Zašto Srbi treba da izumru od bele kuge - III deo

Krugolina Borup RSS / 20.08.2008. u 09:52

Mama-Kengurica u epizodi: INDUKCIJA

Za premijerno prikazivanje na ultrazvuku, sin nam se odlučio za ležeći položaj, s obe ruke pod glavom. Majkin Crnogorac, već tada je znao kako se ima živeti! Tom prvom nadimku ostao je dosledan sve do kraja: na pamet mu nije padalo da išta požuruje, već je kucanje na vrata ovog sveta započeo tek pola sata nakon isteka dana koji budući roditelji svetkuju kao "Termin", kalendarsko Crveno Slovo. Kašnjenje sa stilom, pa da.

"Jao, sine, nemoj sad! Doktorki smena počinje tek od 7 ujutro!" apelovala je panično Mama-Kengurica.

Šetaj - diši - gledaj na sat - šetaj - diši - gledaj na sat... U 7 se Tata-Kengur i ja ukrcamo u jugića i pretorbarimo do porodilišta. Tu se dramatično oprostimo, kao da se više nikad u životu videti nećemo. Što je sigurno, sigurno je. Nikad se ne zna.

Majkinom Crnogorcu se, pak, ne žuri. Rešio da na svet dođe natenane i gospodski. Malo vrata otvara, malo leškari s rukama pod glavom. Pa tako od pola sata posle ponoći, pa do 2 popodne. Tek tada su vrata bila dovoljno odškrinuta da se Mama-Kengurici može dati epidural. O, blažen da je ko ga izmisli! Sad i Mama-Kengurica može malo ruke pod glavu... Odspavam sat vremena na stolu. Izistinski! Sa sve hrkanjem! Probudi me čudan zvuk CTGa, kome je igla počela da divlja.

Uto eto mog anesteziologa (onog iz druge epizode, što nije "svaki").

"Šta se ovo dešava?" pitam ga.

"Ništa neobično, ne brinite. Skoro ste spremni."

"Kako? Pa jel' to meni data indukcija?"

"Jeste."

"Zašto?"

"Pa, mnogo je sporo išla cela stvar. Da se ubrza."

Da se ubrza? Zašto da se ubrza? Pokušavam da shvatim tu njihovu logiku, ali ne ide. Pa, ja nigde ne žurim. Nisam u bolovima, imam epidural, totalno mi je ok. Zašto se mora žuriti? Zašto mene niko nije pitao da li želim indukciju? Kad malo bolje razmislim, ne samo da me niko nije pitao, već me niko nije ni obavestio da mi je data...

I onda me, kao grom iz vedra neba pogodi bljesak proniknuća, božanski inspirisano otkrovenje... NJIMA se žuri! SPPVMD je tu od 7 ujutro. Sad je pola 5 popodne. Njoj se smena odavno završila. Hoće žena kući. A možda ima i pacijente zakazane za popodne u privatnoj ordinaciji u kojoj radi.

Uto eto i nje.

"Spremna si, vreme je za napone. Ti si načitana, garantovano znaš kako treba. Jesam u pravu?"

Klimnem glavom u znak odobravanja, odlučujući da ignorišem ironičnu žaoku. Imam sada preča posla.

"Ajde onda."

Stenje Mama-Kengurica, napinje se iz petnih žila, ali bezuspešno. Majkin Crnogorac ni da mrdne kroz porođajni kanal. Posle pola sata, primećujem krajnje neobičnu pojavu, nešto što u potpunosti odudara od svih priča koje sam o situaciji u porodilištima čula od onih koje se porađahu pre mene: oko mene počinju da se skupljaju Beli Mantili. Prvo ih je bilo dvoje... pa četvoro... pa šestoro... pa desetoro... Vidim ja da je vrag odneo šalu. Šta će njih tuce oko mene? Pa to nije prirodno!

Za minut mi je postalo jasno.

Jedna me uhvati za jednu nogu, druga me uhvati za drugu nogu, treća i četvrta skočiše na stomak i počeše da ga pritiskaju i mese što jače mogu... a ostali horski viču: "NAPNI SE!!"

Majkin Crnogorac, pak, ne haje ni pišljiva boba. Ni da mrdne kroz porođajni kanal.

Uto se začu veliki BAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!

Poskočiše metar od stola u daljinu one što me raščerečiše, poskočih i ja metar od stola u visinu. Šta je ovo? Pa ko nas sad bombarduje? Beli Mantili na sekund zaboravljaju na mene, osvrću se uokolo, dok jedan nije rešio misteriju:

"Pao erkondišn sa zida."

Dobro je. Ja mislila Majkin Crnogorac udara pleh muziku da objavi sopstveni dolazak na ovaj svet. Ne bih volela da se rodi uobražen. A dobro je i da mi sto na kome ležim nije parkiran ispod erkondišna.

Uto igla na CTGu počinje da divlja još više nego do tad. Ono tuce Belih Mantila oko mene se nešto zgledaju, nemuštim jezikom dogovaraju, a ja se mislim: Gotovo je, sine, nema nam spasa.

"Idemo na Carski rez", čujem moju doktorku.

Dakle, neviđena žena! Pa, lepo sam joj ja govorila da mi odmah treba da idemo na carski rez, a ona nije htela ni da čuje! Em sam matora (37u uzela), em sam sitna (44,5kg pre trudnoće), em mi MD rekla da mali nije baš najbolje namestio glavu (SPPVMD odbila da poveruje u stručno mišljenje MD), em mi Mars u Solaru na vrhu pete poklopljen s natalnim Ascendentom... Koliko treba čovek da se razume u medicinu i astrologiju da shvati da je carski tu neizbežan? Da je od početka slušala Mama-Kenguricu, do svega ovoga ne bi ni došlo!

Skidaju me s epidurala. Poturaju mi da nešto potpišem.

"Šta je ovo?"

"Dozvola za operaciju."

"Znači, daćete mi totalnu?"

"Hoćemo."

Potpisujem bez razmišljanja. Daj više tu totalnu, HOĆU DA UMREM OD BOLOVAAAA!!! Što me prvo ne odvezoste u operacionu salu, pa me onda skidaste s epidurala??? Jel' vi to imate neki tajni pakt s Bogom da svaka žena IPAK mora da otpati od porođajnih bolova, pa i kad plati anesteziologa koji nije "svaki"?

Dišem ubrzano da ne bih jecala i vrištala, a suze od bolova se slivaju niz obraze kao Nijagarini vodopadi. Anesteziolog (onaj što nije "svaki") stavlja mi masku na lice i, kao, nešto broji. A ja se u sebi molim Bogu.

"Oče naš, ti što jesi na nebesima,

da se sveti ime tvoje,

da bude carstvo tvoje,

i da bude..."

(U sledećoj epizodi: INTENZIVNA NEGA)

Atačmenti



Komentari (120)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jeremija92 jeremija92 10:15 20.08.2008

Žal x2

Čitajući tvoje postove, stalno mi se javlja žal. Dva žala.
Prvi je, žal za mladost, a drugi je još veći žal. Žal što sam muško, pa ne mogu da doživim sve čari materinstva.:))))
pozz.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:17 20.08.2008

Re: Žal x2

I tatinstvo ima svojih čari, jeremija.
Ja sam čula za "penis envy", ali za "vagina envy" još nisam.
Evo, sad od tebe, prvi put.
))
vishnja92 vishnja92 10:19 20.08.2008

Re: Žal x2

pa ne mogu da doživim sve čari materinstva.:))))

i treba da ti bude zao :)

najsrecniji trenutak mog zivota je bio treceg dana zivota moga sina: kada je prvi put, dremkajuci mi u narucju, otvorio jedno oko
pa smo se gledali :)))))

a ti Krugolina nemas uopste milosti. rekoh li ti da sam u guzvi ?!
:)
Jaril Jaril 10:20 20.08.2008

Re: Žal x2

najsrecniji trenutak mog zivota je bio treceg dana zivota moga sina: kada je prvi put, dremkajuci mi u narucju, otvorio jedno oko
pa smo se gledali :)))))

:))))
jeremija92 jeremija92 10:32 20.08.2008

Re: Žal x2

Krugolina Borup
I tatinstvo ima svojih čari, jeremija.

Ti ćeš da mi pričaš... o čarima tatinstva.:))

Krugolina Borup Krugolina Borup 10:57 20.08.2008

Re: Žal x2

Ti ćeš da mi pričaš... o čarima tatinstva.:))


Pa, ko što rekoh: ne mogu da pričam.
Mogu samo da zavidim.))
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:59 20.08.2008

Re: Žal x2

a ti Krugolina nemas uopste milosti. rekoh li ti da sam u guzvi ?!


Znaš šta?
Ja shvatila da mi ovo pisanije moje porođajne storije iznimno prija, da me negde iznutra leči.
Stoga sam rešila to iz sebe izbaciti u rekordnom roku, dok me još to terapijski korisno osećanje drži.
Tako da može da se desi da izbacujem i po nekoliko nastavaka dnevno.
Da prostiš.
vishnja92 vishnja92 11:13 20.08.2008

Re: Žal x2

e qq si ga meni onda.
nista, nocni rad mi ne gine. a sta mislis - ako bi to radila vise puta dnevno - da napravis jedan pa da ga editujes? (ovo je ocajnicki pokusaj da izmolim za malo vremena :))

@Jaril:
bila sam kod margos i mnogo mi je komplikovano da se tamo ukljucujem u celu guzvu - puno toga je napisano nocas - ali moram da ti kazem ovo: smatram te jednim od najdobronamernijih ljudi uopste (a i sire).
eto tako, bilo mi je vazno da ti kazem.
a i mnogo si zabavan kad ti nesto nije po volji :)))
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:24 20.08.2008

Re: Žal x2

puno toga je napisano nocas


Šta sam to propustila?
Opet sam nešto propustila...
Ajnur Ibran Ajnur Ibran 12:17 20.08.2008

Re: Žal x2

Krugolina Borup
a ti Krugolina nemas uopste milosti. rekoh li ti da sam u guzvi ?!


Znaš šta?
Ja shvatila da mi ovo pisanije moje porođajne storije iznimno prija, da me negde iznutra leči.
Stoga sam rešila to iz sebe izbaciti u rekordnom roku, dok me još to terapijski korisno osećanje drži.
Tako da može da se desi da izbacujem i po nekoliko nastavaka dnevno.
Da prostiš.


E, luda li si... U pozitivnom smislu, naravno.
Sad htedoh napisati, price su ti tragikomicne, ali ne, zivot ti je tragikomican, medjutim, pravi izraz je : zivot je tragikomican.
Tvoj pogled na njega, me uveseljava.
Hvala, i pozdrav za tebe!
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:29 20.08.2008

Re: Žal x2

E, luda li si... U pozitivnom smislu, naravno.
Sad htedoh napisati, price su ti tragikomicne, ali ne, zivot ti je tragikomican, medjutim, pravi izraz je : zivot je tragikomican.
Tvoj pogled na njega, me uveseljava.
Hvala, i pozdrav za tebe!


Jeste, u pravu si, nisu priče nego život.
Ni jedna jedina stvar u mojim pričama o porođaju nije dodata, niti pak preuveličana.
Sve je to tako bilo.
A ono najzanimljivije tek dolazi.

Hvala ti što si svratio.
Drago mi je da te uveseljava.
To je jedini zdrav način pogleda na život, kakav god da je, methinks.
constrictoria92 constrictoria92 15:02 20.08.2008

Re: Žal x2

Krugolina Borup
a ti Krugolina nemas uopste milosti. rekoh li ti da sam u guzvi ?!

Znaš šta?
Ja shvatila da mi ovo pisanije moje porođajne storije iznimno prija, da me negde iznutra leči.
Stoga sam rešila to iz sebe izbaciti u rekordnom roku, dok me još to terapijski korisno osećanje drži.
Tako da može da se desi da izbacujem i po nekoliko nastavaka dnevno.
Da prostiš.


I treba da pises. Meni tvoje pisanije pomaze da se na vreme spremim, pa kad im jednog dana odem tamo da ih postrojim i reknem:
"Slusaj Ti. Znam da ces da uradis to to to to i to, po zakonu moja prava su to to to to i to. Il' ce da bidne kako ja 'ocu il' cu ti se krvi napiti, ako ne kod nas, a ono u Strazburu." :)


Krugolina Borup Krugolina Borup 15:07 20.08.2008

Re: Žal x2

Slusaj Ti. Znam da ces da uradis to to to to i to, po zakonu moja prava su to to to to i to. Il' ce da bidne kako ja 'ocu il' cu ti se krvi napiti, ako ne kod nas, a ono u Strazburu." :)


That's the spirit!
Ja se obavezujem da ću osnovati fondaciju za skupljanje priloga radi plaćanja troškova advokata!
Kad sam već bila kukavica da to sama i ne uradim.
Unfuckable Unfuckable 15:16 20.08.2008

Re: Žal x2

pa zar ne postoji institucija "pacijentovog advokata", helou lajdiz ?
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:32 20.08.2008

Re: Žal x2

Unfuckable
pa zar ne postoji institucija "pacijentovog advokata", helou lajdiz ?


U moje doba, toga nije bilo.
A i nisam sigurna kako to funkcioniše u praksi.
Ono malo reakcija i iskustava što sam po štampi čitala, nisu bili baš pozitivni.
Unfuckable Unfuckable 15:46 20.08.2008

Re: Žal x2

pazi, da ti rečem : i meni ujka umro kad je imao 4 godine jer nije bilo Penicilina.....
Anjale Anjale 11:24 20.08.2008

:))

Tekst je super, kao i uvek.
Da nije tako duhovito ispričan, bio bi jako tužan. A znam još puno žena, koje su prošle sve lepote poroađanja, date nam od Boga+lekara, a onda završile sa carskim.

P.S.

NEću ni da ti napišem da smo slične kilaže:))

Krugolina Borup Krugolina Borup 11:26 20.08.2008

Re: :))

NEću ni da ti napišem da smo slične kilaže:))


)))
Još da nam constrictoria kaže da je i ona iste kilaže, a ti da mi kažeš da si crvenokosa, pa mož' se slikamo ko trojke.
S muževima programerima, dakako.
Anjale Anjale 11:30 20.08.2008

Re: :))

Još da nam constrictoria kaže da je i ona iste kilaže, a ti da mi kažeš da si crvenokosa, pa mož' se slikamo ko trojke.


Ne, ja sam prirodna plavuša:))))

Crvenokosa, nego šta!!!!
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:31 20.08.2008

Re: :))

Crvenokosa, nego šta!!!!


Laaaažeš?!!
Anjale Anjale 11:34 20.08.2008

Re: :))


Ja priznah na mom blogu i mnogo gore stvari o sebi, a sada da lažem za boju kose.
Ne ide...
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:50 20.08.2008

Re: :))

Ja priznah na mom blogu i mnogo gore stvari o sebi, a sada da lažem za boju kose.
Ne ide...


Ne znam ja... na profilu piše: O meni... nema unosa.
A u pričicama... kako ono ti reče: možda izmišljaš.
))
Anjale Anjale 11:56 20.08.2008

Re: :))

A u pričicama... kako ono ti reče: možda izmišljaš.


Izmišljam...
Malo, ali pikantno:)))
NNN NNN 12:23 20.08.2008

Re: :))

Kako sve postižeš ( pišeš, čitaš, odgovaraš ) ?
Nismo stigli ni na prošli da ljuCki odgovorimo ( evo kad se maleni saglasi ), ono novi već tekst ( i vrrrlo slična iskustva!!!!!).
btw od plavuša su jedino MOŽDA interesantnije cvenokose :)
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:31 20.08.2008

Re: :))

Kako sve postižeš ( pišeš, čitaš, odgovaraš ) ?


Otkriću ti tajnu.
Slepo kucam.
Tzv. slepica.
Ispravka: crvenokosa slepica.

Unfuckable Unfuckable 13:17 20.08.2008

heh, aj' da malo branim lekare

ili
One Thing Leads to Another :

1.
Probudi me čudan zvuk CTGa, kome je igla počela da divlja.


2. "
Kako? Pa jel' to meni data indukcija?"
"Jeste."
"Zašto?"
"Pa, mnogo je sporo išla cela stvar. Da se ubrza."/quote]

3.
Majkin Crnogorac, pak, ne haje ni pišljiva boba. Ni da mrdne kroz porođajni kanal.


4.
Uto igla na CTGu počinje da divlja još više nego do tad

"Idemo na Carski rez",


Krugolina Borup Krugolina Borup 14:00 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Ajde, ti ih brani, a ja ću - na osnovu ono info što ja imam - i dalje da ih napadam.
Obećavam ti da sam apsolutno i potpuno otvorena za to da me ubediš da nisu krivi što su stvari pošle naopako.
Imaš moju reč.
Štaviše, ja bih VOLELA da mi neko stručan objasni šta se tu desilo.
Da su moja pitanja na tu temu dobila bilo kakav suvisao odgovor u samoj bolnici, ne bih 4 godine traume zbog toga imala.
Ali, nisu. Niko nije hteo da mi ništa kaže.
Zato sam ja morala sama da guglujem, da čitam, da nagađam.
Evo šta meni privlači pažnju.
A ti mi reci, molim te, jel' grešim što tako razmišljam.
Ponovo: obećavam ti da sam otvorena za promenu mišljenja.

http://www.roditeljportal.com/clanak/trudnoca/par-korisnih-stvari-o-trudnoci-i-porodjaju.htm

Indikacije za indukovani porođaj su:
- prevremeno prsnuće podovih ovojaka (NIJE MOJ SLUČAJ)
- intrauterina infekcija (NIJE MOJ SLUČAJ)
- EPH gestoze (NIJE MOJ SLUČAJ)
- dijabetes majke (NIJE MOJ SLUČAJ)
- intrauterina smrt ploda (NIJE MOJ SLUČAJ)
- bolesti majke koje zahtevaju brzo završavanje porođaja (npr.maligna oboljenja, srčana oboljenja) (NIJE MOJ SLUČAJ)
- programirani porođaj (NIJE MOJ SLUČAJ)

Na istom sajtu, malo niže se kaže:

radi se sada već rutinski i ako lekar vam to preporuči sigurno ima pravog razloga (samo se nadam da razlog nije to da hoće što pre da završi porođaj pa da ide kući, jer bi najverovatnije tada radio carski rez).


A meni, pak, najzanimljivije što se na ovom sajtu kaže:
http://www.marchofdimes.com/pnhec/240_20202.asp

Side Effects and Risks
Like any medical procedure, induction has side effects and risks. Some of them are described here.
-Oxytocin can make labor contractions very strong and lower the baby's heart rate. Throughout an induction, medical staff carefully monitor the baby's heart rate. Adjusting the dosage of the drug can decrease the strength of the contractions and reduce the effect on the baby's heart.
-Sometimes treatment doesn't work, and the woman has to have a cesarean delivery.


A, ovaj ovde mi je još konkretniji: http://www.pregnancy-info.net/labor_inducing_labor.html

However, the side effects of this technique include an increased chance of needing a cesarean (due to a lack of progression)


A ovaj, pak, najkonkretniji: http://pregnancy.about.com/od/induction/a/risksinduction.htm

Increased risk of abnormal fetal heart rate, shoulder dystocia and other problems with the baby in labor.
Labor induction is done by intervening in the body's natural process, typically with powerful drugs to bring on contractions or devices that are used to break the water before labor starts. Both of these types of induction can cause the baby to react in a manner that is called fetal distress as seen by fetal monitoring.
The nature of induction like contractions may also be more forceful than natural labor. This can cause your baby to assume or stay in an unfavorable position for labor making labor longer and more painful for the mother. It can also increase the need for other interventions as well.



Krugolina Borup Krugolina Borup 14:03 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Samo da pojasnim, u slučaju da nije jasno...

Igla na CTGu je počela da divlja NAKON što je indukcija data, a ne pre.
Unfuckable Unfuckable 14:20 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Hm - ajd ovako da pogledamo stvar :
jesu li uradili posao ?
sve ispalo ok ?
dete rođeno živo, zdravo, neizmrcvareno...APGAR score etc...?
pa, jebemumiša, da citiram gorštaka, zar baš za svaku stvar koju rade, moraju da se pravdaju i da pitaju pacijenta za njegovo mišljenje ?
Postoji nešto što se zove procedura, i podprocedura ("šta ako..."
Pacijenti su tu da sarađuju a ne da daju stručni sud, a lekari su ti koji preuzimaju odgovornost - ma koliko to surovo i nedemokratski zvučalo.
Tko misli da zna bolje - neka se igra "sam svoj majstor"

Meni je redosled poteza ok
Čini mi se da si ti malo ljuta na njih što te nisu konsultovali, decol.
A iza svega, logično, stoji strah, prirodni strah - kod nekoga "u supstanci" a kod nekoga kamufliran u najrazličitije varijetete ponašanja.
Ali, kao što rekoh na onom linku što dadoh - nisu svi lekari obdareni deskriptivnim & pripovedačkim moćima.
A i iskustvo govori da preterano objašnjavanje ume da oteža rabotu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:54 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Unf, imam mnogo odgovora, a i pitanja na poslednji tvoj post. A i mišljenja.
Ama, moram Majkinog Crnogorca da vodim u Zoo vrt za kojih sat vremena, tako da ću to morati ostaviti za kad se vratimo, pa kad ga legnem na spavanje.
Samo sam to htela da kažem i tebi i ostalom poštovanom auditorijumu (ako ga ima).
Da ne bi neko, nedajbože, pomislio da sam ostala bez reči.
Unfuckable Unfuckable 15:02 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

nisam ni sumnjao da si ostala bez reči ; ))

btw : odavno je prošlo to vreme kada sam žene & gospoDŽe ostavljao bez teksta .... : )))))))))))))))))))))))))))))
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:06 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

btw : odavno je prošlo to vreme kada sam žene & gospoDŽe ostavljao bez teksta .... : )))))))))))))))))))))))))))))


Sigurna sam da to nije tačno.
ALI, SIGURNA!
))
vishnja92 vishnja92 15:13 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

btw : odavno je prošlo to vreme kada sam žene & gospoDŽe ostavljao bez teksta ....

nas naso....
:))))

al to je Unf
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:56 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

UNAPRED SE IZVINJAVAM ZBOG PODROBNOSTI.
Hebi ga, ne znam drugačije.

Što se diskusije o temama provociranim ovim blogom tiče, ista se može voditi o dve stvari i iz dva ugla. Uglovi su: a) šta se meni desilo; b) šta se dešava inače, tj. kakva je opšta situacija. Dve stvari su: a) stručnost zdravstvenog osoblja; b) ljudskost zdravstvenog osoblja.

Volela bih diskutovati iz oba ugla o obe teme. Pri tome moram da naglasim da ja tu diskusiju nikako ne mogu voditi kroz prizmu zdravstvenog osoblja, već samo kroz prizmu korisnika njihovih usluga. To je, uostalom, prirodno. Apsolutno mi je jasno da stvari posmatrane iz njihove prizme mogu izgledati drugačije, i imati drugačije prioritete. I to je potpuno prirodno. Ali, za diskusiju u tome moraće, čini mi se, ili neki lekar/sestra početi da piše svoj blog, ili neki lekar/sestra u ovoj diskusiji pokrenuti i te teme. Otvorena sam čuti njihove pritužbe i argumente. Ali, dok se to ne desi, moje je da kudim stvari iz mog ugla.

Pa, da krenemo redom...

jesu li uradili posao ?
sve ispalo ok ?
dete rođeno živo, zdravo, neizmrcvareno...APGAR score etc...?


Jesu, obavili su posao. Oboje preživeli, i dete i ja. APGAR 9.

Kako su to uradili, to je već druga stvar.

Dozvolićeš, nadam se, kao legitimno moje pitanje: da li se moglo isto postići s manje maltretiranja i s više ljudskosti i stučnosti?

pa, jebemumiša, da citiram gorštaka, zar baš za svaku stvar koju rade, moraju da se pravdaju i da pitaju pacijenta za njegovo mišljenje ?
Postoji nešto što se zove procedura, i podprocedura ("šta ako..."


E, sad tu dolazimo do krajnje zanimljive teme, gde nema jednostavnog odgovora...

Postoji jedna situacija u kojoj je odgovor na tvoje pitanje nedvosmisleno: NE. To je situacija u kojoj je pacijent bez svesti, a život mu je ugrožen. Tada sve te procedure i potprocedure imaju smisla. Zbog toga se iste na trulom zapadu i prave. Prvenstveno zbog toga! Znam da znaš, ali da podsetim, drugih radi: na trulome Zapadu se sa pacijentima koji su pri svesti sve odluke o procedurama donose "with mutual consent", nakon što lekar objasni pacijentu o čemu se radi, upozna ga sa odnosom dobrobit naspram rizik, i da svoje mišljenje šta on misli da je najbolje uraditi. Toga kod nas nema.

Postoji druga situacija u kojoj to takođe može imati smisla, i pretpostavljam da je ona u Srbiji dosta česta, a to je kad se pred lekarom nalazi žena koja bi na: "Hoćete li da vam damo indukciju?" ili na "Dali smo vam indukciju" odgovorila sa: "indu... šta?"

Međutim, postoji situacija kad se pred lekarom nalazi "načitana žena". Lekar ne mora da uloži apsolutno nikakav dodatni napor da istu prepozna. Iz aviona su vidljive.

Iz ličnog ugla posmatrano, a kada je reč o ljudskosti, moja je lekarka znala da sam ja "načitana". Ona me je nazvala "načitanom"! Ona mi se smejala što uopšte umem da izgovorim "Brakston-Hiksove kontrakcije". Ona je morala makar obavestiti me da namerava da mi da indukciju, ili makar obavestiti me da mi je ista data. Nije meni, tu na stolu, bilo do rasprave treba li mi indukcija ili ne. Da mi ju je predložila, i obrazložila zašto misli da je neophodna, ja bih bez pogovora pristala, to znam 100%. Ono što mene nervira je da meni nikad nije objašnjen razlog zbog koga mi je indukcija data. Ni pre ni posle iste. Osećaj koji to u ženi (makar samo onoj načitanoj) izaziva jeste da je priplodna krava. Konačno, o mom je telu reč.

Iz opšteg ugla, a kada je reč o ljudskosti, problem je u tome što je PROCEDURA svih PROCEDURA: uravnilovka. Na to sam nailazila ne samo u porodilištu, već i kod državnih pedijatara. Uravnilovka znači da se sve žene imaju tretirati isto, i to po principu najnižeg mogućeg kriterijuma, to jest uzimati najgluplju moguću ženu kao model, i onda to primeniti na sve ostale žene. Druga osnova za uravnilovku je: polazimo od najgoreg mogućeg scenarija, i sve imamo tretirati kao da su takve, bez obzira što nisu. Treća osnova za uravnilovku je: idemo na ono što nama, lekarima, maksimalno olakšava posao. S tim i takvim procedurama, nebrojeno mnogo žena biva potpuno BESPOTREBNO izmaltretirano. Primeti da je naglasak na "bespotrebno". To podhitno mora da se menja.

Kada je pak reč o stručnosti, iz ličnog ugla ja pod punom moralnom i materijalnom odgovornošću dovodim u pitanje dve odluke moje lekarke:

1. Odluku da me ne pošalje odmah na carski rez.
2. Odluku da mi da indukciju.

Kada je reč o prvoj stvari, ja sam imala sve predispozicije za carski rez. Ona ne samo da je bila gluva na moje objašnjenje da sam u godinama i da sam bila sitne građe pre trudnoće, već se apsolutno i potpuno oglušila o mišljenje moje doktorke, koja mi je trudnoću vodila, a koja je dan pre nego su mi kontrakcije počele dala mišljenje da beba nije potpuno dobro namestila glavu. Taj dan pre porodjaja, prvo sam bila kod lekarke u DBu, koja mi je rekla da je sve ok. Iz njene ordinacije sam otišla svojoj lekarki, koja je ponovila ultra-zvuk i rekla mi da beba nije potpuno dobro namestila glavu. Rekavši joj da mi je lekarka iz DBa rekla potpuno suprotnu stvar samo pola sata pre toga, moja lekarka se ponudila da joj objasni svoje stručno mišljenje, ako je lekarka iz DBa pozove telefonom. Kao što možeš pretpostaviti, na takvu moju sugestiju sutradan ujutro, lekarka iz DBa je samo frknula. Ja sam dobrobiti "second opinion-a" imala, ali sam zbog zakona ove zemlje bila onesposobljena da ih iskoristim. Da sam se ja pitala, lekarka iz DBa nikad po mome telu ne bi prčkala. Mene bi porodila moja lekarka, koja mi je vodila trudnoću i u koju imam bezrezervno poverenje. Ali, avaj, lekarka iz DBa ima monopol na porađanje, te stoga može olako istom pristupiti, i tuđe mišljenje ne uvažavati.

Kada je reč o drugoj stvari, pošto mi nikad nije objašnjeno zašto mi je data indukcija, jedino što meni preostaje je da nagađam. To ne činim neargumentovano, već googlujući i čitajući, verna nadimku "načitana". Ako pođemo od toga da beba nije dobro namestila glavu, onda sva priča o bilo kakvom prirodnom ili indukovanom porođaju sama po sebi jeste besmislena. Ali, čak ako i prihvatimo da je glava bebe bila na mestu i ok, ako si dobro pročitao moj post s citatima s raznih sajtova, videćeš da moj slučaj ne potpada ni pod jednu indikaciju za indukciju. Moje je legitimno pravo da onda pitam: zašto mi je indukcija data? Jedini odgovor koji sam ja na to pitanje dobila bio je odgovor mog anesteziologa: "Da se ubrzaju stvari." Zašto bi se stvari ubrzavale, pak, nije mi objašnjeno. Ni beba ni ja nismo patili u trenutku kada je indukcija data. Beba je počela da pati nakon što je indukcija data. Moje je legitimno pravo da pitam: Zašto su se stvari morale ubrzavati? A imajući sve činjenice na umu, opet, imam legitimno pravo da sumnjam da je osnovni razlog bila žurba lekara.

Ja ne kažem da imam tačne odgovore. Ali imam mnogo pitanja koja nikad nisu dobila odgovore. To nije u redu.

Pacijenti su tu da sarađuju a ne da daju stručni sud, a lekari su ti koji preuzimaju odgovornost - ma koliko to surovo i nedemokratski zvučalo.


Slažem se. Samo... gde ti u mom slučaju vidiš saradnju između mene i lekarke iz DBa? Ili mi se saradnja ima svesti na to da, kad ona kaže "Širi noge!", ja iste i raširim?

Takođe, živo me zanima da mi navedeš bar jedan slučaj u kome je bilo koji lekar u Srbiji ikada preuzeo odgovornost za neko sranje koje je napravio? Da li je ijedan lekar ikad igde osuđen za "malpractice" - u državnoj službi?

Tko misli da zna bolje - neka se igra "sam svoj majstor"


Hvala ti za ovu rečenicu. Ona na najbolji mogući način izražava ucenu s kojom se svaka trudna žena sreće u DBu. Ili lezi nama pod nož i ne postavljaj nikakva pitanja i trpi šta ti mi imamo raditi, ili idi i crkni negde sama.

Meni je redosled poteza ok


Jesi li siguran da shvataš šta su i kojim redosledom ti potezi izazvali?

Majka se sporo otvara, ali CTG je u redu. Majci se daju epidural i indukcija istovremeno. CTG počinje da divlja. Nećeš valjda da mi kažeš da je od epidurala počeo da divlja?

Čini mi se da si ti malo ljuta na njih što te nisu konsultovali, decol.


Nisam ja ljuta što oni mene nisu konsultovali, mada ljuta jesam. Ljuta sam što se smatra normalnim da se oni nemaju ni sa jednom porodiljom konsultovati, pa ni bilo koju porodilju obavestiti šta se s njenim telom radi. Dakle, nisam ja ljuta na njih lično. Ja sam ljuta na PROCEDURE koje im dozvoljavaju da to rade. Uzgred, ne znam šta ti znači ono "decol"? Latinski? Francuski? Zbunjena.

A iza svega, logično, stoji strah, prirodni strah - kod nekoga "u supstanci" a kod nekoga kamufliran u najrazličitije varijetete ponašanja.


Naravno da stoji strah, čoveče. Trudnoća i porođaj su najstrašnije stvari koje su mi se ikad desile. Uopšte ja ne sporim taj strah. Ja sporim ignorisanje tog straha od strane zdravstvenog osoblja, njegovo zanemarivanje, njegovo proglašavanje za patologiju. Misliš li ti da je to patologija? Ali, onako, iskreno?

Ali, kao što rekoh na onom linku što dadoh - nisu svi lekari obdareni deskriptivnim & pripovedačkim moćima.


Nisu. I ne moraju biti. Ali, dve stvari moraju biti:

1. Da se pacijentu omogući da bira lekara koji njemu odgovara, pa ako mu treba onaj što je obdaren navedenim moćima, a radi u privatnom sektoru, takvome se lekaru mora omogućiti da trudnicu može da porodi.

2. Ne mora svaki lekar biti ekstra nadaren u pripovedanju, ali se mora propisati minimalna količina pripovedanja koji svaki mora učiniti, bio talentovan ili ne.

A i iskustvo govori da preterano objašnjavanje ume da oteža rabotu.


Kako to misliš? Daj mi primer. Kome može da oteža rabotu? Lekarima? Ako je to slučaj, onda imam kontra pitanje: da li ih to "otežavanje" onemogućava da rade svoj posao, ili pak samo od njih zahteva ulaganje većeg napora i veće angažovanje u radu s pacijentom?

Toliko od mene u ovom javljanju.
Ko je pročitao sve od početka do kraja - e svaka mu čast!

Unfuckable Unfuckable 21:48 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

ČEK, ČEK, ČEK....STOJ....
polako :

Tek tada su vrata bila dovoljno odškrinuta da se Mama-Kengurici može dati epidural. O, blažen da je ko ga izmisli!


mala kontradikcija u odnosu na
Majka se sporo otvara, ali CTG je u redu.


otvorena ili ne ? oba citata su tvoja.
ako nije otvoreno, nema indikacija za indukciju - koliko ja znam....ali - kontradiktorna si, sorry

Iz njene ordinacije sam otišla svojoj lekarki, koja je ponovila ultra-zvuk i rekla mi da beba nije potpuno dobro namestila glavu

nigde nije navedeno do sada ! (mada se može korigovati kada porođaj krene tj kad se potpuno "otvori"

Ona ne samo da je bila gluva na moje objašnjenje da sam u godinama i da sam bila sitne građe pre trudnoće, već se apsolutno i potpuno oglušila o mišljenje moje doktorke, koja mi je trudnoću vodila, a koja je dan pre nego su mi kontrakcije počele dala mišljenje da beba nije potpuno dobro namestila glavu.


takođe prvi put ovo čitam, dijagnozu znaš : čista sujeta i oslanjanje - verovatno - na rutinu ("sredićemo stvar, aj' samo da krenemo, da te istovarimo"
Što se rutine tiče - moj stav je da rutina, ako i malo logike u nju nije uključeno - može da ubije. Pitajte moju babu kad je jednom sretnete - gore
Ali, moramo shvatiti i te ljude koji rade porođaje svakodnevno i imaju, fuckin' iskustva : njima je to samo još jedan porođaj u nizu, a Tebi je jedan, jedini i - najbitniji, tako da na toj tačci nastaju svi kasniji nesporazumi koje si opisala i gnev koji osećaš
Ono za rezultat sam pitao zato što iza dobrih igrača stoje rezultati a iza loših - groblja.
Besmisleno je porediti mogućnosti Zapada i Srbije, znaš i sama - a ljubaznost nikoga neće spasiti od opasnosti ili smrti. (btw, zapitaj se zašto su sve, ali - sve sestre po šokarama krajnji štandartrfireri nadrndani, neumoljivi i oštri do granice mentalnog bola.... - upotrebi samo logiku, please)

ne znam šta ti znači ono "decol"

thats all , baj anfakabl; )))))))))

Naravno da stoji strah, čoveče. Trudnoća i porođaj su najstrašnije stvari koje su mi se ikad desile. Uopšte ja ne sporim taj strah. Ja sporim ignorisanje tog straha od strane zdravstvenog osoblja, njegovo zanemarivanje, njegovo proglašavanje za patologiju. Misliš li ti da je to patologija? Ali, onako, iskreno?

objašnjeno gore : ti si za njih Davež, a oni za tebe Bezosećajne Svinje. Objasnih gde je tačka razlaza.

1. Da se pacijentu omogući da bira lekara koji njemu odgovara, pa ako mu treba onaj što je obdaren navedenim moćima, a radi u privatnom sektoru, takvome se lekaru mora omogućiti da trudnicu može da porodi.
2. Ne mora svaki lekar biti ekstra nadaren u pripovedanju, ali se mora propisati minimalna količina pripovedanja koji svaki mora učiniti, bio talentovan ili ne.


1.ljudi bi, sa godinama trebalo da stiču malo više osećaja za realnost - ponavljam : ovo je Srbija. Ne znam da li je privatnicima omogućeno da rade porođaje, ali znam da svi - kad dovedu trudnice do toga - vrlo rado bace vruć krompir u ruke državnih lekara....
2,takođe bi omogućio lekarima da traže da se onemogući maksimalna količina pitanja i podpitanja i dovođenja u pitanje....; ))))))))

Kako to misliš? Daj mi primer. Kome može da oteža rabotu? Lekarima?

hebiga, Krugolina - dadoh ti link.
Ništa nisi pročitala, a sve lepo piše

svaka mi čast )))))))



Krugolina Borup Krugolina Borup 22:40 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Hebi ga, ne mogu sve da turim u priču, razvodniće mi umetnički dojam! Samo zbog toga, nikakve zadnje namere nema, inače ne bih pominjala ni u komentarima. Sorry što sam te - kunem ti se krajnje nenamerno - navukla na neke zaključke/ocene bez svih informacija.

otvorena ili ne ? oba citata su tvoja.
ako nije otvoreno, nema indikacija za indukciju - koliko ja znam....ali - kontradiktorna si, sorry


Htedoh u tekstu izbeći prstakanje, umetničkog dojma radi. Evo sad detaljno šta je bilo, sa sve prstakanjem.
- pola sata posle ponoći krenu kontrakcije.
- oko 8 ujutro, lekarka me pregleda u DBu i konstatuje da sam otvorena 2 prsta; razmišlja da li da me vrati kući ili ne; kaže: sačekaj dok razmislim. Posle pola sata dolazi i kaže: ajde.
- epidural ne može da se da dok porodilja nije otvorena minimum 4 prsta. Ja sam do toga stigla oko 2 popodne, kada su mi dali epidural i - očigledno - istovremeno i indukciju. CTG koji je rađen ujutro u 8, i CTG koji je rađen neposredno pre nego su mi dati epidural i indukcija - bili su normalni.
- oko pola pet popodne, ja sam otvorena svih potrebnih 10 prstiju. Tad kreće svo ono stenjanje i napinjanje, i traje oko 45 minuta. Ništa se ne dešava, šalju me na hitan carski rez.
Dakle, ja sam se otvarala, ali mnogo sporo. Za 16,5 sati otvorila sam se 4 prsta, a onda su me oni indukcijom za 2,5 sata otvorili preostalih potrebnih 6 prstiju. Moje pitanje glasi: zašto se moje otvaranje imalo ubrzavati indukcijom? Ja sam bila na epiduralu, nisam patila. Shodno CTGu, ni dete nije patilo. Da li sam ja mogla da se nastavim otvarati svojim tempom, što bi me na cilj dovelo za dodatna 24 sata, a da niko tu ne pati, ni ja ni beba? Ili to nije moglo tako? Ako je moglo, zašto nije bilo tako? Ako nije moglo, zašto nije moglo? Kao što rekoh, i kao što vidiš: nemam ja gotove odgovore. Ja imam samo pitanja, koja meni deluju krajnje legitimno. A tebi?

dijagnozu znaš : čista sujeta i oslanjanje - verovatno - na rutinu ("sredićemo stvar, aj' samo da krenemo, da te istovarimo"


Našli smo prvu tačku slaganja. Ajmo dalje.


Ali, moramo shvatiti i te ljude koji rade porođaje svakodnevno i imaju, fuckin' iskustva : njima je to samo još jedan porođaj u nizu, a Tebi je jedan, jedini i - najbitniji, tako da na toj tačci nastaju svi kasniji nesporazumi koje si opisala i gnev koji osećaš
...
ti si za njih Davež, a oni za tebe Bezosećajne Svinje.



Našli smo drugu tačku slaganja.

Sad, kad imamo dijagnozu situacije, ostaje pitanje: treba li to tako ostati, ili se treba menjati? Može li se taj jaz između Daveža i Bezosećajnih Svinja smanjiti? Kako? Zašto se ne smanjuje? Kako to da, kada Mariopan koja se porodila pre 30 godina, i ja koja sam se porodila pre 4 godine, poredimo beleške: razlike nema??!! Kako za 25 godina nema ni jednog jedinog pomaka u premošćavanju tog jaza? Nemoj da mi se pozivaš na godine krize. Ona se porađala u godinama pre krize.

(Pretpostavljam da je pitanje: Treba li se taj jaz smanjiti, suvišno?)


Besmisleno je porediti mogućnosti Zapada i Srbije, znaš i sama - a ljubaznost nikoga neće spasiti od opasnosti ili smrti.


Zašto je besmisleno porediti Zapad i Srbiju? Zbog različitog mentaliteta, ili zbog drugačijih materijalnih uslova, ili zbog nečeg trećeg? Da li ti stvarno misliš da bi veće plate lekara rešile ove probleme? Ja ne mislim. U doba Mariopan imali su carske plate, pa su se ponašali isto. Moglo im se, i može im se. To, naravno ne znači da ne treba da imaju veće plate. Treba. Ali ja mislim da prvo treba da pokažu da su vredni većih plata, pa da ih oni dobiju. Oni misle da treba prvo da dobiju veće plate, pa će onda da razmisle da li će nešto da menjaju ili ne.

Što se tiče ljubaznosti i preživljavanja, zvučiš kao da jedno isključuje drugo. Oli nije moguće biti i stručan i ljubazan istovremeno? Možda ljubaznost neće da mi spasi život, ali to ne znači da stručnost koja mi ga spašava ne treba da istom bude propraćena. Ili znači?

1.ljudi bi, sa godinama trebalo da stiču malo više osećaja za realnost - ponavljam : ovo je Srbija. Ne znam da li je privatnicima omogućeno da rade porođaje, ali znam da svi - kad dovedu trudnice do toga - vrlo rado bace vruć krompir u ruke državnih lekara....


Naravno da ih prebacuju rado, zato što sami nemaju sve potrebne uslove za slučaj da nešto pođe naopako. Ko ono reče da je za operacionu salu potrebno 2 miliona eura? Pa koji to privatnik može da obezbedi? Ti mene, čini mi se, ne razumeš. Ja predlažem da se privatnicima otvore vrata DBa, da privatnici u uslovima koje DB ima - porađaju svoje pacijente. Mislim, ako državni lekari mogu da se pola prelivaju u privatni sektor, pola na državnim jaslama sede... pa, može valjda i obrnuto?

To što je ovo Srbija, što su problemi tako veliki i tako brojni, ne znači da se od svega trebaju dići ruke. Put od sedam milja počinje prvim korakom. Ne vidim da se taj korak pravi. Prave se koraci koji lekarima olakšavaju život, koji se odnose na rešavanje njihovih (takođe legitimnih) problema. Ali, na nas pacijente, apsolutno niki ne misli!

Kako je onda moguće jaz između Daveža i Bezosećajnih Svinja uopšte smanjiti? Tako se on samo produbljuje...

2,takođe bi omogućio lekarima da traže da se onemogući maksimalna količina pitanja i podpitanja i dovođenja u pitanje....; ))))))))


E, to ne može. Ne plaća mene lekar da mu pod nož legnem, nego ja plaćam lekara da mi pruži uslugu. Za istu se dotični ima potruditi, ima je izreklamirati, i ima na sva moja pitanja odgovoriti. Ako znam da ih postavim, naravno. Ako ne znam, onda da se drži propisanih procedura za takve slučajeve.

thats all , baj anfakabl; )))))))))


Tek mi sad ništa nije jasno. A mnogo ne volem kad sam glupa i nešto ne shvatam. A nije me blam da opet pitam. Niti razumem šta je "decol", niti razumem ovaj tvoj odgovor na moje pitanje o istom. Smiluj se babi senilnoj, majke ti.

hebiga, Krugolina - dadoh ti link.
Ništa nisi pročitala, a sve lepo piše


Nisam čitala, priznajem. Otišla sam tamo, skenirala tekst, i zaključila da se radi o veterinarima. Pa proglasila za neinteresantno i nerelevantno i odustala. Sad ću da idem opet i da pročitam od A do Š. Pa nek je i o životinjama, a ne o ljudima.

svaka mi čast )))))))


Alal vera, majstore. Imaš piće!
Unfuckable Unfuckable 22:56 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Nisam čitala, priznajem. Otišla sam tamo, skenirala tekst, i zaključila da se radi o veterinarima


ma kakvi crni veterinari, hamanzaman K.
pročitaj tamo ima pola odgovora

Ovo tvoje iznad zaslužuje malo više vremena.
Vratim se pa odgovorim, na prvu ruku mogu da kažem da indukcija relat. brzo deluje, i ako je data oko 14h a problemi počeli posle 17h to je samo znak da se treba promeniti taktika, što su i uradili....često se dešava omotavanje pupčanika oko vrata bebe - usled porođajnih pokreta, što, posledično podiže CTG u nebesa.
Ako istovara nema do tada, svako pametan - kada to vidi - uzima nož

Dakle, ja sam se otvarala, ali mnogo sporo. Za 16,5 sati otvorila sam se 4 prsta, a onda su me oni indukcijom za 2,5 sata otvorili preostalih potrebnih 6 prstiju

ključno za njihov, mislim opravdan, potez.
Večina ljudi ne zna Ko tačno daje okidač za početak porođaja.
A, to radi beba. Ona - kreće. i ,ako za 16,5 sati nije dobila prolaz, može se osnovano sumnjati da je veoma izmučena i iscrpljena - a znaci toga počinju da se javljaju kasnije : ništa se ne dešava, kontrakcije opadaju a CTG raste.
Jasno je šta treba da se radi.

pišem dalje kasnije
Goran Vučković Goran Vučković 22:59 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Predlažem uvođenje novog termina na blogu: kobasičarenje :)
Unfuckable Unfuckable 23:02 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Predlažem uvođenje novog termina na blogu: kobasičarenje :)

?!?
zbog "istovara" ?
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:04 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Goran Vučković
Predlažem uvođenje novog termina na blogu: kobasičarenje :)


Kolega Vučkoviću, oli je to neki komentar na račun moje PODROBNOSTI kaotakve?
))))
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:05 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

?!?
zbog "istovara" ?


E, što je dobro što nisam jedina koja ima senilne momente, nemogtiopisati!
Moji postovi - kano kobasice, deko Unfu.
Unfuckable Unfuckable 23:07 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Moji postovi - kano kobasice, deko Unfu.

a moji odgovori : kano klisurine, hebote !!!!!!

btw, zar se ne kaže čaršav ?

pa, ako ima fajta : krvav čaršav ?
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:08 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

ma kakvi crni veterinari, hamanzaman K.
pročitaj tamo ima pola odgovora


Bila.
Pročitala.
MNOGO DOBAR BLOG!
Užasno, ali užaaaaaaaaaasnoooooooooo mi krivo što sam ga propustila!
Ama, početkom juna sam još bila u školi, šanse nije bilo da se usudim proviriti na blog.

Što bih se ja sad s tobom oko mnogo toga tamopomenutog razgovarala... Eh, Kobasijadu bi mogli napraviti!!!!!!
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:09 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

btw, zar se ne kaže čaršav ?


Kaže se: plahta, ako ćemo baš u sitna crevca.
Ako može "auspuh", može i "čaršaf".
Unfuckable Unfuckable 23:10 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

hehehhe, pa ništa, bumo pravili reprizu, ili ćemo ovde nastaviti
samo vreme....fuckin' vreme da nađemo ; )))))
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:12 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

btw, zar se ne kaže čaršav ?


Btw back at ya: otkud ti znaš da je čaršav/čaršaf/plahta glavni junak mog narednog bloga?
Goran Vučković Goran Vučković 23:19 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare


Kolega Vučkoviću, oli je to neki komentar na račun moje PODROBNOSTI kaotakve?
))))

Ma ovo kad na smenu krenete sa kilometarskim komentarima - ko red kobasica :)

Inače je u radio-amaterskim krugovima, kad sam bio u tom fazonu, sredinom osamdesetih, kao srednjoškolac, postojao izraz "žvakači krpa".

Pričalo se tada o jednom tipu iz Smedereva koji je držao tako duge monologe (stisne prekidač na mikrofonu pa drži i priča) da je jednom par mojih starijih kolega iz kluba u Jagodini, za vreme jednog takvog monologa, selo u kola i otišlo u Ćupriju ili Paraćin (ne sećam se tačno koji je bio klub), i javili se pod drugim pozivnim znakom, kad je čovek rekao šta je imao da kaže :)
Unfuckable Unfuckable 23:25 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Btw back at ya: otkud ti znaš da je čaršav/čaršaf/plahta glavni junak mog narednog bloga?


a - imam insajdera
b- čitam te ko knjigu
c- lupio
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:28 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

često se dešava omotavanje pupčanika oko vrata bebe - usled porođajnih pokreta, što, posledično podiže CTG u nebesa.


Ovo mi je mnogo zanimljivo, ali s MOG profesionalnog stanovišta, znaš, ne s lekarskog.
Čitala sam to i ranije, ne vidim prvi put. Ali, sad ti pominješ, pa me podseti.

Dakle, ja sam sama sebi napravila astrološku predikciju, a na osnovu nečeg što će svako ko je makar malo po astrologiji prčkao, moći da razume:
- vrh pete u Solaru, poklapa se s vrhom prve u natalu, a po sred svega toga - Mars.
- Mesec u petoj u Solaru na Algolu.

Moja predikcija je glasila: biće carski rez (na osnovu prvog) i biće detetu odmotana pupčana vrpca oko vrata (na osnovu drugog).

Nakon porođaja sam pitala, da li je detetu bila obmotana pupčana vrpca oko vrata: rekli mi da nije.

Misliš li da bi me lagali? Ja sam uzela za garantovano da me ne bi lagali oko toga.

Krugolina Borup Krugolina Borup 23:31 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

a moji odgovori : kano klisurine, hebote !!!!!!


...Proklet biiiiioooo izdajiiiiica svoje doooomoviiiine!
Unfuckable Unfuckable 23:38 20.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Misliš li da bi me lagali? Ja sam uzela za garantovano da me ne bi lagali oko toga.


a, što te ne bi lagali ?
ko da tebi znači nešto - šta se dešavalo....
"Take your baby and ...run"

edit: mala gužva na mainstage, sorry - busy
Krugolina Borup Krugolina Borup 07:49 21.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

a, što te ne bi lagali ?


Ma, daj, nemoj da me zahebavaš!
Pa što bi me za to lagali?

Za neke druge stvari sumnjam da su mi sakrili pojedinosti (kao, na primer, šta se sve dešavalo tokom moje totalne anestezije), mada možda i nisu. To, plašim se, nikad neću saznati.

ko da tebi znači nešto - šta se dešavalo....
"Take your baby and ...run"


E, pa vidiš, meni znači.
S nezgodnim me mozgom majka rodila.
Ja moram da znam ne samo šta se dešavalo, već i zašto!
Krugolina Borup Krugolina Borup 07:50 21.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Ma ovo kad na smenu krenete sa kilometarskim komentarima - ko red kobasica :)


A meni milo.... i to što su postovi na smenu dugački, i to što nema slika uopšte!
Meni to znak da se ozbiljno razgovara.
A ovo mi mnogo ozbiljna tema.
vishnja92 vishnja92 10:56 21.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

da znate, sve sam procitala :)

Krugolino, a kad si se konkretno plasila?

istrazivanja su pokazala da se zeni pred sam pocetak porodjaja hormoni podese na smirenu varijantu (e da bi prezivela one bolove zdrave pameti).
moje je iskustvo - a vecinom i drugih - da su obicno tate u stanju potpune histerije ("neces valjda sad da se tusiras! jesi li ti normalna!" i onda vozi ko sumanut, malo mi falilo da mu otmem volan. smejurija :)). sta te plasilo?

pitam te zbog toga sto ste oboje pricali o strahu kao necemu sto se podrazumeva, pa pokusavam da ukacim da li sam ga potisnula ili ga nije ni bilo.
Goran Vučković Goran Vučković 11:06 21.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare


A meni milo.... i to što su postovi na smenu dugački, i to što nema slika uopšte!
Meni to znak da se ozbiljno razgovara.
A ovo mi mnogo ozbiljna tema.

Ma super.

Nema nam nešto Dejana Stankovića u poslednje vreme, da kaže ono svoje "Ovaj svet je lep zato što je šaren" :)
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:14 21.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Krugolino, a kad si se konkretno plasila?


Od petog meseca nadalje.))

Meni su, da se razumemo, hormoni totalno pojeli mozak.
Nisam mogla da čitam, nisam mogla da prevodim, nisam mogla da pišem (ja planirala da u trudnoći vreme iskoristim da napišem knjigu. Ha! Kakav zblud!) Jedino što sam ja mogla da radim je da gledam TV. I to ne bilo šta na TVu, već samo i isključivo južnoameričke telenovele. Sad me, verujem, razumeš kad kažem da su mi trudnoća i prođaj nešto najgore što mi se u životu desilo?

Drugo, za mene koja sam totalni control-freak, činjenica da više ne mogu da upravljam ni svojm telom, ni sobom, ni onim što će na porođaju doći, bila je apsolutno porazna i zastrašujuća. Od petog meseca nadalje, ja sam svako jutro prvo otplakala pola sata, sat, pa onda započinjala dan dalje.

Na samom porođaju, pak, bila sam totalno pribrana, i čak i kad su me otkačili s epidurala, a pre nego što su mi dali totalnu (dakle, nekih 20 minuta), dok sam trpela neviđene bolove (indukcija pojačava bol), nisam vrištala, nisam kukala. Potpuno sam pribrano pokušavala kontrolisati bol, disala po PSu, i usput odgovarala na pitanja sestre: Kako se zovete? Koliko vam je godina? Kako vam se zove muž? Koliko ima godina? Itd, itd. Samo suze nisam mogla da zadržim, one su u potocima tekle niz obraze - od bola!
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:15 21.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Nema nam nešto Dejana Stankovića u poslednje vreme, da kaže ono svoje "Ovaj svet je lep zato što je šaren" :)


Jel' to onaj što je pisao kako je proveo vikend sa svojim sinom kad je mama negde otputovala, pa se njih dvojica super proveli, i sve posle mami pričali šta su zajedno radili... dok mama nije zagrlila dete i pitala: "A što ovo dete smrdi?" ))

Bože, kako pamtim tu priču! Mnogo lepo piše taj čovek. Ako je to taj.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:19 21.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

da znate, sve sam procitala :)


Crna ti, zar nemaš rok?
Imaš piće i ti!
Ma, sve ću da vi napijem!!
Goran Vučković Goran Vučković 12:08 21.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare


Bože, kako pamtim tu priču! Mnogo lepo piše taj čovek. Ako je to taj.

Da, on je imao sjajnih tekstova, pogledaj i na starom blogu (arhiva). Jesi li pročitala ono od njega "Kako sam postao katolik"? :)

Krugolina Borup Krugolina Borup 13:19 21.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Jesi li pročitala ono od njega "Kako sam postao katolik"? :)


Evo, tek sad. (Thanks za link.)
Ma, car je čovek, definitivno.
Meni je religioznost u bolnici baš poslužila, ozbiljno.
Unfuckable Unfuckable 13:24 21.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Meni je religioznost u bolnici baš poslužila, ozbiljno


želim da čujem sve o tome
možda blog sa temom "Svevišnji Spašava Srpkinju od Sestara Sadističkih" ? : )))))
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:27 21.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

želim da čujem sve o tome
možda blog sa temom "Svevišnji Spašava Srpkinju od Sestara Sadističkih" ? : )))))


Ma, ti si definitivno negde već čitao moj naredni blog!

Nije mi religioznost pomogla u smislu da mi je stvorila bolje uslove, ili poslala finu sestru da me intenzivno neguje. Pomogla mi je da ne poludim, tj. da ipak uspem da zadržim osećaj za centar i da se za isti mogu uhvatiti, što me je sprečavalo da odlepim i ubijem nekog.

Prva božja zapovest:
Ne ubij.
vishnja92 vishnja92 14:10 21.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

Drugo, za mene koja sam totalni control-freak, činjenica da više ne mogu da upravljam ni svojm telom, ni sobom, ni onim što će na porođaju doći, bila je apsolutno porazna i zastrašujuća.

ajoj :)
pa mozda zbog toga i imas ovaj efekat sa zadrskom. prvo si bila fokusirana unapred a sad si unazad.

sedim vec dugo pred ovim komentarom i pokusavam da ukacim kako to zapravo izgleda. ja sam drugaciji tip - nista kontrola, samo improvizacija - citaj: generalno imam vise srece nego pameti. trudnocu sam potpuno izignorisala oba puta.

a jel znas da je tacno da covek moze svasta da izlupeta pod anestezijom? meni to spada u vrh zivotnih blamova :))
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:15 21.08.2008

Re: heh, aj' da malo branim lekare

a jel znas da je tacno da covek moze svasta da izlupeta pod anestezijom? meni to spada u vrh zivotnih blamova :))


Please, share!
vracarac92 vracarac92 13:02 21.08.2008

Ja prisustvovao...

... na oba porođaja moje supruge. Doduše ne mogu da kažem da sam baš uživao i da mi je bilo lepo, učinio sam to zbog moje supruge. Bilo joj je potrebno da budem uz nju. I bio sam. Moram priznati da sam gledao u zid dok nisu povili decu pošto sam prilično gadljiv na krv (čitaj, padam u nesvest)
Ne znam šta da kažem, osećanja su mi pomešana, fascinantan je sam taj čin, kada čuješ prvi plač, kada ti pokažu (u mom slučaju umotano i oprano) dete.

Jel sam zaslužio ladno pivo?
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:16 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Jel sam zaslužio ladno pivo?


Gajbu!

EDIT:
Hrabrost nije odsustvo straha.
Hrabrost je osećati strah, a ipak to učiniti.
Feel the fear, and do it anyway!
Vracarac The Heroj.
vracarac92 vracarac92 13:24 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Gajbu!
Al' da nije LAV
Hrabrost nije odsustvo straha.
Hrabrost je osećati strah, a ipak to učiniti.
Feel the fear, and do it anyway!
Vracarac The Heroj.
Hvala, hvala
Imao bih još nekih "herojskih" pričica da ispričam al da ne davim...
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:29 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Al' da nije LAV


Ma, kakav Lav, isključivo Jelen.
Ili preferiraš dansko pivo?
Imam posebnu vezu za isto.
Mada, ovaj moj Danac se kune da je Jelen bolji i od Hajnekena, i od Kalsberga i od Tuborga.
Sam se namršti kad u kafani počnu da mu nabrajaju isključivo strana piva.
I Lav će da pije pre nego Tuborg.
Goran Vučković Goran Vučković 13:32 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Imam posebnu vezu za isto.

Daj one Žirafe od 7.4 posto alkohola :)))
vracarac92 vracarac92 13:39 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

isključivo Jelen.
Jer ja znam zašto, mada prilično sam slab i na Carlsberg. Bez Hajnekena definitivno mogu ali bi me jako obradobvalo neko izuzetno Namibijsko pivo npr Windhoek.
mali trol
Da li znate da je Namibija jedina zemlja koja ima licencu za proizvodnju Ginisa? Ko bi rekao. Bili su nemačka kolonija pa im germani u amanet ostavili zakon o čistoći piva (reinsgebot ?) iz 1516. godine i ovi ga se pridržavaju k'o pijan plota i proizvode izvanredna piva. takođe prave i fascinantne salame i kobasice. Nemački recepti-afričko meso. (50% svinjetina 50% kudu, springbok (impala) wildebeast (gnu) ili nešto slično lokalno.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:03 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Da li znate da je Namibija jedina zemlja koja ima licencu za proizvodnju Ginisa? Ko bi rekao. Bili su nemačka kolonija pa im germani u amanet ostavili zakon o čistoći piva (reinsgebot ?) iz 1516. godine i ovi ga se pridržavaju k'o pijan plota i proizvode izvanredna piva. takođe prave i fascinantne salame i kobasice. Nemački recepti-afričko meso. (50% svinjetina 50% kudu, springbok (impala) wildebeast (gnu) ili nešto slično lokalno.


Pita moj čoek kakve veze Nemci imaju s Ginisom? Oli to nije Irsko pivo?
vracarac92 vracarac92 14:08 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Krugolina Borup
Da li znate da je Namibija jedina zemlja koja ima licencu za proizvodnju Ginisa? Ko bi rekao. Bili su nemačka kolonija pa im germani u amanet ostavili zakon o čistoći piva (reinsgebot ?) iz 1516. godine i ovi ga se pridržavaju k'o pijan plota i proizvode izvanredna piva. takođe prave i fascinantne salame i kobasice. Nemački recepti-afričko meso. (50% svinjetina 50% kudu, springbok (impala) wildebeast (gnu) ili nešto slično lokalno.Pita moj čoek kakve veze Nemci imaju s Ginisom? Oli to nije Irsko pivo?

Izgleda da jedino Imaju poverenje u Namibijski kvalitet pa su im dali licencu. Dakle prepoznali su kvalitet, ništa drugo.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:09 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Daj one Žirafe od 7.4 posto alkohola :)))


IZVOLTE:




Znaš kako je pivo dobilo ime?

Goran Vučković Goran Vučković 14:10 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Znaš kako je pivo dobilo ime?

Reč "pivo" ili pivo "Žirafa" iz Odensea?
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:12 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Goran Vučković
Znaš kako je pivo dobilo ime?Reč "pivo" ili pivo "Žirafa" iz Odensea?


Pivo Žirafa iz Odensea.
Mislim, znao si za one svinje, znaš i za žirafe, garant.
vracarac92 vracarac92 14:13 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Znaš kako je pivo dobilo ime?

Jok
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:13 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Izgleda da jedino Imaju poverenje u Namibijski kvalitet pa su im dali licencu. Dakle prepoznali su kvalitet, ništa drugo.


Aaaa... ok, sad je jasno.
Nemci i Ginis nisu povezani.
Prvo bili Nemci, posle došao Ginis.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:14 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Jok


Zna kolega Vučković, on će da napiše.
Udara ga čežnja za Danskom, pa da ga pustimo...
vracarac92 vracarac92 14:17 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Nemci i Ginis nisu povezani.
Prvo bili Nemci, posle došao Ginis.
Prvo bili Nemci pa onovali Namibian Breweries, pa im zacrtali kvalitet a to nekako došlo do ušiju Iraca i sada se Irski ponos i tradicija uveliko puni u sred Namibijske pustinje. To je to, kvalitet ne zna za granice
Goran Vučković Goran Vučković 14:48 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...


Zna kolega Vučković, on će da napiše.
Udara ga čežnja za Danskom, pa da ga pustimo...

Ne znam, a nije fora da gledam Google - ajd ispričaj ti, tj. Kristijan :)
Christian Borup Christian Borup 16:18 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Well... Krugolina has lured me out of lurk. Beer always does the trick :)

The main breweries in Denmark are of course Tuborg and Carlsberg, but the famous Giraf beer is brewed by Albani breweries in Odense on the island of Funen (birthplace of Hans Christian Andersen, etc.). So if you want to taste their full line of beer, you should go to Funen where the locals consider it a serious crime to drink anything but Albani Beer. So do not order a Tuborg or Carsberg there unless you have a serious death-wish! Luckily, the “Giraf” is so famous and loved, that some Copenhagen bars, Bodegas and supermarkets always have it in stock. Maybe its popularity has something to do with the percentage? Just a guess…

The sentimental (but true) story about the “Giraf” beer goes something like this: In 1962 the giraffe "Kalle", a happy inhabitant of the Odense Zoo, was found dead in its cage. Poisoned! The culprit was never found. One might fantasize that some rabid AA-member did it in, because “Kalle” had been used in an advertizing campaign for Albani Beer. To collect money to buy a new giraffe for the Zoo a new beer was invented and introduced: “The Giraf”. The sales went so well, that after a few month on the market two new “Kalle’s” were given to Odense Zoo by the Albani Brewery.

The unsentimental story might be, that Albani at the time needed to beat the almost equally strong alcoholic Carlsberg Elephant Beer, and needed a “hook”. So one could easily go into a Serbian conspiracy-mode about “Who really killed Kalle?”…
Goran Vučković Goran Vučković 16:26 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Well... Krugolina has lured me out of lurk. Beer always does the trick :)

There is a "Giraf" bar in Jomfru Ane gade in Aalborg, serving, of course, Giraf beer.

I also like Faxe's moto: "Leverandør til det danske folk" (supplier of the danish people) - mocking the "supplier of the danish royal court" message on ehm... some other labels :)

EDIT: "gade" - street - for non-danish speaking readers.... or "goat"... if you pronounce it wrongly :)
Christian Borup Christian Borup 17:19 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Yeah, Jomfru Ane Gade is a great place to drink and contemplate life and death – or to just have a good time…

I like the Faxe slogan “supplier of the Danish people” too. Faxe brewery was a big hit in the 70’s and 80’s. Supposedly because the brewery is situated on top of a water spring that was said to give the beer a special taste (like the now extinct Bajloni Brewery in Skardalija here in Belgrade). But suddenly Faxe beer almost disappeared from the Danish market in the late 80’s, and I always wondered where it went. I had that question answered in 1991, where I went to Moscow for the first time, and saw huge five-liter Faxe beer cans sold in all the kiosks on Moscow streets. So Faxe obviously opted for the Russian market instead of the local one. One could suspect that Tuborg is trying to do the same in Serbia right now. Even introducing blue (sic!) bottles here for their Christmas beer. Very fancy indeed! I had to bring several of them back to Denmark to stun my friends.

Both Tuborg and Jelen are now competing to host the best-attended rock-concerts in Belgrade to get people hooked on their beer. It worked for Tuborg in Denmark for years, as they do huge “Green fest’s” with the slogan: “Tuborg is doing something for the music”. So it seems the annual Beerfest is getting geared up for the “Tuborg vs. Jelen” Olympics as we “speak”. I hope Jelen wins!
Anjale Anjale 20:12 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

I hope Jelen wins!

me too:)))

Krugolinche,
milim te prevedi svom Sunašcetu da ja nisam toliko jaka u engleskom. Čak sam pozvala i moje Sunašce da zajedno čitamo:)))
Ali mu obavezno prevedi da je supe lik, čim je programer, i čim je sa tobom:)))
i čim sa tobom multiciplira na temu OOOOOOOOO

constrictoria92 constrictoria92 20:39 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

@Christian Borup
Krugolina is great woman!
You have pretty much in common with my husband. For example, BEER! :)
He prefers Guinness. :) But, he likes Tuborg, too.
I do not drink beer much… I like some other drinks: Absinth, Whiskey, Vekia, Pelinkovac, Tequila (Silver Souza is my favorite)…
Can you explain me why men like beer?
I have asked my darling this, but he told me: “Hmmm… You are a woman. You cannot understand love for beer…” According to him men are born with “love for beer” and football...
Is this something connected with genome? :)))))))))



Krugolina Borup Krugolina Borup 21:22 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Krugolinche,
milim te prevedi svom Sunašcetu da ja nisam toliko jaka u engleskom.


Nemački? Danski? Švedski? Norvešk? Italijanski? Francuski?
Samo nemoj mi kažeš: ruski.
Propadoh prevodeći, ženo!
Dete ne zna engleski, Kristijan tek uči srpski.
Propadoh, veruj mi. Pro-pa-doh!

EDIT: A sigurna sam da ti engleski znaš bolje nego Kristijan srpski!
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:23 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Pelinkovac


Of course!
maksa83 maksa83 21:27 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Can you explain me why men like beer?


May I?
I actually don't drink beer - ever, but Internet knows it all:

30 Reasons Why Beer Is Better Than Women:

You can always have more than 1 beer a night and not feel guilty
Beer doesn’t care if you’ve fallen asleep after you’ve had it
Beer tastes good
You always know that you’re the first one to pop a beer
After you have a beer, you’re only committed to dumping the empty bottle
With a glass, you can always get good head
When you say you love beer, you don’t have to mean it
A beer has no problems with you taking it’s top off
Beer has no mother
Beer won’t follow you around for a week after you’ve had it
A beer makes everything ok. A woman makes everything a problem.
A beer won’t get upset if you come home and have another beer
Beer is happy to ride in the trunk of your car
It is easy to compliment a good beer
You can shoot a beer
Beer doesn’t want foreplay before you have it
If a beer leaks all over the room, it smells quite good for a while
You are never embarassed about the beer you take to a party
You can have a beer in public
A beer is always wet
A beer will always go down easily
Big, fat beers are nice to have
When you go to a bar, you know you can always pick up a beer
A beer doesn’t think football is stupid
Beer doesn’t go crazy once a month
You can share a beer with your mates
Beer doesn’t demand equality
Beer stains wash out
Beer doesn’t make you go shopping
Beer always listens and never argues

Anjale Anjale 21:40 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

A sigurna sam da ti engleski znaš bolje nego Kristijan srpski!


OK. Let's start
Pascal, COBOL noooooooo
Fortran nooooooooooo
HTML
Java Srcipt It can be
PHP
ASP Not bed
C/C# Good
XML
SQL
Perl
Ruby
LISP


Dosta sam se nalupala:)
A sigurna sam da će tvoj dragi da me razume:))))

Christian Borup Christian Borup 22:06 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Can you explain me why men like beer?


Like your husband, I too am a lover of Guiness (and programming). Kilkenny will do, but Guinness takes the price. So much, that I don’t mind walking long distances to get one - on tap off course. In Belgrade you have to. Favorite Guinness-place here? “Three Carrots Irish Pub”.

But you also raise some very serious life/death/sex-questions about beer drinking, that need some equally serious comments.

A good friend of mine says: “At the bottom of a good bottle of red wine you will always find a good conversation”. The same thing goes even more so for beer. The key thing to beer drinking compared to other drinks – I think – is the shear fact of volume and glass size. It takes time to enjoy a beer, and a lot of talking and thinking will happen before you reach the bottom of a pint and the desired level of poetic inebriation. Beer has a built-in time-stretched calm that other drinks just don’t have (and if you want a Guinness, you have to wait even longer time if it’s tapped as it should be). Everything else but beer (and maybe wine) is way too fast to get philosophical. And men need time to open up and get to the gist of things. Whisky, rakija or Pelinkovac especially get you to the buzz very fast, but once you get there, then what? One more will take you too far, and two more will take you over the brink. And the glasses are way too small to hold on to or play with while you think and talk. Even beer glasses, that are not “krigle”, have a built-in sturdiness and roundness that perfectly fits a male paw. Beer takes its time, and so do beer-drinkers. And time is a very precious metal these days.

You might be right, that the beer-gene is situated on the Y-chromosome, but I don’t think the football gene necessarily is! If it is, it must reside far away from the beer-gene, as football never was a big thing with me. I can take it or leave it. But think of it: It would look totally stupid watching a football match while holding a glass of red wine at the stem. It just does not compute. On the other hand: I know several female beer aficionados, who appreciate a good pint like the next MAN. I guess the solution to your beer/DNA-dilemma needs a lot more research before a definite conclusion can be reached :) So for now the differences in bladder-size between men and women might be the best explanation. If you need to go all the time, it rather breaks up the conversation…

Christian Borup Christian Borup 22:12 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

OK. Let's start
Pascal, COBOL noooooooo

Got it!

Common ground is: HTML, PHP, Perl

My SQL, C/C#, ASP and SRPSKI is on the same beginners level :)
neprilagodjen neprilagodjen 22:15 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Actually, I am not fun of bear and can’t agree with statement that men are born with love to beer. Personally, I prefer wine but story about beer is very interesting. I have learned a lot about Danish beer.
Anjale Anjale 22:19 21.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

neprilagodjen
Actually, I am not fun of bear and can’t agree with statement that men are born with love to beer. Personally, I prefer vine but story about beer is very interesting. I have learned a lot about Danish beer.

vracarac92 vracarac92 07:12 22.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

I too am a lover of Guiness (and programming). Kilkenny will do
Guiness is too biter for me, too heavy, i can't drik more then 4-5 guiness, I prefer some lighter beers, nice lagers or pilsners. But best beers (for me)are Irish HARP and real "nectars" from Belgium like LEFFE, HOEGAARDEN, CHIMAY, ORVAL trappist ale and No1 St BERNARDUS triple ale.
In Serbia, JELEN is my favorite.
maksa83 maksa83 09:40 22.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

OK. Let's start
Pascal, COBOL noooooooo
Fortran nooooooooooo
HTML
Java Srcipt It can be
PHP
ASP Not bed
C/C# Good
XML
SQL
Perl
Ruby
LISP


Ako ti ili neko drugi stvarno barata ovim stvarima (zapravo je dosta i trećina od ovoga + bazična technology independant znanja), pliz neka se javi privatnom porukom. Znam firmu vazda gladnu takvih ljudi.

Ujedno se zahvaljujem Krugolini što je ekstra laf kakav jeste, pa mi je odobrila da ovu beer konverzaciju zloupotrebim za head hunting.

Krugolina Borup Krugolina Borup 09:46 22.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

Ujedno se zahvaljujem Krugolini što je ekstra laf kakav jeste, pa mi je odobrila da ovu beer konverzaciju zloupotrebim za head hunting.


A koj im dozvoli da s porodjaja predju na pivo? ))
Ma, važno je da se razgovara, ljudi.
Tema ne je važna.
Unfuckable Unfuckable 11:15 22.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

mene je uvek kopkalo zašto oni koji piju pivo bivaju anatemisani najrazličitijim pogrdama, za razliku od wine- drinkera kojima uvek pripadne image sofisticated likova
kao : pivo se - loče, a u vinu se uživa, pa sve rafinirano & na razini
šiomigađura
vishnja92 vishnja92 11:32 22.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

šiomigađura

ako mi neko protumaci zasto bas Djura, ima pivosi (pivosi=pivo, uzbecki, prim. prev) od mene. na fosni ispred prodavnice. u ladu.

pivo se 'loce' zato sto je gabaritno pa ne moras da mislis
volem pivo :)
vracarac92 vracarac92 11:39 22.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

mene je uvek kopkalo zašto oni koji piju pivo bivaju anatemisani najrazličitijim pogrdama, za razliku od wine- drinkera kojima uvek pripadne image sofisticated likova
kao : pivo se - loče, a u vinu se uživa, pa sve rafinirano & na razini
šiomigađura

Ma to su samo predrasude. isto kao i za tetoviranje (ko se ranije tetovirao? Mornari i kriminalci). Ja pivo obožavam i zaista ga pijem u prilično (ne)ograničenim količinama. Jednostavno volim "kabasta" pića. Volim ja i belo vino naročito presečeno sa kiselom ali pivo je ipak na prvom mestu. Znam, pivo je jedan od razloga zbog koga je moja kilaža trocifrena (ali nisam debeo, majke mi) ali volim ga i to je to! Mogu da mi gunđaju i da me anatemišu do mile volje ali ja svoje pivo ne dam i tačka! Volim da ga pijem kod kuće, u kafani, bifeu, volim da ga pijem prošvercovano na stadion, pio sam ga i u Iranu (naravno, švercovano) a i dan danas volim da se ponekad podsetim tužnih devedesetih i da sa starom ekipom iz kraja (svi smo se međusobno okumili) izađem na pivo s' nogu, ispred dragstora. To mi je poseban gušt. U sve mi dirajte sem u porodicu, Zvezdu i pivo.
Unfuckable Unfuckable 11:39 22.08.2008

Re: Ja prisustvovao...

ma, mene nervira ta ad hoc podela, tj uzimanje tapije na style : sad, kao - piješ pivo - džiber si ; piješ vino - Car si.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana