Fašizam originale

Jasmina Tesanovic RSS / 06.06.2008. u 13:28

Primila sam ovo saopštenje juče od mojih drugarica i saradnica iz Udruženja Almaterra u Torinu. Ovakvi događaji su postale svakodnevnica u celoj Italiji od kada je Berluskoni pobedio na izborima i formirao vladu. JT

Torino 4 juni, 2008
Želimo da prijavimo nemio događaj kome je prisustvovala jedna interkulturna medijatorka iz Monkalijerija. Oko 8.30 sati na početnoj stanici autobusa 67 , Monkalijeri, u prepun autobus sveta koji u to vreme ide u školu ili na posao, ušla je policijska patrola, i naredila svim strancima da siđu, zatim odvojila muškarce od žena i tražila im dozvolu za boravak u Italiji.
Mnogi su imali kod sebe italijansku ličnu kartu, neki dozvolu boravka a neki ni jedno ni drugo.
Ceo ovaj događaj propraćen je dobacivanjima "Baš nas briga za vašu italijansku ličnu kartu", "gotovo je s zezanjem", "Italija nije više zemja čuda".
Policajci su sproveli sve mučkarce u sakomo jedan marokanac pokazavši svoju italijanski ličnu kartu odbio je da pođe pitajući za čta je optužen i rekavši da će da se obrati svom advokatu. Policajci su ga pustili. Niko od putnika koji su ostali u autobusu nije intervenisao, naprotiv, mnogi od prisutnih kao i na okolnim balkonima su aplaudirali.
Očekujemo da se razjasni ovaj nemio događaj i da se ovako nešto više nikad ne ponovi u jednoj zemlji koja sebe smatra građanskom i demokrtaskom

Udruženje Almaterra
Torino, 04 giugno 2008
Vogliamo denunciare un grave episodio, accaduto questa mattina, di cui è stata testimone una Mediatrice interculturale di Moncalieri. Alle 08:30 circa, sul bus 67 (capolinea di Moncalieri), pieno di gente che a quell’ora è diretta a scuola o a lavoro, è salita una pattuglia della polizia, ha intimato a tutti gli stranieri di scendere, ha diviso maschi e femmine con bambini, ha chiesto il permesso di soggiorno.
Molte persone avevano con sé solo la carta di identità italiana, altri il permesso di soggiorno, altri ancora né l’uno né l’altro.
Tutto l’episodio si è svolto accompagnato da frasi quali : “non ce ne frega niente della vostra carta di identità italiana” , “è finita la pacchia”, “l’Italia non è più il Paese delle meraviglie”.
Gli agenti hanno fatto salire tutti gli uomini su un cellulare, solo un uomo marocchino, mostrando la carta di identità italiana, si è rifiutato di salire, chiedendo di che cosa veniva accusato e che avrebbe fatto riferimento al suo avvocato. Gli agenti l’hanno lasciato andare.
Nessuno dei passeggeri rimasti sull’autobus è intervenuto, anzi, molte delle persone presenti, anche sui balconi delle case intorno e sui marciapiedi, hanno applaudito.
Ci aspettiamo che venga fatta chiarezza e che non si ripeta mai più un simile episodio in un Paese che si dichiara civile e democratico.


ASSOCIAZIONE ALMATERRA



Komentari (46)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:54 06.06.2008

Rats,rats,rats,rats.......................

Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 13:55 06.06.2008

hm

...ipak je Italija "kolevka"...
Ribozom Ribozom 14:29 06.06.2008

Re: hm

Sta je smisao ovog posta - izvini ne razumem te
I kod drugih ima fasista, al ' je to zbog Berluskonija.
Evo ja sam ovih dana zatrazio pomoc od organizacije za zastitu gradjanskih prava u jednoj ' dobro uredjenoj drzavi'. Rekose da ne mogu protiv te firme (njihovog internog pravilnika), organizacije nista jer je jaka i drzava stoji iza njih.

Vec nekoliko dana imam taj gorak ukus u ustima.
Coco Rosie Coco Rosie 15:11 06.06.2008

predizborni manifesti

...postizborna efikasnost....
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 17:16 06.06.2008

Re: hm

Ribozom

Sta je smisao ovog posta - izvini ne razumem te


Možda to da se ljudi malo teže menjaju nego režimi?
Nemam ništa protiv Italijana.
Super Stupid Super Stupid 15:29 06.06.2008

pa kako je to moguće...


bilo bi zanimljivo od vas čuti kako to objašnjavate (uključujući i gornju vest ka kojoj vodi link) jer
prema preovlađujućoj doktrini ovde na blogu takve stvari se dešavaju uglavnom u Srbiji...

nesha nesha 15:36 06.06.2008

Re: pa kako je to moguće...

ne ovde se bori da se takve stvari ne bi desavale u Srbiji....
Ako je cena toga obilje zluradih komentara so what....
Markonio Markonio 15:42 06.06.2008

Re: pa kako je to moguće...

Super Stupid

bilo bi zanimljivo od vas čuti kako to objašnjavate (uključujući i gornju vest ka kojoj vodi link) jer
prema preovlađujućoj doktrini ovde na blogu takve stvari se dešavaju uglavnom u Srbiji...



Ne objašnjavam nikako, i ja se slažem da na ovim blogovima preovladava doktrina da se takve stvari dešavaju samo u Srbiji. A tu neizbežno ide i miks samokažnjavanja i katarze jer smo zaboga najveći zločinci koje je svet ikada video.
Super Stupid Super Stupid 15:55 06.06.2008

Re: pa kako je to moguće...

mislio sam na Jasminu Tešanović, shvatio sam već iz linka koji ste poslali
da ste neki jeretik koga grize sumnja u pogledu preovlađujuće doktrine
;-)
Umetnica Umetnica 15:57 06.06.2008

Re: pa kako je to moguće...

Markonio

Super Stupidbilo bi zanimljivo od vas čuti kako to objašnjavate (uključujući i gornju vest ka kojoj vodi link) jerprema preovlađujućoj doktrini ovde na blogu takve stvari se dešavaju uglavnom u Srbiji...Ne objašnjavam nikako, i ja se slažem da na ovim blogovima preovladava doktrina da se takve stvari dešavaju samo u Srbiji. A tu neizbežno ide i miks samokažnjavanja i katarze jer smo zaboga najveći zločinci koje je svet ikada video.

Neće biti.
Žvaka "ah, zar se takve stvari ne dešavaju samo u Srbiji" je žvaka koja se poteže pri svakoj diskusiji o zločinima, kršenju ljudskih prava i sl. Internet rečnikom rečeno - trol.
nesha nesha 15:59 06.06.2008

Re: pa kako je to moguće...

A tu neizbežno ide i miks samokažnjavanja i katarze jer smo zaboga najveći zločinci koje je svet ikada video.

Ma mi smo i najveci fubaleri i mozgovi i kad nas covek ode napolje on se odmah snadje i kako smo samo talentovani i pametni u svemu , a tek sto smo lepi, a pogotovo smo najveci antifasisti....
E sad kako to objasniti: pa verovatno smo i najgori fudbaleri i bez mozga itd... a mozda smo i najveci fasisti...
A tek kad proradi cuveni nas INAT....





Markonio Markonio 16:10 06.06.2008

Re: pa kako je to moguće...

Interesantno je kako ljudi ne razumeju sarkazam.

Umetnica
Neće biti.
Žvaka "ah, zar se takve stvari ne dešavaju samo u Srbiji" je žvaka koja se poteže pri svakoj diskusiji o zločinima, kršenju ljudskih prava i sl. Internet rečnikom rečeno - trol.


Isto kao što se u bilo kojoj diskusiji o zločinima i kršenju ljudskih prava anticipira kako smo (većinom ili bar polovinom) mi (građani ove zemlje) nac(onal)isti i fašisti.
Markonio Markonio 16:15 06.06.2008

Re: pa kako je to moguće...

nesha
A tu neizbežno ide i miks samokažnjavanja i katarze jer smo zaboga najveći zločinci koje je svet ikada video.

Ma mi smo i najveci fubaleri i mozgovi i kad nas covek ode napolje on se odmah snadje i kako smo samo talentovani i pametni u svemu , a tek sto smo lepi, a pogotovo smo najveci antifasisti....
E sad kako to objasniti: pa verovatno smo i najgori fudbaleri i bez mozga itd... a mozda smo i najveci fasisti...
A tek kad proradi cuveni nas INAT....


Preterujete. Moj akcenat je samo stavljen na činjenicu da preterujemo u "self-punishmentu".
Inner Party Inner Party 15:40 06.06.2008

Pa onda...

Niko od putnika koji su ostali u autobusu nije intervenisao, naprotiv, mnogi od prisutnih kao i na okolnim balkonima su aplaudirali.


... pa onda ovo nema puno veze sa drzavom. Problem su gradjani Italije koji su u stanju da aplaudiraju policiji da bi izrazili svoju mrznju prema imigrantima.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 15:42 06.06.2008

pa naravno

narod ga je izglasao
ne bas ceo ali jedan dobar deo jeste
italija je pocepana
ali ovakvi zakoni se sprovode od kad je on na vlasti
eto kakve veze ima sa drzavom
Super Stupid Super Stupid 15:51 06.06.2008

Re: pa naravno

pa u čemu je onda problem ako narod ovde izabere Nikolića, Vučića, Dačića i tu ekipu
oni nisu ni zašta ni optuženi a kamoli osuđivani, zar to nije po evropskim standardima?
nesha nesha 16:07 06.06.2008

Re: pa naravno

sto ti potezes Nikolica&Vucica a pogotovo Dacica u postu oko fasizma u Italiji?

Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 16:15 06.06.2008

ako ti u radikalima

ne vidis problem
ili ti u fasistima u italiji
ili u njihovim glasacima
onda to zaista vise nije tema ovog bloga
kao ni svih mojih blogova bilo da su iz Srbije ili italija
nesha nesha 16:27 06.06.2008

Re: ako ti u radikalima

ja vidim problem prisustva radikala& Dacica u ovom blogu a bez da ga je autor ( tj ti pomenula).
I otkud to da kad se prica o fasizmu mi zavrsimo o radikalima?
To sigurno nije zbog Hrtkovaca& sveopste politike SRS....
Oni stalno nesto negiraju sopstvenu fasisticku doktrinu ( last time Vucic against Pastor jr. ) i kazu da to nije tacno...
Svi se prave SUPER STUPID
Super Stupid Super Stupid 16:33 06.06.2008

Re: ako ti u radikalima

Mene zanima mišljenje Jasmine Tešanović po tom pitanju a ne mora da odgovori ako neće,
šta je tu problem? Jel' ovde postoji neki protokol, neka pitanja koja ne smeju da se postave?
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 16:38 06.06.2008

Super

pa zar ne vidis da sam ti odgovorila
aj bas nemoj da se pravis toliko stupid
ako nista drugo znam sta su provokacije
i imam debelo iskustvo potpuno besmislene pljuvacine na mojim blogovima od strane onih koji se ne drze mojih teme i sopstvenih blogova gde ja ne zalazim
jer vrlo dobro znam sta se govori a sta se radi
Super Stupid Super Stupid 16:42 06.06.2008

Re: Super

eh pitam se kako nas provokatore iz DB - a uvek tako brzo provale ))
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 16:45 06.06.2008

ma kakav DB

ti si sasvim druga sorta
Super Stupid Super Stupid 16:50 06.06.2008

Re: ma kakav DB

ma hteo sam da vas navedem na pogrešan trag ali ne vredi, raskrinkali ste me...
priznajem, imam istetoviranog Radovana Karadžića na grudima i Ratka Mladića na leđima...
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 16:53 06.06.2008

ne zamisljam te tako SS

ti si moderato
takozvana la maggioranza silenziosa
relativista
equalizing the blames
Super Stupid Super Stupid 17:07 06.06.2008

Re: ne zamisljam te tako SS

sve ste pogodili... predajem se...
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 18:28 06.06.2008

ima jos

nesto, nerviraju te moji blogovi
i pitas se koja je ona da nas gnjavi sa saopstenjima
Nadpalfi Nadpalfi 19:03 06.06.2008

Re: ima jos

Jasmina Tesanovic
nesto, nerviraju te moji blogovii pitas se koja je ona da nas gnjavi sa saopstenjima

Ima nas vise koji se to pitamo. Samo neka saopstenja, ali gdjo J.T., ipak moram da vas i pohvalim da najzad ucestvujete u raspravama na vasem blogu, tj stranici za saopstenja svakojakih organizacija. A sta je lose u tome da se neka drzava bori protiv ilegalno useljenih stranaca? Ta ti i takvi su najveci izvor zla u savremenim drzavama, ovisni su o onima koji su ih ilegalno ubacili, i da bi odradili ulozeni trud, bave se kriminalom, prodajom i prenosom droge i sl.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 19:07 06.06.2008

znam da vas ima

dosta ali ja sam sama i dosta zauzeta poslom od koga zivim
da ne pricam o porodicnim obavezama
ima dosta toga lose u drzavama koje izbacuju strance koji im rade teske poslove i koji su legalno usli
to je gotovo samoubilacki potez jedne drzave kao sto su mnoge politike nacinalzima i rasizma
ali politicari koji te politike vode ne brinu mnogo o drugima
i zato je fasizam i nacionalizam i zavrsio kako jeste u istoriji
Zen Master Zen Master 19:13 06.06.2008

Re: ne zamisljam te tako SS

Jasmina Tesanovic
ti si moderato
takozvana la maggioranza silenziosa
relativista
equalizing the blames

Izvini zaista pokušaj da me shvatiš krajnje dobronamerno tj nemoj me shvatiti pogrešno ali čemu takav stav prema ljudima koji koliko vidim žele demokratsku razmenu mišljenja u kojoj ćeš ti izneti svoje argumente pro & contra date teme ili nečijeg pitanja. Čemu odmah to parolaško etiketiranje koje dovodi do potpuno bespotrebnog konflikta. Super stupid je pitao dve stvari oko prve se da raspravljati, za drugu mu odgovoriš da u normalnoj civilizovanoj državi posle dugogodišnje tiranije i diktature sledi lustracija ( što se kod nas nije desilo ) pa se odatle dešava da Dačić, Vučić i Nikolić imaju pravo da budu birani umesto da im je to lepo zabranjeno još tamo na jesen 2000 godine. Tj da citiram Nenada Čanka i Hitler bi dobio na izborima u Nemačkoj 1946 godine, ali je neko bio pametan pa takve stvari sprečio i takve pokrete i partije zabranio.
E sad oko onog prvog pitanja... Pod jedan ako smo antifašisti onda te pojave treba da primetimo bilo gde u svetu a naš zadatak je da se borimo da u našoj zemlji do takvih idotarija nikad ne dodje.
Ponekad mi se čini da imate generalno nekakav iracionalni strah od toga da vas neko ne dao Bog pu pu pu proglasi nacionalistima pa to uz nekakvu grižu savesti ili šta god i kako god, daje gomilu emotivnog sagledavanja stvarnosti i to mentalno samobičovanje koje je IMHO potpuno nepotrebno.
Sorry ali meni svaki nacionalizam & šovinizam bilo gde na kugli zemaljskoj smeta, prvi sam osudjivao i uvek ću bilo koje maltretiranje ili zločin nad ljudima zbog nacije, vere, seksualnog opredeljenja ili bilo koje druge različitosti i po čemu ja sad relativizujem zločin izvini ali mi zaista nije jasno ?!?
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 20:16 06.06.2008

Re: ne zamisljam te tako SS

Tj da citiram Nenada Čanka i Hitler bi dobio na izborima u Nemačkoj 1946 godine, ali je neko bio pametan pa takve stvari sprečio i takve pokrete i partije zabranio.


Ma, Hitler bio, jedanput u zivotu, pametan pa se ubio!

Ajnur Ibran Ajnur Ibran 23:34 06.06.2008

Re: ima jos

Nadpalfi
Jasmina Tesanovic
nesto, nerviraju te moji blogovii pitas se koja je ona da nas gnjavi sa saopstenjima

Ima nas vise koji se to pitamo. Samo neka saopstenja, ali gdjo J.T., ipak moram da vas i pohvalim da najzad ucestvujete u raspravama na vasem blogu, tj stranici za saopstenja svakojakih organizacija. A sta je lose u tome da se neka drzava bori protiv ilegalno useljenih stranaca? Ta ti i takvi su najveci izvor zla u savremenim drzavama, ovisni su o onima koji su ih ilegalno ubacili, i da bi odradili ulozeni trud, bave se kriminalom, prodajom i prenosom droge i sl.



Predrasude.
Milan Novković Milan Novković 22:33 06.06.2008

Relativizacija

Jasmina, ja sam to više puta rekao i ponavljam, da bi lakše prošao ostatak komentara - iako te ne poznajem ti si meni među najboljim blogerima, po "real blogger" kriterijumu verovatno prva - kratko, u pravo vreme, tamo gde se "nalažiš" izoluješ problem i preneseg ga - edukativno i uvek uz potencijal da se iz diskusije nešto korisno izrodi.

I pomenula si relativizaciju.

Ja, na žalost, nemam vremena da čitam sve blogove, još manje komentare, ali pošto i sam napravim paralelu Srbija - inostranstvo evo nekog mog stava:

Radi se o nekoj vrsti relativizacije kad je perspektiva mnogih drugih blogera u pitanju. Ali, po sad istom relativnom obrascu, o dobroj relativizaciji, bar, naravno, ja tako volim da mislim.

Ja ne želim sa nekom paralelom, na primer, da ublažim implikacije ili osudu lošeg akta nekog srpskog lopova ili kriminalca - ja im i dalje želim isto, ili skoro isto što i ti.

Ali, paralela sa nekom drugom državom onda služi da se pokaže da, eto, i u zemlji za koju znamo da je normalna, čak uzorna, postoje loše stvari kao kod nas. Zašto onda ne bi i većina kod nas bila normalna. Ne mora da bude većina u istim proporcijama kao kod drugih, imamo veći problem, slažem se, ali ljudi poprilično olako koriste loše reče kad je većina u kojoj su i oni koje ja poznajem kao dobre ljude, npr, u pitanju.

Jednostavno, ti i ja možemo da imamo različite referentne okvire i bez obzira što su nam zlikovci u sličnoj meri zlikovci na prvi pogled su nam primarne akcije potpuno pomerene u odnosu jedne na drugu.

Da li to znači da smo oboje u pravu, oboje grešimo ili je jedno od nas u pravo.

Ovaj referentni okvir me podseća na Platona. Nismo mi izmislili relativizam. Još je on pričao da se boljka relativizma rešava na sledeći način:

- Izabere se zajednički referentni okvir
- Izaberu se zajednički normativi racionalnog.

I šta se desilo, dve hiljade godina filozofije i niko to nije uspeo da uradi u iole širem smislu. Nemoguće.

Primer, naivan i primitivan:
- Ti možeš da tvrdiš, npr, hipotetički, da je od najveće važnosti kazniti zlikovce što pre, inače dajemo loš primer i slobodan prostor budućim zlikovcima.
- Ja mogu da tvrdim da je mnogo važnije dati novoj generaciji šansu, pa makar neki zlikovac procureo kroz sito zakona. Ja mogu ne da tvrdim, znam ili dokazujem, samo mogu da osećam da u novom svetu mladi ili normalni imaju toliko prostora da efektnije ispolje svoj potencijal da zlo, jednostavno, na taj način ima mnogo manju šansu nego sada.

I nema nikakve potrebe da se ubeđujemo do smrti, manje cenimo ili svađamo. Dovoljno je da se poštujemo i baš smo tako ubitačniji, u različitosti. Prosto, ima nas dovoljno koji želimo jedno ili drugo dobro da bedimo na mnogim frontovima.

Zavaditi pa vladati je staro koliko i civilizacija. Ima li onda išta gore nego da se po prirodi dobri ljudi svađaju po sopstvenom izboru, umesto da se opiru svađanju po dizajnu nekog zlog sa strane.

Zen Master Zen Master 07:35 07.06.2008

Re: Relativizacija

Milan Novković


I nema nikakve potrebe da se ubeđujemo do smrti, manje cenimo ili svađamo. Dovoljno je da se poštujemo i baš smo tako ubitačniji, u različitosti. Prosto, ima nas dovoljno koji želimo jedno ili drugo dobro da bedimo na mnogim frontovima.

Zavaditi pa vladati je staro koliko i civilizacija. Ima li onda išta gore nego da se po prirodi dobri ljudi svađaju po sopstvenom izboru, umesto da se opiru svađanju po dizajnu nekog zlog sa strane.



Upravo tako iskrena preporuka sa moje strane za ovaj i ovakav post !
Volter je svojevremeno rekao: Ja se možda dragi gospodine uopšte ne slažem sa onim što vi želite reći, ali ću se boriti do smrti i svog poslednjeg daha da vi imate puno pravo da svoje mišljenje slobodno iskažete.
Ovde smo da bi kao slobodni ljudi izneli svoja mišljenja i ukrstili argumente po potrebi, u toj borbi argumenata možeš samo izbrusiti svoje lične stavove i razmišljanja.
Uostalom što bi rekao junak jednog čuvenog romana: Kako bi vi gospodo znali šta je pravo svetlo da nije mene i moje tame da vam senku pravi ?!
Barbara Kopicl Barbara Kopicl 23:27 06.06.2008

mržnja

Zar svima Vama, drage dame i gospodo, koji ste pročitali ovaj tekst, sve to pomalo, ili malo više, ne liči, na slike iz filmova koji se bave početkom drugog svetskog rata? U kom veku živimo? I da li je normalno da ljudi sa balkona aplaudiraju. Da li je normalno da policija na taj način obavlja svoj posao? Namerno kažem svoj posao. Jer svi znamo šta zapravo jeste njihov posao.
Sve ovo što smo videli govori o nagomilanom besu i mržnji ljudi jednih prema drugima. Plašim se da tako počinju ratovi. Treba se zabrinuti oko te mržnje koja postoji.
Kraja Kraja 05:53 07.06.2008

...Vec vidjeno...

Okupacija u 26 slika.............
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 15:52 07.06.2008

drago m je da se diskusija razvila

u prolazu sam, bukvalno imam pet minuta on line
cini mi se da je neki nesporazum nastao
ovo sto sam pustila je prosto prikaz stvarnosti u italiji u poslednjih mesec dana
da ne pominjem progon Roma
plasi me i ne samo mene
paralela sa Srbijom moze i ne mora da se pravi
ali dobro znam svoju nepopularnost na ovom blogu kad pisem o srpskim ratnim zlocinima
gde god da sam ja cu kritikovati drzavne i ratne zlocine protiv manjina stranaca DRUGIH
ne osecam se pripdanicom ni jedne etnicke zajednice vec gradjankom celog sveta
i sve mere na ovom svetu, u svakoj drzavi koje pokusavaju da me svedu ili bilo koga drugog na nesto ispod gradjanke
smatram nacionalizmom i fasistizacijom


Bright Spot Bright Spot 17:05 07.06.2008

Re: drago m je da se diskusija razvila

Sve je to u redu, Jasmina, i tako to treba.
Ali, zar malo ne odudara ovo od teorije (potrebe, mogućnosti, snage) "čišćenja svog dvorišta"?
Ili se po tuđem dvorištu smije čačkati samo onda kada u dvorištu na neki način nisu i oni koji se osjećaju Srbima?
Onomad se u jednom dvorištu desio malo veći (ako se nastupi fašizma uopšte mogu komparirati!) incident, pa skoro da prođe neprimjećeno...
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 18:07 07.06.2008

Re: drago m je da se diskusija razvila

ne vidim da odudara
naprotiv
ovde italijani ciste svoje dvoriste od svog italijanskog fasizma
to je grupa o kojoj govorim almaterra brani strance
u srbiji neka grupe ciste svoje dvoriste od svog fasizma i brane ne srbe
itd
ne znam na sta aludirate
ali ja bilo gde da sam boricu se i borim protiv fasizma u svom dvoristu
i branicu druge diskriminisane kao sto ocekujem da ako ja budem diskriminisana neko mene brani a ne ja sama da se busam u grudi

Zen Master Zen Master 19:48 07.06.2008

Re: drago m je da se diskusija razvila

Bright Spot
Sve je to u redu, Jasmina, i tako to treba.
Ali, zar malo ne odudara ovo od teorije (potrebe, mogućnosti, snage) "čišćenja svog dvorišta"?
Ili se po tuđem dvorištu smije čačkati samo onda kada u dvorištu na neki način nisu i oni koji se osjećaju Srbima?
Onomad se u jednom dvorištu desio malo veći (ako se nastupi fašizma uopšte mogu komparirati!) incident, pa skoro da prođe neprimjećeno...


Ne naprotiv, ono što je Jasmina rekla da je gradjanka sveta te da samim svaka takva pojava mora biti uvek i na svakom mestu primećena je pravi i iskren stav. A kada treba da se uzme metla svakom svoje dvorište za čišćenje, nama naše za Šešelja & Co, Familiju srbskih idiota & navijača ili bilo kog sličnog. Ono što po meni ne smemo dozvoliti to je umanjivanje i nalaženje opravdanja za zločine koji su počinili Srbi isticanjem upravo onih stvari koje su drugi počinili nad Srbima tj opravdavanje zločina nekim drugim kontra zločinom, e to je relativizovanje takvih stvari. Naše vidjenje i sud moraju biti objektivni za sve upravo zato jer se kao antifašisti osećamo kao gradjani sveta ali kada je čišćenje u pitanju onda svakom svoja lokalna metla.
Što se tiče toga što se desilo a nije ostalo toliko zapaženo tu si u pravu. Rekao sam to u više postova na raznim B92 blogovima da je ono što je država Hrvatska dozvolila sebi da se na Dan branitelja organizuje koncert Marka Perkovića Thompsona u samom centru Zagreba koji je posetilo negde oko 100000 ljudi jednostavno nedopustivo. Inače sam koncert je počeo kada se iz ozvučenja zaorio prvi takt njegovog prvog hita Čavoglava i grunulo svom snagom: ZA DOM SPREMNI !!! na šta je publika ( u kojoj je naravno bilo ogromna gomila njih sa crnim majicama ) u delirijumu odgovorila gromoglasno istim pozdravom ?!?! I to je već drugi put u godinu dana da se dešava slična stvar, jer je prošlogodišnji koncert koji je valjda bio na nekom fudbalskom stadionu HRT posle reprizirala u par navrata tamo pred obljetnicu Oluje na leto 2007. Nemam pojma da li je to moglo ovde da se vidi ili je bilo samo za lokalno tržište, ali sam lično to gledao dok sam letovao u Puli prošle godine i verujte nije mi bilo ni najmanje prijatno daleko od toga. Marko Perković Thompson je kako ga zovu pevač ustaških poskočica i u svom neoficijelnom repertoaru ( koji se ne peva na tim velikim nastupima ) ima skaredne i normalnom ljudskom umu nepojamne idiotarije tipa ovoga...

Jasenovac i Gradiška stara, Jasenovac i Gradiška stara,
to je kuća Maksovih mesara, to je kuća Maksovih mesara.

Kroz Imotski kamioni žure, kroz Imotski kamioni žure,
voze crnce Francetića Jure, voze crnce Francetića Jure.

U Čapljini klaonica bila, u Čapljini klaonica bila,
mnogo Srba Neretva odnila, mnogo Srba Neretva odnila.

Tko je moga zamisliti lani, tko je moga zamisliti lani,
da će Božić slavit partizani, da će Božić slavit partizani.

Tko je reka, jeba li ga čaća, tko je reka, jeba li ga čaća,
da se Crna legija ne vraća, da se Crna legija ne vraća.

Sjajna zvijezdo iznad Metkovića, sjajna zvijezdo iznad Metkovića,
pozdravi nam Antu Pavelića, pozdravi nam Antu Pavelića.

Evo delića atmosfere sa datog eventa, obratite samo pažnju na iskežene zube i bes kod publike dok u horu peva


Moramo osuditi ovakve pojave, ne sme nas u tome sprečiti ništa, posebno ne lični osećaj stida za zlodela napravljena od strane pripadnika nacije kojoj i sami sticajem okolnosti pripadamo,,,,
Bright Spot Bright Spot 21:07 07.06.2008

Re: drago m je da se diskusija razvila

Hvala Jasmini na odgovoru. Ponovo, potpuno opravdan post i ukazivanje na takav slučaj. I uopšte je nevažno gdje se dogodio - svakako je za osudu.

Zen Master
Ono što po meni ne smemo dozvoliti to je umanjivanje i nalaženje opravdanja za zločine koji su počinili Srbi isticanjem upravo onih stvari koje su drugi počinili nad Srbima tj opravdavanje zločina nekim drugim kontra zločinom, e to je relativizovanje takvih stvari. Naše vidjenje i sud moraju biti objektivni za sve upravo zato jer se kao antifašisti osećamo kao gradjani sveta ali kada je čišćenje u pitanju onda svakom svoja lokalna metla.


Daleko sam ja bio (nadam se) od te priče o pravdanju, umanjivanju i relativiziranju, a pogotovo od varijante oko-za-oko-pasta-za-zube. Samo mi jedno nije (bilo) jasno: ako već postoji NVO koja se bavi osudom negativnih diskriminacija u društvu, da li je moguće taj pojam "društvo" postaviti u administrativne granice jedne upisati_po_želji i ne osvrnuti se na istu takvu pojavu u upisati_po_želji? Da li je to način kako NVO funkcionišu?
Jeste da možemo doći u situaciju kao kad je Opštinski komitet Cetinja uputio pismo ne-znam-ni-ja-sad-kome (Staljinu ili tako nekom) protestvujući zbog kršenja ne-znam-ni-ja-čega, ali najeksponiranija NVO u zemlji, ona koja i te kako dobro umije da upre prstom u ono u šta i treba da upre, da se ne oglašava kad za tim očito postoji potreba... E, to mi nije jasno.


dragoljub dragoljub 18:05 07.06.2008

?

meni ovde ništa nije jasno .koga su uapsili one koji nemaju nikakva dokumenta ili sve đuture.ako su apsili sve ,samo zato što su stranci a činimi se da nisu ,primer marokanca,onda bi to mogo da bude fašizam.ali ako ostali uapšeni nisu imali lične karte ili bilo kakav dokaz(jbm liga kakav bi to bio dokaz)ne vidim zašto da ih ne uhapse.
kako da se bore protiv ilegalnog boravka i rada,plakatima sa pozivom ili molbom sa taksenim markama da se samoprijave.ili je svaka akcija policije,ali svaka bez obzira na povod odma fašizam e pa neće biti.recimo da mi je poznat fazon ilegalnog boravka.pa šta treba da radi država da spreči tu vrstu ljudi.
meni nemožeš da prikačiš ni da sam fašista ni provokator ali objasni molim te kako neka država da se bori protiv ljudi koji nemaju pravo da borave u toj zemlji po bilo kom osnovu.
Ajnur Ibran Ajnur Ibran 19:00 07.06.2008

Re: ?

dragoljub
meni ovde ništa nije jasno .koga su uapsili one koji nemaju nikakva dokumenta ili sve đuture.ako su apsili sve ,samo zato što su stranci a činimi se da nisu ,primer marokanca,onda bi to mogo da bude fašizam.ali ako ostali uapšeni nisu imali lične karte ili bilo kakav dokaz(jbm liga kakav bi to bio dokaz)ne vidim zašto da ih ne uhapse.
kako da se bore protiv ilegalnog boravka i rada,plakatima sa pozivom ili molbom sa taksenim markama da se samoprijave.ili je svaka akcija policije,ali svaka bez obzira na povod odma fašizam e pa neće biti.recimo da mi je poznat fazon ilegalnog boravka.pa šta treba da radi država da spreči tu vrstu ljudi.
meni nemožeš da prikačiš ni da sam fašista ni provokator ali objasni molim te kako neka država da se bori protiv ljudi koji nemaju pravo da borave u toj zemlji po bilo kom osnovu.



To je sve legitimno sto vi kazete.
Medjutim, nacin na koji su ti LJUDI tretirani, je neljudski.Sve uz aplauz.
I da, Barbara Kopicl, ovaj sunovrat zapadne "civilizacije" i civilizacije uopste, podseca na pocetak drugog svetskog.
I bas zbog toga, ovo sto se dogodilo u evropskoj uniji(!) meni je jos mucnije.
PS izmedju ostalog jedna od reformi koja se ocekuje od zemalja koje se zele pridruziti evropskoj "porodici" jeste da promene nacin ubijanja zivotinja koje se koriste u mesnoj industriji.Umesto klanja uspavljivanje.
Kakav apsurd.
dragoljub dragoljub 19:30 07.06.2008

Re: ?

Medjutim, nacin na koji su ti LJUDI tretirani, je neljudski.Sve uz aplauz.

prvo stanovništvo bloga se uglavnom ne oslovljava sa Vi,pa ću sledstveno tome nadalje daVam se obraćam sa ti.elem svako hapšenj je neprijatno i neljudsko slažem se samo da li bi ti ljudi došli u policiju na ljubazan poziv.ja ne bi ,sam ako mi je regulisano boravište ,a uvek nije.aplauz koji je dobila policija u ovom slučaju ja vidim samo kao reakciju običnog sveta na sve veći broj izbeglica u toj zemlji ine bih da ulazim u to šta je starije kokošlka ili jaje.
Barbara Kopicl Barbara Kopicl 20:20 07.06.2008

Re: ?


Prvo i ja cu biti na Vi, gnusam se bilo kakvog intimiziranja.
Drugo: o reakciji obicnog sveta se i radi, koji likuje sto neko ko god pati.
Sta je tu normalno?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana