Pasuljanske livade: čelična krila Predsednikove armije

ceda_urosevic RSS / 10.06.2008. u 00:09

Aktuelni Predsednik Srbije me odavno ne iznenađuje svojim izjavama. Za ovu poslednju, ubedljivo najodvratniju - o poređenju Đinđića i Miloševića nemam stomak. To već prevazilazi sve reakcije pristojnog čoveka. Ja nisam dovoljno sposoban da kažem šta mislim na politički korektan način, pre bih da opsujem, a to nije lepo. O nacipomirenju sam već pisao.

Uglavnom, odavno sam zbunjen i začuđen nad potezima Predsednika republike Srbije. Sledeći tekst sam napisao u nameri da ga objavim ranije, ali je nastala frka na blogu u vezi sa najskorijim skandalom na GO DS. to što je Predsednik izgovorio, to je za svaku osudu i gađenje.

Nemam utisak da se iko iz DS-a ili bar od pristalica i dežurnih branitelja Predsednika sa ovog bloga oglasio povodom ovog pitanja. Krenuće neki spin, eventually, to sigurno. Evo, već čujemo od Čanaka i co da je LDP za sve kriv.

Da je Čedomir uspeo da obezbedi još samo nekoliko mandata, Predsednik ne bi bio u nuždi da se miri sa Ivicom, da izjednačava Miloševićevu i Đinđićevu smrt i sve drugo što nas tek čeka. Svaki iole inteligentan čovek zna da su ovo gluposti o kojima je idiotski raspravljati.

Ja prenosim svoja zapažanja sa jednog prošlog događaja. Nekako je prošao neprimećen, skrajnut u svojoj komičnosti. A Predsednik je bio mrtav ozbiljan. Evo o čemu se radi.Prevario sam se. Mislio sam da je naša država suočena sa čitavim nizom problema. Do 30. maja, mislio sam da pored političke nestabilnosti, ekonomskog haosa, sve veće inflacije i svega drugog što nas je u međuvremenu snašlo, kao država i kao društvo nemamo ništa za šta bismo se mogli uhvatiti i tvrditi da je baš to - nešto što uvek štima, što je dobro, kvalitetno i po standardima razvijenih zemalja.

Onda je osvanuo taj 30. maj 2008. godine.

Isprva, dan je ličio na sve prethodne dane. Formira se vlada, ne formira se vlada. Vučić gradonačelnik, Vučić nije gradonačelnik. Krkobabić rekao, Palma potvrdio, Ivica demantovao. Šešelj iz zatvora veličao ubice, radikali potvrdili pa demantovali. Koštunica spava, Koštunica se probudio, pa zaspao.

Nisam mogao ni da naslutim da ću baš tog 30. maja saznati da nešto ipak savršeno funkcioniše i sjajem sija kroz mrak svakodnevice. Nešto u našem državnom sistemu što uliva nadu, sigurnost i izvesnost.

Preko Pasuljanskih livada, tog je jutra sunce zracima okupalo Predsednika Srbije Borisa Tadića i diplomce Vojne akademije. Njihovu vojnu vežbu, koja se spremala da počne, nije omelo ni nekoliko sivih oblaka koji su samo još više dramatizovali čin koji je usledio.

0530-diplomac3.jpg

Pokazna vežba diplomaca Vojne akademije. Pokazatelj da se Srbija nema čega bojati - vojska je spremna, vojska je tu. Bilo je pucanja u imaginarnog neprijatelja, sa spektakularnim razornim eksplozijama širom livada. Nadletali su avioni, jurili su tenkovi. Vojnici su uletali u rovove, vežbajući za eventualni rat. Predsednik se sa pratnjom smestio na vrh brda odakle je ponosno mrdala zastava Srbije.

U cilju što boljeg upoznavanja sa situacijom vas koji niste tog dana gledali drugi dnevnik RTS-a ili vesti Studija B, evo transkripta vesti koja je pokazala sav sjaj naše armije.


voditeljka Dnevnika: „Studenti završne godine Vojne akademije, izveli su na Pasuljanskim livadama pokaznu vežbu diplomaca 2008.

,Srpska vojska jeste i biće najbolja vojska u regionu', poručio je Predsednik Srbije Boris Tadić studentima. On je rekao da Srbija nikome ne preti, ali da će na miran i demokratski način braniti svoje legitimne interese i integritet"


glas novinara RTS-a koji prati prilog: „Pitomci vojne akademije pred odbranom su diplomskih radova. Pre stupanja na oficirske dužnosti na poligonu Pasuljanske livade imali su odgovoran i težak zadatak da pred najvišim državnim i vojnim vrhom pokažu šta znaju i koliko su spremni da komanduju jedinicama srpske vojske. Vežba je počela naletom avijacije, a na nebu je posle mnogo godina ponovo dominirao MIG 29. Artiljerci i pešadija mehanizovane jedinice, precizna podrška iz helikoptera - sve je na poligonu funkcionisalo besprekorno, a prve čestitke po završetku vežbe učesnicima je uputio predsednik Srbije, Boris Tadić."


Boris Tadić: „Bez stabilne i snažne Srbije, bez stabilne i srpske ekonomije i srpske vojske nema ni stabilnosti na zapadnom Balkanu. I svi oni koji računaju na slabosti u srpskoj državi, u srpskoj vojsci - računaju pogrešno. Srbija će, ovako graditi svoju budućnost i Srbija će biti činilac, ključni činilac stabilnosti na zapadnom Balkanu. I Srbija će biti zemlja članica Evropske unije. To su naša strateška opredeljenja. Ali Srbija u ostvarivanju ovih strateških ciljeva nikada neće odustati od svog integrteta i od svog Kosova i Metohije."


glas novinara RTS-a koji prati prilog: „Prvi put domaćoj javnosti i mnogobrojnim stranim vojnim izaslanicima pokazana je organizacija kontrolnog punkta za potrebe mirovnih misija. Vežba je u potpunosti organizovana prema međunarodnim, NATO standardima."

Nije mi bilo dovoljno, pa sam ogledao i prilog na TV Studio B. Vest je gotovo identična, s tim što je RTS propustio da prenese još neke Predsednikove reči, cenim - vrlo ozbiljne.


Voditeljka kratko navodi da je Predsednik ukazao da je pokazna vežba potvrdila „kakav je potencijal srpskog vojnika"

glas novinarke koji prati prilog: „(...) Predsednik Srbije je sa tog skupa poručio da su dva strateška, podjednako važna cilja Srbije - ulazak u Evropsku uniju i odbrana teritorijlnog integriteta.

,Branićemo Kosovo i Metohiju svim diplomatskim sredstvima i nikada nećemo odustati od integriteta naše zemlje', kaže Tadić"


Boris Tadić: „Tu poruku upućujem danas i pripadnicima Vojske Srbije. Jer oni moraju da znaju šta je njihova obaveza u budućnosti. To ne znači da Srbija hoće da vodi nove ratove. To ne znači da Srbija bilo kome preti. Srbija samo na miran, na jedan stabilan, na demokratski, na diplomatski način sa vojskom koja je gradivni činilac naše spoljne politike brani svoj integritet i svoje legitimne interese - a legitimni interesi jesu i odbrana Kosova i Metohije, integriteta zemlje i članstva u Evropskoj uniji. Ova vojska jeste, i biće najbolja vojska u regionu."

glas novinarke: „Pošto su u današnjoj vežbi učestvovala dva aviona MIG 29, Tadić očekuje i formiranje borbene eksadrile, koja će, kako kaže, biti ,garant srpskog neba'"

...

Ništa mi nije bilo jasno. Niti mi je sada.

Zašto Predsednik Srbije i Vrhovni komandant vojnih snaga meni kao gledaocu i građaninu uopšte objašnjava da Srbija neće voditi nove ratove? Pa zar se to ne podrazumeva? I zašto mi to saopštava baš posle vežbe koja pokazuje kako bi izgledalo kad bi Srbija zaista bila u ratu?

Kada Predsednik kaže da su se zabrojali svi koji su računali da je naša vojska slaba - na koga on to tačno misli? Kada Predsednik kaže da vojnici moraju znati šta je njihova obaveza u budućnosti posle vežbe pune eksplozija, vožnje tenkovima i pucanja - misli li on na mogućnost da ova vežba postane stvarnost?

Kada Predsednik kaže da je vojska gradivni činilac naše spoljne politike - kakva je to spoljna politika koja zarad svog ostvarivanja uključuje i upotrebu vojnih sredstava kako je pokazano na livadama?

Kada Predsednik izrazi očekivanje da će formiranje borbene eskadrile biti garant našeg neba - da li to znači da nam preti neka opasnost, ili to kaže, onako - preventivno?

Iako mi ništa nije jasno, ne brinem. Predsednik je odisao zadovoljstvom, samopouzdanjem i bezbrižnošću. Potencijal našeg vojnika je odličan. Pokazna vežba je zaista pokazala domaćoj i svetskoj javnosti da sa nama (opet) nema zezanja. Dva MIGa 29, vrhovni komandant, ministar odbrane, tenkovi, artiljerci i pešadija - svi su na broju i u stanju borbene gotovosti, čisto preventive radi.

Mirno spavaj, nano.

P.S.

napravio sam i Youtube klipove za one sa skupljim ulaznicama:



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 00:31 10.06.2008

OBAVEZNO POGLEDATI

ŠTO NE MOŽE NIKO - MOŽE TADIĆ:

Rasina Rasina 00:44 10.06.2008

Nejasno...

nisam siguran - ali chini mi se da si ubedjen da Srbija nikad vishe nece ratovati i da se to zbog nechega podrazumeva...

"...Zašto Predsednik Srbije i Vrhovni komandant vojnih snaga meni kao gledaocu i građaninu uopšte objašnjava da Srbija neće voditi nove ratove? Pa zar se to ne podrazumeva? I zašto mi to saopštava baš posle vežbe koja pokazuje kako bi izgledalo kad bi Srbija zaista bila u ratu?..."

Shta se to podrazumeva i na osnovu chega?
20. vek na Balkanu a i shire ne daje nikakve osnove za takvo verovanje. Svet je u permanentnom stanju rata od zavrshetka WWII (ili josh dalje - od kad postoji pisana istorija). Rat je, otprilike, jedina stvar na koju (na osnovu sadashnjeg stanja u svetu i skorije ili dalje proshlosti) mozesh sa sigurnoshcu da rachunash.


ceda_urosevic ceda_urosevic 07:23 10.06.2008

Re: Nejasno...

Rat je, otprilike, jedina stvar na koju (na osnovu sadashnjeg stanja u svetu i skorije ili dalje proshlosti) mozesh sa sigurnoshcu da rachunash.

Nisam stekao takav utisak.
nikson nikson 00:45 10.06.2008

...

Zašto Predsednik Srbije i Vrhovni komandant vojnih snaga meni kao gledaocu i građaninu uopšte objašnjava da Srbija neće voditi nove ratove?


zato sto vodi politiku ove zemlje

Pa zar se to ne podrazumeva?


predsednik treba otvoreno da kaze gradjanima kako ce voditi drzavu jer nemaju svi isto misljenje a ni ocekivanja. za nekoga se podrazumeva da ce se ici u rat, ali eto sada bas nije najpovoljniji trenutak

Kada Predsednik kaže da su se zabrojali svi koji su računali da je naša vojska slaba - na koga on to tačno misli?


ovo je jedan od glavnih puteva za heroin. sta mislis zbog cega je recimo doslo do sukoba u makedoniji? ili mislis da je neko drugi u pitanju?


Kada Predsednik kaže da vojnici moraju znati šta je njihova obaveza u budućnosti posle vežbe pune eksplozija, vožnje tenkovima i pucanja - misli li on na mogućnost da ova vežba postane stvarnost?


ko sto kazes, zar se ne podrazumeva da nije?


Kada Predsednik izrazi očekivanje da će formiranje borbene eskadrile biti garant našeg neba - da li to znači da nam preti neka opasnost, ili to kaže, onako - preventivno?


to znaci da ce nasi avioni cuvati nebo a ne da cemo drugima placati da to rade - jer je to koliko znam jedna od obaveza koju namece nato



Maksa Maksa 07:58 10.06.2008

Re: ...

to znaci da ce nasi avioni cuvati nebo a ne da cemo drugima placati da to rade - jer je to koliko znam jedna od obaveza koju namece nato


Kako sam ja načuo, mi ćemo tu funkciju (odbrana i čuvanje neba) autsorsovati tj. poveriti jednoj susednoj zemlji. Pali bi ste na dupe kad bi čuli kojoj.

ceda_urosevic ceda_urosevic 08:44 10.06.2008

Re: ...

Obzirom da sedim, pašću na nos. Kojoj?
blackbox blackbox 08:48 10.06.2008

Re: ...

to znaci da ce nasi avioni cuvati nebo a ne da cemo drugima placati da to rade - jer je to koliko znam jedna od obaveza koju namece nato

Nije tačno da NATO nameće takvu obavezu.
dragan7557 dragan7557 08:52 10.06.2008

Re: ...


to znaci da ce nasi avioni cuvati nebo a ne da cemo drugima placati da to rade

Naši avioni čuvaju nebo???????????
Sa 2 i slovima dva aviona ?????????????
Što se plaćanja tiče sigurno ono nije potrebno ali ni naša dva aviona ne lete džabe.
Maksa Maksa 09:09 10.06.2008

Re: ...

Obzirom da sedim, pašću na nos. Kojoj?


Ljepoj Njihovoj.
mayo1 mayo1 09:18 10.06.2008

Re: ...

Kako sam ja načuo, mi ćemo tu funkciju (odbrana i čuvanje neba) autsorsovati tj. poveriti jednoj susednoj zemlji. Pali bi ste na dupe kad bi čuli kojoj.


Pa, Hrvatskoj, naravno.
Još jednoj regionalnoj sili.



Na fotki se vide prastare američke kante i dva najmodernija hrvatska MiG-a prigodno ofarbana i zamaskirana u boje plavog Jadrana.
I ja sam načuo za suradnju hrvatske i srpske vojske. Hrvatska daje avione, a Srbija mora utvrditi da li još ima živih majstora za ove tipove aviona, jer su posljednji penzionirani prije dvadeset godina.

Čim se riješe ovi tehnički problemi, neće više majci agresor da leti nad srpskim nebom!
Maksa Maksa 09:23 10.06.2008

Re: ...

mayo1

Pa, Hrvatskoj, naravno.
Još jednoj regionalnoj sili.


Ova dva maskirno-zelena-kamuflažna su mi favoriti. To valjda da ih se teže nađe kad se slupaju.

Vračarac Vračarac 09:25 10.06.2008

Re: ...

Ljepoj Njihovoj.

Dezinformacija. Iz prve ruke.
RV uveliko radi na remontovanju (u Rusiji) svih 5 MIG 29 (dva već operativna) i na remontu izvesnog broja orlova. Zastareli MIG 21 i dalje ostaju na nebu. Nije baš nešto ali ipak naše nebo ostaje u našim rukama. Za sada.
Maksa Maksa 09:29 10.06.2008

Re: ...

RV uveliko radi na remontovanju (u Rusiji) svih 5 MIG 29 (dva već operativna) i na remontu izvesnog broja orlova. Zastareli MIG 21 i dalje ostaju na nebu. Nije baš nešto ali ipak naše nebo ostaje u našim rukama. Za sada.


Nisam gun freak, niti se strašno razumem u avione, ali znam da su Migovi 29 respectable mašine. Ali da je nebo u tvojim rukama ako imaš (nepunih) 5 komada, to mi je prilično nategnuto. Eventualno ako na nas udare večito agresiji skloni Monaco ili San Marino, a i tu bi bilo tesno.
Vračarac Vračarac 09:36 10.06.2008

Re: ...

Nisam gun freak, niti se strašno razumem u avione, ali znam da su Migovi 29 respectable mašine. Ali da je nebo u tvojim rukama ako imaš (nepunih) 5 komada, to mi je prilično nategnuto.

5 komada + dosta zastarelih MIG 21 i ORAO. Slažem se da nije bog zna šta ali s obzirom na veličinu zemlje dovoljno da ne moramo da plaćamo nekom drugom da patrolira našim nebom. Situacija u RV se u poslednjih 3-4 godine prilično popravila (nije tako loše kao pre) a šuška se i o nabavci nekoliko novih aviona iz Rusije. Koliko pre dva dana Đelić je izjavio da nam Rusija nudi robne kredite a svako ko iole poznaje Ruse zna da su i proizvodi vojne industrije sastavni deo takvih kredita.
Dawngreeter Dawngreeter 09:38 10.06.2008

Re: ...

Maksa
Nisam gun freak, niti se strašno razumem u avione, ali znam da su Migovi 29 respectable mašine. Ali da je nebo u tvojim rukama ako imaš (nepunih) 5 komada, to mi je prilično nategnuto. Eventualno ako na nas udare večito agresiji skloni Monaco ili San Marino, a i tu bi bilo tesno.


Moramo biti uvek na oprezu, agresorske sile San Marina su veciti neprijatelji srpskog naroda (cak mnogo duze nego sto ta drzava postoji!). Ako samo za momenat nas oprez popusti, ostvarice se unholy alliance izmedju mracnih sila San Marina i Monaka koji, podseticu vas, vec godinama podriva suverenitet nase domovine protivpravnom, laznom i jednostranom aneksijom nasih operskih pevacica (odnosno, jedne). Ako taj dan ikada dodje, jao svima nama. I kukacete onda za nasih pet aviona koji bi nas mogli odbraniti od njihova tri ipo!
Vračarac Vračarac 09:42 10.06.2008

Re: ...

Moramo biti uvek na oprezu, agresorske sile San Marina su veciti neprijatelji srpskog naroda (cak mnogo duze nego sto ta drzava postoji!). Ako samo za momenat nas oprez popusti, ostvarice se unholy alliance izmedju mracnih sila San Marina i Monaka koji, podseticu vas, vec godinama podriva suverenitet nase domovine protivpravnom, laznom i jednostranom aneksijom nasih operskih pevacica (odnosno, jedne). Ako taj dan ikada dodje, jao svima nama. I kukacete onda za nasih pet aviona koji bi nas mogli odbraniti od njihova tri ipo!

?
nikson nikson 12:51 10.06.2008

Re: ...

blackbox
to znaci da ce nasi avioni cuvati nebo a ne da cemo drugima placati da to rade - jer je to koliko znam jedna od obaveza koju namece nato

Nije tačno da NATO nameće takvu obavezu.


dobro mozda nije to ``nato obaveza``, ali evo sta sam nasao:

Naša država će morati da plaća stotine miliona evra godišnje za kontrolu vazdušnog prostora stranoj vojsci ukoliko ukine sopstveno vazduhoplovstvo, upozorava pukovnik Nebojša Đukanović


http://www.danas.co.yu/20051206/hronika1.html
blackbox blackbox 13:28 10.06.2008

Re: ...

nikson

blackbox
to znaci da ce nasi avioni cuvati nebo a ne da cemo drugima placati da to rade - jer je to koliko znam jedna od obaveza koju namece natoNije tačno da NATO nameće takvu obavezu.dobro mozda nije to ``nato obaveza``, ali evo sta sam nasao:Naša država će morati da plaća stotine miliona evra godišnje za kontrolu vazdušnog prostora stranoj vojsci ukoliko ukine sopstveno vazduhoplovstvo, upozorava pukovnik Nebojša Đukanovićhttp://www.danas.co.yu/20051206/hronika1.html

Pa čovek lepo kaže ako. To znači ako bi se odlučili da nemamo naše avione pa, kao što je Slovenija radila, plaćali Italiji da patrolira, to bi baš mnogo koštalo.
Međutim, mi smo se odlučili da imamo sopstvene lovačko-bomarderske avione tipa MiG-29 remontovane i to je to.
Nevezano za Vašu opasku, neko gore reče da će Hrvatska biti regionalna sila. To može samo u varijanti da mi ostanemo van intedracija i kao neutralni. Inače, po Bečkim dokumentima o kontroli naoružanja tačno je propisano koliko ko na ovom prostoru može imati aviona, tenkova, art.oruđa, pa i vojnika. Shodno tome mi smo ispred Hrvatske i brojčano i po prtojekciji čak i u okviru PzM i NATO.
Uostalom ako smo svi u PzM i kasnije NATO onda će biti integrisani sistemi PVO i zaštite VaP, te je i to jedan od argumenata za ulazak u EAI jer nam u tom slučaju ni od koga iz okruženja i šire neće pretiti opasnost jer ćemo biti partneri i saveznici.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:39 10.06.2008

Re: ...

Maksa:

Kako sam ja načuo, mi ćemo tu funkciju (odbrana i čuvanje neba) autsorsovati tj. poveriti jednoj susednoj zemlji. Pali bi ste na dupe kad bi čuli kojoj.


C.U:

Obzirom da sedim, pašću na nos. Kojoj?


J.P:

kosovo-bondstil?
dragan7557 dragan7557 17:27 10.06.2008

Re: ...


Naša država će morati da plaća stotine miliona evra godišnje za kontrolu vazdušnog prostora stranoj vojsci ukoliko ukine sopstveno vazduhoplovstvo, upozorava pukovnik Nebojša Đukanović

Problem sa izjavama ovakve vrste je u činjenici da se i Milesa na nebesima kontrolišu radarskim postrojenjima a ne avionima dok za civilnu avijaciju postoji i evropska radarska kontrola čiji smo mi integralni deo.
Pukovnik misli na tzv.dežurnu ekipu par (dva aviona) koja se diže u vazduh samo posle identifikacije kontroli leta ne prijavljene domaće ili strane letilice što se naziva narušavanjem vazdušnog prostora države.

Zadatak dežurnog para aviona je da "nepoznatu" leteću spravu identifikuje i ili spusti na zemlju a ovaj zadatak je posao Ratnog Vazduhoplovstva i na ovim poslovima nagažovan kadar, tehnika i tehnologija nisu ni preterano skupi
(leti se samo po potrebi) niti su ovakvi incidenti česta pojava.
dragan7557
10 jun 2008
milandezz milandezz 22:10 10.06.2008

Re: ...

Nisam gun freak, niti se strašno razumem u avione, ali znam da su Migovi 29 respectable mašine. Ali da je nebo u tvojim rukama ako imaš (nepunih) 5 komada, to mi je prilično nategnuto. Eventualno ako na nas udare večito agresiji skloni Monaco ili San Marino, a i tu bi bilo tesno.

Bas tako! Nebo je u tvojim rukama kada imas S-300 - avioni ti nisu neopjodni za ovaj naprstak od zemlje; iz centralne Srbije si u roku od dve popusene cigarete vec na nekoj granici.
sentinel26 sentinel26 23:53 10.06.2008

Re: ...

blackbox
Pa čovek lepo kaže ako. To znači ako bi se odlučili da nemamo naše avione pa, kao što je Slovenija radila, plaćali Italiji da patrolira, to bi baš mnogo koštalo.
Međutim, mi smo se odlučili da imamo sopstvene lovačko-bomarderske avione tipa MiG-29 remontovane i to je to.
Nevezano za Vašu opasku, neko gore reče da će Hrvatska biti regionalna sila. To može samo u varijanti da mi ostanemo van intedracija i kao neutralni. Inače, po Bečkim dokumentima o kontroli naoružanja tačno je propisano koliko ko na ovom prostoru može imati aviona, tenkova, art.oruđa, pa i vojnika. Shodno tome mi smo ispred Hrvatske i brojčano i po prtojekciji čak i u okviru PzM i NATO.
Uostalom ako smo svi u PzM i kasnije NATO onda će biti integrisani sistemi PVO i zaštite VaP, te je i to jedan od argumenata za ulazak u EAI jer nam u tom slučaju ni od koga iz okruženja i šire neće pretiti opasnost jer ćemo biti partneri i saveznici.

Nacionalnim investicionim planom (NIP) za 2007. bilo je predvidjen i izdvojen novac za remont 5 aviona MIG-29 u Rusiji.
Kao što se vidi iz priloženog isti nijesu još remontovani, da li je neko nekome podnio izveštaj zbog čega još nijesu, da li su i dje su pare potrošene - e to ćemo saznati malo (morgen) kasnije, kasnijee.... kasnijeee....

Ministri za NIP su bili V.Ilić i D.Djilas, a ministri za ONO....nije ni važno...

Pozdrav.

Jeremija Jeremija 00:51 10.06.2008

Čedo, čemu frka?

"Zašto Predsednik Srbije i Vrhovni komandant vojnih snaga meni kao gledaocu i građaninu uopšte objašnjava da Srbija neće voditi nove ratove? Pa zar se to ne podrazumeva? I zašto mi to saopštava baš posle vežbe koja pokazuje kako bi izgledalo kad bi Srbija zaista bila u ratu?"
Svakako da se ne podrazumeva. Da li će biti novih ratova ne zavisi samo od Srbije i njenog predsednika, od njegovih, tvojih ili bilo čijih želja. Nažalost, ratovi su realnost, kako u prošlosti, tako i danas, a kava će biti budućnost? Uvek različita od onog što želimo ili predviđamo.

"Kada Predsednik kaže da vojnici moraju znati šta je njihova obaveza u budućnosti posle vežbe pune eksplozija, vožnje tenkovima i pucanja - misli li on na mogućnost da ova vežba postane stvarnost?"
Svaki odgovoran predsednik mora da misli i na takvu mogućnost. Pretpostavljam da to važi i za predsednika Srbije.

"Kada Predsednik izrazi očekivanje da će formiranje borbene eskadrile biti garant našeg neba - da li to znači da nam preti neka opasnost, ili to kaže, onako - preventivno?"
Kad već mora postojati država, nažalost ona mora imati i vojsku, pa i borbene eskadrile. Sve to preventive radi, naravno.
Za tvoju informaciju, čedo, velika većina država ima vojsku, čak i Vatikan - švajcarsku gardu.

Čedo, ovo sam napisao iako sam siguran da ti to sve znaš. siguran sam i da ti je jasno da tadić nije ni rekao, a ni učinio bilo šta, što ne bi u sličnoj prilici rekao bilo koji predsednik, bilo koje države. Uobičajen, protokolarni govor, uobičajeni tv izveštaji.
Dakle, čemu opet frka?
ceda_urosevic ceda_urosevic 07:20 10.06.2008

Re: Čedo, čemu frka?

Nije nikakva frka, samo ne verujem da se ovde radi o bilo kakvom protokolu. Zar je ovo tema, danas i ovde? Ne sporim postojanje vojske, ali davati ovakve izjave nije baš uobičajeno. Bar ne bi trebalo da bude uobičajeno za predstavnike naše vlasti. Zamisli da je bilo ko drugi od političara ovako "protokolarno" uživao (premijer na primer) - tada bi verujem, na vojne vežbe u sred bela dana drugačije gledali.
dragan7557 dragan7557 10:01 10.06.2008

Re: Čedo, čemu frka?

Za tvoju informaciju, čedo, velika većina država ima vojsku, čak i Vatikan - švajcarsku gardu.

A, za tvoju informaciju,Vatikanska garda nije vojska a ostale vojske imaju svoju namenu kako doktrinarno tako i ustavno
i ova namena je odavno evaluirana sa borbenog polja na polje zaštite stanovništva više na unutrašnjim nego na spoljašnjim nivoima. Vojska kao zaštitnik teritorije nacionalne države od spoljašnjeg neprijatelja je integracijama vojne saradnje (NATO) u potpunosti izgubila smisao zbog odnosa snaga i vatrene moći nacionalno vs internacionalno te je svaka polemika o ovome apsurd, što se pokazalo i u "pobedničkom" ratu S.M. o kome nas je iscrpno lagao upravo Ivica Dačić,(svo vreme bombardovanja sam proveo u Srbiji te su informacije iz prve ruke) gde se vojska predala avionu, parafraza jednog francuskog generala koji je trvdio da nikada nije video da se neko predao avionu.

Vojska kojoj tadašnji ministar odbrane (pre toga komunikacija valjda) naređuje da se kupa minimalno jednom
nedeljno, a koju pre njega Capo di tuti Capi izvodi na ulice Beograda ( tenkovski snimci) ili koju karakteriše činjenica da javno kaže da nema snagu koja može da se suprotstavi jednoj jedinici koja se pobuni (odgovor dat Đinđiću povodom pobune C.B.) zahteva svakako više restrukturiranje nego što je do sada urađeno. Zveckanje oružjem je najmanje potreban čin u ovim vremenima i više je promocija dnevnog politikanstva nego razumne politike i diplomatije.

I na kraju ja sam protivnik ulaska Srbije u NATO a za potpunu vojnu neutralnost pošto imamamo preča posla od ulaženja u kojekakve vojne saveze, a nemamo ni para za tako skupe megalomanske projekte.
dragan7557
10 jun 2008
Jeremija Jeremija 11:39 10.06.2008

Re:dragan7557, čemu frka?

dragan7557
Za tvoju informaciju, čedo, velika većina država ima vojsku, čak i Vatikan - švajcarsku gardu.
A, za tvoju informaciju,Vatikanska garda nije vojska


E, baš ti hvala na toj informaciji.
dragan7557
a ostale vojske imaju svoju namenu kako doktrinarno tako i ustavno i ova namena je odavno evaluirana sa borbenog polja na polje zaštite stanovništva više na unutrašnjim nego na spoljašnjim nivoima.
Vojska, po definiciji, bez obzira na sve evolucije, postiji prvenstveno da bi vodila oružanu borbu.Zaštitu stanovništva na unutrašnjem planu obično obavlja: policija, vatrogasci i sl. Predpostavljam da je i Vojsci Srbije doktrinom određena namena u skaladu sa potencijalnim izazovima ugrožavanja bezbednosti.
dragan7557
Vojska kao zaštitnik teritorije nacionalne države od spoljašnjeg neprijatelja je integracijama vojne saradnje (NATO) u potpunosti izgubila smisao zbog odnosa snaga i vatrene moći nacionalno vs internacionalno te je svaka polemika o ovome apsurd,

Znači li to da one države, koje se nisu integrisale u NATO, treba da raspuste vojsku?
dragan7557
...(svo vreme bombardovanja sam proveo u Srbiji te su informacije iz prve ruke) gde se vojska predala avionu, parafraza jednog francuskog generala koji je trvdio da nikada nije video da se neko predao avionu.

Zar si za to sve vreme u Beogradu video samo jedan avion?
Vojske ne započinju i ne gube ratove, a i ne predaju se avionima: ratove započinju, gube ili dobijaju države, odnosno oni koji su na njihovom čelu. Taj general se šalio ili nisi razumeo kontekst. Predpostavljam da je bio uvredljiv. Slično bi se moglo reći i za francusku vojsku da se predala bajonetu (1914), odnosno tenku (1941.)
u delu gde govoriš o izvođenju tenkova, malo si pobrkao i vojske i lončiće, pa da ne dužim više.
poz.
dragan7557 dragan7557 14:39 10.06.2008

Re: Re:dragan7557, čemu frka?

Vojska, po definiciji, bez obzira na sve evolucije, postiji prvenstveno da bi vodila oružanu borbu.

Jeste li vi ikada čuli za hladni rat i ulogu preventivnog zastrašivanja protivnika???
Zaštitu stanovništva na unutrašnjem planu obično obavlja: policija, vatrogasci i sl.

Prema novim konceptima 20 veka vojska je integralni činilac zaštite stanovništva sa najvišim stepenom mobiliteta ka
zarištima i ili kalamitetima na unutrašnjem planu i kao takva sa Kriznim Štabovima (Centrima moderniji izraz) predstavlja osnovnu komponentu u samoodbrani i zaštiti društva.Simulacija kalamiteta i uvežbavanje svih faktora sigurnosti i zaštite društva su intergralna komponenta sveukupne zaštite od kalamiteta te je vojna vežba samo jedan od aktiviteta ove simulacije. Teorija i praksa ležeće(stajaće, paradne vojske) o kojoj vi pričate je odmah posle WW II evaluirana ( i stalno se evaluira proširenjem na civilne aktivnosti) dok je san o stajaćoj borbenoj sili odavno u zapećku kao arhaičan zaostatak bivših vremena). Vojsku koja parazitira na grbači naroda i čekajući da izbije rat ode u penziju nije realnost i potreba modernog društva.
Vojska u novom društvenom konceptu je kao što sam i rekao hijerarhijski organizovana društvena struktura zaštite a ne rata čak je i NATO organizovan na ovim konceptima osobito u svojim lokalnim ekspoziturama a ovaj koncept je izražen u Partnerstvu za Mir.
Taj general se šalio ili nisi razumeo kontekst. Predpostavljam da je bio uvredljiv.

Niti se šalio niti bio uvredljiv, veće reagovao na osnovu starog koncepta rata i odlučujućrm faktoru pešadijskog prisustva na okupacionom terenu. Sporno je samo kada je to prisustvo neizbežno. Po novom konceptu je vlastite žrtve moguće izbegnuti a prisustvo pešadije pomeriti ka vremenu kada je potpisana kapitulacija.
Uloga pešadije je iz udarne snage premeštena u konsolidacionu ulogu okupacionih snaga pa je potreba za pešadijom kao nosačem operacija na terenu po prvi put u istoriji prenešena na vazduhoplovstvo. Slava za potvrdu ispravnosti ove teze pripala je nama.
Slično bi se moglo reći i za francusku vojsku da se predala bajonetu (1914), odnosno tenku (1941.)

Za podatke o ovome treba videti rovovski rat i Maženo Linija WW I
a za tenkovsku Teoriju i ratovanje Feldmaršal Erwin Rommel i General Džordž Paton i naravno V.Čerčil rani radovi.
dragan 7557
10 jun 2008
Jeremija Jeremija 15:13 10.06.2008

Re: Re:dragan7557, čemu frka?

dragan7557
Vojska, po definiciji, bez obzira na sve evolucije, postiji prvenstveno da bi vodila oružanu borbu.

Jeste li vi ikada čuli za hladni rat i ulogu preventivnog zastrašivanja protivnika???
Zaštitu stanovništva na unutrašnjem planu obično obavlja: policija, vatrogasci i sl.

Prema novim konceptima 20 veka vojska je integralni činilac zaštite stanovništva sa najvišim stepenom mobiliteta ka
zarištima i ili kalamitetima na unutrašnjem planu i kao takva sa Kriznim Štabovima (Centrima moderniji izraz) predstavlja osnovnu komponentu u samoodbrani i zaštiti društva.Simulacija kalamiteta i uvežbavanje svih faktora sigurnosti i zaštite društva su intergralna komponenta sveukupne zaštite od kalamiteta te je vojna vežba samo jedan od aktiviteta ove simulacije. Teorija i praksa ležeće(stajaće, paradne vojske) o kojoj vi pričate je odmah posle WW II evaluirana ( i stalno se evaluira proširenjem na civilne aktivnosti) dok je san o stajaćoj borbenoj sili odavno u zapećku kao arhaičan zaostatak bivših vremena). Vojsku koja parazitira na grbači naroda i čekajući da izbije rat ode u penziju nije realnost i potreba modernog društva.
Vojska u novom društvenom konceptu je kao što sam i rekao hijerarhijski organizovana društvena struktura zaštite a ne rata čak je i NATO organizovan na ovim konceptima osobito u svojim lokalnim ekspoziturama a ovaj koncept je izražen u Partnerstvu za Mir.
Taj general se šalio ili nisi razumeo kontekst. Predpostavljam da je bio uvredljiv.

Niti se šalio niti bio uvredljiv, veće reagovao na osnovu starog koncepta rata i odlučujućrm faktoru pešadijskog prisustva na okupacionom terenu. Sporno je samo kada je to prisustvo neizbežno. Po novom konceptu je vlastite žrtve moguće izbegnuti a prisustvo pešadije pomeriti ka vremenu kada je potpisana kapitulacija.
Uloga pešadije je iz udarne snage premeštena u konsolidacionu ulogu okupacionih snaga pa je potreba za pešadijom kao nosačem operacija na terenu po prvi put u istoriji prenešena na vazduhoplovstvo. Slava za potvrdu ispravnosti ove teze pripala je nama.
Slično bi se moglo reći i za francusku vojsku da se predala bajonetu (1914), odnosno tenku (1941.)

Za podatke o ovome treba videti rovovski rat i Maženo Linija WW I
a za tenkovsku Teoriju i ratovanje Feldmaršal Erwin Rommel i General Džordž Paton i naravno V.Čerčil rani radovi.
dragan 7557
10 jun 2008


O. pa vidim ti si ekspert! Ali ne samo za savremne koncepte vojnog organizovanja i delovanja, već i za zamenu teza.
Diskutuješ sa samim sobom.
sagovornik ti nije potreban.
dragan7557 dragan7557 17:35 10.06.2008

Re: Re:dragan7557, čemu frka?

O. pa vidim ti si ekspert!

Posle školovanja na vojnoj školi i Akademiji čovek postane ekspert što kod tebe nije slučaj.
Jeremija Jeremija 18:37 10.06.2008

Re: Re:dragan7557, čemu frka?

dragan7557
O. pa vidim ti si ekspert!

Posle školovanja na vojnoj školi i Akademiji čovek postane ekspert što kod tebe nije slučaj.

Moram biti iskren, drago mi je da se i starešine naše vojske, javljaju na blogu.
Vidim da je školovanje ostavilo uticaj, ne samo u kognitivnoj sferi, već i u afektivnoj, vrlo si odlučan, da ne kažem agresivan, u nastupu. To je neophodno svakom oficiru.
ps. dragane, nemoj da shvatiš ovo kao ironiju, zaista sam iskren i dobronameran.
poz.
dragan7557 dragan7557 14:20 11.06.2008

Re: Re:dragan7557, čemu frka?

Moram biti iskren, drago mi je da se i starešine naše vojske, javljaju na blogu.

Nisam starešina naše vojske. Ali sam u njoj školovan u davnim 60 im.
poz.
dragan7557
chobanica chobanica 01:00 10.06.2008

Pomalo zloslutno

Secam se tog priloga, najverovatnije zato sto i meni nesto nije stimalo u tom govoru. Zaparalo mi usi kad je pomenuo odbranu Kosova bas na vojnoj vezbi. Mislim, znam da u svakom javnom obracanju pominje odbranu Kosova, nego ovde mi je bilo malo neumesno. Kao da ne pripada tu organski.

Ili bas tu i pripada organski, ali ja razmisljam na pogresan nacin ;D

Deluje kao da je izgubio kompas od predsednickih izbora, nadam se da ce se malo sabrati. Izgleda mi nervno rastrojen, stalno nesto napet. Inace, volim ja naseg predsednika
Queeria Queeria 01:20 10.06.2008

Napoleon Bonaparta

Tu poruku upućujem danas i pripadnicima Vojske Srbije. Jer oni moraju da znaju šta je njihova obaveza u budućnosti. To ne znači da Srbija hoće da vodi nove ratove. To ne znači da Srbija bilo kome preti. Srbija samo na miran, na jedan stabilan, na demokratski, na diplomatski način sa vojskom koja je gradivni činilac naše spoljne politike brani svoj integritet i svoje legitimne interese - a legitimni interesi jesu i odbrana Kosova i Metohije, integriteta zemlje i članstva u Evropskoj uniji. Ova vojska jeste, i biće najbolja vojska u regionu.


Samo još da je rekao na kraju A JA SAM NAPOLEON BONAPARTA i da sve bude u redu...
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 02:28 10.06.2008

Re: Napoleon Bonaparta

Queeria
Tu poruku upućujem danas i pripadnicima Vojske Srbije. Jer oni moraju da znaju šta je njihova obaveza u budućnosti. To ne znači da Srbija hoće da vodi nove ratove. To ne znači da Srbija bilo kome preti. Srbija samo na miran, na jedan stabilan, na demokratski, na diplomatski način sa vojskom koja je gradivni činilac naše spoljne politike brani svoj integritet i svoje legitimne interese - a legitimni interesi jesu i odbrana Kosova i Metohije, integriteta zemlje i članstva u Evropskoj uniji. Ova vojska jeste, i biće najbolja vojska u regionu.Samo još da je rekao na kraju A JA SAM NAPOLEON BONAPARTA i da sve bude u redu...


On ne misli da je Napoleon. On misli da je Tito.
Dawngreeter Dawngreeter 08:48 10.06.2008

Re: Napoleon Bonaparta

Nikad mi to nije palo na pamet sve do sad, ali je alarmantno koliko dijagnoza ima smisla...
dragan7557 dragan7557 09:20 10.06.2008

Re: Napoleon Bonaparta

Dawngreeter
Nikad mi to nije palo na pamet sve do sad, ali je alarmantno koliko dijagnoza ima smisla...


Mnogo dublja nego što se na prvi pogled čini.A oni koji se usude da zucnu nešto će naravno imati POSLA sa predsenikom Partije a potom i sa Predsednikom džave.
Predsednik Parije nema na raspoloženju oružanu silu ali Predsednik države IMA. Kvalitet ove kombinacije je pokazao i dokazao još S.Milošević.
blackbox blackbox 08:44 10.06.2008

U pravu ste

Vama stvarno ništa nije jasno.
Meni nije jasno koji Vam je motiv da se bavite stvarima koje Vam uopšte nisu jasne.
ceda_urosevic ceda_urosevic 08:45 10.06.2008

Re: U pravu ste

Motiv je da naučim nešto od nekoga kome je sve jasno, evo od Vas na primer.
blackbox blackbox 09:22 10.06.2008

Re: U pravu ste

Pa uđite na sajt NATO pa pročitajte osnovna dokumenta od Vašingtonskog ugovora do Deklaracije iz Bukurešta, a posebno korisnna dokumenta su
-Evropska bezbednosna i odbrambena politika
- Evropska bezbednosna i odbrambena strategija
- Dejtonski sporazum i Aneksi koji se odnose na OS u regionu
- Beka dokumenta o podregionalnoj kontroli
- Vodič kroz Evroatlantsko partnerstvo
- Vodič kroz PzM
- Savremeni bezbednosni izazovi
- Strategije nacionalne bezbednosti i odbrane susednih zemlja
- Strategija odbrane Srbije (neusvojena ) i strategijski pregled odbrane
i da ne nabrajam literaturu koja tretira teorijske aspekte globalne i regionalne beybednosti, asimetrične pretnje,
mirovcne operacije itd, itd.
Mošete pročitati i papir DSS o vojnoj neutralnosti jer ništa nije bekorisno, makar i poslužilo kao primer gluposti.
Inače, Vojska Srbije, bez obzira ko šra mislio, ništa ne zaostaje za vojskama susednih zemalja pa čak ni nekih koje su već u NATO.
Vi ste očito instrumentalizovali vojsku da bi se na svoj način izrazili svoj animozitet prema BT pa mislim da niste baš pogodili jer Vam vojska ne može poslužiti u tu svrhu. Možda bi ste našli više prostora da ste odabrali drugu temu.
ceda_urosevic ceda_urosevic 09:29 10.06.2008

Re: U pravu ste

Možda bi ste našli više prostora da ste odabrali drugu temu.

Možda. Ja sam preneo svoje utiske o vesti i događaju koji me nije ostavio ravnodušnim. Evo ima ko da me ispravi, da nema razloga da mislim kako je ova vest nešto toliko značajno, iako je meni zvučala, k'o što neko reče gore - zloslutno... Hvala na komentaru.
dragan7557 dragan7557 10:35 10.06.2008

Re: vodiči i itinereri

Pa uđite na sajt NATO pa pročitajte osnovna dokumenta od Vašingtonskog ugovora do Deklaracije iz Bukurešta, a posebno korisnna dokumenta su

A, vama ne bi nikako škodilo da pogledate literaraturu Peter Scholl - Latour u vezi sa onim o čemu pišete pre nego što sumarno navodite beletristiku koju ste pobrojali. Možda ako nemate animozitet prema protivnicima NATO
Pakta pronađete da je moguće duvati i u druge trube osim jerihonskih.
dragan7557
10 jun 2008
blackbox blackbox 13:55 10.06.2008

Re: vodiči i itinereri

dragan7557
Pa uđite na sajt NATO pa pročitajte osnovna dokumenta od Vašingtonskog ugovora do Deklaracije iz Bukurešta, a posebno korisnna dokumenta suA, vama ne bi nikako škodilo da pogledate literaraturu Peter Scholl - Latour u vezi sa onim o čemu pišete pre nego što sumarno navodite beletristiku koju ste pobrojali. Možda ako nemate animozitet prema protivnicima NATO Pakta pronađete da je moguće duvati i u druge trube osim jerihonskih.dragan755710 jun 2008

Nemam ja nikakav animozitet a gledao sam i razne literature uključujući i navedenu.
Ja sam pobrojao dokumenta a ne beletristiku.
Hteo sam prvenstveno da ukažem na definisanje misija, zadataka, mesta i uloge oružanih snaga u savremenim državama i nadležnosti predsednika, bez vrednosnog određenja da li ćemo u NATO ili ne. Nije Kina u NATO, pa ni Švajcarska ali prtedsednici imaju ustavom definisane nadležnosti u odnosu na vojsku. Analogno tome, valjda i naš predsednik ima tu obavezu ili neko misli da je to u nadležnosti nekog drugog.
dragan7557 dragan7557 17:39 10.06.2008

Re: vodiči i itinereri

Analogno tome, valjda i naš predsednik ima tu obavezu ili neko misli da je to u nadležnosti nekog drugog.

Nema potreba za analogijom dužnosti predsednika su definisani Ustavom i zakonima dežave čiji je predsednik u ovom slučaju našim Ustavom i zakonima.
Kasper Kasper 10:04 10.06.2008

Koji deo je sporan?

Kada Predsednik kaže da su se zabrojali svi koji su računali da je naša vojska slaba - na koga on to tačno misli? Kada Predsednik kaže da vojnici moraju znati šta je njihova obaveza u budućnosti posle vežbe pune eksplozija, vožnje tenkovima i pucanja - misli li on na mogućnost da ova vežba postane stvarnost?


Nije mi cilj da branim Predsednika, ali zaista ne razumem koji je deo predsednikove izjave sporan? Vojske, pa i srpska, sluze da bi vodile ratove, za to se obucavaju i to im je primarna namena. Rat ne mora biti osvajacki. Postoji i odbrambeni. Upozorenje je upuceno, pretpostavljam, onim koji imaju teritorijalne pretenzije prema Srbiji. To su Albanci koji, koliko ja znam, napadaju cak i "uzu" Srbiju u okolini Vranja. Nisu male snage u Bosni koje u svojim politickim programima "polazu pravo" na Rasku oblast. Pokret 68 zupanija zagovara secesiju na severu Vojvodine. Posao srpske vojske je da navedene onemoguci u njihovim namerama. Posao predsednika je da je u tome podrzi. Ne mislite tako?
ceda_urosevic ceda_urosevic 10:36 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Upozorenje je upuceno, pretpostavljam, onim koji imaju teritorijalne pretenzije prema Srbiji.

Pa-pa-paranoja.
Posao predsednika je da je u tome podrzi.

Slažem se, samo - ne mora ova miroljubivo-eksplozivno-pucačka vežba da bude način podrške. Neću da gledam tenkove, muka mi je od toga.

dragan7557 dragan7557 10:39 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Nije mi cilj da branim Predsednika, ali zaista ne razumem koji je deo predsednikove izjave sporan? Vojske, pa i srpska, sluze da bi vodile ratove

Sadašnje stanje na Balkanu a osobito u Srbiji je upravo posledica ove vrste "služenja" narodu.
Kasper Kasper 10:39 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Slažem se, samo - ne mora ova miroljubivo-eksplozivno-pucačka vežba da bude način podrške. Neću da gledam tenkove, muka mi je od toga.


Imas li daljinski?. Vojska je segment drustva. Mediji informisu i o njenim aktivnostima. Ako si gadljiv- rekoh ti : upotrebi daljinski!
ceda_urosevic ceda_urosevic 10:45 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Imas li daljinski?. Vojska je segment drustva. Mediji informisu i o njenim aktivnostima. Ako si gadljiv- rekoh ti : upotrebi daljinski!

Vidiš, to mi nije palo na pamet.
Kasper Kasper 11:25 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Slažem se, samo - ne mora ova miroljubivo-eksplozivno-pucačka vežba da bude način podrške. Neću da gledam tenkove, muka mi je od toga.


Za temu koja ti je toliko gadna prilicno si se potrudio. Temeljit covek!
avemarija avemarija 12:18 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Vojska je segment drustva

Da , ali kada je Drustvo OPASULJENO ! Kada neko ,kao Predsednik, svojim Iritirajucim govorom , pored 2 {dva} muzejska primerka aviona , Narodu koji jos lize rane zbog pretrpljenih Poraza, tako spektakularno PODIZE MORAL ,onda se jasno ocitava poruka da je F.Bekon ustvari mislio na Srbe kada je pisao da je Osveta ipak Najsigurniji nacin da se ostvari Pravda . Jos malo pa ce i REP Epika da da svoj doprinos , pa Sanu , pa Napaljene Recitatorke ,pa Hag Tamnica i Memoari Suznja , pa ... Izvinite a da li ce za 10 g Armija biti Obnovljena a Sinovi "....nahranjeni i spremni za Vojsku , jer Srbija se Umirit ne moze..."? Doduse Predsednik nam je sportskog duha , pokazao je to u Kranju , al' je i The Warrior. Nema sta - pravi ,pure, Srbin.
Kasper Kasper 12:24 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Da , ali kada je Drustvo OPASULJENO ! Kada neko ,kao Predsednik, svojim Iritirajucim govorom , pored 2 {dva} muzejska primerka aviona , Narodu koji jos lize rane zbog pretrpljenih Poraza, tako spektakularno PODIZE MORAL ,onda se jasno ocitava poruka da je F.Bekon ustvari mislio na Srbe kada je pisao da je Osveta ipak Najsigurniji nacin da se ostvari Pravda . Jos malo pa ce i REP Epika da da svoj doprinos , pa Sanu , pa Napaljene Recitatorke ,pa Hag Tamnica i Memoari Suznja , pa ... Izvinite a da li ce za 10 g Armija biti Obnovljena a Sinovi "....nahranjeni i spremni za Vojsku , jer Srbija se Umirit ne moze..."? Doduse Predsednik nam je sportskog duha , pokazao je to u Kranju , al' je i The Warrior. Nema sta - pravi ,pure, Srbin.



Sta je ovo? Basara?
avemarija avemarija 12:38 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Sta je ovo? Basara?

Ne , BASALO . Al jaci primerak.
Kasper Kasper 12:41 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Ne , BASALO . Al jaci primerak.


Anabela Basalo? Ostvarenje mojih erotskih fantazija!
miljanah miljanah 12:50 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Kasper
Slažem se, samo - ne mora ova miroljubivo-eksplozivno-pucačka vežba da bude način podrške. Neću da gledam tenkove, muka mi je od toga.


Imas li daljinski?. Vojska je segment drustva. Mediji informisu i o njenim aktivnostima. Ako si gadljiv- rekoh ti : upotrebi daljinski!


A zasto onda Predsednik ne ide na odbrane diplomskih radova i drugih segmenata drustva, kao na primer studentima arhitekture, masinstva, matematike ili umetnosti...?
ceda_urosevic ceda_urosevic 13:01 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

A zasto onda Predsednik ne ide na odbrane diplomskih radova i drugih segmenata drustva, kao na primer studentima arhitekture, masinstva, matematike ili umetnosti...?

Ja sam se pitao isto...
Kasper Kasper 13:04 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

A zasto onda Predsednik ne ide na odbrane diplomskih radova i drugih segmenata drustva, kao na primer studentima arhitekture, masinstva, matematike ili umetnosti...?


Ako vi ne razlikujete instituciju vojske od... Predsednik je komandant OS, nije dekan FDU!
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:13 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Neću da gledam tenkove, muka mi je od toga.


Ja bih volela da vidim bagere koji bi me obradovali, onoliko!
blackbox blackbox 13:45 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Kasper
A zasto onda Predsednik ne ide na odbrane diplomskih radova i drugih segmenata drustva, kao na primer studentima arhitekture, masinstva, matematike ili umetnosti...?Ako vi ne razlikujete instituciju vojske od... Predsednik je komandant OS, nije dekan FDU!

Upravo tako.
Ma i da ode na odbranu diplomskih radova na neki fakultet onda bi ga napali što se meša u Visoko školstvo jer mu to ne poše u Ustavu.
Pri tome, nisu pročitali šta u Ustavu piše o nadčežnostima Predsednika Republike u odnosu na vojsku.
Recimo, predsednik Nemačke redovno godišnje obilazi jedinice i ustanove Bundeswehr-a, to radi i kancelarka Merkel i prisustvuje vojnim vežbama i promociji novih oficira. To rade svi predsednici i premijeri civilizovanih i organizovanih država.A videli smo i vojnu paradu u Moskvi.
blackbox blackbox 14:00 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Jelena Pavlović
Neću da gledam tenkove, muka mi je od toga. Ja bih volela da vidim bagere koji bi me obradovali, onoliko!

Obiđite neko gradilište.
miljanah miljanah 14:28 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

blackbox
Kasper
A zasto onda Predsednik ne ide na odbrane diplomskih radova i drugih segmenata drustva, kao na primer studentima arhitekture, masinstva, matematike ili umetnosti...?Ako vi ne razlikujete instituciju vojske od... Predsednik je komandant OS, nije dekan FDU!

Upravo tako.
Ma i da ode na odbranu diplomskih radova na neki fakultet onda bi ga napali što se meša u Visoko školstvo jer mu to ne poše u Ustavu.
Pri tome, nisu pročitali šta u Ustavu piše o nadčežnostima Predsednika Republike u odnosu na vojsku.
Recimo, predsednik Nemačke redovno godišnje obilazi jedinice i ustanove Bundeswehr-a, to radi i kancelarka Merkel i prisustvuje vojnim vežbama i promociji novih oficira. To rade svi predsednici i premijeri civilizovanih i organizovanih država.A videli smo i vojnu paradu u Moskvi.


Ne sporim ja da da Predsednik, kao komandant oruzanih snaga treba da ide i obilazi i prisustvuje svemu tome..., daleko od toga.
Ali njegove duznosti takodje ukljucuju da bude predsednik svih gradjana Srbije i da pokaze staranje za sve ostale segmente drustva i institucije (kao na primer instituciju Univerziteta). Volela bih samo da se takodje pojavi na bar nekim zavrsnim ceremonijama dodele diploma i da kaze: "Srbija ima i imace najbolje matematicare/ fizicare/inzinjere u regionu..." ili nesto slicno.

Takodje, takve demonstracije oruzja i takve izjave mi deluju u najmanju ruku pretece i neumesno u ovom trenutku, dok se srpska vojska jos nije definitivno ogradila od nekih dogadjanja iz skorije proslosti...

Kasper Kasper 14:32 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Ali njegove duznosti takodje ukljucuju da bude predsednik svih gradjana Srbije


Po toj analogiji mogao bi da dodje i kod mene na slavu!
dragan7557 dragan7557 15:01 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

blackbox
Jelena Pavlović
Neću da gledam tenkove, muka mi je od toga. Ja bih volela da vidim bagere koji bi me obradovali, onoliko!

Obiđite neko gradilište.

To je valjda gazda Mrkonjićev specijalitet ako mu Velja dozvoli.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 15:45 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

blackbox

Jelena PavlovićNeću da gledam tenkove, muka mi je od toga. Ja bih volela da vidim bagere koji bi me obradovali, onoliko!Obiđite neko gradilište.


ahahahaha:))))))
avemarija avemarija 16:17 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Anabela Basalo? Ostvarenje mojih erotskih fantazija!

Zastavniche Kasper : MI-RNO !
sentinel26 sentinel26 23:43 10.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

dragan7557
blackbox
Jelena Pavlović
Neću da gledam tenkove, muka mi je od toga. Ja bih volela da vidim bagere koji bi me obradovali, onoliko!

Obiđite neko gradilište.

To je valjda gazda Mrkonjićev specijalitet ako mu Velja dozvoli.

Vi nijeste častili za one gornje pohvale !
Kasper Kasper 08:53 12.06.2008

Re: Koji deo je sporan?

Zastavniche Kasper : MI-RNO !


Jel moze sad na mestu voljno? Pukose mi noge!
Inner Party Inner Party 15:37 10.06.2008

Pa ne

Zašto Predsednik Srbije i Vrhovni komandant vojnih snaga meni kao gledaocu i građaninu uopšte objašnjava da Srbija neće voditi nove ratove? Pa zar se to ne podrazumeva?


Ne, ne podrazumeva se.


Rat nikada nije nesto sto neko prizeljkuje, ali to ne znaci da se ovaj nece desiti...
Lepo je biti pacifista i propagirati mir i nenasilje, ali je izuzetno glupo biti naivan i misliti da su i svi ostali za mir.
avemarija avemarija 16:26 10.06.2008

Re: Pa ne

Naravno , neki su za Primirje , dok se ne oporave , a onda cemo da vidimo cija majka crnu vunu prede
Vračarac Vračarac 19:42 10.06.2008

Re: Pa ne

neki su za Primirje , dok se ne oporave

Ko?
avemarija avemarija 19:57 10.06.2008

Re: Pa ne

Ko?

PORAZENI

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana