Muzika

Koncert Police na Ušću

Srđan Mitrović RSS / 24.06.2008. u 23:46

225915551486175732ed03530964606_extreme.jpgTezga. Ja se ne nerviram. Vrućina mi je.



Komentari (142)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ioOoi ioOoi 17:07 25.06.2008

Re: Uh.

Znači ima nas.

Kul.
ivana23 ivana23 12:17 25.06.2008

Sjajna svirka, ali bez emocija

Britanska rok grupa „The Police“ nastupila je sinoć pred više od 30.000 ljudi na beogradskom Ušću. Sting i drugovi profesionalno su odsvirali koncert koji je trajao nešto više od sat i po, zvučali perfektno, međutim utisak publike je da je koncert prošao bez emocija sa bine i bio pomalo - mlak. Mada, možda su svi još pod utiskom sjajnog prošlogodišnjeg koncerta „Stonsa“ na istom mestu, koji su održali svima pravu lekciju iz rokenrola.

Izvor
majche majche 13:03 25.06.2008

ko sme?

Moja drugarica Andjelka je rekla prosle godine posle koncerta Stonesa: Ko sme sledeci da svira na Uscu?
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 13:05 25.06.2008

e, srdjane,

a slušaj o v o

"I dan danas vidim moju babu kako polako otvara vrata dnevne sobe. Bojažljivo viri iznad naočara za čitanje s okvirom od kornjačevine. Zastavljam se usred kadence, kao da sam uhvaćen u nečem sramotnom.
- Pa dobro sine, zar ne umeš da sviraš nešto prijatnije od te...
muči se da pronadje reč kojom bi opisala moje napore,
-...raštimovane muzike?
Obaram glavu, jer ne smem da je pogledam u oči.
- Da, bako. Pokušaću."


: )
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:13 25.06.2008

Re: e, srdjane,

e, srdjane,

dosta mi je stinga za ovu godinu. vreme je za:

dejanvul dejanvul 14:01 25.06.2008

Re: e, srdjane,


Ali, pre toga, redom:



kao i:



(obratiti paznju na gospodina - ili druga? :))) - koji sedi sa gitarom, u dzemperishki, :))) )

Imajte u vidu da su ovi potonji istog dana na EXIT-u (doduse, odvojeno...)!
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 14:23 25.06.2008

kao i obično

nikada udovoljiti rafiniranom ukusu beogradske publike
svirka je bila besprekorna, aranžmani sjajni, zvuk savršen
sad što se Sting nije rasplakao na bini pred naletom emocija
preživeću nekako što to nisam gledao
meni je bila čast slušati Koplenda, Samersa i Stinga uživo
vredelo je otići ako ništa zbog prve dve stvari i bisa
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 14:25 25.06.2008

Re: kao i obično

nikada udovoljiti rafiniranom ukusu beogradske publike

ovo je tako opšte mesto i veoma pogrešno.

Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 14:50 25.06.2008

Re: kao i obično

Komentar se više odnosio na pisanje nekih novina nego na Vaš tekst.
Mada vidim da ni Vi niste oduševljeni koncertom.
Ja imam zamerku na pljačku sa pićima- u cenovniku stoji "Tuborg Green 0.5 - 190 dinara" a toči se 0.4 (uz debilno objašnjenje da je čaša od 0.4, iako očigledno ostaje lufta za taj 1 deci koji su krali, a neka riba je točila bukvalno 2 deci piva i 2 deci pene) i povrh svega naplaćuje 210dinara???
Posle svakog koncerta neko nezadovoljstvo. Nemam pojma, možda je Pol Enka spržio ozvučenje ali ja njega ne slušam i ne gotivim. Nisam ni neki ultra fan Polica-a, Stinga i njegovih komercijalnih preseravanja pogotovo, ali meni je prosto bio neverovatan doživljaj čuti uživo neke- bar za mene- kultne stvari (naravno ne mislim na Every breath you take ili Roxanne) Publika se smorila? Kad smo već kod toga, čini mi se da se i Sting smorio. Ajde što publika nije pevala, ljudi se nisu potrudili ni da vrište ili da pevaju "Ijo-jo-jo-jo" na Walking on the moon. Na kraju je u breaku rekao "When I sing yeah you sing yeah, OK?" ne bi li bar malo animirao ljude.
I ta famozna "emocija" koja je svima nedostajala. Emocija se oseti u glasu i u svirci- ko stvarno gotivi te stvari i njihovu muziku. Ko emociju doživljava isključivo kroz đipanje i šou na bini preporučujem Džoganija.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 15:13 25.06.2008

Re: kao i obično

Ja imam zamerku na pljačku sa pićima

ovo je za poseban post. a da ne pričam koliko se čaša sa pivom prolivalo jer su se lomile kartonske "gajbice" koje su malo amaterski napravljene.

meni je prosto bio neverovatan doživljaj čuti uživo neke- bar za mene- kultne stvari (naravno ne mislim na Every breath you take ili Roxanne)

tu se slažemo.

Emocija se oseti u glasu i u svirci-

naravno, samo je čini mi se više bilo u svirci nego u glasu.
i opet da ponovim - ne očekujem đipanje i šou, očekujem samo poštenu svirku. od njih trojice - dvojica se nisu baš pretrgla.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 15:37 25.06.2008

Re: kao i obično

očekujem samo poštenu svirku. od njih trojice - dvojica se nisu baš pretrgla.


pa meni je Samers bio sasvim OK, bez obzira na povremene brljotine
Sting je ipak "patrijarh roka" i nije taj koncert organizovan da bi mi uživali uz pesme naše mladosti već da bi on klepio lovu. I na beamu se provalilo da se ne topi baš od užitka što svira na Ušću. Vrućina, godine, hemoroidi, loša gandža... jbemliga, ko zna zašto je delovao pomalo loše podgrejan. Ipak je to čiča od skoro 60 godina koji je preturio štošta preko glave.
ioOoi ioOoi 17:14 25.06.2008

Re: kao i obično

bez obzira na povremene brljotine


Kada si čuo brljotine?


ko zna zašto je delovao pomalo loše podgrejan


Doputovali su 4 sata pred koncert. Strašna je zapara i vrućina bila. U publici previše onih kojima je takav koncert "dosada". To je moja teorija.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 17:16 25.06.2008

Re: kao i obično

Doputovali su 4 sata pred koncert.

pa to je već njihov problem, ne naš. Zar ne?
ioOoi ioOoi 17:42 25.06.2008

Re: kao i obično

pa to je već njihov problem, ne naš. Zar ne?


Nisu ni oni imali problem sa tim. Prosto u 57 godina koliko Sting ima po onako vrućem danu pred smorenom publikom izgledao je baš loše. Meni je to bilo jasno čim sam ga ugledao na "Mesečina bato" pri početku koncerta.

No ono po šta sam tamo ja išao ja sam to i dobio zahvaljujući virtuoznosti fenomenalne trojke.

A i oni kojima je bilo potrebno da u biografiji imaju posetu Polis koncertu i da budu vidjeni ili da mogu da u razgovoru raspravljaju o tom certu iz svog ugla su isto dobili šta su hteli.

Svi srećni.

Ja i čobanica malo srećniji. Zbog čika Copelanda i magije koju nam je podario svojm magičnim štapićima.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 18:27 25.06.2008

Re: kao i obično

A i oni kojima je bilo potrebno da u biografiji imaju posetu Polis koncertu i da budu vidjeni ili da mogu da u razgovoru raspravljaju o tom certu iz svog ugla su isto dobili šta su hteli.

ti baš ne možeš da se pomiriš sa nekim stvarima, zar ne?
milsim da bi bilo nerealno očekivati da su na koncertu, pogotovo kada je to preko 30 000 ljudi, budu baš svi veeeeliki fanovi koji se klanjaju magičnoj trojci.
nema potrebe nikog prozovati u tom smislu, svi koji su imali kartu zaslužili su tamo da budu.
dopusti da se nekom koncert nije dopao.
jablan jablan 20:22 25.06.2008

Re: kao i obično

ioOoi
Kada si čuo brljotine?

Bilo je brljotina, praktično svaki solo mu je bila brljotina. Čovek jednostavno nije na nivou ostale dvojice (dobro, ni Sting nije neki basista, ali je jako dobar pevač). Dobro, sve se to držalo i kompaktno su zvučali, ozvučenje je bilo odlično a Koplаnd bi, kao što su svi primetili, i sam da je došao bio vredan para.
die hard die hard 00:19 26.06.2008

Re: kao i obično

To je moja teorija.


E pa ja ne bih na kocertu, ali mislim da ko je god od Police ocekivao bilo kakav spektakularan nastup nije imao priliku da ih slusa ranije.Ja sam imao tu priliku i bilo dosadno ko sto vi kazete da je bilo sinoc.Nikad to nije bio nikakav spektakl.Gledo i sluso u Berlinu, vec koje godine.
dejanvul dejanvul 13:52 26.06.2008

Re: kao i obično

jablan
ioOoi
Kada si čuo brljotine?

Bilo je brljotina, praktično svaki solo mu je bila brljotina. Čovek jednostavno nije na nivou ostale dvojice (dobro, ni Sting nije neki basista, ali je jako dobar pevač). Dobro, sve se to držalo i kompaktno su zvučali, ozvučenje je bilo odlično a Koplаnd bi, kao što su svi primetili, i sam da je došao bio vredan para.

Ne odgovaram na citirano, vec pisem zbog mladjih koji su bili na koncertu Police, a, ne znajuci puno o rock-gitari i uopste o gitari u popularnoj muzici - mogu upasti u nepopravljivu zabludu ukoliko se povedu za citiranim.

Poslusajte studijske albume grupe Led Zeppelin, a potom poslusajte snimke koncerata Led Zeppelin. Na studijskim albumima cete cuti atonalnosti i gomilu... pa, najblaze receno, cudnih zvukova koji "izlaze" sa gitare. Na koncertnim snimcima cete cuti takvu prljavost u izvodjenju, da vam najverovatnije nece biti najjasnije kako je to uopste pusteno da se pojavi tu....

Gospodin koji stoji iza tih i takvih zvukova je Dzimi Pejdz (Jimmy Page) i generalno se smatra jednim od 10 najznacajnijih gitarista za istoriju i razvoj rock'n'roll-a. Mnogi veliki gitaristi danasnjice, iz raznih zanrova, kunu se u njega i cak ga smatraju najboljim...

Uzmite studijski snimak pesme "Fashion" David-a Bowie-a. Poslusajte gitaru na toj pesmi. To se generalno smatra odlicnom "solazom". Svira je Robert Fripp, nekada clan grupe King Krimson. Na listi 100 najznacajnijih gitarista ikada magazina The Rolling Stone, Fripp zauzima negde oko 40-og mesta...

Zanimljivost s tim soloom u Fashion-u: sasvim verovatno da nijedan ton nije u tonalitetu.

Dakle, informacija za one koji to ne znaju ili iz bilo kog razloga nisu u stanju da shvate: na koncertu Police u Beogradu, gitarista Andy Summers je iz gitare "slao" tacno ono sto je zeleo da dobije i posalje.

I to je bilo besprekorno, sa svim "prljavostima" (ali ne i nepreciznostima!) koje cine dobru rock svirku.

Detaljnije informacije o konkretnom instrumentalisti:
http://en.wikipedia.org/wiki/Andy_Summers
(obratite paznju na listu osoba koje su nekada u karijeri odlucile da rade sa Summers-om; da, inace - Summers i Fripp su radili zajedno. Na "ravnoj (muzicarskoj) nozi".)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:56 26.06.2008

Re: kao i obično

Fripp zauzima negde oko 40-og mesta...

kod mene je Fripp na mestu br.1
ioOoi ioOoi 14:27 26.06.2008

Re: kao i obično

gitarista Andy Summers je iz gitare "slao" tacno ono sto je zeleo da dobije i posalje.


Podrška iz komšiluka. Naravski. Zamalo da postavim post tipa da nismo bili na istom certu onda, ili da se divim preciznosti sluha kod poštovanog gospodina koji je našao zamerke.

Aman, zaman svirka je bila perfektna, savršena. Oduvek sam se pitao kako Sting izgura ceo koncert sa svojim polufalset suzdržanim pevanjem sa pola glasa koje je izuzetno naporno za glasne žice. I čuo sam i video da bi on onako mogao još 5 sati.

To da Sting nije neki basista....? Hmmmm....da , baš je ispadao na certu i sve je zvučalo mesd ap.

Evo vi što vam je bilo dosadno uskoro ćete moći da gledate Lenija Kravica kako se sa svojim seksi napućenim ustima seksi uvija oko mikrofona i gitare. On će se sto posto potruditi da atmosfera bude vrela i na nivou i da se svi dobro provedu. Sigurno će biti u nekoj hot fešn odeći i potrudiće se oko toliko čuvene "energije" da je prenese ne bi li i publika bila puna "energije".
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 14:38 26.06.2008

Re: kao i obično

Evo vi što vam je bilo dosadno uskoro ćete moći da gledate Lenija Kravica kako se sa svojim seksi napućenim ustima seksi uvija oko mikrofona i gitare. On će se sto posto potruditi da atmosfera bude vrela i na nivou i da se svi dobro provedu. Sigurno će biti u nekoj hot fešn odeći i potrudiće se oko toliko čuvene "energije" da je prenese ne bi li i publika bila puna "energije".

nadam se!
ioOoi ioOoi 15:22 26.06.2008

Re: kao i obično

nadam se!


Znam.

Vidiš kako ti lepe želje želim.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 17:46 26.06.2008

Re: kao i obično

Vidiš kako ti lepe želje želim.

pa sad. to je samo lepo upakovano, ali iz tih rečenica kipti upravo ono što misliš. Ne možeš sakriti.

ioOoi ioOoi 09:42 27.06.2008

Re: kao i obično

iz tih rečenica kipti upravo ono što misliš



Onda smo se razumeli.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 09:45 27.06.2008

Re: kao i obično

Onda smo se razumeli.

razumeo sam ja tebe od tvog prvog komentara, samo nikako ti mene da shvatiš
ioOoi ioOoi 12:06 27.06.2008

Re: kao i obično

Aha.

Ok.

Ti verovatno misliš da sam ja Police ultra fan koji ne može da podnese da se nekome koncert nije svideo.

Da li sam u pravu?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:17 27.06.2008

Re: kao i obično

Da li sam u pravu?

ne.
mislim da si se mega proveo na koncertu i potpuno ti je nepojamno da je nekom drugom bilo dosadno.
da li sam u pravu?
ioOoi ioOoi 13:33 27.06.2008

Re: kao i obično

da li sam u pravu?


Ne.Nisam se mega proveo jer muzika grupe Polis nije provod nego muzika.

Savršeno mi je pojmno da je tebi bilo dosadno, kao što mi je savršeno pojmno da si nakon te dosade došao da na ovom blogu kao Vip bloger kažeš "Tezga. Meni bilo vruće i dosadno."

Kao što mi je savršeno pojmno zašto si to uradio i zašto ti je bilo dosadno.

Samo ne znam kako da upakujem a da ne iznesem neke omalovaživačke sentence povodom tvog poimanja muzike grupe Polis i tog koncerta.

Opet sam se setio onog tužnog B92 lika sa zulufima koji je počeo intervju sa Metalika dramerom Larsom Urlichom rečenicom "Ja nisam neki poštovalac Metalike. Ali...".
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:56 27.06.2008

Re: kao i obično

Tezga. Meni bilo vruće i dosadno."

pogrešno citiraš. odavde i kreću svi tvoji problemi.
muzika grupe Polis nije provod nego muzika

ajde. a što?misliš da ne može da se provodi uz police. pa to je baš tužno.
...povodom tvog poimanja muzike grupe Polis i tog koncerta.

ti nemaš pojima koje je "moje poimanje muzike grupe police" i nemoj da srljaš onda.što se koncerta tiče, bio je dosadan.
...došao da na ovom blogu kao Vip bloger kažeš...

valjda imam pravo da iznesem svoje mišljenje. vip ne vip, isto bih rekao.
ioOoi ioOoi 14:24 27.06.2008

Re: kao i obično

Ne sporim ti pravo da iznosiš svoje mišljenje.
Ne sporim ti ni pravo da ne poštuješ bend tipa Polis, pa da ostavljaš ovakve komentare.
Ja nisam neki mega fan Polis, no svestan sam kakva se "tezga" desila na Ušću.

Muzika je umetnost nad umetnostima. Svako ima svoj subjektivni doživljaj onoga što čuje. Po meni je najbitnije biti iskren prema sebi i priznati sebi šta prija a šta ne prija. Makar to bila i Ceca.

Medjutim u muzici postoji i objektivno.

Objektivno. Koncert je bio fenomanalno odsviran. Bez greške.Bilo je vrlo nadahnutih momenata i aranžmana, koji su pokazali da roknrol jeste vrhunska muzička umetnost u izvodjaćkom smislu.

Objektivno. To je bila jedinstvena prilika čuti roknrol autorski bend koji je formirao i bio i jeste i biće roknrol istorija. Jako je malo takvih bendova, a još manje onih koji se još uvek bave roknrolom.A ovaj je došao da kaže "zbogom nas više nećete nikada čuti na ovaj način".
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 14:35 27.06.2008

Re: kao i obično

Objektivno. To je bila jedinstvena prilika čuti roknrol autorski bend koji je formirao i bio i jeste i biće roknrol istorija. Jako je malo takvih bendova, a još manje onih koji se još uvek bave roknrolom.A ovaj je došao da kaže "zbogom nas više nećete nikada čuti na ovaj način".

sa ovim se slažem.

za ovo:
Koncert je bio fenomanalno odsviran. Bez greške.Bilo je vrlo nadahnutih momenata i aranžmana, koji su pokazali da roknrol jeste vrhunska muzička umetnost u izvodjaćkom smislu.

ne mogu ništa da ti kažem jer nisam ni muzičar ni muzički kritičar. samo iznosim svoje subjektivno mišljenje.


ioOoi ioOoi 15:41 27.06.2008

Re: kao i obično

Ok.

Do sada sam mislio da nastupaš sa pozicije nekoga ko se razume u muziku i da si sa te pozicije izrekao tvrdnje "dosadan koncert","tezga".

Izvini ako sam te nečim uvredio ili ako sam preagresivno branio Polis i koncert.

jablan jablan 16:43 27.06.2008

Re: kao i obično

dejanvul
Dakle, informacija za one koji to ne znaju ili iz bilo kog razloga nisu u stanju da shvate: na koncertu Police u Beogradu, gitarista Andy Summers je iz gitare "slao" tacno ono sto je zeleo da dobije i posalje.

Šta da kažem, ako ta teorija čini da više uživaš na koncertu, samo napred. :)

Što se Fripovog sola na "Fešn" tiče, u pitanju je "gimmick" - da ne govorim o tome da je samo par tonova namerno izbačeno iz skale. I sam rif te pesme je "fora", napravljen da zvuči pomalo raštimovano, iako je u pitanju samo mala septima iz osnovnog akorda.

Šta znam, nisam slušao Samersov solo rad, ali neko ko je dobar u studiju i ume da napravi štimung u pesmi (a Samers definitivno ume, Polis ne bi bio to bez njega) ne mora da ume dobro da improvizuje. U tom slučaju bolje je da prepusti solo drugima, što nije baš jednostavno kad vas je na sceni samo trojica. :)

Just for the record, uživao sam na koncertu i svirka je bila odlična. A Kravica ni ne nameravam da gledam.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 18:02 27.06.2008

Re: kao i obično

Izvini ako sam te nečim uvredio ili ako sam preagresivno branio Polis i koncert.

nema potrebe da se izvinjavaš, nemaš razloga.
meni je jako drago kada neko tako srčano brani ono u šta veruje. i ja sam takav.

Do sada sam mislio da nastupaš sa pozicije nekoga ko se razume u muziku

nemoj baš preterivati, nije baš da se ne razumem. ja sam filmski montažer i jako puno radim sa muzikom na raznim nivoima. samo nisam muzičar i nisam muzički kritičar.
ioOoi ioOoi 23:44 27.06.2008

Re: kao i obično

OK.

Nisam se adekvatno izrazio. Mislio sam da sebe smatraš nekog ravnom muzičkom kritičaru čim praviš blog na temu koncerta, te stoga oprosti.

Mada i gomila muzičkih kritičara ne konta baš skroz usviranost i muzičko umeće na instrumentima kao što bi trebali. No to je posebna tema.

pozz
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:18 28.06.2008

Re: kao i obično

Mislio sam da sebe smatraš nekog ravnom muzičkom kritičaru čim praviš blog na temu koncerta,

pravim ja blogove na razne teme. za neke sam stručnjak, za neke amater.
blog shvatam kao laku zabavu, gde ljudi mogu da se sruže i razmene mišljenje.ako bih priao ozbiljnu kritiku koncerta police, ona svakako ne bi bila samo jedna reč: tezga.
post sam stavio u želji da ljudi razmene mišljenje o koncertu, jer nema baš mnogo prostora gde to mogu da urade.
ja sam to radio i ranije: kool and the gang, sylvian, rihanna, josipa lisac, abba arrival...

ioOoi ioOoi 00:20 30.06.2008

Re: kao i obično

Ups!

Ok.

Sve neke anglosaksonske dobro znane poštapalice.

Skapirao sam motiv i nameru.

Podržavam.

pozzz bra
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 09:58 30.06.2008

Re: kao i obično

Sve neke anglosaksonske dobro znane poštapalice.

?
Spiridon Spiridon 15:17 25.06.2008

police

jel zna neko koliko su efektivno svirali?

ne racunam predgrupu
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 15:29 25.06.2008

Re: police

počeli su tačno u 22.00 a završili u 23.40 i neki minut preko
Spiridon Spiridon 15:39 25.06.2008

Re: police

Trinidad Tobagović
počeli su tačno u 22.00 a završili u 23.40 i neki minut preko


ok, tu nisu kalkulisali
korto malteze korto malteze 14:32 26.06.2008

predgrupa

Jedino je Spiridon pomenuo predgrupu (a i on bez imena), zbog koje bih otisao na koncert i bez The Police...kakvi su bili Counting Crows?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana