Društvo| Ljubav| Ljudska prava| Religija

Јавни позив на убијање Срба

Jaril RSS / 13.08.2022. u 14:10

Свако мало, у јавни простор Србије искочи србофобија. Ових дана смо сведоци оцрњивања Срба и изражавања жеље се да се Срби побију.

Изјава Никанора нарочито јако емотивно удара у контексту трагедије која се догодила у Црној Гори. Трагедије која нам каже да је то да неко извуче ватрено оружје и побије нечију децу и нечије родитеље – сасвим реална могућност.

Ова изјава долази покривена духовном функцијом у Цркви и представља поушај да се морално оправда убијање људи.

Позивање на убијање Срба јесте осуђивање српских живота као мало вредних.

- - - - - -

Мала молба:

хајде да пробамо да избегнемо осуђивање Хришћања као затуцаних или заосталих у времену. Сржне хришћанске вредности јесу неосуђивање других и брига о туђим потребама (прича о добром Самарићанину, „који хоће да се суди с тобом и кошуљу твоју да узме, подај му и хаљину“, „који иште у тебе, подај му”).

А да је тешко живети према овим вредностима, тешко је.



Komentari (947)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 18:51 15.08.2022

Re: Preterao

Ја сам те питала да наведеш КОНКРЕТНО која права су гарантована гејевима законом, али се не примењују у пракси, а ти се заклањаш иза тога шта је рекао један владика и иза јучерашњег скупа


ajd ne izvrci, rekoh da prava gejeva ne funkcionisu, da su ugrozena, jer ih drustvo anatemise i maltretira- to je opste mesto, a ne pitanje da li je istina,

drugo, za nikanora sam rekla da je direktno pozivao na linc, sto se na jucerasnjem skupu i dokazalo- odgledaj postavljeni klip,..iza cega se to zaklanjam

DISKRIMINACIJA LGBT

DISKRIMINACIJA LGBT

DISKRIMINACIJA LGBT
angie01 angie01 19:05 15.08.2022

Re: Preterao

Naprosto, jedni su kasarnska vojska, a drugi gerila.

ahahaha,..pa vi ceo vek tvrdite da su cetnici legitimna vojska, a sad kazes da nije,...ako je legitimna vojska, onda valjda nosi i legitimnu uniformu,...a nedicevci i cetnici su saradjivali,...nedic je bio fasciniran nemcima i njihovim nacionalistickim tripom,..kao sto ste i vi, stavise, jednako kao i on smatrate, da bi za Srbiju bilo bolje, da se nisu protiv nemaca borili, nego da su bili na njihovoj strani.

i tu je kraj ovog smranja,...obaska sto sastavljas to svoje keseljenje, kao da si u nizim razredima OS u nekom pasivnom kraju.
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:13 15.08.2022

Re: Preterao

Jaril
principessa_etrusca

Намештена студија.


На основу чега ово тврдиш? Ја нисам навео која је студија. Како си онда могла да прођеш методолигију, узорак, урадиш анализу студије, уочиш грешке и дођеш до закључка да је намештена?


На основу резултата који не да нису конгуентни са оним што се сада обелодањује у УК, већ су дијаметрално супротни. Сваког дана можеш да нађеш неки овакав чланак у новинама о онима који су се покајали, посебно o младима у тој ситуацији, а горе сам линковала чланак о хиљадама родитеља који сада туже Тависток клинику.
benedykt benedykt 19:28 15.08.2022

Re: Preterao

docsumann
Očigledno da si zaboravio da na svakom raspeću Isusu iznad glave stoji ono ΙΝΒΙ (tj INRI kod katolika jer se na latinskom kaže drugačije) od grčkog Ιησους ο Ναζωραιος ο Βασιλευς των Ιουδαίων ili ti ga Isus Nazarećanin kralj Jevreja.


za svog života Isus je djelovao lokalno (širenje njegovog učenja je potaknuto progonom hrišćana), al su njegove ideje imale imale globalnu rezonancu.

kad pričamo o Isusu o kome zapravo pričamo? o istorijskoj ličnosti, čiju svetovnu egzistenciju neki čak i osporavaju, ili o mitu, mesaji, sinu božjem?


Pre će biti da kao što ni progoni ranih hrišćana nemaju previše uticaja na širenje njegovog učenja, da isto tako ni ta globalna rezonanca nema baš mnogo veze sa njegovim idejama…
Dakle, kaže ovako Gibon oko toga šta se desilo kada je Konstantin postao hrišćanin…
Nade u bogatstvo i počasti, carev primer, njegova bodrenja i neodoljivi osmesi širili su to uverenje među podmitljivim i povodljivim ološem koji obično ispunjava dvorske odaje. Gradovi, koji su pokazali žustru revnost dobrovoljnim rušenjem (paganskih) hramova, bivali su izdvajani municipalnim povlasticama i nagrađivani omiljenim darivanjima; a nova prestonica Istoka dičila se jedinstvenom prednošću da Carigrad nikada nije oskrnavilo idolopoklonstvo. Budući da nižim društvenim slojevima vlada oponašanje, za preobraćenjem onih koji su posedovali ma kakav ugled na osnovu porekla, moći ili bogatstva, ubrzo je pošlo podređeno mnoštvo. Spasenje prostog naroda kupljeno je po pristupačnoj ceni, ukoliko je tačno to da je u Rimu u toku jedne godine kršteno dvanaest hiljada muškaraca, uz srazmerni broj žena i dece, a da je car obećavao svakom preobraćeniku belu haljinu i dvadeset zlatnika. Snažni Konstantinov uticaj nije bio ograničen uskim granicama njegovog života ili teritorija kojima je vladao. Obrazovanje koje je pružio svojim sinovima i bratancima osiguralo je Carstvu lozu vladara čija je vera bila utoliko življa i iskrenija, jer su još od najmanjih nogu upili duh, ili bar učenje, hrišćanstva. Rat i trgovina proširili su poznavanje Jevanđelja i preko granica rimskih provincija; varvari, koji su prezirali smernu i proganjanu sektu, ubrzo su naučili da cene veru koju su tu nedavno primili najveći vladar i najcivilizovaniji narod na zemaljskoj kugli…


Ukoliko ti ovaj pasus liči na neke stvari danas, takva je ljudska priroda bila i ostala u međuvremenu tj samo nas transhumanizam može spasiti… Valjda…

Elem, mi Isusa znamo kao Isusa Hrista zato što se na grčkom (Χριστός) tako kaže ono hebrejsko mešija ili ti ga po naški mesija. Tako da pričamo samo i jedino o Isusu iz Nazareta, u kome su Jevreji videli dugo očekivanog mesiju a Pavle božijeg sina, odnosno kako smo od njega, njegovog učenja i njegovih ideja mi stigli danas do teme na koju raspravljamo uz prateće priče o etnofiletizmu tj kosmopolitizmu…
docsumann docsumann 19:31 15.08.2022

Re: Preterao

Tako da pričamo samo i jedino o Isusu iz Nazareta, u kome su Jevreji videli dugo očekivanog mesiju a Pavle božijeg sina, odnosno kako smo od njega, njegovog učenja i njegovih ideja mi stigli danas do teme na koju raspravljamo uz prateće priče o etnofiletizmu tj kosmopolitizmu…


docsumann docsumann 19:32 15.08.2022

Re: Preterao

Ukoliko ti ovaj pasus liči na neke stvari danas, takva je ljudska priroda bila i ostala u međuvremenu tj samo nas transhumanizam može spasiti… Valjda…


benedykt benedykt 19:45 15.08.2022

Re: Preterao

docsumann
Ukoliko ti ovaj pasus liči na neke stvari danas, takva je ljudska priroda bila i ostala u međuvremenu tj samo nas transhumanizam može spasiti… Valjda…



Nastavićemo gde-no stadosmo na tu temu, odnosno ja bih najradije sad ali najstrašnije istrolovao ovu raspravu sa drugim poluvremenom te naše male diskusije, ali neću zbog Jarila. Posle će da mi kuka kako ne poštujem njegova prava, a to ne bi zaista bilo u redu.
Pri tome, čekam evo već dva dana da neko primeti najbolju foru koju je Jaril u svom tekstu slučajno ili namerno uvaljao…
Dakle kaže Jaril ovako…
Мала молба:
хајде да пробамо да избегнемо осуђивање Хришћања као затуцаних или заосталих у времену. Сржне хришћанске вредности јесу неосуђивање других и брига о туђим потребама (прича о добром Самарићанину, „који хоће да се суди с тобом и кошуљу твоју да узме, подај му и хаљину“, „који иште у тебе, подај му”).
А да је тешко живети према овим вредностима, тешко је.


Znači kralj i to neviđeni, odnosno pravi hrišćanin i to sve po jevanđelju…
gvozden1 gvozden1 19:49 15.08.2022

Re: Preterao

pa vi ceo vek tvrdite da su cetnici legitimna vojska, a sad kazes da nije,...ako je legitimna vojska, onda valjda nosi i legitimnu uniformu,.

Cccccc!

Šta ti trućaš da ti je znati.

Ko da im šije uniforme, iz kojih magacina da ih podižu?

Ćuti Endži i u neku rupu se sakrije.
gedza.73 gedza.73 19:53 15.08.2022

Re: Preterao

Ali primeti kako su nežno i pažljivo na majice stavili ušuškanog Putina (da ne nazebe), umesto onih mnogo poznatijih, eksplicinijih portreta

To ti je ista kategorija ljudi koja je juče bila zaljubljena u Tita (imaš i danas tih opičenih) i Staljina (i danas ih ima ali ne spadaju u ktegoriju opičenih nego ludih) a ovih dana u Putina (ljubav koja je jelte logički nastala iz one prve dve).

Sad imaš nadogradnju da ljudi kojima su dedovi u monarhističkim jedinicama borili protiv dedova kojima je srce kucalo za Staljina i Tita vole i brane Putina istim rečima kojima su njihove dede ruski agenti ubijali.

Nego i ovima na Zapadu nije lako. Ne smeju da kažu kako su im dede ratovale da bi doveli Staljinov sovjetski komunizam nego se kriju iza 'partizani' računajući kako će to da im prođe.
Da ne pominjem 9. mart kad su pobedili lepi, umiveni i obrijani antifašisti što im na čelu petokraka sja a izgubili zli, bradati četnici sa kokardom.


gedza.73 gedza.73 20:01 15.08.2022

Re: Preterao

Ovo su naši

The U.S. Treasury Department, the Radio Section of the War Savings Staff, made a radio recording, program 101, Treasury Star Parade, “The Chetniks”, starring Orson Welles and Vincent Price with David Broekman and His Orchestra and Chorus. The script was written by Violet Atkins. The record was made by the Allied Record Manufacturing Company of Hollywood, California. It was produced by William A. Bacher, the first producer of the show, who was a writer and radio producer whose credits included Maxwell House’s Showboat and Campbell’s Hollywood Hotel series produced in 1942 and 1943.

a ovo su vaši

pa ti vidi ko ti se više sviđa.
benedykt benedykt 20:08 15.08.2022

Re: Preterao

srdjan.pajic

Dabre, morževi u predinfarktnom stanju krenuli u pohod, krstača je najebala, a i ribe u kanalu u kome su se nameračili da plivaju. Prosto da ne poveruješ da takve životne forme postoje i da predstavljaju borbeno krilo moderne srpske desnice.

Ali primeti kako su nežno i pažljivo na majice stavili ušuškanog Putina (da ne nazebe), umesto onih mnogo poznatijih, eksplicinijih portreta, gde go do pojasa trti lava, ili Šojgua, ili oboje.

A sad mogu i rehabilitovanog Kalabića da stave, mada je poznato da on nije voleo vodu i svo to pederisanje u vezi sa kupanjem i održavanjem lične higijene. (znam, znam, sad ćeš da mi odma ovde izneseš podatke o vrstama šampona za kosubradu, i losiona za negu tela koje je koristio glavni štab VJuO, a koje komunjare nisu uspele da sakriju ili falsifikuju, i to samo zahvaljujući američkom istoričaru i profesoru kapetanu Džonu Meklaudu, koji se bavio proučavanjem higijenskih navika četnika i antifašista, i to se sve sad čuva u Kongresnoj bibloteci, u šta si imao direktan uvid, a ne preko vikipedije ).

Mala trivija, dakle sve te Putinove majice koje se valjaju, od on na konju go do pojasa pa do on sa mornaričkom šubarom na glavi, na tezgama u Srbiji su samo kopija majica iz Rusije. Naime, tamo je jedna dizajnerska kuća koja se zove Ana i Vanja tj “Anyavanya” pre osam godina izbacila čitavu kolekciju majica sa Putinom, koja se zvala Всё путём ili ti ga Do kraja sa tom igrom reči Путём - Путин.
Elem, neću da ti kažem ništa, već da ti samo poklonim sliku koja pokazuje da je Srbija imala hipstere pre Amerike, odnosno da je i tada u Srbiji bilo ljudi koji ne samo da su bili ispred svog vremena kada je moda u pitanju, već da pri tome nisu bili ni preveliki ljubitelji Kremlja…
maksa83 maksa83 20:12 15.08.2022

Re: Preterao

The U.S. Treasury Department, the Radio Section of the War Savings Staff, made a radio recording, program 101, Treasury Star Parade, “The Chetniks”, starring Orson Welles and Vincent Price


benedykt benedykt 20:14 15.08.2022

Re: Preterao

maksa83
The U.S. Treasury Department, the Radio Section of the War Savings Staff, made a radio recording, program 101, Treasury Star Parade, “The Chetniks”, starring Orson Welles and Vincent Price



I filmovi se snimali a ne samo radio drame…


Na naslovnim stranama Time magazina se bilo…

gedza.73 gedza.73 20:33 15.08.2022

Re: Preterao

maksa83



Kažu da su krenule obrade posle dodele Nobelove nagrade Andriću jer ga je ta pesma 'ispratila' na binu.


Jednom sam naleteo na onu gitaru što se svira u krilu. Stariji Amerikanac svira kolo iz Levča.
Pisao sam već. Oklembesila mi se vilica kad sam pronašao celu priču oko filma Ljudi mačke.

Ukratko kompanija odradi neke velike akvizicije i podeli snimanje filmova na skupe i jeftine. Daju budžet filmu i u to trebalo da se uklopi sve. Taj lik koji je radio (mislim da je bio rodom iz Ukrajine) preradi svoju priču tako što srž radnje prebaci u Srbiju.
Deo filma je sniman na stepenicama Velsovog filma Veličanstveni Ambersonovi. Priča kaže da su nadređeni bili šokirani i razočarani kad su pogledali film. Svi imaju konkurenti imaju poneko čudovište a u njihovom filmu nema ni jedno. Osim što je to 'nijedno' bilo nastrašnije pošto ga je svako zamišljao kao najgoru svoju moru.

Film je bio blokbaster. Karpenter i mnogi drugi su u svojim filmovima koristi scenu iz Ljudi mačke koja je postala poznata u filmskom svetu

jedini kritičar koji je dobio Pulicerovu nagradu celo poglavlje posvećuje ovom filmu

Restoran Beograd, šajkača, crnogorska kapa i fes.

Glavna glumica, Francuskinja Simone Simon, je navodno bila u vezi, odnosno izdržavala srpskog 007, Duška Popova.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:36 15.08.2022

Re: Preterao


I filmovi se snimali a ne samo radio drame…

I onda su sve skenjali pa vise nije bilo filmova, serija i sampona.
Sarkazam na stranu, ovo je jos bilo zbog kredita iz WWI odn. oslobodilackih ratova protiv Osmanlija.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:42 15.08.2022

Re: Preterao

Jednom sam naleteo na onu gitaru što se svira u krilu. Stariji Amerikanac svira kolo iz Levča

Cuj ovu gitaru. Dame i gospodo Branko Mataja:

gedza.73 gedza.73 20:47 15.08.2022

Re: Preterao

Sarkazam na stranu, ovo je jos bilo zbog kredita iz WWI odn. oslobodilackih ratova protiv Osmanlija.

Onda mu ne bi dodelili posthumno orden tri godine nakon okončanja rata. Inače SAD i Velika Britaniju su države koje jesu priznale FNRJ ali uz prigovore o kršenju ljudskih prava.
A vidi generala JVuO

i o ovome smo polemisali (inače čuvena knjiga napisana početkom šezdesetih)
Izdavač i prevodilac, Goran Skrobonja, piše u predgovoru da su „Svračje noge“ 1978.g. u SFRJ ... ipak, to nije osnovna manjkavost prevoda – mnogo je veća ona koja se ogleda u skraćenju romana u delovima koji se tiču partizana i četnika („srpskih monarhističkih“ i „komunističkih partizana“) odnosno ne preterano pozitivnog stava prema Komunističkoj partiji.

gedza.73 gedza.73 20:53 15.08.2022

Re: Preterao

Neues aus der Nachbarschaft
Jednom sam naleteo na onu gitaru što se svira u krilu. Stariji Amerikanac svira kolo iz Levča

Cuj ovu gitaru. Dame i gospodo Branko Mataja:


Pričao mi sin pa mi sad poslao Aleksandra Živojinovića. Alex Lifeson.

Lyrical themes also underwent dramatic changes because of Peart's love for fantasy and science-fiction literature.


p.s.
Osmi?
The 100 greatest guitarists of all time


dogodinedragosevac dogodinedragosevac 23:18 15.08.2022

Re: Preterao

kama, kama, kama, najmilija






ovo je bolje i od 'mesecina, bato'



dogodinedragosevac dogodinedragosevac 23:33 15.08.2022

Re: Preterao

Родитељи ЛГБТ деце


ne postoje ni hetero ni lgbt deca. majmune.

postoje samo deca.

aj sad mrs.
bene_geserit bene_geserit 00:31 16.08.2022

Re: Preterao

Znači roditelji svake godine prate Prajd i prihvate za duplo kraće vreme svoju decu koja su gej? Nešto ne verujem al ajde da si ti bolje upućen.
... Mislim da je veći problem od homofobije i Prajda broj dece koja se kockaju. O dostupnosti droga da ne pričamo. Al' kad pogledaš sa jedne strane to upšte nije loša stvar. Bukvalno se u jednoj generaciji vidi kako evolucija i priroda rade.

Fundamentalna stvar koju roditelji očekuju od svoje dece je produženje vrste tj. propagiranje gena.
Da lepo je ako su deca uspešnija od roditelja ekonomski, ako su srećna, zdrava, nemaju poroke, ...
Ali daleko važnije od svega toga je produženje vrste.
Kao što se neko žrtvovao za tebe dok te je odgajio očekuje se i da ćeš ti da se žrtvuješ za sledeće generacije.
Nema prirodnije stvari od toga.

Tako da to prihvatanje gejeva, trandži i ostalih slova od strane roditelja posle 7000 parada pedera možete da očekujete ali ako prvo rešite to sa propagacijom gena.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:32 16.08.2022

Re: Preterao

benedykt
srdjan.pajic

Dabre, morževi u predinfarktnom stanju krenuli u pohod, krstača je najebala, a i ribe u kanalu u kome su se nameračili da plivaju. Prosto da ne poveruješ da takve životne forme postoje i da predstavljaju borbeno krilo moderne srpske desnice.

Ali primeti kako su nežno i pažljivo na majice stavili ušuškanog Putina (da ne nazebe), umesto onih mnogo poznatijih, eksplicinijih portreta, gde go do pojasa trti lava, ili Šojgua, ili oboje.

A sad mogu i rehabilitovanog Kalabića da stave, mada je poznato da on nije voleo vodu i svo to pederisanje u vezi sa kupanjem i održavanjem lične higijene. (znam, znam, sad ćeš da mi odma ovde izneseš podatke o vrstama šampona za kosubradu, i losiona za negu tela koje je koristio glavni štab VJuO, a koje komunjare nisu uspele da sakriju ili falsifikuju, i to samo zahvaljujući američkom istoričaru i profesoru kapetanu Džonu Meklaudu, koji se bavio proučavanjem higijenskih navika četnika i antifašista, i to se sve sad čuva u Kongresnoj bibloteci, u šta si imao direktan uvid, a ne preko vikipedije ).

Mala trivija, dakle sve te Putinove majice koje se valjaju, od on na konju go do pojasa pa do on sa mornaričkom šubarom na glavi, na tezgama u Srbiji su samo kopija majica iz Rusije. Naime, tamo je jedna dizajnerska kuća koja se zove Ana i Vanja tj “Anyavanya” pre osam godina izbacila čitavu kolekciju majica sa Putinom, koja se zvala Всё путём ili ti ga Do kraja sa tom igrom reči Путём - Путин.
Elem, neću da ti kažem ništa, već da ti samo poklonim sliku koja pokazuje da je Srbija imala hipstere pre Amerike, odnosno da je i tada u Srbiji bilo ljudi koji ne samo da su bili ispred svog vremena kada je moda u pitanju, već da pri tome nisu bili ni preveliki ljubitelji Kremlja…


Ček, jel ovo isto ono stepenište na onoj spornoj fotografiji, sa Kalabom, Lepim Neškom i onom trećom koljačkom spodobom iz šume u pozi zečica iz Plejboja, a iza njih zadovoljno izlazi herr Hju Hafner, za šta su kolege bile uverene da se radilo o komunjarskoj fotomontaži?

Ali stvarno je bio hipster, ispred svog vremena, usput rizikovao tifus i neke venerične bolesti koje su prenosile dame kojima se ovaj stil odevanja sviđao, a posredstvom voluharica stalno nastanjenih u bradama.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:35 16.08.2022

Re: Preterao

Fundamentalna stvar koju roditelji očekuju od svoje dece je produženje vrste tj. propagiranje gena.


Ja ne verujem da nijedan normalan roditelj od svoje dece očekuje da služe za priplod, kako si ti ovde opisao, niti decu prave iz tog razloga.
principessa_etrusca principessa_etrusca 04:19 16.08.2022

Re: Preterao

Jaril
Данас пре подне сам од њега вајбером добила текст свештеника Ненада Илића који наводи неке аргументе против параде.


Има ли негде на нету? Ако имаш линк, био бих захвалан.

Извини, сада сам тек видела твоје питање у овом меланжу ЛГБТ, четника и партизана. Немам линк, дошло ми је као порука.

Још мало о нападу на Београд идиотском парадом.
Београд јесте свет. Космополитски често не по укусу великог дела Србије.

Београд није имао проблема са хомосексуализмом. За неке виђене Београђане знало се да су хомосексуалци, али то није сметало да буду признати и поштовани. Драгослав Срејовић, Јован Ћирилов...
Тај исти Јован Ћирилов доживео је на некој ТВ трибини да га једна женска естрадна будалетина испрозива због тога што довољно не подржава такозване "параде поноса". А њему је било јасно о чему се ради.

Јасно је и Београду. Јасно је и православним хришћанима.
Живи брате по своме, ако ти је то оријентација - твоја приватна ствар. А ли ако хоћеш да то користиш као маљ за убијање оно преостале традиционалне свести, ти си непријатељ. Ко то хоће да од хомосексуалаца направи непријатеље?
Вероватно исти они који хоће од Србије да направе безоблични шљунак. А ко им овде помаже, без обзира да ли је у власти притешњеној наредбама са са ове или оне стране, или само жели да му процвета празилук који вири оданде одакле не би требало да вири - није пријатељ свог народа.

Још једна поука из данашње литије - протеста против окупаторских намера шарене интернационале: Црква је заиста пре свега организам, а не институција.
Иако није било званичног организовања, било је довољно да проговори епископ који се баш не одликује мисионарским даром па да се прикључе великој поворци протеста и они који се иначе не слажу са његовим ставовима и изјавама.
Усред претеране памети - и нешто што не звучи претерано паметно али је изречено из срца, са свим пратећим манама, дочекано је као вода живота. Уопште као да је дошло време претеране памети и мишјег срца. Па где се срце покаже - то бива магнет.

Без праве организације Београђани су се прикупили. Било је свештенства и монаштва, али најмање из Београда. Они који нису данас дошли морају да размисле о томе да ли је прилично да одсуствују и следећи пут, ако за следећим протестом буде било потребе.

Човек који се пита за све и у Београду и у земљи Србији, вероватно ће искористити прилику да се покаже као геније који по ко зна који пут пресеца Гордијев чвор који је сам запетљао и отказаће скуп "из безбедносних разлога". Као да је све ово уопште било потребно, као да нијко није иначе могао да се досети да ће у можда претерано толерантном али ипак не љигавом Београду бити проблема кад се проблематични а често бахати ликови размиле ноћу по сплавовима, ресторанима и клубовима где ће се испоставити да нису сви Срби безмерно толерантни, па још кад попију мало...
Ако би се десиле неке гадне ствари - ко би био одговоран?

А те интернационалне геј активисте неко и држи у заблуди. Они вероватно немају појма да у Београду, симпатичној дестинацији за туристе, ипак нису добродошли са својом агресивном манифестацијом посебне сексуалности. Београд јесте метропола, али није ни Амстердам ни Берлин. Београд је намучена, много пута разарана престоница Србије.
А Србија је нешто што се изговара са поносом. Без параде.

Отац Ненад Илић


Па гејеви нису лишени лицемерства. Овамо су као против, а овамо уживају у плодовима тог активизма.

Ти можда мислиш да сви гејеви треба треба да свој сексуални живот ставе у јавну сферу и да непрекидно машу својом сексуалношћу, али очигледно не разумеш да постоје приватни људи, било да су геј, хетеро или нешто треће. У томе нема ништа лицемерно.
literatesa literatesa 05:24 16.08.2022

Re: Preterao

Fundamentalna stvar koju roditelji očekuju od svoje dece je produženje vrste tj. propagiranje gena.

Isuse bože, nemam riječi.
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:15 16.08.2022

Re: Preterao

Jaril
Брак је у нашој култури вековима профилисан као моногамна заједница одраслог мушкарца и одрасле жене са циљем стварања породице, значи не заједница два мушкарца, две жене, двоје деце, одраслог и детета, човека/жене и животиње, групе људи, групе људи и животиња,...

Међу људима је вековима било уврежено мишљење да се сунце окреће око земље. Како је "вековно уврежење" релевантно? Ваљда се гледа како сад, данас да се унапреди живот грађана.

Уосталом, данашњи брак је скроз различит од брака од пре само 100 година. Нпр. било је периода када је жена могла да наследи мужа само ако он није имао синове или браћу. Данас жена наслеђује бар део имовине независно од осталих сродника. То су два скроз различита концепта брака.

Ако се концепт брака мења кроз историју, зашто је онда баш сад - кад треба да се прошири (при чему је иронично да се зарад 'очувања брака' спречава развој те институције), зашто је баш сад промена постала проблем? Због мржње. Без икакве валидне аргументације. Због тврдоглавсти. Све се своди на став "е баш не дам". Као да ико икоме хоће било шта да одузме. Потпуна инфантилност хомофобије.

Суштина брака се није променила: моногамна заједница двоје одраслих (мушкарца и жене) у циљу стварања и подизања потомства. ”Геј брак” је оксиморон.

Наслеђивање не одређује суштину брака, али што се тога тиче, безбројни су примери удовица које су остајале на породичном огњишту, располагале породичним наследством и наставиле да подижу децу.

Већ сам написала да мислим да свим људима који нису у браку закон треба да омогући да именују једног ”животног партнера”, што може бити брат, сестра, сексуални партнер, пријатељ, небитно ко, који би имао права и обавезе које по закону има брачни парнер. То би геј паровима омогућило да живе у заједници која пружа имовинску и другу сигурност (али их истовремено чини и финансијски рањивијим у случају разлаза).

Ти инсистираш да се твоја заједница зове ”брак” и твој партнер ”муж”, а мени то личи на инфантилну завист и тврдоглавост јер по сваку цену хоћеш нешто што има неко други.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 06:29 16.08.2022

Re: Preterao

principessa_etrusca
Jaril
Данас пре подне сам од њега вајбером добила текст свештеника Ненада Илића који наводи неке аргументе против параде.


Има ли негде на нету? Ако имаш линк, био бих захвалан.

Извини, сада сам тек видела твоје питање у овом меланжу ЛГБТ, четника и партизана. Немам линк, дошло ми је као порука.

Још мало о нападу на Београд идиотском парадом.
Београд јесте свет. Космополитски често не по укусу великог дела Србије.

Београд није имао проблема са хомосексуализмом. За неке виђене Београђане знало се да су хомосексуалци, али то није сметало да буду признати и поштовани. Драгослав Срејовић, Јован Ћирилов...
Тај исти Јован Ћирилов доживео је на некој ТВ трибини да га једна женска естрадна будалетина испрозива због тога што довољно не подржава такозване "параде поноса". А њему је било јасно о чему се ради.

Јасно је и Београду. Јасно је и православним хришћанима.
Живи брате по своме, ако ти је то оријентација - твоја приватна ствар. А ли ако хоћеш да то користиш као маљ за убијање оно преостале традиционалне свести, ти си непријатељ. Ко то хоће да од хомосексуалаца направи непријатеље?
Вероватно исти они који хоће од Србије да направе безоблични шљунак. А ко им овде помаже, без обзира да ли је у власти притешњеној наредбама са са ове или оне стране, или само жели да му процвета празилук који вири оданде одакле не би требало да вири - није пријатељ свог народа.

Још једна поука из данашње литије - протеста против окупаторских намера шарене интернационале: Црква је заиста пре свега организам, а не институција.
Иако није било званичног организовања, било је довољно да проговори епископ који се баш не одликује мисионарским даром па да се прикључе великој поворци протеста и они који се иначе не слажу са његовим ставовима и изјавама.
Усред претеране памети - и нешто што не звучи претерано паметно али је изречено из срца, са свим пратећим манама, дочекано је као вода живота. Уопште као да је дошло време претеране памети и мишјег срца. Па где се срце покаже - то бива магнет.

Без праве организације Београђани су се прикупили. Било је свештенства и монаштва, али најмање из Београда. Они који нису данас дошли морају да размисле о томе да ли је прилично да одсуствују и следећи пут, ако за следећим протестом буде било потребе.

Човек који се пита за све и у Београду и у земљи Србији, вероватно ће искористити прилику да се покаже као геније који по ко зна који пут пресеца Гордијев чвор који је сам запетљао и отказаће скуп "из безбедносних разлога". Као да је све ово уопште било потребно, као да нијко није иначе могао да се досети да ће у можда претерано толерантном али ипак не љигавом Београду бити проблема кад се проблематични а често бахати ликови размиле ноћу по сплавовима, ресторанима и клубовима где ће се испоставити да нису сви Срби безмерно толерантни, па још кад попију мало...
Ако би се десиле неке гадне ствари - ко би био одговоран?

А те интернационалне геј активисте неко и држи у заблуди. Они вероватно немају појма да у Београду, симпатичној дестинацији за туристе, ипак нису добродошли са својом агресивном манифестацијом посебне сексуалности. Београд јесте метропола, али није ни Амстердам ни Берлин. Београд је намучена, много пута разарана престоница Србије.
А Србија је нешто што се изговара са поносом. Без параде.

Отац Ненад Илић


Па гејеви нису лишени лицемерства. Овамо су као против, а овамо уживају у плодовима тог активизма.

Ти можда мислиш да сви гејеви треба треба да свој сексуални живот ставе у јавну сферу и да непрекидно машу својом сексуалношћу, али очигледно не разумеш да постоје приватни људи, било да су геј, хетеро или нешто треће. У томе нема ништа лицемерно.


Kad ti pop pise o tome da zna da neko ko jeste i zivi kao gej nije zakinut u danasnjoj Srbiji. Znaci efendija koji je pet puta privilegovan u odnosu na populaciju o kojoj se ocituje i koji radi za organizaciju koja gaji ideologiju netrpeljivosti prema toj populaciji se citira kao relevantan drustveni sudija.
Efendija Prabaka Prase bi da Beograd ostane kasaba i to je sva pamet koju on nudi.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 06:37 16.08.2022

Re: Preterao


Ти инсистираш да се твоја заједница зове ”брак” и твој партнер ”муж”, а мени то личи на инфантилну завист и тврдоглавост јер по сваку цену хоћеш нешто што има неко други


Zovi to kako hoces ljudi hoce jednaka prava.

Ne postoji jedna bezvremena sustina braka. Posebno ne u sadasnjem obliku koji je istorijski gledano relativno mlada kategorija.

Dve osobe koje se u svojoj sestoj deceniji vencaju po tvojoj definiciji onda ne prave brak nego neki oksimoron.
benedykt benedykt 06:40 16.08.2022

Re: Preterao

srdjan.pajic


Ček, jel ovo isto ono stepenište na onoj spornoj fotografiji, sa Kalabom, Lepim Neškom i onom trećom koljačkom spodobom iz šume u pozi zečica iz Plejboja, a iza njih zadovoljno izlazi herr Hju Hafner, za šta su kolege bile uverene da se radilo o komunjarskoj fotomontaži?

Ali stvarno je bio hipster, ispred svog vremena, usput rizikovao tifus i neke venerične bolesti koje su prenosile dame kojima se ovaj stil odevanja sviđao, a posredstvom voluharica stalno nastanjenih u bradama.

Da, to je slikano na Oplencu i jedna je od originalnih slika na kojima avaj nikakvog Nemca nema, pošto ga nikada nije ni bilo. E sad, ako obratiš pažnju na onaj čuveni falsifikat videćeš da je rezolucija užasno loša, odnosno da je Nemac ubačen naknadno a da je pozadina iza njega namerno upravo radi sakrivanja montaže zacrnjena. Takođe ćeš primetiti da bi se sa obzirom na visine ove trojice koji su bili visoki od 185-190cm, taj isti Nemac trebao da ima najmanje 2.5m da bi onoliko virio iza njih, a na slici mu je npr kvaka na vratima koja je na negde 1.1m nešto malo ispod grudi, tj on kao da je istovremeno i džin a pri tome i patuljak. Imaš, ovu sliku upravo zato da bi uočio date stvari, odnosno drago mi je da si primetio odakle je…
Pošto smo na pravom putu, onda da pređemo na ovu anti-hipstersku ekipu koja nije terala modu iz budućnosti…

A kao prilog onome što vidiš na slici, ide i svedočenje američkog OSS kapetana, inače srpskog porekla, Eli Popovića o nečemu sličnom čemu je prisustvovao na svoje zaprepašćenje dok je bio u misiji kod Tita i partizana. Sve se to naravno poturilo posle pod tepih radi tih viših interesa…
Dakle kaže kapetan Eli Popović ovako o onome što je svojim očima video u novembru 1943…
Došao sam u jednu kuću i za stolom video kako sede dvojica ustaša i major Rukavina (Juraj Rukavina zvani Juco). Taj major Rukavina imao je na sebi nemačko odelo i gvozdeni krst. Ja sam onda (parizanskom) komesaru rekao… Nisam došao u Jugoslaviju da sedim i jedem sa krvopijama koje su ubijale srpski narod. Ja sam došao da se protiv njih borim…!??


Čisto pojašnjenja radi, to je isti onaj čuveni predratni ustaša, koji će do kraja rata dobiti čin pukovnika, Juco Rukavina za koga Đilas kaže da mu je prijatelj jer su se spajtali na robiji u Lepoglavi. Isti dakle Juco Rukavina koji je prijatelj i sa Hebrangom takođe ortaci sa robije, odnosno isti Juco Rukavina koji ispred Ustaškog pokreta još 1935. potpisuje u Lepoglavi sa KPJ (Moša Pijade) i VMRO, dobro poznatu rezoluciju o zajedničkom delovanju. Za one koji su zaboravili ustaše i VMRO su u oktobru 1934. ubili kralja, ali no dobro kapiram da je ovo sve kao ok. Mislim, pošto su ovo glatko obrijani protivnici hipsteraja, onda im treba oprostiti jer su to valjda prvi počeci bratstva i jedinstva…
benedykt benedykt 06:53 16.08.2022

Re: Preterao

Neues aus der Nachbarschaft

I filmovi se snimali a ne samo radio drame…

I onda su sve skenjali pa vise nije bilo filmova, serija i sampona.
Sarkazam na stranu, ovo je jos bilo zbog kredita iz WWI odn. oslobodilackih ratova protiv Osmanlija.

Nikakve to nema veze sa oslobodilačkim ratovima protivu Osmanlija, jer tada Amerika nije imala pojma da bilo kakva Srbija uopšte postoji, odnosno diplomatski odnosi su uspostavljeni tek krajem 19. veka. Realno rečeno, umesto što se ovde glupiramo već par nedelja u potpuno besmislenim pokušajima da se dokaže nedokazivo i to da su četnici JVuO bili kvislinzi, mogli smo da imamo vrlo lepu raspravu na temu kako i zašto je Draža izgubio podršku Engleza (ne toliko Amerikanaca) odnosno kako su je dobili Tito i partizani. To je npr jako zanimljiva tema, ali kao nebitno…
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:57 16.08.2022

Re: Preterao

Kad ti pop pise o tome da zna da neko ko jeste i zivi kao gej nije zakinut u danasnjoj Srbiji. Znaci efendija koji je pet puta privilegovan u odnosu na populaciju o kojoj se ocituje i koja radi za organizaciju koja gaji ideologiju netrpeljivosti prema toj populaciji se citira kao relevantan drustveni sudija.
Efendija Prabaka Prase bi da Beograd ostane kasaba i to je sva pamet koju on nudi.

Well spotted!
Мени је тај текст стигао јуче од геј пријатеља из Београда који га је проследио некој својој листи, претпостављам због тога што се макар делимично слаже са њим. Име Н.И. ми није значило ништа, али ме је зачудило да не пише из које је цркве, кад оно аутор је almost famous.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:01 16.08.2022

Re: Preterao

Dve osobe koje se u svojoj sestoj deceniji vencaju po tvojoj definiciji onda ne prave brak nego neki oksimoron.

Нисам сигурна, али ми се чини да за црквени брак постоји неко старосно ограничење.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:08 16.08.2022

Re: Preterao

benedykt
Neues aus der Nachbarschaft

I filmovi se snimali a ne samo radio drame…

I onda su sve skenjali pa vise nije bilo filmova, serija i sampona.
Sarkazam na stranu, ovo je jos bilo zbog kredita iz WWI odn. oslobodilackih ratova protiv Osmanlija.

Nikakve to nema veze sa oslobodilačkim ratovima protivu Osmanlija, jer tada Amerika nije imala pojma da bilo kakva Srbija uopšte postoji, odnosno diplomatski odnosi su uspostavljeni tek krajem 19. veka. Realno rečeno, umesto što se ovde glupiramo već par nedelja u potpuno besmislenim pokušajima da se dokaže nedokazivo i to da su četnici JVuO bili kvislinzi, mogli smo da imamo vrlo lepu raspravu na temu kako i zašto je Draža izgubio podršku Engleza (ne toliko Amerikanaca) odnosno kako su je dobili Tito i partizani. To je npr jako zanimljiva tema, ali kao nebitno…


Jasno je da je tada US preuzela preovladjujuci evropski diskurs prema Srbiji.

Slazem se da je ovo drugo pitanje zanimljivo. Kao i ono kako se Srbiji desilo da je na kraju veka oni koji su joj bili saveznici na pocetku istog veka gledaju onako kako su je tadasnji neprijatelji tada gledali.
predatortz predatortz 07:09 16.08.2022

Re: Preterao


Mihailović je već početkom septembra 1941. uputio delegaciju na sastanak sa generalom Nedićem radi dogovora o zajedničkoj borbi protiv partizana. Delegaciju su činili potpukovnik Miodrag Pavlović i major Aleksandar Mišić, sin vojvode Živojina Mišića.[27] Nedić je nakon sklapanja sporazuma odmah izdao novčanu pomoć, koju je delegacija ponela sa sobom. Nedić je potom odmah otišao kod komandanta Srbije, generala Hajnriha Dankelmana, s molbom da odobri legalizaciju Mihailovićevih četnika, što je Dankelman odmah prihvatio.


Iz Nedićeve izjave, sledi dalje:


Napomenuo sam da sam bio poslao oficira za vezu majora Olujića u štab kod Draže. Uskoro, posle toga, ne znam da li koncem septembra ili početkom oktobra, pozvao me je Dankelman jako ljut i pokazao mi sporazum napravljen između Tita Draže. Dankelman je rekao kako je Draža obmanuo i njega i mene i pitao me kako sam ja mogao garantovati da je Draža nacionalan i da ce se boriti protivu komunista, na osnovu čega je i legalizovao Dražu Mihailovića i njegove četnike, dajući im punu slobodu kretanja.

Posle saopštenja Dankelmana o tome da su Tito i Draža napravili sporazum, prekinuo sam svaku vezu sa Dražom. Tek negde u 1944. veza između mene i Draže ponovo je uspostavljena.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:11 16.08.2022

Re: Preterao

principessa_etrusca
Dve osobe koje se u svojoj sestoj deceniji vencaju po tvojoj definiciji onda ne prave brak nego neki oksimoron.

Нисам сигурна, али ми се чини да за црквени брак постоји неко старосно ограничење.

Moguce, ali sam mislio da pricamo o gradjanskom braku.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:22 16.08.2022

Re: Preterao

Moguce, ali sam mislio da pricamo o gradjanskom braku.

Да, о грађанском, а пре њега је постојао само црквени.
Btw, кад причамо о људима у годинама, разведоше се Мердок и Џери Хол.
benedykt benedykt 08:00 16.08.2022

Re: Preterao

Neues aus der Nachbarschaft


Jasno je da je tada US preuzela preovladjujuci evropski diskurs prema Srbiji.

Slazem se da je ovo drugo pitanje zanimljivo. Kao i ono kako se Srbiji desilo da je na kraju veka oni koji su joj bili saveznici na pocetku istog veka gledaju onako kako su je tadasnji neprijatelji tada gledali.

U tom trenutku 1943. se i dalje pretežno pitaju Englezi kada je prostor Jugoslavije u pitanju, odnosno Amerikanci su zaokupljeni drugim bigger fish to fry stvarima. Postoji dakle za tu odluku Čerčila više razloga, pa su tako u knjizi koju je napisao Christopher Catherwood, i to uz pomoć Williama Deakina tj čoveka koji je bio nepostedni svedok svega, pod naslovom Churchill and Tito: SOE, Bletchley Park and Supporting the Yugoslav Communists in World War II, oni i navedeni tj analizirani.

Pored te čuvene NKVD krtice u štabu SOE u Kairu koja je frizirala izveštaje sa terena, odnosno tog misterioznog Dražinog govora iz februara 1943. koga je Bejli po Mihailoviću maliciozno i pogrešno preneo, odnosno Meklejna koji piše izromansirane herojske epove u London jer veruje u ono što mu Tito i partizani govore tipa da imaju skoro pa četvrt miliona ljudi pod oružjem, postoji i još jedan razlog.
Naime, Čerčilu je zbog iskrcavanja u Italiju trebao neko ko ima snage tu u komšiluku i ko bi bio spreman više da gine, ne pitajući za cenu i žrtve a sve u cilju vezivanja nemačkih snaga. Izbor je pao na Tita čije su formacije bile jače u područjima gde je to trebalo, plus su Englezi naivno mislili da sve to ispeglaju kasnije kada se vatra ugasi tj da izbegnu da Jugoslavija potpadne u potpunosti u zonu nad kojom Staljin ima svoju šapu.

Lucidno sa njihove strane, jer kako nam prenese isti onaj Meklejn, Čerčil se cinično držao toga da neće Englezi živeti u Sovjetiji 2.0 ako do toga i dođe. Na kraju balade smo mi izvukli deblji kraj, a Čerčil i Englezi su posle čak hteli i da izvuku Dražu i daju mu rezidenciju i finansiranje, te da na taj način malo izvuku tu fleku sa prodajom JVuO i svime onime što su uradili…
softelectronics_e softelectronics_e 08:59 16.08.2022

Re: Preterao

Neues aus der Nachbarschaft

Ти инсистираш да се твоја заједница зове ”брак” и твој партнер ”муж”, а мени то личи на инфантилну завист и тврдоглавост јер по сваку цену хоћеш нешто што има неко други


Zovi to kako hoces ljudi hoce jednaka prava.

Ne postoji jedna bezvremena sustina braka. Posebno ne u sadasnjem obliku koji je istorijski gledano relativno mlada kategorija.

Dve osobe koje se u svojoj sestoj deceniji vencaju po tvojoj definiciji onda ne prave brak nego neki oksimoron.

Gluposti!
Za dve osobe ne znam, ali ako se žensko i muško venčaju, pod uslovom da su ljudi, a ne npr. majmuni, konji i slično, onda je to brak, pa imali i 99 godina.
literatesa literatesa 09:00 16.08.2022

Re: Preterao

Нисам сигурна, али ми се чини да за црквени брак постоји неко старосно ограничење.

Možda crkva spaja muškarca i ženu pred Bogom dok su plodni? Hm, samo žena npr do klimaksa? Ozbiljno, ne razumijem šta je starosno ograničenje.
literatesa literatesa 09:03 16.08.2022

Re: Preterao

Benedykt, sviđa mi se ono što si napisao o posjeti kinu u Zagrebu, i suknjama do koljena. Kući imam Dedijerove Dnevnike, ali, vidiš, samo sam ih prelistala, davno.
angie01 angie01 09:12 16.08.2022

Re: Preterao

А ли ако хоћеш да то користиш као маљ за убијање оно преостале традиционалне свести, ти си непријатељ. Ко то хоће да од хомосексуалаца направи непријатеље?


gospodebozesveti-kave tradicije,..po tradiciji zene treba da se pokorava muzu svojem, da cuti i trpi, manje je vredna i ne sme da glasa, dobije maljem po glavi-kada smo vec kod malja- ako se zaljubi u drugog, ...da ne nabrajam tradicije tipa svekrovog prava prve noci i slicne bljuvotine.

zasto pri tome laze da skup nije organizovan, dovozeni su ljudi iz svih krajeva, najavljivano i za sledeci put, kakvo spontano okupljanje Beogradjanja.

na skupu su se gejevi nazivali pogrdnim imenima, okarakterisani su kao izrodi, bolesnici uz urlikanje one mase dovedenih debila-ako to nije poziv na lov na vestice, ja ne znam sta je,...samo je falila ivanazigon da zalelece.

uostalom, sta me se tice sto neki mantijas misli, jos uvek zivim u sekularnoj drzavi, ovo vracanje u srednji vek je neprijateljsko, a ne obratno.

kako nisu organizovane litije zbog porasta femicida- ili je to prihvatljiv deo tradicije,...ili protiv zadruge i parove, je l im to agresivno nametanje kurvarluka, prostakluka i tuce ne ugrozava porodicne vrednosti, ono zvezde u Srbiji su tetovirani celavci bez skole i operisane plastificirane devojke koje se kresu pred kamerom u pauzama kada ne lupetaju gluposti,

kamgi litije za decu ulice, ili za lecenje bolesne dece, ako su ona navodno toliko vazna,...ili litije zbog popova pedofila silovatelja, je l oni ne ugrozavaju porodicne vrednosti- sem sto krse zakone na vise nivoa.

ili litije za osiromasene i ponizene gradjane, koji se listaju u najsiromasnije u Evropi.

predatortz predatortz 09:12 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
Нисам сигурна, али ми се чини да за црквени брак постоји неко старосно ограничење.

Možda crkva spaja muškarca i ženu pred Bogom samo dok su plodni? Hm, samo žena npr do klimaksa? Ozbiljno, ne razumijem šta je starosno ograničenje.


Da ne nagađate, crkva neće venčati mladoženju starijeg od 70 i mladu od 60 godina. Neće se venčati u crkvi ni par kojem je starosna razlika između supružnika veća od 15 godina.

No, ni ovo nije u kamen uklesano. Može se, preko parohijskog sveštenika, pisati molba episkopu da i brakovi koji imaju ta ograničenja budu odobreni, i kako kaže crkvena praksa uglavnom se tim molbama izlazi u susret i bivaju prihvaćene.
literatesa literatesa 09:16 16.08.2022

Re: Preterao

Da ne nagađate, crkva neće venčati mladoženju starijeg od 70 i mladu od 60 godina. Neće se venčati u crkvi ni par kojem je starosna razlika između supružnika veća od 15 godina.

Pretpostavila sam da je muškarac bolje prošao, onako po osjećaju, razmišljam, nemoguće da im je crkva nešto uskratila.. 70 god za muškarca nije starosno ograničenje nego povlaštenost u odnosu na ženinih 60 god.
literatesa literatesa 09:18 16.08.2022

Re: Preterao

I zamisli koliko je to suludo određivati kad ljude vjernike vjenčati u crkvi?
gedza.73 gedza.73 09:19 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
Нисам сигурна, али ми се чини да за црквени брак постоји неко старосно ограничење.

Možda crkva spaja muškarca i ženu pred Bogom samo dok su plodni? Hm, samo žena npr do klimaksa? Ozbiljno, ne razumijem šta je starosno ograničenje.

Verujem kako u mnogo takvih običaja se kriju krajnje praktični razlozi koji vremenom prerastu u dogme.
običaj je da nakon sahrane svi se umiju i operu ruke. Iz ove perspektive deluje potpuno normalno ali tada kada nije postojao vodovod je neko stajao pored bunara i iz posude posaipao svakog ponaosob. Zato što su tada poštovanje izražavali celivanjem pokojnika. A šta ako je pokojnik umro od neke zarazne bolesti?

Danas je medicina takva kakva jeste i lakše je proveriti sve faze trudnoće starije žene. kako je to moglo da se uradi pre dve hiljade godina?

Surovo deluje ali takvo je na žalost naše nasleđe. A i priroda nema baš puno samilosti.


angie01 angie01 09:19 16.08.2022

Re: Preterao

кад оно аутор је almost famous.


pa sad, ako je to taj efendija, nesto se ne uklapa u njegove uobicajene nastupe, u kojima ne deluje kao lazljivi zatucani manipulator, kao sto to ispada po ovom pismu koje si nakacila.
gedza.73 gedza.73 09:19 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
I zamisli koliko je to suludo određivati kad ljude vjernike vjenčati u crkvi?

Niko nikoga ne tera. Nije obavezno venčanje u crkvi.
predatortz predatortz 09:23 16.08.2022

Re: Preterao

gedza.73
literatesa
I zamisli koliko je to suludo određivati kad ljude vjernike vjenčati u crkvi?

Niko nikoga ne tera. Nije obavezno venčanje u crkvi.


I to, a rekoh da ni ta ograničenja nisu konačna. Piše se molba i uglavnom biva odobrena.

Kao i za državu, za crkvu je najveći prekršaj venčati osobe koje su u neponištenom braku sa drugom osobom, ili krvne srodnike.
Sveštenik za takav propust gubi službu.
literatesa literatesa 09:34 16.08.2022

Re: Preterao

Niko nikoga ne tera. Nije obavezno venčanje u crkvi.

Nisam ni rekla "moraju se vjenčati, ali ne mogu".

To je zakon u odnosu na konkretno plodnost? Ženinu do 60 i muškarčevu 70? I ok, razumijem da institucija koja živi od čovjeka apeluje na oplodnju..

Nisu se ljudi prije odlučivali vjenčavati u crkvi u poznim godinama pa ih bio red ispred crkve, neko se dosjetio: daj skinemo ove stare ljude Bogu s grbače, piši pravilo..


Ne tjera ih sigurno niko da u određenim godinama odluče crkveno se vjenčati, al im je onemogućeno od upravo crkve.
literatesa literatesa 09:35 16.08.2022

Re: Preterao

Piše se molba i uglavnom biva odobrena.

Ne bi me iznenadilo da se progledava kroz prste za 15 god razlike..
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:37 16.08.2022

Re: Preterao

angie01
кад оно аутор је almost famous.


pa sad, ako je to taj efendija, nesto se ne uklapa u njegove uobicajene nastupe, u kojima ne deluje kao lazljivi zatucani manipulator, kao sto to ispada po ovom pismu koje si nakacila.

Не знам за његове наступе, нити сам знала ко је он док Комшија не написа да је отац Баке Прасета. Аlmost famous је била алузија на сина.
Елем, изгуглах човека, свештеник у Амстердаму и први муж Оље Бећковић. Шта рећи, интересантно.
gedza.73 gedza.73 09:46 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
Nisu se ljudi prije odlučivali vjenčavati u crkvi u poznim godinama pa ih bio red ispred crkve, neko se dosjetio: daj skinemo ove stare ljude Bogu s grbače, piši pravilo..

Zar ti ne postavi Sveto pismo? Tamo piše
Poštuj oca i mater svoju da ti dobro bude i dugo poživiš na Zemlji.
A neko se dosetio da lapotom skida stare ljude sa svoje grbače. Pogača, med i malj.

Što je vrlo slično japanskom običaju Ubasute koji navodno potiče iz budističke tradicije.




gedza.73 gedza.73 09:47 16.08.2022

Re: Preterao

Kao i za državu, za crkvu je najveći prekršaj venčati osobe koje su u neponištenom braku sa drugom osobom

Saće Literatesa da se šlogira. Mislim kako crkva može da poništi crkveni brak. Muškarac tri puta, žena samo jednom.
predatortz predatortz 09:50 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
Piše se molba i uglavnom biva odobrena.

Ne bi me iznenadilo da se progledava kroz prste za 15 god razlike..


Nigde ne piše da to mora biti u korist muškarca, ako na to aludiraš.

Uostalom, ne znam čemu uzbuđenje oko nečega što te ničim ne obavezuje.
Ne moraš da sklapaš crkveni brak, ne moraš ni građanski, ništa od toga nije obavezno.
U vanbračnoj zajednici možeš da živiš sa kim ti srce ište.
Mi smo po tom pitanju prilično liberalno društvo.
Kod nas čak ni seks između krvnih srodnika nije kažnjiv ako je dobrovoljan i ako su obe strane saglasne, a jedna strana nije maloletnik ispod 14 godina.

Pa, ako je to dozvoljeno, sve ostale kombinacije za slobodan život u dvoje nisu problem.

A, verujem da onaj ko se bavi takvim kombinovanjem, da kažem nesvakodnevnim, nije preterano opterećen papirima, crkvenim ili državnim.
literatesa literatesa 09:53 16.08.2022

Re: Preterao

Ne moraš da sklapaš crkveni brak, ne moraš ni građanski, ništa od toga nije obavezno.

Izgleda jutros pričam francuski.

Ljudi žele sklopiti brak, crkva im ne dozvoljava. Zamisli moraš pisati pismo jer ti žena ima 61 god a ti 70, ne ti, Predatortz, tebi se to ne može desiti, mislim da ljudi u tim godinama ne moljakaju popove da se vjenčaju u crkvi..
benedykt benedykt 09:54 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
Benedykt, sviđa mi se ono što si napisao o posjeti kinu u Zagrebu, i suknjama do koljena. Kući imam Dedijerove Dnevnike, ali, vidiš, samo sam ih prelistala, davno.

Drago mi je da ti se sviđa, jer to je bila realnost takva kakva jeste zaista i bila, tj mala vinjetica iz “herojske epopeje” u kojoj drug Tita jaše na konju uzanom stazom planinskom. Dedijer je već imao toliki autoritet da mu se prosto moglo da kaže neke stvari koje su odskakale iz tog “herojskog” mita a da nema strah od posledica pošto je već u Americi, odnosno da ne mora da brine za cenzuru jer je prosto preveliko ime. Ne treba od bilo koje strane praviti niti svece niti monstrume, već ih treba uklopiti u realno vreme i prostor u kome su živeli.
Pitao isti taj Đilas što voli kratke suknje, svoju tetku Miku pred napad na Kolašin ako se ne varam, šta ona misli ko je bolji četnici ili partizani… A ona mu kaže… Sigurno je, vi se borite za pravednu stvar, ali ste neshvatljivo okrutni i krvoločni…

Draža je bio obaveštajac i vodio je rat mudro i lukavo, nije hteo da narod uludo gine zbog odmazde okupatora a da je istovremeno nanosio udare tako da oni pomažu Saveznicima, tipa diverzije na prugama i vozovima. Ona druga strana je imala taj boljševički zilotizam i okrutnost, tj verovali su kao mudžahedini da će postati šehidi ako izginu za pravu stvar. Pri tome su svesno koristili represalije okupatora da sebi obezbede novo ljudstvo, jer što reče komandant Sava, bez zapaljenog sela nema ni proletera (da se za pravu stvar bore).

Na kraju je a perfect storm splet okolnosti situaciju odveo tamo gde se ona završila, pa je drug Tita postao prvo Staljinov potrčko za područje Jugoslavije, a onda potom i shvatio da je bolje biti prvi u selu nego drugi u gradu. Odnosno da ukoliko si sam svoj Staljin, da možeš da piješ Čivas viski, pušiš Romeo i Julija kubanske tompuse, a da sa prsta pri tome šljašti dijamant veličine omanjeg letećeg tanjira…
literatesa literatesa 09:55 16.08.2022

Re: Preterao

A neko se dosetio da lapotom skida stare ljude sa svoje grbače. Pogača, med i malj.

Jedna od rijetkih situacija kada ja i pred podastrtim dokazima imam blokadu svijesti, ne dopire do mene da je to postojalo.
predatortz predatortz 09:56 16.08.2022

Re: Preterao

Predatortz, tebi se to ne može desiti, mislim da ljudi u tim godinama ne moljakaju popove da se vjenčaju u crkvi..


Realno, boli me patka da popove moljakam za bilo šta, pa i za to. Isto važi i za državu.

U hipotetičkoj situaciji, sve dok me neko ne juri zbog toga što živim sa tom ženom, nema frke, njihov papir mi ne treba.


literatesa literatesa 09:57 16.08.2022

Re: Preterao

Saće Literatesa da se šlogira. Mislim kako crkva može da poništi crkveni brak. Muškarac tri puta, žena samo jednom.

Ma da, sramotno. Kad se ta muška institucija progrebe, ispod nje ne ostaje ni crno ispod nokta, sramotno.
literatesa literatesa 09:58 16.08.2022

Re: Preterao

Realno, boli me patka da popove moljakam za bilo šta, pa i za to. Isto važi i za državu.

U hipotetičkoj situaciji, sve dok me neko ne juri zbog toga što živim sa tom ženom, nema frke, njihov papir mi ne treba.

Opet ti isto.

Dvoje ljudi želi da se vjenča crkveno i crkva im to u određenim godinama ne dozvoljava, samo ako napišu pismo i obrazlože crkvi što bi se oni pod stare dane vjenčali baš kod njih?
literatesa literatesa 10:00 16.08.2022

Re: Preterao

Drago mi je da ti se sviđa

:)

Javiću se kasnije, i ovo pišem u hodu, u letu. :)
predatortz predatortz 10:04 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
Realno, boli me patka da popove moljakam za bilo šta, pa i za to. Isto važi i za državu.

U hipotetičkoj situaciji, sve dok me neko ne juri zbog toga što živim sa tom ženom, nema frke, njihov papir mi ne treba.

Opet ti isto.

Dvoje ljudi želi da se vjenča crkveno i crkva im to u određenim godinama ne dozvoljava, samo ako napišu pismo i obrazloži crkvi što bi se oni pod stare dane venčali vaš kod njih?


Crkva je klub koji ima svoja pravila. Posmatraj to tako. Ti ne moraš da budeš član tog kluba, tako da te njegova pravila ničim ne ugrožavaju niti te na bilo šta obavezuju.

A sad, on ima 70, ona 65, vernici...
Onda prota kaže:
Ljudi, ima neko pravilo po kom ne mogu odmah da vas venčam zbog njenih godina.
Ali, pošto vladika može to da odobri, ja ću njemu napisati molbu, objasniti da ste vi iskreni vernici i uzorni parohijani i sve će da bude ok.

Eto!

Isto kao kad on ima 18 pa država rekla da je punoletan, a njoj fali par meseci, stomačić već raste, oni bi da se dete rodi u braku, pa mama i tata mlade daju saglasnost da ćera rodi kao poštena i udata žena, jer država traži taj papir.
benedykt benedykt 10:05 16.08.2022

Re: Preterao

angie01
кад оно аутор је almost famous.


pa sad, ako je to taj efendija, nesto se ne uklapa u njegove uobicajene nastupe, u kojima ne deluje kao lazljivi zatucani manipulator, kao sto to ispada po ovom pismu koje si nakacila.

Eh sad i ti Angie, pa ima i Baka Prasetine tatko the dušu valjda tj i kod njega postoji ta granica kao i kod tebe, posle koje on lupi šakom u astal i kaže ka-no vladika Danilo iz Gorskog Vijenca…

Bog vas kleo, pogani izrodi,
Što ce turska (tj tuđa) vjera (i gej parade) među nama?
Kuda ćete s kletvom prađedovskom…?!?

Samo je dakle pitanje praga osetljivosti i ništa drugo, odnosno taja von Baka Prase misli da ako pusti paradu eto sutra i onog dela gde će doći do sinhronizacije u stavovima sa tobom, zvane… Aaaa, pa na nas poštene strejtaše ste se namerili… E neć’mo tako Dino… Ne’ćmo tako vala moj Dino…
angie01 angie01 10:05 16.08.2022

Re: Preterao

Аlmost famous је била алузија на сина.


pa nije on nepoznat, on je reziser, izmedjuostalog, bio je cesto u medijima, napisao neke knjige, uglevnom, covek pametnije i pismenije govori od ovog manipultivno srocenog pisma u bejzik maniru,...tako da ne lici na njega.
angie01 angie01 10:08 16.08.2022

Re: Preterao

Eh sad i ti Angie,


rekoh i PE-do sada nije delovao kao neko ko je lazljiv i manipultivan, niti da podrzava tradicionalne porive srpskog sveta, je l te,..pa eto mu sina, koji sve sem toga,...pri cemu se covek mnogo pismenije izrazava,..da je ovo on srocio- bas bi me iznenadilo.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:14 16.08.2022

Re: Preterao

angie01
Аlmost famous је била алузија на сина.


pa nije on nepoznat, on je reziser, izmedjuostalog, bio je cesto u medijima, napisao neke knjige, uglevnom, covek pametnije i pismenije govori od ovog manipultivno srocenog pisma u bejzik maniru,...tako da ne lici na njega.


Ето, нисам знала. Али сам чула за Баку Прасе(та).
benedykt benedykt 10:16 16.08.2022

Re: Preterao

angie01
Eh sad i ti Angie,


rekoh i PE-do sada nije delovao kao neko ko je lazljiv i manipultivan, niti da podrzava tradicionalne porive srpskog sveta, je l te,..pa eto mu sina, koji sve sem toga,...pri cemu se covek mnogo pismenije izrazava,..da je ovo on srocio- bas bi me iznenadilo.

Dirnuli ga tamo gde je najtanji, tj sve što je moderno je meni elem jako drago, evo vidite kako sam ja savremen i liberalan, ali samo da vam kažem i ovo… A šta, nije vam jasno…?!? E biće vam jasno, biće… Jebaću vam majku majčinu, mrš džukele jedne dupetarske… Mrš…!?!*

* Autor komentara ne deli date pu-pu-pu ne-do-Bog-jok-ja stavove, a napisane pretnje i psovke su tu jedino karikiranja tuđih stavova radi…
literatesa literatesa 11:07 16.08.2022

Re: Preterao

pušiš Romeo i Julija kubanske tompuse

Hehe, kladi se da nisam znala. :)



literatesa literatesa 11:09 16.08.2022

Re: Preterao

a da sa prsta pri tome šljašti dijamant veličine omanjeg letećeg tanjira…

Kad si kod stila, sve je dobro na ovu rodnu&blagorodnu crkvenu temu dok se ne ispostavi da nosimo zlatne kajle oko vrata kao Rozy virtuelna influenserka.


gedza.73 gedza.73 11:11 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
Saće Literatesa da se šlogira. Mislim kako crkva može da poništi crkveni brak. Muškarac tri puta, žena samo jednom.

Ma da, sramotno. Kad se ta muška institucija progrebe, ispod nje ne ostaje ni crno ispod nokta, sramotno.

Nije baš tako. Više je biologija i opstanak rase. Opet ne verujem da su nekada mogli da vrše istraživanja ali
For instance, after observing the blood of men and women between the ages of 65 and 95, Nir Barzilai, director of the Institute for Aging Research at the Albert Einstein College of Medicine, found men's protein levels changed at higher rates than women's did. According to the study, men's protein levels experienced 600 significant changes, compared with 277 significant changes for women, indicating that "female biology seems to be more stable than men's," Barzilai said.

after the age of 65, men lose antibody-producing B cells in their blood—but women didn't experience the same loss.




literatesa literatesa 11:11 16.08.2022

Re: Preterao

Parrdon, duhovno rodnu i blagorodnu, ne da nam rodilo žito. :)
literatesa literatesa 11:14 16.08.2022

Re: Preterao

Više je biologija i opstanak rase.

Dobro, danas kad ljudi neplodnost uz doktore uspješno rješavaju, mislim, ne moraju kamenovati ženu i protjerati je iz sela ili dovesti đedu 4 mlade da ih oplodi, reforma crkve bi podrazumjevala i ljudima dozvoliti vjenčanje bez obzira na godine.
shmoo shmoo 11:16 16.08.2022

Re: Preterao

principessa_etrusca

Већ сам написала да мислим да свим људима који нису у браку закон треба да омогући да именују једног ”животног партнера”, што може бити брат, сестра, сексуални партнер, пријатељ, небитно ко, који би имао права и обавезе које по закону има брачни парнер.



Ово је одлична идеја, Принцезо.

И то кажем због сопственог искуства јер бринем о једној особи која осим мене нема никога више на овом свету, али ми при томе многобројне препреке, од оних административно-бирократских до оних свакодневних ситница које ту постоје, праве велике проблеме.

У овом мом случају се сада већ и касни са таквим решењем када би га и омогућили, али кажем ово због других који ће се суочавати све више са тим поготово што нам је популација у Србији све старија и старија у просеку гледано.

Milan Novković Milan Novković 11:17 16.08.2022

Re: Preterao

maksa83
Nama je, barem većini nas, Guča super a njima su opet to gej parade

Meanwhile u Guču:


Dok ovaj u sredinu pljunuti Iggy Pop iz mlađanih dana, na fotci što je Magični priložio na Fejsu pre neki dan u pričici o Davidu Bowiju (al ti si tviteraš, jbg (niko nije savršen) )

Ekskvizit (The Magični), a tu je i nadureni Miajlo Džeger (u the pričici) - taj Dejvid je baš bio u raljama života, ko da si ga onako finog i zbunjenog ubacio u neko ovlaš surovije vikingško pleme



literatesa literatesa 11:18 16.08.2022

Re: Preterao

Crkva je klub koji ima svoja pravila. Posmatraj to tako.

Ovo je sjajno. Posmatram odavno baš tako, i želim naglasiti šta si rekao.

Ti ne moraš da budeš član tog kluba, tako da te njegova pravila ničim ne ugrožavaju niti te na bilo šta obavezuju.

Hajde sad ponovo, šta si gore rekao?

Crkva je klub?

Pa ispod da taj klub svojim pravilima ne ugrožava koga? Samo geja u crkvi ili i onog kraj crkve?

Koliko je djelovanje crkve van Kluba?
predatortz predatortz 11:29 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
Crkva je klub koji ima svoja pravila. Posmatraj to tako.

Ovo je sjajno. Posmatram odavno baš tako, i želim naglasiti šta si rekao.

Ti ne moraš da budeš član tog kluba, tako da te njegova pravila ničim ne ugrožavaju niti te na bilo šta obavezuju.

Hajde sad ponovo, šta si gore rekao?

Crkva je klub?

Pa ispod da taj klub svojim pravilima ne ugrožava koga? Samo geja u crkvi ili i onog kraj crkve?

Koliko je djelovanje crkve van Kluba?


Otvaraš prostor za široku raspravu, pa i za to ko je tu fer a ko neiskren.

Vera se prihavata u paketu i vernik, ako to zaista jeste, živi po pravilima koja su taksativno nabrojana.

A ta pravila, između ostalog, kažu da je za Crkvu biti gej neprihvatljivo. Tačka! Ako se ti praviš da to pravilo ne postoji, ti nisi vernik, ti lažeš sebe i lažeš crkvu. Lažeš i Boga! Naročito ako ništa ne činiš, a ako si vernik obavezan si na to, da svoj greh prevaziđeš i iskreno se pokaješ zbog njega.
Jedno sa drugim, i vernik i peder, ne ide pod ruku.

Za razliku od našeg domaćina, ja pošteno kažem da nisam vernik u punom značenju te reči.
Zašto? Pa, baš zbog toga što ima nekih stvari koje crkva smatra za greh, a ja ih u sebi ne mogu da pobedim.
Ne, nisam peder.
Ali doza sujete, recimo... Kad me neko ispizdi, pa planem. To iskren vernik mora da prevaziđe, ili nije iskren vernik.
Tako ni naš domaćin ne može biti iskren vernik ako se ne bori protiv svog greha.
Jer, vera kaže da je to veliki greh.
Ne, za razliku od mene, domaćin bi da menja dogmu.
Ne može, jbga!
Uzmeš ili ostaviš, pravila su fer i jasna.
literatesa literatesa 11:34 16.08.2022

Re: Preterao

Otvaraš prostor za široku raspravu

Ne, mi smo sad tek na pravom tragu.
gedza.73 gedza.73 11:35 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
reforma crkve bi podrazumjevala i da ljudima dozvoli vjenčanje bez obzira na godine.

Može. A ujedno bi moglo vernicima da se omogući neograničen pristup interentu kako bi mogli tokom službe da prate sportske događaje ili igraju igrice. Religijske dogme nisu nešto što se menja na generacijskom nivou.

Ne treba zaboraviti da SPC, pored mnogo toga što joj se ima zameriti, je bila zajednica koja je ispaštala i bila proganjana tokom vekova zajedno sa srpskim narodom. Da je ona očuvala pismenost, kulturu i srpsku naciju (imajući u vidu šta se sve dešavalo srpskom narodu u istoriji).
Jel' savršena? Naravno da nije. naravno da ima mnogo vernika kojima se to ne sviđa i koji na svoj način osuđuju ono što se njima čini da je nemoralno i nehumano.

Tako je u svakoj zajednici. Glumac Goran Jevtić je osuđen i nalazi se u evidenciji pedofila. Određen deo glumačke zajednice mu je pre presude dao podršku (čak i na blogu su ga opravdavali). U obrnutoj situaciji sa istim argumentima su stali na stranu Milene Radulović u slučaju Mike Aleksića dok su neki treći branili Pahomija. Bilo bi interesantno videti rezultate preseka ko koga podržava a koga osuđuje u ova tri slučaja.

literatesa literatesa 12:01 16.08.2022

Re: Preterao

Može. A ujedno bi moglo vernicima da se omogući neograničen pristup interentu kako bi mogli tokom službe da prate sportske događaje ili igraju igrice. Religijske dogme nisu nešto što se menja na generacijskom nivou.

Nije sudar duhovnog i svjetovnog, ne, sudar duhovnog i mehanike, tako ja vidim ovo vaše tumačenje crkvenih zakona. I Predatortzov crkveni klub koji izađe na ulice i progoni one koji nisu platili članarinu, nose uniforme drugog kluba, ili šta?


Hoćeš reći da crkva radi na podizanju svijesti društva o potomstvu tako što muškarac može tri puta da se crkveno razvede a žena jednom? Ok, crkva otvara vrata muškarcu da oplodi nekoliko žena i puna kuća djece, ok, računamo i da će muškarac voditi računa o silnoj djeci sa nekoliko žena.

Crkva zagovara slobodu muškarca da oplodi što više žena radi produžetka vrste, vrste kojoj je Bog žrtvovao dijete bespolno začeto?
gedza.73 gedza.73 12:16 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
I Predatortzov crkveni klub koji izađe na ulice i progoni one koji nisu platili članarinu, nose uniforme drugog kluba, ili šta?

Predator to nije rekao, čak je takvo ponašanje osudio.
Hoćeš reći

Hoću reći da sam ponekad poprilično oštar u diskusijama kako sa sveštenicima tako i sa vernicima. I hoću reći da je nekada kad su mamuti, sabljozubi tigrovi, hladnoća i bolesti vladali jedini način da se izboriš sa prirodom i nastaviš vrstu bio taj. Sad su ljudi našli načina da se sami ubijaju, imaju izbor pa neka rade šta hoće. Neko se vakciniše, neko neće, neko se drogira, neko juri žene (što je u ovo vreme feminističkih crkvi i dogmatizma te vrste postao esktremno opasan sport... pun adrenalina doduše )

Opet s druge strane žene se poštuju u hrišćanskoj tradiciji i nije mesto sveca isključivo rezervisano za muškarce. Čak bi se moglo reći da u odnosu na neka nama bliža vremena su žene bile daleko jednakije sa muškarcima u tim prvim hrišćanskim godinama. A da su neke žene bile poprilično krvoločne

Библијска прича а Саломином плесу пред Иродом са главом Јована Крститеља на сребрној тацни била је честа инспирација бројних средњовековних хришћанских уметника. На њиговим делима је приказивана као оличење ласкаве жене, заводнице и манипулаторке. Овај мотив назван као „плес седам велова“ био је често приказиван у музици, позоришту и балету као и у књижевним делима. Чувени ренесансни и барокни сликари, међу којима Андреа Соларис, Лука Кранах Старији, Титан, Гвидо Рени и Каравађо осликавали су Саломе, најчешће док плеше или држи главу на послужавнику

Eržebet Batori je bila mađarska grofica. Ona je jedna od najpoznatijih serijskih ubica i vampirista u istoriji. Optužena je zajedno sa 4 saučesnice za mučenje i smrt od 300 do 2.000 devojaka (u zavisnosti od izvora).

Mislila je da bi, ako se bude kupala u krvi lepih, mladih devojaka ili čak pila njihovu krv, mogla postati lepša nego ikad. Eržebet je pozivala mlade, najčešće nevine, devojke u svoj zamak, surovo ih mučila, pila im krv, a zatim ih ubijala.

Posle nekog vremena shvatila je da krv seljačkih devojaka nema efekta na njenu kožu. Zaključila je da joj treba kvalitetnija krv i 1609. je otvorila akademiju u svom zamku. Tu su imućniji roditelji iz svih predela slali svoju decu kako bi se učili plemićkim manirima. Eržebet je mučila žrtve makazama, iglama, užarenim gvožđem i kocima.
literatesa literatesa 12:49 16.08.2022

Re: Preterao

Predator to nije rekao, čak štaviše je takvo ponašanje osudio.

Predatorz je perfektno reklo bi se u neznanju definisao problem, postavio na sto pred nas,

1) Klub ima zakone za članove

2) koliko je djelovanje Kluba van zidova


Da, spomenuo je i vjeru, ali mi nismo pričali o tome da u Iranu sve smrtne kazne žena izvrše na osnovu iste presude "pokušale ubiti muža", i u Iranu su poštuju vjerski zakoni, ili?, pričali smo zašto postoji starosna granica crkvenog vjenčanja, muškarac 70 god i žena mlađa od njega 10 god.

I Predatortz je tad rekao: postoji zakoni i kome se ne sviđa kud koji mili moji, dalje, pošto su crkveni zakoni vidjeli smo u dva primjera na strani muškarca i diskriminirajuće na štetu žene, da li to znači: ako se ženi ne sviđa crkveni zakon, ne mora ni ići u crkvu? I ok, ne mora, ali te muške govnarije su prožele cijeli život žena, i van Kluba.

Opet s druge strane žene se poštuju u hrišćanskoj tradiciji i nije mesto sveca isključivo rezervisano za muškarce.

Ma daj, misliš na crkvenu slatkorječivost?
angie01 angie01 12:53 16.08.2022

Re: Preterao

Za razliku od našeg domaćina, ja pošteno kažem da nisam vernik u punom značenju te reči.




pa brate, nevidjeno,..pri cemu si vec i objasnio u cemu je trik, kao kod svih takvih kao ti vernika.

Tako ni naš domaćin ne može biti iskren vernik ako se ne bori protiv svog greha.


mislis, ne moze biti vernik zbog tumacenja crkvenih sluzbenika, koji btw ne da krse dogmu, kako ti veru naziva, i na sta je svedena u novokomponovanom srbskom verovanju, nego cine i kriminalne radnje koje se kose i za zakonom svetovnog nivoa.

kako nakaradno i bolesno.
predatortz predatortz 12:54 16.08.2022

Re: Preterao

Predatorz je perfektno reklo bi se u neznanju definisao problem,


ne znam koje tebe sestro vaške jedu, ali bori se sa svojim demonima bez previše uplitanja mene.

Za tebe su tvoji stavovi neprikosnoveno znanje, tuđi su u neznanju, a to već nije dobar početak emancipovane rasprave.
predatortz predatortz 12:58 16.08.2022

Re: Preterao

pa brate, nevidjeno,..pri cemu si vec i objasnio u cemu je trik, kao kod svih takvih kao ti vernika.


ako može prevod na srpski, bio bih zahvalan.


mislis, ne moze biti vernik zbog tumacenja crkvenih sluzbenika, koji btw ne da krse dogmu,


ni ti službenici nisu iskreni vernici. da jesu, ne bi činili to što čine. gde si videla da ih ja branim ili zastupam?

nego cine i kriminalne radnje koje se kose i za zakonom svetovnog nivoa.

za to postoje institucije, pa neka se bave svojim poslom.

ja niti imam ingerencije, niti se osećam pozvanim da hapsim, tužim i sudim.


literatesa literatesa 12:59 16.08.2022

Re: Preterao

ne znam koje tebe sestro vaške jedu, ali bori se sa svojim demonima bez previše uplitanja mene.

Za tebe su tvoji stavovi neprikosnoveno znanje, tuđi su u neznanju, a to već nije dobar početak emancipovane rasprave.

Ti se upleo u razgovor i zapleo kao pile u kučinu.

Moji demoni su pod kontrolom, sve dok ne pozivaju u boj za crkvu, ili?
predatortz predatortz 13:01 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
ne znam koje tebe sestro vaške jedu, ali bori se sa svojim demonima bez previše uplitanja mene.

Za tebe su tvoji stavovi neprikosnoveno znanje, tuđi su u neznanju, a to već nije dobar početak emancipovane rasprave.

Ti se upleo u razgovor i zapleo kao pile u kučinu.

Moji demoni su pod kontrolom, sve dok ne pozivaju u boj za crkvu, ili?


pa, ko hoće da te mobiliše?
shmoo shmoo 13:04 16.08.2022

Re: Preterao

gedza.73

čak štaviše



Превише се дружиш са босоногом контесом Литератесом што врло негативно утиче на твоје језичке способности.

Ја знам да њена синтакса изазива врло бурне брејнстормове, али то не сме бити разлог да се препустимо томе.

Или чак или штавише.

Мојне оба заједно и у исто време.

angie01 angie01 13:04 16.08.2022

Re: Preterao

Dirnuli ga tamo

ako moze samo da objasnic, sta ovo znaci i zasto si uopste napisao.

...da je bilo duze, verovatno bih samo preskocila...al eto...
literatesa literatesa 13:09 16.08.2022

Re: Preterao

pa, ko hoće da te mobiliše?

Tebe će lako, ali nemoj misliti da vas se neko boji.
literatesa literatesa 13:11 16.08.2022

Re: Preterao

Превише се дружиш са босоногом контесом Литератесом што врло негативно утиче на твоје језичке способности.

Taso, ti si brabonjak, džaba pismenost.

A za onu pričicu da ženu ne možeš silovati ako to ona neće u civilizovanom svijetu prošao bi kao bosonog po trnju.

Tek kad ne koristim skriptu shvatim koliko je dragocjena.
angie01 angie01 13:12 16.08.2022

Re: Preterao

ni ti službenici nisu iskreni vernici. da jesu, ne bi činili to što čine. gde si videla da ih ja branim ili zastupam?


pa covece boziji-ups:), ti ovu i ovakvu spc poglasavas stozerm srBstva, samo jer duva u tvoju tikvu, jednako je retrogradna i zato i sluzi, da odradjuje posao, a ne da siri veru i brine o svom narodu,..ti rece kako si malo trudan,..pa nema toga na svetu ovozemlajskom, nego se to zove zloupotreba i licemerje.
predatortz predatortz 13:12 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
pa, ko hoće da te mobiliše?

Tebe će lako, ali nemoj misliti da vas se neko boji.


sigurna si u ovo što pričaš? mislim, u pogledu mene...
ko se koga boji, to me ne zanima u ovom kontekstu, osim što mirne savesti mogu da izjavim da niko nema ni jedan razlog da se boji mene.
predatortz predatortz 13:14 16.08.2022

Re: Preterao

angie01
ni ti službenici nisu iskreni vernici. da jesu, ne bi činili to što čine. gde si videla da ih ja branim ili zastupam?


pa covece boziji-ups:), ti ovu i ovakvu cps poglasavas stozerm srBstva, samo jer duva u tvoju tikvu, jednako je retrogradna i zato i sluzi, da odradjuje posao, a ne da siri veru i brine o svom narodu,..ti rece kako si malo trudan,..pa nema toga na svetu ovozemlajskom, nego se to zove zloupotreba i licemerje.


taman da je ovo što si napisala tačno, ko tebi daje za pravo da meni određuješ zbog čega ću da imam osećaj privrženosti crkvi?

tvoje pravo da to osporavaš je ravno mom da tebe uterujem u crkvu. dakle, ne postoji!
angie01 angie01 13:24 16.08.2022

Re: Preterao


taman da je ovo što si napisala tačno, ko tebi daje za pravo da meni određuješ zbog čega ću da imam osećaj privrženosti crkvi?


samo pokazujem o cemu se tu radi, nista drugo- prljavo i licmerno...banda.
gedza.73 gedza.73 13:36 16.08.2022

Re: Preterao

shmoo
Или чак или штавише.

Мојне оба заједно и у исто време.

'fala Taso. Moja greška. Biće ispravljeno.
benedykt benedykt 15:31 16.08.2022

Re: Preterao

angie01
Dirnuli ga tamo

ako moze samo da objasnic, sta ovo znaci i zasto si uopste napisao.

...da je bilo duze, verovatno bih samo preskocila...al eto...

Mmdaaa taj komentar mi je bio baš onako nerazumljiv, skoro k’o da je herr Heidegger opisivao die Zeit als möglichen Horizont eines Seinsverständnisses hin.
Elem, dirnulo čoveka, kao kada nekog pogodi pesma Ramo, Ramo, druže moj od Muharema Serbezovskog, pa suza suzu stiže koliko ga emocije ophrvaju. E vidiš i tatka von Baka Prasetine je priča sa gej paradom dirnula u najtanju žicu, pa su onda proradile emocije samo drugačijeg karaktera. U prevodu, ti si draw a red line tj rekla sebi… E malo ste ga sada preterali… na koti ugroziste nas strejtaše sa tim polno neodređenim kategorijama tj polnim samo-određenjem dece u osnovnoj školi, a gosn popa je opet to uradio već u trenutku zvanom… A vi bi malo da pravite gej parade…?!! E pa neće da može pogani izrodi…!!?? Sve je dakle pitanje praga osetljivosti, tj kada koga pogodi emocija…
U to ime, ladies and gentlemen one and only Muharem featuring U2… Sad ga lomi… Mogu i čaše od kristala…

Pesma nas je tešila
sudba nam se smešila
ali vihor sudbe zle
od mene ga odvedeeee…!!?

Jaril Jaril 15:56 16.08.2022

Re: Preterao

На основу резултата који не да нису конгуентни са оним што се сада обелодањује у УК, већ су дијаметрално супротни.


А што ово радиш? Мислим, знам ја да је мржња јача од разума, али одакле теби оволика мржња?

Студије се не обарају тиме што су се појавиле супротне студије. Него тиме што се или нађе грешка у методологији или се понови, пожељно од друге групе истраживача, па ако се добију различити резултати онда се иде у нова понављања и ако се стално добијају другачији резултати од изворне студије, сматра се да је студија оспорена.

Ако имаш два корпуса студија које говоре супротно, а све студије су потврђене, онда се не рачуна да су оборене, него се трага за варијаблама које методологија свих тих студија не види.

Кад будем имао времена проћи ћу случај ове клинике. А из чланка који си окачила (признајем, само сам га прелетео) види се да је УК потпуно одлепила. Једно питање: ако су интернет инфлуенсери утицали на то да се особа подвргне терапији у пубертету, како су утврдили да инфлуенсери нису утицали на то да иступи као жртва лоше медицинске праксе?

Да ли ми у потпуности знамо причу ове особе која је у детранзицији? Овај чланак само говори колико је трансфобија узела маха у УК. Треба ти много јачи чланак као аргумент за трансфобију.
shmoo shmoo 16:38 16.08.2022

Re: Preterao

gedza.73
shmoo
Или чак или штавише.

Мојне оба заједно и у исто време.

'fala Taso. Moja greška. Biće ispravljeno.



Извини.

Мислим, јесам у праву за то што ти рекох, не може и једно и друго истовремено, али знаш и сам да ти не бих ја то никада рекао у некој другој прилици.

Него сам морао мало да преконосирам босоногој контеси Литаратеси због њене апсолутно неразумљиве комуникације, и синтаксички и семантички гледано, са много учитавања онога што нико није ни рекао на Блогу Б92, комуникације која у ствари прати њена унутрашња преживљавања не узимајући уопште у обзир саговорника.

Па тако онда једино она разуме саму себе и шта је рекла.

Па се онда још и наљути на саговорника када ни саму себе ич не разуме, па почне да дели увреде на све стране саговорницима.

Занимљива лингвистичка појава на Блогу Б92.

shmoo shmoo 16:41 16.08.2022

Re: Preterao

literatesa
Превише се дружиш са босоногом контесом Литератесом што врло негативно утиче на твоје језичке способности.

Taso, ti si brabonjak, džaba pismenost.





Покварила ти се скрипта!


A za onu pričicu da ženu ne možeš silovati ako to ona neće u civilizovanom svijetu prošao bi kao bosonog po trnju.



Нисам то рекао ја него је то рекао Коџа Милош Обреновић. У првој половини 19. века.


Tek kad ne koristim skriptu shvatim koliko je dragocjena.



Па кад ти се тако често квари та скрипта.

Жали се произвођачу. Ваљда је још увек под гаранцијом, па да не платиш много поправку.

gvozden1 gvozden1 16:51 16.08.2022

Re: Preterao

Dvoje ljudi želi da se vjenča crkveno i crkva im to u određenim godinama ne dozvoljava,

Jebote al si uporna, a logike nema.

Evo, i ja želim da radim u Guglu, a Gugl mi ne dozvoljava.

Žele da urade nešto u instituciji koja to ne dozvoljava!

Pa neka žele dokle hoće, niko im ne brani da žele.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana