Izlaz u zemlji čuda

Jelena Krajšić RSS / 01.07.2007. u 13:11

Poslednjih dana sabiram utiske, onako uopšteno, i nekako mi se nameće zaključak da se u Srbiji živi isto, ma ne isto nego još bolje nego u Švedskoj. Sve jako dobro funkcioniše, problema ima vrlo malo, ljudi rade i dobro zarađuju.

Pa se tako ljudima naviknutim da sve radi kao sat zaista ne sme prirediti recimo saobraćajni čep. Jer inače ovde saobraćaj funkcioniše besprekorno. Nema gužvi i zastoja. I ako se dogodi zastoj istog momenta državni organi teleportuju građane.

Ovi ljudi ovde nikada ne bi trpeli nekoga zbog koga su prinuđeni da čekaju u redovima. Nisu prosto navikli. I ako bi se samo desilo da zbog nečega moraju da čekaju u redu istog momenta bi se organizovali i zaustavili takvo ponašanje. Procenjeno je da bi tri sata u redovima za građane Srbije bilo dovoljno za revoluciju.

Policija (i posebno saobraćajna policija) ima dugu tradiciju totalne požrtvovanosti za dobrobit građana.

Putevi su vrhunski. Recimo autoput Novi Sad – Beograd je završen davno i sve trake uvek funkcionišu. Ostali putevi su isto vrhunski. Nigde nema rupa, saobraćajni znaci su bez greške.

Nema mafije na naplatnim rampama.

Vozovi su uvek tačni. Ni u vozovima nikada nema i nikada nije bilo gužvi.

Carina isto radi vrhunski. Kada ovde nešto veliko radiš uvoz klizi kao po loju. Bez zastoja i prepreka. Krađa i mito su nepoznanice.

Državni organi rade svoj posao maksimalno. Sva papirologija, porezi, sve je pesma.

Ovde jako retko pada kiša, pa su ljudi navikli da im se kada se nešto dešava na otvorenom i slučajno nekim čudom ipak padne kiša moraju obezbediti gumene čizme i kabanice. Šatori su digitalni na ovim događajima na otvorenom, pa ako slučajno padne kiša uvećavaju se tako da pod šator za 50 ljudi može da stane 50 hiljada ljudi.

Odušak od napornog rada građanstvo pronalazi na ogromnim, sjajno organizovanim, veoma čestim koncertima velikih svetskih zvezda. Ovi koncerti su takođe duuuuga tradicija (još iha-ha od koncerata Lepe Brene i Bjelog dugmeta pedesetih godina prošlog veka), pa su samim tim građani veliki poznavaoci veoma istančanih kriterijuma. E da, a ove mnogobrojne svetske zvezde znajući da dolaze među ovakav fenomenalan narod ostavljaju srce ovde, pevaju satima i uvek uzvikuju: Hello Srbija! We love you!



Komentari (90)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Kanavaro Kanavaro 13:21 01.07.2007

Dobro, pa?

Dobro, pa?
YoKey YoKey 13:31 01.07.2007

Re: Dobro, pa?

Pa, ništa, autorica ti poručuje da si zaslužio da se zlopatiš i da te tretiraju kao stoku i da ti se podsmevaju preko toga. Autorica je inače članica EXIT tima, dakle organizatora one bruke u Inđiji, na ovaj način ti ona objašnjava zašto niko od organizatora nije ni pomislio da bi možda trebalo da se preduzme nešto, bilo šta, na regulisanju odlaska 100K ljudi sa one ledine, zato što ih baš zabole ona stvar, eto!
Kanavaro Kanavaro 13:38 01.07.2007

Re: Dobro, pa?

YoKey
Pa, ništa, autorica ti poručuje da si zaslužio da se zlopatiš i da te tretiraju kao stoku i da ti se podsmevaju preko toga. Autorica je inače članica EXIT tima, dakle organizatora one bruke u Inđiji, na ovaj način ti ona objašnjava zašto niko od organizatora nije ni pomislio da bi možda trebalo da se preduzme nešto, bilo šta, na regulisanju odlaska 100K ljudi sa one ledine, zato što ih baš zabole ona stvar, eto!


Pa ako je već član tog tima mogal bi svima nama da objasni zašto su doveli peperse na festivalsku svirku, a nama podvalili koncert. Ajde ljude u Srbiji što su obmanuli, to smo već navikli, ali što su navukli gnev tih istih ljudi prema bendu koji očigledno ni za šta nije kriv, to već nije u redu. Da sam ja na njihovom mestu popili bi debelu tužbu.
Armitage Armitage 07:25 03.07.2007

Re: Dobro, pa?

YoKey
Pa, ništa, autorica ti poručuje ... Autorica je inače ... eto!


off topic
Autorica ili autorka? (Znam da nije autoruša, autorulja ni autoričica, zato bez podsmevanja molim)
YoKey YoKey 08:09 03.07.2007

Re: Dobro, pa?

DObro, de, autorka.
grbavi grbavi 13:14 03.07.2007

Re: Dobro, pa?

jedino josh da su nam shvedzanke
jankovicf jankovicf 23:45 05.08.2007

Re: Dobro, pa?

Kanavaro
Dobro, pa?

Sta bre 'dobro, pa?'! Sta je, molim te, dobro u vezi sa tim da smo (na nasu veliku zalost) rodjeni u ovom blatu? Sta je 'dobro' u tome sto sam bio osudjen da prvih 16+ godina svog zivota provedem ovde? Molim te, reci mi sta je tu dobro posto sam nisam uspeo naci odgovor.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:25 01.07.2007

ajd' kazi...

Kome li je ovo upuceno?

Da nije neki blog od sinoc, a?
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 13:27 01.07.2007

Re: ajd' kazi...

Ovo je upućeno građanima Srbije.
Kanavaro Kanavaro 13:29 01.07.2007

Re: ajd' kazi...

Jelena Krajšić
Ovo je upućeno građanima Srbije.


Sa ciljem da zaplaču?
YoKey YoKey 13:33 01.07.2007

Re: ajd' kazi...

Sa ciljem da zaplaču?

Sa ciljem da ćute i trpe, za bolje i nisu.
jankovicf jankovicf 23:46 05.08.2007

Re: ajd' kazi...

Kanavaro

Jelena KrajšićOvo je upućeno građanima Srbije.Sa ciljem da zaplaču?


Sa ciljem da beze odavde ako su (i dok su) jos mladi!
Dejan Restak Dejan Restak 13:32 01.07.2007

Brave new Serbia

.
Kanavaro Kanavaro 13:35 01.07.2007

Re: Brave new Serbia

Sta rece Dejane? Ne cujemo te dobro :)
johnny011 johnny011 14:11 01.07.2007

interpretacije

Posetioci Green festa - da ne kažem koncerta Pepersa - ništa bolje nisu ni zaslužili. Ko ih hebe. U zemlji u kojoj ništa ne funkcioniše, oni se bune zbog svirke od sat i 20, kaljuge, pet i po sati na relaciji Indjija-Bg, nadrndanih redara, nesposobne policije... Kako ih nije sramota.

Je li to autorka, angažovana u timu Exita, htela da kaže ili je to moja pogrešna interpretacija? Ako sam pogrešio, najiskrenije se izvinjavam. Ako sam dobro shvatio poruku, onda ovaj tekst J. Krajšić, najblaže rečeno, "smrdi nadaleko" kao truli paradajz.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 14:21 01.07.2007

Re: interpretacije

Pogrešna interpretacija. Prihvatam izvinjenje.
johnny011 johnny011 14:31 01.07.2007

Re: interpretacije

Onda je sve okay.
virgo intelecta virgo intelecta 14:24 01.07.2007

Vec mi

poodavno idu na nerve osobe koje su uvek u trendu, govore jezike, proputovale, videle, cule, dele packe ili lekcije i slicno. A jos zive u Srbiji.
I onda dodju na dekadentni i truli (e, ovo sam bas jakoooo volela na marksizmu) i toliko ih ocaraju svojim znanjem i umenjem da jedva cekaju da ih se ratosiljaju.
I jos pride su ovako ironicni. Na stranu sta zaista mislim o tom IZLAZU na kome svi najvidjeniji sviraju.
A evo sada im u pomoc u tom sjajnom poslu kako da se bude clan elite (kulturne?!) u pomoc dolazi Festival ( i to nacionalni) filma.
Ih.... sada da duplo otovrite mozak za lobotomije.

Bas bih ponekada otisla tamo odakle sam i dosla (u PLMinu).
Eto glupa, tupa, ne umem da prepoznam te krike intelektualne elitne mladezi srbske.
Idem da mi moja tastatura ne bi stradala ni kriva ni duzna.


Jelena Krajšić Jelena Krajšić 14:33 01.07.2007

Re: Vec mi

Super laknulo mi je, ja vam sigurno ne idem na nerve jer nisam u trendu, ne govorim jezike, putovala nisam i ne delim packe. E jedino živim u Srbiji.
virgo intelecta virgo intelecta 14:52 01.07.2007

Re: Vec mi AAA, ne

gospodjice. Ja sam takodje bila savrseno ironicna!

Kako onda IZLAZIS kada sve to ne znas?

Sledeci put kada pokusavas da opravdas nesto sto odista nije licilo ni na sta, izbegavaj ironiju. To se stice godinama, a verujem da imas preca posla.
Da ucis jezike, da putujes (vize ti verujem nisu problem kada vec IZLAZIS), da pratis (naravno ne slepo) trendove, da naucis i kako se podnosi poraz i?ili kritika, da svoju gresku ne zavijas u nesto drugo , no da je seciras i naucis kako da je vise nikada ne napravis, da razumes kako ljudima koji govore taj isti jezik veoma cesto to prosipanje pameti bas zaista zveci od praznine.
Pa onda jednog dana, da potpuno oslobodjena te cuvene kategorije imenom sujeta, umes da razgovaras. Sa sebi ravnima, a jos vise sa onima koji nisu na tovm bilo koje vrste nivou. Umetnost razgovaranja i postovanja ponekada moze sjajno da se nauci bas u razmenjivanju reci i recenicama sa onima koji su iz nekog drugog sloja.
Ja cu strpljivo da cekam da makar neki maleni deo od ovoga da sjajan rezultat. Znaci, verujem da ces to umeti.
Do te, iskreno se nadam, bliske buducnosti dovidjenja!
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 15:02 01.07.2007

Re: Vec mi AAA, ne

virgo intelecta, vi to meni držite lekcije?
znam da je ovo blog i da je potpuno normalno da ljudi pisu pod pseudonimom, nemam ja tu šta da se bunim i ne bunim se, ali uvek su mi takve situacije smešne: virgo intelecta mi održala predavanje :))) nemojte se ljutiti molim vas, ali baš mi je smešno :))))))
i nemojte se molim vas više truditi da secirate moju ličnost, jer to nije tema, pa ću morati da brišem. nisam vas vređala, nisam nikoga vređala, nisam vam ništa ružno rekla.

hvala i doviđenja
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:41 01.07.2007

Re: Vec mi AAA, ne

Jelena Krajšić
virgo intelecta, vi to meni držite lekcije?znam da je ovo blog i da je potpuno normalno da ljudi pisu pod pseudonimom, nemam ja tu šta da se bunim i ne bunim se, ali uvek su mi takve situacije smešne: virgo intelecta mi održala predavanje :))) nemojte se ljutiti molim vas, ali baš mi je smešno :))))))i nemojte se molim vas više truditi da secirate moju ličnost, jer to nije tema, pa ću morati da brišem. nisam vas vređala, nisam nikoga vređala, nisam vam ništa ružno rekla.hvala i doviđenja


ovako meni moja šefica na poslu - svaki put kada se sastanemo da razgovaramo o unapređenju uslova na poslu, ona meni održi komplet predavanje o etici ljudskosti, rada i života. poslednji put mi čak očitala bukvicu kako da budem dobar roditelj i bračni drug! a starija riba od mene godinu dana?! :)))
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 17:52 01.07.2007

Re: Vec mi AAA, ne

Pa šta će žena, takav joj je posao :)
Nego, šta ti njoj odgovoriš posle tih lekcija?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:21 01.07.2007

Re: Vec mi AAA, ne

Jelena Krajšić
Nego, šta ti njoj odgovoriš posle tih lekcija?


pa, na početku sam se nervirao, pa smo onda jednom imali teži fajt, i na kraju smo se iskulirali: ja dođem i kažem šta imam o poslu, odslušam njeno mišljenje; onda mi održi predavanje o whatever etici aktuelnoj u trenutku susretanja, ja popijem kaficu dok ona drži slovo, inkorporiram u vlastito experience ako ima nešto pametno u etičkom predavanju i na kraju se raziđemo u miru i toleranciji... :)
DEDA DEDA 15:51 01.07.2007

"nije nikad guzva"

Jer inače ovde saobraćaj funkcioniše besprekorno.








Pozdrav
kata kata 16:19 01.07.2007

ocekivanja.... i promisljanja....

Kad se ono, zimus, trcalo i guralo za karte, dobro sam razmislila: jun, ledina, guzva, znoj, dugo stajanje, masa koja talasa, malo zadovoljstva, pet sati do Indjije, pet od nje.... 36 godina... ne, hvala, previse je, izgubio se, nestao iz mene taj potok adrenalina, omatorilo se, prokonformisalo... zao mi je, ne. Dobro se razmisljalo i dok su se javljale druge i trece ture karata... ne, ne... Iako sam verovala Jesicu&co, ipak, nisam vise za taj dzumbus.
Rece jedan moj kolega, onomad, na dan koncerta, dok sam u ofisu slusala Peperse, i zavidela mu sto ide, a ja ne: "Kod nas je sve naopako, na zapadu se na koncerte Pepersa ide sa 18, i sve je zabava, ne sa 40."
Ne razumem problem: pala je kisa? Saobracajna guzva? Kome je to smetalo? Mladjim punoletnicima ili onima koji broje dva, tri puta po 18 u godinama?
Izgleda da se u toj Indjiji svako sreo sa godinama koje su mu pojeli skakavci, sa tuznom istinom da smo postali matori, dzagrizavi konformisti.... pa, neko mora da bude kriv: recimo, Jesic... ili Exit... ili drzava.... ili.... ili....
YoKey YoKey 17:23 01.07.2007

Re: ocekivanja.... i promisljanja....

My wife & I nismo bili u dilemi ni trenutka - idemo! Znali smo šta možemo da očekujemo i znali smo da to možemo da izdržimo. Ne razumeš problem? Problem je u tome što NIKO UOPŠTE NIJE NI POKUŠAO da reguliše odlazak 100K ljudi sa one njive. Šta mislite, da smo svi mi (ima nas prilično) koji smo razočarani oganizacijom razmaženi kreteni koji nisu znali da treba da očekuju saobraćajnu gužvu? Ali je zato OK da Ješić kaže "pa to se i očekivalo" i da to bude opravdanje za nepreduzimanje ničega da se uspostavi red pri izlasku sa koncerta? Bilo je 18000 automobila (procenjuje se, ne zna se, nikada nećete ni čuti tačne brojke) puta 500 kinti = 9.000.000 dinara ili 112.500 €, ej! I kakva usluga je ponuđena za te pare? Sasvim pristojno regulisanje u dolasku i NIKAKVO u povratku.
Ne razumem problem: pala je kisa? Saobracajna guzva? Kome je to smetalo? Mladjim punoletnicima ili onima koji broje dva, tri puta po 18 u godinama?

Znači ko nas hebe, sve zajedno?? Matori nemaju pravo da komentarišu, a klinci i nisu za bolje? Samo prisebnosti i strpljenju svih nas "razmaženih" i "džangrizavih" može organizator da zahvali na činjenici da nije bilo teže povređenih ili, ne daj Bože, poginulih u onom kukuruzu, po onakvom daždu, uz onolika vozila čiji vozači ne znaju gde će, jer nema nikog da usmeri, a ne da i tu činjenicu Ješić pripisuje sebi u zaslugu, sram ga bilo!
"Kod nas je sve naopako, na zapadu se na koncerte Pepersa ide sa 18, i sve je zabava, ne sa 40."

Da nećeš ti da određuješ starosnu granicu za koncerte?
Izgleda da se u toj Indjiji svako sreo sa godinama koje su mu pojeli skakavci

Svoje godine sam iskoristio, koliko sam bio u mogućnosti, da pratim prave, velike koncerte: Paco de Lucia & John McLaughlin u Barseloni 1987, Stonse u Beču 1990, u Budimpešti 1995... A u Inđiji sam se "sreo" sa nesposobnošću i pohlepom.
I preko svega toga još nam se organizator, preko bloga JK, podsmeva, iako su mogli i JK i ostali iz organizacije da pročitaju samo na b92.net na stotine opravdanih, ozbiljnih zamerki ljudi od čijih para žive. Evo, npr. my wife & I: 2*2790 (ulaznice) + 4*150 (piće) + 500 (parking, najslađi profit za njih i bačene pare za mene) = 6680 dinara, za koje pare smo valjda zaslužili barem da nas se ne vređa. I ja za život zarađujem pružanjem nekakvih usluga - kada bih se ovako bezobrazno odnosio prema klijentima, odavno bih skapao gladan. Ali ko mi je kriv što živim od svog rada, a ne od prodaje magle.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 17:34 01.07.2007

Re: ocekivanja.... i promisljanja....

YoKey evo još jednom da te zamolim da pročitaš stav Exita. Na tom linku možeš da ostaviš i komentar.
A posle toga ako želiš vrati se da razgovaramo o temi: Kako se živi u Srbiji ovih dana?
YoKey YoKey 18:03 01.07.2007

Re: ocekivanja.... i promisljanja.... @JK

Pročitao sam saopštenje organizatora još onomad i mislim da je sramotno i licemerno.
U šest od jedanaest pasusa svog posta direktno aludiraš na dešavanja oko koncerta u Inđiji i podsmevaš se nama koji smo tvojoj firmi dali prilične novce da bi dobili neadekvatnu uslugu, da bi naše zamerke bile omalovažene, da bi mi onda vređala inteligenciju foliranjem da je tema, kao, nešto drugo. Ajd, još jednom:
I ja za život zarađujem pružanjem nekakvih usluga - kada bih se ovako bezobrazno odnosio prema klijentima, odavno bih skapao gladan.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 19:00 01.07.2007

Re: ocekivanja.... i promisljanja.... @JK

YoKey, pročitala sam šta imaš da kažeš. Primljeno k znanju.
I dalje se ne slažemo ali ne moramo valjda svi isto misliti.
Oboje smo rekli šta smo imali i to je to.

Pozdrav

Outsider Outsider 23:19 01.07.2007

Re: ocekivanja.... i promisljanja....

Paco de Lucia & John McLaughlin u Barseloni 1987

E na ovome ti zavidim neeeviđenooo:)
Ali dobro, možda se i meni posreći ovakav događaj jednog dana.
YoKey YoKey 07:53 02.07.2007

Re: @Outsider

E, da, to je bila žurka neviđena! Dobro, ne da se baš porediti sa RHCP, ali nisam odoleo da napišem kad sam pročitao
pa su samim tim građani veliki poznavaoci veoma istančanih kriterijuma
aanananaa aanananaa 16:27 01.07.2007

....

Zaista mi nije jasno kako su organizatori mogli dozvoliti da padne kisa,krajnje je neodgovorno sto to nisu sprecili i za nepoverovati je da parking od 15000 vozila nisu uspeli da isprazne za najvise 15 min.
cvijus cvijus 16:50 01.07.2007

Ma daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Dan pre koncerta slusam Jesica i one iz Exit-tima, vele kako ce koncert biti visoko profesionalno organizovan, svetskom nivou, ovo, ono, itd... Nisu zaboravili da sve zasluge preuzmu na sebe (pravili racun bez krcmara). E, kad je izbio skandal, onda su "nismo mi krivi, ovi su, oni su, ma nismo to rekli nego", najbolji je bio jedan iz Exit-tima koji je na B92 izjavio "mi smo se nadali da ce svirati 2 sata", pa su njihovom nadom manipulisali javnost.
Vrhunac je J.Krajsic koja cely propast pokusava da svali na mentalitet i na drustvene okolnosti pod kojim zivimo zadnjih xy godina.
jelena, velicina velikih ljudi se dokazuje kroz priznavanje kada grese, DeGol kao primer. Jasno je posle giga da je javnost bila povodom mnogo stvari izmanipulisana (trajanje koncerta, organizacija, priroda giga, transport, itd), zasto ne budes i ti velicina, pa kao clanica Exit-tima lepo ne priznas da ste ga ukenjali.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 17:00 01.07.2007

Re: Ma daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Cvijuse, ali i ostali, zvaničan stav Exita stoji već tri dana kao glavna vest na stranici kulture sajta b92

Možemo molim vas sada da se vratimo na temu ovog posta?

cvijus cvijus 17:13 01.07.2007

Re: Ma daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Jelena Krajšić
Cvijuse, ali i ostali, zvaničan stav Exita stoji već tri dana kao glavna vest na stranici kulture sajta b92Možemo molim vas sada da se vratimo na temu ovog posta?


Ovde ja vidim da se odgovornost preuzima samo zbog saobracajnog kolapsa, kao da su pali sa kruske i nisi znali da na mestu gde se sakupi 100k ljudi ce se dogoditi i malo guzve. Mada dobro je da makar se ume preuzimati odgovornost. Ali za laz od 2 sata svirke nema oprostaja.

Inace, tema posta, svoje zakljucke sam naveo na mom prvom komentaru, tj. svaljivanje krivice zbog skandaloznog koncerta na mentalitet naroda itd. Iako se to direktno nije spomenulo od strane autorke, ipak ko cita izmedju redova shvatice. E sada bih takodje zamolio cenjenu autorku da mi objasni koja je prvobitna namera tog teksta?
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 17:19 01.07.2007

Re: Ma daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Nisi dobro zaključio šta je tema posta, ali dobro, šta ja tu mogu.
Nema nikakve namere, samo utisak o životu u Srbiji.
Kakav je tvoj utisak: kako se živi u Srbiji ovih dana?
cvijus cvijus 17:28 01.07.2007

Re: Ma daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Jelena Krajšić
Nisi dobro zaključio šta je tema posta, ali dobro, šta ja tu mogu.Nema nikakve namere, samo utisak o životu u Srbiji.Kakav je tvoj utisak: kako se živi u Srbiji ovih dana?


Pa zadnji pasus je bio odlucujuci faktor zakljucka, jer sve do tada, tekst je bio uobicajena zvaka koja se moze citati na blogu jos od njegove geneze. Moze i da se organizuje takmicenje u ko ce vise da kuka i pljuje.
Sto se tice tvog pitanja: Zavisi koji te segment zivota interesuje. Ako cemo iskreno, zivot u Srbiji je bolji nego sto je bio pre 7 godina, ali mogao je da bude mnogo bolji da 12 marta nije... ali ajde da ne pocinjemo opet. Mana nam je nasa samoizolacija i nasa preterana balkanska emotivnost (cak i za one koji od nje beze - oni su ustvari najbolji primeri), problem je nasa politicka scena (i vlada i tzv. opozicije), kao i kulturno zagadjenje koje je proizveo komunizam i slobizam kao njegova metastaza. U Srbiji postoji ambicija i energija da se sprovedu promene, ali ce im biti potrebno vreme, cvrstina i istrajnost. Imas li primedbi do sada?
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 17:38 01.07.2007

Re: Ma daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Moze i da se organizuje takmicenje u ko ce vise da kuka i pljuje.


Sa ovim se posebno slažem.
Taman posla da imam primedbe :)
cvijus cvijus 17:48 01.07.2007

Re: Ma daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Jelena Krajšić
Moze i da se organizuje takmicenje u ko ce vise da kuka i pljuje.Sa ovim se posebno slažem. Taman posla da imam primedbe :)


Najzad ujedinise se proleteri :))))))
snezana7plus snezana7plus 17:45 01.07.2007

Orvel u Srbiji ?

Jelena,
jel' ovo neki prenos sa rts-a ?
:))))
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 17:49 01.07.2007

Re: Orvel u Srbiji ?

Da! Govore ljudi, a ja verujem :)
snezana7plus snezana7plus 18:08 01.07.2007

Re: Orvel u Srbiji ?

A ima i Matrix :
Morpheus: The Matrix is a system, Neo. That system is our enemy. But when you're inside, you look around, what do you see? Businessmen, teachers, lawyers, carpenters. The very minds of the people we are trying to save. But until we do, these people are still a part of that system and that makes them our enemy. You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inured, so hopelessly dependent on the system, that they will fight to protect it.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 19:03 01.07.2007

Re: Orvel u Srbiji ?

Vrh!
Atomski mrav Atomski mrav 19:31 01.07.2007

Zona sumraka

Recimo da se probudim u Zoni sumraka i da Srbija zaista liči na sve što si napisala (a moglo bi se tu dodati još ponešto, ali pravo da ti kažem - NE SMEM... barem ne još, još koji dan...), znajući moju sreću, ja onda ne bih živeo u Srbiji :)
Biljana Maksic Biljana Maksic 20:22 01.07.2007

Re: Zona sumraka

Ironija je povremeno veoma simpaticna. Dok ne žiiviš u Srbiji. Četvorolčana porodica ima oko 700 evra mesečno.
Nema pozorišta, bioskopa, bazena, kafića, nema ničega sem hrane. Jeste, ne umire se od gladi. I šta sad? Nema ni onih koji pomažu školovanje siromašne, ali talentovane dece. Niko ne stiže da bude talentovan od onih bogatijih. I gde sad? Gde da odu oni koji znaju ali ne umeju, a imaju samo ya kartu do mesta sto kilometara udaljenog?
Lionsgate Lionsgate 20:31 01.07.2007

Re: Zona sumraka

oni koji znaju ali ne umeju

To i jeste sustina...
snezana7plus snezana7plus 20:47 01.07.2007

Re: Zona sumraka

Da ne spominjemo da ne sme ni da se razboli :(
Greshka Greshka 20:48 01.07.2007

kao da ste 20000 milja pod morem,

ni Zil Vern se tu nebi snashao...

normalan život na zemlji je privlačnij od svega blaga i zlata pod morem


Hteli ste silom da me naterate
na vaš preživeli način kretanja.
Način kretanja tvrdih i sporih stvari.

Grlili ste me,
a ipak niste znali gde sam.
U tom očajničkom neznanju,
tražili ste da odredite svoje mesto u meni.

Jedno je: platiti ulaznicu,
a drugo: platiti izlaz.

Ko uđe, a ne ume da iziđe,
nije trebalo ni da se bavi kretanjem
.
Biljana Maksic Biljana Maksic 20:53 01.07.2007

Re: kao da ste 20000 milja pod morem,

Ko uđe, a ne ume da iziđe,
nije trebalo ni da se bavi kretanjem.

Ovo zvuci pomalo više nego surovo.
Ima li mogućnosti da se pomogne onima koji ne umeju da nadju izlaz? To je to: nema više ljudi ima samo potrošača. Zvuči levičarski, jelda?
Greshka Greshka 21:29 01.07.2007

Re: kao da ste 20000 milja pod morem,

zvuci surovo zivotno, u "levicarsko" se ne razumem niti me interesuje...
a odgovor lezi u prethodnom
jedno je platiti ulaz a drugo izlaz

ako zelite da igrate sah prvo naucite sta je laviranje, remi, sah i mat i kako se krecu figure,pustite nekog da vam pokaze i da vas nauci (to je pomoc zar ne?) i nemojte drugima drugima drzati slovo kako se igra...


Lionsgate Lionsgate 21:33 01.07.2007

Re: kao da ste 20000 milja pod morem,

ako zelite da igrate sah prvo naucite sta je laviranje, remi, sah i mat i kako se krecu figure,pustite nekog da vam pokaze i da vas nauci (to je pomoc zar ne?)


U sridu...
dunjica dunjica 22:42 01.07.2007

Re: kao da ste 20000 milja pod morem,

nema više ljudi ima samo potrošača.

Amen!
nsarski nsarski 11:24 02.07.2007

Re: kao da ste 20000 milja pod morem,


Ko uđe, a ne ume da iziđe,
nije trebalo ni da se bavi kretanjem.


...............
Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before
'Relax,' said the night man,
'We are programmed to receive.
You can check-out any time you like,
But you can never leave!'

(Eagles - Hotel California)

Nesto ovako?
Greshka Greshka 12:53 02.07.2007

Re: kao da ste 20000 milja pod morem,

Nesto ovako?


ne znam sta mi je al ovako mi je:

I see skies of blue and clouds of white
The bright blessed day, the dark sacred night
And I think to myself, what a wonderful world


ko razume, shvatice
Votazi Votazi 04:09 02.07.2007

relativno

Gospodjo draga,ohladi malo!
Moje dijete je kaznjeno sa 150 $ ,zato sto je sjedio u parku izmedju 23H-5H,u jednoj demokratskoj drzavi!
Poslacu ti scenerom dokaz,ali znam da ti vjerujes da je tako u Zapadnoj demokratiji!
Ja sam mogao spavati u Komunizmu ,gdje god sam htio,da li na plazzi,shumi,parku i niko me nije dirao!
Primjer:

"Avoar ete trouve dans un parc ou terrain de jeu de la Ville entre 23 heures et 7 heures sans la permission du comite executif de la ville!!!!!!!!!!!!!!!!!"""

AMENDE 75$
FRAIS 75$

Ubij se demokrato!
Ocekujemo i tvoju kaznu,zato sto smo ovo napisali!
snezana7plus snezana7plus 08:55 02.07.2007

Re: relativno

Ne znam gde si ti ziveo u komunizmu ?
No ocigledno je da su posledice tog zivljenja destruktivno delovale na tebe. I sto saljes dete u
Zapadnu demokratiju
, kad nisi naucio da se ponasas ni ovde.
Ajd redom:
1. domace vaspitanje - jes' cuo za to ? To ti je ono kad dodjes kod nekoga u goste - onda se ponasas po pravilima domacinske kuce. E vish da si to naucio, mogao si tome da naucis i dete.
2. zbog tog deteta , evo tebi jedan savet: lepo odes kod cika doktora i kazes mu da patis od necega sto si zaradio u tom tvom komunizmu, lepo se lecis i pustis to dete da zivi, ako nema gde (mislim, posto spava u parku) posaljes ga u sigurnu kucu, tamo pomazu takvima kao sto je ono.
oldtajmer oldtajmer 19:32 02.07.2007

Re: relativno

Pa verovatno se gradski parkovi zakljucavaju izmedju 23 i 7 ujutru? Nije to necuveno. Klinci verovatno sede tamo i piju da ih ne bi uhvatili jer ne smeju drugde (ako imaju ispod 18, pretpostavljam da se radi o Quebec-u).

Ako hoces, budi baja pa reci drzavi F... you, plati $150 (kanadskih, to je bre k'o 150 maraka svega! :)), i reci detetu da moze da radi sta hoce.

A u komunizmu te niakd nisu maltretirali panduri ako klinca a? "Sta se okupljas??", "Razidji se", "Jel i kuci tako sedis na trafici??", "Cupavac, stani! Daj licnu kartu!"... NIkad nisi iskusio??
Dejan Nikolic Dejan Nikolic 21:43 02.07.2007

Re: relativno

ko hoces, budi baja pa reci drzavi F... you, plati $150 (kanadskih, to je bre k'o 150 maraka svega! :)), i reci detetu da moze da radi sta hoce.

A u komunizmu te niakd nisu maltretirali panduri ako klinca a? "Sta se okupljas??", "Razidji se", "Jel i kuci tako sedis na trafici??", "Cupavac, stani! Daj licnu kartu!"... NIkad nisi iskusio??


Jes al ovaj nas te samo izbubeca i rasturi ti malo bubrege a onaj tamo uzme 150 kerma eeej..... nanu im imperijalisticku
Votazi Votazi 05:46 02.07.2007

paris hilton

Inace,pozdravila te je Paris Hilton,ali zato Jim Jharmush ne pita za tebe!!!!
Zivila Cher!!
Votazi Votazi 06:31 02.07.2007

Vimbldon

Srpski dan" na Vimbldonu
Sve sami chetnici.Sramota sta nam daju nezavisne TV-E"
Je li ovako,gdja nesavisna?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 09:45 02.07.2007

hehe pepersi

bili moji mladunci na pepersima u indjiji, ishli autom, kazhu smorili se pri povratku, chamili chetiri sata u mestu, jedino nisu pokisli. pitam zashto, kako, isprichali mi da kad je bilo gotovo, na njivi parkingu, koja je bila uredjena za parkiranje, nije vishe bilo redara, ljuljnulo nevreme, pa nastao haos. a i ostali zaribali. kazhu mi, autobuski prevoz zeznuo stvar, smislili da voze ljude u turama, umesto da je doshlo brdo autobusa, oni, kao da je u pitanju nemachki autoput sa shest traka u jednom pravcu, smisli kao da dodju po jedne pa dovezu do beograda, pa se vrnu, i tako, al to nije moglo, zbog haosa u saobracaju. i kazali mi, onda se miknula zheleznica, pa kao piche vozovi, non stop, i to je super, al kad piche vozovi, onda rampa, pa ne mogu da piche i automobili i autobusi.

shta.ja.znam, nisam ih neshto bash zhalila, mislim, moje mladunce:) secam se kad sam bila u kanadi na nekom koncertu od tri dana, kanada dzem, ljudi putovali iz cele amerike i 10 dana kolima da bi stigli, parking na livadi, tu i spavash, u vreci, koncert malo dalje, bilo i chekanja i kishe i svega, samo za vodu se chekalo satima, pa za klozet, pola dana smo izlazili sa parkinga (vukojebina, put uzak, dvosmeran, sa po jednom trakom), redari nemilosrdni, a meni bilo lepo, skroz

kiksevi u organizaciji se dogadjaju, drugi put bice bolje, sad se znaju rupe, odlicno je da se indjija aktivirala, a i deca poneshto da nauche, da ne idu na koncerte ne pripremljeni, kishna jakna, kesice za djubre, cipele za peshachenje i tako to:)



Colin_bgd Colin_bgd 09:47 02.07.2007

Izgubljeni korak...

Po meni problem je u sledecem. Umesto da se lepo sagledaju propusti i nedostaci dogadjaja u Indjiji, odmah se pocne sa pljuvacinom. Kod nas nema nikakve sredine, a kamoli razgovora. Ako nije 100% super, to automatski znaci da je bilo 100% zesce sr..e. A zivot je ipak poprilicno komplikovaniji od olakih, pausalnih ocena i procena. Koncert je bio prosecan i relativno kratak, ali se IPAK ODRZAO. Da je bilo propusta, bilo je, i sad umesto da se lepo napravi, sto bi se ovde reklo, post-mortem, odmah se medjutim frlaju etikete, epiteti i majke majcine u najboljem slucaju.

A istina je uvek i jedino negde na sredini. Pouka iz svega ovoga treba da bude da se i posle narednog albuma RHCP dovedu u Srbiju ponovo, pa onda jos jednom, i jos jednom, i da se tako pocne praviti kontinuitet i kvantitet, posle koga se jedino i moze pricati o kvalitetu.

Ovako kad imamo samo jednom i nikad vise, naravno da ce se nece imati nikakav kriterijum niti osecaj za objektivnu ocenu bilo cega, pa tako i koncerta RHCP...
raskoljnikov raskoljnikov 09:54 02.07.2007

bezveze

kako ništa ne funkcioniše u srbji mi koji očekujemo da se nešto dobro organizuje nismo normalni ?????
korto malteze korto malteze 10:00 02.07.2007

arogantno nije elegantno

Hm, kako se danas zivi u Srbiji...obicni ljudi svakako ne bas najbolje. Prema dosadasnjim analizama, Srbija je i dalje Eldorado za sve koji umeju da unovce dobru ideju – e.g., da prodaju, najprostijom racunicom (i logickom i moralnom), nesto sto je nekad bilo imenovano naprednim. Ako je u to umesana i prevara, nije vazno, jer je nepostenje postalo ustaljena poslovna procedura. Napredne ideje se po pravilu valjaju kao visokoprofesionalnoorganizovane (sofisticiran prevod za avione-kamione), sto i biva, bar u smislu naplate. Usluge su nesto drugo. Kao obavezni deo placene usluge dobija se komentar ‘Sta ocekujes, ovo je bre Srbija’ (cuo licno kao argument protiv reklamacije za maticnu plocu), ‘Ne znam, nisam nikad bio tamo’ (cuo licno kao odgovor vodica na pitanje u vezi sa uslovima uplacenog turistickog aranzmana), kao i ‘sta ti stoko znas kad zivis u Srbiji, i to ti je mnogo’ (sazeo iz teksta bloga o zivotu u Srbiji, pogresno shvativsi da je rec o dogadjajima na otvorenom propracenim kisom i katastrofalnom, a bombasticnom organizacijom, ali na vreme sam obavesten da to nije tema).
Sve u svemu, u Srbiji se razvila snazna etika pruzanja usluga – ko se usudi da nesto ocekuje za novac koji je dao, taj je, u najmanju ruku, uncool. I bice arogantno prokazan kao problem.
Jelena, nisi valjda posle ovakvog teksta ocekivala da se ljudi jave sa komentarima o zelenoj pijaci?
Raspucin Raspucin 10:04 03.07.2007

Re: arogantno nije elegantno

Moj Korto,
koncert pepersa u hamburgu - 70 minuta svirke + 2 pesme na bis i onda neko totalno smaranje ala pink flojd jos 10-tak minuta. i kraj. a i ovde padala kisa. mislim, momci majstorski sviraju i rade to na jedinstven prepoznatljiv nacin ('furaju svoj fazon') i sta sad?
kjucni problem koliko ja kapiram sa organizacijom koncerta u Srbiji je sto je bio organizovan na nekoj njivi a ne na marakani, pa je posle sve otislo tamo gde samo i moze da ode na takvom mestu, i to je do organizatora.
ali neki ljudi su potpuno neopravdano ocekivali 2 i po sata svirke posto ce se pepersi oduseviti Srbijom??? pazi, oni su momci profesionalci iz LA, za njih je Srbija u najbolju ruku bila egzoticni treci svet, ali realisticnije je da im je sve izgledalo kao neka grozna selendra i zabit gde treba odraditi i put pod noge. ipak su oni videli samo put od surcina do indjije! sto je opet propust organizatora.
bytheway, koncert u hamburgu je bio super cool za nas posto smo umesto 70 platili karte 35 evra. vidis kad imas zenu koja ume da se cenjka :))
budi dobar i radi malo, arbajt maht.., znas vec.
korto malteze korto malteze 00:14 04.07.2007

Re: arogantno nije elegantno

Raspucine...ma radim..i evo, fercera...:)
Koliko sam cuo, Kiedis se izvinio hamburskoj publici ako malo bude fulao, jer je bolestan. To znaci da je ili tvoja teorija tacna (da postoje vazna i nevazna mesta), ili je ono bacanje staklarije na tonce po bini u Indjiji dovelo momke do katarze brze nego pokretna soba za meditaciju. Da je samo neko rekao 'ljudi, John se ne oseca dobro, ali dacemo sve od sebe, pa koliko izdrzimo', siguran sam da bi reakcija bila sasvim drugacija. Ali, kako ti rece, oni su megazvezde, pa im se i moze. A i nije to neposteno odsviran koncert. Moje zamerke nisu na tu stranu.
Smeta mi kada neko ljude tretira kao stoku jer su zrtve trenutne situacije. Nije u redu ironicno poruciti ljudima 'sta se bunite kad ste iz Srbije, sto znaci da ionako nemate pojma, kako ste se uopste usudili da ocekujete nesto bolje, a kamoli da zamerate?' . Ej...ljudima koji su posteno platili kartu za festival (od cega festival dobrim delom zivi!), potrudili se da u najboljem raspolozenju stignu na tu njivu u blizini Indjije i nadali se da ce im biti dobro. Da prostis, podsetilo me na Dafinu Milanovic i njenu izjavu 'Ovaj narod treba da nauci da nesto radi, a ne samo da zivi od kamata Dafiment banke'. Naravno, posto imj eprethodno pokupila pare.
Pogotovo je iritantno posle toga tvrditi da RHCP/Indjija nije tema, vec 'zivot u Srbiji ovih dana'.
Ja sutra idem u Drezden na RHCP. Na vebsajtu koncerta stoje lokacije raspolozivih parkinga, razdaljine (km/min), prevoz tramvajem do mesta gde ce koncert biti, preporuke. Koncertna karta vazi i kao karta za parking i za tramvaj. Sme da se unese boca sa svojim picem. Policija ce preusmeravati saobracaj od 15.30 popodne, kako bi sve proslo sa sto manje guzve. Sve sto je na onoj nesrecnoj njivi nedostajalo. A nije komplikovano - neko je nekog pozvao i dogovorio se, bez preterane kvaziurbane paljevine. Mogu potpisati da je publika koja ce sutra biti na koncertu daleko manje istancanih kriterijuma od one koja je dosla u Indjiju. Ipak, njihov novac se postuje i iza onog trenutka kada ga daju na kasi. Ako bude problema, znace se ko je kriv sto ih nije sprecio. I niko ne ce reci nista u stilu 'Vi nemate pojma, i zasluzili ste to' . E to je velika razlika.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 07:16 04.07.2007

Re: arogantno nije elegantno

Korto, niko vam ni ovde nije poručio 'sta se bunite kad ste iz Srbije, sto znaci da ionako nemate pojma, kako ste se uopste usudili da ocekujete nesto bolje, a kamoli da zamerate?' niti išta slično, tvrdim to.

Poruka je, evo pošto ste uporni, to da ja gledam kako se u ovoj državi sve raspada već jako dugo, recimo i policija i putevi i železnica. I gledam ljude kako ćute i trpe, jer inače im se ne bi dešavalo ili tačnije ne bi im se baš toliko dešavalo. Pri tom ne mislim, naravno, da je bilo ko to zaslužio. Milion svakodnevnih životnih situacija u kojima su ljudi ponižavani, oduzimana su im svakodnevno najosnovnija ljudska prava, imali smo onu vlast devedesetih, sada smo većinom prećutali sramno formiranje vlade... Svašta se ovde prećutalo, i svašta se prećutkuje i dalje, to ne možete da mi osporite. I onda se jednog jutra probudim i vidim sve ujedinjene i veoma glasne povodom problema u Inđiji. Mediji su čak tri dana bili ujedinjeni. Nekoliko dana ujedinjenog vikanja: tužba! izvinite, nije se događalo ni povodom ubistava u Srbiji. Koštunicina izjava da idemo u kosovski boj protiv Amerike nije izazvala baš glasne reakcije.

E sad, to što inače ima milion problema ne znači da treba ljudi da budu zaglavljeni na parkingu satima i to što inače ima milion problema nije opravdanje za organizatora. To što ima milion problema ne znači da je trebalo da ih bude na poljani u Inđiji. Organizator se izvinio zbog propusta, a nazad niko ne može.

Tako da: Da, jeste tema ovog posta kako se živi u Srbiji, jer sam pisala o mojim utiscima koje sam vam sada gore objasnila. Za mene to jeste priča o jednoj čudnoj zemlji, gde se ubistva prećutkuju, gde su se ratni pohodi prećutkivali i dalje se prećutkuju, gde su se redovi za ulje prećutkivali i trpeli, gde se prećutkuje novi poziv u boj, gde se prećutkuje i time dozvoljava da svakog dana umire po jedna žena od bolesti koja je izlečiva, ali su jednog jutra svi veoma glasni povodom haosa na parkingu. Pritom ne mislim da bilo ko zaslužuje haos na parkingu. Mislim samo da ako bismo bili ovoliko glasni oko svih problema bilo bi sjajno, ali nismo nažalost.

Meni ne možete da podmećete taj stav: Pošto ste iz Srbije niste bolje ni zaslužili, jer ja ne ćutim. Upravo obrnuto, svih ovih godina sam kako sam umela i koliko sam mogla govorila, pisala, snimala, bavila se ozbiljnim problemima u ovom društvu.

Ja sutra ne idem u Drezden, nisam nigde putovala, nisam posećivala velike koncerte, za mene je sve u Inđiji bilo divno i pozitivno iskustvo. Na parkingu je bio haos to je činjenica.

Pozdrav
Atomski mrav Atomski mrav 11:38 04.07.2007

Re: arogantno nije elegantno

Zašto se sve te stvari prećutkuju? Strah, melanholija, nešto treće?
Zašto su svi veoma glasni povodom haosa na parkingu posle svirke Peppersa? Možda zato što takvi događaji razbijaju melanholiju, možda zato što su ljudi navikli na organizaciju sa silnih EXIT-a, možda zato što su ih ponele reklame za koncert Peppersa pa su svesno ili nesvesno očekivali spektakl a završili su na blatnjavom parkingu do 4 ujutru...

Ako je već ta svirka i njena organizacija top-tema u Srbiji onda je treba raščlaniti na činioce:
- Peppersi
- EXIT team
- Opština Inđija
- Policija (saobraćajna, specijalci, konjanici)

Ne verujem da je Exit team bio odgovoran za parking, pre će biti da je to odgovornost opštine Inđija, tj. predsednika opštine Ješića. Odgovornost za regulisanje saobraćaja je na saobraćajnoj policiji. Ja sam ljude u EXIT majicama video samo unutar "arene".
korto malteze korto malteze 12:17 04.07.2007

Re: arogantno nije elegantno

Postojanje maligne politike, kriminala, korupcije, zanemarenog zdravstva i drugih strahota, nazalost, nije u Srbiji nista novo. Time se treba baviti kontinuirano. Dogadjaj kao sto je koncert svetskog benda jeste novost. Odatle jake reakcije, i paznja medija, jer je to vest koja se prati, od nje rastu tiraz i gledanost. A i zasto da ne, to je dogadjaj koji bi trebalo da oznaci sve sto nije svakodnevica.
Gradjanin Srbije treba da ima mogucnost da u takvom dogadjaju uziva, bez obzira na gomilu neresenih ozbiljnih problema. To sto problemi realno postoje, nikako ne treba da utisa zelju za normalnijim zivotom.

Nema podmetanja. Ispravite me ako nisam dobro shvatio poslednji pasus Vaseg bloga:

'Odušak od napornog rada građanstvo pronalazi na ogromnim, sjajno organizovanim, veoma čestim koncertima velikih svetskih zvezda. Ovi koncerti su takođe duuuuga tradicija (još iha-ha od koncerata Lepe Brene i Bjelog dugmeta pedesetih godina prošlog veka), pa su samim tim građani veliki poznavaoci veoma istančanih kriterijuma. E da, a ove mnogobrojne svetske zvezde znajući da dolaze među ovakav fenomenalan narod ostavljaju srce ovde, pevaju satima i uvek uzvikuju: Hello Srbija! We love you!'

Ako dobro tumacim sarkazam, ovo znaci:

'Lenjivci koji ovde zive uopste ne znaju sta je koncert, jer drugo osim narodnjaka i pastirskog roka nisu ni videli, a i to malo i bedno je bilo davno, pa su izgubili korak sa svetom kada su koncerti u pitanju. Samim tim su losa publika i nemaju sta da se bune sto ne dobijaju paznju izvodjaca i organizatora, jer im je i to sto dobijaju vise nego sto zasluzuju'.

Ne znam kako izbeci utisak da ste potcenili mnogo ljudi?
Tacno je, uporan sam u tome sto tvrdim, ali mi argumenti stoje pred ocima :)).
Jelena, greske se dogadjaju. Jos je veca greska gledati sa visine one koji na tu gresku ukazuju.

Srdacan pozdrav
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 12:54 04.07.2007

Re: arogantno nije elegantno

Sad već moram da vas zamolim da ne tumačite dalje, jer sam vrlo precizno u prethodnom komentaru sve objasnila.

Nemam šta više od toga da dodam. Rekla sam šta mislim: gore u postu ironično, a u prethodnom komentaru direktno.

Ako i dalje insistirate da nekoga potcenjujem i gledam sa visine, ja tu ne mogu ništa više da uradim.

To sto problemi realno postoje, nikako ne treba da utisa zelju za normalnijim zivotom.


Isto, samo drugim rečima, sam i ja rekla u prethodnom komentaru.

Doviđenja.

ps
Ne znam samo koji argumenti, ali nije ni važno...
korto malteze korto malteze 14:36 04.07.2007

Re: arogantno nije elegantno

Problem je u tome sto se Vase naknadno objasnjenje ne slaze sa onim sto ste ranije napisali. Tesko je ovo reci odmerenije, s obzirom na to da Vi drzite prst na dugmencetu kao lek protiv neistomisljenika (video sam to ranije).
Stoga, uvazavam Vasu molbu i ne tumacim dalje, posto i argumenti prestaju da budu vazni.
A sad me izvinite, idem da vidim kako izgleda odgovorna, pazljiva i uskladjena organizacija koncerta.
Dovidjenja.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 16:48 04.07.2007

Re: arogantno nije elegantno

Očigledno vam je teško da priznate da ste pogrešili, ali to nije moja briga. Mogu ja da pišem do sutra vi ćete i dalje vrteti svoje optužbe, teško je ovo reći odmerenije.
Hvala što ćete uvažiti moju molbu.
Lep provod.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 18:07 04.07.2007

Re: arogantno nije elegantno

Postojanje maligne politike, kriminala, korupcije, zanemarenog zdravstva i drugih strahota, nazalost, nije u Srbiji nista novo. Time se treba baviti kontinuirano.


Zaboravih da kažem par stvari. To što nije novo sve ovo što ste nabrojali nije opravdanje za ćutanje. Tim gore. I to što se time treba baviti kontinuirano ne znači da treba biti manje glasan. A posebno ne znači da treba trpeti, ali se trpi.

I nažalost ne mogu koncerti ovde da se organizuju van svakodnevice. Onaj ko organizuje ne živi u balonu, izolovan od svega što "nije ništa novo", a ja bih pre rekla ustaljeno, prećutkivano, dozvoljavano.

Ne znam kako posle svega ovoga izbeći utisak da ste potcenili trud nekoga ko upravo pokušava da u groznim okolnostima (oko ovoga smo se složili) kakve ovde jesu napravi nešto novo i nešto što nije svakodnevica, kako ste rekli.

Još nešto, ne prestaju da budu važni argumenti, nego ih nigde ne vidim. Ako imate neki jak argument hajte molim vas...
korto malteze korto malteze 09:47 05.07.2007

Re: arogantno nije elegantno

Draga Jelena,

Posto ste mi, u najboljem maniru pazljivog I blagonaklonog domacina, otvorili vrata I pokazali mi gde je izlaz, a onda me zamolili da sa praga navedem par argumenata, isto I cinim. Inace, ne bih, pocelo je da mi oduzima previse vremena za jedan blog :)

Ovo je bila ironija. Da bismo se ovaj put razumeli, navodim definiciju ironije iz online-recnika Vokabular Beta.

иронија (гр. л.ironia), латиницом: ironija
фина, прикривена поруга која се састоји у томе што се њоме казује баш противно ономе што се, уствари, мисли и хоће да каже, напр. када се плашљивцу каже да је храбар, гладном да је сит, глупом да је паметан итд.; методом ироније нарочито се служио Сократ у разговору с онима који су своје знање прецењивали.

Priznali ste i samo da ste bili ironicni kada ste napisali tekst ovog bloga. Nisam uzalud rekao da sam Vase reci protumacio pre kao sarkazam. Definicija sarkazma, najbolje pod 2:

сарказам (грч. sarkasmos), латиницом: sarkazam
1. "гризење усана од љутине", тј. заједљива, пакосна шала, заједање; 2. рет. врста крајње заједљиве и пакосне иронија, нпр. Твој је синак јунак био, / ако ј`умо камен гристи./ Мора да се угојио (Змај, "Три хајдука".

Kako je neko lepo primetio, 7 pasusa od ukupno 10 u tekstu se manje vise odnosi na Green Fest u Indjiji. Dvanaest komentatora ovog bloga su imali misljenje podudarno mome, prema postovima koje sam do sada procitao. Cini mi se da Vas je tolika podudarnost ipak tistila vise nego sto ste spremni priznati.

'Odušak od napornog rada građanstvo pronalazi na ogromnim, sjajno organizovanim, veoma čestim koncertima velikih svetskih zvezda. Ovi koncerti su takođe duuuuga tradicija (još iha-ha od koncerata Lepe Brene i Bjelog dugmeta pedesetih godina prošlog veka), pa su samim tim građani veliki poznavaoci veoma istančanih kriterijuma. E da, a ove mnogobrojne svetske zvezde znajući da dolaze među ovakav fenomenalan narod ostavljaju srce ovde, pevaju satima i uvek uzvikuju: Hello Srbija! We love you!'

Eto, da ne tumacim ja – da li biste Vi bili zlatni pa mi (nam) rekli sta zapravo znaci ovaj ironicno napisani pasus?

Mislim da ste se naknadno postideli svog teksta, a ne volite da priznate gresku (iz nepoznatih razloga i bez objasnjenja pripisano meni).
A tekst govori kontra Vasim naknadnim komentarima – sugerise upravo kako ljudi treba da trpe i cute. I sad kad je sve na blogu, ostaje Vam da to negirate i da se ljutite kada komentatori to primete.
Nadam se da je ovo za Vas dovoljno argumentovano. Ako nije, bojim se da nisam raspolozen za crtanje. Ali, verujem da smo se ipak razumeli.
Imam predlog, posto smo, izgleda, oboje uporni. Ova nasa prepiska prelazi u prepucavanje, pa ne bih isao dalje, jer je vec zauzelo previse prostora za moj ukus. Svaku dalju konstruktivnu raspravu mozemo preneti na e-mail, opcija primanja poruka je kod mene otvorena.
Postavite svoj odgovor na ovaj komentar, kako bi Vasa rec ipak bila poslednja, a ja necu dalje komentarisati. Fer?
Zelim Vam, sa vrata, svako dobro.

Jelena Krajšić Jelena Krajšić 10:26 05.07.2007

Re: arogantno nije elegantno

necu vise dozvoliti da mi tako bezobrazno i dalje podmecete kako sam ja sugerisala da ljudi treba da cute i trpe, jer ja imam potpisano imenom i prezimenom da sam uvek imala obrnut stav, i da sam uvek i radila obrnuto, pozivala da se ne cuti i ne trpi, a vi?

imate 12 ljudi koji se slazu sa vasim stavom. ja imam godine zabelezenog, snimljenog, stampanog protivljenja cutanju i trpljenju.

argumenti vam nisu jaki, a ja sam ljubazno zamolila jake argumente.

da, jesam ironicna, to je moje pravo, ne? to ste argumentovali, ok. ali vi i dalje nemate argumente da nisam u pravu.

ovo bas nikuda ne vodi, necete i dalje da priznate da ste pogresili i jos pokusavate da uspostavite pravila na ovom mestu, na kom ipak niste domacin. to je u najmanju ruku nekulturno.

i jos sve vreme pokusavate da nametnete kako cu ja nesto brisati, kako dozvoljavam ovde ovo ili ono, a sve sto ste napisali i dalje stoji netaknuto! izvinite, ali ovo vec spada u domen vrhunskog bezobrazluka.

i jos, ne samo da mi sve vreme citate misli nego i predvidjate moju buducnost. ovo vec spada u domen paranormalnog.

sad stvarno dovidjenja, ne pada mi na pamet da se dopisujem sa vama, razumecete da imam pametnija posla, a i ne znam uopste ko ste vi.

ps
podmecete i kako sam vam pokazala vrata, jer to sto vam ja kazem dovidjenja ne znaci da niste ovde dobrodosli. kao da ovde morate samo sa mnom komunicirati. imate ovde bar jos 12 sagovornika, niko vam ne brani da ostanete.

zjuuuu, sta ste mi sve podmetnuli, ne verujem!

dovidjenja

sunnyday sunnyday 10:21 02.07.2007

drzanje lekcija

Ponekad se jos iznenadim.Sve redje.Pokusavam da osetim da li me vredja kada se sprdaju sa tim sto sam putovala, ucila strane jezike.Ucinili su jedino da se povucem,da vise cutim, da slusam ljude i da ne verujem svojim usima sta danas cujem od osoba 25,26 godina i mladjih.Koja su njihova interesovanja,kako ne vole da citaju, kako ih ne zanima internet(samo ako treba da se zaposle i nista vise),kako nicim nisu odusevljeni,osim,naravno, nocnih izlazaka.To,inace,podrazumeva jaku sminku, kafic u centru,sedenje u beskraj, alkohol, cigareta-vrhunac mudrosti.
Ja i dalje(uprkos godinama) volim da idem na koncerte,ne padam u nesvest zbog saobracajnih guzvi, ne iscudjavam se da li je neki bend svirao sat ili dva.
Ali, dosta klinaca koji su isli na Peperse videla sam sutradan po lokalnim kafanama gde im nije smetalo vruce pivo,narodnjak koji siba sa nekog razglasa,sponzoruse po kaficima u 12 sati tip top nasminkane usred bela dana,fudbaleri iz lokalnog kluba koji su svi vec zvezde u 17. godini i mogu da nas kupe djuture...
Odavno govorim da smo kolektivno mnogo nervozni,da se nismo pretrgli od posla,da letargija ubija gore nego besparica.
Niko me ne slusa.Kad shvatis da se svet tesko menja,da su retkog reformatora ovde ubili,onda moras da prelomis:sta ti je najvaznije u zivotu.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:39 02.07.2007

Re: drzanje lekcija

aj, ne udaraj na klince, leba ti. oni su najmanje krivi shto su takvi kakvi jesi, oni koji jesu, chast izuzecima. trovani najgrozomornijom ideologijom u shkoli, na ulici, preko medija, u kuci, bez ikakve shanse da vide neshto drugo (preko 90 odsto klinaca nikada nigde nije putovalo), da uopšhte znaju da to drugo postoji. nisu klinci izmislili, sestro slatka, nocne izlaske, nego su nocni izlasi izmisljeni za klince, jer zemlja skoro dve decenije nema dnevni sadrzhaj za mlade.
Nevena Nevena 10:45 02.07.2007

Izlaz u zemlji čuda

Meni se cini da se neko ovde z...
U posti u Smederevu svakih 15 dana kilometarski redovi penzionera koji na +35 C cekaju penzije. Ja htedoh malo dalje da promenim Evritje a jedna baka ispred mene u banci pita sluzbenicu da li je stigla penzija a ova odgovara: - Jeste, stigla je, 2.480 Dinara''. Ja se sokiram. Sta moze zena da kupi za tih bednih 2.480 Din? Pricam to nekim ljudima koji u porodici imaju 3 X po preko 20.000 Din peznije a oni vele kako mozda jadnica ima kredit. Ja kazem pa da ima i pet kredita 2.480 je maloooooooooo!!!!!!!
Eto, tako je sve ''uredjeno'' u Serbijici.:(((
Dejan Bizinger Dejan Bizinger 15:32 02.07.2007

Ne slazem se

Jelena, moram da kazem da se ne slazem sa iznetim. Slazem se da u Srbiji mnogo toga nije kao na Zapadu ali to ne znaci da se ovakve i slicne stvari zbog toga trebaju tolerisati i ne izneti svoj stav. Ako se o svim tim stvarim koje nisu kao na Zapadu ne prica onda se tesko bilo sta moze i promeniti.
sunnyday sunnyday 12:31 03.07.2007

mali suncani odgovor

Povlacim rec.Ipak se jos iznenadjujem.Narocito onima kod kojih moje reci izazivaju sklop : "..sestro slatka".. a kao u formi shale i komike.Ja se nisam shalila malo kada sam pisala svoj komentar.I znam da nishta nisam slagala da se klinci skupljaju po ceo dan u kaficima i da sve vrvi od sponzorusha.
A to sto izvesni ovde jos uvek traze Slobodana Milosevica iza svega( a coveka nema),to je zaista njihov problem.Ti isti klinci imaju i roditelje, a ne samo surovo drustvo oko njih koje im, po ovdasnjim navodima, namece sedenje po kafanama usred bela dana jer ne mogu da im ponude dnevni sadrzaj.Pa, to se dogadja i u "najboljoj opstini u Srbiji i Vojvodini".Pa, kako to da cak ni ti najbolji nisu uspeli da ponude dnevni sadrzaj?
Vanja Zubic Vanja Zubic 14:44 03.07.2007

Harmonija u Srbiji

Dugo će još vremena proći da bi ovaj tekst postao stvarnost.Nažalost naš narod još nije spreman da se menja za svoje dobro,za iskorak prema svetu,odbacivanje apatije i beznađa.Objasniti ljudima njihovu ulogu u današnjem društvu je veoma teško pa tako imamo veoma veliki broj ljudi koji su indiferentni prema budućnosti Srbije,političari to koriste kao dobar manevarski prostor i tako opravdavaju svoje malverzacije.
Preporučujem da najzad uzmemo metlu u šake i napravimo čistku koja će doneti srbiji novi sjaj,tada ćezavladati HARMONIJA U SRBIJI!!!!
andaluzija andaluzija 15:38 03.07.2007

Alisa

Bice dakle da sam ja Alisa ako je ovo zemlja cuda. A nisam. Kao sto nisam ni razmazena. A bila sam na koncertu. I jesam i ocarana i razocarana. Posteno platila kartu. Cekala od 13.30 do 15.15 na ulazu (a trebalo je da kapije otvore u 14-na plus 30 i nesto). Da dobijem fan pit. A nije mi data u mom gradu pre polaska. Kao nekima. Ne zameram.
Uzivala sam gledajuci velike muzicare na sceni u Srbiji. Ali sam ocekivala duze. Nisam ocekivala da ce neko da me levati. Pa ugovor koji glasi ne krace od 70 minuta shvati kao bice sigurno dva sata. Pa mi jos inteligentno objasnjava kako Pepersi ne sviraju po svadbama, kako se njima ugovorom ne moze traziti kao drugima jer su svetske zvezde, kao da ugovorne strane nisu jednake ma ko bile. Mi nismo zaglavili u blatu. Ali znam ljude koji jesu. I stajali na parkingu nekoliko sati. Bez ijednog onog fluorescentnog kad smo izlazili da bar proba nesto da regulise. Ali zato nisu omanuli verni naplacivaci na rampi, koja, koliko znam, do koncerta nije ni postojala.
Nije mi jasna teza autorke ovog bloga. Mozda se moze tumaciti kao to da propust onih koji su urbani (sto ce reci ekipe iz Exita) nije tako jako prestupan kao recimo primusa Velje te da se njih ne sme pitati za detalje ugovora kao sto se ovom treba traziti koncesija na uvid. Meni je to isto. I treba busiti i jedne i druge. Meni svako g... isto badzuga. Ali dobro. Mozda sam ja ipak razmazena Alisa.
Votazi Votazi 04:39 06.07.2007

Jadi mladog Bosnjaka

Danas ,po nesreci gledah onog chetnika Djokovica tenishera.
Dobro sto je uz pomoc sudija pobijedio,nego mi se tamo u sred Londona krsti sa tri prsta pred onohlikom publikom.
Pa i Mladic i Karadzic se tahko krste .Sramota za B92 i sve Bloquere da ga ovohliko podrzavaju.Cuj dize tri prsta,pred svima medijuima.A vi uporno pisete o njehmu.Sramota za Cedinu Novu Srbiju!
Ehto toliko od jednog ,iskrenog Bosnjaka,Tuzlaka!
Atomski mrav Atomski mrav 08:35 06.07.2007

Šta kaže (piše) Teofil Pančić:

Okej, ako su salve psovki, uvreda i kanibalskih pretnji bar malo utihnule, možemo da počnemo. Zapravo, ne još. Kada bi neko skenirao moju podsvest (a možda ja i nemam podsvest, kao Sledž Hamer?!), verujem da bi kao nekakva "praslika", nekakva prva-od-prvih asocijacija na pomen Red Hot Čili Pepersa iz nje izronio mutnjikavo zapamćen prizor iz jeseni 1991: rat, mobilizacije, ludilo, beznađe; boravim kod sestre u N; dolazimo kod nekog njenog prijatelja, a na TV-u, baš kao zvrkasto biće iz nekog Sasvim Drugog Sveta, skakuće megadugokosi Anthony Kiedis: Give it Away, jedna od mantri ranih devedesetih, vremena kada je cela Srbija za dž gledala MTV (i kad se MTV još mogao gotovo ozbiljno shvatiti); to jest, ona Srbija koja nije gledala PTC. Ako su na MTV-u uglavnom bili "neki narkomani", onda su PTC-om defilovali dileri. S tim da to nije bila jedna te ista droga u pitanju; jok, njihove mušterije su blenule u ekrane, pronicljivo otvorenih usta. Kako god, nekako je ispalo da megauspeh RHCP (sa albumom Blood, Sugar, Sex, Magic) vremenski koincidira sa megapropašću naših života. Otuda su Pepersi, više i jače od Stounsa ili bilo koga drugog, postali Mračni Predmet Želja, glasoviti i glasni simbol jednog Sveta koji je ostao negde na nedostupnoj Svetloj Strani, dok smo mi otklizali u dubine Crne Rupe iz koje se nećemo više izvaditi u tom milenijumu, a i za ovaj sledeći počinjem nešto da sumnjam. Čak je i glavni junak Ćirićevog Hoboa pohodio njihov famozni koncert u Budimpešti sredinom devedesetih: ta, zar je mogao da ga mimoiđe?! I svi su znali: Srbija će biti iznova normalna zemlja kad Pepersi (dakako, i Stounsi) dođu ovamo. E sad, ili smo se prevarili u računu, ili ni normalnost nije što je kadgod bila...
Votazi Votazi 04:47 07.07.2007

royalista

>E sad, ili smo se prevarili u računu, ili ni normalnost nije što je kadgod bila... >
Cuj me dobro,sada!
Je li normalno da jedna mocna demokratska Drzava ratuje u Afganistanu i gubi svaki dan po jednog vojnika?
Je li normalno da u toj istoj drzavi ,prilikom sondaze vecina gradjana glasa za povlacenje iz Afganistana(74%),a trupe jos uvijek ostaju tamo kao "oslobodioci"
Je li normalno da preosstalih 24% odlucuje o svemu,tj 2% jer su ovih 22%poltroni Vlasti,kao sto je doticna gdja i vecina ovih blogera ovdje.
Znaci normalno je da Canada uspostavlja red u Afganistanu,ali je "zajednicki zlocinacki poduhvat" kad se nesretna Srbija mijesa u ratu u Bosni!
Ocito da sam Demokratiju,shvatio bukvalno,izvinjavam se!
Zivila Kraljica!
prolaznica prolaznica 08:54 09.07.2007

Alisa

Jelena Vi pisete:”Poslednjih dana sabiram utiske, onako uopšteno, i nekako mi se nameće zaključak da se u Srbiji živi isto, ma ne isto nego još bolje nego u Švedskoj. Sve jako dobro funkcioniše, problema ima vrlo malo, ljudi rade i dobro zarađuju.
” ne znači da treba ljudi da budu zaglavljeni na parkingu satima i to što inače ima milion problema nije opravdanje za organizatora.”


Posto "licno i personalno" zivim u toj istoj Svedskoj meni vrlo cesto pripadne muka u pominjanju sadasnje naseobine mi.
Toplo bih preporucila i Vama a i ostalim stanovnicima Srbije koji pricaju kako je u istoj da dodju i ovde proborave najmanje deset do dvadeset godina. Drago bi mi bilo da tada cujem i procitam komentare o svedskom standardu o svedskoj…

A sto se tice zaglavljivanja evo Vam corpus delicti.

[url=http://svt.se/content/1/c6/65/98/98/trangsel380.jpg][/url]

http://www.trafikeniskolan.se/Images/WebContent/Uploaded/Resan/AktivtValja.jpg


A ovako je bilo na jednom drugom festivalu (Roskilde):



prolaznica prolaznica 09:07 09.07.2007

Saobracajni kolaps





Jelena Krajšić Jelena Krajšić 15:29 09.07.2007

Re: Saobracajni kolaps

Eeeeee moja prolaznice, zato sam i napisala da mi se čini da se ovde živi bolje nego u Švedskoj. Mislim, s obzirom na ogorčenost koja je par dana posle Green Festa lebdela vazduhom u Srbiji. Kud se ne javiste ranije.

Ponavljam, sve ovo nije opravdanje za guzvu na parkingu u Indjiji.

Pozdrav
jankovicf jankovicf 23:57 05.08.2007

(Ne) ostajte ovde

Ljudi, ako vam se svidja ovde ostanite. Ako vam se pak, kao meni, ne svidja onda gledajte i koristite svaku priliku da pobegnete na Truli Zapad.
Ako ocekujete zivot u Srbiji kao u Zapadnoj Evropi i USA, verujte mi necete to docekati ni za 1000 godina. Ne nadajte se, ne gajite lazni optimizam. Ako zelite standard, postovanje ljudskih prava i sloboda, visoke plate (koje, nazalost, morate stvarno zaraditi a ne kao u nasim javnim preduzecima) i putovanja bez vize, onda vam je moj savet da se klonite Srbije i svih bivsih komunistickih drzava (ukljucujuci i Rusiju) i da bezite na Zapad.
Ako nista drugo, onda bar odite da vidite da postoji i nesto drugacije. Da nije svuda ovako.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana