Pseci zivot

Vesna Knežević Ćosić RSS / 29.06.2008. u 09:49

Od odluke da sterilisemo naseg kucnog ljubimca, Majshe, zenku nemackog ovcara, stislo mi se srce, priznajem. Ko sam ja da odlucujem o reproduktivnim organima drugog zivog bica, motalo mi se po glavi. Ako vec imam tu moc, da li sam ispravno postupila?

Danas je treci dan od sterilizacije. Jos cetiri dana i idemo kod veterinara hirurga da joj skine konce. Prekjuce je bila na kontroli, rana dobro zarasta.

Uhhh. Rasporili su je. Znam znam, tako mora. Operacija je uradjena visoko profesionalno, pod anestezijom. Posle operacije, moja cerka Marijana i moj ex pastorak Nikola su je u carsafu, osamucenu od narkoze, uneli u auto, dovezli kuci, a onda najneznije moguce, opet u carsafu, doneli u stan. Nije bilo bas najjednostavnije, jer lift je u kvaru, kazu od vrucine, pa valja pesaciti stepenicama. Samo je slabacko digla glavu i klonula, dok su zipcili na treci sprat. 

Nisam mogla da joj vidim pogled, jer su joj kapci poludeli. Samo smo je mazili i treperili oko nje. Tog dana nije nista jela ni pila, jer tako mora.

- Dajte joj vode kad cvrsto stane na noge. To ce biti uvece - rekao je veterinar Srecko. - A sutra ujutro je nahranite, dodao je i objasnio da je dobila antibiotike, da ce dobiti jos na kontroli i da ce sve biti ok.

Majshe je lezala kao prostac do uvece, a nama su dolazili gosti da je obidju. I prvi put su se svi izuvali, odmah kod vrata. Nemamo tepihe, a pre operacije smo oribali podove i prebrisali ih asepsolom. Za svaki slucaj, da bude cisto.

- Ispravan pas, a sad su mu izvadjeni delovi - hmmkao je moj sin Viktor, doj je vozio Majshe na kontrolu. Znam, on je protivnik ovakvih intervencija, ali je dao sve od sebe da sestri i meni pomogne oko operative.

Ruku na srce, jedva sam se odlucila. Ali, imala je simptome lazne trudnoce. Kazu da je to atavizam zaostao iz vremena kada je samo alfa vucica mogla da ima mlade, pa su joj druge zenke pomagale da odrzi okot proizvodeci mleko iako nisu stvarno nosece.

Bilo kako bilo, smrzla sam se kada sam od drugara kuckara pokapirala da su lazne trudnoce nevidjeno rasprostranjene medju kucnim ljubimcima, zenkama.

- Moja je imala sest - rekao je Misha.

Da li je to od hrane, mislim da li je bilduju hormonima, pitala sam se.

- Ali, to je zabranjeno, mislim to hormoni u granulama, jer onda moraju antibioticci, a to pravi rusvaj - vrteo je glavom Sale iz Amsterdama.

Bilo kako bilo, simptomi lazne trudnoce tek su krenuli. Lecenje je hormonsko. Ali, kad krene to, obicno nije jedna. A onda nastaju komplikacije. Ne mogu o njima. Jezivo mi je.

Posteno receno, ja nemam uslove ni da se Majshe razmnozava. Mozda jednom, zbog zdravlja.

- Jednom nije nishta - objasnio mi je moj drug Zoran, nacelnik velike klinike i ljubitelj pasa. Njemu verujem, ima ih pet komada, sve ulicne dzumare, a pazi ih i voli ko da su sampioni.

- Slusaj, ne budi tuzna. Uradices pravu stvar. Nece biti vise laznih trudnoca, a neces ni da mucis psa uskracujuci mu reprodukciju, koja jep rirodna stvar svakih sest meseci.

- Kako da joj pogledam u oci? - kukala sam.

- Ima nesto mnogo gore - rekao mi je Zoran.

- A to je pogled psa kome si uzela kucice. Ej, to su joj deca! I skroz kapira... - dodao je.

Tu sam prsla i prelomila. Ne mogu taj pogled, moram da se suocim sa situacijom.

Sledeceg dana smo zakazali operaciju. Veterinar je rekao da je najbolje odmah, dok nije krenulo mleko u njenoj laznoj trudnoci.

I tako smo sterilisali psa. Nasu Majshe. Moja cerka Marijana se ne odvaja od nje i pazi da slucajno ne gricka konce na rani. Ako krene da gricka, mora da joj se stavi onaj grozni abazur oko vrata.

A ja joj kuvam pilece supice sa sargarepom i pirincem i citam "Coveka koji je pao na zemlju", po stoti put. SF je majka.

Juce smo primetili da se osula po stomaku, tamo gde su je obrijali pred operaciju. U apoteci Tash farmaceutkinja mi je preporucila gel od kantariona. Kaze, ako ga i olize, nema veze, ne skodi. I to smo sanirali.

Sinoc i jutros je isla u setnju. Bice sve ok. Samo sto se ja i dalje osecam kao Mengele...

ps. jadne dzumare. uzivo sam videla da je ovo ozbiljna operacija koja trazi postoperativnu negu i paznju. a njih samo izbace na ulicu...

Atačmenti



Komentari (58)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 10:02 29.06.2008

Ako mora....

..onda je to manje zlo nego da joj uzimas kucice, udomljavas, brines da li su u pravim rukama....
Ja moje necu da sterilisem, neka ih tako kako ih je priroda stvorila ali sam se pobrinula da ne mogu van dvorista da izadju i da prave male probleme po komsiluku. jedan je mesanac a jedan mali Briquet Griffon, presladak ali nemamo zenkicu za parenje pa mi je malo zao..sto bi to bili preslatki kucici..uhvatila me griza savesti kada sam videla zenkicu moje prijateljice koja je trudna, pa slatka i okruglasta i tako mazna a nema covek sta da je vidi ali bice mama ovih dana, svi stenci unapred razgrabljeni.Blago njoj, mami srecnoj mislim..)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:31 29.06.2008

Re: Ako mora....

eh, nismo ni mi prethodne pse koje smo imale sterilisali, Ni Alisu, ni Taru. Alisa je uginula kao pseca baba devojka, ceo zivot provela sa nama. a Tara, malamut, nikako nije mogla da se prilagodi zivotu u stanu, pa smo je udomili na Zlatiboru, gde ima ogroman prostor i gde je isto vrlo voljena.
Zeks Zeks 10:05 29.06.2008

Kicerica....

Mislim da niz emotivnih tekstova o zivotinjama na ovom blogu ,treba prekinuti i krenuti sa tekstovima o osecanjma majki cija deca operisu krajnike. A sto se zivotinja tice temu kucici zameniti temom beogradski golubovi i vrapci....
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:29 29.06.2008

Re: Zeks

a od cega si ti operisan?
Ssvetlana Ssvetlana 10:38 29.06.2008

Re: Kicerica....

Mogli bismo za promenu da podelimo resore! Vi pisite o majkama koja deci operisu krajnike, pretpostavljam da ste se vec pokazali kao donator nekom od domova za nezbrinutu decu...a nekim ljudima ostavite prostor da brinu o svojim kucnim ljubimcima.
Nije to isto, i mnogi ne mogu da naprave razliku izmedju dece i zivotinja!
Elem, ja sam svojevremeno sterilisala oba moja psa. Morala sam! Kad dodje vreme teranja oni se prilicno muce i ne znaju sta bi sa sobom. Nervozni su a nisu u stanju da obave TO! Prolongirala sam to godinama, medjutim doslo je vreme kada su mogli da povrede jedno drugo. Muzjak je skakao na zenku pa je postojala bojazan da ne povredi kicmu zenki. To sam obavila i posle izvesnog vremena su se vratili u normalu. Malo su bili mirniji ali sve ostalo je bilo ok.
Zato ne brinite...samo ste mu ucinili dobro!
mariopan mariopan 11:34 29.06.2008

Re: Kicerica....

Tamo na Zlatiboru je prelepo a nekim velikim psima siigurno odgovara da trce i da imaju prostora..moji uzivaju u velikom dvoristu, ne izvodim u setnju, samo izbacim iz kuce...e ovaj mali sad nece ni iz kuce, ovde stalno nesto lepo mirise pa se plasi da ne propusti vreme rucka )) Smesan je kada laje na nesto napolju ali sa sredine dnevne sobe, sve pazeci da ima odstupnicu, da je dalje od vrata, da ne bude izbacivanja ili varanja...ja izadjem pa kao nesto gledam, on radoznao istrci, ne daj boze da se nesto desava bez njega...a ja onda zatvorim vrata i on izvisi da udje....e sad se dosetio pa laje daleko od vrata, sa sredine sobe, pile moje pametno..))))
Zeks Zeks 11:38 29.06.2008

Re: Zeks

a od cega si ti operisan?

od kucica....
imam ja pricu o macoru...lovcu i jebacu...koga nisam hteo da kastriram...
Macori su zapostavljeni!
A ova tvoja prica nije sluga mojoj pricici...
A ja sta cu,ne pisem na blogu....
edi-va edi-va 11:47 29.06.2008

Re: Zeks

Vesna, ponudi mu gostovanje, da chitamo prichu:


o macoru...lovcu i jebacu.


mozda se machor smiri ... :)



p.s.: Majshe zelim brz oporavak i josh puno radosnih, psecih godina:)
mariopan mariopan 11:49 29.06.2008

Re: Zeks

Zeks
a od cega si ti operisan?

od kucica....
imam ja pricu o macoru...lovcu i jebacu...koga nisam hteo da kastriram...
Macori su zapostavljeni!
A ova tvoja prica nije sluga mojoj pricici...
A ja sta cu,ne pisem na blogu....

Evo ja glasam da imas svoj blog pa nam pisi o macoru a sto nisi tu strava pricu ispricao ovde, ne bi ti niko zamerio, nije ovo striktno kereci blog...nego nas ovde smaras na ovu vrucincinu?Ajde da te vidimo...pokloni se i pocni.)
Ssvetlana Ssvetlana 11:52 29.06.2008

Re: Zeks

Zeks
a od cega si ti operisan?

od kucica....
imam ja pricu o macoru...lovcu i jebacu...koga nisam hteo da kastriram...
Macori su zapostavljeni!
A ova tvoja prica nije sluga mojoj pricici...
A ja sta cu,ne pisem na blogu....


To sto neko voli pse ne znaci da mrzi macke! I ne voli decu! Dozvoli da svako ima pravo na svoj izbor...pa cak da svoju ljubav poklanjamo kome zelimo i koliko zelimo!
Po tvom komentaru stice se utisak da ti je macor (lovac-jebac)...osvetlao obraz ! :)
Zeks Zeks 11:55 29.06.2008

Re: Zeks

Ajde da te vidimo...pokloni se i pocni.)

hocu rado.ako gazdarica dozvoli...
Po tvom komentaru stice se utisak da ti je macor (lovac-jebac)...osvetlao obraz ! :)

E...jeste da znas...a ja volim sve biljke i zivotinje....
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:13 29.06.2008

Re: Zeks

izvoli zeks, napisi pricu o macoru, olaksaj dusu

:)
Zeks Zeks 12:15 29.06.2008

Pavika i Ja

Pavika i Ja


Cini mi se,da su danas vrapci retkost,ranije,u Beogradu bilo ih je vise.
Gledajuci kroz prozor golubove i ponekog vrapca,obuzme me neka posebna
radost-setim se Pavike.Lovio je - i vrapce i golubove.

Pavika,paviljonski macak snazne gradje,siv,tigrast,sa narandzastim prelivima
po stomaku i grudima,odrastao je u blizini kuhinje bolnice,Instituta za majku
i dete,a naisao sam na njega kod apoteke.Umiljavao mi se,uvijanjem oko nogu.Neka
zena u belom mantilu,ljubiteljka macaka,koju sam za njega pitao,rekla mi je da
je pitom,da je star 6 meseci,da mu zna i oca i majku, i da ga nosim,ako hocu...

Poneo sa ga u plasticnoj kesi,koju mi je dala.Samo mu je glava virila iz kese.
I negde na putu,kad smo izasli iz bolnickog kruga,poceo je da se otima... i
pocepao kesu i pobegao niz ulicu...Drugi put, poneo sam vojnicku torbu.Nasao
sam ga,iza coska,kod menze.Opet se otimao,na njemu nepoznatoj teritoriji,ali
torba je izdrzala...Doveo sam ga u stan.I dobio cimera....

Dobro sam ga hranio,macijim keksima i pilecim bubcima i vratovima,tako da se
brzo prilagodio,navikao i na mene i na mali stan koji smo delili,pa se ,ubrzo,
po njemu kretao dignutog repa,u stopu me prateci,uz macije grlene molecive
glasove,narocito kad se uputim ka kuhinji,gde je u cosku bila njegova posuda za
hranu.Kakio je uredno,kod kade, u udubljenje slivnika,preko koga sam stavljao,
mali cvrsti papir,ali nije imao cime da zatrpa-posle nuzde,samo je folirao
zatrpavanje sapom po plocicama,ali nikad ne umazajuci noge-a govance je,
nedirnuto, ostavljao na papiru,koji sam ja bacao,tako s govancetom ,
direktno u WC-solju.Budjenje mi vise nije bilo potrebno;ujutru,uspavanog,
lupkao me je mekim delom sape po celu,a kad otvorim oci,zapocinjao je
umiljavajuce frktanje.Voleo je da se mazi.I da spava pored mojih nogu...


A onda,poceli su njegovi izleti kroz prozor;prvo je poceo da se krece po
prosirenom simsu,ispred mojih prozora,a potom,i da skace na komsijinu
terasu...Komsija,penzioner,ga je obozavao... i radosno docekivao svaki Pavikin
ulazak u njegov stan...a Pavika je sirio teritoriju i nasao mesto za lov....
Uska komsijina terasa,sa buretom kiselog kupusa,smotanim tepihom i nekoliko
starih kutija,postala je Pavikino loviste na ptice,tj. dva goluba i jednog
vrabca,koliko je ukupno ulovio,tokom boravka kod mene.


Njegov lov bio je poseban ritual;stoji satima zaklonjen plasticnom kacom i ceka...
...najcesce bezuspesno...ali kad se pojavi ptica...na pravom mestu...on
skoci...i gotova je...A plen nosi meni.Kad nisam tu,ceka.I onda napravi
paradu.Sa preklanom pticom,krvave njuske,prednjim nogama cini neki maciji,
paradni korak,kao vojnicki-strojevi.I posle baci pticu pred moje noge.A ja
ga ponosnog,pomazim.Zao mi ptice,krvav je pod,perje leti,ali takva je
Pavikina priroda.I to je,valjda ta - tolerancija.Odnos coveka prema zivom
bicu.Da ga razumes,da ga trpis, i da ga - ne posedujes.I kad kazem moj macak,
ja ne mislim na vlasnistvo,vec na neki moj odnos- s Pavikom.

A njegovi izlasci,kroz prozor,postajali su sve cesci, i sve- raznovrsniji.
Poceo je da posmatra i osluskuje macke,dole na ulici.I da izlazi iz
puberteta...i polno sazreva...sa,posledicama,u vidu zapisavanja,najcesce u
kadi...A macorova mokraca,u vreme parenja - to je veliki,uzasan smrad!
Jedan moj drugar,iskusan veterinar,savetovao me je da ga - kastriram.
I bio je u pravu.A ja,nisam hteo,cuo sam od nekog da moze i bez toga.
A Pavika je dva puta zapisao kod komsije.Pa je ovaj,poceo da zatvara terasu.
Kod mene je zapisao staru fotelju,koju sam morao da bacim...

I to nije sve.Pavikina nocna dreka,otegnutim macijim glasom,ispred ulaznih
vrata,bila je njegova molba, a moja - nesanica.Pustio sam ga na hodnik.
Noci je provodio kod ormara strujomera,izmedju parkiranih bicikala,gde
je zapisavao,drao se,i uopste, uznemiravao komsiluk...Jednog jutra, izasao je
na ulicu...I dva dana bio napolju,sa mackama.I potpuno se promenio.Nasao sam
ga na parkingu.Uzmicao je od mene,ali brzim skokom,scepao sam ga sa dve ruke...
A kad sam ga doneo kuci,opet je bio onaj stari dobri Pavika.

On jede,a ja uzivam - vratio se.Dva dana bilo nam je super.A sledece noci- opet
zavijanje i zapisavanje.Sta da radim.To je priroda!I smrad i galama.Izneo sam ga
napolje,ispred ulaza,a u mom narucju, Pavika se nije opirao;ali je uzbudjeno,brzim
pokretima glave,rasirenih zenica,po mraku, gledao kroz svaki auto na parkingu,
kroz svaki zbun u parku,kroz svaki prozor podruma.I pustio sam ga tamo,a on je
skocio,povio i rep i celo telo i nestao u noci...

Nikad vise,nisam ga video dignutog repa,ali sam ga vidjao u macijem drustvu,
kod susednog ulaza.Drustvance se sastojalo u osnovi od dva klana,sa velikim
mamama,predvodnicama:Mackarom i Golubarkom.To su bile dve zene,penzionerke,
ljubiteljke zivotinja.Mackara je zivela u prizemlju,sa petnaestak negovanih
macaka,raznih boja i rasa,u i oko stana.Golubarka je stanovala, na prvom spratu,
i s prozora hranila golubove i macke.Njeno pleme macaka,sitih,ali ulicnih,
izlezavalo se,obicno na parkingu i parkicu ispod njenog prozora.Tu negde,iza
jednog podrumskog prozorceta smestio se i moj Pavika.

Obilazio sam ga,i ostavljao hranu za njega,i kod prozorceta,i kod Mackare,
i kod Golubarke,ali Pavika nije mi hteo prici;ponasao se kao da me ne poznaje,
a bezao je od svih ljudi.Vidjao sam ga sa zenkama,a Mackara mi se zalila da
se bije s njenim macorima...A Golubarka,da je preklao njenog goluba.I da ona
to ne tolerise,da ga je jurila metlom...Posle nekoliko dana,Pavika je zauvek
nestao.

Nije valjda poginuo.

A i ja,sta da radim.

Otisao mi macor,tamo negde,izmedju zgrada.....
mariopan mariopan 12:15 29.06.2008

Re: Zeks

Zeks
Ajde da te vidimo...pokloni se i pocni.)

hocu rado.ako gazdarica dozvoli...
Po tvom komentaru stice se utisak da ti je macor (lovac-jebac)...osvetlao obraz ! :)

E...jeste da znas...a ja volim sve biljke i zivotinje....

Hajde Zeks...evo aplauz za ohrabrenje klap klap klap..))
I gazdarica je fina, dozvolice...ja volim i macke ali moji psi nece ni da cuju....ima sin debelog zutog macka isti Grafild po karakteru pa kada i njega donese u kuci se pravi raspored gde ce koja zivotinja da zivi privremeno da ne dodje do ubistva sa predumisljajem uz nesnosno zavijanje uvredjenih kerova sto se gost baskari po kuci a oni izbaceni u dvoriste...pa ti vidi koja zurka
edi-va edi-va 12:25 29.06.2008

Re: Pavika i Ja

preporuka:)

Vidish Zeks, dash nekome shansu pa se ne pokajesh. Onaj jedan VIP izbor je na konto Pavike:)
chobanica chobanica 12:27 29.06.2008

Re: Pavika i Ja

Divna prica, Zeks.

Mi smo imali srecu da se nas macak vracao svako jutro kad tata krene na posao, Cekao ga ispred ulaza u zgradu.

Sad je kastriran, Uskoro se selimo u stan u prizemlju gde ce moci da izlazi kad hoce, nadam se samo da nece i on nestati :(

I za kraj:


The History Of One Tough Motherfucker
Charles Bukowski


he came to the door one night wet thin beaten and
terrorized
a white cross-eyed tailless cat
I took him in and fed him and he stayed
grew to trust me until a friend drove up the driveway
and ran him over
I took what was left to a vet who said,"not much
chance...give him these pills...his backbone
is crushed, but is was crushed before and somehow
mended, if he lives he'll never walk, look at
these x-rays, he's been shot, look here, the pellets
are still there...also, he once had a tail, somebody
cut it off..."

I took the cat back, it was a hot summer, one of the
hottest in decades, I put him on the bathroom
floor, gave him water and pills, he wouldn't eat, he
wouldn't touch the water, I dipped my finger into it
and wet his mouth and I talked to him, I didn't go any-
where, I put in a lot of bathroom time and talked to
him and gently touched him and he looked back at
me with those pale blue crossed eyes and as the days went
by he made his first move
dragging himself forward by his front legs
(the rear ones wouldn't work)
he made it to the litter box
crawled over and in,
it was like the trumpet of possible victory
blowing in that bathroom and into the city, I
related to that cat-I'd had it bad, not that
bad but bad enough

one morning he got up, stood up, fell back down and
just looked at me.

"you can make it," I said to him.

he kept trying, getting up falling down, finally
he walked a few steps, he was like a drunk, the
rear legs just didn't want to do it and he fell again, rested,
then got up.

you know the rest: now he's better than ever, cross-eyed
almost toothless, but the grace is back, and that look in
his eyes never left...

and now sometimes I'm interviewed, they want to hear about
life and literature and I get drunk and hold up my cross-eyed,
shot, runover de-tailed cat and I say,"look, look
at this!"

but they don't understand, they say something like,"you
say you've been influenced by Celine?"

"no," I hold the cat up,"by what happens, by
things like this, by this, by this!"

I shake the cat, hold him up in
the smoky and drunken light, he's relaxed he knows...

it's then that the interviews end
although I am proud sometimes when I see the pictures
later and there I am and there is the cat and we are photo-
graphed together.

he too knows it's bullshit but that somehow it all helps.
Umetnica Umetnica 12:33 29.06.2008

Re: Zeks

Zeks
a od cega si ti operisan?

od kucica....
imam ja pricu o macoru...lovcu i jebacu...koga nisam hteo da kastriram...
Macori su zapostavljeni!
A ova tvoja prica nije sluga mojoj pricici...
A ja sta cu,ne pisem na blogu....

Super, simpatičan ti je ovaj emotivan tekst o mačoru, tamo niže niz blog. Stvarno lepo.

Nego, neka mi neko objasni taj čudni odnos vlasnika prema ljubimcima, gde se sa divljenjem i ponosom naglašava kako je dotična životinja neopevani jebač. Mislim, da li je ljubimac produžetak penisa vlasnika, da li je vlasnik veće Muško ako i njegov mačor/pas jebe sve što mrda, da li je jebačnost prelazna te i vlasnik postaje vitalniji uz tako aktivnog ljubimca? Što se mene tiče, ja vidim samo neodgovornog vlasnika koji svesno pomaže povećanje broja lutalica, te me zanima razlog fasciniranosti stepenom jebačnosti ljubimaca.

Majshe srećan oporavak.
Jeste maltretiranje, ali je na duže staze dobra odluka. Vesna, veruj mi da ne želite da se maltetirate sa lažnim trudnoćama koje je moja prethodna kuja imala posle svakog teranja - dva puta godišnje, od njene četvrte godine. I to nisu samo fizički simptomi, nego je svaki put imala "štence" (neke od njenih igračkica) koje je pazila, nosila po kući sa sobom, sakrivala, gubila ih pa onda cvilela satima dok ih ne pronađemo... da ne pričam dalje, tuga.
Zeks Zeks 12:40 29.06.2008

E jeste...

Mislim, da li je ljubimac produžetak penisa vlasnika, da li je vlasnik veće Muško ako i njegov mačor/pas jebe sve što mrda, da li je jebačnost prelazna te i vlasnik postaje vitalniji uz tako aktivnog ljubimca?


nije bas produzetak...ali ....

...to je muska psiha:ja i moj polni organ dva smo lika...nekad razlicita...

a produzetak penisa ne mora biti kucni ljubimac-moze biti i auto ili nekad dobra riba.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 15:25 29.06.2008

Re: Pavika i Ja

Ma, divno, Maishu svi vole i to je njoj najvaznije. Na zalost, taj neki pravi pseci zivot za nju vise nema znacaja u okviru "slobode"jer su ti nasi kucni ljubimci boravkom u ogranicenom zivotnom prostoru, zaboravili svoju prirodnu sredinu u kojoj su im ziveli neki preci, a u kojoj bi se izgubili, ako bi se tamo ponovo nasli. Oporavice se kuca i uz ljubav i paznju bice kao "nova:)"

E, a sada ova maceca, meni bliska prica.....lepa i tuzna i dokaz da macka u gradskim uslovima opstaje jedino okruzena ljudskom paznjom. Te jadne slobodne i napustene macke nikada ne mogu da budu "slobodne" izmedju one limarije po ulici u guzvi i zvukovima prenaseljenog grada. Ruse se stare kuce sa bastama koje su bile macje utoziste, mesta za lov, omiljeno sastajaliste....

Svidja mi se kako je negativan ton zahvaljujuci ljubaznosti i strpljenju domacice bloga, odveo potencijalno neprijatnu verbalnu situaciju u ovu lepu i plemenitu pricu o gradskom macjem zivotu:)
Zeks Zeks 15:50 29.06.2008

Re: Pavika i Ja

Svidja mi se kako je negativan ton zahvaljujuci ljubaznosti i strpljenju domacice bloga, odveo potencijalno neprijatnu verbalnu situaciju u ovu lepu i plemenitu pricu o gradskom macjem zivotu:)


Hvala pre svega domacici bloga na promociji...

Moj nick - Zeks je ostar komentator kod svih domacina...takav sam-kakav sam...

Pavika je bio divan primerak zivog bica,rado ga se secam...

Hvala svima na lepoj kritici,dirnut sam paznjom...
Shunjich Shunjich 11:48 29.06.2008

manje zlo...

na zalost nemam kucnog ljubimca, ali obozavam kucice... tako da predpostavljam da cu ih jednog dana imati... ali to nije ono sto sam hteo da kazem...
da, svestan sam da kucni ljubimci zahtevaju dosta paznje, ali... stvarno nisam znao da postoji toliko stvari... inace, slazem se da je jako tesko odluciti se za jedan ovako drastican potez, ali ako je to manje zlo, onda podrzavam...
nadam se da ce vasa kuca lepo to prebroditi...

btw, preporuka...
chobanica chobanica 12:15 29.06.2008

Analgetici

Je li dobila kuca nesto protiv bolova za par dana posle operacije? Koliko sam razumela, u inostranstvu je to uobicajeno, ali kod nas nikad za to nisam cula :(
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:23 29.06.2008

Re: Analgetici

e, nije!
sad si mi otvorila oci, cobanice, bre! sto posto je boli! juce, tojest sinoc, samo je stajala, pognute glave, kao kip, kao najtuznije bice u svemiru, podvijenog repa. ni na koji nacin nisam uspevala da je oraspolozim. i jutros ima taj nesrecni izgled. a jede ok, piski kaki ok, rana izgleda ok, samo deo stomaka koji je obrijan je u crvenim tackama i iziritran. mazali smo gelom od kantariona, al nije bas pomoglo, ne znam sta da radim, zao mi nevidjeno sto pati.
mariopan mariopan 12:23 29.06.2008

Re: Analgetici

Lepa ti je prica Zeks....macke su takve, nekada nadjaca njihova priroda. Pusti ga iz secanja, neka juri svoje mackice i neka uziva, verujem da je samo promnio kraj, otisao negde gde nema jacih macora pa sad kao car ima sopstveni harem)))
mariopan mariopan 12:26 29.06.2008

Re: Analgetici

Vesna Knežević Ćosić
e, nije!
sad si mi otvorila oci, cobanice, bre! sto posto je boli! juce, tojest sinoc, samo je stajala, pognute glave, kao kip, kao najtuznije bice u svemiru, podvijenog repa. ni na koji nacin nisam uspevala da je oraspolozim. i jutros ima taj nesrecni izgled. a jede ok, piski kaki ok, rana izgleda ok, samo deo stomaka koji je obrijan je u crvenim tackama i iziritran. mazali smo gelom od kantariona, al nije bas pomoglo, ne znam sta da radim, zao mi nevidjeno sto pati.

Da li si probala cinkvitaminsku mast?
To je mast koja pomaze zarastanju rana pa samo za taj osip? Nije skupa i to je veterinarska mast...mozda moze da pomogne? Bice joj dobro za par dana samo neka se ne napreze i polako ce doci k sebi...nije to bas bezazlena operacija..
Unfuckable Unfuckable 12:30 29.06.2008

Re: Analgetici

Je li dobila kuca nesto protiv bolova za par dana posle operacije?


naravno da nije, ovde su veterinari - zli & nemaju pojma

mislim, ne mogu da shvatim potrebu da se besprizorno mešamo i mešamo i mešamo u posao ljudima koji bi, ipak trebalo da znaju šta rade....

kao prvo : ne treba da dobije ništa protiv bolova, rana koju ima zarasta brzo jer je rađena hiruškim instrumentima i na mestu koje ima veoma malo nervnih završetaka

kao drugo : napolju je toplo, a tada rane obićno duže krvare jer su krvni sudovi prošireni. Ako bi se na tu situaciju natociljalo i davanje analgetika - koji, inače smanjuju sposobnost zgrušavanja krvi, a u ovom slučaju ne pomažu ništa - eto sekundarne nevolje, ili "od gotovog - veresije" . Verovatno će rana danas ili sutra izgledati otečeno - pogotovu kada keruša počne da se kreće (gravitacija) ali bez znakova upale okolo - to je nakupljanje limfe koje se skoro uvek dešava kada je vreme toplo, i ne predstavlja opasnost.

- kao što već mnogo puta rekoh : put u Pakao popločan je sve samim dobrim namerama, (i željama da sve znamo najbolje)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 12:33 29.06.2008

Re: Analgetici

joj mari, ne znam dal sme da lize cink mast? za ovaj gel od kantariona farmaceutkinja mi rekla da ne moze da skodi ako lize. a to radi, nema sanse da se spreci, skroz.
Unfuckable Unfuckable 12:33 29.06.2008

Re: Analgetici

Da li si probala cinkvitaminsku mast?




ovo je već Kardeljevština

da probamo ovo, da probamo ono

sorry mariopan ako zvuči grubo : ali, ako ne znamo tačno šta treba da uradimo - bolje je da ništa ne uradimo.

primum non nocere
chobanica chobanica 12:37 29.06.2008

Re: Analgetici

mislim, ne mogu da shvatim potrebu da se besprizorno mešamo i mešamo i mešamo u posao ljudima koji bi, ipak trebalo da znaju šta rade....


Ma nije mi to cilj, ali ljudi kojima je otvaran abdomen garant bi dobili neke analgetike, bez obzira i na vrucinu i na nedostatak nervnih zavrsetaka. Samo sto kuce cute i ne mogu da se zale da ih boli.

Unfuckable Unfuckable 12:43 29.06.2008

Re: Analgetici

psi i ljudi nisu isto.
a kuce se žale kada im nešto smeta.
uopšte nisu retardirane
mariopan mariopan 12:45 29.06.2008

Re: Analgetici

Unfuckable
Da li si probala cinkvitaminsku mast?




ovo je već Kardeljevština

da probamo ovo, da probamo ono

sorry mariopan ako zvuči grubo : ali, ako ne znamo tačno šta treba da uradimo - bolje je da ništa ne uradimo.

primum non nocere

Vazi, ni ja ne probam dok ne pitam veterinara..pa tu mast mi je vetrinar i dao kada se moj mali osuo jednom..eto povlacim predlog..ma narod kaze ' na psu rane na psu i zarasle" ima razloga za to, oni se sami bolje izbore sa nevoljama ako se mi ne mesamo...u pravu si.
chobanica chobanica 12:45 29.06.2008

Re: Analgetici

psi i ljudi nisu isto.


Psi su bolji
Unfuckable Unfuckable 12:49 29.06.2008

Re: Analgetici

Psi su bolji


potpuno se slažem.

ali - mislio sam u "medicinskom" smislu : dosta stvari koje čovek regularno koristi, psima mogu veoma smetati
Unfuckable Unfuckable 12:55 29.06.2008

Re: Analgetici

pa tu mast mi je vetrinar i dao kada se moj mali osuo jednom..eto povlacim predlog..ma narod kaze ' na psu rane na psu i zarasle" ima razloga za to, oni se sami bolje izbore sa nevoljama ako se mi ne mesamo...u pravu si.



sve ok, mariopan : moj stav je takav jer - sa jedne strane, tražimo od veta potpunu odgovornost za sve što preduzima, što je ok - ali mu, svojim "petljanjima" poprilično otežavamo rad, što nesretni vet često ni ne zna.
i onda se posle ljutimo ako nešto nije kako treba.
Ako ste već poverili zdravlje svog ljubimca nekome - pa : verujte onda tom nekom, ali sasvim.
Izgleda li logično da čovek koji ume da izvede relativno komplikovan zahvat ovarohisterectomije kod kuje, "padne" na postoperativnom tretmanu ?

uostalom, postoji uvek telefon : okrenete lepo čoveka pa ga pitate...ili mu izložite svoje "terapijske" ideje, pa ćete dobiti odgovor

cinkvitamin jeste dobra mast, ali - kao i sve ostalo - nije univerzalan
mariopan mariopan 13:12 29.06.2008

Re: Analgetici

To jeste dobar stav...i ja zovem veterinara...kod nas dodju kuci pa je lakse...nesto malo se plati vise ali sam sigurna da je pomoc ona prava. Pozz
Unfuckable Unfuckable 13:16 29.06.2008

Re: Analgetici

Oni za to i služe, i - između ostalog - tako zaslužuju novac koji dobijaju od vas.
Siguran sam da bi svaki - pravi, a ne secikesa koja hvata pare na vakcine & gliste - vet potvrdio da mu je uvek draže da ga se pita za svaku dilemu ili nejasnoću, nego da se nešto radi na svoju ruku.
Na kraju krajeva - tako stavljamo odgovornost za ishod u ruke Onoga koji i treba da nosi tu odgovornost.
vlada dvm vlada dvm 14:19 29.06.2008

Re: Analgetici

chobanica
Je li dobila kuca nesto protiv bolova za par dana posle operacije? Koliko sam razumela, u inostranstvu je to uobicajeno, ali kod nas nikad za to nisam cula :(

I bre, pa preteraste! preoperativno se redovno daju analgetici, ali ne bilo koji zato sto postoje interakcije izmedju anestetika i analgetika, a i neki analgetici uticu na brzinu zarastanja rane.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 15:29 29.06.2008

Re: Analgetici

chobanica
psi i ljudi nisu isto.


Psi su bolji


I psi i macke i gusteri, cak i buba svabe...svi su bolji od ljudi koji smisljeno unistavaju sami sebe.
Dolybell Dolybell 15:32 29.06.2008

Re: Analgetici

cinkvitamin jeste dobra mast, ali - kao i sve ostalo - nije univerzalan


"Flogocid" - veterinarsa mast, i za zivotinje i za ljude - No 1.

Za Majshu - najbrzi oporavak, za vlasnike - takođe najbrzi oporavak.
Zeks se izgleda oporavio - kome zelim jednog novog i samo njegovog
macora (neusmisluvlasnistva) ali koji ce se vracati - uvek ...onako, ponekad,
kao da je stigao sa bojista....
Sterilizacija za zivotinjke koje se drze samo u stanu - je neophodna,
intervencija nije strasna, ma kako u opisu izgledala, u odnosu na to
koliko je posle lakse biti sa njima i njima sa vlasnicima...
Tako je sa nekim kucnim ljubimcima...koji u stvari i ne bi
trebalo da su u stanu - vec samo u kuci koja ima dvoriste...

Bas lepe, ali tuzne pricice ... oboje ste me raznezili i rastuzili...
a ja vas, nadam se, da cu bar malo, nasmejati...



Ssvetlana Ssvetlana 21:08 29.06.2008

Re: Analgetici

Tako je sa nekim kucnim ljubimcima...koji u stvari i ne bi
trebalo da su u stanu - vec samo u kuci koja ima dvoriste...
---------------------------------------------------------------------------------

Mislim da je kucnim ljubimcima mesto pored vlasnika, gde god on bio! Ni ljudima nije mesto u stanovima, po soliterima pa oni ipak tamo borave! Bilo bi mnogo lepse da i mi imamo kuce sa bazenima...
Dosadilo mi je da slusam teorije kako psima treba dvoriste...!
Dovoljna im je ljubav i redovne setnje! Ostalo nije bitno!
Ssvetlana Ssvetlana 13:04 29.06.2008

Ne brini!

Ja sam slusala pomno veterinare pa moji psi posle zahvata nisu imali problema. Ne treba ih tretirati u ovom stanju, preterano. Neka lize ranu. Pazite samo da ne pokida konce. Rana treba slobodno da dise, tako brze zarasta.
Posle anestezije svaki pas ima mali problem, orijentacije...stida..sto nije imao sve pod kontrolom, a ne zna bas sta mu se to desavalo.
Opustite se, brzo ce sve leci na svoje mesto!
Pozdrav i srecno!
Unfuckable Unfuckable 13:07 29.06.2008

Re: Ne brini!

Pazite samo da ne pokida konce. Rana treba slobodno da dise, tako brze zarasta.


potpisujem.
najbitnije, posle operacije je da životinja počne da "radi" ono što je Vesna već opisala : jedepijepiškikaki - zvuči smešno, ali to je odličan znak.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 13:10 29.06.2008

Re: Ne brini!

joj, hvala za lepe reci, svetlano.

ja verujem veterinaru Srecku, odlican je i voli zaista zivotinje. i slusamo ga.

rana dobro zarasta, nista ne stavljamo na nju, a sad cu da ukinem i kantarionov gel na stomak. nije iskljuceno da je od lizanja kantariona tako pokisla, prosto kucetu muka.

mislim da nije ni preterano istraumirana, bas smo je mazili i pazili sto i dalje radimo, dok joj ne skinu konce, u petak, ne ostavljamo je samu ni trenutak.

Dolybell Dolybell 15:37 29.06.2008

Re: Ne brini!

rana dobro zarasta, nista ne stavljamo na nju, a sad cu da ukinem i kantarionov gel na stomak.


Zaboravila sam da vam kazem, ali bi trebalo da znate,
kucici imaju prirodan antibiotik u ustima - i tacno znaju
da im je bolje kad lizu svoje rane - cista priroda.
Nema potrebe za mazanjem, bilo cime - sto rekoste
sve ce polizati i bice im cak muka....
Ssvetlana Ssvetlana 20:48 29.06.2008

Re: Ne brini!

Potpisujem i ja tvoje savete,Unfuckable! Vidim da si iskusan po tim pitanjima. Drago mi je da smo uspeli makar malo da odagnamo strah od veterinara u ocima vlasnika kucnih ljubimaca!
Imam dugogodisnje iskustvo sa njima i mnogi su jako dobri u tome! Licno imam vise poverenja u njih nego u humane doktore! I to je valjda neko iskustvo!
Pozdrav! :)
Ssvetlana Ssvetlana 20:57 29.06.2008

Re: Ne brini!

Vesna Knežević Ćosić
joj, hvala za lepe reci, svetlano.

ja verujem veterinaru Srecku, odlican je i voli zaista zivotinje. i slusamo ga.

rana dobro zarasta, nista ne stavljamo na nju, a sad cu da ukinem i
kantarionov gel na stomak. nije iskljuceno da je od lizanja kantariona
tako pokisla, prosto kucetu muka.

mislim da nije ni preterano istraumirana, bas smo je mazili i pazili
sto i dalje radimo, dok joj ne skinu konce, u petak, ne ostavljamo je
samu ni trenutak.



Nema na cemu, Vesna! Imala sam i ja brige kao ti sada i posle mnogih lecenja i operacija koje su moji psi imali, shvatila sam da ne treba mnogo da panicim. Ne treba preterano ni da je mazite, da ne "provali" da je u problemu. Nastavite normalno da se ponasate...da izdajete naredbe i da je setate! Kako rece Unfucable vazno je da pije, jede, kaki, piski! Pozdrav! :))
blackbox blackbox 13:46 29.06.2008

Ljudi i psi

Neko je rekao da što više upoznaje ljude to sve više voli pse.
Možda su upravo oni ljudi koji više vole pse od dece razlog za takav rezon.
Čast izuzecima ,ali ima se utisak da veliki broj ima kerove jer misle da tako spadaju u visoko društvo. S druge strane, i sami se ponašaju primitivno bacajući otpatke ,a da ne govorimo što ne sklanjaju izmere svojih ljubimaca.
Primetno je da veliki broj vlasnika džukela pokazuje više ljubavi prema njima nego tuđoj deci, pa su čak spremni da napadaju da im deca ometaju ljubimce. E takvima treba adekvatno odgovoriti. Lično me uopšte ne interesuje da li je nečija kuca njemu draga ili ne ali mi je draže svako dete nego bilo koji džukac i njegov vlasnik zajedno ako nasrću na dete. Nemam ništa protiv onih koji se i sa kućnim ljubimcima ponašaju kao pristojni građani pa se tako i prema ljubimcima odnose a da se primetiti da su i ljubimci takvih osoba pitomiji.
A nešt mi pade na pamet , što taj Petar ne dade svom ljubimci ime po svom dedi i tako pokaže još veću ljubav prema obojici.Ovako ime može da iritira finu aristokratsku gospodu i dame sve sa šemširima.
ioOoi ioOoi 14:40 29.06.2008

Od

mene imate iskrenu podršku. Sam ovaj Vaš blog je tako napisan da vidim da imate potrebu za moralnom i ljudskom podrškom.

Verujem i da Vaša slatka kuca misli da ste uradili dobro.

Vaš blog odiše Vašom iskrenom ljubavlju prema Majshi.

Sve najbolje!
Ssvetlana Ssvetlana 21:22 29.06.2008

kad smo vec kod pasa!

Danas, posle price o Maishi, svratim do svog veterinara da ga nesto priupitam, kad vidim imaju intervenciju nad jednom kujom, srednjeg rasta! U pitanju je bilo SILOVANJE! Sva je bila rasturena, inficirana...mnogo je krvarila!Ne zna se koliko kopci su joj stavili! Izgubljenog pogleda i u uzasnim bolovima! Jadna kujica je u fazi teranja uspela nekako da se iskrade iz dvorista vlasnika! Pronasli su je bez svesti u lokvi krvi, svu izujedanu!
Bila sam ocajna! Za sve ove godine brige o psima nisam cula takav uzas!
I to je jedan od razloga, zasto treba sterilisati psa!
nikvet pn nikvet pn 10:25 30.06.2008

razlika

Operacija može biti ODOZDO rez, ili SA STRANE rez. Ima li razlike u postoperativnom toku ? Ima li neko iskustva sa oba načina ?
vlada dvm vlada dvm 13:57 30.06.2008

Re: razlika

nikvet pn
Operacija može biti ODOZDO rez, ili SA STRANE rez. Ima li razlike u postoperativnom toku ? Ima li neko iskustva sa oba načina ?

"Sa strane" se vishe ne radi. Napustena je ta varijanta. Rez po sredini stomaka ima niz prednosti, a "sa strane" je metoda kojom se sterilishu krmache. Shto se postoperativew tiche, razlike nema, mirovanje, lagane shetnje, kratke, ishrana promenjena ( ima gotovih hrana za posoperativu) ili homemade, supice, chorbice dok pas ne izvrshi veliku nuzdu, a onda moze da jede ono shto najvishe voli.
Unfuckable Unfuckable 18:08 30.06.2008

Re: razlika

Operacija može biti ODOZDO rez, ili SA STRANE rez. Ima li razlike u postoperativnom toku ? Ima li neko iskustva sa oba načina ?



@nikvet pn :

Mima, je l' ovo test pitanje ?
; ))))))
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:15 30.06.2008

maishe je super

danas je peti dan od operacije i maishe je super, vesela, razigrana i skroz sjajna. ne stavljamo joj vise gel od kantariona na iziritiran stomak od brijanja, ona sve to licka, predano i osip se povukao, a rana savrseno zarasta. ide i u setnju na tashmajdan, samo joj jos ne damo da jurca. trcanje za lopticom i jurnjava za shisharkama kad joj skinu konce.

:)

Ssvetlana Ssvetlana 11:58 30.06.2008

Re: maishe je super

Vesna Knežević Ćosić
danas je peti dan od operacije i maishe je super, vesela, razigrana i
skroz sjajna. ne stavljamo joj vise gel od kantariona na iziritiran
stomak od brijanja, ona sve to licka, predano i osip se povukao, a rana
savrseno zarasta. ide i u setnju na tashmajdan, samo joj jos ne damo da
jurca. trcanje za lopticom i jurnjava za shisharkama kad joj skinu
konce.

:)



Hvala sto si nas obavestila o dobrom stanju Maishe! Radujem se zajedno sa tobom! Pridrzavaj se toga sto si rekla...tako da ce mala i psihicki lakse podneti promene!
Pozdrav i cmok!!!!!!
marijainatasha marijainatasha 14:26 30.06.2008

Re: maishe je super

Drago mi je što je Vaša kuca dobro. Dobro je što ste je sterilisali. Pošto naši psi, zahvaljujući našoj nezi, imaju duži životni vek nego ranije, kod ženki postoji mogućnost pojave tumora, ako se ne sterilišu. Ja to, nažalost, nisam, znala, kasno sam sterilisala moju kucu ...
Pozdrav, brz oporavak i puno sreće.
Trica Trica 01:07 03.07.2008

Re: maishe je super

Eto, Vesna, vidiš da je sve OK! Uradila si pravu stvar - za Majshe i za sebe. Nema razloga da dalje "dilemišeš". Veeeliki poljubac za tvoju predivnu kucu.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 09:15 03.07.2008

Re: maishe je super

joj, hvala svima za podrsku, mnogo ste mi znacili ovih dana.

majshe je jecu sama skinula konce sa rane, koja se pretovrila u ruzhicasti oziljak. sutra ide na kontrolu kod veta, a ja i sama vidim da je ok.

i vise nije ni pokunjena, vec vrlo vesela, pa se svi radujemo.

cmok svima
Unfuckable Unfuckable 18:59 03.07.2008

Re: maishe je super

e, posle kontrole kod veta - može cinkvitaminska mast
malo da koriguje ožiljak

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana