B92 Blog    Članovi    Tatjana Momčilović    Daj mi svoju mail adresu

Tatjana Momčilović
12:32
UTO
17
JUN

Daj mi svoju mail adresu

Da je kojom srećom moja profesorka Žarana Papić živa i da sam ja još uvek student verujem da bi mi rekla-" Tanja, od ovoga napravite istraživanje za predmet polnost i društvo". Mada je, verujem i antropološki fenomen.

Evo o čemu se naime radi. Moj posao je - sajt za posao, regrutacija i selekcija kao i pomaganje firmama da dodju do najboljih kandidata. Često pravim testove, razmisljam kako da poboljšam uslugu za poslodavce da u najkraćem mogućem vremenu dodju do najboljih ili optimalnih ljudi za svoje firme. Kandidat, iste struke može da bude idealna prodavac za bankarske usluge a grozan u IT firmi.

Ipak - ovaj blog je o ljubavi i poverenju povezan sa poslom.

 

 

Pretpostavka da sa partnerom morate da delite sve - po meni nema nikakve veze sa ljubavlju i poverenjem. Dobro, delite orman, fioke, kuhinju, životni prostor, krevet - ovakva zajednica je savremeni izraz nemoći i nemaštine. Nagurani u male i više funkcionalne nego udobne stanove naterala je generacije da se zbiju na jedno mesto.

Čitava industrija nameštaja, ili na primer turistička branša - raste na ideji funkcionalnosti. Kreveti koji se razvlače, ormani koji su više namenski, kreveti za decu koji se prilagodjavaju rastu, veliki funkcionali madraci....ili turistička branša koja vas kažnjava sa dodatnim plaćanjem ukoliko želite da imate sobu samo za sebe.

Ipak lepo je sa partenrom deliti i životni prostor i krevet i kuhinju. Ima dana kada bi ste rado da zbrišete na neko pusto mesto i da se zatorite - nije tajna, to svi rade.

Privatnost nam prirodno pripada kao i privatna svojina. Ove sklonost nije uspeo da izmeni ni jedan jedini društveno-politički poredak. Ljudi vole da poseduju stvari za sebe lično isto kao što vole i žele da imaju svoju privatnost.

Ako idemo zajedno na letovanje, zimovanje, na roditeljske sastanke i delimo sve u dobru i zlu - odnosi li se to i na e-mail aderesu?

Evo - šta mi se često dogadja- kandidat za neki posao mi daje adresu koja nema vlastito ime, već samo prezime, ili mi mail šalje sa naloga koji nosi žensko ime - dok pismo potpisuje muškarac.

Ako tražim čoveka za posao koji treba da bude često na putu - nisam sigurna da će to njegova polovina dozvoliti...ili ćemo se i dogovoriti ali kandidat će mi vrlo brzo reći da odustaje jer se drugi deo porodice protivi.

Kada pitam - kome se ja zapravo obraćam - dobijam ponosit odgovor da ljudi dele sve pa čak i mail adresu?????!!!!!!

Ipak - da li je to normalno? Svaka osoba na svetu mora da zadrži pravo na privatnost. Njuškanje po pošti ili po nečijim sms-ovima kao normalna i uobičajena aktivnost za mene nije ni malo u redu.

Da li vaš partner mora da zna da ste dobili odbijenicu za posao? Da li treba da pregleda sve viceve koje mu prijatelji šalju????

 

U poslednje vreme pošto se dopisujem sa kandidatima koji imaju zajedničku adresu u uvod pisma stavim:

Postovana Milice i Milane.....

Da bi ste nekog voleli jako i iskreno morate mu verovati. Morate mu bar toliko verovati da mu dozvolite ili joj dozvolite da ima svoju ličnu mail adresu ili skype nalog.

 

 

 

 

 

 

 

Atačmenti
hab-dich-lieb.3046.jpg 33.57 KB image/jpeg




Komentari (68)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

antioksidant  12:49 17.06.2008
Preporuka: 5

?

#Link  Replika: 2
Da bi ste nekog voleli jako i iskreno morate mu verovati. Morate mu bar toliko verovati da mu dozvolite ili joj dozvolite da ima svoju ličnu mail adresu ili skype nalog.



Stvarno mislis da neki parovi imaju zajednicke e-mail adrese jer neko tu ne dozvoljava da se imaju pojedinacne?

Cudan mi ovaj koncept "dozvola".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tatjana Momčilović  13:08 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: ?

ma nisam mislila nikom nista da se dozvoljava- samo sam mislila da je u redu da ljudi imaju svoju adresu. Hvala na opasci drago mi da pazljivo citate
hvala
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
edi-va  13:13 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: ?

Stvarno mislis da neki parovi imaju zajednicke e-mail adrese jer neko tu ne dozvoljava da se imaju pojedinacne?


Zato pored zajednichke postoje i alternativne ... :D
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nevenana  12:52 17.06.2008
Preporuka: 2

Vaši tekstovi

#Link  Replika: 0
su uvek pravo osveženje. Ipak, mislim da se kod zajednicke mail adrese ne radi o ljubavi i poverenju nego ili o nemaru ili o internet nepismenosti.

Preporuka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  12:55 17.06.2008
Preporuka: 2

bravo

#Link  Replika: 2
Ubola si u sred srede. Apsolutno.

Ipak - da li je to normalno? Svaka osoba na svetu mora da zadrži pravo na privatnost. Njuškanje po pošti ili po nečijim sms-ovima kao normalna i uobičajena aktivnost za mene nije ni malo u redu.
Da li vaš partner mora da zna da ste dobili odbijenicu za posao? Da li treba da pregleda sve viceve koje mu prijatelji šalju????


nije ni malo u redu. medjutim u redu je da izmedju partnera nema tajni, ali na taj nacin da jedno drugom kazu 'e danas sam dobio to i to'... ali pregled i njuskanje.... ne ne i ne. ako ima poverenja, cemu onda njuskanje?


U poslednje vreme pošto se dopisujem sa kandidatima koji imaju zajedničku adresu u uvod pisma stavim:
Postovana Milice i Milane.....


fenomenalno.


Da bi ste nekog voleli jako i iskreno morate mu verovati. Morate mu bar toliko verovati da mu dozvolite ili joj dozvolite da ima svoju ličnu mail adresu ili skype nalog.


sustina ljubavi je poverenje i razumevanje, sve ostalo dolazi samo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
VladL  13:36 17.06.2008
Preporuka: 1

Re: bravo

mikimedic
sustina ljubavi je poverenje i razumevanje, sve ostalo dolazi samo.
I pre svega postovanje, rekao bih.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  13:59 17.06.2008
Preporuka: 1

Re: bravo

I pre svega postovanje, rekao bih.


potpisujem.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
VladL  13:35 17.06.2008
Preporuka: 0

:)

#Link  Replika: 0
Vrlo lep tekst, za svaku pohvalu! I naravno da se slazem sa recenim...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tibor Jóna  13:39 17.06.2008
Preporuka: 5

Hm...

#Link  Replika: 1
pa to je samo elektronska forma kucne adrese... kao sto nemaju svi sopstveni postanski pretinac, sto da nemaju i jednu mejl adresu? mislim, ako im se hoce!

e sad, sto se desava tako da ljudi otvaraju zajednicke emailove iz ciste zlobe kako bi terali kiselo nama samcima ;) to je vec problem ljudske pakosti i za to se gori u dubokim sumpornim rupama pakla ;)

salu na stranu - nek cveta hiljadu cvetova....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  14:17 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: Hm...

Eto, nisam se setio da otvorim jednu porodičnu e-mail adresu... npr. balzakova_25@yahoo.com :-)
Posle, ako se seliš iz Balzakove 25, novim vlasnicima prepustiš i mail adresu :-) A na nju ti Infostan, pošta, elektrodistribucija šalju elektronske račune... i opomene pred isključenje :-)

A, šta kažete na ideju? :-)

Šalu na stranu, zajednička e-mail adresa može da ima smisla ali da neko daje tu adresu kao kontakt prilikom konkurisanja za posao, e to već po meni nema smisla...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
wk  14:26 17.06.2008
Preporuka: 0

Atavizam

#Link  Replika: 1
Mislim da su te zajednicke mail adrese ostale iz dana kada su ljudi dobijali adresu zajedno za Internet pristupom - to je mnogima delovalo "normalno" - kao da e-mail server i internet provajder moraju da budu isti. Pa kako je porodica Petrovic uplatila kod Euneta internet pristup, onda se otvorila adresa petrovici@eunet.yu, jer to nije adresa od jednog konkretnog Petrovica, vec je zajednicka, kao sto je i provajder. Naravno, nije moralo da bude tako, ali objasnite vi neukim korisnicima da stvari koje se dobijaju u paketu zapravo nisu povezane.

Naravno, ljudi su tek posle saznali da postoji Yahoo! i Hotmail i slicno, a mnogi ljudi i dalje ne znaju da se moze podesiti pristup web mail sistemima i preko POP3 (tj. da mogu da koriste i Outlook Express).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
oldtajmer  19:54 17.06.2008
Preporuka: 1

Re: Atavizam

Ja ovih dana jedino vidim te zajednicke email adrese kod ljudi koji nisu bas "vicni" internetu, i dovoljno retko koriste e-mail da im "ne treba" vise od jedne. Jos uvek ne kapiraju da to moze da se dobije za dz :)

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Anjale  16:12 17.06.2008
Preporuka: 4

EKVDvojinu su stri Sloveni imali u rečniku

#Link  Replika: 0
Mislim da mnogi ljudi stvarno ne znaju kako da otvore više e-mail adresa.

Ali mi se čini da se kroz sve tekstve, koji mi, majke mi, sami pišemo, oseća neki strah da nas taj neko ne prevari ili ne daj Bože ostavi. Priznajem da je i meni sama pomisao strašna. Iako znam onu staru izreku

Ako nekog voliš pusti ga da ode
ako se vrati tvoj je
ako se ne vrati nikada i nije bio tvoj
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
makika  17:08 17.06.2008
Preporuka: 1

Dve bitne stvari:

#Link  Replika: 0
Privatnost i tolerancija. Posle je sve lakse... :)

Preporuka za tekst.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vladimir petrovic  17:25 17.06.2008
Preporuka: 0

Odlicna tema!

#Link  Replika: 3
Sa zadovoljstvom sam procitao vas post, jer ste pokrenuli vrlo zanimljivu temu.
Tatjana Momcilovic
Pretpostavka da sa partnerom morate da delite sve - po meni nema nikakve veze sa ljubavlju i poverenjem. Dobro, delite orman, fioke, kuhinju, životni prostor, krevet - ovakva zajednica je savremeni izraz nemoći i nemaštine. Nagurani u male i više funkcionalne nego udobne stanove naterala je generacije da se zbiju na jedno mesto.
Čitava industrija nameštaja, ili na primer turistička branša - raste na ideji funkcionalnosti. Kreveti koji se razvlače, ormani koji su više namenski, kreveti za decu koji se prilagodjavaju rastu, veliki funkcionali madraci....ili turistička branša koja vas kažnjava sa dodatnim plaćanjem ukoliko želite da imate sobu samo za sebe.
Ipak lepo je sa partenrom deliti i životni prostor i krevet i kuhinju. Ima dana kada bi ste rado da zbrišete na neko pusto mesto i da se zatorite - nije tajna, to svi rade.


Cini mi se da je nepotrebno vase pitanje:
Ipak - da li je to normalno?


Pa naravno da nije normalno. Steta je sto ste se ogranicili samo na "zajednicku" e-mail adresu, jer ova tema za sebe je zanimljiva za svako gradjansko drustvo - to da se deli sve (od kreveta do e-maila) je prvenstveno odraz siromastva, a ne ljubavi, jer savremen i dobrostojeci svet ne deli ne samo e-mail, nego ni krevet, pa takvi brakovi nisu manje efikasni i dobri nego ovi "gde se deli sve, pa ponekad i cetkica za zube".
Hvala na postu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brooklyn  17:28 17.06.2008
Preporuka: 6

Re: Odlicna tema!

savremen i dobrostojeci svet ne deli ne samo e-mail, nego ni krevet,

jel te i to naucila guvernanta? :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Maksa  18:42 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: Odlicna tema!

to da se deli sve (od kreveta do e-maila) je prvenstveno odraz siromastva,


KAKO je zaboga deljenje e-mail naloga odraz siromaštva?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
wk  10:53 18.06.2008
Preporuka: 3

deljenje e-maila kao odraz siromastva

KAKO je zaboga deljenje e-mail naloga odraz siromaštva?


Vrlo prosto: siromasni su levicari, smrdljivi levicari dele sve (fini bogatasi ne dele ni krevet), dakle levicari dele i e-mail, siromasni dele e-mail.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Maksa  17:38 17.06.2008
Preporuka: 0

HR

#Link  Replika: 41
Moj posao je - sajt za posao, regrutacija i selekcija kao i pomaganje firmama da dodju do najboljih kandidata. Često pravim testove, razmisljam kako da poboljšam uslugu za poslodavce da u najkraćem mogućem vremenu dodju do najboljih ili optimalnih ljudi za svoje firme.


Ako mogu da predložim dve stvari zanimljive u tom kontekstu za koje mislim da bi podigle kvalitet usluge- Belbin test i Myers Briggs Type Indicator. To su recimo dva skupa podataka koje bi bilo baš dobro znati unapred.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brooklyn  17:48 17.06.2008
Preporuka: 4

Re: HR

ja sam podosta trazila poslove u razlicitim zemljama i nigde nisam morala da pisem glupave testove, narocito psiholoske, eew.

ljudi kada idu na intervju, obicno idu na pauzi za rucak ili pre ili posle posla i nece sedeti 2 sata i pisati testove.

takodje, po mom iskustvu (u finansijama) headhunteri su mailboxovi, sluze da isortiraju smece, osim toga su waste of time, posto se ne razumeju u ono sto radim bas previse.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
wk  18:06 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: HR

takodje, po mom iskustvu (u finansijama) headhunteri su mailboxovi, sluze da isortiraju smece, osim toga su waste of time, posto se ne razumeju u ono sto radim bas previse.

Slozio bih se sa konstatacijom. Imao sam priliku da pricam sa jednom devojkom koja radi u jednoj poznatoj agenciji ovde u Beogradu, koja radi za IT firme, i uopste nije uspela da me ubedi da to sto oni rade kandidatima ima ikakvog opravdanja. Psiholoski testovi i slicno - ali ta devojka nije bila ni psiholog, niti iz IT-a, i mislim da je sav taj njihov trud bio da se opravdaju pare koje dobijaju od klijenata, a ne zaista da se uradi nesto korisno.

Znam pricu o jednoj mojoj koleginici. Dakle zena vrlo iskusna u IT-u, trazi posao u trenutku kada je ovde bio apsolutni manjak IT strucnjaka. I na jednom konkursu su je tako maltretirali na nekoliko testova i koja je na n-tom testu pomislila - a sta ja radim ovde? Izasla je sa testa, sledece nedelje je dobila posao u drugoj firmi. Da je ta rekruting firma zaista radila posao kako valja shvatila bi da osobu tog nivoa obrazovanja i sa tolikim iskustvom jednostavno ne smes da maltretiras.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tatjana Momčilović  18:50 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: HR



MBTI u Srbiji
inace - zaista odlican test dugo testiran i daje nevidjene rezultate. Firma skills je prva u srbiji prva koja radi ovaj test i zaista ako vasa firma ima mogucnosti - trebalo bi da probate.

Ja se iznenadih svojim rezultatima....ipak vazno je da znate za ovaj test - ovde nema pogresnog odgovora ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tatjana Momčilović  18:58 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: HR

Posao nekoga ko trazi optimalne kandidate - nisu uvek testovi. Testovi se rade kada zaposljavate masovna - treba vam na primer 50 novih prodavaca - odmah odstanite one bez vozačke ili one koji nemaju osnovo znanje stranog jezika.

Ipak - firma da profil kakvog čoveka želi - i to je naravno intervju.

Ja o testovima ne mislim ništa preterano dobro. Ipak - ponekad mogu zaista puno da pomognu. Na primer jedan od najzanimljivijih i prava dobra investicija za firmu je MBTI

da ne pricam o tome kako se ljudi raduju da se testiraju
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tatjana Momčilović  19:02 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: HR

hvala- ispravljeno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Maksa  19:14 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: HR

ja sam podosta trazila poslove u razlicitim zemljama i nigde nisam morala da pisem glupave testove, narocito psiholoske,


To je, kapiram stvar vizure (sa koje si strane stola) i konteksta (kakav je posao u pitanju), a i kakav je test u pitanju. Verujem da postoji nelagodnost od "probinga" a i niko ne želi da ga se stavlja u neke kutije i lepe mu se neke labele, ali ne treba to tako gledati.

ljudi kada idu na intervju, obicno idu na pauzi za rucak ili pre ili posle posla i nece sedeti 2 sata i pisati testove.


Opet - kontekst je bitan (ko-šta-za-šta-kome).
(Mada ne mogu da zamislim iole ozbiljnu firmu koja prima ljude za bilo kakav posao sa "dobardan-u-što-je-dobar-CV-izvolte-ovuda-ovo-je-vaš-sto". Raspitaj se koliko traje i kako izgleda test u Microsoftu ili Guglu.)

eew.


Eh, prilično sam siguran da ni konobari i kuvari nisu srećni što imaju obavezne periodične mestimično ;) neprijatne sanitarne preglede, ali je ta stvar tu da štiti tebe i mene da ne fasujemo dizenteriju ili žuticu. Isto tako verujem da ne bi volela da letiš avionom u kome pilot i kopilot imaju sakrivenu epilepsiju ili nezalečen problem sa alkoholom.

takodje, po mom iskustvu (u finansijama) headhunteri su mailboxovi, sluze da isortiraju smece, osim toga su waste of time, posto se ne razumeju u ono sto radim bas previse.


Slažem se, mada im je i tu hit-rate prilično slab. CV je papir i trpi sve (priča za sebe).

Ja rekoh šta bi bilo fino znati, a znam pouzdano da jedna ovdašnja IT firma (sa kojom, mislim, vucko ima veze) ima Belbin test za neke pozicije, i to uopšte nije bezveze, mada je prilično skupo.

Do sada, ovde, od HR firmi isto slaba vajda. Pretpostavljam da je i to posao kao i svaki drugi - može da se radi bolje i gore. Sturgeon's Law na delu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Maksa  19:15 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: HR

Na primer jedan od najzanimljivijih i prava dobra investicija za firmu je MBTI


Skroz podržavam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
wk  19:42 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: HR

Raspitaj se koliko traje i kako izgleda test u Microsoftu ili Guglu

Znam licno coveka kojeg je testirao Google i detaljno mi je ispricao proces. Bio je i kratak test, ali se sastojalo od dosta intervjua - telefonskih i posle uzivo. Ali tu ima par bitnih razlika: sve vreme su ga intervjiusali kompetentni ljudi iz samog google-a; testovi su se odnosili na strucnost a ne na psihologiju. Covek se ni u jednom trenutku nije osetio ponizen, kao sto bi se (mozda) osetio da su mu radili test licnosti nekompetentni ljudi iz noname HR firme.

I morate priznati da cak i da je Google radio ono sto sam ja opisao za tu beogradsku softversku firmu, nisu iste stvari koje su ljudi spremni da istrpe da bi dobili posao u Google-u i u nekoj outsource firmi u Beogradu koja ce mozda vec sutra nestati sa trzista.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  19:53 17.06.2008
Preporuka: 9

Re: HR

treba vam na primer 50 novih prodavaca - odmah odstanite one bez vozačke ili one koji nemaju osnovo znanje stranog jezika.

objasnite mi molim vas zašto mi treba vozačka i engleski da bih kao srbin srbinu u srbiji prodavao gaće,eksere,pantalone,frižidere,televizore,el mi možda treba i načelno poznavanje istorije filozofije sasve višom matematikom 2ili3,5
a o temi ako meni nesmeta da mi žena čita poštu što to vama smeta.el vi to vašim potenciojalnim klijentima dajete neke nepristojne ponude pa nije poželjno da žene to vide
treće da li vi umete da preformatirate disk,a da instalirate osnovni sistem takozvani OS,da li umete da radita na kompjuteru koji ima dva ili više operativna sistema,umete li uopšte da instalirate neki program,da li ste vi podelili disk na particije ,ko vam čisti disk od đubreta koje windoza pravi po njemu ako je odgovor ne pa viste za mene kompjuterski nepismeni da li treba da vas ismejavam zbog toga što umete da upalite mašinu i pošaljete par imejla i otvorite najgori brouzer na svetu jer za druge niste ni čuli,ko vam je podesio antivirusni program a tastaturu ,miša
verujem,što da ne,da bih od dobrog dela korisnika kompjuera mogo da napravim budale i da ih ismejavam zato što neznaju ono što ja znam i da s druge strane doživim isto to recimo od ivane 23 koja 16 miliona puta brže pronalazi na googl u slike i druge stvari,ne jadnostavno ona je dobra u onome što nju interesuje ja sam dobar u onome što mene ineresuje a niko nije dobar u svemu osim budale koja veruje da zna sve zato se i kaže budala
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Maksa  20:11 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: HR

wk
I morate priznati da cak i da je Google radio ono sto sam ja opisao za tu beogradsku softversku firmu, nisu iste stvari koje su ljudi spremni da istrpe da bi dobili posao u Google-u i u nekoj outsource firmi u Beogradu koja ce mozda vec sutra nestati sa trzista.


Uz ogradu da ne znam kroz šta i za koju poziciju je prošla tvoja prijateljica, ja bih se ipak vratio na moguće kontekste. Npr. ako se prima neko od čijeg će ponašanja zavisiti kvalitet života i rada npr. 50 ljudi ispod njega, onda bih pozdravio svaki mehanizam koji obezbeđuje da to ne bude nekongruentni neurotični (sad izvinite na izrazu) d*kadžija zbog kog će 5 najboljih ljudi u roku od 3 meseca napustiti firmu. Da li i kako HR firme ovde i u svetu rade taj posao je sasvim drugo pitanje.


P.S. Da ne bude nesporazuma, firma u kojoj radim nema ništa od testova iz tog psycho dijapazona, ali ima testiranje u par krugova za osnovne i napredne kompetencije iz domena. Svejedno, znati bar nečiji MBTI bi opet bilo fino.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tatjana Momčilović  20:15 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: HR

pa za pocetak - ako hocete da budete prodavac morate da putujete malo. Ne mozete eksere da vucete gradskim prevozom ili biciklom - i da znate jednom i zauvek pravilo prodaje broj 1 - ako ne posecujes klijenta neces prodati. Minimum je dakle vozacka dozvola.

I molim vas nemojte da se nazivamo budalama.
hvala
tanja
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  20:29 17.06.2008
Preporuka: 2

Re: HR

pa za pocetak - ako hocete da budete prodavac morate da putujete malo

ne gospođo prodavci samo sede u radnji i prodaju robu a trgovci na veliko ili malo nabavljaju robu i to obično rade preko oglasa telefonom, kompjuterom i preko trgovačkih putnika.tako da ovim dolazimo da je vama potreban trgovački putnik koji će da nudi robu prodavcima ili grešim pa će prodavci da prodaju robu trgovačkim putnicima a oni nama kupcima mislite da tako funkcioniše trgovina
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brooklyn  20:46 17.06.2008
Preporuka: 1

Re: HR

Verujem da postoji nelagodnost od "probinga"

mislim da sve agente u procesu boli uvo za probing. gubljenje vremena. ja ne dajem i ne znam nikog ko daje. u mom poslu se bar ne gubi vreme na te i'm ok, your ok, smaracine. a headhunteri ako su dobri salesmani odlicno zaradjuju i bez da im treba da smisljaju testove.

po drugoj strani ako si agent koji treba da pokaze da dodaje value onda je valjda logicno da smislja testove.

ja da regrutujem salesforce, sell me this pen test bi mi bio dovoljan :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  20:56 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: HR

sell me this pen test bi mi bio dovoljan :)

ništa više i ništa manje:))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brooklyn  20:57 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: HR


ne gospođo prodavci samo sede u radnji i prodaju robu

pa na primer kada u hedge fondu radis sales, radis sve samo ne sedis u radnji. konkretno, cesto ides od (potencijalnog) investitora do investitora i pitch (ne znam odgovarajucu srpski rec) svoj proizvod. i to se zove sales.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tatjana Momčilović  21:19 17.06.2008
Preporuka: 2

Re: HR

ja nisam prosla na ovom testu. Moj buduci sef je trazi od mene da mu na razgovoru za posao - prodam bas olovku. Niti ja znam nesto o olovkama, niti poznajem sta radi konkurencija niti me je u zivotu zanimala problematika olovaka. Ipak me je zaposlio. Kad sam ga posle nekoliko godina pitala zasto - rekao mi je: niste imali pojma ni sta znaci prodaja, niti ste imali ideju sta je skup proizvod ( dosla na intervju za hyatt) ali ste mi izgledali kao neko ko ce se nevidjeno ovde provesti. I jos...grozno ste uradili test - pojma niste imali ni o konkurenciji ni o aktuelnom proizvodu ipak - uspeli ste da me ubedite da cete sve nauciti i da vam nece biti nista tesko. I verujte da nije. Odlazila sam poslednja sa posla - nisam se mucila - to je bilo jedno od najboljih provoda u mom zivotu.

Pre neki dan je dosao kandidat u kancelariju i nije uspeo da se snadje sa kvakom. Vrata se tesko otvaraju. Ja sam cutala i gledala u sat da vidim za koje vreme ce potraziti pomoc. Cekao je ukupno 5 sekundi - i odmah zvao...odmah sam odlucila da ne bih da ga dalje zovem na razgovor.

Jednostavno me nije ubedio da ce se sa bilo kojim problemom nositi sa izvesnom kolicinom trpljenja. A da bi ste bilo gde radili morate nekoga ili nesto da trpite -sefa, klijente, neke kolege....

Ipak - udaljila sam se i ja od mail adrese...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
wk  21:31 17.06.2008
Preporuka: 0

Re: HR

Uz ogradu da ne znam kroz šta i za koju poziciju je prošla tvoja prijateljica, ja bih se ipak vratio na moguće kontekste.

Da, nisam opisao da je u pitanju bila relativno niska pozicija, bila bi eventualno team leader. Ali je testiranje bilo napravljeno vrlo glupo - skupili ih k'o djake u skolici.

Google je potrosio mnogo vise svojih resursa na coveka koji bi bio prakticno na samom dnu hijerarhije (mada daleko od toga da je covek pocetnik, naprotiv). Ali je zato gest prihvatljiv - mi se trudimo oko tebe, potrudi se ti oko nas. Ako me na konkursu tretiras kao stoku, kako posle ocekujes da cu se ja odnositi prema firmi?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Maksa  21:36 17.06.2008
Preporuka: 2

Re: HR

investitora i pitch (ne znam odgovarajucu srpski rec) svoj proizvod


Uvaljuje ili pre valja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brooklyn  21:40 17.06.2008
Preporuka: 2

Re: HR

Uvaljuje ili pre valja.

:))))))

tacno! valja, to je to! valja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  22:15 17.06.2008
Preporuka: 1

Re: HR

Brooklyn

ne gospođo prodavci samo sede u radnji i prodaju robu
pa na primer kada u hedge fondu radis sales, radis sve samo ne sedis u radnji. konkretno, cesto ides od (potencijalnog) investitora do investitora i pitch (ne znam odgovarajucu srpski rec) svoj proizvod. i to se zove sales.

ovde i jeste problem u terminologiji kod nas je prodavac najniži u tom rangu i misli se na prodavca u maloprodaji on bukvalno stoji iza tezge ili u prodavnici samo prodaje robu običnim slučajnim kupcima koji uđu u prodavnicu,viši u rangu je njegov šef koji nabavlja robu od svoje centrale ako je u pitanju lanac prodavnica i on je trgovac,ali to još nije ono našta se misli ovde i da ne obrazlažem dalju hijerarhiju,ovde je reč o trgovačkom putniku koji ide po trgovinama na malo i veliko i nudi robu drugim trgovcima za dalju prodaju ili vlasnicima prodavnica koji to prodaju u svojim radnjama tako da kod nas prodavac nije nužno da bude i trgovac jer je njegov poso da vas dočeka u prodavnici i pokaže vam proizvod koji vas interesuje i bilo bi lepo &poželjno da se nešto i razume u proizvo što najčešće nije slučak pa kad ga pitate koje snage je ta mini linija on će da pogleda pozadi gde piše kolika je potrošnja uređaja ,koja se isto izražava u vatima ali nema veze sa tim kolka je snaga pojačala tako da mislim da je važnije da se bar malo razume u to što prodaje a da je najmanje važno da zna jezik jer je vezan za domaći živalj ya dozvola mu ne treba jer prodavnice imaju organizovan prevoz koji obavlja druga vrsta radnika, e sad dolazima da je radniku pod kodnim imeom trgovački putnik potrebna dozvola i svoja kola i eventualno jezik ako se bavi uvozom i izvozom robe.
kako se trgovački poso razlaže i naziva po zadacima u engleskoj nemačkoj i ostalim zemljama neznam ali znam da ona deca koja mi prodaju farmerke sladoled i koznaštajoš po robnim kućama i supermarketima sigurno ne koriste automobile i ne nude robu po inostranstvu a kako ih zovu tamo neznam ovde ih zovu prodavcima
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
frajlica  10:01 18.06.2008
Preporuka: 4

Re: HR

Tatjana Momčilović
Pre neki dan je dosao kandidat u kancelariju i nije uspeo da se snadje sa kvakom. Vrata se tesko otvaraju. Ja sam cutala i gledala u sat da vidim za koje vreme ce potraziti pomoc. Cekao je ukupno 5 sekundi - i odmah zvao...odmah sam odlucila da ne bih da ga dalje zovem na razgovor.

Jednostavno me nije ubedio da ce se sa bilo kojim problemom nositi sa izvesnom kolicinom trpljenja. A da bi ste bilo gde radili morate nekoga ili nesto da trpite -sefa, klijente, neke kolege....



Ovo samo potvrdjuje komentar o glupavim psiholoskim testovima koji je Brooklyn gore postovala (could not agree more Brook!). Skandalozno mi je da se na osnovu ovako plitkih procena donosi odluka da li je neko odgovarajuci kandidat za posao ili ne.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  13:49 18.06.2008
Preporuka: 5

Re: HR

ja sam sasvim izvesno suviše glup da bih shvati ovaj slučaj.evo ovak duvanska u nišu je prodata.urađeno šta je urađeno,u smislu poslati radnici nabiro isplaćene pare i gotovo.esad pojavisla se potreba za radnicima koji će da razvoze duvan kupcima,uglavnom trafikama po nišu i okolini.
uslovi konkursa su bili sledći vozačka dozvola,jasno nikakav problem,poznavanje engleskog(nišlije znaju i neznaju engleski al i se uglavnom sporazumevaju na srpski i niški pa i ono malo bugara što živi ovde uglavnom koristi srpski za okolna sela da i nepričam. i sledeće i po svemu sudeći najvažnije završen fakultet.završen fakultet da bi se razvozile kutije sa cigaretama okolnim trafikame,ne po bugarsku ne po aziju,afriku i štatijaznam kojim inozemstvima.
moje pitanje je po čemu je neko ko je završio DIFkvalifikovaniji od profesionalnog šofera sa završenom srednjom školom(imamo školu koja stvara takav kadar,neznam tačno kako se zove)
usput ta fabrika je platila da svi radnici(oni za mašinama,po magacinima koliko sam razumeo baš svi nauče engleski interesuje me baš kako će poznavanje jezika da pomogne mašinisti da komunicira sa duvanom i mašinom,uglavnom je do sad poso mašiniste bio da radi za ili sa mašinom.
ja zbunjet
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ana M.  14:48 18.06.2008
Preporuka: 1

Re: HR

Tatjana Momčilović
j

Pre neki dan je dosao kandidat u kancelariju i nije uspeo da se snadje sa kvakom. Vrata se tesko otvaraju. Ja sam cutala i gledala u sat da vidim za koje vreme ce potraziti pomoc. Cekao je ukupno 5 sekundi - i odmah zvao...odmah sam odlucila da ne bih da ga dalje zovem na razgovor.

Jednostavno me nije ubedio da ce se sa bilo kojim problemom nositi sa izvesnom kolicinom trpljenja. A da bi ste bilo gde radili morate nekoga ili nesto da trpite -sefa, klijente, neke kolege....

Ipak - udaljila sam se i ja od mail adrese...


Ovo je vrlo jednostrano. Iz mog iskustva u rukovodjenju ljudima, uvek su bili korisniji oni koji krenu odmah da resavaju problem, makar to znacilo i da nekoga pozovu, nego oni koji "trpe" zastoje i cekaju da se stvar resi sama od sebe.

No dobro, to nije vazno, sta mislim ja, sta mislite vi - ono sto me zaista brine je arbitrarnost headhuntera pri odlucivanju - cinjenica da necete zvati kandidata na osnovu gornje procene - mene brine i kao poslodavca i kao kandidata za posao - jer iza ovakve odluke ne naslucujem ozbiljnu metodologiju, vec licni utisak - koji moze mnogo da prevari. Molim Vas da sledeci put tako ne resavate, jer tako dobit mogu da propuste i jedna i druga strana Vasih klijenata.

Inace, sjajan tekst o e-mailu, otvara temu onog iritantnog nastupa (posebno novopecenih) parova "mi", "nas dvoje" - pred ljudima sa kojima ste celog zivota bili one-man-show. Cini mi se da je razlog tome akumulirana nesigurnost iz predjasnjeg single zivota, kao i potreba da se celom svetu pokaze da smo dobri, cim nas neko hoce. Priznajem da i sebe hvatam kako kazem "mi" kada treba "ja", ali se stvarno trudim da ne preteram.

I ne mogu da odolim da ne prokomentarisem Dragoljuba - vrlo samouveren stav za nekoga sa tolikim stepenom nepismenosti. Da sam ja neki headhunter, ne bih ga dugo zadrzavala.

Pozdrav :)


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  14:57 18.06.2008
Preporuka: 3

Re: HR

sa tolikim stepenom nepismenosti.

malopre si pisala o licnim utiscima koji mogu da prevare...

Nije ti palo na pamet da je u pitanju svesno smisljen nastup?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  15:15 18.06.2008
Preporuka: 4

Re: HR

I ne mogu da odolim da ne prokomentarisem Dragoljuba - vrlo samouveren stav za nekoga sa tolikim stepenom nepismenosti. Da sam ja neki headhunter, ne bih ga dugo zadrzavala.

i pogresila bi a ne bi ni znala
dogadja se
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  16:59 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: HR

da li moze neko da objasni kako izgledaju testovi koje ste spominjali (Belbin test i Myers Briggs Type Indicator)? zvuci zanimljivo a pojma nemam o tome. hvala unapred.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  17:20 18.06.2008
Preporuka: 4

Re: HR

vrlo samouveren stav za nekoga sa tolikim stepenom nepismenosti.

apsalutno se slažem sas gore narećenim stavom,samo aj da batalimo pismenos ona si me neće odvede na zelenu granu tosi i samznaem .nego nemi reče gdesam ja to pogrešio u stavu za padežisi znam raziđomo se poodavno

poz :))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ana M.  19:03 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: HR

antioksidant
sa tolikim stepenom nepismenosti.
malopre si pisala o licnim utiscima koji mogu da prevare...

Nije ti palo na pamet da je u pitanju svesno smisljen nastup?


Za prvo: nepismenost je objektivna kategorija. Ali da je odbojnost prema njoj licni stav - tu skroz imas pravo, point taken ;)

Za drugo: moze biti, ali sta bi onda bila njegova svrha osim da se covek izblamira?


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ana M.  19:13 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: @dragoljub

Sto se mene tice - pogresio si dva puta. Prvo, kada si pausalno ocenio da prodavcima nisu potrebni ni znanje jezika ni vozacka dozvola, i drugo, kada si napisao da je u redu da ljudi dele e-mai adresu, jer sto bi to nekom smetalo sto ti zena cita mejl, ako tebi ne smeta. Tu se slazem sa Tatjanom - hocu da znam sa kim komuniciram.

Za ostalo - malo mi je naporno da citam tekst bez interpunkcije u predugackim pasusima, ali za ono sto sam na brzinu procitala - osim navedenog - svaka ti je k'a Njegoseva ;)


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brooklyn  19:56 18.06.2008
Preporuka: 4

Re: @dragoljub

svaka ti je k'a Njegoseva ;)

sto, jel i on bio nepismen? :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gofox  21:09 18.06.2008
Preporuka: 3

Re: HR

Pre nesto vise od jedne godine bio sam na testiranju za posao (radi se o nekoj trange-frange varijanti, menadzer ili inzenjer prodaje za jednu nasu renomiranu kompaniju), a posto sam bio ocajan i bez posla, resio i da konkurisem.

Prvi krug testiranja sam prosao. U drugom krugu sam imao intervju sa dva HR menadzera, gde je bio opusten razgovor uz ha, ha, ha dosetke i sl. Medjutim ni dan danas mi nisu bila jasna pitanja kao sto su: 'Da li se slazes sa bratom, sestrom? Koju muziku slusas? Koji ti je omiljeni glumac?' Posle me nisu vise kontaktirali, da li zbog toga sto Jack Nicholson nije na listi glumaca koje bi njihovi zaposleni trebalo da gotive iliti ko zna zasto?

Elem, hvala im puno zbog toga, sada vec godinu dana radim u struci posao koji volim, u zapadnoj evropi, a za uslove da ne pricam!

Pozdrav
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Constrictoria  22:09 18.06.2008
Preporuka: 5

Re: HR

Tatjana Momčilović
j

Pre neki dan je dosao kandidat u kancelariju i nije uspeo da se snadje sa kvakom. Vrata se tesko otvaraju. Ja sam cutala i gledala u sat da vidim za koje vreme ce potraziti pomoc. Cekao je ukupno 5 sekundi - i odmah zvao...odmah sam odlucila da ne bih da ga dalje zovem na razgovor.

Jednostavno me nije ubedio da ce se sa bilo kojim problemom nositi sa izvesnom kolicinom trpljenja. A da bi ste bilo gde radili morate nekoga ili nesto da trpite -sefa, klijente, neke kolege....

Ipak - udaljila sam se i ja od mail adrese...


Bez uvrede i teskih reci, ali volela bih da znam kako si procenila da on nije dobar?!? Da li te je ikada utisak prevario? Nikada nisi pogresila?
Imam IT firmu i bas me interesuje kako bi mi nasla adekvatnog programera. Hocu reci, kako bi mene ubedila da si bas ti osoba koja je u stanju da mi nadje adekvatnog zaposlenog. Probala sam par puta preko nekih agencija da nadjem ljude. Ne bih da ih pominjem, al' to sto su mi slali dalje na razgovor je "tiha jeza". Onda sam na nekom sajtu ostavila oglas i javio mi se lik koji je extra i kolega mi je vec 2 godine. Ironija je sto ga je jedna od HR agencija koje sam placala da ga nadju odbila, jer lik nije zavrsio ETF (to sto zna da radi ono sto meni treba - nije bitno, valjda). :)
Pre nego sto sam otvorila svoju firmu radila sam u predstavnistvu inostrane firme ovde, u BG-u. Kako sam se zaposlila? Ovako:
Nasla sam njihov sajt, videla na istom da traze radnike, poslala sam im CV sa pratecom dokumentacijom, pozvali su me na razgovor (pre razgovora su kontaktirali moje prethodne poslodavce), popricali smo 15-ak minuta i rekli su mi da pocinjem za 15 dana da radim. Da ne bude zabune, firma je bila (i jos uvek je) internacionalna, pohadjala sam razne seminare u inostranstvu, bilo mi je lepo, itd; a ni dan danas nemam vozacku dozvolu B kategorije.
Pre tog zaposlenja, prosla sam agoniju od "testova licnosti", "inteligencije" (il' kako jednom rece neka tvoja koleginica "ovo vam je test nazvan IQ test inteligencije" - sa tog testa sam na opste zgrazavanje doticne i ostalih kandidata izasla i pre nego sto je poceo), "zapazanja", itd.
Znaci, ni kao osoba koja trazi zaposlenje, ni kao poslodavac, nisam videla neku vajdu od tvoje branse. Smatram da je taj tip agencija besmislen na ovim prostorima (utisak na osnovu dugogodisnjeg iskustva).



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  23:45 18.06.2008
Preporuka: 4

Re: @dragoljub

Za ostalo - malo mi je naporno da citam tekst bez interpunkcije u predugackim pasusima

da, upravu ste.forma je jako bitna i uglavnom se deli na zategnutu i opuštenu.ali i jedna i druga bez sadržaja su bezvredne,samo puka forma.
nebih da vas zadržavam svojom nepismenošću,pozdrav.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Maksa  08:53 19.06.2008
Preporuka: 1

Re: HR

da li moze neko da objasni kako izgledaju testovi koje ste spominjali (Belbin test i Myers Briggs Type Indicator)? zvuci zanimljivo a pojma nemam o tome. hvala unapred.


Pošto se ne javlja neko kompetentan (gazdarica bloga), a mene pomanjkanje kompetencije nikad nije sprečilo da iznesem mišljenje ;) ja ću ukratko - ideja prvog (Belbin) je da ukaže na moguću "ulogu čoveka u timu". Malo guglovanja daje Belbin test (zahteva Excel), a rezultati su iz ovog skupa Belbin Team Inventory. Ne znam koliko je ova javno dostupna verzija testa adekvatna, nemam nikakvo direktno iskustvo sa celom stvari, ali kao što rekoh znam neke ljude u esnafu (a koji po znanju & rezultatima zavređuju poziciju autoriteta) koji to uzimaju za ozbiljno.

Myers Briggs Type Indicator je malo šira stvar, i po meni jako zanimljiva. Dž. javno dostupna verzija je npr. Jung Typology Test. Opet, ne znam koliko je ovo poravnato sa onim što nude HR firme. Po mom iskustvu ljudi koji su radili ovaj test (dobrovoljno, "iz zezanja", nisam sreo nikoga ko nije poželeo da sazna nešto više o sebi) prilično ubada tj. oslikava njihove osnovne osobine Više o tome Myers-Briggs Type Indicator. Ako nešto treba da se brani autoritetom - ja na to naleteh čitajući jednu od Q