Eksperimenti u blogovanju| Gost autor| Lingvistika| Umetnost

Triptih

maksa83 RSS / 04.12.2022. u 01:39
Publika u stadionu je stajala na nogama i vrisnula dok je ekipa Belgrade Wanderers igrala protiv gostujuće ekipe iz Zoraxa. Ali za jednog igrača Wanderersa, ovo nije bio običan meč.

Dok je vezni igrač Marko trčao po terenu, mogao je osetiti poglede igrača Zoraxa na sebi. Bili su drugačiji od ljudi sa kojima je inače igrao - njihove produžene glave i svetlucave oči davale su im distinktivan, vanzemaljski izgled. Ali Marko se nije uplašio. Vežbao je protiv ekipe Zoraxa već nedeljama i spreman je da se suoči s njima.

Meč je bio brz i intenzivan, s obema timovima se borilo za loptu. Marko je napravio nekoliko ključnih dodavanja i pomogao da se postigne gol za Wanderere, ali ekipa Zoraxa se borila i rezultat je bio izjednačen 2-2.

Kao što je meč ulazio u poslednjih nekoliko minuta, Marko je osetio da je ovo njegov trenutak. Primio je loptu malo van šesnaesterca Zoraxa i brzo pogledao gore. Golman Zoraxa je bio van linije i Marko je video svoju šansu. Izveo je udarac i lopta je letela u mrežu. Wandereri su pobedili.

Kao što je završna svirka zazvonila, Marko je bio preplavljen svojim saigračima. Ali čak i dok je slavio sa njima, nije mogao da se otrgne osećaju da je ovo tek početak. Ekipa Zoraxa je bila impresivna i znao je da će se vratiti za revanš. Ali Marko je bio spreman. Izvukao je svoj telefon i ulogovao se na svoj blog, gde će podeliti svoje misli o meču sa svojim obožavaocima i sledbenicima. Vanzemaljci mogu da dolaze iz drugog sveta, ali još nisu susreli ljudskog igrača koji može da se meri sa Markovom veštinom na terenu.
 
----
 
Četnici i partizani su bili dva glavna ratna saveza u Srbiji tokom Drugog svetskog rata. Četnici su bili srpski nacionalistički pokret koji je delovao u Srbiji i drugim delovima bivše Jugoslavije. Oni su se borili protiv okupatora i bili su bliski saveznici Nemaca i drugih zapadnih sila.

Partizani su bili antifašistički pokret koji se borio protiv okupatora i njihovih saveznika. Oni su se sastojali od različitih političkih grupa, uključujući i komuniste, i bili su podržani od strane Sovjetskog Saveza i drugih socijalističkih zemalja.

Četnici i partizani su se sukobljavali tokom rata, a njihove borbe su uglavnom bile lokalizovane u Srbiji. Međutim, četnici su takođe imali određenu moć i uticaj u drugim delovima Jugoslavije.

Nakon završetka rata, partizani su pobedili i postali su glavna sila u novoj jugoslovenskoj federaciji. Četnici su bili potisnuti i mnogi od njih su bili uhapšeni i kažnjeni za svoje delovanje tokom rata.
 
----
 
Jovan je bio običan seljak koji je živeo u malom selu u planinama. On je imao malo imanje sa nekoliko krava, ovaca i koza. Jovan je volio svoje životinje i svaki dan se brinuo da one dobiju sve što im je potrebno.

Ali Jovanov život se promenio kada su se pojavile četiri koze. One su bile lude i nemirne, i stalno su se izmicale Jovanu i bile u svađi sa ostalim životinjama na imanju. Jovan se trudio da ih smiri, ali one su bile uporne i nikako da poslušaju.

Jednog dana, Jovan je otišao u selo da kupi neke stvari za svoje životinje. Dok se vraćao kući, primetio je da su mu četiri koze nestale. Bio je u panici, ali nije znao šta da radi. Odjednom, video je da su koze letele iznad njegovog imanja i da su se igrali u oblacima. Jovan je bio zbunjen, ali nije mogao da se suzdrži od smeha.

Kada su koze napokon sletele, Jovan ih je pogledao sa zahvalnošću i znao je da će ih voleti zauvek, ma koliko one bile lude i nemirne. Njegovo imanje je dobilo još jednu osobenost i Jovan je bio srećniji nego ikad.



Komentari (1335)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 15:47 05.12.2022

Re: Čitaoci novina znaju

pa tu nema spora- odradjivanje agenda,...ko normalan bi godinama na svim blogovima pisao jedne te iste gluposti, do krvi se gurao sa nepoznatim ljudima i govorio im kojesta i


Zašto onda to radiš?
predatortz predatortz 15:54 05.12.2022

Re: Čitaoci novina znaju

ja bih rekla da je stvar planirana - namjerno zagušivanje bilo kakve smislene kritike drekom..


Ja sam tebe smatrao za pametniju ženu. Majke mi!
Mislio sam da si osoba koja bez problema može da proceni značaj nečega, pa i ovog mesta.

Ko bi normalan angažovao bilo koga da minira ovaj zapećak zapećka srpskog virtuelnog prostora?

Koga, realno, boli patka šta mi ovde pišemo?
Što, ovi koji su kao nešto protiv su zajebani? Sposobini da izvedu neku promenu?
Ko, sestro?
Ko?!

Ja razumem da neko kratak s pameću to tako vidi. Ali, ne i kad ti to govoriš?

Kome treba protivteža? Anđi i Filipu, da ne izvedu revoluciju?

Daj, ne zajebavaj...
angie01 angie01 17:43 05.12.2022

Re: Čitaoci novina znaju

da tu neki komjuniti prati i arbitrira


mozda sam nerazumljivo napisala, al uopste nisam mislila na neko mesanje u smisli arbitraze i zauzimanje strana, ni najmanje to ne mislim,...mislim na ocuvanje normalnog nacina komunikacija i ne prelazenje granica-ono sto recimo nigde nije dozvoljeno i sto pravi los ambijent.

da bi neka sredina bila ok, mora da postoji reakcija na stvari koje to nisu.
angie01 angie01 17:49 05.12.2022

Re: Čitaoci novina znaju

Anđi i Filipu, da ne izvedu revoluciju?


da ne ulazim u ostalo sta si 'teo,...kakve veze ja imam sa Filipom u bilo kom smislu, a narocito tom u kome si me pomenuo?...kod Filipa se moje ucesce manje/vise svodilo na reakciju protiv kolektivnog vredjanja i divljanja, kako je izgledalo uobicajeno komentarisanje kod njega od jedne grupacije blogera sklone desnoj opciji, sto je meni odvratno i mizerno.
angie01 angie01 17:59 05.12.2022

Re: Čitaoci novina znaju

jer to podrazumeva očekvanje

stavise, ni od koga nista ne ocekujem, rekoh samo kako vidim stvari.
mlatisa mlatisa 17:43 06.12.2022

Re: Čitaoci novina znaju

nikvet pn


Изгледа да тај образац код АИ не важи. Пре ће бити обрнуто. Од неколицине готових производа прави се гомила смећа и покоји дијамант. Је ли то вредно тога? Вероватно јесте.



Јесте! Сада ће ово да нам даје техничку подршку када нам нешто почне цркавати по кући. Не дај Боже кад и ми почнемо крепавати. Већ наслућујем неког Нушићевог следбеника који се слади идејом.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:41 05.12.2022

ML o WM

Inace, kad smo kod ML, evo prognoze:

LINK: http://www.zeileis.org/news/fifa2022/

Ako je po winning probabilities Srbija je imala male sanse protiv Brazila i Svajcarske a trebala je da pobedi Kamerun. Ali, Uros Djuric zna zasto je ML pogresio.
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:26 05.12.2022

Strane riječi i izrazi

Neues aus der Nachbarschaft
Inace, kad smo kod ML, evo prognoze:

LINK: http://www.zeileis.org/news/fifa2022/

Ako je po winning probabilities Srbija je imala male sanse protiv Brazila i Svajcarske a trebala je da pobedi Kamerun. Ali, Uros Djuric zna zasto je ML pogresio.

Trenutno sam dokon, a vani cmolji predzimska, depresivna kiša, pa sam vjerovatno i dodatno čangrizav ali moram pitati zašto se često koriste strane, čitaj engleske riječi u srpskom ili hrvatskom tekstu.
Nije meni fizički teško kliknuti koji put mšom i naći značenje ali mi to pomalo vrijeđa jezički patriotizam.
Možda i zbog toga što ne volim koktele.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:52 05.12.2022

Re: Strane riječi i izrazi

kamilo_emericki
moram pitati zašto se često koriste strane, čitaj engleske riječi u srpskom ili hrvatskom tekstu.
Nije meni fizički teško kliknuti koji put mšom i naći značenje ali mi to pomalo vrijeđa jezički patriotizam.
Možda i zbog toga što ne volim koktele.


prošo voz čika kamilo.. prosto se svijet prebrzo kreće da bi bilo vremena udubljivati se prevođenje svakog novog termina..
ne može se stići.. prosto ne može..
maksa83 maksa83 14:55 05.12.2022

Re: Strane riječi i izrazi

Trenutno sam dokon, a vani cmolji predzimska, depresivna kiša, pa sam vjerovatno i dodatno čangrizav ali moram pitati zašto se često koriste strane, čitaj engleske riječi u srpskom ili hrvatskom tekstu.

Nije ti to od zime čika kamilo, ni kiše, nego "ušo Francuz utebe", oni se bore protiv tuđica rukama i nogama.
softelectronics_e softelectronics_e 14:56 05.12.2022

Re: Strane riječi i izrazi

newimprovedtadejus
kamilo_emericki
moram pitati zašto se često koriste strane, čitaj engleske riječi u srpskom ili hrvatskom tekstu.
Nije meni fizički teško kliknuti koji put mšom i naći značenje ali mi to pomalo vrijeđa jezički patriotizam.
Možda i zbog toga što ne volim koktele.


prošo voz čika kamilo.. prosto se svijet prebrzo kreće da bi bilo vremena udubljivati se prevođenje svakog novog termina..
ne može se stići.. prosto ne može..

Zašto u svakoj rečenici koristiš 'prosto' bez obzira da li je prosto ili ne?
kamilo_emericki kamilo_emericki 15:36 05.12.2022

Re: Strane riječi i izrazi

maksa83
Trenutno sam dokon, a vani cmolji predzimska, depresivna kiša, pa sam vjerovatno i dodatno čangrizav ali moram pitati zašto se često koriste strane, čitaj engleske riječi u srpskom ili hrvatskom tekstu.

Nije ti to od zime čika kamilo, ni kiše, nego "ušo Francuz utebe", oni se bore protiv tuđica rukama i nogama.

Neki obični, "mali" Francuzi se odupiru. Elite to podržavaju, kao da je njih Sterija opisivao. Neki dan više pričaju na TV o tome kako je Francuska sretna što konačno ima predsednika koji dobro govori engleski a manje je važno šta je stvarno dogovorio u Vašingtonu.
Ej elite države koja ima najviše nobelovaca iz literature.
Meni je taj jezički patriotizam usađen tokom školovanja.
Nastavnici i profesori su tada učili djecu što pravilnijem izgovoru i patriotizmu svake vrste.


kamilo_emericki kamilo_emericki 15:36 05.12.2022

Re: Strane riječi i izrazi

maksa83
Trenutno sam dokon, a vani cmolji predzimska, depresivna kiša, pa sam vjerovatno i dodatno čangrizav ali moram pitati zašto se često koriste strane, čitaj engleske riječi u srpskom ili hrvatskom tekstu.

Nije ti to od zime čika kamilo, ni kiše, nego "ušo Francuz utebe", oni se bore protiv tuđica rukama i nogama.

Neki obični, "mali" Francuzi se odupiru. Elite to podržavaju, kao da je njih Sterija opisivao. Neki dan više pričaju na TV o tome kako je Francuska sretna što konačno ima predsednika koji dobro govori engleski a manje je važno šta je stvarno dogovorio u Vašingtonu.
Ej elite države koja ima najviše nobelovaca iz literature.
Meni je taj jezički patriotizam usađen tokom školovanja.
Nastavnici i profesori su tada učili djecu što pravilnijem izgovoru i patriotizmu svake vrste.


maksa83 maksa83 15:57 05.12.2022

Re: Strane riječi i izrazi

Neki obični, "mali" Francuzi se odupiru.

Ne, kreće to odozgo - L'Académie française ima specijalno vrlo aktivno telo za borbu protiv tuđica (zapravo uvlačenja engleskog) oduvek, a naprotiv mali čovek jede sandwitch a akademi fransez insistira da je sve to tartine, mali čovek bi da šalje email, ali akademi fransez kaže "nenene, to će se zvati courriel" , programer u francuskoj bi da kaže "bajt" a akademi fransez mu je izmislila ime "octet", on bi da kupi novi kompjuter ali akademi fransez je rekla da je to ordinateur individuel na kome ne pravi softver nego logiciel, itakodaljeitakodalje.
gedza.73 gedza.73 17:55 05.12.2022

Re: Strane riječi i izrazi

Nastavnici i profesori su tada učili djecu što pravilnijem izgovoru i patriotizmu svake vrste.

Kako se 'jezički patriotizam' drži kad su turcizmi u pitanju ili latinski u medicini?
Koja je to 'patriotska' reč postojala za video rekorder ili defetizam? Nastavnici su učili decu i o kulturi
Reč kultura dolazi iz latinskog colere, što je značilo: nastanjivati, uzgajati, štititi, poštovati.

Baš mi se otvorio 'Leksikon stranih izraza i reči' na žaket, žandarm, žardinjera, žanr, žargon, želatin, žersej, žilet, žonglirati.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:00 05.12.2022

Re: Strane riječi i izrazi

kamilo_emericki
Neues aus der Nachbarschaft
Inace, kad smo kod ML, evo prognoze:

LINK: http://www.zeileis.org/news/fifa2022/

Ako je po winning probabilities Srbija je imala male sanse protiv Brazila i Svajcarske a trebala je da pobedi Kamerun. Ali, Uros Djuric zna zasto je ML pogresio.

Trenutno sam dokon, a vani cmolji predzimska, depresivna kiša, pa sam vjerovatno i dodatno čangrizav ali moram pitati zašto se često koriste strane, čitaj engleske riječi u srpskom ili hrvatskom tekstu.
Nije meni fizički teško kliknuti koji put mšom i naći značenje ali mi to pomalo vrijeđa jezički patriotizam.
Možda i zbog toga što ne volim koktele.


Razlog je lenjost i prihvatam kritiku. Jezickog patriotizma sto se tice nije to toliki problem. Da elaboriram kao ChatGPT koji odgovara na nepostavljena pitanja.

Estetski gledano - ovo je licni pogled - ni mom oku/uhu ne prija kada se u svakodnevnom govoru mesaju jezici. Neki dan mi sin bas isto to rekao.

Sto se lenjosti tice, pomenute izraze je moj mozak usvojio na engleskom pa su (usko kognitivno gledano) za njega to oblici na maternjem jeziku koje kad koristim na srpskom svaki put mora da prevodi za sta mu treba vise resursa. Otuda lenjost.

Patriotizma jezickog sto se tice, mesani jezici (mixed languages kao termin) u nekoj formi (kreol, pidzin, code-switching (ovde stvarno ne znam izraz na srpskom)) postoje od kada covek ima sposobnost govora. Tako se jezici menjaju pa tu nema niceg novog. Neki izraz ostane u originalu, neki bude podomacen, neki preveden ali sve to menja jezik (u komentaru koji sada citas nacices barem 10 takvih primera). U prvom slucaju (=izraz u originalu) doduse promena jeste najradikalnija pa se to u jednojezicnim sredinama najredje desava.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:00 05.12.2022

Re: Strane riječi i izrazi

maksa83
Neki obični, "mali" Francuzi se odupiru.

Ne, kreće to odozgo - L'Académie française ima specijalno vrlo aktivno telo za borbu protiv tuđica (zapravo uvlačenja engleskog) oduvek, a naprotiv mali čovek jede sandwitch a akademi fransez insistira da je sve to tartine, mali čovek bi da šalje email, ali akademi fransez kaže "nenene, to će se zvati courriel" , programer u francuskoj bi da kaže "bajt" a akademi fransez mu je izmislila ime "octet", on bi da kupi novi kompjuter ali akademi fransez je rekla da je to ordinateur individuel na kome ne pravi softver nego logiciel, itakodaljeitakodalje.

Sve se mijenja Makso.
Nije ni uticaj Akademije kao što je bio nekada. Imaju oni verbalno-deklarativnu podršku ali ne i moć da nešto zaustave. Oni ne izmišljaju riječi nego sam potvrde da je neka riječ zaslužila da se nazove francuskom i uvedu je u zvanični riječnik.
Kada sam došao u Francusku, 2004. na državnoj TV je jednom godišnje bio čas diktata. Kao u školi. Neko govori tekst i ljudi pišu a poslije ide ispravka i svako za sebe provjerava svoje znanje iz oblasti pravopisa.
Kao što gledaju danas utakmice u bistroima i kafanama tako su i te časove diktata mnogi organizovali po istim mjestima. Zadnji takav čas je bio 2006.
Sa televizija su polako nestali ljudi koji su govorili o običnim stvarima kao da govore poeziju. Ja, koji ne govorim francuski već se dovoljno dobro sporazumjevam koristeći francuski, primjećujem razliku u kvalitetu francuskog kojeg su govorili političari iz Miteranovog ili Širakovog kruga u odnosu na kvalitet francuskog iz Olondovog ili Makronovog kruga.
Ubacivanje čistih engleskih riječi čak i tamo gdje ima standardna francuska riječ je česta pojava kod političara, novinara, umjetnika raznih žanrova, komentatora raznih događaja po televizijama.
Ne pričam o riječima koje imaju strano porijeklo ali su "pofrancuzite" i usvojene vremenom pa tako postale dio francuskog jezika.
Protiv tih i takvih akademici gube svoj uticaj.

P.S.
Ne znam šta se dešava ali mi se danas više puta desilo da otkucam komentar i kad ga uputim na objavljivanje računar me obavjesti da je blog nepristupačan. Sve ostale stranice koje potražim se otvaraju ali blog nepristupačan. Tako mi nestade nekoliko tekstova a dva su se poslije pojavili u blizanačkoj verziji.


maksa83 maksa83 22:10 05.12.2022

Re: Strane riječi i izrazi

Sve se mijenja Makso.
Nije ni uticaj Akademije kao što je bio nekada. Imaju oni verbalno-deklarativnu podršku ali ne i moć da nešto zaustave.

Sasvim moguće da je tako kao što kažeš, moje poznavanje tog miljea je iz vremena kada sam intenzivno učio francuski, što je vreme pre Interneta kada je verovanto bilo moguće kako tako "kontrolisati jezik". Internet je samo drastično ubrzao uspostavljanje "engleskog kao novog latinskog".
zoja444 zoja444 17:41 05.12.2022

makso

evo konkretnog pitanja za tvog gosta autora: kako smuvati nekog sa bloga?
maksa83 maksa83 17:44 05.12.2022

Re: makso

zoja444
evo konkretnog pitanja za tvog gosta autora: kako smuvati nekog sa bloga?

zoja444 zoja444 18:17 05.12.2022

Re: makso

zar nije i blog drustvena mreza?
zilikaka zilikaka 20:02 05.12.2022

Re: makso




Ovo bre ko Pitija
solo solo 23:09 06.12.2022

Re: 444

evo konkretnog pitanja za tvog gosta autora: kako smuvati nekog sa bloga?


Pređi na PP da ti objasnim.


A u međuvremenu probaj sa ovim, lekovito je, veruj na isprobano.





p.s.

Obrati pažnju. To je riba!!!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 21:12 05.12.2022

Nego jesil znao

Da je Musk I iza chatgpt-a?
Te da je sva prilika da se rasirio ko pozar jer je ovaj gazda tvitera..
Mada ne mislim da je ta brzina posebno bitna Al ilustruje sta sve mozes kad si gazda takve platforme
maksa83 maksa83 21:17 05.12.2022

Re: Nego jesil znao

Da je Musk I iza chatgpt-a?

Uložio je svojevremeno milijardu ali je napustio 2018 zbog konflikta interesa, do tad je bila non profit, posle je postala "firma" i udružila se sa Microsoftom koji otad sipa pare u nju. Vest od juče je da je Elon kada je shvatio da je i twitter sadržaj u telu teksta iz kog se ova uči uskratio pristup "samo da nešto proveri".
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:14 05.12.2022

Uteći ne možeš

Međed ti sledi, ne mo'š pobeći. Možeš samo da biraš da li ćeš da budeš odozgo ili odozdo. Ja bih na tvom mestu ipak birao ono prvo :)

Zajebavam se bre, al'...stvarno si drkadžija.
nask nask 00:12 06.12.2022

Nema više ni da se slika

Crossover će od muke da umre kad vidi ovo. Ja sam već polumrtav.
crossover crossover 01:47 07.12.2022

Re: Nema više ni da se slika

nask
Crossover će od muke da umre kad vidi ovo. Ja sam već polumrtav.


Svi ćemo da kopamo litijum, mamuimjebem robotsku. Ne samo da su detalji fenomenalni nego je i kompozicija odlična.
bene_geserit bene_geserit 01:22 06.12.2022

political bias of ChatGPT

bene_geserit bene_geserit 01:23 06.12.2022

Re: political bias of ChatGPT

Ko da ga je Maksa isprogramirao ...
emilia emilia 03:44 06.12.2022

Goveđi jezik za Edija Snoudena

Piše: Dejan Novačić

Edi Snouden je od malih nogu voleo sve da zna: i ko se s kim igra u dvorištu i šta učiteljice pričaju u zbornici. Kasnije je naučio da komšijama viri kroz rupu u ogradi, a roditeljima kroz ključaonicu u spavaćoj sobi. Još kasnije, upisao se u Višu obaveštajnu u Merilendu. Nije diplomirao, ali je ispekao zanat i naučio da drži jezik za zubima.
Zahvaljujući radu i talentu brzo je napredovao u službi - od portira u Langliju, preko operativca u američkom konzulatu u Ženevi, do analitičara u bazi NSA na Havajima.

Tamo je, na obali okeana, jedne noći doživeo ono što Rusi zovu “созерцание”. Sve mu je u trenutku postalo jasno - i da je noću mrak i da je voda mokra i da špijuni špijuniraju. Lupio je šakom o sto i uzviknuo glasom Bogdana Diklića iz jugoslovenskog filma “Maratonci trče počasni krug”: E, pa, ne može to tako!

Rešio je da odmah raskine sa svojim dojučerašnjim prijateljima i kolegama i da ih prijavi za kršenje prava na privatnost i gaženje ljudskih sloboda. Već sutradan zapucao je u Kinu, kolevku liberalne demokratije. Znao je da će tamo biti bezbedan jer kineske vlasti – suprotno onome što zapad tvrdi – niti koga prate niti prisluškuju, a kamoli strance i obaveštajne oficire SAD. Tako se plavooki i plavokosi Snouden uspešno pritajio u Hong Kongu i stopio s masom Kineza, bez ikakvog prerušavanja.

Kad su ovi u CIA pročitali u Gardijanu gde im je kolega, već je bilo kasno: kolega je sedeo u avionu za Venecuelu (leteo je najkraćim putem, preko Moskve) i gledao “The Terminal”. Pomislio je kako bi bilo zgodno da i on to proba kad sleti na Šeremetjevo. Tako je i bilo. Ali, kada je CIA posle mesec dana pročitala u Gardijanu gde im je kolega nestao, Snouden je odlučio da prođe kroz pasošku kontrolu, iako su mu pasoš u međuvremenu poništili.

Ruske kolege – sa kojima nikada do tada nije imao nikakav kontakt u životu - dočekale su ga s tablom na kojoj je pisalo “Штирлиц” i hlebom, solju i votkom, te buketom karanfila. Ukratko, primili su ga “согласно законов гостеприимства”, kako se to u Rusiji veli. Dali su mu, iz čistog altruizma, daču u podmoskovlju (da ima gde da stanuje) i Tanju (da mu sprema i kuva), a obezbedili su mu i kućne isporuke hrane.

Ovo poslednje zato što su se plašili da ga u nekom gatronomu CIA ne ukrade i ne pošalje diplomatskom poštom kući.

Za Snoudena je taj luksuz bio nešto novo, ali za domaćine nije – pravo na kućna sledovanja deficitarne robe imali su svi državni, partijski i vojni rukovodioci još iz vremena Sovjetskog Saveza, kao i diplomatski kor, strani dopisnici i, naravno, pripadnici organa bezbednosti, koji su ionako imali pravo na sve.

U neobeleženim kartonskim kutijama povezanim običnim kanapom - da se klasni neprijatelji i strani plaćenici ne dosete - bile su upakovane raznovrsne delikatese: crni i crveni kavijar, sveži bifteci, jermenski konjak “ararat”, čokoladne bombone “miška” i sve ostalo što je narodu u Rusiji bilo nedostupno, ranije zbog nestašica, a danas zbog cena.

Da bi se nekako odužio svojim brižnim domaćinima, Snouden im je ponudio ono što mu se slučajno zateklo u koferu – tri hard diska i četiri laptopa. Domaćini su se međutim zahvalili i rekli da stvarno nema potrebe i da ništa ne brine oko troškova, jer “ljudi smo, dogovorićemo se...”

Kada je Snouden, goreći od radoznalosti (takva priroda) otpakovao svoje prvo diplomatsko sledovanje, imao je šta da vidi. Pored probranih specijaliteta, našao se tu i jedan – jezik. Pravi, veliki, mesnat, hrapav goveđi jezik.

Snouden je još sa obuke znao da jezik treba skratiti, ali odseći - to do sad nije video. Isprva je pomislio da je u pitanju neka suptilna poruka ljubaznih domaćina, ali ispostavilo se da nije - naprosto, jezik je bio omiljena delicija ruske nomenklature.
Daj da vidimo i to čudo, rekao je Snouden Tanji i zamolio je da mu pripremi ovo egzotično rusko jelo. Kao i svi Amerikaci, i on je voleo da jede ispred televizora - to se kod njih zove “TV Dinner” – pa je tako nastavio da radi i u Rusiji.

Kad mu je Tanja spustila tanjir s odsečenim i kuvanim jezikom u krilo, Snouden je rekao “thanks, T” i okrenuo prvi kanal na državnoj televiziji. Kad tamo, gle, Putin! Drži svoju godišnju konferenciju za medije i javnost i odgovara na pitanja novinara i gledalaca.

“Daj baš da ga i ja nešto priupitam,” – pomislio je Snouden i spontano okrenuo telefonski broj s ekrana. Odmah se uključio direktno u program.

Iako Snouden na ruskom nije znao ni da bekne, a Putin je od engleskog znao samo refren iz “Блюберри хильс”, odlično su se razumeli - pričali su istim jezikom. Snouden je postavio pitanje koje mu je prvo palo na pamet:

- Vladimire Vladimiroviču, da li Rusi prisluškuju svoje građane i strane državnike, kao što to rade Amerikanci?

- Ma kakvi! - odgovorio je Putin i odmahnuo rukom na ruski način.

=

Ингредиенты:
Язык - 1 кг.
Лук - 1 шт.
Перец - 10 шт.
Лавровый лист - 3 шт.
Соль - по вкусу
Способ приготовления:
Язык промыть и обрезать слюнные железы. Залить водой, довести до кипения и слить. Залить свежей водой и снова положить язык. Снять пену. Добавить луковицу, перец и лавровый лист. Готовность языка проверить ножом. Если нож входит в язык как по маслу, значит, готов.
bene_geserit bene_geserit 04:51 06.12.2022

Re: Goveđi jezik za Edija Snoudena

Određeni procenat blogera ovde MSM-ovi bukvalno programiraju.
Poglej samo ovaj blog, šta se piše o Masku?
Musk je isti kao i pre 3 todine, ali tad nije stao na žulj kome nije trebalo, pa je bio libtardska ikona.
A pazi sad, diskutuje se dal zna da programira (whothefuckcares), dal je "prevara" ili nije, i da li je on držao dete kad je umiralo ili žena mu.

Pa onda ono sa "ruskim uticajem na izbore u SAD", pa Asanž kao "ruski špijun", pa evo Snouden,
vama su ljudi svrake popile mozak ...
emilia emilia 06:01 06.12.2022

Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Piše: Dejan Novačić


Из Машиних се вредних руку

У вреломе и танком луку

Тек скуван чај у шољу сливо,

Док је слуга шећер послуживо.

А. С. Пушкин, Евгеније Оњегин


“Kakav sad čaj?” - namrštio se direktor Instituta za fiziku Akademije nauka SSSR-a Petar Kapica kada mu je Lavrentij Berija, šef NKVD-a zadužen za razvoj sovjetske atomske bombe, nenajavljen banuo u laboratoriju s dvojicom u civilu i ponudom koja - kako se ispostavilo - ipak može da se odbije. “Kakav crni čaj?“ - ponovio je Kapica, - "Pa nije vam ovo čajdžinica! Niti sam vam ja čajni poslužitelj!”

Nakon Berijinog neuspešnog pokušaja da ga privoli na saradnju, akademik Kapica presavio je tabak i požalio se drugu Staljinu lično, ukazujući na Berijino “fundamentalno, opšte neznanje” i “posebno, neshvatanje fizike”. Staljin je na margini Kapicinog pisma kratko dopisao “учимся понемногу”, tako da Berija nije bio siguran da li da Kapicu odmah strelja, ili da ga pošalje u Sibir ili da ga privremeno skloni u daču. Oprez je, na Kapicinu sreću, prevagnuo i Berija se odlučio za ovo treće.

Program obogaćivanja uranijuma i razvoja specijalnih sorti čaja stavljen je tako u zadatak naučno-istraživačkom centru „Atomgrad-1“ u zatvorenoj oblasti Semipalatinska. Sovjetski Savez uskoro su počele da potresaju nuklearne detonacije. Gruvalo je na sve strane, od kazaških stepa do sibirskih tundri, tako da je SSSR u rekordnom roku prebacio petogodišnji plan proizvodnje sredstava za masovno uništenje i dostigao i prestigao SAD u radioaktivnom zračenju po glavi stanovnika.

Sovjetski vrh je likovao, Crvena armija je paradirala, a narod je veselo mahao zastavicama. “Videćemo čija majka crnu vunu prede!” (Мы вам еще покажем Kузькину мать!), poručio je novi sovjetski lider Nikita Hrušćov Americi i Engleskoj, lupajući cipelom po govornici Ujedinjenih Nacija.

Tako je to bilo nekad. U međuvremenu, SSSR se raspao, Berlinski zid je srušen, a NKVD je prešao u ilegalu. Da bi zametao tragove i zavaravao inostrane špijune i domaće izdajnike, NKVD je neprestano menjao ime - od MGB, preko MSB, do KGB i, na kraju u - FSB. Države su nestajale i nastajale, a nove sorte čaja, daleko od očiju javnosti, tiho su i strpljivo svetlucale u mraku starih laboratorija.

Ruski čaj „Kuzkina majčica”

Sastojci:

Crni čaj

Limun

Šećer

Način pripreme:

Rusi piju čaj „парами“, tj. iz dva čajnika: u jednom, manjem, pripremi se „заварка“, koja se ulije u šolju ili, ako putujute vozom, u čašu s „подстаканом“. Preko zavarke se iz drugog, većeg čajnika, prelije vrela voda. Umesto velikog čajnika može se koristiti i samovar, ali to se može naći još samo u američkom filmu „Doktor Živago“. Uz ruski čaj obavezno ide šećer, a fino je da se doda i limun. U zavisnosti od prilike, može se dodati i nešto jače, na primer votka, špiritus ili neki teški metal, na primer polonijum 210. Pošto ovo poslednje pripada grupi deficitarnih roba i teško se nabavlja u slobodnoj prodaji, može i novičok. Ako ni njega nema, može i devet grama olova, ili kramp za planinarenje, ili šta se već nađe pri ruci.

***

Pre nego što je Tramp počeo da mašta o svom zidu, Englezi su već uveliko podigli svoj, i to nevidljiv. Skoltand jard rutinski je hapsio strane uljeze bez boravišne dozvole i vraćao ih odakle su došli, u siromašne zemlje Afrike, Azije i Istočne Evrope. Izuzetak su bile samo autentične izbeglice poput Borisa Berezovskog i ruskih oligarha, kojima su Englezi iz humanitarnih razloga kapom i šakom delili radne vize i boravišne dozvole, a po potrebi su im davali i politički azil.

Zajedno s Berezovskim, politički azil u Engleskoj dobio je i bivši šef njegovog ličnog obezbeđenja Aleksandar Litvinenko, koji je u Putinovo vreme obavljao i funkciju načelnika 7. odeljenja FSB-a. On je nakon odlaska u London nastavio da održava kontakte sa svojim bivšim kolegama u Moskvi, pa su mu tako u posetu došla i dvojica starih poznanika iz Lubjanke i pozvala ga da zajedno popiju čaj u hotelu gde su odseli.

Kako se taj čaj završio, znamo: Litvinenko se iznenada razboleo i nakon mesec dana, u velikim mukama, umro. Britanske vlasti su za ubistvo optužile Rusiju i njenog predsednika, na šta su ruske vlasti dale časnu reč da nisu i da im je baš žao što je Litvinenko umro. Dan nakon njegove smrti oglasio se i sam predsednik Putin: “Gospodin Litvinenko, nažalost, nije Lazar da ustane iz groba”.

***

Prašina oko Litvinenka još se nije bila ni slegla, a već je na dnevni red došao Sergej Skripal, bivši pukovnik GRU koji je takođe našao utočište u Engleskoj. Pošto je ovo s polonijumom ispalo malo nezgrapno, a nekako i preglasno, trebalo je smisliti nešto novo. Neko se dosetio da bi to „novo“ mogao da bude “novičok“ i uskoro su u gradić u kome se krio Skripal stigla dvojica turista iz Moskve.

Cilj njihove jednodnevne posete Engleskoj bio je da “vide toranj katedrale u Solsberiju“. Razgledanje je malo komplikovala činjenica da je Skripalu u posetu došla kćer, ali nakon kraćeg razmišljanja, turisti su se prisetili Staljinove krilatice po kojoj „sin za oca ne odgovara“ iz čega su izvukli zaključak da sinove narodnih neprijatelja ne treba dirati, a kćeri, pošto se izričito ne pominju, može.

Za trovanje Skripala i njegove kćeri Englezi su okrivili Ruse, a Rusi Engleze. Državni servis Kremlja “Russia Today” - koji uprkos svom imenu ne objavljuje ništa o Rusiji nego o Zapadu (pod uslovom da je uvredljivo) - nazvao je London “pogubnim po ruske emigrante”. Ruskim emigrantima i njihovim porodicama RT je, na ruski način suptilno, uputio posebnu poruku: “Tu vam, braćo mila, baš i nije nešto bezbedno…“

***

Onda je na red došao Aleksej Navalni. Gledaoci RT ispočetka nisu bili sigurni da li je to on sam sebi sipao novičok u čaj, ili su mu čaj u Tomsku podmetnuli nemački špijuni i japanski imperijalisti, ili su priču o trovanju zakuvali engleski tabloidi po nalogu MI6. Načelnica RT Margarita Simonian odmah je uputila svoju desnu ruku i udarnu pesnicu Mariju Butinu da utvrdi šta i kako.

Maša, poznata i po tome što je pre RT-a radila kao strani agent u Americi, zbog čega je bila osuđena na višegodišnju robiju (iako je po sopstvenom priznanju ležala u zatvoru “zato što je Ruskinja“), uskoro je stigla u kazneno-popravnu koloniju IK-2 i zatekla najpoznatijeg živog ruskog opozicionara kako u zatvorskoj poslastičarnici mirno jede tortu i srče čaj.

Mašu nije iznenadila torta – opšte je poznato da u ruskim zatvorima robijaše hrane kolačima. Ne, njenu pažnju privuklo je nešto drugo, a to je da Navalni pije čaj bez šećera. Na Mašino pitanje zašto se pravi Englez (u zavoru je pročitala Orvelov esej A Nice Cup of Tea gde se tvrdi da čaj – ako nisi Rus - treba piti bez ičega, jer mu šećer kvari ukus), i zašto ne pije čaj kao svi normalni Rusi, Navalni je odgovorio da, otkad se jednom opekao, čaj isključivo pije prazan.

Tako to biva s onima koji piju čaj.

Što se Politkovskaje, Nemcova i drugih tiče - oni nisu pili čaj nego kafu. Što samo dokazuje da problem i nije u čaju, nego u čoveku. Ali, i to se da rešiti, u skladu sa starom ruskom poslovicom:

„Нет человека - нет проблемы“.
bene_geserit bene_geserit 07:39 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Jel ovaj Dejan Novačić novinar?
Eee, nije laka novinarska profesija danas, mora da se kurva za sitne pare. A možda pare i nisu sitne i kurvanje mu ne pada teško, ko zna.

Nego kako to da u ovim fatamorganama Ruska služba uvek radi tako koloritna ubistva, te plutonijum, te novačok, očekujem sledeći put da će da uvezu onog medveda što ga Putin jaše da rastrgne nekog pa će da ga prepoznaju sa face recognition.
(Čarli, ovo je bila jezička figura, Putin stvarno ne jaše medveda)
Mislim, mogli su i da ga samoubiju, da ga lupe kola negde, ili tako nešto što se radi u svim poštenim demokratskim zemljama a ne ovako plutonijum i novačok, kakvo se to pozorište pravi. Stvarno su ti Rusi barbari.
literatesa literatesa 07:47 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Bane, ne mogu ne primjetiti da ti se otme lijep literarni senzibilitet, naboj, jel.

Nego kako to da u ovim fatamorganama Ruska služba uvek radi tako koloritna ubistva, te plutonijum, te novačok, očekujem sledeći put da će da uvezu onog medveda što ga Putin jaše da rastrgne nekog pa će da ga prepoznaju sa face recognition.
(Čarli, ovo je bila jezička figura, Putin stvarno ne jaše medveda)
Mislim, mogli su i da ga samoubiju, da ga lupe kola negde, ili tako nešto što se radi u svim poštenim demokratskim zemljama a ne ovako plutonijum i novačok, kakvo se to pozorište pravi.


Da, ali oni su prvi ukinuli lobotomiju. :)

Stvarno su ti Rusi barbari.

Debili, samo mama i Srbi da ih vole.
maksa83 maksa83 08:14 06.12.2022

Re: Goveđi jezik za Edija Snoudena

Musk je isti kao i pre 3 todine, ali tad nije stao na žulj kome nije trebalo, pa je bio libtardska ikona

Kakav bulšit, evo ja sam se ovde još pre 2 godine zajebavao na račun Maska tj. Space Karen koji - sve tako genijalan - ne razume kako funkcionišu antigenski testovi a ti si se zbog toga ljutio.
freehand freehand 08:27 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Debili, samo mama i Srbi da ih vole.

Pa jeste, kad se Poćorek razbaškari ne ostavi mesta ni za koga, sem možda za Gebelsa.
A to mogu samo debili da vole, jer ko njih voli više nije ništa drugo.
bene_geserit bene_geserit 08:35 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Da, ali oni su prvi ukinuli lobotomiju. :)

A znaš ko je prvi ukinuo ropstvo?
literatesa literatesa 08:41 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Pa jeste, kad se Poćorek razbaškari ne ostavi mesta ni za koga, sem možda za Gebelsa.
A to mogu samo debili da vole, jer ko njih voli više nije ništa drugo.


Impresivan je žar koji u vama bukti prema dalekom ruskom narodu evo godina iza nas. Strastven ste nadasve čovjek, gosn Free. :)

literatesa literatesa 08:42 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

A znaš ko je prvi ukinuo ropstvo?

Znam, znaš li ti?
literatesa literatesa 08:43 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Imama posla, navratim kasnije. Lijepo vas je vidjeti. :)
bene_geserit bene_geserit 08:44 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Znam, znaš li ti?

Pa na primer u Africi su ropstvo ukinule kolonijalne sile.
To je bezmalo prva stvar koju su uradile pošto je Scramble for Africa bio gotov (tj. pošto su izdelile Afriku).
A ropstvo je tamo postojalo od pamtiveka ...
freehand freehand 08:57 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

literatesa
Pa jeste, kad se Poćorek razbaškari ne ostavi mesta ni za koga, sem možda za Gebelsa.
A to mogu samo debili da vole, jer ko njih voli više nije ništa drugo.


Impresivan je žar koji u vama bukti prema dalekom ruskom narodu evo godina iza nas. Strastven ste nadasve čovjek, gosn Free. :)



Meni je impresivan žar sa kojim se voli Zerbien mus šterbien i bliski germanski narod, i istovremeno zajedno sa njima mrze Rusi Impresivno i nekako psihodelično.
freehand freehand 08:59 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

bene_geserit
Znam, znaš li ti?

Pa na primer u Africi su ropstvo ukinule kolonijalne sile.
To je bezmalo prva stvar koju su uradile pošto je Scramble for Africa bio gotov (tj. pošto su izdelile Afriku).
A ropstvo je tamo postojalo od pamtiveka ...

Pas da, i zbog čega se bune i Afrikanci i Južno0amerikanci kad su Britanci, Portugalci, Španci, Francuzi, Belgijanci i ostali samo došli i nastavili lokalne tradicije i običaje?
zoja444 zoja444 09:15 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

asocijacija na asocijaciju. kavijar je bzvz ali dimljeni losos... delicija. kao i jagnjetina kod bruna.
softelectronics_e softelectronics_e 09:30 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

bene_geserit
Jel ovaj Dejan Novačić novinar?
Eee, nije laka novinarska profesija danas, mora da se kurva za sitne pare. A možda pare i nisu sitne i kurvanje mu ne pada teško, ko zna.

Nego kako to da u ovim fatamorganama Ruska služba uvek radi tako koloritna ubistva, te plutonijum, te novačok, očekujem sledeći put da će da uvezu onog medveda što ga Putin jaše da rastrgne nekog pa će da ga prepoznaju sa face recognition.
(Čarli, ovo je bila jezička figura, Putin stvarno ne jaše medveda)
Mislim, mogli su i da ga samoubiju, da ga lupe kola negde, ili tako nešto što se radi u svim poštenim demokratskim zemljama a ne ovako plutonijum i novačok, kakvo se to pozorište pravi. Stvarno su ti Rusi barbari.

Kako ti znaš da on ne jaše medveda?
To može da zna, iz prve ruke, samo benedykt.
softelectronics_e softelectronics_e 09:31 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

zoja444
asocijacija na asocijaciju. kavijar je bzvz ali dimljeni losos... delicija. kao i jagnjetina kod bruna.

Od lososa je bolja tunjevina.
A i kako ne bi bila bolja, kada je, npr. pet puta skuplja od svinjetine.
literatesa literatesa 09:34 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Pa na primer u Africi su ropstvo ukinule kolonijalne sile.
To je bezmalo prva stvar koju su uradile pošto je Scramble for Africa bio gotov (tj. pošto su izdelile Afriku).
A ropstvo je tamo postojalo od pamtiveka ...


Iskreno, mislila sam na Srbe*. I sad ne znam šta si ti mislio. :)

Ali ova akrobacija misaona koju si izveo je otpilike kao reći: U Engleskoj su spaljivali crvenokose žene, mi nismo, eno potomak jedne je veterinar. I travar. Ima kolibu na Rtnju. :)


Čovječe, Rusima i danas narod su podanici i u okovima. Njihov narod, ne crni, afrički, kao i Kinezima Kinezi. Ne krokodili.


*) moje dijete i ja prije neki dan:

- jesi ti znala da su srpski naučnici radili u Nasa, reče naziv misije nešto kao Apolo7

- ma to nije istina

- ali da je Džems Bond bio Srbin, to je istina?

- da, 100%

:)

literatesa literatesa 09:35 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

I ako sam sumnjala da sipaju otrov u čaj, i zaprašuju otrovom kofere te sobarice agentice po londonskim hotelima, poslije invazije na Ukrajinu ne sumnjam.
literatesa literatesa 09:36 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Meni je impresivan žar sa kojim se voli Zerbien mus šterbien i bliski germanski narod, i istovremeno zajedno sa njima mrze Rusi Impresivno i nekako psihodelično.

abre


zoja444 zoja444 09:37 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

dimljeni losos je kao prsuta.
bene_geserit bene_geserit 09:55 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Pas da, i zbog čega se bune i Afrikanci i Južno0amerikanci kad su Britanci, Portugalci, Španci, Francuzi, Belgijanci i ostali samo došli i nastavili lokalne tradicije i običaje?

Ovde je došlo do nekog prekida na vezama, upravo Britanci, Portugalci, Španci, Francuzi, Belgijanci i ostali su došli i ukinuli ropstvo tj. nisu nastavili lokalne tradicije i običaje.
Nego šta misliš (pazi ovo je trik pitanje), da li bi ropstva bilo u Africi danas da Britanci, Portugalci, Španci, Francuzi, Belgijanci i ostali nisu došli?
Milan Novković Milan Novković 10:05 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

bene_geserit
Pas da, i zbog čega se bune i Afrikanci i Južno0amerikanci kad su Britanci, Portugalci, Španci, Francuzi, Belgijanci i ostali samo došli i nastavili lokalne tradicije i običaje?

Ovde je došlo do nekog prekida na vezama, upravo Britanci, Portugalci, Španci, Francuzi, Belgijanci i ostali su došli i ukinuli ropstvo tj. nisu nastavili lokalne tradicije i običaje.
Nego šta misliš (pazi ovo je trik pitanje), da li bi ropstva bilo u Afgrici danas da Britanci, Portugalci, Španci, Francuzi, Belgijanci i ostali nisu došli?

Potseti me na koškanje Italije i Francuske ovih dana - dosta ljudi ne zna za "kolonijalni" Franc, CFA Franc (Colonies françaises d'Afrique), u preko tuce zemalja u Africi, vezan za Evro, koji Francuzi, tako, koriste kao što Nemci koriste Evro da isisavaju (višak and beyond) vrednosti iz (dosta) slabijih od sebe.
Colin_bgd Colin_bgd 10:08 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Zerbien mus šterbien

Daj neki link, dokaz, za ovo...
Milan Novković Milan Novković 11:18 06.12.2022

Re: political bias of ChatGPT

bene_geserit
Ko da ga je Maksa isprogramirao ...

Civilizacijski proto-trend je isto tu negde, sorry
literatesa literatesa 11:34 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Daj neki link, dokaz, za ovo...

Ma, da. :)
freehand freehand 14:25 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Colin_bgd
Zerbien mus šterbien

Daj neki link, dokaz, za ovo...

Aber bitte...
Mada je mogla ikoleginica blogerka sa zida svoje sobe da skine i iz rama izvadi.


freehand freehand 14:27 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

bene_geserit
Pas da, i zbog čega se bune i Afrikanci i Južno0amerikanci kad su Britanci, Portugalci, Španci, Francuzi, Belgijanci i ostali samo došli i nastavili lokalne tradicije i običaje?

Ovde je došlo do nekog prekida na vezama, upravo Britanci, Portugalci, Španci, Francuzi, Belgijanci i ostali su došli i ukinuli ropstvo tj. nisu nastavili lokalne tradicije i običaje.
Nego šta misliš (pazi ovo je trik pitanje), da li bi ropstva bilo u Africi danas da Britanci, Portugalci, Španci, Francuzi, Belgijanci i ostali nisu došli?

Pazi kad je ovo toliko glupo da je prosto neinspirativno ni za zajebavanje.

Eto Kongoanci bi, na primer, imali jedno dvadeset miliona desnih ruku više a SAD bi imale nekoliko desetina stanovnika manje.
Malo li je?
freehand freehand 14:29 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Čovječe, Rusima i danas narod su podanici i u okovima. Njihov narod, ne crni, afrički, kao i Kinezima Kinezi. Ne krokodili.

Iza svakog kvaziliberala viri mali rasista.
Ne crnci, ne Kinezi - za njih je, eto, normalno da su podanici.
Nego, kako stoje Britanci sa krunom, šta su oni u svojoj državi?
predatortz predatortz 14:32 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog


Čovječe, Rusima i danas narod su podanici i u okovima. Njihov narod, ne crni, afrički, kao i Kinezima Kinezi. Ne krokodili.


Jbte, šta li vama sipaju u vodovod?
freehand freehand 14:36 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

predatortz

Čovječe, Rusima i danas narod su podanici i u okovima. Njihov narod, ne crni, afrički, kao i Kinezima Kinezi. Ne krokodili.


Jbte, šta li vama sipaju u vodovod?

Pečurkice iz Vinervalda. Tu mu ga daju po ibermenš osećajima garantovano diže arijevštinu na viši nivo.
literatesa literatesa 15:06 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Pečurkice iz Vinervalda.


:))

Pravo da vam kažem dečki, i smokvice Free, upravo pijem nezaslađen čaj od bio-kamilice i jedem vegan kolač od limuna. Kolač je na porcelanskom tanjiriću, bijeli, ima cvjetića par i listića, i šoljica isto, porcelanska sa zlatnim tankim rubom. U iskušenju sam uslikati da vidite kako to lijepo izgleda. :)
literatesa literatesa 15:06 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Kolač od limuna je kupljen. Molim vas. :)
freehand freehand 15:19 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

literatesa
Pečurkice iz Vinervalda.


:))

Pravo da vam kažem dečki, i smokvice Free, upravo pijem nezaslađen čaj od bio-kamilice i jedem vegan kolač od limuna. Kolač je na porcelanskom tanjiriću, bijeli, ima cvjetića par i listića, i šoljica isto, porcelanska sa zlatnim tankim rubom. U iskušenju sam uslikati da vidite kako to lijepo izgleda. :)

Kažu da je i Leni Rifenštal imala sličan ukus. Mada je ona bila original, nije bila martin što je otišao u Beč.
literatesa literatesa 15:27 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

literatesa literatesa 15:28 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

11 min je najduža verzija? Ima jedna od 2 i druga 6.
literatesa literatesa 15:28 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

U čemu je štos? :)
Colin_bgd Colin_bgd 15:36 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

freehand
Colin_bgd
Zerbien mus šterbien

Daj neki link, dokaz, za ovo...

Aber bitte...
Mada je mogla ikoleginica blogerka sa zida svoje sobe da skine i iz rama izvadi.



Iz koje godine je ova slika?
zoja444 zoja444 15:55 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

koga predstavlja taj crtez?
gvozden1 gvozden1 16:40 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog


Iz koje godine je ova slika

koga predstavlja taj crtez?

Ozbiljno pitate?

Iz četrnaeste, 1914.
Švapska propaganda pred i u toku rata.
Ta je najpoznatija, ali daleko od toga da je jedina.

Ovako su Švabe čestitale rođendan svom caru



Propaganda se i tad vodila, zbog propagande su i mrtvog Voju Tankosića slikali i objavljivali sliku leša u novinama
Colin_bgd Colin_bgd 16:51 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

gvozden1

Iz koje godine je ova slika

koga predstavlja taj crtez?

Ozbiljno pitate?

Iz četrnaeste, 1914.
Švapska propaganda pred i u toku rata.
Ta je najpoznatija, ali daleko od toga da je jedina.

Ovako su Švabe čestitale rođendan svom caru



Propaganda se i tad vodila, zbog propagande su i mrtvog Voju Tankosića slikali i objavljivali sliku leša u novinama

Hvala na odgovoru. Pretpostavljao sam da je nesto od juce, prekjuce...
literatesa literatesa 16:58 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Pa dobro, ne morate ići simbolično (i sramotno besmisleno) toliko u prošlost npr ovaj Megadeth ima inspirativne omote sa bombama. Atomskim kao one ruske što nam prijete da će servirati uz kolače i čaj.



literatesa literatesa 17:00 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

A ovde sam se sjetila kad V. Alen kaže "Ništa ne fali nauci. Između klima uređaja i pape, odabraću klima uređaj."

literatesa literatesa 17:02 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

da će servirati uz kolače i čaj.

Uz otrovane kolače i čaj. :))
literatesa literatesa 19:28 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog



literatesa literatesa 19:28 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Limit, rekoh li. :)
literatesa literatesa 19:31 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Ali bukvalno prva tri pitanja kao prva tri koraka dječija, ili tri koraka u svemir. :)
freehand freehand 20:50 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

literatesa
Ali bukvalno prva tri pitanja kao prva tri koraka dječija, ili tri koraka u svemir. :)

Rekao bi čovek da taj razgovor sa sobom treba da bude na nemačkom?
literatesa literatesa 21:03 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Jao, dosadnjakoviću.

Pazi da je i pregorio odmah (što bi rekli AC/DC, Wanna - tell - you - a - story), i povezao loženje sa ljudskom ljepotom.


I brzo odgovara, nezamislivo brzo. No, dobro, to me ne zbunjuje, ma ne. Naprotiv. :)
freehand freehand 21:08 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

I brzo odgovara, nezamislivo brzo. No, dobro, to me ne zbunjuje, ma ne. Naprotiv. :)

Pa vidim svađapšse sa sobom pa rekoh - duševan sam čovek, sloven, nisam neki germanski pizdun ili neki od ovih što su pretrčali pa sad za ljubav Adolfa i njegove dece, rođene i usvojene, zabranjuju crkve i spaljuju ikone. Treba pomoći kad vidiš da je čeljade u nevolji, kad sa sobom raspravlja i na sebe se nastavlja.
literatesa literatesa 21:09 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Pa vidim svađapšse sa sobom pa rekoh - duševan sam čovek, sloven, nisam neki germanski pizdun ili neki od ovih što su pretrčali pa sad za ljubav Adolfa i njegove dece, rođene i usvojene, zabranjuju crkve i spaljuju ikone. Treba pomoći kad vidiš da je čeljade u nevolji, kad sa sobom raspravlja i na sebe se nastavlja.

Daj čovječe, ne blamiraj se. Ono kad ne znaš šta bi, idi malo prošetaj.
freehand freehand 21:11 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

literatesa
Pa vidim svađapšse sa sobom pa rekoh - duševan sam čovek, sloven, nisam neki germanski pizdun ili neki od ovih što su pretrčali pa sad za ljubav Adolfa i njegove dece, rođene i usvojene, zabranjuju crkve i spaljuju ikone. Treba pomoći kad vidiš da je čeljade u nevolji, kad sa sobom raspravlja i na sebe se nastavlja.

Daj čovječe, ne blamiraj se. Ono kad ne znaš šta bi, idi malo prošetaj.

Misliš - da ne pišem sam sebi pesme u prozi, hajneovski sa ponekim bolan?
literatesa literatesa 21:13 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Misliš - da ne pišem sam sebi pesme u prozi, hajneovski sa ponekim bolan?

Ne, nego da odjebeš sa tim ruskim fanatizmom. Debilčina toxična virtuelna.
literatesa literatesa 21:14 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Gori čovjek vatrom a prirodno otrovan. Propast.
freehand freehand 21:18 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

literatesa
Misliš - da ne pišem sam sebi pesme u prozi, hajneovski sa ponekim bolan?

Ne, nego da odjebeš sa tim ruskim fanatizmom. Debilčina toxična virtuelna.

Pa kad i zvanično zajašete i donesete rasne zakone, ukinete sve isntitucije sem Firera i vas oko njega - to će tako biti.
Nego je problem što Arijevci niže rase trpe izvesno vreme, dok su korisni. Dovoljno je istorijskih izvora i dokaza da se niko normalan na to uže ne spušta.
Al za one koji vole i kojima je slatko da prutićem dobiju po guzi rukom dragog gospodara - hah...
literatesa literatesa 21:50 06.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

Pa kad i zvanično zajašete i donesete rasne zakone, ukinete sve isntitucije sem Firera i vas oko njega - to će tako biti.
Nego je problem što Arijevci niže rase trpe izvesno vreme, dok su korisni. Dovoljno je istorijskih izvora i dokaza da se niko normalan na to uže ne spušta.
Al za one koji vole i kojima je slatko da prutićem dobiju po guzi rukom dragog gospodara - hah...

Satana - virus? Pfiju.


gedza.73 gedza.73 06:46 07.12.2022

Re: Ruski čaj: Od Litvinenka do Navalnog

@freehand
Napisao si da je sreće Šaćiri bi igrao za Srbiju. Eno Džaka ti odgovorio što on ne igra za Srbiju. Zbog Jugoslavije i tadašnjeg srpskog režima.
U objavi stoji sledeće:

"1986. - Ragip Džaka je bio politički zatvorenik u bivšoj Jugoslaviji. Uhapšen je kao 22-godišnji student Univerziteta u Prištini, pre nego što ga je srpski režim osudio na 6 godina zatvora.

protesti na kojima je bio i Ragip Džaka počeli su u februaru 1986. To su bili relativno mali protesti, sa 100 do 5.000 učesnika i bili su uglavnom reakcija na pojedinačne međuetničke incidente.

Otac kapitena Švajcarske dobro se seća vremena provedenog u zatvoru. Prema njegovim rečima, uslovi su bili nehumani, a policajci su ga gotovo na svaka dva dana prebijali kako bi iznudili priznanje

Svaki drugi dan su me vodili u kancelariju za policajce kako bi iznudili priznanje. Mučili su me svaki drugi dan šest meseci. Tukli su me po dlanovima, po tabanima, po nogama, po rukama, po gornjem delu tela. Policijskim pendrecima. Ne, nisam priznao jer nisam uradio ništa osim što sam demonstrirao. Bio sam nevin i osećao sam se snažno.


Kako bi onda trebalo da se zovu 'zlatne osamdesete' gde nema Društva mrtvih četnika al' ima Kružok živih komunista?

p.s.
kružok (ruski кружок): 1) manja, obično organizovana grupa ljudi koja se okuplja radi nekog zajedničkog posla, delatnosti i sl
alselone alselone 11:01 07.12.2022

Re: Goveđi jezik za Edija Snoudena

Musk je isti kao i pre 3 todine, ali tad nije stao na žulj kome nije trebalo, pa je bio libtardska ikona.
A pazi sad, diskutuje se dal zna da programira (whothefuckcares), dal je "prevara" ili nije, i da li je on držao dete kad je umiralo ili žena mu.


Realno, toliko providno da je baš smešno.

Nego, jesi video ovo.
alselone alselone 11:03 07.12.2022

Re: Goveđi jezik za Edija Snoudena

Pa onda ono sa "ruskim uticajem na izbore u SAD",


Ta priča se raspada as we speak, dok priča kako je big tech uticao na izbore dobija na volšebnim otkrićima svakog dana.

Jedno je tačno, ti izbori kao i ovi poslednji jesu bili rigged.
zoja444 zoja444 18:51 06.12.2022

makso

jos jedno pitanje za to cudo: kako pomiriti partizane i cetnike?
nask nask 19:58 06.12.2022

Re: makso

Pomirenje između partizana i četnika može biti postignuto kroz dijalog, koji uključuje slušanje i razumevanje suprotnih stavova, i kroz poštovanje i poštovanje istorijskih istina. Takođe je potrebno poštovanje i poštovanje ljudskih prava, tolerancija i iskrena namera da se stvori mir i stabilnost u regionu. Takođe, potrebna je i obostrana spremnost da se premoste razlike i zaborave prošlost, te da se stvori zajednička budućnost u kojoj će svi ljudi moći da žive u miru i harmoniji.

Reconciliation between partizans and chetniks can be achieved through dialogue, which involves listening to and understanding opposing views, and respecting and honoring historical truths. Respect for human rights, tolerance and a genuine desire to create peace and stability in the region are also necessary. Additionally, there needs to be mutual readiness to overcome differences and forget the past, and to create a shared future in which all people can live in peace and harmony.
softelectronics_e softelectronics_e 20:03 06.12.2022

Re: makso

nask
Pomirenje između partizana i četnika može biti postignuto kroz dijalog, koji uključuje slušanje i razumevanje suprotnih stavova, i kroz poštovanje i poštovanje istorijskih istina. Takođe je potrebno poštovanje i poštovanje ljudskih prava, tolerancija i iskrena namera da se stvori mir i stabilnost u regionu. Takođe, potrebna je i obostrana spremnost da se premoste razlike i zaborave prošlost, te da se stvori zajednička budućnost u kojoj će svi ljudi moći da žive u miru i harmoniji.

Reconciliation between partizans and chetniks can be achieved through dialogue, which involves listening to and understanding opposing views, and respecting and honoring historical truths. Respect for human rights, tolerance and a genuine desire to create peace and stability in the region are also necessary. Additionally, there needs to be mutual readiness to overcome differences and forget the past, and to create a shared future in which all people can live in peace and harmony.

Izgleda da je i ovo smislio neki bot.
zoja444 zoja444 20:16 06.12.2022

Re: makso

dodatna pitanja: kako se moze uspostaviti dijalog kad jos vlada mrznja izmedju njih? da li je njihova netrpeljivost jos uvek tolika da moze da ugrozi stabilnost? koliko su realni harmonija i mir?
nask nask 20:18 06.12.2022

Re: makso

Da bi se uspostavio dijalog, potrebno je da oba strane pokažu spremnost da razgovaraju i da razumeju suprotne stavove. Treba da se postigne poštovanje istorijskih istina, da se poštuju ljudska prava i da se stvori okruženje u kojem će biti poštovana tolerancija. U skladu sa tim, netrpeljivost još uvek može da ugrozi stabilnost, ali harmonija i mir su realni, ukoliko oba strana pokažu spremnost da dijalogom prevaziđu svoje razlike.
nask nask 20:24 06.12.2022

Re: makso

Je li i ovo smislio neki bot?

Ne, ovo nije smislio nijedan bot. Ovo je odgovor napisan od strane čoveka.
nask nask 20:26 06.12.2022

Re: makso

Makso za osvetu ću skroz da ti istrolujem blog. Umesto da ocenjujem školske ispite, komada 81, ja se zajebavam sa čet botom. Sam si kriv i neću da se izvinjavam.
zoja444 zoja444 20:36 06.12.2022

Re: makso

maksa je rekao da to nije trol vec digresija.
maksa83 maksa83 20:39 06.12.2022

Re: makso

Makso za osvetu ću skroz da ti istrolujem blog. Umesto da ocenjujem školske ispite, komada 81, ja se zajebavam sa čet botom. Sam si kriv i neću da se izvinjavam.

Zašto ne pustiš računar da ti pomogne u tom poslu?

Kaži mu: "tell me 81 random numbers between 1 and 10".


predatortz predatortz 20:53 06.12.2022

Re: makso

nask
Je li i ovo smislio neki bot?

Ne, ovo nije smislio nijedan bot. Ovo je odgovor napisan od strane čoveka.


Onda je taj čovek bivši profa Marksizma, prekvalifikovan da predaje Građansko vaspitanje.
nask nask 22:00 06.12.2022

Re: makso

Zašto ne pustiš računar da ti pomogne u tom poslu?

Mislim da bi ih bot sve poobarao, tako da je bolje analogno ocenjivanje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana