Нови српски пасош - ново лице Србије

Nebojša Milenković RSS / 04.07.2008. u 23:12

pasos_v.jpg

Pronađite grešku: 

 180px-Russian_ePassport.jpg 

340x.jpg 

   CHINA.jpg 

419px-IranPassportCover.JPG 

albania_red.jpg 

200px-Bulgarian_Passport_Front.jpg 

Swiss-az1-upcoming-2003.jpg 

passportjapan.jpg 

 

 

 



Komentari (147)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:14 04.07.2008

United States of America

lidiaz lidiaz 15:52 05.07.2008

Re: United States of America



I produzili ga prosle nedelje besplatno.
florian florian 23:22 04.07.2008

Zapakuj

Daćeš mi jedanaest crvenih i jedan crni. Koliko je to?
KafaJeGotova KafaJeGotova 23:57 04.07.2008

Re: Zapakuj

je l' uzimas preko sindikata? pride ide i specijalni popust za pilece polutke.
Marko Boskovic Marko Boskovic 10:50 05.07.2008

Re: Zapakuj

florian
Daćeš mi jedanaest crvenih i jedan crni. Koliko je to?

Hocete na kredit u jedanaest plus jedna mesecnih rata?
KafaJeGotova KafaJeGotova 21:29 05.07.2008

Re: Zapakuj

florian florian 22:55 05.07.2008

Re: Zapakuj

E, uz prethodnu porudžbinu daćeš mi i od ovog modela na rolni jedna rolna običnog i po dve rolne službenog i diplomatskog.
Plaćanje odloženo , grejs period 60 godina.
KafaJeGotova KafaJeGotova 12:08 06.07.2008

Re: Zapakuj

florian
E, uz prethodnu porudžbinu daćeš mi i od ovog modela na rolni jedna rolna običnog i po dve rolne službenog i diplomatskog.
Plaćanje odloženo , grejs period 60 godina.

diplomatski nije u ovoj ponudi. jedino ako pricas o viznim olaksicama u kontekstu uspeha, onda dobijes, ali je to toalet papir za brisanje usta :)
Atomski mrav Atomski mrav 23:25 04.07.2008

Fali onaj najbolji

Unfuckable Unfuckable 23:28 04.07.2008

Re: Fali onaj najbolji

aman Milenkoviću, razbio si naslovnu sa fotkama - je l' kod Tebekaotakvog ima "resize" ?

meni može i Plavi.
skromno
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:28 04.07.2008

Re: Fali onaj najbolji

hvala, hvala :)
Atomski mrav Atomski mrav 23:29 04.07.2008

Re: Fali onaj najbolji

Raširio se... btw, ne znam 'el može neki donji limit za tekst po postu?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:32 04.07.2008

Re: Fali onaj najbolji

aman Milenkoviću, razbio si naslovnu sa fotkama

Ispravljeno!
Unfuckable Unfuckable 23:33 04.07.2008

Re: Fali onaj najbolji

Ispravljeno!


jbt, ne bolduješ više odgovore ....jesi ok ?
: )))))))))))
Atomski mrav Atomski mrav 23:33 04.07.2008

Re: Fali onaj najbolji


Ispravljeno!

Nije.
avemarija avemarija 14:39 05.07.2008

Re: Fali onaj najbolji

Zbog tog Najboljeg nas Chetrnaestoro je na aerodromu u Seulu u vreme Olimpijade 9 sati bilo zadrzano u posebnoj izdvojenoj prostoriji ,dok otpravnik nashe ambasada {Jugoslavije} iz Japana , nije poslao fah ,ispechatiran , da su to Pasoshi zemlje Jugoslavije . Toliko o zabludi da je drzava Jugoslavija bila Neverovatno Poznata i Priznata u celom svetu .
Stijak Stijak 21:52 05.07.2008

Re: Fali onaj najbolji

Ih, ti baš nadje Seul. Vjerovatno si nabasao na neupućene službenike. Ja sam 2004 bio u Koreji i imao sam sličan problem jer nisu čuli za BiH (a čuo sam da ni SR Jug nije bolje prošla), pa su nas tek poslije konsultacija sa nadredjenima i 20ak minuta čekanja pustili. Zamisli, čak nam ni viza nije trebala, ali svejedno, nisu znali za našu zemlju.

Ma ne radi se o tome što je SFRJ bila priznata i poznata, već što smo zahvaljujući balansiranju izmedju east and west imali bezvizni režim sa skoro svima. Za SFRJ pasoš gvozdena zavjesa nije postojala. Dok su zapadnoevropljani uživali putujući po zapadnoj evropi, ali na istok nisu mogli ni da provire, i obratno, mi smo slobodno putovali gdje god smo htjeli. U berlinu za nas zid nije postojao. +dobri odnosi sa zemljama nesvrstanih su omogućili da i tamo bez viza putujemo...
avemarija avemarija 22:39 05.07.2008

Re: Fali onaj najbolji

sam 2004 bio u Koreji i imao sam sličan problem jer nisu čuli za BiH

Naravno da je drugachije bilo tebi 2004. nego meni 1988 .Zato shto se tada baratalo telefonom i faxom ,a sada je sve uz pomoc kompjutera -dostupno .Zato si ti chekao 20 min a ja nekoliko dugih sati. Nego za prednosti SFRJ pasosha si u pravu u kontekstu istoka i zapada i genijalne ideje Nesvrstanih ,potpuno se slazem da nam je bilo dobro ,ali samo na poznatim terenima - negde dalje bash i nije bilo tako odluchujuce sto spominjes Tita,jer te bash gledaju belo. A ono chuveno : Yugoslavia = Chekoslovakia je bio standardni odgovor u Americi,al i na drugim kontinentima. Nego da li u Koreji josh jedu pse , to mene zanima ?
Atomski mrav Atomski mrav 12:19 06.07.2008

Re: Fali onaj najbolji

@avemarija

I znači, ni latinični natips SFR Jugoslavija ti nije pomogao u Koreji? Šokiran sam!
avemarija avemarija 12:42 06.07.2008

Re: Fali onaj najbolji

I znači, ni latinični natips SFR Jugoslavija ti nije pomogao u Koreji? Šokiran sam!

Teshko onom koji mora nekog drugog da Unizi { pa ma ko taj bio }, da bi se on sam Izdigao , ili bolje recheno : da bi imao Iluziju da se izdigao . I. Andric
wk wk 17:18 07.07.2008

Re: Fali onaj najbolji

avemarija
Zbog tog Najboljeg nas Chetrnaestoro je na aerodromu u Seulu u vreme Olimpijade 9 sati bilo zadrzano u posebnoj izdvojenoj prostoriji ,dok otpravnik nashe ambasada {Jugoslavije} iz Japana , nije poslao fah ,ispechatiran , da su to Pasoshi zemlje Jugoslavije . Toliko o zabludi da je drzava Jugoslavija bila Neverovatno Poznata i Priznata u celom svetu .

Davne 1950, Jugoslavija je bila clan Saveta bezbednosti. U isto doba, SSSR je bojkotovao rad UN. U isto doba je Severna Koreja napala Juznu Koreju. Jugoslavija je otvoreno stala na stranu Severne Koreje, i jedina je u SB glasala protiv intervencije UN.

Posle je bilo sta je bilo, a proslo je podosta vremena dok smo sa Juznom Korejom obnovili diplomatske veze.

Imam prilicno razloga da verujem da nismo bili mnogo popularni tamo.
nsarski nsarski 23:27 04.07.2008

Nema greske

Isto je



Kad Rusima ne treba latinica, sta ce nama?
Nadam se da bar unutra ima tekst na nekom jeziku razumljivom onima koji ne znaju cirilicni srpski.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:29 04.07.2008

Re: Nema greske

Kad Rusima ne treba latinica, sta ce nama?
mislim da je u pitanju stari ruski
- novi imate gore
Atomski mrav Atomski mrav 23:31 04.07.2008

Re: Nema greske

Sigurno je kriv guverner...
nsarski nsarski 23:32 04.07.2008

Re: Nema greske

mislim da je u pitanju stari ruski

Pa, i mi smo stari Srbi. Polako, modernizovacemo se...
florian florian 23:32 04.07.2008

Re: Nema greske

Nema ućitelju. Unutra je samo njena slika i svi znaju
Julishka Julishka 22:59 07.07.2008

Re: mozda i ima neke greske

ova slika sa ruskim pasosem gde nema latinice a sve se pise cirilicom ne objasnjava nista, iako je potrebno jedno dovoljno bitno objasnjenje.

pasos bez latinice na slici nsarski je ruski unutrasnji pasos, slicni srpske licne karte - sa njime se moze da naprave plasticna kartica ili se kupuje stan u rusiji, potreban je coveku i za putovanju po zemlji kao sto i za dobijanje plate kao main photo id. tako ja bih rekla da ovaj pasos je analogican licne karte.

sto se tice putovanja van zemlje, on ne vazi nego je potreban drugi, medjunarodni pasos koji je naveden na slici u blogu gde se sve pise na cirilici i na latinici.

znam da mozda nije logicno da covek ima dva pasosa ali kod nas onaj unutrasnji ima svaki, sad cak od 14 godina, (kao, recimo, driver's license u americi). a medjunarodni je potreban samo za putovanja i ne vazi kao main photo id unutra zemlje.

ne zelim reci da nismo arogantni (jer jesmo) ali po ovom pitanju - dovoljno smo ok, koliko meni se cini.
Atomski mrav Atomski mrav 07:48 08.07.2008

Re: mozda i ima neke greske

I video sam da ljudi prilažu taj unutrašnji pasoš u banci kada podižu novac... pomislio sam u prvi mah da je to ovaj "običan" pasoš pa su mi posle objasnili da je to u Rusiji umesto lične karte i da je to svojevrsna zaostavština iz sovjetskih vremena...
Filip2412 Filip2412 23:33 04.07.2008

...

sta znaci "biometrijski"?
frljaju se terminom a niko ne kaze sta je to ustvari

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 23:51 04.07.2008

Re: ...

Filip2412
sta znaci "biometrijski"?frljaju se terminom a niko ne kaze sta je to ustvari


to verovatno znaci da ce da sadrzi nekakav chip za laksu identifikaciju.

evo sta sam pronasla preko googla iz 2005-te:

Biometric Passports Set to Take Flight
Your next passport may be electronic, but will it be any more secure?
Erin Biba, Medill News Service


It's official. Your passport is going high-tech.

Biometric passports have made it out of the discussion and testing phase. The State Department's Office of Passport Policy, Planning, and Advisory Services recently announced that it is ready to begin issuing biometric passports.

These passports, which feature an RFID chip, will bring about speedier and more secure entry into and exit from the United States, the government says. However, critics say the technology behind the passports is flawed and puts your personal privacy at stake.

The New National ID
According to the State Department's proposed implementation rule, the agency plans to issue the first passport carrying an RFID chip by mid-2005.

That chip includes all the personal data found on the information page of today's passports. It also contains a biometric component--a digital facial image.

Within a year, all passports issued in the U.S. will feature this technology.

The new passports will comply with requirements set forth by the International Civil Aviation Organization. In 2003 that group adopted a global plan for the implementation of machine-readable passports containing biometric information for its 188 member countries, the United States included.

Your New Passport
The RFID chip will contain a chip identification number (printed on the chip when it is manufactured) and a digital signature (a series of numbers assigned to the chip when the passport is issued). The two numbers will be stored in a central government database along with the personal information contained on the information page.

Once the chip is printed, the information stored on it cannot be altered. Because of this, the Department of State has decided to eliminate today's passport amendments: Going forward, if your information changes, you'll need a new passport.

Normally you have to pay a fee to receive a new passport, but under the new system you'll have one year from when your information changes to apply for a new passport free of charge. That's key, as the price of passports will go up to cover the cost of the new technology. Congress has authorized a $12 surcharge to all new passports, which brings the cost of new 10-year passports from $85 to $97.

Protecting Your Information
The State Department says that information contained in the passport chip will not be encrypted because it's no different from that viewable on the information page. Plus, it says, encrypted data takes longer to read and requires more complicated technology, which makes it difficult to coordinate with other nations.

One of the primary concerns with using RFID chips in the new passports is that the chips can be read from a distance. That means that, potentially, someone with the proper equipment could access the data on your passport if they are physically close enough.

How close is in question. Some privacy experts allege that the RFID chips can be read from as far away as 30 to 65 feet, while government officials say it can be read only in close proximity. The State Department will require all chip readers to be electronically shielded so that electronic signals sending and receiving information will not be transmitted beyond the reader. Additionally, each passport will contain an anti-skimming feature designed to prevent identity thieves from activating and reading the chip from a distance, they say.

The State Department may be trying to protect your privacy, but public interest groups like the Electronic Privacy Information Center say the technology itself is a poor choice.

"Anybody with a little bit of money can read the passports at a distance without getting your consent," says EPIC Technology Fellow R.P. Ruiz. "As a citizen, I would have serious doubts about carrying a U.S. passport. I would feel my government is placing me at unnecessary undue risk."

Ruiz says RFID technology is a scary choice when it comes to electronic identification. "What does being readable from a distance have to do with authenticating a person's identity?" he says. "Why the heck is this not a contact card?"

More Secure?
A contact card, which would be readable by placing a passport or card through a slot (like a credit card), Ruiz says, would significantly reduce the risk of identity theft. RFID "is great technology for tracking cattle; it's absolutely horrible technology for tracking people.

"People who want to read it will [and will do so] at a very safe distance," he says. He also says this type of technology makes it easy to "surreptitiously track anyone's comings and goings. It makes it very easy to target people in public places."

Another area of concern for Ruiz: State Department rules state that if your new passport's electronic chip is damaged or stops working you don't have to replace it. The agency reasons that since that same information resides on the data page of the passport, there's no need to replace a damaged chip.

Ruiz finds that policy puzzling. "If that component is broken," he says, "it's no more secure than what we have now."

If you're concerned about the security of the upcoming passports, Ruiz offers this advice: "Get your paper copy right now before they go electronic."

Passports are valid for a long time, he notes. "You can have five to ten years for [the State Department] to see the error of their way and do it right later," he says.

florian florian 23:53 04.07.2008

Re: ...

Nije dobro i nemoj žuriti u red za novi pasoš. Sačekaj malo barem dok ne saznaš ko će sve imate tvoje biometrijske podatke.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:56 06.07.2008

Re: ...

florian
Nije dobro i nemoj žuriti u red za novi pasoš. Sačekaj malo barem dok ne saznaš ko će sve imate tvoje biometrijske podatke.



ovo što ste rekli zvuči veoma paranoično - oprostite na težini izraza.

uređenje društva uopšte uzev je u svakom slučaju takvo i kreće se ka tome da ministarstva unutrašnjih poslova mogu da znaju u svakom trenutku sve o svojim građanima. ta ideja postoji odavno. pogledajte, recimo, vendersov film the end of violence...

biometrički pasoš je već uveden u israelu. to je, naime, jedna kartica nalik kreditnoj, koju provučete kroz mašinu i zatim mašini date da vam pročita dlan desne ruke. na osnovu toga ona odmah dobija kompletnu data-u o vama i izdaje vam potvrdu o ulasku-izlasku u zemlju. ako ste nešto zgrešili (švercovali drogu, oružje ili belo roblje u saudijsku arabiju), umesto potvrde o izlasku-ulasku izađu iz zidova aerodroma neke čike u crnom i odnesu vas sa sobom s lica mesta.


dobra strana biometričke kartice je što, ako naprimer vaš let upadne u isti termin sa džambo-džetovima iz pekinga, mumbaja, sidneja i atalante, vi ne morate da se bakćete i čekate sa svom tom rajom nego samo odete do mašine i unesete se u tefter MUP-a da ste stigli u zemlju...
apatrid apatrid 11:51 07.07.2008

Re: ...

Filip2412
sta znaci "biometrijski"?frljaju se terminom a niko ne kaze sta je to ustvari


može i "orvelovski"
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:33 04.07.2008

Republika Makedonija

Atomski mrav Atomski mrav 23:34 04.07.2008

Re: Republika Makedonija

E, Makedonija ti i nije neki primer...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:34 04.07.2008

Irak

Atomski mrav Atomski mrav 23:37 04.07.2008

Re: Irak

Hahahaha, a tek irak
florian florian 23:43 04.07.2008

Re: Irak

tajvan
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:51 04.07.2008

Re: Republika Makedonija

E, Makedonija ti i nije neki primer...

А Белорусија?!
nsarski nsarski 23:52 04.07.2008

Re: Irak

florian
tajvan

Toliko slova!?
Mora da pise: "Od komunisticke Kine nezavisna drzava kapitalisticki Tajvan!".
florian florian 23:59 04.07.2008

A na nas

to je valjda interni. Samo za Kinu.
A za nas jedini pravi
nsarski nsarski 00:01 05.07.2008

Re: A na nas

florian
to je valjda interni. Samo za Kinu.
A za nas jedini pravi

Mozda ipak nesto ovako:


Me speak no English.
Filip2412 Filip2412 23:38 04.07.2008

pitanje...

da li neko zna do kada cemo moci da koristimo stare pasose?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:45 04.07.2008

Re: pitanje...

da li neko zna do kada cemo moci da koristimo stare pasose?

Do kraja godine!
Unfuckable Unfuckable 23:47 04.07.2008

Re: pitanje...

Do kraja godine!


i dalje ne bolduje....

- neverovatno -
jaksa scekic jaksa scekic 08:20 05.07.2008

Re: pitanje...

Nebojša Milenković
da li neko zna do kada cemo moci da koristimo stare pasose?Do kraja godine!



Ceka se nova vlada da promeni uredbu ,pa ce stari pasosi nepostojece zemlje(plavi) biti u upotrebi do kraja 2009,jerbo zamena plavo u crveno ide sporo,pipavo i kasnila je nekoliko meseci.

J
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 23:47 04.07.2008

pasos

stvarno vise ne znam sta da kazem i da li uopste vredi reci i koga od onih koji odlucuju o nastavku ove farse uopste zabole uvo za kritike.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:50 04.07.2008

I Lukašenko je shvatio!

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:53 04.07.2008

Kuba

Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 00:06 05.07.2008

Ружан пасош до бола................

Пасош је врло ружан тако да ништа не вреди даље коментарисати. Ко је ово дизајнирао свака му част на немаштовитости. Што се језика тиче, додао бих само још једну линију на енглеском. То сви разумеју. Никакве друге новонастале језике и језичке.
nsarski nsarski 00:08 05.07.2008

Re: Ружан пасош до бола................

додао бих само још једну линију на енглеском.

Moze i bez engleskog - ovo je vise univerzalni, kao Es[eranto:

Unfuckable Unfuckable 00:18 05.07.2008

Re: Ружан пасош до бола................

Пасош је врло ружан тако да ништа не вреди даље коментарисати


jesvala
ugly
boskonet boskonet 01:25 05.07.2008

Re: Ружан пасош до бола................

A ja sam pre mesec dana dobio ovaj
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/64/Is_vegabr%C3%A9f.jpg

tako da mi "ugly" i ne treba vise
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 08:26 05.07.2008

ja sam prosle nedelje promenila pasos

i dobila sam ponovo onaj na cijoj naslovnoj strani pise
savezna republika jugoslavija

evo slike mog pasosa, izdatog prosle nedelje




koliko godina kasnije i dalje dokument zemlje koja ne postoji?
Dolybell Dolybell 08:31 05.07.2008

Re: ja sam prosle nedelje promenila pasos

koliko godina kasnije i dalje dokument zemlje koja ne postoji?


Nama treba izdavati zelene pasoše koje dobijaju apatridi...
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 08:36 05.07.2008

Re: ja sam prosle nedelje promenila pasos

cirilica nije losa prilikom saobracajnih prekrsaja u inostranstvu.
jednostavno dam licnu kartu i prijavu mi napisu na
име: GRAD
презиме: BEOGRAD



Zeks Zeks 17:52 05.07.2008

Pa se lepo vidi....

cirilica nije losa prilikom saobracajnih prekrsaja u inostranstvu.
jednostavno dam licnu kartu i prijavu mi napisu na
име: GRAD
презиме: BEOGRAD


...ko si i odakle si...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:10 05.07.2008

Re: ja sam prosle nedelje promenila pasos

cirilica nije losa prilikom saobracajnih prekrsaja u inostranstvu.
jednostavno dam licnu kartu i prijavu mi napisu na
име: GRAD
презиме: BEOGRAD

vidiš, kad se malo razmisli
to uopšte baš i nije
tako loše...
:))))))))))))))
sentinel26 sentinel26 10:37 06.07.2008

Treba mi novi pasoš

Obzirom na godine i zdravstveno stanje nijesam u mogućnosti da praktikujem dugotrajne dafino-sate, pa i ovim putem objavljujem sljedeći

O G L A S

Tražim američkog (u nedostatku može i engleskog ili francuskog ) studenta, slabije konstitucije, kojeg bih mogao da prebijem, a radi ekspresnog dobijanja novog pasoša.

Slijedi nagrada. Tajnost zagarantovana. Obavještenja slati na šifru "Novi pasoš" .



Dolybell Dolybell 08:29 05.07.2008

Razlika

Naši budući pasoši kao da neće imati međunarodni značaj - već samo interni -
za one koji poznaju ĆIRILICU - jer - jednostavno neće biti PASSPORT
već samo ПАСОШ - ко разуме схватиће....биће такорећи - усмерени пасоши..
Черевићан Черевићан 09:22 05.07.2008

тек

да не помислите како наша острвска уместу плутајућа аусто и еуропска република га неима
alea alea 09:26 05.07.2008

Ja sam ukapirala

(a ne kapiram lose) da je ono sto je ostatku sveta putna isprava -ovde nagrada pa se i ne nadam da cu dobiti ovaj pasos, nikoga nisam spasla davljenja, nikome davala vestacko disanje a ni krv nisam davala u zadnje vreme, nisam podobna. Nema meni putovanja.
mayo1 mayo1 09:58 05.07.2008

Putovnica

vucko92 vucko92 11:00 05.07.2008

Papagaj sa greskom

Francuski...


Danski...


Svedski...


Holandski...


Spanski...


Italijanski...

Stijak Stijak 11:17 05.07.2008

Jezik

Za ružnoću se slažem, ali, što se jezika tiče, stvarno nije big deal, niti spadamo u neku manjinu. Većina evropskih pasoša ima samo sopstveni jezik, jer je to i evropska preporuka. Na trećoj strani (odmah kad otvoriš) ide na engleskom, francuskom i srpskom. Meni se na BiH pasošu totalno istrošila prva strana i ne piše ništa, pa mi nikad nisu pravili problem.



Svedški pasoš


vucko92 vucko92 11:25 05.07.2008

Re: Jezik

To dosta zavisi od toga koju sliku stavis. Ova slika iz Vikipedije pokazuje malo drugacije dimenzije, pa ne izgleda tako gadno kao one gore, odsecene:

Atomski mrav Atomski mrav 11:28 05.07.2008

Re: Jezik

Ma nije ružnoća problem već - zaboga - ćirilica...
Stijak Stijak 11:32 05.07.2008

Najnečitkiji

Stijak Stijak 11:37 05.07.2008

Re: Jezik

već - zaboga - ćirilica...

Iako mi se više latinica svidja i zaista mi se ne svidja odredba u ustavu po kojoj je ćirilica jedina službeni jezik, dvojezičnost me nervira još više. Znači, bolje je i ova ćirica, nego da imamo i jednu i drugu, i nedajbože neki strani jezik... Pogledaj recimo Belgijski pasoš i skontaj koliko su oni zbili teksta i kako to ružno izgleda.
vucko92 vucko92 11:37 05.07.2008

Re: Jezik

Ma nije ružnoća problem već - zaboga - ćirilica...

Time se ISO/IEC 7501-1 izgleda nije bavio...
Atomski mrav Atomski mrav 11:40 05.07.2008

Re: Jezik

Osnovno i jedino pitanje je - da li će nam neko OSNOVANO praviti probleme zbog pasoša sa ćiriličnim natpisima na korici?
Stijak Stijak 11:51 05.07.2008

Re: Jezik

Ne, kao što je vucko napisao, to je u skladu sa medjunarodnim standardima. Čak je preporučeno od strane EU. Važno je da unutra postoji engleski i francuski jezik, a to pasoš zadovoljava.
Atomski mrav Atomski mrav 12:05 05.07.2008

Re: Jezik

Onda može da smeta samo... nama samima.
Brooklyn Brooklyn 12:18 05.07.2008

Re: Jezik

Ma nije ružnoća problem već - zaboga - ćirilica...

whoa!!!!! cirilica!!! you bastards!!!!!
Atomski mrav Atomski mrav 12:53 05.07.2008

Re: Jezik

They killed Kenny!
Beingness Beingness 13:25 05.07.2008

Re: Jezik

Stijak
već - zaboga - ćirilica...

Iako mi se više latinica svidja i zaista mi se ne svidja odredba u ustavu po kojoj je ćirilica jedina službeni jezik, dvojezičnost me nervira još više. Znači, bolje je i ova ćirica, nego da imamo i jednu i drugu, i nedajbože neki strani jezik... Pogledaj recimo Belgijski pasoš i skontaj koliko su oni zbili teksta i kako to ružno izgleda.



Pa ne vidim zašto je loše toliko teksta. Mislim da je lepo da su stavili jezike sve tri konstitutivne nacije, tj na sva tri oficijelna jezika. Bytheway, German-speaking populacija u Belgiji koja živi blizu nemačke granice, broji oko 75.000 ljudi. To je manje od jedan posto. A oni su ipak uključili i njihov jezik.

Po meni, naš pasoš treba da sadrži samo još jedan jezik na prvoj strani - albanski. Pošto je Kosovo sastavni i neotuđivi deo Srbije, a to i pasoš potvrđuje, ondak da turimo i jezik 15% populacije...
Dolybell Dolybell 13:43 05.07.2008

Re: Jezik

To dosta zavisi od toga koju sliku stavis. Ova slika iz Vikipedije pokazuje malo drugacije dimenzije, pa ne izgleda tako gadno kao one gore, odsecene:


Da li je ovo pasoš za ljude ili životinjke - 'este proverili ?
angela angela 09:42 06.07.2008

Re: Jezik

Ne vidim da je tu problem cirilica, cak naprotiv. Kad na unutrasnjim stranicama stoji sve sto treba mislim da je paranoja "cirilica" nepotrebna. Kao nesto bi se promenilo da je neko drugo pismo i da je najlepsi na svetu!
vracarac92 vracarac92 12:15 07.07.2008

Re: Jezik

Ma nije ružnoća problem već - zaboga - ćirilica...

Meni je pasoš totalno OK. Čak mi se i posebno sviđa što je ćirilični. Bez zezanja.
avemarija avemarija 11:43 05.07.2008

Koji je chiji ?

Gledam sliku ovih novih Pasosha , vidim samo staroslovensko pismo {nekom iz inata?} i takodje vidim da su poredjani kako valjda i treba : 1. prvi za nas OBICHNE 2. drugi za ZASLUZNE - Legiju i slichne i 3. treci za VIZIONARE i PREDVODNIKE koji ce nas Obichne { za ruku } odvesti u skroz Nepoznato ,pa kako nam bude -sami smo navaljivali.... A ako se neko usprotivi - odma' ce ZASLUZNI da nam objasne sta treba ...
Atomski mrav Atomski mrav 11:50 05.07.2008

Re: Koji je chiji ?

nekom iz inata?

Aha... tebi
dragoljub dragoljub 16:46 05.07.2008

Re: Koji je chiji ?

vidim samo staroslovensko pismo {nekom iz inata?}

штоно Вук рече којој овци своје руно смета,онђе нема ни овце ни руна.
кој вам џурац толко смета ћирилица да очима не можете да је видите

prevod za ....
štono Vuk reče kojoj ovci svoje runo smeta onđe nema ni ovce ni runa
koj vam qrac tolko smeta ćirilica,a ne smeta vam što se iranski pasoš otvara na pogrešnu stranu
avemarija avemarija 18:19 05.07.2008

Re: Koji je chiji ?

Uopshte mi Ovce ne smetaju.I cirilica mi ne smeta , smeta mi shto nema i latinice. I shta je tu problem ? Mislim za ovoliku Vashu Epiku ? Pre par dana na VMA su choveka vracali iz mrtvih a nevidjen problem je bio grcki lekarski izveshtaj pisan na striktno grchkom , zato shto Grci cak i med dijagnoze ispisuju svojim pismom. Znaci imash da znash grchki ,ako cesh da nekog spashavash. Ps moja generacija nije zagledala ko pishe kojim pismom, a poosebno bi bilo glupo sada se odredjivati tako . I to shto ja pishem i chitam latinicu ,sticajem okolnosti,mnogo bolje od cirilice ,nije razlog da se Vi zestite toliko . A o Iranu ne znam puno. Jel to ona zemlja pored Iraka ?
dragoljub dragoljub 19:31 05.07.2008

Re: Koji je chiji ?

prvo Ti si se sama prepoznala.
I to shto ja pishem i chitam latinicu

po čijem Ti to pravopisu pišeš,ili si išla u neku specijalnu školu sa specijalnim znakovima, koja ima svoje znakove za srpske glasove.
Pre par dana na VMA su choveka vracali iz mrtvih a nevidjen problem je bio grcki lekarski izveshtaj pisan na striktno grchkom , zato shto Grci cak i med dijagnoze ispisuju svojim pismom. Znaci imash da znash grchki ,ako cesh da nekog spashavash.

da slučajno grci upotrebljavaju latinicu, onda bi kao razumeli šta piše na grčkom.u ostalom to i nema veze sa pasošima.
koliko ovde mogu da vidim i ostale zemlje članice EU na pasošima imaju samo svoj jezik,dva ili više samo ako im je takav sastav da imaju više ravnopravnih jezika.
I to shto ja pishem i chitam latinicu ,sticajem okolnosti,mnogo bolje od cirilice ,nije razlog da se Vi zestite toliko

moguće da čitaš a za pisanje Ti nešto ne verujem.a ja se na Tebe uopšte ne žestim .
moj post je upućen onima kojima smeta ćirilica,i kojima je to najveća mana ,ovog inače po svemu standardno urađenog dokumenta.
avemarija avemarija 19:59 05.07.2008

Re: Koji je chiji ?

dragoljub
vidim samo staroslovensko pismo {nekom iz inata?}штоно Вук рече којој овци своје руно смета,онђе нема ни овце ни руна.кој вам џурац толко смета ћирилица да очима не можете да је видитеprevod za .... štono Vuk reče kojoj ovci svoje runo smeta onđe nema ni ovce ni runakoj vam qrac tolko smeta ćirilica,a ne smeta vam što se iranski pasoš otvara na pogrešnu stranu

U pravu ste. Sve. Neshto mi se ,kanda , Prichinilo da ste se bash meni obratili.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:09 05.07.2008

Re: Koji je chiji ?

moj post je upućen onima kojima smeta ćirilica

vidite, uopšte se ne radi o tome da li nekome smeta ćirilica ili ne
već o tome šta je: praktičnije, bolje, korisnije, i tako to...
dragoljub dragoljub 01:30 06.07.2008

Re: Koji je chiji ?

vidim samo staroslovensko pismo

kako shvatiti ovu misao ,nego omalovažavanje ćirilice,nije dostojna ni da joj se ime kaže,ili su stari sloveni nešto čega bi trebalo da se stidimo

praktičnije, bolje, korisnije, i tako to...

*novo 

pa koliko vidim ostale članice EU koriste svoje pismo i jezik osim tamo gde imaju dva ili više ravnopravna jezika.

evropski standardi ne traže da dodajemo latinicu ni prevod,Stijak je lepo pokazao da unutrašnjost pasoša zadovoljava standarde,Vučko je pokazao svojim primerkom da ni dizajn pasoša nije ništa slabiji od ostalih.ostaje samo problem korica i natpisa na ćirilici.

e sad,zašto bi samo natpis na koricama bio problem, kad je sve ostalo urađeno po propisima za taj dokument. i sam natpis je po propisu.

zašto da im podilazimo kad to i ne traže niti očekuju od nas.

da li smo iz praktičnih i korisnijih razloga odbacili i latiničnu varijantu srpske tastature i uzeli englesku,ovo se odnosi samo na nas koji živimo u srbiji,pa sad kako kom padne na pamet satavlja kombinacije slova za glasove koji su nam karakteristični,i bez kojih bi reči izgubile smisao.

da li smo time bliži evropi,ne bih rekao.moja saznanja su da ljudi po raznim evropskim zemljama upotrebljavaju njihove tastature sa njihovim znakovima.i imaju još neki čudan ,za nas neshvatljiv običaj da pišu po dokumentima svojim jezikom,što li to rade bog sam zna.

usput,ja latinicu pišem od šestog razreda osnovne škole i to svojom voljom, to je moj lični izbor.i nemam nikakvog problema sa tim da ćirilica bude zvanično pismo na dokumentima.jedino ne želim da me silom teraju da ta ista dokumenta pounjavam ćiricom ,to bih shvatio kao ugrožavanje mog prava na izbor.

još nešto ćirilicu smo dobili ,kao lep poklon od jedne velike imperije.poklon koji nam je pomogao da stvorimo svoju kulturu i pismenost,pa mi se ne odriče od iste i zbog toga.
Maksa Maksa 09:12 06.07.2008

Re: Koji je chiji ?

<škrriiiip> zvuk otvaranja Pandorine Kutije.

da li smo time bliži evropi,ne bih rekao.moja saznanja su da ljudi po raznim evropskim zemljama upotrebljavaju njihove tastature sa njihovim znakovima.


Pazi, to su klizave analogije ako hoćeš da braniš ćirilični pasoš.

Upotrebljavaju, ali npr. narodi nemačkog govornog područja nisu odlepili toliko da pasoše štampaju goticom (što bi bio ekvivalent ćirilice za taj svet), već su vrlo praktično usvojili i koriste latinicu sa dijakriticima.

i imaju još neki čudan ,za nas neshvatljiv običaj da pišu po dokumentima svojim jezikom,što li to rade bog sam zna.


Treba praviti razliku između jezika i pisma.
Uzgred, ni ćirilica ne pokriva dobro srpski jezik i sve njegove glasove.

još nešto ćirilicu smo dobili ,kao lep poklon od jedne velike imperije


Ako misliš na Rusiju - verovao ili ne, forsiranje ove i ovakve ćirilice je deo projekta odvajanja Srbije od te velike imperije. Lično ne mislim da je to mnogo loše, ali treba znati uloge pisma i jezika u svemu tome.

.poklon koji nam je pomogao da stvorimo svoju kulturu i pismenost,pa mi se ne odriče od iste i zbog toga.


Ako misliš na Vukovo nasleđe i njegovu ćirilicu, ja bih rekao da je upravo suprotno.
Al' pošto ja nemam veze sa životom treba pročitati šta o tome kaže npr. Meša Selimović:

http://www.rastko.org.yu/rastko-bl/umetnost/knjizevnost/mselimovic/mselimovic-vuk_l.html
dragoljub dragoljub 11:29 06.07.2008

Re: Koji je chiji ?


Ako misliš na Rusiju -

ne, mislim na ćirila i metodija,od kojih je sve ovo poteklo, i na imperiju koja je njima dala zadatak da stvore pismo koje najviše odgovara glasovima novog naroda, koji je tad započeo naseljavanje njihovih prostora.i razvoj tog pisma koji je doveo do ove i ovakve ćirilice koju danas imamo.

i da ponivim ako evropskoj uniji ne smeta ćirilica na koricama našeg pasoša,zašto nama smeta.

još nešto, bilo je nekih predloga u istoriji da se ukine ćirilica.ako bi se organizovalo neko telo koje bi to proučilo i donelo razloge zašto je treba ukinuti,ja lično ne bi imao ništa protiv jer i sam mislim da je ćirilica izgubila bitku sa latinicom.ali dok se to ne uradi ,ona ostaje naše prvo pismo i to treba poštovati.
ja lično u privatnom životu ne poštujem vukovu gramatiku i pravopis.ali to je moj privatni život i jezik, imam pravo na to, a nemam pravo da to namećem drugima,a država ima pravo da nameće meni .

a znam da su holanđani promenili svoj pravopis posle drugog svetskog rata i izbacili sver sličnosti sa nemačkim pa priklonili svoj jezik engleskom.samo oni su to planski uradili i sa jakim razlogom.znači ni mi ne bi bili prvi ,samo daj da to uradimo tamo gde treba ,a ne bez ikakvog plana i kako nam kad odgovara.

Al' pošto ja nemam veze sa životom treba pročitati šta o tome kaže npr. Meša Selimović:

nema potrebe za ovim,ovo je samo jedna prijateljska rasprava u kojoj ja kažem šta mislim drugi kažu šta oni misle.
i nakraju dune vetar i poravna pesak.
Atomski mrav Atomski mrav 11:41 06.07.2008

Re: Koji je chiji ?

Upotrebljavaju, ali npr. narodi nemačkog govornog područja nisu odlepili toliko da pasoše štampaju goticom (što bi bio ekvivalent ćirilice za taj svet), već su vrlo praktično usvojili i koriste latinicu sa dijakriticima.

Pa naravno da nisu odlepili kada tu svoju "goticu" ne koriste već vekovima, zar ne? Ćirilica nije nekakvo arhaično pismo (poput glagoljice).
Beingness Beingness 11:46 06.07.2008

Re: Koji je chiji ?

Nebojša Milenković

vidite, uopšte se ne radi o tome da li nekome smeta ćirilica ili ne
već o tome šta je: praktičnije, bolje, korisnije, i tako to...


Upravo tako. Nije kao da na svakom kutku planete znaju gde je i ko je Србија i šta je пасош.
Mene sa ovim pasošem SR Jugoslavije gledaju k'o da sam pao s Plutona, čak i ovde u Holandiji, gde su ljudi dobrano informisani i znaju šta je (bila) Jugoslavija, a šta je danas na njenom mestu.

Jesu mnogi ti pasoši evropskih zemalja jednojezičnih korica, ali kad vidiš da piše España, Nederlanden, Repubblica Italiana, Romania... itd, ipak znaš koja je država u pitanju. Kad neki stranac/ carinik / pandur vidi natpis Пасош Републике Србије i ništa drugo, prva reakcija je WTF. Nemam nikakvih problema sa ćirilicom, samo bih preferirao na oba pisma, ako smo već nacija sa dva pisma, što je samo naša vrlina. Pa hajde onda da se podičimo time da imamo i jedno "jedinstvenije" pismo, kao i jedno koje dobar deo sveta može da razume.
Atomski mrav Atomski mrav 11:55 06.07.2008

Re: Koji je chiji ?

Pa kad su panduri glupi i ne znaju da okrenu sledeću stranicu na kojoj sve piše...
A šta ćemo sa Kinezima?

I NISMO nacija sa dva pisma.
stijak92 stijak92 12:38 06.07.2008

Re: Koji je chiji ?

Nije kao da na svakom kutku planete znaju gde je i ko je Србија i šta je пасош.
Mene sa ovim pasošem SR Jugoslavije gledaju k'o da sam pao s Plutona, čak i ovde u Holandiji, gde su ljudi dobrano informisani i znaju šta je (bila) Jugoslavija, a šta je danas na njenom mestu.


E pa, eto, gledaju te kao da si pao sa plutona iako na pasošu imaš i Jugoslavija na latinici i pasoš na engleskom i francuskom. Vjeruj mi, novi pasoš će im mnogo olakšati stvari, jer neće morati ni da ga gledaju, jer ima mašinski čitljiv kod i ID chip, već će mašina da čita tvoje podatke uključujući i zemlju. Neće se više redovi stvarati iza građana srbije, kao do sad, kad naidjemo, pa kad graničnik mora prekucavati ime i ostale podatke...

NPR. na granici sa hrvatskom, pregled bosanske lične karte ili pasoša traje 5 sekundi (ima mašinski čitljiv kod) dok pregled pasoša srbije sa sve ukucavanjem traje oko minut...
maksa83 maksa83 13:29 06.07.2008

Re: Koji je chiji ?


Al' pošto ja nemam veze sa životom treba pročitati šta o tome kaže npr. Meša Selimović:

nema potrebe za ovim,ovo je samo jedna prijateljska rasprava


Naravno.
Nisam hteo da dam neki svađalački ton, samo da podvučem da nije mnogo bitno šta ja (sa svojim poznavanjem stvari) mislim o tome, ali da nije nebitno šta kaže npr. Meša Selimović.
Beingness Beingness 14:07 06.07.2008

...

Atomski mrav
Pa kad su panduri glupi i ne znaju da okrenu sledeću stranicu na kojoj sve piše...
A šta ćemo sa Kinezima?

I NISMO nacija sa dva pisma.




Što, šta ćemo s Kinezima? Njihov pasoš mi je okej.






A ja nekako uspevam da pišem svoj jezik na dva pisma. Možda Vi imate jedno pismo, ali mene većina ljudi u Srbiji razume kojim god od ta dva pisma da pišem.
maksa83 maksa83 14:08 06.07.2008

Re: Koji je chiji ?

I NISMO nacija sa dva pisma.


Nego sa koliko?
dragoljub92 dragoljub92 14:34 06.07.2008

Re: Koji je chiji ?

maksa83
I NISMO nacija sa dva pisma.

Nego sa koliko?

ja izguglao ovaj zakon ,nebiznaoreći dal još to važi pošto gugleta ne kaže ništa dalje)
Zakon o službenoj upotrebi jezika i pisama

Zakon je objavljen u „Službenom glasniku RS”, br. 45/91. Vidi: čl. 75. Zakona — 53/93-2467. Vidi: čl. 2. Zakona — 67/93-3111. Vidi: čl. 59. Zakona — 48/94-1497.
I. OSNOVNE ODREDBE
Član 1.

U Republici Srbiji u službenoj je upotrebi srpsko-hrvatski jezik, koji se, kada predstavlja srpski jezički izraz, ekavski ili ijekavski, naziva i srpskim jezikom (u daljem tekstu: srpski jezik).

U Republici Srbiji u službenoj je upotrebi ćiriličko pismo, a latinično pismo na način utvrđen ovim zakonom.

Na područjima Republike Srbije na kojima žive pripadnici narodnosti u službenoj upotrebi su, istovremeno sa srpskim jezikom i jezici i pisma narodnosti, na način utvrđen ovim zakonom.

daklem naš jezik se još uvek zove srpsko-hrvatski?

link
stijak92 stijak92 14:53 06.07.2008

Re: Koji je chiji ?

Ne znam da li je donet novi zakon, ali novi ustav jeste. I taj ustav pominje samo ćirilicu, kao i pravo manjina da se koriste svojim jezikom i pismom.
Atomski mrav Atomski mrav 19:33 06.07.2008

Re: ...

Što, šta ćemo s Kinezima? Njihov pasoš mi je okej.

Mislio sam da stavimo i natpis "Pasoš" i na tradicionalnom kineskom, kako bi to i Kinezi (i Japanci) mogli da pročitaju. Takođe, s obzirom na razvoj kineske ekonomije, kinesko pismo će biti isto tako korisno kao i latiničko, pa bismo mogli da počnemo da ga upotrebljavamo
angela92 angela92 21:33 06.07.2008

Re: Koji je chiji ?

"a ne smeta vam što se iranski pasoš otvara na pogrešnu stranu"

Komentar bez zle namere, ali to da se iranski pasos otvara na pogresnu stranu je diskutabilno jer on se moze okretati samo na taj nacin jer pisu s desna u levo, odozgo na dole. Iz njihovog ugla nas se otvara sa pogresne strane. Medjutim oni na njihovoj poslednjoj a na nasoj prvoj stranici imaju ispisan i latinicni tekst.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana