B92 Blog    Članovi    MilutinM    Malo li je

MilutinM
09:19
SRE
18
JUN

Malo li je

Pre neki dan objavljeni su podaci o najvećim zaradama u Švajcarskoj, jednoj od zemalja u kojoj žive veoma bogati ljudi i gde je standard na visokom nivou. Podaci su zanimljivi, ne samo da vidimo koliko ti bogataši zaradjuju, već i da razmotrimo neke odnose u javnosti ovakvih informacija i odnosima medju radnim ljudima koji ostvaruju višak profita.

 

Najpre, želeo bih da pohvalim praksu da se objavljuju podaci o zaradama, pogotovo onih koje su najviše na lestvici. To je izuzetan primer javnosti u radu. Nisam već neko vreme u Srbiji pa ne znam da li toga ima i u nas, ali nešto mi se čini da je jedna od najaktivnijih sportskih radnji naših menadžera preskakanje prijavljivanja prihoda.

 

Evo podataka o iznosima najviših zarada u Švajcarskoj.

 

Prosečna godišnja plata izvršnih rukovodilaca u velikim kompanijama bila je u proseku 2,8 miliona švajcarskih franaka ili 1,75 miliona evra. Ako vam se čini da je ovo mnogo, možda će vas iznenaditi podatak da je ovaj iznos u stvari manji za 9% u odnosu na 2006. godinu! To je posledica strašne dubioze u kojoj se našla UBS - najveća banka u zemlji, čime je prouzrokovan veliki pad zarada njihovog menadžmenta.

 

Tri prva mesta na lestvici onih kojima se najviše vrednuje pregalaštvo na radnom mestu nose direktori firmi:

- Novartis (farmaceutska kompanija), koji je prošle godine zaradio 29,06 miliona švajcarskih franaka. To je u našim mernim jedinicama 18.162.500 evra ili 1.513.542 evra mesečno, ili 394.279 nedeljno ili, još preciznije, 49.760 evra dnevno!

- Roche (takodje farmaceuti), sa 22,38 miliona franaka, i

- Credit Suisse (jedna od velikih banaka), koji je u kućni budžet uneo 22,30 miliona franaka.

 

Kao ilustraciju, navešću da direktori nama poznatijih firmi koje proizvode čokoladne proizvode na listi zauzimaju četvrto mesto (Nestle, sa 17,44 miliona franaka) i šesto mesto (Lindt & Sprungli, sa 10,89 miliona franaka). Direktor UBSa, čiji katastrofalni gubitak ove godine koji je duboko potresao ceo finansijski sistem zemlje, uspeo je da se održi na devetom mestu sa tričavih 10,30 miliona. Jadna njegova žena mora da ga svako veče kinji što kao neugledni rukovodilac jedne naoko ozbiljne banke unese u kuću neuglednih 17.637 evra.

 

Danijel Vasela, CEO Novartisa
Danijel Vasela, CEO Novartisa
Da prikažem malo podataka o odnosima u firmama koje imaju najnagradjenije rukovodioce.

 

Najmanje plaćen radnik Novartisa prima 502 puta manju platu od svog najvišeg rukovodioca; isti odnos u Roche-u je 436 a u Credit Suiss-u 455 puta. Pri ovome, zanimljiv je i podatak da su plate visokih menadžera porasle u proseku za 7%, ili 140.000 franaka, dok u u isto vreme plate najniže plaćenih skočile samo 2,7%. Ako pogledamo opdnos izmedju najvećih i najmanjih zarada u kompanijama u kojima su najplaćeniji ljudi u Švajcarskoj, sem u dva slučaja od deset navedenih, što je veća zarada najvišeg rukovodioca firme to je i veći jaz izmedju njega i najmanje plaćenih. Još jednom se potvrduje stara izreka da je Bog prvo sebi bradu stvorio.

 

Ne želim da ovde promovišem socijalnu pravdu ili veličam komunističke utopije, ali me brine ovaj trend. U redu je da oni koji imaju veću odgovornost i donose veliki dohodak ostalim zaposlenima u kompaniji treba da za to budu odgovarajuće nagradjeni. Takodje, prihvatam principe da ne mogu biti u istom položaju oni koji donose kapitalne odluke od koji zavisi budućnost svih ostalih i oni kojima se posao svodi na mehaničko obavljanje jednostavnih, mada ipak neophodnih radnji. No, pitam se čemu sve ovo vodi. Svet se odavno deli na mali sloj izuzetno bogatih i veliku većinu onih kojima ovi ostavljaju samo onoliko koliko je dovoljno za život. Kakav, to je već pitanje. Sve je više biti onih koji će kupovati dijamantima optočene klozetske šolje dok oni koji preživljavaju sa dolarom dnevno o tome neće moći ni da čitaju. Ne zbog toga što nemaju novca da kupe novine, nego što ne znaju da čitaju. Isto je u odnosima bogatih i razvijenih zemalja i onih koje grcaju u nedaćama i sve teže kaskaju za njima. Nije ni čudo što onda mnogi nesretnici potežu za očajničkim potezima koje je, jasno, teško prihvatiti.

 

I, još jedan podatak za kraj: učešće žena u rukovodećim odborima velikih kompanija je veoma malo.

Atačmenti
3058.jpg 6.11 KB image/jpeg
3057.jpg 66.98 KB image/jpeg




Komentari (257)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

florian  09:45 18.06.2008
Preporuka: 1

Gazda

#Link  Replika: 1
Nemo' više, ostaćeš bez vizu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  10:08 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Gazda

Prava ti fotka. Dok se mi zamlaćujemo vaspitanjem mladih, drugi lepo zgrću parice.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  09:47 18.06.2008
Preporuka: 0

***

#Link  Replika: 23
Evo podataka o iznosima najviših zarada u Švajcarskoj.

A evo i o medijanskim... (za one sa planete Zemlja). Mora se priznati da uopšte nije loše. Otprilike, na nivou Londona.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  09:55 18.06.2008
Preporuka: 1

Re: ***

Dok su se plasili komunizma morali su bar nesto da daju i radnicima a sada kada je taj komunizam mrtav mogu radnicima da rade sta hoce i da ih plate koliko je njima probitacno. Daleko bilo da hvalim komunizam ali kao pretnja odigrao je ulogu u boljem polozaju radnika, sada sindikati ne mogu dovoljno da naplase velike gazde....ako neko nece da radi..ima ko hoce, toliko je gladnih ...mislim da je sve to otud sto se ti bogati vise nicega ne boje. Boje se samo da im se gomila novca ne smanji. Odmah se setim Baje patka kako se kupa u gomili para :-)))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  10:03 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: ***

Pa, Švajcarska nikad nije bila na rubu socijalističke revolucije (ili se varam?). To je seljačka (pretežno stočarska) zemlja u srcu Evropu, nastala na nekoj ravnoteži germansko-romanskih interesa. Singularitet, dakle. Ovo što ste napisali više važi za zemlje sa jakom komunističkom/populističkom/sindikalnom tradicijom (Nemačka, Austrija, Francuska, UK).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  10:07 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: ***

Evo podataka koji govore da su plate u IT poslu najveće u Švajcarskoj. Daklem: dolazte vamo
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
edi-va  10:17 18.06.2008
Preporuka: 0

Nemachka

Nemachki Mannesmann D2 je 2000.-ite preuzet od strane engleskog Vodafona. Menadzer Mannesmanna je za to sto ce ostati bez posla kasirao otpremninu od 65 miliona maraka (ako se dobro secam). Jadan, ipak mu je bila ugrozzena egzistencija.

Sada isti taj Vodafon premeshta administraciju u Madjarsku. Tako da ce centrala u Dizeldorfu polako da se ugasi. Zaposlenima su ponudili "genijalno" reshenje: ko zeli da sachuva radno mesto mozze da se preseli u Madjarsku.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  10:30 18.06.2008
Preporuka: 1

Re: Nemachka

Sada isti taj Vodafon premeshta administraciju u Madjarsku. Tako da ce centrala u Dizeldorfu polako da se ugasi. Zaposlenima su ponudili "genijalno" reshenje: ko zeli da sachuva radno mesto mozze da se preseli u Madjarsku.

Pa što ne bi? Ako posao može podjednako dobro da se obavlja u Dizeldorfu i u Nepsadšabagu, što ne bi premestili, pogotovu ako su troškovi manji.

Ono što meni smeta je što neki bilmez napravi ni kriv ni dužan 20 miliona evra, samo zato što se sticajem okolnosti našao na nekom mestu. Znači, njegov lični rizik je nula, sposobnosti diskutabilne, ništa nije doprineo ni inovaciji, ni unapređivanju organizacije ni smanjenju troškova ni povećanju prihoda (a često je situacija zapravo potpuno suprotna pa CEO-ovi deluju kao totalne dijabole) a te otpremnine se mere milionskim svotama.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  10:41 18.06.2008
Preporuka: 1

Re: ***

Doctor Wu
Pa, Švajcarska nikad nije bila na rubu socijalističke revolucije (ili se varam?). To je seljačka (pretežno stočarska) zemlja u srcu Evropu, nastala na nekoj ravnoteži germansko-romanskih interesa. Singularitet, dakle. Ovo što ste napisali više važi za zemlje sa jakom komunističkom/populističkom/sindikalnom tradicijom (Nemačka, Austrija, Francuska, UK).

Na njih sam i mislila :-)))
A Svajcarska ide istim tim stazama, ne vidim da se po zgrtanju para razlikuje (sistem)...jos da pomenem odsustvo bilo kakve grize savesti sto u njihovim bankama cuvaju novac kome je poreklo diskutabilno ali niko ne pita previse, samo neka je gomila sve veca i veca . Hm..da li bi ta mala zemlja bila tako bogata da nije trezor u kome se i taj novac mnozi?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
edi-va  10:46 18.06.2008
Preporuka: 2

Re: Nemachka

Pa što ne bi? Ako posao može podjednako dobro da se obavlja u Dizeldorfu i u Nepsadšabagu, što ne bi premestili, pogotovu ako su troškovi manji.


Da, bitno je da su njima troshkovi manji, a sto par hiljada radnika ostaje bez posla to je problem tih radnika - je li tako?!
Imam dve poznanice kojima ne pada na pamet da se sele u Madjarsku, ali nemaju ni ideju sta ce i kako ce dalje, niti im se nudi bilo kakvo drugo reshenje. Zar nije drsko reci: preselite se u Madjarsku, primajte plate po madjarskom standardu i sve je ok!?!?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  10:55 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Nemachka

Da, bitno je da su njima troshkovi manji, a sto par hiljada radnika ostaje bez posla to je problem tih radnika - je li tako?!

Pa umeju li da rade nešto drugo ili su samo sposobne da budu administrativke Mannesmanna D2 ili nemačkog brancha Vodafona? Ako samo ovo drugo, onda neka im je bog u pomoći.

Nego, nerviraju li se i one tako k'o vi kad neko u Americi, Kanadi ili Engleskoj outsourceuje svoje poslove u Indiju ili Meksiko?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
edi-va  11:05 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Nemachka

Doctor Wu
Da, bitno je da su njima troshkovi manji, a sto par hiljada radnika ostaje bez posla to je problem tih radnika - je li tako?!

Pa umeju li da rade nešto drugo ili su samo sposobne da budu administrativke Mannesmanna D2 ili nemačkog brancha Vodafona? Ako samo ovo drugo, onda neka im je bog u pomoći.

Nego, nerviraju li se i one tako k'o vi kad neko u Americi, Kanadi ili Engleskoj outsourceuje svoje poslove u Indiju ili Meksiko?


Dotore Wu, ja sam frik, nema potrebe da mi persirash:)))

Chek' sad, zar je bitno sta rade ili da li se nerviraju kada se iste stvari globalno deshavaju?
Poenta je da je ta pojava premeshtanja na istok ,zarad profita, uzela maha. Radnici ce se zameniti jeftinijim radnicima, ali i menadzeri jeftinijim menadzerima - pa ce jednog dana i taj jeftiniji radnik biti zamenjen robotom, a menadzer androidom ... nadam se da to necu doziveti, a ni moja deca.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  11:14 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Nemachka

Zar nije drsko reci: preselite se u Madjarsku

edi, mene tako pre 5-6 godina slali u Rusiju :)
pozitivna strana je sto das otkaz bez da trepnes, i bez da ikad zazalis. samo odes i cao. nema mucnog preispitivanja

u mom slucaju to je bio onaj sto je 2-3put doruckovao sa znasveckim. daleko im lepa kuca, obojici.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
florian  14:58 18.06.2008
Preporuka: 2

Re:Ujaaa

edi, mene tako pre 5-6 godina slali u Rusiju :)

To je onda već bilo surovo izrabljivanje dece ispod 15 starosti. Užas jedna ( u ženskom rodu molićemo fino, kako je to radila moja bivša saradnica)
nema mucnog preispitivanja

u mom slucaju to je bio onaj sto je 2-3put doruckovao sa znasveckim. daleko im lepa kuca, obojici.

Neznam. Reci.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  17:06 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Nemachka

Nemachki Mannesmann D2 je 2000.-ite preuzet od strane engleskog Vodafona. Menadzer Mannesmanna je za to sto ce ostati bez posla kasirao otpremninu od 65 miliona maraka (ako se dobro secam). Jadan, ipak mu je bila ugrozzena egzistencija.

Sada isti taj Vodafon premeshta administraciju u Madjarsku. Tako da ce centrala u Dizeldorfu polako da se ugasi. Zaposlenima su ponudili "genijalno" reshenje: ko zeli da sachuva radno mesto mozze da se preseli u Madjarsku.


Edi -- naravno, sve mozemo projektovati onako kako vidimo iz licne vizure. Naravno da ce ti radnici biti ugrozeni, isto onako kao sto su ugrozeni npr. radnici Zastave 20 godina izrabljivali ostatak Srbije, dok im sadasnja vlada nije navodno nasla spasonosno resnje (a da li je resenje videcemo). Mislis da su Italijanski radnici srecni sto ce Fiat proizvoditi u nekom tamo Kragujevcu umesto u Torinu? Iliti... dok jednom ne smrkne drugom ne svane.

Verujem da ni oni radnici sto su sklapali zaprege nisu bili srecni kad je Ford uveo pokretnu traku. Jednostavno to je protok robe i kapitala, i modernizacijom ljudskog drustva idemo tamo gde idemo.

A ni Mirko nije bio srecan kad je Djenka Djavo pustio tonski film, pa je doslo do 'tisina, sad malo ona....'.

Panta rei.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  17:14 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Re:Ujaaa

To je onda već bilo surovo izrabljivanje dece ispod 15 starosti

pazi, jos je neko preporucio tvoj komentar, sve u veselju zbog neumesnih posalica :)))

a ovo drugo na pp. sad mi pade na pamet da ne moram da laprdam naglas.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  18:04 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Nemachka

kasirao otpremninu od 65 miliona maraka

He... a mi se ovde čudom čudili kad je ministar Đelić dobio otpremninu od oko sto hiljada nečega (ne znam behu li evrići ili švajcarci)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mara  18:42 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Nemachka

Марго,

Добије се ту свашта нешто...пословна шпијунажа (не мора увек да буде индустријска) је чудо једно. Њихов изговор је да овим ван сваке памети отпремнинама фирма спречава одавање пословних тајни конкуренцији....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
florian  20:27 18.06.2008
Preporuka: 1

Izeš ga

Šta je bre, šta ste danas sve na kraj srca?


edi, mene tako pre 5-6 godina slali u Rusiju :)


To je onda već bilo surovo izrabljivanje dece ispod 15 starosti


ovo mi promaklo

pazi, jos je neko preporucio tvoj komentar, sve u veselju zbog neumesnih posalica :)))


Pošalica bila na račun tvoje mladosti (15 godina + 5 godina = 20 godina starosti danas) i napravljena u vidu koplementa.Ako je neumesna primi izvinjenje. Javna glupost - javno izvinjenje.
Otkako je Gorštak otišao na more nema s kim da raspravljam o tvom uzrastu, izeš ga.
Precedniče vrćaj se.
Vidi kako tigrovi beže od pilića
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  20:27 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Re:Ujaaa

a ovo drugo na pp. sad mi pade na pamet da ne moram da laprdam naglas.

nisi drug. sta da radimo mi sa jeftinijim ulaznicama?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
edi-va  20:41 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Re:Ujaaa

antioksidant
a ovo drugo na pp. sad mi pade na pamet da ne moram da laprdam naglas.

nisi drug. sta da radimo mi sa jeftinijim ulaznicama?


Evo uzimam sebi za pravo da odgovorim umesto cherry:))
Mislila je (predpostavljam) ono sto smo svi dobili danas (nadam se svi) o promeni passworda.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  21:56 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Re:Ujaaa

pazi, jos je neko preporucio tvoj komentar, sve u veselju zbog neumesnih posalica :)))

Pa dobro, Pile, šta je tu neumesna pošalica? Lepo ti je Cvetko objasnio na šta je mislio, a ja sam dala preporuku, smatrajući zabavnom njegovu matematiku.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  22:13 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Nemachka

Марго,
Добије се ту свашта нешто...

Jasno mi je, Maro, nego gledam kako smo mi sitničavi oko stotine hiljada nečega, a ljudi računaju i miliončićima. Baš smo neka zakerala.

I to, poslovna tajna... šta je to? U mojoj firmi su svi koji su otišli, poneli data baze klijenata, i naravno, iskoristili za svoje poslove. Ni trepnuli nisu. I ne smatraju to nekim profitom... još pljuckaju, tu i tamo...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mara  05:44 19.06.2008
Preporuka: 0

Re: Nemachka

Марго,

Србија као да је у фази првобитне акумулације капитала...о пословној етици, тајнама...то још не знамо шта је...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  09:17 19.06.2008
Preporuka: 0

Re: Re:Ujaaa

Pa dobro, Pile, šta je tu neumesna pošalica?

ama izmotavam se.
pa deca prave buku kad ih se dira u godine :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  09:18 19.06.2008
Preporuka: 0

Re: Re:Ujaaa

nisi drug. sta da radimo mi sa jeftinijim ulaznicama?

evo, dobices skuplju. poslacu i tebi na pp :)
jos neko?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
edi-va  09:55 18.06.2008
Preporuka: 0

Da.

#Link  Replika: 41
I
, još jedan podatak za kraj: učešće žena u rukovodećim odborima velikih kompanija je veoma malo.


Ovo sto si naveo je mozzda i poenta cele priche.
Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u godinu. Polako, ali sigurno srednja klasa nestaje. Nikoga vishe ne interesuje obichan radnik - samo profit, pozlaceni bidei i mleko koje teche iz slavine ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  10:23 18.06.2008
Preporuka: 1

Re: Da.

Znaci treba nam nova revolucija :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  10:28 18.06.2008
Preporuka: 1

Re: Da.

edi-va
Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u godinu.
Ovo je samo wishful thinking. Nema ni jednog realnog pokazatelja da bi zaista bilo tako...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
edi-va  10:36 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Da.

Dawngreeter
Znaci treba nam nova revolucija :)



Bice ... josh malo. Necu da zvuchim kao vidovita Zorka, ali ovde (Nemachka) se deshavaju neke zabrinjavajuce pojave.
Kada sam davne 93.-ce doshla, litar dizela je bio oko jedne marke, a sada je 1,36 €???
I pazi sad, ta cena je nabildovana u poslednjih par godina.

2002 - 0,72 €
2003 - 0,88 €
2005 - 1,12 €
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
edi-va  10:41 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Da.

Covek u belom
edi-va
Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u godinu.
Ovo je samo wishful thinking. Nema ni jednog realnog pokazatelja da bi zaista bilo tako...


Pa naravno da ga nema, jer nema ni primera. Hajde da postavimo zene na sva moguca rukovodeca mesta na planeti, pa da onda podvuchemo crtu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  11:06 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Da.

Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u

edi aj pročitaj to ponovo i promisli malo kakvu si glupost lupila i ostala živa
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  11:09 18.06.2008
Preporuka: 2

Re: Da.

Pa naravno da ga nema, jer nema ni primera. Hajde da postavimo zene na sva moguca rukovodeca mesta na planeti, pa da onda podvuchemo crtu.

neće moći ovakvim tekstovima me polako ali sigurno gurate u muški šovinizam,sve mi dođe da vam kažem idite si na tu vašu veneru pa gazdujte do mile volje a nas ostavite da si gledamo fuzbal
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
edi-va  11:27 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Da.

dragoljub
Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u

edi aj pročitaj to ponovo i promisli malo kakvu si glupost lupila i ostala živa


Dragoljupche, ja sam se na blogu nachitala kilometara lupetanja, ali se nikada nikome tako nisam obratila. Ako ti moj sexual offensive feminisam stav bode ochi ili provocira zdrav muski razum, onda mi lepo skreni pazznju na to kako se sa mnom ne slazesh, pa mozzemo i da prodiskutujemo ali nemoj da mi pretish:

neće moći ovakvim tekstovima me polako ali sigurno gurate u muški šovinizam


Posle sam ja kriva sto si ti u biti shovinista:))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  13:04 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Da.

Posle sam ja kriva sto si ti u biti shovinista:))

*novo 

da ja sam opštepoznati muški šovinista nadaleko i nadugačko,a ako nisi shvatila u kom tonu je napisan moj osvrt na tvoj stav onda ništa
sexual offensive feminisam stav

ako taj stav iznosi tvrdnju da ste vi žene u svemu bolje od muškaraca onda je muški šovinizam samo ogledalo žendskog šovinizma

a ja ,i pored toga što tvrdiš da sam latentni šovinista,se neslažem ni sa jednim od tih stavova
ali šta ja znam,ipak sam u biti šovinista zar ne
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  13:11 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Da.

edi-va
Dawngreeter
Znaci treba nam nova revolucija :)



Bice ... josh malo. Necu da zvuchim kao vidovita Zorka, ali ovde (Nemachka) se deshavaju neke zabrinjavajuce pojave.
Kada sam davne 93.-ce doshla, litar dizela je bio oko jedne marke, a sada je 1,36 €???
I pazi sad, ta cena je nabildovana u poslednjih par godina.

2002 - 0,72 €
2003 - 0,88 €
2005 - 1,12 €

Nije samo u Nemackoj, gde god hoces po Evropi i nije samo gorivo vec i hrana usluge i sve ostalo...recimo samo da normalan zivot koji se do sada mogao sa jednom platom finansirati sada ne moze vec se mora dodatno zaraditi ili se odreci nekih stvari koje su ranije bile dostupne. A ko zeli da ima neki bolji standard mora da radi dva tri posla. Kazu svi da je sve duplo poskupelo otkad je uveden Euro...pa se nekada mislim da je i to bio zapravo nacin da se iz naroda istresu dodatne pare (ili dodatni rad za iste pare)...sve se po inerciji kotrlja jos malo ali ima gladnih i po Evropi i to mnogo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MilutinM  13:17 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Da.

Nije samo u Nemackoj, gde god hoces po Evropi i nije samo gorivo vec i hrana usluge i sve ostalo...recimo samo da normalan zivot koji se do sada mogao sa jednom platom finansirati sada ne moze vec se mora dodatno zaraditi ili se odreci nekih stvari koje su ranije bile dostupne

Da ne govorimo cenama nekretnina koje su ooootišle ....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
edi-va  13:46 18.06.2008
Preporuka: 1

Re: Da.

dragoljub
ako taj stav iznosi tvrdnju da ste vi žene u svemu bolje od muškaraca onda je muški šovinizam samo ogledalo žendskog šovinizma


Ne dragoljube, ne tvrdim da smo bolje, vec da se vekovima peva ista pesma, pa su josh i zene pochele da je pevaju:))

Evo npr., sam tekst je vec dovoljno obezhrabrujuci, pa nije ni chudo sto ga i zena peva.

this is a man's world
this is a man's world
but there wouldn't be nothing
nothing without a woman or a girl

you see man made the cars
that take us over the road
man made the train
to carry the heavy load
man made the electric light
to take us out of the dark
man made the boat for the water
like noah made the ark

man thinks about the look little baby girls
and the baby boys
man makes them happy
cause man made them toys
and after man made everything
everything he can
you know that man makes money
to buy from other men

Ja sam samo mislila da je vreme da se okrene plocha, da se malo izmene rechi vekovne mushke himne, pa da malo mushkarci budu behind:)
Ok, stoji da su sve ovo izmislili mushkarci, ali ne zato sto zene nisu umele ili znale, vec im je josh od Adama definisana uloga. Sad, u nekim zemljama su se zene probudile i shvatile da umeju i mogu i one da se kandiduju za grdonachelnice, preCednice & so on ...( u nekim ne smeju ni da pokazzu da su zzene nego su zamotane - ali o tome ne bih da shirim) po meni kasno, mnooooogo kasno i na ushtrb planete.
I ne mozze niko da tvrdi da ishod ne bi bio bolji ili gori, jer primer ne postoji!


To je stvarnost dragoljube.

Meni na zalost lichi na latentni shovinizam to sto ti nas terash na Veneru, chim mi pokrenemo tu temu. Umesto da razumete (mushkarci) da je svet lepo uredjen u vashu korist, pa da priznate i kazzete: Da! Krajnje je vreme da se mi mushkarci emancipujemo:)))

Sto npr., ne postoje javne kuce za zene?
Proshetam ja lepo Reeperbahnom (Hamburg) i u izlogu sede mushkarci, a ja onda izaberem. To bi bilo ravnopravno - zar ne mislish?

Da, josh jedno: no hard feelings:)
Ne ljutim se ja kad mi ti, ili bilo ko drugi napishe da lupetam - to je tvoje ili nechije mishljenje, a mene zabole ribica za to sto ja eventualno lupetam. Mozze mi se:))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  14:16 18.06.2008
Preporuka: 1

Re: Da.

I ne mozze niko da tvrdi da ishod ne bi bio bolji ili gori, jer primer ne postoji!

da ne bi pisao sad neki čaršaf ili nedaj bože referat na zadatu mi temu ja ću kratko
opcija koju ti nudiš u narodu se zove sjaši kurta da uzjaše murta,e ja sam protiv toga
a ove primere koje si navela.to prevazilazi format bloga,a mojih verujem i tvojih sposobnosti i znanja da napravimo jednu dublju istorisku analizu kako i zašto je došlo do podele poslova na muške i ženske i kako se ta podela menjala kroz istoriju i kakav je uticaj imala industriskka revolulucija na muško ženske odnose,pa kakav je stvarno položaj žene bio u srednjemvekui(skoro sam gledao neku švedsku emisiju koja ja mal promenila ustaljena shvatanja koje imamo.ali za to bi nam trebalo mnogo,mnogo vremena i strpljenja a nemamo ga

jedno je sigurno ljudi koji doživljavaju žene kao ja su dosta pomogli istim u ostvarivanju njihove emancipacije,i još uvek ne volim ekstremiste u bilo čijim redovima
ps
nemo date bole ribica..ipak je to jedan meneme drag organ
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  14:24 18.06.2008
Preporuka: 1

Re: Da.

pa da malo mushkarci budu behind:)

edi, ja moram da se umesam, jer se ne slazem sa tobom.
zasto bi sad malo muskarci bili behind? zar nije bolje da uvedemo "pored" kao odrednicu za to sto hocemo? dragoljub je reagovao na tvoju tvrdnju da bi sve bilo mnogo bolje kada bi svetom vladale zene. istina je da ne mozes to proveriti u 1:1, ali prostom induktivnom metodom mozes.

kakve su zene kada dodju na vlast u tvom okruzenju? ne pitam te za izuzetke nego za vecinu. u mom su gore nego muskarci, jer poprimaju 'muski' nacin razmisljanja koji ima realno nije svojstven ni prirodjen, a pritom pocne da se pokazuje da vlastodrzacke mane i nisu bas rodno odredjene. vlast je vlast - i njima i nama udara u mozak podjednako. a zena koja ne ume da sefuje a da pritom ostane zena je mnogo cesci slucaj od suprotnog.

to ukopavanje u rovove nikuda nas nece odvesti - hvala bogu i vrhunskoj kreativnoj inteligenciji te smo razliciti, inace bi ovaj svet bio jedno pusto mesto. zivele razlike i tako to.

sto se javnih kuca tice, mislim da je to vise problem ponude i potraznje nego rodne ravnopravnosti :)))

pozdrav edi-san



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  14:26 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Da.

e tako mi i treba kad pisem komentar u nastavcima. dragoljub odgovorio vec, skoro isto
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
edi-va  14:28 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Da.

opcija koju ti nudiš u narodu se zove sjaši kurta da uzjaše murta,e ja sam protiv toga


Nije tachno. Evo sta sam napisala, tj. kako je cela pricha krenula:

Ovo sto si naveo je mozzda i poenta cele priche.
Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u godinu.


Znachi:

Mozzda i da je vishe zzena.

Ni jednom nisam tvrdila samo zzene. Nisam ekstemista. Sexual offensive feminisam je daleko od ekstremnog feminizma. Sta vishe, nema veze jedno s drugim.

jedno je sigurno ljudi koji doživljavaju žene kao ja su dosta pomogli istim u ostvarivanju njihove emancipacije,i još uvek ne volim ekstremiste u bilo čijim redovima


Ja propagiram mushku emancipaciju:)

nemo date bole ribica..ipak je to jedan meneme drag organ



U to ni malo ne sumnjam::)))

Ajd' necemo vishe da trolujemo, nema smisla. Gazda ce me proglasi za: persona non grata:))))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  14:28 18.06.2008
Preporuka: 2

Re: Da.

sto se javnih kuca tice, mislim da je to vise problem ponude i potraznje nego rodne ravnopravnosti :)))

Ukoliko bude traznje obezbedice se ponuda

:-)

I kako kaze Pepe Tvor:

Izmedju zena i muskaraca razlika je veoma mala. Ali ZIVELA RAZLIKA
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  14:29 18.06.2008
Preporuka: 1

Re: Da.

kakve su zene kada dodju na vlast u tvom okruzenju? ne pitam te za izuzetke nego za vecinu. u mom su gore nego muskarci, jer poprimaju 'muski' nacin razmisljanja

upravo to i tvrdim,pol ne odrđuje kvalitet čoveka i čovekinja:))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  15:02 18.06.2008
Preporuka: 1

Re: Da.

Ajd' necemo vishe da trolujemo, nema smisla. Gazda ce me proglasi za: persona non grata:))))

jes vala,a u čije beše ono kafanče se upoznasmo;))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
florian  15:49 18.06.2008
Preporuka: 1

Re: Da.

edi, jes' ti nešto mslo nevrozna?
Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u


edi aj pročitaj to ponovo i promisli malo kakvu si glupost lupila i ostala živa



Dragoljupche, ja sam se na blogu nachitala kilometara lupetanja, ali se nikada nikome tako nisam obratila. Ako ti moj sexual offensive feminisam stav bode ochi ili provocira zdrav muski razum, onda mi lepo skreni pazznju na to kako se sa mnom ne slazesh, pa mozzemo i da prodiskutujemo ali nemoj da mi pretish:

neće moći ovakvim tekstovima me polako ali sigurno gurate u muški šovinizam



Posle sam ja kriva sto si ti u biti shovinista:))


mi lepo skreni pazznju na to kako se sa mnom ne slazesh, pa mozzemo i da prodiskutujemo

Evo Edi, lepo ti skrećem pažnju da se ne slažem s tvojim stavom

Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u godinu.

Ako imaš neki argument koji bi mogao da me razuveri , molim te daj ga.
Samo nemoj odmah za gušu.
Ovako zasada smatram da ti se to omaklo u žaru diskusije. Ako je tako , onda bolje odmah priznaj da si lupila i nemoj da se vadiš jer to uvek bude samo još gore.
E da, da ne bude , ova pravila o vađenju iz gluposti važe univerzalno za oba pola na isti način i u istoj meri.Lično sam imao par kapitalnih što izgovorenih što napisanih gluposti koje su mi promakle ( ostale sam na vreme osujetio da se obnaroduju)

Mene inače ovaj sukob vas dvoje strašno raduje ( ne zlonamerno) i samo se smejem. Vid ti rasprave iznenada.
Uvatio te Dragoljupče Edi, šta je tu je, i najveći greše. I on , samo sedi i peca kad će nego nešto da omane,a naročito ima merak na žene, šovinista jedan muški.
Ša se bre svi na kraj srca?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
florian  16:14 18.06.2008
Preporuka: 4

Re: Dragoljube , crni Dragoljube

Nikada se dami , makar i dami koja se zalaže za ravnopravnost polova, ne kaže:
edi aj pročitaj to ponovo i promisli malo kakvu si glupost lupila i ostala živa

Kaže se

Biće da je greška u kucanju
ili
Moguće da si u žurbi nenamerno pogrešila pa
ili...

Ima da obratiš fundametalno pažnju na ponašanje da ne bi ona pošla odande, i prestani već jednom.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  16:18 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Da.

MilutinM
Nije samo u Nemackoj, gde god hoces po Evropi i nije samo gorivo vec i hrana usluge i sve ostalo...recimo samo da normalan zivot koji se do sada mogao sa jednom platom finansirati sada ne moze vec se mora dodatno zaraditi ili se odreci nekih stvari koje su ranije bile dostupne

Da ne govorimo cenama nekretnina koje su ooootišle ....

Znam, pitam sina zasto placa 700 eura mesecno stanarinu zasto za te pare ne otplacuje svoj stan na kredit a on kaze da bi mu tada rata bila 1200 eura pa nema sanse da zaradi i za zivot i za ratu a tek ako ne daj Boze menja posao ili ga izgubi jer i to se dogadja, sta ce onda? Tako se dere narod na vise nacina..Ne moze da kupi a onda debelo placa.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  16:19 18.06.2008
Preporuka: 0

Re: Da.

edi-va
I ne mozze niko da tvrdi da ishod ne bi bio bolji ili gori, jer primer ne postoji!
Necu komentarisati ostalo, jer nema previse smisla, al sto se tice tvoje osnovne premise jednu vrlo prostu stvar ne vidis, verovatno zato sto stvari gledas iskljucivo crno-belo. Dakle pored osnovih ishoda (u prvoj aproksimaciji), bilo bi bolje i bilo bi gore, postoji mnogostruko verovatniji ishod, a to je da se nista pod milim bogom ne bi promenilo, jer jednostavno korelacija izmedju pola ljudi na rukovodecim pozicijama i nacina na koji funkcionise sistem ne postoji ili ju je gotovo nemoguce pokazati.
Na stranu to koliko su svi drustveno-ekonomski sistemi inertni i na stranu to sto je vecina zena na rukovodecim mestima apsolutna utopija.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  16:40 18.06.2008
Preporuka: 2

Re: Dragoljube , crni Dragoljube

Kaže se

Biće da je greška u kucanju
ili
Moguće da si u žurbi nenamerno pogrešila pa
ili...

e florijane kad bi ja to umeo...di bi mi kraj bio

a i nešto se mislim ako se mi iz kafanče povremeno ne pokačimo ko će?
ne mož samo da se volimo jer ako se ne kačimo kako će da znamo dal se još uvek volimo

a da sam crncrnsam crncrnsam
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mikimedic  17:27 18.06.2008
Preporuka: 3

Zensko-muski sovinizam.

Po cenu da budem optuzen od Edi da sam sovinista (samo ne znam dal' zenski dal' muski)

Smatram da je preterano insistiranje na ravnopravnosti polova koje se meri ni sa cim drugim nego BROJEM!!! -- veoma veoma kontraproduktivno.

Ljude treba vrednovati iskljucivo prema sposobnostima, a ne prema tome da li su zene ili muskarci, crnci, belci ili zuti sa jos podkombinacijama ' na to i to mesto treba da dodje bela zena ali na to i to mesto treba da dodje crni muskarac'.

Ako je zena za jedno mesto kvalifikovanija od muskarca, onda treba i da dobije to mesto, isto tako ako je muskarac kvalifikovaniji on treba da ga dobije. Vestacki paritet -- kao ni sve sto je vestacko, ne prolazi.

Ako su u vladi Spanije zene sposobnije od muskaraca, zasto da ne, pravi izbor. Medjutim, nesto ne verujem da bi se proevropski orijentisane pripadnice lepseg pola i borci za 'ravnopravnost' polova obradovale da vladu Srbije naprave radikali, sve sa ministrima Jorgovankom i inim radikalnim drugaricama. Nesto mislim da bi u takvoj varijanti ipak radije videli muske demokrate i slicne (makar sve sa palmom i bez bitange i ribice), zar ne?


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bauer  17:31 18.06.2008
Preporuka: 2

Re: Dragoljube , crni Dragoljube

Kaže se

Biće da je greška u kucanju
ili
Moguće da si u žurbi nenamerno pogrešila pa
ili...

ja bi rekao da je edi uletela u pasivan oPsajd. nista strasno, mislim da je utakmica gotova i da je vreme da menjamo dresove :))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  18:07 18.06.2008
Preporuka: 1

Re: Dragoljube , crni Dragoljube

ja bi rekao da je edi uletela u pasivan oPsajd. nista strasno, mislim da je utakmica gotova i da je vreme da menjamo dresove :))

ja sam za,ma ja sam uvek za (samo sam u zadnje vreme nešto zbunjet pa naznam šta dalj) ;))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.