Filozofija| Gastronauti| Život

kašika, viljuška...bass

docsumann RSS / 19.04.2023. u 09:08

Pošto se na predhodnom, netom zatvorenom blogu, diskusija o (is)hrani tek zahuktala, na sugestiju blogerke kick otvaram novi blog, namjenjen prevashodno toj temi.

yhFNrdH.png 

i moj mali prilog naručenoj temi, prepjev stare pjesmice (pjevanje u meksičkom tugovanka fazonu)

 

koliko sam puta ja ost'o bez ručka

a večere nije bilo 

a ja ja-ja, autofagija 

 

pa da naručimo ...

 

 

Tagovi



Komentari (957)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tessa1 tessa1 15:28 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Mislim da nema bolje slanine, nego što je slanina sa dva konektovana n, tzv slanna.

Je li da. :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:20 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

Citirao sam poslednji tvoj komentar kao nastavk jer nisam mogao da odgovorim pošto se zaključo blog, a pomenuo sam izvrtanje jer ga je bilo tokom razgovora.



Kapiram, Milisave, da kad jednom kreneš da lažeš, učitavaš i izvrćeš reči onda osećaš potrebu da teraš dalje, da ne bi, jelte, ispao glup u društvu. Prvo ja sam u tom razgovoru učestvovao samo sa tim jednim komentarom, reagujući na lupetanje o kolagenu u kome si i ti učestvovao (nisam se čak tebi ni obratio), a koje je inače vrlo popularno u krugovima ovih kvazipoznavalaca pretraživača interneta određene ideološke orjentacije. A drugo, nigde nisam izvrnuo tvoje reči niti se bavio manipulacijom, prosto sam prekomentarisao taj stav koji zastupate ti i neke kolege.

Ostatak na koji se pozivaš u komentaru sam već objasnio, a ti sad možeš da palamudiš dalje koliko god hoćeš. Dakle, kolagen argument protiv vegetarijanske ishrane možeš mirne duše da zaboraviš, jer je loš, i morao bi da nađeš neki jači brži bolji ako već tako potuljeno kritikuješ drugačije načine ishrane od svoje. Drugim rečima, kolagen od zaklanog i u želatin pretvorenog teleta možeš da mažeš na dupe u vidu kreme, isto će ti pomoći koliko i da ga gutaš u vidu teleće supe.




srdjan.pajic srdjan.pajic 16:35 20.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

docsumann
gedza.73
Uzmeš tri vrste pečuraka i napraviš sa njima gulaš kao što bi pravio inače

Može da se doda i malo soje u komadićima.


može.

tada soja dobije na okusu, kad upije arome od sosa u kome se kuva. inače je prilično bezukusna


Ja je tamanim dosta (mahom tofu, ili tempe) jer žena kuva, i to je sve odlično i ukusno. Inače, si skroz u pravu, od mesa je dosta lako odvići se, nego mi mesožderi volimo mnogo da dramimo oko toga. Ja nisam 100% vegetarijanac, pojedem par obroka sa mesom, uglavnom piletinom, vrlo retko crveno meso, i malo ribe tu i tamo, mada sam i ribu uglavnmo eliminisao, jer ne verujem da je naročito zdrava (volim suši, i eto, to je to). A bio sam jedno godinu i po dana vegan i onda sam to batalio, jer nisam primetio neko poboljšanje određenih zdravstvenih parametara koje su obećavali. Pa sam samo vratio nazad sir i jajca, mleko ne, ne osećam nikakvu potebu za mlekom, a čini mi se i da ga moj stomak baš ne voli mnogo (late pijem samo sa ovsenim mlekom i to je skroz ok).





dragosevacsutra dragosevacsutra 09:59 23.04.2023

Re: Odgovor Pajiću

mislim na to da sam sa 17 godina mogao da pojedem kilo bifteka


Ja mogu i sad
kick68 kick68 12:30 19.04.2023

Gracias, obrigado

Ja za sada poštujem samo Meatless Mondays skoro pa uvek, pokrenuto kod nas u školi. Ne toliko zbog okrutnosti prema životinjama, koliko zbog globalnog zagrevanja i opšte klimatske propasti. Ovde poslednjih nekoliko dana temperatura prelazi trideset stepeni. Čudo neviđeno za ovo doba godine.
Ja sam za lifestyle američkih Indijanaca - živeti u skladu da prirodom i biti zahvalan za sve što dobijaš od nje. Nisam sigurna da je veganstvo pravi put ka čovečnosti i zdravoj sredini. Sve je otišlo dovraga
.

Čovek treba da bude gospodar, ali ne surovi gospodar. U vrhu smo lanca ishrane i treba da se zna ko je gazda, inače će nas sve pojesti nevaspitane životinje:)))
Nisam baš sigurna da su svi Azijati vegani, da dodam. Dosta njih jede sve nešto veštačko pritom.
kick68 kick68 12:38 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Umoljavaju se Milisav i Angie da preparkiraju ovde svoje komentare o kolagenu i je l' može onaj recept sa jogurtom?
Porfavor
Ne znam da li si docs pod štampanjem hrane mislio na ovo: Cultured meat, viande cellulaire
Vidim uveliko se radi u Singapuru, pošto oni uvoze hranu uglavnom, pa da bi smanjili taj unos. Oni tamo inače recikliraju i prerađuju otpadne vode i pretvaraju ih u vodu za piće. Eto možda ideje za vodu za avokado.
Idem da radim, javljam se kasnije.
nikvet pn nikvet pn 12:50 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Колаген... Шта ли је следеће од тих бомбастичних наратива који се само смењују зависно од залиха за продају.

Одакле бику колаген кад не једе месо?

Колаген је протеин, дуголанчани низ аминокиселина, основа везивног ткива; некоштана телесна статика укратко. Није идентичан за све органе и организме; итдитд... Сваки живи организам у порасту сам синтетише колаген и трпа где треба. У адултном периоду такође. Материјал су аминокиселине унете храном. Ако је унос довољан и разнолик синтеза је лака, брза и тачна. И обрнуто.

Од вишка глава не боли овде не важи. Непотребан вишак јетри и бубрезима прави непотребан прековремени рад.

Мука је кад организам нешто не синтетише. Онда баш тачно то мора да се унесе. Пример: пас и фолна коселина, Б9; зато инстиктивно једу траву.
tessa1 tessa1 13:45 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado


Znači tako, stvaraju se dva nova bloka goveđa kost vs avokado. :)

Одакле бику колаген кад не једе месо?


Ima smisla, posebno u okviru ishrane čovjeka, vitalnost i mladolikost Azijatkinja ne vjerujem da je u svezi sa kuvanim kostima, i npr atletske predispozicije siromaha iz Afrike, od jedne špatne krave othrani se nekoliko generacija.


Azijat ili Azijac
Piše se i jedno i drugo.

Stanovnik Azije je Azijac a stanovnica Azijka.
Azijat i Azijatkinja se koriste u ekspresivnom značenju sa negativnim prizvukom.

Bane bi znao. :)
docsumann docsumann 14:12 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Nisam baš sigurna da su svi Azijati vegani, da dodam. Dosta njih jede sve nešto veštačko pritom.


nisu, naravno, al budisti, hinduisti i džainisti jesu. il su barem vegetarijanci.
a to je par milijardi, manje-više koje milionče
docsumann docsumann 14:14 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Znači tako, stvaraju se dva nova bloka goveđa kost vs avokado. :)


opet me nema niđe.

ja ko Pera Kojot u sceni dok trči kroz vazduh, tren prije nego što provali da je protrčao preko litice i da više nema tla pod nogama...
docsumann docsumann 14:21 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Ne znam da li si docs pod štampanjem hrane mislio na ovo: Cultured meat, viande cellulaire
Vidim uveliko se radi u Singapuru, pošto oni uvoze hranu uglavnom, pa da bi smanjili taj unos. Oni tamo inače recikliraju i prerađuju otpadne vode i pretvaraju ih u vodu za piće.


cijenim da je to - to

da napomenem, da se nisam udubljivao u tehnologiju, pa sam slab sa detaljima.
a čak i da TO bude skroz ok, i po ukusu i po kvalitetu i po zdravlje, ne vjerujem da ću ga kušati.

ne vidim razlog što bih se vraćao mesu poslije 30 godina.
docsumann docsumann 14:23 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Одакле бику колаген кад не једе месо?


ja baš htjedoh da pitam isto za gorile i šimpanze. pošto su nam oni još bliži po građi.
Milan Novković Milan Novković 14:33 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

docsumann
Одакле бику колаген кад не једе месо?


ja baš htjedoh da pitam isto za gorile i šimpanze. pošto su nam oni još bliži po građi.

Dosta mi umemo da se razlikujemo i od najbliže životinjske rodbine.
Čak i na prvi pogled u sitnicamam - npr naš hemoglobin i od ovih primata što si naveo nije isti.

Mala zagonetka - ne zna joj se tačno odgovor ali ima nagađanja - većina životinja sintetizuje Vit C. On je vanredno bitan a mi ga ne sintetizujemo.

Zašto je evolucija pogurala ovu promenu kod nas?

Primer teorije: da bi pogurala ljude koji su radoznaliji u pogledu biranja hrane i procesu posvećuju više vremena (iako bi čovek rekao da šimpanze ni ne rade ništa drugo nego se hrane i, jelte, rade one stvari
tessa1 tessa1 14:44 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

opet me nema niđe.

Avokado su moja ekipa. Štetočina. :)
tessa1 tessa1 14:45 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

ja baš htjedoh da pitam isto za gorile i šimpanze. pošto su nam oni još bliži po građi.

Da, još bolji primjer, iskonskiji. :)
angie01 angie01 14:47 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Колаген... Шта ли је следеће од тих бомбастичних наратива који се само смењују зависно од залиха за продају.


meni rekla doktorka- a bas je super, niti nesto histerise, niti drami, niti sledi moderne trendove, ne nudi cija semeke i ostale novotarije kao resenja.

isto je govorio i jedan stari doktor Nemac, koji je jednako tvrdio, da preterana upotreba antibiotika urusava imunitet- sto se posle vise decenija i dokazalo.


sta bih jos rekla-nema potrebe da se na ovu temu prave fajtovi,...prvo, mislim da su svi dovoljno svesni i da mogu sami da procene, odluce sta ce i kako ce, a razni primeri su samo licna iskustva.

za ishranu- ja nikome nisam nikada drzala lekcije, ni pridike, mogu da kazem sta mislim i koje je moje iskustvo- i da dodam neki dobar recept:)
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:28 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Одакле бику колаген кад не једе месо?


Pa iz koncentrata, u koji se melje svakakva crkotina između ostalih sastojaka.

Osim toga, da se oslonim na milisavov argument, bik jedino što životu radi je da pase travu (i povremeno prči krave) 24-7, valjda tako unese dovooljno tih sastojaka koji mu trebaju za sintezu kolagena. Možda da biku ponude tanjir supe od njegovog rođaka, ne bi morao toliko da radi na pašnjaku.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:30 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Мука је кад организам нешто не синтетише. Онда баш тачно то мора да се унесе. Пример: пас и фолна коселина, Б9; зато инстиктивно једу траву.

Mačke - taurin.
Atomski mrav Atomski mrav 15:42 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Мука је кад организам нешто не синтетише. Онда баш тачно то мора да се унесе. Пример: пас и фолна коселина, Б9; зато инстиктивно једу траву.

Baš sam se pitao zašto psi jedu travu... mislio sam da to rade kad se prejedu ili pojedu nešto što im ne prija pa da im pomogne da povrate (što sam video da im se dešava nakon tog izleta u vegetarijanstvo).

Koji je najbolji način da se psima obezbedi dovoljna količina folne kiseline?

P.S. Moja tašta se hvali kako njen pas uvek prvo pojede supu pa onda navali na ostale ostatke od ručka. Kao, toliko je dobra supa (i stvarno je dobra, to nije sporno). Ja joj na to kažem da je to zato što pas ne može da zakopa supu a ostalo može i tako sačuva za kasnije.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:39 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Baš sam se pitao zašto psi jedu travu... mislio sam da to rade kad se prejedu ili pojedu nešto što im ne prija pa da im pomogne da povrate (što sam video da im se dešava nakon tog izleta u vegetarijanstvo).


I mačke to isto rade, ali ja sam pročitao da je to zato što ne mogu da svare svoju dlaku koje se nagutaju prilikom frizerskih radnji, i onda im ta trava nekako pomogne da bace peglu i sa njom te dlake (ono što ovde zovu hairball).

Mi smo dugo sadili šenicu bjelicu u saksiji za njih, pošto su kućne mačke, ali kako često zbrišu same na dvorište (ova mlađe je naučila da otvori klizna vrata-komernik na terasi i onda obe uteknu, pa me komšije zovu telefonom da prijave odbegle mi mačke, ili ih prosto donesu nazad na vrata), i tamo prvo što rade je da navale da pasu a onda da se valjaju u travi, batalili smo taj uzgoj.


angie01 angie01 18:17 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

i je l' može onaj recept sa jogurtom?


evo. znaci, recept za upotrebu govedjeg zelatina, koji se kupuje u bio spajzu,

prvi mesec-uvece potopiti u 2dl jogurta jednu kafenu kasicicu zelatina, piti ujutru na prazan stomak, sat vremena pre dorucka.
drugi mesec-uvece potpiti u 2dl jogurta dve kafene kasicice zelatina-piti ujutu na prazan stomak sat vremena pre dorucka.
treci mesec sve isto kao i drugi mesec.

nakon toga sledi pauza od 3 meseca i postupak ponoviti, ako je potrebno.

recept je od nutricioniste iz Biospajza, koji sam dobila u radnji, kada sam zelatin kupila za kuvanje:)

ja bih ostavila po kasiku te smese ujutro, da namazem lice, kao masku:).

sama nisam probala recept, al kazu da je efikasan.


evo i linka na sajt-KLIK
milisav68 milisav68 18:45 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

nikvet pn
Одакле бику колаген кад не једе месо?

Pa ni mi ne sintetišemo kolagen iz mesa nego iz želatina koji se stvara kuvanjem kostiju.

Od kako smo počeli da termički obrađujemo hranu, ta hrana je promenila svoja svojstva, a naši organi su se ulenjili, odnosno počeli su drugačije da rade.Otud i promena i razlika.

Zamisli sad da si prinuđen da jedeš živo meso, prvo bi se mučio da ga sažvaćeš, a želudac bi se mučio ga svari.

Isto važi i za travu, silažu, korenje, dinje i šta već sve krave mogu da jedu.Mi bi verovatno mogli da jedemo samo dinje.

Evolucija je učinila svoje, a savremen (ubrzan) život nam pravi haos, kao i industrijski proizvedena hrana.
maksa83 maksa83 19:06 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Zamisli sad da si prinuđen da jedeš živo meso, prvo bi se mučio da ga sažvaćeš, a želudac bi se mučio ga svari.

Ovo nije problem za zdravog čoveka sa svim delovima. Ja sam na teži način otkrio da mi je otkad sam ostao bez ž. kese pored sušija takođe zabranjen i tatar biftek, sutradan sam bio kao otrovan. Tu i tamo neki Ceviche može, može i suši ali par komada.

Inače ne bi smeo da imaš nikakav problem da jedeš živo meso, pod pretpostavkom da ono nema nešto štetno što ubije termička obrada, samo ga sporije variš. Termička obrada mesa nam je inače donelo evolutivnu prednost pošto si zahvaljujući tom skraćenom varenju mnogo brže opet upotrebljiv, ne moraš da spavaš 16 sati kao velike mačke.
angie01 angie01 19:56 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Ja sam na teži način otkrio da mi je otkad sam ostao bez ž. kese pored sušija takođe zabranjen i tatar biftek, sutradan sam bio kao otrovan. Tu i tamo neki Ceviche može, može i suši ali par komada.


i ja nemam zucnu kesu, jedem susi i tatar biftek i sta hoces,...to znaci da nemas sve enzime, ili nemas dovoljno- Mezim, rekoh ti vec dvaput,...a bolje da ti kaze gastroetrolog, jer ja nemam zelju da budem lekar amater....znam i da preporucuju buskopan, al to je vec za post cituacije, iako se lek uzima pre jela,...Mezim se uzima za vreme.

...ili mozda bolje, ne jedes sto ti ne prija.
zilikaka zilikaka 20:05 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

to znaci da nemas sve enzime, ili nemas dovoljno- Mezim,

Ja imam žučnu kesu i načelno sam mesožder težeg tipa (mesa mora da bude u obroku ili sam u protivnom odmah ponovo gladna) al Mezim umem da uzmem povremeno. Neverovatno kako rešava stvari.
milisav68 milisav68 20:07 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

maksa83
Ovo nije problem za zdravog čoveka sa svim delovima.

Nije problem kad je samleveno i začinjeno.

Pričam o baš baš sirovom mesu, znači zakolješ nešto, sečeš nožem komadiće mesa i žvaćeš.Pa još ako uloviš nešto matoro, jedan komadić ima da žvaćeš 15 minuta.
Termička obrada mesa nam je inače donelo evolutivnu prednost pošto si zahvaljujući tom skraćenom varenju mnogo brže opet upotrebljiv, ne moraš da spavaš 16 sati kao velike mačke.

Pa to ja pričam i u vezi ostalih organa, odnosno u vezi ishrane, gde smo ubrzali neke procese, i navikli organizam "da se ne muči".
angie01 angie01 20:13 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

zilikaka
to znaci da nemas sve enzime, ili nemas dovoljno- Mezim,

Ja imam žučnu kesu i načelno sam mesožder težeg tipa (mesa mora da bude u obroku ili sam u protivnom odmah ponovo gladna) al Mezim umem da uzmem povremeno. Neverovatno kako rešava stvari.


pa normalno,...ja sve sto sam ovde ikada iznela u neko mediciskom smislu- sam cula od lekara,..ovo za Mezim od gastroentrologa,...Maxo, idi konsultuj se, mada se taj preparat kupuje u apoteci bez recepta, mozes ada se konsultujes i sa svojim apotekarom:),...da ne bi radio gastroskopiju:)...a onda moze da se jede susi- malo li je.
angie01 angie01 20:19 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Nije problem kad je samleveno i začinjeno.


prvi put sam probala zivo meso- od najboljeg bifteka, zacinjeno, kada je mesar pravio u kuci moje svekrva domace kobaje-prvo sam mislia, da l si ti covece normalan, a posle je morao da mi odvoji malo u cinijicu:)...ja i dan danas, pored svih onih tatara, osecm ukus te smese, kada se pomene zivo meso.

mada- sve manje jedem meso- postalo mi dosadno,...mozda bih mogla i bez, al ne bih mogla da se odreknem cvaraka:).
solo solo 20:20 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

pa normalno,...ja sve sto sam ovde ikada iznela u neko mediciskom smislu- sam cula od lekara,..ovo za Mezim od gastroentrologa,...Maxo, idi konsultuj se, mada se taj preparat kupuje u apoteci bez recepta, mozes ada se konsultujes i sa svojim apotekarom:),...da ne bi radio gastroskopiju:)...a onda moze da se jede susi- malo li je.


Treba jesti slojevito. Ja verujem autoriteticama.



Matzura 'ebo te! Ko bi reko.
milisav68 milisav68 20:54 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

angie01
prvi put sam probala zivo meso- od najboljeg bifteka, zacinjeno, kada je mesar pravio u kuci moje svekrva domace kobaje-prvo sam mislia, da l si ti covece normalan, a posle je morao da mi odvoji malo u cinijicu:)...ja i dan danas, pored svih onih tatara, osecm ukus te smese, kada se pomene zivo meso.

Pa da, mora da se proba, posle bude kasno.Probao sam i ja nekoliko puta, isto tako, majstor mesar pravi smesu, i nudi i pita, kako mi volimo, ono slanije, ljuće itd.
Milan Novković Milan Novković 21:10 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

maksa83
Zamisli sad da si prinuđen da jedeš živo meso, prvo bi se mučio da ga sažvaćeš, a želudac bi se mučio ga svari.

Ovo nije problem za zdravog čoveka sa svim delovima. Ja sam na teži način otkrio da mi je otkad sam ostao bez ž. kese pored sušija takođe zabranjen i tatar biftek, sutradan sam bio kao otrovan. Tu i tamo neki Ceviche može, može i suši ali par komada.

Inače ne bi smeo da imaš nikakav problem da jedeš živo meso, pod pretpostavkom da ono nema nešto štetno što ubije termička obrada, samo ga sporije variš. Termička obrada mesa nam je inače donelo evolutivnu prednost pošto si zahvaljujući tom skraćenom varenju mnogo brže opet upotrebljiv, ne moraš da spavaš 16 sati kao velike mačke.

Zbog čega je to ako bi žuč trebala da razbija masnoće?

Tj da nisi jeo neku slannnicu za predjelo?
maksa83 maksa83 21:16 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Zbog čega je to ako bi žuč trebala da razbija masnoće?

Ne znam, to je kako ti se zalomi. To što postaneš neotporan na termički neobrađeno meso je jedna od dokumentovanih mogućih posledica. Neko npr. posle ne sme apsolutno ništa masno, ili živa jaja, ili (da, da) čokoladu. U vreme pre ultrazvuka i bolje dijagnostike lekari su reakciju ž. kese izazivali živim jajima ili čokoladom.
predatortz predatortz 22:14 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado


i ja nemam zucnu kesu, jedem susi i tatar biftek i sta hoces,


Dok sam imao žučnu kesu i kamenolom u njoj, nikad nisam imao problem sa ždranjem mesišta!
Roštilj, pečenje, kuvano, bareno... Meso mi nikad nije napravilo problem.

Ali, braćo i sestre bez kese, kako onda tako i danas - čim uzmem nešto posno, ili neku kupus salatu, meni ne prija! Nadmem se kao žabac!

Mesište mi je, očigledno, u gen upisano!
Kao i taj problem sa žučnom kesom.
Sa majčine strane, osim nje, baba, tetka, mamini ujaci...
Sa očeve, stric i baba.
zilikaka zilikaka 22:21 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

čim uzmem nešto posno, ili neku kupus salatu, meni ne prija! Nadmem se kao žabac!

Mesište mi je, očigledno, u gen upisano!


Brate slatki, taka sam ti ista.
Kad sam imala najgore probleme sa želucem i danima nisam jela ništa, al ni-šta, prvo što sam poželela i što mi je prijalo je bila slanina. Bez salate, uz lebac i jogurt.
predatortz predatortz 22:28 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

zilikaka
čim uzmem nešto posno, ili neku kupus salatu, meni ne prija! Nadmem se kao žabac!

Mesište mi je, očigledno, u gen upisano!


Brate slatki, taka sam ti ista.
Kad sam imala najgore probleme sa želucem i danima nisam jela ništa, al ni-šta, prvo što sam poželela i što mi je prijalo je bila slanina. Bez salate, uz lebac i jogurt.


Meni lekar, a inače mi je i dobar drugar, dok sam kuburio sa žučkom savetovao da jedem ribu, i to one lakše.
Uzmem da ga poslušam, pojedem pastrmku i na nos mi izađe.
Ajde, reko', potrefilo se...
Ponovim nakon nekog vremena, isto!
Vratim se na roštilj - milina u stomaku u svakom pogledu.

Stvarno mislim da je neko predodređen za neki način ishrane.

Ja sam gurman, nikad nisam imao problem da probam nešto novo, ali za meso još nisam našao nešto što bi ga pomerilo na dole.

A trebao bih, jer nisam više ni tako mlad, a ni tako aktivan. A nakupilo se viška...


bene_geserit bene_geserit 22:34 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Nisam baš sigurna da su svi Azijati vegani, da dodam

Ma bre kad se priča o Azijatima, prvo moraš da razdvojiš makar na dve grupe: elite Asians (Japanci, Korejci, Kinezi, Mongoli i možda još po neko) i jungle Asians.
Ovi pametni Azijati naravno jedu meso, tj. imaju procenat vegetarijanaca neki mali tipa 2-3%. Ne znam dal su zbog toga pametni ali korelacija postoji. Jedina dilema je da li su pametni zato što jedu meso ili jedu meso zato što su pametni.

bene_geserit bene_geserit 22:38 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

pored sušija takođe zabranjen i tatar biftek

Ja sam potpuno prestao da jedem bilo kakvo neprocesirano meso, uključujući pršute, kobasice i sl. Ne da ne mogu, malo duže treba želutcu i to je to, nego brate ne želim da se trujem, termička obrada ipak pobije većinu mikroorganizama.
zilikaka zilikaka 22:56 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Vratim se na roštilj - milina u stomaku u svakom pogledu.

Stvarno mislim da je neko predodređen za neki način ishrane.

Ja sam gurman, nikad nisam imao problem da probam nešto novo, ali za meso još nisam našao nešto što bi ga pomerilo na dole.

Ja nisam gurman nikad bila. Jedem da bih naranila kera, slabo u tome umem da uživam.
Da imam sreće i ne moram toliko da sedim, definitivno bih se hranila ko nekad seljaci iz mog kraja. Doručak jako mesište il slanina, ručak nešto na kašiku a večera zavisi koliko trba javi da joj treba.
Generalno, kad uspem da jedem ono što mi stomak ište, nema greške.
Obično to podrazumeva dosta masti, može i mlečnih.
Genetika mi takva da to lepo podnosim, ništa holesteroli i te munje.
Očigledno kod mene probila nomadska žica stočara.

zilikaka zilikaka 23:01 19.04.2023

Re: Gracias, obrigado

termička obrada ipak pobije većinu mikroorganizama.

Pa jeste ali nisi ni ti u saksiji rastao. Odavno si naviknut da se izboriš sa tim eventualnim manjim problemima.
Ja nisam nikad zapatila ništa zbog hrane a bivalo da okolo ljudi i do bolnice stignu.
Kanda jaka kiselina to na vreme reši već na početku.
kick68 kick68 00:49 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

a čak i da TO bude skroz ok, i po ukusu i po kvalitetu i po zdravlje, ne vjerujem da ću ga kušati.

ne vidim razlog što bih se vraćao mesu poslije 30 godina.


Naravski, i ne treba, ne znam samo kakve će posledice imati po zdravlje. Oni se kunu da je bezbedno.

Podseti me to bezbedno, da je neko na prethodnom blogu pomenuo industrijska jaja.
Kupim, ima tome dosta godina, u prodavnici pakovanje od dvanaest jaja. Svih dvanaest jaja imala su po dva žumanceta. Jedno takvo jaje da nađeš, verovatnoća je jedan u hiljadu, a meni je zapala cela kutija. Google kaže, bezbedno je. Verovatno su pumpali koke hormonima da ranije počnu da nose. Jedno vreme sam izbegavala jaja te marke. Gde ovde da nađem savršeno organik? Jedino da idem kod Amiša:))
kick68 kick68 01:00 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

recept je od nutricioniste iz Biospajza, koji sam dobila u radnji, kada sam zelatin kupila za kuvanje:)


Hvala. Ja kupujem neki kolagen u prahu, goveđi, mada ovde može da se nađe i od morskih plodova i biljni. Koristim ga prvenstveno zbog zglobova, ali nisam baš sigurna da pomaže:))

Imam utisak da ne pomaže mnogo ni u kozmetičke svrhe, ono kao, kosa, nokti, koža.
Kosa je počela da se oporavlja kada sam počela da pijem tablete gvožđa. Nizak mi je serum ferritin, na to ishrana izgleda slabo izgleda utiče, metabolizam je verovatno u pitanju.
kick68 kick68 01:12 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado


Mesište mi je, očigledno, u gen upisano!


Kažu da su takvi oni sa nultom krvnom grupom. Moja ja A, i od mesa mi se jede samo roštilj leti i riba uvek:)) Žitarice i testenine su mi yummy. Ja sam gladna ako to izbacim, meso mi je manje bitno. Jako mi je teško da držim dijetu bez ugljenih hidrata, a samo ona deluje.

Ja još uvek imam žučnu kesu, a dokle ću, ne znam. Mene okida buter od badema, kikirikija, semenki suncokreta i tako to. Ovde mogu da se kupe digestivni enzimi. Meni su ok, ali ja nemam većih problema, samo povremeno manje tegobe. Navodno, u žučnoj kesi nema ništa...
docsumann docsumann 04:38 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Ovi pametni Azijati naravno jedu meso,


Srinavasa gleda (odozgo) i ne veruje
bene_geserit bene_geserit 05:16 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Srinavasa gleda (odozgo) i ne veruje

pa sad, pričamo o proseku, a vrlo, vrlo veliki kvantitet ume da rodi i kvalitet (tj. ako skupiš koju milijardu vegetarijanaca naći će se poneki pametan)
Nego za Srinivasu se ne zna kojoj je kasti pripadao.
alselone alselone 06:30 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Kanda jaka kiselina to na vreme reši već na početku.

Ili rakija, ili Koka kola. :)

Kada smo putovali po državama tzv. trećeg sveta, uz svaki obrok smo rokali ili nešto alkoholno a češće dosta Kole. Nikad nikome ništa.

Kad to reče, setio sam se nečega. Kada sam bio srednja škola, bio je neki mesar koji je bio veoma poznat i popularan jer je pravio najbolji kulen. Zaista vrhunski kulen. Ono što nismo znali je da je mećao malo divlje svinje. Ono što takođe nismo znali je to da je deo tih svinja bio krivolovljen pa nije bio proveravan. Oko pedesetak ljudi u gradu dobilo trihinelu, između njih i sin od kuma.

Kuriozitet u svmeu tome je neko društvo, njih pet, izašli u grad i napili se ko guzice, samo jedan nije pio pošto je vozio. Posle grada otišli na sendviš sa kulenom, nikom ništa osim tom sirotanoviću što nije pio, on popaso trihinelu.
predatortz predatortz 06:33 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Kažu da su takvi oni sa nultom krvnom grupom.


Čitao sam to. Ja sam B, ali bez mesa u ishrani ne bih mogao.
Ok, može čovek mnogo toga što misli da ne može kad ga nevolja natera, ali bi u mom slučaju morala biti baš velika nevolja pa da se odreknem mesa.

Svestan sam činjenice da se sve ubrzano menja, da će i način ishrane morati da se promeni i da mu se ljudi prilagode, ali ću ja ovako sve dok može.
alselone alselone 06:34 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Čitao sam to. Ja sam B, ali bez mesa u ishrani ne bih mogao.

I ja sam B i mogu. Neću ali mogu. :)

predatortz predatortz 06:39 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

nikom ništa osim tom sirotanoviću što nije pio, on popaso trihinelu


Ja sam je izbegao zbog jednog telefonskog poziva.
Dok sam bio u panduraciji, onih ratnih godina, pobedimo na nekom turniru u malom fudbalu.
Naravno, padne pečeno prase kao čast.
Taman da krenem, zazvoni telefon. Zovu me iz uprave i traže sto kuraca za odmah.
Dok sam ja sve to iskopao, sačinio depešu, otišao do vezista da to pošaljemo, prošao voz za tu žderačinu.
Svi koji su otišli fasovali trihinelu!
Prase je bilo "pregldano", ali to nije garancija.
Zato i pišu da u datom uzorku nije nađena.
alselone alselone 06:42 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Kako od pečenog praseta trihinela? Ne bi moglo.
bene_geserit bene_geserit 06:56 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Kako od pečenog praseta trihinela? Ne bi moglo

Da i ja sam mislio da je ubija termička obrada.
alselone alselone 06:58 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Nego šta nego ubija. Trihinelu možeš dobiti samo od presnih proizvoda, sušenih. Ne možeš od kuvanog i pečenog.

Možda su jeli živo prase, uzinat veganima.
Milan Novković Milan Novković 07:17 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

alselone
Kanda jaka kiselina to na vreme reši već na početku.

Ili rakija, ili Koka kola. :)

Kada smo putovali po državama tzv. trećeg sveta, uz svaki obrok smo rokali ili nešto alkoholno a češće dosta Kole. Nikad nikome ništa.

Kad to reče, setio sam se nečega. Kada sam bio srednja škola, bio je neki mesar koji je bio veoma poznat i popularan jer je pravio najbolji kulen. Zaista vrhunski kulen. Ono što nismo znali je da je mećao malo divlje svinje. Ono što takođe nismo znali je to da je deo tih svinja bio krivolovljen pa nije bio proveravan. Oko pedesetak ljudi u gradu dobilo trihinelu, između njih i sin od kuma.

Kuriozitet u svmeu tome je neko društvo, njih pet, izašli u grad i napili se ko guzice, samo jedan nije pio pošto je vozio. Posle grada otišli na sendviš sa kulenom, nikom ništa osim tom sirotanoviću što nije pio, on popaso trihinelu.

Baš tom prilikom - tj poklapa se u vremenu, otprilike - je i moj dobar drugar odavde, i generacija sa ETF-a, pokupio.

Otišao u Sombor na godišnji, sladokusan, ... i posle nekog vremena kad se vratio ... netrivijalna boljka, plus briga od lutrije da li će ti otići do srca.
predatortz predatortz 07:19 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

alselone
Nego šta nego ubija. Trihinelu možeš dobiti samo od presnih proizvoda, sušenih. Ne možeš od kuvanog i pečenog.

Možda su jeli živo prase, uzinat veganima.


Niste u pravu, gospodo. Nisu baš svi delovi praseta izloženi jednako visokoj temperaturi.
Da li vam je palo na pamet da se zapitate zašto se obavezno pregledaju prasići koji će se peći za Božić i zašto to baš svi čine?
Milan Novković Milan Novković 07:34 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

predatortz
alselone
Nego šta nego ubija. Trihinelu možeš dobiti samo od presnih proizvoda, sušenih. Ne možeš od kuvanog i pečenog.

Možda su jeli živo prase, uzinat veganima.


Niste u pravu, gospodo. Nisu baš svi delovi praseta izloženi jednako visokoj temperaturi.
Da li vam je palo na pamet da se zapitate zašto se obavezno pregledaju prasići koji će se peći za Božić i zašto to baš svi čine?

To je tačno, ali trihinela parazit se ubija na relativno niskoj temperaturi od oko 65 stepeni.

DIY Trivija: To je, izgleda, neka "magična" temperatura i za razne bakterije pošto za heat-pump grejanje tople vode u kući, koja ne dobacuje do te temperature, savetuju uključivanje električnog grejača jednom nedeljno da bi se pobile razne bakterije u pokušaju.
predatortz predatortz 08:32 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Nego šta nego ubija. Trihinelu možeš dobiti samo od presnih proizvoda, sušenih. Ne možeš od kuvanog i pečenog.


Nik, pomagaj!
Objasni omladini da se ipak može kačiti trihineloza ukoliko pečenje na nekim mestima, najčešće oko buta, ostane malo živahno.

Da nije tako, momci, niko ne bi pregledao prasiće koji će da završe na ražnju.
zilikaka zilikaka 09:19 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Nik, pomagaj!
Objasni omladini da se ipak može kačiti trihineloza ukoliko pečenje na nekim mestima, najčešće oko buta, ostane malo živahno.

Da nije tako, momci, niko ne bi pregledao prasiće koji će da završe na ražnju.

Evo, ako mogu ja, sa čisto tehničke strane. Kad se peče meso u rerni, kažu da je optimalno da i poslednji deo dobije svojih 60 stepeni i to proveravaš onim termometrom koji ubodeš u sredinu komada. Kad to mesto dobije temperaturu, ostalo je pečeno i preti da se prepeče. Dakle, i iz rerne običnim pečenjem nisi siguran.
Ako uzmemo u obzir kosti i konfiguraciju praseta, tek tu ne možeš ravnomerno da rasporediš temperaturu.
predatortz predatortz 09:37 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

zilikaka
Nik, pomagaj!
Objasni omladini da se ipak može kačiti trihineloza ukoliko pečenje na nekim mestima, najčešće oko buta, ostane malo živahno.

Da nije tako, momci, niko ne bi pregledao prasiće koji će da završe na ražnju.

Evo, ako mogu ja, sa čisto tehničke strane. Kad se peče meso u rerni, kažu da je optimalno da i poslednji deo dobije svojih 60 stepeni i to proveravaš onim termometrom koji ubodeš u sredinu komada. Kad to mesto dobije temperaturu, ostalo je pečeno i preti da se prepeče. Dakle, i iz rerne običnim pečenjem nisi siguran.
Ako uzmemo u obzir kosti i konfiguraciju praseta, tek tu ne možeš ravnomerno da rasporediš temperaturu.


To bi i momci trebali znati, više su nego dobro tehnički obrazovani, i razmotriti te stvari pre nego li nekoga nazovu lažovom.

I, ostaje im moje pitanje:

Zbog čega ljudi pregledaju prasiće koje će da naražnje na Badnji dan, ukoliko ta vrsta termičke obrade garantuje potpunu bezbednost od trihinele?

da nije zbog nekog i nečijeg lošeg iskustva, majku mu?
milisav68 milisav68 10:07 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

kick68
Ja kupujem neki kolagen u prahu, goveđi, mada ovde može da se nađe i od morskih plodova i biljni. Koristim ga prvenstveno zbog zglobova, ali nisam baš sigurna da pomaže:))

Imam utisak da ne pomaže mnogo ni u kozmetičke svrhe, ono kao, kosa, nokti, koža.
Kosa je počela da se oporavlja kada sam počela da pijem tablete gvožđa. Nizak mi je serum ferritin, na to ishrana izgleda slabo izgleda utiče, metabolizam je verovatno u pitanju.

E, nije kolagen (u bilo kakvom obliku) čarobni štapić koji će da reši sve probleme :)

Niti bilo koja tableta nečega, mora da postoji balans u ishrani, i to je baš lična stvar.

Najbolje da uradiš kompletnu krvnu sliku, kao i urinokulturu.Pa na osnovu toga da vidiš šta je problem.Ako tu nema rešenja onda tražiš dalje.

Na primer, čak iako piješ nekih 2L vode dnevno, ona može da bude problem jer sadrži previše ili ne sadrži ono što tvom organizmu treba.

Sa druge strane, recimo zbog nekog manjeg stresa može da ti strada štitna žlezda i počne da luči manje hormona i napravi disbalans u funkcionisanju organizma.

Moja žena ima pojačano lučenje pigmenta, posledica toga je višak vitamina D, kamenje u bubrezima i kalcifikacija pluća.Rečeno joj da se sklanja od sunca (leti) i da pije što više tečnosti/vode sa selenom i cinkom*, kao i flašu piva leti (pola litra).

I evo, već deset godina nema problema sa "napadima bola" koje ne može da izdrži (legne na pod i povraća).

*to navodno ima Odmenjska, a i naš lokalni "Palanački Kiseljak", pa kad ne odemo do izvora, onda kupimo tu Odmenjsku, što bi se reklo - šaramo malo, a ja imam izgovor da joj pravim društvo kad pije pivo.
milisav68 milisav68 10:13 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

predatortz
Zbog čega ljudi pregledaju prasiće koje će da naražnje na Badnji dan, ukoliko ta vrsta termičke obrade garantuje potpunu bezbednost od trihinele?

da nije zbog nekog i nečijeg lošeg iskustva, majku mu?

E, upravo to i naročito za Božić kada je napolju često oko nule (a peče se napolju na ražnju), pa ne mogu svi delovi praseta da dostignu konstantno najmanje pola sata tih 65-70 stepeni.
angie01 angie01 10:43 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

ali nisam baš sigurna da pomaže:))


ovaj govedji zelatin je doktorka preporucila jednoj gospodji isto zbog problema sa zglobovima- i radilo je-svekrva sestre od tetke moje dece:).


mam utisak da ne pomaže mnogo ni u kozmetičke svrhe, ono kao, kosa, nokti, koža.
Kosa je počela da se oporavlja kada sam počela da pijem tablete gvožđa.


koliko ja kapiram- sve zavisi sta ti nedostaje, nije kod svih isti status.

onda te tabkete gvodja bi trebalo da pijes sa C vitaminom- mada tablete najmanje pomazu,..treba da jedes zivi persun- tako je meni rekla doktorka, a i mojoj drugarici, koja je jedno vreme, kako je sama govorila- pasla persun- i gvozdje joj se sredilo na normalan nivo....tamo idi kod Kineza, pa kupi taj njihov....i djumbir- pa caj od djumbira- za metabolizam:).
docsumann docsumann 11:06 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

bene_geserit
Srinavasa gleda (odozgo) i ne veruje

pa sad, pričamo o proseku, a vrlo, vrlo veliki kvantitet ume da rodi i kvalitet (tj. ako skupiš koju milijardu vegetarijanaca naći će se poneki pametan)
Nego za Srinivasu se ne zna kojoj je kasti pripadao.


koliko vidim vegetarijnci se dobro kotiraju na ovoj tabeli

Tajvan - 13-14% vegetarijanaca u populaciji

Singapur - 7%

Japanci - 9%

Finska - 12%

Poljska - 8%


dakle samo Koreja odgovara tvom opisu od 3-4% čak i Kinezi imaju 5%

a da ne spominjem sam trend u zapadnim ztemljama koje se dobro kotiraju na tabeli,


Professionals at the German Official Agencies estimate that by 2020 over 20% of Germans will eat mostly vegetarian.


docsumann docsumann 11:10 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Nego za Srinivasu se ne zna kojoj je kasti pripadao.


bio je braman. tj. rođen je u bramanskoj porodici.
hinduista, naravno, posebno vezan za boginju Namadžiri (koja mu je po sopstvenom svjedočenju otkrivala matematičke tajne)


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:10 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

bene_geserit
Srinavasa gleda (odozgo) i ne veruje

pa sad, pričamo o proseku, a vrlo, vrlo veliki kvantitet ume da rodi i kvalitet (tj. ako skupiš koju milijardu vegetarijanaca naći će se poneki pametan)
Nego za Srinivasu se ne zna kojoj je kasti pripadao.


u tom prosjeku si zaboravio da se neko možda izjašnjava kao omnivor al u realnosti meso jede dva puta godišnje o prazniku..
realnije bi bilo tu porediti recimo Inuite, koji i ne jedu ništa do mesne proizvode i onda njihove azijske rođake iz siromašnih krajeva..
mislim da bi teško ulovio razliku IQ/konzumacija mesa
nikvet pn nikvet pn 11:11 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Људи моји праштајте, претрпан сам, ево седам биглица управо извадио, пре тога терени; брр.

Трихиноскопски преглед компресијом је 99.9999% тачан, пролаз инфекта спада у чуда. лото добитак је вероватнији. Дигестија је 100% али спора и скупа. Позитиван налаз опредељује месо као условно употребљиво, тј. може се оспособити за љ.исхрану: бар три сата преко 100С или на лед -27С 18 дана (или обрнуто, пишем по сећању. Практично то значи паприкаш ок, замрзивач ок. Роштиљ ризик, печење ризик осим ако се коске изувају. Сушење не може.

Опет гужва...
predatortz predatortz 11:49 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Практично то значи паприкаш ок, замрзивач ок. Роштиљ ризик, печење ризик осим ако се коске изувају. Сушење не може.


Hvala, Nik!
alselone alselone 12:24 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

To bi i momci trebali znati, više su nego dobro tehnički obrazovani, i razmotriti te stvari pre nego li nekoga nazovu lažovom.

Ajde, ajde, nemoj biti toliko sujetan. Niko te nije nazvao lažovom.

U redu, pogrešio sam, bio sam siguran da je roštilj dovoljno termički jak da ubije parazita. Nisam bio u pravu, idemo dalje.
nikvet pn nikvet pn 12:31 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Тамо 70-тих проф.пук.Слободан Теодосић легенда српске ветерине као начелник ЦОП-а (Центар за обуку паса) направио је експеримент са исхраном службених паса. Трећина је храњена само анималном, трећина само биљном и трећа трећина пола-пола храном. После пар месеци резултати: месари су били витки, вредни али нервозни за обуку и рад. Вегани су били дебељуце флегматичне, за рад и обуку ленчуге. Фифти-фифти храњена екипа била је таман како треба и радно и парадно.

Надовезујући се на то истраживање па приметио сам да строго карнивора исхрана паса тражи бар три пута већу количину за фул здравље и функцију.
nikvet pn nikvet pn 13:30 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

alselone
Posle grada otišli na sendviš sa kulenom, nikom ništa osim tom sirotanoviću što nije pio, on popaso trihinelu.


То је чиста несрећна коинциденција али... Постоји једна слична нутритивна зараза месом, тачније интоксикација узрокована токсином Cl.botulini од милоште - ботулизам. Некад харало данас сузбијено. Утврђено је да је тај смртни токсин неотпоран на алкохол. Моментално га преципитира (таложи и неутралише) чак и минимална количина.
Atomski mrav Atomski mrav 13:35 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Моментално га преципитира (таложи и неутралише) чак и минимална количина.

I pretvori ga u botoks.
vcucko vcucko 13:55 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

docsumann
Одакле бику колаген кад не једе месо?


ja baš htjedoh da pitam isto za gorile i šimpanze. pošto su nam oni još bliži po građi.

Gorile i čimpanze ne idu u istu rečenicu. Po tom osnovu.

Gorile jedu strogo i isključivo neko drveće, mladice, šta već. Čimpovi su svaštojedi, tamane meso još kako.
Ima po tjubetu snimaka kako opkole npr. grupu neke manje vrste majmuna. Pa ih žive raščereče, pogotovo mlade i proždiru ih. Otkine mladuncu ruke ili noge i hasa, a mali ciči od bola. Na kraju ih raskomadaju do kraja.
Čimpanze su jedina vrsta uz ljude koja ubija iz čistog zadovoljstva i sadizma. Ono kasapi nekog i kezi se sav srećan.
panta panta 14:10 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

srdjan.pajic
Baš sam se pitao zašto psi jedu travu... mislio sam da to rade kad se prejedu ili pojedu nešto što im ne prija pa da im pomogne da povrate (što sam video da im se dešava nakon tog izleta u vegetarijanstvo).


I mačke to isto rade, ali ja sam pročitao da je to zato što ne mogu da svare svoju dlaku koje se nagutaju prilikom frizerskih radnji, i onda im ta trava nekako pomogne da bace peglu i sa njom te dlake (ono što ovde zovu hairball).

Mi smo dugo sadili šenicu bjelicu u saksiji za njih, pošto su kućne mačke, ali kako često zbrišu same na dvorište (ova mlađe je naučila da otvori klizna vrata-komernik na terasi i onda obe uteknu, pa me komšije zovu telefonom da prijave odbegle mi mačke, ili ih prosto donesu nazad na vrata), i tamo prvo što rade je da navale da pasu a onda da se valjaju u travi, batalili smo taj uzgoj.



Omiljena biljka mojih mačora, blizanaca, je bila palmica u saksiji.
panta panta 14:12 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

angie01
Ja sam na teži način otkrio da mi je otkad sam ostao bez ž. kese pored sušija takođe zabranjen i tatar biftek, sutradan sam bio kao otrovan. Tu i tamo neki Ceviche može, može i suši ali par komada.


i ja nemam zucnu kesu, jedem susi i tatar biftek i sta hoces,...to znaci da nemas sve enzime, ili nemas dovoljno- Mezim, rekoh ti vec dvaput,...a bolje da ti kaze gastroetrolog, jer ja nemam zelju da budem lekar amater....znam i da preporucuju buskopan, al to je vec za post cituacije, iako se lek uzima pre jela,...Mezim se uzima za vreme.

...ili mozda bolje, ne jedes sto ti ne prija.

Eeeeee, sada su meni neke stvari jasnije.
docsumann docsumann 14:25 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Gorile jedu strogo i isključivo neko drveće, mladice, šta već.


i insekte.

mada su u najnovijim istraživanjima pronađeni tragovi DNK manjih majmuna i u organizmu gorila.
to još nije definitivan dokaz da gorile jedu meso (drugih majmuna?), jer postoje različita objašnjena kako su se ti tragovi mogli naći u organizam gorile.

indikativno je i da u zoo gorile jedu mesu ponuđeno kroz opbroke.


docsumann docsumann 14:28 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Cl.botulini од милоште - ботулизам


je l to isti botulin koji se koristi kao bojni otrov. koliko se sjećam najpotentniji otrov poznat ljudima?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:46 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

docsumann
Cl.botulini од милоште - ботулизам


je l to isti botulin koji se koristi kao bojni otrov. koliko se sjećam najpotentniji otrov poznat ljudima?


e ne znam jel isti al znam da sad botox koriste i u svrhe mršavljenja.. kako ga tačno apliciraš ne znam al eto i to ima
tessa1 tessa1 15:26 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Spominjala sam ovde ne znam kojim povodom kako muče, kidaju sa zglobova ruku i nogu meso, drže jednoga, raščereče ga i kidaju meso sa zglobova, zamisli.. Davno sam to čitala i zapamtila. I pazi ako nije bio feljton u Globusu il Nacionalu hrvatskom. Toliko je davno bilo, i čijeg su ono Urednika ubili, Nacionala? Dobro, sad me opet odvlače misli.

Nešto novije, od prije nekoliko dana, ne znam šta rade u slobodno vrijeme u Ugandi. :)

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:43 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Dok sam imao žučnu kesu i kamenolom u njoj, nikad nisam imao problem sa ždranjem mesišta!
Roštilj, pečenje, kuvano, bareno... Meso mi nikad nije napravilo problem.



Jebote, šta ja ovo, među nad desetak na blogu nema više od dve žučne kese! I posle neko kaže kako se zdravo hranimo i živimo.
gvozden1 gvozden1 16:45 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

srdjan.pajic
Dok sam imao žučnu kesu i kamenolom u njoj, nikad nisam imao problem sa ždranjem mesišta!
Roštilj, pečenje, kuvano, bareno... Meso mi nikad nije napravilo problem.



Jebote, šta ja ovo, među nad desetak na blogu nema više od dve žučne kese! I posle neko kaže kako se zdravo hranimo i živimo.


A meni drviš, štiti se, uzmi masku, nemoj da prskaš, nemoj total, nemoj duvan....

Da te više nisam čuo.
:)
predatortz predatortz 16:51 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

srdjan.pajic
Dok sam imao žučnu kesu i kamenolom u njoj, nikad nisam imao problem sa ždranjem mesišta!
Roštilj, pečenje, kuvano, bareno... Meso mi nikad nije napravilo problem.



Jebote, šta ja ovo, među nad desetak na blogu nema više od dve žučne kese! I posle neko kaže kako se zdravo hranimo i živimo.


Ne znam koliko to veze (samo) sa ishranom ima.
Moja majka se jako zdravo hranila, obe babe ceo život jele na kašiku, stric bio asketa i u svemu umeren.Svi su imali kamenje i svi relativno mladi umrli.
Da je do hrane, najgore bi prošao ćale, koji osim mesa jedva da nešto drugo jede.
Zdrav kao dren, dogodine će mu osamdeset, pokretam kao momak, ne možeš ga navatati...
On nikad nije imao problema sa žučkom, sa holesterolom, sa bilo čim osim krvnog pritiska koji opet nema zbog nekog organskog obolenja, nego je živac pa sebi diže pritisak za svaku glupost.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:54 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Usput da kažem nešto stvarno korisno, što može možda nekom da spasi život, a nije kolagen od silovanog pa zaklanog teleta, veganski sir od rafinisane nafte.

Dakle, ljudi, idite obavezeno na redovnu kontrolu digestivnog trakta, naročito gornjeg, donji se podrazumeva. Ovde kod nas je preporuka za prvu kolonoskopiju sa 5 banki, mada razmatraju da to spuste, a endoskopiju isto tako, mada ovo dugo ljudi rade obično kad je već malo kasno. Pogotovu ako imate kiselinčinu pa kao i svi drugi uzmete da gutate sodu bikarbonu ili se bacite na proton pump inhibitore koji se sad dobijaju i bez lekarskog recepta. I posle toga svakih par godina ponovo, ako ništa ne nađu na prvoj.





srdjan.pajic srdjan.pajic 16:57 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Ne znam koliko to veze (samo) sa ishranom ima.

Ne znam ni ja, ali mislim da ima dosta veze. Naravno, i genetika, to sa kamenjem kažu da je i genetski određeno. Ali tim genima ne treba dodatno pomagati.

A to "zdravo se hranio" je u našem narodu prilično rastegljiv pojam, nažalost.
docsumann docsumann 16:57 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

bilo bi nefer prikazati šimpanze samo kao okrutna, agresivna stvorenja, u vječitoj borbi za status u hijerahiji plemena.

preooručujem jedno sjajno štivo



hvala nasku još jednom na poklonjenoj knjizi.

ustvari njeno najveće otkriće mi je bio Frans De Wall, himself

bene_geserit bene_geserit 17:38 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

u tom prosjeku si zaboravio da se neko možda izjašnjava kao omnivor al u realnosti meso jede dva puta godišnje o prazniku

Koliko ljudi znaš koji jedu meso 2 puta godišnje o prazniku?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:42 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

bene_geserit
u tom prosjeku si zaboravio da se neko možda izjašnjava kao omnivor al u realnosti meso jede dva puta godišnje o prazniku

Koliko ljudi znaš koji jedu meso 2 puta godišnje o prazniku?

Govorio si o Aziji..
Samo Kina donedavno vrv pola
Znaci pola miliarde
bene_geserit bene_geserit 17:44 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Tajvan - 13-14% vegetarijanaca u populaciji
Singapur - 7%
Japanci - 9%

Smešno mi i da diskutujem, neki jednocifreni brojevi, uz to drastično naduvani (recimo otkucaš "japan vegetarian percent of population" u Gugletu i izađe 2.1%).
I pričamo o Aziji i ne o ovim svežim vegetarijancima od kad je to postalo moderno već o istorijskom broju vegetarijanaca (ako pravimo korelaciju sa IQ faktorom).
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:46 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

bene_geserit
Tajvan - 13-14% vegetarijanaca u populaciji
Singapur - 7%
Japanci - 9%

Smešno mi i da diskutujem, neki jednocifreni brojevi, uz to drastično naduvani (recimo otkucaš "japan vegetarian percent of population" u Gugletu i izađe 2.1%).
I pričamo o Aziji i ne o ovim svežim vegetarijancima od kad je to postalo moderno već o istorijskom broju vegetarijanaca (ako pravimo korelaciju sa IQ faktorom).


Ma brate nidje baba veze pa sirotinja ti je veggy istorijski Al to je onda problem neuhranjenosti.pametan bi se manio dokazivanja veze Mesa I pameti
bene_geserit bene_geserit 17:47 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Samo Kina donedavno vrv pola
Znaci pola miliarde

Kinezi pojedu 100 miliona tona mesa godišnje.
To je preko 70 kila po osobi.
Znači 35 kila po svakom od ta dva praznika.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:49 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

bene_geserit
Samo Kina donedavno vrv pola
Znaci pola miliarde

Kinezi pojedu 100 miliona tona mesa godišnje.
To je preko 70 kila po osobi.
Znači 35 kila po svakom od ta dva praznika.

Danas!
Jel to vatas vezu meso IQ in vivo
bene_geserit bene_geserit 17:52 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Danas!
Jel to vatas vezu meso IQ in vivo

Pa trošili su pola od toga pre 35 godina.
36 kila po osobi godišnje nikako nije 2 puta o prazniku. U Srbiji se troši 41 kilo po osobi godišnje.
docsumann docsumann 19:21 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

bene_geserit
Tajvan - 13-14% vegetarijanaca u populaciji
Singapur - 7%
Japanci - 9%

Smešno mi i da diskutujem, neki jednocifreni brojevi, uz to drastično naduvani (recimo otkucaš "japan vegetarian percent of population" u Gugletu i izađe 2.1%).
I pričamo o Aziji i ne o ovim svežim vegetarijancima od kad je to postalo moderno već o istorijskom broju vegetarijanaca (ako pravimo korelaciju sa IQ faktorom).


samo korigujem tvoje navode, nikaj više. da se baš ne frljamo statistike.

nego, ono što je daleko indikativnije je trend, i to kod ovih pametnih finci, belgijanci, danci, švedi, švabe...
tessa1 tessa1 19:25 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

(ako pravimo korelaciju sa IQ faktorom)

Nema smajli na koji mislim za ovo. :)


Aie, aie, aie, aie, aie, aie, Puerto Rico.




bene_geserit bene_geserit 20:31 20.04.2023

Re: Gracias, obrigado

samo korigujem tvoje navode, nikaj više. da se baš ne frljamo statistike.

Ma bre, ti tvoji propagandisti vegetarijanstva naduvavaju statistiku, valjda vidiš.

Nego prilično je evidentna korelacija između porasta IQa u elite Asian zemljama i porasta konzumacije proteina, imaš radove o tome.
E sad, da li je to moglo bez mesa, pa ne znam, to ti vidi.
kick68 kick68 02:09 21.04.2023

Re: Gracias, obrigado


E, nije kolagen (u bilo kakvom obliku) čarobni štapić koji će da reši sve probleme :)

I need a miracle:))
.Rečeno joj da se sklanja od sunca (leti) i da pije što više tečnosti/vode sa selenom i cinkom*, kao i flašu piva leti (pola litra).

Pa to je ono, što u mnogim slučajevima rešenje problema je jednostavno i dostupno.
kick68 kick68 02:17 21.04.2023

Re: Gracias, obrigado

onda te tabkete gvodja bi trebalo da pijes sa C vitaminom- mada tablete najmanje pomazu,..treba da jedes zivi persun- tako je meni rekla doktorka, a i mojoj drugarici, koja je jedno vreme, kako je sama govorila- pasla persun- i gvozdje joj se sredilo na normalan nivo....tamo idi kod Kineza, pa kupi taj njihov....i djumbir- pa caj od djumbira- za metabolizam:).


Pijem i mrzim ih, havoc u stomaku:))
Pravim čaj/ vodu od đumbira i mrzim ga još više:)) To je ono kad ne navikkneš na neke ukuse i tvari od malih nogu.
Peršun može u svakom slučaju.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 05:22 21.04.2023

Re: Gracias, obrigado

bene_geserit
samo korigujem tvoje navode, nikaj više. da se baš ne frljamo statistike.

Ma bre, ti tvoji propagandisti vegetarijanstva naduvavaju statistiku, valjda vidiš.

Nego prilično je evidentna korelacija između porasta IQa u elite Asian zemljama i porasta konzumacije proteina, imaš radove o tome.
E sad, da li je to moglo bez mesa, pa ne znam, to ti vidi.


Koliko si ti samo ideoloski ostecen. Ti si makar prvak sveta u interpretacijama - žene maaasovno abortiraju iz obesti.

A ova 'evidentna korelacija' ne bi bila toliko smesna da ti ne postujes svako malo naslove clanaka (koje ne citas) da bi ismejao libtardske tvrdnje o cherry-picking korelacijama.
bene_geserit bene_geserit 05:33 21.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Prošli put kad smo se svađali završilo se loše, ne želiš valjda ponovo, ja svakako ne.
Nemoj ponovo o abortusu u trećem trimestru molim te.

Nego korelacija ne znači i kauzalnost.
Samo se zezam sa docsom, postao je agresivan sa ovom vegetarijanskom propagandom.
Dosta mi je što vidim u kom smeru stvari idu, samo još mi još i ovde fali ta propaganda.
Prilično je evidentno da će da nas nateraju da sa mesa pređemo na meso iz laba, veganske "stejkove" i insekte, dok će elita i dalje da krka wagyu grade A5 stejkove.
I sad ja treba da slušam ideološka opravdanja za to.
docsumann docsumann 06:14 21.04.2023

Re: Gracias, obrigado

Samo se zezam sa docsom, postao je agresivan sa ovom vegetarijanskom propagandom.


možda učestao. agresivan svakako ne.

nemam ja taj tvoj ideološki drajv a nije da ne bih umio. imam dosta kamenja u džepu

gvozden1 gvozden1 06:32 21.04.2023

Re: Gracias, obrigado

imam dosta kamenja u džepu

Ja pomislih, u žučnoj kesi :)
docsumann docsumann 06:58 21.04.2023

Re: Gracias, obrigado

gvozden1
imam dosta kamenja u džepu

Ja pomislih, u žučnoj kesi :)


što go misli nag radi.


(kvazi poslovica)



docsumann docsumann 07:00 21.04.2023

Re: Gracias, obrigado


ko ne korača ka budćnosti stoji u prošlosti

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana