гост Аутор

Черевићан RSS / 01.08.2008. u 08:48

 

 

г.  Jeremija

Pre neki dan, mislim da je to bilo u subotu, na moje veliko iznenađenje, pojavi se, u okviru profila «jeremija92», opcija «Napiši novi tekst». Ne verujem svojim očima. Pogledam ponovo –  piše, to što piše. Al opet, ja i dalje ne verujem. Pozovem prvo ženu i kažem: «Pročitaj kako je napisano», ona pročita, pozovem zatim decu, pa komšije, slučajne prolaznike... i svi pročitaju isto što i ja. «Konačno!», uzviknem koliko me grlo nosi i snaga dozvoljava - «I ja sam autor».Kao što red i običaji nalažu, pozovem prijatelje da se pohvalim i da ih počastim. Šta da vam pričam, lumpovalo se do ponedeljka ujutro. Nije mi žao.Kad su se svi razišli, sednem da pišem svoj prvi post - habilitaciju, inicijalizaciju, disertaciju, pristupnu besedu ili kako god da se to zove. Ne ide. Istuširam se, popijem kafu, i daljene ide. Uhvatila me nekakva trema, veća nego na maturskom, diplomskom, magistarskom i doktorskom ispitu zajedno. Iskusan, kakv jesam, shvatim da je reč o kreativnoj blokadi. Krenem da je lečim, usput, opisujući svoje muke. Opišem te svoje muke i preko moje nove opcije na blogu b92, proverim, ispravim, proverim, pa ponovo ispravim ... i tako više stotina puta. Na kraju moj prvi post objavim. Čekam da se pojavi na naslovnoj strani među VIP velikanima bloga b92 i prostim blogerima autorima i mislim se ko bi mogao biti prvi komentator.  Pokušam da odgovorim na pitanje koga bih ja to poželo kao prvog? Mučim se odgovarajući sam sebi na to pitanje i na kraju zaključim da bi najbolje bilo da se svi jave pa makaar sa onim «čestitam i preporuka». Ne samo da se niko nije javio, negdo ni moj post se nigde nije pojavio, sem u mom blog profilu.Kasnije sam čuo da su svi na blogu b92 dobili istu tu opciju, a eto ja sam mislio da sam izabran. Zahvaljujući dobrom čoveku g. Čeru, pruža mi se prilika, da moj nevidljivi post, učinim vidljivim. 

Kreativna blokada

       

Za tu pošast čuo sam znatno pre nego što sam odlučio da postanem pisac. Znao sam da ta posebna vrsta bele kuge obično dolazi sa godinama. Pisac se vremenom zamori, iščile mu snaga i ideje, a ako nešto i objavi, zlurade mu kolege, po godinama mlađi pisci, sa zadovoljstvom konstatuju da je još jedan velikan pisane reči izlapeo. Bard se muči i pati, kune svoju sudbinu i, ako već nije do tada, oda se piću. Sedi po kafanama i u alkoholnoj izmaglici dosađuje gostima pričajući o svojim velikim nenapisanim književnim delima. 

bukowski028.jpg Ima, doduše, i slučajeva da kreativna blokada zadesi i mlade, tek stasale pisce. Objave prvu knjigu, kritika udari hvalospeve, padne neka književna nagrada, evo ih i na televiziji, a na kraju dođu i čitaoci. Mladi književni lavovi odmah počnu da se ponašaju kao da su zvezde Granda. Potpišu ugovor sa izdavačem sa preciznim uslovima o roku i broju stranica, uzmu avans, rok se približava, avans potrošili, a nikako da nađu onu prvu rečenicu od koje im zavisi  i nova knjiga i ugovor i književnička budućnost. Za takve se ne kaže da su izlapeli, već da im je slava udarila u glavu. 

 

Nisam, međutim, čuo za slučaj da kreativna blokada uhvati pisca pre nego što objavi svoje prvo delo. 

 

Upravo, to se desilo meni.  

 

Za mene niko ne može da kaže da sam sagoreo stvarajući, a ni da mi je slava udarila u glavu – nit sam šta stvorio, nit sam slavan. 

 

A eto, stigla me ta pošast.  

 

Kad sam odlučio da postanem pisac, glava mi bila puna ideja, neviđeni Brainstorming. I više od oluje, pravi uragan. Krenem za jednom idejom, sednem da pišem, druga mi se učini boljom, ja za drugom, pa za trećom... i tako redom.  

 

Stotine je naslova i započetih stranica mojih nesuđenih dela, ali ni kratku priču nisam uspeo da sastavim.  

 

Mučio sam se mučio, čak sam sumnjao i u svoj talenat, dok konačno nisam shvatio – ja jesam talentovan pisac, ali u kreativnoj blokadi.  

 

Odmah mi je laknulo.  

 

Sve sam svoje stvaralačke probleme zamenio za jedan jedini – kako naći lek za moj slučaj kreativne blokade. 

 

Uzeo sam istoriju književnosti u ruke, jer ona je također učiteljica, ako ne svima, piscima sigurno i, naravno, počeo sam od klasika.  

 

Klasici su problem kreativne blokade rešavali na klasičan, reklo bi se pomalo i zastareo, način. Prodavali su dušu đavolu. 

 20080401klplylliu_4_Ies_SCO.jpg 

 

Ako su mogli klasici, što ne bih mogao i ja.  

 

Još jednom sam pažljivo iščitao sva dela o doktoru Fustusu počev od Johana Spisa, preko Getea,  pa do Marloa i Tomasa Mana i odlučio da svoju dušu Đavolu prodam što skuplje. Da mi nešto ne bi promaklo sastavio sam nacrt ugovora. 

 

U tom ugovoru, koji doduše nije ispisan krvlju kao što je kod klasika uobičajeno, već na računaru, nagrade za moja buduća književna dela satavio sam pod prvu tačku.  

 

NIN-ova nagrada za najbolji roman godine je u vrhu liste. Ne zbog njenog naročitog ugleda, već da proverim koliko je Đavo moćan. Pretpostavljam da će se Sotona nećkati i da će reći kako žiri, poslednjih godina, NIN-ovu nagradu dodeljuje isključivo ambasadorima, a ja ambasador nisam. To je njegov problem. Neka on vidi šta će i kako će sa žirijem, neka ih omađija, nagovori, prevari, premaže đavoljim mastima... ili neka učini da ja budem ambasador. On je Đavo, nisam ja, ja sam pisac. 

 

Zatim slede internacionalne nagrade: Pulicerova, Bukerova i na kraju Nobelova. Upravo tim redosledom. Kad sam se setio da Dž. M. Kuci, a verovatno još poneki živi pisac, već ima sve ove nagrade, izvršio sam ispravku. Dodao sam da mi se umesto jedne, imaju dodeliti tri Nobelove nagrade za književnost. I to svetri u istoj godini.  

 

Pod tačkom drugom naveo sam spisak domaćih i stranih izdavača koji imaju da objavljuju moja dela. Neću ja više da obijam ničije pragove. Dosta je bilo. 

Na koje će se sve strane jezike prevoditi moje buduće knjige, regulisano je u trećoj tački Ugovora. Tu sam bio koncizan i jasan: na sve jezike kao i Biblija.  

 

Tačka četvrta obuhvatila je tiraže, a peta moje nastupe na domaćim i stranim TV mrežama.  

Na kraju Ugovora dodao sam i uobičajene formalnosti – da će ugovorne strane međusobne sporove, ukoliko do njih dođe, rešaviti sporazumno i u skaldu sa dobrim poslovnim običajima, te da je u slučaju spora nadležan Trgovinski sud u Beogradu.  

 

Taman kad sam se potpisao na svojoj strani Ugovora, setio sam se da moram nešto učiniti i za svoj narod, a ne samo za sebe. Ugovoru sam dodao Aneks 1. Evo kako on glasi: 

 

«Da Kosovski parlament jednoglasno poništi svoju odluku o nezavisnosti, te da donese rezoluciju o vraćanju u okrilje majčice Srbije, kao i rezuluciju o odustajanju od svakog oblika autonomije, sem lokalne samouprave nivoa mesne zajednice.» 

 

Računao sam, ako Kosovo nisu uspeli da sačuvaju nacionalni pregaoci, politički lideri, molebani, Rusija, Savet bezbednosti, onda je i đavolja rabota legitimna i legalna.        

Odabrao sam najudobniju fotelju u stanu, dovukao je u najtamniji ugao moje radne sobe i sa spremnim nacrtom ugovora čekao Sotonin dolazak. 

Čekao sam i čekao ni sam ne znam koliko noći zaredom. Uvek od ponoći, pa do prvih petlova.  Nije došao.  

 

Ili su moji zahtevi bili preveliki ili ga duše umetnika više ne interesuju ili Đavo ima preča posla.  

Pakt sa Sotonom je propao, a ja sam lek za kreativnu blokadu morao tražiti na drugom mestu. 

 

Okrenuo sam se moderni i postmoderni. 

 

Džojs i sledbenici lek za kreativnu blokadu nalazili su u piću – više puta sam pokušao, na mene ne deluje.  

 

Kastaneda je tragao za pejotlom po meksičkim vrletima – Meksiko je daleko, a pitanje je da li je, posle dugogodišnje najezde njegovih čitalaca, ijedna pečuraka preostala. 

 

Haksli je svoju kreativnu blokadu lečio obilato uzimajući lek po imenu LSD, ali lako je bilo njemu, LSD je u to vreme bio legalan. 

Hemigvej se izložio elektrošokovima. Ne smao da svoju blokadu nije izlečio, već je posle terapije izvršio samoubistvo.       

U beznađu koje me je zahvatilo, kao davljenik koji se hvata za poslednju slamku, lek za kreativnu blokadu pokušao sam da nađem u našem reformisanom sistemu zdravstvene zaštite.

 

  hronika3_1.jpg 

 

Već na prvom koraku, kod lekara opšte prakse, rečeno mi je da  kreativne blokade nema u zvaničnom registru bolesti ministarstva zdravlja. Zamolio sam da se pokuša nešto pronaći pod «kreativna impotencija». Ima impotencija, ali ne i kreativna. U Srbiji se boluje od svega i svačega, ali bogufala što se tiče kreativnosti svi su zdravi. Svi, sem mene nesrećnika. Setio sam se Brankovih stihova «Jedna strašna bolest, po meni će se zvati..» i pao u depresiju. 

 

Ako iko zna lek protiv kreativne blokade, neka mi hitno javi.



Komentari (65)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Anjale Anjale 09:01 01.08.2008

Prva?

Oprostite, ali imam kreativnu blokadu :)
Tako da moram da napišem onu skromnu, staru rečenicu tipa
Lep tekst i preporuka
mariopan mariopan 09:04 01.08.2008

Re: Prva?

Druga
Zurila da budem prva a sad odoh da citam.
jeremija92 jeremija92 09:13 01.08.2008

Re: Prva?

Anjale, nisam zanao da je kreativna blokada zarazna bolest.:)
Možda se širi preko interneta, pa i bloga b92.
Stvar je, očito, ozbiljna.
Nadam se da će nadležni hitno preduzeti nešto.
Smisliti vakcinu.
Odrediti karantin, kao za vreme variole vere.
Postaviti sanitarne kordone da se to zlo ne širi dalje.
U svakom slučaju, ja rekoh i spasih svoju dušu.
Sve ostalo je u božjim rukaka i u rukama Ministarstva zdravlja Srbije.

Hvala na javljanju i preporuci.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 09:16 01.08.2008

Dragi kolega

i moja se rados' brze bolje splasnula tom istom spoznajom iz prvog dela. Čak mi je padala sjajna ideja na pamet: da napravim interview sa tobom a glede ove teme pa objavim kod supružnika mi na iznajmljenom parkingu :), ako si za, javi, ako si još uvek blokiran, čekaću da se odblokiraš. Hvala našim dobročinteljima
jeremija92 jeremija92 09:30 01.08.2008

Re: Dragi kolega

Bebo, savakako da pristajem na intervju, zablokiran ili odblokiran, ali takvu priliku ne mogu propustiti.
Čak mi nije bitno ni da li taj intervju praviš sa mnom kao sa kolegom piscem ili kao psiholog, psihijatar, ili kvantni bioenergičar alternativac sa bolesnikom, dijagnoze navedene u tekstu.
U očekivanju tvojih pitanja, pozdravljam i tebe i muža ti.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 09:42 01.08.2008

Re: Dragi kolega

jeremija92
Bebo, savakako da pristajem na intervju, zablokiran ili odblokiran, ali takvu priliku ne mogu propustiti.
Čak mi nije bitno ni da li taj intervju praviš sa mnom kao sa kolegom piscem ili kao psiholog, psihijatar, ili kvantni bioenergičar alternativac sa bolesnikom, dijagnoze navedene u tekstu.
U očekivanju tvojih pitanja, pozdravljam i tebe i muža ti.



Samo kao kolega s kolegom, nikako drugačije! Eto me, čim smislim dobra pitanja poslaću ti privatnu poruku pa ćemo se dopisivati :). 'Fala na lepim pozdravima, pozdravljam i ja tvoje :))))))
slavoljub92 slavoljub92 09:40 01.08.2008

BOLNICA BEZ NADE

Jeremija ko Jeremija... samo kuka .
Evo nagradnog pitanja koje ce ujedno, ako tacno odgovoris, biti i resenje tvog problema:
sta radi pisac?
jeremija92 jeremija92 09:42 01.08.2008

Re: BOLNICA BEZ NADE

slavoljub92
:sta radi pisac?

Piše, piše i piše... uvek, sem kad je u kreativnoj blokadi.
deadbeat deadbeat 09:54 01.08.2008

Re: BOLNICA BEZ NADE

Piše, piše i piše... uvek, sem kad je u kreativnoj blokadi.


Ovo bi moglo da se odnosi i na skribomana. Za pisca, mora to neko i da čita, čita, čita:)

Lep blog, inače. Mislim da bi mogla malo da se proširi lista autora čiji se tekstovi pojavljuju u rubrici "Najnovije - blogeri" - ima dosta starih (a i novih) blogera koji su neaktivni, pa frekvencija pojavljivanja novih tekstova nije naročito velika. Pretpostavljam da za to (između ostalog) služi b92.fm, ali to je ipak nešto drugo - blog b92 je institucija, bez obzira na sve kritike koje mu se upućuju u poslednje vreme.

I još - Džojs, Bukovski, Kastaneda, Haksli i mnogi (da ne kažem većina) drugih pisaca su takođe prodavali dušu đavolu - samo bez ugovora, već onako implicitno.
slavoljub92 slavoljub92 10:28 01.08.2008

Re: BOLNICA BEZ NADE

Da bi se seme primilo, mora ostati na jednom mestu.
jeremija92 jeremija92 11:47 01.08.2008

Re: BOLNICA BEZ NADE

deadbeat
Piše, piše i piše... uvek, sem kad je u kreativnoj blokadi.Ovo bi moglo da se odnosi i na skribomana. Za pisca, mora to neko i da čita, čita, čita:)


Ima dosta objavljivanih pisaca, nisu skribomani, a niko ih ne čita, sem uže familije.
Uostalom, kažu da u Srbiji ima više pisaca nego čitalaca.

deadbeat
.I još - Džojs, Bukovski, Kastaneda, Haksli i mnogi (da ne kažem većina) drugih pisaca su takođe prodavali dušu đavolu - samo bez ugovora, već onako implicitno.

A eto, meni nije uspelo ni explicite ni implicite. Jbg, nisam uspeo ni kao trgovac, ni kao pisac.:)

Hvala, na pohvalama.
Jaril Jaril 10:05 01.08.2008

Први

Pokušam da odgovorim na pitanje koga bih ja to poželo kao prvog?
Не знам кога си пожелео, али знам ко ти је био први.... који је дао препоруку. Додуше, немам писмене доказе, нисам оставио коментар. Али да не буде после да се шатро не сећаш... :)))))

Него, ја се не бих жалио. И у котларници си добио препоруке као неки из прве класе тих дана, чак и више.
jeremija92 jeremija92 11:41 01.08.2008

Re: Први

Jarile, verujem ti na reč.
Ja se ne žalim zbog para koje sam potrošio čašćavajući prijatelje. Prosto im bilo.
Ama, blam me je što sam se hvalio kako sam i ja uspeo u životu.:)))
pozz.
ljupka92 ljupka92 10:49 01.08.2008

gadna bolest...

...ta blokada.
znam kako ti je, mada kad sad razmisljam, mozda je zarazno!! mozda je zato i mene safatalo, to su valjda ti kompujtorski virusi a??

od lekova, mozes da probas onim nusicevim.. haljina babe koja se nije udavala, voda sa tri izvora, mada kako sam cula, sve to nece delovati, cak ni ugovor sa djavolom, ako kod sebe nemas balegu od kengura udovca - e to je sigurno skroz.

a sto kazes, stvarno brzo prodje ta euforija koja napadne kad procitas ono: napisi tekst...
ihaaa pomslih ja, polublokirano iskuckam nesto *nako, i nemam pojam kako to bilo ko moze da procita osim mene.
nema veze, nek sam ja to napisala, a neko ce se zahebati i procitati, pa mozda nekad i shvatim kako to sve ide...

svakako pozdrav, pohvala, preporuka i sve kako sledi.
jeremija92 jeremija92 11:38 01.08.2008

Re: gadna bolest...


Dobro nam došli g-đo ljupka92.
Upravo sam pročitao Vaš prvi "nevidljivi" post.
Iz njega na svetlost dana prenosim Vaš apel, kome se i sam pridružujem.

"OVOM PRILIKOM MOLIM sve televizije da me više ne ometaju u životu. Nemote mi prekidati filmove da biste mi javili šta je rekao Radovan, šta je obukao ili kakva mu je frizura!! Baš me briga!! "

Nadam se da će ga nadležni iz javne i ostalih tv kuća pročitati.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 10:49 01.08.2008

lek

" Ako iko zna lek protiv kreativne blokade, neka mi hitno javi."
Nemojte nista da pisete. To Vas blokira.
jeremija92 jeremija92 11:49 01.08.2008

Re: lek

Ninoslav Randjelovic
" Ako iko zna lek protiv kreativne blokade, neka mi hitno javi."Nemojte nista da pisete. To Vas blokira.

Hvala, Ninoslave, iako kažu da se za lek ne zahvaljuje. Pokušaću da apstiniram neko vreme.
pozz.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 12:08 01.08.2008

Re: lek

Pokušaću da apstiniram neko vreme.

E, to nemojte, molim Vas. Lupam ja gluposti !
Osim toga, volim da Vas citam, pa makar to sto pisete pisali u kreativnoj blokadi !
fixxerus fixxerus 11:10 01.08.2008

kereći pokerr vs blokade:.

ajmo: učipite se
ajde ričarde opet si u blokadi s mojim parama
haha nemoj tako brate radovane: to su narodne pare haha
xaxa jesu vala al sad su i tvoje xaxa
neego kako je bilo sinoć
meni dve, maaaa dobra ona maallaa where je naađe
meni jednu, đe đe: to mi od ćerke pa njena drugarica iz gimnazije
aaa pa jes predpostavljao sam zbog frizuure haha
sve mi diraj al nemoj ćerkinu frizuruu, ii
80000, pa yes frizura je dosta bitna u programu za zaštitu svedoka, videćeš već
ma ne to nego kaka je bila malla, dupliram, el gotov taj program
ma blefiraš, bila osobita, radi se: još samo lokaciju da nađemo
tvojih 160000 i još 200000, ee baš mi je merak,
može li u bloku45 tamo mi đogo i ekipa iz kraja
jebote radovane al si ti napast, evo ti, baš da vidim šta imaš
tri osmice
uh a ja dva para kečeva i dama
onda ih uzmi ti
pa ti si jači
ako, vratićeš ti meni jednog dana
a ti ratko šta si imao
tri keca
pa što ne reče čoveče
neka neka neću vam ništa
ričarde evo ratko ima tri keca otkud tebi dva
ma mora biti da je nekog imo iz rukava, a valjda više meni veruješ
verujem verujem a i merak mi da ti uzmeš
jebote rašo, tu sam već godinama, razne smo prošli, naučih i srpski,
al nikako da svatim šta vam znači to: merak
e ričarde: jes jebo ti nekad oovcu
nisamm
e pa nemerem ti onda ni objasnit šta je to merak
a tebi ratko što zasuziše oči, jel zbog ovce xaxa
xaxa nebojte se neću vam nišššššta
mariopan mariopan 11:30 01.08.2008

Re: kereći pokerr vs blokade:.

Ha ha ha FIxxerus....da nisi ti mozda FIXER..onaj nas sto smo ga izgubili (ili se sam izgubio)...ako si ti Fixere mahni makar da znam da si se vratiooooo....i pisi sto viseeee ))))))
mariopan mariopan 11:44 01.08.2008

Re: kereći pokerr vs blokade:.

Evo Jeremija i ja procitala tek sad (morala sam i rucak da skuvam pssst)

Pa ta blokada neke od nas drzi celog zivota, da se ne potreses..ovo ti pisem kao utehu. Eto mene drzi otkad sam naucila prva slova pa sve do penzijeeeee....ja svoje prvo delo nikad nisam napisala a kad cu ne zna se...drzi me ta blokada. I to sto kazes, ako ne znam da pisem onda citam..mozda mi svasta nesto padne na pamet..i padne.

A to sto se djavo nije pojavio, znam gde je bio...uzimao sver Kosova, treba mu za novu bazu..i nista ti ne vredi da ga zoves, kaze doci ce cim uzmogne da uzme i Srbiju, trebace mu jos veca baza.Mozda onda dozivimo kreativnu katarzu pa cemo da pisemo kako nam je lepo ziveti u bazi....a djavo ce onda svaku zelju da nam ispuni. Ja spremam spisak zelja. Unapred, da uhvatim red.
jeremija92 jeremija92 11:55 01.08.2008

Re: kereći pokerr vs blokade:.

mariopan, plaši me to što je kreativna blokada progresivna bolest.
Napreduje, napreduje sve dok ne metastazira u disgrafiju.:))
pozz.

PS: "Domaćice, manje zbori, da ti ručak ne zagori" kako kaže naša cenjena VIP blogerka.
jeremija92 jeremija92 11:58 01.08.2008

Re: kereći pokerr vs blokade:.

fixxerus , a jel imao ko od pokeraša malu kentu, pa blefirao, kao da ima fleš rojal?
mariopan mariopan 14:23 01.08.2008

Re: kereći pokerr vs blokade:.

jeremija92
mariopan, plaši me to što je kreativna blokada progresivna bolest.
Napreduje, napreduje sve dok ne metastazira u disgrafiju.:))
pozz.

PS: "Domaćice, manje zbori, da ti ručak ne zagori" kako kaže naša cenjena VIP blogerka.

Jes, sto kazes popila sam ban (........) dozivotan...c,c,c,c, jos kad bih mogla da se setim za sta to sluzi pa da i meni bude lepo, sto samo njoj ( vis kako se ona time lepo sluzi?)
Черевићан Черевићан 11:47 01.08.2008

круг казивања

верово сам ја , блокада
писајућа,
ни по јада
утом
друга ме сустиже
отпојаса . . педаљ ниже

ТА блокада
ствара јада
док се чудим
где баш мене задесила ,
те уздишем,
немогу да пишем
jeremija92 jeremija92 11:57 01.08.2008

Re: круг казивања

G. Čer, sad ste me stvarno uplašili.:))
ivana23 ivana23 13:02 01.08.2008

***

jeremija92 jeremija92 14:08 01.08.2008

Re: ***

a jel taj lek treba promućlkati pre upotrebe? :)
die hard die hard 22:34 02.08.2008

Re: ***

ivana23


Vrlo slatko i obrazovno.Pozz
angie01 angie01 14:03 01.08.2008

jeremija,

to se lechi muzom!:)
jeremija92 jeremija92 14:10 01.08.2008

Re: jeremija,

angie01
to se lechi muzom!:)

Svih sedam su me napustile, od tada i jesam blokadi. :))
Možda će bar jedna da se vrati, kad vide koliko se patim.
angie01 angie01 16:36 01.08.2008

Re: jeremija,

Možda će bar jedna da se vrati,


kad ovako zardjash, nema vajde od starih muza- jedino je sarma dobra podgrejana- mora neshto novo- da osvezi i prodrma.
radojicic92 radojicic92 16:08 01.08.2008

...

Bard se muči i pati, kune svoju sudbinu i, ako već nije do tada, oda se piću. Sedi po kafanama i u alkoholnoj izmaglici dosađuje gostima pričajući o svojim velikim nenapisanim književnim delima.


jel se ovo na Bukovskog odnosi?
jeremija92 jeremija92 16:23 01.08.2008

Re: ...

g. radojčiću, bukovski kao što se zna nije imao problema sa kreativnom blokadom.
Imao je drugačiju vrsu problema - da li da se napije ili da j... svoje obožavteljke. jer, u obe strasti nije mogao da uživa istovremeno.
Njegova forografija u kafani, ipak, najbolje islustruje barda u kreativnoj blokadi.
Iskreno, računao sam da ga mnogi neće prepoznati.
Dakle, moj explicite odgovor je : ne odnosi se.
pozz. i hvala što ste se javili.
radojicic92 radojicic92 17:20 01.08.2008

Re: ...

dal da se napije ili da .... mu nije bio uopste problem, veci mu je problem bio sa losim pesnicima i folirantima
Fotografija u kafani je sve sem ilustracija kreativne blokade, sto je blokada? Mora da se napije jer ne zna sta da pise?
i ne treba bas muza da bi se pisalo, bar ne onakva kako je neki zamisljaju

there's a bluebird in my heart that
wants to get out
but I'm too tough for him,
I say, stay in there, I'm not going
to let anybody see
you.
there's a bluebird in my heart that
wants to get out
but I pur whiskey on him and inhale
cigarette smoke
and the whores and the bartenders
and the grocery clerks
never know that
he's
in there.

there's a bluebird in my heart that
wants to get out
but I'm too tough for him,
I say,
stay down, do you want to mess
me up?
you want to screw up the
works?
you want to blow my book sales in
Europe?
there's a bluebird in my heart that
wants to get out
but I'm too clever, I only let him out
at night sometimes
when everybody's asleep.
I say, I know that you're there,
so don't be
sad.
then I put him back,
but he's singing a little
in there, I haven't quite let him
die
and we sleep together like
that
with our
secret pact
and it's nice enough to
make a man
weep, but I don't
weep, do
you?





Narator Narator 16:22 01.08.2008

KONACNO!

Poštovani, dragi i najdrazi čoveče, hvala vam što ste kao gost autor objavili ovaj tekst, jer ja već nedelju dana cvilim i pitam se šta sam kome zgrešila. Naime, i ja sam srećni dobitnik te spektakularne, nove i neverovatno zabavne opcije, koja je sve, samo ne humana. Da ne ponavljam, i ja sam sva srećna prionula da pišem svoj PRVI tekst, unapred se malo radujući toj mogućnosti, malo strahujući, pitajući se usput: čitaju li moji studenti ovaj blog, pa šta će oni misliti, pa hoće li ukapirati da sam ja taj neki Narator sa bloga.... Isve tako neke detinjarije, koje strašno prijaju matorom svetu, kome svakim danom, izgleda, sve više pripadam. I onda... antiklimaks. Naravno, onda se lepo vratim na tu stranicu gde su mi dali da pišem tekst, pročitam šta piše, budem nesrećna, napišem poruku tipu za koga mi prijateljica kaže da je on na blogu "glavni za te stvari", lepo ga pitam u čemu je fazon itd. On mi, čovek, nešto odgovori, što većinom nisam razumela, jer se "odgovor" i nije odnosio na moje pitanje, već na jednu usputnu opasku, tako da mi je preostalo samo da u glavi sklopim priču o međunarodnoj zaveri protiv mene "lično i personalno", uzrokovanoj, verovatno onim mojim primedbama koje sam imala o Karađiću, Mladiću, "gejovima", "gejkama", psima, mačkama, ružama, vetrenjačama ili ko zna čime za šta sam kriva a da i ne znam.
Kako je to uticalo na podizanje MOJE kreativne blokade na kub, to zna moja porodica, a uskoro će znati i oni koji od mene očekuju tekst za koji dan (za razliku od ovih sa B92 ti, tamo-noneki stvarno očekuju da nešto napišem, ali i da oni to štampaju, a na kraju i da to neko čita, dok mi ovi sa B92 daju samo da pišem, al' da to stoji u tajnom pretincu, pa ako neko specijalno bude zainteresovan specijalno za mene da ode na moj profil pa da to tamo potpuno specijalno i procita).
Ovako, nakon ovog Vaseg posta, ja sam srećna žena! Konačno nisam sama! Ima još srećnih dobitnika, koji su isto tako blenuli u ekran kao i ja, mucali nešto o transparentnosti pravila na blogu i na kraju kazali par "iiiii aaaaaa", ili, za one kojima je ta onomatopeja bliža - par "njaaaa".
U svakom slučaju, baš Vam hvala što ste se javili sa ovom pričom.
Ujedno, predlažem da formiramo specijalno udruženje "Iiii aaaa", ili "Njaaa", koje bi okupljalo samo trenutne i potonje imaoce ove vredne nagrade, koja nas stavlja u posebno povlašćenu poziciju "pripremnog odeljenja", sa tajanstvenim uslovima, koje ako jednog dana ispunimo, možda, ipak dospemo i do neverovatne i jedinstvene sveobuhvatne i za obične smrtnike nedostižne nagrade koja se skraćeno zove "imati-tekst-na-naslovnoj-strani-bloga-B92".
Hvala još jednom! I puno pozdrava iz Novog Sada
jeremija92 jeremija92 17:01 01.08.2008

Re: KONACNO!

Poštovana gospođo Narator,
usudio bih se reći i koleginice po mukama, pa i sapatnice, ali nastojim da izbegvam patetiku, potpuno vas razumem
Eto, videli ste iz mog kazivanja, koje je sve zdravstvene probleme izazvala iznenadna opcija "napišite novi tekst".
Dakle, prvo kreativnu blokadu, a zatim se moj zdravstveni karton naglo počeo puniti: depresija, sindrom nevidljivosti, pa paranoja. Sa sigurnošću bih mogao reći da je sad već reč i o posttraumatskom stresu (PTS), poznatijem kao vijetnamski sindrom. Muke su to velike.

S druge strane posmatrano, možda su te sve muke manje od onih zvezdanih trenutaka radosti dok sam verovao da ja jesam stvarno autor bloga b92, onaj i onakav, čiji tekstovi se vide, ukoliko ih napišem.

Ja ću biti uporan, što i vama predlažem, jer kad sam odlučio da postanem pisac bio sam spreman na nerazumevanje. Mnogi su pisci postali slavni tek posle svoje fizičke smrti.
Drugim rečima - siguran sam da ću postati autor bloga b92, makar i posthumno.
ivana23 ivana23 17:11 01.08.2008

Re: KONACNO!

pa ako neko specijalno bude zainteresovan specijalno za mene da ode na moj profil pa da to tamo potpuno specijalno i procita.

Procitala i preporucila!
mariopan mariopan 17:22 01.08.2008

Re: KONACNO!

A ja idem da procitam )))

U tom 'specijalnom odeljenju" vec sam nasla lepe tekstove i ucestvovala u komentarima, dobra je zabava, bar nas ne jure dezurni policajci i uterivaci pravilnog misljenja, nema politike da smara a zezanje je do daske...pa idem da se kulturno uzdizem..pa pa
jeremija92 jeremija92 19:17 01.08.2008

Re: KONACNO!

Ako je tako, a ne sumnjam da jeste, onda pozivam i druge polaznike "specijalnog odeljenja" ,(ovakva odeljenja nekad su zvali "magraeći razred", ali to je bilo davno), da se jave na ovom vrlo vidljivom blogu ljubaznog g. čera. kako bi svet saznao da postoje. da ih posetimo, da ih čitamo.
Anjale Anjale 09:46 02.08.2008

Re: KONACNO!

Hvala na ponuđenom prostoru.

Fensi cica blogerica

Dobrodošli!
jeremija92 jeremija92 10:03 02.08.2008

Re: KONACNO!

Prvi, se odazvao na poziv.
proveri:))
Anjale Anjale 12:04 02.08.2008

Re: KONACNO!

Nisam ni sumnjala u Vas
Uvek ste dobrodošli, kao i ostali dobronamernici.
Spiridon Spiridon 17:28 01.08.2008

..

Jeremija, moj blog je uvek otvoren za tvoje tekstove. Nije VIP ali se i dalje mozes osecati kao kod kuce.

Spi
jeremija92 jeremija92 19:22 01.08.2008

Re: ..

Hvala na pozivu Spi.
Pretpostavljam da si premetio da kod g. Čera gostujem duže nego mila mu tašta, pa računaš re je da ga rasteretuš. :)))
AlexDunja AlexDunja 19:00 01.08.2008

ja sam, jeremijo!

zakljucila da ti,
bre, ne citas ostale ,
goste, a , autore..
ja sam o tome nasiroko:))
evo...
ako te ne mrzi da procitas sve, mozda
pronadjes foru,
a i ribe mogu da se muvaju na kartice,
samo ako kapiraju inicijalnu ideju:)))))
jeremija92 jeremija92 19:20 01.08.2008

Re: ja sam, jeremijo!

Dobar zaključak AlexDunja, poslednjih dana čitam samo nevidljive postove, još manje vidljivih autora.
U tvom slučaju napraviću izuzetak.:)
AlexDunja AlexDunja 19:22 01.08.2008

Re: ja sam, jeremijo!

jeremija92
Dobar zaključak AlexDunja, poslednjih dana čitam samo nevidljive postove, još manje vidljivih autora.
U tvom slučaju napraviću izuzetak.:)

uh, uh,:)))
pa nevidljivi smo:)))
zato smo i gosti:)
jeremija92 jeremija92 19:25 01.08.2008

Re: ja sam, jeremijo!

Da, ali tvoj domaćin je vidljiv, vrlo.
AlexDunja AlexDunja 19:27 01.08.2008

Re: ja sam, jeremijo!

Da, ali tvoj domaćin je vidljiv, vrlo.

ja sam zavaravala tragove,
svaki put, drugi domacin:)))
sa raznih strana bloga i sveta,
tako je visestruko zanimljivo:)
Ps:))
ovim putem pozdravljam ng, Vanju M. LJ., kaza, spi-a,
anfa, jelenu i ostale:))))
sjajne domacine,
nije lepo da citiram onu pesmicu koju si ti...jednom....
ima ih vise...pa:))))
jeremija92 jeremija92 19:30 01.08.2008

Re: ja sam, jeremijo!

dobra taktika, da nije partizanski gen u pitanju? ili četnički? svi su bili gerila.:)))
Narator Narator 23:51 01.08.2008

Kreativno, samo kretaivno!

Dobivši ničim izazvan napad kreativnosti, uz neverovatan nalet simpatija (i empatija) prema sapatnicima i verujućima (u mili nam VIP blog B92), predlažem da raspišemo konkurs za domaćine polaznika "specijalnog odeljenja". Da nam se jave svi "raspoloživi resursi", odnosno ljudi koji imaju to magično "pravo pisanja" doživotno uklopljeno sa blaženim "pravom na vidljivost" (a ovih dana im se našto baš i ne piše) ne bismo li i mi iz specijalnog odeljenja dobili priliku da nas svet vidi i prepozna!
Ako to ne upali, možemo osnovati i novu partiju, pokret, NGO, možda i celu novu državu pod parolom "Specijalci svih zemalja, ujedinite se", s tim da oficijelna himna bude pesma čiji test počinje sa "Padaj silo i nepravdo, da nam živi, živi blog", sa sve onako, ritmom marša i da nas povede u nove pobede, sve dok ne osvojimo to sveto i ničim zamenljivo pravo DA BUDEMO VIĐENI!
(Tako sam se zanela, da sam i sebe samu osmehnula. ma, pravi sam specijalac - počinjem da se smejem sopstvenom tekstu, što bi značilo da već imam jednog zadovoljnog čitaoca). U ovom (apsolutno šugavom) danu, u kome mi je pomračenje sunca došlo kao mali predah od ostalih pomračenja, ovaj nesrećni (za specijalce još uvek - neosvojivi) blog, dođe mu kao neko osveženje.
Mir s vama braćo. Mir i vidljivost!
Do pobede!
jeremija92 jeremija92 09:01 02.08.2008

Re: Kreativno, samo kretaivno!

Gospođo Narator, jutros sam pažljivo pročitao Vaš prvi "nevidljivi" post i umesto da komentar napišem tamo gde bi mu po prirodi stvari bilo mesto, pišem ga ovde - da bi bio vidljiv. Siguran sam da mi zbog toga moj domaćin neće zameriti.:))

Dakle, gospođo Narator, Vaša moć uvida u našu stvarnost, uočavanje i izdvajanje problema, te njegova britka i objektivna analiza, redak je dar. Ukoliko netko ko ima takav dar, istovremeno poseduje jasan i koncizan stil izražavanja, a Vi i to imate, taj po mom mišljenju može konkurisati za autora u londonskom "Gardijanu", američkom "Njujorktajmsu" ili bilo gde drugde.
Kad bih kojim slučajem bio urednik jednog od navedenih i sličnih listova, Vi biste bili primljeni .
Razumem i Vašu ljutnju i razočaranje što niste autor na blogu b92. Mislim da imate razloga, jer Vi pišete jednako dobro kao i autori sa VIP oreolom.

Usudio bih se da Vam ponudim moj savet: pišite i dalje tako dobre tekstove, pa makar oni bili vidljivi samo u okviru Vašeg profila. Siguran sam da ćete brzo imati svoje čitaoce. Evo, ja sam Vas stavio na moju VIP listu i rado ću čitati svaki Vaš novi tekst. Siguran sam da će isto postupiti i mnogi drugi.

pozz.

PS:
"Nije problem kad je đavo crn, već kad je anđeo siv, ili još gore -kariran."
Ni đavo nije baš tako crn, kako izgleda, dodao bih u kontekstu rasprave o autorskim opcijama na blogu b92.
Narator Narator 15:10 02.08.2008

Re: Kreativno, samo kretaivno!

a Vi i to imate, taj po mom mišljenju može konkurisati za autora u londonskom "Gardijanu", američkom "Njujorktajmsu" ili bilo gde drugde

Ma, gos'n Jeremija, nije meni problem objavljivanje. Bogu hvala, lista objavljenih radova mi je sasvim kako valja, tako da mi to nije problem ni u naucnom smislu, ni u pogledu sujete, jer se medju njima, pored (nikom preterano zanimljive) nauke nadje i ponesto od beletristike. Moj problem je sto nikako da ukapiram u cemu je fazon: da li je poenta u tome da nisam dovoljno dugo dubila na glavi, nisam pisala dovoljan broj puta komentare, ili ti komentari nisu kako valja, ili imam visak kilograma (bice da tu ima istine, svakako), ili godina... svejedno. Odnosno: kako sam dospela u "specijaln odeljenje"? Jel' to nagrada, ili kazna? Kako mogu da dospem do neverovatnog statusa "blogera-koji-se-cita-i-pise"?
Mada, moram da priznam da mi je caskanje povodom "specijalnog odeljenja" vratilo raspolozenje.
Sad i ne moraju da me "unapredjuju"!Svidja mi se ovako!
Pozdrav i hvala na lepim recima.
mungos92 mungos92 01:45 02.08.2008

Skoro neprocitah...

... nina mestu ovome, a ni drugome, tekst lepsi, dublji i zabavniji. Aliavaj, nedobih odgovora ocekivanog sa zudnjum kada poceh daga citam.
Ali ni ta manjkavost nije tolika, da ovaj kaosto rekoh lep ii dubok tekst nezavredi jaku preporuku.

Mungos, The Neodgovoran
jeremija92 jeremija92 05:56 02.08.2008

Re: Skoro neprocitah...

Mungos, pijem tek prvu kafu, pa nisam razumeo na koje pitanje nisi dobio odgovor? Kako se leči kreativna blokada ili na neko drugo?


Hvala na preopuruci i pozz.
mungos92 mungos92 07:23 02.08.2008

Re: Skoro neprocitah...

jeremija92
Mungos, pijem tek prvu kafu, pa nisam razumeo na koje pitanje nisi dobio odgovor? Kako se leči kreativna blokada ili na neko drugo?
Hvala na preopuruci i pozz.


Prijatna kafa, dobrojutarnja!:)
Mislio sam jedino na kreativnu blokadu, jerbo ne nazreh nikak'o drugo pitanje.

Mungos, The Neodgovoren
jeremija92 jeremija92 07:28 02.08.2008

Re: Skoro neprocitah...

Izgleda da nema odgovora, tj. leka za tu bolest.:))
bindu bindu 10:35 02.08.2008

u traganju

Ako iko zna lek protiv kreativne blokade, neka mi hitno javi.


Moja mama voli mog brata vise od mene a njegovu zenu bas i ne voli ali se trudi da to ne pokaze u njihovom prisustvu.
Ali zato meni sve kaze u detalje.Obicno me uhvati kad sam dobro raspolozena prema njoj i naivno nespremna za njenu pricu. Na kraju mora uvek da bude ono,

--muka mi je od svih vas.

Ljubomora je grozna stvar...to je kad ego shvati da postoji veci demon od njega samog,pa mu se preda na upravljanje na najsuptilniji nacin.
A onda joj pritisak skoci na 200, hoce jos da zivi i treba joj rame za plakanje...a posle joj jos treba ovo i ono.

ne, ne i ne. donosim odluku u secundi a toliko sam se mislila.

Ja palim...odlazim toliko daleko koliko mogu da podnesem.

U sobi napunjenoj plavicastim i gustim dimom, koji se u ritmu muzike uvija kroz svetlosne zrake koji se probijaju kroz staklast prozr na plafonu, strpljivo sedim i gledam kako A-vganac sa sa kozom na prstima kao flispapir, uvija mekanu i toplu smolastu masu u tanke cevcice.

Sedim na balkonu svoje sobe i gledam u svakidasnji dar-mar ulice.
Prolazi tip sa kozama a tri rikse stadose na sred ulice i odjednom se tu nasla i kamila.
Zaustavise ceo saobracaj koji se stvorio tu u delicu sekunde iz svih pravaca.

Kakav haos,a kazu Teheran je kao Pariz

uzimam opet gutljaj.

Soma...soma...soma.

Bacam se na krevet iz koga retko izlazim ovih dana..O pusteno se namestam u polozaj lezanja koji najvise volim.
mislim se.....sta ja ovde radim u ovom hotelu, daleko od kuce....
gde je moja kuca???
cekam da se vrati iz Sirije........sta ce on u Siriji.
Citam pismo jos jedanput.--znaci idemo na neki bal .....
na koji nas je pozvao prijatelj od prijatelja pa od prijatelja.
Neki nacionalni praznik na kome ce biti Shah i kraljica.
....sta da obucem...ja sam ipak samo hipi girl....
moracu da izadjem u smrdljivi bazar............
.
.........praznina...praznina...praznina....
I
grozna apstinacija.......danima, nocima lebdim u kosmickom bespucu okruzena tamom, tisinom i udaljenim blistavim tackama. Svremena na vreme gledam po neku kometu kako se priblizava iz daljine i nestaje vukuci za sobom svetleci rep.

Sad sam manic sad sam depresia....
sad mogu sve sad ne mogu nista...sad sam up sad sam down.
ne znam vise sta mi se desava...sta su ovo ...misli ili emocije.....da li je bog ili djavo.
ne, andjeo , koji lebdi iznad mene...sad je crn a onda beo blista kao duga....i guta me.....
dan je noc i noc je dan......bezkonacno
Misli naviru ko bujica, ko lavina, cas vruca cas hladna .
I....... opet sam u krevetu....i opet me hvata ono,
.shizofrenija......


p.s.... iz dnevnika moje najbolje drugarice koja je imala jako komplikovan zivot.
borila se celog zivota ne samo za zivotnu inspiraciju nego i
...kreativnu....
i koja je uvek znala da je smrt neminovna. ponovna rodjenja joj nisu bila strana.
za razliku od mene koja sam po tim pitanjima bila malo naivna.

p.ss....primetili ste mozda da ja kad pisem moje komentarcice nemam velika slova tj retko ih ima.
ja licno retko kad vidim smisao u velikim slovima, osim najobicnije navike...mozda i lenjost, neznam.pokusavali su da me ubede u suprotno ali bez nekih jacih argumenata.e sad ako je (pravopisni) zakon u pitanju....
onda ne znam??? takodje ne znam, kakvu sliku o meni to stvara kod onih koji me citaju...u svakom slucaju ja mnogo volim ove tackice....one meni sve govore....mislim vazno mi je da ja samu sebe razumem a ostali nek se snadju.
jeremija92 jeremija92 10:49 02.08.2008

Re: u traganju

Potpuno se slažem da je nedostatak životne inspiracije, mnogo... mnogo ... teži slučaj od nedostatka kreativne inspiracije. Daleko bilo.

A što se tiče pravopisnih pitanja - na pravom ste mestu.
Kao što je svima poznato, moj domaćin g. Čer, expert je za pravopis. Nadam se da će vam on dati odgovor, bez sumnje tačan.
Imajte samo strpljenja, on će se sigurno javiti... čim tašti spremi ručak.:))
Черевићан Черевићан 13:04 02.08.2008

задужен

данас за набавку матријала за ручак наравно вегетеријански реших се за подводну пијацу и . . . управо се повратих измрачних дубина где врве крволочни планктони, зверолике звезде склоне камуфлажи те дипокоја агресивна турист- ронилица . . . иево мрс bindu да Вам, испуним обећање мојега драгог госта на блогу.

правопис је неопходан јер како без њега можемо компарисати језичку исправност текста прочитаног , казали би стручњаци и ту збора неима.међутим они читачи кои поанту стављају на садржај, а не форму, са тиме се баш и неби сложили тврдећи да је важна осебујност стила а не и оглаво-амовско поштовање правописних зачкољица. до год је тако на овом блогу ( мисим, да едукативност текста није изричит захтев за излазак пред јавност ) пролазност ће имати и једни и други те би било пожељно да се коментари у одбрани било којег од ових ставова уз респект прихватају. стога ако Ви мрс бинду разумете себе у саставима бременитим недореченостима ( тачкицама ) за читатеље се небрините јер ако им се такав начин учини не баш прихватљив ха, неће реаговати коментарима на Ваш списатељску трудноћу а што ће бити јасан аларм да . . нешто мењате,ако им желите помоћи . . . је 1 начин. други, који и сами напоменусте је . . . . да се читаоци прилагоде написаном .
у оба , без обзира на који год да се за трајно определите, рачунајте намене . . . пропратиоца Ваших јавки.

ето.
jeremija92 jeremija92 13:08 02.08.2008

Re: задужен

Eto, rekao sam - ko zna, zna.
mariopan mariopan 13:10 02.08.2008

Re: u traganju

meni se dopao tekst Bindu....bez obzira na velika ili mala slova...to su samo slova.....a i ja volim tackice....i zaglavljuje mi se taster za velika slova a nekad me mrzi da se varcam i ispravljam....mislim ko razume taj razume ...ko ne razume tesko ce mu se objasniti.....
jeremija92 jeremija92 13:12 02.08.2008

Re: u traganju

a i što da se troši mastilo.:))
bindu bindu 14:05 02.08.2008

Re: u traganju

ok......tnx...
ako volite jazz evo i legenda.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana