Umetnost

Lazna moralna dilema

Milica Tomić RSS / 09.06.2008. u 13:06

 

2904.jpgPre neki dan sam otisla da vidim izlozbu "Ready made/re_made", Slavka Timotijevića, u galeriji ULUS - a (Udruzenje likovnih umetnika Srbije), na kojoj su bili izlozeni radovi petnaest umetnika, medju kojima su Raša Todosijević, Nikola Džafo i umetnička grupa "Dežurni tim Art Klinike", Vladimir Perić, "Ilegalni poslastičari", Anica Vućetić, Vlasta Mikić i drugi.

Otvaranje izlozbe obezbedjivala je policija, zbog straha saveta galerije udruženja ULUSa od reakcija javnosti na rad "Pahomije na Bulevaru sumraka".

2905.jpg

 

O samoj izlozbi ne bih sada pisala...  zahteva poseban tekst.

Rec je pre svega o atmosferi u samoj galeriji, koja kao sto znamo, na svoj nacin reprezentuje instituciju kojoj pripada. Poznajem ovo udruzenje, njen sam clan, kao samostalni umetnik i to da zabuna bude veca kao slikar, takodje znam da ljudi koji vode ovu instituciju nemaju mogucnosti da se nose sa problemima koji su danas na zalost njena licna karta. Znam da vecina clanova ovog udruzenja ima neverovatan raspon problema, od socijalnih do ..., i da ovo udruzenje oni u nekom smislu shvataju kao svoje poslednje i danas verovatno jedino utociste. 


 

 

Dakle usla sam u galeriju, otisla prvo do Gerinog rada, instalacije koja se sastoji iz dva dela: objekta-skulpture umotane u plasticnu foliju (koju ste vec sigurno videli u stampi) i od zvanicne tuzbe koju je crkva, odnosno otac Pahomije podneo protiv Gere i rada koji je sada deo ove izlozene instalacije.

 

 

 

 

 

Na zidu pored rada nalazi se nespretno nalepljen papir na kome su umetnici, clanovi ULUSa i clanovi komisije Galerije ULUS, napisali kratak tekst koji se distancira od ovog rada tvrdeci da autor izlozbe S. Timotijevic na konkursu za izlobu u galeriji nije prilozio ovaj rad i da oni ne stoje iza ovog izbora. Dok sam gledala ovu prepadnutu i nemustu reakciju clanova ULUSa, kao i nacin na koji su srocili svoj iskaz, kako su ga nalepili na zid, u dva primerka, pored svakog od dva dela instalacije, ne shvatajuci da nisu u pitanju dva rada. Na jednom od iskaza nespretno su hemijskom brisali i prepravljali otkucan tekst... Bilo jasno da je ova intervencija ULUSa odlican materijal za Gerinu buducu umetnicku produkciju, i zaista u pravom smislu te reci predstavlja ovo udruzenje...

 

Dok sam se okretala da vidim ostali deo izlozbe, u galeriju je uletela A.V, jedna od umetnica ciji se rad nalazi na ovoj izlozbi, i stisnutih usta, bleda kao krpa, odjurila do prvog monitora, jednim potezom izvukla kabl iz zida i besno pocepala legendu na kojoj je stajalo njeno ime. Nisam stigla ni da shvatim sta se dogodilo, a A.V. je vec istrcala iz galerije. Okrenula sam se da vidim da li ce neko reagovati i ugledala stariju, visoku, veoma krupnu zenu na ogromnim zlatnim potpeticama, cupave ljubicasto-plave kose upletene u kike, kako razgleda i naglas komentarise radove. U tom me umalo nije srusio krupan, debeljuskast mladic, obucen u kratke pantalone, koji je razgledajuci izlozbu, glasno pevao neku srpsku pravoslavniu duhovnu pesmu, gazeci po radovima izlozenim na podu galerije. U dnu prostorije, u prodajnom delu galerije jedan od kustosa je ugovarao prodaju sa jednim mladjim parom, dok je pored stola sa katalozima sedeo je drugi zaposleni, zureci u prazno.

Razlog zbog koga sam dosla u galeriju je bio da pokusam da u ime Radnika u kulturi (RUK) organizujem "Razgovor o umetnickom delu" povodom Gerine instalacije "Pahomije na Bulevaru sumraka"
i odnosa ove institucije prema ovom radu i zapravo po prvi put vidim sam rad.

 

Nakon ove posete nisam bila sigurna ima li smisla organizovati ovaj razgovor i obratila sam se clanovima RUKa poslavsi im sveze utiske.

 

Evo nekoliko odgovora:

KONTEKST galerija TIM:

hvala na lepo prepricanom dogadjaju, nadam se da cu i ja, kada danas budem obilazio izlozbu, doziveti barem upola zanimljivu atmosferu.
Inace posete galerijama i nisu preterano zanimljive, pa ih izgleda jedino propali hipici, bitnici, vernici... i sizofrenicari mogu uciniti zanimljivim- i na "Odstupanju- Savremena umetnost Pristine" je bilo zanimljivo zbog istih.

Ako uopste postoji mogucnost da se razgovor tamo organizuje to treba uraditi, jer ce bar biti zanimljivo.  

biro belgrade Vladan Jeremic:

Da ilustrujem Milicinu pricu sa par fotki Pahomija http://picasaweb.google.com/biroizbeograda/ReadyMadeSlavko
i papira na kome su potpisi saveta galerije ULUSa povodom ogradjivanja od rada

http://picasaweb.google.com/biroizbeograda/ReadyMadeSlavko/photo#5205929205554945234

Danas sam bio ponovo u galeriji i cuo novu pricu od zaposlenih, naime, rad im vise ne smeta jer je bajat, kako rekose...?
skinuli su onaj drugi papiric na kome je bilo duplo napisano,
ali prvi je jos uvek ostao.

Ako vecina RUKa oseca da je prostor ULUSA nekako 'mute' ,
onda treba razmisljati o drugim prostorima...
Galerija ULUS-a je dobra lokacija,
Marko ti mislis da treba raditi nesto tamo?

Milica:

hvala na ovoj ilustraciji, fotosi sa otvaranja daju super uvid u celu sliku. Mada izlozba deluje daleko ozbiljnije i kvalitetnije na fotografijama. pisma saveta galerije su juce bila duza i konfuznija.ako budem pisala tekst za blog, da li mogu da ih koristim? M.

biro belgrade Vladan Jeremic:

naravno Milice, sve fotografije sa moga akaunta mogu da se koriste,http://picasaweb.google.com/biroizbeograda/sve je izdato pod Creative Commons licencama, nego lenja picasa jos uvek nema mogucnost da se to upise, Ulusovci su par puta menjali te papire, na otvaranju je bio drugi text koga sam tada fotkao a sada je neki novi,pa su dopisivali i precrtavali clanove par puta...v

Po mom misljenju ono sto odrzava ULUS jeste takozvani status samostalnog umetnika i mogucnost da ti grad uplacuje staz i socijalno.
Nedavno je u Galeriji DOB Tanja Strugar napravila jednodnevni performans pod naslovom "Za status", Vlada Tupanjac je napisao ovom prilikom dobar text za njen katalog. Tanjin status samostalne umetnice - je putem ovog jednovecernjeg performansa ostvareno jer po pravilu mora da izlaze na svakih 3 ili 5 godina u 'ziriranoj galeriji' da bi status produzila.
Status je ono sto okuplja 'ulusovce' i odrzava udruzenje, ali na neki nacin status je i taj koji ih blokira da svoju ekonomsku sudbinu u extremnim uslovima neoliberalnog kapitalizma preuzmu u svoje ruke. Vecina onih sa statusom sedi, prima socijalna davanja i ceka da im padne nesto sa neba. Problem je da nije moguce zaposliti se ako vec imas status preko ulusa, zbog toga vecina i ne preuzima nista da izadje iz ove mogucnosti. Pogotovu je problem kada imas 20 ili 30 'statusnih' godina, jer sta bi drugo tada i mogao da radis...
Naravno, uvek mozes da dodatno uplatis i privatnu penziju ili da otvoris firmu na suprugu, ali verujem da je broj takvih u ulusu jako mali.
Ako se secate performansa i lezanja na asfaltu izpred skupstine grada od pre koju godinu kada su hteli da im ogranice status sve ce nam biti jasno, koja je to slamka za odrzavanje ove konstrukcije.
Sta ce biti sa ulusom i statusom ne znam, ali znam da su mnogima umetnickim udruzenjima u evropi ovakve slicne statuse ukidali, bili su strajkovi, itd...
mene plasi da je retko koga danas stvarno briga za socijalu?

pozz
vladan 

Milica:

slazem se, jer jedinu kocnicu koju imam povodom moje kritike ULUSu je pitanje socijale. i uravo zato treba biti obazriv. kako podrzati i otvoriti pitanje socijale, a biti kritican prema ovoj instituciji? mozda napraviti i razgovor o tome.

m.

 

biro belgrade Vladan Jeremic:

To je uzasno tesko pitanje sa ulusom, i stvarno sta raditi? Mozda bi oni trebali jednostavno da imaju jedan ofis kao ulupudus koji bi im samo administrativno regulisao te statuse. Ali sta je sa prostorima koje uzivaju clanovi ULUS-a? Ili ateljeima koje mozes dobiti samo kao clan ULUSA. Cvijeta je data umetnicima pre rata, a Galerija ULUS je deo zaduzbine Nikole Spasica koji je to onda poklonio ratnim invalidima, sve to na kraju administrira naravno Poslovni prostor, a drzava je vlasnik. Moje misljenje je da o nameni i programima ovih prostora trebaju da odlucuju nezavisne rotirajuce komisije, a ne svake godine samo ulusovci. Mislim da bi ovo osvezilo i pokrenulo ULUS na savremeniju praksu i mozda ga izvuklo na neki novi i pozitivan put. Sta je sa nizom drugih kvalitetnih umetnickih udruzenja gradjana? Gde je tu RUK, Gde je npr DRUGA SCENA ili SLOBODNAKULTURA, zasto samo ULUS ima pravo da raspolaze ovim javnim dobrom vec toliki niz godina? To je rasprava koju bih ja pokrenuo u nekoj buducnosti i za koju sam zainteresovan.v

Branko Dimitrijevic:

vrlo instruktivna prepiska. postavljeno pitanje je: "zasto samo ULUS ima pravo da raspolaze ovim javnim dobrom vec toliki niz  godina? "na ovo pitanje je vec dat odgovor> zbog tzv. "socijale" koja se opet  postavlja kao kocnica za bilo kakvu raspravu.

Ovde se radi o kljucnoj miskoncepciji zbog koje se pitanje ULUSa nije nikada javno postavilo> ULUS kao socijalna ustanova. Ali veoma neuspesna socijalna ustanova koja koristi jedno prazno mesto u drustvu. To je ono isto mesto po kom je sada SPS cuvar socijalne pravde i zbog koje se potencijalna nova vlada DSa i SPSa zove "socijalno odgovorna vlada". E onoliko isto koliko je SPS garant socijalne pravde (a zapravo je to stranka koja je zapocela neodgovornu privatizaciju, prisvojila drustvenu svojinu i oterala ljude u bedu) toliko je i ULUS garant socijalne pravde. I to socijalne pravde za koga? Za Umetnika? Umetnika kome ta pravda pripada "po vidjenju" jer ga je autorizovao jedan te isti i nikad reformisan ideoloski aparat u tzv. obrazovanju i koji prikuplja onda neke bodove po isto tako nepomicnim institucijama izlaganja (u ovom smislu je projekat Tanje Strugar zanimljiv, nisam znao za to).

Dakle, ne smemo biti ucenjeni nekom laznom moralnom dilemom vec treba da pokusamo da ovakav razgovor iniciramo jer ga sam ULUS nikada nece inicirati.

Bd

 

Milica Tomic:

nije u pitanju lazna moralna dilema, vec pokusaj da se izbegne kritika ULUSa sa pozicija neoliberalizma. Tako da ovaj argument da i ULUS kao i SPS zauzima, reprezentuje mesto socijalne pravde koje je danas na zalost upraznjeno, a sami su otpoceli  i kontrolisali najbrutalniju privatizaciju moze da bude mesto sa koga se kritikuje. Treba ispitati da li je i kako je ULUS takodje, naravno na svoj nacin ucestvovao u ovom pljackanju tokom devedesetih,  i da li je on ucestvovao u obezbedjivanju dozvole za otkup (pri tom po bedno niskim cenama) i privatizaciju slikarskih ateljea... ateljea koji su drustvena imovina.

M.

 

 

Atačmenti



Komentari (41)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

umberto umberto 13:40 09.06.2008

Milicu Tomic

za ministarku kulture!
KafaJeGotova KafaJeGotova 13:50 09.06.2008

Re: Milicu Tomic

umberto
za ministarku kulture!

za ooooruk! posao :))
Dawngreeter Dawngreeter 13:52 09.06.2008

Re: Milicu Tomic

Seconded.
umberto umberto 18:05 09.06.2008

Re: Milicu Tomic

ja sam siguran daje ona boli kandidat od monogih, npr. od zorice brunclik.
ok, mozda i nije, ali makar je lepsa.
Milica Tomić Milica Tomić 22:24 09.06.2008

Re: Milicu Tomic

umberto
ja sam siguran daje ona boli kandidat od monogih, npr. od zorice brunclik.
ok, mozda i nije, ali makar je lepsa.


umberto, nema potrebe da kvaris, da objasnjavas da si se zezao, bilo je jasno i duhovito i bez ovog.
Dawngreeter Dawngreeter 08:59 10.06.2008

Re: Milicu Tomic

Ja sam bio totalno ozbiljan, cisto da napomenem.
umberto umberto 09:06 10.06.2008

Re: Milicu Tomic

Dawngreeter

Ja sam bio totalno ozbiljan, cisto da napomenem.


i ja.
KafaJeGotova KafaJeGotova 13:41 09.06.2008

kako se meni cini

zapravo pitanje je licne slobode umetnik/ce koju omogucava clanstvo u ulus-u i pitanje slobodne umetnosti koje taj ulus ogranicava, ako sam dobro skuzio...
uvek je institucionalizacija umetnika/ce i umetnosti bila tricky stvar. zato mi se rad tanje strugar 'za status' odmah dojmio.
Milica Tomić Milica Tomić 13:52 09.06.2008

Re: kako se meni cini

pa jeste tricky, ali kako je to umetnicka institucija, onda je i pitanje kako umetnici grade tu instituciju. i da li da se oni koji se njom ne identifikuju definitivno ograde, iskljuce, organizuju u neke nove, ili ipak pokusaju da ucine nesto uokviru iste. medjutim, koliko znam svi pokusaji do sada su bili slom. ULUS poseduje dva znacajna i izuzetna izlagacka prostora, na budzetu je grada i republike. to nije malo...
Milica Tomić Milica Tomić 13:54 09.06.2008

POZIV u zadnji cas, ako ste voljni

Ipak smo resili da danas u 17h organizujemo "Razgovor o umetnickom delu" u galeriji ULUS, ali stojecki:), jer nismo imali prilike da dogovorimo sa galerijom.
Milica Tomić Milica Tomić 14:06 09.06.2008

Re: kako se meni cini

status slobodnog umetnika se obezbedjuje tako sto si clan ULUSa, imas socijalno, racunaju ti se godine staza, znaci ceka te penzijica. kritriji su sumanuti, moras da imas 1 samostalnu izlozbu u 4 godine ili 6 grupnih. Imas mogucnost da dobijes atelje kada neko od preminulih korisnika "oslobodi" atelje, a za to je dovoljno da imas na stotine bezsramnih izlozbi, gde god bilo...
tako da rad T. Strugar i u ovom smislu gadja pravo u sredu.
KafaJeGotova KafaJeGotova 14:38 09.06.2008

Re: kako se meni cini

stotine bezsramnih izlozbi

a, ovo podleze licnom utisku i interpretaciji 'gazdi' ulus-a...
a ko bira 'gazde'? da li je to povezano sa cinjenicom da finansira grad i republika? dosta je to zamrsena stvar.
apatrid apatrid 15:09 09.06.2008

Re: POZIV u zadnji cas, ako ste voljni

Milica Tomić
Ipak smo resili da danas u 17h organizujemo "Razgovor o umetnickom delu" u galeriji ULUS, ali stojecki:), jer nismo imali prilike da dogovorimo sa galerijom.


Za mene je prekasno (ovo saznanje o skupu) da dodjem, ali pruzacu vam podrsku iz svog uporista.
Pozdrav, nije te bilo...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 17:47 09.06.2008

Re: kako se meni cini

tako da rad T. Strugar gadja pravo u sredu.

Evo, sada sedim sa T. Strugar (pitajte je ako ne verujete), gledam je kako cita ove komentare, a onda odmah priznaje da ne razume sta su to besramne izlozbe i koje su to besramne izlozbe ?
Milica Tomić Milica Tomić 21:06 09.06.2008

Re: kako se meni cini

sta si ti, "najbolji drug" ili "drveni advokat"?
onaj koga zanima, neka sam pita.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:13 09.06.2008

Re: kako se meni cini

sta si ti, "najbolji drug" ili "drveni advokat"?

Ja sam bloger komentator.
onaj koga zanima, neka sam pita.

Pa, pitala je to T. Strugar. Preko mene. Jel' moze tako ?
Ili nije dovoljno konceptualno ?
G r o f G r o f 21:13 09.06.2008

Re: kako se meni cini

onaj koga zanima, neka sam pita.


Mene zanima...
G r o f G r o f 21:21 09.06.2008

Re: kako se meni cini

Pa, pitala je to T. Strugar


Tanju doživljavam kao nevidjenu lenjčinu koja se ruga umetnosti. Smešno je inspiraciju za performans tražiti u lenjosti, ako za četiri godine ne možeš napraviti izložbu, spasi umetnost napuštajući je.
Milica Tomić Milica Tomić 21:24 09.06.2008

Re: kako se meni cini

Pa, pitala je to T. Strugar. Preko mene. Jel' moze tako ?
Ili nije dovoljno konceptualno ?


ne moze:)
Milica Tomić Milica Tomić 21:26 09.06.2008

Re: kako se meni cini

Tanju doživljavam kao nevidjenu lenjčinu koja se ruga umetnosti. Smešno je inspiraciju za performans tražiti u lenjosti, ako za četiri godine ne možeš napraviti izložbu, spasi umetnost napuštajući je.


mozda moze ninoslav da ti odgovori, vidim da posreduje, ako pristanes, bice sretan da pomogne.)
Milica Tomić Milica Tomić 21:27 09.06.2008

Re: kako se meni cini

sta te tacno zanima?
G r o f G r o f 21:27 09.06.2008

Re: kako se meni cini

ne moze:)


Koji šokantan i decidan odgovor.

Ej, Milice, pozdrav...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:30 09.06.2008

Re: kako se meni cini

mozda moze ninoslav da ti odgovori

Ne bih mogao jer imam utisak da je Grof lenstina i da je priglup, a takvima se tesko sta moze odgovoriti....
Jel' si ti sretna da pomognes ?
G r o f G r o f 21:32 09.06.2008

Re: kako se meni cini

mozda moze ninoslav da ti odgovori


Ne palim se na odgovore... Ovde sam da povećam broj komentara.
Mrzim kad blog o umetnosti ima mali reiting.
hahahaha......................
G r o f G r o f 21:37 09.06.2008

Re: kako se meni cini

Ne bih mogao jer imam utisak da je Grof lenstina i da je priglup


Ova rečenica će ući u anale blog komunikacije kao magični okidač za povećanje čitanosti.
Milica Tomić Milica Tomić 21:40 09.06.2008

Re: POZIV u zadnji cas, ako ste voljni


pozdrav, Apatrid!
zao mi je, ali organizovali smo razgovor u poslednjem trenutku, zapravo juce. izlozba se sutra zatvara.
sad sam se upravo vratila... bilo je preko 20 ucesnika u razgovoru. nije bilo lose, mada Gera ne daje mnogo prostora za diskusiju. uglavnom je on vodio rec. mnogi od nas smo, iako poznajemo vecinu njegovih radova po prvi put culi njegovu interpretaciju svog angazmana. on kaze da svoj rad, dakle u ovom slucaju samu instalaciju "pahomije na bulevaru sumraka" ne smatra umetnickim radom, vec objektom koji uspostavlja konfliktne odnose unutar zajednice u kojoj se pojavljuje.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:41 09.06.2008

Re: kako se meni cini

Ova rečenica će ući u anale blog komunikacije kao magični okidač za povećanje čitanosti

Boga mi, ni ova Vasa recenica nije bas da nije za te anale.
U svakom slucaju, bilo mi je zao sto vredjate T. Strugar, pa sam, eto, napisao tu recenicu, taj magicni okidac, kako kazete.

G r o f G r o f 21:48 09.06.2008

Re: POZIV u zadnji cas, ako ste voljni

ne smatra umetnickim radom, vec objektom koji uspostavlja konfliktne odnose unutar zajednice u kojoj se pojavljuje.


Stekao je moje simpatije.
Negacijom umetničkog rada učinio ga je umetničkim radom.
G r o f G r o f 21:50 09.06.2008

Re: kako se meni cini

bilo mi je zao sto vredjate T. Strugar


Pa nigde nema table NE PUCAJTE U UMETNIKE.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:55 09.06.2008

Re: kako se meni cini

Pa nigde nema table NE PUCAJTE U UMETNIKE.

Ma, samo pucajte Grofe. Pa, kad se ispucate, a Vi se lepo odmorite. Pa, ponovo pucajte, ako Vam se puca...
Naravno, u umetnike.
vucko vucko 21:56 09.06.2008

Reči nekad ne pomažu...

Stekao je moje simpatije.
Negacijom umetničkog rada učinio ga je umetničkim radom.

Milica Tomić Milica Tomić 21:57 09.06.2008

Re: POZIV u zadnji cas, ako ste voljni

G r o f
ne smatra umetnickim radom, vec objektom koji uspostavlja konfliktne odnose unutar zajednice u kojoj se pojavljuje.


Stekao je moje simpatije.
Negacijom umetničkog rada učinio ga je umetničkim radom.


on svoj rad naziva "objektom relacione estetike"
Milica Tomić Milica Tomić 22:20 09.06.2008

Re: kako se meni cini

KafaJeGotova
stotine bezsramnih izlozbi

a, ovo podleze licnom utisku i interpretaciji 'gazdi' ulus-a...
a ko bira 'gazde'? da li je to povezano sa cinjenicom da finansira grad i republika? dosta je to zamrsena stvar.


ULUS ima kriterije koji su deo statuta institucije, medjutim problem je da su oni toliko zastareli, da najvise odgovaraju tradicionalnom umetniku-izlagacu, slikaru pejzaza

gazde biraju sami clanovi ULUSa, ali je institucija toliko nesretno strukturirana da ni najbolji gazda ne moze mnogo da pomogne.

jeste zamrseno.
Milica Tomić Milica Tomić 22:38 09.06.2008

Re: Reči nekad ne pomažu...

hahaha

pitam se kako ti uvek uspeva ...
KafaJeGotova KafaJeGotova 23:10 09.06.2008

Re: kako se meni cini

G r o f

Tanju doživljavam kao nevidjenu lenjčinu koja se ruga umetnosti.

sta fali rugati se umetnosti?! :))
a, pre mislim da se ruga 'statusu'
KafaJeGotova KafaJeGotova 23:15 09.06.2008

Re: kako se meni cini

milica
ULUS ima kriterije koji su deo statuta institucije, medjutim problem je da su oni toliko zastareli, da najvise odgovaraju tradicionalnom umetniku-izlagacu, slikaru pejzaza

gazde biraju sami clanovi ULUSa, ali je institucija toliko nesretno strukturirana da ni najbolji gazda ne moze mnogo da pomogne.

jeste zamrseno

ulus mu dodje kao samoodrzivi organizam
onda, kao futuristi, da ukidamo intitucije :))
uletimo u biciklisticki bataljon i juris
Milica Tomić Milica Tomić 23:35 09.06.2008

Re: kako se meni cini

KafaJeGotova
G r o f

Tanju doživljavam kao nevidjenu lenjčinu koja se ruga umetnosti.

sta fali rugati se umetnosti?! :))
a, pre mislim da se ruga 'statusu'


slazem se, kao i svima (nama) koji pristaju na tu igru.
pored ionako u principu, sumanute ideje o "statusu"
zamisli situaciju u kojoj umetnici bez obzira na bezbrojne izlozbe van i u zemlji, kao i umetnici koji rade, ali ne zele da izlazu, imaju obavezu da ispune odredjen broj izlozbbi i to u galerijama koje ULUS smatra relevantnim. naravno prostori koji su zaista znacajni za savremenu, uglavnom nisu na tom spisku. mnogi aktivni i kvalitetni umetnici ni nisu clanovi ove institucije. sta tek a njima? a i drzava i grad odvajaju prilicnu sumu, preuzimaju se ateljei, placa se penziono, socijalno ...

Milica Tomić Milica Tomić 23:56 09.06.2008

Re: kako se meni cini

KafaJeGotova
milica
ULUS ima kriterije koji su deo statuta institucije, medjutim problem je da su oni toliko zastareli, da najvise odgovaraju tradicionalnom umetniku-izlagacu, slikaru pejzaza

gazde biraju sami clanovi ULUSa, ali je institucija toliko nesretno strukturirana da ni najbolji gazda ne moze mnogo da pomogne.

jeste zamrseno

ulus mu dodje kao samoodrzivi organizam
onda, kao futuristi, da ukidamo intitucije :))
uletimo u biciklisticki bataljon i juris


nije lose kafo! RADO!
medjutim eto moje nevolje: npr. ja i dalje odlzim u ULUS po potvrdu o "statusu" kada apliciram za vize. socijalno ne koristim, jos uvek placam. ne smem ni da pomislim, zlu ne trebalo... ne secam kada sam detetu poslednji put overila zdravstvenu, a i penzijica mi se smeska, negde u buducnosti. nije lose, par hiljada dinara:)
dakle T.Strugar je ujedno obavila posao oko socijalnog i penzijice, ali i dovela u pitanje "pitanje statusa".
Inner Party Inner Party 14:45 09.06.2008

Mozda je lose...

Mozda je lose poredjenje, ali ko je bio na koncertu grupe The Tiger Lillies mogao je da vidi kako se pravi blasfemicna, perverzna, provokativna, thought-provoking umetnost koja i pored tematike kojom se bavi zadrzava visok nivo kvaliteta.

Ovaj rad, Pahomije na Bulevaru sumraka, mi izgleda kao provokacija radi provokacije, dnevno-politicka sto je najgore, koja se ne moze pohvaliti nekim umetnickim kvalitetom (if any).

Znam da se ovde radi o principu a ne o umetnosti, pa se izvinjavam na malom trolu.

Samo toliko.
Milica Tomić Milica Tomić 22:00 09.06.2008

Re: Mozda je lose...

Inner Party
Mozda je lose poredjenje, ali ko je bio na koncertu grupe The Tiger Lillies mogao je da vidi kako se pravi blasfemicna, perverzna, provokativna, thought-provoking umetnost koja i pored tematike kojom se bavi zadrzava visok nivo kvaliteta.

Ovaj rad, Pahomije na Bulevaru sumraka, mi izgleda kao provokacija radi provokacije, dnevno-politicka sto je najgore, koja se ne moze pohvaliti nekim umetnickim kvalitetom (if any).

Znam da se ovde radi o principu a ne o umetnosti, pa se izvinjavam na malom trolu.

Samo toliko.


sto se mene tice trolovi su OK.

G r o f
ne smatra umetnickim radom, vec objektom koji uspostavlja konfliktne odnose unutar zajednice u kojoj se pojavljuje.


pa eto inner party, i tebi sam nadam se odgovorila?


G r o f G r o f 21:24 09.06.2008

ULUS terminator

Mislim da ULUS uništava umetnost.
Kad dovrši posao ne krivite mene...
Upozorio sam vas.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana