Budućnost| Društvo| Ekonomija| Planeta| Život

Vesti, proverene i neproverene, i nagađanja …

Milan Novković RSS / 21.09.2022. u 14:37

SCO završen. Iran primljen, mnogi u redu, dok ...

... u post-scriptum maniru i Turska izražava želju da se pridruži (sitna modalna šalica: neko vreme je SCO, iz milošte, nazivan „Azijski NATO". Naš-domaći NATO nema formalne klauzule na temu većine višestrukih udruživanja, al lahki Erdogan je na putu za Vašington. Ovo nije baš small deal pošto su ga uvek nasmejani najbolji prijatelji s one strane okeana pokušali skratiti za glavu onomad kad je, jelte, postao blago neposlušan (nema nagrade za one što znaju ko ga je spasio).

Vreme je interesantno, kolektivni zapad i dalje mamuza mrtvog konja u pokušaju da zadrži hegemoniju, koju je već neko vreme izgubio, ali to u kvantnom svetu nije uvek očigledno, posebno ako se ne posmatra sa petoro urokljivih očiju (aluzija na „..The Five Eyes (FVEY) is an intelligence alliance comprising Australia, Canada, New Zealand, the United Kingdom, and the United States..." pa njihovo da-samo-australija-skucka-nešto-nuklearnih-podmornica trudbeneštvo).

Ovo mamuzanje nije bezopasno, naprotiv, završno mlaćenje mačem jako smorenom rukom kolektivnog zapada, pred zavese finalnog čina je, malom ali netrivijalnom verovatnoćom, opasno - dosta je NATO vojaka u Ukrajini već, kao i sve više zapadnog oružja:

    - Zapad Putinu: Karaćemo vas (idiot u US dal kongresu, dal senatu pre nekoliko dana: Daj da se ispucaju više te nuklearke na Ruse)

  - Putin Zapadu: Karaćemo vas (Putin pre nekoliko nedelja: Pa mi nismo još ni počeli, Putin i Šojgu dal juče: koristićemo svo oružje ako je potrebno, uključujući nuklearno)

Naravno, danas i vrapci na grani znaju da se zapad uglavnom folira, osim ako im Padre Padrone nije u situaciji da sa sigurne udaljenosti bombarduju mnogo slabije od sebe (a i poželjno je da se bombarduje sa mora, pošto se onda lakše ustukne)

Pa danas i vrapci na grani znaju da se Putko uglavnom ne folira. Sada će delovi Ukrajine biti pripojeni Rusiji - ionako su samo Rusi ostali, ostali su uglavnom otišli, pa će presušiti i izvor fazona na temu karaktera operacije u Ukrajini - SMO preti da postane rat.

Zvuči bizarno, al ja sve više mislim da Nemci glumataju donekle - da se plati što mora da se plati - ali da je strategija in line sa Ruskom ulogom u šire-azijskoj priči - Rusi su na vrhu menadžmenta Evroazijske integracije gde su terminali Nemačka i Rusija.

Šta želimo: evropsku, ne samo ukrajinsku denacifikaciju, ukrajinsku demilitarizaciju, redefinisanje evropske „security architecture" (čitaj NATO na đubrištu istorije, ali pošto je to nemoguće uraditi preko noći imaćemo i neke korake in-between. Koje korake?! Eeee, budi sad kristalna kugla ako su ti geni junački.

Sve je više signala, po strategijski nezdravom pumpanju dolara, da su US svesni ishoda (ne davos crowd ogranak, tj state dipartment, veliki delovi agencija, MSM, ... nego onaj drugi, veći ali za sada u senci deo Amerike) - i.e. na prvi pogled urušavanje zapada brže nego što se mora je delimično anglosaksonski-namerno: teško je i riskantno prognozirati do kada i u kojoj meri će se za proizvoljno odštampane dolare nešto moći kupiti, ne samo na ne-zapadu, nego i na zapadu - SCO je u proteklom samitu naglašeno dotakao i užurbanu de-dolarizaciju, i u SCO-u je managing director Kina (bitno za reći zbog mase novca i assets uopšte nad kojima oni imaju kontrolu, uključujući i geo-political assets u širem smislu). Tačnije, sasvim je moguće da je naglo dizanje kamata u US, iako poprilično bolno za US još bolnije za ostatak sveta pošto podiže cenu dolara, strani dolari se slivaju u US, pa tako ostatak sveta ima neočekivane probleme na kvadrat - sve skuplji su dugovi u dolarima, koje je sve teže naći. Problemi na kub, u stvari - sve je teže privući pažnju na sebe i svoje ideje za koje su potrebi investitori - „vidi ruke" je kao alat postalo potpuno beskorisno.

A šta stvarno želimo: pa i evropsku bizarno nesposobnu vrhušku na đubrištu istorije, i neki realni preporod u svetlu potencijala evroazijske integracije. Ne preko noće, nažalost, pošto je to sada nemoguće. Ako je nekad i bilo moguće onda je to bilo pri početku kumulativnog QS ciklusa.

Ps: Za naše „¿Qué?" US drugare, kao dodatak „dolar" crtici (u stvari ovo je za sve na temu „digitalna valuta centralne banke, kao jedina valuta u opticaju", nego je meni interesantno pošto se u US dešava brže nego što sam ja mislio - iznuđeno, pošto je Kina iznenadila svet i naterala ga da se takmiči:

Biden Orders US Dollar Replaced with Trackable "Spyware" Version

Jim Rickards ovde reklamira i svoju novu knjigu. Amer, jbg, ali ja mislim da je on odličan autor. Iako mu od The Death of Money: The Coming Collapse of the International Monetary System od knjiga nisam ništa novije pročitao mislim da je on odličan, razni odlomci raznih knjiga i mišljenja su mu na sve strane.

Koga mrzi da gleda video u nekom trenutku je ponuđen I transcript, a ko voli da se sam snađe na US deo teme može da krene od „Executive Order 14067-Ensuring Responsible Development of Digital Assets - March 09, 2022".

Potencijal ovih valuta je ogroman u pozitivnom smislu, iz perspektive civilizacijskog razvoja, ali su takvi bili i dinamit, pa fisije i fuzije, i u ovom našem vremenu tema je jedna od najmračnijih.

I za kraj, the pinacle zapadne kulture, evropske, orator-in-chief, meme-in-chief...

joe-what.jpg?w=560&h=379

..one and only, field marshal, ... Patak Dača.
 



Komentari (1049)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

softelectronics_e softelectronics_e 17:45 21.09.2022

Hm!

Ja se, ipak, nadam da će braća Rusi i Ameri napraviti neki sinergički dil!
Kinezima svaka čast, ali ja se, ipak, ne bih 'na njihovim kolima vozio'.
Milan Novković Milan Novković 19:39 21.09.2022

Re: Hm!

softelectronics_e
Ja se, ipak, nadam da će braća Rusi i Ameri napraviti neki sinergički dil!
Kinezima svaka čast, ali ja se, ipak, ne bih 'na njihovim kolima vozio'.

Rusi i veći deo Amera i imaju zajedničkog, prećutnog neprijatelja - Davos Crowd, delovi neocons (prosto je nemoguće izbeći preklapanja na razne teme - po nekim pitanjima neke grupe imaju potpuno zajedniče interese, po drugim uglavnom zajedničke, po trećim dosta zajedničkih interesa).

Od kola - samo Japanci, sve ostalo je prema njima boranija. Neka Japanska kola sa 50,000 - 100,000 milja (ne kilometara) su bolja od većine nejapanskih kola koja su nova, IMHO.

Od aviona - evo prilike da opet cmizdrim na temu evropske sudbine: opušten u Airbusovima, neopušten u novijim Boinzima do te mere da ću pre leteti u Rusko-kineskim avionima (doduše ja letim u raznim krntijama i ovde su su uopšte nivoi neopuštenosti u bilo čemu jako mali, ... i pored svog Boingovod truda recently).

Ko je reko kola?! The moderna, kompjuterizovana - već sam rekao nedavno da je sve više smrtnih udesa gde su otišli neki jako bitni ljudi koji su nekim jako bitnijim i jako moćnim ljudima jako smetali (vežbam reč "jako".

Evo dugog klipa, koga interesuje: jedan bivši cija senior (za rusko kineske odnose), jedan bivši cija što je završio dal na nekoliko godina u zatvoru zbog curenja kompromitovanih vesti, i žena koja puno zna o svemu, i Asanžu. Sve ih organizovao lik koji je meni interesantan test-vector za AI pošto je simpa u pokušajima (uglavnom uspešnim) da bude cool, pa i na temu pušenja koje mu je, očigledno, noviji hobi, ili usiljen - e.g. ja bih ga koristio da vidim da li AI ume da prepozna da on nije native, dugogodišnji pušač (dokon pop here, jbg

Elem, u jednom trenutku se dotaknu teme zašto toliko mrze Asanža - da daju drugima primer, ok, i posebno zbog curenja Vault 7 (cijini haking tools) gde će naći, ko vole, i hakovanje kola koja onda ubrzavaš do 150 kilometara gde vozač ne može ništa da uradi, pa nek se snalazi - a ko se ne doseti da pri 50km udari u prvo drvo, jbg - veseli kolektivni zapad for your delectation)

alselone alselone 19:41 21.09.2022

Re: Hm!

Od kola - samo Japanci,

Drito Škoda!
softelectronics_e softelectronics_e 19:44 21.09.2022

Re: Hm!

Milan Novković
softelectronics_e
Ja se, ipak, nadam da će braća Rusi i Ameri napraviti neki sinergički dil!
Kinezima svaka čast, ali ja se, ipak, ne bih 'na njihovim kolima vozio'.

Rusi i veći deo Amera i imaju zajedničkog, prećutnog neprijatelja - Davos Crowd, delovi neocons (prosto je nemoguće izbeći preklapanja na razne teme - po nekim pitanjima neke grupe imaju potpuno zajedniče interese, po drugim uglavnom zajedničke, po trećim dosta zajedničkih interesa).

Od kola - samo Japanci, sve ostalo je prema njima boranija. Neka Japanska kola sa 50,000 - 100,000 milja (ne kilometara) su bolja od većine nejapanskih kola koja su nova, IMHO.

Od aviona - evo prilike da opet cmizdrim na temu evropske sudbine: opušten u Airbusovima, neopušten u novijim Boinzima do te mere da ću pre leteti u Rusko-kineskim avionima (doduše ja letim u raznim krntijama i ovde su su uopšte nivoi neopuštenosti u bilo čemu jako mali, ... i pored svog Boingovod truda recently).

Ko je reko kola?! The moderna, kompjuterizovana - već sam rekao nedavno da je sve više smrtnih udesa gde su otišli neki jako bitni ljudi koji su nekim jako bitnijim i jako moćnim ljudima jako smetali (vežbam reč "jako".

Evo dugog klipa, koga interesuje: jedan bivši cija senior (za rusko kineske odnose), jedan bivši cija što je završio dal na nekoliko godina u zatvoru zbog curenja kompromitovanih vesti, i žena koja puno zna o svemu, i Asanžu. Sve ih organizovao lik koji je meni interesantan test-vector za AI pošto je simpa u pokušajima (uglavnom uspešnim) da bude cool, pa i na temu pušenja koje mu je, očigledno, noviji hobi, ili usiljen - e.g. ja bih ga koristio da vidim da li AI ume da prepozna da on nije native, dugogodišnji pušač (dokon pop here, jbg


Eeee, da!
Jako mi ide na kitonijus upotreba reči jako.
Zamisli, kada neka budalčina odvali ... jako mnogo!
Vama dijasporcima je, čak, i to dozvoljeno.
Shmuu, ajde na posao da objasniš kolika je debilana upotreba reči 'jako' kao pojačivača.
Npr. jako mnogo!
Milan Novković Milan Novković 19:46 21.09.2022

Re: Hm!

alselone
Od kola - samo Japanci,

Drito Škoda!

Cool su i evropljani Škoda stara škola, al Japanci su sa druge planete - propustio sam gore u prvoj iteraciji Vault 7 paragraf, tj u komentaru, pa sad dodao

Vanredno su besni zbog tog curenja pošto ce prosto pokrenuti cunami razvoja, u svetskim okvirima, consumer++ elektronika koja će krenuti da se štiti od veselih glavnih-na-mlaznjak zapadnjaka.
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:23 21.09.2022

Re: Hm!

Rusi i veći deo Amera i imaju zajedničkog, prećutnog neprijatelja - Davos Crowd, delovi neocons (prosto je nemoguće izbeći preklapanja na razne teme - po nekim pitanjima neke grupe imaju potpuno zajedniče interese, po drugim uglavnom zajedničke, po trećim dosta zajedničkih interesa).

Американцима прво предстоји да то освесте и да разреше интерне противречности, односно да демонтирају клику која их води дрито у пропаст.
alselone alselone 20:24 21.09.2022

Re: Hm!

Cool su i evropljani Škoda stara škola, al Japanci su sa druge planete - propustio sam gore u prvoj iteraciji Vault 7 paragraf, tj u komentaru, pa sad dodao

Ja se malo zezam ali zapravo evo već 16 godina vozim samo škode i jako sam zadovoljan.
Milan Novković Milan Novković 20:51 21.09.2022

Re: Hm!

alselone
Cool su i evropljani Škoda stara škola, al Japanci su sa druge planete - propustio sam gore u prvoj iteraciji Vault 7 paragraf, tj u komentaru, pa sad dodao

Ja se malo zezam ali zapravo evo već 16 godina vozim samo škode i jako sam zadovoljan.

Verujem, svaka čast.

Ko Japanaca ovako ide: Da je Škoda japanska, u 16 godina ne bi vozio "samo škode", nego "samo škodu".

Naš leksus je prešao 100,000 milja - ko nov, bukvalno, literalno, da mu promeniš gume i detaljno očistiš mogao bi nekom ko ništsa ne proverava da ga prodaš kao novog.

Čak nam pravi problem, pošto je samo hybrid, a mi želimo plug-in hybrid sa većom baterijom, al zašto da ga menjamo gledamo se žena i ja, kad je ko nov

A mi se onomad brinuli koliko traje baterija - japanci zbunjeni "Paaaa, traje koliko i kola"

Potpuno druga filozofija - Evropa juri performance, Japanci pouzdanost, trajanje, uz nekvarenje usput - ovo se NIKAD ne kvari.
alselone alselone 20:54 21.09.2022

Re: Hm!

Naš leksus je prešao 100,000 milja - ko nov, bukvalno, literalno, da mu promeniš gume i detaljno očistiš mogao bi nekom ko ništsa ne proverava da ga prodaš kao novog.

Dobro, ali treba uzeti u obzir da je Leksus verovatno tri puta skuplji za istu veličinu, performanse i opremu. Ja mogu da spržim tri škode dok ti jedan Leksus pa smo na istom. :)
shmoo shmoo 21:34 21.09.2022

Аз (буки вједи) глагољ абеДеди

softelectronics_e

Eeee, da!
Jako mi ide na kitonijus upotreba reči jako.
Zamisli, kada neka budalčina odvali ... jako mnogo!
Vama dijasporcima je, čak, i to dozvoljeno.
Shmuu, ajde na posao da objasniš kolika je debilana upotreba reči 'jako' kao pojačivača.
Npr. jako mnogo!



Ма немој да се тако јако нервираш. Нема потребе. Језик је иако много демократска творевина (уз математику и музику) и божји дар људима, сви га имамо и сви га користимо, хвала богу на томе.

Знаш за случај када је велики Роман Јакобсон почео да убеђује ондашње српскохтрватске лингвисте да нама у нашем том ондашњем језику административно названом српскохрватски уопште и не треба слово Ј јер је заправо у српскохрватском глас Ј само варијанта гласа И и да слово И може сасвим лепо ту да одради ствар у писању, а да слово Ј стога треба избацити из наше азбуке и абецеде.

Тако да би ова Миланова реченица заправо по Роману Јакобсону могла да се пише и овако:

već sam rekao nedavno da je sve više smrtnih udesa gde su otišli neki iako bitni ljudi koji su nekim iako bitnijim i iako moćnim ljudima iako smetali


(Захвалност за овај пост дугујем мом некадашњем професору опште лингвистике на Филолошком факултету у Београду Душану Јовићу који је баш на тој разлици у значењу речи иако:јако убедио великог Романа Јакобсона да је слово Ј ипак потребно и у азбуци и у абецеди.)





solo solo 21:45 21.09.2022

Re: Hm!

Npr. jako mnogo!



A jako do jaja?

Kad si već tu Čaki o čemu je ovaj blog?

Jako mnogo mene me baš zanima.



Zipa samo 50.
shmoo shmoo 00:35 22.09.2022

Re: Hm!

solo

A jako do jaja?



Иако до и-ааа, и-ааа?





Blade Runner Blade Runner 19:32 21.09.2022

Meanwhile in Canada...

Kanada je vec duze laboratorija u kojoj ameri izvode razne eksperimente pre nego sto to isto primene kod sebe u vecim razmerama, tako da me ne bi iznenadilo da i to ovde pocne. Nesposobni premijer im u tome savrseno pomaze...
Finansije su bile blokirane ne samo kamiondzijama vec i malim biznisima koji su ih podrzavali na bilo koji nacin. Ljudi su praceni preko telefona tokom protesta, a zatim su dobijali vrlo cudne pozive sa government brojeva telfona.


canadian banks freeze funds to trucker protest groups
Milan Novković Milan Novković 20:22 21.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Blade Runner
Kanada je vec duze laboratorija u kojoj ameri izvode razne eksperimente pre nego sto to isto primene kod sebe u vecim razmerama, tako da me ne bi iznenadilo da i to ovde pocne. Nesposobni premijer im u tome savrseno pomaze...
Finansije su bile blokirane ne samo kamiondzijama vec i malim biznisima koji su ih podrzavali na bilo koji nacin. Ljudi su praceni preko telefona tokom protesta, a zatim su dobijali vrlo cudne pozive sa government brojeva telfona.


canadian banks freeze funds to trucker protest groups

Jeste, i svašta se poptuno opušteno radi - svaki dan iskaču vesti. Jedna od poslednjih - Facebook pravi conservative-score Amerima i kad pojedinci pređu neki prag dojavljuju agencijama - da ne poveruješ (ako nekad zatreba da se Beneu uplaćuje preko SMS-a da se zna zašto

Trudou je stara škola: on je je Davos Crowd "petlić", njemu je K Švab skoro pa drugi otac (ili treći, zavisi da li mu se majka više družila sa mužem, kad je dete-Trudou začet, ili sa Castrom, the Fidelom, da).

A njegov zvanični otac, isto glavni na mlaznjak, tj prime minister, je bio blizak sa Maurice Strong (tj postavio/napravio ga) - iskreni levičar, milijarder, koji je na pitanje kako to uspe da pomeša sa vanredno gramzivim sopstvenim kapitalizmom rekao da jednu ideologiju ima kao teoriju, drugu kao praksu, je bio inspiracija Švabu, Kisindžer mu bio profa, Rokfeler Padre Padrone, sa Bžežinskim kao teorijskim izvršnim organom, ....

Canadian Patriot Review do sitnih crevaca pojašnjava kako se britanski eugenetičari vuku konce svega, od kojih mnogi vode ka Hakslijima (ovaj naš Haksli još i uglavnom nevin, bata Aldous, al da mu vidiš brata, pa čigrice od dedice (bio jednom glavni na rediznajniranje i spašavanj ebritanske imperije, al nešto je i ne spasi, dapače ...).

Ipak, dok punija dama ne zapeva, vrli zapad ide dalje, sa Oxfordom i Rhodes Scholarship dobitnicima, WEF mladim liderima ... preko Klintonovih, Trudeaua, Macrona, ... pa Condoleezza Rice raznih (jako, jako bitna lady danas, čak ne mora da direknto prlja ruke s bajdenom, ...)
softelectronics_e softelectronics_e 20:32 21.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Milan Novković
Blade Runner
Kanada je vec duze laboratorija u kojoj ameri izvode razne eksperimente pre nego sto to isto primene kod sebe u vecim razmerama, tako da me ne bi iznenadilo da i to ovde pocne. Nesposobni premijer im u tome savrseno pomaze...
Finansije su bile blokirane ne samo kamiondzijama vec i malim biznisima koji su ih podrzavali na bilo koji nacin. Ljudi su praceni preko telefona tokom protesta, a zatim su dobijali vrlo cudne pozive sa government brojeva telfona.


canadian banks freeze funds to trucker protest groups

Jeste, i svašta se poptuno opušteno radi - svaki dan iskaču vesti. Jedna od poslednjih - Facebook pravi conservative-score Amerima i kad pojedinci pređu neki prag dojavljuju agencijama - da ne poveruješ (ako nekad zatreba da se Beneu uplaćuje preko SMS-a da se zna zašto
...

Eeeee, za to treba da budete malo namazani i tako doakate Fejsbuku!
Zato svako malo lajkujte ponešto na sajtu državnih agencija i ministarstava USA i UK - i milina.
Fejkbukovci mogu da ga duvaju.
Algoritam im sjebete očas.
Makar ja tako radim - za svaki slučaj.
Jer je puno doušnika koji rade honorarno.
Ili su beskorisni idioti pa dojavljuju besplatno.
Glupe drukare.
maksa83 maksa83 20:47 21.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Eeeee, za to treba da budete malo namazani i tako doakate Fejsbuku!

Fejsbuku doakaš mnogo jednostavnije tako što ugasiš nalog.
Fejkbukovci mogu da ga duvaju.

Dok god si tamo i skroluješ i klikćeš oni pobeđuju.
Milan Novković Milan Novković 20:56 21.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

maksa83
Eeeee, za to treba da budete malo namazani i tako doakate Fejsbuku!

Fejsbuku doakaš mnogo jednostavnije tako što ugasiš nalog.
Fejkbukovci mogu da ga duvaju.

Dok god si tamo i skroluješ i klikćeš oni pobeđuju.

Al kako da čitaš Magičnog, jbg. Kupuješ mu knjige, ok, al većinu propustiš tako.

Ne može baš svako da ti onako opiše bol od želje u trouglu Igi Pop, Bouvi, i Mik Džeger
softelectronics_e softelectronics_e 21:04 21.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

maksa83
Eeeee, za to treba da budete malo namazani i tako doakate Fejsbuku!

Fejsbuku doakaš mnogo jednostavnije tako što ugasiš nalog.
Fejkbukovci mogu da ga duvaju.

Dok god si tamo i skroluješ i klikćeš oni pobeđuju.

Eeee, jbg!
Moram da pratim ko se rodio, kome je kada rođendan.
I ko je umro!
Jebiga!
literatesa literatesa 21:08 21.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Al kako da čitaš Magičnog

Prije neki dan si ga spominjao, možda juče, i meni nešto poznato Magični, cc, Ćirić?
Milan Novković Milan Novković 21:13 21.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

literatesa
Al kako da čitaš Magičnog

Prije neki dan si ga spominjao, možda juče, i meni nešto poznato Magični, cc, Ćirić?

Da
literatesa literatesa 21:18 21.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Da

Piše li još u onim novinama?
milisav68 milisav68 21:24 21.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

maksa83
Dok god si tamo i skroluješ i klikćeš oni pobeđuju.

Dok ne pitaš š`a ima ba?

Verovatno si video onaj skrinšot o Danu republike bivše nam zemlje, gde je nekako uvučen Zukenberg.

Uglavnom, naravno da mnogo ljudi otkriva mnogo toga o sebi na fejsbuku, meni služi za zezanje, pa klikćem i lajkujem svašta, da vidim kako će sve to da obradi, i šta će da mi ponudi.
Milan Novković Milan Novković 21:28 21.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Путин просто проиграл войну. Он, наконец, понял это, но не может с этим смириться, потому что нет ничего, что он мог бы представить, как победу. И чтобы скрыть провал, отправит новых солдат на смерть. Они будут умирать для того, чтобы он избежал позора, – только по этой причине.

Ne znam. U jednom trenutku više nije, a posle nisam odlazio na novine.

Piše skoro svakodnevno na fejsu, ponekad mu izađe intervju ili članak u novinama i prenese ga.

On o R&R, Filmu i Književnosti sve zna, dok je u svemu ostalom prosto vanredno inteligentan, znao jako mnogo, ili samo mnogo, pa onda ume da umeša svega i svačega.

Izašla mu je nedavno nova knjiga: Magični Geto
shmoo shmoo 21:46 21.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Blade Runner

Kanada je vec duze laboratorija u kojoj ameri izvode razne eksperimente pre nego sto to isto primene kod sebe u vecim razmerama, tako da me ne bi iznenadilo da i to ovde pocne. Nesposobni premijer im u tome savrseno pomaze...

Finansije su bile blokirane ne samo kamiondzijama vec i malim biznisima koji su ih podrzavali na bilo koji nacin. Ljudi su praceni preko telefona tokom protesta, a zatim su dobijali vrlo cudne pozive sa government brojeva telfona.


Зар Канада нема много јачу социјалу од Америчана?

Тако сам барем ја то разумео...

da su US svesni ishoda (ne davos crowd ogranak, tj state dipartment, veliki delovi agencija, MSM, ... nego onaj drugi, veći ali za sada u senci deo Amerike) - i.e. na prvi pogled urušavanje zapada brže nego što se mora je delimično anglosaksonski-namerno











Over 38 million Americans face hunger each and every day including 1 in 6 children. (ЛИНК)




bene_geserit bene_geserit 03:43 22.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Facebook pravi conservative-score Amerima i kad pojedinci pređu neki prag dojavljuju agencijama - da ne poveruješ (ako nekad zatreba da se Beneu uplaćuje preko SMS-a da se zna zašto

Šta je to Facebook ?
bene_geserit bene_geserit 03:46 22.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Over 38 million Americans face hunger each and every day including 1 in 6 children.

Taso ovo je lupetanje.
Njihova definicija šta znači "face hunger" je takva da u školi gde idu moja deca svi imaju besplatan ručak zbog toga (a zip kod je sa prosečnom cenom kuće u milionima).
shmoo shmoo 14:47 22.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

bene_geserit
Over 38 million Americans face hunger each and every day including 1 in 6 children.

Taso ovo je lupetanje.
Njihova definicija šta znači "face hunger" je takva da u školi gde idu moja deca svi imaju besplatan ručak zbog toga (a zip kod je sa prosečnom cenom kuće u milionima).



Верујем. Ипак си ти на лицином месту.

А шта је са оним бескућницима и шаторима по тротоарима америчких (и канадских) градова?

О чему се ту ради?

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:51 22.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

bene_geserit
Over 38 million Americans face hunger each and every day including 1 in 6 children.

Taso ovo je lupetanje.
Njihova definicija šta znači "face hunger" je takva da u školi gde idu moja deca svi imaju besplatan ručak zbog toga (a zip kod je sa prosečnom cenom kuće u milionima).



Same here. Mada sad to ukidaju, bar kod moje ćere u školi, ponestalo para (moja klinka inače odbija da jede u školi, jer joj se to ništa ne sviđa, nego nosi od kuće ono što ja skuvam).

A i škola se srozala po tim nekim standardima, to jest po CMAS-u prošlogodišnjem, pa sad moraju na popravni. Vade se da je to kao zbog toga što je bio onaj požar pa pola dece ostalo bez kuća, stres, trauma, itd. (usput, ćera mi na CMASu imala 99% na nivou države, na oba CMAS testa, matiš, i onaj neki literacy, ili kako se to zove, sad su joj apdejtovali GT status, pre je bila GT samo iz matiša, a sad i iz engleskog, to jest pismenosti, pametna na mamu, naravno).

Onda je diša dao otkaz i prešao da radi u školskom distriktu, kubanac, a sećam se kako se hvalio pre dve godine kad su ga zaposlili da mu je tata, kad se izmigoljio ispod Kastrove čizme i iskrcao na buretu kod Key Westa, 50 godina radio na istom poslu, mislio sam da to znači da će i on da radi u školi bar 5 godina, ali eto pobeže posle dve).

Onda su nam ga zavukli sa tim nekim compacted math programom za talentovanu decu, ima ih 20 kvalifikovanih u ovoj školi u 4. razredu, ali je to nedovoljno da bi distrikt dao pare da se zaposli nastavnik samo za tu decu. Pa su se se onda, da im ne bi pao ugled škole ako nemaju taj program, dosetili da posao prepuste Boulder Universalu koji je on-line only public škola, koja je i ranije postojala ali tu niko normalan nije školovao decu, do kovida, kad je ta onlajn nastava procvetala a njima tako došlo zlatno doba. Tako da mi sad dete matiš uči sa onim gugl alatima, i još nekim, ne znam koji je gori od kog. Pa ih menjaju svakih mesec dva, jer proizvođač nešto zasere, poslednji kojeg su imali nije mogao da obezbedi udžbenike, to jest te neke radne sveske u koje deca treba da pišu domaće, a onda onlajn samo ukucaju rezultate. Pa su ih odjebali, sad imaju nekog novog, ali se udžbenici i dalje čekaju.

Pa su se roditelji pobunili, sad imamo gugle grupe roditelja koji smišljaju kako da sjebu taj sistem i nateraju distrikt da da pare za nastavnika, a u opticaju je i opcija da mi roditelji između sebe skupimo kintu i zaposlimo privatnog nastavnika u public školi, možeš da zamisliš kako ovo zvuči vlastima. Ali škola i distrikt uglavnom kažu to vam je što vam je, my way or highway, dakle ili ovo onlajn sranje, ili da ukinu program pa da sva ta deca sa kao nekim talentom idu u razred sa ostalom decom, gde se bar zna red, i gde je nastavnik živ a ne neka sluđena tetka na ekranu koja se bori sa guglovim alatima za nastavnu delatnost, i tamo se dosađuju.

Ja sam na ovolicno da to sam uradim, da ispišem dete iz tog programa, i vratim je u razred sa drugom decom, a da malo više radim sa njom kod kuće na naprednim konceptima. Ali je problem što mala to voli, mislim, te nove generacije su zaljubljene u ekran, plus je za ovih mesec i po dana tamo našla društvo, i sad bi joj to bilo kao da menja odeljenje ili školu. A i program je dosta teži, iako je virtuelan, pa joj je to izazov, a ja znam da je zapravo u redu sve dok ona kuka kako je teško i kako ima puno za domaći (toliko puno da sve uradi u školi, za pola sata maksimum).


I tako, ni kod nas u najlepšem od svih svetova, libtardskom, ne cvetaju ruže.
Blade Runner Blade Runner 21:50 22.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

А шта је са оним бескућницима и шаторима по тротоарима америчких (и канадских) градова?

О чему се ту ради?


To je takodje vrlo kompleksna tematika za raspravu jer njih ima raznoraznih. Zavisnici koji spiskaju svu pomoc na koju god zavisnost imaju, mentalno bolesni, neki to biraju kao nacin zivota, neki su pobegli od zlostavljanja ili dosli iz unutrasnjosti bez para, ima i onih koji su stvarno u finansijskim problemima (mada mislim da je njih najmanje). Uglavnom su u gradovima koji imaju relativno dobru klimu tokom cele godine. Zato ih u Vankuveru npr ima malo vise nego u Torontu iako je populacija GTA dva puta veca od Vancuver metro populacije. E sad zasto su tu? Zato sto je za vlast mnogo vise isplativo da im dozvole da tako zive nego da resavaju probleme i lece ih, zatvore, nadju smestaj za sve njh. Cak i da angazuju policiju da ih rastera kosta gradove milione dolara...
bene_geserit bene_geserit 22:27 22.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

iako je populacija GTA dva puta veca od Vancuver metro populacije

6.7M naspram manje od 2.5M, to je više od 2 puta

Ono što me upravo fasciniralo je broj beskućnika u Kanadi. Kažu 235K naspram 580K u SAD (koje imaju 10x više stanovnika). A Kanada je kao neka socijalna država (u odnosu na SAD). Nešto mi sumnjivo sa tim brojem, deluje da su Kanađani ubrojali i kauč-surfere.
shmoo shmoo 22:36 22.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Blade Runner
А шта је са оним бескућницима и шаторима по тротоарима америчких (и канадских) градова?

О чему се ту ради?


To je takodje vrlo kompleksna tematika za raspravu jer njih ima raznoraznih. Zavisnici koji spiskaju svu pomoc na koju god zavisnost imaju, mentalno bolesni, neki to biraju kao nacin zivota, neki su pobegli od zlostavljanja ili dosli iz unutrasnjosti bez para, ima i onih koji su stvarno u finansijskim problemima (mada mislim da je njih najmanje). Uglavnom su u gradovima koji imaju relativno dobru klimu tokom cele godine. Zato ih u Vankuveru npr ima malo vise nego u Torontu iako je populacija GTA dva puta veca od Vancuver metro populacije. E sad zasto su tu? Zato sto je za vlast mnogo vise isplativo da im dozvole da tako zive nego da resavaju probleme i lece ih, zatvore, nadju smestaj za sve njh. Cak i da angazuju policiju da ih rastera kosta gradove milione dolara...



Хвала на одговору.

Оно што ме је пренеразило на овим (релативно свежим) снимцима је то колико има таквих.

Много, заиста много.

Да ли можете да замислите овакве снимке снимљене на Теразијама, по Београду... Са оволико шатора, скоро права насеља, по тротоарима?

Не могу никако то да замислим...

Није ми било добро када сам пре неко вече видео ове снимке.

Шта би са оним празним напуштеним зградама у којима су бескућници раније живели?

(Исправите ме ако грешим, сквотови , је л' да?)


П.С. - Мој Кум који већ 20 година живи у Ванкуверу објашњавао ми је летос када смо се видели зашто је свој стан купио баш у том делу града где га је купио а не негде ближе свом послу (не познајем Ванкувер па не знам баш називе тих делова града):

"Џаба ти било... Могао бих одатле и пешке, али не могу да прескачем преко толико тела на тротоарима док идем на посао... Неки од њих су се и упокојили ту на том картону на којем су лежали на тротоару."



bene_geserit bene_geserit 22:39 22.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Zato sto je za vlast mnogo vise isplativo da im dozvole da tako zive nego da resavaju probleme i lece ih, zatvore, nadju smestaj za sve njh. Cak i da angazuju policiju da ih rastera kosta gradove milione dolara.

Pa da, ovako im najjeftinije. A nisu razapeli šatore tamo gde se igra golf ili gde su one vijugave ulice sa kućama od 10M$, dakle realno ič ne smetaju, neka ih, neće da potraju dugo na ulici.
shmoo shmoo 22:46 22.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

bene_geserit
Zato sto je za vlast mnogo vise isplativo da im dozvole da tako zive nego da resavaju probleme i lece ih, zatvore, nadju smestaj za sve njh. Cak i da angazuju policiju da ih rastera kosta gradove milione dolara.

Pa da, ovako im najjeftinije. A nisu razapeli šatore tamo gde se igra golf ili gde su one vijugave ulice sa kućama od 10M$, dakle realno ič ne smetaju, neka ih, neće da potraju dugo na ulici.



У јбт, какав си ти лик!

То су, бре, људска бића!

Како може теби поред њих онда да буде добро када то видиш?

За псе луталице већина људи има више разумевања и сажаљења и саосећања него што ти имаш за ова људска бића по градовима САД и Канаде.

Иди бре, Бене... Не желим да поверујем да су те стварно тако васпитавали у тој твојој породици у Србији из које си пошао у свет. Сигурно нису.

Шта ти се то догодило у међувремену да си заборавио на то како су те билдовали од детињства?

Извини, али стварно си ме изненадио овиме што си написао и не могу да поверујем, одбијам да поверујем, да стварно тако размишљаш.

bene_geserit bene_geserit 22:52 22.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Иди бре, Бене

Dobro bre Taso, ja nit igram golf nit imam kuću od 10M, jel umeš ti da čitaš pa još i da razumeš napisano ? Ič ne smetaju onima koji donose odluke.
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:55 23.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Оно што ме је пренеразило на овим (релативно свежим) снимцима је то колико има таквих.

У Лондону, Милан ће потврдити, бескућника је све више. Они овде немају шаторе, већ само вреће за спавање и неке старе јоргане, а зиме су сурове, хладне и влажне, са кратким даном и дугим ноћима. Када су температуре баш ниске, отварају се цркве преко ноћи и други слични простори.
shmoo shmoo 08:35 23.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

bene_geserit

Ič ne smetaju onima koji donose odluke.



Ова допуна у потпуности мења значење онога што си првобитно рекао.

Овога болдованога није било у првобитном твом исказу. Не умем да читам оно што не пише.







П.С. - Рекао сам одмах да одбијам да поверујем да су те тако билдовали у родној кући.

shmoo shmoo 08:37 23.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

principessa_etrusca
Оно што ме је пренеразило на овим (релативно свежим) снимцима је то колико има таквих.

У Лондону, Милан ће потврдити, бескућника је све више. Они овде немају шаторе, већ само вреће за спавање и неке старе јоргане, а зиме су сурове, хладне и влажне, са кратким даном и дугим ноћима. Када су температуре баш ниске, отварају се цркве преко ноћи и други слични простори.



Наш блогоколега 49 41 каже да је такве снимке почео да виђа још 2008. На почетку рецесије.


Blade Runner Blade Runner 22:26 23.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

У Лондону, Милан ће потврдити, бескућника је све више. Они овде немају шаторе, већ само вреће за спавање и неке старе јоргане, а зиме су сурове, хладне и влажне, са кратким даном и дугим ноћима. Када су температуре баш ниске, отварају се цркве преко ноћи и други слични простори.


I ovde vecina nije pod satorima (mislim na Toronto), a zime su, veruj mi, surovije, hladnije i vlaznije nego u Londonu. I ovde je vecina u vrecama za spavanje, jorganima i gomilama nekih rita kojima se pokrivaju dok spavaju na subway ventiaciji ili ispred iole uvucenih ulaznih vrata po centru grada. Tent cities su po parkovima kojih u Torontu ima nebrojeno mnogo i zato nema satora po ulicama. Kad pocne hladno vreme grad pokusava da sve beskucnike smesti u za njih namenjena sklonista. Problem je sto se po tim sklonistima desava svasta pa se mnogi od njih plase da idu. Ovih par zima u vreme pandemije je bilo jos i gore. Ja sam ovde dosta dugo i davno, davno kada sam prvi put setao po gradu bio sam sokiran time koliko njih spava po ulicama, a sad kazu po vestima da se u zadnjih 10 godina njihov broj udvostrucio. Na resenju ove situacije niko i ne radi vec se samo prave zakrpe
shmoo shmoo 22:35 23.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Blade Runner
У Лондону, Милан ће потврдити, бескућника је све више. Они овде немају шаторе, већ само вреће за спавање и неке старе јоргане, а зиме су сурове, хладне и влажне, са кратким даном и дугим ноћима. Када су температуре баш ниске, отварају се цркве преко ноћи и други слични простори.


I ovde vecina nije pod satorima (mislim na Toronto), a zime su, veruj mi, surovije, hladnije i vlaznije nego u Londonu. I ovde je vecina u vrecama za spavanje, jorganima i gomilama nekih rita kojima se pokrivaju dok spavaju na subway ventiaciji ili ispred iole uvucenih ulaznih vrata po centru grada. Tent cities su po parkovima kojih u Torontu ima nebrojeno mnogo i zato nema satora po ulicama. Kad pocne hladno vreme grad pokusava da sve beskucnike smesti u za njih namenjena sklonista. Problem je sto se po tim sklonistima desava svasta pa se mnogi od njih plase da idu. Ovih par zima u vreme pandemije je bilo jos i gore. Ja sam ovde dosta dugo i davno, davno kada sam prvi put setao po gradu bio sam sokiran time koliko njih spava po ulicama, a sad kazu po vestima da se u zadnjih 10 godina njihov broj udvostrucio. Na resenju ove situacije niko i ne radi vec se samo prave zakrpe




Господе боже, шта ће са свим тим људима бити када загуди зима...


bene_geserit bene_geserit 22:44 23.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Господе боже, шта ће са свим тим људима бити када загуди зима.

U Torontu su penzije socijalna pomoć, tj. isplaćuju se zaradio je pre toga ili ne, i imaju koncept socijalnih stanova (svi naši koji su doveli neke babe dede da skončaju u pizdi materini tj. Kanadi, su ih udomili u neke socijalne stanove).
Tako da je zapravo jako teško tj. nemoguće završiti na ulici iz ekonomskih razloga.

Meni je i dalje ta brojka od 230K homeless-a u Kanadi nemoguća ...
A onaj Trudo jbni levičar umesto što se bavi virtue signalingom okolo bi mogao da se bavi ovim problemom makar malo.
Milan Novković Milan Novković 23:07 23.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Blade Runner
У Лондону, Милан ће потврдити, бескућника је све више. Они овде немају шаторе, већ само вреће за спавање и неке старе јоргане, а зиме су сурове, хладне и влажне, са кратким даном и дугим ноћима. Када су температуре баш ниске, отварају се цркве преко ноћи и други слични простори.


I ovde vecina nije pod satorima (mislim na Toronto), a zime su, veruj mi, surovije, hladnije i vlaznije nego u Londonu. I ovde je vecina u vrecama za spavanje, jorganima i gomilama nekih rita kojima se pokrivaju dok spavaju na subway ventiaciji ili ispred iole uvucenih ulaznih vrata po centru grada. Tent cities su po parkovima kojih u Torontu ima nebrojeno mnogo i zato nema satora po ulicama. Kad pocne hladno vreme grad pokusava da sve beskucnike smesti u za njih namenjena sklonista. Problem je sto se po tim sklonistima desava svasta pa se mnogi od njih plase da idu. Ovih par zima u vreme pandemije je bilo jos i gore. Ja sam ovde dosta dugo i davno, davno kada sam prvi put setao po gradu bio sam sokiran time koliko njih spava po ulicama, a sad kazu po vestima da se u zadnjih 10 godina njihov broj udvostrucio. Na resenju ove situacije niko i ne radi vec se samo prave zakrpe

Siromaštvo - najbrutalniji, dugoročni atak na dostojanstvo.

Ove fotke dole na stranu, viđao sam dramatično gore, al čemu to tražiti, nego kakvih sve potresnih priča iz US od "neuličara" ima: od majke što je ostavljala decu kome stigne da bi postigla na tri posla, spavajući u kolima da ne gubi vreme na putovanja, pa se na kraju otrovala ugljen monoksidom, preko profesorice što svekih 6 nedelja daje krv, a periodično i koštanu srž da bi preživela, posle meni najjezivijek vriska žene koja je nekad normalno živela, pa joj sad muž donali svako veče, posle 12 sati rada, "polomljenih" leđa - nemoguće prepričati, sva nađa sirova nabijena energija, nije bitan tabor, skupljena na gomilu ne može da se meri sa tom pričom - stavljao sam ja na blog, ali ne pamtim linkove.

Ono što je elita kolektivnog zapada uradila ne može olako da se stavi u text bez solidnog literalnog talenta, i najpotresnije su priče iz pera obrazovanih Amera, sa diplomama, doktoratima, javnbim karijerama iza njih, patriotama (stavio sam onih par cijinih u YouTjubu, jednog su trpali u zatvor, al sumnjam da to neko gleda.

A, ko ne traži, sve je to sakriveno iza kamenog MSM zida.

Video sam negde Bena i Srkija kako im ne izgleda toliko loše, kad su se osvrnuli na Tasin komentar - u US je dece na ivici gladi bilo oko 15 miliona pre mnogo godinam a posle 2008, 50 milion na food stamps, pa 60, ... i to formalno ne mora da znači mnogo, food supplement, ali ima ih jako mnogo kojima je to jedini ozbiljan obrok.

Ubaciću poneke izveštaje i svedočanstva, kad naletim, ovako se samo neproduktivno mučim.


Milan Novković Milan Novković 23:10 23.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

bene_geserit
Господе боже, шта ће са свим тим људима бити када загуди зима.

U Torontu su penzije socijalna pomoć, tj. isplaćuju se zaradio je pre toga ili ne, i imaju koncept socijalnih stanova (svi naši koji su doveli neke babe dede da skončaju u pizdi materini tj. Kanadi, su ih udomili u neke socijalne stanove).
Tako da je zapravo jako teško tj. nemoguće završiti na ulici iz ekonomskih razloga.

Meni je i dalje ta brojka od 230K homeless-a u Kanadi nemoguća ...
A onaj Trudo jbni levičar umesto što se bavi virtue signalingom okolo bi mogao da se bavi ovim problemom makar malo.

Ne znam zašto ti je cifra nemoguća pošto ne znam ništa o Kanadi na ove teme.

Samo u LA ih sada ima između 55 i 60 hiljada.
bene_geserit bene_geserit 23:34 23.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Samo u LA ih sada ima između 55 i 60 hiljada.

Mislim da sam ih sve video.
A interesantno nema ih u Hillsima, tj. tamo gde žive ovi što donose odluke. Pitam se pitam se zbog čega.
shmoo shmoo 23:42 23.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

bene_geserit

Tako da je zapravo jako teško tj. nemoguće završiti na ulici iz ekonomskih razloga.



Надам се да си у праву.

Додуше, не знам шта би толики број људи онда натерало или навело да не користи такве социјалне бенефиције...

Надам се да си у праву. Због ових које видим на овим снимцима по улицама у шаторима и врећама за спавање.

bene_geserit bene_geserit 00:56 24.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Надам се да си у праву.

Додуше, не знам шта би толики број људи онда натерало или навело да не користи такве социјалне бенефиције

U pravu si, verovatno sam previše optimističan.
Uostalom penziju imaš samo kad pređeš određeni broj godina a socijalnih stanova sigurno nema za sve.
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:32 24.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

Ovih par zima u vreme pandemije je bilo jos i gore.

Бескућници зависе од пролазника, а у Лондону људи препознају ”своје” које виде сваког дана, и дају новац, кафу, сендвич итд. У првом локдауну се све затворило, рад од куће, Сити опустео, баш сабласно.

Тад се у мом комшилуку појавило неколико, међу њима и једна жена, рекла бих зависница. Кафићи нису радили, радње са храном су скратиле радно време, па сам им од куће носила топлу чоколаду и њој неке џемпере. Али, ми се онда вратимо кућама, одврнемо грејање, туширамо се, а они седи на неком тротоару на киши.

Додуше, не знам шта би толики број људи онда натерало или навело да не користи такве социјалне бенефиције


Бескућништво се у Енглеској објашњава личним избором или оним разлозима који се подводе под mental health issues, али те проблеме је тешко избећи већ због живота на улици. Виђала сам пре ковида једног који се самоповређивао, а једном сам звала хитну помоћ за њега када је имао једну ужасну психотичну кризу на Фарингдон станици када је викао како ће се смрзнути на смрт.

Неки стереотип је да су то све били ”нормални” људи, са пословима, образовањем и породицама, а онда се нешто догодило нешто трауматично због чега су окренули леђа претходном животу.

Ја знам човека који је као млад провео неко време на улици, али је успео да се извуче. Код њега је био у питању један несрећан сплет породичних околности и нагли губитак оба родитеља. До 16 је ишао у бординг школу, родитељи се развели, отац умро од инфаркта, финансије уздрмане, није било пара за школарину, живео са мајком и онда се мајка разболи од рака и за неколико месеци умре. Он је био тек пунолетан, неснађен, без прихода, изгубио је кућу која је остала иза мајке и завршио на улици, а то је суров свет и за некога много спремнијег, а камоли за клинца у његовој ситуацији.
shmoo shmoo 09:54 24.09.2022

Лумпенпролетаријат

principessa_etrusca

Бескућништво се у Енглеској



Давне 2009. године на неком семинару за наше професоре енглеског језика у Матарушкој бањи упознам четворицу предавача, тројица из Велике Британије, један из САД. Одмах смо се, као четири мушкића међу толиким женама, напипали у паузама предавања ( "Сећам се када сте нас усред Ливерпула тукли 2:1. То ми је траума из детињства." - Сајмон, навијач Ливерпула о мечу Ливепул-Црвена звезда 1973.) и на вечерњем пиву у кафаници на обали Ибра.

Један од тројице Британаца је Шкотланђанин Филип. За разлику од ове тројице који су предавали енглески језик у Португалу, Чешкој и Мађарској, Филип се бавио писањем уџбеника. Старији од мене 5-6 година, живео у Бриселу (кирија 1500 евра). Питао га ја докле ће тако да живи јер није лако пола године путовати и држати предавања по свету, спавати и јести по хотелима које мењаш на сваких 7 дана итд. што постаје све теже што си старији.

Каже он тада, још неколико година и неће више моћи. Питам га каква ће му пензија бити. "Никаква," каже он. Мораће да се пресели у неку шкотску провинцију, ако и то буде могао са својом пензијом. И каже још да је он имао и среће јер је свој депозит за пензију улагао у Шкотску банку, а неки његов колега је улагао у неку америчку банку која је пукла 2008. године па је тај његов колега остао без пензионог депозита.

По старом добром српском обичају, кренем ја њему да кукам како ми у Србији тешко живимо, пензије мале...

Гледа ме Филип, па каже:"Е, ћути. Слушам ја вас овде и чујем да сви имате неке некретнине у власништву... Станове, куће, земљу у неком селу,... Имате резервну варијанту за не дај боже. А моја породица већ генерацијама уназад осим овога (подигне при томе своје две шаке и 10 прстију) не поседује ништа тако. И много нас тако попут мене немамо такву резервну варијанту какву ви још увек имате."

Одавно сам изгубио контакт са Филипом. Не знам шта је данас са њим.

shmoo shmoo 10:03 24.09.2022

Re: Meanwhile in Canada...

bene_geserit
Надам се да си у праву.

Додуше, не знам шта би толики број људи онда натерало или навело да не користи такве социјалне бенефиције

U pravu si, verovatno sam previše optimističan.
Uostalom penziju imaš samo ka dpređeš određeni broj godina a socijalnih stanova sigurno nema za sve.




vcucko vcucko 16:41 24.09.2022

Re: Лумпенпролетаријат

shmoo


Један од тројице Британаца је Шкотланђанин Филип.

Naizgled nema veze, ali sve ima veze.

Meni su tako u Opatiji neki Škoti objašnjavali lepotu ragbi utakmice Škotska - Engleska.

Zamisli Hempden Park u Glasgovu, dvadeset Engleza koji izlaze na teren prestrašeni, dvadeset Škota naoštrenih da ih biju i oko njih sto dvadeset i kusur hiljada Škota koji ih mrze.

shmoo shmoo 18:14 24.09.2022

Re: Лумпенпролетаријат

vcucko
shmoo


Један од тројице Британаца је Шкотланђанин Филип.

Naizgled nema veze, ali sve ima veze.

Meni su tako u Opatiji neki Škoti objašnjavali lepotu ragbi utakmice Škotska - Engleska.

Zamisli Hempden Park u Glasgovu, dvadeset Engleza koji izlaze na teren prestrašeni, dvadeset Škota naoštrenih da ih biju i oko njih sto dvadeset i kusur hiljada Škota koji ih mrze.






И није само Шкотска. Велс и Ирска такође.

Обрати пажњу на први тим. Сви заједно имају три и по зуба у глави. Заједно са публиком пет зуба.







Ове слике ме увек подсете како смо у касарни у Илирској Бистрици '83/'84. поподне играли фудбал у оним војничким цокулама, Срби и Црногорци у једној екипи, Шиптари у другој. Баш смо се добро забављали крљјући се међусобно (срамота да тражиш фаул, нема фаулова) све док нас дежурни официр није провалио и све стрпао у притвор.

Ribozom Ribozom 19:52 21.09.2022

bog te mazo

ima zimus da se grejemo na nuklearne bombe
Milan Novković Milan Novković 20:36 21.09.2022

Re: bog te mazo

Ribozom
ima zimus da se grejemo na nuklearne bombe

Teško, Ukrajina postaje NATOu i zapadu preopasna, poslednji očajnički udar ide hibridnim ratovima po Iranima, Jazahstanima, Azerbejdžanima, Jermenijama, ... petljanjem sa Turskom, ...

A i treba pre nuklearki prvo preživetio ladnu zimu

Ja ne znam tačno zašto su Rusi eksplicitno spomenuli nuklearke. Dva moguća razloga, po mojoj proceni:

1. Stvarno će koristiti taktične nuklearke ako zbog učešća zapada u ukrajini zaključe da gube bitku - a ne gube je, naprotiv, mogli su je proizvoljno dobiti pre, kao i sada.

2. Poneki US ludak svako malo potegne nuklearke. Oni nešto pametniji (IQ 65 do 75) u svetlu menjanja tekuće zvanične doktrine o korišćenju nuklearki samo kao odgovor na sličan napad), dok oni sa IQ-om od 45-64, kao dasa pre neki dan na koga ne trošim memorijske ćeliji u zbunbjozi tipa "a zašto ih lepo ne zaspemo prvi nuklearkama, i gotova posla) - i onda Rusi iskoriste priliku da zastraše.

Odugovlačenje sa ukrajinom je deo strategije da se približi zimi, zapadna angažovanmost sada znak panike, Ruski "rad" posle SCO-a signifies kobajagi neki ozbiljni dogovor, upravo napravljen, sa Kinom, Iranom, Indijom - ništa od toga, svi bitniji dogovori su mnogo stariji, ...
Ribozom Ribozom 20:52 21.09.2022

Re: bog te mazo

Odugovlačenje sa ukrajinom je deo strategije da se približi zimi
o

Zima je najbolji ruski prijatelj. Danas mi ispadne neki indonezanski yt kanal, u kratkom videu neki ukrajinski vojnik izbacuje vodu iz rova, i posto nemam pojma vojnoj doktrini setim se da pre zime ide kisna jesen. Uzas ceka te ukrajinske vojnike.
p.s ovaj stoltenberg je trebao napokon da predje u neku banku da radi, a ne da nam navlaci bedu na nos.
Milan Novković Milan Novković 20:59 21.09.2022

Re: bog te mazo

Ribozom
Odugovlačenje sa ukrajinom je deo strategije da se približi zimi
o

Zima je najbolji ruski prijatelj. Danas mi ispadne neki indonezanski yt kanal, u kratkom videu neki ukrajinski vojnik izbacuje vodu iz rova, i posto nemam pojma vojnoj doktrini setim se da pre zime ide kisna jesen. Uzas ceka te ukrajinske vojnike.
p.s ovaj stoltenberg je trebao napokon da predje u neku banku da radi, a ne da nam navlaci bedu na nos.

U jednom trenutku je krenula fina igra nogama koja je sugerisala da bi Boris, the naš, Džonson mogao da ga nasledi, ... iako bih voleo da vidim ko će da srlja u gubitnički tim.
literatesa literatesa 21:07 21.09.2022

Re: bog te mazo

Uzas ceka te ukrajinske vojnike.

"Пока мы тут с вами весь день сидим в кипящем российском твиттере, я посмотрел что пишут Украинцы.
Никто не боится Путина и его мобилизации, все над ним смеются. Полнейшее уважение, конечно."
Milan Novković Milan Novković 21:12 21.09.2022

Re: bog te mazo

literatesa
Uzas ceka te ukrajinske vojnike.

"Пока мы тут с вами весь день сидим в кипящем российском твиттере, я посмотрел что пишут Украинцы.
Никто не боится Путина и его мобилизации, все над ним смеются. Полнейшее уважение, конечно."

Pa za očekivati je da ga se oni što ceo dan sede za Tviterom ne plaše

Ni ja se ne plašim žene sad kad je sa sinom otišla u Španiju da bih ja završio poslove ovde.

Da vidiš kako se šepurim i haram kuhinjom
literatesa literatesa 21:16 21.09.2022

Re: bog te mazo

Pa za očekivati je da ga se oni što ceo dan sede za Tviterom ne plaše

On sjedi cijeli dan za ruskim tviterom u Moskvi, a Ukrajinci su valjda na tom led u černozemu na svojoj zemlji.

I evo još jedan:

Путин просто проиграл войну. Он, наконец, понял это, но не может с этим смириться, потому что нет ничего, что он мог бы представить, как победу. И чтобы скрыть провал, отправит новых солдат на смерть. Они будут умирать для того, чтобы он избежал позора, – только по этой причине.


Vraćam se Rusima kao starim znancima. Nema smisla da podcjenjujemo i Rusa u Rusiji i Ukrajinca u Ukrajini.

I jel neko vidio Apostatu?
Milan Novković Milan Novković 21:33 21.09.2022

Re: bog te mazo

literatesa
Pa za očekivati je da ga se oni što ceo dan sede za Tviterom ne plaše

On sjedi cijeli dan za ruskim tviterom u Moskvi, a Ukrajinci su valjda na tom led u černozemu na svojoj zemlji.

I evo još jedan:

Путин просто проиграл войну. Он, наконец, понял это, но не может с этим смириться, потому что нет ничего, что он мог бы представить, как победу. И чтобы скрыть провал, отправит новых солдат на смерть. Они будут умирать для того, чтобы он избежал позора, – только по этой причине.


Vraćam se Rusima kao starim znancima. Nema smisla da podcjenjujemo i Rusa u Rusiji i Ukrajinca u Ukrajini.

I jel neko vidio Apostatu?

Svedočanstva Ukrajinaca sa fronta koja sam ja čitao su drugačija - pakao, incarnate od Ruske artiljerije, gde često ne vide ni jednog Rusa, a dođu, neki poginu ili budu ranjeni, pa se povuku.

Rusi se, i ovo im je čest obrazac, brzo povuku sa nestrategijskog dela fronta, gde su tako i rastegnuti, ako su ozbiljnije napadnuti, praveći tako i potencijalnu klopku u kojoj se može ostati opkoljen, ili izložen artiljeriji sa više strana.
vcucko vcucko 21:38 21.09.2022

Re: bog te mazo

Ribozom
Odugovlačenje sa ukrajinom je deo strategije da se približi zimi
o

Zima je najbolji ruski prijatelj. Danas mi ispadne neki indonezanski yt kanal, u kratkom videu neki ukrajinski vojnik izbacuje vodu iz rova, i posto nemam pojma vojnoj doktrini setim se da pre zime ide kisna jesen. Uzas ceka te ukrajinske vojnike.
p.s ovaj stoltenberg je trebao napokon da predje u neku banku da radi, a ne da nam navlaci bedu na nos.

Vic je sa bradom, mislim da sam ovde jednom i napisao, ali u čast današnjeg imenjakovog obraćanja valja ponoviti.

Zašto Vijenamci u prvih 10 godina rata nisu mogli da pobede Amere? Zato što su slušali sovjetske instruktore. Koji su im uporno govorili: povucite se na rezervne položaje i čekajte da padne sneg.
Tek kad su instruktori shvatili da u Vijetnamu nema snega, usledila je čuvena ofanziva i upad tenkovima u ambasadu u Sajgonu.
literatesa literatesa 21:38 21.09.2022

Re: bog te mazo

Svedočanstva Ukrajinaca sa fronta koja sam ja čitao su drugačija - pakao

Svaki rat je pakao. Ne znam što bi Ukrajinci ustuknuli u ovom paklu kad oni imaju motiv? Gubio bi se smisao ratnog pakla?

Za one koji ne razumiju, došao je na antiratne proteste da bi rekao da je on za rat, i za Rusiju, mobilizaciju. Pokupi ga policija, viče ja sam veteran i ne, ne..

Произошла чудовищная ошибка
literatesa literatesa 21:40 21.09.2022

Re: bog te mazo

ali u čast današnjeg imenjakovog obraćanja valja ponoviti.

Za ovog mesara stvarno nemam želudac. Pozdravljam vas.
milisav68 milisav68 21:40 21.09.2022

Re: bog te mazo

Milan Novković

Svedočanstva Ukrajinaca sa fronta koja sam ja čitao su drugačija - pakao, incarnate od Ruske artiljerije, gde često ne vide ni jednog Rusa, a dođu, neki poginu ili budu ranjeni, pa se povuku.

Ljudi i dalje ne kapiraju da Rusi kontrolišu vazdušni prostor iznad Ukrajine.

To što se neka NATO letilica provuče je nešto se dešava u svakom poslu, a kamoli u ratu na onolikom prostoru.

I da, dolazi zima, duga i hladna....

Ja sam spremio rakiju.
Milan Novković Milan Novković 21:51 21.09.2022

Re: bog te mazo

literatesa
Svedočanstva Ukrajinaca sa fronta koja sam ja čitao su drugačija - pakao

Svaki rat je pakao. Ne znam što bi Ukrajinci ustuknuli u ovom paklu kad oni imaju motiv? Gubio bi se smisao ratnog pakla?

Za one koji ne razumiju, došao je na antiratne proteste da bi rekao da je on za rat, i za Rusiju, mobilizaciju. Pokupi ga policija, viče ja sam veteran i ne, ne..

Произошла чудовищная ошибка

Daleko od toga da svi Ukrajinci imaju motiv - većini njih su nametnuti nacisti (vidi komešanja oko 2014.)

A Rusi ispaljuju jako mnogo granata, i po desetine hiljada dnevno, više ih ispale dnevno nego što se ipaljivalo i u neki ratovima ukupno.

Ponekad bi im taktičko povlačenje spasilo dosta života, ali ovaj drogirani ludak ne dozvoljava generalima ponekad da se povlače.

Njemu konce vuku anglosaksonci, inače bi, možda, već u Martu potpisali primirje.

Pre ovog rata su anglosaksonci sve, ali sve što treba radili da bi ovaj rat bio neizbežan.
Milan Novković Milan Novković 22:17 21.09.2022

Re: bog te mazo

Milan Novković
Ribozom
ima zimus da se grejemo na nuklearne bombe

Teško, Ukrajina postaje NATOu i zapadu preopasna, poslednji očajnički udar ide hibridnim ratovima po Iranima, Jazahstanima, Azerbejdžanima, Jermenijama, ... petljanjem sa Turskom, ...

Zaboravih Siriju - sad kad se polako skidaju rukavice Rusi možda postanu agresivniji tamo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:21 21.09.2022

Re: bog te mazo

Ni ja se ne plašim žene sad kad je sa sinom otišla u Španiju da bih ja završio poslove ovde.


Ti, Milanče, treba da se plašiš onog što dolazi kad se oni vrate iz Španije, jer ovde dangubiš na blogu i pišeš besmislice koje samo čarli valjda pokušava da čita, umesto da si na gradilištu, sa nejl ganom i power drillom u ruci, ne nužno istoj.

Ja završio šupu ovog vikenda, oluci su mi ko cevi u nuklearnoj podmornici, danas je svečano porinuće jer se očekuju jake padavine. Pa sam se bacio na novi hobi, sastavljanje računara. Kakvu sam raketu uzeo, samo da vidiš... bog da nam poživi Tajvan.
Milan Novković Milan Novković 22:47 21.09.2022

Re: bog te mazo

srdjan.pajic
Ni ja se ne plašim žene sad kad je sa sinom otišla u Španiju da bih ja završio poslove ovde.


Ti, Milanče, treba da se plašiš onog što dolazi kad se oni vrate iz Španije, jer ovde dangubiš na blogu i pišeš besmislice koje samo čarli valjda pokušava da čita, umesto da si na gradilištu, sa nejl ganom i power drillom u ruci, ne nužno istoj.

Ja završio šupu ovog vikenda, oluci su mi ko cevi u nuklearnoj podmornici, danas je svečano porinuće jer se očekuju jake padavine. Pa sam se bacio na novi hobi, sastavljanje računara. Kakvu sam raketu uzeo, samo da vidiš... bog da nam poživi Tajvan.

Palim i ja u Španiju krajem meseca

Čekam sliding door da stave 28., sad kad imamo prozore, pa neki eLearning demo/razgovor o saradnji sa jednom školom.

Danas mi proradila table saw (cuts su mi sad ko da sam dobio na lutriji, takav osećaj), stigla izolacija, sutra očekujem kvantni skok u urađenom.

Moraću i ja oluke jednom dužom stranom (8m) - iznenađenje pošto sam očekivao da ću se provući bez njih (potcenio koliko 30m2 sakupi kiše, a i imam nikad-ne-bi-pogodio arteacts krova koji sam stavio - top sloj, nije talasasti nego ko asimetrični, repetitive digitalni signal, ima nešto ko micro-filc odozdo, da se ne kondenzuju kapljice ispod krova nego usisa vlagu kod velike vlašnosti, pa to ispari kad se vlažnost smanji.

E, na kraju mi taj filc nekim difuzijama povlači pomalo vodu unazad, uzbrdo odozdo - ne mnogo 2-3 cm, al imaš i efekat gde ne ide voda od zida, zbog slivanja, nego unazad, ko da krov "piški" da prostiš u zid.

Pa ću da imobilišem 3-4cm tog filca pri kraju lakiranjem, podrijem te kapilarne sile tako, i stavim oluk - lakše mi nego da češkam glavu šta-kako pošto će mi iza i spoljni deo heat-pumpe.

Major news, pošto dugo nisam pratio:
- Daikin air-to-air pumpe daju sad oko 4.2 puta uložene energije u grejanje (rade do -dal 20,30,40) i oko 4.15 u hlađenje, do -10 samo al ko se rashlađuje na -8 nije mi jasno.

Meni treba 3.5Kw za ovih 30 kvardrata, i sad će mi to biti čak jeftinije od gasa, neruskog pretpostavljam, koji je ovde oko 3x jeftiniji od struje.

Ispod £1000, plus se Daikin ponose relativno malom bukom.

A to za comp, kapiram, i moj work-horse je takav, sve sa 8GFlops (sad zastarelo) GPU - ako već nisi i na toj GPU frekvenciji u sastavljanju šanse su da i neki SPICE(eovi) - jel se tako zvahu - mogu to iskoristiti, pa će da prže. Ako ih nema još eto ideje za bizmis za softveraše (doduše nemam ni ideju koliko su neki open-source SPICE ili slični dobri u praksi


Milan Novković Milan Novković 22:53 21.09.2022

Re: bog te mazo

milisav68
Milan Novković

Svedočanstva Ukrajinaca sa fronta koja sam ja čitao su drugačija - pakao, incarnate od Ruske artiljerije, gde često ne vide ni jednog Rusa, a dođu, neki poginu ili budu ranjeni, pa se povuku.

Ljudi i dalje ne kapiraju da Rusi kontrolišu vazdušni prostor iznad Ukrajine.

To što se neka NATO letilica provuče je nešto se dešava u svakom poslu, a kamoli u ratu na onolikom prostoru.

I da, dolazi zima, duga i hladna....

Ja sam spremio rakiju.

Da, Ukrajina je uglavnom pukla, evo sad ide i zagrevanje na temu šta je čiji deo - šta ide Poljacima, Rumunima, i Mađarima, npr, kad Rusi uzmu ove sad 4 oblasti gde su izbori, sa oko 100,000 km2 i 5 miliona stanovnika.

Opasnosti se sad svode na ruske reakcije u slučaju da proradi neka zapadna artiljerija što dalje dobacuje, data Ukrajini, sad kad ovi delovi postanu Ruski - onda se tip sukoba menja i veće su šanse da će do sada nedirane komandne strukture postati mete, pa civilna infrastruktura.
maksa83 maksa83 22:55 21.09.2022

Re: bog te mazo

Da, Ukrajina je uglavnom pukla, evo sad ide i zagrevanje na temu šta je čiji deo - šta ide Poljacima, Rumunima, i Mađarima

Ovo je, najblaže rečeno, neozbiljno.
Milan Novković Milan Novković 23:03 21.09.2022

Re: bog te mazo

maksa83
Da, Ukrajina je uglavnom pukla, evo sad ide i zagrevanje na temu šta je čiji deo - šta ide Poljacima, Rumunima, i Mađarima

Ovo je, najblaže rečeno, neozbiljno.

Ja baš odslušao jedan podcast - meni je tužno, u stvari.

Koliko je neozbiljno - izgleda da ne previše, o ovom se dosta priča već neko vreme i bar su Poljaci već jako mnogo uradili na tu temu.

Ne zaboravi da su Bandera Inc bili Poljacima ono što su Ustaše bile Srbima, plus su Poljaci jako bitter zbog izgubljenih teritorija, a dosta neiteligentni politički i povodljivi (imaš sad i knjiga gde do WW2 možda ne bi došlo da Britanci nisu navijali Poljake, sa kojima Hitler samo što nije napravio dil oko izgubljenih nemačkih teritorija za WW1).

Neozbiljno kao loš i preopušten jezik?! Možda malo, sorry, a opet, pretpostavljam da neka veća masa Rumuna u Ukrajini ne mari previše da se pripoji Rumuniji - dajem primer.

Šta ti misliš, ili oni koje čitaš, ako je u iole širem obimu, da će se desiti sledećih 6-12 meseci?
vcucko vcucko 23:04 21.09.2022

Re: bog te mazo

literatesa
ali u čast današnjeg imenjakovog obraćanja valja ponoviti.

Za ovog mesara stvarno nemam želudac. Pozdravljam vas.

vcucko vcucko 23:06 21.09.2022

Re: bog te mazo

milisav68

I da, dolazi zima, duga i hladna....

Ja sam spremio rakiju.

Vino za kuvanje. I klinčiče (čitaj karanfiliće).
shmoo shmoo 23:13 21.09.2022

Re: bog te mazo

literatesa

Ne znam što bi Ukrajinci ustuknuli u ovom paklu kad oni imaju motiv?



Не прогоним те, ово сада овде те озбиљно питам.

Који Украјинци имају мотив? И колико има тих Украјинаца са тим истим мотивом?

Стиче се утисак (још од пре почетка ратних сукоба) да немају сви Украјинци тај исти мотив.

Не бих ја то тако олако генерализовао и све те људе подвлачио под једну реч - Украјинци... Ипак је то држава (некада била) са 45 милиона становника. Онда самим тим, мора то да буде неко мало прецизније одређивање.

milisav68 milisav68 23:15 21.09.2022

Re: bog te mazo

vcucko
milisav68

I da, dolazi zima, duga i hladna....

Ja sam spremio rakiju.

Vino za kuvanje. I klinčiče (čitaj karanfiliće).

Da, pozdravljam i to, meni lično vino smeta, pa ga ne spominjem.
shmoo shmoo 23:16 21.09.2022

Re: bog te mazo

Milan Novković
Milan Novković
Ribozom
ima zimus da se grejemo na nuklearne bombe

Teško, Ukrajina postaje NATOu i zapadu preopasna, poslednji očajnički udar ide hibridnim ratovima po Iranima, Jazahstanima, Azerbejdžanima, Jermenijama, ... petljanjem sa Turskom, ...

Zaboravih Siriju - sad kad se polako skidaju rukavice Rusi možda postanu agresivniji tamo.


Пре неки дан су у Сирији уништили, сравнили са земљом, неку базу ових проамеричанских снага што их западни медији називају "борци за слободу и демократију"... Оне исламске екстремисте.
Milan Novković Milan Novković 23:25 21.09.2022

Re: bog te mazo

shmoo
Milan Novković
Milan Novković
Ribozom
ima zimus da se grejemo na nuklearne bombe

Teško, Ukrajina postaje NATOu i zapadu preopasna, poslednji očajnički udar ide hibridnim ratovima po Iranima, Jazahstanima, Azerbejdžanima, Jermenijama, ... petljanjem sa Turskom, ...

Zaboravih Siriju - sad kad se polako skidaju rukavice Rusi možda postanu agresivniji tamo.


Пре неки дан су у Сирији уништили, сравнили са земљом, неку базу ових проамеричанских снага што их западни медији називају "борци за слободу и демократију"... Оне исламске екстремисте.

Da, poslednji zapadni "čin" će da bude dole južnije, i Rusi će u tom sad dole ratu za "začepe" Siriju.

A gore će se Evropa polako osvestiti, neće imati izbora nego da se opamete.

Sve se više priča i o dilu sa Ukrajinom iz Marta, koji su Britanci sprečili, i meni je uvek interesantno kad se neke vesti počnu javljati češće na širem izboru kanala - uvek postoji i mogućnost da se radi o nekom podvlačenju crte, pa otvaranju prostora za nove pregovore.
shmoo shmoo 23:26 21.09.2022

Re: bog te mazo

maksa83
Da, Ukrajina je uglavnom pukla, evo sad ide i zagrevanje na temu šta je čiji deo - šta ide Poljacima, Rumunima, i Mađarima

Ovo je, najblaže rečeno, neozbiljno.



Ако је неозбиљно, зашто су се онда сви на Западу толико узбудили око делимичне мобилизације у Русији?

Зашто их је то толико погодило?

Брину за животе Украјинаца?

gedza.73 gedza.73 23:26 21.09.2022

Re: bog te mazo

Vino za kuvanje. I klinčiče (čitaj karanfiliće).

Tokom hladnih dana se mogu počitati blogovi iz februara i marta. Zanimljivi su komentari koji su analizirali zašto je Rusija navodno morala da napadne Rusiju, kako se 'posao završava za 7-10 dana' (najkasnije do 9.maja), kako Kina sa Rusijom pravi evroazijsku uniju, ruska vojska profesionalna, ratuje samo sa profesionalcima (i bofl potrošnom robom u prvim borbenim redovima), vodi računa o civilima i civilnim objektima... Pa onda 'lagane' prelaze u fazonu 'jeste, gađaju civilne ciljeve ali se tamo nalaze nacisti' iako je te naciste u ruskim vestima Konašenkov uništavao bar jednom nedeljno, žrtovanje tenkovske kolone je varka telom, najsavremeniji brod ruske flote Moskva je uplovio i saće svi da vide... nije komandni brod Moskva potopljen... jeste ali je bio zreo za remont
Teritoriju koju je ruska vojska osvojila u februaru je strateški važna i ista koju je izgubila u septembru je potpuno nebitna.




maksa83 maksa83 23:27 21.09.2022

Re: bog te mazo

Šta ti misliš, ili oni koje čitaš, ako je u iole širem obimu, da će se desiti sledećih 6-12 meseci?

Iskreno nemam pojma, a ni ne čitam ljude koji daju grandiozne dalekosežne prognoze i imaju neke arcane uvide pošto mislim da su to mahom budalaštine. Možemo to pripisati i mom mozgu tropske ribice koji nije baš opremljen za dugoročna planiranja.
maksa83 maksa83 23:29 21.09.2022

Re: bog te mazo

Ако је неозбиљно, зашто су се онда сви на Западу толико узбудили око делимичне мобилизације у Русији?

Зашто их је то толико погодило?

Брину за животе Украјинаца?

Pošto vidim da pitaš i daješ odgovor reci da ne gubim vreme, je l' ozbiljno pitaš ili je ovo neka larpurlar pirueta.
Milan Novković Milan Novković 23:39 21.09.2022

Re: bog te mazo

maksa83
Šta ti misliš, ili oni koje čitaš, ako je u iole širem obimu, da će se desiti sledećih 6-12 meseci?

Iskreno nemam pojma, a ni ne čitam ljude koji daju grandiozne dalekosežne prognoze i imaju neke arcane uvide pošto mislim da su to mahom budalaštine. Možemo to pripisati i mom mozgu tropske ribice koji nije baš opremljen za dugoročna planiranja.

Ma svi mi, uglavnom, formiramo mišljenje na osnovu onoga što pročitamo. Sintagme, ako i to, "ja mislim" su, bar kod mene, loša jezička navika.

Ja čitam neke od takvih, i često sortiram Favourites - primer ovih dana - onog Engdahla što smo dotakli ja ne bih čitao da mi se nije učinilo da je dobar.

On je lak primer, skoro svi članci na jednom mestu, koga iole interesuje prosto ode na neke članke od pre godinu, dve, tri, ... i uporedi sa sadašnjošću, ili prošlošću ali posle vremena kad su ti članci napisani - vrlo prosto.

A čitati uopšte, ili ne, više ili manje - svako od nas ima svoja interesovanja i "potrebe".
vcucko vcucko 23:40 21.09.2022

Re: bog te mazo

gedza.73
Vino za kuvanje. I klinčiče (čitaj karanfiliće).

Tokom hladnih dana se mogu počitati blogovi iz februara i marta. Zanimljivi su komentari koji su analizirali zašto je Rusija navodno morala da napadne Rusiju, kako se 'posao završava za 7-10 dana' (najkasnije do 9.maja), kako Kina sa Rusijom pravi evroazijsku uniju, ruska vojska profesionalna, ratuje samo sa profesionalcima (i bofl potrošnom robom u prvim borbenim redovima), vodi računa o civilima i civilnim objektima... Pa onda 'lagane' prelaze u fazonu 'jeste, gađaju civilne ciljeve ali se tamo nalaze nacisti' iako je te naciste u ruskim vestima Konašenkov uništavao bar jednom nedeljno, žrtovanje tenkovske kolone je varka telom, najsavremeniji brod ruske flote Moskva je uplovio i saće svi da vide... nije komandni brod Moskva potopljen... jeste ali je bio zreo za remont
Teritoriju koju je ruska vojska osvojila u februaru je strateški važna i ista koju je izgubila u septembru je potpuno nebitna.

Ja o kuvanom vinu i karanfilićima.
Ti očigledno i u klonji jedno te isto, ko Švaba tra-la-la.
Gde se isključuješ
gedza.73 gedza.73 23:42 21.09.2022

Re: bog te mazo

Ако је неозбиљно, зашто су се онда сви на Западу толико узбудили око делимичне мобилизације у Русији?
Зашто их је то толико погодило?

Granica Rusije sa Finskom



shmoo shmoo 23:44 21.09.2022

Re: bog te mazo

Milan Novković

Sve se više priča i o dilu sa Ukrajinom iz Marta, koji su Britanci sprečili, i meni je uvek interesantno kad se neke vesti počnu javljati češće na širem izboru kanala - uvek postoji i mogućnost da se radi o nekom podvlačenju crte, pa otvaranju prostora za nove pregovore.






Гуд тинкинг.

(Јако много добро размишљање. )

A gore će se Evropa polako osvestiti, neće imati izbora nego da se opamete.


Британцима и Америма је сада лако туђим (европским) глогиње да млате.

Али ето (руске) зиме.

Шта тада радити?


Investor confidence in Germany’s economy, already beneath its pandemic low, deteriorated further as fears grow that a winter energy squeeze will trigger a recession. (ЛИНК)






shmoo shmoo 23:46 21.09.2022

Re: bog te mazo

gedza.73
Ако је неозбиљно, зашто су се онда сви на Западу толико узбудили око делимичне мобилизације у Русији?
Зашто их је то толико погодило?

Granica Rusije sa Finskom



Шта хоћеш да кажеш?

Запад се толико узбудио због делимичне мобилизације у Русији због тога што велики број Руса жели да пређе границу и побегне из Русије?

Мислиш да ће то нешто да промени у следећем току догађаја наредних месеци?

shmoo shmoo 23:49 21.09.2022

Re: bog te mazo

maksa83
Ако је неозбиљно, зашто су се онда сви на Западу толико узбудили око делимичне мобилизације у Русији?

Зашто их је то толико погодило?

Брину за животе Украјинаца?

Pošto vidim da pitaš i daješ odgovor reci da ne gubim vreme, je l' ozbiljno pitaš ili je ovo neka larpurlar pirueta.



Не дајем одговор, питам те.

И уместо овога што си ми овде написао очекујем озбиљан одговор јер сам те озбиљно и питао.

Зашто се Запад толико узбудио око делимичне мобилизације у Русији ако је ово што је Милан поменуо за поделу Украјине најблаже речено неозбиљно?

Последње треће питање (брину о животима Украјинаца) била је иронија због свега што се догађа откако је сукоб у Украјини почео.
gedza.73 gedza.73 23:55 21.09.2022

Re: bog te mazo

Шта хоћеш да кажеш?

Da Putinu ne valjaju Rusi koji od njega beže a valjaju mu Kadirovi islamisti?

shmoo shmoo 00:02 22.09.2022

Re: bog te mazo

maksa83



Тек сада видим шта те је и Милан питао:


Milan Novković

Šta ti misliš, ili oni koje čitaš, ako je u iole širem obimu, da će se desiti sledećih 6-12 meseci?



И да си му ти одговорио:


maksa83

Iskreno nemam pojma, a ni ne čitam ljude koji daju grandiozne dalekosežne prognoze i imaju neke arcane uvide pošto mislim da su to mahom budalaštine. Možemo to pripisati i mom mozgu tropske ribice koji nije baš opremljen za dugoročna planiranja.



Да је овај твој одговор Милану био окачен само минут раније, не бих те ја уопште ни питао то озбиљно путање.

Занемари онда то шта сам те питао.

shmoo shmoo 00:03 22.09.2022

Re: bog te mazo

gedza.73
Шта хоћеш да кажеш?

Da Putinu ne valjaju Rusi koji od njega beže a valjaju mu Kadirovi islamisti?




Је л' ти ово мене питаш или питаш себе и дајеш одмах и одговор?

(Што рече Макса, зарад ларпурлартизма.)

Ево, да те ја питам онда...

А шта ће променити у следу догађаја који нас чекају у наредним месецима ово што си овде као мене питао, а у ствари правио пируету, као и оно што си окачио у претходном коментару о колонама возила са Русима на финској граници (снимак сумњивог порекла) и оне сличице протеста против мобилизације (такође сумњивог порекла) на којој не видиш колико заправо ту има оних који протестују надовезујући се на моја питања:


shmoo

Ако је неозбиљно, зашто су се онда сви на Западу толико узбудили око делимичне мобилизације у Русији?
Зашто их је то толико погодило?



Тим снимком са финске границе и том фотком сумњивог порекла уопште ниси одговорио на ово моје питање него си само исказивао своја сопствена уверења и ставове (confirmation bias) које људи врло ретко умеју и да поткрепе уверљивим доказима.

Дакле, Геџо, 'ајмо испочетка:


Зашто су се онда сви на Западу толико узбудили око делимичне мобилизације у Русији?
Зашто их је то толико погодило?


Овај пут пробај да изађеш из своје кутијице за размишљање па ћеш можда да ми и даш неки озбиљнији одговор од клипова и фотки сумњивог порекла које само иду у прилог твом сопственом confirmation bias-у.

maksa83 maksa83 00:05 22.09.2022

Re: bog te mazo

Зашто се Запад толико узбудио око делимичне мобилизације у Русији ако је ово што је Милан поменуо за поделу Украјине најблаже речено неозбиљно?

Zapad se manje uzbudio oko mobilizacije (ovo je priča za sebe) a mnogo više oko pretnje nuklearnim naoružanjem.

A oko mobilzacije su se mnogo više uzbudili sami Rusi nego Zapad. Trista hiljada ljudi o kojima pričaju Putin i Šojgu su besmislica, plašenje babe debelim kurcem, zato što je kao vojna strategija osuđeno na propast. SSSR vojska je bila organizovana kao naša - kasarne sa regrutima koje se u slučaju mobilzacije uvećavaju x3, dakle četa od 150 ljudi postaje 450 ljudi. Da bi to opstalo kao model potrebno je da u svakom trenutku imaš sistem koji je predimenzionisan (imaš 150 vojnika a spreman si da sutra imaš i 450 sa svim što to zahteva, a zahteva puno). To je vrlo, vrlo skupa rabota i kada se raspao SSSR potrajalo je još neko vreme, a onda je sve moralo da se budžetira pa je promenjen i model vojske, uprošćeno je armija svedena na dva dela - "raketni" i "ljudski". Para nije bilo beskonačno i akcenat je bio na ovom raketnom delu pa je ljudski napravljen od onoga što ostane, tako da imaš stajću vojsku koja je sposobna za ne mnogo dugotrajne invtervencije van granica zemlje, a kapaciteti da se "ugosti" neka ozbiljna mobilizacija su nestali, prosto ih nema. Možeš ti da razdeliš pozive 300K ljudi ali ne baš da od njih napraviš vojnike pošto si te kapacitete zatro jer ne možeš da ih si priuštiš.

Da skratim - niko se na Zapadu ne boji ruskih trbušastih četrdesetogodišnjaka kojima je neko u jednoom trenutku okačio šmajser (ako je uopšte našao ispravan i neki korumpirani palkovnik ga nije prodao u Afriku) i rekao "sad si vojnik", nego raketa sa nuklearnim bojevim glavama koje postoje i predstavljaju mnogo ozbiljniju pretnju po civilzaciju, a koje je dvojac Putin-Šojgu još jednom izneo kao vrlo eksplicitnu ("svim sredstvima" ) pretnju.

Što se tiče drugog dela - da će okolne zemlje da raskomadaju Ukrajinu i uzmu sebi šta misle da je njihovo bukvalno nije vredno razmatranja.
shmoo shmoo 00:20 22.09.2022

Re: bog te mazo

maksa83

Zapad se manje uzbudio oko mobilizacije (ovo je priča za sebe) a mnogo više oko pretnje nuklearnim naoružanjem.



Ееее, ово већ делује.

Идемо ка неким озбиљнијим закључцима од испразног твитерашког трабуњања и надгорњавања.

Да подсетим, у Милановом уводном тексту пише:

Milan Novković

- Zapad Putinu: Karaćemo vas (idiot u US dal kongresu, dal senatu pre nekoliko dana: Daj da se ispucaju više te nuklearke na Ruse)

- Putin Zapadu: Karaćemo vas (Putin pre nekoliko nedelja: Pa mi nismo još ni počeli, Putin i Šojgu dal juče: koristićemo svo oružje ako je potrebno, uključujući nuklearno)

Naravno, danas i vrapci na grani znaju da se zapad uglavnom folira, osim ako im Padre Padrone nije u situaciji da sa sigurne udaljenosti bombarduju mnogo slabije od sebe (a i poželjno je da se bombarduje sa mora, pošto se onda lakše ustukne)

Pa danas i vrapci na grani znaju da se Putko uglavnom ne folira. Sada će delovi Ukrajine biti pripojeni Rusiji - ionako su samo Rusi ostali, ostali su uglavnom otišli, pa će presušiti i izvor fazona na temu karaktera operacije u Ukrajini - SMO preti da postane rat.




maksa83

Što se tiče drugog dela - da će okolne zemlje da raskomadaju Ukrajinu i uzmu sebi šta misle da je njihovo bukalno nije vredno razmatranja.



Не знам шта ће се ту догодити.

Али нисам баш сигуран да и та опција није један од могућих крајева овог сценарија и имам утисак да је та опција много извеснија него што се то нама сада чини.

Али понављам, не смем да тврдим јер не знам шта ће бити у наредних 6-12 месеци исто као што и ти то не знаш.

Али за разлику одд тебе, не бих ја и ту опцију за окончање сукоба тако олако одбацивао баш као нереалну.

Бумо вид'ли.

(Јбт, чим ме ухвати емоција, пређем на пургерски.)

maksa83 maksa83 00:34 22.09.2022

Re: bog te mazo

Ma svi mi, uglavnom, formiramo mišljenje na osnovu onoga što pročitamo.

Zapravo je utvrđeno da je potpuno obrnuto - čitamo ono što će potvrditi naše već formirano mišljenje. Ako misliš da si ti lično imun na confirmation bias u grdnoj si zabludi. Priznaj sebi - kada si poslednji put pročitao/odgledao/odslušao otvorenog uma nešto što ti se ne uklapa u sopstveni ušančeni narativ i ozbiljno o tome porazmislio?

Evo ja recimo nisam skoro, a nagađam nisi baš ni ti.

Edit: Ja priznajem da sam vrlo rigorozan u čitanju/gledanju stvari koje Autoritativno Objašnjavaju Svet - u smislu da ako naletim na jednu budalaštinu za koju sam apsolutno 100% siguran da je budalaština ja na taj izvor ne trošim više ni trunku vremena, iako možda ima i ne tako glupih stvari. Go nemilosrdan pruning algoritam pošto je život prekratak. Svakako ponešto izgubim u procesu ali ne i vreme koje je jedini nenadoknadiv resurs.
bene_geserit bene_geserit 04:12 22.09.2022

Re: bog te mazo

Ne zaboravi da su Bandera Inc bili Poljacima ono što su Ustaše bile Srbima, plus su Poljaci jako bitter zbog izgubljenih teritorija

Čekaj polako, Poljaci su držali dobar deo Ukrajine (da ne pominjem Belorusiju) u ropstvu vekovima. I pokušavali da pokrste narod tamo kad god su mogli.
Ako su nekog Kozaci, čiju istoriju Ukrajinci pokušavaju da baštine, mrzeli, to su Poljaci.
A da ne spominjem što su se Poljaci slizali sa Ješama posle Oktobarske revolucije i potamanili ih nebrojeneo, od dekozakikacije, holodomora, gulaga.


Early NKVD leaders Genrikh Yagoda, Vyacheslav Menzhinsky and Felix Dzerzhinsky, 1924
(Ješa koji je bio glavni i 2 Poljaka)

Felix Dzerzhinsky je bio osnivač Čeke. U tom komitetu kad su se osnivali od 8-9 ljudi bilo je npr. čak 3 Litvanca.

Najmanje Rusa u svim tim službama a i ti koji su bili su bili neki slučajni Rusi. Npr. Nikolai Yezhov, koji je bio šef NKVD-a par godina u vreme Staljinove velike čistke, je bio polu Rus polu Litvanac i uz to i peder.
emilia emilia 07:37 22.09.2022

Putin žuri na đubrište istorije

America will hit Russia's military with a devastating strike if Putin nukes Ukraine, says US general.

The possibility of Putin ordering a nuclear strike on Ukraine was very unlikely.

But the use of any strategic weapons of mass destruction woud be met with a swift and severe reaction from America.

He [Putin] knows the US will have to respond if Russia use nuclear weapons.
So, President Putin and those around him will be reluctant to draw the US into the conflict directly.

Warried, Moscow was already moved some of iets Kilo-class submarines from the Crimean peninsula to southern Russia over fears of them being struck by long range Ukrainian fire. The move comes as Putin faces the possible collapse of his so-called "special military operation" after a stunning Ukrainian counter-attack last week which was seen Russian forces in the noord-west driven back over the Ukrainian border.
literatesa literatesa 08:06 22.09.2022

Re: bog te mazo

Не прогоним те, ово сада овде те озбиљно питам.

Који Украјинци имају мотив? И колико има тих Украјинаца са тим истим мотивом?

Стиче се утисак (још од пре почетка ратних сукоба) да немају сви Украјинци тај исти мотив.

Не бих ја то тако олако генерализовао и све те људе подвлачио под једну реч - Украјинци... Ипак је то држава (некада била) са 45 милиона становника. Онда самим тим, мора то да буде неко мало прецизније одређивање.


I bio sam spreman samo nebo zna da zajedno gorimo u paklu, što bi rekao Džej.

Taso, kako bi ti djeci objasnio šta je težak posao?

Npr,

Deco, težak posao je srpskim dezerterima objasniti motive Ukrajinca i Ukrajinke.

Ili, npr,

Deco, još teži posao je muškarcima koji su davno digli ruke i od sebe objasniti ukrajinski motiv. Šta je požrtvovanost, hrabrost..

Nastavili bi se primjeri teškog posla do unedogled.


Samo malo, kako se danas djeca uče vrijednostima, od koga?

Postojimo li veliki osim u prošlosti i pričicama, u mitovima, il što Als reče, možda je sve simulacija? :)


Taso, sledeći put kad budeš izigravao francusku sobaricu, ostaviću ti 10€ bakšiša, štono kažu na ništa, samo si prolepršao kraj suštine života.
literatesa literatesa 08:08 22.09.2022

Re: bog te mazo

Зашто се Запад толико узбудио око делимичне мобилизације у Русији ако је ово што је Милан поменуо за поделу Украјине најблаже речено неозбиљно?

Niko se nije uzbudio jer se boji Rusa, ne budalite.

I niko nije mislio ni prije šest mjeseci da ruski car blefira sa atomskom.
bene_geserit bene_geserit 08:12 22.09.2022

Re: bog te mazo

America will hit Russia's military with devastating strike if Putin nukes Ukraine, says US general

Garant je istina, evo odmah će(mo) da odvedu(mo) svet u kataklizmu zbog Ukrajinaca za koje ih(nas) boli dupe.

Nego, kad citiraš nešto, obično se stavi izvor.
A kako možeš da provališ da je neko odrasto u komunizmu po terminima to je cirkus, čuj "đubrište istorije", iditskog li termina, istina sve komunjare su već tamo, valjda neće da se povampiruju.
maksa83 maksa83 08:21 22.09.2022

Re: bog te mazo

A kako možeš da provališ da je neko odrasto u komunizmu po terminima to je cirkus, čuj "đubrište istorije", iditskog li termina, istina sve komunjare su već tamo, valjda neće da se povampiruju.

softelectronics_e softelectronics_e 08:32 22.09.2022

Re: bog te mazo

maksa83
Зашто се Запад толико узбудио око делимичне мобилизације у Русији ако је ово што је Милан поменуо за поделу Украјине најблаже речено неозбиљно?

Zapad se manje uzbudio oko mobilizacije (ovo je priča za sebe) a mnogo više oko pretnje nuklearnim naoružanjem.

A oko mobilzacije su se mnogo više uzbudili sami Rusi nego Zapad. Trista hiljada ljudi o kojima pričaju Putin i Šojgu su besmislica, plašenje babe debelim kurcem, zato što je kao vojna strategija osuđeno na propast. SSSR vojska je bila organizovana kao naša - kasarne sa regrutima koje se u slučaju mobilzacije uvećavaju x3, dakle četa od 150 ljudi postaje 450 ljudi. Da bi to opstalo kao model potrebno je da u svakom trenutku imaš sistem koji je predimenzionisan (imaš 150 vojnika a spreman si da sutra imaš i 450 sa svim što to zahteva, a zahteva puno). To je vrlo, vrlo skupa rabota i kada se raspao SSSR potrajalo je još neko vreme, a onda je sve moralo da se budžetira pa je promenjen i model vojske, uprošćeno je armija svedena na dva dela - "raketni" i "ljudski". Para nije bilo beskonačno i akcenat je bio na ovom raketnom delu pa je ljudski napravljen od onoga što ostane, tako da imaš stajću vojsku koja je sposobna za ne mnogo dugotrajne invtervencije van granica zemlje, a kapaciteti da se "ugosti" neka ozbiljna mobilizacija su nestali, prosto ih nema. Možeš ti da razdeliš pozive 300K ljudi ali ne baš da od njih napraviš vojnike pošto si te kapacitete zatro jer ne možeš da ih si priuštiš.

Da skratim - niko se na Zapadu ne boji ruskih trbušastih četrdesetogodišnjaka kojima je neko u jednoom trenutku okačio šmajser (ako je uopšte našao ispravan i neki korumpirani palkovnik ga nije prodao u Afriku) i rekao "sad si vojnik", nego raketa sa nuklearnim bojevim glavama koje postoje i predstavljaju mnogo ozbiljniju pretnju po civilzaciju, a koje je dvojac Putin-Šojgu još jednom izneo kao vrlo eksplicitnu ("svim sredstvima" ) pretnju.

Što se tiče drugog dela - da će okolne zemlje da raskomadaju Ukrajinu i uzmu sebi šta misle da je njihovo bukvalno nije vredno razmatranja.

Hihihi!
Nemaš ti pojma!
Zapad se boji baš toga, to jest, ruskog pešadinca.
Ali ne trbušastog, nego vitkog sa plavim očima i kosom.
Zapad pamti da je taj Rus stigao do Pariza, Beča i Berlina.
I pribojava se da bi to opet moglo da se dogodi.
Tek onda bi videli krkljanac na aerodromima, tako da bi ova gužva na ruskima bila tričarija.
emilia emilia 08:33 22.09.2022

Re: bog te mazo

A kako možeš da provališ da je neko odrasto u komunizmu po terminima to je cirkus, čuj "đubrište istorije", iditskog li termina, istina sve komunjare su već tamo, valjda neće da se povampiruju.

Milan Novković Šta želimo: evropsku, ne samo ukrajinsku denacifikaciju, ukrajinsku demilitarizaciju, redefinisanje evropske „security architecture" (čitaj NATO na đubrištu istorije, ali pošto je to nemoguće uraditi preko noći imaćemo i neke korake in-between. Koje korake?! Eeee, budi sad kristalna kugla ako su ti geni junački.
bene_geserit bene_geserit 08:39 22.09.2022

Re: bog te mazo

Shvatio sam, nisi morala da edituješ komentar.
I Milanče je odrastao u komunizmu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana