Društvo

Hrvatska, nevolje u raju

aleksandarkarisik RSS / 25.08.2022. u 17:15

e309401769f4d992f63ecb89323988f2.jpg

Nadomak Zagreba, prema naplatnoj rampi Lučko automobilu novosadskih tablica iznenada se od nazad približilo vozilo sa ZG registracijom. Skoro im se potpuno „zabio" sa stražnje strane, trubio i amblendovao. Vozač iz Novog Sada se sklonio u zaustavnu traku. Međutim, auto ZG tablica ih je u stopu pratio. Sve se dešava pri brzini od 130km/h.

Vozač sa NS tablicama pokušava da ih se otarasi, prelazi ponovo u srednju traku. Automobil sa ZG tablicama prelazi u spoljnu traku, vozi neko vreme uporedo sa, neću pogrešiti ako kažem, napadnutim vozilom. Dva rabijatna lika gestikuliraju iz zagrebačkog automobila, pokazivanja da stane, srednjeg prsta uz razne druge preteće gestove. Zatim napadači ubrzavaju i u nekoliko navrata uleću ispred novosadskog automobila u pokušaju da mu prepreče put. Novosadski automobil uspeva da izbegne sudar ili zaustavljanje. Sve traje predugih deset, petnaest minuta dok se nisu približili naplatnoj rampi i kad su konačno počeli da se pojavljuju drugi automobili. Automobil zagrebačkih tablica dao je gas i nestao. Putnici u NS automobilu nisu reč progovorili sat vremena.

U automobilu ZG tablica su se nalazila dva oblika života koji bi bili uvreda za bilo koji najogavniji predmet poređenja.

U automobilu novosadskih tablica nalazili su se četvorogodišnja devojčica, žena u šestom mesecu trudnoće i njihov otac i muž.

Ovaj tekst sam počeo da pišem na Korčuli. Da ne bude zabune. I opet ću ići tamo ili u Istru na primer, kad god budem mogao. Za ljude koji su ono doživeli, ne znam. Za Zagreb me isto vežu samo lepe uspomene i dobri ljudi koje tamo poznajem. Dok sam pisao, moram da kažem da sam osećao izvesnu nelagodu svaki put kad sam uz ova dva oblika života pisao „ZG" i „zagrebački". A znam da će još veću nelagodu osetiti mnogi iz tog predivnog grada koji ovo pročitaju. Ne moram više da trošim reči na opis gnusobe i sve implikacije pomenutog događaja. Pametnom dosta.


Cilj ovog teksta nije da se pridruži aktuelnoj kampanji „Ko je Srbin i srpskoga roda,I od srpske krvi i kolena, a oš'o na letovanje u Hrvatsku:Ne imao od srca poroda,..". Niti širenju mržnje. Naprotiv. Samo bih da skrenem pažnju na neke stvari a kojih bi ste drage komšije i susedi trebalo da budete svesni - ko dolazi iz Srbije u Hrvatsku da letuje:

- Dolaze oni kojima je savest mirna. Koji nisu dolazili u Hrvatsku sa vojnim knjižicama nego sa pasošima.

- Dolaze oni koji su protestvovali protiv Miloševića i rata (sada već i njihova deca), izbegavali da budu mobilisani za šta je u pojedinim momentima trebalo više hrabrosti nego otići u rat.

- Dolaze oni koji imaju pameti i integriteta da ne nasedaju na propagande. Koji umeju da se izdignu iznad mržnje. Koji umeju da personalizuju nepočinstva bilo čija i ne poistovete ih sa čitavim narodima.Ni drugim ni svojim.

- Dolaze oni kojima je jača želja za duhom i estetikom koja ide uz letovanje u Hrvatskoj od uvreda i pretnji kojima mogu biti izloženi u Srbiji.

- Dolaze oni koji mlade iz Hrvatske kada ovde dođu, ukoliko treba, upute, pomognu im, uplate im sa svog telefona parking da ne moraju oni iz rominga, kao što je uradio moj komšija. Koji će im se naći u ne daj Bože nevolji.

U Srbiji sam inače „izdajnik", „strani plaćenik", „autošovinista", nedavno baš čestito počašćen jer sam napisao koliko i zbog čega volim da letujem u Hrvatskoj. Imam puno pravo da napišem i objavim ovaj tekst. Pošto poznajem ljude koji su onako gadno maltretirani još više osećam i obavezu. Radi se o čestitim, obrazovanim i predobrim ljudima.

1f96740eff7f273ebe94da7e80d7ff35.jpg 

Znate, dolazim u Hrvatsku i poslom i za dušu jako dugo. Mogao bih minimum roman da napišem o dobroti na koju sam nailazio. I jesam pisao o tome koji put. I od 2000. političari se više trude da se odnosi među nama ne poprave nego da se poprave. Razni nacionalistički ološi svojski rade na tome da otrov mržnje nesmetano struji među nama. I uprkos tome, čestiti ljudi nađu način da komuniciraju, druže se, poštuju. Jako bih voleo da pišem samo o Marjanu, Mare, Anti, Marijani, Vesni sa Korčule, Mileni iz Rovinja, Vesni i Petru iz Omiša i još baš mnogima koji su me druženjem oplemenili, čiju sam dobrotu osetio.

Ovaj događaj je metafora težine gradnje i lakoće rušenja. I kako najčešće stradaju ili bivaju ugroženi oni zbog kojih nikome dlaka s glave nije falila. „Što sto pametnih napravi jedan glup (u ovom slučaju dva) sruši". Nisu srušili, hvala Bogu. Ali jako je teško mostove praviti i lako ih je rušiti.
Dakle, vama tamo iz Srbije dolaze najčešće dobri ljudi, čista srca. I još neki*. zbog navedenog zaslužuju i posebno poštovanje. Koje niko niti očekuje niti ko traži. Samo da budete otvoreni i dobri i gostoprimljivi kakvi u većini jeste. I da malo više pripazite na onakav nesoj kao što su ona dva oblika života u automobilu zagrebačkih registracija.


* Ljudi o kojima govorim, su oni koji su prvi stisli petlju i počeli da dolaze. I ogromna je većina takvih. Svestan sam da su tokom godina uz njih počeli da se švercuju i koji tajkun, mafijaš sa poslovnim vezama sa kolegama u Hrvatskoj, estradna zvezda i slično. Ali njih nećete sresti u porodičnom automobilu, oni su na jahtama, preleću vam preko glava privatnim avionima. Ako ih i sretnu, likovi kao ova dvojca opisanih, pravili bi se mrtvi jer će takvi biti u društvu hrvatskih kolega po načinu privređivanja. Znam slučaj.

 

Tagovi



Komentari (634)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vcucko vcucko 18:25 26.08.2022

Re: filot mit lila frik.....

literatesa literatesa 20:36 26.08.2022

Re: Trnoružica doktorica

Reko bi čovjek, nemoš' dočekat da krenu bombe.
Koji ti je, koja psihoza je u pitanju?!

Kako mi promače ovako budalast zaključak, pa nisam ja ti Vcucko da se radujem izgibiji ukrajinskog naroda jer niko ne smije ni postaviti pitanje ruskog nuklearnog naoružanja s kojim zveckaju od početka invazije.

Kakva je kod tebe psihoza već mjesecima?
softelectronics_e softelectronics_e 06:04 27.08.2022

Re: Trnoružica doktorica

predatortz


Ма босонога контеса Литератеса из Тузле говори


Slušajte vi, Banjalučani i prigradski seljaci sa Čuke, ne mešajte nas Tuzlake u vaša nadjebavanja!

Za vreme dragog (im) druga Tite, nisam ni znao da u Tuzli žive i Srbi.
Samo se Turci pominjali.
softelectronics_e softelectronics_e 06:09 27.08.2022

Re: Trnoružica doktorica

shmoo
solo
Него шта сам.

Преко мојих веза у Патријаршији.

Знам, знам да не шарају.

Рекла ми браћа црнци.


Nego debeli kako ono ide luka u Albaniji 3 slova,vodoravno?




Не знам за Албанију, али знам за град у Италији, три слова.

Трс'.

Оданде смо довозили робу на Зелени венац у она сретна времена црвеног пасоша Титославије.






Bile neke demonstracije u eri Tršćanske krize.
Pentra se grupa Kameničkom ka Zelenjaku i viču - Trst je naš.
U grupi moj stric i njegova ekipa sa posla.
Kod njih radio jedan Italijan.
Viče samo tako.
Kada su se uspentrali i naređena pauza - kaže njemu stric.
Jebote, Trst je tvoj kako god okreneš.
Colin_bgd Colin_bgd 08:40 26.08.2022

Polupaces Auta, a Mozda i Ljude...

Ono sto patrijote, naravno, precutkuju je da se ta dva hrvatska morona sa autoputa u Hrvatskoj ne samo jako dobro razumeju, vec vrlo cesto i aktivno druze i saradjuju u "biznisu" sa svojim srpskim pandanima, i da nemaju nikakav problem oko srpsko-hrvatskog ratno-genocidnog "nasledja"...

Tako da je ceo ovaj lament patrijota nad srpskim zrtvama i zgrazavanje nad hrvatskim ponasanjem apsolutno lazan, tj. samo jedan veliki bullshit. Srpski i hrvatski sljam, naravno, vrlo lepo saradjuje (i ovako, a i po sluzbenoj duznosti), a deo raje kome je zapao nesto manji IQ moze ovde da se nad Hrvatima principijelno junaci do sutra, ispadaju jos gluplje nego sto ih je priroda nesebicno darivala...
predatortz predatortz 08:45 26.08.2022

Re: Polupaces Auta, a Mozda i Ljude...

Ono sto patrijote, naravno, precutkuju je da se ta dva hrvatska morona sa autoputa u Hrvatskoj ne samo jako dobro razumeju, vec vrlo cesto i aktivno druze i saradjuju


Naravno! Evo, ja kad god vidim hrvatske tablice na autoputu zalećem se u taj automobil ne žaleći da u toj borbi dam i svoj život!
Automobile hrvatskih tablica lupam, grebem farbu ključem, lomim retrovizore, bušim gume, brave umažem fekalijama, a na retrovizor kačim preteće poruke.

I pune su novine o svakodnevnom takvom ponašanju srpskih patriJota, naročito ovde u Beogradu.

Ajde, ne serri!
Colin_bgd Colin_bgd 08:48 26.08.2022

Re: Polupaces Auta, a Mozda i Ljude...

predatortz
Ono sto patrijote, naravno, precutkuju je da se ta dva hrvatska morona sa autoputa u Hrvatskoj ne samo jako dobro razumeju, vec vrlo cesto i aktivno druze i saradjuju


Naravno! Evo, ja kad god vidim hrvatske tablice na autoputu zalećem se u taj automobil ne žaleći da u toj borbi dam i svoj život!
Automobile hrvatskih tablica lupam, grebem farbu ključem, lomim retrovizore, bušim gume, brave umažem fekalijama, a na retrovizor kačim preteće poruke.

I pune su novine o svakodnevnom takvom ponašanju srpskih patriJota, naročito ovde u Beogradu.

Ajde, ne serri!

Uz svo duzno postovanje, ali ti sustinski nisi patrijota, ti si samo parcijalno informisan...
shmoo shmoo 08:50 26.08.2022

Re: Polupaces Auta, a Mozda i Ljude...

Colin_bgd
Ono sto patrijote, naravno, precutkuju je da se ta dva hrvatska morona sa autoputa u Hrvatskoj ne samo jako dobro razumeju, vec vrlo cesto i aktivno druze i saradjuju u "biznisu" sa svojim srpskim pandanima, i da nemaju nikakav problem oko srpsko-hrvatskog ratno-genocidnog "nasledja"...

Tako da je ceo ovaj lament patrijota nad srpskim zrtvama i zgrazavanje nad hrvatskim ponasanjem apsolutno lazan, tj. samo jedan veliki bullshit. Srpski i hrvatski sljam, naravno, vrlo lepo saradjuje (i ovako, a i po sluzbenoj duznosti), a deo raje kome je zapao nesto manji IQ moze ovde da se nad Hrvatima principijelno junaci do sutra, ispadaju jos gluplje nego sto ih je priroda nesebicno darivala...




Их, бре, Колине, сад ћеш ти да нам откриваш рупу на саксији!

Мојне, брате, превише себе уздижеш, а потцењујеш своје саговорнике.

Сујета те уби.






Colin_bgd Colin_bgd 08:57 26.08.2022

Re: Polupaces Auta, a Mozda i Ljude...

shmoo
Colin_bgd
Ono sto patrijote, naravno, precutkuju je da se ta dva hrvatska morona sa autoputa u Hrvatskoj ne samo jako dobro razumeju, vec vrlo cesto i aktivno druze i saradjuju u "biznisu" sa svojim srpskim pandanima, i da nemaju nikakav problem oko srpsko-hrvatskog ratno-genocidnog "nasledja"...

Tako da je ceo ovaj lament patrijota nad srpskim zrtvama i zgrazavanje nad hrvatskim ponasanjem apsolutno lazan, tj. samo jedan veliki bullshit. Srpski i hrvatski sljam, naravno, vrlo lepo saradjuje (i ovako, a i po sluzbenoj duznosti), a deo raje kome je zapao nesto manji IQ moze ovde da se nad Hrvatima principijelno junaci do sutra, ispadaju jos gluplje nego sto ih je priroda nesebicno darivala...




Их, бре, Колине, сад ћеш ти да нам откриваш рупу на саксији!

Мојне, брате, превише себе уздижеш, а потцењујеш своје саговорнике.

Сујета те уби.







Eh, sad... Ja barem ne predstavljam na blogu opste poznate stvari kao licne dozivljaje tipa "teca od moje zaove isao u skolu najboljom drugaricom _____, pa njegova unuka pricala strini moje zene da su je _______..." (nesto opstepoznato, bilo kao istina, bilo kao mit...)

Ali dobro, takav ti zadatak odredilo...
shmoo shmoo 09:06 26.08.2022

Re: Polupaces Auta, a Mozda i Ljude...

Colin_bgd
shmoo
Colin_bgd
Ono sto patrijote, naravno, precutkuju je da se ta dva hrvatska morona sa autoputa u Hrvatskoj ne samo jako dobro razumeju, vec vrlo cesto i aktivno druze i saradjuju u "biznisu" sa svojim srpskim pandanima, i da nemaju nikakav problem oko srpsko-hrvatskog ratno-genocidnog "nasledja"...

Tako da je ceo ovaj lament patrijota nad srpskim zrtvama i zgrazavanje nad hrvatskim ponasanjem apsolutno lazan, tj. samo jedan veliki bullshit. Srpski i hrvatski sljam, naravno, vrlo lepo saradjuje (i ovako, a i po sluzbenoj duznosti), a deo raje kome je zapao nesto manji IQ moze ovde da se nad Hrvatima principijelno junaci do sutra, ispadaju jos gluplje nego sto ih je priroda nesebicno darivala...




Их, бре, Колине, сад ћеш ти да нам откриваш рупу на саксији!

Мојне, брате, превише себе уздижеш, а потцењујеш своје саговорнике.

Сујета те уби.







Eh, sad... Ja barem ne predstavljam na blogu opste poznate stvari kao licne dozivljaje tipa "teca od moje zaove isao u skolu najboljom drugaricom _____, pa njegova unuka pricala strini moje zene da su je _______..." (nesto opstepoznato, bilo kao istina, bilo kao mit...)

Ali dobro, takav ti zadatak odredilo...




Идемо сада на моју личност јер немаш никакав контрааргумент за оно што сам написао?

ОК.

Па ћуј стари мој, жао ми је ако ти то смета што пишем, али то је једноставно так' било.

И боли ме курац што се теби то не свиђа.

А хтео сам само да ти кажем на оно твоје:

Srpski i hrvatski sljam, naravno, vrlo lepo saradjuje (i ovako, a i po sluzbenoj duznosti),


Шта мислиш ко ће да нам одради информативно-безбедносни део посла за предстојећи геј прајд у Београду?

И сад се ти овде просераваш као да се сви ми који живимо у Србији закопчавамо на леђима, а ти ћеш из иностранства да нас просветлиш и просветиш.

'Ајде, бре!

Сујетан си до бола. И убиће те та твоја сујета.

Ако те већ и није изнутра скроз појела.

А рекао бих да јесте.


Colin_bgd Colin_bgd 09:17 26.08.2022

Re: Polupaces Auta, a Mozda i Ljude...

И сад се ти овде просераваш као да се сви ми који живимо у Србији закопчавамо на леђима, а ти ћеш из иностранства да нас просветлиш и просветиш.

Nikako svi, ali ima vas nekolicina... A to sto ti licno moja izopacena misljenja i nebulozna pisanija shvatas kao prosvetiteljska, to zaista nije moja krivica...
shmoo shmoo 09:35 26.08.2022

Re: Polupaces Auta, a Mozda i Ljude...

Colin_bgd
И сад се ти овде просераваш као да се сви ми који живимо у Србији закопчавамо на леђима, а ти ћеш из иностранства да нас просветлиш и просветиш.

Nikako svi, ali ima vas nekolicina... A to sto ti licno moja izopacena misljenja i nebulozna pisanija shvatas kao prosvetiteljska, to zaista nije moja krivica...




Овај блог и јесте заснован на личној причи домаћинових пријатеља.

Моја писанија нису просветитељска као твоја. Моја писанија су личне приче, проживљеног тако како су проживљене.

А ти настави да уживаш у својој просветитељскиој улози на Блогу Б92 ширећи нам своје мудрости из безбедне удаљености од Србије.

Пунктум.
Colin_bgd Colin_bgd 09:37 26.08.2022

Re: Polupaces Auta, a Mozda i Ljude...

Моја писанија су личне приче, проживљеног тако како су проживљеног.

Prozivljenog u tvojoj glavi, svakako...
shmoo shmoo 10:01 26.08.2022

Re: Polupaces Auta, a Mozda i Ljude...

Colin_bgd
Моја писанија су личне приче, проживљеног тако како су проживљеног.

Prozivljenog u tvojoj glavi, svakako...


Твоје је право да тако мислиш.

Ко сам па ја да бих те даље ометао у твојој племенитој просветитељској мисији на БлогуБ 92 док покушаваш да нам објасниш неке ствари које су теби тако кристално јасне док ми нишчи духом у Србији лутамо кроз лавиринте свести као гуске у магли.
Colin_bgd Colin_bgd 10:11 26.08.2022

Re: Polupaces Auta, a Mozda i Ljude...

Ко сам па ја...

Sluzbenik...
shmoo shmoo 12:50 26.08.2022

Re: Polupaces Auta, a Mozda i Ljude...

Colin_bgd
Ко сам па ја...

Sluzbenik...


Чији?

Хрватске, Велике Британије и НАТО?

Нисам јер су то место већ други у овој Србији заузели.

Могао бих да будем само њихов корисни идиот, али то место си ти већ заузео.

И онда ми је преостало да овде на Блогу будем само оно што јесам и онај који јесам.

softelectronics_e softelectronics_e 06:12 27.08.2022

Re: Polupaces Auta, a Mozda i Ljude...

Colin_bgd
И сад се ти овде просераваш као да се сви ми који живимо у Србији закопчавамо на леђима, а ти ћеш из иностранства да нас просветлиш и просветиш.

Nikako svi, ali ima vas nekolicina... A to sto ti licno moja izopacena misljenja i nebulozna pisanija shvatas kao prosvetiteljska, to zaista nije moja krivica...

Ne brini!
Shmuuu te, samo, zajebava.
Naravno, na njegov način.
nowhereman nowhereman 09:29 26.08.2022

Истра

Прошле године провео сам лето у Истри, са породицом и добрим пријатељем.

Било је тешко сетити се колико је прошло времена од мог последњег боравка у Хрватској. Знао сам да је то било пре рата, дакле пре 1991. године, али када - нисам сигуран... Али, није било неког посебног разлога за мој неодлазак у Хрватску, напротив, већ је такав био стицај околности.

Били смо у малом месту Валица, надомак Умага. То је надомак плаже која се налази у Пиранском заливу, где смо одлазили више пута и посматрали словеначку обалу - Порторож и Пиран, са ове хрватске стране. Наши словеначки домаћини рекли су нам - да, то је тај залив око којег се споре две државе. У Умаг, који је веома близу, одлазили смо свакодневно. Али, потрудили смо се да истражимо Истру, па смо посетили и Пореч, Ровињ, Грожњан, Хум и, за крај, Брионе.

Истра је начичкана брдашцима и пуна зеленила, са крајоликом који може некога подсетити на Шумадију. На врховима неких брда налазе се живписни градићи. На мене је посебан утисак оставио Грожњан, такође смештен на врху једног брда, градић са узаним, старим улицама и лепим грађевинама, грађеним у италијанском духу. У градићу има више уметничких галерија, то је састајалиште музичара, сликара и других уметника.

У једној таквој галерији, наш пријатељ је доживео диван, дирљив сусрет, са школском другарицом, коју није видео четрдесетак година... Реч је о жени, која је из Београда давних дана дошла у Истру - да би узгајала печурке, како смо сазнали. И моја породица се са њом упознала, а онда смо нашег пријатеља и њу оставили неко време насамо, да обнове сећања на давне дане.

Желели смо да обиђемо и Мотовун, други бисер Истре, али нажалост у подножју брда смо наишли на огромну групу страних туриста, од којих смо сазнали да су сви паркинзи пуни и да нам се ваља пењати, па смо од тога одустали.

Заправо, присуство Италије и Италијана је веома јако у Истри. Натписи на путоказима су двојезични. Има Италијана, али и Хрвата који говоре италијански. Мој млађи син је, када само стигли у Ровињ рекао: "као да смо у Италији". У непосредној близини нашег апартмана налазила се лепа винарија, чији домаћин нас је лепо примио, послужио нам вино и попричао, а када су се појавили гости из Италије, са њима почео да прича на италијанском.

Исто тако, и Словенаца има доста, барем на северу Истре, где смо боравили. Наши домаћини су нам објаснили да су трошкови живота овде мањи него у њиховој држави, па су они нашли срећно решење, живе у Истри, а раде у Копру.

Нисам осетио ни најмању нељубазност, нити доживео неку непријатност. Напротив, у мени је остао утисак да су Истријани били управо нарочито љубазни према нама, управо када би осетили (обично, када бисмо проговорили београдским нагласком) да долазимо из Србије. Тако је, на пример, човек који на обали у Умагу стоји у малом киоску и поклонио ми мапу Умага, причао о старом хотелу "Београд" (ако не грешим, али мислим да је тако рекао), који је некада био угледно здање, али сада је запуштен... Рекао ми је, на моје захваљивање, како је он ту "ради мене". У Ровињу нас је, када смо хтели да купимо цигарете, опет у једном киоску, човек нудио ракијом, коју он сам прави и ту и продаје. Одмах је, чим смо проговорили, знао одакле долазимо и био је срдачан (а можда је, као и сваки трговац, хтео да нам прода свој течни производ).

У неким разговорима, правили смо и поређење ове обале са другим. Сложили смо се да грчко море топлије и да су плаже неупоредиво лепше (грчке плаже су најлепше на свету, ако мене питате).

О чарбном месту, Брионима, нећу сада. Вреди их посетити!








literatesa literatesa 09:37 26.08.2022

Re: Истра

Нисам осетио ни најмању нељубазност, нити доживео неку непријатност. Напротив, у мени је остао утисак да су Истријани били управо нарочито љубазни према нама, управо када би осетили (обично, када бисмо проговорили београдским нагласком) да долазимо из Србије.

Eto sad, zamisli da možete zamjeniti tih 250.000 nepristojnih i neobrazovanih što vam došlo za isto toliko obrazovanih i pismenih Istrijana, ili barem pola? Na ranu bi se privijali, zamisli kad tek progovorite svojim šik naglascima?
literatesa literatesa 09:37 26.08.2022

Re: Истра

Odjavljujem se sa ovog bloga.
nowhereman nowhereman 09:40 26.08.2022

Re: Истра

tih 250.000 nepristojnih i neobrazovanih


Не рекосте ко су "тих 250.000 непристојних и необразованих".

Ако, којим случајем, мислите на људе који су напустили Крајину, онда се љуто варате. Не мислим нити да су непристојни, нити необразовани. Међу њима имам пријатеље.
literatesa literatesa 09:49 26.08.2022

Re: Истра

Ако, којим случајем, мислите на људе који су напустили Крајину, онда се љуто варате.

Ne samo Krajinu, i Zagreb i Rijeku.

Koliko ih se od tih vaših prijatelja vratilo, koliko samo ljetuje na moru?

I zašto se ne vraćaju ako ste vi tako lijepo prihvaćeni?

Vidite, nije problem što je vama lijepo u Istri i na Brionima kao kod svoje kuće, možemo li prvo to razgraničiti, problem je da sve dok govorite kako je vama lijepo jer niste kao oni protjerani i gori od vas, mi pričamo o fašizmu..
literatesa literatesa 09:50 26.08.2022

Re: Истра

Vi ste latenti beogradski fašista.
predatortz predatortz 09:52 26.08.2022

Re: Истра


Eto sad, zamisli da možete zamjeniti tih 250.000 nepristojnih i neobrazovanih



E sad zamisli ovo... Čitao sam neku statistiku o izbegicama, pa kaže da je prosečan izbeglica koji je devedesetih došao u Srbiju obrazovaniji od pšrosečnog stanovnika Srbije.

Tabela obrazovanja

Da ne ostanem dužan, izvor. Tabela na strani 24.

[b]LINK[/b]


nowhereman nowhereman 09:58 26.08.2022

Re: Истра

Koliko ih se od tih vaših prijatelja vratilo, koliko samo ljetuje na moru?


Неки су се вратили.
Неки и летују.

...problem je da sve dok govorite kako je vama lijepo jer niste kao oni protjerani i gori od vas, mi pričamo o fašizmu.


Ако бисте могли, објасните, молио бих, у чему се састоји мој фашизам?

Описао сам свој доживљај и трудио се да он буде веран. Где Ви видите у мени фашисту?

Иначе, фашистичка идеологија управо има у себи један карактеристичан елемент, а то је величање своје нације, а ниподиштавање или вређање других нација. То ја нисам радио.


nowhereman nowhereman 09:59 26.08.2022

Re: Истра

Vi ste latenti beogradski fašista.


Још увек се нисте одјавили?


literatesa literatesa 09:59 26.08.2022

Re: Истра

Ne, stvarno se odjavljujem, ovo je čak gore od onog kad Angie kaže da na Youtube ima sve o ratu u Bosni. Nekako reagujem nježnije, srpskije i partizanskije.

Brte, što bi rekli beogracki bleferi. :)


nowhereman nowhereman 10:05 26.08.2022

Re: Истра

Brte, što bi rekli beogracki bleferi. :)


Чудно је то, бити Србин, а не волети Београд.

Препоручујем за читање неки од тзв. београдских романа. На пример, "Покошено поље" Бранимира Ћосића.
literatesa literatesa 10:15 26.08.2022

Re: Истра

Чудно је то, бити Србин, а не волети Београд.

Da, istina, nas dvoje smo kao Srbi sa dve planete. I drugo, može se biti čestiti čovjek i bez Beograda i bez toplog zagrljaja Istre? Posebno bez ćirilice.

Kad kažete Beograd, razmišljam kako je nekom iz Rijeke koji čita ovaj vaš nostalgičan i deluziran beogracki fašizam u CRO gdje se i Hrvati žale na ustaše.

literatesa literatesa 10:16 26.08.2022

Re: Истра

Још увек се нисте одјавили?

Jesam, zato što nemam živaca. Uh, koliko nemam.
nowhereman nowhereman 10:25 26.08.2022

Re: Истра

Da, istina, nas dvoje smo kao Srbi sa dve planete.


Да, нас двоје смо са две различите планете, али то није повезано са местом рођења или живљења. То је зато што Ви испољавате неку врсту "латентног фашизма", управо етикетирајући мене као фашисту, а без икаквог образложења.


...kako je nekom iz Rijeke


Не разумем, шта мислите под овим "како је неком из Ријеке"? Ако је Србин, а живи у Ријеци, претпоставимо, онда је вероватно задовољан, јер је управо одабрао Истру за своје боравиште. Ако је Хрват, опет, препознаће (надам се) у моме тексту део света у којем живи.


ovaj vaš nostalgičan i deluziran beogracki fašizam


Не знам где видите "носталгију" у ономе што сам написао. Управо супротно, клонио сам се носталгије и описивао "садашњи тренутак", оно што сам видео и доживео.

А у Истри сам прошле године био први пут у животу.


Posebno bez ćirilice.


Ви, очигледно је, можете без ћирилице.


nowhereman nowhereman 10:36 26.08.2022

Re: Истра

Jesam, zato što nemam živaca. Uh, koliko nemam.


Пустите неку добру музику, читајте, шетајте...




literatesa literatesa 10:38 26.08.2022

Re: Истра

Не разумем, шта мислите под овим "како је неком из Ријеке"? Ако је Србин, а живи у Ријеци, претпоставимо, онда је вероватно задовољан, јер је управо одабрао Истру за своје боравиште. Ако је Хрват, опет, препознаће (надам се) у моме тексту део света у којем живи.

I šta ste vi zaključili iz toplog dočeka u Istri kad su čuli vaš beogracki?

Ovi što su otišli budale su, sve bi bilo drugačije da su pričali npr lepo beogracki kao vi?

Ili im preporučujete i da se vrate svojim kućama fino, vas niko zaklao nije, naprotiv, orodili se?


Da, kad ste kod ćirilice, evo kako u Zadru vide ćirilicu.



literatesa literatesa 10:39 26.08.2022

Re: Истра

Mislim na ljude rođene diljem Hrvatske i pristigle ratom u Beograd. Zamislim da mene tako jedan druželjubiv i na nivou Srbin kao vi na ćirilici dočeka u Beogradu, hm.
literatesa literatesa 10:39 26.08.2022

Re: Истра

А у Истри сам прошле године био први пут у животу.

Nadam se da ste barem na Brionima bili prije rata?
angie01 angie01 10:40 26.08.2022

Re: Истра

А у Истри сам прошле године био први пут у животу.


kakva greska:).

...kako je drasesno ovo prozivanje za odlazak u Hrvatsku-ne mora samo na more, koliko sam upoznata, razni ljudi odlaze poslom, kod prijatelja, rodbine, u svoje kuce, estrada drzi koncerte, umetnici razmenjuju svoju umetnost,...kako je je l te nomalno, a od onih koji su guzice smestili po raznim Zapadima-onim istim, koji nisu bas bili na nasoj, da je tako nazovem strani u desavanjima devedesetih, pa gde ces veceg autosovinizma po sopstvenim glupim merilima, ajde kazi.
literatesa literatesa 10:41 26.08.2022

Re: Истра

Пустите неку добру музику, читајте, шетајте...

Rekoh da otvore blog o književnosti i nuklearnom ratu.
nowhereman nowhereman 10:45 26.08.2022

Re: Истра

I šta ste vi zaključili iz toplog dočeka u Istri kad su čuli vaš beogracki?

Ovi što su otišli budale su, sve bi bilo drugačije da su pričali npr lepo beogracki kao vi?


Сумњам да би мој "београцки" акценат ишта значио да сам наишао на неку наоштрену будалу, која испољава латентни или отворени фашизам и мрзи некога само зато што припада другој нацији. Али, ето, нисам наишао.

Нисам помислио то што кажете, управо сам сасвим далеко од тога. Ваш "латентни фашизам" се изгледа испољава и тако што подмећете.


nowhereman nowhereman 10:50 26.08.2022

Re: Истра

...kako je drasesno ovo prozivanje za odlazak u Hrvatsku-ne mora samo na more, koliko sam upoznata, razni ljudi odlaze poslom, kod prijatelja, rodbine, u svoje kuce, estrada drzi koncerte, umetnici razmenjuju svoju umetnost


Ово ме је подсетило на концерт Амире Медуњанин, одржан у лето прошле године у Умагу, на градском тргу.

Нисам страствени љубитељ севдалинки, али неке волим да чујем, а Амира има прекрасан глас, треба ли рећи...

Амира је између песама и доста причала, обраћала се публици, па је тако и најавила да ће отпевати једну песму на "нашем језику", у којој се чује реч "КАФА", а може се, дабоме рећи и "кахва" или "кава". Па је онда отпевала "Кафу ми драга испеци".


literatesa literatesa 10:54 26.08.2022

Re: Истра

Сумњам да би мој "београцки" акценат ишта значио да сам наишао на неку наоштрену будалу, која испољава латентни или отворени фашизам и мрзи некога само зато што припада другој нацији. Али, ето, нисам наишао.

Нисам помислио то што кажете, управо сам сасвим далеко од тога. Ваш "латентни фашизам" се изгледа испољава и тако што подмећете.

Kako ne, rekli ste da je vaš prvi susret sa Istrom obilježio neočkivano prijatan doček i posebno kad su čuli vaš beogracki naglasak (recimo pamtim naglasak jedne cure iz Zrenjanina, nevjerovatno lijep), šta je vama preostalo nego da se zapitate: Zašto su ti ljudi prvo otišli iz Hrvatske, i zašto se ne vraćaju? Na stranu što Hrvatska nije samo prijatan doček u talijanskoj Istri. I Srbi koji su ostali tamo govore, ima dobrih Hrvata, ima loših i to nije nikada 50-50%. U Zagrebu konkrentno ko je ostao, on već ima formiran krug prijatelja, kumova među Hrvatima i itd, ali sve van toga je nepoznat teren i niko vam ne garantuje da ne može biti problema..
predatortz predatortz 10:55 26.08.2022

Re: Истра

Амира је између песама и доста причала, обраћала се публици, па је тако и најавила да ће отпевати једну песму на "нашем језику", у којој се чује реч "КАФА", а може се, дабоме рећи и "кахва" или "кава". Па је онда отпевала "Кафу ми драга испеци".


Ne znam šta bih ti na ovo rekao. Sem, da ako osetiš potrebu da publici objašnjavaš da se kafa može reći i kao kava ili kahva, tu već nešto nije u redu.

Zamisli, što ja nikad ne bih voleo da doživim, da Mile Kekin i Hladno pivo u Beogradu objašnjavaju svaku hrvatsku reč u njihovim pesmama i napominju kako se one mogu izgovarati i na drugi način.


angie01 angie01 11:01 26.08.2022

Re: Истра

Sem, da ako osetiš potrebu da publici objašnjavaš da se kafa može reći i kao kava ili kahva, tu već nešto nije u redu.


hebote, kaze neko ko zbog reci za koji misli da nije cisto Srpska, dobije fras.


Zamisli, što ja nikad ne bih voleo da doživim, da Mile Kekin i Hladno pivo u Beogradu objašnjavaju svaku hrvatsku reč u njihovim pesmama i napominju kako se one mogu izgovarati i na drugi način.


kako si se tek zaheb'o


predatortz predatortz 11:39 26.08.2022

Re: Истра


hebote, kaze neko ko zbog reci za koji misli da nije cisto Srpska, dobije fras.


da li si priglupa, ili je pak do frizure?

ja ne očekujem od hrvata da se u beogradu pravdaju što govore hrvatski, kao što se amira u hrvatskoj morala ograđivati pre nego što je otpevala srpsku pesmu, sa tak' srpskom prostačkom reči kafa...
milisav68 milisav68 11:45 26.08.2022

Re: Истра

nowhereman
Прошле године провео сам лето у Истри,

Istra je samo formalno u Hrvatskoj, i nije primer ni za šta, sem dobrog ugostiteljstva (i RNR).
softelectronics_e softelectronics_e 11:45 26.08.2022

Re: Истра

nowhereman
...kako je drasesno ovo prozivanje za odlazak u Hrvatsku-ne mora samo na more, koliko sam upoznata, razni ljudi odlaze poslom, kod prijatelja, rodbine, u svoje kuce, estrada drzi koncerte, umetnici razmenjuju svoju umetnost


Ово ме је подсетило на концерт Амире Медуњанин, одржан у лето прошле године у Умагу, на градском тргу.

Нисам страствени љубитељ севдалинки, али неке волим да чујем, а Амира има прекрасан глас, треба ли рећи...

Амира је између песама и доста причала, обраћала се публици, па је тако и најавила да ће отпевати једну песму на "нашем језику", у којој се чује реч "КАФА", а може се, дабоме рећи и "кахва" или "кава". Па је онда отпевала "Кафу ми драга испеци".



Eeeeeee, dokurca!
Da bi otpevala kafu, morala da uloži disklejmer!
Poserem im se u demokraciju.
angie01 angie01 11:46 26.08.2022

Re: Истра

da li si priglupa, ili je pak do frizure?

sto priglupa, gloopa sam sto ne kapiram kao ti, da se Amira pravdala, a nije rekla, kako bez obizira kako ko izgovara rec, da se radi o istoj stvari,..srpska prostacka, verovatno jer je turcizam-izvorno arapska rec qahwah- u svim navedenim varijantama.
predatortz predatortz 11:47 26.08.2022

Re: Истра

milisav68
nowhereman
Прошле године провео сам лето у Истри,

Istra je samo formalno u Hrvatskoj, i nije primer ni za šta, sem dobrog ugostiteljstva (i RNR).


Istra je u Hrvatskoj spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. Meni je tih ljudi žao!
predatortz predatortz 11:51 26.08.2022

Re: Истра

angie01
da li si priglupa, ili je pak do frizure?

sto priglupa, gloopa sam sto ne kapiram kao ti, da se Amira pravdala, a nije rekla, kako bez obizira kako ko izgovara rec, da se radi o istoj stvari,..srpska prostacka, verovatno jer je turcizam-izvorno arapska rec qahwah- u svim navedenim varijantama.


rekoh već - čim je žena "osetila potrebu" da to objašnjava, to ukazuje da nešto tu ne štima.

zašto se to mora objašnjavati publici na "našem jeziku" pre izvođenja pesme kafu mi draga ispeci?

i kome, osim primitivcima?

a ako je žena "osetila potrebu", onda je verovatno i računala "bolje da ja pred budalama operem ruke na vreme"...
angie01 angie01 11:56 26.08.2022

Re: Истра

rekoh već - čim je žena "osetila potrebu" da to objašnjava, to ukazuje da nešto tu ne štima.


ti si tako shvatio,..ono znas sta joj je bila ideja, iako je ocigledno da se radi o istoj reci.
Istra je samo formalno u Hrvatskoj, i nije primer ni za šta, sem dobrog ugostiteljstva (i RNR).



zoja444 zoja444 12:06 26.08.2022

Re: Истра

kako se na hrvatskom zove kafa?
nowhereman nowhereman 12:25 26.08.2022

Re: Истра

Ne znam šta bih ti na ovo rekao. Sem, da ako osetiš potrebu da publici objašnjavaš da se kafa može reći i kao kava ili kahva, tu već nešto nije u redu.


То је било речено шаљиво и тако је и примљено. Преведено, оно што је Амира рекла значило је: "разумемо се".




predatortz predatortz 12:27 26.08.2022

Re: Истра

nowhereman
Ne znam šta bih ti na ovo rekao. Sem, da ako osetiš potrebu da publici objašnjavaš da se kafa može reći i kao kava ili kahva, tu već nešto nije u redu.


То је било речено шаљиво и тако је и примљено. Преведено, оно што је Амира рекла значило је: "разумемо се".






ok, ako je rečeno u tom kontekstu onda ide u rubriku "sterilni humor".
nowhereman nowhereman 12:27 26.08.2022

Re: Истра

kako se na hrvatskom zove kafa?


Исто као на српском кава.

nowhereman nowhereman 12:35 26.08.2022

Re: Истра

Kako ne, rekli ste da je vaš prvi susret sa Istrom obilježio neočkivano prijatan doček i posebno kad su čuli vaš beogracki naglasak...


Опет подмећете.

Истина је, дочек је био пријатан, али не ради се посебно о мом "београцком" акценту, него о акценту некога ко је дошао из Србије. Дакле, да сам дошао из Врања или Крагујевца, то ништа не би променило, дочек је опет био пријатан.

softelectronics_e softelectronics_e 12:39 26.08.2022

Re: Истра

nowhereman
Ne znam šta bih ti na ovo rekao. Sem, da ako osetiš potrebu da publici objašnjavaš da se kafa može reći i kao kava ili kahva, tu već nešto nije u redu.


То је било речено шаљиво и тако је и примљено. Преведено, оно што је Амира рекла значило је: "разумемо се".





Šaljivo, ali u kurcu!
Pre će biti da ta Amira dobro poznaje publiku, pa uložila kviska na vreme.
Pa Hrvati su jedno vreme titlovali srpske filmove.
nowhereman nowhereman 12:41 26.08.2022

Re: Истра

Da bi otpevala kafu, morala da uloži disklejmer!
Poserem im se u demokraciju.


Приметио бих да је она ипак отпевала песму која је прославила Предрага Гојовића Цунета и да је добила аплауз.

А концерт је започела песмом коју је Тома Здравковић написао за Силвану Арменулић, о чему је такође нешто кратко рекла.



softelectronics_e softelectronics_e 12:44 26.08.2022

Re: Истра

nowhereman
Da bi otpevala kafu, morala da uloži disklejmer!
Poserem im se u demokraciju.


Приметио бих да је она ипак отпевала песму која је прославила Предрага Гојовића Цунета и да је добила аплауз.

А концерт је започела песмом коју је Тома Здравковић написао за Силвану Арменулић, о чему је такође нешто кратко рекла.


Da, da!
Ali bez disklejmera ništa.
Mora da se zna red!
nowhereman nowhereman 12:49 26.08.2022

Re: Истра

Ali bez disklejmera ništa.


Амира је рекла, отприлике: "отпеваћу вам песму коју један велики певач написао за певачицу Силвану Арменулић". Само то.

Сада, ја бих рекао да је то "најава", али већ видим да ћете рећи да је то "дисклејмер".

benedykt benedykt 13:13 26.08.2022

Re: Истра

nowhereman
Da bi otpevala kafu, morala da uloži disklejmer!
Poserem im se u demokraciju.


Приметио бих да је она ипак отпевала песму која је прославила Предрага Гојовића Цунета и да је добила аплауз.

А концерт је започела песмом коју је Тома Здравковић написао за Силвану Арменулић, о чему је такође нешто кратко рекла.

Sve to gore navedeno je potpuno nebitno i služi jedino da bi se zabašurio onaj deo sa kafa-kahva-kava, koji je onako pomalo ljigav tj tipična playing to the crowd varijanta samo u najavi pesme…
vcucko vcucko 13:42 26.08.2022

Re: Истра

predatortz
milisav68
nowhereman
Прошле године провео сам лето у Истри,

Istra je samo formalno u Hrvatskoj, i nije primer ni za šta, sem dobrog ugostiteljstva (i RNR).


Istra je u Hrvatskoj spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. Meni je tih ljudi žao!

Zaboravljaš da je tamo živeo i jedan drugi narod i da ga je takođe bilo mnogo.
Ali taj narod je završio, masovno, u fojbama (kraškim rupčagama). Na stotinama, ako ne i hiljadama lokacija. A ko je pretekao fojbe, došli bi mu drugovi na vrata i prosiktali: danas u dva popodne imaš posljednji brod za Trst, pa ti vidi.

U čemu su učestvovali i srpski komunisti, ne masovno, ali taman da daju doprinos i upišu se kao prisutni. Stvarno smo stoka neopevana, budaletine svećom da nas tražiš.
solo solo 14:38 26.08.2022

Re: Gnedige frojlajn, hilfe, gur,gur

literatesa 09:50 26.08.2022
Re: Истра
Vi ste latenti beogradski fašista.


literatesa 09:37 26.08.2022
Re: Истра
Odjavljujem se sa ovog bloga.


U 'ebo te.

Samo da te obavjestim razjebala ti se skripta.

Enšuldigung. Dajne skripta is' kaput.


shmoo shmoo 15:07 26.08.2022

Re: Истра

predatortz
milisav68
nowhereman
Прошле године провео сам лето у Истри,

Istra je samo formalno u Hrvatskoj, i nije primer ni za šta, sem dobrog ugostiteljstva (i RNR).


Istra je u Hrvatskoj spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. Meni je tih ljudi žao!



Ријека и Истра заиста никада нису ни биле Хрватска.


Vaša uloga komandanta 13. korpusa JNA, čije je sjedište bilo u Rijeci a nadležnost se protezala od Slovenskog primorja preko Gorskog kotara sve do Like, tijekom prve ratne godine mnogima ni danas nije jasna: za neke ste bili agresor, za druge najzaslužniji što Rijeka i njezina okolica nisu razorene. Kad ste prvi put pomislili da bi se ratna zbivanja mogla proširiti i na riječki kraj?

– Bilo je to u rujnu 1991., no ne zato što je prijetila izravna opasnost od širenja sukoba između jedinica 13. korpusa i hrvatskih snaga. Danas možda zvuči smiješno, ali prva je opasnost bio Tomislav Merčep, koji je tada vedrio i oblačio Gospićem. Pjenio se i prijetio da će se uskoro obračunati s komunističkom Rijekom. Na to mi se požalio Slavko Linić, koji je vodio Krizni štab općine, dodavši da Rijeka nema nikakvog oružja kojim bi se branila, pa sam im dao 600 potpuno novih automatskih pušaka, kalašnjikova, za eventualnu obranu od Merčepa i njegovih. JNA je, dakle, dala oružje hrvatskim snagama da se brane od hrvatskih snaga. Imao sam kasnije problema u Beogradu zbog toga, prijetili su mi i smjenom, ali sam se nekako opravdao: rekao sam im kako je riječ o oružju koje pripada miliciji i koje imam pravo ustupiti. Naravno, rekao sam neistinu.




(Мој командант из ЈНА '83/'84, тада је био пуковник. У мом животу мој ћале па он. И данас бих га беспоговорно слушао и радио шта ми нареди. ЛИНК)


solo solo 15:08 26.08.2022

Re: Истра

kako se na hrvatskom zove kafa?


Nes.
shmoo shmoo 15:23 26.08.2022

Re: Истра

predatortz

Eto sad, zamisli da možete zamjeniti tih 250.000 nepristojnih i neobrazovanih



E sad zamisli ovo... Čitao sam neku statistiku o izbegicama, pa kaže da je prosečan izbeglica koji je devedesetih došao u Srbiju obrazovaniji od pšrosečnog stanovnika Srbije.

Tabela obrazovanja

Da ne ostanem dužan, izvor. Tabela na strani 24.

LINK





Занимљиви подаци, Предо.

Сећам се податка из времена када сам ја дипломирао, друга половина осамдесетих, да је тадашња СФРЈ имала око 2% високообразованог становништва. То му отприлике дође на ондашњих 22 милиона неких око 450 000 људи у целој Југи.

Али не знам како су те цифре биле распоређене по републикама покојне нам Југославије.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:59 26.08.2022

Re: Истра

predatortz
milisav68
nowhereman
Прошле године провео сам лето у Истри,

Istra je samo formalno u Hrvatskoj, i nije primer ni za šta, sem dobrog ugostiteljstva (i RNR).


Istra je u Hrvatskoj spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. Meni je tih ljudi žao!


Evo fine parafraze:
Vojvodina je u Srbiji spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. Meni je tih ljudi žao!


Sto se incidenta tice, za moj ukus se to precesto desava da bi mogli da kazemo samo ma pusti budale. Zanimalo bi me da li hrvatska policija pokusava da to resi na neki sistematski nacin. Ili cekaju da za jedno 30 godina samo od sebe prestane.

Na stranu sto je meni (a tako prihvatila cela porodica) more uvek bilo iza jezera ili reka pa letovanje na Jadranu za mene nije neka tema, ali sa decom ne bih isao ni u iednu zemlju gde postoji neka realna sansa da se najebe zbog X. Sta god da je razlog. Zato ni u Meksiko ne bih isao sa decom.

vcucko vcucko 22:31 26.08.2022

Re: Истра

Neues aus der Nachbarschaft

predatortz

Istra je u Hrvatskoj spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. Meni je tih ljudi žao!

Evo fine parafraze:
(1)Vojvodina je u Srbiji spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, (2)a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. (3)Meni je tih ljudi žao!

(1) Bez boldovanog: Da. I? Boldovano zavisi od tačke gledišta.
(2) Opet tačka gledišta. Pošto ju je uzela, a održiva je u Srbiji, srpska kruna sigurno nije ispala glupa. Ponegde svakako jeste, u Vojvodini sigurno ne.
(3) Meni nije.

Znači, sa stanovišta srpskog interesa, moguće je stvar posmatrati ovako kao predatorz. Sa stanovišta hrvatskog ili mađarskog interesa moguće je postaviti ovako kao ti. Sve zavisi od tačke gledišta.

Ili nova politkorektnost ukida tačke gledišta?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 22:51 26.08.2022

Re: Истра

vcucko
Neues aus der Nachbarschaft

predatortz

Istra je u Hrvatskoj spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. Meni je tih ljudi žao!

Evo fine parafraze:
(1)Vojvodina je u Srbiji spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, (2)a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. (3)Meni je tih ljudi žao!

(1) Bez boldovanog: Da. I? Boldovano zavisi od tačke gledišta.
(2) Opet tačka gledišta. Pošto ju je uzela, a održiva je u Srbiji, srpska kruna sigurno nije ispala glupa. Ponegde svakako jeste, u Vojvodini sigurno ne.
(3) Meni nije.

Znači, sa stanovišta srpskog interesa, moguće je stvar posmatrati ovako kao predatorz. Sa stanovišta hrvatskog ili mađarskog interesa moguće je postaviti ovako kao ti. Sve zavisi od ačke gledišta.

Ili nova politkorektnost ukida tačke gledišta?


Ja sam razumeo to u smislu tragedije presecanja jednog socijalno-ekonomskog kontinuiteta*. Vi se uvek i samo fokusirate na naciju. Ne postoji tacka gledista koja meni opravdava da gradici u Vojvodini izgledaju kao da je juce prosla hunska horda. Napusteno i zapusteno.

Sa tacke gledista neke Bele Crkve pozeljnije je da se grad dalje razvio umesto sto ga je napustila trecina stanovnika. Cesi koji su tu vekovima ziveli kao sto su Srbi ziveli u Krajini otisli su da se ne vrate. Bez rata a posledice kao posle rata. Propast!

*Ovo ne znaci da je trebalo da Vojvodina ostane
Vajdaság (ne bi bilo mnogo drugacije, sto je samo po sebi sakauglavu svakoj nacionalistickoj priči) nego da su narativi odatle trebali jednako vazni da budu kao i ovi koji su se stvarali u Sumadiji.
shmoo shmoo 23:15 26.08.2022

Re: Истра

Neues aus der Nachbarschaft

Evo fine parafraze:
Vojvodina je u Srbiji spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. Meni je tih ljudi žao!



Није исто. Никако није исто.





Молим, не мешати бабе и жабе зарад јефтиних и бесмислених поенти.



Rijeka i Split Novembar 1918-Docek Srpske vojske


U Rijeci je srpskim vojnicima iz 2. bataljona 5. pešadijskog puka Drinske divizije priređen veličanstveni doček, kao i u Splitu, 20. novembra, kada je u grad ušao 2. bataljon 13. pešadijskog puka Timočke divizije.

Na pristaništu je oko 20.000 meštana dočekivalo vojnike s povicima: „Živjela Srpska vojska! Živjela Jugoslavija!”
Vođa hrvatske Pučke stranke dr Josip Smodlaka ovim rečima ih je pozdravio:


„Braćo srcu našem najmilija, neumrli vitezovi srpski! Dobro nam došli nepobjedivi sokolovi naši! Dobro nam došli osloboditelji naši, ponosni naš cvijete, najljepši i najmiliji.
Blagosloven bio čas kada vas vidjesmo. Blagoslovena vam svaka stopa bila! Blagoslovene majke koje vas rodiše! Blagoslovena kolijevka koja vas je odnjihala!

Blagosloveni opustjeli domovi vaši, koji se u crno zaviše da nama uzmogne sinuti ovo zlatno sunce slobode, što nas sada obasjava. Koliko smo čeznuli za ovim časom...!
Zajedno sa vama kličemo onome koji vas je pripremio za pobjede, vrhovnome vođi vašemu, unuku Velikog Vožda Karađorđa, Kralju vašemu i našemu. Da živi Kralj Petar! Da živi Srpska vojska”!

I u Zagrebu je vladalo oduševljenje prema Srpskoj vojsci, a u broju 3.„Pučkih novina” je pisalo:
„Braća Srbi dokazala su ovim činom da im je više stalo do slobode i spasa Hrvatskog i Slovenačkog Naroda nego do njihovih vlastitih života. Oni zato ostaju među nama kao naša obrana i zaštita. Svojim životima hoće da nas očuvaju od talijanskog osvajanja. Blago si ga onome ko ima u nevolji druga - veli naša poslovica.

Taj drug u nevolji našoj jeste brat Srbin, koji je još i nakon pet godina junačkog ratovanja spreman da gine za opću, Jugoslovensku stvar. Neka se na njega ugledaju oni naši vojnici, koji sramotno pobjegoše svojim kućama, a usput pljačkaju...”



ЛИНК


vcucko vcucko 00:23 27.08.2022

Re: Истра

Neues aus der Nachbarschaft
vcucko
Neues aus der Nachbarschaft

predatortz

Istra je u Hrvatskoj spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. Meni je tih ljudi žao!

Evo fine parafraze:
(1)Vojvodina je u Srbiji spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, (2)a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. (3)Meni je tih ljudi žao!

(1) Bez boldovanog: Da. I? Boldovano zavisi od tačke gledišta.
(2) Opet tačka gledišta. Pošto ju je uzela, a održiva je u Srbiji, srpska kruna sigurno nije ispala glupa. Ponegde svakako jeste, u Vojvodini sigurno ne.
(3) Meni nije.

Znači, sa stanovišta srpskog interesa, moguće je stvar posmatrati ovako kao predatorz. Sa stanovišta hrvatskog ili mađarskog interesa moguće je postaviti ovako kao ti. Sve zavisi od ačke gledišta.

Ili nova politkorektnost ukida tačke gledišta?


Ja sam razumeo to u smislu tragedije presecanja jednog socijalno-ekonomskog kontinuiteta*. Vi se uvek i samo fokusirate na naciju. Ne postoji tacka gledista koja meni opravdava da gradici u Vojvodini izgledaju kao da je juce prosla hunska horda. Napusteno i zapusteno.

Sa tacke gledista neke Bele Crkve pozeljnije je da se grad dalje razvio umesto sto ga je napustila trecina stanovnika. Cesi koji su tu vekovima ziveli kao sto su Srbi ziveli u Krajini otisli su da se ne vrate. Bez rata a posledice kao posle rata. Propast!

*Ovo ne znaci da je trebalo da Vojvodina ostane
Vajdaság (ne bi bilo mnogo drugacije, sto je samo po sebi sakauglavu svakoj nacionalistickoj priči) nego da su narativi odatle trebali jednako vazni da budu kao i ovi koji su se stvarali u Sumadiji.

Dosta zbrkano i dopustićeš pomalo zlonamerno.

Bela Crkva? Bela Crkva nije opustela zbog toga što je u Srbiji. Nit su Česi ili bilo ko otišli otuda jer ih je neko terao po tom osnovu. Bela Crkva je opustela, jer je iz nje otišla vojska. Velika kasarna sa nekoliko hiljada vojnika, oko koje i od koje je živelo pola grada. Odlaskom vojske pola grada je ostalo bez prihoda i naravno da su ljudi otišli.
Po više osnova i iz raznih epoha znam o čemu pričam kad pričam o Beloj Crkvi, a ti mi veruj ili ne, tvoja stvar.
Ironija sudbine - vojska je otišla, jer je tzv. međunarodna zajednica (čitaj zapad) to tražila. Da se vojska povuče štatiznamkoliko kilometara od granica i da granice čuva policija. Pa ako to ispunimo, plus još oko 17.457 ili 28.445 sličnih zahteva, onda ćemo od tzv. međunarodne zajednice (čitaj: zapada) dobiti bonu. Možda. Jednom.
Zaključak: Belu Crkvu je direktno opustošila direktiva tzv. međunarodne zajednice (čitaj: zapada).

EDIT
O narativima iz Vojvodine i Srpske i ostalih, koji bi trebalo da su jednako vredni kao i oni iz Šumadije, sam ovde više puta započinjao i završavao streljan i bešen od zapenušanih domaćina. Ali to nije razlog ni opravdanje da dovodim u pitanje ispravnost postojanja Vojvodine u srpskoj državi. Na pamet mi ne pada.
softelectronics_e softelectronics_e 06:17 27.08.2022

Re: Истра

predatortz

hebote, kaze neko ko zbog reci za koji misli da nije cisto Srpska, dobije fras.


da li si priglupa, ili je pak do frizure?

ja ne očekujem od hrvata da se u beogradu pravdaju što govore hrvatski, kao što se amira u hrvatskoj morala ograđivati pre nego što je otpevala srpsku pesmu, sa tak' srpskom prostačkom reči kafa...

Zar Amira nije muslimanka?
Primetio sam da muslimani poprilično nastoje da govore hrvatskim izričajem.
Pa mi to dođe smešno.
softelectronics_e softelectronics_e 06:21 27.08.2022

Re: Истра

solo
kako se na hrvatskom zove kafa?


Nes.

Bez šećera, poplašena sa vrlo malo mleka.
Tek toliko da ubije gorčinu.
softelectronics_e softelectronics_e 06:24 27.08.2022

Re: Истра

Neues aus der Nachbarschaft
predatortz
milisav68
nowhereman
Прошле године провео сам лето у Истри,

Istra je samo formalno u Hrvatskoj, i nije primer ni za šta, sem dobrog ugostiteljstva (i RNR).


Istra je u Hrvatskoj spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. Meni je tih ljudi žao!


Evo fine parafraze:
Vojvodina je u Srbiji spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. Meni je tih ljudi žao!


Sto se incidenta tice, za moj ukus se to precesto desava da bi mogli da kazemo samo ma pusti budale. Zanimalo bi me da li hrvatska policija pokusava da to resi na neki sistematski nacin. Ili cekaju da za jedno 30 godina samo od sebe prestane.

Na stranu sto je meni (a tako prihvatila cela porodica) more uvek bilo iza jezera ili reka pa letovanje na Jadranu za mene nije neka tema, ali sa decom ne bih isao ni u iednu zemlju gde postoji neka realna sansa da se najebe zbog X. Sta god da je razlog. Zato ni u Meksiko ne bih isao sa decom.


Boli ih kurac!
Pa na tome se zasniva njihova država.
Da ih pitaš da li će četvrkom i petkom da jedu, ili da se reše Srba, odgovor bi bio jasan.
I to ne jedan četvrtak i jedan petak.
Nego do kraja vremena.
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:36 27.08.2022

Re: Истра

Амира је рекла, отприлике: "отпеваћу вам песму коју један велики певач написао за певачицу Силвану Арменулић". Само то.

Пре неколико година сам била на њеном добротворном концерту у Лондону на ком је отпевала серију добро познатих песама и сваку најавила одредницама као ”босанска севдалинка”, ”хрватски шлагер” и сл. Ниједна од песама међутим није описана као српска, или рецимо као композиција српског композитора иако је пола концерта било из те категорије.
softelectronics_e softelectronics_e 06:37 27.08.2022

Re: Истра

Neues aus der Nachbarschaft
vcucko
Neues aus der Nachbarschaft

predatortz

Istra je u Hrvatskoj spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. Meni je tih ljudi žao!

Evo fine parafraze:
(1)Vojvodina je u Srbiji spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, (2)a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. (3)Meni je tih ljudi žao!

(1) Bez boldovanog: Da. I? Boldovano zavisi od tačke gledišta.
(2) Opet tačka gledišta. Pošto ju je uzela, a održiva je u Srbiji, srpska kruna sigurno nije ispala glupa. Ponegde svakako jeste, u Vojvodini sigurno ne.
(3) Meni nije.

Znači, sa stanovišta srpskog interesa, moguće je stvar posmatrati ovako kao predatorz. Sa stanovišta hrvatskog ili mađarskog interesa moguće je postaviti ovako kao ti. Sve zavisi od ačke gledišta.

Ili nova politkorektnost ukida tačke gledišta?


Ja sam razumeo to u smislu tragedije presecanja jednog socijalno-ekonomskog kontinuiteta*. Vi se uvek i samo fokusirate na naciju. Ne postoji tacka gledista koja meni opravdava da gradici u Vojvodini izgledaju kao da je juce prosla hunska horda. Napusteno i zapusteno.

Sa tacke gledista neke Bele Crkve pozeljnije je da se grad dalje razvio umesto sto ga je napustila trecina stanovnika. Cesi koji su tu vekovima ziveli kao sto su Srbi ziveli u Krajini otisli su da se ne vrate. Bez rata a posledice kao posle rata. Propast!

*Ovo ne znaci da je trebalo da Vojvodina ostane
Vajdaság (ne bi bilo mnogo drugacije, sto je samo po sebi sakauglavu svakoj nacionalistickoj priči) nego da su narativi odatle trebali jednako vazni da budu kao i ovi koji su se stvarali u Sumadiji.

Otiđi u Sombor i u centru grada proveri zapuštenost.
Otiđi, takođe u Belu Crkvu - ja bio pre mesec i po dana.
Nemoj da klopaš u gradu, nego na putu ka Kovinu, u restoranu 'Šumski đurđevak'.
benedykt benedykt 06:46 27.08.2022

Re: Истра

principessa_etrusca
Амира је рекла, отприлике: "отпеваћу вам песму коју један велики певач написао за певачицу Силвану Арменулић". Само то.

Пре неколико година сам била на њеном добротворном концерту у Лондону на ком је отпевала серију добро познатих песама и сваку најавила одредницама као ”босанска севдалинка”, ”хрватски шлагер” и сл. Ниједна од песама међутим није описана као српска, или рецимо као композиција српског композитора иако је пола концерта било из те категорије.

U prevodu, ona ljigava playing to the crowd varijanta sa kafa-kahva-kava znači nije uopšte neka slučajnost. Pazi, ono za bosansku sevdalinku još i da razumem, ali hrvatski šlager mi je do sada bio potpuno nepoznata muzička kategorija…
softelectronics_e softelectronics_e 06:52 27.08.2022

Re: Истра

principessa_etrusca
Амира је рекла, отприлике: "отпеваћу вам песму коју један велики певач написао за певачицу Силвану Арменулић". Само то.

Пре неколико година сам била на њеном добротворном концерту у Лондону на ком је отпевала серију добро познатих песама и сваку најавила одредницама као ”босанска севдалинка”, ”хрватски шлагер” и сл. Ниједна од песама међутим није описана као српска, или рецимо као композиција српског композитора иако је пола концерта било из те категорије.

Ma normalno!
Znamo se!
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:38 27.08.2022

Re: Истра

U prevodu, ona ljigava playing to the crowd varijanta sa kafa-kahva-kava znači nije uopšte neka slučajnost. Pazi, ono za bosansku sevdalinku još i da razumem, ali hrvatski šlager mi je do sada bio potpuno nepoznata muzička kategorija…

Није то категорија, али је тако некако најавила две нетрадиционалне песме, Што то бјеше љубав и Пољуби ме, па се привиј тик уз мене.

Публика је била скоро искључиво босанска, па је Амира вероватно проценила да је неопортуно користити реч ”српски”. У првом реду, тик исперд мене, као почасни гост седео је новинар Ед Вулами (он је био и сведок на више суђења Србима у Хагу, између осталих Караџићу и Младићу).
benedykt benedykt 08:51 27.08.2022

Re: Истра

principessa_etrusca
U prevodu, ona ljigava playing to the crowd varijanta sa kafa-kahva-kava znači nije uopšte neka slučajnost. Pazi, ono za bosansku sevdalinku još i da razumem, ali hrvatski šlager mi je do sada bio potpuno nepoznata muzička kategorija…

Није то категорија, али је тако некако најавила две нетрадиционалне песме, Што то бјеше љубав и Пољуби ме, па се привиј тик уз мене.
.

Čuo sam za šlagere ali da postoji nekakav hrvatski šlager kao bliža odrednica mi je zaista do sada bila potpuna nepoznanica. Pokušavam da shvatim čemu ali kao u redu, odnosno Amira, za koju iskreno rečeno i ne znam ko je uopšte, ima očigledno tu neku duboku unutrašnju potrebu da govori takve stvari u najavama onoga što će da otpeva…
maksa83 maksa83 08:54 27.08.2022

Re: Истра

Čuo sam za šlagere ali da postoji nekakav hrvatski šlager kao bliža odrednica mi je zaista do sada bila potpuna nepoznanica.

Ne znam što su to Amira ali kada se kaže hrvatski šlager meni pada na pamet Tereza Kesovija, Meri Cetinić, ako bih slbodnije shvatio žanr onda i Miško Kovač, Milo Hrnić, taj fazon.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:00 27.08.2022

Re: Истра

vcucko
Neues aus der Nachbarschaft
vcucko
Neues aus der Nachbarschaft

predatortz

Istra je u Hrvatskoj spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. Meni je tih ljudi žao!

Evo fine parafraze:
(1)Vojvodina je u Srbiji spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, (2)a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. (3)Meni je tih ljudi žao!

(1) Bez boldovanog: Da. I? Boldovano zavisi od tačke gledišta.
(2) Opet tačka gledišta. Pošto ju je uzela, a održiva je u Srbiji, srpska kruna sigurno nije ispala glupa. Ponegde svakako jeste, u Vojvodini sigurno ne.
(3) Meni nije.

Znači, sa stanovišta srpskog interesa, moguće je stvar posmatrati ovako kao predatorz. Sa stanovišta hrvatskog ili mađarskog interesa moguće je postaviti ovako kao ti. Sve zavisi od ačke gledišta.

Ili nova politkorektnost ukida tačke gledišta?


Ja sam razumeo to u smislu tragedije presecanja jednog socijalno-ekonomskog kontinuiteta*. Vi se uvek i samo fokusirate na naciju. Ne postoji tacka gledista koja meni opravdava da gradici u Vojvodini izgledaju kao da je juce prosla hunska horda. Napusteno i zapusteno.

Sa tacke gledista neke Bele Crkve pozeljnije je da se grad dalje razvio umesto sto ga je napustila trecina stanovnika. Cesi koji su tu vekovima ziveli kao sto su Srbi ziveli u Krajini otisli su da se ne vrate. Bez rata a posledice kao posle rata. Propast!

*Ovo ne znaci da je trebalo da Vojvodina ostane
Vajdaság (ne bi bilo mnogo drugacije, sto je samo po sebi sakauglavu svakoj nacionalistickoj priči) nego da su narativi odatle trebali jednako vazni da budu kao i ovi koji su se stvarali u Sumadiji.

Dosta zbrkano i dopustićeš pomalo zlonamerno.

Bela Crkva? Bela Crkva nije opustela zbog toga što je u Srbiji. Nit su Česi ili bilo ko otišli otuda jer ih je neko terao po tom osnovu. Bela Crkva je opustela, jer je iz nje otišla vojska. Velika kasarna sa nekoliko hiljada vojnika, oko koje i od koje je živelo pola grada. Odlaskom vojske pola grada je ostalo bez prihoda i naravno da su ljudi otišli.
Po više osnova i iz raznih epoha znam o čemu pričam kad pričam o Beloj Crkvi, a ti mi veruj ili ne, tvoja stvar.
Ironija sudbine - vojska je otišla, jer je tzv. međunarodna zajednica (čitaj zapad) to tražila. Da se vojska povuče štatiznamkoliko kilometara od granica i da granice čuva policija. Pa ako to ispunimo, plus još oko 17.457 ili 28.445 sličnih zahteva, onda ćemo od tzv. međunarodne zajednice (čitaj: zapada) dobiti bonu. Možda. Jednom.
Zaključak: Belu Crkvu je direktno opustošila direktiva tzv. međunarodne zajednice (čitaj: zapada).

EDIT
O narativima iz Vojvodine i Srpske i ostalih, koji bi trebalo da su jednako vredni kao i oni iz Šumadije, sam ovde više puta započinjao i završavao streljan i bešen od zapenušanih domaćina. Ali to nije razlog ni opravdanje da dovodim u pitanje ispravnost postojanja Vojvodine u srpskoj državi. Na pamet mi ne pada.


Da je samo BC ni po jada nego cela je Vojvodina na isti nacin urusena. Eno Charlie je pomenuo Sombor, a ja mogu da nastavim niz sa Zrenjaninom, Becejem, Suboticom...

Ziveo sam dovoljno dugo u BC da znam da kasarna nije kljucni problem.

Znam za ovo besenje. Ali to jeste jedan od glavnih uzroka kosmos-stasmos danas. Kao sto se istocna Nemacka integrisala u SRN tako je Srbija sa svim svojim narativima integrisala Vojvodinu - paralela se odnosi na principijelnu ravan naravno. Nedovrsena drzavna administracija (boljka nasledjena iz Osmanskog carstva) se prelila na celu zemlju. I tako do danas ostalo.

I danas se cela Srbija bavi Drazinim cetnicima kao da je njihovo postojanje imalo bilo kakav uticaj na zivot nekoga u Vojvodini.

Paralela sa Istrom je bila zajebantska - lakse je biti pravedan prema italijanskoj Istri nego madjarskoj Vojvodini.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:02 27.08.2022

Re: Истра

softelectronics_e
Neues aus der Nachbarschaft
vcucko
Neues aus der Nachbarschaft

predatortz

Istra je u Hrvatskoj spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. Meni je tih ljudi žao!

Evo fine parafraze:
(1)Vojvodina je u Srbiji spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, (2)a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. (3)Meni je tih ljudi žao!

(1) Bez boldovanog: Da. I? Boldovano zavisi od tačke gledišta.
(2) Opet tačka gledišta. Pošto ju je uzela, a održiva je u Srbiji, srpska kruna sigurno nije ispala glupa. Ponegde svakako jeste, u Vojvodini sigurno ne.
(3) Meni nije.

Znači, sa stanovišta srpskog interesa, moguće je stvar posmatrati ovako kao predatorz. Sa stanovišta hrvatskog ili mađarskog interesa moguće je postaviti ovako kao ti. Sve zavisi od ačke gledišta.

Ili nova politkorektnost ukida tačke gledišta?


Ja sam razumeo to u smislu tragedije presecanja jednog socijalno-ekonomskog kontinuiteta*. Vi se uvek i samo fokusirate na naciju. Ne postoji tacka gledista koja meni opravdava da gradici u Vojvodini izgledaju kao da je juce prosla hunska horda. Napusteno i zapusteno.

Sa tacke gledista neke Bele Crkve pozeljnije je da se grad dalje razvio umesto sto ga je napustila trecina stanovnika. Cesi koji su tu vekovima ziveli kao sto su Srbi ziveli u Krajini otisli su da se ne vrate. Bez rata a posledice kao posle rata. Propast!

*Ovo ne znaci da je trebalo da Vojvodina ostane
Vajdaság (ne bi bilo mnogo drugacije, sto je samo po sebi sakauglavu svakoj nacionalistickoj priči) nego da su narativi odatle trebali jednako vazni da budu kao i ovi koji su se stvarali u Sumadiji.

Otiđi u Sombor i u centru grada proveri zapuštenost.
Otiđi, takođe u Belu Crkvu - ja bio pre mesec i po dana.
Nemoj da klopaš u gradu, nego na putu ka Kovinu, u restoranu 'Šumski đurđevak'.


Svrati do Sokolca sledeci put. U BC.
freehand freehand 09:13 27.08.2022

Re: Истра

Bela Crkva? Bela Crkva nije opustela zbog toga što je u Srbiji. Nit su Česi ili bilo ko otišli otuda jer ih je neko terao po tom osnovu. Bela Crkva je opustela, jer je iz nje otišla vojska. Velika kasarna sa nekoliko hiljada vojnika, oko koje i od koje je živelo pola grada. Odlaskom vojske pola grada je ostalo bez prihoda i naravno da su ljudi otišli.
Po više osnova i iz raznih epoha znam o čemu pričam kad pričam o Beloj Crkvi, a ti mi veruj ili ne, tvoja stvar.

Kakve crne hiljade? Pa pančevačka brigada u punom borbenom sastavu imala je oko 4000 pripadnika.
Bela Crkva je "opustela" kao i mnotštvo sličnih palanki, gradića i opština po čitavoj Srbiji zbog promene ekonomskog sistemja, privatizacije i konsolidacije privrede kad su sve migracije krenule prema većim gradovima i centrima.
I nisu otišli ni samo vojnici, ni samo Česi. Otišli su i Mađari iz Debeljače zato što su mogli sa pasošima EU, I Slovaci iz Kovačice i padine. I sa nnima svi Srbi koji su mogli.
Kao što je, pre nego što počne likovanje o diktaturi u Srbiji - iz Rumunije onomad otišlo 6 miliona ljudi kad je Rumunija ušla u EU.


milisav68 milisav68 09:13 27.08.2022

Re: Истра

Neues aus der Nachbarschaft

Ja sam razumeo to u smislu tragedije presecanja jednog socijalno-ekonomskog kontinuiteta*. Vi se uvek i samo fokusirate na naciju.

Ma jok, evo ti prosto objašnjenje.

U Istri HDZ nikad nije pobedio, odnosno jedva da su prelazili cenzus za po kojeg odbornika.
literatesa literatesa 09:49 27.08.2022

Re: Истра

Na stranu sto je meni (a tako prihvatila cela porodica) more uvek bilo iza jezera ili reka pa letovanje na Jadranu za mene nije neka tema, ali sa decom ne bih isao ni u iednu zemlju gde postoji neka realna sansa da se najebe zbog X. Sta god da je razlog. Zato ni u Meksiko ne bih isao sa decom.

Upravo. Lijepo rečeno.
Milan Novković Milan Novković 10:03 27.08.2022

Re: Истра

literatesa
Na stranu sto je meni (a tako prihvatila cela porodica) more uvek bilo iza jezera ili reka pa letovanje na Jadranu za mene nije neka tema, ali sa decom ne bih isao ni u iednu zemlju gde postoji neka realna sansa da se najebe zbog X. Sta god da je razlog. Zato ni u Meksiko ne bih isao sa decom.

Upravo. Lijepo rečeno.

Upala si u brzu reku binge-watching badass girls movies?!

Hester Shaw je cool, al kako to da ti je Julianne Moore tako kratko trajala, ona je meni super-cool
gedza.73 gedza.73 10:18 27.08.2022

Re: Истра

vcucko
Bela Crkva je opustela, jer je iz nje otišla vojska

Bela Crkva opustela zato što je zatvorena kasarna? Da vidim da li sam dobro razumeo. Pogranični gradovi koji nemaju kasarne su prazni? Ja sam bio ubeđen da gradovi opuste jer nemaju industrijske zone. Ili ako se ne ulaže u infrastrukturu, turizam...


Zaključak: Belu Crkvu je direktno opustošila direktiva tzv. međunarodne zajednice (čitaj: zapada).

Misliš kako su oni opustošili iako su devedesetih vojnici nosili šinjele iz pedesetih a oficiri krali i preprodavali naftu iz vojnih vozila ili švercovali rumunsku naftu u vojnim JNA vozilima?
shmoo shmoo 10:25 27.08.2022

Re: Истра

softelectronics_e
solo
kako se na hrvatskom zove kafa?


Nes.

Bez šećera, poplašena sa vrlo malo mleka.
Tek toliko da ubije gorčinu.



Додајте и цимет унутра. Онако, мало на врх кашичице.

Одличан укус.

А кажу и да је цимет здрав. У малим количинама.

shmoo shmoo 10:35 27.08.2022

Само једном се љуби

maksa83
Čuo sam za šlagere ali da postoji nekakav hrvatski šlager kao bliža odrednica mi je zaista do sada bila potpuna nepoznanica.

Ne znam što su to Amira ali kada se kaže hrvatski šlager meni pada na pamet Tereza Kesovija, Meri Cetinić, ako bih slbodnije shvatio žanr onda i Miško Kovač, Milo Hrnić, taj fazon.



Током ноћних дежурстава у Словенији осамдесетих 'ватао сам на радију Радио Копер.

Али када би ми досадио, пробао бих Радио Београд Први програм. Нисам се дуго задржавао јер га ни у Београду нисам баш слушао.

Следећи на скали Радио Загреб. Не знам да ли се то зове шлагери, али досадно без краја и конца... Тереза, Габи, Иво Робић, Проливер Драгојевић, Пишо Тровач, Арсен Дедић, Ивица Шерфези, Кићо Слабинац, Душко Локин,...

И тако целе ноћи.

Досадно до бола. Убиствено досадно.

И онда није ни чудо што бих стао на Радио Љубљана и оставио тако целе ноћи.

Пуштали су ноћу одличан џез у то време.






literatesa literatesa 10:42 27.08.2022

Re: Истра

Upala si u brzu reku binge-watching badass girls movies?!

Hester Shaw je cool,

Potražim preksinoć SF film, dosadile mi serije, The Sandman se nije primio (Gejmanove serije su postale kao i on na Tviteru, komercijalne, nije mu dovoljno knjiga reklamira ženinu dojku, nije mu dovoljno serija, prije prve epizode već ponudi lutkice po likovima na prodaju, baš bezveze), i ugledam film ispostaviće se tek kad je krenuo Steampunk, ali nisam radi nje nego je muški lik Irac Robert Sheehan iz kul, kul serije The Umbrella Academy. No kako sam je ugledala sa onom maramom odmah prva scena prati grad na točkovima, grdosiju London ide prema njima, to je bilo to. Evo me. :)

I poslije razmišljam, zašto je film zakazao, jeste ali ne mogu otrkiti gdje, tj na mnogo mjesta, možda onaj robot-leš, tu su pretjerali, pokvario je tako dobre scene sa anarhistkinjom i njenom crvenom letjelicom, zatim, ima mnogo pozorišne teatralnosti npr za kormilom, ili kad prave ono ubojito oružje u katedrali, gradu iza zida je posvećeno malo vremena.. i itd, seriju dobru su mogli napraviti da ne zafali materijala iz dva sata tematski prebukiranog filma.




literatesa literatesa 10:43 27.08.2022

Re: Истра

Pazi ovo od koga je film:


literatesa literatesa 10:44 27.08.2022

Re: Истра

al kako to da ti je Julianne Moore tako kratko trajala, ona je meni super-cool

I meni je, ali u tom filmu joj srce pojeo kanibal pervetit. :)
vcucko vcucko 10:44 27.08.2022

Re: Истра

freehand

Kakve crne hiljade? Pa pančevačka brigada u punom borbenom sastavu imala je oko 4000 pripadnika.


U svakom momentu stotine samo na obuci za vozače. Bio.
U BC bila obuka za SMB, u Kovinu za plavce.
Bela Crkva je bukvalno živela za i oko kasarne.
Kad je sve to iseljavano, moja ustanova kad je zatvorila kantinu, reče glavni tamo (predsednik opštine, valjda?) ovako sad možemo ključ u bravu za ceo grad.
predatortz predatortz 10:50 27.08.2022

Re: Истра

vcucko
freehand

Kakve crne hiljade? Pa pančevačka brigada u punom borbenom sastavu imala je oko 4000 pripadnika.


U svakom momentu stotine samo na obuci za vozače. Bio.
U BC bila obuka za SMB, u Kovinu za plavce.
Bela Crkva je bukvalno živela za i oko kasarne.
Kad je sve to iseljavano, moja ustanova kad je zatvorila kantinu, reče glavni tamo (predsednik opštine, valjda?) ovako sad možemo ključ u bravu za ceo grad.


Slično je bilo i sa Bilećom! *

* Ko pomene Gvozdena - peder je i neće ići na paradu koju je predsednik otkazao
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 10:56 27.08.2022

Re: Истра

Vojvodina je u Srbiji spletom nesrećnih istorijskih okolnosti, a dobrano potpomognutih glupošću srpske krune. Meni je tih ljudi žao!



mislis madjarske krune?

(jel tako nesto uopste postojalo?)

vcucko vcucko 11:07 27.08.2022

Re: Истра

gedza.73

Da vidim da li sam dobro razumeo. Pogranični gradovi koji nemaju kasarne su prazni?

Misliš kako su oni opustošili iako su devedesetih vojnici nosili šinjele iz pedesetih a oficiri krali i preprodavali naftu iz vojnih vozila ili švercovali rumunsku naftu u vojnim JNA vozilima?

Prvo: odavno sam odustao od toga, da mislim šta si ti razumeo a šta nisi. Ja to nisam napisao. Ne znam za pogranične gradove kao takve, pisao sam o Beloj Crkvi. Koja u kasnoj SFRJ i 90-ih jeste živela za i oko kasarne.

Drugo: da. I tako su nekako preživljavali, uz to nešto njiva. Dok nije iseljena kasarna. I proglašen fajront. Vidim, mnogo teško da se shvati?
Milan Novković Milan Novković 11:07 27.08.2022

Re: Истра

literatesa
al kako to da ti je Julianne Moore tako kratko trajala, ona je meni super-cool

I meni je, ali u tom filmu joj srce pojeo kanibal pervetit. :)

Ja je se setim iz raznih filmova - kanibal je priča za sebe, al The Big Lebowski ne može da omane. Meni uvek vesela scena - fino pofatala i feminizam (finom četkicom prešla preko više talasa) i proverbialno izumiranje Y hromozoma :



dogodinedragosevac dogodinedragosevac 11:12 27.08.2022

Re: Истра

Primetio sam da muslimani poprilično nastoje da govore hrvatskim izričajem.


ma svi oni govore 'naski' zar ne?

jel i to odvalila da im se uvuce, cini mi se?
literatesa literatesa 11:23 27.08.2022

Re: Истра

Ja je se setim iz raznih filmova - kanibal je priča za sebe, al The Big Lebowski ne može da omane. Meni uvek vesela scena - fino pofatala i feminizam (finom četkicom prešla preko više talasa) i proverbialno izumiranje Y hromozoma

Da, i interesantno, inače odmjerena ili te harizme ima tako par filmova kao izgreda, ne mogu se sjetiti ona jedna scena sexa u autu njena, čini mi se da je plavuša..






vrabac_onaj vrabac_onaj 11:25 27.08.2022

Re: Истра

maksa83

Ne znam što su to Amira ali kada se kaže hrvatski šlager meni pada na pamet Tereza Kesovija, Meri Cetinić, ako bih slbodnije shvatio žanr onda i Miško Kovač, Milo Hrnić, taj fazon.


A u stvari to je naše, nego su i to prisvojili zlotvori!

Evo dokaza, crno na belo:


softelectronics_e softelectronics_e 11:47 27.08.2022

Re: Истра

Milan Novković
literatesa
al kako to da ti je Julianne Moore tako kratko trajala, ona je meni super-cool

I meni je, ali u tom filmu joj srce pojeo kanibal pervetit. :)

Ja je se setim iz raznih filmova - kanibal je priča za sebe, al The Big Lebowski ne može da omane. Meni uvek vesela scena - fino pofatala i feminizam (finom četkicom prešla preko više talasa) i proverbialno izumiranje Y hromozoma :





Jedan je Big Lebovski!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana