Nemam svoga Ali Agdžu

sentinel26 RSS / 14.08.2008. u 13:28

Pomirenje je u modi.

Naidje tek tako, ničim izazvano, iznenada s ljetnjim vrućinama, pa se primilo ka mini suknje kad su se ono pojavile.Obzirom da je pomirenje usko povezano s opraštanjem a bez njega nije ni moguće ili se meni  to možda pričinjela jorgan planina.Ko to, kome i radi čega treba da prašta da bi ovaj prihvatio pomirenje koje baš i ne mora da se završi ljubljenjem ali može čašicom razgovora (muhabeta) uz kavu (kafu ili kahvu) s lokumom ili bez njega, s rahatlukom ili bez njega.

Sa kime treba ja da se mirim kada nijesam bio ni na jednoj zavadjenoj strani?Izgleda da nije teško utvrditi ko može sa kime da se pomiri ali problem može da nastane zato što ne mogu svi u njemu da učestvuju. Ko to može u njihovo ime i da li može da oprašta i miri se? Ko ima punomoćja onih koji su uskraćeni za tu šansu tako što su skraćeni za glavu ranije?

Lako je bilo Papi Vojtili da posjeti Ali Agdžu u zatvoru i da mu oprosti. Njemu su pomogli  tako što su toga Ali Agdžu uhapsili i stavili iza rešetaka, gdje i pripada.Šta da rade oni koji imaju svojega „AliAgdžu“ ali nemaju više šansu za susretanje?

 

Šta da rade oni koji bi mogli i željeli ali nema ko da uhapsi njihove „AliAgdže“?Šta da radimo mi koji nemamo svojega  „AliAgdžu“? Da li da i mi učestvujemo, da možda presudjujemo, da navijamo i aplaudiramo ili da spavamo i da se probudimo tek kada se sve završi? Teška pitanja za teške odgovore u teškim vremenima.

Osjećam neki unutrašnji nemir zbog toga. Kako će to da shvate oni drugi.Da pobjedim ovaj nemir u sebi, tj. da se pomirim sam sa sobom. Ja to mogu ali hoće li to da mi se uračuna. Hoće li to ući u PIO evidenciju. Prisjećam se nekih ne tako davnih vremena, za koja ponekad pomislim da su trajala čitavu vječnost. Poslije odlaska velikog Tate Yu-nacije na oni svijet znao sam da će se pojaviti „Očuh“ koji će probati da kuću i domaćinstvo uredi drugačije, nevažno je li na bolje, bitno je da se razlikuje. Pripremio sam sebe i svoju porodicu  doveo u poziciju neučestvovanja u nastupajućem zlu a da mi pritom ne bude ugrožena gola egzistencija. Uspio sam. Nijesu svi bili te sreće.

Deset godina kasnije sva moja rodbina odbacila je uniforme i oružje od sebe i odbila da učestvuje u novom nebeskom projektu. S božjom pomoći ili bez nje, tek opet su svi imali sreće. Nekima se imovina nešto smanjila ali glave su sve na broju, istina malo posijane u više država.

Premotao sam taj film više puta, žao mi je ali se ne osjećam krivim zbog toga. Mnogo je onih koji su željeli isto takvu poziciju, ali to nije bila obaveza pojedinaca već kolektiva (države).Ja danas mirno parkiram svoj auto u Zagrebu bez straha. Ne moram da im se obraćam kao braći, dovoljno je kao prijateljima. Ne osjećam potrebu da se nekome izvinjavam i tražim opraštanje, niti da meni neko duguje kakvo izvinjenje.

Koliko gradjana može bezbjedno da prošeta Terazijama i Trgom kada tamo stoluju „garde“ i „obrazi“ izašli iz dveri, pričešćeni uz „tihovanje“, podučeni nomokanomom i postrojeni u nacionalnom stroju?

Šta bih napisao u domaćem zadatku zvanom „pomirenje“?Za početak pozdravio bih sve one koji pričaju o pomirenju i rade na njemu, kao i one koji se još premišljaju. Meč izmedju „Za“ i „Protiv“ pomirenja registrovao bih parforfe sa 3:0  i krenuo slobodno naprijed. Probati da u sebi (ne u drugima)  nadjemo neki razlog za praštanje i pomirenje, za bolju budućnost.

Emocije ne treba potiskivati nego ih smjestiti na odredjeno rezervisano mjesto i povremeno u odredjenim datumima zajednički, nikako pojedinačno, evocirati ih.

Svako samostalno evociranje tužnih (i ružnih) uspomena razjeda čovjeka iznutra, nagriza ga i ruši njegov prirodni imunitet.

Svi koji mogu i imaju snage u sebi za takvo što, treba da pokušaju.

Svi oni u kojima nije ubijeno sve ljudsko, treba da probaju jednom, dvaput, više puta,uspjeti će zasigurno.

 Jedna napomena, pomirenje izmedju zločinaca i žrtava nije moguće i o njemu ne treba  ni govoriti dok zločinci (njihove „AliAgdže“) ne budu iza rešetaka.

 Tek tada se stvaraju uslovi da se može hrabro stupiti pred rodbinu i potomke žrtava i zamoliti za oproštaj i pomirenje !

 

Da se razumijemo, ljudsko pomirenje postoji, trebaće i postojaće, a „političko pomirenje“ ne postoji, to je ustvari samo golo interesno pomirenje koje prestaje kada i interesi, to je falsifikat.

Da nas nedobronamjerni i nesposobni ne bi navodili na krivi put stalno treba imati na umu sljedeće:

- Ono sa čime se nikako normalan čovjek ne bi smio  pomiriti je da prihvati da je neko u njegovo ime činio zločine.

- Zato je nužno priznati istinu sebi i kod sebe i samo oni koji su spremni da se suoče sa istinom, učinili su značajan korak ka pomirenju. 

Ostalo je skupocena imitacija i laž.

 S.

Ljeta gospodnjeg 2008-og, 14-og Augusta po Gregorijanskom.

 



Komentari (24)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blackbox92 blackbox92 13:59 14.08.2008

pomirenja bez povampirenja

Preporuka, potpisujem
U pravu ste samo ljudsko pomirenje je istinsko i pravo a političko bez toga je zamagljivanje i politički interes i neiskreno,
Neiskreno pomirenje vrlo brzo može da donese povampirenje.
sentinel26 sentinel26 15:59 14.08.2008

Re: pomirenja bez povampirenja

Htjeli ste da kažete pomirenje umjesto povampirenja.
Ovo prvo ne može s ovim drugim, a ovo drugo može s bilo čime, samo to je kao da u morsku vodu bacite šaku soli.
Hvala za preporuku i pozdrav.
blackbox92 blackbox92 00:22 15.08.2008

Re: pomirenja bez povampirenja

sentinel26
Htjeli ste da kažete pomirenje umjesto povampirenja.
Ovo prvo ne može s ovim drugim, a ovo drugo može s bilo čime, samo to je kao da u morsku vodu bacite šaku soli.
Hvala za preporuku i pozdrav.

Htedoh da kaem da ako yaista ne bude istinsko, ljudsko pomirenje, onda kad tad dolayi povampirenje.
sentinel26 sentinel26 09:41 15.08.2008

Re: pomirenja bez povampirenja

blackbox92
Htedoh da kažem da ako zaista ne bude istinsko, ljudsko pomirenje, onda kad tad dolazi povampirenje.
U pravu ste.
1945-46 je na ovim prostorima trebalo doći do pravog pomirenja ali nije nego je iznad glava svija postavljen "čarobni mač" koji je "vitez" odnio sa sobom u grob.
Žurba za učvršćenjem nove vlasti imala je svoju cijenu i platili smo je, ali ako ne izvučemo pouke prijeti nam opasnost da nam nakog odredjenog broja godina dolaze novi anuiteti i sa kamatom.

Povampirenje je došlo 1991. Prebrojavanje žrtava iz prethodnoga rata na početku, crtanje raznih linija, potom hvatanje za puške i noževe.
Sada se vjerovatno svi kaju u sebi, neki što su to radili a ima i onih koji se kaju što to nijesu "bolje" (žešće) radili, mali je broj koji to čine javno.
Ako dobijemo bitku u sebi i kod sebe imamo šanse na uspjeh. To je ono što je preskočeno u prethodnom slučaju.

Mislim da ne postoji surogat, nikakva zamjena za pomirenje.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:01 14.08.2008

Preporuka

Morao sam brzo ovo da procitam jer mi istice vreme za Internet.
Citacu ponovo i onda opet.
Pozdrav !
sentinel26 sentinel26 20:09 14.08.2008

Re: Preporuka

Ninoslav Randjelovic
Morao sam brzo ovo da procitam jer mi istice vreme za Internet.
Citacu ponovo i onda opet.
Pozdrav !

Ma ne žurimo nikuda.
Ja ponekad zaboravim da ljudi imaju problema sa internetom, zato što sam ja te brige poodavno oslobodjen.
Poz.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 08:15 15.08.2008

Re: Preporuka

Ja ponekad zaboravim da ljudi imaju problema sa internetom, zato što sam ja te brige poodavno oslobodjen.

Da, u pravu ste ! Cesto se zaboravi koliko ima nas sa jos toliko neresenih problema, ali zivi se.... Evo, jutros "radi" bezicni Internet, pa sam pazljivo i na miru procitao Vas post. Zanimljiv je. Dve stvari mi se cine posebno zanimljive :
1. Mozete bez straha parkirati Vas auto u Zagrebu. ( Mora da auto nema BG registracije ?)
2. Pripremili ste sebe i porodicu da u zlu ne ucestvujete, ali i da time ne ugrozite egzistenicju. (Svaka cast !)

Ove dve stvari sam shvatio kao znacajne jer znace da ste Vi bas kao i milioni drugih ljudi sa ovih prostora koji su ziveli bas kao i Vi, ali koji su ipak stradali od zla u kome nisu ucestvovali. Da li se setite i njih kada se mirite sa sobom ?
sentinel26 sentinel26 09:21 15.08.2008

Re: Preporuka

Ninoslav Randjelovic
Ja ponekad zaboravim da ljudi imaju problema sa internetom, zato što sam ja te brige poodavno oslobodjen.
Da, u pravu ste ! Cesto se zaboravi koliko ima nas sa jos toliko neresenih problema, ali zivi se.... Evo, jutros "radi" bezicni Internet, pa sam pazljivo i na miru procitao Vas post. Zanimljiv je. Dve stvari mi se cine posebno zanimljive :
1. Mozete bez straha parkirati Vas auto u Zagrebu. ( Mora da auto nema BG registracije ?)
2. Pripremili ste sebe i porodicu da u zlu ne ucestvujete, ali i da time ne ugrozite egzistenicju. (Svaka cast !)

Ove dve stvari sam shvatio kao znacajne jer znace da ste Vi bas kao i milioni drugih ljudi sa ovih prostora koji su ziveli bas kao i Vi, ali koji su ipak stradali od zla u kome nisu ucestvovali. Da li se setite i njih kada se mirite sa sobom ?

Odgovor na vaše prvo pitanje jeste: BG.
Za ovo drugo i sreća je imala svojega udela. Smetnuli ste činjenicu da nijesmo više svi u jednoj državi. Varijanta da razmišljamo o odlasku (dolasku) "pod jednu šljivu" nijednog sekunda nije bila aktiuelna.

Za ovo posljednje, da je odgovor potvrdan dokazuje valjda i ovaj napisani tekst, ako ste ga pažljivo pročitali.
Da sam mislio samo na sebe ja ga ne bih ni pisao. Ja sam bio pripremljen i mogu da idem naprijed i bez ovoga ali ima mnogo onih kojima je to pomirenje neophodno za njihovu budućnost i njihovih pokoljenja.
Bitku za unutarnje pomirenje ja sam dobio na početku priče što je svakako olakšalo rješavanje nastupajućih problema.
Naravno da se ne možete prijatno osjećati u takvom okruženju.


Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 19:38 15.08.2008

Re: Preporuka

Bitku za unutarnje pomirenje ja sam dobio na početku priče što je svakako olakšalo rješavanje nastupajućih problema.

Cestitam !
Unfuckable Unfuckable 21:21 14.08.2008

veoma dobar

i sadržajan tekst, Mr sentinel, upravo kakav sam i očekivao.
I, čini mi se - ali nemam nažalost vremena za "prekopavanje" po blogoverzumu - da sam u par vaših komentara ponegde, predosetio genezu i zrenje ovog teksta.
preporuka
sentinel26 sentinel26 21:43 14.08.2008

Re: veoma dobar

Unfuckable
i sadržajan tekst, Mr sentinel, upravo kakav sam i očekivao.
I, čini mi se - ali nemam nažalost vremena za "prekopavanje" po blogoverzumu - da sam u par vaših komentara ponegde, predosetio genezu i zrenje ovog teksta.
preporuka

Zahvaljujem.
Drago mi je ako ovaj moj trud nije uzaludan.
Pokušao sam izbjegnuti svaku stranputicu koja može makar i nagovjestiti postojanje nekih razloga koji ne bi vodili pravom pomirenju.
Kad čovjek u sebi dobije utakmicu izmedju "za" i "protiv", pola posla je uradjeno.
Ja priznajem da se nalazim u mnogo boljoj poziciji po ovome pitanju, od velike većine gradjana.
Poz.
antioksidant antioksidant 09:46 15.08.2008

.

- Ono sa čime se nikako normalan čovjek ne bi smio pomiriti je da prihvati da je neko u njegovo ime činio zločine.

- Zato je nužno priznati istinu sebi i kod sebe i samo oni koji su spremni da se suoče sa istinom, učinili su značajan korak ka pomirenju.

Ostalo je skupocena imitacija i laž.


prvi korak ka straputnici je trazenje izgovora za zlocin. izgovor ne postoji

svaka laz je skupocena
antioksidant antioksidant 09:46 15.08.2008

Re: .

ps - hvala na tekstu
sentinel26 sentinel26 11:19 15.08.2008

Re: .

antioksidant
- Ono sa čime se nikako normalan čovjek ne bi smio pomiriti je da prihvati da je neko u njegovo ime činio zločine.
- Zato je nužno priznati istinu sebi i kod sebe i samo oni koji su spremni da se suoče sa istinom, učinili su značajan korak ka pomirenju.
Ostalo je skupocena imitacija i laž.
prvi korak ka straputnici je trazenje izgovora za zlocin. izgovor ne postoji
svaka laz je skupocena

Svakako.
Mogućnosti da se zaluta na stranputice su velike i jedan od pouzdanih načina da se izbjegnu jeste saznanje da izgovor za zločin ne postoji i da ga ne treba ni tražiti.
Zahvaljujem i poz.
AlexDunja AlexDunja 11:34 15.08.2008

baš odmeren tekst !

nema razloga za očaj,
samo da vas pozdravim Vitovim stihovima

ОЧАЈ

Дан освану а ја - Скадар,
Зле ме силе
претвориле
у гомиле,
до темеља порушиле.

Три године тако оне
мене ломе,
а ја више нијесам кадар
да се зидам
и сурвавам
низ литице.
---------------
Гојковице,
млада Гојковице...
sentinel26 sentinel26 11:41 15.08.2008

Re: baš odmeren tekst !

Zahvaljujem.
Svaki Vitov stih nagoni čovjeka da se zamisli i napokon otkrije u sebi sposobnost da i on umije da misli svojom glavom i da ne mora da ide po svoje mišljenje u komitet ili nedje drugde.
Poz.
mariopan mariopan 20:23 19.08.2008

Re: baš odmeren tekst !

Pozdravljam Vas g. Sentinel

Slazem se sa samom sustinom Vaseg stava o zlocinu i oprastanju, o pomirenju prvo u sebi, i onom da svi zlocinci moraju biti kaznjeni, zatvoreni.

Shodno tome da li ikada osetite ljutnju ( ja osetim bes) kada zlocince puste na slobodu sa razlogom da nisu nista ucinili, da nema dokaza za njihove zlocine, pa se oni onda u brk smeju svojim zrtvama?

Mislim da takvi postupci Suda samo smetaju da do pomirenja dodje, izazivaju kontraefekat i da oni zapravo hrane i podsticu gorcinu i osecanje nemoci u ljudima i da su te presude razlog sto postoje oni sto ih vidjate na Terazijama. One su i velika smetnja da vise ljudi, onako u sebi, oseti to pomirenje i prastanje. Ovde ipak zivi i previse ljudi koji nisu imali srecu kao Vi da bez zrtava prodju kroz sve ono ludilo.Zato je Vama mozda lakse, ali kako bi neko ko nije imao srece trebao da postupi? Cekao pravdu pa nije docekao? Sta taj oseca? Kako da se leci?

Imam osecaj da nama nesto niste oprostili.Ne znam tacno sta. Samo osecaj.

Pozdravljam Vas
sentinel26 sentinel26 22:03 19.08.2008

Re: baš odmeren tekst !

mariopan
Pozdravljam Vas g. Sentinel
Slazem se sa samom sustinom Vaseg stava o zlocinu i oprastanju, o pomirenju prvo u sebi, i onom da svi zlocinci moraju biti kaznjeni, zatvoreni.

Shodno tome da li ikada osetite ljutnju ( ja osetim bes) kada zlocince puste na slobodu sa razlogom da nisu nista ucinili, da nema dokaza za njihove zlocine, pa se oni onda u brk smeju svojim zrtvama?
Mislim da takvi postupci Suda samo smetaju da do pomirenja dodje, izazivaju kontraefekat....

Svakako da osjećam ljutnju, ali ne prema sudijama nego prema tužilaštvu jer znam da su u većini slučajeva optužnice veoma loše napisane a dokazi neobezbedjeni ili nedovoljno obezbedjeni. To je posao tužilaštva.

Da ne širimo temu, znam za jedan slučaj da je za optužnicu za jednog od "bosanskih junaka" jedna gospodja u Srbiji odmah (na početku) izjavila da je veoma loše napisana. Ta gospodja je satanizovana (ne i jedini put) u Srbiji a novine u Srbiji su pune tri godine lagale narod o sadržini te optužnice, pisale o optužnici za "činjenje" - ( lična odgovornost ) i "nečinjenje" - ( komandna odgovornost ). Kada je optuženi oslobodjen saznali smo da u optužnici nije bilo niti jedne jedine riječi o "činjenju" već samo o "propuštanju", tj. "nečinjenju" po osnovu komandne odgovornosti.
Te iste novine i dalje pišu da je "neko" oslobodjen odgovornosti po optužnici za "činjenje". Zašto? Ja ne znam odgovor.
Za ljude koji nijesu pravnici možemo da razumijemo da nijesu dužni da shvataju i prave razlike ali za pravnike i novinare to je prosto nedopustivo. Bar ja tako mislim, uz rizik da pogriješim.

Imam osecaj da nama nesto niste oprostili.Ne znam tacno sta. Samo osecaj.
Pozdravljam Vas
Nijesam prepoznao sadržaj ovoga pitanja pa vam ne umijem ni odgovoriti.
Poz.
Goran Vučković Goran Vučković 21:50 19.08.2008

Sa srećom

Sa popriličnim zakašnjenjem otkrivam ovaj blog, pa htedoh samo da se javim i poželim sve najbolje u novoj ulozi - vi ste jedan od komentatora koje sam najviše želeo da vidim u ulozi autora.

Što se tiče pomirenja i političkog pomirenja - reč "političko/a/i" ima tendenciju da obeščasti reči uz koje se stavi - politička podrška, politička korektnost... nešto slično kao ona misao Gruča Marksa: "vojni sud je za sud kao vojna muzika za muziku".

Ali (političko) licemerje je, čini se, trend u vremenu koje živimo - bez obzira da li je dizajnersko, firmirano - ili grubo, iz domaće radinosti. I na kraju je, čini mi se, više pitanje nekakvih predispozicija - koje vrste političkog licemerja postajemo navijači. A i taj izbor ume da bude prilično politički i truo, rekao bih.

Ali, da se manem turobne teme - još jednom sve najbolje u novoj ulozi. Biće mi drago da čitam vaše postove - dobrodošli na moju VIP listu.

sentinel26 sentinel26 22:10 19.08.2008

Re: Sa srećom

Goran Vučković
Sa popriličnim zakašnjenjem otkrivam ovaj blog, pa htedoh samo da se javim i poželim sve najbolje u novoj ulozi - vi ste jedan od komentatora koje sam najviše želeo da vidim u ulozi autora.

Što se tiče pomirenja i političkog pomirenja - reč "političko/a/i" ima tendenciju da obeščasti reči uz koje se stavi - politička podrška, politička korektnost... nešto slično kao ona misao Gruča Marksa: "vojni sud je za sud kao vojna muzika za muziku".
Ali (političko) licemerje je, čini se, trend u vremenu koje živimo - bez obzira da li je dizajnersko, firmirano - ili grubo, iz domaće radinosti. I na kraju je, čini mi se, više pitanje nekakvih predispozicija - koje vrste političkog licemerja postajemo navijači. A i taj izbor ume da bude prilično politički i truo, rekao bih.
Ali, da se manem turobne teme - još jednom sve najbolje u novoj ulozi. Biće mi drago da čitam vaše postove - dobrodošli na moju VIP listu.

Zahvaljujem na pohvalama i komentaru mislim da vaš tekst predstavlja pravu dopunu onoga što sam napisao. I ja mislim da riječi "politika" i "pomirenje" ne mogu nikako zajedno.
Ja eto pripadam grupi ljudi koji ne pristaju na takvu obmanu.
Pozdrav.
Ajnur Ibran Ajnur Ibran 11:41 20.08.2008

Po jutru se dan poznaje

Drago mi je da je neko skrenuo paznju na Vas. Secam se nekih Vasih komentara, tako da nisam iznenadjen, temom, iskrenoscu, i sustinom Vaseg teksta.
Pisite, ima nas koji su radi citati.
Srdacan pozdrav
sentinel26 sentinel26 12:58 20.08.2008

Re: Po jutru se dan poznaje

Zahvaljujem.
Planiram da na kraju svakako dopunim tekst, mišljenjima i predlozima koji su (će) prispeli(ti).
Pozdrav.
mariopan mariopan 15:00 20.08.2008

Re: Po jutru se dan poznaje

Moje pitanje se odnosilo na ljude koji su doziveli licne tragedije i zive ovde u Srbiji, njih je veliki broj, pouzdala sam se da cete mozda imati i za njih neki nacin kako da prevazidju svoje teske trenutke i nadju nacina da oproste i da se pomire...ne znam zasto sam pomislila da cete vi to znati? Mozda zato sto ste se potrudili da razmislite o oprastanju kao takvom a imam i poverenja u promisljanje koje ste izneli ovde u temi, tako je i ja se sa tim slazem. Samo to vredi za nas, Vas , mene i druge koji nisu licno pogodjeni, kazete sve glave su tu, mada rasejani, vasi su svi na broju, kao i moji, imovinu mogu i da oprostim ne znam kako bih zivote, pogotovu decije kao sto ima slucajeva. Pa za njih pitam, kako oni da se lece, kako oni da oproste?Oni imaju najvise da oprastaju a ne znamo kako i trebaju nam umne glave i dobronamerni ljudi da nas poduce. Ovo iskreno mislim, Vas smatram za takvoga i zato pitam.

Moja primedba da imam utisak da nama jos uvek nesto niste oprostili odnosila se na Vase opise dva grada, Beograda i Zagreba. Sa takvim opisom ja se ne bih slozila. U Beogradu zivi jos dva miliona ljudi koji nisu fasisti, mozda da ste i njih pomenuli ne bih pomislila da nam nesto i dalje ne oprastate samo ne znam sta.

Tekst mi se odmah dopao i preporucila sam ga, o tome treba da se pise vise nego o bilo cemu drugom, i ja sam iznenadjena da do sada niste pisali na blogu, to jest da niste imali tu opciju.Ali ako Vam ne smeta sto ja zabadam nos svuda pa i ovde onda cemo se citati ubuduce?
Pozdravljam Vas.
sentinel26 sentinel26 16:09 20.08.2008

Re: Po jutru se dan poznaje

mariopan
Moje pitanje se odnosilo na ljude koji su doziveli licne tragedije i zive ovde u Srbiji, njih je veliki broj, pouzdala sam se da cete mozda imati i za njih neki nacin kako da prevazidju svoje teske trenutke i nadju nacina da oproste i da se pomire...ne znam zasto sam pomislila da cete vi to znati?
Pozdravljam Vas.
Rješenje za pomirenje sa gubicima donose zakoni prirode ako ne možemo mi sami.
Ja sam pokušao da pišem o pomirenju medju ljudima.

Ja nemam recepte za svakoga posebno. Niti postoji neki model prihvatljiv za svakoga.
Svako najteže podnosi svoju tragediju.

Ne postoji tragedija koja prvo nije lična (osim kod stradanja grupe ili cijele porodice) pa onda porodična, grupna, nacionalna i td.

Ja sam pokušao da napišem nekoliko stavova koji mogu da koriste svima.
Upozorio sam na moguće stranputice sa kojih je povratak užasno težak.

No, mislim ako pročitate pažljivo cijeli tekst da ćete naći djelove ili stavove koji mogu, naravno pod uslovima koje sam opisao, da budu prihvatljivi.

Akte pomirenja ne preduzimamo radi predaka no radi potomaka.

Pomirenje sa istinom je prvi korak, pa onda jedan po jedan, neko može to brže da prihvati a neko ne može i tu se ne smije vršiti pritisak ni na koga jer bi proizveo suprotan efekat.

Na kraju, razmjene mišljenja i predloga, planiram da dodam još jedan dopunski tekst, sa akcentom na to ko i kada može da bude generator (da ne kažem "promoter", ružno bi bilo reći "vodja" toga pomirenja i zašto ono mora da bude uspješno, odnosno zašto je opasno da ono doživi neuspjeh.
Poz.

P.S. Ja ni u pomisli nijesam da ovdje opisujem tragične situacije u kojima je neophodna pomoć ljekara, ( takvih slučajeva ima ), strogo sam se ograničio na pretpostavljenu situaciju da takva pomoć nije potrebna nikome od učesnika akcije pomirenja. Čak mislim da takvi ne samo da nijesu sposobni da u tome učestvuju već ne bi mogli ni da razumiju o čemu se radi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana