.


Ето, само толико.

Ништа више.

angie01 angie01 15:49 28.07.2022

Re: Melos...

Niko ne spominje dalmatinske.


klape su nevidjeni brend.



...zdravljem se kleja da ces se vratit, oli zivotom svojin ces platit
shmoo shmoo 15:50 28.07.2022

Re: Melos...

pecaros
Niko ne spominje dalmatinske... je l' to gore i od turskih sevdalinki, kako se kotiraju?




То зависи од разуђености обале.

Понајбоље су оне бодулске.





angie01 angie01 15:55 28.07.2022

Re: Melos...

se izvinuvame, za Vela Luku moze samo ova,

vcucko vcucko 16:23 28.07.2022

Re: Melos...

angie01
Mehmed Paša je prikazan kao najpametniji čovek u Carstvu i šire.


kako si to skonto, leba ti- prikazan je kao ljigavi prevrtljivac.

Kako se uzme. Možda sam terminološki pogrešio. Tačnije bi bilo - najpromoćurniji.

Ono kad se kaže, promoćurni seljak. Jedna od najprobitačnijih vrsta na Balkanu. Očigledno oduvek.
softelectronics_e softelectronics_e 16:36 28.07.2022

Re: О севдалинкама и лицемерју

shmoo
literatesa

Taso, frustrirana licemjerčino, ideš ti u srpsku skriptu samo dok je razmjenim za 6 kg meda.



Да не буде забуне, причом о 10 000 поповских мајки само сам хтео да ти кажем да уопште нисам приметио да су твоји и моји сународници, а само твоји земљаци Босанци баш толико гадљиви на Београд како би се могло помислити из коментара које ти остављаш на Блогу Б92.


Ето, само толико.

Ништа више.


U mom rejonu bio mlad pop, južnoprugaš.
Fenomenalan lik koji veruje u ono što propoveda.
Sredio crkvu i okolinu samo tako.
I kako to već biva, njegovi šefovi ga pošalju u prekomandu.
Narod se bunio, ali komanda je bila izvršna.
Došao nam, kao zamena, takođe relativno mlad, pop iz Bosne.
Ali baš kul lik.
Tako da je narod relativno lako prežalio prethodnog.
Meni odgovara, jer ništa ne smara.
gvozden1 gvozden1 18:10 28.07.2022

Re: Melos...

Možda sam terminološki pogrešio

Stvarno si gledao?

Sevdalinke me samo ne zanimaju, ne rade me, ali me ni ne nerviraju, vrlo lako ih ignorišem, baklave i tulumbe, vidi se, al bre, turske serije!
Minut ih nisam pogledao.

Nešto poput sevdalinki za Predatora :)
predatortz predatortz 20:07 28.07.2022

Re: Melos...

Nešto poput sevdalinki za Predatora :)


Ma, ja sam to malo oštrije dočarao.
Svaka muzika ima svoju publiku, pa i sevdalinka.
Nek'sluša ko voli, nemam ja sa tim nikakav problem.


Mene nervira to ha,anan, zaman, aaaj, pa onda ono "ooaaooa" u njima, taj glas koji se ne da napisati a za koji je pokojni Ekmečić tvrdio da je neizvodljiv slovenskom grlu i govoru.
Meni te Sulje, Fate, behari i ostala prenemaganja ne znače ama baš ništa, osim što se to pevalo tamo gde sam rođen.

Kao što je u Beogradu pevao nekakav Sinan, Šaban(i), Jašari i ostali talibani, pa je to većini vas ovde antipatično.

Eto, to je i meni sa sevdalinkom - antipatična mi!

Ne samo sevdalinka! Antipatična mi je i muzika juga Srbije, kao ova pesma koju je domaćin pomenuo.

Generlno, antipatčan mi je taj, što ga ja kao totalni laik nazivam, orijentalni melos,bez obzira da li ga izvode bosanski muslimani, Srbi, Grci, Makedonci...
To verovatno ima svoje ime u muzici, verovatno tu ima dosta Vizantije u korenu, ali meni antipatično.

Sa kojom bih se izvornom narodnom muzikom mogao poistovetiti?
Realno, ni sa jednom! Pa ni sa onim troglasnim pevanjem Srba mog kraja. Tu sam često bio u dilemi kao dete kad čujem, nisam znao da li negde pevaju ili kukaju.



Ono sa tetejcom je samo metafora, da pojača utisak o tome koliko mi ne prija.

literatesa literatesa 20:23 28.07.2022

Re: Melos...

Ni ja ne gledam turske serije, turkiše šity, ni srpske, u prolazu ovih dana čujem sa malog ekrana Svetlana Bojković priča o njegovom bambusu i da se više ne okreće za svakom kao toreador, ne znam koja serija, sve su strašne, pola ne razumijem šta pričaju ni što pričaju.. Ona naša Dobro jutro, komšija, zamislih se, ovako: neko je za ovo učio školu? Ozbiljno je?


Npr dijalog:


- jao, moja ti, šta mu je bilo

(jedna žena stiže, druga stoji pred kućom)
(pozorišni glasovi, navikli na vikanje da ih čuju i u poslednjem redu)

- ne znam, uštakelo ga (prije toga ga masirala na ugaonoj, a on se ljutio što ona priča o ugaonoj dok njemu nije ni do čega)

(ova što je pristigla prepriča nabrzaka šta joj se desilo, hint: nije ništa, i ušla bi vidjeti šta se dešava)

- joj, moj ti, šta je bilo (sjedi na drugom kraj ugaone, on stenje, potrbuške leži)

- evo ne mogu mrdnuti

- pa ko te liječio?

(reče neko ime)

- ona?! ona?! znaš li ti da to samo ja znam?

- štaš, dobro bi mi došlo bilo ko (stenje)

(ustaje, prilazi, podiže njegov zadnji kraj, obgrlila ga preko pojasa, njegova guzica je u njenom krilu i kao nateže ga, nešto ona njemu radi, on stenje)

(ulazi njegova žena, on stenje a ova što mu pomaže i ona ispušta zvuke o ruk, rka, rk)

- šta to radite?

- eo (stenje, nabio glavu u ugaonu)

- šta, šta radimo? (viče) vidiš šta radimo..


Pred kuću stiže doktor, pita šta je bilo,

- eno, pomaže mu..

- jesam li rekao da se ne liječite sami, niste vi doktori

- čovjek nije oka sklopio, moramo mu pomoći

- sad prvo da si mi pripremila tri rakije da se ugrijem

- tri

- da, tri


(doktor ulazi u kuću)


.....
literatesa literatesa 20:25 28.07.2022

Re: Melos...

Zaboravih. :)

gvozden1 gvozden1 20:59 28.07.2022

Re: Melos...

Antipatična mi je i muzika juga Srbij

Ne mogu da okači Jutjub ovde, ali

KLIKNI OVDE

Kačio sam više od jedan put.

Jug Srbije.

I?
zoja444 zoja444 21:21 28.07.2022

Re: Отужне тулумбе и баклаве

mocart kugle su bankrotirale. ne proizvode se vise.
vcucko vcucko 22:05 28.07.2022

Re: Melos...

gvozden1
Možda sam terminološki pogrešio

Stvarno si gledao?

Sevdalinke me samo ne zanimaju, ne rade me, ali me ni ne nerviraju, vrlo lako ih ignorišem, baklave i tulumbe, vidi se, al bre, turske serije!
Minut ih nisam pogledao.

Nešto poput sevdalinki za Predatora :)

A jbg, nisam prilježno pratio. Na preskok, bilo mi zanimljivo sa istorijske tačke. Druga stvar je što je to ipak sapunica, mnogo vremena ode na ljubavne zavrzlame i spletke između dvorskog ženskinja i evnuh-aga, gde se u stvari i kreirao dobar deo državne politike. Teško to može da se prati u kontinuitetu.

Ima tu mnogo sezona i epizoda, odustao i zaboravio pa na kraju slučajno naišao na valjda poslednju epizodu, kad Suljo umire pod Sigetom, a Meša i sin ga nameštaju kao da sedi, da vojska ne vidi.

Znaš li (ovo nevezano za seriju):

- da je u povratku sa Sigeta sultanova smrt objavljena tek u Beogradu, gde je položen na kameni odar, koji valjda i danas stoji na Kalemegdanu. Do tada su ga držali kao da sedi u svojoj kočiji.
- da je to bilo vreme divova; u Engleskoj Henri VIII koji je raskinuo sa Vatikanom, osnovao anglikansku crkvu i postavio temelje velike engleske imperije i imperijalne politike u Evropi zavadi pa vladaj; u Rusiji Ivan IV zvani Grozni, koji je osvojio Kazanj i potisnuo Tatare i za vjeki vjekov obezbedio Vrata naroda i Evropu od mongolskih upada; Španci preko Kortesa i Pizara pokoravaju Ameriku i dovlače zlato od koga su živeli i iživljavali se vekovima.
- da je Suljin prvi admiral Barbarosa uspešno ratovao po Mediteranu čak i protiv nepobedive španske armade.
- da su u Beču i Pešti sedeli neki nebitni kukavci koji su se više tukli međusobno, dok ih je Suljo lešio kako je stigao.
- da je Beč bio pred padom kad je u poslednjem momentu stigao poljski kralj Sobjeski i udario Turke s leđa.
- da je priča o otmici španske princeze koja se zaljubiška u Bali Bega pa su je jedva vratili u Španiju kad su postigli neki bitan dogovor, da je ta priča dakle istorijski verovatno tačna, naravno uz nepoznat odnos detalja.

I tako dalje, i tako bliže. Uopšte, upravo je sredina 16. veka to vreme u kome je izvršena istorijska preraspodela Evrope i sveta, raskršteno sa fanatičnim i sirovim srednjim vekom, povučeni neki potezi i linije koje su uslovile mnoge buduće vekove i vide se i dan danji.
Mnogo volem istoriju i geografiju, nikad to nisam morao da učim na času ili nedobog iz udžbenika. Kad bih raspalio ovako puste me par minuta, upišu peticu i idi bre tamo, pusti nas da se natežemo sa ovima, "ko je bio Ko-lum-bo?" i tako to
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:53 28.07.2022

Re: ..

literatesa
[ Francuske naslovne strane krase bračni partneri stariji po 30 god, ženidba 20 cm višeg modela, prevarom žene dugogodišnjom partnerkom a nju glumicom tri dana nakon inauguracije i itd.. Reaguješ umal napišem kao da si u konzervativnoj Rusiji pa se sjetih da je Putin sklonio ženu u manastir (ok, iz manastira upravlja zdanjima po Rusiji) i u vezi je sa ruskom gimnastičarkom..

Za neupućene, imanje i mali dio vinograda..


Ja sam naslovne strane francuskih novina gledao i pokušavao čitati kad sam došao u Francusku.
Koristio sam ih kao bukvar. Tako učio francuski.
Sada me interesuju druge stvari.
angie01 angie01 23:19 28.07.2022

Re: Melos...

da je priča o otmici španske princeze koja se zaljubiška u Bali Bega pa su je jedva vratili u Španiju kad su postigli neki bitan dogovor, da je ta priča dakle istorijski verovatno tačna, naravno uz nepoznat odnos detalja.


u seriji se Izabela zaljubljuje u Sulejmana, ne u Bali bega,...kidnapovana je da bi se uspostavio dogovor sa Evropom i njen verenik Ferdinand dolazi preko mletackih trgovaca bliskih dvoru da je spae, ali bezuspesno.

Sulejman je poslednji veliki vladar, njega nasledjuje Selim II, koji je bio slabasan pijanac i podredjen volji svoje zene Nurbanum=koja je imala plemenito Mlecansko poreklo-, koja je zapocela eru u kojoj zene vladara nisu vise bile u senci.

Selim II slabo odlazi u pohode, carska kasa se prazni, jer nema vise pljacki i placena vojska janicara pocinje da se osipa i jedan po jedan se odlucuju za drugaciji nacin zivota i zarade, pa je Selim pribegao diplomatiji u odnosima sa drugim drzavama.
literatesa literatesa 23:24 28.07.2022

Re: ..

Tako učio francuski.

Kamilo, ti si baš čitao kako piše i smrtno se uvrijedio, šta sam izvolela reći?, Francuzi ne znaju njemački i engleski?, dobro, šta sam izvolela misleti rekavši da ne znaju?, mislela sam: Francuzi neće da znaju.. :)
literatesa literatesa 23:26 28.07.2022

Re: Отужне тулумбе и баклаве

mocart kugle su bankrotirale. ne proizvode se vise.

Zoja, jel ovo stvarno :), ili si samo pružila podršku debeloj mahaluši Tasi?
shmoo shmoo 23:51 28.07.2022

Re: О севдалинкама и лицемерју

softelectronics_e
shmoo
literatesa

Taso, frustrirana licemjerčino, ideš ti u srpsku skriptu samo dok je razmjenim za 6 kg meda.



Да не буде забуне, причом о 10 000 поповских мајки само сам хтео да ти кажем да уопште нисам приметио да су твоји и моји сународници, а само твоји земљаци Босанци баш толико гадљиви на Београд како би се могло помислити из коментара које ти остављаш на Блогу Б92.


Ето, само толико.

Ништа више.


U mom rejonu bio mlad pop, južnoprugaš.
Fenomenalan lik koji veruje u ono što propoveda.
Sredio crkvu i okolinu samo tako.
I kako to već biva, njegovi šefovi ga pošalju u prekomandu.
Narod se bunio, ali komanda je bila izvršna.
Došao nam, kao zamena, takođe relativno mlad, pop iz Bosne.
Ali baš kul lik.
Tako da je narod relativno lako prežalio prethodnog.
Meni odgovara, jer ništa ne smara.



Знам и ја одавно да нису сви Босанци исти.

Ти си имао среће, ја нисам.

Или још боље:

Тебе је са твојим попом Босанцем Бог погледао, мене са мојим попом Босанцем Бог није погледао па сам се зато обратио неким људима за помоћ када је у питању тај мој поп из Босне.

Тако то вазда било, јесте и биће.

shmoo shmoo 23:52 28.07.2022

Re: Отужне тулумбе и баклаве

zoja444
mocart kugle su bankrotirale. ne proizvode se vise.



А лондонске штанглице? Шта је са њима?

Да ли неко то уопште више и прави?

Штанглице краљице Марије/краљице Наталије (назив зависи од тога да ли је домаћинство обреновићевског или карађорђевићевског духовног и интелектуалног профила) праве још увек у мојој кући.

literatesa literatesa 07:07 29.07.2022

Re: Melos...

A jbg, nisam prilježno pratio. Na preskok, bilo mi zanimljivo sa istorijske tačke. Druga stvar je što je to ipak sapunica, mnogo vremena ode na ljubavne zavrzlame i spletke između dvorskog ženskinja i evnuh-aga, gde se u stvari i kreirao dobar deo državne politike. Teško to može da se prati u kontinuitetu.

Ne sumnjam ni sekund da su turske serije bolje od srpskih, samo što mene ne interesuje turska istorija, ni ako smo mi sudionici u kupeljama i haremima, i ne sviđa mi se turski jezik, dozvoliću sebi reći jedan od ružnijih.
literatesa literatesa 07:13 29.07.2022

Re: Melos...

Zaboravih, pa i Bane gleda korejske ljubavne serije. Vcucko, ti si emotivan čovjek, pusti ove što ih prave srpske nadriljekarke natežu na sećiji.
literatesa literatesa 07:13 29.07.2022

Re: Melos...

:))
vcucko vcucko 09:06 29.07.2022

Re: Melos...

literatesa

Ne sumnjam ni sekund da su turske serije bolje od srpskih, samo što mene ne interesuje turska istorija, ni ako smo mi sudionici u kupeljama i haremima, i ne sviđa mi se turski jezik, dozvoliću sebi reći jedan od ružnijih.

Istorija je jedna, nedeljiva. Sad, što je u to vreme turski udeo u istoriji bio toliki, to može da ti se sviđa ili ne. I ništa drugo.

Prevod naziva serije za zapadno tržište je bio "Magnificent Century", što je zaista i bilo, objasnih gore bar delom zašto.

Što se jezika tiče, u potpunosti se slažem. Grdan. Ali i na to možemo samo da se mrštimo i ništa više.

Imperija, sila. Jedina vitalna u Evropi ili oko nje. Dovoljno puna sokova istoka, a dovoljno na zapadu da zna kako. Tek ćemo ponovo čuti za njih, videćeš.
zoja444 zoja444 09:20 29.07.2022

Re: Melos...

info za mocart kugle. spasili su ih bankrota.
literatesa literatesa 09:26 29.07.2022

Re: Melos...

mperija, sila. Jedina vitalna u Evropi ili oko nje. Dovoljno puna sokova istoka, a dovoljno na zapadu da zna kako. Tek ćemo ponovo čuti za njih, videćeš.

U Tursku se jedinu uzdam da će spriječiti sukob u Bosni koji će početi Bošnjaci. Hrvati i Srbi ne žele rat, a Bošnjaci imaju velikih problema sa sobom, pola problema su sveti razlozi, i sa njima ko zna ko manipuliše, od Saudijske Arabije do Britanaca, njemačkih korumpiranih političara.

Turci svoje Turke u Njemačkoj čuvaju kao oči u glavi, i obratno, oni sa Bosnom neće experimentisati radi nekoliko miliona Turaka u EU, niti će podrivati džihad, obija im se od glavu kako god, sigurna sam da je Erdogan tu korektniji od npr Putina koji bi isto kao i Amerikanci pokrenuo terorizam u Evropi..

Federacija već jeste Erdoganova mala turska gubernija, i on se tu osjeća kao kod svoje kuće, više nego i Vučić i Putin kod nas, ali njima se preko Bosne rasturati Evropu ne isplati, što bi? Motiv? Slaba Evropa? Turcima je i jaka Evropa dobar sparing partner..
literatesa literatesa 09:29 29.07.2022

Re: Melos...

Vcucko, baš pišeš dobro. :)
nikvet pn nikvet pn 09:43 29.07.2022

Re: Melos...

vcucko

Imperija, sila. Jedina vitalna u Evropi ili oko nje. Dovoljno puna sokova istoka, a dovoljno na zapadu da zna kako. Tek ćemo ponovo čuti za njih, videćeš.


Језик прегризо. Гола сила ко и свака империја. А култура, технологија? Који је Отомански допринос цивилизацији? Нула. Онакву Византију да погазе, жалосно...
vcucko vcucko 11:35 29.07.2022

Re: Melos...

nikvet pn
vcucko

Imperija, sila. Jedina vitalna u Evropi ili oko nje. Dovoljno puna sokova istoka, a dovoljno na zapadu da zna kako. Tek ćemo ponovo čuti za njih, videćeš.


Језик прегризо. Гола сила ко и свака империја. А култура, технологија? Који је Отомански допринос цивилизацији? Нула. Онакву Византију да погазе, жалосно...

Usisali su oni svašta u svojim pohodima. Vizantiju i najmanje, ona je postojala hiljadu godina, ništa nije večno. Do Mehmeda i 1453. svela se na grad i okolinu, saobraćajni pojam.

Neke stvari se naziru. Recimo u budućem bipolarnom svetu jedino Turci, za sad, dobro stoje sa obe strane. Zamisli koji je to zalog za budućnost. Vojno, konvencionalno, recimo bar-a-bar sa Rusijom (i Kinom), sve druge u Evropi biju ladno. Samo Engleska može da im se suprotstavi i to možda. I to isključivo jer su Englezi takvi ljudi (sposobni da se u krajnjoj liniji pobiju za nešto). Fra-Ita-Špa mućak. Za zauzimanje Nemačke ne bi morali ni da angažuju trupe iz matice, dovoljno da naoružaju pola miliona svojih gore i za tri dana gotovo
Izrael bi ih napao nikad pa ni tad, nije lud.

Treba biti realan.
literatesa literatesa 12:02 29.07.2022

Re: Melos...

Treba biti realan.

Da, Turska osvaja Evropu? Zajedno sa Rusijom? Tome se nadaš?

A Kinezi?
vcucko vcucko 12:54 29.07.2022

Re: Melos...

literatesa
Treba biti realan.

Da, Turska osvaja Evropu? Zajedno sa Rusijom? Tome se nadaš?

A Kinezi?

Kinezi već duže vreme osvajaju svet. Aziju, Okeaniju i Afriku polako zaokružuju, Amerika ne može ništa bez njih, samo se stara qrva još opire

Šalu na stranu, ne radi se o mojim nadanjima. Samo se trudim da realno konstatujem stvari koje se dešavaju pa se dešavaju.

A pogotovo mislim da sam pogodio što se tiče nekakvog odnosa snaga u vojnom smislu. Još sam i benevolentan ispao prema staroj q..., pardon staroj dami
predatortz predatortz 13:02 29.07.2022

Re: Melos...


Kinezi već duže vreme osvajaju svet.


Davno sam ja rekao da Rusi, Ameri i Evropa treba da prestanu da jedu govna i da pomenute stave na mesto.

Al' neće to da me sluša!
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:20 29.07.2022

Re: Melos...

Jeste da Turci imaju najbolju nekretninu na Mediteranu i da sa tim ucjenjuju ali i ucjeni dođe kraj kad ucjenjeni odluči. Turci nisu “mačiji kašalj” ali nisu ni tolika sila kako poneko misli. Ponekad nešto uzmu ili pokušaju uzeti na brzinu ali kad im se zaprijeti dovoljno odlučno brzo se vraćaju na početak.
Nisam siguran ni u tu Tursku petu kolonu u Evropi. Veliki dio iseljenika iz Turske u Evropi su Kurdi i ne bih se kladio da bi u slučaju gužve bili na turskoj strani.
literatesa literatesa 13:34 29.07.2022

Re: Melos...

Još sam i benevolentan ispao prema staroj q..., pardon staroj dami

RS nikad nije bili okrenuta Evropi kao sada. Odakle početi, na parkinzima strane tablice?, ljudi iz pekare naručuju burek i pizze, dovozi dečko autom na seoska imanja?, sve povezana novim putevima, i tehnologijom, u seoskoj bolnici je obavezno nošenje maski, na dva ulaza ispred kutija sa maskama i dezinfekcija ruku (spasila sam čovjeka od stršljena prije neki dan pa znam:), i meni pred Hitnom ne spomenuše masku, finu stariju med sestru, još uvijek toplu prema nama?, pitam zašto me ne opomenete, ja volim nositi masku, nasmijala se:), znam ih 15 koji su u poslednjih 2-3 god ili otišli u EU ili rade sezonski..

Da politika narod ne drže u klopci, ono bi bila idealna zemlja za život. Svi i sad besprijekorno obavljaju svoj posao i za troduplo manje plate.

Moje dijete oduševljen baštama ispred kafana, ne znam šta je mislio, kaže kao da je na moru, opuštencija, samo mu smetalo što mora jesti osam puta dnevno, gdje god sam došao, morao sam jesti. :)


Turci u EU su četvrto koljeno, peto, šesto, nisu to više oni bauštelci, kako bih ti rekla, ne znam sa kojih se izvora napajate, sa koje imaginacije stvarate realnost..
literatesa literatesa 13:36 29.07.2022

Re: Melos...

Nisam siguran ni u tu Tursku petu kolonu u Evropi. Veliki dio iseljenika iz Turske u Evropi su Kurdi i ne bih se kladio da bi u slučaju gužve bili na turskoj strani.

Turci i Kurdi. Hm. :)
vcucko vcucko 13:43 29.07.2022

Re: Melos...

kamilo_emericki
Jeste da Turci imaju najbolju nekretninu na Mediteranu i da sa tim ucjenjuju ali i ucjeni dođe kraj kad ucjenjeni odluči. Turci nisu “mačiji kašalj” ali nisu ni tolika sila kako poneko misli. Ponekad nešto uzmu ili pokušaju uzeti na brzinu ali kad im se zaprijeti dovoljno odlučno brzo se vraćaju na početak.
Nisam siguran ni u tu Tursku petu kolonu u Evropi. Veliki dio iseljenika iz Turske u Evropi su Kurdi i ne bih se kladio da bi u slučaju gužve bili na turskoj strani.

Prvi bold: sve ređe im neko podvikuje ili ne daj bože preti. Ovim tempom ubrzo nikome neće ni pasti na pamet.

Drugi bold: da, ali oni sami između sebe odlično znaju ko je Kurd, i ko bi na koga poteg'o jatagan. Nema tu nepoznatih i faktora iznenađenja.
vcucko vcucko 13:58 29.07.2022

Re: Melos...

literatesa
Još sam i benevolentan ispao prema staroj q..., pardon staroj dami

RS nikad nije bili okrenuta Evropi kao sada. Odakle početi, na parkinzima strane tablice?, ljudi iz pekare naručuju burek i pizze, dovozi dečko autom na seoska imanja?, sve povezana novim putevima, i tehnologijom, u seoskoj bolnici je obavezno nošenje maski, na dva ulaza ispred kutija sa maskama i dezinfekcija ruku (spasila sam čovjeka od stršljena prije neki dan pa znam:), i meni pred Hitnom ne spomenuše masku, finu stariju med sestru, još uvijek toplu prema nama?, pitam zašto me ne opomenete, ja volim nositi masku, nasmijala se:), znam ih 15 koji su u poslednjih 2-3 god ili otišli u EU ili rade sezonski..

Da politika narod ne drže u klopci, ono bi bila idealna zemlja za život. Svi i sad besprijekorno obavljaju svoj posao i za troduplo manje plate.

Moje dijete oduševljen baštama ispred kafana, ne znam šta je mislio, kaže kao da je na moru, opuštencija, samo mu smetalo što mora jesti osam puta dnevno, gdje god sam došao, morao sam jesti. :)


Turci u EU su četvrto koljeno, peto, šesto, nisu to više oni bauštelci, kako bih ti rekla, ne znam sa kojih se izvora napajate, sa koje imaginacije stvarate realnost..

Ne pričamo o istim stvarima. Ti projektuješ svoje želje i situaciju i oblikuješ stvarnost u skladu s tim. Kako bi nešto trebalo da bude, jer je tako najbolje.

Ja suvo i bez ikakve strasti (ovde def.) poredim vojnu moć jedan-na-jedan Turske i velikih evropskih nacija, starih imperija.

Znači samo Englezi imaju šanse, ali ne da pokore Stambol nego prosto da se odbrane. Jer su ostrvo i još uvek milenijumski ratnici. Sve drugo - turska zastava u Parizu-Rimu-Madridu... u nekom razumno kratkom roku.

Do koje situacije uopšte ne treba i ne mora da dođe, nit za to navijam nit me iskreno i zanima. Samo prepričavam ono što vidim.
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:04 29.07.2022

Re: Melos...

vcucko
Ovim tempom ubrzo nikome neće ni pasti na pamet.


Rekoh ti da im je moći u ucjeni.
Evropu ucjenjuju milionima izbjeglica a US Rusima i značajom svoje nekretnine za vladanje B. I.
Kad su dirnuli prije u Izrael i kad su se izraelski komandosi spustili na brod samo su gunđali ali prstom nisu mrdnuli ali nisu više ni pokušali tako nešto.
Počeli su šenluk na Jermenskoj granici a kad su Rusi zazvonili za kraj odmora pokupili se odmah u učionicu.
literatesa literatesa 14:09 29.07.2022

Re: Melos...

Ne pričamo o istim stvarima. Ti projektuješ svoje želje i situaciju i oblikuješ stvarnost u skladu s tim. Kako bi nešto trebalo da bude, jer je tako najbolje.

Majstorski. Zakleli bi se svi da sam prije minut napravila kolač, i da je ukusan?

Kakve bre projektujem želje sa ovim faktima iz RS, BiH, i EU u kojoj živim.

Il,
šta mi imamo od tih navodno nezaustavljivih turskih i ruskih pohoda na Evropu?
gedza.73 gedza.73 15:34 29.07.2022

Re: Melos...

vcucko
amo se trudim da realno konstatujem stvari koje se dešavaju pa se dešavaju.

Misliš kako 'realno' Rusija izlazi na granice SSSR-a i stiže u Zemun dok Turska koja je ubijena inflacijom, kriminalom i korupcijom jednim okom bezecuje Kazahstan, Kirgistan, Tadžikistan, Turkmenistan i Uzbekistan?

Men' se realno čini kako će ovaj Putin da crkne za par godina a onda će realno kao i uvek do sada u ruskoj istoriji da se pojave kao pečurke posle kiše Staljini, Hruščovi, Gorbačovi i kao u svakoj diktaturi i autokratiji usled nepostojanja institucija će doći do rasula i haosa. Tu će da se pojave strani mešetari koji su dobro odradili domaći zadatak iz analitike, uzeće ono što im odgovara na način na koji im odgovara a Rusija će pored gubitka kakvog takvog dobrog glasa da izgubi nekoliko decenija i mnogo svojih građana koji će da zbrišu na Zapad da se nikada ne vrate.

Što možda ne bude loše jer će ovi naši rusofili da pređu s reči na dela i realno odu da žive u zemlji koju sanjaju.
gvozden1 gvozden1 17:03 29.07.2022

Re: Melos...

Men' se realno čini kako će ovaj Putin da crkne za par godina

Ako ne i pre.
Bolestan je u pm, eno svud piše.
milisav68 milisav68 21:18 29.07.2022

Re: Melos...

vcucko

Znači samo Englezi imaju šanse, ali ne da pokore Stambol nego prosto da se odbrane. Jer su ostrvo i još uvek milenijumski ratnici. Sve drugo - turska zastava u Parizu-Rimu-Madridu... u nekom razumno kratkom roku.

Do koje situacije uopšte ne treba i ne mora da dođe, nit za to navijam nit me iskreno i zanima. Samo prepričavam ono što vidim.

A kauboji ništa?

Nisu oni džabe napravili Bondstil tamo gde jeste.

Budu li Turci nešto petljali po Evropi, kompletna emigracija neće više moći da vidi zavičaj.
vcucko vcucko 22:39 29.07.2022

Re: Melos...

milisav68
vcucko

Znači samo Englezi imaju šanse, ali ne da pokore Stambol nego prosto da se odbrane. Jer su ostrvo i još uvek milenijumski ratnici. Sve drugo - turska zastava u Parizu-Rimu-Madridu... u nekom razumno kratkom roku.

Do koje situacije uopšte ne treba i ne mora da dođe, nit za to navijam nit me iskreno i zanima. Samo prepričavam ono što vidim.

A kauboji ništa?

Nisu oni džabe napravili Bondstil tamo gde jeste.

Budu li Turci nešto petljali po Evropi, kompletna emigracija neće više moći da vidi zavičaj.

Kauboji su van konkurencije, njih spomenuo nisam.

Još će mnogo lokalnih ratova proći, dok neko bude u stanju da im stane na crtu onako, jedan-na-jedan bez ostatka.
Mislim, može. Ali tako da ga natempiraš iz podmornica da srokaš istočnu obalu, Dante's Peak i San Andreas. A da njihov odgovor bar malo zakasni. Odnosno, zbog dubine teritorije da ti ostane par miliona km2 koliko-toliko upotrebljive zemlje. Za proleće posle malo duže zime. Legitimno, ali dozlaboga nepraktično

Ne, stvarno, mislio sam da nema potrebe to da posebno ističem, neke stvari se podrazumevaju.

Nego je đavo u motivima. Znam da čudno zvuči, ali njihov krajnji cilj u celoj ovoj priči nije Rusija. Nego Evropa. Ako evropskim penzosima na pamet padne bilo kakva jeres, pustiće Ameri na njih ne samo Turke, nego ujedinjene Šćipetare sveta, parstohiljada onih istetoviranih ukro nacista i jedno 20-50 miliona migranata iz Azije i Afrike, sa isukanim kitama.

Kome to nije jasno, recimo da se nije dovoljno uneo u tematiku.

gedza.73 gedza.73 07:54 30.07.2022

Re: Melos...

gvozden1
Men' se realno čini kako će ovaj Putin da crkne za par godina

Ako ne i pre.
Bolestan je u pm, eno svud piše.

Neka piše ko šta oće. Ti slobodno veruj kako će Putin za 5 godina da ima pedeset pet umesto sedamdeset pet.

Ipak kad Putina smeste u njihovu Kuću cveća kreće borba za nasleđe a rusko društvo niti ima kapacitete niti institucije da tu promenu prođe na dobrobit svojih građana.

Doduše ni kod nas ništa novo. Vi i dalje podržavate sovjetske politkomesare, sovjetskog generala Dimitrija Jazova, klimate glavom na poruke Šojgua o sovjetskim granicama i kao papagaji ponavljate FSB propagandu kojom vas vrte oko malo prsta.
Lepo se vidi da sve budalaštine koje ponavljaju rusofili su u stvari napamat naučene Kominterna direktive.

Da nije tužno bili bi ste smešni.
gvozden1 gvozden1 08:51 30.07.2022

Re: Melos...

Ti slobodno veruj kako će Putin za 5 godina da ima pedeset pet umesto sedamdeset pet.

E moj gutaču propagande!

Koga uspeju da dovedu dotle da najbanalnije propagandno smeće, smatra bitnom političkom činjenicom,toga ne treba smatrati baš inteligentnim bićem.

To biće, naravno, stvarnost vidi onako kako mu diriguju oni koji njime manipulišu, a ne kakva jeste.

Neinteligeno biće zamišlja šta ko smatra, i bude uvereno u to, iako za to nema ama baš mi jedan dokaz.

Umreće Putin, pa šta i ako umre?

Neinteligeno biće veruje da je sadašnji sukob površna stvar koja je posledica hira nekog pojedinca, pa kad on umre sve će se vratiti na staro, ruska vojska će se povući iz Ukrajine, i Krim će biti ponovo Ukrajina.

E moja neinteligena spodobo!

Parviće mauzoleje, pa šta?

Neka ih prave, neka uklesuju glave u planine, neka rade šta hoće, kako to utiče na tvoj život, i na tvoju državu, neinteligeni?

gedza.73 gedza.73 09:24 30.07.2022

Re: Melos...

Neka ih prave, neka uklesuju glave u planine, neka rade šta hoće, kako to utiče na tvoj život, i na tvoju državu, neinteligeni?

Utiču komunjare poput tebe koje ponavljaju floskule koje iznose ruski agenti u Srbiji od koji je jedna polovina trebala da bude u ludnici a druga u zatvoru.
Umreće Putin, pa šta i ako umre?

Videćeš. Dok se odluče između jedne opcije da im je dosta kloniranih Staljina ili druge da biraju novog Staljina (što iziskuje vreme i međusobne čistke) ode im život. A oni se u tom limbu vrte više od sto pedeset godina. I svaki put kad napadnu nekog od Japana preko Finske do Afganistana oni dobiju po labrnji i se sami raspadnu.
Neinteligeno biće veruje da je sadašnji sukob površna stvar koja je posledica hira nekog pojedinca, pa kad on umre sve će se vratiti na staro, ruska vojska će se povući iz Ukrajine, i Krim će biti ponovo Ukrajina.

Kao što neinteligentno biće veruje kako će se Rusiji vratiti i granice Petra Velikog i SSSR-a, kako će NATO odustati od Švedske i Finske, kako će bivše republike SSSR-a nakon međusobnih sukoba između oligarha i ruskih političara koji oće da budu sovjeti ostati na strani Moskve iako im je bliža Kina ili Turska pa čak i Evropa kojoj bi mogli da prodaju energente i takvu Rusiju opterećenu nemirima za neko vreme preskoče ili da će islamista Kadirov ostati ruski poslušnik u trenutku kad može Rusiji da zabode nož u leđa?
softelectronics_e softelectronics_e 09:27 30.07.2022

Re: Melos...

gedza.73
Neka ih prave, neka uklesuju glave u planine, neka rade šta hoće, kako to utiče na tvoj život, i na tvoju državu, neinteligeni?

Utiču komunjare poput tebe koje ponavljaju floskule koje iznose ruski agenti u Srbiji od koji je jedna polovina trebala da bude u ludnici a druga u zatvoru.
Umreće Putin, pa šta i ako umre?

Videćeš. Dok se odluče između jedne opcije da im je dosta kloniranih Staljina ili druge da biraju novog Staljina (što iziskuje vreme i međusobne čistke) ode im život. A oni se u tom limbu vrte više od sto pedeset godina. I svaki put kad napadnu nekog od Japana preko Finske do Afganistana oni dobiju po labrnji i se sami raspadnu.
Neinteligeno biće veruje da je sadašnji sukob površna stvar koja je posledica hira nekog pojedinca, pa kad on umre sve će se vratiti na staro, ruska vojska će se povući iz Ukrajine, i Krim će biti ponovo Ukrajina.

Kao što neinteligentno biće veruje kako će se RUsiji vratiti i granice Petra Velikog i SSSR-a, kako će NATO odustati od Švedske i Finske, kako će bivše republike SSSR-a nakon međusobnih sukoba između oligarha i ruskih političara koji oće da budu sovjeti ostati na strani Moskve iako im je bliža Kina ili Turska pa čak i Evropa kojoj bi mogli da prodaju energente i takvu Rusiju opterećenu nemirima za neko vreme preskoče ili da će islamista Kadirov ostati ruski poslušnik u trenutku kad može Rusiji da zabode nož u leđa?

Ko zna šta se tu sve biti?
Ne bih ja bio tako decidiran.
gedza.73 gedza.73 09:43 30.07.2022

Re: Melos...

Ne bih ja bio tako decidiran.

U autokratijama na čijem čelu su doživotne vođe se po pravilu događaji odvijaju na sličan način. Nama je trebalo deset godina da Milošević izgubi podršku.
Bez obzira što ruski politički vrh pokušava raznim pionirima i obrazima da vaspitava omladinu kao Putinove komsomolce u jednom trenutku dolazi do otrežnjenja. To otrežnjenje će u slučaju Rusije da bude bolnije od pada Berlinskog zida. A onda će svako da štrpne ono što može. Ili bar da pokuša. Budi siguran kako su se veliki grači već spremili i da imaju par scenarija po kojima im sve ide u prilog.
Oko Rusije postoje mnoge države i narodi bogati energentima koji bi mogli da trguju bilo sa Kinom bilo sa Evropom.

Naspram Putinove Rusije stoji cela istočna Evropa kojoj ruski političari guraju vile u oči pominjanjem SSSR-a i mahanjem komunističkim zastavama. Na to dodaj već šest meseci rata u kome je ruska vojska razrušila Ukrajinu, pobila i opljačkala što se moglo pa ih sad Ukrajinci mrze više nego Poljaci, Česi, SLovaci i Rumuni zajedno. Sa takvom Rusijom da Kina sklapa evroazijsku uniju? Rusija koja je tehnološki u zaostatku, koja od ekonomije prodaje pšenicu i gas a onda od Zapada za daleko više novca kupuje Barilu i delove za putničke avione može da uliva poverenje samo našim 'crvenim proleterima' koji u podrumima čuvaju Staljinove slike.



gvozden1 gvozden1 10:48 30.07.2022

Re: Melos...

Utiču komunjare poput tebe

Dovde se stigne kad se pameti nema a hoće nešto da se trti.

Jadni pokušaji da se sagovornik uvredi smišljajući gluposti kojekakve bez ikakve osnove.

Sad bi mene trebalo da uvredi izraz komunjara pa da se pravdam.

Vidi neinteligenti, o toj ideologiji mislim šta mislim, i uopšte mi je neće učiniti ni bližom ni daljom neka tvoja naklapanja.

Dva su moguća razloga za ova lupetanja kojima mu tu svrstavaš, prvi, nemoć u kombinaciji sa besom koja te tera da me vređaš, a sve to skupa sa neinventivnošću da smisliš neku smisleniju uvredu.

To me, naravno, raduje, jer volim kad su neinventivne budale besne i uvređene.

Drugi mogući razlog je da stvarno u mojim stavovima vidiš komunizam.
Nije to uopšte isključeno jer tvoj nivo razumevanja stvari je nivo neinteligentnog bića, pa je i to moguće.

Šta god bilo, u redu je, ako si besan i uvređen, drago mi je, ako si samo glup pa stvarno tako misliš, to potvrđuje moju procenu.

Znači, samo piči.
gedza.73 gedza.73 12:33 30.07.2022

Re: Melos...

Jadni pokušaji da se sagovornik uvredi smišljajući gluposti kojekakve bez ikakve osnove.

Ne vređam nego zbirno vas koji ste generacijama bili za 'majčicu' Rusiju i rusku azijatsku despotiju tako nazivam. Nema razlike između tebe, Titovih komunista koji su nosili Staljinovu sliku, JNA oficira devedesetih koji su od Rusije čekali pomoć a danas raznih ludaka koji misle kako se Rusija bori protiv satanizma, Hazara i za očuvanje porodičnih vrednosti.

softelectronics_e softelectronics_e 12:41 30.07.2022

Re: Melos...

gedza.73
Jadni pokušaji da se sagovornik uvredi smišljajući gluposti kojekakve bez ikakve osnove.

Ne vređam nego zbirno vas koji ste generacijama bili za 'majčicu' Rusiju i rusku azijatsku despotiju tako nazivam. Nema razlike između tebe, Titovih komunista koji su nosili Staljinovu sliku, JNA oficira devedesetih koji su od Rusije čekali pomoć a danas raznih ludaka koji misle kako se Rusija bori protiv satanizma, Hazara i za očuvanje porodičnih vrednosti.


Preteruješ!
Ne bi trebalo Gvozdena da trpaš sa tim idiotima.
gedza.73 gedza.73 13:09 30.07.2022

Re: Melos...


Preteruješ!
Ne bi trebalo Gvozdena da trpaš sa tim idiotima.

Nemam strpljena da im tražim finese. U pitanju su mala odstupanja ali svi govore isto i slažu se u opštim crtama. Ovo sa hazarima, reptilima i Elvis Prisliću rodom iz okoline Bugojna samo pojačavaju sliku.

Ono što je posebno intenresantno da ruska služba ne može da nađe ni jednog normalnog nego su sve ili dilkice ili kriminalci (bukvalno od pronevera, prevara do šverca lovačkog oružja).
I Srbi se hvataju na tu propagandu. Svako ko uradi anketu i dobije odgovore koje vrte ti fanatici po televzijama i tablodima ima da zaključi kako su Srbi glup narod.
gvozden1 gvozden1 13:43 30.07.2022

Re: Melos...

Ne vređam nego zbirno vas koji ste generacijama bili za 'majčicu' Rusiju i rusku azijatsku despotiju tako nazivam.

Pa onda strpaj tu sve od Karađorđa pa na ovamo.

Nemaš ti pojma ni o čemu, ni šta je komunizam ni šta je Srbija.

Ako ti ovo što ja zastupam zoveš komunizmom, jasno je koliko znaš.

A jasno je.
gvozden1 gvozden1 13:47 30.07.2022

Re: Melos...

Preteruješ!

Ma skorojević koji bi nekako sa se uglavi među "progresivne"

Nije ni pokondirena tikva, nego tikva koja bi htela da se pokondiri, a samo ispada smešna.

Ili žalosna, zavisi od toga koliko je ko ima samilosti.
literatesa literatesa 14:38 30.07.2022

Re: Melos...

RS pripremljena za izgradnju auto-puta Beograd-Sarajeva, FBiH nije odredila ni trasu.


.. da će turski predsjednik Redžep Tajip Erdoan, koji zagovara taj projekat, doći 18. avgusta, kada će, prema njegovim riječima, vjerovatno, biti podvučene neke crte.


"Odnos sa Turskom je danas korektan. Ne mogu reći da li će tako biti u budućem vremenu. Erdogan je veliki državnik, veoma pragmatičan. Najčešće teme razgovora sa njim su bile ekonomske, u stilu izgradnje auto-puta od Beograda do Sarajeva", izjavio je Dodik za "Glas Srpske".

"Ono što se promijenilo jeste da je sa pozicije ministra spoljnih poslova otišao Ahmet Davutoglu, koji je zagovarao neoosmanizam.

Bila je prilika da se sretnem sa Erdoganom u dva-tri navrata. Nije lijepo prepričavati te sastanke, ali ja sam u njemu vidio jednog od najobjektivnijih ljudi iz te priče. Naravno da on voli BiH, ali je svjestan da se stvari ovdje ne mogu modelirati odlukama stranaca", rekao je Dodik.

On je napomenuo da je svaki sastanak sa Erdoanom bio poziv da se u BiH dogovara.

Čak je jednom izričito rečeno da se ne oslanjamo na strance jer će oni doći glave BiH", naglasio je Dodik i ocijenio da je to potpuno racionalno, da ulogu Turske ne treba odbaciti, te da je pozvao Erdogana da posjeti Republiku Srpsku.


Jutros u Nezavisnim, i prvi put čitam da je Dodik nešto rekao o Erdoganu. Samo kažem.

literatesa literatesa 14:41 30.07.2022

Re: Melos...

Šta je rekao Vinston? Ljudima npr Čemberlenu nije dato da predvide? :)

milisav68 milisav68 14:44 30.07.2022

Re: Melos...

vcucko
Kome to nije jasno, recimo da se nije dovoljno uneo u tematiku.

Da, nego ti je prethodni komentar zvučao kao da će Turci sami da donesu odluku za napad, pa sam zbog toga pomenuo kauboje.

Dopuna.

Nije baš da kauboje ne interesuje ruski gas, nafta i ostale rude, ali neće baš da čačkaju mečku, i da idu đonom, već igraju poker bez velikih uloga.
softelectronics_e softelectronics_e 15:01 30.07.2022

Re: Melos...

gedza.73

Preteruješ!
Ne bi trebalo Gvozdena da trpaš sa tim idiotima.

Nemam strpljena da im tražim finese. U pitanju su mala odstupanja ali svi govore isto i slažu se u opštim crtama. Ovo sa hazarima, reptilima i Elvis Prisliću rodom iz okoline Bugojna samo pojačavaju sliku.

Ono što je posebno intenresantno da ruska služba ne može da nađe ni jednog normalnog nego su sve ili dilkice ili kriminalci (bukvalno od pronevera, prevara do šverca lovačkog oružja).
I Srbi se hvataju na tu propagandu. Svako ko uradi anketu i dobije odgovore koje vrte ti fanatici po televzijama i tablodima ima da zaključi kako su Srbi glup narod.

Eeeee!
Čisto sumnjam da su u ruskim službama baš tolike budalčine.
Da za svoje agente u 'ciljanim' zemljama biraju lokalne budalčine?
Ne bih ja njih (baš) toliko potcenjivao.
Rus je to!
gedza.73 gedza.73 15:40 30.07.2022

Re: Melos...

Čisto sumnjam da su u ruskim službama baš tolike budalčine.
Da za svoje agente u 'ciljanim' zemljama biraju lokalne budalčine?

Pa pogledaj sam. IMaš bivše JNA oficire koji promovišu neku evroazijsku uniju, pričaju o ruskoj vojnoj strategiji a rat devedesetih izgubili i proveli u pozadini.
Druga grupa su sitni lopovčići koji su proneverili, ukrali, muvali malo pre i u vreme Miloševića dok treća zastupa sve od satanista preko reptila koji se kriju među nama do masona, odnosno prepričava Den Brauna i Stivena Kinga.
A svi ograničenog vokabulara i ograničenih sposobnosti. Izgleda kad im daju upute da ih uče dva dana i onda kao budale svi ponavljaju isto. Strašno je što se te i takve gluposti ruskih političkih rijaliti starleta tako lako zapate među rajom da svi to isto ponavljaju par dana dok ne dobiju nove instrukcije.


softelectronics_e softelectronics_e 15:43 30.07.2022

Re: Melos...

gedza.73
Čisto sumnjam da su u ruskim službama baš tolike budalčine.
Da za svoje agente u 'ciljanim' zemljama biraju lokalne budalčine?

Pa pogledaj sam. IMaš bivše JNA oficire koji promovišu neku evroazijsku uniju, pričaju o ruskoj vojnoj strategiji a rat devedesetih izgubili i proveli u pozadini.
Druga grupa su sitni lopovčići koji su proneverili, ukrali, muvali malo pre i u vreme Miloševića dok treća zastupa sve od satanista preko reptila koji se kriju među nama do masona, odnosno prepričava Den Brauna i Stivena Kinga.
A svi ograničenog vokabulara i ograničenih sposobnosti. Izgleda kad im daju upute da ih uče dva dana i onda kao budale svi ponavljaju isto. Strašno je što se te i takve gluposti ruskih političkih rijaliti starleta tako lako zapate među rajom da svi to isto ponavljaju par dana dok ne dobiju nove instrukcije.



Svi ti pomenuti nisu agenti.
To su, jednostavno, budalčine.
Agente ne vidimo ni ti, a ni ja.
Možda Maksa.
gedza.73 gedza.73 15:43 30.07.2022

Re: Melos...

Pa onda strpaj tu sve od Karađorđa pa na ovamo

Kakve veze ima komunistički Putin sa Karađorđem? Ti Rusi na koje se pozivaš su pobegli od Crvene armije na Zapad. Ni jedan četnik i monarhista nije otišao u Rusiju da živi. Ni tad ni sad. Osim Mirjane Marković i Kadijevića.
Nemaš ti pojma ni o čemu, ni šta je komunizam ni šta je Srbija.

Ti ćeš da mi kažeš. Evo Rusi sad pričaju o Sovjetskom savezu a ti ponavljaš iste reči kao i nekadašnji komunisti. Takvi fanatici poput tebe su i oni bili pa znamo šta nam je to donelo.
gedza.73 gedza.73 15:49 30.07.2022

Re: Melos...

Svi ti pomenuti nisu agenti.

Ali ih Rusi plaćaju. Pitanje je zašto ne mogu da nađu bolje? Ili smatraju kako su Srbi prirodno glupi pa nema potrebe da se trude ili jednostavno nema pametnih rusofila
Agente ne vidimo ni ti, a ni ja.

Pvo je ruski oficir koji je nekom našem pajseru davao novac pa koliko je vešt neko ih snimio

I aj sad to na stranu. Ogroman broj ljudi smatra da ovo nije izdaja Srbije jer je to taj srpski oficir trebao da uradi džabe za 'braću' Ruse.

Možda Maksa.

Maksa, sa kojim se ponekad nisam slagao, je pametan čovek (nadam se kako je postao i dobar stolar) i nije agent.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana