Budućnost| Ekonomija

Neuro-propagandni program

jinks RSS / 10.11.2022. u 10:06

nm1.jpg

Izgleda da su za marketare svih boja i uzrasta stigla neka bolja i berićetnija vremena. Jer konačno je, po svoj prilici, došao kraj svim onim bezličnim ispitivanjima javnog mnjenja, prelistavanjima hiljada krajnje neinspirativnih anketnih listića, beskrajnim preturanjima po terabajtima korisničkih podataka skupljenih po društvenim mrežama i reklamnim banerima rasutim po internetu, ili, daleko bilo, organizaciji neretko prilično neinformativnih fokus grupa. Naime, klasičan marekting izgleda da već uveliko ustupa mesto jednoj potpuno novoj disciplini - neuromarketingu. 

Jer, kada se bolje pogleda, jedna od osnovnih pretpostavki klasičnog marketinga je podrazumevala da kupovina pre svega predstavlja svesnu odluku potrošača, obojenu doduše donekle i po kojom emocijom. Što znači da je i klasični marekting dominantno bio podređen povratnim informacijama koje su korisnici manje-više svesno iznosili (bilo da se redilo o direktnim ispitivanjima javnog mnjenja, ili o indirektnom prikupljanju podataka sa terena). I, onda je neko došao na ideju da bi bilo mnogo sigurnije, a verovatno i profitabilnije, reklamirati i prodavati robu ne onim 5% svesnog dela, već mnogo pre i mnogo više onim 95% nesvesnog dela potrošačke psihe. 

I tako je izgleda nastao neuromarketing, u kome se marketinška istraživanja upravo i vrše  odgovarajućim sredstvima preuzetim iz neurologije i drugih srodnih grana, pomoću kojih se reakcije potrošača na određene proizvode ne prate isključivo na svesnom, već pre na nesvesnom nivou. U tom smislu, anketni listići i reklamni telefonski pozivi, kao i bezbrojni internet baneri polako ustupaju mesto elektroencefalogramima, magnetnoj rezonanci, praćenju pogleda mušterija i otvorenosti njihovih zenica, automatskom analizom facijalnih ekspresija, kao i čulnim reklamiranjem putem dodira, zvuka ili mirisa.

Sad, kako se ne bi odmah zaključilo da neuromarekting predstavlja nekakav novi Sveti gral reklamiranja, i tu se radi o veoma ozbiljnom i vremenski zahtevnom poslu, koji se zasniva na priličnim ulaganjima, kao i na radu potpuno nove vrste stručnjaka. Što sve u zbiru već sada dobrano prevazilazi ulaganja koja su bila tipična za klasičan marketing, ali su i projektovani benefiti i profiti značajniji, sa znatno sigurnijim i dugoročnijim efektima.

U tom smislu, u skorašnjoj emisiji koja se bavila neuromarketingom, upravo je i dat primer jednog od najpoznatijih globalnih lanaca brze hrane (nazvanom po Škotu Donaldu), koji je više od dve godine po SAD i francuskim univerzitetima vršio neurološke eksperimente u cilju određivanja najefektnije boje mirisa. Naime, miris bi se u principu neprimetno ispuštao u vazduh (pomoću hemije za održavanje čistoće), i na duže staze bi doveo do povećanja prometa u prodavnicama. Kažu da su uspeli, što bi verovatno danas moglo da se proveri i po njihovim ovdašnjim restoranima.

Naravno, teško da bi u jednom blogu ovako kompleksna tema mogla iole da se zagrebe, te ću završiti nekim od cutting edge hot topics-ima iz sfere neuromarketinga. To bi, između ostalih, mogli da budu:

(i) Istraživanja u oblasti impulsivne kupovine, koja su do sada uznapredovala u tolikoj meri da se veruje da danas više od 60% kupovina predstavlja rezultat impulsivnih naleta potrošača, izazvanih u dobroj meri neuromarketinškim stimulansima.

(ii) Ostavljanje najboljeg mogućeg prvog utiska među mušterijama.

(iii) Pravilno raspoređivanja oznaka sa cenama proizvoda, gde se veruje da dobro usklađeni slični proizvodi različitih cena mogu da doprinesu boljoj prodaji oba proizvoda.

(iv) Upotreba onlajn botova baziranih na veštačkoj inteligenciji, koji su uznapredovali u tolikoj meri da skorašnja istraživanja pokazuju kako u više od 90% slučajeva potrošači ne mogu da razlikuju da li se sa druge strani radi o programu ili o čoveku.

Uz još jednu temu, koja verovatno u dobroj meri upravo i predstavlja Sveti gral ne samo marketinga, već i politike, obrazovanja, opšte kulture, a ako ne i mnogo šire. Naime, radi se o problemu sinhroniciteta, odnosno o nalaženju pravog test uzorka koji se sastoji od što manjeg broja ljudi, čiji bi neuromarketinški rezultati mogli da se ekstrapoliraju na što je moguće širu populaciju.

Jer, zamislite da u najboljem slučaju nađete jednu osobu, ili tek njih nekoliko, čiji odgovori i reakcije na marketinške testove odgovaraju većini vaše ciljne grupe. A opet, da li otići i korak dalje, u naučnu fantastiku propagande (kojoj se teži ne samo zadnjih godina, već izgleda i zadnjih decenija i vekova) po kojoj bi se direktan uticaj na uverenja, opredeljenja i stavove te jedne osobe, ili manje grupe ljudi, prenosio nekakvim vidom sinrhoniciteta, ili čime već, na dobar deo šire populacije. 

Mada, ko zna, možda će i tako nešto jednom biti moguće, ali to je verovatno već neka druga priča.

Naravno, odavno su počela da se postavljaju i pitanja o etičnosti neuromarketinga, ali i to je verovatno već neka druga tema.

 



Komentari (293)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 23:24 14.11.2022

Re: Када си живи пријекор у очима других

vcucko
angie01

moja preporuka, Cirino drvce,

Da, dobri su.
Može i Stepin vajat. Autokomanda, na ulazu u V. Stepe, ali vidim da se šire, otvorili su kod studentskog grada. Nego su kod studenjaka zauzeli mesto gde je bio Dak, pravi leskovački roštilj sa obilnim porcijama, ali nema više.


Deda Mile, ili Prava pljeskavica, Takovska.
angie01 angie01 23:29 14.11.2022

Re: Када си живи пријекор у очима других

Deda Mile, ili Prava pljeskavica, Takovska.


ko voli pljeke- Grmec kafana, kod Politike- naci, popravili su mi raspolozenje.
predatortz predatortz 23:39 14.11.2022

Re: Када си живи пријекор у очима других

angie01
Deda Mile, ili Prava pljeskavica, Takovska.


ko voli pljeke- Grmec kafana, kod Politike- naci, popravili su mi raspolozenje.


Rado ću proveriti.
Mada, moj stariji sin zna gde imaju dobre pljedže u zemlji i regionu i to znanje uliva strahopoštovanje kod mene.

Kad smo kod deda Mileta, jednom sam im tako sjebao utakmicu.

Došli puno ranije, igralo se u nekoj školi tu u kraju. Ja, ne razmišljajući, odvedem par klinaca na pljedžu kod Mileta, ali pre utakmice.
Vukli se po terenu, izgubili dvocifreno i druknuli me treneru da spasu žive glave!
angie01 angie01 23:46 14.11.2022

Re: Када си живи пријекор у очима других

Rado ću proveriti.


grmec je nekada bilo legenda, pa su hteli da ga shebu, kao Sumatovac, lipu, Smedervo,...i ostale kafane po centru,...kad ono, nekako se obnovio i ima i dnevni meni- odlican, cene sasvim ok, jeftinije od ovih izvikanih mesta gde je hrana djubre, a kao nesto glume,..pa jos imaju one prave konobare, koji se tako i ponasaju- radze isto dobre,...znaci, pljeka bila preko celog tanjira i to normalne debljine i ukusa...i jos dodju da te pitaju, da l ti je sve po volji-kao nekad.
shmoo shmoo 00:05 15.11.2022

Re: Када си живи пријекор у очима других

zoja444
taso, pitanja i zakljucci su ti racionalni. ja odgovore ne znam. osim sto kazu da su ljudi iracionalna bica.


Јесмо.

Али тако је добро свакоме рећи у лице шта заиста мислиш о њему ма колико год то неки пут ирационално било, зар не?

А начин на који се то каже увек зависи од саговорника и његовог нивоа комуникације, односно његове способности разумевања шта си му то рекао, па се онда тако према томе и бира речник за сваку прилику који такође може понеки пут и на први поглед изгледати ирационално, али тако то мора.

Увек и у свакој прилици.

srdjan.pajic srdjan.pajic 03:25 15.11.2022

Re: Када си живи пријекор у очима других

bene_geserit
Од личних мазохистичких склоности и испробавања сопствене издржљивости колико можеш да поднесеш гадости и увреда из којих шикља нескривена мржња чије је порекло у неизмерној сујети и егоцентричности које можеш овде да прочиташ

Smešan si ko crtani film. Opet te svi mrze. Opet se prenemažeš ko mlada.


A saće i treskanje vratima da krene, i teatralno i melodramatično odlaženje u nastavcima sa bloga.
bene_geserit bene_geserit 03:36 15.11.2022

Re: Када си живи пријекор у очима других

A saće i treskanje vratima da krene, i teatralno i melodramatično odlaženje u nastavcima sa bloga.

Zbog čega mrziš Tasu, Pajiću?
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:51 15.11.2022

Re: Када си живи пријекор у очима других

Burger King ima sve bolje (ili bar ukusnije) od Meka.


Ima, to je nesporno. Mada kao što rekoh, ne klopam tamo odavno, zapravo od onog dela života dok sam ozbiljno pećinario pa su distance bile velike a predeli egzotični i u narodu poznati kao food desert-i, pa su nam mekovi i burgerkingovi i još par tih wendy's-a, applebees-a, tacco bellova, itd. su nam bili obavezne usputne stanice za tankovanje kalorijama. A kad smo ponegde naleteli na one tradicionalne američke dinere, sa živopisnim bojama stonjaka i foteljama od skaja, u, to je bila premija, tu se uvek jako dobro jelo i njih smo ucrtavali u karte ako nekad ponovo zađemo u taj pasivni kraj, da znamo gde didemo da ne pomremo od gladi.

E, koliko sam u ovoj kafančini puta krkao, ni sam ne znam: Dale's Familly Restaruant (sad vidim da je trajno zatvoren, a od početka mog bavljenja je bio na prodaju, držali ga neki starci, valjda brat i sestra, ne sećam se više).



Uglavnom doručak, na putu za kuću posle jedno dvaes sati valjanja u blatu 100 metara pod zemljom. Klasični, dakle kaubojski: palačinka od 12 inča, jajca sunny side up, sa nekim malim kobajama od bizona, ili slaninom, lopata hashbrowns-a i sve to zaliveno gravyjem koji garantuje brz odlazak na koronarno odeljenje u bolnicu. Posle toga kafa, ona kojom su vatru zalivali pioniri koji su oslobađali zapad od Indijanaca i drugih manjina. I obavezno neka pita. I tek kad se dobro ožderemo, i tako nadoknadimo sve one kalorije sagorele na istraživačkim poslovima, krenemo put kuće kroz skoro nenaseljene predele Južne Dakote, Vajominga i dela Kolorada.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:58 15.11.2022

Re: Када си живи пријекор у очима других

bene_geserit
A saće i treskanje vratima da krene, i teatralno i melodramatično odlaženje u nastavcima sa bloga.

Zbog čega mrziš Tasu, Pajiću?


E, jes, nemam druga posla nego da mrzim Tasu. Ali, smara, brate, bar nekad da ume da napiše nešto smešno, kad već ne može sadržajno, ili kratko, lakše bih podnosio.
shmoo shmoo 07:47 15.11.2022

Re: Када си живи пријекор у очима других

bene_geserit, srdjan.pajic


The U.S. is Heading Toward a Second Civil War. Here Is How We Avoid It (ЛИНК)


Зар није лепо што сам са оволике удаљености вас двојицу тамо далеко тако непомирљивих спојио и ујединио око једног заједничког интереса?

(То сам научио током деведесетих овде на Балкану.)

Не морате да ми се захваљујете. То је била моја дужност.





zoja444 zoja444 11:37 10.11.2022

jos neka pitanja

kako se utvrdjuje sta je nesvesni deo nase licnosti? da li je i to precutano? da li se zna koji su to delovi mozga? nista nisam nasla o tome.
jinks jinks 11:44 10.11.2022

Re: jos neka pitanja

Pomenuli su u emisiji koje su delove mozga posmatrali pomoću EEG-a i MRI-a. Mislim da čak i imaju određenu mapu delova mozga koji su funkcionalno, ili ako ništa drugo u smislu nesvesnih (a verovatno i svesnih) reakcija na različite stimuluse, na određeni način povezani.

Mada, delovalo mi je da svako istraživanje delom ima i neku svoju mapu mozga, na osnovu koje sistematizuju dobijene rezultate. Odnosno, da to još nije toliko u sferi nauke, već pre biznisa.
Черевићан Черевићан 11:54 10.11.2022

nulla servitus turpior est quam voluntaria

kо utvrdjuje sta je nesvesni deo nase licnosti

у притајен мозга део
вешти... знају доспети,
а како да ......Ту делују
домишљат.. се досети
crossover crossover 01:32 11.11.2022

27B/6

.

.
solo solo 03:14 11.11.2022

Neuroshitdonalds



Da, stvarno, što nije kao na slici?

shmoo shmoo 08:40 11.11.2022

Re: Neuroshitdonalds

solo


Da, stvarno, što nije kao na slici?




Уопште нисам могао да се сконцентришем на оно шта прича ово девојче на снимку...







Сјебан ми је тотално фокус ADHD-ом.

Јеси можда ти чуо о чему она то прича?

solo solo 09:22 11.11.2022

Re: Neuroshitdonalds

Јеси можда ти чуо о чему она то прича?


Kaže praznik je a svi sedimo kući pa čak i Čarli jede domaći kačamak.

shmoo shmoo 09:45 11.11.2022

Re: Neuroshitdonalds

solo
Јеси можда ти чуо о чему она то прича?


Kaže praznik je a svi sedimo kući pa čak i Čarli jede domaći kačamak.




И то без поплашене ХАМБУРШКЕ сланинице.

(Ди бесте, ди бесте... Немачка медецина.)

Стварно смо ниско пали.

Али... "Ако смо пали, били смо паду склони."

Или како то већ беше у тим стиховима...

softelectronics_e softelectronics_e 10:38 11.11.2022

Re: Neuroshitdonalds

solo
Јеси можда ти чуо о чему она то прича?


Kaže praznik je a svi sedimo kući pa čak i Čarli jede domaći kačamak.


Na žalost!
Zlatibor otkazan zbog vremenskih prilika i prehlade pojedinih putnika.
Pa ćemo vreme danas da koristimo šetajući.
A za sutra ćemo da pripremimo ručak kako i dolikuje, pa ću da trknem po našeg dobrog druga koji je (blago) oboleo od Parkinsonove bolesti.
Pa ćemo da ručkamo kako i dolikuje, pa ćemo potom da kafenišemo, pa će potom drugar malo da odspava, pa ćemo potom da opet malo ručkamo, pa potom neki kolači, pa ćemo potom da mu zapakujemo koju teglu ajvara, krastavčića i paprike, pa ću potom da ga odvezem kući.
Sve kako i dolikuje našem predobrom drugu!
Mora da se zna red!
shmoo shmoo 11:23 11.11.2022

Re: Neuroshitdonalds

softelectronics_e

Na žalost!
Zlatibor otkazan



Јбг, Чарли, када нема златиборске пљескавице у лепињи са кајмаком, добра је онда и пура.

Шта фали пури?

Њојзи фала,
она нас је одржала.

softelectronics_e softelectronics_e 11:29 11.11.2022

Re: Neuroshitdonalds

shmoo
softelectronics_e

Na žalost!
Zlatibor otkazan



Јбг, Чарли, када нема златиборске пљескавице у лепињи са кајмаком, добра је онда и пура.

Шта фали пури?

Њојзи фала,
она нас је одржала.


Nisam ti ja baš neki ljubitelj pljeskavica i kojekakvih ćevapa, te, grubo rečeno, roštilja.
Ja sam ti više za kašiku i dinstanje.
shmoo shmoo 11:37 11.11.2022

Re: Neuroshitdonalds

softelectronics_e
shmoo
softelectronics_e

Na žalost!
Zlatibor otkazan



Јбг, Чарли, када нема златиборске пљескавице у лепињи са кајмаком, добра је онда и пура.

Шта фали пури?

Њојзи фала,
она нас је одржала.


Nisam ti ja baš neki ljubitelj pljeskavica i kojekakvih ćevapa, te, grubo rečeno, roštilja.
Ja sam ti više za kašiku i dinstanje.



Рекох ја лепо горе за с(ј)ебе.

Телећа глава у шкембету.


solo solo 16:42 11.11.2022

Re: Neuroshitdonalds

Шта фали пури?

Њојзи фала,
она нас је одржала.



docsumann docsumann 17:15 11.11.2022

Re: Neuroshitdonalds

Телећа глава у шкембету.


teleća glava na ramenima
telećim

solo solo 19:47 11.11.2022

Za mog druga Tasu


Vremena kad se znalo ko kosi a ko vodu nosi.



Pred nadolazeći wikend za lagano opuštanje uz masline,feferone,neki dobar ovčiji sir i naravno crno po izboru prethodno blago poplašeno ledenom kajsijevačom.

p.s. Malizia

Ufffff Laura Antonelli

solo solo 20:03 11.11.2022

Naravno i Čakija


Koji je enormno netolerantan na neuro-propagandna sranja.

Prosto ne hebe ih ič.

solo solo 20:46 11.11.2022

i, o da.


Počinje wikend.

Još jedan.

Već?

'ebo te....

shmoo shmoo 22:05 11.11.2022

Re: Za mog druga Tasu

solo

Vremena kad se znalo ko kosi a ko vodu nosi.
Che La Luna Mezzo Mare



Данас би сви само да косе, неће нико воду да носи.

Малопре опет пуцњава на Брду. Овај пут код балона у Кошутњаку. Једва прођох до куће.

Пре пар дана пуцњава код Шумарског, пре десетак дана се избодоше ножевима код Хиподрома.

Све упозорења.

Поклаше се око територије.

А сваки други-трећи дан нам блокирају крај и ограничавају кретање као да је заведено ратно стање.

Ај билив ин Америка. Америка хез мејд мај форчн.




solo solo 22:09 11.11.2022

Re: Za mog druga Tasu

Поклаше око територије.


shmoo shmoo 22:16 11.11.2022

Re: i, o da.

solo

Počinje wikend.

Još jedan.

Već?

'ebo te....

za lagano opuštanje





shmoo shmoo 22:31 11.11.2022

Дет вознт вери гуд фор паблик рилејшнс

solo
Поклаше око територије.

мала бара пуна крокодила



Да, то баш пише на једном зиду на десетак метара од места где су упуцали оног лика пре два дана.

rekao je jedan od očevidaca pucnjave uz opasku "nije upucan zbog knjige iz biblioteke





(Тај "један од очевидаца" је иначе мој комшија, познати локални баксуз. Горег деда дрду ја у животу нисам упознао. )


Јбг, за сада иде све по демократској процедури, без кршења изборних правила, у овој изборној трци за новог Малог Бонапарту на Брдету.

Али ако са упозорења, то јест пуцања у ноге, пређу на остваривање претњи, то неће бити баш добро за паблик рилејшнс.

Пашће цене квадрата станова у новосаграђеним зградама на Брду чијим зидањем се перу те паре на чију се зараду не плаћа порез.





shmoo shmoo 22:53 11.11.2022

Re: Neuroshitdonalds

docsumann
Телећа глава у шкембету.


teleća glava na ramenima
telećim




Само под условом да су рамена ужа од шкембета да би могла да се спакују унутра заједно са главом.


docsumann docsumann 10:17 12.11.2022

Re: Neuroshitdonalds

softelectronics_e softelectronics_e 17:48 12.11.2022

Re: Neuroshitdonalds

softelectronics_e
solo
Јеси можда ти чуо о чему она то прича?


Kaže praznik je a svi sedimo kući pa čak i Čarli jede domaći kačamak.


Na žalost!
Zlatibor otkazan zbog vremenskih prilika i prehlade pojedinih putnika.
Pa ćemo vreme danas da koristimo šetajući.
A za sutra ćemo da pripremimo ručak kako i dolikuje, pa ću da trknem po našeg dobrog druga koji je (blago) oboleo od Parkinsonove bolesti.
Pa ćemo da ručkamo kako i dolikuje, pa ćemo potom da kafenišemo, pa će potom drugar malo da odspava, pa ćemo potom da opet malo ručkamo, pa potom neki kolači, pa ćemo potom da mu zapakujemo koju teglu ajvara, krastavčića i paprike, pa ću potom da ga odvezem kući.
Sve kako i dolikuje našem predobrom drugu!
Mora da se zna red!

Samo da prijavim da je danas sve bilo kako je i u ovom postu bilo najavljeno.
Otišao sam da dovezem drugara.
Po dolasku nas je čekala topla, gusta čorba od bundeve.
Pa smo potom jeli piletinu sa kačkavaljem, uz pire , belolučanu papriku i kisele krastavčiće.
Pa smo se, potom, zasladili palačinkama sa kupovnim eurokremom i domaćim džemom.
Onda je drugar malo odspavao.
Pa smo kafenisali.
Posle nismo jeli, jer smo bili presiti.
Onda mu je žena spakovala teglu ajvara, teglu paprike, teglu krastavčića i teglu jabuka.
Onda sam ga odvezao kući i pomogao mu da unese kesu sa teglicama uz stepenište njegove kuće.
Sve u svemu, drži se.
vcucko vcucko 20:57 14.11.2022

Re: Neuroshitdonalds

shmoo


Јбг, Чарли, када нема златиборске пљескавице у лепињи са кајмаком, добра је онда и пура.


Pored zlatiborske (užičke - baštanske - zavisi ko priča) komplet lepinje, meso u lepinji je ćist višak.
A tek što je blagotvorno za holesterol
vcucko vcucko 21:00 14.11.2022

Re: Za mog druga Tasu

solo



Ufffff Laura Antonelli


Puležanka.
Laura zakon. Kraj istorije
softelectronics_e softelectronics_e 08:45 15.11.2022

Re: Neuroshitdonalds

vcucko
shmoo


Јбг, Чарли, када нема златиборске пљескавице у лепињи са кајмаком, добра је онда и пура.


Pored zlatiborske (užičke - baštanske - zavisi ko priča) komplet lepinje, meso u lepinji je ćist višak.
A tek što je blagotvorno za holesterol

Meni sva ta premasna i prezačinjena hrana ide na kitonijus.
Eeeeee, ali kolika pljeskavia!
Samo da je burag pun.
Bolje ću pojesti picu ili kačamak, nego to sve premasno žderalo.
bene_geserit bene_geserit 07:06 11.11.2022

brat Kyrie

Nego jel pratite ovaj cirkus sa Kyrie Irvingom.
Brat Kyrie odgledao film rađen po knjizi "Hebrews to Negroes: Wake Up Black America" i dao mu lajk.
Koliko sam mogao da shvatim film je pretežno idiotski, objašnjava kako je Hristova majka bila crnkinja, kako je Hrist bio crnac, kako su originalni Jevreji bili crnci, a onda su došli beli Ashkenazi Jevreji i "beli Arapi" i proterali crnce iz tih krajeva.
Uverljivo koliko i "Hidden Figures" ili "Black Panther: Wakanda".

Ali brat Kajri (slično ko Kanje Vest) spada u gluplju braću koji ne kapiraju odakle vetar duva i šta se sme a šta ne sme.
A mogao je i da pogleda ko drži vlastništvo u NBA timovima (preko 50% Jevreji) a i da je NBA commissioner Adam Silver takođe Jevrej.
Elem odmah se javila Inkvizicija tj. ADL (Anti Defamation league), promovisanje anti-semitizma truć broć.
Brat Kajri, uporan u svojoj gluposti, počeo o tome kako Jevreji drže bezmalo monopol u filmskoj industriji (što je istina drže praktično sva Holivudske studije) i drugde.

Sledeća stvar koja se desila je da je Kajri dobio 6 uslova ako hoće da nastavi svoju NBA košarkašku karijeru:
- Apologize/condemn movie
- $500K donation to anti-hate causes
- Sensitivity training
- Antisemitic training
- Meet with ADL, Jewish leaders (i da se sagne po jogurt, ali to nije eksplicitno navedeno)
- Meet with Joe Tsai (vlasnik Bruklin Netsa) to demonstrate understanding

E sad na tvrd su se orah namerili, brat Kajri je odbio da se vakciniše uporno do kraja, brat Kajri takođe uporno tvrdi da je zemlja ravna ploča i pri tome se ne zajebava.
Lebron se javio i rekao da je brat Kajri glup. Što je istina, Lebron je ladno pričao o ubijanju belih murjanaca i niko ga nije suspendovao, zna čovek šta se sme a šta ne sme.
Dalji razvoj situacije se još ne nazire, osim što je brat Kajri izgubio dil sa Nike-om (tj. 11M$ godišnje), i naravno izgubiće NBA platu za svaku utakmicu za koju je suspendovan.

Nego ceo slučaj je interesantan po nekoliko osnova.
1. Sloboda govora teoretski postoji zaštićena američkim ustavom. Ali taj fazon jeste možeš da pričaš šta hoćeš ali snosiš posledice je isto što i da sloboda govora ne postoji. Mislim, kakve ima veze Kajrijeva košarkaška karijera sa lajkovanjem nekog filma?
2. "Ako želiš da znaš ko tobom vlada, samo nađi koga ne smeš da kritikuješ" je rekao neko pametan, ali se to nije svidelo Jevrejima (neko se valjda prepoznao) pa su ga odma proglasili za belog nacionalistu ili šta već, pokušavaju da diskvalifikuju rečeno kroz opanjkavanje onoga ko je to rekao. Ali se cela stvar blatantno potvrđuje u ovom slučaju.
3. Pametnija braća (kao Lebron) shvataju odakle dolazi ta uloga žrtve koju nesmetano igraju poslednjih godina, i da služe Jevrejima da drže anglo-saksonce i ostale belce u šahu (perfektno ispletena socijalna mreža), i šta se sme a šta ne sme. Ali eto uvek ima braće koja ne kapiraju, pa ni kad ih zveknu par puta po glavi.
softelectronics_e softelectronics_e 07:29 11.11.2022

Re: brat Kyrie

bene_geserit
Nego jel pratite ovaj cirkus sa Kyrie Irvingom.
Brat Kyrie odgledao film rađen po knjizi "Hebrews to Negroes: Wake Up Black America" i dao mu lajk.
Koliko sam mogao da shvatim film je pretežno idiotski, objašnjava kako je Hristova majka bila crnkinja, kako je Hrist bio crnac, kako su originalni Jevreji bili crnci, a onda su došli beli Ashkenazi Jevreji i "beli Arapi" i proterali crnce iz tih krajeva.
Uverljivo koliko i "Hidden Figures" ili "Black Panther: Wakanda".

Ali brat Kajri (slično ko Kanje Vest) spada u gluplju braću koji ne kapiraju odakle vetar duva i šta se sme a šta ne sme.
A mogao je i da pogleda ko drži vlastništvo u NBA timovima (preko 50% Jevreji) a i da je NBA commissioner Adam Silver takođe Jevrej.
Elem odmah se javila Inkvizicija tj. ADL (Anti Defamation league), promovisanje anti-semitizma truć broć.
Brat Kajri, uporan u svojoj gluposti, počeo o tome kako Jevreji drže bezmalo monopol u filmskoj industriji (što je istina drže praktično sva Holivudske studije) i drugde.

Sledeća stvar koja se desila je da je Kajri dobio 6 uslova ako hoće da nastavi svoju NBA košarkašku karijeru:
- Apologize/condemn movie
- $500K donation to anti-hate causes
- Sensitivity training
- Antisemitic training
- Meet with ADL, Jewish leaders (i da se sagne po jogurt, ali to nije eksplicitno navedeno)
- Meet with Joe Tsai (vlasnik Bruklin Netsa) to demonstrate understanding

E sad na tvrd su se orah namerili, brat Kajri je odbio da se vakciniše uporno do kraja, brat Kajri takođe uporno tvrdi da je zemlja ravna ploča i pri tome se ne zajebava.
Lebron se javio i rekao da je brat Kajri glup. Što je istina, Lebron je ladno pričao o ubijanju belih murjanaca i niko ga nije suspendovao, zna čovek šta se sme a šta ne sme.
Dalji razvoj situacije se još ne nazire, osim što je brat Kajri izgubio dil sa Nike-om (tj. 11M$ godišnje), i naravno izgubiće NBA platu za svaku utakmicu za koju je suspendovan.

Nego ceo slučaj je interesantan po nekoliko osnova.
1. Sloboda govora teoretski postoji zaštićena američkim ustavom. Ali taj fazon jeste možeš da pričaš šta hoćeš ali snosiš posledice je isto što i da sloboda govora ne postoji. Mislim, kakve ima veze Kajrijeva košarkaška karijera sa lajkovanjem nekog filma?
2. "Ako želiš da znaš ko tobom vlada, samo nađi koga ne smeš da kritikuješ" je rekao neko pametan, ali se to nije svidelo Jevrejima (neko se valjda prepoznao) pa su ga odma proglasili za belog nacionalistu ili šta već, pokušavaju da diskvalifikuju rečeno kroz opanjkavanje onoga ko je to rekao. Ali se cela stvar blatantno potvrđuje u ovom slučaju.
3. Pametnija braća (kao Lebron) shvataju odakle dolazi ta uloga žrtve koju nesmetano igraju poslednjih godina, i da služe Jevrejima da drže anglo-saksonce i ostale belce u šahu (perfektno ispletena socijalna mreža), i šta se sme a šta ne sme. Ali eto uvek ima braće koja ne kapiraju, pa ni kad ih zveknu par puta po glavi.

Šta je rešenje za opisanu situaciju?
zoja444 zoja444 07:51 11.11.2022

Re: brat Kyrie

softi, ja to prevodim, cuti i ne talasaj. o bilo cemu. p.s. prodje neprimetno dan protiv fasizma i antisemitizma. da vucic nije primio bredu kalef i jos jednu logorasicu, ne bih ni znala.
softelectronics_e softelectronics_e 07:56 11.11.2022

Re: brat Kyrie

zoja444
softi, ja to prevodim, cuti i ne talasaj. p.s. prodje neprimetno dan protiv fasizma i antisemitizma. da vucic nije primio bredu kalef i jos jednu logorasicu, ne bih ni znala.

Ali!
Zašto ikome smeta to što su Jevreji pismeniji i organizovaniji od ostalih.
Samim tim, valjda, zaslužuju to što imaju!?
Eeee, da.
Kuka mi jedan drugar kako mu idu na kitonijus crnogorci jer su povezani kao creva.
Na moje pitanje što su mu crnogorci krivi da se on i njegovi povežu kao creva, nije imao odgovora.
I načelno pitanje - zašto bi ikome smetalo to što se neke grupe (društva, nacije, narodi, ...) međusobno povezuju 'kao creva'?
zoja444 zoja444 08:03 11.11.2022

Re: brat Kyrie

softu, meni nista ne smeta. p.s. akcenat je bio na p.s.-u
maksa83 maksa83 08:11 11.11.2022

Re: brat Kyrie

da vucic nije primio bredu kalef i jos jednu logorasicu, ne bih ni znala.

Zojo brt da nema vučića ja ne bih znao koji je dan u nedelji ni sa koje strane sunce izlazi ni šta je bilo ni šta će biti. Taj čovek je kalendar, istorijska čitanka, kompas, horoskop, sve.
softelectronics_e softelectronics_e 08:11 11.11.2022

Re: brat Kyrie

zoja444
softu, meni nista ne smeta. p.s. akcenat je bio na p.s.-u

Nisam rekao da tebi smeta.
zoja444 zoja444 08:19 11.11.2022

Re: brat Kyrie

makso, brate, vucic nije kljucna rec.
maksa83 maksa83 09:17 11.11.2022

Re: brat Kyrie

E sad na tvrd su se orah namerili, brat Kajri je odbio da se vakciniše uporno do kraja, brat Kajri takođe uporno tvrdi da je zemlja ravna ploča i pri tome se ne zajebava.

Kod nas se brat Kajri zove Barba Vlado Georgijev.
softelectronics_e softelectronics_e 07:51 11.11.2022

Da!

Srećan praznik svima našima!
jinks jinks 08:07 11.11.2022

Re: Da!



Natalijina ramonda – „biljka feniks“ i simbol Dana primirja
softelectronics_e softelectronics_e 08:13 11.11.2022

Re: Da!

jinks


Natalijina ramonda – „biljka feniks“ i simbol Dana primirja

Čekaj!
Zašto to zovu 'danom primirja', a ne danom pobede Rusa i ostalih pridruženih?
jinks jinks 08:17 11.11.2022

Re: Da!

Skoro bila emisija o I sv. ratu, u kojoj su rekli da tada uopšte nije bilo sigurno do zadnjeg trenutka ko će pobediti (za razliku od II sv. rata kada je po nekima istog trenutka kada je počeo bilo jasno da će Nemci izgubiti, posebno nakon ulaska SAD u rat, kao i napada Nemaca na Rusiju).

Za I sv. rat kažu da su na pobedničkoj vagi jedni od ključnih detalja bili pojavljivanje SAD trupa na Zapadnom frontu, kao i proboj Solunskog fronta na istoku.
softelectronics_e softelectronics_e 08:26 11.11.2022

Re: Da!

jinks
Skoro bila emisija o I sv. ratu, u kojoj su rekli da tada uopšte nije bilo sigurno do zadnjeg trenutka ko će pobediti (za razliku od II sv. rata kada je po nekima istog trenutka kada je počeo bilo jasno da će Nemci izgubiti, posebno nakon ulaska SAD u rat, kao i napada Nemaca na Rusiju).

Za I sv. rat kažu da su na pobedničkoj vagi ključni detalji bili pojavljivanje SAD trupa na Zapadnom frontu, kao i proboj Solunskog fronta na istoku.

Ma normalno!
Svi bitni osim Rusa.
jinks jinks 08:34 11.11.2022

Re: Da!

Naravno, Carska Rusija je podnela ogromnu žrtvu na oltaru pobede u I sv. ratu.

Jedino što u prilog Rusiji na određeni način ne ide jeste to što su kamaradi Lenjin i ostala bratja sa Nemačkom potpisali separatni mir početkom 1918. godine.
zoja444 zoja444 08:37 11.11.2022

Re: Da!

jinks, samo da me pogresno ne shvatis. sto sam starija, sve manje verujem, mozda ponekad, sa rezervom, nekoj dokazano nezavisnoj dokumentarnoj produkciji. a i zasto ja moram sve da znam. p.s. sto bi rekli ekonomski forenzicari: uvek se prati trag novca
jinks jinks 08:39 11.11.2022

Re: Da!

Nije problem nikakav.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:01 11.11.2022

Re: Da!

jinks
Naravno, Carska Rusija je podnela ogromnu žrtvu na oltaru pobede u I sv. ratu.

Jedino što u prilog Rusiji na određeni način ne ide jeste to što su kamaradi Lenjin i ostala bratja sa Nemačkom potpisali separatni mir početkom 1918. godine.



Ruska imperija je izasla iz rata posle Oktobarske revolucije 1917, izgubila veliki deo teritorije na zapadu na kojoj su stvorene nove drzave: Finska, Estonija, Letonija, Litvanija i Poljska (posle vise od jednog veka, Poljska je ponovo uspostavljena kao nezavisna drzava), a Rusija je postala deo Sovjetskog Saveza..

Sve ove teritorije nisu bile naseljene Rusima pa su ih se srecni otarasili, a i pre revolucije je raspolozenje u narodu (zato su i boljsevici uzjahali na vlast izmedjuostalog) je bilo protiv rata sa Nemcima.. nije bilo hrane, obuce, odece itd.

I izadjose iz ratnih pohoda godinu dana pre zavrsetka 1. sv. rata.

Alo bre vise sa bajkama o ruskim zrtvama uvek i svuda, jok samo oni postoje u istoriji pa cemo samo o njima da pricamo i da ih guramo na pijedestal. Dosadili ste vise i bogu i ljudima.
jinks jinks 09:13 11.11.2022

Re: Da!

I izadjose iz ratnih pohoda godinu dana pre zavrsetka 1. sv. rata.

Ovo i jeste bila poenta mog komentara, u smislu da zbog toga, kako stvari stoje, i nisu bili u prilici da doprinesu konačnoj pobedi Antante.

Sad, da je bilo puno njihovih žrtava na Istočnom frontu do trenutka izlaska iz rata, jeste.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:20 11.11.2022

Re: Da!

jinks
I izadjose iz ratnih pohoda godinu dana pre zavrsetka 1. sv. rata.

Ovo i jeste bila poenta mog komentara, u smislu da zbog toga verovatno i nisu bili u prilici da doprinesu konačnoj pobedi Antante.

Sad, da je bilo puno njihovih žrtava do trenutka izlaska iz rata, jeste.



Pa bilo je i zrtava u revoluciji, i sta s tim. Hteli su da zbace cara i zbacili su ga. A sa Nemcima i nisu hteli da ratuju (narod) i pobunili su se i zbog toga..

Ostali ucesnici 1. sv. rata su ratovali i ginuli do kraja rata. Uz ogromne zrtve.

Obaska bolestine (spanska groznica i ostale) uz rat sto je udvostrucilo broj mrtvih pored rata..
jinks jinks 09:24 11.11.2022

Re: Da!

Hteli su da zbace cara i zbacili su ga. A sa Nemcima i nisu hteli da ratuju (narod) i pobunili su se i zbog toga..


Uz pitanje ko su ti koji su "hteli da zbace cara".

Čitav narod? Jeste li baš 100% sigurni.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:26 11.11.2022

Re: Da!

jinks
Hteli su da zbace cara i zbacili su ga.


Uz pitanje ko su ti koji su "hteli da zbace cara". Narod?

Jeste li 100% sigurni.



Ma ne, dosli Marsovci pa oni hteli i jurisali i februarsku i oktobarsku..
jinks jinks 09:38 11.11.2022

Re: Da!

Pitanje je o kom se delu naroda radilo. Ne verujem da je većina bila u pitanju, kao što po svoj prilici nije bila ni kada su neke druge revolucije u pitanju.
gvozden1 gvozden1 09:49 11.11.2022

Re: Da!

Hteli su da zbace cara i zbacili su ga. A

Ajd knjigu u ruke, a nemoj da se praviš pametna.
Komunisti nisu zbacili cara, kad su oni oteli vlast, baš oteli, izgubili na izborima pa onda rekli da ih to ne obavezuje i proglasili diktatureu proleterijata, car je već bio abdicirao.
Oni su ga samo, onako komunistički, masakrirali.
shmoo shmoo 09:50 11.11.2022

Филм за викенд уместо Блога Б92

jinks
Pitanje je o kom se delu naroda radilo. Ne verujem da je većina bila u pitanju, kao što po svoj prilici nije bila ni kada su neke druge revolucije u pitanju.






gvozden1 gvozden1 09:54 11.11.2022

Re: Da!

tada uopšte nije bilo sigurno do zadnjeg trenutka ko će pobediti

Na zapadnom frontu nije bilo nikakvog proboja, nikakve pobede, oni su se godinama gurali (i ginuli) ali pobede nije bilo, i zaista je bilo primirje.

Stoji činjenica da je primirje bilo takvo da je jasno ko je pobedio ko izgubio, ali švapska vojska, generali, su se bunili zbog toga, verovali su da mogu da pobede.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:55 11.11.2022

Re: Da!



Apostata gde si, preuzmi ove falsifikatore istorije i ober-mrsomude. Pa nek tebi nude knjige u sake
gvozden1 gvozden1 09:59 11.11.2022

Re: Da!


Sve ove teritorije nisu bile naseljene Rusima pa su ih se srecni otarasili, a i pre revolucije je raspolozenje u narodu (zato su i boljsevici uzjahali na vlast izmedjuostalog) je bilo protiv rata sa Nemcima.. nije bilo hrane, obuce, odece itd.

Tako je.
Švabe šalju Lenjina u Rusiju da minira rat protiv njih, ovaj dolazi, uzima vlast, izlazi iz rata i Švabama daje pola Evrope.
Ma ne, nije on bio na švapskog strani.
gvozden1 gvozden1 10:01 11.11.2022

Re: Da!

apacherosepeacock


Apostata gde si, preuzmi ove falsifikatore istorije i ober-mrsomude. Pa nek tebi nude knjige u sake

Ima to i u knjigama, čitaj ih ti, ne moraš zvati Apoststu.

A pošto ne znaš nemoj se praviti da znaš.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:16 11.11.2022

Re: Da!

Švabe šalju Lenjina u Rusiju da minira rat protiv njih, ovaj dolazi, uzima vlast, izlazi iz rata i Švabama daje pola Evrope.


Neko bi pomislio da je Svaba Nadcovek (pun intended).
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:23 11.11.2022

Re: Da!

gvozden1
apacherosepeacock


Apostata gde si, preuzmi ove falsifikatore istorije i ober-mrsomude. Pa nek tebi nude knjige u sake

Ima to i u knjigama, čitaj ih ti, ne moraš zvati Apoststu.

A pošto ne znaš nemoj se praviti da znaš.



Pa apostata je covek za ovu temu, istoricar, ti samo poslovicno palamudis po portalima narocito na teme kojima nisi dorastao, tj. poslednji si na spisku da nekome nudis literaturu za citanje..

Drugo, zezam se malo sa pozivom apostati, nema covek (ni bilo ko pri zdravoj pameti) druga posla nego tebe celodnevnog internet-kafanskog palamuda da poducava necemu, bilo cemu..
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:33 11.11.2022

Re: Da!

Neues aus der Nachbarschaft
Švabe šalju Lenjina u Rusiju da minira rat protiv njih, ovaj dolazi, uzima vlast, izlazi iz rata i Švabama daje pola Evrope.


Neko bi pomislio da je Svaba Nadcovek (pun intended).


Svaba natcovek a Rus opet ispao glup, ili ..? Kako kaze ta novokomponovana istorija?
softelectronics_e softelectronics_e 10:40 11.11.2022

Re: Da!

apacherosepeacock
jinks
Naravno, Carska Rusija je podnela ogromnu žrtvu na oltaru pobede u I sv. ratu.

Jedino što u prilog Rusiji na određeni način ne ide jeste to što su kamaradi Lenjin i ostala bratja sa Nemačkom potpisali separatni mir početkom 1918. godine.



Ruska imperija je izasla iz rata posle Oktobarske revolucije 1917, izgubila veliki deo teritorije na zapadu na kojoj su stvorene nove drzave: Finska, Estonija, Letonija, Litvanija i Poljska (posle vise od jednog veka, Poljska je ponovo uspostavljena kao nezavisna drzava), a Rusija je postala deo Sovjetskog Saveza..

Sve ove teritorije nisu bile naseljene Rusima pa su ih se srecni otarasili, a i pre revolucije je raspolozenje u narodu (zato su i boljsevici uzjahali na vlast izmedjuostalog) je bilo protiv rata sa Nemcima.. nije bilo hrane, obuce, odece itd.

I izadjose iz ratnih pohoda godinu dana pre zavrsetka 1. sv. rata.

Alo bre vise sa bajkama o ruskim zrtvama uvek i svuda, jok samo oni postoje u istoriji pa cemo samo o njima da pricamo i da ih guramo na pijedestal. Dosadili ste vise i bogu i ljudima.

Zašto ti mrziš Ruse?
I zašto galamiš?
Što si toliko svadljiva?!
Opusti se!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:51 11.11.2022

Re: Da!

apacherosepeacock
Neues aus der Nachbarschaft
Švabe šalju Lenjina u Rusiju da minira rat protiv njih, ovaj dolazi, uzima vlast, izlazi iz rata i Švabama daje pola Evrope.


Neko bi pomislio da je Svaba Nadcovek (pun intended).


Svaba natcovek a Rus opet ispao glup, ili ..?


Tako nekako. Iliti prvi je Natcovek a drugi Podcovek = sustina nacisticke ideologije o Herrenmenschu i masi sa Istoka.

To proizilazi i iz svih ovih teza kako Svabe odrede kako ce biti a glupi Rusi (ili Srbi, u zavisnosti od konteksta) prihvate. Pa kako se nisu suprotstavili - inace se slave kao jaki jebaci? E pa nisu mogli. Sto? Pa... [= zato sto su Podljudovi a Svabe su mogle posto su Nadljudovi]. Tolika vera u slabost jedne i snagu druge nacije.


gvozden1 gvozden1 10:53 11.11.2022

Re: Da!


Pa apostata je covek za ovu temu, istoricar

Neka njega (iako bih baš voleo da se javi i da te podrži u stavu da Rusi ništa posebno nisu uradili) ti se ovde razbacuješ nekim znanjem.

Da su boljševici zbacili cara na primer.
Jesu li ili nisu?
Nisu, naravno.
Oni koji su zbacili cara i uspostavili svoju vladu su nastavili rat protiv Švaba, tek su Lenjinovi, kad su od njih preoteli vlast izašli iz rata.


To je hronologija, nju ne može ni bog otac da pobije, a ne Apoststa.
Koji, jasni je, ne bi ni pobijao, naprosto to je tako.

I samo neznalica može reći drugačije.
bene_geserit bene_geserit 10:55 11.11.2022

Re: Da!

Pitanje je o kom se delu naroda radilo. Ne verujem da je većina bila u pitanju, kao što po svoj prilici nije bila ni kada su neke druge revolucije u pitanju.

Prvi Politbiro od 7 članova 4 Jevreja plus Lenjinova četvrtina al ajde to da ignorišemo. Plus jedan Gruzin naravno.
Ako su Rusi bili ti što su hteli da zbace cara i uvedu komunizam otkud to?
Ruska imperija je izasla iz rata posle Oktobarske revolucije 1917, izgubila veliki deo teritorije na zapadu na kojoj su stvorene nove drzave: Finska, Estonija, Letonija, Litvanija i Poljska (posle vise od jednog veka, Poljska je ponovo uspostavljena kao nezavisna drzava), a Rusija je postala deo Sovjetskog Saveza..
Sve ove teritorije nisu bile naseljene Rusima pa su ih se srecni otarasili

Te teritorije uključuju najveći deo Belorusije i deo Ukrajine.
A toliko su bili "srećni" što su se teritorija otarasili da su 2 godine 1919-1921 vodili rat sa Poljacima za dobar deo tih teritorija i izgubili ga na kraju manje više.
gvozden1 gvozden1 11:00 11.11.2022

Re: Da!


Neko bi pomislio da je Svaba Nadcovek (pun intended

Koliko je nadčovek pokazalo mu se na Ceru, Kulubari, Kajmakčalanu, 1918, 1945....
A da su mislili da jesu, mislili su, da su to sa Lenjinim uspeli, jesu.
jinks jinks 11:08 11.11.2022

Re: Da!

da su to sa Lenjinim uspeli, jesu.


Što bi rekao Dante, izdaja je najveći greh.

Jer po njemu u, kako kaže, najnižem delu inferna tik pored onoga koji se nalazi u samom centru, borave različite vrste izdajnika. Protiv prijatelja, dobročinitelja, rodbine, zemlje, ljubavi, ..., i na kraju protiv samog boga.

Tako bar kaže Dante :)
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:10 11.11.2022

Re: Da!

gvozden1

Neko bi pomislio da je Svaba Nadcovek (pun intended

Koliko je nadčovek pokazalo mu se na Ceru, Kulubari, Kajmakčalanu, 1918, 1945....
A da su mislili da jesu, mislili su, da su to sa Lenjinim uspeli, jesu.



Pa ti furas pricu o svemocnim Svabama. Te Rusima doneli komunizam i stvorili Sovjete, pa Srbima Sovjeti (indirektno opet Svabe) instalirali komunizam, pa onda one teorije da danas Svabe sve odredjuju u EU, a EU sve odredjuje Srbiji...

Na kraju se taj mit od Nadsvabi jos sprcka sa cosicevskim Srbi (a sad i Rusi) su narod koji pobedjuje u ratu, a gubi u miru. Pitaj svog srbometra kako belezi stav: to je narod koji gine ko lud u ratu a posle rata ga svaki put neko drugi izradi.
gvozden1 gvozden1 11:13 11.11.2022

Re: Da!


Pa ti furas pricu o svemocnim Svabama. Te

Svemoćni nisu, a da su mnoga zla čovečanstvu naneli, to jesu.
Nema nacije koja je više zla od njih ljudima nanela.

Sreća pa nisu svemoćni, sreća da i njih ima ko da zgazi.
zoja444 zoja444 11:14 11.11.2022

Re: Da!

usputna asocijacija. za ovo za nadcoveka i potcoveka, u zadruzi bi pitali: da li to tvrdis ili si cuo,la. ako se nesto tvrdi, moze da stigne od nekog tuzba. p.s. izvinjavam se na upadici
shmoo shmoo 11:18 11.11.2022

Re: Da!

gvozden1
apacherosepeacock


Apostata gde si, preuzmi ove falsifikatore istorije i ober-mrsomude. Pa nek tebi nude knjige u sake

Ima to i u knjigama, čitaj ih ti, ne moraš zvati Apoststu.

A pošto ne znaš nemoj se praviti da znaš.




Ма дај бре, Хучи, ко још данас губи време читајући књиге када може лепо на друштвеним мрежама на интернету да билдује своју иберменш сујету и его трипове херцеговачко-црногорског профила вређајући друге који му се не клањају као самопрокланованом божанству интелигенције и мудрости.

Свашта човек чује и од тебе.





Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:23 11.11.2022

Re: Da!

gvozden1

Pa ti furas pricu o svemocnim Svabama. Te

Svemoćni nisu, a da su mnoga zla čovečanstvu naneli, to jesu.
Nema nacije koja je više zla od njih ljudima nanela.

Sreća pa nisu svemoćni, sreća da i njih ima ko da zgazi.


Ovo nije odgovor na to kako mozes verovati u nesto sto je identicno tezi naci ideologije = Rusi su podljudi kojima mozemo da instaliramo drzavno uredjenje.

To je teza koja Ruse doduse oslobanja odgovornosti ali ih istovremeno predstavlja kao debile. Isto vazi i za tezu kako su nama Marsovci instalirali komunizam pa su Srbi liseni te odgovornosti ali ih zato predstavlja kao debile jer su to prihvatili.

Ispada da su Rusi i Srbi nesposobniji i od avganistanskih plemena posto njima Ameri nisu uspeli da instaliraju drzavno uredjenje. Pri cemu ni Rusi ni Srbi nisu bili porazena strana kojoj se nesto automatski namece.
gvozden1 gvozden1 11:27 11.11.2022

Re: Da!

Ма дај бре, Хучи, ко још данас губи време читајући књиге када може лепо на друштвеним мрежама на интернету да билдује своју иберменш сујету

Uvek, ali uvek, prekinu sa tvrdnjama sa kojim uđu u raspravu, i krenu ad hominem, ili prizivaju spasioca.
Ovde Apostatu, ovde o meni, a Lenjina i cara ostaviše.

A najbolje je kad rusofobi očekuju da ih Apostata podrži :)
gvozden1 gvozden1 11:35 11.11.2022

Re: Da!


Ovo nije odgovor na to kako mozes verovati u nesto sto je identicno tezi naci ideologije = Rusi su podljudi kojima mozemo da instaliramo drzavno uredjenje.

A kako bi bilo da ne izmišljaš teze o podljudima?

Da postoje situacije sa marionetama koje rade u interesu neke strane, i kojima ta strana pomaže, nekad i uspe da dođu na vlast, valjda ni tebi nije sporno?

I tu se ne radi o podljudima nego o spletu istorijskih okolnosti koji idu na ruku marionetama i njihovim mentorima.

A okolnosti u Rusiji tad su bile izrazito povoljne za to.
I Švabe su to iskoristile.


Znam ja da tebe peče ovo što pišem o Švabama, ali to je tačno, oni jesu nacija koja je najviše zla nanela, i to nema veze sa podljudima, ali ima veze sa švapskim uverenošću u svoju izuzetnost.

A onda dobiju po nosu.
Svaki put.
shmoo shmoo 11:43 11.11.2022

Re: Da!

gvozden1
Ма дај бре, Хучи, ко још данас губи време читајући књиге када може лепо на друштвеним мрежама на интернету да билдује своју иберменш сујету

Uvek, ali uvek, prekinu sa tvrdnjama sa kojim uđu u raspravu, i krenu ad hominem, ili prizivaju spasioca.



Обермрсомуду један и фалсификатору историје!




A najbolje je kad rusofobi očekuju da ih Apostata podrži :)



То к'о кад би од тебе очекивали да пишеш хвалоспеве Станету Доланцу.



apacherosepeacock apacherosepeacock 11:52 11.11.2022

Re: Da!

Neues aus der Nachbarschaft
gvozden1

Pa ti furas pricu o svemocnim Svabama. Te

Svemoćni nisu, a da su mnoga zla čovečanstvu naneli, to jesu.
Nema nacije koja je više zla od njih ljudima nanela.

Sreća pa nisu svemoćni, sreća da i njih ima ko da zgazi.


Ovo nije odgovor na to kako mozes verovati u nesto sto je identicno tezi naci ideologije = Rusi su podljudi kojima mozemo da instaliramo drzavno uredjenje.

To je teza koja Ruse doduse oslobanja odgovornosti ali ih istovremeno predstavlja kao debile. Isto vazi i za tezu kako su nama Marsovci instalirali komunizam pa su Srbi liseni te odgovornosti ali ih zato predstavlja kao debile jer su to prihvatili.

Ispada da su Rusi i Srbi nesposobniji i od avganistanskih plemena posto njima Ameri nisu uspeli da instaliraju drzavno uredjenje. Pri cemu ni Rusi ni Srbi nisu bili porazena strana kojoj se nesto automatski namece.



Upravo. Tretiraju ih kao amorfnu masu bez pameti i kicme pa jos sebe vide kao rusofile, da tragikomedija bude potpuna. (isto i sopstveni narod po istom principu i tu se jos utrkuju kao neke patriote.. a ne zna se ko je veca stetocina)

Vo imja..
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:57 11.11.2022

Re: Da!

gvozden1

Ovo nije odgovor na to kako mozes verovati u nesto sto je identicno tezi naci ideologije = Rusi su podljudi kojima mozemo da instaliramo drzavno uredjenje.

A kako bi bilo da ne izmišljaš teze o podljudima?

Da postoje situacije sa marionetama koje rade u interesu neke strane, i kojima ta strana pomaže, nekad i uspe da dođu na vlast, valjda ni tebi nije sporno?

I tu se ne radi o podljudima nego o spletu istorijskih okolnosti koji idu na ruku marionetama i njihovim mentorima.

A okolnosti u Rusiji tad su bile izrazito povoljne za to.
I Švabe su to iskoristile.


Znam ja da tebe peče ovo što pišem o Švabama, ali to je tačno, oni jesu nacija koja je najviše zla nanela, i to nema veze sa podljudima, ali ima veze sa švapskim uverenošću u svoju izuzetnost.

A onda dobiju po nosu.
Svaki put.


Ti bi nebio ti da seseljevski ne predjes na licno debiliranje. Ali na stranu taj manir, nego istorijske okolnosti, strani placenici* i ostala trc-prc pomagala ne menjaju ni za milimetar karakter tvog stava: jedni mogu jer su jaki, a drugi prihvataju jer su slabi i nesposobni. A to jeste sustina ucenja o kolektivnom natcoveku/podcoveku.

Ja razumem da ti od svog stava neces odustati - radikali nikad ne odustaju od svojih zadrtih stavova - nego podvlacim sta je sustina tog stava.

*U Avganistanu Alahu fala nije bilo 'istorijskih okolnosti', izdajnika i ostalih ortopedskih pomagala.

P.S. Dajem opet dozvolu da tvoj komentar bude poslednji u ovoj 'razmeni misljenja'.



gvozden1 gvozden1 12:30 11.11.2022

Re: Da!


Ti bi nebio ti da seseljevski ne predjes na licno debiliranje

Nije to lično driblanje, to je samo nepristajanje na švapski način rezonovanja o podljudima i nadljudima.
Ti si taj, švapski, manir uveo u razgovor, valjda ti je blizak.

Pobeda ili poraz u ratu, u političkim podmetačinama, u revolucijama, uopšte ne govori ni o podljudima ni od nadljudima, a ti tako stvari predstavljš.


Okolnosti u Rusiji jesu bile turbulentne, a te okolnosti su odlične za mešetarenje, Švabe su Lenjina opremili parama i obezbedile mu da stigne u Rusiju i umeša se u te turbulentne okolnosti.

To ni Apostata neće poreći, tj neće poreći švapsku ulogu u tome.
To možete samo vi koje istina niti zanima niti je znate.

Lenjin jeste izgubio izbore, i to je neporecivo, i to govori, vrlo jasno o želji ruskog naroda, i neporecivo je da je on i pored izgubljenih izbora uzurpirao vlast.


A podljudi, nadljudi taj švapski, a tebi očigledno blizak način razmišljanja, uopšte nije relevantan kad se o tome govori.


A što ti uopšte razmišljaš na taj način?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:00 11.11.2022

Re: Da!

A što ti uopšte razmišljaš na taj način?


Ti si taj, švapski, manir uveo u razgovor, valjda ti je blizak.


Kad je tesko snseseljizam.


Sa tobom naravno kao ni Apacherosepeacock necu razgovarati o Oktobru i WWI posto kao i uvek prosipas turbolentno neke nasumicno turbolentne pokupljene turbulentne detalje propustene kroz svoj suzeni filter nakalemljen na turbolentnog srbometra.
gvozden1 gvozden1 13:09 11.11.2022

Re: Da!

Neues aus der Nachbarschaft
A što ti uopšte razmišljaš na taj način?


Ti si taj, švapski, manir uveo u razgovor, valjda ti je blizak.


Kad je tesko snseseljizam.


Sa tobom naravno kao ni Apacherosepeacock necu razgovarati o Oktobru i WWI posto kao i uvek prosipas turbolentno neke nasumicno turbolentne pokupljene turbulentne detalje propustene kroz svoj suzeni filter nakalemljen na turbolentnog srbometra.


Nećeš razgovarati jer nemaš pojma o tome.

I super je kad vidim da pričaš i u njeno ime.
Isti ste, neznalice koje bi da sole pamet o lošim Rusima i super Švabama.

Kako god, ni jednu jedinu činjenicu koju sam naveo ne možete da osporite.

Ni udruženim snagama.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:17 11.11.2022

Re: Da!

gvozden1
Neues aus der Nachbarschaft
A što ti uopšte razmišljaš na taj način?


Ti si taj, švapski, manir uveo u razgovor, valjda ti je blizak.


Kad je tesko snseseljizam.


Sa tobom naravno kao ni Apacherosepeacock necu razgovarati o Oktobru i WWI posto kao i uvek prosipas turbolentno neke nasumicno turbolentne pokupljene turbulentne detalje propustene kroz svoj suzeni filter nakalemljen na turbolentnog srbometra.


Nećeš razgovarati jer nemaš pojma o tome.

I super je kad vidim da pričaš i u njeno ime.
Isti ste, neznalice koje bi da sole pamet o lošim Rusima i super Švabama.

Kako god, ni jednu jedinu činjenicu koju sam naveo ne možete da osporite.

Ni udruženim snagama.





gvozden1 gvozden1 13:28 11.11.2022

Re: Da!

Neues aus der Nachbarschaft
gvozden1
Neues aus der Nachbarschaft
A što ti uopšte razmišljaš na taj način?


Ti si taj, švapski, manir uveo u razgovor, valjda ti je blizak.


Kad je tesko snseseljizam.


Sa tobom naravno kao ni Apacherosepeacock necu razgovarati o Oktobru i WWI posto kao i uvek prosipas turbolentno neke nasumicno turbolentne pokupljene turbulentne detalje propustene kroz svoj suzeni filter nakalemljen na turbolentnog srbometra.


Nećeš razgovarati jer nemaš pojma o tome.

I super je kad vidim da pričaš i u njeno ime.
Isti ste, neznalice koje bi da sole pamet o lošim Rusima i super Švabama.

Kako god, ni jednu jedinu činjenicu koju sam naveo ne možete da osporite.

Ni udruženim snagama.






Da bude poslednja, pa makar i smajli?

A da se usudiš da pobiješ jednu tvrdnju, jednu jedinu?

Ili i ti čekaš Apostatu?
gedza.73 gedza.73 13:57 11.11.2022

Re: Da!

Prvi Politbiro od 7 članova 4 Jevreja plus Lenjinova četvrtina al ajde to da ignorišemo. Plus jedan Gruzin naravno.
Ako su Rusi bili ti što su hteli da zbace cara i uvedu komunizam otkud to?

Taj prvi Poltibiro je odavno otišao Marksu na istinu. Ovo je Rusija danas.


Ruska državna himna, službeno prihvaćena 2000. Glazbu je 1939. napisao Aleksandar Aleksandrov za himnu SSSR-a, te je ovaj tekst nastao 2000. prema toj glazbi.

Prvu himnu je odabrao Staljin a ovu danas, ista melodija, Putin.



Hram je osveštan pre dve godine i ono desno, ako se ne vidi najbolje, je Drug Staljin. Pored njega je Kazanjska saborna crkva koja je srušena po Staljinovoj naredbi kako bi mogla tuda da prolazi parada tenkova.








gedza.73 gedza.73 13:58 11.11.2022

Re: Da!

Svi bitni osim Rusa.


Ovaj je jedan od 'najbitnijih' blogera u Rusiji.

shmoo shmoo 18:00 11.11.2022

Re: Da!

gedza.73
Svi bitni osim Rusa.


Ovaj je jedan od 'najbitnijih' blogera u Rusiji.




Такорећи инфлуенсер на друштвеним мрежама?

К'о Бака Прасе?




Извини, Геџо, не бих да будем груб...

Али кога уопште међу Србима боли курац шта о Србима и Србији мисли неки тамо Иља, па још Медисон?

Они Срби који се уопште и инетересују за тако нешто мора да су болесни у главу.

Не знам шта друго.


EDIT: Али Медисон!



Где га само нађе?

Ово ти је, бре, к'о она реклама за храну за џукце што сам је ја доле окачио.

Неуромаркетинг, а?





gedza.73 gedza.73 18:07 11.11.2022

Re: Da!

Они Срби који се уопште и инетересују за тако нешто мора да су болесни у главу.

Ne bih ni ja da budem grub al' meni su bolesniji u glavu oni što se uopšte interesuju za saopštenja ruskog ministarstva odbrane pa ih još citiraju na blogu.
shmoo shmoo 18:12 11.11.2022

Re: Da!

gedza.73
Они Срби који се уопште и инетересују за тако нешто мора да су болесни у главу.

Ne bih ni ja da budem grub al' meni su bolesniji u glavu oni što se uopšte interesuju za saopštenja ruskog ministarstva odbrane pa ih još citiraju na blogu.



Мислиш да ћу бити здрав у глави тако као ти ако будем цитирао НАТО ратну пропаганду на Блогу Б92 попут тебе?

Не верујем ја у то.

Ево ти једно руско саопштење за данас... Ради равнотеже у глави.


11.11.2022 (13:15)

Russian Defence Ministry report on the progress of the special military operation in Ukraine
The Armed Forces of the Russian Federation continue the special military operation.

In Kherson direction, today, at 05.00 am (Moscow time), units of the Russian forces finished their redeployment to the left bank of Dnepr river.

No hardware or armament has been left on the right bank.

All the Russian servicemen have redeployed to the left bank of Dnepr.

Units and formations of the Russian Armed Forces have taken defence lines and positions, preliminarily prepared in engineering terms.

Casualties in personnel, armament, hardware, and material means have been prevented.

All the civilians, who have expressed their desire to abandon the right-bank part of Kherson region, have been assisted in evacuation.

Over the night, the enemy attempted to frustrate the transportation of civilians and the redeployment of forces to the left bank of Dnepr.

The Armed Forces of Ukraine (AFU) have launched five strikes with U.S.-manufactured HIMARS multiple-launch rocket systems (MLRS).

Russian air defence facilities have shot down 28 rocket-propelled projectiles.

Other five rocket-propelled projectiles have been successfully deviated from their targets by electronic warfare facilities.

Over the past 48 hours, the AFU have advanced no more than 10 kilometres in certain directions.

The operation of Russian artillery, aviation, and mine barriers has resulted in halting the AFU units 30-40 kilometres away from the area of the river crossing site over Dnepr.

Over the past 24 hours, three U.S.-manufactured M-777 towed howitzers, two infantry fighting vehicles, and three pickups of the enemy have been destroyed by Lancet loitering munitions, and multiple-launch rocket systems.

Moreover, over 20 Ukrainian personnel, two tanks, two self-propelled artillery systems, and three armoured fighting vehicles have been exploded at mine barriers.

In Kupyansk direction, three company tactical groups of the AFU made unsuccessful attempts to launch offensive operations from the areas of Yagodnoye, Kislovka and Vladimirovka (Kharkov region).

Firepower's operation has resulted in halting and driving the enemy back to initial positions.

Over 120 Ukrainian personnel, two tanks, three infantry fighting vehicles, two armoured personnel carriers, and five motor vehicles have been eliminated.

In Krasny Liman direction, intensive action of Russian forces, and pre-emptive artillery fire have resulted in the frustration of the attack launched by two AFU mechanised infantry companies, reinforced by Polish mercenaries, towards Chervonopopovka and Ploshchanka (Lugansk People's Republic).

The enemy has lost up to 90 Ukrainian personnel and mercenaries, as well as one armoured fighting vehicle.

In South Donetsk direction, the attempts of AFU mechanised infantry companies to launch a counterattack towards Sladkoye (Donetsk People's Republic) have been prevented.

Artillery and Army Aviation have eliminated over 65 Ukrainian personnel, one tank, and four armoured fighting vehicles.

Operational-Tactical and Army Aviation, Missile Troops and Artillery have neutralised nine AFU command posts near Novaya Kamenka, Pravdino (Kherson region), Novopetrovka, Ternoviye Pody (Nikolayev region), Ivanovka, Krakhmalnoye (Kharkov region), Bakhmutskoye, Kleshcheyevka and Novosyolka (Donetsk People's Republic), as well as 52 artillery units at their firing positions, manpower and hardware in 176 areas.

An ordnance depot of 28th Mechanised Brigade of the AFU has been destroyed near Nikolayev.

Within the counterbattery warfare, one platoon of U.S.-manufactured M-777 tower howitzer has been neutralised near Zolochev (Kharkov region).

Moreover, one platoon of Ukrainian Akatsiya self-propelled howitzers has been neutralised near Nevskoye (Lugansk People's Republic).

Fighter Aviation of Russian Aerospace Forces has shot down one Mi-8 helicopter of Ukrainian Air Force near Mirovka (Zaporozhye region).

Air defence facilities have shot down seven unmanned aerial vehicles near Golikovo, Krasnorechenskoye, Krivosheyevka (Lugansk People's Republic), Makarovka, Nikolskoye and Kirillovka (Donetsk People's Republic).

In addition, 32 projectiles launched by U.S.-manufactured HIMARS MLRS have been shot down near Novaya Kakhovka, Korsunka and Antonovka (Kherson region), as well as five U.S.-manufactured HARM anti-radiation radars near Irmino (Lugansk People's Republic), Yenakiyevo (Donetsk People's Republic), Korsunka and Novaya Kakhovka (Kherson region).

In total, 333 airplanes and 174 helicopters, 2,486 unmanned aerial vehicles, 388 air defence missile systems, 6,511 tanks and other armoured fighting vehicles, 885 fighting vehicles equipped with MLRS, 3,569 field artillery cannons and mortars, as well as 7,166 units of special military hardware have been destroyed during the special military operation.




Directorate of Media service and Information



Знам да те као и све небеограђане на Блогу Б92 страховито нервира београдска музичка сцена с почетка осамдесетих прошлог века, екипа окупљена у СКЦ у то време итд.

Па баш зато, због тога... Само за тебе, Геџо:





gedza.73 gedza.73 18:27 11.11.2022

Re: Da!

Мислиш да ћу бити здрав у глави тако као ти ако будем цитирао НАТО ратну пропаганду на Блогу Б92?

Prenosio si ratna saopštenja ruskog ministarstva odbrane. Kako ti reče 'Али кога уопште међу Србима боли курац'
šta iznosi neki ruski Džejmi Šej. Osim ovih, opet kako ti napisa, bolesnih u glavu.

Lik što gore u klipu priča o Srbima je jedan od najuticajnijih blogera u Rusiji i neko mudo u stranci Žirinovskog.

nego propade li taj svet kako ti reče skoro?


Momak kaže kako nije uspeo da obiđe za dva dana. Veruj mi da ni za tri dana nisam uspevao da obiđem ovaj sajam.
p.s.
Знам да те као и све небеограђане на Блогу Б92 страховито нервира београдска музичка сцена с почетка осамдесетих прошлог века

Zajebavam se. Ono što mi se sviđa to i slušam, zabole me patka ko je odakle i dal je nešto urbano ili nije.
softelectronics_e softelectronics_e 18:37 11.11.2022

Re: Da!

gedza.73
Мислиш да ћу бити здрав у глави тако као ти ако будем цитирао НАТО ратну пропаганду на Блогу Б92?

Prenosio si ratna saopštenja ruskog ministarstva odbrane. Kako ti reče 'Али кога уопште међу Србима боли курац'
šta iznosi neki ruski Džejmi Šej. Osim ovih, opet kako ti napisa, bolesnih u glavu.

Lik što gore u klipu priča o Srbima je jedan od najuticajnijih blogera u Rusiji i neko mudo u stranci Žirinovskog.

nego propade li taj svet kako ti reče skoro?


Momak kaže kako nije uspeo da obiđe za dva dana. Veruj mi da ni za tri dana nisam uspevao da obiđem ovaj sajam.
p.s.
Знам да те као и све небеограђане на Блогу Б92 страховито нервира београдска музичка сцена с почетка осамдесетих прошлог века

Zajebavam se. Ono što mi se sviđa to i slušam, zabole me patka ko je odakle i dal je nešto urbano ili nije.

Da.
Jebote!
Traktori su sve veći i veći.
Uskoro će biti kao kuća na sprat.
Šta će bilo kome tolika traktorska snaga?
shmoo shmoo 19:04 11.11.2022

Re: Da!

gedza.73

Prenosio si ratna saopštenja ruskog ministarstva odbrane. Kako ti reče 'Али кога уопште међу Србима боли курац'
šta iznosi neki ruski Džejmi Šej. Osim ovih, opet kako ti napisa, bolesnih u glavu. Lik što gore u klipu priča o Srbima je jedan od najuticajnijih blogera u Rusiji i neko mudo u stranci Žirinovskog.



Па управо ти о томе и причам.

Јебе се Србима и за руску и за америчку пропаганду.

А они који те ствари преносе као некакве веродостојне изворе (кажеш, Иља Медисон, а? Руски Бака Прасе? ) или се зајебавају (а ти си био мртав озбиљан са овим руским Бака Прасетом), или су болесни у главу или су злонамерни.

Па ти се сада сам пронађи негде у ова три наведена.

А ја сам те већ сврстао у једну од те три фиокице.

И то одавно.

(Исто онако као што ти мене сматраш ФСБ пропагандистом или још горе, руским шпијуном.)


nego propade li taj svet kako ti reče skoro?



Нисам ја рекао да ће свет да пропадне, Геџо.

Читај мало пажљивије.

Рекао сам само да више ништа неће бити исто као што је било од пада Берлинског зида 1989. године до ове 2022. године.

И да нема повратка на то старо ма колико год ти то желео што се лепо и види по овоме што доносиш на Блог Б92 покушавајући да нас убедиш да се ништа није променило.

Али нема. Прош'о воз.

Тече ли тече тај Панта, да му јебемо кеву сви заједно.


Знам да те као и све небеограђане на Блогу Б92 страховито нервира београдска музичка сцена с почетка осамдесетих прошлог века


Zajebavam se. Ono što mi se sviđa to i slušam, zabole me patka ko je odakle i dal je nešto urbano ili nije.



Пази када ти за ово не верујем.





gedza.73 gedza.73 19:11 11.11.2022

Re: Da!

И да нема повратка на то старо ма колико год ти то желео.

Ništa od SSSR-a? E jbg a taman se ovi naši staljinisti ponadali.
Ponovo se sa pogrešne strane zida našli.
Па ти се сада сам пронађи негде у ова три наведена.

Nisam se uopšte pronašao u kategoriji 'mi i Rusi pravoslavna komunistička braća'
Пази када ти за ово не верујем.

Mnogo me pogodilo.

gvozden1 gvozden1 19:33 11.11.2022

Re: Da!

Šta će bilo kome tolika traktorska snaga?

Treba bankama.
Što veći traktor to veća rata.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana