B92 Blog    Članovi    Velimir Ćurgus Kazimir    Ponovo o pomirenju u Ovome Ovde

Velimir Ćurgus Kazimir
13:19
PET
25
JUL

Ponovo o pomirenju u Ovome Ovde

 

 

Sada bih morao, kao, malo da se izvinjavam i da naširoko objašnjavam kako nisam želeo nikoga da povredim, a pogotovo ne žrtve komunističkog terora. Stvarno nisam.

Želeo bih ovom prilikom da podsetim na jedan stari, mada ne starinski film. Reč je Bertolučijevom „Dvadesetom veku". Na početku je, koliko se sećam, Verdijeva „Moć sudbine" a na kraju dva starca idu prugom i sve vreme se raspravljaju i gestikulišu. „Dvadeseti vek" je, danas mi tako izgleda, bio neka vrsta umetničke vizije tzv. italijanskog evrokomunizma. U njemu su se mirili pripadnici proleterata i buržoazije a ne fašisti i antifašisti. Mislim da je u tom pogledu ova ideja dosta zanimljiva i za Ovo Ovde.

Da bi se ozbiljno počelo sa pomirenjem, bilogde, pa i u Srbiji, neophodno je odrediti Zero Point - datum odakle se počinje. Nema, naime, pomirenja bez suočavanja sa onim što se dogodilo. Taj dogadjaj mora biti odredjen, i kao mesto i kao vreme. U Južnoj Africi, koja se najčešće pominje kao primer suočavanja sa prošlošću, izbabrali su masakr u Sovetu šezdesetih godina prošlog veka kao Početak. Bilo je, naravno, i tamo predloga da se početak pomeri  - u vreme stvaranja burske države. Presudili su živi svedoci i žrtve dogadjaja koji se još pamte.

U našem slučaju, neminovno je da taj Početak bude 1941, odnosno početak rata na ovim prostorima. Tako bi se prošlo kroz sve traumatične ratne i posleratne dogadjaje, od uzajamnih ideoloških i nacionalnih čistki tokom rata, do onih posleratnih, od obračuna sa klasnim neprijateljem, levim sektašima, anarholiberalima, demokratama, nacionalistima, vernicima i nevernicima... Uvek su, medjutim, najsvežiji dogadjaji najjači. To je sasvim prirodno.

Uslov da se to pokrene nije nikakva državna Komisija za istinu i pomirenje već nekoliko jednostavnih zakona ili propisa koji će omogućiti svim gradjanima da dobiju neograničen pristup dosijeima tajnih službi, koji će aktivirati zakon o lustraciji na način na koji je to uradjeno u većini istočnoevropskih zemalja i koji će proces rehabilitacije učiniti brzim, smislenim i dostojanstvenim. Takodje, ukoliko su otkrivena krivična dela iz prošlosti, koja nisu zastarela, morao bi se pokrenuti sudski proces da bi se saznala puna istina o krivcima i žrtvama.

Pošto ovih dana na ulicama Beogradama vidimo da se duh nasilja i najgoreg prostakluka proglašava za vrhunsku političku slobodu ne vidim ni jedan ozbiljan razloga zašto se Demokratska stranka ne obrati gradjanima sa proklamacijom da od pomirenja nema ništa dok se ne uspostavi puna pravna i lična sigurnost svih gradjana u Ovome Ovde.       





Komentari (25)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gorio92  14:11 25.07.2008
Preporuka: 1

Ne pada im na pamet

#Link  Replika: 0
da naprave nešto što bi bar ličilo na vaše predloge. U Ovome Ovde primenjuju model "Končarevo i Seka Aleksić"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Branislav Kovačević Cole  14:12 25.07.2008
Preporuka: 0

I sam vrlo cesto

#Link  Replika: 0
razmisljam o neophodnosti pomirenja, pa sam ponesto i pisao ovde na Blogu, ali da bi doslo do toga cini mi se da treba da postoji volja, ne na strani zrtava rezima SM, vec na strani onih koji su Vodjinu volju sprovodili. Mislim da smo sa ovim ljudima na celu SPS, SRS i drugih apsolutno daleko od toga...Oni cak i ne pokusavaju da odglume licemerje, vec se rugaju svima nama, koji smo setali, zvizdali, lupali u serpe (da lupali i u serpe!!!)....Nikakva deklaracija o pomirenju ne moze da nadoknadi sve ono sto se dogodilo...Prema tome, to moze biti samo pomirenje izmedju DS.a i SPS, ako im tako odgovara, a nikako prastanje!
Napisah ovih par redova da se ne bi nadalje zaludjivali tom politickom ujdurmom, koja vredja ono malo dostojanstva sto smo sacuvali...Nema tih visih ciljeva zbog kojih im treba oprostiti, ovakvima kakvi jesu, , pa makar to bio i ulazak u EU, ako vrata treba da nam otvore Dacic, Djukic/Dejanovic, Mrkonjic i sl. Najmanje sto treba da se dogodi Slobinim funkcionerima i zaludjenicima je lustracija...Nikad nije kasno!
BKCole
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Pavlović  14:28 25.07.2008
Preporuka: 1

how about it?

#Link  Replika: 1
Pošto ovih dana na ulicama Beogradama vidimo da se duh nasilja i najgoreg prostakluka proglašava za vrhunsku političku slobodu ne vidim ni jedan ozbiljan razloga zašto se Demokratska stranka ne obrati gradjanima sa proklamacijom da od pomirenja nema ništa dok se ne uspostavi puna pravna i lična sigurnost svih gradjana u Ovome Ovde.


Kako da se Demokratska stranka obrati svom narodu, sa maskama, ili bez njih?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorio92  14:39 25.07.2008
Preporuka: 2

Re: how about it?

sa maskama, ili bez njih?

Maske se obično skidaju pri kraju bala.
Isto tako obično se zna ko se iza koje maske krije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nekad-bio-kuki  14:56 25.07.2008
Preporuka: 1

Nema kraja

#Link  Replika: 2
Gde poceti?
U našem slučaju, neminovno je da taj Početak bude 1941, odnosno početak rata na ovim prostorima. Tako bi se prošlo kroz sve traumatične ratne i posleratne dogadjaje, od uzajamnih ideoloških i nacionalnih čistki tokom rata, do onih posleratnih, od obračuna sa klasnim neprijateljem, levim sektašima, anarholiberalima, demokratama, nacionalistima, vernicima i nevernicima...

Ovaj spisak se moze jos dobrano prosiriti, a kada se pogleda njegova obimnost pitanje se pomera sa "gde poceti?" na "gde je kraj?".

Kada se baci drugi pogled (na obimnost) namece se zakljucak da nam je to u genima, da smo jednostavno takvi i da cemo se posvadjati cak i oko pomirenja te da i ono samo ce biti sprovedeno opet u vidu "cistke". Osvete!

Povodom ovakvih tema, uvek dolazim do istog zakljucka: niko nam nije (niti ce) naneo vise stete nego mi sami sebi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  15:14 25.07.2008
Preporuka: 1

Re: Nema kraja

Hajde da birame neke nove, mlade i nezagadjene politicare..koji se nisu ni svadjali pa ne moraju ni da se mire...meni je muka kad pogledam ko sa kim tu treba da se miri i sta treba da se oprasta..svima njima.

Ja im svima ne oprastam propustene sanse, lopovluk, kriminal...sve vreme time su se bavili a nas zakopavali sve dublje i svi su za to krivi..neko manje neko vise ...ali nevinih nema. To im ne oprastam.

Evo i sad, od izbora na ovamo, bave se samo sobom, svojim foteljama, funkcijama, zaradama, mestima na kojima ce moci sto vise da zgrnu u svoje dzepove.....nama se ne bavi niko, sve stoji dok se neke debele guzice ne uvale tamo gde su zamislili da ce im biti najprobitacnije.....ja bih tim parazitima vrlo rado izmakla sve te privilegije. fotelje, sanjane provizije...neke bih zakopala tako duboko da nikada ne niknu ni slicni a kamoli isti (figurativno).....i birala bih mlade, strucne, vredne i sposobne. Ima takvih, ali od ovih prvih niko ni da pridje ne moze, to se noktima i zubima drzi za vlast.

Rovovska borba se vodi za svaku fotelju...mi tonemo a oni na tom Titaniku igraju valcer.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nekad-bio-kuki  16:08 25.07.2008
Preporuka: 0

Re: Nema kraja

mariopan - mali otklon od teme ali da ga podrzim i nastavim: jedna od nasih (narodi sa nasih prostora) karakteristika je i da ocekujemo da neko drugi odradi posao za nas. Da nam stvori uslove, da nam uredi i postavi pravila, da nas zastiti, da sve ucini da nam bude lepo. Skloni smo idolopoklonstvu.

Ono sto nam fali je samoinicijativa. Jedan je i kratak je zivot da bi ga utracili na kritikovanje drugih i ocekivanje da ga neko popravi i ulepsa za nas. Lepo si navela primere koji pokazuju da ti ,u koje gledamo kao spasioce, rade upravo ono sto bi smo i mi trebali da radimo: brinu samo o sebi.

Na srecu, ima i onih koji su sebi obezbedili srecan i lep zivot a da nisu krali, muvali, otimali, profitirali na nesreci drugih. O njima se malo cuje jer nisu interesantni senzacionalisticki fokusiranim medijima a i sami zele da ostanu po strani.

Resenje je da svako sam suocava sa problemima ili odlukama. Da ih sam donosi za sebe i da ne krivi druge kada se namere ne ispune. I pasivno gledanje i ocekivanje "dara sa neba" je isto odluka koju su mnogi u jednom trenutku doneli. Samo nisu svesni.

P.S. nista od gore recenog nije licno upuceno tebi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zeks92  14:57 25.07.2008
Preporuka: 0

Pomirenje...

#Link  Replika: 1
Nisam strucnjak za istoriju,nisam vican moralisanju...
Vazne dogadjaje posmatram,uglavnom na TV-u...
Asocijacija i poruka,dogadjaj i vest,takav je nas svet...
Snimak streljanja srebrenickih decaka, prelomni je trenutak i simbol nekog mog,unutrasnjeg pomirenja...
Surova moc,neduzne zrtve,zlocin i neka moja potreba da sam sebi kazem: ... oprostite,oprostite decaci....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorio92  15:11 25.07.2008
Preporuka: 0

Re: Pomirenje...

Snimak streljanja srebrenickih decaka, prelomni je trenutak i simbol nekog mog,unutrasnjeg pomirenja...
Surova moc,neduzne zrtve,zlocin i neka moja potreba da sam sebi kazem: ... oprostite,oprostite decaci

Preporučujem.

oprostite,oprostite decaci

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip Mladenović  15:02 25.07.2008
Preporuka: 3

Pomirenje s kim i sa čim?

#Link  Replika: 2
Nedavno su statističari objavili da u Srbiji 50 hiljada njenih građana UŽIVA, oko 800 hiljada gradjana ŽIVI, dok preostalih nekoliko miliona gradjana Srbije ŽIVOTARI, tj. preživljava od prvog do prvog!
Kakvo pomirenje u Srbiji? Da se ratni profiteri mire sa tzv. tranzicionim gubitnicima!? Da se oni, koji su do juče trpeli Miloševićevo nasilje, a sada trpe posledično nasilje SIROMAŠTVA, mire sa demagozima i secikesama svih stranačkih boja!?
NEMA POMIRENJA DOK SE PRVO NE PRIMENI ZAKON O LUSTRACIJI (već donet, tj. usvojen, ali se ne primenjuje već godinama) I DOK SE NE PRIMENI ZAKON O ODUZIMANJU IMOVINE STEČENE KRIMINALNIM RADNJAMA (gotov nacrt, ali je još uvek u fiokama političke nomenklature Srbije, ne slučajno)!!!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  15:27 25.07.2008
Preporuka: 0

Re: Pomirenje s kim i sa čim?

Filip Mladenović
Nedavno su statističari objavili da u Srbiji 50 hiljada njenih građana UŽIVA, oko 800 hiljada gradjana ŽIVI, dok preostalih nekoliko miliona gradjana Srbije ŽIVOTARI, tj. preživljava od prvog do prvog!
Kakvo pomirenje u Srbiji? Da se ratni profiteri mire sa tzv. tranzicionim gubitnicima!? Da se oni, koji su do juče trpeli Miloševićevo nasilje, a sada trpe posledično nasilje SIROMAŠTVA, mire sa demagozima i secikesama svih stranačkih boja!?
NEMA POMIRENJA DOK SE PRVO NE PRIMENI ZAKON O LUSTRACIJI (već donet, tj. usvojen, ali se ne primenjuje već godinama) I DOK SE NE PRIMENI ZAKON O ODUZIMANJU IMOVINE STEČENE KRIMINALNIM RADNJAMA (gotov nacrt, ali je još uvek u fiokama političke nomenklature Srbije, ne slučajno)!!!!

Filipe, ne bih da te razocaram ;-))
Zakon kojim se lopovima i tajkunima ostavlja sve sto su pokrali i ne sme se retroaktivno ispitivati odakle nekome pare donela je nasa Skupstina prosle godine i njega nam je Dinkic na sva zvona objavio kao napredan i koristan...jer ce se UBUDUCE ispitivati odakle nekome pare....a UNAZAD NECE..to pise sitnim slovima.Pa zaboravi....i pomiri se sa lopovima...politicarima koje finansiraju lopovi da im donose takve zakone...i pomiri se da ce Dinkic jos tako korisnih zakona da progura kroz skupstinu ...a za njih ce glasati svi odreda jer sve njih finansiraju neki tajkuni...mi smo kolateralna steta.Pomiri se.Ako mozes. Ja ne mogu.))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
r0811n  18:00 28.07.2008
Preporuka: 0

Re: Pomirenje s kim i sa čim?

Pomirenje?
Izmedju istine i lazzi?
Toga nema, nije moguce.
Prihvatanje? To da.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox92  15:29 25.07.2008
Preporuka: 2

Puna istina pre svega

#Link  Replika: 2
U našem slučaju, neminovno je da taj Početak bude 1941, odnosno početak rata na ovim prostorima. Tako bi se prošlo kroz sve traumatične ratne i posleratne dogadjaje, od uzajamnih ideoloških i nacionalnih čistki tokom rata, do onih posleratnih, od obračuna sa klasnim neprijateljem, levim sektašima, anarholiberalima, demokratama, nacionalistima, vernicima i nevernicima... Uvek su, medjutim, najsvežiji dogadjaji najjači. To je sasvim prirodno.

Upravo tako.
Znači, prvo se odrediti da li Srbija smatra da je trebalo da se suprostavi okupaciji ili da sa kvislinškom vladom M.Nedića služi Hitleru.?
Onda, da li je trebalo ili nije dizati ustanak?
Zatim, da li je uopšte bilo ustanka i da li ga treba obeležavati?
Da li se Srbija i dalje smatra pripadnicom antihitlerovske koalicije ili će svojim odnosom prema NOB dozvoliti da se prepuste zaboravu ogromne žrtve koje su srbi dali u borbi protiv fašizma,što nam i saveznici priznaju?
Ko je bio na kojoj strani?
Ko je šta radio tokom okupacije?
E onda dolazi posleratni period i tu ne treba štediti komuniste i sve ono šta su radili od 1945. do 1990.
I konačno, period od 1990. pa na ovamo.
U svakom slučaju, nikada ono što je bilo kasnije ne može biti alibi niti može biti opravdanje za amnestiju onoga što je urađeno pre.
Dakle, ne može komunistički teror posle rata biti alibi za ono što su radili okupatori i njihovi pomagači tokom 2.sv.rata.
PREPORUKA
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  15:42 25.07.2008
Preporuka: 0

Re: Puna istina pre svega

Blackbox i tebi preporuka...ali ko to da uradi?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox92  16:31 25.07.2008
Preporuka: 0

Re: Puna istina pre svega

E to se i ja pitam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  15:44 25.07.2008
Preporuka: 1

Vispreno...

#Link  Replika: 4
"Želeo bih ovom prilikom da podsetim na jedan stari, mada ne starinski film. Reč je Bertolučijevom „Dvadesetom veku". Na početku je, koliko se sećam, Verdijeva „Moć sudbine" a na kraju dva starca idu prugom i sve vreme se raspravljaju i gestikulišu. „Dvadeseti vek" je, danas mi tako izgleda, bio neka vrsta umetničke vizije tzv. italijanskog evrokomunizma. U njemu su se mirili pripadnici proleterata i buržoazije a ne fašisti i antifašisti."

Ovo zapažanje držim vrlo visprenim i delim ga bez rezerve.
Mirenje, pomirenje, opraštanje - trajne su vrednosti na koje računa svaka ljudska zajednica jer su duboka ljudska potreba. Baš zato su one i predmet velikih manipulacija. Jer, nije lako kazati, "neću da se mirim" ili "neću da oprostim" kad za mirenje ili opraštanje nema dovoljno osnova. Pravom istinskom mirenju, kad je to nužda da bi društvo i zajednica napredovali i da bi se odnosi među ljudima lišili nepotrebnih opterećenja, kao i da bi svi dobili jednake mogućnosti, mora prethoditi nešto što je u okviru normi, pravne države, institucija, ljudskih prava, već dostignuto. Onda je pomirenje samo simbolički čin koji dodatno verifikuje dostignute standarde i opšte prihvaćene vrednosti.
Nemoguće je tzv "mirenje" između ljudi koji žele standarde i vrednosti 21. veka i one koji ogorčeno brane standarde i vrednosti 19. veka. To onda nema veze sa mirenjem, to ima veze sa civilizacijskim hodom. Prosto, nemoguće je miriti nepomirljivo. Mi se danas nalazimo u toj poziciji.
I danas gledamo po Beogradu neke ljude koji ogorčeno marširaju i zazivaju nešto što je prošlost služeći se nasiljem, primitivizmom i pokušavajući da slobodom mišljenja proglase ono što to nije. Kako se sa njima miriti. Koja bi to početna osnova za mirenje bila. To čak nema veze ni sa drugim svetskim ratom. Kladio bih se da je u toj gomili skoro jednak broj partizanskih i četničkih potomaka ili ako nije jednak broj da ta srazmera nema veze.
No, slažem se sa onim što postoji u vašem tekstu.Dakle, dok se stvari najpre ne rašiste pravno na nivou lične, individualne odgovornosti, dok ne dobijemo, a opet od nas zavisi demokratske i stabilne institucije koje će garantovati ljudska prava i slobode, čin simboličkih pomirenja nema značaja.. Pa da ne znam ko piše deklaracije..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox92  17:03 25.07.2008
Preporuka: 1

Re: Vispreno...

Nemoguće je tzv "mirenje" između ljudi koji žele standarde i vrednosti 21. veka i one koji ogorčeno brane standarde i vrednosti 19. veka. To onda nema veze sa mirenjem, to ima veze sa civilizacijskim hodom. Prosto, nemoguće je miriti nepomirljivo. Mi se danas nalazimo u toj poziciji.
I danas gledamo po Beogradu neke ljude koji ogorčeno marširaju i zazivaju nešto što je prošlost služeći se nasiljem, primitivizmom i pokušavajući da slobodom mišljenja proglase ono što to nije. Kako se sa njima miriti. Koja bi to početna osnova za mirenje bila. To čak nema veze ni sa drugim svetskim ratom. Kladio bih se da je u toj gomili skoro jednak broj partizanskih i četničkih potomaka ili ako nije jednak broj da ta srazmera nema veze.

U pravu ste Drago.
A još kad čujete šta danas reče tzv. gospođa Vjerica Radeta i Nikolićevu najavu novog programa SRS, očito nam se sprema istrebljkenje poturica u liku domačih izdajnika i stranih plaćenika po spisku koji SRS pravi. Zato ovo svakodnevno uvežbavanje po Beogradu ne treba shvatiti nimalo naivnim. Javno traže podršku Crkve što ne znači da već nemaju prećutno određenih krugova. Izgleda se spremaju za odlučnu borbu za vlast ne žaleći da u toj borbi mnogi drugi, osim njih, daju i svoje živote. Upravo kako je radio i Radovan.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sentinel26  18:19 25.07.2008
Preporuka: 2

Re: Vispreno...

Drago Kovacevic
Nemoguće je tzv "mirenje" između ljudi koji žele standarde i vrednosti 21. veka i one koji ogorčeno brane standarde i vrednosti 19. veka. To onda nema veze sa mirenjem, to ima veze sa civilizacijskim hodom. Prosto, nemoguće je miriti nepomirljivo. Mi se danas nalazimo u toj poziciji.

Sistem vrijednosti koji je na sceni je do te mere poremećen da će proći još mnogo mutne vode ispod Savskog mosta dok se stvore povoljni uslovi.

Večeras je B-92 objavila neko istraživanje Stratedžik marketinga.
70% ispitanika se izjasnilo za saradnju sa Hagom ali i 54 % protiv izručenja Karadžića, kao da je saradnja tijesto pa može da se mijesi po želji. Ovo usprkos činjenici da svi znaju da sadržaj saradnje odredjuje taj sud a ne Srbija.
42% se izjasnilo da dotični nije ni heroj ni zločinac, 33% da je heroj i 17% da je zločinac.
U svakoj drugoj državi, osim u Srbiji, naručilac (nalogodavac) bi odmah uzatražio provjeru i ispitivanje tog samog "istraživača" !
blackbox92
U pravu ste Drago.
A još kad čujete šta danas reče tzv. gospođa Vjerica Radeta i Nikolićevu najavu novog programa SRS, očito nam se sprema istrebljkenje poturica u liku domačih izdajnika i stranih plaćenika po spisku koji SRS pravi. Zato ovo svakodnevno uvežbavanje po Beogradu ne treba shvatiti nimalo naivnim. Javno traže podršku Crkve što ne znači da već nemaju prećutno određenih krugova. Izgleda se spremaju za odlučnu borbu za vlast ne žaleći da u toj borbi mnogi drugi, osim njih, daju i svoje živote. Upravo kako je radio i Radovan.

Prijetnja gospodje Radete i njene stranke Tadiću i njegovoj porodici (poredjenjem i proricanjem sudbine dinastije Obrenović) predstavljaju dokaze da se u ovoj državi (?) može svašta očekivati, ali to je nagrada zato što SRS nije na vrijeme zabranjena.
To je nagrada zato što u ovoj zemlji niko djeci niko i nikada nije objasnio šta je to patriotizam. Neko je trebao da im kaže da je to nešto svojstveno samo ljidima ali ne i životinjama i da im svako izražavanje animalnih poriva oduzima pravo da o tome i pričaju.

Svi u Srbiji znaju ko je i kada osnovao pro-fašističku organizaciju "Obraz" koja prijeti i ruši Beograd a koji ona nije gradila.
Tek od prekjuče sam čuo na TV da neko tu organizaciju naziva "ultra-nacionalistička", a do prekjuče to je bila grupa sa "različitim" mišljenjem.

Poz.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox92  19:19 25.07.2008
Preporuka: 0

Re: Vispreno...

to sentinel26
Upravo tako prijatelju.Svaka Vam je na mestu.
Inače, ovo što večeras izgovori pomenuta gospoja ima puno elemenata krivičnog dela, a to je poziv na linč i ubistvo.
Već sam negde napisao, zar ovaj narod ne kapira zašto su radikali sada toliko radikalni u odbrani Radovana a svog šefa su ispratili sa trubačima i guslama u Hag.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zen Master  07:44 27.07.2008
Preporuka: 2

Re: Vispreno...

Drago Kovacevic

Nemoguće je tzv "mirenje" između ljudi koji žele standarde i vrednosti 21. veka i one koji ogorčeno brane standarde i vrednosti 19. veka. To onda nema veze sa mirenjem, to ima veze sa civilizacijskim hodom. Prosto, nemoguće je miriti nepomirljivo. Mi se danas nalazimo u toj poziciji.
I danas gledamo po Beogradu neke ljude koji ogorčeno marširaju i zazivaju nešto što je prošlost služeći se nasiljem, primitivizmom i pokušavajući da slobodom mišljenja proglase ono što to nije. Kako se sa njima miriti. Koja bi to početna osnova za mirenje bila. To čak nema veze ni sa drugim svetskim ratom. Kladio bih se da je u toj gomili skoro jednak broj partizanskih i četničkih potomaka ili ako nije jednak broj da ta srazmera nema veze.
.


Lepe reči samo zanimljivo da ih izriče osoba koja je 30.07.1995 učestvovala u organizaciji konferencije za štampu ratnog zločinca Ratka Mladića koju je isti održao u Kninu, da li se posle ždralo jagnjeće pečenje kod Šarića to jedino gdin Drago Kovačević zna ( Milan Babić se u medjuvremenu ubio a gdin Ratko Mladić nikako da izadje iz svoje rupe ).
Čisto da napomenem sve se to dešava samo par dana pošto je gdin Ratko Mladić pobio 8000 nesretnika iz Srebrenice kojima je jedina krivica bila to što su Muslimani. Verovatno je to eklatantan primer tih vrednosti 21 veka o kojima gdin Kovačević priča, valjda misleći na svoju malenkost...
O tempora o mores!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ogar2  18:13 25.07.2008
Preporuka: 0

pomirenje

#Link  Replika: 0
Rat je bolji.

Rat je mir.

Sloboda je ropstvo.

pozdrav za moderatora
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dusavu  20:34 25.07.2008
Preporuka: 0

Početi od "početka"

#Link  Replika: 0
Da bi se ozbiljno počelo sa pomirenjem, bilogde, pa i u Srbiji, neophodno je odrediti Zero Point - datum odakle se počinje. Nema, naime, pomirenja bez suočavanja sa onim što se dogodilo


Pre neki dan na B92 objavljena je vest povodom izjave gospodina Nenada Čanaka na temu pomirenje. Govoreći o tome on je precizirao da je potrebno prvo krenuti sa lustracijom da bi se došlo do pomirenja. Reagovao sam na tu vest sledećim komentarom:

Nego šta. Lustracija! Ali poći od početka. Zašto bi na primer ostao nekažnjen Miloš Obrenović kao nalagodavac ubistva Karađorđa? Zašto bi Petar I ostao nevin kao indirektni učesnik u puču i masakru nad kraljem Aleksandrom Obrenovićem. Lustrirati srpsku komandu iz Prvog svetskog rata koja je je posle "slavnih pobeda" naterala vojsku u bežaniju i stradanje. Lustrirati kraljevsku porodicu koja je na početku Drugog svetskog rata sa vladom kukavički napustila zemlju i pobegla na zapad. Lustrirati političke potomke partizana jer su rasturili državu a od novonastalih stvorili ratne suparnike. Lustrirati plitičke naslednike Draže, Nedića i Ljotića jer vraćaju Srbiju u rani srednji vek. Lustrirati... ..."Lustriraćemo se još..."

Velimire, i bez izvinjenja, dobar tekst. Pozdrav Duša(n) V.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sentinel26  21:35 25.07.2008
Preporuka: 1

Legalizacija zla na vidiku.?

#Link  Replika: 2
DSS-NS to support SRS protest 25 July 2008 | 16:27 | Source: Danas, Tanjug BELGRADE -- DSS-NS representatives say they will support the protest on July 29 organized by the SRS over the arrest of Radovan Karadžić.
Democratic Party of Serbia (DSS) spokesman Andreja Mladenović told Tanjug that the DSS would support the protest organized by the Serb Radical Party (SRS) and that it “agreed with its reasons for holding it“.

New Serbia (NS) leader Velimir Ilić earlier gave his backing to the demonstration.

Poslije ovoga Demokratska stranka Srbije ne bi mogla više tako da se zove, odnosno gubi pravo da se zove "demokratska" ali ni "srpska" jer podržava ljude optužene za zločine i radi protiv interesa Srbije.

Narodna stranka takodje nema više prava da se zove "narodna".

I jedna i druga znaju da ovime teško mogu da spriječe njegovo slanje pred lice pravde pokušavaju da izvuku neku korist od toga.
Ciljevi se vide:
- 1) Prvo žele da nedopustivim sredstvima ruše demokratski izabranu vlast u Srbiji.
- 2) Umanjenje "zajedničke" štete nanijete vandalskim ponašanjem radikala i profašističkih organizacija.
- 3) Fiktivno preuzimanje odgovornosti za nastupajuće dogadjaje čime se postiže spašavanje SRS od težih štetnih posljedica (ne možete ih sve staviti van zakona).
- 4 ) Legalizacija profašističkih organizacija koje su i do sada djelovale nesmetano.
- 5) Sprečavanje hapšenja preostalih haških bjegunaca i abolicija odgovornih za zločine.

- Dobro jutro Srbijo !
- Jesi li još uvijek na "Istoku" ?
- Znadeš li dje si ?
- Znadeš kud si pošla ?


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox92  22:23 25.07.2008
Preporuka: 1

Re: Legalizacija zla na vidiku.?

Jadna je zemlja čiji poslanici pozivaju na rušenje demokratski izabrane vlasti, linč i ubistva, samo zato što oni nisu na vlasti.
Sramno je što SRS poziva Crkvu da joj u tome pomogne a još sramnije će biti ako se Crkva zvanično ne ogradi od tih umobolnih planova.
Još je jadnije da na čelu ultranacionalističkih i drugih organizacija , od kojih bi većina trebalo biti zabranjena,ide potpredsednik Narodne Skupštine. Pa kad taj isti potpredsednik Skupštine ne priznaje demokratske izbore na kojima je i sam učestvovao i ne priznaje instituciju Predsednika Republike.Zna on da je taj predsednik pobedio na izborima i pobedu mu priznao i sam Toma Nikolić, ali, valjda bivši general misli da će se više dodvoriti onima sa kojima je sada ako Predsednika države oslovljava sa "onaj koji sebe naziva predsednikom".
A još je jadnije da bivši general zaboravi na oficirsku čast i dostojanstvo i stavi se na čelo onih za koje dobro zna ko su.
Izgleda da ljudi zaslepljeni nacionalizmom, šovinizmom i željom za vlašću zaborave na lično dostojanstvo i dostojanstvo institucija koje predstavljaju, pa i dostojanstvo sopstvene stranke.Izgleda da ih je baš briga za dostojanstvo naroda kojeg predstavljaju i busaju se da su veliki Srbi i patrijote.Njihovo ponašanje sve više liči na alkoholičare- što su više opijeni time sa čime se busaju, sve manje imaju razuma.
Ako oni koji imaju razuma na vreme isti ne upotrebe i preduzmu nešto odlučno i demokratskoj državi primerno,realna je opasnost da snage mržnje i bezumlja počnu sa bezumljem.
Ovo je još jedna prilika da SPS pokaže da se distancira od onih od kojih se deklarativno udaljila.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sentinel26  23:12 25.07.2008
Preporuka: 3

Re: Legalizacija zla na vidiku.?

blackbox92
Jadna je zemlja čiji poslanici pozivaju na rušenje demokratski izabrane vlasti, linč i ubistva, samo zato što oni nisu na vlasti.
................................
A još je jadnije da bivši general zaboravi na oficirsku čast i dostojanstvo i stavi se na čelo onih za koje dobro zna ko su.

To je jedan od one dvojice generala koji su odbili da svedoče protiv Haradinaja u Hagu, veliki patriJota.
Samo što ja mislim da se on i ne razlikuje od njih nimalo. Nije on zaboravio ko mu je dodijelio čin generala.

Do njega u prvom redu su "obrazovci", oni isti koji su skoro na tom istom trgu uzvikivali "Ubi, zakolji...."

Pored njih u prvom redu je i Luka Karadžić ( popularno prozvan u štampi - "brat Radovanov", osoba koja je u pijanom stanju pregazila ženu (preminula od posljedica) na putu Kragujevac - Mladenovac, pa pobjegao sa mjesta nesreće u Crnu Goru, a poslije izručenja dobio od Okružnog suda u Kragujevcu uslovnu kaznu na godinu dana !
Sramno je toliko da je teško i izgovoriti.

To je nepisanim zakonom zaštićeno prezime.
Ta sramna presuda uopšte nije bila predmet protesta i revolta, stranaka, gradjana, novina(ra).

Ovo je još jedna prilika da SPS pokaže da se distancira od onih od kojih se deklarativno udaljila.

Jeste, ovo je dobra ali i žalosna prilika za njih, a vidjećemo kako će je oni iskoristiti i koji će dio tijela iskoristiti za ovaj slučaj.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA