Srebrenica iz drugog ugla (1)

dracena RSS / 23.08.2008. u 20:41

Za masovne zločine nad muslimanskim civilima u Srebrenici i okolini u ovim našim poslednjim divljačkim balkanskim gradjanskim verskim ratovima sudilo se i sudi velikom broju optuženih (vojnika i političara iz Republike Srpske i Srbije) pred Haškim tribunalom, pred Specijalnim sudom za ratne zločine u Srbiji i sudovima BiH. O njihovoj krivici i zločinima redovno pišu svi svetski i naši mediji.

Nasuprot tome, stradanja pravoslavnog stanovništva na ovom prostoru, izgleda, nikog ne zanimaju, ni sudove ni medije. Jedan od retkih optuženika koji su uopšte izvedeni pred sud za ovu vrstu zločina, Naser Orić, već je odavno slobodan čovek koji veselo šeta sa zvaničnom potvrdom od suda da ono što je učinio i nije zločin, skoro se može reći pozivnicom od medjunarodne zajednice da i ubuduće on i svako ko poželi samo izvoli i ubija pravoslavce bez straha od posledica.

A ubijeno ih je nepodnošljivo mnogo na nepodnošljivo okrutan način.

U Srebrenici i okolnim opštinama Milići, Bratunac i Skelane u periodu od 1992.-1995. ubijeno je hiljade civila, medju kojim veliki broj žena, dece i staraca. Muslimanske oružane snage su organizovano sistematski i redovno praznile Istočnu Bosnu od pravoslavaca. U ovom periodu za pravoslavno stanovništvo gotovo da nije bilo mirne nedelje. Metod je uvek bio isti: sela bi bila iznenadno napadanuta, opljačkana, zapaljena, civili su prebijani, ranjavani, sakaćeni, ubijani, živi spaljivani, odvodjeni, žene silovane, bogomolje skrnavljene, razrušavane i spaljivane, ponekad zajedno sa vernicima zatočenim u njima.

I o njima ćemo morarati da progovorimo pre ili kasnije, ako ne želimo da zverstva iz '90 budu obarazac koji će se ciklično ponavljati i u budućnosti. Neće biti lako izgovarati i opisivati sve ove užase, znam, ali moraćemo. Sad je već potpuno jasno da niko drugi neće.

 

Zločini nad hrišćanskim-pravoslavnim civilnim stanovništvom u Istočnoj Bosni maj-jun 1992.

6. maj 1992. (zaselak Gniona opština Srebrenica)

na srpski pravoslavni praznik Djurdjevdan, muslimanske oružane formacije napale su zaselak Gniona u opštini Srebrenica i tom prilikom smrtno su stradali civili:

1. Simić (Milivoja) Lazar, rodjen 1936. iz Studenca (Potočari)007.jpg

2. Milošević (Rajka) Radojko, rodj 1928. iz Gnione,

bolestan i poluslep čovek, zapaljen u vlastitoj kući

Ovo selo je prvo selo u srebreničkoj opštini koje je spaljeno, a zatim do temelja razoreno.

6. maj 1992. (selo Blječeva opština Bratunac)

Muslimanske oružane formacije napale su selo Blječeva u opština Bratunac i tom prilikom smrtno su stradali civili:

3. Zekić (Novaka) Kosana, (rodj 1928 u Repovcu), zaklana u svojoj kući

4. Jovanović (Lazara) Gojko, rodj 1917, spaljen u kući

5. Zekić (Milka) Milan, sin Kosane, teško ranjen, umro 9. jula. 1992. god.

Kuće ovih žrtava su opljačkane i spaljene.

6. maj 1992. (Selo Joševa, opština Srebrenica)020.jpg

6. Marković (Jove) Mirko zv. Milko rodjen 20.08.1946.

je zarobljen i odveden, a zatim mučen na razne načine: ubodima nožem, delimičnim klanjem, loženjem vatre po telu.

7. maj 1992. (Osmače opština Srebrenica)

Postavljena je zaseda na putu Srebrenica-Skelani i uništen kamion kojim su pravoslavni civili pokušavali da se od najezde muslimanskih oružanih formacija spasu izbeglištvom u Skelane i dalje u Bajinu baštu u Srbiji.

Tom prilikom ubijeni su:

7. Mitrović Milojka, rodj. 1953.

8. Stjepanović Radosava rodj. 1956.

9. Ćorić Nebojša rodj. 1966.

10. Vukosavljević Zoran rodj. 1970.

11. Tanasijević Simo rodj. 1952.

12. Ilić Milivoje rodj. 1962.

13. Petrović Danilo rodj. 1961.

09. maj 1992. (Baljkovica opština Zvornik)

U ranim prepodnevnim satima muskimanske oružane snage su napale ovo selo i tom prilikom ubile i masakrirale veliki broj pravoslavnih civila i još veći povredile pretežno vatrenim oružjem.

Zatim su opljačkali i popalili preko 60 kuća.

Ubijeni su:

14. Kruškonjić Nedeljko rodj. 1925.

15. Ćirić Andrija rodj. 1943.

16. Ćirić Stana rodj. 1920

17. Ćirić Marija rodj. 1920.

18. Kovačević Mara rodj. 1916.

19. Gavrić Nikola rodj. 1953.

20. Kruškonjić Petra rodj. 1909.

21. Kovačević Mile rodj. 1970.

14. maj 1992. (Selo Joševa opština Srebrenica)

zarobljeno je 10 lica srpske nacionalnosti i odvedeno u zatvor u zgradi suda Srebrenice, gde se

22. Gagić Ljubica rodj 1951. god.

otrovala, dok su ostali razmenjeni.

Nakon napada selo su opljačkali i spalili.

15. maja 1992. (Selo Medje opština Srebrenica)

Grupa naoružanih muslimana napala je pravoslavno selo Medje, opština Srebrenica. Smrtno su stradali

23. Andrić Petrija rodj. 1951.

24. Gagić Milojko rodj. 1947.

25. Subotić Radivoje rodj. 1954.

26. Djurić Vojislav rodj. 1930.

27. Djurić Novak 1955. (nepokretan)

28. Petrović Krsto rodj. 1938.

29. Jevtić Radivoje-Raco rodj. 1959, a

30. Gagić Ljubica rodj. 1950.

je odvedena u srebrenički zatvor, gde je kasnije podlegla torturi.

20. maj 1992. (selo Greben opština Srebrenica)

U selu Greben zarobljen je, a zatim ubijen

31. Subotić (Djordja) Radivoj rodj. 1954.

21. maj 1992. (mesto Žutica opština Srebrenica)

na regionalnom putu Milići-Srebrenica, u mjestu Žutica, od strane naoružanih muslimana izvršen je oružani napad na kamion vlasništvo Petković Mladjena i tom prilikom ubili su 8 civila. Stradali civili su:

32. Petković Mladjen, vozač, rodj 1952.

33. Kovačević Milenko, rodj. 1960.

34. Kondić Nedeljko, rodj. 1956.

35. Lazarević Mićo, rodj. 1974.

36. Obradović Miljana, rodj. 1938.

37. Ilić Obrenija, rodj, 1958.

38. Zečić Slobodan, rodj. 1966.

39. Šarac Vojislav, rodj. 1924.

25. maj 1992. (selo Greben opština Srebrenica)

U selu Greben naoružani muslimani su zarobili, mučili i na kraju ubili

40. Gagić Milojka rodj. 1950.

U tom periodu otkrivena je zajednička grobnica u kojoj su pronadjena tela sledećih civila:

41. Djurić (Sime) Vojislav, rodj. 1919. iz Medje

42. Djurić (Vojislava) Novak, rodj. 1955. iz Medje, gluvonem i mentalno retardiran

43. Petrović (Radovana) Krsto, rodj. 1942. iz Medje

44. Jevtić (Radoje) Radoja zv. Raco, rodj. 1942. iz Medje

26. maj 1992. (selo Čizmići opština Srebrenica)

Naoružani muslimani ranili su, a potom mučili paljenjem i sečenjem tela pravoslavnog civila iz sela Čizmići:

45. Rankić (Bore) Nenad, rodj. 1967. u Obadima opština Srebrenica.

27. maja. 1992. (mesto Konjević Polje opština Bratunac)

Na magistralnom putu Zvornik-Milići, u mestu Konjević Polje, muslimanske oružane snage su organizovale zasedu na kolonu kamiona DD „Boksit-Milići". Tom prilikom život je izgubilo 5 vozača kamiona:

46. Sušić Novica, rodj. 1962.

47. Popović Zoran, rodj. 1959.

48. Vujadinović Milomir, rodj. 1960.

49. Simić Stevo, rodj. 1953.

50. Mijatović Djordje, rodj. 1950.

27. maj 1992. (Rupovo Brdo opština Milići)

U širem regionu Rupovog Brda, opština Milići 6 naoružanih muslimana iz je zasede likvidiralo 5 civila srpsko-pravoslavne veroispovesti koji su prevozili ogrevno drvo. Muslimani su iz zaštićene zone Srebrenice, iz pešadijskog naoružanja, na njih otvorili vatru i tom prilikom živote su izgubili:

51. Golić Ljubiša, rodj. 1946.

52. Petrović Milisav, rodj. 1948.

53. Mišić Miloš, rodj. 1961.

54. Nikolić Branko, rodj. 1950.

55. Savić Miladin, rodj. 1957.

29. maja 1992. (Sandići, opština Bratunac)

Na putu Bratunac-Konjević Polje muslimanske oružane snage su postavile barikade i iz zasede unakrsnom vatrom ubili 10 civila.hronologija.jpg

56. Milošević Milutin rodj. 1948.

57. Blagojević Jovo rodj. 1973.

58. Mastikosa Dragica rodj. 1955.

59. Suzić Sreto rodj. 1960.

60. Vorkapić Miodrag rodj. 1970.

61. Ivanović Ivan rodj. 1970.

62. Petrović Drgan rodj. 1967.

63. Krdžalić Vesna

64. Grahovac Aleksandar rodj. 1972.

65. Ivanovski Žarko

1. jun 1992. (selo Oparci opština Srebrenica)

veliki broj naoružanih muslimana napao je pravoslavno selo Oparci, opština Srebrenica i tom prilikom je ubijeno 6 civila pravoslavaca i to:

66. Ilić (Dragutina) Dragić, rodj. 1939.

67. Ilić (Momčila) Ratko, rodj. 1942.

68. Ilić (Momčila) Uglješa, rodj. 1939.

69. Petrović (Drage) Milorad, rodj. 1923.

70. Petrović (Drage) Dikosava, rodj. 1932. (zaklana)

71. Petrović (Cvijetina) Živojin, rodj. 1917.

Selo je zatim opljačkano i spaljeno.

1. juna 1992. (mesto Glogova opština Bratunac)

naoružani muslimani izvršili su napad iz zasede na putničko vozilo "Mazda" ZV 271-01 u mestu Glogovu, opština Bratunac i iz vatrenog oružja ubili civile srpsko-pravoslavne veroispovesti i to:

72. Milanović (Milivoja) Milana, rodj. 1966.

73. Milošević (Bože) Radomira, rodj. 1956.

74. Jokić (Jovana) Miodraga, rodj. 1967.

02. juna 1992. (selo Metaljka opština Milići)

Velika grupa naoružanih muslimana izvela je pešadijski napad na pravoslavno selo Metaljka opština Milići. U tom napadu muslimani su pred sobom uništavali sve što je srpsko, palili kuće, štale, pomoćne objekte, rušili nadgrobne spomenike, a pokretnu imovinu opljačkali.

4. jun 1992. (selo Obadi opština Srebrenica)

Na putu Bratunac - selo Obadi, brdo Čauš opština Srebrenica, od strane napoznatih izvršilaca iz vatrenog oružja-snajperom smrtno je stradao:

75. Cvjetinović Ratko zv. Rade, rodj. 1971. god.

9. juna 1992. (Tegari opština Bratunac)

Muslimanske oružane snage iz OŠ Tegari, opština Bratunac zarobile su učitelja te škole

76. Kovačić (Nikole) Boška, rodj. 1939.

i odvele ga u zatvor u Srebrenici (vodjen kao nestao), a u selu Tegare iz vatrenog oružja smrtno je stradao

77. Zarić (Sretena) Živorad zv. Milun, rodj. 1956.

10. juna 1992. (selo Rupovo brdo opština Milići)

Napadnuto je srpsko-pravoslavno selo Rupovo Brdo, opština Milići, od strane jakih muslimanskih snaga. Prilikom ovog napada muslimani su ubili sledeće žitelje sela:

78. Žugić Koviljku, rodj. 1922.

79. Milinković Relju, rodj. 1941.

80. Milinković Radoju, rodj. 1952. i bračni par

81.Milinković Vojislav, rodj. 1938.

82.Milinković Mirjana, rodj. 1938.

Bračni par Milinković su zapalili u njihovoj kući.

Istog dana odvedeni su:

83 Milinković Vlado, te otac i sin

84. Žugić Komljen, rodj. 1925. i

85. Žugić Trifko, rodj. 1951.

koji nikad nisu pronadjeni, pa je najverovatnije da su pobijeni.

Nakon napada selo je opljačkano i spaljeno, a zapaljena je i škola i upravna zgrada preduzeća "Birač" Vlasenica.

20 jun 1992. (selo Loznica opština Bratunac)

uoči pravoslavnog praznika Prve Trojice, pripadnici muslimanskih oružanih formacija su upali u kuću Milanović Ratka u selu Loznica opština Bratunac, u kojoj je Ratko pretučen sa suprugom Miladinović Milevom. Oboje su lečeni u Lozničkoj bolnici od težih povreda. Koncem godine, 14.12.1992. godine u napadu na Bjelovac muslimani su ovoj porodici ubili:

86. Miladinović Mirka i

87. Miladinović Čedu.

21. jun 1992. (sela Ratkovići, Dučići, Dvorišta i Polimice, opština Srebrenica)

muslimanske snage iz sastava Srebreničkih formacija izvršile su oružani napad na srpska-pravoslavna sela: Ratkovići, Dučići, Dvorišta, Račići i Polimice, opština Srebrenica i u ovom napadu ubili sledeće civile srpske nacionalnosti:

88. Pavlović (J.) Milovana, rodj. 1919. 2.jpg

89. Rankić (G.) Milutina, rodj. 1944.

90. Prodanović (P.) Živana, rodj. 1967. (vidi sliku)

91. Bogičević (V.) Obrena, rodj. 1931.

92. Stanojević (M.) Radenka, rodj. 1941.

93. Prodanović (D.) Zoru, rodj. 1941.

94. Rankić (O.) Ranka, rodj. 1933.

95. Rankić (O.) Vidoja, rodj. 1930.

96. Maksimović (M.) Dragomira, rodj. 1948.

97. Maksimović (M.) Radomira, rodj. 1926.

98. Stanojević (Todora) Nikolu, rodj. 1958.

99. Milanović (Riste) Borku rodj. 1918.

100. Maksimović (Filipa) Vinku, rodj. 1927.

101. Djurić (Dušana) Radoslavu, rodj. 1929.

102. Stanojević (Pere) Desanku, rodj. 1922.

103. Maksimović (Milorada) Ratka, rodj. 1946.

104. Pavlović (Milorada) Desanku, rodj. 1935.

105. Jakovljević (Stojana) Milan

Deo ovih žrtava je zaklano, a neke spaljene. Identifikacija i sahrana obavljeni su tek u maju 1993.Selo je nakon ovih ubistava opljačkano i spaljeno.

(Nastavak sledi)

kartabih1-3-1.jpg

Dracenine "Mrvice"

Atačmenti



Komentari (162)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikimedic mikimedic 19:12 25.08.2008

Re: Dokument

Pročitala sam 3470.doc, pri kraju piše o proboju Muslimanske divizije od 2000 vojnika na čelu sa Naserom Orićem. Njih 1080 je preplivalo Drinu i u Srbiju su došli. Te ubice su od Crvenog Krsta Srbije dobili izbegličke legitimacije pa su sa tim dokumentima otišli u evropske zemlje odakle su se mnogi vratili u Tuzlu da nastave ubijanje i izvršavanje genocida nad Srbima.

Dakle slažemo se nije bio tamo i nije preplivao Drinu sa 1080 vojnika i dobio vizu za neku tamo EU. Dakle navodi u ovom textu su lažni.

Možda ste i Mariopan i ti u pravu. Možda zaista nije bio tamo nakon što je pobegao vodenim putem. Svašta je moguće.


Nisam naisao na taj deo u 3470, mada je moguce da sam citajuci letimice propustio. Opet, radi sire blogerske javnosti, koliko god se slagao sa vecinom komentara na ovom blogu ne treba da idemo u drugu krajnost iznosimo vise nego pausalne ocene i izvodimo slicne zakljucke.

Cinjenice su sledece: Naser Oric je zaista neko vreme pre napada na Srebrenicu napustio enklavu i u vreme napada se nalazio u centralnoj Bosni. O tome zaista postoji vise nego dovoljno dokaza.

U vezi Bosnjaka koji su dosli u Srbiju presavsi Drinu, radi se prvenstveno o stanovnistvu Zepe, a ne Srebrenice. Medju njima je svakako bio i jedan broj Srebrenicana koji su posle napada na Srebrenicu uspeli da stignu do Zepe. Tokom 'evakuacije' Zepe, jedan broj je medjutim samoinicijativno krenuo ka Srbiji. Presavsi Drinu, nisu dobili izbeglicke legitimacije Crvenog krsta (koje, by the way, ne izdaje CK nego policija jer je u pitanju licna legitimacija) vec su smesteni u 'prihvatne centre' Sljivovica i Mitrovo Polje, gde im je de-facto bilo ograniceno kretanje. Izuzetno mali broj pripadnika te grupe je preseljen u trece zemlje, a najveci broj, mozda njih 99%, je u martu 1996. u konvoju organizovanom od strane MUP Republike Srbije i UNHCR preko Zvornika prevezen do Tuzle.

Slozicete se da u to doba nije bilo ratnih dejstava, pa ni mogucnosti da 'nastave ubijanje i izvrsenje genocida nad Srbima'. Nikako ne bih nazvao grupu od 1000 ljudi, pa makar svi bili muskarci i pripadnici oruzanih formacija 'ubicama'. Ne treba ici iz krajnosti u krajnost.
mariopan mariopan 07:52 26.08.2008

Re: Dokument

josip broz dobar skroz
To je čista laž Orić je u danima pada Srebrenice bio na oficirskoj obuci u Zenici zajedno sa 18 drugih oficira.

Nebitno gde je bio tada, u ovim selima je bio mnogo pre "pada Srebrenice" za koji zna ceo svet, kako ne zna i za ove zrtve i njegovu ulogu u zlocinima?Kao da ga branite?
mariopan mariopan 08:04 26.08.2008

Re: Dokument

@ Mikimedic

Slazem se da ne treba pisati ono sto se nije desilo, ali ja nisam napisala taj deo koji vi objasnjavate, mislim da je to bio komentar Lilit. Ja znam da je Naser Oric tada bio van te zone, jer je pobegao, ne na nekoj obuci, vec je pobegao kao kukavica, tako pise njegov saborac, isto zlocinac kao i on u svojim memoarima. To je vec davno poznata cinjenica.

A sto je Srbija prihvatila sve te ljude, i te Muslimane, koji su bezali od rata, u to vreme, ja sam bila ponosna sto svi ljudi mogu u Srbji da nadju spas, i sto su se kasnije vratili a da ih ovde niko nije po logorima mucio i ubijao kao sto nas predstavljaju na blogu kod Tesanovicke..
Pozdrav
mikimedic mikimedic 08:37 26.08.2008

Re: Dokument

Slazem se da ne treba pisati ono sto se nije desilo, ali ja nisam napisala taj deo koji vi objasnjavate, mislim da je to bio komentar Lilit. Ja znam da je Naser Oric tada bio van te zone, jer je pobegao, ne na nekoj obuci, vec je pobegao kao kukavica, tako pise njegov saborac, isto zlocinac kao i on u svojim memoarima. To je vec davno poznata cinjenica.

A sto je Srbija prihvatila sve te ljude, i te Muslimane, koji su bezali od rata, u to vreme, ja sam bila ponosna sto svi ljudi mogu u Srbji da nadju spas, i sto su se kasnije vratili a da ih ovde niko nije po logorima mucio i ubijao kao sto nas predstavljaju na blogu kod Tesanovicke..
Pozdrav


Mariopan, slazem se. Izvukao sam nekoliko citata od vise autora o istoj temi, i onaj gornji nije vas. Izvinjavam se ako je tako ispalo. Za ostalo se slazem, sem sto jeste problematicno da je iko bio drzan 'u logorima'... zaista ta dva centra tako ne bih nazvao, iako je tim ljudima de-facto bilo ograniceno kretanje.
mariopan mariopan 17:41 26.08.2008

Re: Dokument

mikimedic
Slazem se da ne treba pisati ono sto se nije desilo, ali ja nisam napisala taj deo koji vi objasnjavate, mislim da je to bio komentar Lilit. Ja znam da je Naser Oric tada bio van te zone, jer je pobegao, ne na nekoj obuci, vec je pobegao kao kukavica, tako pise njegov saborac, isto zlocinac kao i on u svojim memoarima. To je vec davno poznata cinjenica.

A sto je Srbija prihvatila sve te ljude, i te Muslimane, koji su bezali od rata, u to vreme, ja sam bila ponosna sto svi ljudi mogu u Srbji da nadju spas, i sto su se kasnije vratili a da ih ovde niko nije po logorima mucio i ubijao kao sto nas predstavljaju na blogu kod Tesanovicke..
Pozdrav


Mariopan, slazem se. Izvukao sam nekoliko citata od vise autora o istoj temi, i onaj gornji nije vas. Izvinjavam se ako je tako ispalo. Za ostalo se slazem, sem sto jeste problematicno da je iko bio drzan 'u logorima'... zaista ta dva centra tako ne bih nazvao, iako je tim ljudima de-facto bilo ograniceno kretanje.

Znam da vi to i kazete a ja sam to pomenula zbog poslednjeg skandaloznog bloga Jasmine Tesanovic gde je Srbe optuzila da su imali logore kao Nemci u drugom svetskom ratu, pa rekoh, da kazem da to nisu ni izdaleka bili logori na koje je ona mislila. Pozdrav, razumemo se
G.M.Wolf G.M.Wolf 10:24 29.08.2008

Re: Dokument

mariopan
@ Mikimedic

Slazem se da ne treba pisati ono sto se nije desilo, ali ja nisam napisala taj deo koji vi objasnjavate, mislim da je to bio komentar Lilit. Ja znam da je Naser Oric tada bio van te zone, jer je pobegao, ne na nekoj obuci, vec je pobegao kao kukavica, tako pise njegov saborac, isto zlocinac kao i on u svojim memoarima. To je vec davno poznata cinjenica.

A sto je Srbija prihvatila sve te ljude, i te Muslimane, koji su bezali od rata, u to vreme, ja sam bila ponosna sto svi ljudi mogu u Srbji da nadju spas, i sto su se kasnije vratili a da ih ovde niko nije po logorima mucio i ubijao kao sto nas predstavljaju na blogu kod Tesanovicke..
Pozdrav


Je l` su ovako nasli spas?

http://www.danas.co.yu/20080611/hronika1.html#2
dracena dracena 11:08 29.08.2008

Re: Dokument

Da. Nije trebalo da im se dozvoli prelazak preko Drine. Tipična Moševićeva lakomislenost.
prior prior 18:09 24.08.2008

Svaka cast!!!!

Izabrali ste vise od teme, izabrali ste put kojim se nazalost, danas u Srbiji redje ide i na tome Vam svaka cast!
Drago mi je da postoji u ovom virtuelnom svetu neko ko vidi dalje i neko ko cini sve da se litija srpskih mucenika ne zaboravi!!!
Hvala Vam na tome
Prior
prior prior 18:12 24.08.2008

Dodatak

prior je zaboravio da Vam prenese sve cestitke i punu podrsku za dalji rad od pravog strucnjaka za temu i srpskog viteza Bate Ivanisevica, sto ovom prilikom cinim

Svako dobro
Prior
dracena dracena 19:29 24.08.2008

Re: Dodatak

Dobrodošao, dragi Priore, na blog b92 i moju temu. Hvala tebi i g. Ivaniševiću na pozdravima i podršci.
vishnja92 vishnja92 09:02 25.08.2008

draga dracena,

moracu ovo pazljivo kasnije da procitam. nisam ocekivala i ne mogu usput.
jako mi je tesko.

zao mi je sto si izbrisala komentare JT jer je ona veoma angazovana u prenosenju saopstenja po slicnim temama, a na svojim blogovima ne reaguje na komentare i nema obicaj da gostuje kod drugih. veoma me zanima njena reakcija i njeno misljenje. to bi mi upotpunilo sliku.

pozdrav
dracena dracena 09:33 25.08.2008

Re: draga dracena,

Jeste, dear, jako teško.

Nisam izbrisala komentare Jasmine Tešanović, nego Borisa_rs, jednu repliku margos i još jednu, zaboravila sam čiju. To se Stari malo šalio, znaš ti njega.
Kad me je Margos iskritikovala zbog ovog brisanja, ja sam podvila rep i Borisove komentare (2 kom.) vratila tako što sam ih okačila gore u Atačmentima na dnu uvodnog teksta. Samo nemoj sad i ti da mi tražiš da vratim i preostala dva izbrisana komentara (tj. replike).
mariopan mariopan 14:51 25.08.2008

Re: draga dracena,

dracena
Jeste, dear, jako teško.

Nisam izbrisala komentare Jasmine Tešanović, nego Borisa_rs, jednu repliku margos i još jednu, zaboravila sam čiju. To se Stari malo šalio, znaš ti njega.
Kad me je Margos iskritikovala zbog ovog brisanja, ja sam podvila rep i Borisove komentare (2 kom.) vratila tako što sam ih okačila gore u Atačmentima na dnu uvodnog teksta. Samo nemoj sad i ti da mi tražiš da vratim i preostala dva izbrisana komentara (tj. replike).

)))))
Izbrisan je i moj jedan komentar koji se odnosio na onaj duzi tekst transkripti presretnutih razgovora...sasvim si u pravu, jer ako brises ono na sta se komentar odnosi onda treba i komentare da obrises, gubi im se smisao.

Pozdrav
josip broz dobar skroz josip broz dobar skroz 12:55 25.08.2008

Kome je kritika usmjerana

nije jasno iz ovog izlaganja. Možda ICTY jer nije osudio Orića ili tužilaštvu koje nije dokazalo krivnju Orića možda i vladi Srbije koja izgleda opstruira rad suda u oba smjera nebili ga demonizovala (što i uspjeva).
Kakve su konkretne dokaze priložili iz tužilaštva za ratne zločine iz Beograda. Sud sudi po činjenicama a ne po žrtvama kojih je zaista i bilo ali jednostavno sud nije vidio dokaze jer ih tužilaštvo nije iznjelo jer ih ili nema ili nije htjelo iznjeti ili Orić nije učestvovao u njima u tome je i cjela bit.
Pitanje je dali vas interesuje pravda ili istina jer to nije isto. Zaboravljamo da je bilo i Srpskih oficira koji su oslobađani u Hagu pa ih se ne koristi za opravdavanje zločina nad Srbima kako se to radi sa Orićem. Isto zaboravljamo da je pred sudom i Kobilica, Hađihasanović, Delić itd od kojih se nijedan nije krio toliko o tome da je sud u Hagu samo za Srbe.

Sad je red na vlastima Srbije da dostavi hagu te famozne dokaze i da zasluženi ma ko oni bili dobiju svoje. A što se tiće pravde ona neće nikada biti zadovoljena bez obzir koliko i ko od pomenutih odleži ili ne odleži u Hag-u.

margos margos 13:03 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

Josipe, super ti je nik:)))
A ja mislim da je kritika upućena svima - najpre nama običnima - da znamo, ne zaboravimo ljude - imenom i prezimenom i mislimo svojom glavom. I ako je Justicija slepa, da mi ne budemo. Ja tako doživeh ovo... lično, ljudski, emotivno.
dracena dracena 13:38 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

Margos ti je već rekla otprilike što bih i ja. Samo da dodam još ponešto.
Srbija, pretpostavljam, nije ni imala dokaze o zločinima koje je počinio Naser Orić na teritoriji Istočne Bosne, pa nije mogla ni da ih stavi na uvid tužilaštvu. Sarajevo je trebalo da ih ima i pošalje u Hag. To ne znači da Beograd nije mogao da prikupi bar neke dokaze da se potrudio.
Nije od velikog značaja koliko je ljudi osudjeno, a koliko pušteno sa jedne, druge ili treće strane. Meni bi bilo mnogo važnije da je u tim procesima utvrdjena tačna istina na koju bismo se mogli čvrsto osloniti, staviti tu ružnu prošlost ad acta i gledati kako da nastavimo svoje živote. Sa ovakvim presudama, ponekad potpuno suprotnim od svedočenja velikog broja žrtava i očevidaca (kao u slučaju Orić), mi smo ponovo na početku. Vrtimo se u krugu laži, zavaravanja i samozavaravanja.

PS: I da. Nema kritike. Nije mi to bila namera. Samo pomen nevinim žrtvama i osuda zločina.
josip broz dobar skroz josip broz dobar skroz 14:05 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

ja se tu ne slažem kao prvo Srebrenica je pala kao i sva dokumentacija u ruke VRS i mislim da je nažalost Srbijanskim vlastima u interesu da Hag prikažu kao sredstvo demoniziranja Srba.
Drugo sud jeste ustanovio da je došlo da ubijanja nedužnih civila Srpske nacionalnosti i to je istina i to stoji u presudi ali nije ta djela pripisao Oriću to je aspekat pravde o kojem govorimo. Nažalost ljudi u Sarajevu su oslobađanje Orića shvatili kao da nije bilo ubijanja Srba a Srbi su istu t presudu shvatili kao da je Hag nepravedan.

Nažalost svi mi imamo svoje viđenje i istine i pravde i niti u jednom narodu nema kritične mase koja će to prepoznati i priiznati bilo to iz političkih razloga ili zbog neznanja. Nažalost oni koji počinju ratove nisu u stanju da shvate da kada se isti završe nastavljaju da žive u ljudima.


dracena dracena 14:41 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

Ako je dokumentacija pala u ruke Vojske Republike Srpske, onda je ona u Bosni, a ne u Srbiji. Ali ne bih o tome dalje, jer ćeš ti sad verovatno reći da je to jedno te isto, a ja osporavati, a onda ćemo se udaljiti kilometrima od teme. Poenta uopšte nije u tom detalju.

Sud je utvrdio da je došlo do "stradanja" pravoslavaca-Srba u Istočnoj Bosni. Zvuči kao da se radilo o "običnom ", neizbežnom stradanju kao u slučaju poplave ili zemljotresa, a ne o monstruoznim zločinima za koje je on bio dužan da nekog osudi. Isto tako, ako je tužilaštvo videlo da nema dovoljno dokaza protiv Nasera Orića (a to se uvek unapred vidi i zna), zašto je podiglo optužnicu protiv njega? Bilo je dužno da utvrdi ko je veći krivac od N. Orića i njega izvede pred sud. Ovako kao epilog čitavog tog sudjenja ostaje samo gorak utisak da sud pravoslavne žrtve tretira kao muve i šalje poruku: Pa šta ako su pobijene hiljade pravoslavaca u Bosni? Kakve veze ima? Samo izvolite nastavite i ubuduće. Takav tretman žrtava nije smeo sebi da dozvoli jedan sud UN. Zbog sebe, zbog UN, zbog svoje odgovornosti pred čitavim svetom.
mariopan mariopan 15:07 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

Prikupljanje dokaza rade istrazitelji haskog suda. Njihov je i tuzilac. Ono sto su oni predstavili kao krivicu Orica to se i naslo na sudu. Onda je ta krivica njihova. Zasto su tako radili? zasto je Tuzilac, recimo u slucaju Haradinaja, tako srocio optuznicu da mu branilac nije bio ni potreban Eto to su politicke igre gde su zrtve jos jednom ponizene i gde su posluzile necijoj promociji. Promociji sudija koji ce poslusno "pod pritiskom" doneti presudu kakvu god od njih zahteva strana koja vrsi pritisak bez obzira koliko krvave ruke ima zlocinac. A to je uradio Hag a ne Srbija.

Licemerna obrazlozenja tog suda dodatno izazivaju gnev. Sama izjaava tuziteljke da je "bilo ogromnih pritisaka na Sud ( u slucaju haradinaja) je zapravo priznanje da je taj sud sudio prema diktatu strane koja je mocna i zainteresovana da presuda bude takva. Znaci, ne sude po pravdi vec po necijim interesima. zato zakljucujem da je to politicki sud koji treba da verifikuje neisitnitu "istoriju" sukoba i krivicu samo jedne strane (srpske) iako svi dokazi govore drugacije.Te dokaze taj sud ne prikuplja vec prikuplja dokaze kako bi dokazala samo onaj deo koji im ide u prilog unapred smisljenog scenarija o samom sukobu, krivici ili zrtvama.

Jedino sto je nesporno to je da je na svim stranama bilo mnogo zrtava i da za njihovo stradanej neko ko je kriv zaista treba i da odogvara. Kako ne postoji neki drugi sud, a neko mora sve ovo da zavrsi, i ja se zalazem da se tamo ipak nadju svi...ali se nadam da ce i ostali koji sada misle da su izbegli pravdu, doci na red.
Ratni zlocini ne zastarevaju.
josip broz dobar skroz josip broz dobar skroz 15:25 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

O dokumetima treba da pričamo jer su priloženi uz ovaj blog a izvorno su objavljeni na stranicama SUC-a. Odakle ti dokumenti i dali su tačni ako jesu dali su bili priloženi u tužbi protiv Orića i kakve imaju veze sa zločinima nad Srbima. Ovo je vrlo važno jer kao što vidim i vi smatrate UN odgovornim a nevidite šablon.

Sud nije utvrdio "stradanje" Sud je nedvosmisleno utvrdilo da se u Srebrenici dogodio zločin nad Srbima tokom 1992. i 1993. godine. Isto tako što je utvrdio da se je desio genocid nad Muslimaskim stanovništvom Srebrenice pa nikom ništa.

Sud BiH je otvorio predmet o ubistvima Srba u i oko Srebrenice koliko će biti fajde od toga ostaje da vidimo.

Imam dojam da ste htjeli opravdati zločine nad Muslimanima time što su isti počinjeni i nad Srbima a da vas istina ne interesuje.

Ako želimo da prećamo o odnosima žrtava ona da pitam koliko je ljudi odgovaralo na planirani i sistemski zločin nad Muslimanima. Zaboravljamo da su unaprijed iskopane grobnice, pripremljeni povezi, razdvajanje žene i djeca što sve upućuje na planirani genocid. Ko je godinama poslije prekopavao grobnice i pokušavao zataškati zločin čak i do 5 godina poslije uspostave mira. Na teritoriji RS-a je otkopano preko 500 masovnih grobnica i oko 3000 pojedinačnih u kojima su pronađena tijela većinom Muslimana, te Hrvata, Roma, Albanaca nije to moglo uraditi onih 5-6 ljudi što odgovaraju u Hagu.


josip broz dobar skroz josip broz dobar skroz 15:44 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

mariopan
Prikupljanje dokaza rade istrazitelji haskog suda. Njihov je i tuzilac. Ono sto su oni predstavili kao krivicu Orica to se i naslo na sudu. Onda je ta krivica njihova. Zasto su tako radili? zasto je Tuzilac, recimo u slucaju Haradinaja, tako srocio optuznicu da mu branilac nije bio ni potreban Eto to su politicke igre gde su zrtve jos jednom ponizene i gde su posluzile necijoj promociji. Promociji sudija koji ce poslusno "pod pritiskom" doneti presudu kakvu god od njih zahteva strana koja vrsi pritisak bez obzira koliko krvave ruke ima zlocinac. A to je uradio Hag a ne Srbija.

Licemerna obrazlozenja tog suda dodatno izazivaju gnev. Sama izjaava tuziteljke da je "bilo ogromnih pritisaka na Sud ( u slucaju haradinaja) je zapravo priznanje da je taj sud sudio prema diktatu strane koja je mocna i zainteresovana da presuda bude takva. Znaci, ne sude po pravdi vec po necijim interesima. zato zakljucujem da je to politicki sud koji treba da verifikuje neisitnitu "istoriju" sukoba i krivicu samo jedne strane (srpske) iako svi dokazi govore drugacije.Te dokaze taj sud ne prikuplja vec prikuplja dokaze kako bi dokazala samo onaj deo koji im ide u prilog unapred smisljenog scenarija o samom sukobu, krivici ili zrtvama.

Jedino sto je nesporno to je da je na svim stranama bilo mnogo zrtava i da za njihovo stradanej neko ko je kriv zaista treba i da odogvara. Kako ne postoji neki drugi sud, a neko mora sve ovo da zavrsi, i ja se zalazem da se tamo ipak nadju svi...ali se nadam da ce i ostali koji sada misle da su izbegli pravdu, doci na red.
Ratni zlocini ne zastarevaju.


Vi morate konačno naučiti da pravda i istina ne rastu na drveću i nije nadohvat ruke i niko ama baš niko je neće za vas donjeti.
U slućaju Orić nije bilo dokaza jer se niste pobrinuli da se takvi dokazi skupe i dostave tužilaštvu a slućaj baziran na rekla kazala i nije mogao drugačije da završi.
Moje uvjerenje je da je on kriv al moje mišljenje na sudu ne vrijedi ni ko pišljiva boba.
medjutim92 medjutim92 16:01 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana


Imam dojam da ste htjeli opravdati zločine nad Muslimanima time što su isti počinjeni i nad Srbima a da vas istina ne interesuje.


A ja bas imam dojam da je dracena isla cinjenicama, a ne djonom napred.

Kako mislite da treba pisati o zlocinima pocinjenim nad Srbima a da to ne izgleda kao opravdavanje zlocina nad Muslimanima? I treba li isto tako da shvatimo vase pisanje o zlocinu nad Muslimanima kao opravdanje za zlocine nad Srbima? Nekako ne uspevam da kod vas primetim dobru nam(j)eru cije odsustvo zamerate draceni..
sarajevo1968 sarajevo1968 16:06 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana



Imam dojam da ste htjeli opravdati zločine nad Muslimanima time što su isti počinjeni i nad Srbima a da vas istina ne interesuje.


Istina je uvjek negdje između,samo je pitanje ko hoće da dođe do istine Muslimani,Hrvati ili Srbi.Da li ti želiš da opravdaš zločine Muslimana time što su isti počinjeni nad njima ili imaš neki drugi plan i program.Istina neintersuje muslimane iz razloga što im ne odgovara ni u jednom obliku.Jednog dana će morati da izađe na vidjelo prava cifra stradalih u Srebrenici koja neće biti ni približna ovoj(manja puno) ali to neće opravdati ni počinioca niti će dati mir žrtvama ali šta će onda muslimani.Šta će onda svi ovi dušebrižnici koji plaču nad njihovom sudbinom svuda po svijetu pa i ovdje.Šta je veće genocid Srebrenica ili Oluja,ko je koga oslobađao i od koga.Srbi Muslimane ili ovi Srbe(hrvati su nebitni).Griješiš mnogo saslušaj istinu sa obadvije strane pa onda izvuci zaključak.



lilly82 lilly82 16:09 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

Postoje mnogi dokazi o vašem groblju u Potočarima. Mnogi su sahranjeni na dva različita groblja. Kosti su donošene iz raznih delova federacije. Iskopavani su grobovi stari po 50 godina. Za sve što sam napisala postoje dokazi i svedoci. Jedini problem je u sledećem : srpska vlada je tražila da se po bilom kom sistemu izvrše ponovne abdukcije, npr svaki 3,9,27... ali muslimanski lobi u svetu je to proglasio svetom zemljom. KOSTI nisu sveta zemlja. Doćiće vreme kada će se i za to saznati ISTINA.
dracena dracena 16:14 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

josip broz dobar skroz
O dokumetima treba da pričamo jer su priloženi uz ovaj blog a izvorno su objavljeni na stranicama SUC-a. Odakle ti dokumenti i dali su tačni ako jesu dali su bili priloženi u tužbi protiv Orića i kakve imaju veze sa zločinima nad Srbima. Ovo je vrlo važno jer kao što vidim i vi smatrate UN odgovornim a nevidite šablon.

To nije moj prilog, nego dva komentara koja sam ja bila obrisala jer su mi se učinila van konteksta, ali su me ostali učesnici u diskusiji pritisli da ih vratim. Mogla sam da biram: ili da ih vratim u formi mog komentara ili atačmenta, pa sam se odlučila za atačment. Ne znam odgovore ni na jedno od pitanja koja si mi postavio u vezi sa tim dokumentima. Ako želiš o njima da diskutuješ, ja ti ne mogu pomoći.
Sud je nedvosmisleno utvrdilo da se u Srebrenici dogodio zločin nad Srbima tokom 1992. i 1993. godine. Isto tako što je utvrdio da se je desio genocid nad Muslimaskim stanovništvom Srebrenice pa nikom ništa.

Sud je prema pisanju naše štampe u presudi naveo "stradanje". BIlo bi dobro kad bi nam dao link na originalnu presudu N. Oriću ili na njen prevod. Ja nisam uspela da je pronadjem.
Sud BiH je otvorio predmet o ubistvima Srba u i oko Srebrenice koliko će biti fajde od toga ostaje da vidimo.

Ovo je dobra vest. Sačekaćemo da vidimo kako će se odvijati i okončati taj proces.
Imam dojam da ste htjeli opravdati zločine nad Muslimanima time što su isti počinjeni i nad Srbima a da vas istina ne interesuje.

Ne znam odakle takav utisak. Mora da si (može ti, ovde smo svi "ti", takav je običaj) nešto pogrešno protumačio, jer mi to nije bilo namera. Zašto bih ja to radila?
Ako želimo da prećamo o odnosima žrtava ona da pitam koliko je ljudi odgovaralo na planirani i sistemski zločin nad Muslimanima. Zaboravljamo da su unaprijed iskopane grobnice, pripremljeni povezi, razdvajanje žene i djeca što sve upućuje na planirani genocid. Ko je godinama poslije prekopavao grobnice i pokušavao zataškati zločin čak i do 5 godina poslije uspostave mira. Na teritoriji RS-a je otkopano preko 500 masovnih grobnica i oko 3000 pojedinačnih u kojima su pronađena tijela većinom Muslimana, te Hrvata, Roma, Albanaca nije to moglo uraditi onih 5-6 ljudi što odgovaraju u Hagu.

Ova pitanja su upućena na pogrešnu adresu. Odgovore na njih treba da da Haški tribunal, jer je on na sebe preuzeo zadatak da utvrdi šta se sve desilo na teritoriji cele bivše SFRJ.
Vidiš, ja tebi, kao ni drugim komentatorima, ne postavljam slična pitanja, jer pretpostavljam da na njih ne znaš odgovore, pa bi mogao da ih shvatiš kao provokaciju ili pravdanje zločina, nadgornjavanje i ućitkivanje. A ja ne želim takve diskusije u kojim se podelimo na kauboje i indijance, hvatamo se najtežih kamenčuga kojim ćemo satrati protivnika. U svim diskusijama dosad pravila sam samo jednu oštru razliku: izmedju zločinaca (svejedno koje nacije) i gradjana koji se nisu ogrešili (takodje svih nacija). Ne mislim da treba ćutati o muslimanskim žrtvama, naprotiv. Ali i o pravoslavnim treba govoriti. Naravno, pritom ni jedne ni druge ne bi smele da se zloupotrebljavaju u političke svrhe moćnih sila ili naših lokalnih manje moćnih državica, kao što je dosad bio čest slučaj sa muslimanskim žrtvama.
sarajevo1968 sarajevo1968 16:28 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

Mnogi su sahranjeni na dva različita groblja. Kosti su donošene iz raznih delova federacije. Iskopavani su grobovi stari po 50 godina.


Sahranjivani su duplo,jednom u Tuzli a jednom u Srebrenici
josip broz dobar skroz josip broz dobar skroz 16:28 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

Kao prvo prebrojavanje bih ostavio ljudima koji to rade profesionalno i bez pretenzija ljudi iz istraživačko dokumentacionog centra bih su odradili dobar posao i popisali broj nastradalih u BIH. Nažalost iz političkih razloga taj radi niti jedna strana nije prihvatila jer su istina.

http://www.idc.org.ba

Tu je obrađena i tema o stradanju u Srebrenici i Bratuncu http://www.idc.org.ba/projekti/mit_o_bratuncu.html

koja ti se sigurno neće svidjeti, naravno ovo ne spori zločin nego samo brojke kad se več prebrojavamo.
sarajevo1968 sarajevo1968 16:44 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

Zašto bi se prebrojavali i kome to treba.Zar nije tragedija samo to što je pala i jedna jedina civilna žrtva bez obzira kome je ona pripadala?Zar će prebrojavanjem biti utvrđeno ko je bolji ili gori,ili šta ćeš dobiti ti ili bilo ko ako se prebroje žrtve?Daj se malo angažuj ako možeš pa ovim nadri političarima iz Bosne reci da prebroje žive da vide kolko ih ima.I takođe se angažuj pa saznaj i drugu stranu medalje koja će vjerovatno biti malo drugačija od one koja je servirana svima.Dok god recimo na sajtu Bosna.ba ili bosna ponosna pa u nekim slučajevima i na sarajevu.x bude prva asocijacija na srbin koljač, ubica, četnik i tako u nedogled ili dok god bolenik kakav je haris silajdčić bude svojim izjavama hranio bolesnu od novca svijest dodika nikad u Bosni neće biti brojanja ni živih ni mrtvih,nego će sa tim ciframa baratati kako im treba u tom političkom trenutku.
dracena dracena 16:46 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

Pročitala sam samo naslov ovog izveštaja "Blatantna manipulacija..." i odustala od daljeg čitanja, jer već on dovoljno govori o ozbiljnosti izveštaja, izvestilaca i sadržaja. Ostavi nas s mirom, Dobronamjerni. Ne podvaljuj nam gluposti. Nemamo vremena ni volje da se njima bavimo.
josip broz dobar skroz josip broz dobar skroz 16:54 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana


Zašto bi se prebrojavali i kome to treba.Zar nije tragedija samo to što je pala i jedna jedina civilna žrtva bez obzira kome je ona pripadala?Zar će prebrojavanjem biti utvrđeno ko je bolji ili gori,ili šta ćeš dobiti ti ili bilo ko ako se prebroje žrtve?Daj se malo angažuj ako možeš pa ovim nadri političarima iz Bosne reci da prebroje žive da vide kolko ih ima.I takođe se angažuj pa saznaj i drugu stranu medalje koja će vjerovatno biti malo drugačija od one koja je servirana svima.Dok god recimo na sajtu Bosna.ba ili bosna ponosna pa u nekim slučajevima i na sarajevu.x bude prva asocijacija na srbin koljač, ubica, četnik i tako u nedogled ili dok god bolenik kakav je haris silajdčić bude svojim izjavama hranio bolesnu od novca svijest dodika nikad u Bosni neće biti brojanja ni živih ni mrtvih,nego će sa tim ciframa baratati kako im treba u tom političkom trenutku.


Slažem se sa tobom u vezi ovog drugog ali ne i u pobrojavanju. zašto da ostavimo to svim stranama da manipulišu brojkama i stradalim. Zar to nije jedina istina i pravda da se svim žrtvama da ime i prezime i grob. Pa zar u više navrata ovdje niste , ne konkretno vi, spomenuli Srpske žrtve i drugog svjetskog rata koje niko u doba komunizma nije brojao radi nekog bratstva i jedinstva.

josip broz dobar skroz josip broz dobar skroz 16:55 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

dracena
Pročitala sam samo naslov ovog izveštaja "Blatantna manipulacija..." i odustala od daljeg čitanja, jer već on dovoljno govori o ozbiljnosti izveštaja, izvestilaca i sadržaja. Ostavi nas s mirom, Dobronamjerni. Ne podvaljuj nam gluposti. Nemamo vremena ni volje da se njima bavimo.



Dobro odmah recite da je moje mišljenje nepoželjno, sa srećom u daljnjem izvještavanju.
dracena dracena 16:57 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

U čemu se slažeš? Nisam razumela.
dracena dracena 17:10 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana



Dobro odmah recite da je moje mišljenje nepoželjno, sa srećom u daljnjem izvještavanju.

Biće dovoljno da ne podvaljuješ. I sam znaš da se takvi politički pamfleti pišu na tone. Za sve dogadjaje koje sam navela i koje ću navesti postoje dokazi i svedočenje očevidaca, najčešće bliske rodbine, suseda, prijatelja.
mariopan mariopan 18:29 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

josip broz dobar skroz
mariopan
Prikupljanje dokaza rade istrazitelji haskog suda. Njihov je i tuzilac. Ono sto su oni predstavili kao krivicu Orica to se i naslo na sudu. Onda je ta krivica njihova. Zasto su tako radili? zasto je Tuzilac, recimo u slucaju Haradinaja, tako srocio optuznicu da mu branilac nije bio ni potreban Eto to su politicke igre gde su zrtve jos jednom ponizene i gde su posluzile necijoj promociji. Promociji sudija koji ce poslusno "pod pritiskom" doneti presudu kakvu god od njih zahteva strana koja vrsi pritisak bez obzira koliko krvave ruke ima zlocinac. A to je uradio Hag a ne Srbija.

Licemerna obrazlozenja tog suda dodatno izazivaju gnev. Sama izjaava tuziteljke da je "bilo ogromnih pritisaka na Sud ( u slucaju haradinaja) je zapravo priznanje da je taj sud sudio prema diktatu strane koja je mocna i zainteresovana da presuda bude takva. Znaci, ne sude po pravdi vec po necijim interesima. zato zakljucujem da je to politicki sud koji treba da verifikuje neisitnitu "istoriju" sukoba i krivicu samo jedne strane (srpske) iako svi dokazi govore drugacije.Te dokaze taj sud ne prikuplja vec prikuplja dokaze kako bi dokazala samo onaj deo koji im ide u prilog unapred smisljenog scenarija o samom sukobu, krivici ili zrtvama.

Jedino sto je nesporno to je da je na svim stranama bilo mnogo zrtava i da za njihovo stradanej neko ko je kriv zaista treba i da odogvara. Kako ne postoji neki drugi sud, a neko mora sve ovo da zavrsi, i ja se zalazem da se tamo ipak nadju svi...ali se nadam da ce i ostali koji sada misle da su izbegli pravdu, doci na red.
Ratni zlocini ne zastarevaju.


Vi morate konačno naučiti da pravda i istina ne rastu na drveću i nije nadohvat ruke i niko ama baš niko je neće za vas donjeti.
U slućaju Orić nije bilo dokaza jer se niste pobrinuli da se takvi dokazi skupe i dostave tužilaštvu a slućaj baziran na rekla kazala i nije mogao drugačije da završi.
Moje uvjerenje je da je on kriv al moje mišljenje na sudu ne vrijedi ni ko pišljiva boba.

A ja vama opet ponavljam da te dokaze nije skupljala Srbija vec istrazitelji haskog tribunala, oni su srocili i optuznicu SRAMNO a i presuda je bila SRAMNA. Dokaze prikuplja samo ovlasceno telo a to su istrazitelji toga suda, mi ne mozemo da ih prikupljamo, niko nas nije ovlastio pa ne mozete "nama" ili meni to prebacivati. Niti Srbiji kao drzavi, jer istrazitelji odlucuju koga ce kao svedoka prihvatiti, koga ispitati, koje dokaze predociti.....vasa velika zelja da zlocine prema Srbima opravdate kasnieje ucinjenim zlocinom prema Muslimanima, ne moze vremenski da se smesti u redosled dogadaja zato vam i napominjem da pogledate datume, oni govore da su svi ovi zlocini pocinjeni PRE Srebrenice. Cime cete da ih opravdate? Imputirate da neko ovde pravda zlocine prema Muslimanima...ja to ne vidim nigde ali vidim da vi pokusavate da sve ove zlocine opravdate onom Srebrenicom koja se dogodila POSLE.
josip broz dobar skroz josip broz dobar skroz 19:01 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

dracena


Dobro odmah recite da je moje mišljenje nepoželjno, sa srećom u daljnjem izvještavanju.

Biće dovoljno da ne podvaljuješ. I sam znaš da se takvi politički pamfleti pišu na tone. Za sve dogadjaje koje sam navela i koje ću navesti postoje dokazi i svedočenje očevidaca, najčešće bliske rodbine, suseda, prijatelja.



Ne kontam šta vam imam podvaljivat , http://www.idc.org.ba je jednostavno uradio projekat pobrojavanja žrtava rata u BiH bez gledanja na vjersku pripadnost. Pa pobogu oni su prvi razbili mit muslimanskih političara o 200 000 stradalih muslimana i tu brojku drastično smanjili za što su ih umalo razapeli u medijima. Imate čak i online mogućnost popunjavanja kartona žrtve koju će oni onda do provjere.

Kao što vidim oni nikome ne pašu.
dracena dracena 19:34 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

Ne znam kome odgovaraju, a kome ne odgovaraju, ali jedva sam pročitala naslov "Blatantna manipulacija..." iznad teksta o Bratunačkim žrtvama. Svakom ko iole ume da čita balkanske pamflete jasno je od koje je vrste ovaj.

I zar prošlog puta nisi iživeo svoje detinjaste porive za skretanjem pažnje dosadjivanjem ljudima? Tad sam te pustila da do besvesti pišeš svoje uvrnute komentare van konteksta, da troluješ i truješ. Što si se ti toliko navrzao na moje blogove? Pogledaj okolo. Ima toliko lepih i za upropaštavanje zgodnih blogova, možda i zgodnijih nego što je ovaj moj.
Covek u belom Covek u belom 19:35 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

josip broz dobar skroz
Ne kontam šta vam imam podvaljivat , http://www.idc.org.ba je jednostavno uradio projekat pobrojavanja žrtava rata u BiH bez gledanja na vjersku pripadnost. Pa pobogu oni su prvi razbili mit muslimanskih političara o 200 000 stradalih muslimana i tu brojku drastično smanjili za što su ih umalo razapeli u medijima. Imate čak i online mogućnost popunjavanja kartona žrtve koju će oni onda do provjere.

Kao što vidim oni nikome ne pašu.

Ne znam koliko ima smisla da vam se odgovara, ali po onome sto se nudi na sajtu, rad IDC je krajnje pristrasan i diskutabilan. Prebrojavanje zrtava bez gledanja na versku pripadnost je dobra ideja, problem je sto sajt kojim se IDC predstavlja umesto da ponudi arhivu, nudi propagandi materijal koji treba da dezavuise srpske zrtve (krajnje tendenciozno se bave Brantuncem i Kravicama, a recimo nema ni naznake da bi se uopste mogao preispitivati "aksiomatski" broj zrtava u Srebrenici). Navode se takodje podaci o unistenim crkvama (koliko koje vere), a za sela se samo daje broj, ali ne i koje je bilo vecinsko stanovnistvo tih sela.
Ovoliko pristrasnosti samo prilikom delimicnog pogleda na sajt svakome ko se ne zalaze za "vasu stvar" iskreno stvara osecaj mucnine u stomaku. Ako je ideja IDC bila dobra, ovakvim stvarima se ona samo obesmisljava, a svaki kredibilitet koji bi IDC mogao da ima cini nistavnim.
Covek u belom Covek u belom 19:45 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

Inace Dracena preporuka za ovaj blog, mada mislim da se to jednostavno podrazumeva od ljudi na blogu koji pisu po savesti. Od ovih drugih koji pisu radi popunjavanja kucnog budzeta, ili raspirivanja medjunacionalne mrznje (jer su zaslepljenji nacionalizmom) tako nesto niko ni ne ocekuje. Izuzimam ljude koji su u ratu pretrpeli licne gubitke sa koje god da su strane. Njima je najteze i njihova se frustracija i moze razumeti.
dracena dracena 21:17 25.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

Hvala ČuB.
nemanja_99 nemanja_99 04:05 27.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

mariopan
Prikupljanje dokaza rade istrazitelji haskog suda. Njihov je i tuzilac. Ono sto su oni predstavili kao krivicu Orica to se i naslo na sudu. Onda je ta krivica njihova. Zasto su tako radili? zasto je Tuzilac, recimo u slucaju Haradinaja, tako srocio optuznicu da mu branilac nije bio ni potreban Eto to su politicke igre gde su zrtve jos jednom ponizene i gde su posluzile necijoj promociji. Promociji sudija koji ce poslusno "pod pritiskom" doneti presudu kakvu god od njih zahteva strana koja vrsi pritisak bez obzira koliko krvave ruke ima zlocinac. A to je uradio Hag a ne Srbija.

Licemerna obrazlozenja tog suda dodatno izazivaju gnev. Sama izjaava tuziteljke da je "bilo ogromnih pritisaka na Sud ( u slucaju haradinaja) je zapravo priznanje da je taj sud sudio prema diktatu strane koja je mocna i zainteresovana da presuda bude takva. Znaci, ne sude po pravdi vec po necijim interesima. zato zakljucujem da je to politicki sud koji treba da verifikuje neisitnitu "istoriju" sukoba i krivicu samo jedne strane (srpske) iako svi dokazi govore drugacije.Te dokaze taj sud ne prikuplja vec prikuplja dokaze kako bi dokazala samo onaj deo koji im ide u prilog unapred smisljenog scenarija o samom sukobu, krivici ili zrtvama.

Jedino sto je nesporno to je da je na svim stranama bilo mnogo zrtava i da za njihovo stradanej neko ko je kriv zaista treba i da odogvara. Kako ne postoji neki drugi sud, a neko mora sve ovo da zavrsi, i ja se zalazem da se tamo ipak nadju svi...ali se nadam da ce i ostali koji sada misle da su izbegli pravdu, doci na red.
Ratni zlocini ne zastarevaju.


Imate pretjerano negativno misljenje o necemu sto, cini mi se, ne razumijete. Nije lijepo da na osnovu sopstvenih predrasuda osporavate rad institucije sacinjene od desetina profesionalaca, medju najboljima u svojoj struci, za koje bi vrlo tesko moglo biti reci da su se posla latili iz koristoljublja, s obzirom da su svi do jednog mogli raditi mnogo unosnije i sa mnogo manje stresa i sikiranja na drugim mjestima, u svojim drzavama.

Vama je izgleda, krivo, sto Sud donosi presude koje se krse sa vasim predrasudama ili pausalnim neinformisanim ocjenama steknutim iz dnevnih novina. E, bas mi je zao, da znate.
nemanja_99 nemanja_99 04:27 27.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

dracena
. Ne mislim da treba ćutati o muslimanskim žrtvama, naprotiv. Ali i o pravoslavnim treba govoriti. Naravno, pritom ni jedne ni druge ne bi smele da se zloupotrebljavaju u političke svrhe moćnih sila ili naših lokalnih manje moćnih državica, kao što je dosad bio čest slučaj sa muslimanskim žrtvama.


Mislim da samim insistiranjem na nacionalnoj pripadnosti zrtava potkopavate sopstvene argumente. I mislim da pretpostavljate, bez previse rezerve, da su pravoslave zrtve nekako zapostavljene (od koga?), za sta mislim da nemate dokaza. Time stvarate utisak da su vam bitne samo "vase" zrtve, a sekundarni efekat je da se cini da insistiranjem na sopstvenim zrtvama nastojite umanjiti zlocine sopstvene strane.

Cijenim sto ste zrtvama gore dali ime i prezime. Ne znam samo zasto ste stali na srpskim.
nemanja_99 nemanja_99 04:58 27.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

dracena
Isto tako, ako je tužilaštvo videlo da nema dovoljno dokaza protiv Nasera Orića (a to se uvek unapred vidi i zna), zašto je podiglo optužnicu protiv njega? Bilo je dužno da utvrdi ko je veći krivac od N. Orića i njega izvede pred sud. Ovako kao epilog čitavog tog sudjenja ostaje samo gorak utisak da sud pravoslavne žrtve tretira kao muve i šalje poruku: Pa šta ako su pobijene hiljade pravoslavaca u Bosni? Kakve veze ima? Samo izvolite nastavite i ubuduće. Takav tretman žrtava nije smeo sebi da dozvoli jedan sud UN. Zbog sebe, zbog UN, zbog svoje odgovornosti pred čitavim svetom.


Pa to bi se isto moglo reci za samu Srebrenicu - utvrdjeno je da se genocid desio, ali ne i to ko je kriv za to. Ispalo je na kraju da su zrtve pocinile masovno samoubistvo.

Mislim da je bolje da se kanemo ( ne samo vi i ja, nego uopsteno ljudi) kritikovanja Suda zbog nekih izmisljenih nedostataka. To su ipak ljudi koji rade dosta kompleksan i tehnicki zahtjevan posao, koji vecina od nas ne razumije u potpunosti. To sto nam se presude ne dopadaju ipak nije dovoljan razlog da sumnjamo u njihovu nepristrasnost i profesionalnost.
dracena dracena 05:12 27.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

Pa to bi se isto moglo reci za samu Srebrenicu - utvrdjeno je da se genocid desio, ali ne i to ko je kriv za to. Ispalo je na kraju da su zrtve pocinile masovno samoubistvo.

Koliko znam, još nisu okončani svi procesi u kojim se sudi za zločine nad muslimanima u Srebrenici.
Ali o zločinima nad pravoslavnim civilima u Hagu više neće biti ni reči. O njima nisu izveštavali ni mediji. Kao da ti ljudi nisu ni postojali.
dracena dracena 05:43 27.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

nemanja_99
dracena
. Ne mislim da treba ćutati o muslimanskim žrtvama, naprotiv. Ali i o pravoslavnim treba govoriti. Naravno, pritom ni jedne ni druge ne bi smele da se zloupotrebljavaju u političke svrhe moćnih sila ili naših lokalnih manje moćnih državica, kao što je dosad bio čest slučaj sa muslimanskim žrtvama.


Mislim da samim insistiranjem na nacionalnoj pripadnosti zrtava potkopavate sopstvene argumente. I mislim da pretpostavljate, bez previse rezerve, da su pravoslave zrtve nekako zapostavljene (od koga?), za sta mislim da nemate dokaza. Time stvarate utisak da su vam bitne samo "vase" zrtve, a sekundarni efekat je da se cini da insistiranjem na sopstvenim zrtvama nastojite umanjiti zlocine sopstvene strane.
Cijenim sto ste zrtvama gore dali ime i prezime. Ne znam samo zasto ste stali na srpskim.

Gore sam odgovorila da o pravoslavnim žrtvama pišem zato što o njima još niko ovde ni reč nije napisao. O mislimanskim žrtvama su ovde mnogi pisali i to u principu podržavam. Ali mislim da nije dobro što su ti jadni ljudi ostali nekako anonimni, bez imena i prezimena, u senci "viših" ciljeva, brojki, generalnih osuda zločina, pa mi se čini da ni muslimanskim žrtvama zapravo dosad nikad nije ukazano dužno poštovanje. Možda i grešim, ali to je moj generalni utisak. Osim toga, za muslimanske žrtve ja nemam dovoljno pouzdanih izvora, a ne bih da improvizujem kod tako osetljive teme.

Kako se jedan zločin uopšte može opravdati drugim? Odakle takvo predubedjenje kod mnogih ovde na blogu? Osveta nije legitiman motiv (ako si na to mislio). A osveta nad nedužnima je uz to i nemoralan i atavistički čin.
nemanja_99 nemanja_99 16:25 27.08.2008

Re: Kome je kritika usmjerana

dracena
Pa to bi se isto moglo reci za samu Srebrenicu - utvrdjeno je da se genocid desio, ali ne i to ko je kriv za to. Ispalo je na kraju da su zrtve pocinile masovno samoubistvo.

Koliko znam, još nisu okončani svi procesi u kojim se sudi za zločine nad muslimanima u Srebrenici.
Ali o zločinima nad pravoslavnim civilima u Hagu više neće biti ni reči. O njima nisu izveštavali ni mediji. Kao da ti ljudi nisu ni postojali.


Opet insistirate na nacionalnoj pripadnosti zrtvi. Stvarno ne razumijem.....
athlete athlete 18:48 25.08.2008

Svrha ovog bloga

Uz predpostavku da je želja autora bila da pravda bude zadovoljena, mislim da je prava adresa bila sud/ovi koji se bave ovim pitanjima.
Ovako se ne mogu oteti utisku da će ovaj blog poslužiti isključivo kao opravdanje za genocid koji je počinjen na području o kojem se ovdje govori.
Sudovi su dosad nešto rekli o ovome. Ali kad se uzme u obzir veličina zločina (plural), gotovo nimalo. U istrebljenju blizu 10000 stanovnika Srebrenice nije učestvovalo par ljudi koji sjede u svojim ćelijama, nego stotine ubica koje još uvijek slobodne šeću što Srbijom što Bosnom.
Želio bih još da napomenem da Srebrenica nije jedino mjesto u Bosni u kojem je izvršen masovni zločin.
Možete li sličan uteg na vagu pravde staviti u slučaju Prijedora, Bijeljine, Foče , Zvornika, Sarajeva, Višegrada(pitajte Lukiće koja je kalorična vrijednost ljudi kad gore)...itd.

Uz ovakve blogove, do novih klanja, pozdrav.
Covek u belom Covek u belom 19:01 25.08.2008

Re: Svrha ovog bloga

athlete
Uz ovakve blogove, do novih klanja, pozdrav.
Bas ovakva vasa reakcija pokazuje da ovaj blog pogadja sustinu jer rusi vase napore i napore vama slicnih (JT, Hag, GM, AlexDunja, adam, raznorazne dobronamJerne komsije) sistematske satanizacije Srba u kojima postoje iskljucivo dobri i losi momci, koljaci i zrtve, a bila kakva druga istina koja remeti zacrtanu mantru i na koju nemate nikakav odgovor se automatski proglasava opravdanjem za genocid (jer je to ocigledno jedini i univerzalni odgovor koji se uci na raznoraznim "radionicama" i koji mnogi ovde posle kao papagaji ponavljaju na blogu).
Celokupna aktivnost Sorosevih stipendista na ovom blogu b92 je nista drugo nego jedna ogromna relativizacija zlocina pocinjenih nad Srbima PRE bilo kakvog genocida koje su snage RS pocinile (naturenje genocida drzavi Srbiji uprkos pravosnaznoj presudi MKS-a po kojoj je Srbija kriva iskljucivo za nesprecavanje genocida i izjednacavanje nesprecavanja sa ucinjenjem predstavlja jos jedan beskrupulozni pokusaj relativizacije sopstvene krivice). Ovim se salje poruka da su zlocini nad Srbima aposlutno opravdani, i da nema veze i ako se dese u buducnosti. Vidi se da ste vi to vec odlicno shvatili.
Uprkos tome, za ove pretnje novim klanjima mogu samo da vam porucim da vam se vise nece pruziti prilika, u to mozete biti sigurni.
dracena dracena 19:14 25.08.2008

Re: Svrha ovog bloga

Trebalo je da sačekaš da se smiriš, npr. da prespavaš, pa tek onda da uzmeš da pišeš komentar, jer je ovo što si napisao ružno, neosnovano i bezrazložno optuživanje nekog ko nije imao lošu nameru ni prema kome, ko se samo bavi svojom mukom.
Ovde su tema pravoslavne žrtve u Bosni za koje praktično niko nije odgovarao pred sudovima niti će odgovarati. Zato smo dužni da o njima sami pišemo. Upućuješ me na adresu u Hagu, a dobro znaš da na njoj više nema nikog, odnosno da to tužilaštvo neće podići više ni jednu optužnicu. Lukavo, nema šta.

Ti si taj koji pokušava ono za šta mene optužuješ. Zašto bi inače toliko insistirao na zločinima nad muslimanima, kad ih ovde niko nije ni pominjao, a kamo li osporavao ili opravdavao? Zašto bismo mi branili počinioce tih zločina i tako preuzimali njihovu odgovornost na sebe? I naročito, zašto ti preuzimaš na sebe tudju odgovornost? Ili možda i nije tudja?
margos margos 19:49 25.08.2008

Re: Svrha ovog bloga

Ovako se ne mogu oteti utisku da će ovaj blog poslužiti isključivo kao opravdanje za genocid koji je počinjen na području o kojem se ovdje govori.

Athlete, ako si ovo i u tragu pronašao u ovom tekstu i komentarima, molim te da mi pokažeš gde, jer ja očito nemam organ za prepoznavanje toga o čemu ti pričaš.

A pozdrav ti je zastrašujući, lepo bi bilo da ga obrišeš iz pijeteta prema svim žrtvama a i zbog nas ostalih.
mariopan mariopan 08:27 26.08.2008

Re: Svrha ovog bloga

athlete
Uz predpostavku da je želja autora bila da pravda bude zadovoljena, mislim da je prava adresa bila sud/ovi koji se bave ovim pitanjima.
Ovako se ne mogu oteti utisku da će ovaj blog poslužiti isključivo kao opravdanje za genocid koji je počinjen na području o kojem se ovdje govori.
Sudovi su dosad nešto rekli o ovome. Ali kad se uzme u obzir veličina zločina (plural), gotovo nimalo. U istrebljenju blizu 10000 stanovnika Srebrenice nije učestvovalo par ljudi koji sjede u svojim ćelijama, nego stotine ubica koje još uvijek slobodne šeću što Srbijom što Bosnom.
Želio bih još da napomenem da Srebrenica nije jedino mjesto u Bosni u kojem je izvršen masovni zločin.
Možete li sličan uteg na vagu pravde staviti u slučaju Prijedora, Bijeljine, Foče , Zvornika, Sarajeva, Višegrada(pitajte Lukiće koja je kalorična vrijednost ljudi kad gore)...itd.

Uz ovakve blogove, do novih klanja, pozdrav.

Da nije vase pravo ime Naser Oric?
nemanja_99 nemanja_99 04:41 27.08.2008

Re: Svrha ovog bloga

Covek u belom

Celokupna aktivnost Sorosevih stipendista na ovom blogu b92 je nista drugo nego jedna ogromna relativizacija zlocina pocinjenih nad Srbima PRE bilo kakvog genocida koje su snage RS pocinile (naturenje genocida drzavi Srbiji uprkos pravosnaznoj presudi MKS-a po kojoj je Srbija kriva iskljucivo za nesprecavanje genocida i izjednacavanje nesprecavanja sa ucinjenjem predstavlja jos jedan beskrupulozni pokusaj relativizacije sopstvene krivice)


Vi se, kao, tom presudom hvalite, jel? U stvari, zasto pitam, pa sef pravnog tima Srbije je zakazao proslavu zbog takve presude. Smatrate, mozda, uspjehom to sto je Srbija jedina drzava koja je osudjena zbog krsenja Konvencije o genocidu? Ili se ljutite zbog toga sto se neki od vasih sugradjana (koje implicitno proglasavate izdajicama ili malne stranim spijunima) imaju drugacije misljenje?


. Ovim se salje poruka da su zlocini nad Srbima aposlutno opravdani, i da nema veze i ako se dese u buducnosti. Vidi se da ste vi to vec odlicno shvatili.


Cekaj, tu pricu ste upravo vi otvorili vasom opaskom o "relativizaciji zlocina pocinjenih nad Srbima PRE bilo kakvog genocida", cime ste valjda zeljeli reci da su ti genocidni postupci opravdani ili objasnjeni.



Uprkos tome, za ove pretnje novim klanjima mogu samo da vam porucim da vam se vise nece pruziti prilika, u to mozete biti sigurni.


Sram vas bilo, govorite kao da je Armija BiH klala i ubijala po Srbiji a ne obratno.

dracena dracena 11:07 27.08.2008

Re: Svrha ovog bloga

Nemanja, imaš li ti da napišeš neko slovce saučešća sa nedužnim poubijanim civilima i njihovim porodicama? Neću te prekorevati ni ako nemaš, to će tebi služiti na čast. Ali i tebi kao i Athleti i Josipu brozu zameram i neću dozvoliti ovakav ton, jer on nije ništa drugo do poziv na okršaj. Ima mnogo blogova gde je to poželjno. Ovde nije.Ovde ili prihvati pristojno ponašanje ili se udalji.
Covek u belom Covek u belom 12:09 27.08.2008

Re: Svrha ovog bloga

nemanja_99
Vi se, kao, tom presudom hvalite, jel? U stvari, zasto pitam, pa sef pravnog tima Srbije je zakazao proslavu zbog takve presude. Smatrate, mozda, uspjehom to sto je Srbija jedina drzava koja je osudjena zbog krsenja Konvencije o genocidu? Ili se ljutite zbog toga sto se neki od vasih sugradjana (koje implicitno proglasavate izdajicama ili malne stranim spijunima) imaju drugacije misljenje?

Komentar vam je prilicno arogantan, a pritom tako supalj da odzvanja. Verujem da je odgovarati vam prilicno uzaludan posao, al ajd da probam jos jednom.
Niko se normalan tom presudom ne hvali. Presuda je tu da istera istinu na videlo i takvim kao sto ste vi zapusi usta kad pricate kako je Srbija klala u Bosni. S druge strane, ima njih koji zbog presude kukaju u koje vidim i sami spadate.
Sto se tice tih ljudi koje nazivate mojim sugradjanima, oni naravno imaju pravo na svoje misljenje i imaju takodje pravo i da za njega budu placeni. Je ih ne proglasavam izdajicama (ta kategorija je u danasnje vreme ionako totalno izandjala) vec ljudima koji zastupaju interese neke druge drzave i politike (konkretno SAD), a ne drzave ciji su drzavljani. A price o moralu, pravdi, humanizmu, ljudskim pravima i sta vec ne, to ostavite za "Laku noc deco", tamo neki mozda i mogu da poveruju u to.



Cekaj, tu pricu ste upravo vi otvorili vasom opaskom o "relativizaciji zlocina pocinjenih nad Srbima PRE bilo kakvog genocida", cime ste valjda zeljeli reci da su ti genocidni postupci opravdani ili objasnjeni.
Ja rekoh gore, vi osim price o opravdavanju genocida nista drugo ne znate da date. Pominjanje opravadanja genocida je relativizacija zlocina pocinjenim nad Srbima i vi to uporno radite, a siguran sam da ste toga i svesni, takodje smatrate da su ljudi ovde mnogo glupi i naivni kada bi trebalo da nasednu na vase jeftine silogizme. No tu vam vec nista ne mogu pomoci.


Sram vas bilo, govorite kao da je Armija BiH klala i ubijala po Srbiji a ne obratno.
Armija federacije je itakako klala po BiH, tacnije RS. A pritom vojska RS nije klala po Saudijskoj Arabiji, tako da ne vidim relevatnost vaseg komentara. I pritom, da nepravda bude jos veca, Srbija je osudjena za nesprecavanje genocida, a Saudijska Arabija nije.
nemanja_99 nemanja_99 16:39 27.08.2008

Re: Svrha ovog bloga

Covek u belom

Sram vas bilo, govorite kao da je Armija BiH klala i ubijala po Srbiji a ne obratno.
Armija federacije je itakako klala po BiH, tacnije RS. A pritom vojska RS nije klala po Saudijskoj Arabiji, tako da ne vidim relevatnost vaseg komentara. I pritom, da nepravda bude jos veca, Srbija je osudjena za nesprecavanje genocida, a Saudijska Arabija nije.


Koliko mi je poznato, Medjunarodni Sud Pravde nije sudio Saudijskoj Arabiji, kao ni nijednoj drugoj drzavi, zbog krsenja Konvencije o Genocidu, osim Srbiji. Ako vas to ne brine, nek' vam je sa srecom.

mikimedic mikimedic 16:45 27.08.2008

Re: Svrha ovog bloga

Naravno da imam sazaljenje za svaku zrtvu rata koji se, ipak, desio u mojoj drzavi a ne vasoj.


A zasto je Jugoslavija tvoja drzava a ne i moja?
mikimedic mikimedic 16:50 27.08.2008

Re: Svrha ovog bloga

Koliko mi je poznato, Medjunarodni Sud Pravde nije sudio Saudijskoj Arabiji, kao ni nijednoj drugoj drzavi, zbog krsenja Konvencije o Genocidu, osim Srbiji. Ako vas to ne brine, nek' vam je sa srecom.


Mozda zato sto je 'Republika BiH' podnela legitimnu tuzbu protiv Srbije a ne Saudijske Arabije, 1993. godine, zar ne? Pitam se pitam zasto nisu podneli tuzbu protiv SA?
cyberkeva cyberkeva 20:11 25.08.2008

Srebrenica iz drugog ugla

О хвала ти драга за овај текст. Хвала што си се одважила да у земљи Србији,поменеш српске жртве. Далеко од тога да мислим да смо невини, ( има ли таквих у рату?), слажем се да кривци треба да буду кажњени, али сваки пут кад се прича и пише о Сребреници, осетим кост у грлу. Зато што ми недостаје, овде у Београду, прича о прогнанима из Крајине, побијеним Србима по казаматима широм бивше нам домовине, порушеним светињама по Космету. Неукусно је лицитирати о броју жртава, „наших“ и „њихових“, јер свака жртва боли. Увек када се поведе прича о злочинима сетим се некадашње израелске премијерке Голде Меир и њене изјаве „ Не замерам им што убијају нашу децу, него им замерам што су нас довели у ситуацију у којој ми убијамо њихову“. И да се опет вратим на Сребреницу. Била сам јако поносна кад кад сам на једном скупу тамо, видела нашег председника. Поносна што је имао петљу да оде и поклони се сенима пострадалих, јер то је људски. Али сав мој понос је изчезао кад га нисам видела сутрадан у Братунцу, То што белосветски „хуманисти“ побијене Србе не доживљавају као жртве, и што се они нису појавили, пече, али то што тамо нису отишли председник и премијер Србије , боли. А ја наивна, мислила да су једном читали Шантића и оно „ Мене све ране мога рода боле и моја душа с њим пати и грца“. И, иако је у Србији данас модерно пљувати по властитом народу, и плакати над другима, ја обична, зарозана српска домаћица признајем да ме највише боле жртве мога народа. И још нешто, док се ми овде утркујемо у „посипању пепелом“, Хрвати „Олују“ одређују као савезничку, антитерористичку акцију, засновану на међународном праву. И кад се наш министар „дрзне“ да ту акцију окарактерише као етничко чишћење, не да се побуне само Хрвати, већ се и наше невладине организације нађу прозване. Кад сам код њих, морам још мало да смарам, чисто да мало „одвадим“ од муке скупљене током свих ових година. Не знам закако је осталима, али ја се у последње време напросто бојим да отворим најобичнију конзерву, због силног страха да из ње не исфура нека фаца из једне од безброј невладиних организација и одржи ми предавање на тему, шта смо и колико смо чуда урадили бившој браћи. Страх је реалан јер медији се просто утркују да угосте дотичне, и дошли смо дотле да нам дан почиње, траје и завршава се са неком од поменутих особа. Ево, примера ради, Наташу Кандић виђам чешће од властите кеве. Да не схватите погрешно, немам ја ништа против ње, жена добро одрађује посао за који добија и страва кинту, ( па и врапци знају ко је финансијер), лепо је васпитана и одазива се на позиве уредника са свих могућих „независних“ а и оних „ зависних“ телевизија. Сад ако и уредници учествују у „ гребани“, ( читај: дај лову па причај и пљуј колко оћеш), онда нека лепо напишу у углу екрана „ изнајмљен термин“ па ко воли нек изволи. Извињавам се што сам вас сморила овом причом, али то је због оне кости у грлу, и због немоћи да се нешто промени. Биће да је у праву комшија,деда Макса кад каже, да кад једном уђеш у погрешан воз, све су ти станице погрешне. Ми смо очигледно давно омашили прави воз, а нигде на видику доброг машиновође да нас врати на исправан колосек.
dracena dracena 21:26 25.08.2008

Re: Srebrenica iz drugog ugla

Da, dear, sve to uvrće mozak. Nema logike i šteti svima na ovim prostorima, održava stalnu tenziju i hrani neprijateljstva. Ni posle 13 godina mi ne možemo da krenemo dalje, najviše zbog takvog odnosa prema istini. Istina ne bi smela da bude sitna moneta za potkusurivanje u političkim transakcijama.
mariopan mariopan 08:24 26.08.2008

Re: Srebrenica iz drugog ugla

U pravu si Dracena, samo ja mislim da se i ta "istina" planski seje ovim prostorima, zavadja narod kome rane nisu zacelle, nepravda ima svoj cilj, to je buduci sukob koji moze da se inicira kad god finansijerima te "istine" to zatreba. Ako nisam u pravu (volela bih da nisam) onda otkud toliko nove mrznje medju mladima koji taj rat nisu ni videli? I te mrznje ima daleko vise prema nama nego odvade prema drugima samo se o ovim nasim ekstremima vise govori, o drugima se cuti. Podgrevanje te mrznje ide neprekidno upravo tako sto se kao mantra ponavlja nasa krivica (koja je nesporna) a o tudjim krivicama se cuti, presudama iz Suda ih oprastaju i izazivaju nezdravu reakciju na svim stranama. Rekla bih da se to planski radi. Tesko nama svima ako je to tako.

I cutanje o ovm zrtvama je deo te planski smisljene kampanje.
dracena dracena 09:37 26.08.2008

Re: Srebrenica iz drugog ugla

Planski, naravno. A mi na Balkanu smo obični somovi koji su se uvek hvatali na bućkalo. I uvek stradali u medjusobnim obračunima, a da nikakve koristi nismo imali. Samo večita konfuzija, razaranje, stagnacija, siromaštvo. U toj medjusobnoj tuči, obnevideli od besa, bola i nemoći mi nikako da odvojimo pogled jedni od drugih, osvrnemo se oko sebe i shvatimo da nas posmatrači i navijači pujdaju jedne na druge kako bi sami izvukli korist. Kad nam jednog dana pukne pred očima, biće prekasno da izbegnemo našu zajedničku tragediju.
haylee haylee 07:58 29.08.2008

hm da

NVO & kripto-levica ekipe nigde na ovom postu.

Čudno je to, kako ljudi mogu da žive na račun nesreće. Kakav li je to psihički sustav...
dracena dracena 08:35 03.09.2008

Re: hm da

haylee
NVO & kripto-levica ekipe nigde na ovom postu.

Čudno je to, kako ljudi mogu da žive na račun nesreće. Kakav li je to psihički sustav...

Ne znam šta je sa njima, ali vidim da neprekidno samo šire mržnju i zlu volju, svadjaju nas i mute ionako nejasnu sliku. Neke od tih NGO su skupile odredjenu količinu podataka o zločinima i na tome im hvala. Medjutim, način na koji ih prezentuju javnosti je besmisleno, agresivno trljanje nosa gradjanima Srbije koje izaziva negativne reakcije i otpor.Ako su plaćeni da nam otežavaju ovaj ionako težak proces, svoj posao obavljaju odlično. Ako im je zadatak da ga ubrzaju, onda su potpuno zakazali. I taj rebus ćemo jednom odgonetnuti, kao i mnoge prethodne.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana