Prvo radikalno, a onda relativno !

Branislav Kovačević Cole RSS / 04.08.2008. u 12:18

Kod nas se prvo sve radikalizuje, da bi se kasnije sve relativizovalo?

Pitanje države, granica, ideologije, sposobnosti, krivice, pravde, politike, morala, vrednosti.....dželata i žrtava...!

Ipak, da li je baš sve relativno?

Nekako mi se umesto sopstvenog mišljenja na ovu temu nametnulo da objavim sledeća dva pasusa o teoriji relativnosti, kao i deo iz "Memoara" Prote Mateje Nenadovića...

Jes da je leto i raspust, pa nije zgodno postavljati ovakve teme, al...tako se "namestilo"

Čudan spoj!

Teorija Alberta Ajnštajna iz 1905 godine (Wikipedija)

A.Ajnstajn
A.Ajnstajn

“Mada je specijalna relativnost učinila relativnim neke veličine, kao što su vreme ili prostor, koje smo sve dotada zamišljali, u skladu sa našim svakidašnjim iskustvom, apsolutnim, ona je takođe učinila apsolutnim neke druge veličine koje su prethodno smatrane relativnim. U konkretnom slučaju, ona tvrdi da je brzina svetlosti ista za sve posmatrače čak i ako se oni nalaze u relativnom kretanju jedan u odnosu na drugog, ili drugim rečima brzina svetlosti je apsolutna veličina. Specijalna relativnost nam, osim toga, otkriva da c nije samo brzina jedne određene pojave kao što je svetlost, nego da predstavlja i jedno fundamentalno svojstvo ili način na koji su prostor i vreme zajedno povezani i uslovljeni.”

 

 

 

 

 
Prota Mateja Nenadović “Memoari”

Prota Mateja
Prota Mateja
 

 

“Ja sam služio i gospodario, popovao i vojvodovao; putovao po narodnom poslu daleke putove i kod kuće mirno sedio i u svojoj bašti voće kalemio; vojevao sam opasne ratove i uživao blagodet opšteg mira; s carevima govorio sam slobodno, a katkad zbunio me je govor prostog kmeta; gonio sam neprijatelje i bežao od nji'; živio u svakom blagu i izobiliju i opet dolazio do sirotinje; imao sam lepe kuće i gledao i' iz šume spaljene i srušene; pred mojim šatorom vrištali su u srebrom okićeni arapski hatovi i vozio sam se u svojim neokovanim taljigama; vojvode iščekivali su zapovest iz moji' usta i opet sudba me je dovodila da pred onima što su bili moji panduri na noge ustajem.”

Atačmenti



Komentari (19)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sentinel26 sentinel26 12:52 04.08.2008

Stari poznati recept

Pa to Gosn Cole nije ništa novo.
Nihil nove sub sole !
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:55 04.08.2008

Re: Stari poznati recept

sentinel26
Pa to Gosn Cole nije ništa novo.
Nihil nove sub sole !


Naravno....ali kod nas se precesto i predugo dogadja...!
jinks jinks 13:08 04.08.2008

Trol anegdota

o relativizaciji, iz memoara N. Pasica

U Sporu dva radikalska prvaka trebalo je da presudi Nikola Pašić. Primi prvoga, sasluša ga pažljivo, i kaže mu:

- U pravu ste, gospodine!

Primi drugoga, sasluša i njega pažljivo, pa mu kaže:

- U pravu ste, gospodine!

Sekretar koji je tu bio prisutan, ne izdrža:

- Ali, gospodine predsedniče, kako ste mogli jednom da kažete kako je u pravu, i drugom da kažete kako je u pravu? To nema misla!

A Pašić, kažu, pogladio je bradu:

- Momče, i ti si u pravu!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:11 04.08.2008

Re: Trol anegdota

i vi ste u pravu !!!
poz
bkc
djape071 djape071 13:27 04.08.2008

Nije to samo kod nas...

To je tako svugde, svet tako funkcioniše. Samo što nisam siguran da li je prvo relativno ili radikalno,jer je pre onog radikalnog uvek bilo neko relativno i obratno....
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:28 04.08.2008

Re: Nije to samo kod nas...

Kokoska ili jaje,,..slutim da je kod nas ipak bilo prvo radikalno,..dok nam ne dodje,,,,,u glavu!
poz
bkc
djape071 djape071 13:40 04.08.2008

Re: Nije to samo kod nas...

...da, ali da nije bilo radikalnog, vrlo je veliko pitanje da li bi nam ikada neke stvari došle u glavu, jer radikalna rešenja za posledicu imaju dobre stvari...mi na primer nikada se ne bi ovako dopisivali preko interneta da NATO nije razradio alternativni vid komunikacije koji je trebao da služi u slučaju nuklearnog holokausta...znači najveći čovekov izum za komunikaciju je trebao da profunkcioniše tek onda kada većina ljudske populacije ne bi postojala...u supronom je pitanje da li bi se ikada čovek pokrenuo tako nešto da napravi... i tako unazad u istoriju...
d.markovic d.markovic 13:37 04.08.2008

Memoari

“Ja sam služio i gospodario, popovao i vojvodovao; putovao po narodnom poslu daleke putove i kod kuće mirno sedio i u svojoj bašti voće kalemio; vojevao sam opasne ratove i uživao blagodet opšteg mira; s carevima govorio sam slobodno, a katkad zbunio me je govor prostog kmeta; gonio sam neprijatelje i bežao od nji'; živio u svakom blagu i izobiliju i opet dolazio do sirotinje; imao sam lepe kuće i gledao i' iz šume spaljene i srušene; pred mojim šatorom vrištali su u srebrom okićeni arapski hatovi i vozio sam se u svojim neokovanim taljigama; vojvode iščekivali su zapovest iz moji' usta i opet sudba me je dovodila da pred onima što su bili moji panduri na noge ustajem.”


Da li bi iko od naših sadašnjh političara mogao za sebe da kaže nešto slično.ovome što je za sebe govorio prota Mateja Nenadović. Ne verujem.
Inače, šteta što niste naveli još nekoliko rečenica protinih, koje se nastavljaju na tekst koji ste dali. Zaista su antologiske.
No hvala i na ovom i ovolikom potsećanju na velikog protu Mateju.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:40 04.08.2008

Re: Memoari

mislim da je i ovo dovoljno, mada ne bi bilo lose da se svako lati tih memoara i procita vise od ovog citata!
poz
bkc
PS: nije obavezna lektira preko leta, ali kad zagudi zima....
die hard die hard 19:45 04.08.2008

Re: Memoari

Branislav Kovačević Cole 13:40 04.08.2008 Preporuči | Obavesti moderatora Preporuka: 0Re: Memoari #Linkmislim da je i ovo dovoljno, mada ne bi bilo lose da se svako lati tih memoara i procita vise od ovog citata!
poz
bkc
PS: nije obavezna lektira preko leta, ali kad zagudi zima....

A ja malopre sebi kazem: sto je ovo dobro mora da se cita pod hitno.Ili da cekam da zagudi )
margos margos 14:28 04.08.2008

Uh Cole!

Ja presavila tabak i napisala esej kao komentar, a onda nešto kliknulo i sastav ode u legendu.:((
Ako se presaberem, malo kasnije, ponoviću.
Pozdrav:)))
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 15:22 04.08.2008

Re: Uh Cole!

margos
Ja presavila tabak i napisala esej kao komentar, a onda nešto kliknulo i sastav ode u legendu.:((
Ako se presaberem, malo kasnije, ponoviću.
Pozdrav:)))



ako..ako, bar njih dvojica (citiranih, kako tako-jer ima primedbi na prevod sa Wikipedije, opravdan!!!) su zaslužila bar po jedan esejcic..ovde na Blogu!
Recimo ovaj detalj mi se posebno svidja,,,"opet sudba me je dovodila da pred onima što su bili moji panduri na noge ustajem.”[i][/i]
poz
bkc
angie01 angie01 15:24 04.08.2008

bash je parvi tajming,

jer ne mogu da verujem kako se ta tehnologija belenja i okretanja chinjenica sa sve napadom, skroz odomacila.

Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 15:28 04.08.2008

Re: bash je parvi tajming,

angie01
jer ne mogu da verujem kako se ta tehnologija belenja i okretanja chinjenica sa sve napadom, skroz odomacila.



Covek je pravo cudo jer se na svasta navikne i prihvati kao merilo vrednost i red stvari...Tajming je uvek, pravi, samo da se pocne....ali mi se cini da za to niko nema snage, hrabrosti a ni vremena.O zeljama da i ne govorim...
bkc
Sepulturero Sepulturero 16:22 04.08.2008

Извињавам се, стварно се извињавам...

..што тролујем али ме, господине Ковачевићу интересује шта се СТВАРНО догађа око Фиата у Крагујевцу. Чини ми се да ви тамо живите па сте на самом извору. Не било вам заповеђено (тако кажу они из прека) али да ли би могао неки блогић о тој интереснатној теми?
Кад помислим, ово и није баш неки трол јер изгледа да је тамо после радикализације (предизборно потписивање неког папира) дошло до релативизације (стално одлагање конкретне реализације).
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:36 04.08.2008

Re: Извињавам се, стварно се извињавам...

Sepulturero
..што тролујем али ме, господине Ковачевићу интересује шта се СТВАРНО догађа око Фиата у Крагујевцу. Чини ми се да ви тамо живите па сте на самом извору. Не било вам заповеђено (тако кажу они из прека) али да ли би могао неки блогић о тој интереснатној теми?
Кад помислим, ово и није баш неки трол јер изгледа да је тамо после радикализације (предизборно потписивање неког папира) дошло до релативизације (стално одлагање конкретне реализације).



Ne smeta mi Vase pitanje, vec mislim da ja nisam kompetentan da odgovorim na njega..to valjda znaju samo ovi iz Valde..Ipak da ne ostanete bez potpunog odgovora, a na osnovu inf koje ja imam, koje naravno ne mogu biti sasvim pouzdane....mislim da je stvar ozbiljna,. da jeste to dobar posao, ako se realizuje, ali da po obimu zaposlenosti ne moze da bude onakav kakav priželjkuju svi radnici...? Indirektno se ocekuje da ce to ipak uticati na povecan obim zaposlenosti u delu koji se tice tzv male privrede, servisne mreze i sl Necemo daleko stici ako se otvaraju samo Metroi , Plazme i sl, koliko god da je i to neophodno...ako ni zbog cega a ono zbog konkurencije i monopolskih ponasanja.,..ali o tom potom...Eto...sve je relativno!
poz
bkc
jeremija92 jeremija92 18:45 04.08.2008

Nihil

Ništa nije ni radikalno, ni relativno.
U svetu u kome živimo sve ima svoj tok.
Ponekad nam se učini da bujicu možemo zaustaviti, promeniti joj smer...
Ne.
To se nama samo tako čini.
Prota Mateja je to shvatio.
Mnogi nisu.
spadalo92 spadalo92 04:29 05.08.2008

Relativna teorija

Ajnstajn, Vojvodjanski zet, bio jednom, tako, tazbini u gostima. Sedeli su on i tast u basti, pijuckali "malo belo, preseceno" i o svemu i svacemu razgovarali. U jednom trenutku nastane "dramska" tisina koju posle nekoliko trenutaka presece tast recima: "E, Alberte, moj Alberte! Sve ti je to relativno...". Dalje je istorija...
sentinel26 sentinel26 22:01 05.08.2008

Radikalno ili ne ?

Gos'n Cole, možda je ovo trol a možda je radikalno i to po džepu gradjana Kragujevca:

ODLUKA O NEANGAŽOVANJU REVIZORA ZA ZAVRŠNI RAČUN GRADA KRAGUJEVCA ZA 2007.GODINU (“Sl. list grada Kragujevca“ br. 23/2008)

Član 1.
Skupština grada Kragujevca donosi Odluku o neangažovanju revizora za završni račun budžeta grada Kragujevca za 2007. godinu.


ODLUKA O TEHNIČKOM SEKRETARU ODBORNIČKE GRUPE (“Sl. list grada Kragujevca br. 22 / 2008)

Član 1.
Odlukom o tehničkom sekretaru odborničke grupe (u daljem tekstu: Odluka) utvrđuje se pravo na angažovanje tehničkog sekretara za potrebe odborničke grupe (u daljem tekstu: tehnički sekretar) na teret sredstava budžeta Grada, uređuje način i uslovi ostvarivanja ovog prava.
..................................
Član 3.
Pravo iz člana 2. ove Odluke mogu ostvariti sledeći predlagači izbornih listi (političke stranke, odnosno koalicije) koji obrazuju odborničku grupu u Skupštini grada Kragujevca:

1. G 17 PLUS i Zajedno za Kragujevac,
2. Srpska radikalna stranka,
3. Koalicija SPS - PUPS - JS,
4. Koalicija Demokratska stranka - SPO,
5. Koalicija DSS-NS.

Domaćinski, nema šta !
Relativizacija ovdje neće ni trebati.

Poz.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana