Zabava

Pametniji popusta

antioksidant RSS / 13.08.2008. u 11:13

Da ili ne?

 

Necu pisati neki poseban uvod. Mislim da je svima jasno o cemu se radi. Drugarica me je danas podsetila na ovu dilemu. Dakle - kada se nadjete u situaciji da ste u konfliktu sa (_________)- (dopisite sami) - kako reagujete? Iskezite zube i isterate stvar do kraja ili se okrenete na drugu stranu i odete svojim putem?

 

Dakle drugari, pitanje je: pametniji popusta?

 

Da ili ne?



Komentari (58)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vishnja92 vishnja92 11:20 13.08.2008

racunam

da danas nije na meni da ostavim prvi komentar.
margos margos 11:34 13.08.2008

Da

U 98% situacija - odgovor je DA.
Ono 2% su situacije u kojima se radi o životu i smrti - i nema popuštanja.
Mudrost je znati kada je to.
vishnja92 vishnja92 11:38 13.08.2008

Re: Da

"kada bi pametni uvijek popustali, svijetom bi budale vladale"
(iz "Vlaka u snijegu"

ja sam popustljive prirode kada su konflikti u pitanju, i mogu ti reci da je skor - kad sve saberes - negativan. tako da vise nisam sigurna.
nego, hajde da cujemo domacina :)
antioksidant antioksidant 11:46 13.08.2008

Re: Da

Domacin ce malo sacekati da ga drugari posavetuju.

@ Margos -

"Boze, daj mi smirenosti da prihvatim stvari koje ne mogu da promenim hrabrosti da promenim one koje
mogu i mudrosti da razlikujem jedne od drugih" - Reinhold Niebuhr

"God, give us grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other."[2] The prayer is frequently used by Alcoholics Anonymous, which uses it in a slightly different form
margos margos 11:59 13.08.2008

Re: Da

Ja jednostavno mislim da smo prilično tanki s živcima i da nas je zahvatilo 'sad il nikad', da smo podlegli bajkama 'zlatne kočije samo jednom prolaze pored tvojih vrata'.... i slične 'cash&carry' varijante. Pa tako i na odnose i na život gledamo ne kao proces učenja i menjanja, već ko je koga nadjačao, nadgasao, nahebo mu se majke i sl..

Višnjo, kako da kažem - ja nisam popustljiva, al popuštam.:)))
vishnja92 vishnja92 12:10 13.08.2008

Re: Da

Pa tako i na odnose i na život gledamo ne kao proces učenja i menjanja, već ko je koga nadjačao, nadgasao, nahebo mu se majke i sl..

dobro, ja racunam da mi ovde prisutni nismo iz te price :0)

nego, znas - moj manir je uvek bio da jednostavno odem. ako ne postoji namera da se problem resi nego da razraste i ako kod suprotne strane dominiraju agresija i iskljucivost (sto je skoro uvek slucaj jer do konflikta u suprotnom i ne dolazi) ja se sklanjam.

a onda dodjes na to da je teritorija sa koje si se sklonio sve veca i veca, i da ti povremeno kroz prozore upada i tamo gde nikako ne bi smela.
u svakodnevnom zivotu ponekad je tesko razluciti da li trenutno stojis na nicijoj zemlji ili je neko uzurpirao tvoju. al sam ga upetljala :))
mogu da dam i primer da bi bilo jasnije
antioksidant antioksidant 12:22 13.08.2008

Re: Da

Pa tako i na odnose i na život gledamo ne kao proces učenja i menjanja, već ko je koga nadjačao, nadgasao, nahebo mu se majke i sl..

kako bese ono:

dosli divlji i oterali pitome???
margos margos 12:30 13.08.2008

Re: Da

u svakodnevnom zivotu ponekad je tesko razluciti da li trenutno stojis na nicijoj zemlji ili je neko uzurpirao tvoju. al sam ga upetljala :))

To i jeste najveći problem - granice - utvrđivanje granica, poštovanje granica... dokle sam JA, a odakle smo MI. Često je dovoljna jedna osoba sa zdravo postavljenim granicama, tako sa se oko nje odmah svi lepo prerasporede. Na žalost, tu JEDNU je teško pronaći:))))

I postoji kvaka, kao i uvek (eh, Tvorac se baš ludo zabavljao i zabavlja:))) ) te granice nisu i ne smeju da budu tvrde i čvrste, nepropustljive - jer onda nema interakcije.

Ma odnosi među ljudima su najnajnajživlje nešto - čak i kad odeš, ne znači da je odnos prekinut. Mržnja i bes često više vezuju nego ljubav, paradoksalno.
antioksidant antioksidant 12:35 13.08.2008

Re: Da

Često je dovoljna jedna osoba sa zdravo postavljenim granicama, tako sa se oko nje odmah svi lepo prerasporede

cesto je dovoljna i jedna osoba za nezdravo postavljenim granicama pa da rasturi ceo sistem?

kako tretirati tu osobu?

gde su granice tolerancije?

pretpostavimo da sve ja lepo skapiram i gde su granice i da je ta osoba malo preterala (da se tako lepo izrazim) - sta da radim sa njom?

znas ono - das im prst - uzece ti ruku!

a po neki put se osetis kao da su ti ruke iz ramena iscupali?

pametniji popusta- da ili ne?
vishnja92 vishnja92 12:37 13.08.2008

Re: Da

Često je dovoljna jedna osoba sa zdravo postavljenim granicama, tako sa se oko nje odmah svi lepo prerasporede.

nije, margos. nije to pitanje neumenja, nego interesa i skrupula. nazalost.
ali ti je super komentar, lici totalno na tebe :)))

edit: potpuno sam fascinirana ovom novom izmenom komentara. pogresno sam citirala pa evo sad popravljam. medzik :)))
margos margos 12:51 13.08.2008

Re: Da

cesto je dovoljna i jedna osoba za nezdravo postavljenim granicama pa da rasturi ceo sistem?

Znaš kad Muju udarila parna mašina, pa on posle umlati čajnik - da ga sredi dok još nije porastao???
Ta JEDNA osoba koja pojebe (da prostiš) ceo sistem, je sigurno počela da ga najeda mnogo ranije. Trebalo je reagovati ranije. Kad je od prsta krenula na ruku. Ako nema efekta, postaviš granice za sebe, kad ćeš reći 'e, sad je dosta'.

Ako je ta osoba Gazda, Šef, Vlasnik - onda se skloniš, odeš na drugo mesto - njegova ili njena stvar da li će sopstveni sistem (ili firmu) upropastiti, a moja, da li ću da se upropaštavam zajedno sa njim ili njom.

Još nešto - svaka situacija je potpuno jedinstvena, i ne postoji jednostavno pravilo za svaku situaciju. Ali, nekako generalno - osnovno pitanje bi bilo ne 'ko je u pravu?' već 'šta je ispravno?', posmatrajući širu sliku....
antioksidant antioksidant 12:57 13.08.2008

Re: Da

Još nešto - svaka situacija je potpuno jedinstvena, i ne postoji jednostavno pravilo za svaku situaciju. Ali, nekako generalno - osnovno pitanje bi bilo ne 'ko je u pravu?' već 'šta je ispravno?', posmatrajući širu sliku....

Naravno, ali ja sam se potrudio da dilemu pojednostavim sto vise mogu. Zato ne pitam sta je ispravno, ne pitam ko je u pravu? Podrazumeva se da si ti u pravu. Podrazumeva se da si ti pametnija. (u krajnjem slucaju vecina ljudi i funkcionise na tom principu bez preispitivanja sebe i svojih postupaka).

Primer - vidis "debila" kako automobilom prolece kroz crveno svetlo. Zanemari mogucnost da mozda vozi bolesno/povredjeno dete u hitnu pomoc. Sve sto ti vidis jeste neko k'o prolece kroz crveno svetlo. Isterujes pravdu ili se sklanjas?
deadbeat deadbeat 14:44 13.08.2008

prosta stvar

1) proceni se potencijalni dobitak i gubitak u slucaju:

a. popustanja
b. suprotstavljanja i poraza
c. suportstavljanja i pobede

2) proceni se verovatnoca slucaja c. (verovatnoca b. = 1 - verovatnoca c.)

3) primeni se jednostavan algoritam

IF (dobitak) x (verovatnoca c.) > (gubitak b.)x(verovatnoca b.) + (gubitak c.)x(verovatnoca c.) THEN GOTO konflikt
ELSE IF (dobitak) x (verovatnoca c.) < (gubitak a.) + (gubitak b.)x(verovatnoca b.) THEN GOTO misja rupa
ELSE GOTO instinkt

ne mož da omane:)
antioksidant antioksidant 15:03 13.08.2008

Re: prosta stvar

ELSE GOTO instinkt

vidim ja da se na kraju svede na ovo

margos margos 15:04 13.08.2008

Re: prosta stvar

ne mož da omane:)

:)))))))
THEN GOTO misja rupa

Evo sad sam pričala s drugaricom - nikako da izađe iz mišje rupe u jednom konfliktu, pa ću joj proslediti ovaj algoritam.
deadbeat deadbeat 15:22 13.08.2008

Re: prosta stvar

ELSE GOTO instinkt
vidim ja da se na kraju svede na ovo

Ko krene da se preracunava, vec je odustao. A drugu stranu obicno ne muce ovakve dileme.
antioksidant antioksidant 15:28 13.08.2008

Re: prosta stvar

i da oko ove - misje rupe:

povlacenje iz konflikta ne znaci po defolt-u povlacenje u misju rupu. neki put (cesto kod mene) razlozi leze na sasvim drugoj strani. ja reagujem potpuno drugacije - uterivanje u misju rupu me izvlaci na boriliste cak i ako sam vec krenuo u "povlacenje iz konflikta". balkanac
vishnja92 vishnja92 15:30 13.08.2008

Re: prosta stvar

povlacenje iz konflikta ne znaci po defolt-u povlacenje u misju rupu

tacno tako
deadbeat deadbeat 15:38 13.08.2008

Re: prosta stvar

Šalu i formule na stranu, postoje osobe koje izbegavaju konflikt po svaku cenu, kao i one koje u konfliktu uživaju - bez obzira na ishod, opravdanost, žrtve i slično. Zabavljao sam se sa devojkom koja pripada drugom tipu - svadje su bile njen nacin za razbijanje monotonije. Situacija: ona uči, ja radim za kompom - idila. U jednom trenutku ona izjavljuje kako joj je dosadno - nakon pet minuta uvlači me u raspravu oko neke gluposti koja se desila par meseci ranije. Mlad & neiskusan, nasedao sam na provokacije:)
deadbeat deadbeat 15:45 13.08.2008

Re: prosta stvar

Apropo misje rupe - mozda nije bio bas adekvatan termin za formulu (bilo mi smesno "GOTO misja rupa". Naravno, mora da se napravi razlika izmedju "saterivanja u misju rupu" i "dostojanstvenog napustanja borilista" (kao mi sa Kosova '99, recimo:)
margos margos 15:58 13.08.2008

Re: prosta stvar

Mlad & neiskusan, nasedao sam na provokacije:)

Njene provokacije nisu bile uopšte priča o konfliktu, već njen unutrašnji konflikt i skretanja pažnje. Čest način.

Tj. postoje osobe koje su navikle u kući da se majke deru na njih i to usvoje kao model ljubavi.
Ja sam imala problem sa sekretaricom - ona pogreši, ja kažem 'ok, ispravi'... i idemo dalje.
Ona opet negde pogreši, skapiram da ne zna, a ne sme da pita - obučim je.
Onda pogreši neku neverovatnu glupost - po hiljaditi put, ja se izderem, i ona srećna.

Kad sam ukapirala šta radi, privlači pažnju, traši dokaz moje naklonosti - jer je tako naučila - i to sam joj objasnila, i onda je bilo ok.

Inače, radila sam neki test na temu konflikta - baš sam se iznenadila rešenjem testa - po njemu, ja sam osoba koja je odmah spremna da rešava konflikt, dok je vruće... s protokom vremena, i moj interes opada. Bađ ču da ga potražim, i eventualno prevedem, da imamo i nešto konkretno da uradimo, sem da samo pričamo:)))) Nemojte baš da me držite za reč... pa i ja volim da pričam.
vishnja92 vishnja92 16:05 13.08.2008

Re: prosta stvar

Bađ ču da ga potražim, i eventualno prevedem, da imamo i nešto konkretno da uradimo, sem da samo pričamo:)))) Nemojte baš da me držite za reč... pa i ja volim da pričam

hocemo, hocemo !!!

a bas sam htela da kazem da je nacin resavanja/neresavanja konflikta u veoma tesnoj vezi sa vrstom, odnosno najcescim uzrokom istog. ljudi se ne svadjaju iz istih razloga i ocekuju, uslovno receno, razlicitu vrstu satisfakcije. od toga poprilicno zavisi i nacin dostojanstvenog odlaska u misju rupu :)
deadbeat deadbeat 16:21 13.08.2008

Re: prosta stvar

Njene provokacije nisu bile uopšte priča o konfliktu, već njen unutrašnji konflikt i skretanja pažnje. Čest način.

Jako čest način:) Bez obzira na poreklo konflikta, ipak je dolazilo do svadje u kojoj je prividno postojao izbor: povući se (i polako se pretvarati u papucara), ili pristati na igru u kojoj nije moglo da se pobedi. Odgovor je bio u resavanju unutrasnjeg konflikta ili, posto do tog resavanja nije moglo da dodje, promeni devojke.

A prica sa sekretaricom takodje nije klasican primer konflikta - za raspravu je potrebno dve strane, a u ovom slucaju to je "one way street". Ostaje konstatacija da postoje ljudi koji namerno ulecu u konflikte i uzivaju u njima - za primere je dovoljno prosetati se gradom. Ili, jos bolje, provozati se.
mariopan mariopan 16:22 13.08.2008

Re: Da

margos
U 98% situacija - odgovor je DA.
Ono 2% su situacije u kojima se radi o životu i smrti - i nema popuštanja.
Mudrost je znati kada je to.

Ovde sam i ja, tako i ja radim pa se pridruzujem Margos.
margos margos 16:25 13.08.2008

Re: prosta stvar

Ma ja sam prvu šestinu života provela buntovnički.... pa drugu izbegavajući i najmanji konflikt, na senku nikom da ne stanem... pa treću u potpunom zbunu.... živim četvrtu i uživam u konfliktima iza kojih stoji neki lični i opšti napredak....Nadam se da ću u petoj i šestoj šestini uživati s osmehom:))))

PS Šestine su izmerene odokativnom metodom, nameravam da guram do stotke, najmanje:))))
vishnja92 vishnja92 16:35 13.08.2008

Re: prosta stvar

margos
Ma ja sam prvu šestinu života provela buntovnički.... pa drugu izbegavajući i najmanji konflikt, na senku nikom da ne stanem... pa treću u potpunom zbunu.... živim četvrtu i uživam u konfliktima iza kojih stoji neki lični i opšti napredak....Nadam se da ću u petoj i šestoj šestini uživati s osmehom:))))PS Šestine su izmerene odokativnom metodom, nameravam da guram do stotke, najmanje:))))

nikad ne citiram cele komentare a ovaj sam morala.
meni ta druga sestina nastupila tek kad su se deca rodila i cini mi se da je na izmaku. ili sam sad u zbunu? di sam? ko sam? odakle sam? gde cu stici i kuda me zivot vodi?

a po onoj prvoj sestini trebalo bi da zivim nesto oko 180 godina :)))
margos margos 16:42 13.08.2008

Re: prosta stvar

promeni devojke

Ma da, bre, prosta stvar... ne možeš da menjaš druge na po malo - sve ili ništa! Promeniš devojku!
I uopšte se ne šalim.

Problem sa nekim konfliktima je što zaboravimo šta je bio razlog konflikta - ili možda i cilj konflikta.
Ako uletiš u konflikt samo da bi se na bilo koga istresao zbog nagomilanih frustracija - onda ništa.... nadam se da to nije tema:)))

Ni jedan primer nije neadekvatan.
Npr. ti i devojka - cilj vam je kvalitetno provedeno zajedničko vreme, jer se volite.
Konflikt nastaje kad ona izmišlja probleme da bi proverila da l je voliš - možeš direktno da ideš na to 'da draga, volim te, ali sad moram da uradim to i to'.... Ovo zvuči hladno, ne bi te na tu rečenicu ni moj pas ostavio na miru - traži pažnju i moram da mu je dam 100% u datom trenutku, s puno ljubavi, a onda me pusti da blogujem:)))

Ni sekretarica nije 'one way street' - postoji urađen posao kao zajednički cilj.
Ma, uvek je dvostruka ulica, kako god pogledaš.

Nego, da se vratim na konflikt.
Dve osobe se zakače oko nečega. U prvom trenutku obe gledaju u 'to nešto' imajući svoje mišljenje.
Međutim, vrlo brzo zaborave na 'to nešto' i konflikt šire i prebacuju na lični plan.
Počnu uvrede.
Zaboravi se na 'to nešto', nego se okreću i odlaze (može i figurativno), tražeći podršku za sebe.
Nekad je podrška stariji brat, tata, wikipedija, drugarice, ma ko.... i ponovo se vraćaju na mesto sudara - i dalje ne gledajući u 'to nešto' nego samo razmišljajući kako da poraze protivnika.
Ako uspeju, jedan je pobednik, drugi poražen.... a 'to nešto' i dalje nije rešeno.

To je klasična slika konflikta.
Samo ako su obe strane zadovoljne, a i 'to nešto' rešeno - konflikt je prevaziđen.
antioksidant antioksidant 09:24 14.08.2008

Re: prosta stvar

Zabavljao sam se sa devojkom koja pripada drugom tipu - svadje su bile njen nacin za razbijanje monotonije. Situacija: ona uči, ja radim za kompom - idila. U jednom trenutku ona izjavljuje kako joj je dosadno - nakon pet minuta uvlači me u raspravu oko neke gluposti koja se desila par meseci ranije. Mlad & neiskusan, nasedao sam na provokacije:)

a sex pomirenja?

to je obicno nagrada u ovakvim igrama

antioksidant antioksidant 09:26 14.08.2008

Re: prosta stvar

vishnja92
Bađ ču da ga potražim, i eventualno prevedem, da imamo i nešto konkretno da uradimo, sem da samo pričamo:)))) Nemojte baš da me držite za reč... pa i ja volim da pričamhocemo, hocemo !!!a bas sam htela da kazem da je nacin resavanja/neresavanja konflikta u veoma tesnoj vezi sa vrstom, odnosno najcescim uzrokom istog. ljudi se ne svadjaju iz istih razloga i ocekuju, uslovno receno, razlicitu vrstu satisfakcije. od toga poprilicno zavisi i nacin dostojanstvenog odlaska u misju rupu :)

hocemo test.
antioksidant antioksidant 09:31 14.08.2008

Re: prosta stvar

Nego, da se vratim na konflikt.
Dve osobe se zakače oko nečega. U prvom trenutku obe gledaju u 'to nešto' imajući svoje mišljenje.
Međutim, vrlo brzo zaborave na 'to nešto' i konflikt šire i prebacuju na lični plan.
Počnu uvrede.
Zaboravi se na 'to nešto', nego se okreću i odlaze (može i figurativno), tražeći podršku za sebe.
Nekad je podrška stariji brat, tata, wikipedija, drugarice, ma ko.... i ponovo se vraćaju na mesto sudara - i dalje ne gledajući u 'to nešto' nego samo razmišljajući kako da poraze protivnika.
Ako uspeju, jedan je pobednik, drugi poražen.... a 'to nešto' i dalje nije rešeno.

To je klasična slika konflikta.
Samo ako su obe strane zadovoljne, a i 'to nešto' rešeno - konflikt je prevaziđen.

cesto se konflikti vode na vise paralelnih nivoa. razliciti su pokretaci svake osobe "uvucene" u konflikt (postoje situacije kad ste stvarno usisani bez ikakve zelje da tu budete i u tome ucestvujete - cesto izbor ipak postoji). osnovna tema koja je tema sukoba je cesto izgovor. u pozadini im svacega (odmeravanje snaga, namirivanje starih racuna, praznjenje frrustacije izazvane na drugom mestu...)
mariopan mariopan 09:51 14.08.2008

Re: prosta stvar

Bre Margos kao da sam preslikala tvoje "sestine"...istim redom, buntovnicki, pa bezanija od konflikta,pa treca ne znam ni kako mi je prosla, i ja se kacim u borbi za neki opsti napredak, licno vec odavno nemam za sta....pa i ja hocu do stotke ako moze, ali guram da moze..ha ha ha ))))) Da nismo mi neki rod?
margos margos 10:54 14.08.2008

Re: prosta stvar

Da nismo mi neki rod?

Jesmo, garantovano - videla sam ja to odavno:))))
margos margos 11:03 14.08.2008

Re: prosta stvar

cesto se konflikti vode na vise paralelnih nivoa

Naravno da se konflikti vode na različitim nivoima.
Zato se i gubi fokus na problem i njegovo rešavanje - nego se ide na poraziti protivnika jer se osećamo napadnutima i ugroženima i onda kad nismo.

Što bi rekla Gordanac - i uvek se nasmejem kad to pročitam - ljudi su šašava bića.
I mali je deo onog pojavnog, u odnosu na nevidljivi balast koji svaka osoba unosi u konflikt.

Ono što je u našoj kulturi zastupljeno - ćutanje i trpljenje - vrlo je čest razlog da se kod najmanje sitnice - naplatimo za sve prethodno. Pa otud i ono 'čekanje na krivini' i slične umotvorine.

Kad god je emocionalna reakcija neadekvatna - ti rek'o nešto sitno, a ja urličem, znači da iza mene ima tog nevidljivog balasta onoooooooliiiikoooooo.

Uh... raspisala se, preterano....:)))) aj ćao :)))
deadbeat deadbeat 13:59 15.08.2008

Re: prosta stvar

a sex pomirenja?


ma presedne mi i sex i sve kad izgubim zivce...

vise mi prija ovaj dosadni, klasicni - sex razumevanja, datakokažem
vishnja92 vishnja92 14:21 15.08.2008

Re: prosta stvar

vise mi prija ovaj dosadni, klasicni - sex razumevanja, datakokažem

hit :)))))
antioksidant antioksidant 14:24 15.08.2008

Re: prosta stvar

ma presedne mi i sex i sve kad izgubim zivce...

al' ga ipak ima?

verovatno je to njoj bio deo paketa.

vise mi prija ovaj dosadni, klasicni - sex razumevanja, datakokažem

vishnja sve rekla

Jaril Jaril 14:03 13.08.2008

'Де ме нађе...

'Де ме нађе са темом у свим мојим глупостима ових дана. )

"Паметнији попушта" може да има два значења:
- онај који попусти паметнији је самим попуштањем (од два глупа један је паметнији);
- онај који је паметнији ће попустити јер је паметнији (од два паметна један је паметнији).
И још неке варијације. Али сигурно не значи да су актери нужно дихотомни: "паметан - глуп".

Чини ми се да је важан значај питања око кога се споримо. Значај за мене. Ако је питање да ли је већи квалитет Карнекс или Агримес паштете... мислим стварно.

Када су у питању за мене нека важна питања, онда попуштам до тачке у којој моје попуштање почне да ме угрожава.

А понекад, само понекад, побуним се кад видим да није у питању сукоб мишљења, већ чист безобразлук. Е, онда почнем да правим глупости. )
antioksidant antioksidant 14:19 13.08.2008

Re: 'Де ме нађе...

"Паметнији попушта" може да има два значења:
- онај који попусти паметнији је самим попуштањем (од два глупа један је паметнији);
- онај који је паметнији ће попустити јер је паметнији (од два паметна један је паметнији).
И још неке варијације. Али сигурно не значи да су актери нужно дихотомни: "паметан - глуп".

Zavisi iz perspektive (ugla gledanja)
U raspravi/konfliktu/sukobu jedan sebe vidi kao pametnog a ovog drugog definitivno kao glupog. Znaci pametan-glup nije pravi (neutralan?) opis stvari vec subjektivno vidjenje.

Znacaj teme oko koje se sporite - da, to je tacka gde se prelama odluka o popustanju.

Sto se tice bezobrazluka - da se vratim na prvu tacku - pa ako sebe vidim kao pametnog a drugog kao glopog - zar nije logicno da ce taj glupi (u mojim ocima) biti veoma bezobrazan?



I za kraj - znacaj - to je kljuc. Ali da li neki put ne popustiti i na beznacajnoj stvari - cisto sporta radi (trening za ozbiljne situacije?)
edi-va edi-va 14:47 13.08.2008

Re: 'Де ме нађе...

U raspravi/konfliktu/sukobu jedan sebe vidi kao pametnog a ovog drugog definitivno kao glupog. Znaci pametan-glup nije pravi (neutralan?) opis stvari vec subjektivno vidjenje.


Slazzem se, stim sto ako krenem od sebe, ja ne vidim tog drugog kao predestinirano glupog, vec mozzda tvrdoglavog, sujetnog, narcisoidnog ... popushtam jer unapred znam da ne postoji pozitivan ishod po moje mishljenje, nameru ...

Ali da li neki put ne popustiti i na beznacajnoj stvari - cisto sporta radi (trening za ozbiljne situacije?)


Da. Imam i primer, no ne bih da shirim o tome - osetljiva je glupost i beznachajnost u pitanju:)))))
Mada ... ako sagledam to iz druge perspektive, mozzda sam ustvari vec i popustila, ali ne sto smatram da je drugi glup, vec iz goreopisanog:)
antioksidant antioksidant 15:04 13.08.2008

Re: 'Де ме нађе...

Slazzem se, stim sto ako krenem od sebe, ja ne vidim tog drugog kao predestinirano glupog, vec mozzda tvrdoglavog, sujetnog, narcisoidnog ... popushtam jer unapred znam da ne postoji pozitivan ishod po moje mishljenje, nameru ...

slazem se, ali sam za potrebe igre smanjio sopstveni (i onako limitirani) fond reci. sve je to glupo



vishnja92 vishnja92 15:38 13.08.2008

Re: 'Де ме нађе...

Ali da li neki put ne popustiti i na beznacajnoj stvari - cisto sporta radi (trening za ozbiljne situacije?)

da. onda kada ne znas sta bude posle "ostati" pa moras da naucis.
ako uvek "odlazis" iz konflikta - sklanjas se na drugo mesto - u velikim i vaznim situacijama te mogu sacekati neocekivane stvari. a tu su gubici proporcionalno veci.

veoma je poucno boraviti u sredini u kojoj se desio - i prosao (namerno ne kazem "prevazidjen" - jak konflikt. svakojakih cudnih zgoda tu ima :)

vishnja, The Rista Sportista (c.r. Mungos)
Jaril Jaril 18:04 13.08.2008

Re: 'Де ме нађе...


Znacaj teme oko koje se sporite - da, to je tacka gde se prelama odluka o popustanju.
Није само значај, него и контекст и место.

Ако се споримо нпр. овде на блогу ( ;-Р ) онда то може да има за циљ исцрпно нуђење различитих становишта како би неко трећи који чита могао да има већи избор (да прихвати једно, оба или ниједно). Када видим да разговор више нема за функцију излагање, већ убеђивање онда се повлачим. Не зато што сам паметнији или не, већ зато што то више нема никаквог смисла.

Ситуације у којима не попуштам и које истерујем на чистац, јесу теме у којима су поткачени (у негативном смислу) моји пријатељи. То је већ сасвим лично. И то ме често исцрпљује. Али на своје пријатеље не дам. (Што је главни покретач мог, у основи прекорног тона неких постова и коментара.)

И обавезно се повлачим када видим да је неки конфликт произашао из чистог неспоразума (а не нужно из неслагања). Покушам да објасним неспоразум и повучем се.
antioksidant antioksidant 09:13 14.08.2008

Re: 'Де ме нађе...

veoma je poucno boraviti u sredini u kojoj se desio - i prosao (namerno ne kazem "prevazidjen" - jak konflikt. svakojakih cudnih zgoda tu ima :)

ovo je posebna tema. ukoliko imas iskustva onda je lakse napustiti neki buduci sukob.

ukoliko konflikti vode do "unistenja" jedne od strana (ma koliko to surovo zvucalo) ipak ostaje zdravije okruzenje nego kad preostane zla krv
antioksidant antioksidant 09:22 14.08.2008

Re: 'Де ме нађе...

Ако се споримо нпр. овде на блогу ( ;-Р ) онда то може да има за циљ исцрпно нуђење различитих становишта како би неко трећи који чита могао да има већи избор (да прихвати једно, оба или ниједно). Када видим да разговор више нема за функцију излагање, већ убеђивање онда се повлачим. Не зато што сам паметнији или не, већ зато што то више нема никаквог смисла.

mrzi me d aproveravam ko je to rekao ali (pokusaj) citata ide otprilike ovako:
volim rasprave u kojima sam izgubio jer u njima sam nesto naucio
Ситуације у којима не попуштам и које истерујем на чистац, јесу теме у којима су поткачени (у негативном смислу) моји пријатељи

svako ima svoje nagazne mine iz kojih iskacu zute minute. tebi su to - prijatelji.
zeks92 zeks92 16:58 13.08.2008

nekad fajt ...a nekad obidjes ...

zavisi...
antioksidant antioksidant 09:06 14.08.2008

Re: nekad fajt ...a nekad obidjes ...

zeks92
zavisi...

od cega?
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:10 13.08.2008

Ajde i ja nešto da kažem na zadatu temu...

Volim dobru raspravu, argumentovanu.
Ako li je takva, i ako imam argumente u koje sam 100% sigurna - ne popuštam ni za dlaku.
Ako je druga strana gluva da čuje argumente, ja se ponavljam računajući na iscrpljivanje.
Ako me druga strana matira kontra-argumentima (ali samo crno na belo dokaz priznajem, jer se i moji argumenti isključivo na istom principu zasnivaju) - popustiću.

Ako li, pak, u po rasprave shvatim da imam posla s budalom koja je bezobrazna, okrećem glavu i idem si svojim poslom. Ne pada mi na pamet da joj svojim učešćem uvećavam energiju.

Jel' to popuštanje?
antioksidant antioksidant 09:05 14.08.2008

Re: Ajde i ja nešto da kažem na zadatu temu...

Ako je druga strana gluva da čuje argumente, ja se ponavljam računajući na iscrpljivanje

Ako li, pak, u po rasprave shvatim da imam posla s budalom koja je bezobrazna, okrećem glavu i idem si svojim poslom. Ne pada mi na pamet da joj svojim učešćem uvećavam energiju.

Jel' to popuštanje?

jeste



kako se ponasas kad je situacija bitna a imas posla sa "budalom koja je bezobrazna"?
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:03 14.08.2008

Re: Ajde i ja nešto da kažem na zadatu temu...

kako se ponasas kad je situacija bitna a imas posla sa "budalom koja je bezobrazna"?


Završavam s njom, i apelujem na nadređene.
Ako nema nadređenih, ili su oni još veće budale, uzdam se u Vrhovnog nad Vrhovnima.
"Ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji"
antioksidant antioksidant 10:04 14.08.2008

Re: Ajde i ja nešto da kažem na zadatu temu...

"Ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji"

haug

univerzalna uteha
NNN NNN 00:22 14.08.2008

Pametniji popušta

Jednom sam sa ćaletom, na selu, cepao drva, pa ka kraju ostao jedan, ružan ogroman panj.
Što bi pesma rekla: ni gledat' se ne da, a kamoli...
Džabe gluvare ( to su one ogromne zastrašujuće sekire, neki bi rekli model Nikola Novaković, al' to nije politički korektno ), udri, udri...ma ništa, ni da čuje, da je kamen, bar bi se okrnjio, bar bi bacao varnice, ma ništa!
Pitam:
-Pa, je 'l 'oće?
-'oće!
-Kako znaš?
-Pametniji popušta!
antioksidant antioksidant 09:11 14.08.2008

Re: Pametniji popušta

NNN
Jednom sam sa ćaletom, na selu, cepao drva, pa ka kraju ostao jedan, ružan ogroman panj.Što bi pesma rekla: ni gledat' se ne da, a kamoli...Džabe gluvare ( to su one ogromne zastrašujuće sekire, neki bi rekli model Nikola Novaković, al' to nije politički korektno ), udri, udri...ma ništa, ni da čuje, da je kamen, bar bi se okrnjio, bar bi bacao varnice, ma ništa!Pitam:-Pa, je 'l 'oće?-'oće!-Kako znaš?-Pametniji popušta!



otisao bi on od vas samo da moze
d j o l e d j o l e 10:57 14.08.2008

Neko je

napisao u vezi sa raspravama i popustanjima ... da kada osetite da vam vise niko ne skrece paznju (na bilo koji nacin) na to da niste u pravu i da ste pogresili to znaci da su svi od vas digli ruke.
antioksidant antioksidant 08:15 01.09.2008

Re: Neko je

d j o l e
napisao u vezi sa raspravama i popustanjima ... da kada osetite da vam vise niko ne skrece paznju (na bilo koji nacin) na to da niste u pravu i da ste pogresili to znaci da su svi od vas digli ruke.

znaci poslednji koji ostane usamljen na bojistu je u stvari ... izgubnik?


(copyright za izgubnik by mu son)
bane_lala_iz_banata bane_lala_iz_banata 11:33 29.08.2008

ma da...

mislim da se ne radi o pameti nego o ne mogucnosti da se adekvatno odreaguje na agresiju...posto ce se vecina ljudi povuci u sebe umesto da odreaguje na adekvatan nacin!my way---MA KOME CES TI mamu/tetku iz obrenovca &rest :)..samo OSTRO! :)
antioksidant antioksidant 08:17 01.09.2008

Re: ma da...

bane_lala_iz_banata
mislim da se ne radi o pameti nego o ne mogucnosti da se adekvatno odreaguje na agresiju...posto ce se vecina ljudi povuci u sebe umesto da odreaguje na adekvatan nacin!my way---MA KOME CES TI mamu/tetku iz obrenovca &rest :)..samo OSTRO! :)

canak kaze (zaboravi ko je u pitanju samo citaj izjavu) - u raspravi sa budalom nemas sansi. prvo te spusti na svoj nivo kumunikacije (uvuce u blato) a onda pobedi na iskustvo

ako je ostro jedini odgovor - po cemu se razlikujemo od njih?
trener92 trener92 21:18 31.08.2008

Da ili ne?

okrenete na drugu stranu i odete svojim putem?

Ja sam odustao odavno,mislim da je tako bolje i ya mene ai druge. Da li sam ja u pravu ili on/ona, zavisi čije je gledište,
antioksidant antioksidant 08:18 01.09.2008

Re: Da ili ne?

Ja sam odustao odavno

privremeno?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana