... O odlukama

MightyNora RSS / 12.08.2008. u 02:48

Uvek sam se pitao da li biste pre bili srećni ili u pravu?

Pazi, ti koji odgovaraš na ovo pitanje, šta ćeš da kažeš. Uzmi sve posledice u obzir. Obradi sve informacije, napravi matematički model, projektuj sve moguće ishode i reci mi - kada moraš da biraš u situaciji koja nema mogućnosti da oba ishoda budu zadovoljena - da li bi pre bio srećan ili u pravu?

Ne zanimaju me razlozi. Oni su tako subjektivni. Podležu datoj situaciji. Uvek možeš da imaš izgovor spreman za sve. "Objektivno" sagledavanje stvarnosti, trenutna situacija, uzroci, rezultati, mogući ili nemogući scenariji. Na kraju se sve svede na to - srećan ili u pravu.

Ova priča nije napisana za one koji bi izgubljen novčanik vratili vlasniku niti za one koji bi novac prisvojili, nego za one koji bi ostavili da novčanik ostane tu gde jeste.

Na kraju krajeva, na kraju života postoji samo jedno pitanje koje figurira - koliko si bio ispunjen tokom celog puta? Koliko si svoj život popunio momentima koji su ti oduzeli dah, a ne koliko si puta udahnuo (reče neko...). A šta je tebi bitno?

Kada bi mogao da staviš u jednu fasciklu, koliko slika svog života bi poneo sa sobom u smrt? Šta bi bilo merilo uspeha? Koliko bi se puta nasmejao svom porazu, koliko bi puta ustao posle pada, koliko bi puta preterao da bi saznao gde ti je granica?

Vreme prolazi, vreme ne leči. Sad ga imaš sad ga nemaš.

Sve se to u mojoj glavi i dalje svodi na jedno prosto pitanje - da li bi pre bio srećan ili u pravu?

Pa, ti što čitaš, bez nepotrebnog objašnjenja, odgovori na to pitanje.



Komentari (182)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 03:01 12.08.2008

Srecni ili u pravu?

1. Define "srecni"
2. Define "u pravu".

U kontekstu:
a) svakodnevnog zivota; b) profesije; c) politike.
Pa mozemo da pricamo.
MightyNora MightyNora 03:13 12.08.2008

Re: Srecni ili u pravu?

Nije svako pitanje pravljeno da bude definisano. Izvinjavam se NS, ali ne želim da ga okružim, tj. ogradim. Vrlo je jednostavno - u bilo kojoj situaciji u kojoj moraš da biraš između biti srećan i biti u pravu, šta biraš?

Na tebi je da ga čitaš onako kako ti odgovara.

Ako to ne zadovoljava, definiši život, pa ga onda stavi u kontekst.

"Life is the only definition for what life is"
nsarski nsarski 07:45 12.08.2008

Re: Srecni ili u pravu?

Vrlo je jednostavno - u bilo kojoj situaciji u kojoj moraš da biraš između biti srećan i biti u pravu, šta biraš?

Ok, ja mislim da sve zavisi od konteksta - nekada jedna te ista odluka moze da se razlicito dozivi. Zato mi nije jasna definicija koju koristis, mada je pitanje legitimno.
Evo primera konteksta.
Ja sam smart ass lekar i imam rezultate laboratorijskih i drugih nalaza za nekog pacijenta. Smatram da pacijent ima ozbiljan problem i treba mu hitno pomoci lekovima i , recimo, operacijom. Moj kolega sa kojim se ne podnosim bas najbolje, smatra da pacijentov problem uopste nije ozbiljan i da ga treba pustiti kuci.
1.) U ovom slucaju voleo bih da sam u pravu, jer cemo biti u stanju da pacijentu pruzimo adekvatnu pomoc i spasimo mu zivot - a usput sam pokazao kolegi ko je "gazda" i bolji lekar.
2.) Ako je pacijent kojim slucajem neko meni veoma drag (recimo moje dete), onda bih vise voleo da nisam u pravu (bez obzira sto je to profesionalno losije za mene), ali sam srecan jer mi dete nema ozbiljan medicinski problem.

Jedna te ista situacije, samo razlicit kontekst.
nsarski nsarski 08:10 12.08.2008

Re: Srecni ili u pravu?

Ako to ne zadovoljava, definiši život, pa ga onda stavi u kontekst.

Ovo je suvise kompleksno. Lenon kaze: Life is what is happening while you are making other plans.

Zato, mozemo mnogo konkretnije.

Sta je H2O?
a) Led; b) Voda; c) Vodena para.

Sta je macka?
a) Zivotinja opkoljana dlakom koja ima 4 noge - dve prednje za trcanje i dve zadnje za kocenje (definicija preuzeta iz "Olovka pise srcem"
b) Zgodna zenska osoba privlacnog i pomalo preteceg ponasanja.
c) Osoba koja iz svake nezgodne situacije uspe nekako da se izvuce.
gordanac gordanac 08:17 12.08.2008

e, pa..

...kad ne mogu da odolim... :))

Sta je macka?


Behemoth
nsarski nsarski 08:19 12.08.2008

Re: e, pa..

Behemoth

Mikhail Afanasievich strikes again:)))!
jack_bauer jack_bauer 08:23 12.08.2008

Re: Srecni ili u pravu?

b) Zgodna zenska osoba privlacnog i pomalo preteceg ponasanja.

sarski, jel mi se cini, il okruzenje zapadnog balkana utice na tebe :))
nsarski nsarski 08:26 12.08.2008

Re: Srecni ili u pravu?

jel mi se cini, il okruzenje zapadnog balkana utice na tebe :))

I dunno. Zapadni Balkan je suvise daleko, ja sam zapadno od Misisipija koji je odjutros idealan za pecanje:))) Mozda je trebalo da uzmem primer "ribe".
jack_bauer jack_bauer 08:33 12.08.2008

Re: Srecni ili u pravu?

I dunno. Zapadni Balkan je suvise daleko,

izvini, izgleda da sam pomesao vremenske zone, a onaj odgovor o zgodnim zenama mi je zvucao nekako endemski :))
deadbeat deadbeat 09:14 12.08.2008

kontekst

Drustveno - politicki (kontekst zemlje Srbije): posto sam pesimista, a nisam mazohista ili mizantrop, srecan sam kad nisam u pravu. Malo je nezgodna stvar sa pesimistima sto vole poslovicu "ako ne platis na mostu, platices na cupriji", sto utvrdjivanje toga "ko je bio u pravu" cini gotovo nemogucim.

Profesionalni: na poslu je sigurno bolje biti u pravu. Sto se srece tice, u zavisnosti od engleskog prevoda reci "sreca", dve recenice:
- "lucky" : Luck only gets you so far.
- "happy" : Nothing is really work unless you would rather be doing something else. (James M. Barrie)

Licni: uglavnom sam optimista, i uglavnom sam u pravu - ergo, srecan sam:)

MightyNora MightyNora 09:37 12.08.2008

Re: Srecni ili u pravu?

nsarski
Vrlo je jednostavno - u bilo kojoj situaciji u kojoj moraš da biraš između biti srećan i biti u pravu, šta biraš?

Ok, ja mislim da sve zavisi od konteksta - nekada jedna te ista odluka moze da se razlicito dozivi. Zato mi nije jasna definicija koju koristis, mada je pitanje legitimno.
Evo primera konteksta.
Ja sam smart ass lekar i imam rezultate laboratorijskih i drugih nalaza za nekog pacijenta. Smatram da pacijent ima ozbiljan problem i treba mu hitno pomoci lekovima i , recimo, operacijom. Moj kolega sa kojim se ne podnosim bas najbolje, smatra da pacijentov problem uopste nije ozbiljan i da ga treba pustiti kuci.
1.) U ovom slucaju voleo bih da sam u pravu, jer cemo biti u stanju da pacijentu pruzimo adekvatnu pomoc i spasimo mu zivot - a usput sam pokazao kolegi ko je "gazda" i bolji lekar.
2.) Ako je pacijent kojim slucajem neko meni veoma drag (recimo moje dete), onda bih vise voleo da nisam u pravu (bez obzira sto je to profesionalno losije za mene), ali sam srecan jer mi dete nema ozbiljan medicinski problem.

Jedna te ista situacije, samo razlicit kontekst.


Ali ja nikada ne bih bio doktor, hahahahhaha.... ok, pitanje je kako ko posmatra situaciju. U datoj situaciji broj 2 verujem da mi uopšte ne bi bilo bitno da li sam pogrešio ili ne - tačnije da li sam u pravu ili ne. Jedina stvar koja bi mi bila bitna je da mi dete ozdravi, tako da bih ja to smestio u kategoriju srećan. Jednostavno se takve stvari kod mene ne mere. Dok bi u situaciji 1 možda više voleo da sam u pravu - jel ono doktori mogu beše da imaju kompleks boga =)))))))

E sad primeti jednu stvar. Ja sam dao vrlo slične odgovore kao i ti na obe situacije, ali su moji razlozi SASVIM drugačiji, ako lepo kontam (možda ne za prvu, ali za drugu da). Znam, znam, izmišljena situacija, ali i u njoj svako od nas bi dao neke svoje razloge. Tako da situacije i razloge izostavljam. A kada to izdvojiš, ostane samo.... H2O. Left or right. True or false.

Zato, mozemo mnogo konkretnije.

Sta je H2O?
a) Led; b) Voda; c) Vodena para.


Ja se ovde pitam da li sam žedan ili ne =)))) To je meni concrete enough. =)

Moje pitanje je više bilo an general - kojim prvim reperom se vodiš kroz život? Možda pitanje nije najsrećnije postavljeno, ali ja taj izbor vidim kao jedan od krucijalnih u životu. Da, postoje situacije u kojima može da se desi da budeš oba odjednom, ali ja ne govorim o njima. Jednostavno, život ti ne spušta uvek tanjiriće sa tortom ispred nogu. Nekada ti da da biraš između dva uvijena poklona, pa šta ti zapadne. E u tom trenutku se dešava to - rather right or happy stanje. Taj trenutak, uveličan lupom, sam posmatrao.

Hvala na dopunskom objašnjenju, i moram priznati da sam morao dobrano da razmislim pre nego što sam ga izvario.

Pozz
MightyNora MightyNora 09:43 12.08.2008

Re: Srecni ili u pravu?

nsarski
Ako to ne zadovoljava, definiši život, pa ga onda stavi u kontekst.

Ovo je suvise kompleksno. Lenon kaze: Life is what is happening while you are making other plans.

Zato, mozemo mnogo konkretnije.



Jeste kompleksno. Moram da pitam pa ti odgovori ili ne. U 12-toj godini, kada si bio u NS-u (pretpostavljam), da li si planirao da ćeš da budeš u Americi sada? Meni su se mnoge stvari desile o kojima nikada nisam sanjao i situacije u kojima nikada nisam planirao da budem. Zato uvek život posmatram kao totalnu i nedokučivu magiju. Liči malo na Kastanedu, da, ali šta ćeš - nemam boljeg objašnjenja za sada. Pitaj me za par godina, pa možda imam nešto drugačije tada da kažem.


Sta je H2O?
a) Led; b) Voda; c) Vodena para.

Sta je macka?
a) Zivotinja opkoljana dlakom koja ima 4 noge - dve prednje za trcanje i dve zadnje za kocenje (definicija preuzeta iz "Olovka pise srcem"
b) Zgodna zenska osoba privlacnog i pomalo preteceg ponasanja.
c) Osoba koja iz svake nezgodne situacije uspe nekako da se izvuce.


Kao što rekoh jesam li žedan ili ne? Da li ću da mazim tu mačku ili će da me ogrebe? Mada me je ovo detinjsko objašnjenje nateralo na suze od smeha. Hvala ulepša mi dan =))))))))))
MightyNora MightyNora 10:26 12.08.2008

Re: kontekst

deadbeat

- "lucky" : Luck only gets you so far.
- "happy" : Nothing is really work unless you would rather be doing something else. (James M. Barrie)


Lucky - srećnik
Happy - srećan

A definicija ti je 100% true. - (James M. Barrie)
deadbeat deadbeat 11:00 12.08.2008

Re: kontekst

Lucky - srećnik
Happy - srećan


Da, ali: srećnik - imenica, srećan - pridev. Pridev od "srećnik" je, opet, "srećan". Ne znam kako stoje stvari sa "sretan" - neki filolog (lingvista) bi mogao da pojasni stvari.

U svakom slučaju, jasno je da se priča vrti oko sreće u smislu stanja duha, a ne dobijanja sedmice na lotou. Pa tako, u kontekstu profesije, uvek biram da budem u pravu - u svakom drugom biram sreću. Naravno, lepo je biti i srećan na poslu - ali to je već bonus, do koga se uglavnom dolazi tako što se dovoljno postojano bude u pravu.
MightyNora MightyNora 11:03 12.08.2008

Re: kontekst

deadbeat

Naravno, lepo je biti i srećan na poslu - ali to je već bonus, do koga se uglavnom dolazi tako što se dovoljno postojano bude u pravu.


Hahahahaha, to je to =)))))
maksa83 maksa83 11:09 12.08.2008

Re: kontekst

Pa tako, u kontekstu profesije, uvek biram da budem u pravu


Stvarno? Ja ne, ni tu.
Npr. ako kažem: "ljudi, popadaće serveri kao muve ako sada ne uradimo to-to-i-to", i ispadnem u pravu - ipak budem jako, jako, jako nesrećan.
MightyNora MightyNora 11:14 12.08.2008

Re: kontekst

maksa83
Pa tako, u kontekstu profesije, uvek biram da budem u pravu


Stvarno? Ja ne, ni tu.
Npr. ako kažem: "ljudi, popadaće serveri kao muve ako sada ne uradimo to-to-i-to", i ispadnem u pravu - ipak budem jako, jako, jako nesrećan.


E to je taj perfect example situacije u kojoj budeš u pravu a ne budeš srećan!
vnk vnk 12:21 12.08.2008

Re: kontekst

popadaće serveri kao muve ako sada ne uradimo to-to-i-to


Makso, vreme je da se otarasis Windows_a.
deadbeat deadbeat 12:37 12.08.2008

Re: kontekst

Npr. ako kažem: "ljudi, popadaće serveri kao muve ako sada ne uradimo to-to-i-to", i ispadnem u pravu - ipak budem jako, jako, jako nesrećan.

Ali si se bar, štonokažu, pokrio - bio bi još nesrećniji da na tebe padne krivica za kvar. Ovako možeš da pričaš "lepo sam vam rekao...", "da sam se ja pitao..." i tome slično dok 'opravljaš servere - što ti i onako ne gine:)
maksa83 maksa83 13:13 12.08.2008

Re: kontekst

Ali si se bar, štonokažu, pokrio - bio bi još nesrećniji da na tebe padne krivica za kvar. Ovako možeš da pričaš "lepo sam vam rekao...", "da sam se ja pitao..." i tome slično dok 'opravljaš servere - što ti i onako ne gine:)


Voleo bih da je tako, ali tzv. told you so mi nikad nije bila jaka uteha kada go*na krenu da pljušte.
maksa83 maksa83 13:16 12.08.2008

Re: kontekst

Makso, vreme je da se otarasis Windows_a.


Evo ga ovaj sektaš. ))
Hare Linus, Hare Torvalds, Linuuux Linuuux, Krišna Linux, Open Source, Hare HaAaree ... )))

(NHF, zezanje)

Slabo to pomaže - pada sve što živ i grešan čovek napravi.
margos margos 04:43 12.08.2008

hej...

Pre neki dan krenem da pišem na istu temu... gotovo identična prva rečenica. Odustanem... jer me pomele neke druge stvari.

Odoh da spavam, a pišem komentar kad se probudim:)))
MightyNora MightyNora 09:44 12.08.2008

Re: hej...

Vidiš kako genijalni umovi slično razmišljaju =)))))))))
margos margos 10:55 12.08.2008

Re: hej...

Druže Genijalni,:))))

Kad biram, biram da sam srećna!
Desi mi se da se zaboravim i ne pravim svestan izbor, pa zatupim, al sve ređe.

Kada sam prvi put (pre 15 godina) čula ovo pitanje, dva dana ni sa kim nisam pričala, sem, kol'ko sam morala. Prebirala sam po glavi trenutnu i sve prethodne situacije u kojima sam objektivno bila u pravu i vrlo nesrećna i ja i mnogi oko mene. A bilo ih je i previše.

Odustajanje od biti u pravu, a biti srećan, i to ultimativno srećan - bez obzira na tugu, bol, kritike i padove, jedno vreme drugima izgleda čudno, kao foliranje, eskapizam, potiskivanje i da ne nabrajam šta sve ne, a onda dođeš u onu fazu kad ti samo govore 'ma da, lako je tebi'..... Jeste!

Ili, kad već pitaš za odluku, Buda kaže ovako, ukratko:
''Ako hoćeš da budeš srećan - budi!'
MightyNora MightyNora 11:02 12.08.2008

Re: hej...

margos
Druže Genijalni,:))))

Kad biram, biram da sam srećna!
Desi mi se da se zaboravim i ne pravim svestan izbor, pa zatupim, al sve ređe.

Kada sam prvi put (pre 15 godina) čula ovo pitanje, dva dana ni sa kim nisam pričala, sem, kol'ko sam morala. Prebirala sam po glavi trenutnu i sve prethodne situacije u kojima sam objektivno bila u pravu i vrlo nesrećna i ja i mnogi oko mene. A bilo ih je i previše.

Odustajanje od biti u pravu, a biti srećan, i to ultimativno srećan - bez obzira na tugu, bol, kritike i padove, jedno vreme drugima izgleda čudno, kao foliranje, eskapizam, potiskivanje i da ne nabrajam šta sve ne, a onda dođeš u onu fazu kad ti samo govore 'ma da, lako je tebi'..... Jeste!

Ili, kad već pitaš za odluku, Buda kaže ovako, ukratko:
''Ako hoćeš da budeš srećan - budi!'


SOOOOOOO TRUEEEEEEEEE

Big Pozdrav
Unfuckable Unfuckable 06:01 12.08.2008

odluke & fascikle

Sjajno.... - mada, kapiram da većina mojih komentara kod tebe počinje ovim komplimentom....
Dalje ide lična refleksija, totalno
Meni je dilema : happy or lucky. Predpostavivši da je ipak, opcija - happy..... - Između nje i "biti u pravu" (koja mi je nekako, mnogo...omeđena) biram, naravno - happy.
Jednostavno : nisam i ne mogu biti srećan ako sam stalno u pravu. Da ne nabrajam i objašnjavam zašto.
( Moram da razmislim samo da li to preteže u odnosu na opciju osećanja koje bi me obuzelo da stalno nisam u pravu)
Ok, dakle - balans : 75% srećan, 25& u pravu - u ovom trenutku tako osećam. Ko zna koji će andrak sutra da me mune pa preokrenem procente, btw ...
Biti srećan je, po meni - mnogo pradavnija odrednica, a biti u pravu mu, onda, dođe kao neka izvedenost (ne nužno - iz sreće...) .....
- asocijacija i potvrda za to mi je beba : ušuškana, sita, čista i suva. Srećna je, zar ne - a da li je u pravu - zabole je, baš : ))))

Fajlovi i slike koje će sa mnom jednog zelenog dana krenuti Onamo upravo su dokaz ovoga što sam napisao, i među njima - koliko odavde mogu da vidim : )))))) - nema baš nekih situacija tipa "al' sam mudar, pametan, u pravu....."
Koliko bi se puta nasmejao svom porazu, koliko bi puta ustao posle pada

Nemoguće je osetiti svu punoću ukusa pobede, ako ne isprobamo i osetimo gorčinu poraza.
Mlađima od sebe (ponekad i nekim starijima) - ako i dođem u situaciju nešto da "pametujem" , obično pričam kako ne postoji Tim na Svetu koji nije primio gol. Razlikuju se samo po tome šta koji uradi posle toga.
Ako je nejasno, setite se Liverpula u Istanbulu, pre par godina.

I - last but not the least - moj Omiljeni...Frank Pemblton, parafraziram : "Vrlina postaje to što jeste tek kada se suoči sa manom ili porokom."
MightyNora MightyNora 09:46 12.08.2008

Re: odluke & fascikle

E neka si nam rek'o Unfuck, baš mi je to trebalo.
- asocijacija i potvrda za to mi je beba : ušuškana, sita, čista i suva. Srećna je, zar ne - a da li je u pravu - zabole je, baš : ))))


Tooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo........

I - last but not the least - moj Omiljeni...Frank Pemblton, parafraziram : "Vrlina postaje to što jeste tek kada se suoči sa manom ili porokom."


Ja se sećaj jedne njegove druge:"If god is with us, who is against us?"
edi-va edi-va 06:16 12.08.2008

+-

Sve se to u mojoj glavi i dalje svodi na jedno prosto pitanje - da li bi pre bio srećan ili u pravu?

Pa, ti što čitaš, bez nepotrebnog objašnjenja, odgovori na to pitanje.


Srecna, pa makar nikada ne bila u pravu.


Jaril Jaril 06:53 12.08.2008

Re: +-

"Желиш да будеш срећан? Има и пречих ствари у животу."

Тарковски - Носталгија
edi-va edi-va 09:46 12.08.2008

Re: +-

Jesam li ja zaista jedina koja je dala direktan odgovor na postavljeno pitanje?

Ne kapiram chemu tolika filozofija na jednostavno postavljeno pitanje ...

Mada ... mozzda nisam ukapirala poentu izbora ... ili?



Pa, ti što čitaš, bez nepotrebnog objašnjenja, odgovori na to pitanje.
MightyNora MightyNora 09:49 12.08.2008

Re: +-

edi-va
Jesam li ja zaista jedina koja je dala direktan odgovor na postavljeno pitanje?

Ne kapiram chemu tolika filozofija na jednostavno postavljeno pitanje ...

Mada ... mozzda nisam ukapirala poentu izbora ... ili?



Pa, ti što čitaš, bez nepotrebnog objašnjenja, odgovori na to pitanje.

Bravo.... Nekako sam zamislio da komentari budu samo po jedna ili dve reči. Tako bi bilo jače. A baš sam mislio da sam u tekstu dao dovoljno naznaka da sa jednom rečiju, bez objašnjenja možeš da odgovoriš. Tačnije svako je trebao da da čist odgovor, pa posle da uleće u konverzaciju, no i ovako je ok....

Hvala puno na direktnosti
MightyNora MightyNora 09:49 12.08.2008

Re: +-

Jaril
"Желиш да будеш срећан? Има и пречих ствари у животу."

Тарковски - Носталгија


Kako?
edi-va edi-va 09:50 12.08.2008

Re: +-

Pazi, ti koji odgovaraš na ovo pitanje, šta ćeš da kažeš. Uzmi sve posledice u obzir. Obradi sve informacije, napravi matematički model, projektuj sve moguće ishode i reci mi - kada moraš da biraš u situaciji koja nema mogućnosti da oba ishoda budu zadovoljena - da li bi pre bio srećan ili u pravu?



Hvala puno na direktnosti


Nema na chemu.
jeremija92 jeremija92 06:22 12.08.2008

Mislim....

.... da većina ljudi ne razmišlja na takav način, ljudi jednostavno žive. Misle da će o svom životu razmišljati kasnije, još nije vreme. Međutim, to vreme za razmišljanje obično nikad i ne dođe - dogodi im se onaj deo života, poznat pod imenom smrt.
A propo pitanja : srećan ili u pravu, čini se da dihotomija nije dobro postavljena, ili je to namerno, jer mnogi su srećni samo kad su pravu.
Čuvena Fromova dihotomija: imati ili biti, je slična.
Možda i lupam, jer pijem tek prvu kafu, a teška pitanja postavljaš.
pozz.
MightyNora MightyNora 09:54 12.08.2008

Re: Mislim....

jeremija92

A propo pitanja : srećan ili u pravu, čini se da dihotomija nije dobro postavljena, ili je to namerno, jer mnogi su srećni samo kad su pravu.
pozz.


Pazi kako ja gledam na to - ako si u pravu, neko mora da je i u krivu. Nije to nužno loše, ali ako si ti srećan, ne moraš da utičeš na to kako će neko drugi da se oseća. Tačnije i on može da bude srećan. Tako da te koji su stalno u pravu, ljudi uglavnom ne vole. Pitanje je da li si spreman da budeš stalno u pravu iako znaš da je cena tvojih odluka možda ponekad visoka?

A možda samo postavljam teška pitanja za prvu jutarnju kafu? =)

Lep dan želim.
edi-va edi-va 09:58 12.08.2008

Re: Mislim....

Tako da te koji su stalno u pravu, ljudi uglavnom ne vole.


Ne vole ih ne zato sto su u pravu, vec sto zele do poslednjeg atoma da ostanu u pravu, i ako to u stvari nisu.
Najgore je, sto takve osebe nikada nece ni priznati da nisu u pravu.
jeremija92 jeremija92 10:10 12.08.2008

Re: Mislim....

MightyNora

jeremija92A propo pitanja : srećan ili u pravu, čini se da dihotomija nije dobro postavljena, ili je to namerno, jer mnogi su srećni samo kad su pravu.pozz.Pazi kako ja gledam na to - ako si u pravu, neko mora da je i u krivu. Nije to nužno loše, ali ako si ti srećan, ne moraš da utičeš na to kako će neko drugi da se oseća. Tačnije i on može da bude srećan. Tako da te koji su stalno u pravu, ljudi uglavnom ne vole. Pitanje je da li si spreman da budeš stalno u pravu iako znaš da je cena tvojih odluka možda ponekad visoka?A možda samo postavljam teška pitanja za prvu jutarnju kafu? =)Lep dan želim.

Dobro, uzmimo primer:
P je pametan, prepametan, član MENSE, Q je glup ko .... Q.
U raspravama P je uvek u pravu, ali je nesrećan, jer glupom Q ništa ne može da dokaže.
Q, glup kakv jeste, ništa ne shvata, misli da je on u pravu i srećan je.
Dakle,možeš biti uvek u pravu, a nesrećan, a možeš biti u krivu a srećan, a možeš... da ne dužim: najbolje je biti glup ko Q i čitav ćeš život biti srećan i proći će te u pevanju.:))

PS: Vidiš - kako dan odmiče, sve sam pametniji.:)))))))))

MightyNora MightyNora 10:12 12.08.2008

Re: Mislim....

edi-va
Tako da te koji su stalno u pravu, ljudi uglavnom ne vole.


Ne vole ih ne zato sto su u pravu, vec sto zele do poslednjeg atoma da ostanu u pravu, i ako to u stvari nisu.
Najgore je, sto takve osebe nikada nece ni priznati da nisu u pravu.


eeeee, tako nekako, to sam 'teo da kažem.... fala
edi-va edi-va 10:14 12.08.2008

Re: Mislim....

PS: Vidiš - kako dan odmiče, sve sam pametniji.:)))))))))


a i srecniji jer mislish da si u pravu:))))))

Recimo da Q treba da odgovori direktno na postavljeno pitanje - sta li bi odgovorio?
Za P znam sta bi odgovorio.
jeremija92 jeremija92 10:17 12.08.2008

Re: Mislim....

edi-va
PS: Vidiš - kako dan odmiče, sve sam pametniji.:)))))))))a i srecniji jer mislish da si u pravu:))))))Recimo da Q treba da odgovori direktno na postavljeno pitanje - sta li bi odgovorio?Za P znam sta bi odgovorio.

Q uopšte ne bi razumeo pitanje i odgovorio bi: "Ti ćeš da me pitaš!".
Ma, kažem ja najbolje je biti glup ko Q.
I ne samo ja, već i narod.:))
edi-va edi-va 10:18 12.08.2008

Re: Mislim....

MightyNora
edi-va
Tako da te koji su stalno u pravu, ljudi uglavnom ne vole.


Ne vole ih ne zato sto su u pravu, vec sto zele do poslednjeg atoma da ostanu u pravu, i ako to u stvari nisu.
Najgore je, sto takve osebe nikada nece ni priznati da nisu u pravu.


eeeee, tako nekako, to sam 'teo da kažem.... fala



nemoj da se zahvaljujesh, ispada da sam opet u pravu, a kao posledica toga sam srecna - naraFski
jack_bauer jack_bauer 06:35 12.08.2008

srecko...

Sve se to u mojoj glavi i dalje svodi na jedno prosto pitanje - da li bi pre bio srećan ili u pravu?


evo bas mi malocas stigla potvrda da sam bio u pravu glede krvne grupe jednog od mojih deca, mama nije imala pojma (he-he, who's your daddy now!). srecom situacija nije bila preterano napeta, ali takve stvari je uvek dobro znati.

LM, bivao sam izgleda u pravu u nekoliko znacajnih situacija u zivotu, kad je bilo biti il' ne biti, opet, u nekima bas i nisam bio u pravu. kad se sve sabere i oduzme, mislim da sam ja srecan covek, prilicno srecan, relativno srecan, dovoljno srecan. srecom sam bio u pravu. i tako treba i da ostane.

pa jer nisam u pravu?

a, ko je u pravu, dobije... :))
MightyNora MightyNora 09:55 12.08.2008

Re: srecko...

jack_bauer


LM, bivao sam izgleda u pravu u nekoliko znacajnih situacija u zivotu, kad je bilo biti il' ne biti, opet, u nekima bas i nisam bio u pravu. kad se sve sabere i oduzme, mislim da sam ja srecan covek, prilicno srecan, relativno srecan, dovoljno srecan. srecom sam bio u pravu. i tako treba i da ostane.

pa jer nisam u pravu?

a, ko je u pravu, dobije... :))


Bravo, i neka si srećan, totalno si u pravu =)))))))))
gordanac gordanac 06:40 12.08.2008

:)

Idi, bre, MoćnaNoraNoćnaMoraMoćnaNora ! :))
Ti bi da postaviš temu moralnih i etičkih dilema (ili izbora), a da se to ne primeti baš, ha?
Nas si naš`o od sve dece, ha?
E, nećemo tako, Dino! :)

Ti ustvari postavljaš pitanje o "etičnosti" sreće, odnosno o pretpostavci da je svaka ljudska sreća "neetična" i da se ne može istovremeno biti i srećan i u pravu.
A - može.
Samo tako i može.
Zašto?
Zato. :)

jack_bauer jack_bauer 06:45 12.08.2008

Re: :)

Zašto?
Zato. :)

tacno tako, bas kao sto sam ja gore ogledno dokazao :)))
mariopan mariopan 08:22 12.08.2008

Re: :)

gordanac
Idi, bre, MoćnaNoraNoćnaMoraMoćnaNora ! :))
Ti bi da postaviš temu moralnih i etičkih dilema (ili izbora), a da se to ne primeti baš, ha?
Nas si naš`o od sve dece, ha?
E, nećemo tako, Dino! :)

Ti ustvari postavljaš pitanje o "etičnosti" sreće, odnosno o pretpostavci da je svaka ljudska sreća "neetična" i da se ne može istovremeno biti i srećan i u pravu.
A - može.
Samo tako i može.
Zašto?
Zato. :)


E, neka si mu odbrusila ))
Zasto?
Zato!

To mi se najvise dopadalo kod moje dece kada su bili mali, mozda tako treba da razmisljamo, kao deca, sto kaze Gordanac "od sve dece"...pa da li se moze biti i srecan i u pravu i kako?

A ja biram da budem srecna, ne moram biti u pravu, ali ako sam srecna svejedno mi je.
Pozzzzz
MightyNora MightyNora 10:01 12.08.2008

Re: :)

gordanac
Idi, bre, MoćnaNoraNoćnaMoraMoćnaNora ! :))
Ti bi da postaviš temu moralnih i etičkih dilema (ili izbora), a da se to ne primeti baš, ha?
Nas si naš`o od sve dece, ha?
E, nećemo tako, Dino! :)



Ne, sledeći blog će biti o etičnosti i moralu. Totalno direktno ću da ga pitam. Pa vi vidite posle ko je bos po trnju gazio. =)))))) Ovo je čisto filosofska rasprava kreirana u 04:00 ujutru posle noći magnovenja. Ako se pitaš kako to u sred ponedeljka noć magnovenja - na odmoru sam =)

Šalim se, ali ću stvarno u sledećem blogu da pitam nešto malo kompleksnije.

Ti ustvari postavljaš pitanje o "etičnosti" sreće, odnosno o pretpostavci da je svaka ljudska sreća "neetična" i da se ne može istovremeno biti i srećan i u pravu.
A - može.
Samo tako i može.
Zašto?
Zato. :)


Ne mislim tako, ali te nekada život dovede u situacije da biraš između ta dva. To nije pravilo, to je izuzetak. Ali jedan čupav izuzetak. E sad, kako spomenuh ranije, staviš taj izuzetak pod mikroskop i rečeš - srećan ili u pravu?

Zato????

E baš nije...... Moj tata jači od tvog =)))))
MightyNora MightyNora 10:02 12.08.2008

Re: :)

mariopan
gordanac
Idi, bre, MoćnaNoraNoćnaMoraMoćnaNora ! :))
Ti bi da postaviš temu moralnih i etičkih dilema (ili izbora), a da se to ne primeti baš, ha?
Nas si naš`o od sve dece, ha?
E, nećemo tako, Dino! :)

Ti ustvari postavljaš pitanje o "etičnosti" sreće, odnosno o pretpostavci da je svaka ljudska sreća "neetična" i da se ne može istovremeno biti i srećan i u pravu.
A - može.
Samo tako i može.
Zašto?
Zato. :)


E, neka si mu odbrusila ))
Zasto?
Zato!

To mi se najvise dopadalo kod moje dece kada su bili mali, mozda tako treba da razmisljamo, kao deca, sto kaze Gordanac "od sve dece"...pa da li se moze biti i srecan i u pravu i kako?

A ja biram da budem srecna, ne moram biti u pravu, ali ako sam srecna svejedno mi je.
Pozzzzz


Hail za izbor, moj je isti.
gordanac gordanac 10:34 12.08.2008

Re: :)

O, MightyNora, evo kako izgleda da "budeš srećan i da budeš u pravu" :)))))
Ne, sledeći blog će biti o etičnosti i moralu

I like it! (i ne merem dočekati, i ovaj mi je veselje!)
Zato što je i ovaj - isto. :)

Otuda tvoje očekivanje da će ljudi odgovarati sa "sreća" i "u pravu", jer je pitanje predstavljeno kao - etički izbor (pa ma šta ti ili ja mislili o etici) ili kao moralni izbor, (pa ma šta ti i ja mislili o tome šta je - moral), ili i jedno i drugo u filozofskom, sociološkom, psihološkom, religijskom, običajnom, saznajnom, socijalnom ....ili bilo kom drugom smislu....

Tvoje pitanje ljudi mogu da čitaju i kao "imate li skrupule?", "obazirete se na bilo šta sem sebe?", "mislite li o drugima više nego o sebi (ili obrnuto)? ", "jeste li biće od integriteta kad se donose odluke?", "kako se nosite sa iskušenjima?", "kakav vam je emocionalni, a kakva "regular" IQ?"......"znate, ovo samo liči na Sofijin izbor, ali nije, majkemi!" ....i tako dokle god hoćeš u igri asocijacija, a u zavisnosti karaktera koji pitanje čita)

"Nećkanje" o jednostavnom odgovoru ti je dokaz da se radi ili o etičkoj ili o moralnoj dilemi. A kad je to u pitanju, onda je potpuno svejedno šta je pitanje....jer te i ne zanima odgovor na pitanje - zanima te proces etičkog ili moralnog pri donošenju odluke....

Ha?
Obično? Filozofski?
Jok, bre, MightyNora - samo kontekst. za etičku dilemu

Gedankenexperiment jedne vrste..

Zato što postoji "meta-pitanje" u naizgled jendostavnom pitanju koje si postavio, a to je "imate li slobodu izbora, jeste li slobodni da napravite izbor, umete li to?"

A do sopstvene slobode se stiže kroz procese etičkih ili moralnih dilema.
Naši nas izbori čine onakvim kakvi smo, ustvari.
MightyNora MightyNora 10:54 12.08.2008

Re: :)

gordanac
O, MightyNora, evo kako izgleda da "budeš srećan i da budeš u pravu" :)))))
Ne, sledeći blog će biti o etičnosti i moralu

I like it! (i ne merem dočekati, i ovaj mi je veselje!)
Zato što je i ovaj - isto. :)

Otuda tvoje očekivanje da će ljudi odgovarati sa "sreća" i "u pravu", jer je pitanje predstavljeno kao - etički izbor (pa ma šta ti ili ja mislili o etici ili kao moralni izbor, pa ma šta ti i ja mislili o tome šta je - moral, ili i jedno i drugo u filozofskom, sociološkom, psihološkom, religijskom, običajnom, saznajnom, socijalnom ....ili bilo kom drugom smislu).

Tvoje pitanje ljudi mogu da čitaju i kao "imate li skrupule?", "obazirete se na bilo šta sem sebe?", "mislite li o drugima više nego o sebi (ili obrnuto)? ", "jeste li biće od integriteta kad se donose odluke?", "kako se nosite sa iskušenjima?", "kakav vam je emocionalni, a kakva "regular" IQ?"......"znate, ovo samo liči na Sofijin izbor, ali nije, majkemi!" ....i tako dokle god hoćeš u igri asocijacija, a u zavisnosti karaktera koji pitanje čita)

"Nećkanje" o jednostavnom odgovru ti je dokaz da se radi ili o etičkoj ili o moralnoj dilemi. A kad je to u pitanju, onda je potpuno svejedno šta je pitanje....jer te i ne zanima odgovor na pitanje - zanima te proces etičkog ili moralnog pri donošenju odluke....

Ha?
Obično? Filozofski?
Jok, bre, MightyNora - samo kontekst. za etičku dilemu

Gedankenexperiment jedne vrste..

Zato što postoji "meta-pitanje" u naizgled jendostavnom pitanju koje si postavio, a to je "imate li slobodu izbora, jeste li slobodni da napravite izbor, umete li to?"

A do sopstvene slobode se stiže kroz procese etičkih ili morlanih dilema.
Naši nas izbori čine onakvim kakvi smo, ustvari.


Vratiću se samo malo nazad - na prethodne komentare - da se ponovim da ne bude nerazumevanja

Ti ustvari postavljaš pitanje o "etičnosti" sreće, odnosno o pretpostavci da je svaka ljudska sreća "neetična" i da se ne može istovremeno biti i srećan i u pravu.
A - može.
Samo tako i može.
Zašto?
Zato. :)



Ne mislim tako, ali te nekada život dovede u situacije da biraš između ta dva. To nije pravilo, to je izuzetak. Ali jedan čupav izuzetak. E sad, kako spomenuh ranije, staviš taj izuzetak pod mikroskop i rečeš - srećan ili u pravu?


Ovo podvlačim. NE PRETPOSTAVLJAM da je neka sreća neetična. Niti da li se može biti u isto vreme i srećan i u pravu. Može, oooo može i te kako, i svi mi težimo ka tome. Naše odluke su (idealizujem) uvek usmerene da nas učine i jednim i drugim ako je to moguće.

Ali nije uvek.

To nije pravilo, to je izuzetak. Ali jedan čupav izuzetak.


Jednostavno ne može se biti uvek u takvoj situaciji.

Tehnički se ti i ja slažemo. Pitanje jeste u originalnom smislu izvučeno iz konteksta komunikacije. Ali velikim delom to i jeste život. Ne može se na njega odgovoriti ako se u njega ne uvuku i drugi ljudi. I tada ono postaje, tačnije odluka i posledice koje proizilaze iz njega, deo lične moralne i etičke norme - kakve god one bile za tebe, mene ili bilo koga drugog.

A do sopstvene slobode se stiže kroz procese etičkih ili morlanih dilema.
Naši nas izbori čine onakvim kakvi smo, ustvari.


Sa ovim se slažem u potpunosti.

stari92 stari92 10:57 12.08.2008

Re: :)

Може се рећи да сте у праву,али човек ((дакле нема оно мачка,паук(а и паук неда ни динара па
направи мрежу за своје мрачне намере)) као мисаоно биће у односу на наслов,који је старији
од хипотетичке дилеме не прихвата априори већ је подвргне сумњи и једноставном питању :
А 'што .. ? .. или кад може и.
Потребно је само пронаћи,изабрати,прави пут,донети ИСПРАВНУ ОДЛУКУ , и више нема или.

Д.
Jaril Jaril 07:06 12.08.2008

У смрт...

У смрт не носим слике. У смрт носим себе. И питање, живот колико људи сам учинио подношљивијим и лепшим? Јер, Живот се не мери моментима (који су или нису одузели дах). Живот се мери резултатима. Једним резултатом, на крају свега, колико сам себе чинио богатијим из прилике у прилику, и колико сам свог богатства разделио другима.

Ни срећан, ни у праву. Него Жив.
Anjale Anjale 08:52 12.08.2008

Re: У смрт...

Snevaj, da uvidiš da prolazni snovi
Još najbliže stoje postojanoj sreći;
Da ne pitaš nikad, zašto jadi ovi,
A ne neki drugi, a ne neki treći.

Ljubi, ljubi silno, uvek istovetan
U ljubavi samo ti ćeš jasno znati:
Kako malo treba da se bude sretan,
I sto puta manje da se večno pati..

I umri, da spaseš verovanje čisto,
Da si kadgod stao pred istinom golom:
I da u životu nisi jedno te isto
Jednom zvao srećom, a drugi put bolom.
Kazezoze Kazezoze 08:27 12.08.2008

dobar si!

da postavimo stvar ovako... chovek je bice sastavljeno iz dva dela - sushtine i lichnosti.
sushtina se dobije njegovim rodjenjem, to je ono shto je prirodno u nama i reakcija mu je takva - iskrena, dok je lichnost sve ono shto nam je doshlo sa strane,to je naucheni deo nas i samim tim lazhan. lichnost je nash ego.
proporcionalno sa razvojem lichnosti nasha sushtina se reflektuje sve redje, odnosno samo u njezinom sushtinskom obliku, a to je instinkt i najednostavnije emocije.
sreca je jedna od tih emocija, dok biti u pravu dolazi kao produkt nashe lichnosti, odnosno dokazivanje necheg nauchenog - lazhna hrana za nash ego.
za mene nema dileme - ja bi radije da budem srecan.
stari92 stari92 09:08 12.08.2008

Re: dobar si!

Kaz,Jaril i još nekolicina.
U pitanju je lažna (veštačka) dilema.
Vrh je biti srećan i u pravu - kao rezultanta jedinstva(celosti) bića.

.
Spiridon Spiridon 09:19 12.08.2008

Re: dobar si!

stari92
Kaz,Jaril i još nekolicina.
U pitanju je lažna (veštačka) dilema.
Vrh je biti srećan i u pravu - kao rezultanta jedinstva(celosti) bića.

.



Biti u pravu, a ostati neshvacen (samim tim i nesretan) je investicija na duze staze.

Biti srecan, a ne biti u pravu je kratkorocno resenje.

Biti srecan i biti u pravu, vrhunska je tehnika velikih majstora.

Biti nesrecan i ne biti u pravu dovodi do čira na želudcu (u najboljem slucaju).


Postoji jos jedna medjudefinicija:

Misliti da si srecan i glumeti da si u pravu, dosta je cesta pojava, cini mi se...

Poenta ove price mi izmice, i ako mislim da ponekada treba igrati Loto.

stari92 stari92 09:28 12.08.2008

Re: dobar si!

pardon - Dobri ste kolega Spiridone,

Pa , zaista nema opravdanosti za takvu vrstu dileme,

ili recimo :

pametan,ružan,zao : dobar,lep,glup

D.

Spiridon Spiridon 09:34 12.08.2008

Re: dobar si!

stari92
pardon - Dobri ste kolega Spiridone,

Pa , zaista nema opravdanosti za takvu vrstu dileme,

ili recimo :

pametan,ružan,zao : dobar,lep,glup

D.



ili

Biti neverovatno glup, a biti u pravu, vodi neminovno snimanju albuma narodne muzike (danekazemturbofolka) ili uclanjenju u SPS.
stari92 stari92 09:35 12.08.2008

Re: dobar si!

iz čega ne proističu nužno ostale dve kvalifikacije

takođe veštačke dilame (preth. nav.)
MightyNora MightyNora 10:04 12.08.2008

Re: dobar si!

stari92
Kaz,Jaril i još nekolicina.
U pitanju je lažna (veštačka) dilema.
Vrh je biti srećan i u pravu - kao rezultanta jedinstva(celosti) bića.

.


Auuuuu, moram da pitam, da li si ti stvarno bio samo u situacijama kada si mogao da budeš i jedno i drugo u isto vreme? Jer ako jesi matori, pa ti si najsrećniji čovek na svetu onda. Nebitno da li si u pravu ili ne.
stari92 stari92 10:12 12.08.2008

Re: dobar si!

Jesam.
Vazda.
Sve.

D.
MightyNora MightyNora 10:13 12.08.2008

Re: dobar si!

stari92
Jesam.
Vazda.
Sve.

D.


Svaka čast onda.
MightyNora MightyNora 10:16 12.08.2008

Re: dobar si!

Spiridon
stari92
Kaz,Jaril i još nekolicina.
U pitanju je lažna (veštačka) dilema.
Vrh je biti srećan i u pravu - kao rezultanta jedinstva(celosti) bića.

.



Biti u pravu, a ostati neshvacen (samim tim i nesretan) je investicija na duze staze.

Biti srecan, a ne biti u pravu je kratkorocno resenje.

Biti srecan i biti u pravu, vrhunska je tehnika velikih majstora.

Biti nesrecan i ne biti u pravu dovodi do čira na želudcu (u najboljem slucaju).


Postoji jos jedna medjudefinicija:

Misliti da si srecan i glumeti da si u pravu, dosta je cesta pojava, cini mi se...

Poenta ove price mi izmice, i ako mislim da ponekada treba igrati Loto.



Auuuuuu, nisam ni znao da sam ostavio toliko mogućnosti. Hvala na eye openeru. Idem sad da pročitam još koji put.
MightyNora MightyNora 10:30 12.08.2008

Re: dobar si!

Kazezoze
da postavimo stvar ovako... chovek je bice sastavljeno iz dva dela - sushtine i lichnosti.
sushtina se dobije njegovim rodjenjem, to je ono shto je prirodno u nama i reakcija mu je takva - iskrena, dok je lichnost sve ono shto nam je doshlo sa strane,to je naucheni deo nas i samim tim lazhan. lichnost je nash ego.
proporcionalno sa razvojem lichnosti nasha sushtina se reflektuje sve redje, odnosno samo u njezinom sushtinskom obliku, a to je instinkt i najednostavnije emocije.
sreca je jedna od tih emocija, dok biti u pravu dolazi kao produkt nashe lichnosti, odnosno dokazivanje necheg nauchenog - lazhna hrana za nash ego.
za mene nema dileme - ja bi radije da budem srecan.


Ni za mene nema dileme. Isti izbor.

Hvala na objašnjenju...
bindu bindu 08:52 12.08.2008

dharma=happiness

a evo sta kaze lama zopa izmedju ostalog

THE BEST THING IN LIFE

As I said at the beginning of this talk, the best thing you can do with your life is to cherish sentient beings. Every day, whatever your circumstances, whether you are happy or unhappy, up or down, any time anywhere, cherish sentient beings. It can happen that when you are unhappy, you give sentient beings up, and only when you are happy do you think of others. Well, it can also happen that when you are happy you give them up too, but anyway, no matter whether you’re happy or unhappy, whatever circumstances you find yourself in, keep as your only goal in life the welfare of sentient beings. Continuously, every day, all the time, always think how precious they are, how they are most precious. Even Buddha, Dharma and Sangha come from sentient beings—the Thirty-five Buddhas, Vajrasattva. Therefore, sentient beings are the most precious thing in your life.

If you live your life with this attitude, even if you don’t do three year retreats or study Dharma extensively, you will have happiness now and in the future. With this attitude, your future will always be good, the best.

Living your life with this attitude, think that every sentient being, every person, you meet is most precious—at home, at work, at your Dharma center, feel that every person you see is the most precious one in your life. In this way you will not only experience happiness now but will also experience the best possible future, and at the time of death will feel no regrets—only happiness and joy. Even though your life might have started with suffering, it will end with joy.

With the thought of cherishing others, serving them comes naturally, without difficulty. You will serve others happily, voluntarily, enjoyably.

With this thought, serving others will become the best, most enjoyable thing you can do in your life. In that way, even though you might be doing exactly the same things that you were doing before, even though your job or your actions haven’t changed, because your attitude is different, everything you do brings you happiness, fulfillment and joy. Before, when you did things with ego, self-centered mind, you didn’t enjoy life and encountered many problems. The same job, the same work—in a meditation center or in a city office—but there were always problems with other people, dissatisfaction with your work, a lot of unhappiness.

p.s.mozda reci lama zope dodjose malo pre-kasno
ili- ipak mozda nikada nije kasno???
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:16 12.08.2008

Hm...

Ja najbolje volim kad sam srecna zato sto se ispostavilo da sam bila u pravu.
maksa83 maksa83 09:16 12.08.2008

enitajm

Uvek sam se pitao da li biste pre bili srećni ili u pravu?


Srećan, e-ni-tajm.

Iks puta sam počinjao rečenicu sa: "biću jako srećan ako ne budem u pravu...". Neki put sam bio srećan, a neki u pravu, i definitivno sam bio srećniji kada nisam bio u pravu.

Doduše, imaš ljude kod kojih je to no contest na sasvmi drugi način - srećni su isključivo kada su u pravu. Sjajni ljudi za vežbanje dugačkog i širokog zaobilaženja.
Jaril Jaril 09:21 12.08.2008

Re: enitajm

Doduše, imaš ljude kod kojih je to no contest na sasvmi drugi način - srećni su isključivo kada su u pravu. Sjajni ljudi za vežbanje dugačkog i širokog zaobilaženja.
А да преформулишемо питање?

Да ли бисте да други буду срећни или да Ви будете у праву?


nsarski nsarski 09:22 12.08.2008

Re: enitajm

Uvek sam se pitao da li biste pre bili srećni ili u pravu?

Pa pitanje je postavljeno na "iskljuciv" nacin. Ono kao toplo/hladno - prisustvo jednog podrazumeva odsustvo drugog i obrnuto.
A u zivotu su moguce sve cetiri kombinacije: srecan i u pravu; nesrecan i u pravu (sto je ovde pomenuto); srecan i u krivu; nesrecan i u krivu,
maksa83 maksa83 09:34 12.08.2008

Re: enitajm

Pa pitanje je postavljeno na "iskljuciv" nacin. Ono kao toplo/hladno - prisustvo jednog podrazumeva odsustvo drugog i obrnuto.


Pa da, ta dihotomija je skroz lažna, i ja bih rekao da je Mighty toga skroz svestan, ali da je pitanje namerno postavljeno ovako, eksplicitno ne ostavljajući mesta za kontekst, što je prilično nezgodno (ja prvi u svakom kontekstu insistiram na tome da su stvari van konteksta skroz besmislene), ali gledam to ovako - neki put postaviš sebi (ili ti neko postavi) neka ograničenja, otpr. kao trčanje za dodatnim optrerećenjem na nogama, ne bi li izbrusio alat i eventualno naučio nešto novo o njemu i sebi. Moja omiljena vežba tog tipa je bila npr. pisanje umereno složenog programa sa ukidanjem prava korišćenja ijednog oblika if-a. Jeste teško i naizgled besmisleno, i nikad to ne bi radio u realnom životu, ali posle toga imaš malo izmenjen pogled na stvar, što ume dobro da dođe u realnom životu. Tako ja to otpr. kapiram, zato se i ne batrgam što je autor tako "ukrutio" pitanje nego rek'o ajde da poslušno odgovorim šta mislim (zapravo "osećam" kada se to svede na te ili-ili kategorije.
nsarski nsarski 09:49 12.08.2008

Re: enitajm

Moja omiljena vežba tog tipa je bila npr. pisanje umereno složenog programa sa ukidanjem prava korišćenja ijednog oblika if-a.

Hahaaa, kao budisticka vezba! E, danas cu da rucam, ali da ne koristim ruke. Mislim, moze, ali pomalo je pointless, priznaces:)
Jaril Jaril 09:53 12.08.2008

Re: enitajm

eksplicitno ne ostavljajući mesta za kontekst,
Ова дихотомија и ван контекста значи да људи могу бити срећни једино ако лажу себе (ако нису у праву), тј. да је једна од основних дефинција живота - патња (бол, несрећност), постала толико неподношљива савременом човеку да он, да би био срећан, мора тај свој неподношљиви садржај да закопа, заборави, потисне, да га елиминише. И тада није у праву. Јер оно што мисли да осећа није оно што стварно осећа.

Ова дихотомија циља на много дубље нивое савременог човека, независно од било каквих свакодневних ситуација. Њен контекст је дух времена.

Е сад сам скроз покварио забаву. ;-Р
MightyNora MightyNora 10:08 12.08.2008

Re: enitajm

maksa83
Pa pitanje je postavljeno na "iskljuciv" nacin. Ono kao toplo/hladno - prisustvo jednog podrazumeva odsustvo drugog i obrnuto.


Pa da, ta dihotomija je skroz lažna, i ja bih rekao da je Mighty toga skroz svestan, ali da je pitanje namerno postavljeno ovako, eksplicitno ne ostavljajući mesta za kontekst, što je prilično nezgodno (ja prvi u svakom kontekstu insistiram na tome da su stvari van konteksta skroz besmislene), ali gledam to ovako - neki put postaviš sebi (ili ti neko postavi) neka ograničenja, otpr. kao trčanje za dodatnim optrerećenjem na nogama, ne bi li izbrusio alat i eventualno naučio nešto novo o njemu i sebi. Moja omiljena vežba tog tipa je bila npr. pisanje umereno složenog programa sa ukidanjem prava korišćenja ijednog oblika if-a. Jeste teško i naizgled besmisleno, i nikad to ne bi radio u realnom životu, ali posle toga imaš malo izmenjen pogled na stvar, što ume dobro da dođe u realnom životu. Tako ja to otpr. kapiram, zato se i ne batrgam što je autor tako "ukrutio" pitanje nego rek'o ajde da poslušno odgovorim šta mislim (zapravo "osećam" kada se to svede na te ili-ili kategorije.


E hvala ti, ne bi ga ni ja bolje sastavio =))))

Evo sad moram da krenem do prodavnice da kupim namirnice, a da ne potrošim ni dinar =)))
maksa83 maksa83 10:15 12.08.2008

Re: enitajm

Hahaaa, kao budisticka vezba! E, danas cu da rucam, ali da ne koristim ruke. Mislim, moze, ali pomalo je pointless, priznaces:)


E, neću da priznam. :)
Ponavljam - uopšte nisam rekao da je to praktično i da to treba tako da se radi, ali tvrdim i dalje da proterati sebe kroz takvu vežbu nije bezveze.

Sad, valjda Mighty neće zameriti što mundane stvarima zagađujemo ovu lepu temu, ali onda bi npr. morao i ljude koji trče maratone i polu-maratone (a nisu trkači) da ubediš da je to besmisleno. Kada će normalan čovek koji ima office job morati da trči 20 km? Verovatno nikad. Ali će zato verovatno uspeti bez mnogo problema da stigne bus koji samo što nije krenuo sa stanice, if ju keč maj drift.

Sad, s obzirom da znaš mnogo više od normalnih smrtnika o mozgu, ovo ti verovatno neće leći kao metafora, ali probaj da ga posmatraš kao i svaki drugi mišić ) koji može da se bilduje. Isto kao što NBA košarkaše teraju da rade sa tegovima i neke bokserske vežbe, a na parketu ne dižu velike terete i ne smeju nikog da nokautiraju.

Da sažmem - ako neka aktivnost menja i izoštrava moj pogled na bilo koji meni važan delić sveta, onda mi nije besmislena, kako god ona u prvi mah izgledala.

P.S. Probaj onu vežbu, zanimljivo je i on small scale. :)

maksa83 maksa83 10:19 12.08.2008

Re: enitajm

MightyNora
Evo sad moram da krenem do prodavnice da kupim namirnice, a da ne potrošim ni dinar =)))


Može, imaš dve varijante:

- Primaju evre pa ne potrošiš ni dinar.
- Umeš da trčiš jako, jako, jako brzo. )
MightyNora MightyNora 10:24 12.08.2008

Re: enitajm

maksa83
Hahaaa, kao budisticka vezba! E, danas cu da rucam, ali da ne koristim ruke. Mislim, moze, ali pomalo je pointless, priznaces:)


E, neću da priznam. :)
Ponavljam - uopšte nisam rekao da je to praktično i da to treba tako da se radi, ali tvrdim i dalje da proterati sebe kroz takvu vežbu nije bezveze.

Sad, valjda Mighty neće zameriti što mundane stvarima zagađujemo ovu lepu temu, ali onda bi npr. morao i ljude koji trče maratone i polu-maratone (a nisu trkači) da ubediš da je to besmisleno. Kada će normalan čovek koji ima office job morati da trči 20 km? Verovatno nikad. Ali će zato verovatno uspeti bez mnogo problema da stigne bus koji samo što nije krenuo sa stanice, if ju keč maj drift.

Sad, s obzirom da znaš mnogo više od normalnih smrtnika o mozgu, ovo ti verovatno neće leći kao metafora, ali probaj da ga posmatraš kao i svaki drugi mišić ) koji može da se bilduje. Isto kao što NBA košarkaše teraju da rade sa tegovima i neke bokserske vežbe, a na parketu ne dižu velike terete i ne smeju nikog da nokautiraju.

Da sažmem - ako neka aktivnost menja i izoštrava moj pogled na bilo koji meni važan delić sveta, onda mi nije besmislena, kako god ona u prvi mah izgledala.

P.S. Probaj onu vežbu, zanimljivo je i on small scale. :)




To maj men, smisao dolazi sa ciljem koji želim da postignem. Kada gledaš pauka koji se ceo celcati dan penje na sto, skače sa stola, pešači po podu, opet se penje na sto, skače sa stola.... Ne provališ šta radi dok ne napravi mrežu. To što za nas to nije imalo nikakvog smisla pola dana to ne znači da nije imalo smisla uopšte.
maksa83 maksa83 10:39 12.08.2008

Re: enitajm

To maj men, smisao dolazi sa ciljem koji želim da postignem. Kada gledaš pauka koji se ceo celcati dan penje na sto, skače sa stola, pešači po podu, opet se penje na sto, skače sa stola.... Ne provališ šta radi dok ne napravi mrežu.


Hehe, sjajna slika. :)
jasnaz jasnaz 10:44 12.08.2008

Re: enitajm

једна од основних дефинција живота - патња (бол, несрећност), постала толико неподношљива савременом човеку да он, да би био срећан, мора тај свој неподношљиви садржај да закопа, заборави, потисне, да га елиминише

može li ovako: svesno biram da ne budem u pravu, i to po svojim kriterijumima, zato što mi taj izbor otvara prostor za osećanja zbog kojih sam srećan – nisam srećan zbog tog izbora, ali mi sreću donose osećanja koja sam „dobio”. dakle: biram da ne budem srećan da bih bio srećan.
slično: bol, patnja lakše se podnose samo ako se osvetle i prihvate. tada nema laganja sebe, a kako će nositi otkriveno...... 2. pitanje.......
maksa83 maksa83 10:48 12.08.2008

Re: enitajm

Ова дихотомија и ван контекста значи да људи могу бити срећни једино ако лажу себе (ако нису у праву), тј. да је једна од основних дефинција живота - патња (бол, несрећност), постала толико неподношљива савременом човеку да он, да би био срећан, мора тај свој неподношљиви садржај да закопа, заборави, потисне, да га елиминише.


Ili ako ga baš pritiska da ga izduva i kanališe, tako što će da piše knjige, muziku, pravi police ili gleda Velikog Brata - svako prema sposobnostima i (uslovno shvatiti sledeću reč, znaš šta mislim o tome :) bogom datim talentima.

Mada, nemam pojma koliko je sve to svojstveno savremenom čoveku, prilično sam siguran da se u tim aspektima jako, jako dugo nismo menjali. Što kaže jedan moj drugar koji živi na Azurnoj Obali i radi posao koji voli "UVEK I SVUDA može da se nađe razlog da se bude nesrećan".
Jaril Jaril 10:49 12.08.2008

Re: enitajm

јасназ
biram da ne budem srećan da bih bio srećan.
MightyNora MightyNora 11:00 12.08.2008

Re: enitajm

jasnaz
једна од основних дефинција живота - патња (бол, несрећност), постала толико неподношљива савременом човеку да он, да би био срећан, мора тај свој неподношљиви садржај да закопа, заборави, потисне, да га елиминише

može li ovako: svesno biram da ne budem u pravu, i to po svojim kriterijumima, zato što mi taj izbor otvara prostor za osećanja zbog kojih sam srećan – nisam srećan zbog tog izbora, ali mi sreću donose osećanja koja sam „dobio”. dakle: biram da ne budem srećan da bih bio srećan.
slično: bol, patnja lakše se podnose samo ako se osvetle i prihvate. tada nema laganja sebe, a kako će nositi otkriveno...... 2. pitanje.......


To je izbor! Mada bi ja pre rekao svesno biram da ne budem u pravu da bih bio srećan!
d j o l e d j o l e 09:43 12.08.2008

...

Ako samo mi snosimo posledice toga da li smo u pravu ili nismo u pravu, onda je ok ne bi ti u pravu a biti srecan. Ali ako i neko drugi snosi posledice zbog toga, onda je odgovor verovatno drugaciji.
stari92 stari92 10:16 12.08.2008

A,šta reći

na narodno,proisteklo iz vekovno akumuliranog znanja praktičnog života :

,, dobar i glup - braća rođena''

Da li je moguće da nisu u pravu ?
jasnaz jasnaz 10:34 12.08.2008

Ee, sad nam samo još ljubav

fali!
__________________________

Dvoje

Promeniti.
Vrlo lako izgovoreno. Koliko želja sakrivaš? Iza te jedne.

Evo je. Evo je opet. Koliko puta sam joj pokazao da ne volim kada je pametna, kada tako pokazuje da je razumela i sada će da mi pomogne da i ja... Dođe mi da ne razumem samo da bih je iznervirao. Smešno, priznajem. Ali pomaže. Onoga dana kada sam izgovorio Kako tako brzo i tačno biraš cveće, za svaku priliku, i za (samo)svoju radost! trebalo je da odem. Imati sigurnost i u prostoru lepote; kasno je za pitanje da li je to moguće.

Preteruje.
Ne može se neprestano leteti. Naravno da ga volim, naravno da ga volim zbog toga: i zbog toga: što ume da leti, ali me ljuti kad neće da čuje da se iz te perspektive neke stvari ne mogu videti. Ne videti drugačije, ne. Ne-mo-gu-vi-de-ti. U–opšte. One ružne, kaže. Da, one ružne. Ali i lepe. I važne. Potrebne. Sve su potrebne. Zašto bi inače bile tu. Mislim da...

Tako razgovara(mo).
Ona misli, ona smisli, ona kaže šta misli i šta je smislila, ja slušam, ja se složim ili ne složim, ona prihvati ili ne prihvati, a ako ne prihvati, pogađate, misli da smisli. Ono što ću prihvatiti. I ja prihvatim. I nastavim. Da letim.

– A kada treba odlučiti?
– Nije važno.
– Ali potpis uvek biva isti.
– Tvoj, pa? Realizujemo zajedno.
– Realizujemo zajedno, da. Ali samo jedan ostane dovoljno dugo da stigne da potpiše.
– Možda bih ja želeo da ponekad to budem ja?
– Možda ja sve vreme želim da ponekad to budeš ti.
– Probao sam par puta. Nisi primetila? Nisi. Nisam imao vremena.
– Nisam. Verovatno zato što vremena nije bilo.
– Vremena uvek ima.
– Tvog vremena.
– Vremena...
– Tvog vremena. Na kome ti zavidim. Koje volim da gledam dok kroz njega letiš. Ali za koje vreme neke stvari prolaze, neke dolaze, neke nestaju, neke moraju, neke se potpisuju, neke se otvaraju, neke počinju, neke se završavaju.
– A neke se žele.
– A neke se menjaju.
– Šta si htela time da kažeš?
– Htela sam da te podsetim da si nešto želeo.

Promeniti. Nisam izgovorio.
Volim je kada misli umesto mene.
Promeniti. I rekla sam i nije čuo.
Volim ga kad ume da budemo zajedno.

______________________________________________________

&
Izolovana sreća je kratkog daha.
Biti srećan donošenjem odluka zbog kojih su srećni i drugi – možda bi trebalo pronaći novi termin za to........

vishnja92 vishnja92 10:44 12.08.2008

cak ni ovo

Kaz,Jaril i još nekolicina.
U pitanju je lažna (veštačka) dilema.
Vrh je biti srećan i u pravu - kao rezultanta jedinstva(celosti) bića.

nije reklo sve.
aman, Majti, pa to su razlicite kategorije potpuno! da li sam u pravu ili nisam zanima ma manje od toga da li je u toku sezona tikvica! ako si, medjutim, mislio "na pravom putu" to je nesto drugo. ali je i dalje lazna dilema.
a pajz vamo:
Kada bi mogao da staviš u jednu fasciklu, koliko slika svog života bi poneo sa sobom u smrt?

ili, sto bi vedski mudraci rekli - ono cega se dusa seti u trenutku smrti i za cime zudi - to joj odredjuje buducu karmu :)). pa biraj hoces li te slike da slikas pazljivo ili radosno ili oba.
Spiridon Spiridon 10:47 12.08.2008

Re: cak ni ovo

Kada bi mogao da staviš u jednu fasciklu, koliko slika svog života bi poneo sa sobom u smrt?


nisam bas siguran u vezi sa slikama, ali pasoš i cetkicu za zube sigurno ne bi zaboravio =]
gordanac gordanac 10:54 12.08.2008

:))))

nisam bas siguran u vezi sa slikama, ali pasoš i cetkicu za zube sigurno ne bi zaboravio =]

...za taj pasoš još i đene-đene (da razumem, ono - ozbiljna granica i takoto), ali što ćetkica za zube, ha?
Jelo? Ili - samo higijena kaotakva ? :))
MightyNora MightyNora 10:56 12.08.2008

Re: cak ni ovo

Spiridon
Kada bi mogao da staviš u jednu fasciklu, koliko slika svog života bi poneo sa sobom u smrt?


nisam bas siguran u vezi sa slikama, ali pasoš i cetkicu za zube sigurno ne bi zaboravio =]


Peškir!!!!!!!! Autostoperski vodič kroz galaksiju!
vishnja92 vishnja92 10:58 12.08.2008

Re: cak ni ovo

nisam bas siguran u vezi sa slikama, ali pasoš i cetkicu za zube sigurno ne bi zaboravio =]

...svoj bambusov stap
i okrugli kamen
i stakleni prsten....

a reket, Spiro, a reket?
Spiridon Spiridon 11:00 12.08.2008

Re: :))))

gordanac
nisam bas siguran u vezi sa slikama, ali pasoš i cetkicu za zube sigurno ne bi zaboravio =]

...za taj pasoš još i đene-đene (da razumem, ono - ozbiljna granica i takoto), ali što ćetkica za zube, ha?
Jelo? Ili - samo higijena kaotakva ? :))


ovo za pasos je posledica (ili trauma) dugogodisnjeg boravka u inostranstvu, a cetkicu za svaki slucaj, ako odapnem za vikend pa je "tamo gore" sve zatvoreno.
Spiridon Spiridon 11:04 12.08.2008

Re: cak ni ovo

vishnja92
nisam bas siguran u vezi sa slikama, ali pasoš i cetkicu za zube sigurno ne bi zaboravio =]

...svoj bambusov stap
i okrugli kamen
i stakleni prsten....

a reket, Spiro, a reket?


instalacioni disk Windows XP-a i drajvere za modem ...
gordanac gordanac 11:08 12.08.2008

Re: :))))

ovo za pasos je posledica (ili trauma) dugogodisnjeg boravka u inostranstvu, a cetkicu za svaki slucaj, ako odapnem za vikend pa je "tamo gore" sve zatvoreno.

:)))))))
Oho, računamo da ćemo "tamo gore", ha?
Spiridone, "tamo dole" je uvek otvoreno, nesebrigaj! :))))
gordanac gordanac 11:11 12.08.2008

Re: cak ni ovo

nstalacioni disk Windows XP-a i drajvere za modem ...

:))))))))))))))
Spiriodne, ovo direktno ide u "hall of fame"! :)))))
maksa83 maksa83 11:15 12.08.2008

Re: cak ni ovo

instalacioni disk Windows XP-a i drajvere za modem ...


Sjajno. :))))

Kad stigneš i vidiš da je tamošnji hardver poodmakao pa ga XP ne podržava uopšte, nego ti daju instalacioni disk sa Vistom, znaš da nisi stigao gore, nego - dole.

margos margos 11:18 12.08.2008

Re: :))))

a cetkicu za svaki slucaj, ako odapnem za vikend pa je "tamo gore" sve zatvoreno

Ma ne brini Spiro, uvek ima savesnih koji imaju nove u rezervi, da ti posude do ponedeljka - to ih čini srećnima i u pravu (znali su da će neko da zaboravi da ponese).
Spiridon Spiridon 11:18 12.08.2008

Re: :))))

gordanac
ovo za pasos je posledica (ili trauma) dugogodisnjeg boravka u inostranstvu, a cetkicu za svaki slucaj, ako odapnem za vikend pa je "tamo gore" sve zatvoreno.

:)))))))
Oho, računamo da ćemo "tamo gore", ha?
Spiridone, "tamo dole" je uvek otvoreno, nesebrigaj! :))))


vidis, taj detalj mi je promakao =]

Ja u svakom slucaju priznajem sve svoje grehe, kako prosle tako i buduce.
Spiridon Spiridon 11:22 12.08.2008

Re: :))))

Ma ne brini Spiro, uvek ima savesnih koji imaju nove u rezervi, da ti posude do ponedeljka - to ih čini srećnima i u pravu (znali su da će neko da zaboravi da ponese).



jeste, al na to idu kamate, pa ih to u isto vreme cini proracunatim ...

vishnja92 vishnja92 11:23 12.08.2008

Re: :))))

margos
a cetkicu za svaki slucaj, ako odapnem za vikend pa je "tamo gore" sve zatvoreno
Ma ne brini Spiro, uvek ima savesnih koji imaju nove u rezervi, da ti posude do ponedeljka - to ih čini srećnima i u pravu (znali su da će neko da zaboravi da ponese).

aj nemojte vise. sve zamisljam Spiru kako sedi pored kapije cekajuci da prodje vikend, odmotava sendvice (jedan po jedan) i usput proverava spisak stvari koje je poneo.
Spiridon Spiridon 11:27 12.08.2008

Re: cak ni ovo

maksa83
instalacioni disk Windows XP-a i drajvere za modem ...


Sjajno. :))))

Kad stigneš i vidiš da je tamošnji hardver poodmakao pa ga XP ne podržava uopšte, nego ti daju instalacioni disk sa Vistom, znaš da nisi stigao gore, nego - dole.



=]]] sto bi nas prost narod reko - sigurni pokazatelj


Slobi mora da je zapao Windows Millenium =]
Spiridon Spiridon 11:34 12.08.2008

Re: :))))

sve zamisljam Spiru kako sedi pored kapije cekajuci da prodje vikend, odmotava sendvice (jedan po jedan) i usput proverava spisak stvari koje je poneo.


daj keve ti, pomeri se s' mesta

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana