Malo li je

MilutinM RSS / 18.06.2008. u 09:19

Pre neki dan objavljeni su podaci o najvećim zaradama u Švajcarskoj, jednoj od zemalja u kojoj žive veoma bogati ljudi i gde je standard na visokom nivou. Podaci su zanimljivi, ne samo da vidimo koliko ti bogataši zaradjuju, već i da razmotrimo neke odnose u javnosti ovakvih informacija i odnosima medju radnim ljudima koji ostvaruju višak profita.

 

Najpre, želeo bih da pohvalim praksu da se objavljuju podaci o zaradama, pogotovo onih koje su najviše na lestvici. To je izuzetan primer javnosti u radu. Nisam već neko vreme u Srbiji pa ne znam da li toga ima i u nas, ali nešto mi se čini da je jedna od najaktivnijih sportskih radnji naših menadžera preskakanje prijavljivanja prihoda.

 

Evo podataka o iznosima najviših zarada u Švajcarskoj.

 

Prosečna godišnja plata izvršnih rukovodilaca u velikim kompanijama bila je u proseku 2,8 miliona švajcarskih franaka ili 1,75 miliona evra. Ako vam se čini da je ovo mnogo, možda će vas iznenaditi podatak da je ovaj iznos u stvari manji za 9% u odnosu na 2006. godinu! To je posledica strašne dubioze u kojoj se našla UBS - najveća banka u zemlji, čime je prouzrokovan veliki pad zarada njihovog menadžmenta.

 

Tri prva mesta na lestvici onih kojima se najviše vrednuje pregalaštvo na radnom mestu nose direktori firmi:

- Novartis (farmaceutska kompanija), koji je prošle godine zaradio 29,06 miliona švajcarskih franaka. To je u našim mernim jedinicama 18.162.500 evra ili 1.513.542 evra mesečno, ili 394.279 nedeljno ili, još preciznije, 49.760 evra dnevno!

- Roche (takodje farmaceuti), sa 22,38 miliona franaka, i

- Credit Suisse (jedna od velikih banaka), koji je u kućni budžet uneo 22,30 miliona franaka.

 

Kao ilustraciju, navešću da direktori nama poznatijih firmi koje proizvode čokoladne proizvode na listi zauzimaju četvrto mesto (Nestle, sa 17,44 miliona franaka) i šesto mesto (Lindt & Sprungli, sa 10,89 miliona franaka). Direktor UBSa, čiji katastrofalni gubitak ove godine koji je duboko potresao ceo finansijski sistem zemlje, uspeo je da se održi na devetom mestu sa tričavih 10,30 miliona. Jadna njegova žena mora da ga svako veče kinji što kao neugledni rukovodilac jedne naoko ozbiljne banke unese u kuću neuglednih 17.637 evra.

 

Danijel Vasela, CEO Novartisa
Danijel Vasela, CEO Novartisa
Da prikažem malo podataka o odnosima u firmama koje imaju najnagradjenije rukovodioce.

 

Najmanje plaćen radnik Novartisa prima 502 puta manju platu od svog najvišeg rukovodioca; isti odnos u Roche-u je 436 a u Credit Suiss-u 455 puta. Pri ovome, zanimljiv je i podatak da su plate visokih menadžera porasle u proseku za 7%, ili 140.000 franaka, dok u u isto vreme plate najniže plaćenih skočile samo 2,7%. Ako pogledamo opdnos izmedju najvećih i najmanjih zarada u kompanijama u kojima su najplaćeniji ljudi u Švajcarskoj, sem u dva slučaja od deset navedenih, što je veća zarada najvišeg rukovodioca firme to je i veći jaz izmedju njega i najmanje plaćenih. Još jednom se potvrduje stara izreka da je Bog prvo sebi bradu stvorio.

 

Ne želim da ovde promovišem socijalnu pravdu ili veličam komunističke utopije, ali me brine ovaj trend. U redu je da oni koji imaju veću odgovornost i donose veliki dohodak ostalim zaposlenima u kompaniji treba da za to budu odgovarajuće nagradjeni. Takodje, prihvatam principe da ne mogu biti u istom položaju oni koji donose kapitalne odluke od koji zavisi budućnost svih ostalih i oni kojima se posao svodi na mehaničko obavljanje jednostavnih, mada ipak neophodnih radnji. No, pitam se čemu sve ovo vodi. Svet se odavno deli na mali sloj izuzetno bogatih i veliku većinu onih kojima ovi ostavljaju samo onoliko koliko je dovoljno za život. Kakav, to je već pitanje. Sve je više biti onih koji će kupovati dijamantima optočene klozetske šolje dok oni koji preživljavaju sa dolarom dnevno o tome neće moći ni da čitaju. Ne zbog toga što nemaju novca da kupe novine, nego što ne znaju da čitaju. Isto je u odnosima bogatih i razvijenih zemalja i onih koje grcaju u nedaćama i sve teže kaskaju za njima. Nije ni čudo što onda mnogi nesretnici potežu za očajničkim potezima koje je, jasno, teško prihvatiti.

 

I, još jedan podatak za kraj: učešće žena u rukovodećim odborima velikih kompanija je veoma malo.

Atačmenti



Komentari (257)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

florian florian 09:45 18.06.2008

Gazda

Nemo' više, ostaćeš bez vizu
MilutinM MilutinM 10:08 18.06.2008

Re: Gazda

Prava ti fotka. Dok se mi zamlaćujemo vaspitanjem mladih, drugi lepo zgrću parice.
Doctor Wu Doctor Wu 09:47 18.06.2008

***

Evo podataka o iznosima najviših zarada u Švajcarskoj.

A evo i o medijanskim... (za one sa planete Zemlja). Mora se priznati da uopšte nije loše. Otprilike, na nivou Londona.
mariopan mariopan 09:55 18.06.2008

Re: ***

Dok su se plasili komunizma morali su bar nesto da daju i radnicima a sada kada je taj komunizam mrtav mogu radnicima da rade sta hoce i da ih plate koliko je njima probitacno. Daleko bilo da hvalim komunizam ali kao pretnja odigrao je ulogu u boljem polozaju radnika, sada sindikati ne mogu dovoljno da naplase velike gazde....ako neko nece da radi..ima ko hoce, toliko je gladnih ...mislim da je sve to otud sto se ti bogati vise nicega ne boje. Boje se samo da im se gomila novca ne smanji. Odmah se setim Baje patka kako se kupa u gomili para ))))
Doctor Wu Doctor Wu 10:03 18.06.2008

Re: ***

Pa, Švajcarska nikad nije bila na rubu socijalističke revolucije (ili se varam?). To je seljačka (pretežno stočarska) zemlja u srcu Evropu, nastala na nekoj ravnoteži germansko-romanskih interesa. Singularitet, dakle. Ovo što ste napisali više važi za zemlje sa jakom komunističkom/populističkom/sindikalnom tradicijom (Nemačka, Austrija, Francuska, UK).
MilutinM MilutinM 10:07 18.06.2008

Re: ***

Evo podataka koji govore da su plate u IT poslu najveće u Švajcarskoj. Daklem: dolazte vamo
edi-va edi-va 10:17 18.06.2008

Nemachka

Nemachki Mannesmann D2 je 2000.-ite preuzet od strane engleskog Vodafona. Menadzer Mannesmanna je za to sto ce ostati bez posla kasirao otpremninu od 65 miliona maraka (ako se dobro secam). Jadan, ipak mu je bila ugrozzena egzistencija.

Sada isti taj Vodafon premeshta administraciju u Madjarsku. Tako da ce centrala u Dizeldorfu polako da se ugasi. Zaposlenima su ponudili "genijalno" reshenje: ko zeli da sachuva radno mesto mozze da se preseli u Madjarsku.
Doctor Wu Doctor Wu 10:30 18.06.2008

Re: Nemachka

Sada isti taj Vodafon premeshta administraciju u Madjarsku. Tako da ce centrala u Dizeldorfu polako da se ugasi. Zaposlenima su ponudili "genijalno" reshenje: ko zeli da sachuva radno mesto mozze da se preseli u Madjarsku.

Pa što ne bi? Ako posao može podjednako dobro da se obavlja u Dizeldorfu i u Nepsadšabagu, što ne bi premestili, pogotovu ako su troškovi manji.

Ono što meni smeta je što neki bilmez napravi ni kriv ni dužan 20 miliona evra, samo zato što se sticajem okolnosti našao na nekom mestu. Znači, njegov lični rizik je nula, sposobnosti diskutabilne, ništa nije doprineo ni inovaciji, ni unapređivanju organizacije ni smanjenju troškova ni povećanju prihoda (a često je situacija zapravo potpuno suprotna pa CEO-ovi deluju kao totalne dijabole) a te otpremnine se mere milionskim svotama.
mariopan mariopan 10:41 18.06.2008

Re: ***

Doctor Wu
Pa, Švajcarska nikad nije bila na rubu socijalističke revolucije (ili se varam?). To je seljačka (pretežno stočarska) zemlja u srcu Evropu, nastala na nekoj ravnoteži germansko-romanskih interesa. Singularitet, dakle. Ovo što ste napisali više važi za zemlje sa jakom komunističkom/populističkom/sindikalnom tradicijom (Nemačka, Austrija, Francuska, UK).

Na njih sam i mislila ))
A Svajcarska ide istim tim stazama, ne vidim da se po zgrtanju para razlikuje (sistem)...jos da pomenem odsustvo bilo kakve grize savesti sto u njihovim bankama cuvaju novac kome je poreklo diskutabilno ali niko ne pita previse, samo neka je gomila sve veca i veca . Hm..da li bi ta mala zemlja bila tako bogata da nije trezor u kome se i taj novac mnozi?
edi-va edi-va 10:46 18.06.2008

Re: Nemachka

Pa što ne bi? Ako posao može podjednako dobro da se obavlja u Dizeldorfu i u Nepsadšabagu, što ne bi premestili, pogotovu ako su troškovi manji.


Da, bitno je da su njima troshkovi manji, a sto par hiljada radnika ostaje bez posla to je problem tih radnika - je li tako?!
Imam dve poznanice kojima ne pada na pamet da se sele u Madjarsku, ali nemaju ni ideju sta ce i kako ce dalje, niti im se nudi bilo kakvo drugo reshenje. Zar nije drsko reci: preselite se u Madjarsku, primajte plate po madjarskom standardu i sve je ok!?!?
Doctor Wu Doctor Wu 10:55 18.06.2008

Re: Nemachka

Da, bitno je da su njima troshkovi manji, a sto par hiljada radnika ostaje bez posla to je problem tih radnika - je li tako?!

Pa umeju li da rade nešto drugo ili su samo sposobne da budu administrativke Mannesmanna D2 ili nemačkog brancha Vodafona? Ako samo ovo drugo, onda neka im je bog u pomoći.

Nego, nerviraju li se i one tako k'o vi kad neko u Americi, Kanadi ili Engleskoj outsourceuje svoje poslove u Indiju ili Meksiko?
edi-va edi-va 11:05 18.06.2008

Re: Nemachka

Doctor Wu
Da, bitno je da su njima troshkovi manji, a sto par hiljada radnika ostaje bez posla to je problem tih radnika - je li tako?!

Pa umeju li da rade nešto drugo ili su samo sposobne da budu administrativke Mannesmanna D2 ili nemačkog brancha Vodafona? Ako samo ovo drugo, onda neka im je bog u pomoći.

Nego, nerviraju li se i one tako k'o vi kad neko u Americi, Kanadi ili Engleskoj outsourceuje svoje poslove u Indiju ili Meksiko?


Dotore Wu, ja sam frik, nema potrebe da mi persirash:)))

Chek' sad, zar je bitno sta rade ili da li se nerviraju kada se iste stvari globalno deshavaju?
Poenta je da je ta pojava premeshtanja na istok ,zarad profita, uzela maha. Radnici ce se zameniti jeftinijim radnicima, ali i menadzeri jeftinijim menadzerima - pa ce jednog dana i taj jeftiniji radnik biti zamenjen robotom, a menadzer androidom ... nadam se da to necu doziveti, a ni moja deca.
vishnja vishnja 11:14 18.06.2008

Re: Nemachka

Zar nije drsko reci: preselite se u Madjarsku

edi, mene tako pre 5-6 godina slali u Rusiju :)
pozitivna strana je sto das otkaz bez da trepnes, i bez da ikad zazalis. samo odes i cao. nema mucnog preispitivanja

u mom slucaju to je bio onaj sto je 2-3put doruckovao sa znasveckim. daleko im lepa kuca, obojici.
florian florian 14:58 18.06.2008

Re:Ujaaa

edi, mene tako pre 5-6 godina slali u Rusiju :)

To je onda već bilo surovo izrabljivanje dece ispod 15 starosti. Užas jedna ( u ženskom rodu molićemo fino, kako je to radila moja bivša saradnica)
nema mucnog preispitivanja

u mom slucaju to je bio onaj sto je 2-3put doruckovao sa znasveckim. daleko im lepa kuca, obojici.

Neznam. Reci.
mikimedic mikimedic 17:06 18.06.2008

Re: Nemachka

Nemachki Mannesmann D2 je 2000.-ite preuzet od strane engleskog Vodafona. Menadzer Mannesmanna je za to sto ce ostati bez posla kasirao otpremninu od 65 miliona maraka (ako se dobro secam). Jadan, ipak mu je bila ugrozzena egzistencija.

Sada isti taj Vodafon premeshta administraciju u Madjarsku. Tako da ce centrala u Dizeldorfu polako da se ugasi. Zaposlenima su ponudili "genijalno" reshenje: ko zeli da sachuva radno mesto mozze da se preseli u Madjarsku.


Edi -- naravno, sve mozemo projektovati onako kako vidimo iz licne vizure. Naravno da ce ti radnici biti ugrozeni, isto onako kao sto su ugrozeni npr. radnici Zastave 20 godina izrabljivali ostatak Srbije, dok im sadasnja vlada nije navodno nasla spasonosno resnje (a da li je resenje videcemo). Mislis da su Italijanski radnici srecni sto ce Fiat proizvoditi u nekom tamo Kragujevcu umesto u Torinu? Iliti... dok jednom ne smrkne drugom ne svane.

Verujem da ni oni radnici sto su sklapali zaprege nisu bili srecni kad je Ford uveo pokretnu traku. Jednostavno to je protok robe i kapitala, i modernizacijom ljudskog drustva idemo tamo gde idemo.

A ni Mirko nije bio srecan kad je Djenka Djavo pustio tonski film, pa je doslo do 'tisina, sad malo ona....'.

Panta rei.

vishnja vishnja 17:14 18.06.2008

Re: Re:Ujaaa

To je onda već bilo surovo izrabljivanje dece ispod 15 starosti

pazi, jos je neko preporucio tvoj komentar, sve u veselju zbog neumesnih posalica :)))

a ovo drugo na pp. sad mi pade na pamet da ne moram da laprdam naglas.
margos margos 18:04 18.06.2008

Re: Nemachka

kasirao otpremninu od 65 miliona maraka

He... a mi se ovde čudom čudili kad je ministar Đelić dobio otpremninu od oko sto hiljada nečega (ne znam behu li evrići ili švajcarci)
Mara Mara 18:42 18.06.2008

Re: Nemachka

Марго,

Добије се ту свашта нешто...пословна шпијунажа (не мора увек да буде индустријска) је чудо једно. Њихов изговор је да овим ван сваке памети отпремнинама фирма спречава одавање пословних тајни конкуренцији....
florian florian 20:27 18.06.2008

Izeš ga

Šta je bre, šta ste danas sve na kraj srca?


edi, mene tako pre 5-6 godina slali u Rusiju :)


To je onda već bilo surovo izrabljivanje dece ispod 15 starosti


ovo mi promaklo

pazi, jos je neko preporucio tvoj komentar, sve u veselju zbog neumesnih posalica :)))


Pošalica bila na račun tvoje mladosti (15 godina + 5 godina = 20 godina starosti danas) i napravljena u vidu koplementa.Ako je neumesna primi izvinjenje. Javna glupost - javno izvinjenje.
Otkako je Gorštak otišao na more nema s kim da raspravljam o tvom uzrastu, izeš ga.
Precedniče vrćaj se.
Vidi kako tigrovi beže od pilića
antioksidant antioksidant 20:27 18.06.2008

Re: Re:Ujaaa

a ovo drugo na pp. sad mi pade na pamet da ne moram da laprdam naglas.

nisi drug. sta da radimo mi sa jeftinijim ulaznicama?
edi-va edi-va 20:41 18.06.2008

Re: Re:Ujaaa

antioksidant
a ovo drugo na pp. sad mi pade na pamet da ne moram da laprdam naglas.

nisi drug. sta da radimo mi sa jeftinijim ulaznicama?


Evo uzimam sebi za pravo da odgovorim umesto cherry:))
Mislila je (predpostavljam) ono sto smo svi dobili danas (nadam se svi) o promeni passworda.
margos margos 21:56 18.06.2008

Re: Re:Ujaaa

pazi, jos je neko preporucio tvoj komentar, sve u veselju zbog neumesnih posalica :)))

Pa dobro, Pile, šta je tu neumesna pošalica? Lepo ti je Cvetko objasnio na šta je mislio, a ja sam dala preporuku, smatrajući zabavnom njegovu matematiku.
margos margos 22:13 18.06.2008

Re: Nemachka

Марго,
Добије се ту свашта нешто...

Jasno mi je, Maro, nego gledam kako smo mi sitničavi oko stotine hiljada nečega, a ljudi računaju i miliončićima. Baš smo neka zakerala.

I to, poslovna tajna... šta je to? U mojoj firmi su svi koji su otišli, poneli data baze klijenata, i naravno, iskoristili za svoje poslove. Ni trepnuli nisu. I ne smatraju to nekim profitom... još pljuckaju, tu i tamo...
Mara Mara 05:44 19.06.2008

Re: Nemachka

Марго,

Србија као да је у фази првобитне акумулације капитала...о пословној етици, тајнама...то још не знамо шта је...
vishnja vishnja 09:17 19.06.2008

Re: Re:Ujaaa

Pa dobro, Pile, šta je tu neumesna pošalica?

ama izmotavam se.
pa deca prave buku kad ih se dira u godine :)
vishnja vishnja 09:18 19.06.2008

Re: Re:Ujaaa

nisi drug. sta da radimo mi sa jeftinijim ulaznicama?

evo, dobices skuplju. poslacu i tebi na pp :)
jos neko?
edi-va edi-va 09:55 18.06.2008

Da.

I
, još jedan podatak za kraj: učešće žena u rukovodećim odborima velikih kompanija je veoma malo.


Ovo sto si naveo je mozzda i poenta cele priche.
Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u godinu. Polako, ali sigurno srednja klasa nestaje. Nikoga vishe ne interesuje obichan radnik - samo profit, pozlaceni bidei i mleko koje teche iz slavine ...
Dawngreeter Dawngreeter 10:23 18.06.2008

Re: Da.

Znaci treba nam nova revolucija :)
Covek u belom Covek u belom 10:28 18.06.2008

Re: Da.

edi-va
Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u godinu.
Ovo je samo wishful thinking. Nema ni jednog realnog pokazatelja da bi zaista bilo tako...
edi-va edi-va 10:36 18.06.2008

Re: Da.

Dawngreeter
Znaci treba nam nova revolucija :)



Bice ... josh malo. Necu da zvuchim kao vidovita Zorka, ali ovde (Nemachka) se deshavaju neke zabrinjavajuce pojave.
Kada sam davne 93.-ce doshla, litar dizela je bio oko jedne marke, a sada je 1,36 €???
I pazi sad, ta cena je nabildovana u poslednjih par godina.

2002 - 0,72 €
2003 - 0,88 €
2005 - 1,12 €
edi-va edi-va 10:41 18.06.2008

Re: Da.

Covek u belom
edi-va
Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u godinu.
Ovo je samo wishful thinking. Nema ni jednog realnog pokazatelja da bi zaista bilo tako...


Pa naravno da ga nema, jer nema ni primera. Hajde da postavimo zene na sva moguca rukovodeca mesta na planeti, pa da onda podvuchemo crtu.
dragoljub dragoljub 11:06 18.06.2008

Re: Da.

Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u

edi aj pročitaj to ponovo i promisli malo kakvu si glupost lupila i ostala živa
dragoljub dragoljub 11:09 18.06.2008

Re: Da.

Pa naravno da ga nema, jer nema ni primera. Hajde da postavimo zene na sva moguca rukovodeca mesta na planeti, pa da onda podvuchemo crtu.

neće moći ovakvim tekstovima me polako ali sigurno gurate u muški šovinizam,sve mi dođe da vam kažem idite si na tu vašu veneru pa gazdujte do mile volje a nas ostavite da si gledamo fuzbal
edi-va edi-va 11:27 18.06.2008

Re: Da.

dragoljub
Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u

edi aj pročitaj to ponovo i promisli malo kakvu si glupost lupila i ostala živa


Dragoljupche, ja sam se na blogu nachitala kilometara lupetanja, ali se nikada nikome tako nisam obratila. Ako ti moj sexual offensive feminisam stav bode ochi ili provocira zdrav muski razum, onda mi lepo skreni pazznju na to kako se sa mnom ne slazesh, pa mozzemo i da prodiskutujemo ali nemoj da mi pretish:

neće moći ovakvim tekstovima me polako ali sigurno gurate u muški šovinizam


Posle sam ja kriva sto si ti u biti shovinista:))
dragoljub dragoljub 13:04 18.06.2008

Re: Da.

Posle sam ja kriva sto si ti u biti shovinista:))

*novo 

da ja sam opštepoznati muški šovinista nadaleko i nadugačko,a ako nisi shvatila u kom tonu je napisan moj osvrt na tvoj stav onda ništa
sexual offensive feminisam stav

ako taj stav iznosi tvrdnju da ste vi žene u svemu bolje od muškaraca onda je muški šovinizam samo ogledalo žendskog šovinizma

a ja ,i pored toga što tvrdiš da sam latentni šovinista,se neslažem ni sa jednim od tih stavova
ali šta ja znam,ipak sam u biti šovinista zar ne
mariopan mariopan 13:11 18.06.2008

Re: Da.

edi-va
Dawngreeter
Znaci treba nam nova revolucija :)



Bice ... josh malo. Necu da zvuchim kao vidovita Zorka, ali ovde (Nemachka) se deshavaju neke zabrinjavajuce pojave.
Kada sam davne 93.-ce doshla, litar dizela je bio oko jedne marke, a sada je 1,36 €???
I pazi sad, ta cena je nabildovana u poslednjih par godina.

2002 - 0,72 €
2003 - 0,88 €
2005 - 1,12 €

Nije samo u Nemackoj, gde god hoces po Evropi i nije samo gorivo vec i hrana usluge i sve ostalo...recimo samo da normalan zivot koji se do sada mogao sa jednom platom finansirati sada ne moze vec se mora dodatno zaraditi ili se odreci nekih stvari koje su ranije bile dostupne. A ko zeli da ima neki bolji standard mora da radi dva tri posla. Kazu svi da je sve duplo poskupelo otkad je uveden Euro...pa se nekada mislim da je i to bio zapravo nacin da se iz naroda istresu dodatne pare (ili dodatni rad za iste pare)...sve se po inerciji kotrlja jos malo ali ima gladnih i po Evropi i to mnogo.
MilutinM MilutinM 13:17 18.06.2008

Re: Da.

Nije samo u Nemackoj, gde god hoces po Evropi i nije samo gorivo vec i hrana usluge i sve ostalo...recimo samo da normalan zivot koji se do sada mogao sa jednom platom finansirati sada ne moze vec se mora dodatno zaraditi ili se odreci nekih stvari koje su ranije bile dostupne

Da ne govorimo cenama nekretnina koje su ooootišle ....
edi-va edi-va 13:46 18.06.2008

Re: Da.

dragoljub
ako taj stav iznosi tvrdnju da ste vi žene u svemu bolje od muškaraca onda je muški šovinizam samo ogledalo žendskog šovinizma


Ne dragoljube, ne tvrdim da smo bolje, vec da se vekovima peva ista pesma, pa su josh i zene pochele da je pevaju:))

Evo npr., sam tekst je vec dovoljno obezhrabrujuci, pa nije ni chudo sto ga i zena peva.

this is a man's world
this is a man's world
but there wouldn't be nothing
nothing without a woman or a girl

you see man made the cars
that take us over the road
man made the train
to carry the heavy load
man made the electric light
to take us out of the dark
man made the boat for the water
like noah made the ark

man thinks about the look little baby girls
and the baby boys
man makes them happy
cause man made them toys
and after man made everything
everything he can
you know that man makes money
to buy from other men

Ja sam samo mislila da je vreme da se okrene plocha, da se malo izmene rechi vekovne mushke himne, pa da malo mushkarci budu behind:)
Ok, stoji da su sve ovo izmislili mushkarci, ali ne zato sto zene nisu umele ili znale, vec im je josh od Adama definisana uloga. Sad, u nekim zemljama su se zene probudile i shvatile da umeju i mogu i one da se kandiduju za grdonachelnice, preCednice & so on ...( u nekim ne smeju ni da pokazzu da su zzene nego su zamotane - ali o tome ne bih da shirim) po meni kasno, mnooooogo kasno i na ushtrb planete.
I ne mozze niko da tvrdi da ishod ne bi bio bolji ili gori, jer primer ne postoji!


To je stvarnost dragoljube.

Meni na zalost lichi na latentni shovinizam to sto ti nas terash na Veneru, chim mi pokrenemo tu temu. Umesto da razumete (mushkarci) da je svet lepo uredjen u vashu korist, pa da priznate i kazzete: Da! Krajnje je vreme da se mi mushkarci emancipujemo:)))

Sto npr., ne postoje javne kuce za zene?
Proshetam ja lepo Reeperbahnom (Hamburg) i u izlogu sede mushkarci, a ja onda izaberem. To bi bilo ravnopravno - zar ne mislish?

Da, josh jedno: no hard feelings:)
Ne ljutim se ja kad mi ti, ili bilo ko drugi napishe da lupetam - to je tvoje ili nechije mishljenje, a mene zabole ribica za to sto ja eventualno lupetam. Mozze mi se:))
dragoljub dragoljub 14:16 18.06.2008

Re: Da.

I ne mozze niko da tvrdi da ishod ne bi bio bolji ili gori, jer primer ne postoji!

da ne bi pisao sad neki čaršaf ili nedaj bože referat na zadatu mi temu ja ću kratko
opcija koju ti nudiš u narodu se zove sjaši kurta da uzjaše murta,e ja sam protiv toga
a ove primere koje si navela.to prevazilazi format bloga,a mojih verujem i tvojih sposobnosti i znanja da napravimo jednu dublju istorisku analizu kako i zašto je došlo do podele poslova na muške i ženske i kako se ta podela menjala kroz istoriju i kakav je uticaj imala industriskka revolulucija na muško ženske odnose,pa kakav je stvarno položaj žene bio u srednjemvekui(skoro sam gledao neku švedsku emisiju koja ja mal promenila ustaljena shvatanja koje imamo.ali za to bi nam trebalo mnogo,mnogo vremena i strpljenja a nemamo ga

jedno je sigurno ljudi koji doživljavaju žene kao ja su dosta pomogli istim u ostvarivanju njihove emancipacije,i još uvek ne volim ekstremiste u bilo čijim redovima
ps
nemo date bole ribica..ipak je to jedan meneme drag organ
vishnja vishnja 14:24 18.06.2008

Re: Da.

pa da malo mushkarci budu behind:)

edi, ja moram da se umesam, jer se ne slazem sa tobom.
zasto bi sad malo muskarci bili behind? zar nije bolje da uvedemo "pored" kao odrednicu za to sto hocemo? dragoljub je reagovao na tvoju tvrdnju da bi sve bilo mnogo bolje kada bi svetom vladale zene. istina je da ne mozes to proveriti u 1:1, ali prostom induktivnom metodom mozes.

kakve su zene kada dodju na vlast u tvom okruzenju? ne pitam te za izuzetke nego za vecinu. u mom su gore nego muskarci, jer poprimaju 'muski' nacin razmisljanja koji ima realno nije svojstven ni prirodjen, a pritom pocne da se pokazuje da vlastodrzacke mane i nisu bas rodno odredjene. vlast je vlast - i njima i nama udara u mozak podjednako. a zena koja ne ume da sefuje a da pritom ostane zena je mnogo cesci slucaj od suprotnog.

to ukopavanje u rovove nikuda nas nece odvesti - hvala bogu i vrhunskoj kreativnoj inteligenciji te smo razliciti, inace bi ovaj svet bio jedno pusto mesto. zivele razlike i tako to.

sto se javnih kuca tice, mislim da je to vise problem ponude i potraznje nego rodne ravnopravnosti :)))

pozdrav edi-san



vishnja vishnja 14:26 18.06.2008

Re: Da.

e tako mi i treba kad pisem komentar u nastavcima. dragoljub odgovorio vec, skoro isto
edi-va edi-va 14:28 18.06.2008

Re: Da.

opcija koju ti nudiš u narodu se zove sjaši kurta da uzjaše murta,e ja sam protiv toga


Nije tachno. Evo sta sam napisala, tj. kako je cela pricha krenula:

Ovo sto si naveo je mozzda i poenta cele priche.
Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u godinu.


Znachi:

Mozzda i da je vishe zzena.

Ni jednom nisam tvrdila samo zzene. Nisam ekstemista. Sexual offensive feminisam je daleko od ekstremnog feminizma. Sta vishe, nema veze jedno s drugim.

jedno je sigurno ljudi koji doživljavaju žene kao ja su dosta pomogli istim u ostvarivanju njihove emancipacije,i još uvek ne volim ekstremiste u bilo čijim redovima


Ja propagiram mushku emancipaciju:)

nemo date bole ribica..ipak je to jedan meneme drag organ



U to ni malo ne sumnjam::)))

Ajd' necemo vishe da trolujemo, nema smisla. Gazda ce me proglasi za: persona non grata:))))
antioksidant antioksidant 14:28 18.06.2008

Re: Da.

sto se javnih kuca tice, mislim da je to vise problem ponude i potraznje nego rodne ravnopravnosti :)))

Ukoliko bude traznje obezbedice se ponuda



I kako kaze Pepe Tvor:

Izmedju zena i muskaraca razlika je veoma mala. Ali ZIVELA RAZLIKA
dragoljub dragoljub 14:29 18.06.2008

Re: Da.

kakve su zene kada dodju na vlast u tvom okruzenju? ne pitam te za izuzetke nego za vecinu. u mom su gore nego muskarci, jer poprimaju 'muski' nacin razmisljanja

upravo to i tvrdim,pol ne odrđuje kvalitet čoveka i čovekinja:))
dragoljub dragoljub 15:02 18.06.2008

Re: Da.

Ajd' necemo vishe da trolujemo, nema smisla. Gazda ce me proglasi za: persona non grata:))))

jes vala,a u čije beše ono kafanče se upoznasmo)
florian florian 15:49 18.06.2008

Re: Da.

edi, jes' ti nešto mslo nevrozna?
Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u


edi aj pročitaj to ponovo i promisli malo kakvu si glupost lupila i ostala živa



Dragoljupche, ja sam se na blogu nachitala kilometara lupetanja, ali se nikada nikome tako nisam obratila. Ako ti moj sexual offensive feminisam stav bode ochi ili provocira zdrav muski razum, onda mi lepo skreni pazznju na to kako se sa mnom ne slazesh, pa mozzemo i da prodiskutujemo ali nemoj da mi pretish:

neće moći ovakvim tekstovima me polako ali sigurno gurate u muški šovinizam



Posle sam ja kriva sto si ti u biti shovinista:))


mi lepo skreni pazznju na to kako se sa mnom ne slazesh, pa mozzemo i da prodiskutujemo

Evo Edi, lepo ti skrećem pažnju da se ne slažem s tvojim stavom

Da je vishe zzena u rukovodecim odborima, jaz izmedju bogatih i siromashnih ne bi bio sve veci iz godine u godinu.

Ako imaš neki argument koji bi mogao da me razuveri , molim te daj ga.
Samo nemoj odmah za gušu.
Ovako zasada smatram da ti se to omaklo u žaru diskusije. Ako je tako , onda bolje odmah priznaj da si lupila i nemoj da se vadiš jer to uvek bude samo još gore.
E da, da ne bude , ova pravila o vađenju iz gluposti važe univerzalno za oba pola na isti način i u istoj meri.Lično sam imao par kapitalnih što izgovorenih što napisanih gluposti koje su mi promakle ( ostale sam na vreme osujetio da se obnaroduju)

Mene inače ovaj sukob vas dvoje strašno raduje ( ne zlonamerno) i samo se smejem. Vid ti rasprave iznenada.
Uvatio te Dragoljupče Edi, šta je tu je, i najveći greše. I on , samo sedi i peca kad će nego nešto da omane,a naročito ima merak na žene, šovinista jedan muški.
Ša se bre svi na kraj srca?
florian florian 16:14 18.06.2008

Re: Dragoljube , crni Dragoljube

Nikada se dami , makar i dami koja se zalaže za ravnopravnost polova, ne kaže:
edi aj pročitaj to ponovo i promisli malo kakvu si glupost lupila i ostala živa

Kaže se

Biće da je greška u kucanju
ili
Moguće da si u žurbi nenamerno pogrešila pa
ili...

Ima da obratiš fundametalno pažnju na ponašanje da ne bi ona pošla odande, i prestani već jednom.
mariopan mariopan 16:18 18.06.2008

Re: Da.

MilutinM
Nije samo u Nemackoj, gde god hoces po Evropi i nije samo gorivo vec i hrana usluge i sve ostalo...recimo samo da normalan zivot koji se do sada mogao sa jednom platom finansirati sada ne moze vec se mora dodatno zaraditi ili se odreci nekih stvari koje su ranije bile dostupne

Da ne govorimo cenama nekretnina koje su ooootišle ....

Znam, pitam sina zasto placa 700 eura mesecno stanarinu zasto za te pare ne otplacuje svoj stan na kredit a on kaze da bi mu tada rata bila 1200 eura pa nema sanse da zaradi i za zivot i za ratu a tek ako ne daj Boze menja posao ili ga izgubi jer i to se dogadja, sta ce onda? Tako se dere narod na vise nacina..Ne moze da kupi a onda debelo placa.
Covek u belom Covek u belom 16:19 18.06.2008

Re: Da.

edi-va
I ne mozze niko da tvrdi da ishod ne bi bio bolji ili gori, jer primer ne postoji!
Necu komentarisati ostalo, jer nema previse smisla, al sto se tice tvoje osnovne premise jednu vrlo prostu stvar ne vidis, verovatno zato sto stvari gledas iskljucivo crno-belo. Dakle pored osnovih ishoda (u prvoj aproksimaciji), bilo bi bolje i bilo bi gore, postoji mnogostruko verovatniji ishod, a to je da se nista pod milim bogom ne bi promenilo, jer jednostavno korelacija izmedju pola ljudi na rukovodecim pozicijama i nacina na koji funkcionise sistem ne postoji ili ju je gotovo nemoguce pokazati.
Na stranu to koliko su svi drustveno-ekonomski sistemi inertni i na stranu to sto je vecina zena na rukovodecim mestima apsolutna utopija.
dragoljub dragoljub 16:40 18.06.2008

Re: Dragoljube , crni Dragoljube

Kaže se

Biće da je greška u kucanju
ili
Moguće da si u žurbi nenamerno pogrešila pa
ili...

e florijane kad bi ja to umeo...di bi mi kraj bio

a i nešto se mislim ako se mi iz kafanče povremeno ne pokačimo ko će?
ne mož samo da se volimo jer ako se ne kačimo kako će da znamo dal se još uvek volimo

a da sam crncrnsam crncrnsam
mikimedic mikimedic 17:27 18.06.2008

Zensko-muski sovinizam.

Po cenu da budem optuzen od Edi da sam sovinista (samo ne znam dal' zenski dal' muski)

Smatram da je preterano insistiranje na ravnopravnosti polova koje se meri ni sa cim drugim nego BROJEM!!! -- veoma veoma kontraproduktivno.

Ljude treba vrednovati iskljucivo prema sposobnostima, a ne prema tome da li su zene ili muskarci, crnci, belci ili zuti sa jos podkombinacijama ' na to i to mesto treba da dodje bela zena ali na to i to mesto treba da dodje crni muskarac'.

Ako je zena za jedno mesto kvalifikovanija od muskarca, onda treba i da dobije to mesto, isto tako ako je muskarac kvalifikovaniji on treba da ga dobije. Vestacki paritet -- kao ni sve sto je vestacko, ne prolazi.

Ako su u vladi Spanije zene sposobnije od muskaraca, zasto da ne, pravi izbor. Medjutim, nesto ne verujem da bi se proevropski orijentisane pripadnice lepseg pola i borci za 'ravnopravnost' polova obradovale da vladu Srbije naprave radikali, sve sa ministrima Jorgovankom i inim radikalnim drugaricama. Nesto mislim da bi u takvoj varijanti ipak radije videli muske demokrate i slicne (makar sve sa palmom i bez bitange i ribice), zar ne?


bauer bauer 17:31 18.06.2008

Re: Dragoljube , crni Dragoljube

Kaže se

Biće da je greška u kucanju
ili
Moguće da si u žurbi nenamerno pogrešila pa
ili...

ja bi rekao da je edi uletela u pasivan oPsajd. nista strasno, mislim da je utakmica gotova i da je vreme da menjamo dresove :))
dragoljub dragoljub 18:07 18.06.2008

Re: Dragoljube , crni Dragoljube

ja bi rekao da je edi uletela u pasivan oPsajd. nista strasno, mislim da je utakmica gotova i da je vreme da menjamo dresove :))

ja sam za,ma ja sam uvek za (samo sam u zadnje vreme nešto zbunjet pa naznam šta dalj) )
edi-va edi-va 19:13 18.06.2008

Re: Zensko-muski sovinizam.

Po cenu da budem optuzen od Edi da sam sovinista (samo ne znam dal' zenski dal' muski)


Ne, ne brini nisi shovinista, ja sam izgleda i mushi i zenski:)))

Danas samo skupljam etikete. Na jednom blogu se upravljam mrzznjom, ovde lupetam, pa sam josh i ekstremni shovinista ..., a to sto pratim fudbal, to je tek posebna pricha ... uzzas kakva sam ja nakarada od zene:)))

Nego da se vratimo na temu. Ovim odgovaram svima. Mrzi me sada da pojedinachno sve obrazlazem.

Da, koliko god vi meni ne verovali, ja verujem da bi planeta bila lepsha da su tokom vekova zene imale malo vishe uticaja na njeno okretanje. Verujem iz jednostavnih, banalnih razloga:

Mi smo te koje na kraju filma cmizdre, a mushkarci se chude sta nam je jer to je samo film.
Mi smo te koje zapostavljaju karijeru zarad porodice. Za mushkarce se nishta ne menja, osim chinjenice da su postali ochevi. Kada zena kasnije zeli ponovo da se vrati na radno mesto, onda se u vecini sluchajeva vraca na pola radnog vremena, jer joj ona druga polovina radnog vremena treba da odradi sve kucne poslove koje niko ne placa, jer se to "podrazumeva". Pricham o nemachkoj zeni, ili o zeni koja zivi u Nemachkoj. Ista ta nemachka zena na istoj funkciji kao mushkarac prima i do 20% manju platu za istu funkciju. Zashto?
Na to ni politichari nemaju odgovor. Mozda je glupo da kazu - pa zato sto je zena.

Hajde sada da se vratimo na kvlalitet osobe - mushke ili zenske ( ovo nema veze sa sposobnostima vezanim za radno mesto, vec direktno poredjenje polova)

Koliko je zena koje siluju i zlostavljaju svoje muzzeve, a koliki je taj broj obrnuto - procentualno?
Zna li neko?
Postoji li i jedan sluchaj da je zena pedofil? Znam za sluchajeve gde im je sudjeno sauchesnishtvo. Ta bi me cifra isto zanimala - globalno. Tachnije procentualni odnos shirom planete.

Sigurna sam da u tome mushkarci daleko prednjache. Znachi procentualno.

Iz toga imam pravo da zakljuchim da bi ovaj svet lepshe izgledao da je zena imala bolje startne predispozicije (istorijski gledano). Znachi u samom startu ravnopravno (ono sa mushkarci malo behind je vishe bila provokacija, a znam i da je utopija). Ne mogu da verujem da ni jedna zena na blogu ne razume o chemu ja ovde pricham.

Zashto je Milutin uostalom uopshte naveo ovaj podatak:

I, još jedan podatak za kraj: učešće žena u rukovodećim odborima velikih kompanija je veoma malo.


ako je svima vama ochigledno irelevantan???

Je li vi zaista verujete da bi na svetu bilo toliko ratova da su zene bile te koje o tome odluchuju?
Ko se na svetu vishe bavi humanitarnim akcijama?

Ma imam milion pitanja, ali nemam vremena da ih sve postavim.
Mozda je problem to sto sam ja samohrana majka koja je odavno ukapirala da sve mozze sama i da imam cojones.

Pozdrav svima, nije mi bila namera da degradiram ili ponizzavam mushki rod - daleko bilo, volim ja vas ... :)))
gradicevic gradicevic 20:14 18.06.2008

Re: Zensko-muski sovinizam.

Pozdrav svima, nije mi bila namera da degradiram ili ponizzavam mushki rod - daleko bilo, volim ja vas ... :)))

i mi tebe
))
inace slazem se da su zene potisnute
i nisu u ravnopravne u sistemu
upravljanja u svim oblastima
sto je jako lose,
Mara Mara 20:24 18.06.2008

Re: Zensko-muski sovinizam.

Замислите у земљи Србији МИНИСТАРКУ одбране или полиције....(не, не мислим на Дану Д.)....
gradicevic gradicevic 20:26 18.06.2008

Re: Zensko-muski sovinizam.

dobro Maro, mozda ne ministarstvo vojno,
al sto da ne
a sva ostala....?
dragoljub dragoljub 20:40 18.06.2008

Re: Zensko-muski sovinizam.

Koliko je zena koje siluju i zlostavljaju svoje muzzeve, a koliki je taj broj obrnuto - procentualno?

iznenadila bi se kad bi pročitala statistiku u americi,samo da ti kažem da se cifra muškaraca koji dobijaju batine od svojih lepših&labijih polovina kreće na nekoliko stotina hiljada i da nisu u pitanju nikakvi slabići već normalno razvijeni muškarci koji jednostavno nemogu da biju žene(njihovo objašnjenje ne moje)
Postoji li i jedan sluchaj da je zena pedofil?

opet ameri(jebig ljudi vode statistiku) skoro je jedan13 godišnjak pobego sa svojom učiteljicom bilo nagde objavljeno ,ja znam za još par slučajeva koji su dobili i filmske verzije
ovde u nišu su dve razbojnice prebile i opljačkale mog bivšeg trenera čovek je imao preko 70
piroćanke koje su prebile drugaricu
u još nekoj školi su naterale drugaricu da pored batina jede i travu
da nas silujete nemožete jer bi mi uvek pristali pa kakvo bi to silovanje bilo zamisli
ponavljam po stoti put,sve žene na vlasti su vodile ratove,seti se žena čuvara u aušvicu,golde meir,margaret tačer i pa kraljica od sabe misliš nikog nije skratila za glavu,pa zar atina nije boginja pravednog rata
umal da zaboravim,a krvava meri,neona štulićeva,već engleska sigurno nije zbog periode dobila to ime

što bi se reklo srpski ista smo si migovna,samo verujemo da naša ne smrde nego vaša(važi za oba roda)
edi-va edi-va 20:54 18.06.2008

Re: Zensko-muski sovinizam.

margaret tačer


Znala sam, ali pazi kad sam chekala da je neko pomene:))))))

skoro je jedan13 godišnjak pobego sa svojom učiteljicom bilo


pa chim je pobeg'o znachi da mu se dopao njen pedagoshki uticaj na njegovo sazrevanje:)))))


OK dragoljube, priznajem: lupila sam.

Ajd' sad da se izljubimo i naruchimo pivo
dragoljub dragoljub 21:06 18.06.2008

Re: Zensko-muski sovinizam.

Mara
Замислите у земљи Србији МИНИСТАРКУ одбране или полиције....(не, не мислим на Дану Д.)....

odavno se mislim da napišem komentar na ovaj slučaj al sam izgleda čekao da me edivasan prodrma

elem ,ovde u niš ima kalčin bazar u njeg siima pošta u poštu siradu pešes kokice,lepo si radu gužva do vrata.al nije si to problem.nije problem ništo sija tu stalno plaćam nameti.uglavnom nikad minee palo napamet da sione imaju šefa.nisamsi obraćaja pažnju itako sume nervirale zbog gužvu i ostali šalterski običaji al nisusu nibile bezobrazne nemogsi grešam dušusi.

elem uđosi ja jedan dn obradfovan nemasigu gužva u štomie srce bilopuno.kad tam ete tiga petal,nasadilida nasred onaj njiov prostor.aman baš kipetal na bunjište jhošse i razgleđuje onako ponosno popetalski.
epa padnu mi marak nao vimoji lepi braon oči odma.bašmi beše krivo .od tolke kokice oni bašpetla morejaše da stavu neje si ubav utisak.ja sam si nekako tuj poštu doživljavao kakoj njiovo carstvosi.
ete kaki samsi ja šovinista
ps
nemog si grešam dušu u drgu većusi poštu na marger kolku vidim kokica si sedi na bunjište a petli si radu na šalter pa sad ajd kojsi razumeja ovo mojesi pisanije dobrosie,kuj nee pa šta damu radim kadneje otkudeNiš
dragoljub dragoljub 21:12 18.06.2008

Re: Zensko-muski sovinizam.

Ajd' sad da se izljubimo i naruchimo pivo

paja to čekam još od kad si poručila kasperu a ja se ponudio masto njega(tamo kod nenadjebivog u bircuz)
edi-va edi-va 21:23 18.06.2008

Re: Zensko-muski sovinizam.

dragoljub
Ajd' sad da se izljubimo i naruchimo pivo

paja to čekam još od kad si poručila kasperu a ja se ponudio masto njega(tamo kod nenadjebivog u bircuz)



hehehe ja sam njemu preporuchila da se ljubi jer je dokazano da je zdravo, ali ga nisam zvala sa mnom da se ljubi:))))

dragoljube ziveli!




p.s.: znash kako ja nazdravljam sa mojim drugaricama - zivele, shevile, mushke odushevile:))))))
Mara Mara 21:25 18.06.2008

Re: Zensko-muski sovinizam.

p.s.: znash kako ja nazdravljam sa mojim drugaricama - zivele, shevile, mushke odushevile:))))))


ХАХАХАХАХАХАХАХАХА................

Еди,
Чујеш ли аплауз публике на трибинама (а и у свечаној ложи)?

edi-va edi-va 21:29 18.06.2008

Re: Zensko-muski sovinizam.

Mara
p.s.: znash kako ja nazdravljam sa mojim drugaricama - zivele, shevile, mushke odushevile:))))))


ХАХАХАХАХАХАХАХАХА................

Еди,
Чујеш ли аплауз публике на трибинама (а и у свечаној ложи)?




Da, da standing ovation:)))))
dragoljub dragoljub 21:45 18.06.2008

Re: Zensko-muski sovinizam.

edi-va
Mara
p.s.: znash kako ja nazdravljam sa mojim drugaricama - zivele, shevile, mushke odushevile:))))))

ХАХАХАХАХАХАХАХАХА................

Еди,
Чујеш ли аплауз публике на трибинама (а и у свечаној ложи)?




Da, da standing ovation:)))))

MilutinM MilutinM 08:42 19.06.2008

Re: Zensko-muski sovinizam.

Ajd' sad da se izljubimo i naruchimo pivo

A ja baš kteo da se uključim. Ništa, ovako mi ostaje samo da donesem još jednu turu
Unfuckable Unfuckable 00:45 22.06.2008

Re: Zensko-muski sovinizam.

ček bre Gazda !

Gde da ovo silno dešavanje prođe bez

menekaotakvog

aj' se ne lažemo previše
odrasli smo ljudi
MilutinM MilutinM 10:50 22.06.2008

Re: Zensko-muski sovinizam.

Znam, znam. Čitao ranije.

Kasno se uključuješ.

A jesi li video moj tekst koji ima dodirne tačke sa tvojim poslednjim?
jesen jesen 10:34 18.06.2008

mi i oni

....sve govori da mi ne treba da se sekiramo....nasi tajkuni, bizmismeni ili vec kako se zovu su u trendu...prate "evropska kretanja" i nije ih briga za narodne mase.....a mi se tu nesto ljutimo..bezveze....:))
nsarski nsarski 10:45 18.06.2008

Poslednjih godina

je bilo frke po novinama jer su plate najbolje placenih ljudi znacajno porasle, a ekonomija nije nista posebno napredovala. Evo jedne liste godisnjih zarada, za 2006, orijentacije radi (u milionima dolara):

Danas je to za nekih 20% vece.
Mara Mara 16:37 18.06.2008

Re: Poslednjih godina

Сарски,

Рачунала сам на тебе гледе података за ове овде код нас. Додала бих само да је уназад пар година у САД било немалих шокова у јавности када су објављене цифре "пензија" руководећег кадра великих корпорација...

antioksidant antioksidant 10:46 18.06.2008

.

Najmanje plaćen radnik Novartisa prima 502 puta manju platu od svog najvišeg rukovodioca; isti odnos u Roche-u je 436 a u Credit Suiss-u 455 puta. Pri ovome, zanimljiv je i podatak da su plate visokih menadžera porasle u proseku za 7%, ili 140.000 franaka, dok u u isto vreme plate najniže plaćenih skočile samo 2,7%. Ako pogledamo opdnos izmedju najvećih i najmanjih zarada u kompanijama u kojima su najplaćeniji ljudi u Švajcarskoj, sem u dva slučaja od deset navedenih, što je veća zarada najvišeg rukovodioca firme to je i veći jaz izmedju njega i najmanje plaćenih. Još jednom se potvrduje stara izreka da je Bog prvo sebi bradu stvorio.



Ne želim da ovde promovišem socijalnu pravdu ili veličam komunističke utopije, ali me brine ovaj trend. U redu je da oni koji imaju veću odgovornost i donose veliki dohodak ostalim zaposlenima u kompaniji treba da za to budu odgovarajuće nagradjeni.


Cemu to vodi - pa zaradi vlasnika kapitala (to su i veliki i mali). Njihova procena je da je takav odnos plata ok. Nizi sluzbenik je jeftin jer je lako zamenjiv i malo je ulozeno u njegovo obrazovanje (sticanje vestina). To sto top menadzment UBSa i dalje ima jako veliki prihod je odraz verovanja da je kriza trenutna i da ce na duzi rok taj covek doneti dosta novca.

Da skratim - vlasnici se ne bave socijalnom pravdom. Oni pronalaze ljude koji ce im zaraditi novac. I za to ih placaju. Neke vise. Neke daleko manje
MilutinM MilutinM 10:55 18.06.2008

Re: .

Da skratim - vlasnici se ne bave socijalnom pravdom. Oni pronalaze ljude koji ce im zaraditi novac. I za to ih placaju. Neke vise. Neke daleko manje

Shvatam, potpuno. Medjutim, stvari imaju svoje granice. Isto kao što ne možemo beskonačno da zagadjujemo svoju planetu i trošimo njene resurse razmišljajući "šta god se desilo, ja sam bogat i moći ću da platim više od mnogih drugih", ne znam čemu vodi to da neki ljudi, isti kao ostali ali pametniji, snalažljiviji ili šta već drugo, mogu sebi da dozvole da zaradjuju basnoslovne sume i onda obilato troše taj novac na predmete kojima je cena naduvena zato što ima ko da ih plati, dok cele nacije ili ljudi na ulicama kojima se oni svakodnevno voze na posao gladuju ili žive u bedi. Uvek je bilo bogatih i siromašnjih, ali smatram da razvoj čovečanstva i humanizma treba da vodi ka jednakim početnim šansama za sva ljudska bića.
Doctor Wu Doctor Wu 11:05 18.06.2008

Re: .

Cemu to vodi - pa zaradi vlasnika kapitala (to su i veliki i mali). Njihova procena je da je takav odnos plata ok. Nizi sluzbenik je jeftin jer je lako zamenjiv i malo je ulozeno u njegovo obrazovanje (sticanje vestina). To sto top menadzment UBSa i dalje ima jako veliki prihod je odraz verovanja da je kriza trenutna i da ce na duzi rok taj covek doneti dosta novca.

Da skratim - vlasnici se ne bave socijalnom pravdom. Oni pronalaze ljude koji ce im zaraditi novac. I za to ih placaju. Neke vise. Neke daleko manje

Mali problem s takvom logikom je u tome što su u savremenom kapitalizmu vlasnici kapitala (tj deoničari) potpuno udaljeni od bilo kakve izvršne kontrole nad svojim kapitalom, tako da mogu samo da kupe ili prodaju neku akciju (odnosno preliju kapital iz jedne korporacije u drugu). U takvoj atmosferi se stvara prava kasta tih superplaćenih CEO-ova koji se sele iz korporacije u korporaciju i sebi ugovaraju uslove koji uopšte nisu bazirani na nekim realnim rezultatima. UBS-ov management nema tako visoke plate zbog inercije sistema nego zbog povoljnih ugovora koje je taj management potpisao- u situaciji u kojoj su UBS-u bi verovatno skuplje bilo da ih se reši (zbog otpremnina) nego da ih pusti da rade (za platu i masne bonuse).

Jedna od mantri savremenog, investicijskog kapitalizma je da su executivei plaćeni na osnovu Key Performance Indicatora, a to je laž.
antioksidant antioksidant 11:50 18.06.2008

Re: .

@ MIlutin
Sve se slazemo sem u jednom - ko ce postavljati te granice?
I stvarno mi nije jasno pitanje :da neki ljudi, isti kao ostali ali pametniji, snalažljiviji ili šta već drugo, mogu sebi da dozvole da zaradjuju basnoslovne sume i onda obilato troše taj novac?
A sto ne bi sebi dozvolili da zaradjuju puno? Niko ne treba da oseca stid zbog toga sto zaradjuje puno. Svakome treba omoguciti da zaradi maksimalno sto moze. Posao drzave je da oporezuje te sto imaju novac i da obezbedjuje minimalan pristojan zivot (ovo jako grubo zvuci - ali da ne objasnjavam sad) svakom pojedincu u drzavi. (Ovo je pojednostavljena slika - zanemarena je cinjenica da visoki porezi guse privradu a da niski porezi ne obezbedjuju dovoljno prihoda za socijalna pitanja - ali to ce Krkobabic sad nama da resi)
@ Wu
Nisu bas do kraja odvojeni od uticaja. Ta borba izmedju vlasnika kapitala i menadzmenta (tj njihovih interesa) nije nova i slazem se da trenutno menadzeri bolje stoje u celoj situaciji ali... sve se uvek svede na pitanje interesa. Da bi se doslo do dobrog "golden parashute-a" potpis moraju da stave obe zainteresovane strane - i predstavnik vlasnika i menadzer. Vlasnistvo je zanimljiva stvar. Nije moguce oprati ruke od odgovornosti upravljanja nad sopstvenom imovinom. Ako neko ima akcije neke firme, ima jako puno i obaveza i prava. To sto su vlasnici diversifikovani, pa nezainteresovani... Zar te to ne podseca malo i na nas odnos prema politickoj eliti u Srbiji? MIslis da nemas uticaja? Imas, samo je on jako mali iz fotelje u dnevnoj sobi.

Sto se tice UBS AG-a - pretpostavljam da si u pravu da je golden parashute previse veliki ali pretpostavljam i da nije tako lako optuziti top menadzment za propust u situaciji gde je celokupno svetsko trziste "skliznulo na istoj banani".

I za kraj - Key Perfomance Indicator nije laz - problem je u tome sto se cesto ne razume sama sustina posla koja se ocekuje da bude zavrsen pa indikator retko kvalitetno odslikava realno stanje.

Sve se svodi na razumevanje posla. Zato se i uvodi nova mantra (vec jako dugo vremena) - KOSEKSI KORPORATIVNOG UPRAVLJANJA (ali se i to svodi na floskulu - na zalost)
MilutinM MilutinM 12:09 18.06.2008

Re: .

I stvarno mi nije jasno pitanje :da neki ljudi, isti kao ostali ali pametniji, snalažljiviji ili šta već drugo, mogu sebi da dozvole da zaradjuju basnoslovne sume i onda obilato troše taj novac?
A sto ne bi sebi dozvolili da zaradjuju puno? Niko ne treba da oseca stid zbog toga sto zaradjuje puno. Svakome treba omoguciti da zaradi maksimalno sto moze.

Nismo se baš najbolje razumeli. Ni ja nemam problema sa time da neko zaradjuje puno, niti da zaradjuje do maksimuma svojih mogućnosti. Jednostavno, nije mi jasno kako neko može hladno da zaradi toliko i troši recimo za flašu vina onoliko koliko neko drugo ljudsko biće na ovoj istoj planeti ima za godinu dana života. Još jednom, ne želim da prosipam moralne fraze, ali kao čovečanstvo moramo se zapitati gde sve ovo vodi.

Izmedju ostalog, na primer, to vodi tome da ti ljudi moraju da troše ogromne svote novca na svoje obezbedjenje, da ne smeju nigde normalno da se kreću, da su stalno u opasnosti da će im neko kidnapovati člana porodice i ko zna šta mu napraviti ne bi li dobio otkup, da će ga neko jednostavno napasti iz besa što njemu ili njegovom detetu nije pružena prilika.
Doctor Wu Doctor Wu 12:10 18.06.2008

Re: .

Sto se tice UBS AG-a - pretpostavljam da si u pravu da je golden parashute previse veliki ali pretpostavljam i da nije tako lako optuziti top menadzment za propust u situaciji gde je celokupno svetsko trziste "skliznulo na istoj banani".

Pa nije baš celokupno. Imaš silesiju ovih menadžera hedž fondova koji su napravili milijarde funti prošle godine kladeći se protiv tih sekjuritija koje su prodavale upravo banke poput UBS-a, RBS-a, Bear Stearnsa. Drugim rečima, pod pretpostavkom da je kompletna priča bila fer (i da nije bilo prevara), CEO-ovi banaka su ispali somovi (osim ako oni svojim parama nisu finansirali one menadžere, što je prevara na koju mislim). Jesu li se njihovi earninzi smanjili? Nisu.

Mislim, razumem ja da zarada treba da bude u funkciji rizika koji se preuzima, ali ne razumem koji je njegov rizik kad, na koncu, on samo može da dobije ili jako mnogo ili jako puno. Ako to nazivaš rizikom, onda ništa, :).
antioksidant antioksidant 12:27 18.06.2008

Re: .

@ Wu
Pretpostavljam da su im se ipak smanjili zarade (ako nista za bonuse ili za smanjenu vrednost akcija koju poseduju (ne znam kakvi su im paketi ponudjeni)). A potencijalni gubitak (tj rizik gubitka) je upravo u "propustenoj zaradi". A sto se tice hedz fondova - znas li kolike su njihove zarade? To se vec meri milijardama dolara (tako da ovi UBS rade za sicu pa se i mogu prihvatiti kao druga liga koja je u okviru svojih kapaciteta i napravila dubiozu od 12 milijardi dolara (mislim da je to poslednja cifra)).

I nije da nesto opravdavam "somove" (konstatacija sa kojom se inace slazem) ali treba razumeti da su njih akcionari godinama pritiskali za profit. Jednostavno su se prekasno ukljucili u vrtesku (pa su zaradili premalo) i prekasno izasli sa nje (pa su i napravili tolike gubitke). Ali da nisu usli u to kolo - akcionari bi ih isutirali iz banaka prosle godine u ovo doba (kad je sve izgledalo OK sa subprime securities). Jednostavno tu nema nevinih. Greed cesto daje ovakav rezultat (dubiozu koja se meri milijardama)

@ Milutin
Jednostavno, nije mi jasno kako neko može hladno da zaradi toliko i troši recimo za flašu vina onoliko koliko neko drugo ljudsko biće na ovoj istoj planeti ima za godinu dana života

Razumemo se Milutine ali opet ima jedna "kvaka" - ne odgovaras mi na pitanje - gde je granica? Koliko max moze da kosta ta flasa vina? Mesec dana necijeg zivota? Nedelja? Ili da prevedem u novac - 50 dolara? 15 dolara? Izvini ako imas utisak da banalizujem ali trazim odgovor od tebe jer delujes kao neko ko se nece zadovoljiti praznom frazom vec je spreman da pruzi i konkretan odgovor. Znam da Zizek tvrdi da je altruizam Vorena BAfeta i Bil Gejtsa obicno pranje ruku ali da li ima drugog puta? Ako krenemo od toga da svi imamo - na kraju niko nista nece imati. Videli smo kako komunizam funkcionise. Ne samo kod nas. Svuda.
da će ga neko jednostavno napasti iz besa što njemu ili njegovom detetu nije pružena prilika.

To se zove revolucija i do toga ce doci. Ciklusi se ponavljaju i videli smo to toliko puta. Pitanje je u kom obliku, kad i gde. Ali do tog "napada" ce doci
antioksidant antioksidant 12:29 18.06.2008

Re: .

@ Wu dopuna
on samo može da dobije ili jako mnogo ili jako puno. Ako to nazivaš rizikom, onda ništa, :).

Treba razumeti i drugu stranu.

Ipak postoji razlika izmedju jako mnogo i jako puno
Doctor Wu Doctor Wu 12:48 18.06.2008

Re: .

Pretpostavljam da su im se ipak smanjili zarade (ako nista za bonuse ili za smanjenu vrednost akcija koju poseduju (ne znam kakvi su im paketi ponudjeni)). A potencijalni gubitak (tj rizik gubitka) je upravo u "propustenoj zaradi". A sto se tice hedz fondova - znas li kolike su njihove zarade? To se vec meri milijardama dolara (tako da ovi UBS rade za sicu pa se i mogu prihvatiti kao druga liga koja je u okviru svojih kapaciteta i napravila dubiozu od 12 milijardi dolara (mislim da je to poslednja cifra)).

A, odakle tim hedž fondovima pare? Kapiram da je nešto iz sovereign fondova, ali (vrlo je) moguće da je nešto i od tih superbogatih CEO-ova. Ako je to slučaj, onda je najgore što može da se desi nekom CEO-u to da bira između bonusa koji mu daje kompanija (mada, prema informacijama kojima raspolažem, te bonuse isplaćuju čak i banke koje izdaju right issues ovih dana), i profita hedž fonda u koji je uložio kintu. A, izgleda, da u ovom turmoilu koji je nastao zbog credit cruncha i rastućih cena komoditija oni džapaju s obe strane.

Što se tiče vrteške, o tome pričam, da najbolji macani (Buffet i Soroš) nikad nemaju problema sa ulaženjem ili izlaženjem u pravom trenutku. Ali, oni su druga priča, oni su sami svoje gazde i sami proizvode svoju zaradu. Ove baje ga ne proizvode, nego otimaju.
antioksidant antioksidant 12:59 18.06.2008

Re: .

mada, prema informacijama kojima raspolažem, te bonuse isplaćuju čak i banke koje izdaju right issues ovih dana

pa tako i skupljaju pare za bonuse
Ove baje ga ne proizvode, nego otimaju

da ostanemo pri somovima (svidja mi se taj izraz - lepo opisuje bankarsku staticnost u razmisljanju)
mariopan mariopan 13:22 18.06.2008

Re: .

Ti bonusi su cista prevara, bar tako ja kapiram ali to se u svetu i radi kao jos jedan oblik iskoriscavanja, malo na lepsi nacin jer je uvijeno u oblandu nagrade ili priznanja. E sad, kada jedan sluzbenik odradi posao za koji je morao da ostaje svaki dan duze i po 6 sati i to traje po dvadesetak dana onda je to trebalo isplatiti kao prekovremeni rad. kako se taj rad oporezuje vise...firme pribegavaju tin "nagradnim" bonusima, em zavrnu svog sluzbenika jer bi zaradio mnogo vise ako bi mu taj prekovremeni isplatili po cenovniku, em zavrnu drzavu za taj porez. Cerka mi radi takav posao, taj prekovremeni rad je periodicno i nije stalno pa se lakse i proguta a sve to u Evropi, znaci tamo su patentirali a ovde samo primenjuju. Bar ja tako mislim a ako neko zna da li je mozda drugacije volela bih i ja da saznam.
MilutinM MilutinM 13:24 18.06.2008

Re: .

@ Milutin
Razumemo se Milutine ali opet ima jedna "kvaka" - ne odgovaras mi na pitanje - gde je granica? Koliko max moze da kosta ta flasa vina? Mesec dana necijeg zivota? Nedelja? Ili da prevedem u novac - 50 dolara? 15 dolara? Izvini ako imas utisak da banalizujem ali trazim odgovor od tebe jer delujes kao neko ko se nece zadovoljiti praznom frazom vec je spreman da pruzi i konkretan odgovor. Znam da Zizek tvrdi da je altruizam Vorena BAfeta i Bil Gejtsa obicno pranje ruku ali da li ima drugog puta? Ako krenemo od toga da svi imamo - na kraju niko nista nece imati. Videli smo kako komunizam funkcionise. Ne samo kod nas. Svuda.

Izvini, stvarno sam prevideo pitanje. ali, nemam odgovor. I činjenica je da je svaki pokušaj da se stvari kanališu (tipa komunizma, tačkica i sličnog) bio u suštini duboko pogrešan. Jedina restrukcija koju za sada znam je pristup ograničenju zarada i novca koji se može uložiti u klubovima NBA lige. Tako nešto valjalo bi da uvedu u fudbal, jer sve i tu postaje besmisleno.

Kada kažem da nemam odgovor, ne kažem da ne bi trebalo da ga bude. No, ja sam jedan mali šraf, revnosni činovnik u evropskoj kancelariji jedne velike nevladine organizacije, koji ne može da sagleda svetske probleme pa samim tim ni da ponudi rešenja. Ne perem ovim ruke, ali me čudi da ne postoji jaka inicijativa intelektualaca da se ovaj (kao i neki drugi globalni) problemi razreše.

da će ga neko jednostavno napasti iz besa što njemu ili njegovom detetu nije pružena prilika.
To se zove revolucija i do toga ce doci. Ciklusi se ponavljaju i videli smo to toliko puta. Pitanje je u kom obliku, kad i gde. Ali do tog "napada" ce doci

Izgleda da nas to ipak čeka. Stvarno je samo pitanje kakvog će oblika biti. Zasugurno ne nešto tipa Če Gevare pa ni Kvejda iz Totalnog opoziva. Ko zna...
antioksidant antioksidant 13:29 18.06.2008

Re: .

Bar ja tako mislim a ako neko zna da li je mozda drugacije volela bih i ja da saznam.

Prekovremeni rad ima smisla placati na traci.
Ja radim po postavljenim ciljevima. Ako odradim preko cilja - bonus.
Ako odradim manje - nema bonus
Ako preteram sa bonusima - promene mi cilj.
Ako preteram sa podbacivanjima - otkaz
Njima lepo. Meni lepse
Brooklyn Brooklyn 13:34 18.06.2008

Re: .

diskutanti ovde polaze od pogresne pretpostavke da ovi sto su bogati (dobro placeni) su to na racun siromasnih, kao da je svetsko bogastvo dato, pa moze da se podeli ovako ili onako i to je to. a to nije tacno, svetsko bogastvo se neprestano povecava i svi (u proseku) postaju bogatiji, neki brze a neki sporije.

a kod onih koji su po svetskim standardima relativno bogati, imaju hranu, struju, kompjuter i pristup internetu i trube o nepravdi i kako "bogati postaju bogatiji, a siromasni sve siromastiji" njih u stvari najvise muci zavist, a ne briga za bliznjeg. inace bi se malo pomucili da saznaju kako funkcionise ekonomija i ne bi pozivali na revoluciju i otimanje i nasilnu preraspodelu.
antioksidant antioksidant 13:39 18.06.2008

Re: .

Jedina restrukcija koju za sada znam je pristup ograničenju zarada i novca koji se može uložiti u klubovima NBA lige. Tako nešto valjalo bi da uvedu u fudbal, jer sve i tu postaje besmisleno.

To je obezbedjivanje ravnopravnih pocetnih uslova (svi klubovi isto) i pravilo moze biti primenjivo na klubove u okviru jedne lige (ali da liogranicenje za MAncester i Zvezdu treba da bude isto???)
Ne perem ovim ruke, ali me čudi da ne postoji jaka inicijativa intelektualaca da se ovaj (kao i neki drugi globalni) problemi razreše
.
postoji, taman onoliko koliko ima intelektualaca. a i prioriteti se menjaju od zemlje do zemlje. ja znam neke intelektualce koji su vise zabrinuti za povredu medjunarodnog prava na slucaju kosova nego zbog cinjenice da na nasoj planeti svakih 5 sekundi jedno dete umre od gladi.
Jedno dete svakih 5 sekundi.
16 000 dnevno.
Da ti se smuci sto si ziv Milutine
Globalne probleme je po neki put bolje i ne sagledati.
Pitas se kako da ostanes normalan posle nekih stvari
antioksidant antioksidant 13:42 18.06.2008

Re: .

i ne bi pozivali na revoluciju i otimanje i nasilnu preraspodelu.

ko je uputio takav poziv?
diskutanti ovde polaze od pogresne pretpostavke da ovi sto su bogati (dobro placeni) su to na racun siromasnih

koji diskutanti?
MilutinM MilutinM 13:52 18.06.2008

Re: .

diskutanti ovde polaze od pogresne pretpostavke da ovi sto su bogati (dobro placeni) su to na racun siromasnih

JBT, ovde će da bude i replika, kao u Skupštini. Nadrljali smo
MilutinM MilutinM 13:58 18.06.2008

Re: .

na nasoj planeti svakih 5 sekundi jedno dete umre od gladi.
Jedno dete svakih 5 sekundi.
16 000 dnevno.
Da ti se smuci sto si ziv Milutine
Globalne probleme je po neki put bolje i ne sagledati.
Pitas se kako da ostanes normalan posle nekih stvari

Šta da ti kažem: tuga jedna.

Već sam postavljao link, ali uputno je pogledati mapu na šta se troši nivac u svetu - na četvrtoj strani Kompasa, priručnika za obrazovanje mladih o ljudskim pravima. Korišćenjem samo 2,5% sredstava koje se ulažu u naoružanje otklonila bi se glad i neuhranjenost dece u svetu! Još 0.6% i ne bi bilo nepismenih na svetu!

Kad bi svi ljudi na svetu...
Doctor Wu Doctor Wu 14:04 18.06.2008

Re: .

...znam neke intelektualce koji su vise zabrinuti za povredu medjunarodnog prava na slucaju kosova nego zbog cinjenice da na nasoj planeti svakih 5 sekundi jedno dete umre od gladi.

Ovo malo vuče na ono ".. a Hilendar gori."
Mislim, (potpuno) drugačiji wording, ali logika skoro ista.
antioksidant antioksidant 14:13 18.06.2008

Re: .

Ovo malo vuče na ono ".. a Hilendar gori."
Mislim, (potpuno) drugačiji wording, ali logika skoro ista.

NIje Wu.
Ja ne osporavam pravo ni jednom intelektualcu da sam sebi postavlja prioritete u stvarima u kojim zeli da se angazuje. Samo dok oni brane Kosovo napr desio se cunami (Bozic pre neku godinu). Par stotina hiljada ljudi je nestalo za par sati. Nisam video da su se uzbudili (mozda jesu - ja nisam video). S druge strane moja nana je preplakala mesec dana.

To je pitanje ljudskosti. Zato njoj nikada necu ni reci da je puna skola djaka negde umrla od gladi dok smo ti ja ovo pisali. Da sam u Americi pominjao bih intelektualce koji su koncentrisani na rast globalnog terorizma i pad nivoa nacionalne bezbednosti (ili one koji su zgrozeni nivoom ljudskih prava u Gvantanamu).
Biti intelektualac i biti ne iskljucuje jedno drugo, ali ako zelimo da promenimo neke stvari potrebni su nam ljudi. Ne intelektualci.


antioksidant antioksidant 14:17 18.06.2008

Re: .DOPUNA

Biti intelektualac i biti ne iskljucuje jedno drugo, ali ako zelimo da promenimo neke stvari potrebni su nam ljudi. Ne intelektualci.

Biti intelektualac i biti covek

Wu - ovo je za tebe
Isti su mi i intelektualci koji se zgrazavaju nad cinjenicom da je Tijanic direktor RTSa
vishnja vishnja 14:32 18.06.2008

Re: .

Ja radim po postavljenim ciljevima. Ako odradim preko cilja - bonus.
Ako odradim manje - nema bonus
Ako preteram sa bonusima - promene mi cilj.
Ako preteram sa podbacivanjima - otkaz
Njima lepo. Meni lepse

e hocu i ja ovako. gde se to deli? :)
antioksidant antioksidant 14:35 18.06.2008

Re: .

vishnja
hocu i ja ovako. gde se to deli? :)


Trazi...
Ne deli se. Uzimas sama
Brooklyn Brooklyn 14:42 18.06.2008

Re: .


Trazi...
Ne deli se. Uzimas sama

jos malo, pa bice za garsonjeru? :)
antioksidant antioksidant 14:53 18.06.2008

Re: .

Brooklyn
Trazi...Ne deli se. Uzimas samajos malo, pa bice za garsonjeru? :)


Bitna je lokacija. Ali i garsonjera tamo gde je ja hocu je jako blizu. jako, jako blizu.
vishnja vishnja 14:59 18.06.2008

Re: .

na četvrtoj strani Kompasa

cika Milutine, ovo je na jedan nacin uzasno a na drugi uliva nadu da cemo, ako jednom postanemo pametni, uspeti da se iskobeljamo iz kojecega.
problem je sto po svoj prilici pre nadolaska pameti mora nesto ovece da nas klepi po glavi. nekakvo ne znam ni ja sta. neko repato cudoviste ili stogod drugo sto ce nas zbliziti.
vishnja vishnja 15:00 18.06.2008

Re: .

jako, jako blizu

pssst, da ne ureknes, sto bi rekle babe :)
antioksidant antioksidant 15:08 18.06.2008

Re: .

pssst, da ne ureknes, sto bi rekle babe :)

ma znam, stipam se i skacem u krug vec 5 minuta. Al' kad me podseti. Nisam o tome razmisljao bas od kad.
MilutinM MilutinM 15:15 18.06.2008

Re: .

problem je sto po svoj prilici pre nadolaska pameti mora nesto ovece da nas klepi po glavi. nekakvo ne znam ni ja sta. neko repato cudoviste ili stogod drugo sto ce nas zbliziti.

Možda meteor, ili SIDA, ili Ahmadinedžadova atomska bomba, ili...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana