Budućnost| Hobi| Tehnologija

Grejanje

srdjan.pajic RSS / 24.12.2022. u 21:32

krekaveso.jpg

 

 

Ovo je blog načelno o grejanju stambenih prostorija u okviru novonastale situacije u kojoj svako gleda da nađe neki rezervni izvor toplote kad zagudi zima, ako ovo sa snabdevanjem gasom iz bratske Rusije nekim čudom nedajbože pandrkne. Zamislio sam da kolege sa više iskustva u ovoj oblasti podele neke cake i tako pomognu kolegama sa manje iskustva da ovi lakše izbegnu neke početničke zajebe.

O kreki i smederevcu ne bih, nego o pravim pećima na čvrsto gorivo, konkretno drvo, pošto koliko pratim toga još ima koliko toliko tu kod vas da se nabavi. Naravno, svako skretanje sa teme na uobičejene pravce delovanja po širini i dubini blogovskih tema je sasvim ok. 

Evo mog doprinosa, onako nabacano kako mi je šta padalo napamet. Podrazumeva se da ovde ima ljudi koji se bolje od mene razumeju pa će više i doprineti, a i ispraviti me ako vide da sam se negde nalupetao. Ja imam minimalne kvalifikacije, ali je sve iz prve ruke, jer u kući već osam godina koristimo peć na drvo, koje ujedno i sam nabavljam i pripremam za grejnu seznu, a zbog čega, pa zato što sam zaludan, jelte.

Dakle, prvo par reči o pećima. 

eb00029_dest23-i_h.jpg?mode=crop?mode=crop 

Moderne peći na drva koriste foru tzv. sekundarnog sagorevanja, što je je metod kojim se znatno podiže energetska efikasnost, to pod a). A pod b) - eliminiše se većina štetnih materija koje se oslobađaju u običnim pećima tipa kreka ili smederavac, a koje bi kao takve u svakoj normalnoj zemlji bile zakonom zabranjene za korišćenje u naseljenim mestima, a i inače. 

AL9nZEWR80R7bCh94KYwuD92PbpJ95U6pgzD_Jvix_hNz2PMZTJD2igRyaviZmKepKDZhCyOM79FQqVw_RkFLEz1h8-kbePqd2AOkAQuaElOMxfcHIjSigw75vP8uSb4pmCZifjHDFDQ3vs-LpUUATNCRvS4Zg=w888-h666-no?authuser=0 

Sekundarno sagorevanje znači da se posebnim, da kažem cevovodom, spoljašnji vazduh, koji se prethodno zagreje opstrujavanjem oko vruće peći, uvodi u komoru za sagorevanje pri njenom samom vrhu. Komora je izolovana od dimnjaka  pločom od posebne vrste keramike (baffle) i prekrivene ćebencetom od keramičke vune. Time su gornji zid peći i ulazni port dimnjaka izolovani od središta peći, te  u dimnjak odlazi minimalna količina toplote. To dovodi do toga da dim oslobođen iz drveta normalnim sagorevanjem počinje i sam da sagoreva, oslobađajući dodatnu toplotu u komori, umesto da je sa sobom odnosi  u dimnjak i tako predstavlja manjeviše čist gubitak.  

AL9nZEXzgNntbMUU-X8q_26Q79pXl53buLKRuVmoCcgZ9WJVRqpnvli48RCFf7aKieDzy8WJ-iPAiSHsbm1pcr0q7WWZnVmqBCc0Ko0sAgJ5whEWbgjdmCPtlOCQnq6Wz0KmY4inHglALEgNiKgjhaMnmqYcDw=w888-h666-no?authuser=0 

Ovim dodatnim sagorevanjem se značajno podiže temperatura u peći, što onda dodatno pospešuje vrlo efikasno sagorevanje i samog drveta. Plamen u ovakvim pećima ima vrlo karakterističan pojavni oblik: drvo na dnu komore izgleda kao da ne proizvodi nikakav plamen, nego samo polako nestaje. Dok se u samom vrhu komore, ispod plafona, vidi plamen koji lebdi i kovitla se kao užareni oblak, dakle kao da ne potiče od drveta. Trik je u tome da drvo na dnu zapravo sagoreva znatno višom temperaturom nego u običnim pećima, pa plamen direktno iznad njega nema nikakvu boju u vidljivom delu spektra. Generisana toplota se najvećim delom izračuje direktno kroz kvarcno staklo, a potom konvekcijom sa same peći, uz dodatnu pomoć ugrađenog ventilatora koji opstrujava vazduh iz prostorije oko tako zagrejane peći.  

Dodatna pogodnost ovakvog sagorevanja je i što se proizvodi minimalna količina pepela, sa vrlo malo zaostalih ugljanisanih (nedovoljno sagorelih) komada drveta. Zato takve peći nemaju fioku za pepeo, nego su sa svih strana obložene šamotnim opekama. 

AL9nZEWsCrlyUf_OZIYgkzpmulwJgC7xQvf9zTS8AeO6HkPOi0L_VJ66CFed3ptbND9VXq03JWNtpD0iRVVEDFoHBbjLZGZpZds7zyc9OXP7yYpu3Mupwue3tnP618lEBthPcqy5PsuqaATW7qby-XVu3UHZGQ=w1236-h928-no?authuser=0 

Primera radi, savremena peć na drva dimenzionisana za običnu kuću od recimo dvestotinak kvadrata tipično oslobađa oko 22-23 kW toplotne snage dok je dobri stari  smederevac deklarisan da generiše svega 7kW. Pri tome je peć manja od 1/4 smederevca. Danas je česta fora da se u kućama koje imaju kamin cela ta peć ugura u postojeće, jelte, ognjište, a da se ostatak zatvori posebnom maskom. To otprilike izgleda ovako:

AL9nZEWbITr_DkncY_pcGXDqNm-vCmkMQFMK08WWCjLSnk-_EXHmiT6cxtmSYAFvuh_XtwdjGoflqg4yLXZZhpnpNjJnwxc2jE5VchXzCPJsQwODYO43l0wCuF6NthhTygUk6zmbsxK6srN2fIpeaRu5TmHEXA=w696-h927-no?authuser=0 

Dakle, za početak, ako hoćete da se ozbiljno grejete pomoću peći na drva, uzmite neku modernije dizajniranu, i da ima pomenuto sekundarno sagorevanje, mada je to sad već standard. Kupovina i ugradnja takve peći je najveća investicija. 

Pored dobre peći, treba vam dobro gorivo, dakle drvo. Generalno, drvo za loženje se deli u dve grupe, meko i tvrdo (ne znam da li se tako zove na srpskom jeziku, mislim na hardwood i softwood). Primer “mekog” drveta bi recimo bila topola, jasika, onda sve vrste borova i jela omorika, orah, lipa i tako dalje, dok je “tvrdo” drvo sve ostalo, dakle hrast, javor, jasen, bagrem, brest, breza, jabuka, šljiva, trešnja, pomoranža, itd. Razlika je velika - “tvrdo drvo” odlično i čisto sagoreva, oslobađa znatno veću količinu toplote od mekog drveta, koje em slabije sagoreva, pa vam ga više treba, em proizvodi čađ (soot, creosote) koja se taloži u dimnjaku a što, ako se ne čisti redovno, može da se zapali i izazove ozbiljan požar. Dakle, za zagrevanje treba, ako je ikako moguće, uvek birati “tvrde” vrste drveta, ili bar mešavine sa što više istog. Razlog je naravno to što je “tvrdo” drvo po pravilu skuplje od mekog drveta.

AL9nZEWPypJ46OldF9R0TaASw-cTGSJjFPoGUhIEDEJjxmbLTjUwZaOzs3-sBH7pLjf14v44npIWwFSLohR00MZ8tVkhMp61Xhm_TDHjuDex6uDwNROWbrSllwR0hjalCqolAg6ZHhrDL2ffcZWPg1eNqkHYoQ=w1236-h928-no?authuser=0 

Odmah sledeća bitna stavka iza vrste, je da je drvo dovoljno suvo. Neka empirijska mera “dovoljne” osušenosti drveta je manje od recimo 15% vlažnosti. Za ovo je najbolje korisiti instrument za mrenje vlažnosti. Naravno, i nešto vlažnije drvo će goreti, ali uz puno dima i manje oslobođene toplote, te će vam trebato srazmetno veća količina. Drvo se može dodatno malo prosušiti pred loženje ako ga držite blizu peći, ali to je uglavnom minimalno i uz gubitak toplote oslobođene iz peći. Zbog toga zagrevanju na drvo treba pristuputi planski i ogrev nabaviti dovoljno ranije i dati mu vremena da se prosuši. O sušenju može da se napiše ceo blog ili dva, pa ću to da ostavim za komentare. Naravno, prodavci drveta često nude sezonirano, to jest, osušeno drvo, ali im tu ne treba uvek i sasvim verovati na reč.

AL9nZEX2gtO8FqlKJXYWOBoC-_qk_04PGbOjPOe5TqVmQd_wdwm_KXq2JkGTyrGNNmO5CaMVrRgolvcbQZ9IhhM5wbHaSTchqv76N8OjVwI1QbCm-gSh8Ni2LOK5Fpbp1ozb9P8Rr_1g9BWv6JI71kFZx_Lu6Q=w1236-h928-no?authuser=0 

I kao poslednju stavku, jer sam se umorio od pisanja, navešću tehniku loženja. Dakle, tu ima par caka. Za potpaljivanje vam trebaju sitno naseckane daščice, potom nekoliko komada drveta srednje debljine (par cm u prečniku), i na kraju veliki komadi drveta, recimo veličine da vam u peć stane svega nekoliko takvih komada. Postoje dve škole mišljenja o tome kako treba ređati drvo, a ja ću da predstavim onu koju koristim i za koju sam se uverio da je superiorna. Na dno peći se poperečno stave najveći komadi drveta, isečeni u kriške, tako da između njih ostane kao mali levak. Potom pod uglom od 90 stepeni u odnosu na te najveće komade ređaju ovi komadi srednje veličine, jedan sloj. Na kraju na njih opet pod uglom od 90 stepeni se poređaju sitne daščice. Potom se novinski papir zgužva u loptice koje se poređaju na vrhu te kamare. Makismalno se otvori klapna za regulaciju vazduha, zapale se papirići i vrata peći pritvore skoro do kraja.

Kad se vatra razgori i zahvati ove srednje komade drveta, vrata se zatvore, a klapna se ostavi maksimalno otvorena. Cilj u ovoj fazi je da se što je pre moguće postigne radna temperatura peći, tu negde iznad 300C.  Kad se temperatura dostigne, klapnom se smanji dotok vazduha u peć i tako dalje reguliše sagorevanje. Kad se proces stabiliše, dotok vazduha se može držati praktično na minimumu, i dobra peć korektno odabrana za veličini prostorija koje se greju neće morati da se ponovo puni drvetom satima.

Sledeća caka je da se u vatru ne dodaje jedan po jedan komad novog drveta kako vatra sagoreva početno punjenje, nego da se sačeka da ostane praktično samo žar i onda peć ponovo napuniti do vrha, ovog puta samo sa velikim komadima drveta. 

Ovde sledi mala ali važna digresija. 

Postoje dva ravnopravna standarda za napajanje peći vazduhom i to je često regulisano i zakonom, to jest stambenim pravilnicima. Vazduh se može dovoditi spolja, ili iznutra, dakle iz prostoija u kojima živimo. Obe metoda imaju mane i prednosti, ali da ne davim sada sa tim, tu je jedino važno da ako vam je peć instalirana tako da vuče vazduh iz prostorija, da pri startovanju peći ostavite bar neki prozor malčice otvoren i da ako imate u kući aspirator ili neki drugi ventilator koji izvlači vazduh, da ga privremeno ugasite. Na ovaj način se izbegava negativni pritisak u kući koji će dovesti do toga da dim iz peći umesto u dimnjak krene nazad u prostoriju u kojoj je peć i tamo napravi veliko i neugodno sranje. Kad vatra krene i kad se uspostavi normalan tok dima, prozore možete da zatvorite, aspiratore da popalite. Jedino ako vam je kuća izuzetno dobro zadihtovana morate da se pobrinete da ipak dovoljno vazduha ulazi unutra da bi peć mogla normalno da funkcioniše. 

Eto, toliko od mene, aj sad vi.

 AL9nZEXt5Okiz_O9mxsXlqdVEzC3EnDEuYKII0_lbbZNyVLHlqfjNTP9CdgttBSTzkq06zMFTbqz0uDsDIrxcVTLzo5TSlu3OJnsFoU_bUI9LzvVco2omWnUkm3SjyMe05I1dsNOO5I4udRIm67GWNLEsJwOkg=w696-h927-no?authuser=0



Komentari (454)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:44 27.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

А овако, када сам видео тај Пајићев коментар, помислих:"Види, дечаци ме позивају на зајебавање. Па добро, онда 'ајмо цур'це, 'ајмо дјечаци.



Zajebancija je ok, ali daj ako može bez ovih šovenskih ispada.
shmoo shmoo 07:23 28.12.2022

'Ај, Зумбуле, срећна и теби нова година

srdjan.pajic
А овако, када сам видео тај Пајићев коментар, помислих:"Види, дечаци ме позивају на зајебавање. Па добро, онда 'ајмо цур'це, 'ајмо дјечаци.



Zajebancija je ok, ali daj ako može bez ovih šovenskih ispada.






Дакле, Јокић је само повод.

Узрок је, као што видиш, нешто друго.



srdjan.pajic

svako skretanje sa teme na uobičejene pravce delovanja po širini i dubini blogovskih tema je sasvim ok.










shmoo shmoo 07:42 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

vcucko

ne porediš valjda ozbiljno Jokića sa Birdom
Mislim, ne preterivati.



Чучко, како се оно беше прави екипа у сваком екипном спорту?

Тако што обавезно имаш у екипи макар једну будалу која на позив да игра за репрезентацију (када се уопште и одазове на позив) дође са 16 кила вишка, одбија да тренира и свађа се са тренером и прави лошу атмосферу зато што сматра да му је испод части да уопште и игра за ту екипу, алу ето, јадан он, мученик, мора?


Психологија спорта - Др Бранко Покрајац (ЛИНК)



П.С. - ONI SU KAO ZLIKOVCI SA FILMA





docsumann docsumann 08:25 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

jesi li ti uopšte odgledao ovaj YT klip?
maksa83 maksa83 08:29 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

jesi li ti uop[te odgledao ovaj YT klip?

To sam ga i ja pitao prethodni put kad ga je okačio.

Izgleda da nije još uvek.
softelectronics_e softelectronics_e 09:04 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

gvozden1
vrabac_onaj
gvozden1

A ovde imamo stav, ko jebe Srbiju, Jokić je veličina, ona ima mrvica iza njega, dosta joj je.


Ali ko zastupa takav stav sem tebe koji ga indirektno zastupaš tvrdeći da ga neki (a u stvari niko) zastupaju?

Pa svi koji kažu, evo Jokić je veliki, a Srbin je, od toga Srbija ima korist.

Šta je to drugo nego skupljanje mrvica koje padaju oko velikog Jokića.

Šta Jokić radi sa ciljem da Srbiju učini većom, jačom, uglednijom, osim što radi za sebe, a eto i Srbija može od toga da profitira?

Pa malo šta.
Igra za nju kad ga ne mrzi, kad nije umoran, i ako mu žena nije trudna.


Malo je to.

A mrvice su mrvice koliko god da ih je.

Može možda neko i da se nahrani od mrvica sa bogataškog stola, ali mora da zgazi dostojanstvo.


Gvozdene,
poslužiću se malo nekom fizikom da bi bilo jasnije šta želim da kažem.
Mislim da je divergens B = 0, što ukazuje na bezizvornost magnetnog polja, dok je divergens D = ro (naelektrisanje), što ukazuje da električko polje mora da ima svoj izvor.
Ovo su, po meni, uslovne karakterizacije, jer ne postoje izolovane sredine u kojima magnetno i električno polje mogu da se razdvoje, nego uvek egzistiraju simultano, doduše, ortogonalno jedno u odnosu na drugo.
Šta hoću, zaista, da kažem je - da Srbija nije nikakav virtuelni nadkonstrukt.
Da ona ne postoji bez Srba.
I da su Srbi stariji od Srbije.
A to znači - da Srbi mogu da postoje i bez Srbije.
A Srbija ne može da postoji bez Srba.
I da svaki Srbin čini Srbiju.
Veliki Srbin je čini više, a mali Srbin manje.
Jokić je veliki Srbin, ne samo zbog toga što je visok 211 cm.
Velik je zbog toga što posao kojim se bavi radi najbolje na svetu.
Najbolje na svetu ga radi već 2 godine uzastopno.
To priznaje su mu odali oni koji su, takođe, bili najbolji na svetu u tom poslu.
Imao konje ili ne, time što se bavi svojim poslom najbolje na svetu, doprinosi Srbiji 1834 puta više nego neki koji, da prosti Shmuu, vole Čukarički.
Shmuu može da doprinese srpstvu time što radi jedan od najznačajnijih poslova na svetu, ne samo u Srbiji.
Dakle, da ponovim - jedan je Jokić!
A jedan je i Novak Đoković!
alselone alselone 09:33 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Jeste opet usrali dobar blog i još bolje komentare Srbomerisanjem?
gvozden1 gvozden1 10:56 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

A to znači - da Srbi mogu da postoje i bez Srbije.

Upitno.

Upitno je šta bi se desilo sa srpskom nacijom, znači na kraju i sa svakim Srbinom pojedinačno, ako srpska nacionalna država, Srbija, ne bi postojala.
Da li bi bilo moguće održati nacionalni identitet pojedinaca bez postojanja nacionalne države?

Verovatno ne.




A Srbija ne može da postoji bez Srba.

Srbija bez Srba je besmisao, apsurd, i besmisleno je razmišljati o tome šta njoj treba.
Niti može niti treba da postoji bez Srba.
Nije Srbija neka datost koja ima potrebu za nečim, nekom hranom, gorivom, da bi opstala, ona sama je potreba.
Ona treba Srbima, njoj ne treba ništa.

A kako ona Srbima treba, i kako ona nije datost, Srbi moraju aktivno raditi na tome da Srbiju učine što boljom, jačom uspešnijom.


Velik je zbog toga što posao kojim se bavi radi najbolje na svetu.


To ni približno nije dovoljno.
Hajmo plastično
Da li bi Karađorđe bio veliki da je nastavio da gaji ovce, trguje svinjama, a dosta uspešno je to radio?
Ne bi, postao je veliki baš zbog toga što je odustao od onoga što je uspešno radio i učinio nešto za Srbiju.

Ili, ko god, Miša Anastasijević, da li je veliki zbog svog bogatstva ili zbog dara otečestvu
Ili, neki Šumadinac Milutin devetsodvanaeste, koji je imao dobre volove i dobro orao sa njima, da li bi on bio veliki da je nastavio da duboko ore, ili je veliki baš zbog toga što je prestao da radi posao u kom je bio uspešan, i otišao da nešto učini za Srbiju, zbog toga što je bio svestan da ona njemu treba?


Naravno, sreća je što Jokić ne mora da prekida svoj uspešan posao da bi učinio nešto za Srbiju, što može da učini mnogo za nju i uzgred, ne žrtvujući ništa, osim mali vremena, od svog ličnog, posla i uspeha, a on i to ili ne čini ili je upitno da li je spreman da učini.

vrabac_onaj vrabac_onaj 11:20 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

gvozden1


Naravno, sreća je što Jokić ne mora da prekida svoj uspešan posao da bi učinio nešto za Srbiju, što može da učini mnogo za nju i uzgred, ne žrtvujući ništa, osim mali vremena, od svog ličnog, posla i uspeha, a on i to ili ne čini ili je upitno da li je spreman da učini.



Ako mu je jedini greh to što onomad nije igrao za reprezentaciju na Olimpijadi, ja ne da ga ne osuđujem nego u potpunosti podržavam u tom postupku uzevši u obzir kakvo je stanje i kakvi su odnosi bili u reprezentaciji. Bio je dovoljno pametan da ne učestvuje u toj svinjariji, naročito što bi učešćem rizikovao ozbiljnu povredu pošto je bio prilično istrošen.

To je kao ono komunjarsko, ajmo drugovi goloruki da jurišamo na švapske bunkere. Neka hvala braćo, ja sa vama neću da učestvujem u toj gluposti. Od besmislene izgibelji Srbija nema nikakve koristi, samo štete.
maksa83 maksa83 11:32 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Bio je dovoljno pametan da ne učestvuje u toj svinjariji, naročito što bi učešćem rizikovao ozbiljnu povredu pošto je bio prilično istrošen.

... i to pred potpisivanje najvećeg ugovora u istoriji NBA.

Nije hteo da baci budućnost u vodu da bi se neznani Srbin (kog košarka čak ni ne zanima) ložio 5 min. da je neki mnogo jak k. (a za šta su realno bile male šanse) i posle 5 min. sve zaboravio.

Fani šit kako su ti koje košarka ne zanima najglasniji u osudi Jokića dočim je fudbalerima dopušteno da "idu u Dubai da se igraju fudbala onako neobavezujuće". Nauka to ne može da objasni.
gvozden1 gvozden1 11:49 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела


Nije hteo da baci budućnost u vodu da bi se neznani Srbin (

Evo još jednog dokaza nerazumevanja suštine.

Trebalo je Jokić da igra zbog nekog neznanog Srbina!
Od toga pogrešnije ne može.
Jokić je trebalo da igra zbog Srbije, a ne zbog Janka ili Marka.

Ali ko to ne razume, nema smisla ni razgovarati.



potpunosti podržavam u tom postupku uzevši u obzir kakvo je stanje i kakvi su odnosi bili u reprezentaciji.


Ovo može sa bude traženje izgovora, naknadno opravdavanje postupaka.

Jer ako je to bilo ispravno postupanje, onda su pogrešno postupili oni koji su uradili suprotno, koji su otišli da igraju za Srbiju.

Ne može biti da je ispravno postupanje i A, i njegova suprotnost B.

A ako zamislimo situaciju u kojoj bi svi "ispravno" postupili, i odbili da igraju za Srbiju, hajd da procenimo kako bi to uticalo na ugled Srbije.

Da li bi Srbija dobila nešto ako bi se u svetu pojavila vest da Srbija ne može da pošalje reprezentaciju na takmičenje, jer niko ne želi da igra za nju?

vrabac_onaj vrabac_onaj 12:00 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела



Ovo može sa bude traženje izgovora, naknadno opravdavanje postupaka.


Ne može. To se dešavalo tada u realnom remenu a ne naknadno. Bilo je je tada jasno da je situacija katastrofalna.



Da li bi Srbija dobila nešto ako bi se u svetu pojavila vest da Srbija ne može da pošalje reprezentaciju na takmičenje, jer niko ne želi da igra za nju?


Za svet me zabole kurac.
A dobila bi sigurno sama za sebe, digla bi se frka da se neke stvari dovedu u red.
maksa83 maksa83 12:12 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Trebalo je Jokić da igra zbog nekog neznanog Srbina!
Od toga pogrešnije ne može.
Jokić je trebalo da igra zbog Srbije, a ne zbog Janka ili Marka.

Srbiju boli njeno metafizičko kosmičko bestelesno dupe koji će dresirani majmun da gonja loptu u njeno ime, samo se Gvozden oko toga potresa (i možda pomalo i Tasa čije mišljenje o Jokiću kao čoveku tek treba da čujemo).

gvozden1 gvozden1 12:30 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела


Ne može. To se dešavalo tada u realnom remenu a ne naknadno. Bilo je je tada jasno da je situacija katastrofalna.

Pa što onda Jokić, tako zainteresovan za stanje u reprezentaciji, ne reče da je katastrofa, i da to treba menjati, a da on to radi tako što u njemu neće da učestvuje?

Ovako, ispade da in zapravo kaže, ma jebe mi se za katastrofu u reprezentaciji, neka ih, neka rade šta hoće.

Čak i to je pokazatelj za nezainteresovanost za Srbiju.

Sve to čak i da se zanemari kako je on postupio u konkretnoj situaciji, i da se prihvati ovo tvoje, a ne njegovo, objašnjenje, a koje zapravo znači, ma nije Jokić mislio to što je rekao, ja ću da vam kažem šta je on mislio.

Čak ni u toj varijanti se ne može prihvatiti da je njemu do Srbije uopšte stalo.


Za svet me zabole kurac


Svet nešto i nije zainteresovan šta tebe ili mene boli za njega, ali šta sa ugledom Srbije.

I za njega može da nas boli
Dokaz je Jokić.

I to je i u redu i nije retko, ali je problem kad se ne prihvata da Jokića zabole za Srbiju, nego se pokušava prikazati da mu je do nje stali, jer, zaboga, dobro igra košarku.
gvozden1 gvozden1 12:33 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Srbiju boli njeno metafizičko kosmičko bestelesno dupe koji će dresirani majmun da gonja loptu
Ne radi se o lopti, nego odnosu prema Srbiji, koji se samo manifestuje na, srećom nevažnoj, stvari, ganjanja lopte.
maksa83 maksa83 12:51 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

I to je i u redu i nije retko, ali je problem kad se ne prihvata da Jokića zabole za Srbiju, nego se pokušava prikazati da mu je do nje stali, jer, zaboga, dobro igra košarku.

Jokić je za Srbiju i njen ugled uradio beskonačno više time što je Jokić nego da je otišao i skenjao (ili ne skenjao) ligament na olimpijadi.



P.S. Postoje indicije i da je uradio za Srbiju i njen ugled možda čak i malo više nego njen zvanični predstavnik Marko Đurić (koji, da se podsetimo, nikad nije odbio poziv nijedne reprezentacije, matematički gledano).
gvozden1 gvozden1 13:00 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела


Jokić je za Srbiju i njen ugled uradio beskonačno više time što je Jokić

Opet se vraćamo na mrvice.
Srbijo, idi za Jokičem, skupljaj njegove mrvice, ima tu dosta toga da se nakupi, ućarićeš nešto.

A zamisli da on takav "gine" za svoju Srbiju, i da " ostavlja srce na parketu".

Mnogo bi to bilo, ipak je on veliki Jokić, i samo njegovo postojanje je malij Srbiji dosta.
maksa83 maksa83 13:30 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

A zamisli da on takav "gine" za svoju Srbiju, i da " ostavlja srce na parketu".

Da pogledaš ti malo onaj klip pa da vidiš koliko on ipak jeste i izgarao i učinio za Srbiju na parketu, a Tasi se zahvali što te još onomad navukao na celu ovu budalaštinu koju si stis'o i ne možeš da je pustiš.

shmoo shmoo 13:44 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Докс, Макса



jesi li ti uop[te odgledao ovaj YT klip?

To sam ga i ja pitao prethodni put kad ga je okačio.

Izgleda da nije još uvek.



Ма да л' сте нормални!

Још и да гледам клипове о Јокићу.

Стварно баш свашта од вас.

Немам преча посла.

shmoo shmoo 13:50 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

maksa83

a Tasi se zahvali



Не мораш, Хучи.

Пусти ти Максу шта ти каже, не слушај га.

Видиш да је заглупавео од толиког дивљења Јокићу.

П.С. - Лепо те питам, Максо, ко наљутиЈо?

Јебо те Јокић са све његовом браћом криминалцима.

Изгледају као да су иста екипа са Мишом Вацићем или оним Геџиним љубимцем кад год хоће да запљуне фудбал, Ицом Богдановим.





maksa83 maksa83 13:52 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Још и да гледам клипове о Јокићу.

Dobro, pošto te mrzi da gledaš evo ja ću da ti objasnim da već ne znam koji put širiš klip koji o njemu samom i njihovoj porodičnoj privrženosti govori vrlo afirmativno.

E sad ako si to hteo da kažeš jasizvinjavam zbog upadice.


gvozden1 gvozden1 13:58 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела


Da pogledaš ti malo onaj klip pa da vidiš koliko on ipak jeste i izgarao i učinio za Srbiju na parketu,

Ne umem ja to da procenim, zato i ne otvaram klipove koji valjda pokazuju neka majstorstva (cenim da je to u pitanju)

I naravno ne ulazim u ocenu njegovog majstorstva igranja košarke.
Vrhunski je, verujem, ali to meni nije važno.

Kao što mi nije važno ko je koga prvi navukao.
Verujem ti, iako ne znam, da je Tasa prvi počeo javno sa osporava Jokića, a koliko vidim on i ja mu različite stvari zameramo.

To ko je prvi počeo je stvarno nezanimljivo, za razliku od tvog motiva da to uopšte pominješ.
On jeste zanimljiv.

Navučeni se nekako stavlja u drugi plan, malo potcenjuje, omalovaža i on i njegovi stavovi.
Kao kad bih ja tebi rekao da te je onomad neko navukao na... nešto.

Ali to ne biva, jer je veliki Maksa uvek originalan, on je guru, ne može biti navučen :))

Ali evo da se malo branim, da i ja budem u nečemu prvi :)

Milinković Savić, rođenje deteta, pocepana košulja u Kataru, prvi sam okačio ti sliku ovde, i naravno nema reakcije.

Nevažno je kad se neko toliko žrtvuje za Srbiju, nema potrebe ni hvala da mu se kaže, ali je strašno važno kad neki Jokić ubaci sto koševa nekome iz Arizone.

Od toga Srbija ima ogromnu korist i svi treba da mu se dive.

Sergeja ko jebe.

Nisam prvi okačio sliku Vanje kako davi onog Arnauta, ali svejedno, važno je da je okačena.

A braća.
Ima tu i epske dimenzije.

Bravo momci.

maksa83 maksa83 14:13 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Ne umem ja to da procenim, zato i ne otvaram klipove koji valjda pokazuju neka majstorstva (cenim da je to u pitanju)

Ne, nije kolaž njegovih vratolomija nego hronika njegovog učešća u košarkaškim uspesima Srbije.
shmoo shmoo 14:18 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

maksa83
Још и да гледам клипове о Јокићу.

Dobro, pošto te mrzi da gledaš evo ja ću da ti objasnim da već ne znam koji put širiš klip koji o njemu samom i njihovoj porodičnoj privrženosti govori vrlo afirmativno.

E sad ako si to hteo da kažeš jasizvinjavam zbog upadice.





Синоћ ми Кум послао клип у којем Јокић на питање неког америчког каже отприлике:

Не, није ово мој Божић, али свеједно срећан вам Божић.

Мој Кум као и сви гастарбајтери на Западу одушевљен изјавом. Само шерују тај клип.

"Јокићу Србине!!! Јокићу Србине!!!"

Тај клип такође говори врло афирмативно о Јокићу и о његовим вредностима, породичним или неким другим, зар не?

Али џабе, Максо.

Наћи ћу ти ја још афирмативнији клип о Јокићу. Има их к'о плеве.

Али џабе.

Јесмо били 9. на протеклом Европском првенству са све Јокићем?

Јесмо.

Је л' он одмах чим смо испали отишао право у Италију да на лицитацији себи купује коње?

Јесте.

Толико му је тешко пало испадање Србије и њено 9. место на Европском првенству.

(А сви сте ви, његови обожаваоци, мислили:"Јеботе, сада нам игра Јокић, МВП НБА! Имада будемо први и све да бијемо са по 20 разлике!" )

Је л' се нисмо пласирали на Олимпијаду зато што је Јокић правио медијско позориште са оним 'оће каки-неће каки када су га звали на репрезентативне припреме?

Нисмо се пласирали.

За мене је то, Максо, готова прича.

Мали је говно од човека.

Може Јокић да буде МВП НБА још ко зна колико пута, али је говно којем медијску популарност у Србији упорно покушавају да подигну његова браћа и менаџер (агент, како год), криминалци.


docsumann docsumann 14:23 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

shmoo
Докс, Макса



jesi li ti uop[te odgledao ovaj YT klip?

To sam ga i ja pitao prethodni put kad ga je okačio.

Izgleda da nije još uvek.



Ма да л' сте нормални!

Још и да гледам клипове о Јокићу.

Стварно баш свашта од вас.

Немам преча посла.




bolje ipak da provjeriš koje klipove kačiš u namjeri da potkrijepi[ tvoje stavove.

ovako ispada nedosljedno
gvozden1 gvozden1 14:24 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

maksa83
Ne umem ja to da procenim, zato i ne otvaram klipove koji valjda pokazuju neka majstorstva (cenim da je to u pitanju)

Ne, nije kolaž njegovih vratolomija nego hronika njegovog učešća u košarkaškim uspesima Srbije.

Aha.

Ovde onda dolazi ono što sam pisao Vrapcu o prijateljima, onima na koje možeš uvek da računaš, i onima koji mogu da ti pomognu, ali ne možeš da budeš siguran da će uvek hteti.

I onda ih na osnovu toga rangiraš, i zauzimao stav i o njima, i prema njima.

Mora neki kantar, ne vredi:)
maksa83 maksa83 14:26 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Може да буде МВП НБА још ко зна колико пута, али је говно којем медијску популарност покушавају да подигну његова браћа и менаџер криминалци.

Od svih glupih stvari koje neumorno ponavljaš ova je ubedljivi najgluplja.

Koj će kurac nekome ko 2x za redom uzme MVP titulu u najzajebanijoj košarkaškoj liZi u svetu neko da mu diže medijsku popularnost u Srbiji? Je l misliš da se to dobija tako što se plati nekom anonimusu da mu tura ime u Kurir i na B92 portal? Pa nije bre to neka zajebancija tipa fudbal...
docsumann docsumann 14:31 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Od svih glupih stvari koje neumorno ponavljaš ova je ubedljivi najgluplja.



a rad bih bio čuti i kojim se to kriminalnim aktivnostima bave Jokićeva braća, sem što prave medijsku pompu zarad promocije svog najmlađeg brata.

mislim, to što liče na Micu VaciČa (a bar su duplo veći) i nije neki zločin
shmoo shmoo 14:32 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann
shmoo
Докс, Макса



jesi li ti uop[te odgledao ovaj YT klip?

To sam ga i ja pitao prethodni put kad ga je okačio.

Izgleda da nije još uvek.



Ма да л' сте нормални!

Још и да гледам клипове о Јокићу.

Стварно баш свашта од вас.

Немам преча посла.




bolje ipak da provjeriš koje klipove kačiš u namjeri da potkrijepe tvoje stavove.

ovako ispada nedosljedno



Рекох Макси, за мене је то готова прича.

Мали се показао као говно од човека.

И остаће говно довека.

Упркос вештачки исфабрикованој медијској пажњи која је, чини ми се, сада после Европског првенства у баскету и нашег изврсног 9. места у Србији малко замрла јер клинци више уопште Јокића и не помињу онолико колико су га некада помињали причајући ми бајке о њему као некаквом наднаравном бићу, натчовеку. А Србину, замисли, молим те! (исто као и ви овде).

docsumann docsumann 14:34 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Рекох Макси, за мене је то готова прича.


koju redovno ponavljaš
maksa83 maksa83 14:34 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

(А сви сте ви, његови обожаваоци, мислили:"Јеботе, сада нам игра Јокић, МВП НБА! Имада будемо први и све да бијемо са по 20 разлике!" )

Ovo si, naravno, izmislio.
shmoo shmoo 14:38 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

docsumann
Рекох Макси, за мене је то готова прича.


koju redovno ponavljaš


Дај, Доксе не прави се луд.

Лепо сам рекао да не бисте овде од мене видели ниједан коментар о Јокићу да се Пајић није зајебавао поменувши ме у вези са Максиним клипом о Јокићу.

Је л' се ти то намерно правиш луд?

Или си решио да ме зајебаваш тврдећи ми стално како си озбиљан и не зајебаваш се?




shmoo shmoo 14:41 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

maksa83
(А сви сте ви, његови обожаваоци, мислили:"Јеботе, сада нам игра Јокић, МВП НБА! Имада будемо први и све да бијемо са по 20 разлике!" )

Ovo si, naravno, izmislio.



Не, богУми!!!

Тако је било!

Летели сте сви у небо тврдећи како су текме у групи само тек почетак, тек за загревање, како сигурно газимо до финала...

Јбт, па игра нам Јокић, МВП НБА! Па још Васа Мицић, МВП Евролиге!

А онда...

9. место.

Чича Мича и готова прича.

Отиш'о Јокић у Италију да купује себи нове коње на лицитацији.

docsumann docsumann 14:44 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Је л' се ти то намерно правиш луд?


ne, lud sam prirodno
maksa83 maksa83 14:47 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

Не, богУми!!!

Тако је било!

Летели сте сви у небо тврдећи како су текме у групи само тек почетак, тек за загревање, како сигурно газимо до финала...

Pretpostavljam da će se ako tražim da to potkrepiš nekim linkom, citatom, štagod materijalno, ispostaviti da ti je to ispod časti i da imaš neka mnogo preča posla.
softelectronics_e softelectronics_e 14:50 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

shmoo
docsumann
Рекох Макси, за мене је то готова прича.


koju redovno ponavljaš


Дај, Доксе не прави се луд.

Лепо сам рекао да не бисте овде од мене видели ниједан коментар о Јокићу да се Пајић није зајебавао поменувши ме у вези са Максиним клипом о Јокићу.

Је л' се ти то намерно правиш луд?

Или си решио да ме зајебаваш тврдећи ми стално како си озбиљан и не зајебаваш се?





Shmuu!
Znamo mi da ti voliš Jokaru.
Ali se kurčiš.
Jer ne bi bilo lepo da ispadneš nekonzistentan, već da budeš dostojan i principijelan.
Da nam je još desetak Jokića i Đokovića, pitali bi pošto evropska unija.
Ovako ništa.
Idemo sa drugarima iz kraja na Čuku.
I da te Bog vidi.
softelectronics_e softelectronics_e 14:54 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

shmoo
maksa83
(А сви сте ви, његови обожаваоци, мислили:"Јеботе, сада нам игра Јокић, МВП НБА! Имада будемо први и све да бијемо са по 20 разлике!" )

Ovo si, naravno, izmislio.



Не, богУми!!!

Тако је било!

Летели сте сви у небо тврдећи како су текме у групи само тек почетак, тек за загревање, како сигурно газимо до финала...

Јбт, па игра нам Јокић, МВП НБА! Па још Васа Мицић, МВП Евролиге!

А онда...

9. место.

Чича Мича и готова прича.

Отиш'о Јокић у Италију да купује себи нове коње на лицитацији.


U pravu si!
Što jes, jes.
Ja sam mislio da će da se prošetaju.
I oni se nisu prošetali.
Kao što i Amerikanci misle da će se svaki puta prošetati, pa im se omakne.
Kao i što Brazilci u fudbalu misle da će se prošetati, pa im se omakne.
Ali, vidim, da tebi više smeta što je Jokić posle toga otišao da kupi konja.
Možda bi bilo bolje da je otišao da kupi jahtu?
A?
Usput - i, samo, zbog svojih konja, doprinosti 1938 puta više Srbiji nego svi naši fudbaleri zajedno.
shmoo shmoo 16:28 28.12.2022

9. место на Евробаскету? Наша реалност.

Шта да вам кажем, момци, на све ово сем да се баш добро просеравате сви заједно са све вашим вашим љубимцем Јокаром, његовом браћом кримосима и плаћеним извештајима у српским медијима о Јокари који уопште не заслужује да му се ви толико дивите до имбецилности само зато што "кида чамуге" у НБА, али зато отаљава утакмице у дресу репрезентације Србије.


Статистика на Евробаскету 2022 (просечно по утакмици):



Лука Дончић - 26 поена, 7,7 скокова, 6,6 асистенција


Никола Јокић - 21 поен, 10 скокова, 4,3 асистенције (ЛИНК)



Само немојте да ми кажете да је Дончић био бољи на Евробаскету од вашег коњољупца Јокаре зато што је Лука у репрезентацији Словеније имао поред себе боље играче него Јокић у репрезентацији Србије.

Зовите ме опет да овако лепо ћакуламо када ваш Јокара буде у утакмицама репрезентације Србије макар приближно добар као Дончић у утакмицама репрезентације Словеније.







()

gedza.73 gedza.73 16:45 28.12.2022

Re: 9. место на Евробаскету? Наша реалност.

Зовите ме опет да овако лепо ћакуламо када ваш Јокара буде у утакмицама репрезентације Србије макар приближно добар као Дончић у утакмицама репрезентације Словеније.

Aj sad da se vratimo na početak. A u vezi popisa i pustih krajeva po Srbiji.

Mogao je Luka da bira da li će igrati za reprezentaciju Srbije i Slovenije, a Stojan je objasnio zašto kandidat za MVP-a NBA lige nije obukao dres "orlova".

- Naši treneri nisu primetili da je on posebno inteligentan za košarku. Nisu bili zainteresovani. Slovenci su to brzo videli. Hoću da kažem da Luka nije prvi slučaj. Mi imamo puno sportista koje niko nije prepoznao. Sebe su našli u belom svetu.

Pa da objasniš ko šamara fudbalere, postrojava ih i svlači im dresove na utakmicama.

Čisto da se vidi ko ruši ugled Srbije i ko takvo urušavanje podržava.
softelectronics_e softelectronics_e 17:19 28.12.2022

Re: 9. место на Евробаскету? Наша реалност.

shmoo

...


Статистика на Евробаскету 2022 (просечно по утакмици):



Лука Дончић - 26 поена, 7,7 скокова, 6,6 асистенција


Никола Јокић - 21 поен, 10 скокова, 4,3 асистенције (ЛИНК)



Само немојте да ми кажете да је Дончић био бољи на Евробаскету од вашег коњољупца Јокаре зато што је Лука у репрезентацији Словеније имао поред себе боље играче него Јокић у репрезентацији Србије.

Зовите ме опет да овако лепо ћакуламо када ваш Јокара буде у утакмицама репрезентације Србије макар приближно добар као Дончић у утакмицама репрезентације Словеније.



()


Pa bio je približno dobar kao Dončić.
Sam si naveo cifre.
Ali, jbg, voli konje.
Pa ga zbog toga ti ne voliš.
Dobro.
Možda ga ljubav ka konjima mine, pa ga ti zavoliš.
Svejedno!
Jedan je Jokić!
Eeee, da.
Upravo sam gledao jedan klip od nekoliko minuta, u kojem je komentator 4 puta pri komentarisanju i pominjanju Jokića rekao - Srbin Joker!
Malo li je za srpstvo u samo jednom klipu sa samo jedne NBA utakmice?
Znam, znam.
Voli konje.
maksa83 maksa83 17:20 28.12.2022

Re: 9. место на Евробаскету? Наша реалност.

Зовите ме опет да овако лепо ћакуламо када ваш Јокара буде у утакмицама репрезентације Србије макар приближно добар као Дончић у утакмицама репрезентације Словеније.

Toliko si zabalavio da ne vidiš da su im statistike u manje više istom okviru.
docsumann docsumann 17:31 28.12.2022

Re: 9. место на Евробаскету? Наша реалност.

()


Dončić je sjajan.
moj kandidat No.2 za MVP nagaradu. al to će zavisiti i od plasmana Dalasa. trenutno su se digli na 6. mjesto zapada.

ustvari, baš mi drago da su tri glavna MVP kandidata sa Balkana,- Jokić, Luka i Janis

da malo prattiš NBA znao bi da, ipak, Jokić u jednom segmentu debelo nadmašuje Luku, a to je efikasnost.
Luka je veliki potrošač i držač lopti. gotovo 45% vremena napada Dalasa lopta je u njegovim rukama. procenat šuma mu je daleko slabiji od Jokićevog, al on svoju statistiku puni velikim brojem pokušaja, nešto slično kao što su radili Džordan i Kopbe.
Jokićev procenat šuta je abnormalno dobar i kreće se oko 67%. ima veliki broj kontakata sa loptom, ali kratkih, jer obično brzo pronalazi optimlan potez (šut, dodavanje, prodor...) u datoj poziciji - , i to radi kompjutorski precizno).
sve to čini njegov Player Efficenty Rating (tzv PER, ključna staistička kategoriji u naprednoj statistici) najvećim u istoriji igre. većim i od Vilta i Džordana i LeBrona.

ameri i dalje ne znaju kako da prihvate njegovu izvrsnost.
jbg nije lako gledati unikatnog igrača, kakav se do sada nije pojavljivao, van svih standarda i šablona, i prisustvovati njegovoj laganoj dominaciji pored domaćih megazvijezda.
a to čini upravo zato što za razliku od ostalih superstarova njega ni najmanje ne interesuju statističke kolone. ključno mu je da dobije meč i tu se njegov zadatak završava. individulane nagrade dolaze, usput, upravo zbog njegove posvećenosti i podređenosti učinku kolektiva.

ubjedljivo najskromnija NBA superzvijezda (opšte mišljenje američkih novinara i fanova). saigrači ga obožavaju, protivnici ga respektuju.


Зовите ме опет да овако лепо ћакуламо када ваш Јокара буде у утакмицама репрезентације Србије макар приближно добар као Дончић у утакмицама репрезентације Словеније.


jesi ti gledao to EP o kojem pričaš?
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:40 28.12.2022

Re: somborska slanina и београдска мортадела

ovako ispada nedosljedno



I to najblaže rečeno.

Abre ljudi, usrasmo blog, i ja sam tome naravno doprineo, neću sad ovde da glumim drugosrbijanca. Zato apelujem da se srbometarski ljudski i košarkaški kvaliteta Jokića ostave po strani, ako je ikako moguće (neka sam rekao da može o svemu ovde da se kenja, pogrešio sam).

Moja ćera ni ne zna tačnmo šta je basket sem da se neka lopta ubacuju u obruč, ali kad je čula da Jokić ima neke konje, jedva smo se spasli da u Sombor letos ne vozimo.



docsumann docsumann 17:46 28.12.2022

Re: 9. место на Евробаскету? Наша реалност.

nego, juče je JJ Wat objavio povlačenje u penziju.

jedan od najboljih pas rašera u povijesti (s 111,5 sekova, jedini igrač sa dvije sezone sa 20+ sekova, što se smatra magičnom granicom rezervisanom samo za naaajelitnije pas rašere). 3x defanzivni igrač godine (pokraden za jedno MVP priznanje)
pisali smo stef i ja svojevremeno dosta o njemu, u danima njgeove najveće slave, kad je među svim onim kiklopima izgledao kao odrasli muškarac u školskom dvorištu.

196 cm, 130 kila mišića koje je bilo u stanju da iz mjesta naskoči na platformu od 150cm



šteta što je karijeru proveo u timovima koji nisu došli do Supe Bowla.
alselone alselone 17:47 28.12.2022

Re: 9. место на Евробаскету? Наша реалност.

g, al on svoju statistiku puni velikim brojem pokušaja, nešto slično kao što su radili Džordan i Kopbe.

šampion ovoga je bio Ajverson. Džordan je van kategorije, moliću lepo.
maksa83 maksa83 17:56 28.12.2022

Re: 9. место на Евробаскету? Наша реалност.

jesi ti gledao to EP o kojem pričaš?

Mogu ja da ti odgovorim umesto Tase, on je pretpostavljam trenutno zauzet traženjem citata u kojima smo se ložili da će Jokić sam da pobedi svu košarku.

Dakle ovako nekako bi to išlo:

Blabla govno blablablablabla govno bla govno blablablabla govno čovek blablablala govno govno blablabla govno.
docsumann docsumann 18:07 28.12.2022

Re: 9. место на Евробаскету? Наша реалност.

alselone
g, al on svoju statistiku puni velikim brojem pokušaja, nešto slično kao što su radili Džordan i Kopbe.

šampion ovoga je bio Ajverson. Džordan je van kategorije, moliću lepo.


mislim da se Džordanov procenat šuta kretao oko 50%.

Šek je zbog svog načina igre i velikog broja zakucavanja imao veliki ukupan procenat iz igre, al je očajno izvodio slobodna.

zato je Jokara ubica sa svojim procentima

EDIT: ima jedan dirljiv klip sa Ajversonom, gdje on (u debeloj penziji) na nekoj ceremoniji govori kako je bilo puno velikih igrača, al on je htio samo da bude kao Majkl

alselone alselone 18:31 28.12.2022

Re: 9. место на Евробаскету? Наша реалност.

al on je htio samo da bude kao Majkl

Svi su hteli da budu kao Majkl. I ja sam hteo da budem kao Majkl. :)

On je imao 50% procenat šuta u nekim sezonama čak i za trojku. Ono što je verovatno fascinantno je da se procenat uspešnosti šuta kod njega povećavao sa značajem poena.
gvozden1 gvozden1 18:53 28.12.2022

Re: 9. место на Евробаскету? Наша реалност.

zbog njegove posvećenosti i podređenosti učinku kolektiva

Kog kolektiva?
:)
shmoo shmoo 21:37 28.12.2022

Re: 9. место на Евробаскету? Наша реалност.

maksa83
Зовите ме опет да овако лепо ћакуламо када ваш Јокара буде у утакмицама репрезентације Србије макар приближно добар као Дончић у утакмицама репрезентације Словеније.

Toliko si zabalavio da ne vidiš da su im statistike u manje više istom okviru.



То и Чарли каже.

Па какви сте то ви познаваоци баскета када не знате да је у просеку по утакмици 5 поена и 2 асистенције таман довољно да Словенија буде 6. а Србија 9 (јој срамоте, са све Јокићем)?

Рекох већ, јавите се опет да причамо када ваш мали говнарко Јокић буде за репрезентацију Србије одиграо исто онолико добро и буде исто онолико користан репрезентацији Србије колико је Дончић користан репрезентацији Словеније.

Све остале приче о "мађионичару и Србину Јокићу" су непотребно просеравање које овде ваљате упорно као да вас Јокићева браћа и Мишко Ражнатовић лично плаћају да пишете те глупости и зато ме уопште не занимају.

Или, да се послужим Чарлијевим речником, боли ме бре курац ко је МВП у НБА и да ли је Србин или Папуанац.

Занима ме искључиво и само ко је МВП на неком такмичењу у дресу репрезентације Србије.

А ви наставите међусобно да балавите о "великом Јокићу".

Мада мислим да сте већ довољно избалавили, што каже Макса, по његовим сличицама и све их умазали дивећи се малом говнарку Јокари.

Али само у НБА.

Нешто му се не дивите док игра за репрезентацију Србије?

shmoo shmoo 21:50 28.12.2022

Шта је кокошке?Слепило ударило и на мозак?

maksa83

Mogu ja da ti odgovorim umesto Tase

Dakle ovako nekako bi to išlo:

Blabla govno blablablablabla govno bla govno blablablabla govno čovek blablablala govno govno blablabla govno.



То, Максо, лутко моја!

Хвала ти да не морам ја опет да напишем да је тај ваш Јокара једно мало егоцентрично говно од човека са све својом браћом криминалцима и МВП менаџером истог профила Мишком Ражнатовићем без чијег утицаја на српске медије не бисте видели ни пола од свега овога што видите док балавите над Јокићевим ликом на сликама у новинским чланцима на интернету и у клиповима.


Ražnatović, i sam ranije profesionalni igrač u nižim ligama, postao je agent ubedljivo najviše igrača u Evroligi. U prethodne dve sezone ima bezmalo četiri puna „tima” u najjačem klupskom takmičenju (u sezoni 2018/19. – 43 igrača, 2019/20. – 42 igrača). Proteklih godina neretko je u „večitim derbijima” između Crvene zvezde i Partizana imao desetak igrača, pa su neki autoriteti iz srpske košarke, onako krišom, konstatovali da „Miško ima moć da kroji izgled tabele” (Miško je Ražnatovićev nadimak).

Zato je u srpskoj, ali i u evropskoj, košarci, važno imati dobre odnose sa Miškom. Zato se niko ni ne buni zašto jedan košarkaški agent ima klub u saveznom i regionalnom takmičenju (Mega sokerbet), a možda i zbog toga što bez njega nisu u stanju da pronađu talente u Srbiji koji, kako svi kažu, i dalje niču kao pečurke posle kiše. Da vodeći klubovi imaju ozbiljne skaute, verovatno bi i njemu bilo teže u takvoj konkurenciji. Ali, kad ih već nemaju, onda im ostaje da sačekaju da Miškovi ljudi urade svoj deo posla.

„Da, čuo sam te zamerke, ali tu, ma koliko oni tvrdili, nema sukoba interesa. Moj klub je dobit i za moju agenciju i za srpsku košarku jer u njemu su svoje karijere spasli mnogi mladi igrači koji su na prelasku iz juniora u seniore bili bez boce za kiseonik”, odgovorio je Ražnatović pre nekoliko godina na pitanje „Politike” kako komentariše to što mu pojedini zameraju da kao „vlasnik” većine košarkaša na domaćem tržištu ima i svoj klub u saveznom takmičenju. (ЛИНК)



(То је онај на сличици са Јокићевом браћом на бродићу.)

Овај Мишко изгледа у српској кошарци исто оно што је и Фаљи Рамадани у српском фудбалу, а?


А за то време Србија 9. на Евробаскету. И не пласира се на Олимпијаду.

Супер!

Јокићу Србине, Јокићу Србине!!!

shmoo shmoo 22:09 28.12.2022

:-)))))

Ево, јавио ми се Кум из дијаспоре.

Каже, није знао да је та прича о малом Јокари ван медија таква.

Е па кад сам њега онако тврдоглавог убедио да је "Јокић Србин" тешка медијска превара уз помоћ новинарчића плаћених неким ситнишем, сигурно ћу убедити и још понеког на Блогу Б92.



А ви ме помените опет и сваки следећи пут када са удивленијем и балављењем поменете "Јокића Србина" и качите његове клипове овде на Блогу Б92.

Радо ћу се одазвати вашем позиву сваки пут и рећи ћу вам исто ово што сам вам и на овом Пајићевом блогу написао о вашем али не и мом Јокари.

Србину, јбт!

shmoo shmoo 23:06 28.12.2022

Јокићу Србине, Јокићу Србине!!!

Ево, усликах мог суграђанина Максу, иначе у мојим очима до овог блога (за даље ћемо видети) кул урбаног свезнајућег лика, Београђанина, дете београдског асфалта и некад било калдрме и "доброг духа Блога Б92", како на својим духовним и интелектуалним висинама пјева српске душевне песме у десетерцу о Јокићу Србину, америчанском али не и српском МВП.









П.С. -




maksa83 maksa83 08:05 29.12.2022

Re: :-)))))

А ви ме помените опет и сваки следећи пут када са удивленијем и балављењем поменете "Јокића Србина" и качите његове клипове овде на Блогу Б92.

Da li si ti to upravo zapretio da ćeš opet serijski ispasti budala ako te se pomene u kontekstu Jokića?

Brrrr.

Nego, ovo:

Летели сте сви у небо тврдећи како су текме у групи само тек почетак, тек за загревање, како сигурно газимо до финала...

Pošto sam te namenski odmenio u govnoblablagovnoblablagovno rantu bilo bi uljudno da konačno potkrepiš ovo nekim dokazom, ili da to gurnemo u "ispadaću glup dok god me zajebavate" rubriku?
shmoo shmoo 08:52 29.12.2022

Re: :-)))))

maksa83

Летели сте сви у небо тврдећи како су текме у групи само тек почетак, тек за загревање, како сигурно газимо до финала...


Pošto sam te namenski odmenio u govnoblablagovnoblablagovno rantu bilo bi uljudno da konačno potkrepiš ovo nekim dokazom, ili da to gurnemo u "ispadaću glup dok god me zajebavate" rubriku?



Ма тури у коју год хоћеш рубрику.

Само немој да заборавиш успут да гуслаш у десетерцу:"Јокићу Србине, Јокићу Србине..."

gvozden1 gvozden1 09:15 29.12.2022

Re: :-)))))

успут да гуслаш у десетерцу:"Јокићу Србине, Јокићу Србине..."

Nije to deseterac, bre.

Ovako nešto je deseterac

npr

Premetnu se srpska uzdanica
Te postade srpska izdajica.

Ono, deset slogova, znaš.
:)
maksa83 maksa83 09:59 29.12.2022

Re: :-)))))

Само немој да заборавиш успут да гуслаш у десетерцу:"Јокићу Србине, Јокићу Србине..."

Nadam se da je ovo domaći iz muzičkog koje si uzeo da predaješ pored srpskog i građanskog pošto dvanaest slogova ne može da stane u deseterac.

P.S. Može slovenska antiteza u slobodnoj formi:

Da l' to grmi il se zemlja trese
il udara more u mramorje
niti grmi nit se zemlja trese
nit udara more u mramorje
već to zavaruje Jokiću Nikola
preko crnog Jusuf Nurkić Age

Jokić vari a tabla se trese
Denveru da titulu donese
Da Nagetsi u finale odu
i donese radost svome srpskom rodu
gvozden1 gvozden1 10:19 29.12.2022

Re: :-)))))

već to zavaruje Jokiću Nikola

Prebroj:)
Da Nagetsi u finale odu
i donese radost svome srpskom rodu

O kukavno srpstvo ugašeno
Na šta spade, čega li dopade
Nagetsima jadan Srbin kliče
Njima kliče, njima se ponosi
A za svoga roda i ne haje
Izdajice srpstva on uznosi.
softelectronics_e softelectronics_e 10:25 29.12.2022

Re: :-)))))

gvozden1
već to zavaruje Jokiću Nikola

Prebroj:)
Da Nagetsi u finale odu
i donese radost svome srpskom rodu

O kukavno srpstvo ugašeno
Na šta spade, čega li dopade
Nagetsima jadan Srbin kliče
Njima kliče, njima se ponosi
A za svoga roda i ne haje
Izdajice srpstva on uznosi.

Hahahahaha!
Gvozdene, dobra ti ta medovača.
gvozden1 gvozden1 10:40 29.12.2022

Re: :-)))))

dobra ti ta medovača

In medovača veritas :)
maksa83 maksa83 11:01 29.12.2022

Re: :-)))))

Prebroj:)

Pa reko' sam da je slobodna forma.
gvozden1 gvozden1 11:33 29.12.2022

Re: :-)))))

maksa83
Prebroj:)

Pa reko' sam da je slobodna forma.

Video kasnije, al jbg, požurio da nađem grešku:)
maksa83 maksa83 11:45 29.12.2022

Re: :-)))))

gvozden1
maksa83
Prebroj:)

Pa reko' sam da je slobodna forma.

Video kasnije, al jbg, požurio da nađem grešku:)

Kakvi ste bre pogani izbaksuzirali ste dečka, juče em mu izmakao tripl dabl (40/6/7) iako je bio najbolji igrač utakmice, em je promašio poslednji šut koji je trebalo da im donese pobedu u tesnom finišu.

Pravi ste "da komšiji krava bude ko čivava" Srbi.
gvozden1 gvozden1 12:49 29.12.2022

Re: :-)))))

Kakvi ste bre pogani izbaksuzirali ste dečka

Znači radi, samo da dodamo gas :)
shmoo shmoo 18:03 29.12.2022

Re: :-)))))

maksa83

pošto dvanaest slogova ne može da stane u deseterac



Па згурај га некако, оца му мангупског!

shmoo shmoo 18:05 29.12.2022

Re: :-)))))

gvozden1

Nije to deseterac, bre.



Ма нема везе, видиш да ни Маклса нема појма.

Можеш да му потуриш било шта.

shmoo shmoo 18:06 29.12.2022

Re: :-)))))

maksa83

Pravi ste "da komšiji krava bude ko čivava" Srbi.



Крава или коњ?

Касач, не галопер.

maksa83 maksa83 19:10 29.12.2022

Re: :-)))))

gvozden1
Kakvi ste bre pogani izbaksuzirali ste dečka

Znači radi, samo da dodamo gas :)

Huči pusti to imamo oz-bi-ljan problem.

Ono što smo se ložili "200K slovena nam palo s neba", pa se otimali ti i ja moji su tvoji su ... nije dobro.

Izgelda da smo uvezli dvesta 'iljada pedera i kurvi.

Tako kaže ovaj ruski narodni poslanik iz Putinove Ujedinjene Rusije.



Ne znam sad šta da mislim o svemu tome.
gvozden1 gvozden1 21:04 29.12.2022

Re: :-)))))

Ne znam sad šta da mislim o svemu tome

Pa ništa, pedere da im vratimo a kurve neka ostanu.
Daj šta daš, al nemoj baš pedere :)
softelectronics_e softelectronics_e 19:28 26.12.2022

Da, da!

Leg Šaj za sve naše gde god bili!



I jedna sa Nadin, meni najdražim basistom!

Ribozom Ribozom 19:54 26.12.2022

Toplotne pumpe

Primetio sam fenomen u Srbiji da se termin 'toplotne pumpe' tendeciozno zloupotrebljava.
Ljudima se predtavljaju kao geotrermalne pumpe sto je nesto sasvim drugo. To je isto kao klima samo sto je nastelovan vise da greje.
Zabuna je pravi isto kao sto se vazda pricalo da je grejanje na gas skupo.
Takodje, sam primetio da te 'klima uredjaje' reklamiraju kao 40% stedljivije od obicnih radijatora, sto mojim uporedjivanjem sa racunima za struju onih koji ih poseduje jeste ista ili slicna. Mozda negde gresim.
crossover crossover 20:09 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

Ljudima se predtavljaju kao geotrermalne pumpe sto je nesto sasvim drugo. To je isto kao klima samo sto je nastelovan vise da greje.


Trgovci su nepismene budale. Toplotna pumpa je uređaj koji radi na razmeni toplote, u jednom ili oba smera, greje ili hladi ili oboje. I frižider, i zamrzivač, i klima, i inverter su toplotne pumpe.
nikvet pn nikvet pn 20:29 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

Топлотна пумпа у Србији је строго игноре. Картел није укапирао потенцијал и није се на време уградио. У све остало грејање јесте па му не иде у прилог смањење клијентеле и прихода.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:45 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

Ribozom
Primetio sam fenomen u Srbiji da se termin 'toplotne pumpe' tendeciozno zloupotrebljava.
Ljudima se predtavljaju kao geotrermalne pumpe sto je nesto sasvim drugo. To je isto kao klima samo sto je nastelovan vise da greje.
Zabuna je pravi isto kao sto se vazda pricalo da je grejanje na gas skupo.
Takodje, sam primetio da te 'klima uredjaje' reklamiraju kao 40% stedljivije od obicnih radijatora, sto mojim uporedjivanjem sa racunima za struju onih koji ih poseduje jeste ista ili slicna. Mozda negde gresim.



Tako ih zovu i u Engleskoj te "vazduh-vazduh" pumpe - Heat Pumps. I isto tako lože narod da će da uštede. Imaš već gomilu materijala na jutjubu o tome. Na primer ovaj tip priča o tome.



Mislim da je ovo u Srbiji po običaju samo odjek zaluđivanja koje se dešava negde daleko u slobodnom i naprednom svetu.
Ribozom Ribozom 22:08 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

Isto je zanimljivo da kod nas nema termo peci da se kupe. Nije struja jeftinija nocu, ali opet uporedjujuci potrosnju trosim najmanje duplo vise struje od onih koji koriste termo, plus lozim kada je minus.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:24 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

Toplotnu pumpu nemam ali sin mojih prijatelja ima. I zadovoljan je. Toliko da će istu takvu, samo većeg kapaciteta, ugraditi njegovi roditelji u kuću koju upravo grade. Otac je oličenje nepovjerljivosti i svaku stavar koju kupuje, provjerava na sve moguće načine.
Kuća mora biti dobro izolovana, podno grijanje i keramika na podu. Troši struje duplo manje nego kvalitetni el. radijatori ali je ugradnja 4-5 puta skuplja nego ti radijatori.
Kuća je veličine kao i naša, oko 100 m2, izolacija sličnog kvaliteta, a cijena grijanja, po sezoni, mu je veća oko 20% nego kod nas.
Kod nas je kotao na pelet, postavljen u dnevnoj sobi kao i obična peć.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:30 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

kamilo_emericki
Toplotnu pumpu nemam ali sin mojih prijatelja ima. I zadovoljan je. Toliko da će istu takvu, samo većeg kapaciteta, ugraditi njegovi roditelji u kuću koju upravo grade. Otac je oličenje nepovjerljivosti i svaku stavar koju kupuje, provjerava na sve moguće načine.
Kuća mora biti dobro izolovana, podno grijanje i keramika na podu. Troši struje duplo manje nego kvalitetni el. radijatori ali je ugradnja 4-5 puta skuplja nego ti radijatori.


O kojoj vrsti "toplotne pumpe" pričaš"?
Ima ih više.
Milan Novković Milan Novković 22:31 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

vrabac_onaj
Ribozom
Primetio sam fenomen u Srbiji da se termin 'toplotne pumpe' tendeciozno zloupotrebljava.
Ljudima se predtavljaju kao geotrermalne pumpe sto je nesto sasvim drugo. To je isto kao klima samo sto je nastelovan vise da greje.
Zabuna je pravi isto kao sto se vazda pricalo da je grejanje na gas skupo.
Takodje, sam primetio da te 'klima uredjaje' reklamiraju kao 40% stedljivije od obicnih radijatora, sto mojim uporedjivanjem sa racunima za struju onih koji ih poseduje jeste ista ili slicna. Mozda negde gresim.



Tako ih zovu i u Engleskoj te "vazduh-vazduh" pumpe - Heat Pumps. I isto tako lože narod da će da uštede. Imaš već gomilu materijala na jutjubu o tome. Na primer ovaj tip priča o tome.



Mislim da je ovo u Srbiji po običaju samo odjek zaluđivanja koje se dešava negde daleko u slobodnom i naprednom svetu.

Ovaj lik je s pravom gnevan, i iako je u videou svašta nabacao pa se dotakao i pravih razloga gneva to nije baš jasno iz videoa.

1. Heat pumpe rade ok. Ja imam 4, ukupna instalirana snaga bliže 50 kW, i svaka on njih je efikasna (value-for-money mera, tj kWh-for-money) bar koliko i gas. Ova poslednja čak, recimo, 30% efikasnija (novija Daikin, 5kW, upmarket japanci. Iako imaju sad još malo efikasnijih).

2. U UK maltretiraju narod tako što ih navedu da instaliraju under-specked pumpe, plus je i istalacija skupa (moja 5kW Daikin je 970 funti, instalacija 1,200). Mislim da mnogima (što ovaj lik dotiče) specificirali pumpe za dobro izolovane kuće (spominje Skandinavce) a ovde većina nije takva. Plus, tipična UK misleading prljavština, tiho su prećutali da pumpe neće baš da rade dobro na jako niskim temperaturamo, recimo -5, pošto takvih dana ima možda 5 godišnje većini (recimo 85%) britanskog stanovništva. Pa ja nisam ni jurio gov grants nego zadržao gas.

U UK imam samo ovu Daikin od 5kW, na -5 je radila kako treba, ona radi do -15, može i niže ali onda gubi efikasnost, i tiši su od konkurencije, iako, recimo, 200 funti skuplji (25-30%).

Ovde je velika proporcija kuća (mnogo popularnije od stanova), solarni paneli jeftini - iako je instalacija isto skupa - pa ako bi država bolje radila posao sa instalacijom narod bi mogao da spusti efektivno cenu energije i država zauzme strategijski bolj energetski položaj.

Ali oni su sad u fazi i formi kapitalizma na izdisaju i bankrotiraće u sledećih 10 godina pošto su minimizovali državu gde treba da bude angažovanija(u davanju kornisne podržke svima koja je "outsourced" privatnom sektoru) a nagojili je gde treba da bude mržava (birokratije, procedure, QUANGOs na stotine (kvazi-gov). Primer: evo, te budale, u NHS (National Health Service) ovih dana donose promene zakona gde se pri zapošljavanju nove osobe mora pojasniti zašto je izabran belac, ako je belac izabran. Za ostale se ne mora pojašnjavati.

Ušurska forma kapitalizma, u energiji je, evo, instalacija opreme 20% skuplja od same, upmarket Japanske opreme, a i do 50% skuplja od mnogih drugih isto reputable firmi.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:40 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

Milan Novković



Ja sada da pravim kuću sigurno bih ozbiljno razmatrao opciju uvođenja geo-termalne pumpe.
Ove "air-sourced" mi ne ulivaju poverenje po svemu što sam i video i čitao.
zilikaka zilikaka 22:53 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

Koliko sam ja sakupila, ovi drugi su se bolje pokazali a svakako su jeftiniji.
Odnosi cena spram recimo klasičnog gasnog kotla su bili 7soma za vodenu, 3 za vazdušnu a 1 za klasičniji kotao na gas bez sprege sa toplotnom pumpom.
Za jednu kuću to nije malo ulaganje i treba ga nadoknaditi kroz uštedu energenta, što se graniči sa nemogućim.
Plus imaš skuplje održavanje a i rizik da ti bunar baš ne bude dovoljan pa sve to radi u nekom režimu...ni približno onom kako su ga hvalili.
Za manju stambenu zgradu ima smisla ali se postavlja pitanje dogovora stanara oko troška za sve što zatreba.
Milan Novković Milan Novković 22:55 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

vrabac_onaj
Milan Novković



Ja sada da pravim kuću sigurno bih ozbiljno razmatrao opciju uvođenja geo-termalne pumpe.
Ove "air-sourced" mi ne ulivaju poverenje po svemu što sam i video i čitao.

Što rekoste negde ni ja nisam siguran šta vam je to geo-termalno. To sam ja zamišljao kao korišćenje tople vode iz dubine.

Top solucija sada, ako nemaš reku, baru ili jezero pored kuće, je GSHP - Ground Source heat pump.

Ako imaš veću baštu koju možeš na kratko da razrovariš to re Rols-Rojs od solucije - tu nema ništa uslovno ili nejasno - ispod 1.5m u zemlji je temp, recimo, 5 stepeni.

Cevi bukvalno nabacaš u rov, dodaš finoj zemlji oko cevi još nekih materijala što povećavaju provodljivost temperature, i za taj deo posla ovde daju do 50 godina garanciju.

Ovo ti je pouzdano kao struja ili gas, dobro urađeno za 1 kWh struje ti daje do 5 kWh energije, i ako za to imaš i mali akumulator imaš soluciju i ako nestane struje. Plus nekoliko solarnih panela pa ti je rešenje jpš jeftinije.

Ovde je jedino fušeraj rizik:

- Nedovoljno cevi za zadatu snagu

- Plitko zakopane cevi

- Brzopleto zatrpane cevi

Daikin pumpe su neverovatno tihe i možeš iz za manji ili osrednji stan držati i u kuhinji.

Kopanje izgleda dramatično, ali bager radi posao, posle središ i miran si do praunuka.

Ako nemaš mesta horizontalno, pa bušiš vertikalno, onda rešenje postaje skuplje. Meni bi onomad za 20kW worst-case (nikakve podzemne ovde) trebalo 1000 m bušenja, 3 bušotine po 333 metra. Sa dosta podzemne vode treba mnogo manje, pa je poželjno test bušenje - ovde je sve to skupo iako toliko efikasno i pouzdano da je država davala i do 30K funti grantova.

Evo horizontale:



Ovde nema rizika i nejasnih stvari, u principu jeste sve kao u frižideru - greješ jednu zonu po cenu hlađenja druge, gde su te dve zone odvojene termalno.


zilikaka zilikaka 23:01 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

Ako nemaš mesta horizontalno, pa bušiš vertikalno, onda rešenje postaje skuplje

Ako sebi možeš da obezbediš toliki plac gde ćeš I ovo instalirati, onda ti je stvarno svejedno koliko košta i koliko je efikasno.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:02 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

Top solucija sada, ako nemaš reku, baru ili jezero pored kuće, je GSHP - Ground Source heat pump.


na to sam mislio.
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:03 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

vrabac_onaj


O kojoj vrsti "toplotne pumpe" pričaš"?
Ima ih više.

Onoj što galami.
Kad radi punom snagom onda je zbilja bučna za komšiluk ali u izolovanoj kući* se ne čuje.
Pumpa je vazduh-voda, uzima temperaturu vazduha, grije vodu i ta voda preko poda grije kuću.

*U Francuskoj je staklena vuna glavni izolacioni materijal, dobar kao toplotni izolator a još bolja kao zvučni.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:03 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

zilikaka
Ako nemaš mesta horizontalno, pa bušiš vertikalno, onda rešenje postaje skuplje

Ako sebi možeš da obezbediš toliki plac gde ćeš I ovo instalirati, onda ti je stvarno svejedno koliko košta i koliko je efikasno.


jebeš plac bez 2 hektara
nikvet pn nikvet pn 23:13 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

Каква бука од топл.пумпе аман, више дрчи центрифугирање веша него рад на -15.
Milan Novković Milan Novković 23:24 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

zilikaka
Ako nemaš mesta horizontalno, pa bušiš vertikalno, onda rešenje postaje skuplje

Ako sebi možeš da obezbediš toliki plac gde ćeš I ovo instalirati, onda ti je stvarno svejedno koliko košta i koliko je efikasno.

Kod vas možda ima dosta podvodnih voda i tlo nije kamenito, pa možda vertikalno bušenje nije problem (ja se sećam kad sam bio klinac, pre vodovoda, u Prigrevici kad smo bušili pumpu za vodu - nešto zemlje, posle, dole, uglavnom neka mešavina jako sitnih kamenčića i peska - za čas izbušeno.

Sa dosta podzemne vode (pa tako manje bušenja) i ako je bušenje jeftino to bi, bar za kuće, bila možda efikasna solucija.
Milan Novković Milan Novković 23:32 26.12.2022

Re: Toplotne pumpe

zilikaka
Ako nemaš mesta horizontalno, pa bušiš vertikalno, onda rešenje postaje skuplje

Ako sebi možeš da obezbediš toliki plac gde ćeš I ovo instalirati, onda ti je stvarno svejedno koliko košta i koliko je efikasno.

Ma to možeš da razvlačiš kako i gde hoćeš i možeš, ne mora pravo, negde uže a negde šire, negde plitko (pravolinijski dobacaj do mesta gde možeš da kopaš dublje i šire ... itd.

Važno je samo da određena dužina ceni bude, većinski, ispod neke dubine - 1.5m - može i pliće ali su onda sezonske varijacije temperature pod zemljom malo veće. Tj na -25 napolju nemaš na pola metra 5 stepeni, nego manje.

Evo polu-ilustracije:

srdjan.pajic srdjan.pajic 01:19 27.12.2022

Re: Toplotne pumpe

1. Heat pumpe rade ok. Ja imam 4, ukupna instalirana snaga bliže 50 kW, i svaka on njih je efikasna (value-for-money mera, tj kWh-for-money) bar koliko i gas. Ova poslednja čak, recimo, 30% efikasnija (novija Daikin, 5kW, upmarket japanci. Iako imaju sad još malo efikasnijih).



I ja sam relativno zadovoljan (naša je ova vazduh vazduh) i dosta to koristimo u ovim prelaznim periodima, praktično sam eliminisao one male radijatore sem kod mlađe ćere u sobi jer se u nju nije isplatilo dodati izmenjivač. Naravno da nisam uveo pumpu a isekao bojler i furunu, ovde je malo previše ladno za to, a ni država ne daje nikakve pare). Sasvim solidno dogreva sve sobe u kojima imamo one izmenjivače. Ali kad napolju sobali minus 20, ne vredi ništa. Ali tad i ne koristim taj đavo, no ovo glavno grejanje na gas.

Takođe, a to je i ovaj dekica pomenuo, a pre toga i drug kamilo, džabe ti to sve ako ti je kuća slabo izolovana. Mi smo u to uložili pare prošlog leta, i sad je ok, pa onda i ta heat pumpa ima nekog smisla, čini mi se.
nikvet pn nikvet pn 10:27 27.12.2022

Re: Toplotne pumpe

Ово ми је пета зима под ТП ваздух-вода, подно, 135м2. Презадовољан сам. До нуле нити имаш појма да се уопште и грејеш, нити рачун пређе 10 000 са кућном потрошњом збирно. Испод нуле подложим понеко дрво колико ради угођаја али и против струјомера да не пребацим 1600квх па одем у црвену тарифу. Четворозимски просек шестомесечни буде 6-700е укупно за сезону укључујући и кућну струју и пар метара дрва приде.

Сад ме Пајић попалио да заменим котао па да и то мало дрвне потрошње стропоштам али засад тога овде изгледа нема.
nikvet pn nikvet pn 10:50 27.12.2022

Re: Toplotne pumpe

Него има ту ново још једно лудо добро грејање а то је - термокабл. Приликом изградње пода улије се у бетон као џмија, као цевке за подно и има термостат на зиду. Чачкала ме ту потрошња и ефикасност па сам наговорио пар сточара да поставе у свињац за прасиће. Пун погодак. Леже праЦи ко на плажи (нумем сличку да пребацим), расту ко из воде; ништа ешерихија, салмонела ни амонијак. А рачун за струју... Уместо ИЦ лампе 250 вати 24/7 сада иде 80 вати под термостатом. Без ризика од пожара и опекотина.
docsumann docsumann 10:55 27.12.2022

Re: Toplotne pumpe

vrabac_onaj
Top solucija sada, ako nemaš reku, baru ili jezero pored kuće, je GSHP - Ground Source heat pump.


na to sam mislio.


to se kod nas obično zove toplotni bunar.


izvor (maltene nepresušni, u ovom slučaju) stabilne toplotne energije.
kod nas na primorju to može biti i dubina mora , od nekih 12m pa na niže.

bitno je da mu se temperatura u toku godine ne mjenja ili se mjenja minimalno, tako da isti bunar koristiš i za hlađenje i za grijanje.

u najvećem broju slučaja toplotni bunar nije dovoljan za punu pripremu grejnog/rashladnog fluida, pa se on dodatno kondiciopnira toplotnom pumpom u kojoj se mehanički rad pretvara u toplotnu energiju (u kompresorima i isparivačima)
Milan Novković Milan Novković 11:45 27.12.2022

Re: Toplotne pumpe

docsumann
vrabac_onaj
Top solucija sada, ako nemaš reku, baru ili jezero pored kuće, je GSHP - Ground Source heat pump.


na to sam mislio.


to se kod nas obično zove toplotni bunar.


izvor (maltene nepresušni, u ovom slučaju) stabilne toplotne energije.
kod nas na primorju to može biti i dubina mora , od nekih 12m pa na niže.

bitno je da mu se temperatura u toku godine ne mjenja ili se mjenja minimalno, tako da isti bunar koristiš i za hlađenje i za grijanje.

u najvećem broju slučaja toplotni bunar nije dovoljan za punu pripremu grejnog/rashladnog fluida, pa se on dodatno kondiciopnira toplotnom pumpom u kojoj se mehanički rad pretvara u toplotnu energiju (u kompresorima i isparivačima)

Ih, voda, lako je srećkovićima koji su pri iole netrivijalnoj vodi (i najobičnije 15x15x1m bare).

Kakvih, bre, 12m dubine u moru - to možda za cele metropole ala Prigrevica i slično, a za hamlets, salaše ...


vrabac_onaj vrabac_onaj 12:36 27.12.2022

Re: Toplotne pumpe

od nekih 12m pa na niže.


Ima i ova varijanta koju Milan spominje sa horizontalnim postavljanjem pliće na nekih 1.5-2m. Samo za to ti treba velik plac, računica kaže da otprilike treba da prekopaš i postaviš u zemlju cevi na površini tri puta većoj od podne površine koju greješ.
Pri tome, iznad toga ne možeš da sadiš drveće (može trava ili neki ukrasni žbunić, cveće). Tako da za na primer nekih 150 m2 ti treba nekih 4.5 ara livade.

Ako bušiš vertikalno, ne treba ti tolika površina ali moraš da bušiš duboko 2-3 rupe pa izađe skuplje.
zilikaka zilikaka 12:55 27.12.2022

Re: Toplotne pumpe

bitno je da mu se temperatura u toku godine ne mjenja ili se mjenja minimalno, tako da isti bunar koristiš i za hlađenje i za grijanje.


lako je srećkovićima koji su pri iole netrivijalnoj vodi (i najobičnije 15x15x1m bare).


Nije da ne može ali značajno usložnjava priču i daje manji efekat. Kad je hladno tebi, ladno je i u bari, i obrnuto,
pa slabo šta iz nje možeš da izvučeš.

A ono najvažnije, kad čujem od Milana kolika su ulaganja, dobro bih razmislila kako to može da se isplati.
Kod nas za kuću oko 150m2 grejne površine se garant ne isplati toplotna pumpa sa vodom.
U grubo, nek je amortizacija i skuplje održavanje samo 500 evra na godinu. Amortizacioni vek nek je oko 15.
Kad prepoloviš račun za gas, ne možeš pola od toga da ušparaš za 10 godina.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:20 27.12.2022

Re: Toplotne pumpe

zilikaka

A ono najvažnije, kad čujem od Milana kolika su ulaganja, dobro bih razmislila kako to može da se isplati.
Kod nas za kuću oko 150m2 grejne površine se garant ne isplati toplotna pumpa sa vodom.
U grubo, nek je amortizacija i skuplje održavanje samo 500 evra na godinu. Amortizacioni vek nek je oko 15.
Kad prepoloviš račun za gas, ne možeš pola od toga da ušparaš za 10 godina.


To ako možeš da biraš :)

The Future Homes Standard announcement has already committed to no new gas boilers being sold beyond 2025.
tetris tetris 14:42 27.12.2022

Re: Toplotne pumpe

Ово ми је пета зима под ТП ваздух-вода, подно, 135м2.



Zakačio sam se za ovaj komentar jer se u nekoliko postova spominje podno grejanje pa se stiče utisak da je ono skoro pa neophodno za toplotnu pumpu. Čisto da napišem par crtica koje možda nekom budu značile ako bude razmišljao o toplotnoj pumpi.

- Podno grejanje je super u bolje izolovanim, i kućama sa dobrom stolarijom. Utiče na subjektivni osećaj toplotnog komfora zbog toplotnog zračenja (tačnije manjih gibitaka toplote iz našeg tela zbog manje ralike temperature između površine tela i površine poda), što rezultira sa istim komforom pri nižoj temperaturi vazduha.

- Limitirajući faktor kod podnog grejanja je maksimalna temperatura poda (zbog zdravstvenih implikacija) i površina poda. Kombinacija ova dva parametra nam limitira količinu toplote na koju možemo da računamo kod podnog grejanja i zato je smanjenje toplotnih gubitaka ušuškavanjem kuće veoma bitno. To je verovatno i razlog zašto kod Nikveta treba dodatno grejanje kad je baš hladno. Gubici su veći od tolote koju može da isporuči podno grejanje, bez obzira na kapacitet toplotne pumpe.

- Česta je zabluda da toplotna pumpa ne može da radi ako je loše izolovana kuća. Može, samo će trebati znatno snažnija toplotna pumpa da pokrije povećane gubitke toplote.

- Kad podno grejanje nije moguće, toplotne pumpe sasvim lepo rade i sa standardnim radijatorima. "Mana", u odnosu na grejanje na gas, je da radijatori moraju biti veći zato što je temperatura vode u njima niža. Koliko veliki, to zavisi od proračuna toplotnih gubitaka. Isto važi i za toplotnu pumpu. Koliki kapacitet je potreban zavisi od potreba za grejanje i efikasnošću na niskim temperaturama.

- Može se kombinovati podno grejanje sa klasičnim radijatorima.

- Ko se na plaši promaje (Zili ), može da upari toplotnu pumpu sa konvektorima. U njima je cev kroz koju ide topla voda na koju su nakarikana tanka metalna rebra. Uglavnom su manji od radijatora jer često imaju i ventilator. Nije baš popularno rešenje kod nas, mada sam video da ih Daikin preporučuje sa njihovim sistemima.

Ako se još nečega setim, dopisaću



Milan Novković Milan Novković 14:58 27.12.2022

Re: Toplotne pumpe

zilikaka
bitno je da mu se temperatura u toku godine ne mjenja ili se mjenja minimalno, tako da isti bunar koristiš i za hlađenje i za grijanje.


lako je srećkovićima koji su pri iole netrivijalnoj vodi (i najobičnije 15x15x1m bare).


Nije da ne može ali značajno usložnjava priču i daje manji efekat. Kad je hladno tebi, ladno je i u bari, i obrnuto,
pa slabo šta iz nje možeš da izvučeš.


A ono najvažnije, kad čujem od Milana kolika su ulaganja, dobro bih razmislila kako to može da se isplati.
Kod nas za kuću oko 150m2 grejne površine se garant ne isplati toplotna pumpa sa vodom.
U grubo, nek je amortizacija i skuplje održavanje samo 500 evra na godinu. Amortizacioni vek nek je oko 15.
Kad prepoloviš račun za gas, ne možeš pola od toga da ušparaš za 10 godina.

Možda se ne razumemo, ove pumpe mogu ne malo, nego sve što im je potrebno da izvuku. (ako se ne varam ova moja vazdušna od 5 kW iz vazduha to efikasno izvlači do -15 stepeni.

A voda je efikasnija za razmenu energije. Zamisli ovu baru gde imaš bar 15x15x1m vode na ne niže od 2 stepena (dodaj na visini za hladniji sloj pa led

To da pomeriš, u ovom primeru rashladiš za 1 stepen ti je oko 260 kWh energije.

Pumpe od oko 15 kWh ti već na 16 stepeni sporije razmenjuju energiju sa vodom nego voda sa okolinom u kojoj je (ovo znam po bazenima u španiji i toplotnim pumpama koje ne mogu da rade ispod 16 stepeni pošto se zidovi i pod bazena ne izoluju termalno od okoline (stene, beton, ...)

Tako, u ovoj bari i na temperaturi od vode od 2 stepena ti ne možeš da je hladiš brže ka nuli nego što je zemlja ispod zagreva, tj održava joj tih 2 stepena.

Pa ja cenim da možeš ladno da joj isisavaš 30-40 kW a da joj temperaturu vode ne obaraš sa 2 stepena na niže od 1.x, verovatno 1.6, 1.7 ... (baš nagađam, al i barica mi je mala

Ovde nije cilj poređenje sa gasom - u UK do 35 kW gasni bojler (već sam te jednom pitao pa zaboravio, cenim da je to što vi zovete kotao), good brand Worchester-Bosch sa skupom instalacijom možeš da imaš za 2,500 funti (ispod 3000 Evra)

Ovde se radi sledeće - država daje grantove ljudima da bi im heat-pumps bile finansijski pristupačne i atraktivne, pa država, za GSHP sad od kWh elektrike iz termo ili nuklearne centrale, uvoza, odjednom ima i do 5 kWh pa ne mora da pravi nove centrale, plaća skupi uvoz nego ima domaću soluciju.

Ok, GSHP su ređe, ali efikasnije pa daju grants i do 30,000 funti - i odjednom se ljudima to isplati. Za ASHP ne znam koliki su grants.

UK gov prljavština (ono kukanje ovdašnjeg majstora u vrapčevom clipu) je u tome što navode ljude u klopku gde im je instalirana snaga niža nego što je potrebno za ljuće zime. Cenim da je to namerno pošto ovde jako retko temp ide ispod nule, pa cene da će ljudi "preživeti" tih nekoliko dana i u kućama sa 16 stepeni u prostorijama.

Plus daju grants, ili su davali, i za izolaciju zidova - ovde trivijalna, spoljni zid je oko 30cm po defaultu: 2 zida od 10cm na rastojanju od 10cm, spojena čeličnim spajalicama unutra na, nemam pojma, 50-100cm. Prosto izbuše rupice spolja u zidu između cigala i ubrizgaju neke izolacione pene.

A i strategijski je fora dobra, korak u workflowu dok čekamo jeftinije baterije, pa sa nekoliko solarnih panela i baterijom, pa invertorom, možeš da guraš heat pumps sa još manje struje kju kupuješ. Čak leti možeš nešto i da prodaš.

Sve u svemu, da nema gov grants ni ovde se pumpe ne bi islatile u odnosu na gas, tj amortizacija bi trajala preugo.

Ali ovo je gov-people win-win (minus ovi jako hladni dani gde je narod ovlaš prevaren ako ne pazi, pa doplati malo.

A ako bar u prizemlju možeš da imaš podno grejanje pa pločice iznad - carica si, bolji je osećaj za feeling i sa par stepeni manje nego sa radijatorima - al o prirodnom strujanju toplog vazduha u prostorijama znaš i sama, bolje od mene.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:33 27.12.2022

Re: Toplotne pumpe

nikvet pn
Него има ту ново још једно лудо добро грејање а то је - термокабл. Приликом изградње пода улије се у бетон као џмија, као цевке за подно и има термостат на зиду. Чачкала ме ту потрошња и ефикасност па сам наговорио пар сточара да поставе у свињац за прасиће. Пун погодак. Леже праЦи ко на плажи (нумем сличку да пребацим), расту ко из воде; ништа ешерихија, салмонела ни амонијак. А рачун за струју... Уместо ИЦ лампе 250 вати 24/7 сада иде 80 вати под термостатом. Без ризика од пожара и опекотина.



Videli smo sliku, nemoj si dosadan sas ti prasci. To izgleda kao da ih treniraš za praznik i furunu.

(ja sam takav neki termokabl provukao kroz sve oluke i po krovu uz ivicu, jer su mi se jedne godina napravili oni ledeni slapovi (ice dam), zamalo ceo oluk da mi otpadne. I od tad kad sam ih namestio, nisam ih nijednom upalio... takva pojava se više nije ponovila, sad me samo nerviraju jer smetaju kad čistim lišće iz oluka.)


Milan Novković Milan Novković 20:40 27.12.2022

Re: Toplotne pumpe

srdjan.pajic
nikvet pn
Него има ту ново још једно лудо добро грејање а то је - термокабл. Приликом изградње пода улије се у бетон као џмија, као цевке за подно и има термостат на зиду. Чачкала ме ту потрошња и ефикасност па сам наговорио пар сточара да поставе у свињац за прасиће. Пун погодак. Леже праЦи ко на плажи (нумем сличку да пребацим), расту ко из воде; ништа ешерихија, салмонела ни амонијак. А рачун за струју... Уместо ИЦ лампе 250 вати 24/7 сада иде 80 вати под термостатом. Без ризика од пожара и опекотина.



Bideli smo sliku, nemoj si dosadan sas ti prasci. To izgleda kao da ih treniraš za praznik i furunu.


A iz prasećeg sveta, kad neko nešto loše kaže za Nikveta, proglase ga ostali prasići za konspiracionog teoretičara - koje kontradikcije i relativiteti modernog sveta

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana