Reč i slika

Nikuda bez narativa

jinks RSS / 02.01.2023. u 11:59

nar1.jpg 

Često ni sami ne znate da li neko pokušava da vam proda određenu ideju ili narativ. Jer, ideje bez narativa mogu da znače vrlo malo, jednako koliko ista ideja u različitim narativima može da ima potpuno drugačiji smisao. Opet, neko će reći da je jedno od osnovnih obeležja vremena u kome živimo to da predstavlja doba narativa više nego doba ideja (jer, šta su između ostalog društvene mreže do u dobroj meri platforme za masovnu proizvodnju narativa). I, ko bi to uopšte i mogao da zna do istraživači koji se bave relativno novijom disciplinom, prikladno nazvanom naratologijom.

Naime, što bi rekli neki od avangardnijih naratologa - vreme i prostor su ništa drugo do konstrukti našeg uma, i da su upravo narativi nešto što u dobroj meri definiše naše poimanje kako jednog, tako i drugog. Gde narativa može biti raznih, prolaznih koliko i neka beznačajna reklama, ili iznenađujuće vitalnih, koji preživljavaju čitave epohe. Bilo da se radi o nekima koji se, što bi rekli naratolozi, zasnivaju na kontinualnom, jedinstvenom i apsolutnom vremenu i prostoru, ili drugima koji počivaju na mnoštvu prostorno-vremenskih diskontinuiteta.

Sad, umesto njih bezbroj, naratologija ipak prepoznaje tek sledećih nekoliko karakterističnih narativa:

- deskriptivni narativ, koji prenosi ton i puls vremena i prostora,
- narativ prvog lica jednine, posmatran iz ugla lika koji donosi priču,
- istorijski narativ, koji prikazuje minule događaje praćene njihovim uzrocima i posledicama,
- linearni narativ, u kome su ranija dešavanja prikazana redosledom kojim su se odigrala u vremenu i prostoru,
- nelinearni narativ, sa vremenski i prostorno ispremeštanim redosledom događaja.

Opet, iako živimo u vremenu obeleženom narativima, kao i veštinom pričanja priča, sa druge strane naratologija prepoznaje i sasvim drugačiji pojam - kontranarativ, praćen odgovarajućim kontrapričama. Oni se, za razliku od narativa i priča, najčešće koriste kako bi se opovrgli određeni duboko uvreženi stavovi i pojmovi, gde činjenica da ih ima manje verovatno o njima govori više nego bilo šta drugo.

Na kraju, naratologija ne nalazi isključivo primenu u, ne znam, književnosti, filmu, marketingu ili Ljudskim resursima, što bi se donekle i dalo pretpostaviti, već i u oblastima koje na prvi pogled sa njom ni nemaju neke preterane veze. Toliko daleko, da istraživanja narativa nalaze primenu čak i u nečemu kao što je testiranje i debagovanje softvera.

Takođe, teško je prenebregnuti i istorijsku ulogu koju su narativi imali u promociji mnogih političkih ideja. Na primer, istoričari uveliko naglašavaju ulogu koju je decenijama građen narativ imao na plasiranje inače potpuno besmislenih nacističkih ideja. Gde ima i drugih primera, uključujući i neke od ideja koje su decenijama čekale pogodne narative na potpuno drugim krajevima sveta, kako bi se pretvorile u čitave svetske revolucije i zavojevale neke svoje ratove, koje vode izgleda sve do današnjih dana.

Ali, to je verovatno već neka druga priča, kao i neki drugi narativ.

 



Komentari (431)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

literatesa literatesa 16:24 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Puno je mogućnosti i jako je široka oblast pošto možeš da se specijalizuješ, a priča se da je ta specijalizacija odlika karaktera, za odbranu, za napad, za pozicionu igru, za ludu-žrtva igru i tako dalje. Ja već na primer po potezima osobe sa velikom verovatnoćom mogu da pogodim da li će osoba predati kada vidi da je izgubljena ili će igrati do poslednjeg poteza ili će se možda govnarski diskonektovati jedan potez pre mata.

Nekad osjetim kako srce kuca drugoj strani. :)

Nivo na kom sam ja je poslednji neprofesionalni nivo. Malo njih ima preko 2000 a da nemaju neku titulu, makar da je to majstorski kandidat. To je već skroz drugi nivo. Ali, kao što na primer 1700 dobija 1200 u skoro svakoj partiji, slično tome 2500 dobija i 2100 u skoro svakoj partiji. 2500 je već nivo ozbiljnih velemajstora. Mi smo ih kroz istoriju imali više, samo da pomenem Gligorića kog je Fišer uključio u svoju listi "10 najvećih u istoriji".

E, a pazi sada - 2700+ nivo a to su stvarno ludaci genijalci, tuku ove pacere od 2500 kada hoće i kako hoće. To su vanzemaljci.

Na primer, pretraživao sam kompletne baze podataka svih partija ikada, i našao sam da niko nikada iz SFRJ nije pobedio Kasparova ni u jednoj jedinoj partiji! NI U JEDNOJ JEDINOJ IKADA IKO. A mi smo bili velesila u šahu. Fišera je pobedio mislim Gliga ali dok je Fišer bio klinac.

Ma ti si genijalan već sad. :)
alselone alselone 16:25 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Gligorića

Bobi Fišer, Svetozar Gligorić, 1959:




To su one što ih zovu immortal game, besmrtne partije.

A Gliga je bio teška faca, jedan od najvećih gospodina šaha. Uvek jako lepo obučen, izbrijan, sa lepim brkovima :), veoma kulturan itd.
literatesa literatesa 16:51 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Prije neku veče u Slow Horses igraju šah i spominju Besmrtnu partiju. Žrtvovao je topove, lovca i kraljicu i matirao sa nebitnim figurama.



Sa moje stranice rubrika o šahu.


maksa83 maksa83 16:52 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Bre Makso, razmišljanje ti je na nivou deteta.
Jao što bi bilo super da su Ameri na našoj strani, protiv naših neprijatelja.


Ti si pitao, kopipejstujem:

A u čemu se sastoji zapadna zaštita?


i ja sam ti odgovorio kako to izgleda u praksi.

Odlikuje kneza, na to je imala pravo, i knez pravi ogromnu svečanost povodom ordena.

To smo već obavili.



Ili ti znaš čaroliju kojom možemo da promenimo stav zapada pa da bombarduju Zagred i Sarajevo?


literatesa literatesa 16:52 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Ne znam što je ovako tamno, i mutno.

Ukratko, magija. :)
gvozden1 gvozden1 16:56 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

. Ali dobro, vidiš da sam zamalo bio prinuđen da branim to da takvi ljudi uopšte postoje,

Od koga?
Ko je tvrdio da ne postoje?

Izmisliš tezu da bi imao sa čim sa polemišeš i da kao budeš u pravu.
Ja ti navedoh primere srpskih građana i srpskih vojnika koji su tako postupali, i rekoh da je to obična stvar, koja se dešava uvek i svuda.

A ti nikako da se dotakneš istih takvih, samo u većem broju, na strani Ukrajine.

Da li tamo ima onih koji se ne slažu sa klovnom pa su odmaglili po Evropi, a evo ih nešto malo i u Srbiji?

Nenormalno bi bilo da se svi slažu, zar ne?
A o njima ćutiš, o ukrajinskim medijima ćutiš.
Ili su tamo mediji slobodni pa može da se priča šta se misli?

Naravno da ne, tamo je sloboda ukinuta i cenzura je dignuta na kvadrat u odnosu na rusku, ali tebi to ne smeta.


Ne smeta jer nisi ni svestan toga, a nisi svestan jer ti je mozak ispran.
Ti ni svesti ni mogućnosti da misliš nemaš, samo ponavljaš šta ti se naloži.

Tebi je neki znak što Rusi odlaze ne želeći da se bore, a nije ti znak što to isto rade Ukrajinci, masovnije, a uz to bi trebalo da imaju veći motiv da ostanu i bore se, država im je napadnuta.
Ruska nije.

Smeta ti cenzura u Rusiji, a ne smeta stoput veća u Ukrajini.

I ti ćeš da pričaš o principima i nekim tvom mišljenju.
Nemaš ti ni jedno ni drugo.
gvozden1 gvozden1 17:06 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa


Ti si pitao, kopipejstujem:

A u čemu se sastoji zapadna zaštita?

Nisam dodao Srbije, pa da pitanje glasi, a u čemu se sastoji zapadna zaštita Srbije, a ti jadan nisi uspeo da shvatiš.

Daj bre, ne vadi se .
To smo već obavili

Nismo.
Nisi ti razumeo.

A i dobro ti došlo da kačiš sličice.
A jbg, i to je način da se pristupi temi.

Površnost zna da bude ugodna.
Pa kome se sviđa....

I ovo, sad je kasno...

I zato, hajmo da sjebemo Srbiju, kasno je da bilo šta uradimo, hajd makar da se prišljamčimo Americi, da budemo in.
Ako ne može Srbija, ajd da bude Maksa.
Ako treba da se popuši Bajdenu, jbg, ako će nas pomilovati po glavi hajd i to.

Srećom, ima i drugačijih Srba, koji ne bi baš sa puše kako bi se nekom umilili.
softelectronics_e softelectronics_e 17:16 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

srdjan.pajic
Упознао си једног Руса који се наводно слаже са твојим и са ставом земље у којој се нашао. Људи, или макар велика већина су комформисти. (Боље да не улазим у то колико сам видела оних који су хорски пљували по Србији и Милошевићу током 90-их јер се то очекивало од њих, и то су радили чак и онда када их политика у основи није уопште занимала.



Da, sigurno bar nešto nije u redu sa Rusima koji se protive ovom što radi Putin i njegovi oligarsi, vlasnici velesile, to pričaju i na ruskim medijima kad ih tamo potkače. Ali dobro, vidiš da sam zamalo bio prinuđen da branim to da takvi ljudi uopšte postoje, pa da čak i ja poznajem jednog, i da ga nisam izmislio. Ljudi, ne znam da li vidite koliko ste se srozali i šta vam je uradila putinova propadanga, verovatno ne vidite, inače se ne biste tako ponašali.

Inače, pre nekoliko meseci je bila jedna baletska predstava u Sijetlu (trebalo je da idemo sa porodicom, ali neko je fasovao kovid pa nismo, bili su samo moji tast i tašta. Predstavu, posvećenu Ukrajini i ratu koji se tamo vodi je uradio jedan prilično čuveni ruski koreograf, Aleks Ratmanski, bio je inače direktor Boljšoi teatra 4 godne, predstavu je izveo je Pacific Northwest Ballet. I on je sam na početku predstave izašao na binu i raširio ukrajinsku zastavu, održao prigodan govor. E, to je čovek, a ne ove pizde koji priželjkuju i nadaju se propasti Ukrajine jer su umislii da Rusija brani naš nekakav nazovi interes.

Ne znam za ovih hučijevih sumnjivih 50%, ali dobar deo Rusa se izuzetno protivi ovom divljanju svojih oligarha i kriminalaca, i stidi se Putina i njegovih satrapa. Bilo bi nenormalno da nije tako, a i ne bi ovaj uvodio one drakonske kazne, hapsio ljude što drže prazan papirić na ulici, pre toga pogasio sve normalne nezavisne medije. I ovaj moj drugar, kad je napad na Ukrajinu počeo, je maksimalno spuvan promrmljao da je u sve mogao da poveruje ali ne i to da će ovaj njihov magarac to uraditi.


Kod nas, za vreme komunjara, takvi potezi su se zvali diferencijacija.
Šta misliš koliko bi bilo potrebno tom Rusu, fenomenalnom koreografu ili slično, da nije raširio demokratsku ukrajinsku zastavu, da se njegova predstava skine sa repertoara, a njemu zabrani dalje pojavljivanje?
Ne mogu da verujem da je tebi, i tebi sličnima, američka propaganda toliko isprala mozak!
Nečuveno!
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:17 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Od koga?
Ko je tvrdio da ne postoje?


Pa ti si izrazio sumnju da ovaj moj dugar postoji, ili da ne priča to što sam ovde pomenuo, eno ti par komentara gore, jer prosto ne možeš da poveruješ da je to moguće, da takvi ljudi postoje. To je zato što ti je mozak totalno ispran. Pa kad sam preporučio da pogledaš dokumentarac koji se upravo njima bavi, e onda si malo olabavio, razvezao ovu potpuno nepovezanu priču o nekakavim srbima koji su bežali u 1. sv ratu. Ovde se priča o bežanju ljudi iz zemlje koja je izvršila agresiju na susednu zemlju, jer, normalno, neće da budu deo toga, to samo budala hoće, i onaj ko mora ako mu uruče vojni poziv da ide tamo da pogine.

Huči, ti jadan više ni samog sebe ne razumeš ni pratiš to što ovde pišeš, toliko si sluđen tom propagandom koju ti sipaju, da je prosto tužno to gledati. Odmori malo, pogledaj šta se dešava, pogledaj ko je u ovoj priči agresor, ko se brani, prosto je, nemoj se brukati.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:26 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Kod nas, za vreme komunjara, takvi potezi su se zvali diferencijacija.
Šta misliš koliko bi bilo potrebno tom Rusu, fenomenalnom koreografu ili slično, da nije raširio demokratsku ukrajinsku zastavu, da se njegova predstava skine sa repertoara, a njemu zabrani dalje pojavljivanje?
Ne mogu da verujem da je tebi, i tebi sličnima, američka propaganda toliko isprala mozak!
Nečuveno!


Sad ti ko huči, veruješ da, ako taj koreograf uopšte postoji, i ja ga nisam izmislio, mora da su ga naterali da napravi predstavu posvećenu Ukrajini i da maše zastavom Ukrajine, a govor mu napisali u komitetu. Nema šansi da je on sam to uradio, jer ovim ruskim lopovima ič ne veruje, i rezonuje da je ovo razvaljivanje Ukrajine sranje, od kojeg se pošten čovek mora ograditi. Ja stvarno ne znam šta vama tu rade, ali nije dobro.


edit: Saće bene da iskopa da je ovaj Ratmanski podli Jevrejin, dakle, sve je jasno, sve se to urotilo protiv našeg Vlade
literatesa literatesa 17:32 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

A i dobro ti došlo da kačiš sličice.

Mnogo smiješno. :)

Maksa kao Tajči, samo bi se zezao dok ti i Tasa ovde riješavate sudbinu svijeta. :)

gvozden1 gvozden1 17:39 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa


Pa ti si izrazio sumnju da ovaj moj dugar postoji,

Taj tvoj drugar je apsolutno nebitan.
Postojao ne postojao ništa ne menja.
A da, sasvim je moguće i da si ga izmislio.

Ono što jeste bitno je to što ti običnoj stvari, pokušajima ljudi da izbegnu rat, pridaješ neku neposojeću dimenziju, da je to znak slabosti Rusije.


Ali, naravno, samo kad se o ruskim građanima radi, a o ukrajinskim, evo i sad ćutiš.

Pa šta misliš o njima?
Kakvi su to ljudi koji beže iz svoje zemlje koja je napadnuta?

I, da li je normalno i verovatno da ne postoji niko u Ukrajini koji se ne slaže sa politikom koju država vodi?

Šta je sa cenzurom u Ukrajini?
gvozden1 gvozden1 17:48 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Maksa kao Tajči

Maksa pokušava da ne prizna da na nešto nema odgovor, pa se kao zeza.

Orden Vučiću i orden Mihailu veze jedan sa drugim nemaju.

Orden Mihailu pokazuje šta se desi sa Srbijom kad Rusija izgubi neki svoj rat.
Jer da, iako Srbija sa tim ruskim ratom nema veze, kao ni sad, tako ni na Krimu, niti učestvuje niti bira strane, ishod rata na nju utiče.

Posle Krimskog poraza, sve što je mogla je da odlikuje kneza.

Malo, ništa, ali više nije mogla jer je bila poražena.

Slično bi se desilo i ako bi sad bila poražena, mogla bi da odlikuje Vučića, a Englezi i Švabe bi radili ono što su i tad radili, saplitali bi Srbiju.

A iz nekog razloga Maksa to priželjkuje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:59 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

ne sagledavaš uopšte kako lijepih poslova ima van svijeta tehnike (pa i nauke)..


Pa ja i ne pričam o SVIM poslovima koji postoje, evo nisam ni političare pomenuo, kao ni pisce, ni učiteljice u obdaništu. Zaboravila si da se ovo sve nadovezalo na Zilin uvodni komentar i kasniji jinksov, e o takvim poslovina sad pričamo, naravno da nije svako rođen za to. Mada ja mislim da se čak ni dobar pisac kao ni lekar ne može biti ako se ne razumeš u to kako stvari funkcionišu ispod haube (u prenesenom smislu, jebote, tadajus, sve moram da ti crtam, siđi bre sa tog plejstejšna dok bloguješ ovde!) i da te kopka šta tu sve ne valja i mora se popravljati.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:00 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Taj tvoj drugar je apsolutno nebitan.



Da, sad je nebitan, kad si pristao da ipak postoji. Beži bre huči, neozbiljan si.
gvozden1 gvozden1 18:03 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

srdjan.pajic
Taj tvoj drugar je apsolutno nebitan.



Da, sad je nebitan, kad si pristao da ipak postoji. Beži bre huči, neozbiljan si.

Dobro, najbitniji je na svetu.

A Ukrajina, cenzura, dezerterstvo?

Ništa opet?

Nisu ti još javili šta je tvoje mišljenje o tome?
literatesa literatesa 18:05 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Orden Mihailu pokazuje šta se desi sa Srbijom kad Rusija izgubi neki svoj rat.
Jer da, iako Srbija sa tim ruskim ratom nema veze, kao ni sad, tako ni na Krimu, niti učestvuje niti bira strane, ishod rata na nju utiče.

Dobro, šta se dešava trenutno u sadašnjosti na rusko-ukrajinskom frontu u Ukrajini, ima li neko pročišćenu od navijanja informaciju (na stranu što ja mislim da su 1) Rusi prokockali srpske interese 2) žrtvovaće nas i gore ako budu u prilici 3) da li će rat izaći iz granica Ukrajine i posuti cijeli svijet atomskim bombama), šta je ruski cilj, osvojiti Kijev?, i koliko je to realno?
literatesa literatesa 18:06 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Ludilo borbe sa Satanom ne znam ni da li spomenuti ili ne.
gvozden1 gvozden1 18:15 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa


Dobro, šta se dešava trenutno u sadašnjosti na rusko-ukrajinskom frontu u Ukrajini

Ako mene pitaš, ne znam.
Ono što znam je da se treba čuvati ovih što "znaju"

Sačekati i nadati se najboljem, a to iz pozicije srpskih interesa znači ruska pobeda, šta god oni, Rusi, smatrali pobedom, ali da bude nesumnjiva.

To znači da deo teritorije Ukrajine mora da pripadne Rusiji.
Ako bi se povukla to bi bio poraz, kako god to oni objašnjavali.

A ako bi pobeda bila uverljiva, i ako bi to zapad priznao, ako bi zvanično prihvatio nove ruske granice, to bi po Srbiju bilo najbolje.
maksa83 maksa83 18:15 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Ako ne može Srbija, ajd da bude Maksa.

Postavio si pitanje, ja sam ti ozbiljno odgovorio, i kada ti se odgovor nije svideo počeo si da besniš i jedeš govna.

To su Tasa fore, a tim putem možeš samo da postaneš predmet zajebancije.

Srećom, ima i drugačijih Srba, koji ne bi baš sa puše kako bi se nekom umilili.

Važi.

Aj u red sa njima da cmačeš jelku.

literatesa literatesa 18:17 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Ako mene pitaš, ne znam.

Korektno. :)
softelectronics_e softelectronics_e 18:21 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

srdjan.pajic
Kod nas, za vreme komunjara, takvi potezi su se zvali diferencijacija.
Šta misliš koliko bi bilo potrebno tom Rusu, fenomenalnom koreografu ili slično, da nije raširio demokratsku ukrajinsku zastavu, da se njegova predstava skine sa repertoara, a njemu zabrani dalje pojavljivanje?
Ne mogu da verujem da je tebi, i tebi sličnima, američka propaganda toliko isprala mozak!
Nečuveno!


Sad ti ko huči, veruješ da, ako taj koreograf uopšte postoji,
i ja ga nisam izmislio, mora da su ga naterali da napravi predstavu posvećenu Ukrajini i da maše zastavom Ukrajine, a govor mu napisali u komitetu. Nema šansi da je on sam to uradio, jer ovim ruskim lopovima ič ne veruje, i rezonuje da je ovo razvaljivanje Ukrajine sranje, od kojeg se pošten čovek mora ograditi. Ja stvarno ne znam šta vama tu rade, ali nije dobro.


edit: Saće bene da iskopa da je ovaj Ratmanski podli Jevrejin, dakle, sve je jasno, sve se to urotilo protiv našeg Vlade

Naprotiv!
Ja sam siguran da takav Rus postoji.
I ne samo taj kojega ti poznaješ, nego i mnogo njih - u 'demokratskom svetu'.
Ili će mu predstava, na najdemokratskiji način, biti skinuta sa repertoara.
Zato što se nije 'samoinicijativno' (kako drugačije) posrao na svoj ruski narod.
Istina, mnogi su se i zajebali - posrali se na svoj ruski narod, javno, energično, bili veći katolici i od samog pape, a ono ih svejedno zajebalo, pa im poskidalo predstave i izbacilo knjige.
Sportiste da ni ne pominjemo, to su ionako ruski sportisti.
Jebote, nije valjda da je i tebe zahvatila ta diferencijacija, pa moraš i ti da se 'očituješ'!?
Jer bi mogao očas i ti da budeš proglašen Rusom?

gvozden1 gvozden1 18:29 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Postavio si pitanje, ja sam ti ozbiljno odgovorio, i

Šta je ozbiljan odgovor, poređenje Vučićevog ordena i Mihailovog?

Ako to zaista smatraš ozbiljnim odgovorom onda se zabrini.
A objašnjenje razlike stoji gore u odgovoru literatesi.

To su Tasa fore, a tim putem možeš samo da postaneš predmet zajebancije


Odličan način da zabašuriš nemanje odgovara.

Evo vrlo konkretno i jednostavno pitanje.


Koji ishod rata u Ukrajini više odgovara Srbiji?

Par rečenica obrazloženje bi dalo na ozbiljnosti, pošto reče da ozbiljno odgovaraše na pitanja.



Važi.

Aj u red sa njima da cmačeš jelku


Nađi i neku Vacićevu sliku.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:34 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

srdjan.pajic
ne sagledavaš uopšte kako lijepih poslova ima van svijeta tehnike (pa i nauke)..


Pa ja i ne pričam o SVIM poslovima koji postoje, evo nisam ni političare pomenuo, kao ni pisce, ni učiteljice u obdaništu. Zaboravila si da se ovo sve nadovezalo na Zilin uvodni komentar i kasniji jinksov, e o takvim poslovina sad pričamo, naravno da nije svako rođen za to. Mada ja mislim da se čak ni dobar pisac kao ni lekar ne može biti ako se ne razumneš u to kako stvari funkcionišu ispod haube (u prenesenom smislu, jebote, tadajus, sve moram da ti crtam, siđi bre sa tog plejstejšna dok bloguješ ovde!) i da te kopka šta tu sve ne valja i mora se popravljati.


ajde bogati sad još moram da pratim i o čemu se priča..
pa zar nije ovo mjesto na kom svi dođemo da istresemo šta imamo bez obzira šta drugi pričaju..

nego dobro da, umjetnost se mora izdvojiti ali ostali ostaju u istom džaku i tu mislim da ima više poslova koji ne traže tu vrstu pod haubom radoznalosti nego više nešto poput nad svodom nebeskim radoznalosti..
radoznalost za funkcionisanjem recimo stohastičnih sistema, ne nemonivno determinističkih mašina..
ne znam to bliže li je..
mislim da ko ima djecu treba tim pitanjima da se zabavi inače mu se desi ko mojim roditeljima da se nađu začuđeni dječijim izborom i nikad ga do kraja ne razumiju (na stranu što ne umiju da usmjere i posavjetuju)..
sad dobro žena ti je sigurno pametna pa će ona to, vi ćaće sa balkana volite biti malo tvrđi..
mene fascinira koji je broj zanimanja ovde na izboru..
od arhitekte rasvjete do dizajnera zvuka a o recimo botanici da ne pričamo..
svega ima i dosta toga zaista ne traži zapitanost nad funkcionisanjem mašina

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:38 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Dobro, najbitniji je na svetu.


Nije najbitniji na svetu, bitan je koliko bilo ko od tih koji su odande pobegli, a ima ih puno, i bitno je to što on i ostali pričaju i kako se prema tom divljačkom razvaljlivanju Ukrajine odnose. To je mnogo bitnije i korisnije za tebe nego to propagandno smeće kog se nagutavaš mesecima blejeći u taj televizor ili koji već sputnik kanal pratiš na internetu, ako imaš internet.


softelectronics_e softelectronics_e 18:39 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

gvozden1
Postavio si pitanje, ja sam ti ozbiljno odgovorio, i

Šta je ozbiljan odgovor, poređenje Vučićevog ordena i Mihailovog?

Ako to zaista smatraš ozbiljnim odgovorom onda se zabrini.
A objašnjenje razlike stoji gore u odgovoru literatesi.

To su Tasa fore, a tim putem možeš samo da postaneš predmet zajebancije


Odličan način da zabašuriš nemanje odgovara.

Evo vrlo konkretno i jednostavno pitanje.


Koji ishod rata u Ukrajini više odgovara Srbiji?

Par rečenica obrazloženje bi dalo na ozbiljnosti, pošto reče da ozbiljno odgovaraše na pitanja.



Važi.

Aj u red sa njima da cmačeš jelku


Nađi i neku Vacićevu sliku.

Sve, sve!
Ali što je posni prebranac do jaja.
Mogao bih da postim godinu dana.
Ali zato sutra udaramo po prasencetu.
Eeee, da - u ponedeljak sam prolazio tvojim krajem, kroz Divce i Mionicu do Divčibara.
U Mionici predivna crkva i crkveno dvorište. Domaćinski. Srpski.
Šetali na suncu, naroda onoliko, čačabrcnuli neke pljeske (jer ne pamtim kada sam to jeo), još malo se sunčali sedeći na nekom oborenom drvetu pored ulice, kupili vinobran (u Beogradu ga nema ni za lek) da 'umirimo' kiseli kupus, jer je pretoplo - i nazad u grad.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:44 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

ajde bogati sad još moram da pratim i o čemu se priča..



Ne moraš, ovde ljudi ne prate ni ono što sami pričaju, a kamo li drugi!

Ovo za decu si u pravu, ja bih voleo da moja deca imaju tu crtu, ako se to ne nasleđuje automaCki, zato ovoj manjoj već danima objašnjavam kako radi mlazni motor, ili koje delove ima električni motor u maminoj Tesli, navalila da zapitkuje, i sve moram da ponavljam milion puta, ali nije mi teško. I igračke redovno zajedno popravljamo. Možda će to da urodi plodom, u svakom slučaju, ja bolje ne umem. Mislim da je to do dobro i korisno bez obzira čime će se posle baviti. A ko zna šta će od njih na kraju ispasti, šta god da bude, samo da su žive i zdrave.

edit samo da dodam, svako ko se bavio tehnikom zna da deterministički sistemi uglavnom ne postoje, to je samo koncept, idealizacija, uprošćavanje toga kako stvari u prirodi zaista funcionišu. Sve je, bre, stohastika.


gvozden1 gvozden1 18:59 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

srdjan.pajic
Dobro, najbitniji je na svetu.


Nije najbitniji na svetu, bitan je koliko bilo ko od tih koji su odande pobegli, a ima ih puno, i bitno je to što on i ostali pričaju i kako se prema tom divljačkom razvaljlivanju Ukrajine odnose. To je mnogo bitnije i korisnije za tebe nego to propagandno smeće kog se nagutavaš mesecima blejeći u taj televizor ili koji već sputnik kanal pratiš na internetu, ako imaš internet.




Ukrajina, cenzura, dezerteri.

Pičke ukrajinske koje su pobegle dok im Rusi razvaljuju državu, i to mnogo pički ukrajinskih, milioni njih, šta je s njima?

Ajd pitaj šta o tome misliš.
Pa javi.
gvozden1 gvozden1 19:01 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

sam prolazio tvojim krajem, kroz Divce i Mionicu do Divčibara.

Mogao si i da se javiš.
softelectronics_e softelectronics_e 19:09 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

gvozden1
sam prolazio tvojim krajem, kroz Divce i Mionicu do Divčibara.

Mogao si i da se javiš.

Nije to nešto mnogo spremano.
Dogovorili se u nedelju popodne, da idemo u ponedeljak pre podne ... ako nam se bude dalo.
vcucko vcucko 19:19 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

srdjan.pajic

A Ukrajinca koji smatra da je Ukrajina samo trebalo da raširi noge da joj Putin i oligarsi lakše uđu, priznajem, nisam još upoznao.

A najžešći su verovatno Ukrajinci koji su zbrisali iz zemlje kud koji mili moji. Njih deset do petnaest miliona.
Oni ne beže od mobilizacije, gde bi oni. Oni samo ženama i deci da ponesu kofere, i tetki lek, pa će da se vrate u jedinicu. Da udare po Rusima.
Kako da ne.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:24 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Ukrajina, cenzura, dezerteri.

Pičke ukrajinske koje su pobegle dok im Rusi razvaljuju državu, i to mnogo pički ukrajinskih, milioni njih, šta je s njima?

Ajd pitaj šta o tome misliš.
Pa javi.


Huči, o čemu ti pričaš, leba ti? Ja pričam o ovim Rusima, koji par komentara ranije nisu ni postojali nego sam ih ja kao izmislio, a koji su pobegli od mobilizacije, ekonomske propasti, matlretiranja, a iz oligarškog kazamata u koji im se rođena zemlja pretvorila, i o čemu svedoče kad ih pitaš. A ako nisu pobegli kriju se kod tetaka na selu. Mani se sad Ukrajinaca i njihovih dezertera i tebi sličnih obožavalaca Putinove čizme i spolovila, ja nijednog do sada nisam upoznao, pa ne mogu da ti kažem šta oni pričaju.


crossover crossover 19:38 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Aj u red sa njima da cmačeš jelku.


Sad je kasno, jelkin cinizam je provaljen i osuđena je na propast.
Tako kažu na vestima:

Udruženje „Rusi, Ukrajinci, Belorusi i Srbi zajedno protiv rata“ danas je osudilo postavljanje novogodišnje jelke, koja je poklon Rusije.

Oni su u saopštenju naveli da ta jelka nije izraz ljubavi i poštovanja, već „cinično sredstvo propagande Rusije“, zbog čega traže da bude uklonjena.
gvozden1 gvozden1 19:39 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

, koji par komentara ranije nisu ni postojali nego sam ih ja kao izmislio

Nisu, samo smo se Maksa i ja pre neki dan o njih otimali, i jedan i drugi smo hteli da ih usvojimo.
Toliko o tvojoj tvrdnji.

A o čemu pričam?
Pa o tebi i "tvom" mišljenju. zapravo o tvom ispranom mozgu koji je sposoban samo da reprodukuje ono na šta su te navili.

Pričaš o ruskim dezerterima a ukrajinske, kojih je nesrazmerno više, ne pominješ.
Kažeš da nisi upoznao ni jednog, što za tebe znači da ne postoje.

Pričaš da je normalno da postoji opozicija Putinu, ali je nenormalno da postoji opozicija klovnu.

To je tvoje razmišljanje.
Sam proceni kakvo je.

Pričaš o cenzuri u Rusiji, a o ukrajinskim koja je nemerljivo drastičnije, ćutiš.

Tako te našetlovali.

Čim nešto iskoči iz pesmice kojoj su te naučili, ti se zbuniš, pokušavaš jadan da se izmigoljiš izmišljotinama, jer ne znaš šta da odgovoriš.

Nisu te pripremili na ta pitanja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:48 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Nisu, samo smo se Maksa i ja pre neki dan o njih otimali, i jedan i drugi smo hteli da ih usvojimo.
Toliko o tvojoj tvrdnji.



Pa da, nije ni tri dana prošlo a već si ih zaboravio, i ispade da ja izmišljam ljude koji Putina i ovo što radi ne mogu da smisle i o tome otvoreno govore, ako ih neko pita. Dobro da sam te podsetio, jebote, da se ne brukaš.

Nego jesi li ti siguran da postoje ti milioni ukrajinskih cenzurisanih dezertera, ili si i to čuo na sputniku i RT Balkanu, ili možda sam izmaštao jer ti se takva vizura događanja više sviđa i uklapa u narativ koji mesecima sisaš ko tele kravu, da se dotaknemo ovde i teme bloga?




gvozden1 gvozden1 20:09 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa


Pa da, nije ni tri dana prošlo a već si ih zaboravio

A znači, pročitao si to, i sećaš se.
Pa šta ti onda treba da izmišljaš kako sam rekao da takvi ne postoje?

Naravno da nisam,da bi se znalo da takvi postoje dovoljno je pročitati tri nasumične vesti, u jednoj od njih će sigurno biti pomenuti.

Ja sam za tog tvog jednog rekao da si ga možda izmislio, da on ne postoji, a ne za ostale.

I sasvim je moguće da taj tvoj ne postoji, da si ga izmaštao jer ti treba za " argument"

Sad kada vidim šta si sve sposoban da izmisliš, sad mi je porasla sumnja da taj tvoj stvarno postoji.

Ali i ako postoji, ko ga jebe, nebitan je, što bismo o nekom jednom Rusi pričali.

A da li sam siguran da postoje pičke ukrajinske koje su pobegle?
Jesam, a ti?


crossover crossover 20:16 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

ili si i to čuo na sputniku i RT Balkanu


To je zabranjeno ovde. Od tih hladnoratovskih fosila imamo samo Glas Amerike i Radio Slobodna Evropa/Radio Lengli.
maksa83 maksa83 20:43 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Sad je kasno, jelkin cinizam je provaljen i osuđena je na propast.

Džaba sad, posle celivanja nema kajanja.
maksa83 maksa83 21:01 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

crossover
ili si i to čuo na sputniku i RT Balkanu


To je zabranjeno ovde. Od tih hladnoratovskih fosila imamo samo Glas Amerike i Radio Slobodna Evropa/Radio Lengli.

To je šteta, pošto i RT istinitije izveštava o ratu od TV Happy.
bene_geserit bene_geserit 21:19 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

A najžešći su verovatno Ukrajinci koji su zbrisali iz zemlje kud koji mili moji. Njih deset do petnaest miliona

Da budem pošten, da sam Ukrajinac ili Rus, ja bih od mobilizacije za ovaj rat bežao glavom bez obzira.
Samo se krljaju artiljerijom i dronovima, klanica kao WW1.
Svaka čast onome ko se odazove da se bori za svoju zemlju, ali brate nije baš najpametnije, život je jedan.
maksa83 maksa83 21:40 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Samo se krljaju artiljerijom i dronovima, klanica kao WW1.

Prema onome što sledi ovo do sad je bila zajebancija, sledeća mobilizacija će prema nekim abrovima (dakle moždabidnenemoradaznači) da bude za desetak dana i onda kreće next level klanica.

Kad to spičkaju Rusi dolaze da nam oslobode Kosovo i pripoje repupkusrsku. Haha, šalim se, neće, može umesto toga jelka? Evo mož je celivate.
literatesa literatesa 21:42 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Dobar naslov, ko je napisao, Zili?, ko je prvi počeo? :)


Da, o ovom je bila riječ, i 100% provjereno, istinito.


literatesa literatesa 21:47 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

klanica kao WW1

I gore sa onim kastriranjem i sa činjenicom da je XXI vijek. Surovije i besmislenije.
nikvet pn nikvet pn 22:20 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Рат је постао ниског интензитета, на лер, изгубио страст. Обе војске су разбијене дубински. Ратују и једни и други ладно као радници у пропалој соц.фабрици. Дошли на посо, чувају гузице, броје дане до смене. Спавају у хладним развалинама али боље кров него ров. Једу срања конзервирана, пију кад набаве, не јебу ништа. Изрокају гранатле и ракетле колико им се нареди па опет блеја. Руси се надају да после буду муда у чаршији ко наши првоборци. И биће, ако опстане систем. Укри знају да ће им газде од гранатла и шарених конзерви после наплатити с каматом. Али бар ће им направити фабрике и путеве. Ваљда.

Својим официрима не верују ни једни ни други, нити команде њима. Најрадије би се сви мирно разишли у три лепе али немају идеју где и како.

И не, за све ово немам дојаву нити линк, тек нагађам.
maksa83 maksa83 22:41 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Рат је постао ниског интензитета, на лер, изгубио страст. Обе војске су разбијене дубински. Ратују и једни и други ладно као радници у пропалој соц.фабрици. Дошли на посо, чувају гузице, броје дане до смене. Спавају у хладним развалинама али боље кров него ров. Једу срања конзервирана, пију кад набаве, не јебу ништа. Изрокају гранатле и ракетле колико им се нареди па опет блеја. Руси се надају да после буду муда у чаршији ко наши првоборци. И биће, ако опстане систем. Укри знају да ће им газде од гранатла и шарених конзерви после наплатити с каматом. Али бар ће им направити фабрике и путеве. Ваљда.

Својим официрима не верују ни једни ни други, нити команде њима. Најрадије би се сви мирно разишли у три лепе али немају идеју где и како.

Mislim da do ovog stanja ima još minimum godinu dana. Ukrajina trenutno ima više (i bolje opremljene) vojske na terenu od Rusije, svakako su motivisaniji pošto brane svoje (Putin im je svojim marifetlucima bukvalno izgradio naciju u poslednjih 10 godina, do tada ni oni nisu bili načisto šta su tačno, i sada su zahvaljujući njemu odlučili šta su) to može da se promeni jako brzo (= u roku od nekoliko meseci) ako Putin odvrne na 11 standardnu rusku šaljem-mužike-na-kuršume-dok-neprijatelj-ne-potroši-džebanu strategiju, što može lako da se desi, napravili su u međuvremenu detaljnu bazu svih stanovnika, shvatili gde su usrali sa septembarskom mobilizacijom, to će sve da oprave. U tom slučaju naravno Ukrajina će kapitalno da najebe, ali će Rusi terminalno da se ujebu demografski na srednje i duže staze, a politički da ne govorimo.

Što reče onomad moj eks kolega kada je na vikendici zapatio dva gnezda stršljenova koja su zaratila : po ceo dan padaju u klinču po betonu, i znaš šta je zanimljivo - ni pobednik ne preživi.
solo solo 23:32 06.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Nije stvar tu manjina-vecina, krem-blato, i slicna skretanja sa teme, nego je stvar u tome da si i ti apsolutno svestan da je tvoja pro-Putin pozicija apsolutno i neizbezno osudjena na poraz (cak i u Srbiji!), i da je to samo pitanje vremena...






p.sttttttt....




srdjan.pajic srdjan.pajic 00:53 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

A znači, pročitao si to, i sećaš se.
Pa šta ti onda treba da izmišljaš kako sam rekao da takvi ne postoje?



A, pa sad sam shvatio, ti si ustvari ljut što ovaj moj drugar Ruja na radi predano na srpskom naci interesu dan i noć, nego tu nešto izvoljeva i izvrdava, drugorusijaniše, pa si ga brže bolje proglasio za nepostojećeg, to jest da sam ga ja izmislio. Ali si zaboravio ovih sto iljada istih ko on što pokupovaše sve stanove po Beogradu.

Ti si, huči, ko ovo moje mlađe dete, ona koristi slične metode.


srdjan.pajic srdjan.pajic 00:56 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

maksa83
crossover
ili si i to čuo na sputniku i RT Balkanu


To je zabranjeno ovde. Od tih hladnoratovskih fosila imamo samo Glas Amerike i Radio Slobodna Evropa/Radio Lengli.

To je šteta, pošto i RT istinitije izveštava o ratu od TV Happy.


Ček, huči, jebotebog, pa nije valjda da se na TV Happyju obaveštavaš o prilikama u Rusiji i Ukrajini?!? A jel onda i Dekija Berića pratiš, ako ga nisu ubile kolege tamo u predgrađu Sankt Petersburga, tu je valjda zadnji put viđen ne zna se tačno na kojim sumnjivim poslovima.
bene_geserit bene_geserit 01:53 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

šta je ruski cilj


na stranu što ja mislim da su 1) Rusi prokockali srpske interese 2) žrtvovaće nas i gore ako budu u prilici

Da bre, ali ne moraš da obrazložiš to visokoumno razmišljanje, to bi bilo previše.
literatesa literatesa 05:35 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Da bre, ali ne moraš da obrazložiš to visokoumno razmišljanje, to bi bilo previše.

Šta se rogušiš?
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:27 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

newimprovedtadejus
principessa_etrusca

Да додам, иако се около вијоре украјинске заставе, све је више Енглеза који очекују, па и уздају се у руску победу јер све више схватају да их њихови сопствени медији лажу.


princezo sestro gdje si ti vidjela tog Engleza koji se nada ruskoj pobjedi.. oni se Rusa boje gore od bilo čega (i od Švabe), istina u pitanju je i duboko strahopoštovanje ali je ipak strah po srjedi..
Englez koji bi se nadao ruskoj pobjedi morao bi biti neki šiofrenik..

Енглеско друштво је вишеслојно и подељено по разним основама. Ти говориш на основу свог искуства и у том смислу си потпуно у праву. :)

Наравно, да постоји политичка, скоро двовековна русофобија која се, сасвим тачно, манифестује као страхопоштовање или страх, али постоје кругови који о Русији не формирају мишљење читајући Сан или рецимо књиге Џуде јуниора, па ни Себаг-Монтефијореа.

Ја говорим о потпуно другом нивоу виђења овог сукоба и руских циљева где се не ради о Русији и Украјини или Русији и НАТО-у, већ о борби против онтолошког зла која трансцендира дневну политику.
gvozden1 gvozden1 08:45 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

A, pa sad sam shvatio, ti si ustvari ljut što ovaj moj drugar Ruja

Nisam bre ljut.
Kako da budem ljut na nekog za koga sumnjam i da postoji, a i ako postoji apsolutno je nebitan?
Ko ga jebe, rekoh ti.

A ti baš moraš nešto da napišeš, pa makar bilo i ovo što ništa ne znači?
literatesa literatesa 09:48 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Tako oni kažu tamo u Somboru, ili šta? Gdje je Tasa učitelj srpskog, on bolje zna gdje ljudi pričaju ovako kao Jokić. :)

literatesa literatesa 09:49 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

I da li su prestali ratni sukobi u Ukrajini, il se ortodoxni satiru i jutros? Pitam, da nije car Rusije dozvolio pauziranje od smrti?
alselone alselone 14:59 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

u Somboru

Upravo sam u Zomboru i mahom svi butici sportske opreme u izlogu imaju sliku Nikole Jokića. Zamišljam Tasu kako trči centrom i znoji se dok gleda levo desno.

Sombor je divan grad, možda najlepši u Srbiji.







A ko voli da igra šah, može da dođe do parka, ima 4 natkrivena stola.

alselone alselone 15:03 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Prošli put kada smo bili, videli smo braću Jokiće kako jedu paprikaš na našoj omiljenoj čardi a ispostavilo se verovatno i njihovoj. Nisu nikog ubili ili pretukli. Pojeli su šta su imali i otišli. Ko normalni ljudi a znam da se pretvaraju. :)
literatesa literatesa 16:34 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Sombor je divan grad, možda najlepši u Srbiji.

Moje dijete i ja već nekoliko god imamo ideju obići Srbiju autom u nekih 15 dana, napravili bi mi fino plan, i Vojvodinu, i Niš, Kragujevac, i jug obavezno. Znam malo, on još manje.

Npr Vojvodina, kad bi vas neko pitao Banat, Srem, Bačka koja su glavna obilježja u tri riječi ili npr da li su svi Lale kao što ja mislim. :)


Pogledam evo prije sekund nabrzaka otkud naziv Lala, uh, nekoliko tumačenja:

- izvezene ruža u visini džepa na nogavici Banaćana

- lale na kabanici kočijaša nekih barona

- na namještaju, djevojačke škrinje za miraz ukrašene lalama (i kod Mađara)

-  od Turaka gazda (lale i veziri po Vuku)

- lallen od tepanja ili pričanja razvučeno?

- lala kao zemljak, od Landsmann, zvali ga Laća :)

- medaljon sa cvijetom na lancu Marije Terezije kojim je odlikovala srpske vojnike (drugi bataljoni bili ljubomorni pa je to pežorativno)

- Marija je bacala cvijeće na graničare (dokle ta mašta i narodna razgovorljivost ide?:)

- Dr Vlahović kaže da Sremci nisu Lale, i pogrešno je uvjerenje da su samo Banaćani Lale, i da je naziv nastao u vrijeme srpskog romantizma na teritoriji Vojvodine od veza na odjeći srpske etničke skupine

Sve u jednom tekstu piše, ono kad se zna filtrirati informacija na Netu i cijeni svoje vrijeme. :)

A ko voli da igra šah, može da dođe do parka, ima 4 natkrivena stola.

Svega na volju. U Somboru. :)
literatesa literatesa 16:35 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Prošli put kada smo bili, videli smo braću Jokiće kako jedu paprikaš na našoj omiljenoj čardi a ispostavilo se verovatno i njihovoj. Nisu nikog ubili ili pretukli. Pojeli su šta su imali i otišli. Ko normalni ljudi a znam da se pretvaraju. :)

Pazi ako ovi na Sportalu ne prate blog, ali hoću da crknem od smijeha koliko je meni Tasa komičan. Crknm. :)


alselone alselone 17:56 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

kad bi vas neko pitao Banat, Srem, Bačka koja su glavna obilježja u tri riječi ili npr

Pitaš geografski šta da posetiš ili kulturološki razlike između tri srca junačka?
literatesa literatesa 18:35 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Dobro me pitaš, mislim na oboje, grad, jelo, prirodnu ili istorijsku znamenitost, bogati ste. Govor je autentičnost, zato bi mi bili interesantniji gradovi ili okolina Zrenjanina i Pančeva od npr Beograda i Novog Sada.


Razmišljala sam o BiH, nema su tu šta puno vidjeti, ali npr muslimanska Bosna su Vakufi (prva džamija na Balkanu sa kaburom, kabur je mezar, grobnica, figurativno belaj) i Travnik (Andrićeva Bosna), Gornji i Donji Vakuf, Bugojno, Prozor, jagnjetina na Jablanici je hajdučka Bosna, hladno jutro i ljeti od šume, vazduh rezak, čist. Hrvati su Livno i Duvno, Međugorje. Hercegovina sa Trebinjem i Krajina srpske. Imam mapu u glavi, rukom je nacrtam. :)
literatesa literatesa 18:36 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

tri srca junačka

:))
alselone alselone 18:51 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Dobro me pitaš, mislim na oboje, grad, jelo, prirodnu ili istorijsku znamenitost, bogati ste. Govor je autentičnost, zato bi mi bili interesantniji gradovi ili okolina Zrenjanina i Pančeva od npr Beograda i Novog Sada.


Ima dosta autentičnih stvari. Na primer, prvo je česnica. Česnica za Božić nije običan lebac u obliku kruga nego je kolač sličan baklavi samo još bolji. Pored baklavske osnove idu i suvo grođe, orasi, med... Vrhunska stva.

Govor je autentičan takođe. Ja imam Rečnih srpskih govora Vojvodina, sa oko 200,000 termina, u 10 tomova. Jako zanimljivo, ko voli da istražuje dijalekte i lokalizme. Izdanje je Matice srpske.

Što se tiče poseta, u prvoj turi tu je pomenuti Sombor, pa Subotica, jako su lepi, čisti, uredni. Arhitektura je jako lepa, stara. Dobro, sada ima previše migranata zbog mađarske i hrvatske granice, pa je malo nebezbedno, skoro su se ubijali međusobno automatskim oružjem, ali će proći i to. Iz Banata to su Zrenjanin i Vršac. Zrenjanin je pogotovo jako lep mada je i Vršac sjajan grad.

Za Srem ti je najbolje muvati se po Fruškoj Gori, tipa Vrdnik i slična mala mesta. Tu je i Novi Beograd ali to ne preporučujem.

Kulturološki ide ovako: Bačka je najbolja, pa onda Banat, mada tamo duva vetar pa zna malo u glavu da udari (tamo je i ludnica, u Kovinu) a Sremci su konbinacija Vojvođana, Srbijanaca i Bosanaca, pa su malo nervozniji svet (tamo je i zatvor, u Sremskoj Mitrovici). Lako potežu nožove, brice ili brice, kako ko kaže. U nasleđu, rekao bih, Bačke ima veći uticaj Mađarske a u Banatu Nemačke.

alselone alselone 18:52 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Trebinjem

Meni je više njih reklo da je Trebinje najlepši srpski grad. Nisam nikada bio ali planiram.
literatesa literatesa 19:06 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Ima dosta autentičnih stvari. Na primer, prvo je česnica. Česnica za Božić nije običan lebac u obliku kruga nego je kolač sličan baklavi samo još bolji. Pored baklavske osnove idu i suvo grođe, orasi, med... Vrhunska stva.

Govor je autentičan takođe. Ja imam Rečnih srpskih govora Vojvodina, sa oko 200,000 termina, u 10 tomova. Jako zanimljivo, ko voli da istražuje dijalekte i lokalizme. Izdanje je Matice srpske.

Što se tiče poseta, u prvoj turi tu je pomenuti Sombor, pa Subotica, jako su lepi, čisti, uredni. Arhitektura je jako lepa, stara. Dobro, sada ima previše migranata zbog mađarske i hrvatske granice, pa je malo nebezbedno, skoro su se ubijali međusobno automatskim oružjem, ali će proći i to. Iz Banata to su Zrenjanin i Vršac. Zrenjanin je pogotovo jako lep mada je i Vršac sjajan grad.

Za Srem ti je najbolje muvati se po Fruškoj Gori, tipa Vrdnik i slična mala mesta. Tu je i Novi Beograd ali to ne preporučujem.

Kulturološki ide ovako: Bačka je najbolja, pa onda Banat, mada tamo duva vetar pa zna malo u glavu da udari (tamo je i ludnica, u Kovinu) a Sremci su konbinacija Vojvođana, Srbijanaca i Bosanaca, pa su malo nervozniji svet (tamo je i zatvor, u Sremskoj Mitrovici). Lako potežu nožove, brice ili brice, kako ko kaže. U nasleđu, rekao bih, Bačke ima veći uticaj Mađarske a u Banatu Nemačke.

Alse, pravi si čovjek da mi odgovoriš na neka pitanja. :))
literatesa literatesa 19:06 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Pravo srce junačko. :)
literatesa literatesa 19:08 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Meni je više njih reklo da je Trebinje najlepši srpski grad. Nisam nikada bio ali planiram.

Nisam razmišljala o Trebinju tako, sad baš ne znam.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:03 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

crossover
ili si i to čuo na sputniku i RT Balkanu


To je zabranjeno ovde. Od tih hladnoratovskih fosila imamo samo Glas Amerike i Radio Slobodna Evropa/Radio Lengli.


Znači hučiju su da ide kod njih po mišljenje ostali samo Teša Tešanović i Maša i medved, minus Teša, pošto je i on zglajznuo nedavno.

Jebote, ja mu ovde živog Rusa dovedem, da čuje šta se tamo dešava praktično iz prve ruke, a on - ne, taj ne postoji, izmislio si ga, a i ako postoji, kao što ne postoji, onda nije bitan, daj Mašu (i Medvdedeva). I onda on jedini ovde ima mišljenje, a mi svi ostali smo kodrukčijekažeklavećeilaže, žrtve propagande.



gvozden1 gvozden1 23:45 07.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

). I onda on jedini ovde ima mišljenje, a mi svi ostali smo kodrukčijekažeklavećeilaže, žrtve propagande.

Ne, ja samo nemam problem da kažem šta mislim, tj da kažem i kako bih voleo da se završi rat, ali i zašto to želim.
Zato što je tako bolje za Srbiju.

A ti, (ili vi kad već pričaš u ime svih) nemaš hrabrosti da kažeš ono što misliš (ili mislite) da vas baš briga kako će Srbiji biti, tebi ( vama) je bitnije da se ili dodvorite nekome, ili si/ste nesvesni da ste žrtve.

A ako grešim, hajde reci, šta bi Srbija dobila pobedom Ukrajine?

Ili reci da te baš briga za interes Srbije.

Na prvo pitanje nemaš odgovor, a ovo drugo ne smeš da kažeš.


I zato ćeš i dalje vrteti besmislenu priču o nekom Rusu, koji boga pitaj i da li postoji, a i ako postoji, ko ga jebe.
bene_geserit bene_geserit 00:09 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Saće bene da iskopa da je ovaj Ratmanski podli Jevrejin

Ma svi ti baletani su pederi. A taj je još dobar deo neameričke karijere proveo u Kijevu. Neki drugorusijanac, valjda vidiš.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:39 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

bene_geserit
šta je ruski cilj


na stranu što ja mislim da su 1) Rusi prokockali srpske interese 2) žrtvovaće nas i gore ako budu u prilici

Da bre, ali ne moraš da obrazložiš to visokoumno razmišljanje, to bi bilo previše.





Sretan Božić svima koji slavimo, Hristos se rodi!

To pod jedan. Pod dva:

link

Pod tri, bene, kenjaš za Avatar, odličan je, prolete tri i po sata ko ništa. Gledao sa starijom ćerom, njoj je malo opala koncentracija na kraju kad je već bilo vreme da se ide na spavanje. Pljeske u bioskopu bile odlične, krompiriće malo presolili).



srdjan.pajic srdjan.pajic 07:41 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

bene_geserit
Saće bene da iskopa da je ovaj Ratmanski podli Jevrejin

Ma svi ti baletani su pederi. A taj je još dobar deo neameričke karijere proveo u Kijevu. Neki drugorusijanac, valjda vidiš.


Pa da, čestit čovek, ima muda. Jesi video kako su krenuli da otimaju ruska državljanstva ko god zucne nešto protiv vlasti i specoperacije, ne mogu da se kući vrate ljudi. Tamo se opasno trese i klima, otpadaju točkovi i limarija.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:44 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

A ako grešim, hajde reci, šta bi Srbija dobila pobedom Ukrajine?


E, ako je potrebno da Ukrajina i Ukrajinci nejebu ovako da bi Srbiji bilo bolje po tvojim merilima, onda da se Srbija tera u pičku lepu materinu, i takva ne treba da postoji. Eto, ako već pitaš za mišljenje.
literatesa literatesa 07:46 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

A ako grešim, hajde reci, šta bi Srbija dobila pobedom Ukrajine?

Šta Srbi imaju već sad od ovog u Ukrajini? Osim da se skot Anđa naslađuje, ogrezla u mržnji.
softelectronics_e softelectronics_e 07:53 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

srdjan.pajic
A ako grešim, hajde reci, šta bi Srbija dobila pobedom Ukrajine?


E, ako je potrebno da Ukrajina i Ukrajinci nejebu ovako da bi Srbiji bilo bolje po tvojim merilima, onda da se Srbija tera u pičku lepu materinu, i takva ne treba da postoji. Eto, ako već pitaš za mišljenje.

Št ti misliš, da li bi po tvojim (oh, veit) merilima bilo bolje da u ovom ratu pobedi Amerika?
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:04 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Да додам, иако се около вијоре украјинске заставе, све је више Енглеза који очекују, па и уздају се у руску победу јер све више схватају да их њихови сопствени медији лажу.


Dizvineš, ovo liči na što je babi milo...
softelectronics_e softelectronics_e 08:07 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

srdjan.pajic
Да додам, иако се около вијоре украјинске заставе, све је више Енглеза који очекују, па и уздају се у руску победу јер све више схватају да их њихови сопствени медији лажу.


Dizvineš, ovo liči na što je babi milo...

Oćeš da kažeš da engleski mediji ne lažu Engleze ili šta?
literatesa literatesa 08:27 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Oćeš da kažeš da engleski mediji ne lažu Engleze ili šta?

A bre čovječe, mediji engleski su izmislili laž. Laž nije postojala dok je mediji engleski nisu stvorili. I sad najednom dosta je Englezima laži? :)

Principessina priča bi pila vode tj čaja kad bi mi znali šta se to tačno desili baš ovaj put da je narodu engleskom dosadila laž? :)
literatesa literatesa 08:29 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Sve je jedna velika jebena laž, ali ovaj put je malo drugačije? :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:31 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

softelectronics_e
srdjan.pajic
Да додам, иако се около вијоре украјинске заставе, све је више Енглеза који очекују, па и уздају се у руску победу јер све више схватају да их њихови сопствени медији лажу.


Dizvineš, ovo liči na što je babi milo...

Oćeš da kažeš da engleski mediji ne lažu Engleze ili šta?


Šta.

Nego, čarli, primetio sam kad god se včučko javi na blogu, u vestima osvane nešto ovako:

Kadirov: Poslali smo 300 pripadnika OMON

Oko 300 boraca OMON "Ahmat-1“ odeljenja ruske garde u Čečeniji otišlo je u zonu specijalne operacije u Ukrajini, saopštio je šef Čečenije Ramzan Kadirov.

"Danas je oko 300 boraca interventne policije Ahmat-1 Nacionalne garde Čečenske Republike krenulo u pomoć svojoj braći na liniji fronta sa međunarodnog aerodroma Grozni koji nosi ime heroja Rusije Ahmat-Hadži Kadirova. Svaki od njih je preplavljen sa željom da se iskoreni prokleti fenomen koji se zove satanizam", napisao je Kadirov na Telegram kanalu.
literatesa literatesa 08:51 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Zamisli koji to nivo obmane, njima još uvijek milioni ljudi klecaju pred kraljevskom porodicom.

Ovde prije neki dan čitam 32% nepovjerenja prema politici i političarima osamdesetih godina prošlog vijeka po najnovijim istraživanjima je u 2022. poraslo duplo, 65%. Ne bi me čudilo da za par god ukinu partije i dokažu da država samo poštovanjem zakona može opstati. Pridržavanja pravila kao u saobraćaju.

U stvari u Kini je sad tako na drugi način i u režiji jednog čovjeka i jedne partije.
literatesa literatesa 08:52 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Moram provjeriti, možda je 32% bilo 28%, nije ni meni vjerovati, ni mom sjećanju od juče. :)
softelectronics_e softelectronics_e 08:53 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

srdjan.pajic
softelectronics_e
srdjan.pajic
Да додам, иако се около вијоре украјинске заставе, све је више Енглеза који очекују, па и уздају се у руску победу јер све више схватају да их њихови сопствени медији лажу.


Dizvineš, ovo liči na što je babi milo...

Oćeš da kažeš da engleski mediji ne lažu Engleze ili šta?


Šta.

Nego, čarli, primetio sam kad god se včučko javi na blogu, u vestima osvane nešto ovako:

Kadirov: Poslali smo 300 pripadnika OMON

Oko 300 boraca OMON "Ahmat-1“ odeljenja ruske garde u Čečeniji otišlo je u zonu specijalne operacije u Ukrajini, saopštio je šef Čečenije Ramzan Kadirov.

"Danas je oko 300 boraca interventne policije Ahmat-1 Nacionalne garde Čečenske Republike krenulo u pomoć svojoj braći na liniji fronta sa međunarodnog aerodroma Grozni koji nosi ime heroja Rusije Ahmat-Hadži Kadirova. Svaki od njih je preplavljen sa željom da se iskoreni prokleti fenomen koji se zove satanizam", napisao je Kadirov na Telegram kanalu.

Slabo ti ja pratim te ratne operacije, jer to nije bitno.
Ono što jeste bitno, su refleksije koje će da uslove tranzicije na svetskom nivou.
Jer ja jedva čekam da se integrišu braća Ameri i braća Rusi.
Jer jedino njihova sinergija može da donese novi kvalitet u 'novom' svetu.
Ovo sada je sviranje kurcu.
gvozden1 gvozden1 09:20 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

srdjan.pajic
A ako grešim, hajde reci, šta bi Srbija dobila pobedom Ukrajine?


E, ako je potrebno da Ukrajina i Ukrajinci nejebu ovako da bi Srbiji bilo bolje po tvojim merilima, onda da se Srbija tera u pičku lepu materinu, i takva ne treba da postoji. Eto, ako već pitaš za mišljenje.

Pogrešan ugao gledanja.
Nije važno šta će se desiti Ukrajincima, hoće li najebati ili ne, hoće li ostati ili nestati, o tome neka brinu oni, važno je šta će se desiti da Srbijom, kako će ona proći.

Ali ovo što si napisao je očekivano, više ti je stalo do Ukrajine novo do Srbije, ili tačnije, Srbiju bi žrtvovao za bilo šta, ako ti tvoje gazde tako nalože.

Nije tebi ni do Ukrajine stalo, i nju bi sutra na lomaču ako bi ti gazde rekle da tako treba.

Dresura je dresura, a ti prijemčiv.
gvozden1 gvozden1 09:28 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

literatesa
A ako grešim, hajde reci, šta bi Srbija dobila pobedom Ukrajine?

Šta Srbi imaju već sad od ovog u Ukrajini? Osim da se skot Anđa naslađuje, ogrezla u mržnji.

Imaju štetu.
Za Srbiju bi najbolje bilo da rat uopšte nije počeo, ali počeo je, Srbija na to ne može da utiče.
A pošto je počeo valja razmisliti koji ishod je za nju povoljniji.

apacherosepeacock apacherosepeacock 09:40 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Oko 300 boraca OMON "Ahmat-1“ odeljenja ruske garde u Čečeniji otišlo je u zonu specijalne operacije u Ukrajini, saopštio je šef Čečenije Ramzan Kadirov.



I njih da smeste u Makijevku, neki magacin municije..
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:41 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Principessina priča bi pila vode tj čaja kad bi mi znali šta se to tačno desili baš ovaj put da je narodu engleskom dosadila laž? :)

Видим да се овде оно што сам написала да важи за неке (којих јесте све више) екстраполира на ”народ”.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:57 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

већ о борби против онтолошког зла која трансцендира дневну политику.




Jadni Englezi, nisu oni te srece da imaju Vucica i njegovu Vladu.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:03 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

valja razmisliti



Znaci ti otpadas..
gvozden1 gvozden1 10:06 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

apacherosepeacock
valja razmisliti



Znaci ti otpadas..

Ajd onda ti razmisli pa saopšti.

literatesa literatesa 10:12 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Imaju štetu.
Za Srbiju bi najbolje bilo da rat uopšte nije počeo, ali počeo je, Srbija na to ne može da utiče.
A pošto je počeo valja razmisliti koji ishod je za nju povoljniji.

Gvozdene, zabagovao si na relaciji Srbija- spas u Rusiji. I ja tebe razumijem na šta misliš kad kaže slaba Rusija, osjetila sam to prvog dana kad su napali Ukrajinu, Srbima na imaginarnoj skali ili harmoniji svijet ne odgovara slaba Rusija.

Ali, Rusi su Gvozdene već iskoristili Srbiju i Srbe za napad na Ukrajinu. Pacerski, razumiješ.
literatesa literatesa 10:13 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

I šta ima Rusija od embarga koji joj Srbija ne daje? Kolika je žrtva Srbije, i koliki je to ruski zalogaj?
literatesa literatesa 10:14 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Видим да се овде оно што сам написала да важи за неке (којих јесте све више) екстраполира на ”народ”.

Principessa, ni ovde ljudi nisu nabrijani na satiranje Rusije.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:15 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

gvozden1
apacherosepeacock
valja razmisliti



Znaci ti otpadas..

Ajd onda ti razmisli pa saopšti.





Ej bre saopstila sam do sada jedno 100x, ako si glup nisi slep.. :))
gvozden1 gvozden1 10:19 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Ali, Rusi su Gvozdene već iskoristili Srbiju i Srbe za napad na Ukrajinu. Pacerski, razumiješ.

Ajd objasni mi kako, ko boga te molim.

Rusi su imali neke svoje razloge da napadnu Ukrajinu, o tim razlozima se može razgovarati, i nije ih teško razumeti.
Ali to je ipak njihova stvar, i njihova odluka.

A da su iskoristili Srbe za napad, e to je već genijalnost do koje je smrtnicima teško dobaciti.
Ili je budalaština.

Ako je ovo prvo, daj pokušaj da objasnim, a ja ću se baš potruditi da razumem.
gvozden1 gvozden1 10:27 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

apacherosepeacock
gvozden1
apacherosepeacock
valja razmisliti



Znaci ti otpadas..

Ajd onda ti razmisli pa saopšti.





Ej bre saopstila sam do sada jedno 100x, ako si glup nisi slep.. :))



Ne, nisi.
Ni jednom

Sve što se iz tvojih komentara može videti je mržnja i krvoločnost.
A to nije politika.

Sa takvima se može na blogu zajebavati, ali u realnom ratu ne, takvima sleduje metak u potiljak.
Ne zato što to neko voli, nego zato što nema drugog načina.

Prizivati Makijevku, i radovati se ponavljanju, može samo nepopravljiv psihopata.

Na njega šalješ istog takvog, samo sa tvoje strane, i DUM!

Nema tu razmišljanja o politici.

literatesa literatesa 10:29 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Ajd objasni mi kako, ko boga te molim.

Rusi su imali neke svoje razloge da napadnu Ukrajinu, o tim razlozima se može razgovarati, i nije ih teško razumeti.
Ali to je ipak njihova stvar, i njihova odluka.

A da su iskoristili Srbe za napad, e to je već genijalnost do koje je smrtnicima teško dobaciti.
Ili je budalaština.

Ako je ovo prvo, daj pokušaj da objasnim, a ja ću se baš potruditi da razumem.


Prvih nekoliko dana invazije na Ukrajinu spomenuli su Kosovo, Srebrenicu i raspad Jugoslavije.

Spomenuli su to kao da im je osnova ili temelj plana razaranja jedne zemlje ono što se desilo u exYu (da, može se uporediti u poslednjoj trećoj fazi raspada devedesetih, npr ne može se porediti u drugoj fazi sedamdesetih kad su i Hrvati i Bošnjaci imali tj pripremali svoje deklaracije, ustaške i islamske).

Da li su oni tim dali legitimitet Srbima kao što ti misliš ili su nas ukopali još dublje kao što ja mislim?
gvozden1 gvozden1 10:36 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa


Da li su oni tim dali legitimitet Srbima kao što ti misliš ili su nas ukopali još dublje kao što ja mislim?

Ni jedno ni drugo.
Razlozi za napad su daleko, daleko dublji od toga.

A ovo tvoje razmišljanje je u domenu česte pojave da Srbi sebi daju preveliki značaj.

apacherosepeacock apacherosepeacock 11:45 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

gvozden1
apacherosepeacock
gvozden1
apacherosepeacock
valja razmisliti

Znaci ti otpadas..

Ajd onda ti razmisli pa saopšti.

Ej bre saopstila sam do sada jedno 100x, ako si glup nisi slep.. :))

Ne, nisi.
Ni jednom
Sve što se iz tvojih komentara može videti je mržnja i krvoločnost.
A to nije politika.
Sa takvima se može na blogu zajebavati, ali u realnom ratu ne, takvima sleduje metak u potiljak.
Ne zato što to neko voli, nego zato što nema drugog načina.

Prizivati Makijevku, i radovati se ponavljanju, može samo nepopravljiv psihopata.

Na njega šalješ istog takvog, samo sa tvoje strane, i DUM!

Nema tu razmišljanja o politici.




Aaahahaha Laki se malo unervozio..
literatesa literatesa 11:47 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Razlozi za napad su daleko, daleko dublji od toga.

Koji? Ozbiljno pitam.


A ovo tvoje razmišljanje je u domenu česte pojave da Srbi sebi daju preveliki značaj.

Je li to što radi Jokića i Amrikanci umiru od ljepote? Umiru ko jeleni. :)


Kad si kod značaja, sinoć razmišljam o Tesli, znaš kako ćeš prepoznati posvećenog naučnika, kad bez dileme uz Teslu napiše da je Srbin, prvo, zna porijeklo drugog naučnika, drugo, digao se iznad medija i politikanstva devedesetih, ništa mu ne znači to što su Srbi zli momci u nekoj realnosti van njegove. Kao moj Kinez što je posegao za drugim izvorima, iz knjiga, da bi razumio raspad Jugoslavije, dobro, on nije dobar primjer jer je bio i previše upućen i gledao je na tri naroda kao da smo neki problem s druge planete koji je on matematički postavio i rješio na tabli.


Gvozdene, ni i najgorim snovima ne bih tražila Srbe u ovom ruskom fijasku u Ukrajini. I tamo gdje nas ugledam rekla bih: a bre ljudi, zar nemate svojih problema?
literatesa literatesa 11:48 08.01.2023

Re: Očima homo tehnikusa

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana