Gost autor| Jubileji| Život

Ретроспектива

zilikaka RSS / 22.11.2022. u 21:57

Част ми је угостити аутора и блогоколегу nikvet pn

 

Дана 01.12.2022 навршавам 40 година ветеринарске праксе. Сматрам се привилегованим. Много колега није имало ту срећу. Попустило здравље, воља, животне околности. Мени се посрећило ето четири деценије.

 

Шта је то што се мени посрећило или тачније – шта сам ја то уствари издржао? Свако од нас нешто ради, и никоме није лако; шта је лако не зове се посао него зезање. Класичан ветеринарски посао је без сумње физички најтежи факултетски посао. Од најцрње физикалије до блиставе интелектуалије. Подразумева пословање са баш сваком категоријом становништва, теренске вожње по најлошијим путевима у најгорим условима, дежурства, ноћне интервенције и незаобилазно крв, гној, ђубре, блато… Ризик од зооноза, повреда, инфекција, удеса... Свеукупно довољно одбојно да се много мање од половине дипломираних у то упусти. Али ни ментално није лагано јер сваки случај тражи различито специјалистичко знање. Интерна, имунологија, ортопедија, дерматологија… смењују се на траци ко тв-програми на даљинском. Као и у сваком другом послу све те лоше стране су сношљиве ако је награда ментална-материјална већа. Онда посао не пада тешко. Ствар личне перцепције.

 

Сама срж, осовина, смисао ветеринарског посла је баш дуел против болести. То је беспоштедна борба свим средствима да се пацијент врати у живот и нормалу. Управо тај део, контакт са пацијентом подразумева онај тежак горе поменути багаж. Не може то свако, не жели. А и не мора. Постоје ветеринарски послови без пацијента и пратећих тегоба као што су инспекција, кланица, школа, факултет, институт. На тамо имао сам прилике али не и жеље. Све остало у струци - да. Био сам и војни ветеринар, и фармски, и затворски и судски, и сеоски и градски, и државни и приватни. И слуга и газда. То је оно што је стајало иза ветеринарске торбе - а испред? Увек и свуда очи у очи са пацијентом и његовом муком.

 

Тај контакт са бесловесним створењем које има проблем а не може говором да искаже, управо та језичка баријера је изазовна чаролија да се премости. Како ући у његову памет па сазнати?

 

Још у основној урезала ми се народна прича Немушти језик. То ми је била звездана капија, улазница за читав свемир који се налази ту око нас а ми га не видимо. А још пре основне ми родитељи као случајно оставили надохват руке Нојферта, Брема, Британику и остале библије. Све сам их прочитао али за Брема залепио. На жалост маторих. Отац инжењер, кева хидраш, стриц архитекта; грађевинарски дух у кући а види њега. Но то је ствар карактера како те повуче и одведе. Хвала им што су ме подржали. И истрпели. Стварно је напорно дете које ти у стан на првом спрату стално довлачи корњаче, вране, жабе, штиглице... па најзад искука још и ловачку керушу на тераси!

 

Културолошки пореклом из више средње класе варошког миљеа као бруцошу Београд ми је пријао. Факултет тежак али савладив. Тих 70-тих на 80-те Београд је био стварно пријатна шарена метропола. Конобар је дошао 90-тих.

 

На посао сам ступио непун месец по дипломирању 1982., данас незамисливо. Екипа у Јавној Ветеринарској (приватни законом забрањени) била је врло занимљива. Свих шест доктора су били скоро вршњаци '25-30 годиште, зрели стручњаци, квалитетни људи; имало се шта чути и научити. Сви пореклом из домаћинских кућа, старинска господа, ниједан друг-члан. Dr Јове Тодоровића отац био је предратни ветеринар на двору Карађорђевића поратно шутнут у Параћин. Све сува реакција. Општински комитет је имао муку кога за директора док нису у рачуноводство увалили друкару. Тај ме по задатку притискао да приведе стаду и једино са њим имао сам проблема.

 

По свршеном приправничком добио сам парохију шест села, сеоску амбуланту и вет.техничара. Културолошки шок за мене. Лакше ми је било савладати онолики факултет него сеоску нарав и обичаје. Рурална култура је тотално други свет. Но уз помоћ руменог брке вет.техничара Славка временом сам се прилагодио и тамо одрадио наредних двадесет година на опште задовољство.

 

Најтеже у послу било је деведесетих. Нема бензина, нема лекова, опреме; ништа. Ветеринарска торба и резервоар празни а људи зову… Какве све луде терапије са приручним средствима сам морао не желим ни да се сећам. За бомбардовања је тек било шашаво. Један чикица хоће да кастрира прасиће али све одлажемо. Дође и мај они порасли скоро стокилаши. Снажни, треба то држати; каже он унук ми тренира ватерполо јак ко бик, ајде. Дечко ко од брега стего вепра ко менгеле, два чичишта ракијава отпозади као помажу. Мајски дан ведар ветровит и зачују се авиони. Радим муњевито, паника расте. Дечко убледео дрхти, чичишта урађени ладни ко ракија. Држи, не пуштај! Тачно изнад нас два авиона пусте по две ракете које лете, лете, силазе и негде 15-так км даље ударе; диже се дим. Као на длану Добричево погођено; завршим. Дечко повраћа и утрчава у кућу, чиче загледају вепра. Докторе, ова задња нога каo мало лепршава? Гле стварно, прелом бутне; кољи то. Среде је очас и као сад да гледам – бутна кост свиње скоро сто кила дебља од палца пукла као стакло. Ватерполиста је од страха голом руком поломио.

 

У то време једне ноћи погођен је Дом Армије усред Ћуприје. У стану прекопута прозорско стакло од детонације прсло по ирском сетеру и доносе га шокираног. По црвеној длаци крв се не види. Треба да обријем па десетине крхотина да повадим. Али где ће тако ћелав по хладноћи да спава кад ни власници немају појма где ће ноћас, стан уништен. Него пажљиво прегледам милиметар по милиметар, комадиће стакла вадим, дезинфикујем, зашивам... Лудо.

 

Јако завидим колегама у уређеним земљама како су упеглали овај шашави посао. Хитни случајеви увек су мањина, углавиш то у већину редовно заказаног, отправиш педантно па кући. Код нас тога нема, све је хитно, на јуриш; радно време је мртво слово на вратима. Ујутру устанеш и благога појма немаш шта те данас чека. Можда мртво море али пре ће бити лудница са гомилом терена и операција. Уме то да се настави у ноћ и још пар дана. Физички захтевно а психички шарено. Буде каткад мучно али чешће забавно, досадно није никад.

 

Телефон. По селима Србије 80-тих није га било (као ни асфалта ни трофазне; за разлику од сјајне метрополе); само усмена пошта. А онда су новотелефонизована села открила чари лаке размене информација. Направили ми фобију од телефона. Једне ноћи управо се вратио са интервенције, стропоштао у кревет (госпоја каже захрчем већ у паду) звони телефон. Обавим разговор, вратим се у кому и заборавим. Сутрадан уредно на посао у село кад у подне долази тип са гробљанском крошњом (огромна плетена корпа за задушнице) а унутра борбени комплет од ракије до вина. Богзнакако захвалан што сам му ноћас спасао краву. А ја о томе благог појма немам. Шта се десило? У неко доба ноћи крава се страшно надула. Зачепљен једњак затвори излаз гасова, напет желудац за пар сати притисне срце-плућа и крај. Под хитно треба сондом пробити, домаћин зове али ја немам снаге за старт. Да купим себи мало сна кажем му да изведе краву на кошаву у оштру шетњу узбрдо-низбрдо, можда пробије застој. Ако не успе да ме зове за један сат. Срећом успело је, потенцијално фатални комад репе покренуо се и крава издувала. И сви хепи. Осим петла кога је смедеревац претворио у амбулантни ручак.

 

Те градском уму шокантне рутиниране сеоске суровости на другу страну износе и несхватљиве нежности. Нема градске гузице која би спавала у штали на слами двадесет ноћи чекајући да помогне Милки кад се затели. Паралелна стварност, матрикс. Тај рурални мени дотле непознат амбијент је једна аутентична вековна култура живљења од природе и са природом. Памтим на десетине часних старина, сјајних персона изненађујуће ширине. Из тако уређеног друштва људски шкарт ето га у граду четворожмиркаво бесрамно паркиран.

 

Најтежи ветеринарски захват? У јакој конкуренцији то је свакако пролапсус утери краве. Непосредно по тељењу напон настави па избаци читаву материцу са постељицом. Крваву слузаву масу од педесетак кила ваља неоштећену угурати назад. Ђавоље тешко. Једном ме снашло са 39 температуром, фалило ми грам снаге да убацим па ми домаћин погурао моје плећке леву, десну, стој; успело. Али не може увек. Другом приликом, у лову (као одмор за мозак лов ми је јако важан, улов није) у Јужном Кучају нашао ме ловочувар усред шуме. Ја увређен: Па зар мене да контролишеш Момире аман!? Ама не докторе но исипала ми се крава код колибе… Идемо. Те хитне вожње по планинским стазама су посебна прича.

 

Крава је са паше заостала у борјаку ноћу да се отели али су је нашли вукови. Одбранила је теле и довела сувог до колибе. Трагови не лажу. Од напона борбе испала јој материца и виси уваљана у милион борових иглица. Ајд на посао, вади једну по једну, пери; код колибе ни воде ни леда; угурам некако, налијем лекова па бошпомози. Нисам се пуно надао. Али та крава, жива ватра планинска, прегурала је и после му дала још седморо телади, укупно 17 година поживела.

 

То је физички најтежи део. А психички? Сваки пацијент који силази, тоне; борба тврда али неуспешна и … оде. Има још и горе, ако мора еутаназија. Потпис на капитулацији. То је најгоре. Поједине псеће персоне покаткад сањам. Живот је драгоцено чудо природе.

 

Клијентела. То су као што рекох баш сви друштвени слојеви. Од четвороструког убице до (његове?) учитељице у пензији. Мафиози су најгалантнији, одатле покривам најсиромашније. Кад почну да дугују отпишем, ускоро ето га на бандери. Неупућени би се зачудили колико много добрих душа има међу нама и колико се љубав према животињи заразно прошири наоколо. Мислим на некакву разумну дозу. Али уздизање љубимца на ниво детета сматрам неразумним и претераним, то прелази у злостављање. Наводно обожавани далматинац од 60 кила је наскроз мучна душа.

 

Новци. Ко помисли да је ветерина рудник злата вара се, то је рудник нечег другог. Крвава пара, али баш. Пристојно ради, пристојно ћеш и живети.

 

Хипотетичко поређење са имагинарним икс-ипсилон колегом из питоме државе који је исто као и ја провео 4 деценије у родном граду на истом послу показало би неке занимљиве разлике. Као и сви овде претурио сам преко главе два друштвена система, три државе и понешто ситније историје: мегаотимачину друштвене имовине, рат, санкције, хиперинфлацију, НАТО-бомбардовање, пети октобар, експлозију магацина муниције, поплаву града… После свега тога актуелна генерација скакаваца дође колико и трајна временска непогода. Наравно да су се све те друштвене околности одразиле на ветеринарски посао, клијенте и пацијенте. Далеко разноврснија и захтевнија ветеринарска пракса од неког равног Бенелукс градића например.

 

За протекле четири деценије свет се цивилизацијски променио највише у историји. Ветеринарски посао много мање. Техникалије јесу јако напредовале – медикаменти, материјали, процедуре, информатика – али биолошке детерминанте остају и даље непробојан оквир. Променио се и начин чувања стоке а тек третман љубимаца. Осамдесетих лечење паса било је овде готово срамотно, у потаји су ми их доносили. А сада тотално се преокренуло. Краве су преостале више као љубимци, као породична традиција.

 

Цивилизацијски напредак донео је и интернет инстант-свезнање сваком. Уз повећану доступност лекова лудостима границе нема. Будалаштина власника на љубимцу је ограниченог дејства али зато код сточара штета је неупоредиво шира, свима до тањира. То је стање нереда а сила реда? Утерује се али не баш на праву страну. Превелика шематизација у послу, наметање процедура са прописаном терапијом. То је дошло из хумане медицине, а у медицину из фармације. Модерна дигитална култура болест човека све више поистовећује са кваром аута или компјутера; типска поправка и терај даље. Људи који у то поверују своје љубимце доводе ветеринару као на сервис. Душа нестаје, емоције бледе, љубави тек на речима. Но добро, шарена је божја башта.

 

Дигитална интернет култура је као тектонски потрес, библијски потоп; огромна промена за човечанство. Вероватно је тако изгледало када су младу планету Земљу освојиле биљке. После дигиталне флоре на реду је шта – дигитална фауна? И дигитални ветеринари? Ко ће га знати.

 

Pardonnez-moi на чаршаву. Изволите.




Komentari (303)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 00:16 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet


Da, po komunističkoj istoriji. Što je u ozbiljnom raskoraku sa istinom.


procitaj sve ispod linka,..a ince je i BBc imao neku emisiju i tekstove bas o Banjici.

Od prvobitnog plana da logor bude na Adi Ciganliji se odustalo zbog plavnog terena i loše bezbednosti.

Međutim, ključni događaj za otvaranje logora bio je napad nacističke Nemačke na Sovjetski Savez 22. juna 1941. godine.

„Za taj i naredni dan predviđeno je masovno hapšenje registrovanih komunista i simpatizera jer se smatralo da će početi sabotaže i oružani otpor nemačkoj okupaciji", govori istoričar Milan Koljanin za BBC na srpskom.


znaci, to mu je bila glavna namena,..sto ne znaci da nije bilo i drugih zatvorenika.

kao sto je Sajmiste, pretezno bio za Jevreje.
angie01 angie01 00:20 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Ti, curice, ti se potrudi.


dobro bre huci, mator si covek, a vrtis tri gluposti, koje bi bile blamante i za klince.
gvozden1 gvozden1 00:47 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

angie01
Ti, curice, ti se potrudi.


dobro bre huci, mator si covek, a vrtis tri gluposti, koje bi bile blamante i za klince.

A šta da ti kažem, lepa, taj nivo ti zaslužuješ.
Sveci i tropari.

Ne može se sa nekim nedotupavnim poput tebe, ko na tvrdnju da su četničke ilegalce vodili školovani oficiri , odgovara sa, ahahaha, ili ko, i pored podataka dovoljnih za proveru tvrdnje, pita, a kako da proverim, drugačije.

Ti si nedorasla, nezrela, neupućena, a hoćeš da se trpaš, i s tobom samo tako može..... curice, lepotice, prijo, snajka, dušo, srce....

Vidim i o Banjici nešto lupetaš, i tu ima mesta za polemiku, ali polemika nije za tebe, za tebe je ovo.

Dušo moja.
angie01 angie01 00:52 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

A šta da ti kažem,


koja si ti budala,...al sam ja veca, sto se uopste upustam u razgovor sa polusvetom.
gvozden1 gvozden1 00:53 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

angie01
A šta da ti kažem,


koja si ti budala,...al sam ja veca, sto se uopste upustam.

Samo prestaneš.
A da si..... jesi.
crossover crossover 01:05 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

srdjan.pajic
Nemam originalni notni materijal


Evo imaš ovde:


milisav68 milisav68 08:17 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

srdjan.pajic
verovatno su to spalili (ili otopili ko Ponoš tenkove) zajedno sa tim originalnim trakama koje pominješ mada ne znam zašto bi to neko radio,

Ma trivijalan razlog, zafalilo im trake pa presnimili, nisu spaljene :)

Kao i mnogo druih tonskih i video zapisa.
milisav68 milisav68 08:24 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

crossover
srdjan.pajic
Nemam originalni notni materijal

Evo imaš ovde:

E, to je bila samo inspiracija za zvuk, a melodiju je smislio on i njegov bend, pričao je to Mića u nekom intervjuu.
gvozden1 gvozden1 08:33 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

ili otopili ko Ponoš tenkove)

Nikako da uhvatim ta vaša prepucavanja oko tenkova, šta ko od vas dvojice tvrdi, da jedu ili nisu tenkovi davani u bescenje?
milisav68 milisav68 09:58 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

gvozden1

Nikako da uhvatim ta vaša prepucavanja oko tenkova, šta ko od vas dvojice tvrdi, da jedu ili nisu tenkovi davani u bescenje?

Ma ja sam tvrdio da jesu, video svojim očima kako su dovoženi u Palanku, a odatle za Smederevo, gde su rastavljani, i prosleđivani dalje.I onda su skočili na mene kako ne treba da verujem svojim očima :)

U međuvremenu, kada se Ponoš kandidovao za predsednika, neki medij je pustio vest da je za to odgovoran Ponoš (što ja nisam tvrdio).

I sad Pajić svako malo pokušava da bude duhovit i zabacuje udicu na koju se poneko upeca.Mada sve ređe :)
gvozden1 gvozden1 10:16 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet


Ma ja sam tvrdio da jesu

Pa naravno da jesu.
To je toliko poznata stvar da sam mislio da je neka druga zezalica u pitanju, nešto oko cene, oko razloga, a da ni Srki čak ne tvrdi da toga uopšte nije bilo.


Sad, da li je Ponoš kriv ili nam je naređeno koliko vojska Srbije sme da ima vojnika, tenkova, mitraljeza, pušaka....?

Oni koji su upućeniji tvrde ovo drugo, ali da je forma bila takva da se to predstavi kao srpska odluka, kao da naprave ustupak novim vlastima.
zilikaka zilikaka 10:49 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Ne može se sa nekim nedotupavnim poput tebe, ko na tvrdnju da su četničke ilegalce vodili školovani oficiri , odgovara sa, ahahaha, ili ko, i pored podataka dovoljnih za proveru tvrdnje, pita, a kako da proverim, drugačije.

Razmišljam nešto o ovome, čisto racionalno, i ne vidim da je to mogla biti neka posebna prednost.
Pazi, ne ulazeći u tačnost podatka, nego čisto ono analitički gledano, šta su ti oficiri, školovani na iskustvima iz uglavnom frontovskog i rovoskog rata mogli posebno znati o ilegalnim gradskim divezantskim akcijama.
Tu je mnogo prre mogao da pomogne neko iz tehnike, ko zna gde je slaba tačka, gde minirati, šta prvo zapaliti, ili pak mlad pametan čovek sklon nelinearnom razmišljanju. Oni što imaju ideje kako premostiti nešto tad i tamo, a da nije školski primer.

...ne daj se ti poremetiti zbog ovog, ja u tu raspravu neću da ulazim, nego samo malo ... ta trane.


nikvet pn nikvet pn 10:52 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

angie01
gvozden1


Вас двоје кад запуцате...

Као Каламити Џејн и Вајт Ерп у неком разваљеном напуштеном рударском граду код Пајића у звечаркојебини уредно размењују паљбу. Покоји намерник револвераш у пролазу застане, припомогне једној или другој страни па одјаше даље. Неважно што се градић полако урушава, прашина све дебља, сјајне коње одавно им изели лешинари... Муниција нестаје и све тања (краде барут пушкар мммјбм), колтови се излизали и покривили ни преријско куче да загине...

Али све то нема везе. Паљба мора да се чује, одступити се не може и не сме.

И најзад на крају филма ето њих двоје у прашини, уморни поцепани, гледају се закрвљено; музика Енио Мориконе, тензија попушта, прво смешка се брк па широки осмеси узајамно. Однекуд се појаве два сјајна коња, онда се загрле чврсто онако братски другарски; Енџи му обрише чело, Хучи јој каваљерски помогне да узјаше, Сунце залази, музика све јача... И одјашу заједно према Западу и залазећем сунцу у сутон.

The end.



zilikaka zilikaka 11:00 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Однекуд се појаве два сјајна коња, онда се загрле чврсто онако братски другарски; Енџи му обрише чело, Хучи јој каваљерски помогне да узјаше, Сунце залази, музика све јача... И одјашу заједно према Западу и залазећем сунцу у сутон.


gvozden1 gvozden1 11:22 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Razmišljam nešto o ovome, čisto racionalno, i ne vidim da je to mogla biti neka posebna prednost.
Pazi, ne ulazeći u tačnost podatka, nego čisto ono analitički gledano, šta su ti oficiri, školovani na iskustvima iz uglavnom frontovskog i rovoskog rata mogli posebno znati o ilegalnim gradskim divezantskim akcijama.
Tu je mnogo prre mogao da pomogne neko iz tehnike, ko zna gde je slaba tačka, gde minirati, šta prvo zapaliti, ili pak mlad pametan čovek sklon nelinearnom razmišljanju. Oni što imaju ideje kako premostiti nešto tad i tamo, a da nije školski primer.


Prvo, hajd uđi u tačnost podataka, nije teško, guglaj Žarko Todorović Valter i Aleksandar Mihajlović Vili.

Da li je važna vojna akademija u ratu, hajd da o tome ne pričamo, hajd da nešto podrazumevamo i da školu ne nipodaštavamo.

To bi bilo slično onome kad šloser kaže za mašinskog inženjera, ma šta on zna jer ne shvata značaj obrazovanja.

Dalje, ne znam otkud ti ideja da se na akademijama ne obrađuju gerila i ilegala, otkud to da samo o rovu i frontu uče.

Slučajno, baš Dražina specijalnost je bila gerila.

Dalje, rekoh, u Beogradu je na spiskovima bilo nekoliko hiljada (pet se pominje) ilegalaca, koliko je moguće da među njima nije bilo stručnjaka o kojima pričaš?

Sledeće, funkcija ilegale je manjim delom diverzija, a većim obaveštajni rad i gotovost da u određenom trenutku, naravno u sadejstvu sa drugim delovima vojske iznenadi neprijatelja.

Najvažnije diverzije je morala da radi vojska u jedinicama, a ne ilegala.
Miniranje pruga da se Švabama oteža transport je radila regularna vojska, četničke jedinice, ne ilegala.
Ilegalci su doturali informacije o transportu.

Zamisli, koliko je bilo izvodljivo da nekih par ljudi dignu u vazduh prugu u Beogradu, ili je to lakše uraditi negde u nekoj vukojebini.

Na drugoj strani imamo klince bez organizacije, bez škole, bez opreme, i koliko su oni mogli da naškode Švabama?

Itd....
gedza.73 gedza.73 11:42 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Posle se ludača Mira, ćerka, da se poslužim Srđanovim rečnikom, sluge komunističkog diktatora iz Gruzije i bitange Tita bez jasno utvrđenog porekla, šizofreno cepala do smrti zbog toga što joj je otac namestio majku, a majku, nakon što su je poslali u sigurnu smrt, mrtvu popljuvali i posrali.

Eto, to je taj nivo polusveta, bitangi, zaluđenika, ostrašćenih ubica, koji su se, kad su se napili tuđe krvi i zaseli na vlast, zauzeli tuđe kuće i stanove, ostrvili jedni na druge, drukali dojučerašnje saborce i slali ih u koncentracioni logor.

Ili kad su Koči Popoviću rekli kako Vera Bakotić nije podobna da mu bude žena pa mu uturili jednu od sestara - komunistkinja (sve odreda udate za sam komunistički vrh).
Doduše i doživotnom preŠjedniku su uturuli nabudženu sponzorušu u minjaku koja mu je usput bila telohraniteljka.

Ono što je posebno interesantno da i ovde protitovski blok koristi apsolutno iste argumente kao pripadnici komunističkih partija u bilo kojoj postkomunističkoj državi.

Ili argumente ajatolaha

fudbaleru se navodno u jednom javnom nastupu obratio i vrhovni lider Irana Ajatolah Ali Hamnej.

- Neki ljudi, koji stiču korist od mira u zemlji i uživaju u svom omiljenom sportu, grizu ruku koja ih hrani.

Sve je krenulo od
Ovaj defanzivac iz Irana je poznat po tome što redovno kritikuje društvene probleme u njegovoj rodnoj državi, preko društvenih mreža.

Pre tri godine je kritikovao izjavu ministra spoljnih poslova Moihamada Džavada Zarifa i tvrdio da nije država pod pritiskom, već"običan narod".


Slično pričao i Tito koga mnogi voledu kad su 'izdajnici' kritikovali komunizam (slučaj 'Tikve')
. Ljudi iz naše sredine pljuju na nas, pljuju na naše tekovine, i pljuju na naše žrtve koje smo dali, žive u našoj sredini, a već su jedanput se pokazali da ne vole ovu zemlju, da nisu, ovaj, ne spadaju u naše društvo, i sad već ponovo se javljaju.
<Doživotni Drug Monarh koji nam je sam sa svoje dve bravarske ruke napravio sve što mi imamo danas a ne krečimo >

I Branko Čopić
A šta to znači“ – rekao je Tito – „kada se u jednoj satiri uzmu ljudi od ministra, generala i pomoćnika ministra do udarnika, kad se takoreći obuhvati čitavo naše rukovodstvo države i privrede. On je uzeo čitavo društvo i prikazao ga, odozgo do dole, kao negativno, što znači da ga treba slistiti. Takvu satiru mi nećemo dozvoliti i ostaviti je bez odgovora
<isti onaj koji je na žalost mnogih prerano odapeo>




angie01 angie01 12:20 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

nikvet pn


stvarno izvini, al sam previdela da ce se obicna zafrkancija oko neprijateljstva prema muzici, koja je komicna, zlupotrebiti na uobicajen nacin, inace bih samo preskocila.

ovaj tvoj "skec" bi imao smisla, da smo huci i ja, kao i likovi sa kojima si nas uporedio u istom fazono, a nismo, ni pod razno, jer se nama razlozi, povodi, motivi, nacini, argumentacija,...dijametralno razlikuju, gde uopste nisu bitne razlike u misljenjima, niti postoji konkretan konflikt,...znala bih slikovito da opisem konkretnije, al necu da nastavljam da ucestvujem u necijem prostiranju prostakluka i bedastoce, niti da objasnjavam koliko je sve to neprimereno, ako se vec ne prepoznaje, ili nece, pa se ceo bezobrazluk pakuje u "simpaticno" koskanje.

izvinjavam se na doprinosu u kvarenju tvog lepog bloga, nije mi bila namera,

toliko.
angie01 angie01 12:21 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

zilikaka
Однекуд се појаве два сјајна коња, онда се загрле чврсто онако братски другарски; Енџи му обрише чело, Хучи јој каваљерски помогне да узјаше, Сунце залази, музика све јача... И одјашу заједно према Западу и залазећем сунцу у сутон.



nikvet pn nikvet pn 13:23 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet


Их Енџи, није ми била намера...


(Поранио сам, гррр )
zilikaka zilikaka 13:29 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Их Енџи, није ми била намера...

Ni meni, zaista. Poslednje što želim je da nekog iz čista mira povredim.
Ponela me slikovita scena.
I ja se iskreno izvinjavam.

gvozden1 gvozden1 13:29 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

argumentacija

Zvana ahahaha....
O kakvoj bre ti argumentaciji govoriš jebotebog.

Teško da i znaš šta je argument.
gvozden1 gvozden1 13:30 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

zilikaka
Их Енџи, није ми била намера...

Ni meni, zaista. Poslednje što želim je da nekog iz čista mira povredim.
Ponela me slikovita scena.
I ja se iskreno izvinjavam.


A meni, ništa :)

zilikaka zilikaka 13:42 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

A meni, ništa :)

Biće ako se izjasniš da si uvređen.

Mada naši stavovi po većini pitanja nisu slični, nekom veštinom uspeli smo da međusobno održimo pristojnost u obraćanju ovde.
Šta bi se desilo da se lično sretnemo, ne znam, al vodi računa da ja mnooogo dugo radim sa muškarcima i često su mi pri ruci mnogo puta pominjana kLJešta od dva cola.

nikvet pn nikvet pn 13:45 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

gvozden1
A meni, ništa :)


Теби?! Дугујеш џентлменски рукољуб дами, нормално.
gvozden1 gvozden1 13:49 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

nikvet pn
gvozden1
A meni, ništa :)


Теби?! Џентлменски рукољуб дами, нормално.

Hoću, ako definišemo izraz dama.

Svako žensko, ili treba i još po nešto.
Malo dostojanstva, neki manir, malo znanja....

gvozden1 gvozden1 13:50 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Mada naši stavovi po većini pitanja nisu slični, nekom veštinom uspeli smo da međusobno održimo pristojnost u obraćanju ovde

Možda ima nečega u onome što sam nikvetu odgovorio.
nikvet pn nikvet pn 13:57 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

gvozden1


Ставове ти не дирам, манире оспоравам. Али то је лако поправити.

gvozden1 gvozden1 14:03 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

nikvet pn
gvozden1


Ставове ти не дирам, манире оспоравам. Али то је лако поправити.


Popraviti?

Popraviti treba nešto što je pokvareno, što je pogrešno, iskrivljeno.
Ne bih ja tu ništa dir'o.

A stavovi, to je suština, način iznošenja je ipak samo forma.

nikvet pn nikvet pn 14:15 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

gvozden1

suština forma.


То су две ноге, обе подједнако важне за правилан корак
gvozden1 gvozden1 14:24 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

nikvet pn
gvozden1

suština forma.


То су две ноге, обе подједнако важне за правилан корак

Pravilan?
Pravila, pravila....
Ko ih određuje?

Biće da je ipak pravac u kome se korača važniji od gracioznosti koraka.

Ne pomaže mnogo elegancija koraka ako korača ka bezdanu.

angie01 angie01 14:25 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

nikvet pn

zilikaka


znam da nije bila losa namera, al ste potpuno preskocili cinjenicu da neiteligentna neznalica, dzukacki odradjuje svoju agdendu, ono izrazito primitivno i mizogino, a ja samo blogujem, pa mi je onda to pakovanje u "simpaticnu" pricicu dodje kao aboliranje nasilnika, koji se ponasa isto kao ovi u skupstini, prema oponentima, sto je sramotna bedastoca,...tu je i faktor, nisam ja u pitanju, pa ne vidim bas najbolje,...kao i visegodisnje cutanje i preskakanje takvih ispada, kao dobro, necu da se mesam,..a u stvari se daje legitimnost takvom ponasanju, kao uostalom i u celom drustvu, sto se ljudi povlace pred agresijom i bezobrazlukom.

da ne pravim sada svoj slucaj,...rekoh i sama, nisam odmah shvatila da ce zahebancija oko gluposti biti jednako zloupotrebljena i da je upravo zbog toga i zapoceta.


angie01 angie01 14:38 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

gvozden1 gvozden1 14:58 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

angie01
nikvet pn

zilikaka


znam da nije bila losa namera, al ste potpuno preskocili cinjenicu da neiteligentna neznalica, dzukacki odradjuje svoju agdendu, ono izrazito primitivno i mizogino, a ja samo blogujem, pa mi je onda to pakovanje u "simpaticnu" pricicu dodje kao aboliranje nasilnika, koji se ponasa isto kao ovi u skupstini, prema oponentima, sto je sramotna bedastoca,...tu je i faktor, nisam ja u pitanju, pa ne vidim bas najbolje,...kao i visegodisnje cutanje i preskakanje takvih ispada, kao dobro, necu da se mesam,..a u stvari se daje legitimnost takvom ponasanju, kao uostalom i u celom drustvu, sto se ljudi povlace pred agresijom i bezobrazlukom.

da ne pravim sada svoj slucaj,...rekoh i sama, nisam odmah shvatila da ce zahebancija oko gluposti biti jednako zloupotrebljena i da je upravo zbog toga i zapoceta.




Šta sad kažeš za manire, a nikvet?:)

Pominjao si dame neke, jesi li na ovo mislio?

Mislim, kad si već krenuo sa ocenjivanjem.


Ma zajebavam se, ne treba mi odgovor, nego mi dobrodošao ovaj " damski" komenetar da ilustrujem tvrdnju da nije svako žensko dama, i da ne zaslužuje svako isti pristup.
kamilo_emericki kamilo_emericki 15:08 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Blogo sukob partizana i četnika najviše podsjeća na ovaj film.
Rasprave između @angie01 i @gvozden1 se poslije par rečenica pretvaraju u najsiroviju mizoginiju.
Gvozdenu1, kao i svakom takvom čovjeku, zamjeram takvo ponašanje a angi01 se čudim što ostaje u takvoj raspravi. Raspravi koja ništa ne rađa pametno.
angie01 angie01 15:35 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

a angi01 se čudim što ostaje u takvoj raspravi.


rekoh, nisam uopste previdela, jer obicno radim i nesto drugo, da ce se zahebancija, oko " neprijateljske" muzike, okrenuti na iste stare krugove, inace bi odmah preskocila,...a bilo mi nevidjeno smesno i glupo ono sto se zameralo milisavu, kao da smo tesko oboleli u nekoj mracnoj pecini,...inace sam primitivcu vec rekla, da me samo zaobidje- tu nema nikakve pomoci...to je isto, kao kada bi od informer vucicevica ocekivao da se upristoji i da kapira sta je nemoralno.

znaci, ja preuzimam krivicu sto sam se uopste ukljucila i sasvim si u pravu,...naknadno sam reagovala na po meni, neprimerenu pomirljivu posalicu oko potpuno bolesne situacije, koja abolira ociglednog nasilnika, a od strane meni dragih i normalnih ucesnika,...no kao sto rekoh, ne bih dalje da dramtizujem,..ovakvi bezobrazluci se godinama odvijaju i svi cute, kao ne vide, ono, ne tice se nikoga, jer eto nisu oni u pitanju,..pa dobro, takvi smo.
gvozden1 gvozden1 15:45 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Gvozdenu1, kao i svakom takvom čovjeku, zamjeram takvo ponašanje

R sad si me nasekirao baš.

I, šta je to mizoginija, reći ćurki da je ćurka?

Ili neki odnos prema ženskom rodu malo generalniji?

Jebali vas više ti kalupi.
zilikaka zilikaka 17:24 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

I, šta je to mizoginija, reći ćurki da je ćurka?

A ti si po difoltu ovlašćen da procenjuješ ko je šta i kakav?

Ja sam takve dileme rešila odavno, pitajući se po kojim sam ja kriterijumima sposobna da donosim apsolutan sud o bilo kome i kakve sudove možda drugi donose o meni. I još tačnije, šta mi daje pravo da svoj eventualni sud glasno iskažem, posebno ako je on uvredljiv.

U krajnjoj liniji, nedopadanje se u pristojnom svetu rešava udaljavanjem od tog nekog, osim ako te on nečim direktno ugrožava pa moraš da se braniš, a nekad to bude i agresivno.

I ja sam umela sa nekima ovde da dođem do teških reči al dalje svakako ne trčim za njima tražeći to ponovo. Ignorišem ih, brate, i mirna Bačka.
Priznajem da ne razumem potrebu da se troši vreme na bilo koga ko ti ne prija, a ničim na to nisi ni primoran ni izazvan.

(Sad, i to "izazvan" se može široko protumačiti al ako te direktno ne ugrožava, ne proziva prvi nego izražava svoj stav, za mene se ne podvodi po "izazvan", bar svakako ne kao opravdanje za vređanje s moje strane)

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:32 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

gvozden1
ili otopili ko Ponoš tenkove)

Nikako da uhvatim ta vaša prepucavanja oko tenkova, šta ko od vas dvojice tvrdi, da jedu ili nisu tenkovi davani u bescenje?


Ma Milisav čuo od nekog da su u Smederevu topili tenkove, sećam se da je pominjao nekog prijatelja koji se razume, i ispričao to ovde na blogu, ali kad mu je ukazano (mislim čak da je to bio Maksa) da u Smederevskoj železari ne mogu da se otope ti tenkovi, to jest taj neki legirani čelik od koga su ih valjda pravili, onda je priču promenio da su tamo samo rastavljali tenkove pa ih slali u Sloveniju na topljenje, a tenkove je odjednom svojim očima video u Palanci.

A Ponoš je tu sasvim slučajno, jer su ga vlasti nabedile da je on malte ne lično komandovao to topljenje tenkove u železari.

Dakle, podjebavam malo Milisava koji se stvano uvek nađe na svakom mestu (slično ko kross) gde je teško bilo i gde se nešto intrigantno dešavalo, da odatle izvesti. Ovo sa tenkovima mu je možda malo poljuljalo autoritet, ali nema veze.



predatortz predatortz 17:59 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Ma Milisav čuo od nekog da su u Smederevu topili tenkove,


Imam neka saznanja o tome. Uglavnom se radi o tenkovima T55, faktički krš za WWII, kojih je JNA imala u znatnoj količini i veći deo je završio u Srbiji.
Proglašeni su neperspektivnom imovinom. Deo je zadržan za "rezervnu vojsku" jer je još bilo posada obučavanih na tom kršu, deo je prodat, uglavnom u Afriku, a nešto je sigurno i isečeno.

Sve u svemu, naduvana priča.

Srbija danas ima problema druge prirode. Naime, imamo više tenkova nego kvalitetno obučenih posada za njih.

A realno, mislim da će tenk vrlo brzo postati oruđe prošlosti.

Rat se seli u sferu dronova, elektronike, dalekometmih navođenih projektila...
Tek tu smo klimavi!
crossover crossover 18:00 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

gvozden1

Ma ja sam tvrdio da jesu

Pa naravno da jesu.
To je toliko poznata stvar da sam mislio da je neka druga zezalica u pitanju, nešto oko cene, oko razloga, a da ni Srki čak ne tvrdi da toga uopšte nije bilo.


Видим сад да је то опште позната ствар па ми је безвезе да живим у незнању; јел може неко да ми каже када и које тенкове је спалио Понош? Који модел и колико комада?
angie01 angie01 18:02 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

(Sad, i to "izazvan" se može široko protumačiti al ako te direktno ne ugrožava, ne proziva prvi nego izražava svoj stav, za mene se ne podvodi po "izazvan", bar svakako ne kao opravdanje za vređanje s moje strane)


dobro bre zili, pa ko da nije jasno sta se desava-sva ta dzukacka naskanja i vredjanja i jesu da se ucutka neciji stav-isto kao u skupstini, ili na bilo kom drugom mestu gde se nadju ovi primitivni agresivci, koji brane svoju agendu i neki oponent,..pa to se ovde godinama odvija i posto svi pametni cute, to se ustalilo i postalo normalno, do tacke, kada bi neko licno postao target,...to sve nema veze sa izbegavanjem, pa ja sam hucija vise godina preskakala, pa nije vrdelo,-i sada sam se obratila milisavu, a ne njemu- na svaki moj komentar se prilepio i to obicno, sa jos nekim, klasicna sns metodologija ucutkivanja i pokusaj omalovazavanja onih, koji ne podrzavaju zadatu mantru, nema tu neke vece filozofije,...siledzije u akciji....zar nije oteran onaj super druper, krajnje korktni bloger mayo1, samo jer je Hrvat, zar se nije javno vitlalo kamom po drugim narodima, kao da je to normalno-hebiga, tada je jos radila moderacija, pa mu je ukinut nalog,..al brate, sad ispade jos, da budala moze da se ponasa kako je padne na pamet, a svi pametni, treba da se paze.
milisav68 milisav68 18:03 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

srdjan.pajic
gvozden1
ili otopili ko Ponoš tenkove)

Nikako da uhvatim ta vaša prepucavanja oko tenkova, šta ko od vas dvojice tvrdi, da jedu ili nisu tenkovi davani u bescenje?


Ma Milisav čuo od nekog da su u Smederevu topili tenkove, sećam se da je pominjao nekog prijatelja koji se razume, i ispričao to ovde na blogu, ali kad mu je ukazano (mislim čak da je to bio Maksa) da u Smederevskoj železari ne mogu da se otope ti tenkovi, to jest taj neki legirani čelik od koga su ih valjda pravili, onda je priču promenio da su tamo samo rastavljali tenkove pa ih slali u Sloveniju na topljenje, a tenkove je odjednom svojim očima video u Palanci.

A Ponoš je tu sasvim slučajno, jer su ga vlasti nabedile da je on malte ne lično komandovao to topljenje tenkove u železari.

Dakle, podjebavam malo Milisava koji se stvano uvek nađe na svakom mestu (slično ko kross) gde je teško bilo i gde se nešto intrigantno dešavalo, da odatle izvesti. Ovo sa tenkovima mu je možda malo poljuljalo autoritet, ali nema veze.


Ovo ti baš bez veze.
gvozden1 gvozden1 18:23 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

A ti si po difoltu ovlašćen da procenjuješ ko je šta i kakav?

A ko će da mi procenjuje?
Ti imaš nekog ko ti saopštava "kakav je ko i šta"?

. I još tačnije, šta mi daje pravo da svoj eventualni sud glasno iskažem, posebno ako je on uvredljiv.

Možda ovo
neiteligentna neznalica, dzukacki odradjuje


Nije dovoljno?

nedopadanje se u pristojnom svetu rešava udaljavanjem od tog nekog


A to, iz nekog razloga, govoriš meni.
Ok, a ako te zamolim da se vratiš malo unazad i proveriš ko je na čiji komentar reagovao, ko se " nije udaljavao" nego upravo suprotno, hoćeš li mi to učiniti?

I to baš ovo čemu pričaš, ne izazivanje, ne pominjanje nego naprosto iskazivanje stava, i to u razgovoru sa drugim, ovog puta sa Milisavom.

I onda objasniti što ovo meni pričaš.

Neravno, ne smeta to meni, pišem ono što mislim, a ne šta će se nekom dopasti.
Apsolutno isto pravo ostavljam svima, sigurno nikad nisam i neću kmečati kod nekog, ovog puta kod tebe i nikveta, što ste napisali nešto što se meni ne dopada.
Neka piše brate ko šta hoće, ničiji aplauzi mi ne trebaju.

Ni ovo sad ne bih pisao da ne vidim kod tebe dobru volju, ali aposolutno pogrešno gledanje.
Ona je pritrčala, a ja da se sklanjam?

Od koga, od nje?
Daj bre.

I olako prolazi nedvosmisleno nepoznavanje stvari o kojoj bi da drobi, i to na način da drugoga vređa.

Podvlačio sam to neznanje, ali evo opet

Šta tebi govori ono gde kaže, parafraza, "Samardžić čak i Valtera proglašava četnikom"?

Smeš li da kažeš šta ti to govori?

Jer samo o tome se radi, smeš li ili ne smeš, hoćeš ili nećeš, a apsolutno je jasno da ona pojma nema o stvari u koju se upustila, i misli da je Samardžić četnikom proglasio onog komunističkog Valtera.

Dakle, apsolutna neznalica, upada u razgovor i vređa, a onda od tebe stiže, a što se ne skloniš?

Zato što neću da se sklanjam budalama.



gvozden1 gvozden1 18:32 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet


Видим сад да је то опште позната ствар па ми је безвезе да живим у незнању; јел може неко да ми каже када и које тенкове је спалио Понош? Који модел и колико комада?

Ejbg:)

Koliko komada i i koje modele.
Stvarno ne znam.

Meni je sad žao što se opet na istom blogu pozivam na istog čoveka (ali baš sasvim slučajno) ali o tome je Bjelajac govorio između ostalih.
A pošto je on jedan od istoričara koji se dominantno bavi odnosom vojske i države (takav mu je i doktorat) govorio je o tome da je prisustvovao na nekim skupovima sa " zapadnim prijateljima" zvaničnim, državnim, pozivan zbog poznavanja problematike, i navodi to, ograničavanje resursa srpske vojske, koje, ograničavanje, nije bilo u formi zvaničnog uslovljavanja, ali je bilo u formi da nije bilo moguće odbiti.

O nekoj njegovoj tribini se radi, da li je mogu naći ne znam, pokušaću.
predatortz predatortz 18:46 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Sad, i to "izazvan" se može široko protumačiti al ako te direktno ne ugrožava, ne proziva prvi nego izražava svoj stav, za mene se ne podvodi po "izazvan", bar svakako ne kao opravdanje za vređanje s moje strane)


Ne bih da raspirujem vatru, ali nisi korektna domaćica.

Godinama se, a i na ovom blogu, direktno vređamo mi "potomci kvislinga, gibaničara, vašljivih spodoba..." iako su zločini naših dedova, i po obimu i po bestijalnosti, mizerni u odnosu na zločine dedova ovih koji nas vređaju.

Imamo i ovde "buhahahaha" na internirane i ubijene Ravnogorce, logoraše i ilegalce. Imamo negiranje njihovog postojanja uopšte.
Imamo neznanje, primitivizam, predrasude, podsmevanje...

Vama je to, po difoltu, podnošljivo kada je sve to upućeno nama.

A to nije korektan stav,niti neka preporuka da morališeš onima koji na to odgovore.

Ja neću da govorim u ime ostalih "potomaka kvislinga", neka se sami o tome izjasne ako žele.
Ja ću izneti moj stav:
Dve zlikovačke ideologije su opoganile planetu u XX veku. Nacistička i komunistička. Srećan sam što sam potomak čoveka koji je bio protiv obe!
I svaki put ću reagovati kad neka, komunističkom lažnom istorijom, indoktrinirana budala povredi to moje osećanje.
gvozden1 gvozden1 18:51 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet


O nekoj njegovoj tribini se radi, da li je mogu naći ne znam, pokušaću.

Evo, nije baš tribina, gostovanje na TV je u pitanju

[url=http://youtu.be/FuG8uGSSGAE][/url]

Dugo je, preko dva sata, pokušaću da ubodem taj deo.
gvozden1 gvozden1 19:00 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

, ali nisi korektna domaćica.

Ma bre em komunista em prečanka, šta očekuješ :)

Zezam se za ovo prečanka, ali za ovo prvo baš i ne.

To su nam uradili Otpisani i njihova repriziranja, da jednoj strani sve dopušteno, a druga mora u rukavicama, i da bude srećna što uopšte sme da kaže.

Priča je ovde, muzika, super je, nije, šatro, važna propagandna dimenzija Otpisanih.

Jel?

Super je i koračnica Sprem'te se sprem'te četnici, dobra koračnica, ima istoriju, nacionalna pesma, pa opet u njoj ovi komunisti ne gledaju muziku nego ideologiju.

A njihovu propagandu pod šminkom muzike bi da u nebesa dižu.
crossover crossover 19:01 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Ejbg:)

Koliko komada i i koje modele.
Stvarno ne znam.


Па то су лако проверљиве ствари, ако су претопљени неки тенкови то значи да негде фали исто толико тенкова по формацији или су нечијом одлуком скинути са бројног стања и послати у отпис. Мислим, мало ми је невероватно да војска не зна колико којих тенкова има на бројном стању.

А то што прича Бјелајац нема много везе са овим конкретним случајем, ово је обично књиговодство. Поготово што су ти исти тенкови пар година касније магично васкрсли, па су тако претопљени још и модернизовани и продати Пакистану.

Значи, цела прича о топљењу тенкова је гомила најглупљих лажи коју је покренуо неки приучени тупаџија из СНС. Једино што је стварно претопљено и што личи на тенк је пар десетина ЗСУ-57, а то је таква кршина да је ја ни џабе не бих узео.
gvozden1 gvozden1 19:05 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

А то што прича Бјелајац нема много везе са овим конкретним случајем, ово је обично књиговодство. Поготово што су ти исти тенкови пар година касније магично васкрсли, па су тако претопљени још и модернизовани и продати Пакистану

Nije pričao o topljenju, o prodaji po nekoj niskoj ceni je govoreno.
U svakom slučaju o smanjenju broja tenkova u vojsci.
crossover crossover 19:12 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

gvozden1
Nije pričao o topljenju, o prodaji po nekoj niskoj ceni je govoreno.
U svakom slučaju o smanjenju broja tenkova u vojsci.


Јел рекао и да је то тенк Т-55 коме је истекао ресурс, и да је мало глупо да се такав тенк и даље одржава или конзервира, јер већ имамо довољно модернијих и бољих тенкова?
zilikaka zilikaka 19:12 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Ne bih da raspirujem vatru, ali nisi korektna domaćica.

To mi svakako nije bila namera, al eto, živ čovek. Još jedna potvrda koliko su lični sudovi različiti. Ja imam utisak da jesam bila korektna.
A spram ostalog, iskreno ne razumem vašu toliku potrebu da se toliko vremena i energije troši na događanja od pre 80 godina.
Odavno smo se složili da su sa svih strana bili samo ljudi među kojima je svakako bilo čestitih ali i onih drugih.
U smutnim vremenima drugi dobiju krila a prvi se slabije vide.
Ja znam da ne postoji egzaktan način da se utvrdi apsolutna istina al isto tako znam da kad bi postojao, ona ne bi bila crno bela.
...šteta, ovaj blog je sasvim lepo počeo al ipak proklizao u onoliko puta ponovljen scenario.

Da li je moguće da je ta tema bilo kome toliko važna da obavezno mora da pokrije svaku drugu?
gvozden1 gvozden1 19:17 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

crossover
gvozden1
Nije pričao o topljenju, o prodaji po nekoj niskoj ceni je govoreno.
U svakom slučaju o smanjenju broja tenkova u vojsci.


Јел рекао и да је то тенк Т-55 коме је истекао ресурс, и да је мало глупо да се такав тенк и даље одржава или конзервира, јер већ имамо довољно модернијих и бољих тенкова?

Ne znam ni to, mislim da nije :)

Ajd naći ću taj deo.
zilikaka zilikaka 19:22 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Ma bre em komunista em prečanka, šta očekuješ :)

Zezam se za ovo prečanka, ali za ovo prvo baš i ne.


Jbg, Huči, krv nije voda.
Ja kao potomak onolikih predaka komunista, iz kuće gde se Titova slika držala na istočnom zidu a ikona u podrumu, gde su se Kardeljeva dela kupovala na metar i držala u vitrini dnevne sobe, a karijere gradile na osnovu partijske podobnosti, drugačija i nisam mogla da ispadnem.
gvozden1 gvozden1 19:22 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Ja imam utisak da jesam bila korektna.

:)

Ajd proveri ono što sam te zamolio, ko je kome upao u razgovor, i odgovori na pitanje jel dovoljno za odbrusivanje
neiteligentna neznalica, dzukacki odradjuje


Pa onda pričaj o svojoj korektnosti.

A i ne moraš, ja i u tvom slučaju, naranvo, zadržavam pravo da procenjujem ko je šta i kakav.
gvozden1 gvozden1 19:23 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

zilikaka
Ma bre em komunista em prečanka, šta očekuješ :)

Zezam se za ovo prečanka, ali za ovo prvo baš i ne.


Jbg, Huči, krv nije voda.
Ja kao potomak onolikih predaka komunista, iz kuće gde se Titova slika držala na istočnom zidu a ikona u podrumu, gde su se Kardeljeva dela kupovala na metar i držala u vitrini dnevne sobe, a karijere gradile na osnovu partijske podobnosti, drugačija i nisam mogla da ispadnem.

Razumem.
crossover crossover 19:25 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

A spram ostalog, iskreno ne razumem vašu toliku potrebu da se toliko vremena i energije troši na događanja od pre 80 godina.


Некима су ти догађаји од пре 80 година имали критичан утицај на породичну историју, можда зато. Рецимо, знаш да си имао деду али деда ти нема гроб; човек се понекад баш замисли над таквом чињеницом.
predatortz predatortz 19:27 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Da li je moguće da je ta tema bilo kome toliko važna da obavezno mora da pokrije svaku drugu?


Meni nije, dok ne počnu da seru.
A zašto je živa i posle 80 godina?
Pa, baš zbog toga što nije kvalitetno rasvetljena.
Što bi neki, uprkos činjenicama o prirodi režima kojeg su njihovi uspostavili na zločinima i pljački, a održavali strahom, logorima i zatvorima, da seru po drugim i zahtevaju da se zločini njihovih dedova veličaju.

A kad bi merili, objektivno i nepristrasno, učinak njihovih dedova na tok i ishod rata pre nego što je sovjetija prešla Dunav, uz procenat žrtava i stradanja koje ja ta njihova borba oličena u večitoj bežaniji i imicanju iz nekih obruča, posle koje je ostajao narod izložen odmazdi, je takav da bi svima bilo bolje da se puške nisu ni hvatali.
Rat bi bio završen kad je i završen i na način na koji je završen.

Da se doživitno klanjam tuđoj gluposti, avanturizmu, koji je na kraju dobro unovčen doživotnim boračkim penzijama i privilegijama,ne pada mi na pamet.

Ko sere po mojim, biće mu uvek uzvraćeno kofom govana, a činjenica kojim tu kofu mogu da opravdam mi ne manjka


gvozden1 gvozden1 19:28 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet


Некима су ти догађаји од пре 80 година имали критичан утицај на породичну историју

I na porodičnu istoriju, i na istoriju države, nacije, i sad imamo, ma šta ste se bre toga uhvatili, nema veze.

gvozden1 gvozden1 19:34 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Ajd proveri ono što sam te zamolio, ko je kome upao u razgovor, i odgovori na pitanje jel dovoljno za odbrusivanje

Šta bi Zili, jesi li proverila?
Pristojno sam te zamolio.
zilikaka zilikaka 19:44 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Некима су ти догађаји од пре 80 година имали критичан утицај на породичну историју, можда зато. Рецимо, знаш да си имао деду али деда ти нема гроб; човек се понекад баш замисли над таквом чињеницом.

Da, nezgodno za nekog, naročito u ovim godinama.
Recimo, oduzeli dedama silnu imovinu, pa još robijali uz to, pa mlađa generacija nije mogla da dobije smeštaj u studenskom domu, krpila kraj s krajem i bila skoro gladna, a od solidnih domaćina. Pa posle limitirana karijera jer nećeš knjižicu, pa prijateljski savet upućenih da se otac skloni negde privremeno ako krenu neka hapšenja jer je na nekakvom spisku potencijalnih neprijatelja države...a, pajz sad u kući tri spomenice i osam nepoznatih grobova.
No, srećom, sve se to dešavalo drugima.
zilikaka zilikaka 19:47 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

gvozden1
Ajd proveri ono što sam te zamolio, ko je kome upao u razgovor, i odgovori na pitanje jel dovoljno za odbrusivanje

Šta bi Zili, jesi li proverila?
Pristojno sam te zamolio.

Ne stižem, igram simultanku al sad više i neću. Previše mi vremena i energije ovo oduzelo.
Imam dovoljno problema u životu i ovde gledam da budem jer mi prija. Mazohista nisam.

Gospodo, nastavite, mikrofon je vaš.
gvozden1 gvozden1 19:48 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Ne stižem

Đe baš sad nestade vremena:)

Ajd živa bila.
predatortz predatortz 19:50 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Ne stižem, igram simultanku al sad više i neću. Previše mi vremena i energije ovo oduzelo.


E vidiš, to nije korektno.
Da Gvozdenu nisi uputila kritike, bilo bi.
Ovako, nije!
zilikaka zilikaka 19:54 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Prihvatam kritiku.
crossover crossover 20:11 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

zilikaka
Некима су ти догађаји од пре 80 година имали критичан утицај на породичну историју, можда зато. Рецимо, знаш да си имао деду али деда ти нема гроб; човек се понекад баш замисли над таквом чињеницом.

Da, nezgodno za nekog, naročito u ovim godinama.
Recimo, oduzeli dedama silnu imovinu, pa još robijali uz to, pa mlađa generacija nije mogla da dobije smeštaj u studenskom domu, krpila kraj s krajem i bila skoro gladna, a od solidnih domaćina. Pa posle limitirana karijera jer nećeš knjižicu, pa prijateljski savet upućenih da se otac skloni negde privremeno ako krenu neka hapšenja jer je na nekakvom spisku potencijalnih neprijatelja države...a, pajz sad u kući tri spomenice i osam nepoznatih grobova.
No, srećom, sve se to dešavalo drugima.


Ужас. Како ли би тек награбусили да су били на погрешној страни.
gvozden1 gvozden1 20:21 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Ne znam ni to, mislim da nije :)

Ajd naći ću taj deo

Slagao sam jbt!

Nije na onom video sa TV marš,
ovde je to o tenkovima

[url=https://youtu.be/ywMyl2pJzgg][/url]

Provedoh silno vreme tražeći u onom intervjuu taj deo:)

Ps
Iz nekog razloga nekad hoće nekad neće da linkuje kako treba, sad se više i ne trudim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:48 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

crossover
A spram ostalog, iskreno ne razumem vašu toliku potrebu da se toliko vremena i energije troši na događanja od pre 80 godina.


Некима су ти догађаји од пре 80 година имали критичан утицај на породичну историју, можда зато. Рецимо, знаш да си имао деду али деда ти нема гроб; човек се понекад баш замисли над таквом чињеницом.


Ili imaš dedu kome se zna grob jer ga pijana četnička banda nije stigla u šumi u nameri da ga zakolje zato što je ratovao na pogrešnoj strani. I nad tim se čovek zamisli, između ostalog i zato što, da su ga stigli, ne bi imao sad priliku za to razmišljanje.
gvozden1 gvozden1 21:02 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

srdjan.pajic
crossover
A spram ostalog, iskreno ne razumem vašu toliku potrebu da se toliko vremena i energije troši na događanja od pre 80 godina.


Некима су ти догађаји од пре 80 година имали критичан утицај на породичну историју, можда зато. Рецимо, знаш да си имао деду али деда ти нема гроб; човек се понекад баш замисли над таквом чињеницом.


Ili imaš dedu kome se zna grob jer ga pijana četnička banda nije stigla u šumi u nameri da ga zakolje zato što je ratovao na pogrešnoj strani. I nad tim se čovek zamisli, između ostalog i zato što, da su ga stigli, ne bi imao sad priliku za to razmišljanje.

E zato je možda najbolje da se makar pokuša odmaknuti od uskoporodične istorije i razmišljati o široj, nacionalnoj, državnoj.

Pa ako onda Srbin kaže da je po Srbiju najbolje da njome vlada Hrvat koji je protiv nje ratovao, ili partija koja em okuplja ološ, nepismene i neradnike, em Srbiju proglašava za neprijatelja i krivca za dva zla, onda neka tako bude.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:25 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

gvozden1
Ne znam ni to, mislim da nije :)

Ajd naći ću taj deo

Slagao sam jbt!

Nije na onom video sa TV marš,
ovde je to o tenkovima

[url=https://youtu.be/ywMyl2pJzgg][/url]

Provedoh silno vreme tražeći u onom intervjuu taj deo:)

Ps
Iz nekog razloga nekad hoće nekad neće da linkuje kako treba, sad se više i ne trudim.


Ma dobro, bre, kolege, to se sve zna, ja malo drndam Milisava (Milisave nemoj se ljutiš ako sam preterao, ti znaš da te mnogo volim i cenim kao relativno pouzdan izvor informacija i tračeva!) jer se u to vreme kad je ta priča krenula nije sve znalo, mada se moglo pretpostaviti da SNSovci lažu na račun Tadićeve vlasti a to je oživelo ponovo kad se Ponoš latio politike. Ali tenkovi su se, po rečima tog nekog Milisavovog očevica topili u smederevskoj železari, sa očiglednom namerom da se podrije odbrambena sposobnost zemlje, a po naredbi iz NATO-a, kao što ilegalac Huči to spekuliše to jest insinuira.

Diskusija je bila o tome, i to vrlo vatrena, kao što je ovde obično slučaj kad niko nema blage veze o čemu priča, i onda Milisav izvadi tog nekog kolegu, druga, brata, koji je baš tu bio kad se topilo, iako su se dosta mučili (kasnije će se ispostaviti zbog legure, na kraju rekli aupizdumaterinu teraj ovo u Sloveniju! ) i tako nas sve matira. To jest tako bi bilo da baksuz Maksa nije izneo svoje informacije o netopljivosti legure tenka u kapacitetu kojim SŽ raspolože. Zato sam to i zapamtio jer je tu nastalo kvalitetno ubeđivanje ko je u pravu a ko nije.

A što reče predator, topili ih ili ne, tenkovi su izgleda postali stvar prošlosti, nakon ove kataklizme koje su Rusi doživeli u pokušaju da otmu Ukrajinu za neke svoje potrebe. Sad, ne razumem se, možda se taktika nekako promeni, pa neki novi moderni tenkovi zažive, ali ovo sad što smo imali je izgleda... stvar prošlosti.


gvozden1 gvozden1 21:37 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

nakon ove kataklizme koje su Rusi doživeli u pokušaju da otmu Ukrajinu za neke svoje potrebe.

A to gotovo?
Sjebali se Rusi, izgubili?
Što ćutiš jbt, niko mi još nije javio.

Spremili ti Milisav i ja minu, blog o Rusiji srpskoj majci, ali da ga ti objaviš, pomenuh to neki dan ali Zili reče da bi ona vrlo rado jer je i ona potajni rusofil.

A da li bi ti objavio takav tekst?:)
milisav68 milisav68 22:12 26.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

srdjan.pajic
Ma dobro, bre, kolege, to se sve zna, ja malo drndam Milisava (Milisave nemoj se ljutiš ako sam preterao, ti znaš da te mnogo volim i cenim kao relativno pouzdan izvor informacija i tračeva!)

E, nije problem kad lupim nešto, onda šta ću, trpim zajebanciju na svoj račun.

Međutim ovo:
i onda Milisav izvadi tog nekog kolegu, druga, brata, koji je baš tu bio kad se topilo,

Uopšte nije tačno, već sam tvrdio da su samo odvoženi u železaru, a šta je dalje bilo sam rekao da nemam pojma.Na tu izjavu su svi skočili na mene i ubeđivali me da em nisam dobro video, em da sam tog rođaka izmislio.Posle te rasprave na blogu sam ja, a ne Maksa, na nekom drugom blogu rekao da sam se raspitao, i da su mi rekli da su tamo samo sečeni, jer nemaju peć za topljenje tih legura.

Da bi razumeo zašto verujem u te informacije, moraš da shvatiš da su tih godina mnogi ljudi iz Palanke izgubili posao u Goši, i zaposlili se u železari u Smederevu.

I nisam tvrdio da je to oslabilo našu borbenu moć, već da je izvršena reforma vojske po NATO standardu, i da su u našoj vojsci došle na funkcije najsposobnije podguzne muve (koje su preživele sva čišćenja od kraja osamdesetih), i da je sklonjen svako ko i pomisli da NATO nije jedina zvezda vodilja.Usput su svi vojni magacini opljačkani i rasprodati, kao i ratne i civilne rezerve hrane i lekova, tako da mi je smešno svaki put kad se baci koska o redovnom služenju vojnog roka za sve ili rat na Kosovu.

Tako da, ti možeš da vrtiš svoju priču koliko hoćeš, ja više na tu temu neću da se javljam.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 01:41 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

i navodi to, ograničavanje resursa srpske vojske, koje, ograničavanje, nije bilo u formi zvaničnog uslovljavanja, ali je bilo u formi da nije bilo moguće odbiti.



The Sub-Regional Arms Control Agreement, which has become one of the key mechanisms for preserving and promoting security and stability in the region, was signed 25 years ago, on June 14, 1996. in Florence...

The Sub-Regional Arms Control Agreement, which has become one of the key mechanisms for preserving and promoting security and stability in the region, was signed 25 years ago, on June 14, 1996. in Florence.

The Agreement is part of the military dimension of the Dayton Agreement, based on Annex 1B, Article IV of Dayton. It has established an arms control regime aimed at reducing the number of weapons to the level agreed between the Republic of Croatia, the then Federal Republic of Yugoslavia and Bosnia and Herzegovina with its two entities: the Federation of Bosnia and Herzegovina and Republika Srpska. The Agreement contains specific numerical limits for five categories of weapons (battle tanks, armored combat vehicles, artillery of 75 mm caliber and more, combat aircraft and attack helicopters), provisions on a surveillance mechanism through inspection, on information exchange and a verification regime. Since 2006, the States Parties to the Agreement are Bosnia and Herzegovina, Montenegro, the Republic of Croatia and the Republic of Serbia.

During the 25 years of the Agreement’s implementation, 10,292 weapons have been destroyed and 476 missions, 776 inspections and 129 reduction inspections have been conducted. The number of inspection facilities and the number of inspection quotas have been reduced. In addition to this, almost 1,300 assistants and 140 guest observers from 29 OSCE Member States have participated in the inspections. Due to the COVID 19 crisis, 2020 was the first year in which there were no inspections by the States Parties to the Agreement. However, a number of video meetings were held with the aim of reaching agreement on further action and maintaining the achieved level of transparency.

The Agreement on Sub-Regional Arms Control has been recognized as one of the few mechanisms that has continuously and consistently been implemented since its signing.

It has made a significant contribution to stability and predictability in Southeast Europe. The lessons learned in its implementation over a quarter of a century can be a useful contribution to the debate on the future of conventional arms control in Europe.

The 25th anniversary celebration ceremony will be held on June 14, 2021 in VTC format. It will include the opening of a virtual photo-exhibition dedicated to the process of the Agreement’s implementation; a formal session of the Sub-Regional Consultative Commission, which is also an opportunity to reward distinguished individuals and organizations for their contribution to the implementation of the Agreement in the past 25 years; and the Arms Control Symposium organized by RACVIAC and dealing with the Agreement on Sub-Regional Arms Control and Security in the OSCE area.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 01:50 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

e da - i za nikveta



a nepismena curka voli da banuje... koji je tandem sa onom sns-ovkom iz londona, stvarno su se nasle (ne htedoh ovo ovde da pominjem, divan je blog stvarno, ali ne vredi, ne odustaje ni za thanksgiving...).
maksa83 maksa83 11:39 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Spremili ti Milisav i ja minu, blog o Rusiji srpskoj majci, ali da ga ti objaviš

Nemojte da bacate pare, Alo! takve tekstove plaća.
gvozden1 gvozden1 13:15 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

maksa83
Spremili ti Milisav i ja minu, blog o Rusiji srpskoj majci, ali da ga ti objaviš

Nemojte da bacate pare, Alo! takve tekstove plaća.

Nema tih para koje mogu da plate zajebanciju sa Srkijem, ako mu dođe dan :)

A ti stvarno čitaš Alo i slično?
gedza.73 gedza.73 13:59 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

blog o Rusiji srpskoj majci

Nije da nije.
Knežević je podsetio da ulogu Rusije u vreme kampanje i referenduma za nezavisnost Crne Gore 2006. godine:

Da vam nije bilo Rusije i Vladimira Putina 2005. i 2006. godine, Crna Gora nikad ne bi postala nezavisna i međunarodno priznata država.

Tada je ministar spoljnih poslova Rusije Sergej Lavrov rekao da je Moskva spremna da prizna nezavisnu Crnu Goru, ako to bude rezultat volje izjašnjavanja njenih građana. I više od toga, koliko ja znam, negde septembra - oktobra prošle godine Moskva nije dozvolila da tada, ne baš blagonakon stav Evropske unije, prema crnogorskom referendumu bude proširen, postane stav Kontakt grupe. Tada se Moskva tome suprotstavila
Genadij Sisojev

NEDELJA, 11.06.2006.
Rusija je priznala Crnu Goru kao suverenu državu, EU sutra o nezavisnosti.
...
Rusija je treća država koja je priznala Crnu Goru. Pre nje su to učinili Island i Švajcarska.


Praktično su nezavisnost Srbiji dali braća Rusi i braća Crnogorci.

gvozden1 gvozden1 14:07 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Knežević je podsetio da ulogu Rusije u vreme kampanje i referenduma za nezavisnost Crne Gore 2006. godine:

A nije trebalo, trebalo je da okupira Crnu Goru, da je natera da bude sa Srbijom iako to Crnogorci nisu hteli?

Mali Perica lazmišllja o međunarodnoj politici.
gvozden1 gvozden1 14:10 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

[
predatortz predatortz 14:12 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

gvozden1
Knežević je podsetio da ulogu Rusije u vreme kampanje i referenduma za nezavisnost Crne Gore 2006. godine:

A nije trebalo, trebalo je da okupira Crnu Goru, da je natera da bude sa Srbijom iako to Crnogorci nisu hteli?

Mali Perica lazmišllja o međunarodnoj politici.




Nisu morali baš treći u priznavanju da budu,mogli su biti 37. recimo.

Nego, zar ti ozbiljno misliš da Rusi zbog nas nešto rizikuju i štite neki naš interes a da tu zaštitu ne naplate maaterijalno ili političkom kontrauslugom?

Mi smo Rusima kusur.

Edit:

U Republici Srpskoj ta naknada su bile rafinerije.
Uzgred, sjebane su do balčaka.

gedza.73 gedza.73 14:18 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

A nije trebalo, trebalo je da okupira Crnu Goru, da je natera da bude sa Srbijom iako to Crnogorci nisu hteli?

Zato je Rusija snabdevala oružjem Hrvate (nisu hteli da budu sa Srbijom). Da bi obuzdali Srbe kako reče ruski ambasador Azimov pre par godina.
Hteo sam samo da kažem da su nezavisnost Srbiji podarili Rusi i Crnogorci.
U kontekstu onih priča kako su dušmani razdvojili dva oka u glavi i da je referendum bio namešten. Što je nemoguće jer tako nešto Big Mama Putin nikada ne bi uradio.



Danas u Srbiji gotovo neverovatno zvuči da je Moskva međunarodno priznala Hrvatsku pre Sjedinjenih Američkih Država. U tom kontekstu, ni predsednik Rusije nije propustio priliku da samo godinu dana nakon Oluje odlikuje Franju Tuđmana Medaljom "Georgij Konstantinovič Žukov" za zasluge i doprinos antifašističkoj borbi. Treba naglasiti da takvo odlikovanje Srbija ni do danas nije dobila jer osim jubilarnih medalja niti jednom našem zvaničniku nije uručen ruski orden za doprinos u pobedi srpskog naroda nad fašizmom


Neću dalje da kvarim Nikvetu blog.
gvozden1 gvozden1 14:43 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Nisu morali baš treći u priznavanju da budu,mogli su biti 37. recimo

A zašto?
Crna Gora ništa od Srbije nije oduzela, država koliko i Srbija, srpska da, ali država.
I zašto bi neko trebao da je tera na bilo šta, ili da se ustručava da je prizna?

Kosovo oduzima Srbiji teritoriju, i Rusija ga ne priznaje, naprotiv, pomaže Srbiji, kao niko na svetu, da reši problem onako kako Srbiji odgovara.

Crna Gora se nikako ne može staviti u tu ravan, jer Srbija nije ništa izgubila crnogorskom nezavisnošću.

Ostalo, šta smo mi Rusiji, šta je Rusija nama, to je stvarno šira priča.
Majka nije, brat nije, to su budalaštine.

A valjalo bi da neko kaže ko je to Srbiji bio veći i iskreniji saveznik kroz istoriju.

Dok to ne saopšti(te) biće da nam je najveći i najiskreniji saveznik ipak bila Rusija.

Ako (vam) je to malo, a očekuje(te) da nam budu braća, da spoljnu politiku vode prema srpskim a ne ruskim interesima, pa malo (ste) se zajebali.
Ta stvar tako ne radi.
gvozden1 gvozden1 14:45 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet


Zato je Rusija snabdevala oružjem

Da.
To je najbolji primer kako Srbija prolazi kad se Rusija pridruži " našim zapadnim prijateljima"

I opet, nisu nam krivi " naši zapadni prijatelji" nego Rusija.
predatortz predatortz 15:09 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

A zašto?


Ma ništa... Malo mi čudno da tako potrče, u neradni dan. Mislim, kao da je neka nužda bila.
A posle te nijihove pomoći Crnoj Gori da stekne nezavisnost, a verujem da je to mnoge opredelilo da glasaju za na tom tesnom referendumu (kažu da potrebnih 55% nije postojalo, pa mi ta ruska brzina još čudnija) krenuo je tihi,pa sve otvoreniji progon Srba u Crnoj Gori.

Tako da, slažem se,ništa Rusija tim činom nije Srbiji uzela. Srbima u Crnoj Gori jeste.
gvozden1 gvozden1 15:27 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet


Tako da, slažem se,ništa Rusija tim činom nije Srbiji uzela. Srbima u Crnoj Gori jeste.

Nije im Rusija oduzela ništa, nego crnogorska država.
Ili smatraš da je Rusija kriva što Đukanović vodi politiku kako mu zapad naređuje, ili kako bi se zapadu dodvorio?

To je česta pojava kad se o Rusiji radi, okrivljuje se za sve i svašta, i za oni sa čime blage veze nema.
Poput ovoga, Rusija je oduzela prava Srbima u Crnoj Gori.

Primećuješ li i sam vrišteću nelogičnost, da budem blag?

Amerika je ta koja ide po svetu i "štiti prava"
Treba li i Rusija da štiti prava Srba u Crnoj Gori?
predatortz predatortz 15:42 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Treba li i Rusija da štiti prava Srba u Crnoj Gori?


Ne, ali ni mi ne traba da glumatamo kako oni štite naša prava.

Da skratim ovo, izneću svoj stav neuvijeno.

Ovo što se događa u Ukrajini je rat između Rusije i NATO i voleo bih, bez trunke dileme, da ga dobiju Rusi. Voleo bih, zbog svog zla koje nam je taj savez i veći deo Zapanog sveta naneo u novijoj istoriji. A i onoj ne baš tako davnoj.

Ali, od pada carskog režima do danas, ruska pomoć Srbima, njihovoj državnosti i opstanku, više je štete nego koristi donela (instalacija komunista, sa svim posledicama tog čina), nego što je bilo koristi.
A i te koristi su naplaćene i naplaćuju se još uvek.
A rizik po nas nije mali...
nikvet pn nikvet pn 16:00 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Управо пре десет минута испратио сам потенцијално мрачан случај.

Донела два ловца из удаљеног села тазе упуцану керушу. Сноп сачме добила изблиза отпозади, параплегија, стање општег шока, клизи у кому. Изгледно унутрашње крварење. Преглед нисам ни завршио керуша издахне на столу.

Керуша је тробојни гонич, зрела 8г, виме, скоро оштењена. Подигла је зеца и нагонила га другој групи ловаца, један гађа и једним хицем погоди обоје. Зеца на месту обори и покупи а кују тешко рањену остави. Цела екипа се брзо удаљи. Власникова екипа све то гледа, дође по керушу и донесе је.

Два млада сеоска ловца шокирани ситуацијом и трагичним исходом предамном крећу есад ћу му јебемматер. Пакују мртву керушу у гепек, пун ауто наоружања. Момци! 'Оди вамо, седи овде и добро слушај шта причам! Испратио сам их поприлично миран од сутрашње црне хронике.

Два сеоска момка у тешком тренутку смирио сам и отправио а школоване цењене блогодругаре не могу?! Политички Ч-П дрогераши позив на помирење ни у зезању не примају, напротив. Лепа жеља не бива, признајем пораз; горак. И домаћицу сте наједили. Нек се стиди се ко образа има.

predatortz predatortz 16:05 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

Два сеоска момка у тешком тренутку смирио сам и отправио а школоване цењене блогодругаре не могу?! Политички Ч-П дрогераши позив на помирење ни у зезању не примају, напротив. Лепа жеља не бива, признајем пораз; горак. И домаћицу сте наједили. Нек се стиди се ко образа има.


Ovog momenta se povlačim iz priče. Izvinjavam se i tebi i domaćici.

gvozden1 gvozden1 16:19 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

. Нек се стиди се ко образа има.

Ne vidim razlog.
Od kad je ovog bloga rasprave, neslaganja, svađe su prilično uobičajena pojava.
Sad, na ovom blogu, bi trebalo da se stidi zbog toga.

Ok, ako je ovo neki izuzetan blog, a ja to ne shvatam, neka se stidi ko shvata.
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:33 27.11.2022

Re: dodatak za blogera nikvet

predatortz

U Republici Srpskoj ta naknada su bile rafinerije.
Uzgred, sjebane su do balčaka.


Šta je to Rusima nadoknađeno rafinerijama?
Rafineriju u Brodu je sjbao rat a onda ono šta je ostalo od nje pljačkaška klika u vidu vlasti koju su činili SDS i PDP.
Čavić, iz SDS-a bio predsednik Republike Srpske a Mikerević iz PDP bio premijer dok je Mladen Ivanić bio ministar vanjskih djela BiH.
Ta ekipa potpisivala razne vrlo, vrlo štetne ugovore sa zapadnim firmama, za koje se unapred znalo da neće moći biti ispunjeni od strane Rafinerije, a za sve te ugovore je Rafinerija i njena imovina su bile zalog.
Rafinerija je bila interesantan plijen. Velika količina starog željeza koje je u tom periodu bilo jako traženo ali su najinteresantniji bili rezervoari rafinerije. Po nekakvim evropskim energetskim pravilima, kojima je BiH pristupila, BiH se obavezala da će uvijek imati u rezervi tromjesečnu potrošnju goriva. Jedino mjesto gdje se ta rezerva mogla držati je prostor Rafinerije i tadašnje procjene su govorile da je 50 miliona KM za godišnji najam dobra cijena za državu.
A tek za vlasnike.
Po tim pravilima nafta u vlasništvu rafinerije, bilo kao sirova ili već prerađena se tretira kao državne zalihe i oslobađala je državu obaveze najma ili gradnje prostora za rezervu.
Još je jedna činjenica bitna za zabilježiti je ta da su tada naftni proizvodi INA rafinerija tretirani kao domaći proizvod i bili oslobođeni plaćanja carina i akciza.
Imaš li ti uopšte ideju koliko je rafinerija u to doba širom Evrope bilo zatvarano jer su bile neisplative? Koliko se značajnih naftnih kompanija interesovalo za brodsku rafineriju? Koliki su bili dugovi Rafinerije i ko bi to platio i iz kojeg budžeta da nije bilo ruskih para?
Ne znam u kakvom je stanju Rafinerija sad, ali Rusi su je platili, sasuli u nju svoje pare a ako propadne propadaju njihovi ulozi.
Nije Rafinerija u radnom stanju prodana za jedan euro kao što je prodan Birač, isto od strane SDS-PDP dvojca, samo što je tada šef reoubličke Vlade bio Mladen Ivanić.
Ribozom Ribozom 17:22 24.11.2022

selfi sa oprostajne zurke



Meni je sve impresivno i nadhnjujuce i tvojoj prici.
Hvala sto si podelio sa nama
angie01 angie01 21:02 24.11.2022

,



ZA ZILI

ako ti se svidja, Ima jos

KLIK
zilikaka zilikaka 21:06 24.11.2022

Re: ,

ZA ZILI

E, hvala, sjajni su klinci, odlični glasovi. Obožavam akapela sastave. Oni se uvek nekako ludo zabavljaju i im se vidi.
Milan Novković Milan Novković 09:08 25.11.2022

Nik, ...

...На посао сам ступио непун месец по дипломирању 1982... дигитална фауна?...

... alal vera, svaka čast

Pa ti mu onda dođeš neko 58. godište - čuo sam da su ti najbolji! Ček da se potsetim kad sam ja rođen ... jao vidi, ...

Interesantan život uvek ima bar dva igrača - okolinu sa okolnostima, pa ljubimca domaćih ljubimaca.

Have fun, sad kad si se zagrejao i u naponu snage, digitalna fauna je odavno među nama, ko gušteri razni samo glasnija, ... a selo će da živne ponovo, valjda ...
nikvet pn nikvet pn 09:38 25.11.2022

Re: Nik, ...

Milan Novković


Дес' исписник? '58. најбоља берба

дигитална фауна?...


Дошло већ, види под тамагочи...



kamilo_emericki kamilo_emericki 09:32 25.11.2022

Mladiću,

sretan ti ulazak u najbolje godine. Dolazi vrijeme slobode.
Biti mlad, to je u glavi.


Četrdesete
nikvet pn nikvet pn 11:03 25.11.2022

Re: Mladiću,

Merci beaucoup

Мсје Камило, сви овдашњи завиде Земљанину заборавивши оточки менталитет који загуши. Не размишљају како изгледа француско бомбона село. Можда грешим али баш таки пропас' и Србији желим.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:19 25.11.2022

Re: Mladiću,

nikvet pn
Merci beaucoup

Мсје Камило, сви овдашњи завиде Земљанину заборавивши оточки менталитет који загуши. Не размишљају како изгледа француско бомбона село. Можда грешим али баш таки пропас' и Србији желим.

De rien mon cher ami.
Nije ni francusko selo ono što je prije bilo.
Jeste prilično uredno i skockano, ali ima i starih, polusrušenih kuća, naročito daleko od većih naselja.
I nije isto u svim dijelovima Francuske. Gašenje i odseljavanje fabrika iz pojedinih djelova Franciske, a naročito su pogođeni sjever i centar Francuske, uticao je i na sela u tim područjima. Francusko selo je pretvoreno u poluspavaonicu. Kažem to jer za preko 80% stanovnika sela izvor prihoda nije poljoprivreda već rad u nekoj fabrici ili ustanovi. Naravno i penzionerski fond.
Do polovine sedamdesetih moje bivše selo Lontaž (Lantages) imalo je desetak farmica po 10-15 krava, svi se bavili baštom, imali školu i pekaru. Industrija, uredniji i lakši život u gradu povukli mlade sebi, selu ostali stariji i ono koji su bili baš duboko ukorijenjeni u zemlju.
Danas Lontaž ima jednu farmu krava koja je na ovom videu i dvojicu velikih farmera, proizvođača žita koji obrađuju po nekoliko stotina hektara a kod kuće od životinja imaju samo lovačke pse. Žito je najisplativiji i najsigurniji posao jer su subvencije jako velike.
Smanjenju proizvodnje hrane, čak i za lične potrebe, doprinijela je velika produkcija jeftine hrane sa raznim "poboljšivačima" ukusa i najveći broj francuskih "seljaka" na prostoru oko kuće uzgaja samo travnjak. Uredan.
Mala ilustracija.
Kad sm ja doselio u Lantaž prve jeseni sam napravio sušnicu za meso a svi su mislili da je to vanjski WC.

Jedan od tih farmera, Didie, današnji predsednik opštine-sela mi napravio jednu uslugu svojim utovarivačem-viljuškarom i nije htio naplatiti. Jedino pristao da popije čašu rozea. Uz dobro ohlađen roze nasječem sušene slanime i vješalice i ta se čaša pretvori u dvije buteljke. Zamotam mu jednu vješalicu, slaninu čuvam za sebe da podmazujem arterije, ipak sm srčani bolesnik. Sutradan dolazi njegov otac da mi čestita na suhom mesu i kaže mi da su i oni nekad to isto radili ali da više ne rade jer je jednostavnije kupiti u supermaršeu nego se akati sa tim. Kad sam kasnije naišao pored njega pokazao mi njihovu sušnicu a butovi prvog vepra kojeg je Didije ulovio poslije toga završili u toj sušnici.
Ovaj video u prvih 7 minuta pokazuje farmu krava u tom mom bivšem selu i tu sam kupovao mlijeko kad sam htio da kuvam mlijeko i pravim kajmak ili naš tradicionalni sir koji se pravi kad se sa mlijeka skine vrhnje. Odrastao sam pored krava, do pedesete pomagao ili sam vodio farmicu od 10-15 krava ali nikad nisam vidio tako masno mlijeko. I ukusno.

Video ima pristojan, razumljiv, automatski, prevod i titl na srpski. Đed kojeg vidiš u videu je Marsel, osnivač "dinastije"ima 96 godina i još se trudi biti koristan na farmi. Obilazi zasušene krave ili priplodne junice na pašnjacima koji su udaljeni i do 10-ak kilometara od farme. Još vozi i ljetos sam ga sreo na putu u njegovom C15 koji ima svaki francuski farmer koji drži do sebe.


pegavi_utorak pegavi_utorak 21:35 26.11.2022

Svaka čas'

Hvala, gosn Nikvet, na lepom prisećanju, i čestitke na poštovanja vrednom jubileju.
kick68 kick68 05:16 27.11.2022

Čestitke

povodom jubileja. Što bi ovde kod mene rekli: What a ride!:))
Izneverovah da su od plemenitog veterinarskog posla napravili reality: Les nouveaux vétérinaires
Nisam gledala, samo sam naletela na reklamu. Glavne junakinje su mlade dame, koleginice- početnice:)
angie01 angie01 20:08 27.11.2022

za nikveta,

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana