Srebrenica iz drugog ugla (1)

dracena RSS / 23.08.2008. u 20:41

Za masovne zločine nad muslimanskim civilima u Srebrenici i okolini u ovim našim poslednjim divljačkim balkanskim gradjanskim verskim ratovima sudilo se i sudi velikom broju optuženih (vojnika i političara iz Republike Srpske i Srbije) pred Haškim tribunalom, pred Specijalnim sudom za ratne zločine u Srbiji i sudovima BiH. O njihovoj krivici i zločinima redovno pišu svi svetski i naši mediji.

Nasuprot tome, stradanja pravoslavnog stanovništva na ovom prostoru, izgleda, nikog ne zanimaju, ni sudove ni medije. Jedan od retkih optuženika koji su uopšte izvedeni pred sud za ovu vrstu zločina, Naser Orić, već je odavno slobodan čovek koji veselo šeta sa zvaničnom potvrdom od suda da ono što je učinio i nije zločin, skoro se može reći pozivnicom od medjunarodne zajednice da i ubuduće on i svako ko poželi samo izvoli i ubija pravoslavce bez straha od posledica.

A ubijeno ih je nepodnošljivo mnogo na nepodnošljivo okrutan način.

U Srebrenici i okolnim opštinama Milići, Bratunac i Skelane u periodu od 1992.-1995. ubijeno je hiljade civila, medju kojim veliki broj žena, dece i staraca. Muslimanske oružane snage su organizovano sistematski i redovno praznile Istočnu Bosnu od pravoslavaca. U ovom periodu za pravoslavno stanovništvo gotovo da nije bilo mirne nedelje. Metod je uvek bio isti: sela bi bila iznenadno napadanuta, opljačkana, zapaljena, civili su prebijani, ranjavani, sakaćeni, ubijani, živi spaljivani, odvodjeni, žene silovane, bogomolje skrnavljene, razrušavane i spaljivane, ponekad zajedno sa vernicima zatočenim u njima.

I o njima ćemo morarati da progovorimo pre ili kasnije, ako ne želimo da zverstva iz '90 budu obarazac koji će se ciklično ponavljati i u budućnosti. Neće biti lako izgovarati i opisivati sve ove užase, znam, ali moraćemo. Sad je već potpuno jasno da niko drugi neće.

 

Zločini nad hrišćanskim-pravoslavnim civilnim stanovništvom u Istočnoj Bosni maj-jun 1992.

6. maj 1992. (zaselak Gniona opština Srebrenica)

na srpski pravoslavni praznik Djurdjevdan, muslimanske oružane formacije napale su zaselak Gniona u opštini Srebrenica i tom prilikom smrtno su stradali civili:

1. Simić (Milivoja) Lazar, rodjen 1936. iz Studenca (Potočari)007.jpg

2. Milošević (Rajka) Radojko, rodj 1928. iz Gnione,

bolestan i poluslep čovek, zapaljen u vlastitoj kući

Ovo selo je prvo selo u srebreničkoj opštini koje je spaljeno, a zatim do temelja razoreno.

6. maj 1992. (selo Blječeva opština Bratunac)

Muslimanske oružane formacije napale su selo Blječeva u opština Bratunac i tom prilikom smrtno su stradali civili:

3. Zekić (Novaka) Kosana, (rodj 1928 u Repovcu), zaklana u svojoj kući

4. Jovanović (Lazara) Gojko, rodj 1917, spaljen u kući

5. Zekić (Milka) Milan, sin Kosane, teško ranjen, umro 9. jula. 1992. god.

Kuće ovih žrtava su opljačkane i spaljene.

6. maj 1992. (Selo Joševa, opština Srebrenica)020.jpg

6. Marković (Jove) Mirko zv. Milko rodjen 20.08.1946.

je zarobljen i odveden, a zatim mučen na razne načine: ubodima nožem, delimičnim klanjem, loženjem vatre po telu.

7. maj 1992. (Osmače opština Srebrenica)

Postavljena je zaseda na putu Srebrenica-Skelani i uništen kamion kojim su pravoslavni civili pokušavali da se od najezde muslimanskih oružanih formacija spasu izbeglištvom u Skelane i dalje u Bajinu baštu u Srbiji.

Tom prilikom ubijeni su:

7. Mitrović Milojka, rodj. 1953.

8. Stjepanović Radosava rodj. 1956.

9. Ćorić Nebojša rodj. 1966.

10. Vukosavljević Zoran rodj. 1970.

11. Tanasijević Simo rodj. 1952.

12. Ilić Milivoje rodj. 1962.

13. Petrović Danilo rodj. 1961.

09. maj 1992. (Baljkovica opština Zvornik)

U ranim prepodnevnim satima muskimanske oružane snage su napale ovo selo i tom prilikom ubile i masakrirale veliki broj pravoslavnih civila i još veći povredile pretežno vatrenim oružjem.

Zatim su opljačkali i popalili preko 60 kuća.

Ubijeni su:

14. Kruškonjić Nedeljko rodj. 1925.

15. Ćirić Andrija rodj. 1943.

16. Ćirić Stana rodj. 1920

17. Ćirić Marija rodj. 1920.

18. Kovačević Mara rodj. 1916.

19. Gavrić Nikola rodj. 1953.

20. Kruškonjić Petra rodj. 1909.

21. Kovačević Mile rodj. 1970.

14. maj 1992. (Selo Joševa opština Srebrenica)

zarobljeno je 10 lica srpske nacionalnosti i odvedeno u zatvor u zgradi suda Srebrenice, gde se

22. Gagić Ljubica rodj 1951. god.

otrovala, dok su ostali razmenjeni.

Nakon napada selo su opljačkali i spalili.

15. maja 1992. (Selo Medje opština Srebrenica)

Grupa naoružanih muslimana napala je pravoslavno selo Medje, opština Srebrenica. Smrtno su stradali

23. Andrić Petrija rodj. 1951.

24. Gagić Milojko rodj. 1947.

25. Subotić Radivoje rodj. 1954.

26. Djurić Vojislav rodj. 1930.

27. Djurić Novak 1955. (nepokretan)

28. Petrović Krsto rodj. 1938.

29. Jevtić Radivoje-Raco rodj. 1959, a

30. Gagić Ljubica rodj. 1950.

je odvedena u srebrenički zatvor, gde je kasnije podlegla torturi.

20. maj 1992. (selo Greben opština Srebrenica)

U selu Greben zarobljen je, a zatim ubijen

31. Subotić (Djordja) Radivoj rodj. 1954.

21. maj 1992. (mesto Žutica opština Srebrenica)

na regionalnom putu Milići-Srebrenica, u mjestu Žutica, od strane naoružanih muslimana izvršen je oružani napad na kamion vlasništvo Petković Mladjena i tom prilikom ubili su 8 civila. Stradali civili su:

32. Petković Mladjen, vozač, rodj 1952.

33. Kovačević Milenko, rodj. 1960.

34. Kondić Nedeljko, rodj. 1956.

35. Lazarević Mićo, rodj. 1974.

36. Obradović Miljana, rodj. 1938.

37. Ilić Obrenija, rodj, 1958.

38. Zečić Slobodan, rodj. 1966.

39. Šarac Vojislav, rodj. 1924.

25. maj 1992. (selo Greben opština Srebrenica)

U selu Greben naoružani muslimani su zarobili, mučili i na kraju ubili

40. Gagić Milojka rodj. 1950.

U tom periodu otkrivena je zajednička grobnica u kojoj su pronadjena tela sledećih civila:

41. Djurić (Sime) Vojislav, rodj. 1919. iz Medje

42. Djurić (Vojislava) Novak, rodj. 1955. iz Medje, gluvonem i mentalno retardiran

43. Petrović (Radovana) Krsto, rodj. 1942. iz Medje

44. Jevtić (Radoje) Radoja zv. Raco, rodj. 1942. iz Medje

26. maj 1992. (selo Čizmići opština Srebrenica)

Naoružani muslimani ranili su, a potom mučili paljenjem i sečenjem tela pravoslavnog civila iz sela Čizmići:

45. Rankić (Bore) Nenad, rodj. 1967. u Obadima opština Srebrenica.

27. maja. 1992. (mesto Konjević Polje opština Bratunac)

Na magistralnom putu Zvornik-Milići, u mestu Konjević Polje, muslimanske oružane snage su organizovale zasedu na kolonu kamiona DD „Boksit-Milići". Tom prilikom život je izgubilo 5 vozača kamiona:

46. Sušić Novica, rodj. 1962.

47. Popović Zoran, rodj. 1959.

48. Vujadinović Milomir, rodj. 1960.

49. Simić Stevo, rodj. 1953.

50. Mijatović Djordje, rodj. 1950.

27. maj 1992. (Rupovo Brdo opština Milići)

U širem regionu Rupovog Brda, opština Milići 6 naoružanih muslimana iz je zasede likvidiralo 5 civila srpsko-pravoslavne veroispovesti koji su prevozili ogrevno drvo. Muslimani su iz zaštićene zone Srebrenice, iz pešadijskog naoružanja, na njih otvorili vatru i tom prilikom živote su izgubili:

51. Golić Ljubiša, rodj. 1946.

52. Petrović Milisav, rodj. 1948.

53. Mišić Miloš, rodj. 1961.

54. Nikolić Branko, rodj. 1950.

55. Savić Miladin, rodj. 1957.

29. maja 1992. (Sandići, opština Bratunac)

Na putu Bratunac-Konjević Polje muslimanske oružane snage su postavile barikade i iz zasede unakrsnom vatrom ubili 10 civila.hronologija.jpg

56. Milošević Milutin rodj. 1948.

57. Blagojević Jovo rodj. 1973.

58. Mastikosa Dragica rodj. 1955.

59. Suzić Sreto rodj. 1960.

60. Vorkapić Miodrag rodj. 1970.

61. Ivanović Ivan rodj. 1970.

62. Petrović Drgan rodj. 1967.

63. Krdžalić Vesna

64. Grahovac Aleksandar rodj. 1972.

65. Ivanovski Žarko

1. jun 1992. (selo Oparci opština Srebrenica)

veliki broj naoružanih muslimana napao je pravoslavno selo Oparci, opština Srebrenica i tom prilikom je ubijeno 6 civila pravoslavaca i to:

66. Ilić (Dragutina) Dragić, rodj. 1939.

67. Ilić (Momčila) Ratko, rodj. 1942.

68. Ilić (Momčila) Uglješa, rodj. 1939.

69. Petrović (Drage) Milorad, rodj. 1923.

70. Petrović (Drage) Dikosava, rodj. 1932. (zaklana)

71. Petrović (Cvijetina) Živojin, rodj. 1917.

Selo je zatim opljačkano i spaljeno.

1. juna 1992. (mesto Glogova opština Bratunac)

naoružani muslimani izvršili su napad iz zasede na putničko vozilo "Mazda" ZV 271-01 u mestu Glogovu, opština Bratunac i iz vatrenog oružja ubili civile srpsko-pravoslavne veroispovesti i to:

72. Milanović (Milivoja) Milana, rodj. 1966.

73. Milošević (Bože) Radomira, rodj. 1956.

74. Jokić (Jovana) Miodraga, rodj. 1967.

02. juna 1992. (selo Metaljka opština Milići)

Velika grupa naoružanih muslimana izvela je pešadijski napad na pravoslavno selo Metaljka opština Milići. U tom napadu muslimani su pred sobom uništavali sve što je srpsko, palili kuće, štale, pomoćne objekte, rušili nadgrobne spomenike, a pokretnu imovinu opljačkali.

4. jun 1992. (selo Obadi opština Srebrenica)

Na putu Bratunac - selo Obadi, brdo Čauš opština Srebrenica, od strane napoznatih izvršilaca iz vatrenog oružja-snajperom smrtno je stradao:

75. Cvjetinović Ratko zv. Rade, rodj. 1971. god.

9. juna 1992. (Tegari opština Bratunac)

Muslimanske oružane snage iz OŠ Tegari, opština Bratunac zarobile su učitelja te škole

76. Kovačić (Nikole) Boška, rodj. 1939.

i odvele ga u zatvor u Srebrenici (vodjen kao nestao), a u selu Tegare iz vatrenog oružja smrtno je stradao

77. Zarić (Sretena) Živorad zv. Milun, rodj. 1956.

10. juna 1992. (selo Rupovo brdo opština Milići)

Napadnuto je srpsko-pravoslavno selo Rupovo Brdo, opština Milići, od strane jakih muslimanskih snaga. Prilikom ovog napada muslimani su ubili sledeće žitelje sela:

78. Žugić Koviljku, rodj. 1922.

79. Milinković Relju, rodj. 1941.

80. Milinković Radoju, rodj. 1952. i bračni par

81.Milinković Vojislav, rodj. 1938.

82.Milinković Mirjana, rodj. 1938.

Bračni par Milinković su zapalili u njihovoj kući.

Istog dana odvedeni su:

83 Milinković Vlado, te otac i sin

84. Žugić Komljen, rodj. 1925. i

85. Žugić Trifko, rodj. 1951.

koji nikad nisu pronadjeni, pa je najverovatnije da su pobijeni.

Nakon napada selo je opljačkano i spaljeno, a zapaljena je i škola i upravna zgrada preduzeća "Birač" Vlasenica.

20 jun 1992. (selo Loznica opština Bratunac)

uoči pravoslavnog praznika Prve Trojice, pripadnici muslimanskih oružanih formacija su upali u kuću Milanović Ratka u selu Loznica opština Bratunac, u kojoj je Ratko pretučen sa suprugom Miladinović Milevom. Oboje su lečeni u Lozničkoj bolnici od težih povreda. Koncem godine, 14.12.1992. godine u napadu na Bjelovac muslimani su ovoj porodici ubili:

86. Miladinović Mirka i

87. Miladinović Čedu.

21. jun 1992. (sela Ratkovići, Dučići, Dvorišta i Polimice, opština Srebrenica)

muslimanske snage iz sastava Srebreničkih formacija izvršile su oružani napad na srpska-pravoslavna sela: Ratkovići, Dučići, Dvorišta, Račići i Polimice, opština Srebrenica i u ovom napadu ubili sledeće civile srpske nacionalnosti:

88. Pavlović (J.) Milovana, rodj. 1919. 2.jpg

89. Rankić (G.) Milutina, rodj. 1944.

90. Prodanović (P.) Živana, rodj. 1967. (vidi sliku)

91. Bogičević (V.) Obrena, rodj. 1931.

92. Stanojević (M.) Radenka, rodj. 1941.

93. Prodanović (D.) Zoru, rodj. 1941.

94. Rankić (O.) Ranka, rodj. 1933.

95. Rankić (O.) Vidoja, rodj. 1930.

96. Maksimović (M.) Dragomira, rodj. 1948.

97. Maksimović (M.) Radomira, rodj. 1926.

98. Stanojević (Todora) Nikolu, rodj. 1958.

99. Milanović (Riste) Borku rodj. 1918.

100. Maksimović (Filipa) Vinku, rodj. 1927.

101. Djurić (Dušana) Radoslavu, rodj. 1929.

102. Stanojević (Pere) Desanku, rodj. 1922.

103. Maksimović (Milorada) Ratka, rodj. 1946.

104. Pavlović (Milorada) Desanku, rodj. 1935.

105. Jakovljević (Stojana) Milan

Deo ovih žrtava je zaklano, a neke spaljene. Identifikacija i sahrana obavljeni su tek u maju 1993.Selo je nakon ovih ubistava opljačkano i spaljeno.

(Nastavak sledi)

kartabih1-3-1.jpg

Dracenine "Mrvice"

Atačmenti



Komentari (162)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nikola Knežević Nikola Knežević 21:41 23.08.2008

Pohvala za temu

i preporuka. Zločina je bilo na svim stranama, ali na žalost i sramotu Haškog suda, neki koji su za njih odgovorni, su uspeli da izbegnu pravdi, ljudi poput Nasera Orića ili Ramuša Haradinaja ili nekih koji još uvek nisu došli pred lice pravde, poput Ratka Mladića. Jedina satisfakcija koja ostaje ožalošćenim porodicama jeste stalno podsećanje na izgubljene živote njihovih najmiljih i one koji su za njihovu smrt odgovorni....
dracena dracena 22:24 23.08.2008

Re: Pohvala za temu

Hvala, Nikola.
Nevine žrtve zločina vape za pravdom, a njihove porodice očekuju da već jednom počne ozbiljno da se piše i govori o njima.
vracarac92 vracarac92 09:28 25.08.2008

Re: Pohvala za temu

Dracena,
Hvala!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:12 26.08.2008

Re: Pohvala za temu

Bravo dracena ... zasluzila si 1001 preporuku
dracena dracena 07:58 27.08.2008

Re: Pohvala za temu

Pozdrav Vračarac, hvala Vasilije.
margos margos 22:42 23.08.2008

Bolno...

Nepovezane su mi misli ali je osećanje jasno. Bol.
Ne mogu da se ne setim ''Noža'' i zločina počinjenog (u romanu, ali i u stvarnosti) uoči Božića.
Tih prvih 17 strana romana sam čitala u nastavcima, danima.
Ovaj spisak sam pročitala odjednom. Da li to znači da sam ogrubela? Ako jesam - grozno.
Ubijanje počinje na Đurđevdan.
Ta komšijska zverstva uvek u meni izazovu bol i nemoć.... i strah. Tako malo za njih treba:((((
dracena dracena 04:29 24.08.2008

Re: Bolno...

Ja ni dosad nisam uspela da pročitam "Nož" ni bilo šta slično.
Čovek je malo, slabo i ranjivo biće, njegov život je opterećen mnogim problemima i patnjama koji se nikako ne mogu izbeći. Ali ono što je po meni najstrašnije jeste besmislena strašna patnja koju ljudi bez ikakvog valjanog razloga jedni drugima pričinjavaju. Nikako ne mogu da shvatim šta to sa čovekovom vrstom nije u redu kad je u stanju da čini zverstva od kojih pamet staje.
loader loader 22:49 23.08.2008

(ni)čiji su zločinci i Žrtve

Žrtve i zločinci nemaju nacionalnost. Žrtva je samo žrtva i nije više ili manje žrtva ako pripada jednom, a ne drugom narodu. Takođe, Zločinac je samo zločinac, i nije više ili manje zločinac ako pripada jednom, a ne drugom narodu!

Tako bi trebalo gledati na stvari, pa bi se svi zločinci, na svim stranama, mnogo brže našli pred licem pravde. Na žalost, i u proceni zločina, i u odmeravanju kazni zločincima obilato učestvuju pristrasnost i razni grupni, tj. nacionalistički interesi.

dracena dracena 04:30 24.08.2008

Re: (ni)čiji su zločinci i Žrtve

Saglasna potpuno.
jeremija92 jeremija92 23:06 23.08.2008

Šta kaže Mojsije

" I izide pred nas Sion i sav narod njegov na boj u Jasu.
I dade nam ga Gospod Bog naš, i ubismo ga sa sinovima njegovijemm i svijem narodom njegovijem.
I uzesmo tada sve gradove njegove, i pobismo ljude po svijem tijem gradovima, i žene i djecu, ne ostavismo živa ni
jednoga." (2.Moj. 32,33,34)

Meni koliko je poznato, ovo je jedan od prvih pisanih tragova o ratnom zločinu.

Koliko ih je bilo od tada do danas niko i nikad neće prebrojati i popisati.
Sem,ukoliko ne postoji enciklopedija mrtvih, onakva ili slična, kako je to Danilo Kiš opisao.

Za iste ratna (ne)dela, od kad je veka i sveta, pobednici se slave kao heroji, a poraženima se sudi, kao zločincima.

Borba protiv ratnog zločina, jedino je moguća kao borba protiv rata.

Pamtiti žrtve, a ne heroje rata, klanjati se senima stradalih, a ne slaviti heroje, naša je moralna obaveza.



mariopan mariopan 23:48 23.08.2008

Re: Šta kaže Mojsije

Draga Dracena

Hvala ti za ovu temu.

Ove zrtve niko ne pominje, oni nemaju zastitu ni medjnarodnih sudova, njihove ubice slobodno zive i setaju se po ovom svetu, nikakvi dokazi nisu bili dovoljni da osude i zatvore zlocince. Sramota celog sveta je sada ovde, da je svi vide.

Kako je toliko ljudi pobijeno i toliko sela spaljeno u "zasticenoj zoni" oko Srebrenice? Zasto se to zove "zasticena zona"?Koga su zastitili?

Zasto o ovim zrtvama ne govore? Datumi kazu 1992.....a zvanicna verzija "nevinosti" njihovih ubica kaze da te zrtve ne postoje. Da su sva zla krenula iz Srbije da su samo Srbi krivi. Ovi datumi govore nesto drugo.

Hvala ti sto si ih pomenula, treba da pominjemo sve zrtve, dok svi zlocinci ne dobiju zasluzenu kaznu. Tu kaznu moramo traziti stalno, ratni zlocini ne zastarevaju. A sramota onih sto stite ubice stoji ovde sada da je svi vide.
Neka pocivaju u miru.

Pozdrav.

margos margos 00:24 24.08.2008

...

Hvala ti Draco... to zaboravih da ti kažem.
dracena dracena 04:33 24.08.2008

Re: Šta kaže Mojsije

Jeremija
Pamtiti žrtve, a ne heroje rata, klanjati se senima stradalih, a ne slaviti heroje, naša je moralna je obaveza.

Slažem se sa tobom. Ako postoje heroji rata, onda su to iskljčivo oni koji su uspeli da spasu neki život.
dracena dracena 04:59 24.08.2008

Re: Šta kaže Mojsije

Mariopan, draga. Ovo je tek početak. Strašnih sam se stvari načitala i nagledala spremajući materijal za ovaj i naredne tekstove. I kao što rekoh gore Margos, već danima se pitam šta sa ljudskom vrstom nije u redu? Gde je njegov razvoj krenuo naopako?
ipsi ipsi 23:20 23.08.2008

Pamcenje

Ne zelim da preporucim ovaj tekst, ne zato sto je los, ne ucestvujem u diskusijama ni kada se svake godine sjate "humanisti za dolare" da nas podsjete na Srebrenicu, jer smatram da tako jos jednom ubijam one koji su vec ubijeni a u toj raboti ne zelim da ucestvujem.

Jasno je da najglasniji "humanisti" stradale Srbe ne smatraju zrtvama, a meni je jasno da njih i ne mogu ubjediti u tako nesto, jer oni svjesno razmisljaju kako razmisljaju.

Sve sto ostaje je PAMCENJE, ne da bi eventualno se neko nekome svetio vec upravo iz postovanja prema svim nevinim zrtvama.

Pamcenje ni najglasniji manipulatori ne mogu da izbrisu, a isto je odraz postovanja prema mrtvima.

Ako medju drugim narodima nema nikoga da ih podsjeti da su zlocine cinili i oni, neka nema.....svako se na kraju suoci sa svojom savjescu, a meni to govori da je dobro sto smo se rastali. Zasto zivjeti s nekim ko tvoju zrtvu ponizava?!

Klanjam se sjenama svih nevinih zrtava proteklih ratova, ne zelim da im remetim mir koji su, iskreno se nadam, nasli negdje drugo..

dracena dracena 04:40 24.08.2008

Re: Pamcenje

Samo donekle se slažem sa tobom da žrtve treba pustiti da počivaju u miru. Posebno me izludjuje njihova zloupotreba u političke svrhe. Ali da li oni mogu počivati u miru ako prema njima nije iskazano ništa osim ravnodušnosti i prezira?
ipsi ipsi 23:07 24.08.2008

Re: Pamcenje

dracena
Samo donekle se slažem sa tobom da žrtve treba pustiti da počivaju u miru. Posebno me izludjuje njihova zloupotreba u političke svrhe. Ali da li oni mogu počivati u miru ako prema njima nije iskazano ništa osim ravnodušnosti i prezira?



Mislim da si me pogresno razumjela, a mozda i ja nisam bio dovoljno jasan. Desava se.

Ravnodusnost i prezir izrazavaju oni sa kojima ja ne zelim da raspravljam, jer ne ocekujem nista drugo, a zasto je to tako objasnio sam u komentaru iznad.

Ovakve teme obicno zavrsavaju licitiranjem brojkama, prepucavanjem ko je koga vise ili manje i to je po meni nepostovanje tih o kojima zeli da se prica.

Mislim da ovakva mjesta nisu za takve teme, jer se okupljaju razni ljudi sa raznim interesima, vecinom veoma podlim i prezira vrijednim. Ja ne zelim da im dajem materijala da jos jednom ponize nevine zrtve.

Licno se bavim upravo ovim o cemu je ova tema, samo je drugo podrucje u pitanju i vjeruj mi da ima mnogo ljudi koji istrazuju, zapisuju, pomazu, ne zaboravljaju. Zato rekoh, nista ne moze da unisti pamcenje.

Kome do sada nije jasno da su Srbi ti koji su stavljeni na stub srama i da se samim tim i njihove zrtve smatraju sasvim nebitnim taj upada u zamku da uvjek nanovo ocekuje od drugih strana da prihvate da je zaista bilo zrtava i na srpskoj strani.

A taj od kojeg se to ocekuje, ne da je svjestan svega sto se desavalo no je vecinom i sam ucestvovao u tome i on ne zeli da vam da za pravo, jer zaboga crno/bijelo je mnogo lakse i isplatljivije.

Sto se tice samih gradjana Srbije sasvim je normalno da ne razmisljaju o tome svaki dan, preokupirani su svakodnevnicom, covjek prirodno zeli da odagna lose da bi mogao uopste da zivi, a neupucenost je normalna koliko i upucenost samo malog broja ljudi u odredjenu tematiku.

Podatci se sakupljaju, istrazuje se, zapisuje, a prezivjeli prepricavaju....sve to je sasvim dovoljno i jedio moguce u danasnjoj situaciji, a i garant da se ne moze ponoviti.

Ljudi u Republici Srpskoj, iz koje sam, sigurno manje pricaju o svemu tome no ljudi u Srbiji, ali budite sigurni da to cutanje ne znaci zaborav, prezir i mrznju vec samo iskustvo koje je nenadoknadivo.
dracena dracena 06:27 25.08.2008

Re: Pamcenje

Hvala ti na ovom objašnjenju.
Da to licitiranje broja žrtava je užasno uvredljivo i smatram ga našim balkanskim atavizmom.
Kome do sada nije jasno da su Srbi ti koji su stavljeni na stub srama i da se samim tim i njihove zrtve smatraju sasvim nebitnim taj upada u zamku da uvjek nanovo ocekuje od drugih strana da prihvate da je zaista bilo zrtava i na srpskoj strani.

Pa ne znam. Meni u ovom trenutku nije mnogo stalo da druge strane prihvate da je bilo žrtava na srpskoj strani. Lepo bi bilo da se taj proces pokrene i kod njih, jer je to bilo dobro za njihovu budućnost, ali mi je ipak glavno da javnost u Srbiji dobije jasnu i celovitu sliku o prošlosti i iskaže poštovanje prema svim nevinim žrtvama. To je temelj za pravilno prosudjivanje, planiranje i donošenje budućih odluka.
A taj od kojeg se to ocekuje, ne da je svjestan svega sto se desavalo no je vecinom i sam ucestvovao u tome i on ne zeli da vam da za pravo, jer zaboga crno/bijelo je mnogo lakse i isplatljivije.

Da, slažem se sa tobom. Crno-bela slika je lak pristup i manje boli.
Podatci se sakupljaju, istrazuje se, zapisuje, a prezivjeli prepricavaju....sve to je sasvim dovoljno i jedio moguce u danasnjoj situaciji, a i garant da se ne moze ponoviti.

Ovo mi je drago da čujem, jer to znači da će ovaj mučni posao biti brzo završen i da ćemo uskoro dobiti punu istinu o poslednjim ratovima. Verujem ti na reč da se ista stvar neće ponoviti u skoroj budućnosti na teritoriji BiH. Ali nisam sigurna za malo dalju budućnost i za malo širi prostor.
antioksidant antioksidant 09:47 25.08.2008

Zrtve

Posebno me izludjuje njihova zloupotreba u političke svrhe

njihova zloupotreba u političke svrhe

njihova zloupotreba u političke svrhe

njihova zloupotreba u političke svrhe

njihova zloupotreba u političke svrhe

njihova zloupotreba u političke svrhe

njihova zloupotreba u političke svrhe

njihova zloupotreba u političke svrhe


Da naglasim. To je meni primarni utisak sa svih strana. I to mi je grozno. I to me plasi. Plasi me zat sto imam utisak da nekima jednostavno nije stalo. I ti mogu izazvati nove zrtve.

PS - i da ne licitiramo ko su ti neki kojima nije stalo. NIje mesto
dracena dracena 08:16 24.08.2008

Napomena

Izbrisala sam više komentara, jer smo se kroz njih jako udaljili od teme. Sadržaj komentara sam sačuvala, pa ako svoje komentare niste memorisali a želite da ih imate, na pp mi možete ostaviti e-mail adresu na koju da vam ih pošaljem.
stari92 stari92 08:39 24.08.2008

Re: Napomena

Nadam se da nisi izbrisala komentare Žena u crnom,J.T.,itditsl.
Ako jesi,molim te pošalji mi na p.p.

D
stari92 stari92 09:55 24.08.2008

Re: Napomena

i još malo ..
Ne volim da pričam,ali ,dao sam dobrovoljno svoju krv,trideset i kusur puta,
tu možda blizu vas osobama,kao što su možda organi nestalih Srba tu,
oko vas,po celom svetu rasuti.
Teško je,ali istinito.
A i ćutanje NVO,NVGG je teško.
Možda teže.
Tuđe manje boli.
Ali,novac pokriva životno rasulo.
Mada je to teško u trenucima traženja sebe i nesanice zbog izdaje ljudskosti.
dracena dracena 14:08 24.08.2008

Re: Napomena

stari92
i još malo ..
Ne volim da pričam,ali ,dao sam dobrovoljno svoju krv,trideset i kusur puta,
tu možda blizu vas osobama,kao što su možda organi nestalih Srba tu,
oko vas,po celom svetu rasuti.
Teško je,ali istinito.
A i ćutanje NVO,NVGG je teško.
Možda teže.
Tuđe manje boli.
Ali,novac pokriva životno rasulo.
Mada je to teško u trenucima traženja sebe i nesanice zbog izdaje ljudskosti.

Jeste, Stari. Užasno je sve ovo teško. Natovarili su nam takav teret na pleća da čoveku ponekad dodje da vrišti. Kud god se okrenemo, na sve strane zlo najgore vrste, neljudskost, laž, egoizam. Ali živeti se mora. I boriti za bolji svet svakog dana.
mikimedic mikimedic 14:44 24.08.2008

Re: Napomena

Izbrisala sam više komentara, jer smo se kroz njih jako udaljili od teme. Sadržaj komentara sam sačuvala, pa ako svoje komentare niste memorisali a želite da ih imate, na pp mi možete ostaviti e-mail adresu na koju da vam ih pošaljem.


Dracena, prvo preporuka i svaka cast na izboru teme. Nocas sam jako dugo ostao budan citajuci transkripte presretnutih razgovora. Milsim da ih je trebalo ostaviti, jer jesu jedan pokazatelj tadasnjih odnosa. Sto se verodostojnosti tice, tesko je naravno proveriti ali ima osnova da bude istinito.

Eto, jos jednom preporuka.
dracena dracena 15:13 24.08.2008

Re: Napomena

Transkripte presretnutih pregovora ću pokušati da ti okačim u attachmentu (ako to još uvek funkcioniše). Nemam ništa ni protiv takvih dokumenata, nemoj pogrešno shvatiti, ali mi je posle dugog iščitavanja svedočenja žrtava i njihovih porodica bilo neprimereno to vojničko pametovanje i natezanje. A i inače, već odavno ne mogu da podnesem u svojoj blizini ništa što samo liči na vojsku.
margos margos 18:59 24.08.2008

Re: Napomena

Draco, hvala za attach. Ja sam transkript noćas pročitala - i, možda zvuči glupavo, jednako me je potresao poslednji deo kao i stradanje svakog čoveka - civila ili vojnika, svejedno. I nisam videla nikakvu vojničku nameru u tome, onoliko koliko sam ja otpratila do jutros.

dracena dracena 06:39 25.08.2008

Re: Napomena

Ne znam, draga. Sasvim je moguće da sam ja samo preosetljiva, pa se nakostrešim čim vidim reči "armija", "vojska"... Dobro je što postoji ta opcija sa attachmentima, pa sam mogla da ispravim svoju grešku.
margos margos 11:40 25.08.2008

Re: Napomena

A eto, svako ima svoje asocijacije... Ja se na reč 'vojnik' u ovim našim zbivanjima, setim prijatelja koji je sa 19 mobilisan i da prostiš, 48 dana u nekoj bestragiji nije imao gaće da presvuče. I mnogo je vojnika na svim stranama žrtvovano, da ih ja, u mom ličnom doživljaju, mogu samo tretirati kao žrtve - ljude od krvi i mesa.
dracena dracena 14:13 25.08.2008

Re: Napomena

Margos
I mnogo je vojnika na svim stranama žrtvovano, da ih ja, u mom ličnom doživljaju, mogu samo tretirati kao žrtve - ljude od krvi i mesa.

Eto nove vizure za mene. Razgovor sa tobom je uvek jako koristan. Nikad o vojsci nisam tako razmišljala. U pravu si. I to su ljudi koji su prošli pakao. Ali to oružje koje su nosili i upotrebljavali... Ne, nisam još spremna da razmišljam o njima.
margos margos 15:35 25.08.2008

Re: Napomena

Ok... kad budeš... Taj moj prijatelj kaže 'Koliko ja znam, od mog metka niko nije poginuo... ali, i dalje ne mogu biti siguran i molim se da je tako....' I nije jedini - uverena sam.

PS I toliko me ovaj spisak, i priča i sopstvena (i tuđa) razmišljanja rastužiše, da bih vrištala.
ipsi ipsi 22:18 26.08.2008

Re: Napomena

margos
Ok... kad budeš... Taj moj prijatelj kaže 'Koliko ja znam, od mog metka niko nije poginuo... ali, i dalje ne mogu biti siguran i molim se da je tako....' I nije jedini - uverena sam.

PS I toliko me ovaj spisak, i priča i sopstvena (i tuđa) razmišljanja rastužiše, da bih vrištala.


Preporuka Margos, velika i veliki naklon za sirinu!

Tako razmislja velika vecina bivsih boraca, na svim stranama, a od istih se prave monstrumi bez osjecaja.

Napisao sam na nekom drugom blogu da se bolje ispricam sa onima s kojima sam dijelio rov cetri godine, samo su bili sa druge strane, vec sa onima koji ga nikada ne vidjese.

Ja u isti dospjeh sa nepunih 18, kao dijete mjesanog braka, odgojen u duhu bratstva i jedinstva...nisam bio jedini...duge kose, ali ne sto sam bio ili sam cetnik, vec sto sam se tada lozio na metaliku;-)...i sada sam, citajuci komentare onih koji nikada smrad zemlje nisu osjetili..u rukama drzali rupu na glavi onog s kim su do tada sjedili u skolskoj klupi da mu mozak ne iscuri..prvih dana rata drhtali kao srne pri svakom ispucanom metku (ko vam drugacije nesto isprica taj rata osjetio nije)..za one koji silovanu zenu nikada nisu vidjeli, spaljena sjecanja, smrad smrti, sopstvena polomljena rebra............za te ekskluzivce morala i postenja, pravdoljubive skupljace dolara, monstrum!

Neka sam!

Dracana, vidis da se desilo ono sto sam u prvom komentaru rekao da ce se desiti.

Od zelja sa druge strane "do sljedeceg klanja" do licitiranja zrtvama?!

Vjerujem u tvoje dobre namjere, iskreno, ali one nisu za ovo mjesto.

Ako drugi od Srebrenice prave poselo godine, nismo duzni da ih kopiramo!

A to se neminovno desi, bez obzira sto je namjera bila dobra i iskrena.

Pozz.
margos margos 22:57 26.08.2008

Re: Napomena

da se bolje ispricam sa onima s kojima sam dijelio rov cetri godine, samo su bili sa druge strane, vec sa onima koji ga nikada ne vidjese.

Ipsi - ovo je teška, ali tačna istina. Sit gladnom ne veruje,
A paradoksi su često najčistiji trenuci života jer nas teraju na razmišljanje.

Ali nemoj da reaguješ na pojedina neprijateljstva. Ne verujem da je Dracena mislila da će posle ovog teksta zasvirati fanfare, svet se pretvoriti u raj sa cvetićima i leptirićima. Jednostavno, moramo znati istinu i govoriti je.
Ko zna koliko ljudi nije reklo ni reč, ali čita... i daje preporuke.

ipsi ipsi 23:22 26.08.2008

Re: Napomena

Ma preporucio sam i ja...na kraju) ili je prikladniji (
margos margos 23:48 26.08.2008

Re: Napomena

ipsi
Ma preporucio sam i ja...na kraju) ili je prikladniji (

Eto vidiš! Tek na kraju :) Draca osetljiva na vojne izveštaje, a ti osetljiv na brisanje i nepristojno pisanje.
Ali eto, mogla bi ona da obriše i onaj sramni komentar - ali neka ga, ja mislim da treba da stoji. Džaba nam istina ako ćemo plaho od nje odustati, proglasiti nešto nemogućim, ućutati i jesti se u sebi.
ipsi ipsi 23:53 26.08.2008

Re: Napomena

Ma kakvo odustajanje od istine, ocekujte za koji dan novi blog sa mnogo vise podataka, pa kome krivo nek se jede...pamcenje, ali i ponavljanje, je jedino ispravno.

Draco, oprosti sto te kritikovah, ali i ti nisi spremna bila, nadam se da nakon objesnjenja koje si dobila od margi, i moje kratke ispovjesti jesi, da se suocis i sa onima koji oruzje drzase;-))

Laku noc vam zelim svima
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:09 27.08.2008

Re: Napomena

Ipsi....
Imamo ovde jedan mali problem...
Ako se posmatraju pojedinci u tom ratu, verujem vecina pojedinaca sa bilo koje od strana, njihove licne dozivljaje, osecaje, strahove....onda si svakako u pravu...pricali smo negde o tome, ali
Taj ugao gledanja moze da zamagli onaj mozda vazniji, ulogu svake od strana u tom ratu.
Ne poredim ali i u nemackoj vojsci je bilo vojnika koji su na rat gledali kao ti na "svoj" i popili bi mozda vodku sa rusom posle Lenjingradske bitke...
dracena dracena 04:22 27.08.2008

Re: Napomena

Ipsi
Ako drugi od Srebrenice prave poselo godine, nismo duzni da ih kopiramo!
A to se neminovno desi, bez obzira sto je namjera bila dobra i iskrena.

Mislim da je to ipak izbegnuto i da je onih nekoliko komentara koji su imali takav karakter očekivana reakcija na šok. Nadam se da će njihovi autori pošto razmisle shvatiti da u odavanju pošte nevinim žrtvama ne može biti nikakve loše namere, niti opasnosti po bilo koga.
dracena dracena 04:55 27.08.2008

Re: Napomena

hoochie coochie man
Ipsi....
Imamo ovde jedan mali problem...
Ako se posmatraju pojedinci u tom ratu, verujem vecina pojedinaca sa bilo koje od strana, njihove licne dozivljaje, osecaje, strahove....onda si svakako u pravu...pricali smo negde o tome, ali
Taj ugao gledanja moze da zamagli onaj mozda vazniji, ulogu svake od strana u tom ratu.
Ne poredim ali i u nemackoj vojsci je bilo vojnika koji su na rat gledali kao ti na "svoj" i popili bi mozda vodku sa rusom posle Lenjingradske bitke...

Ne, HCM, nemamo problem, to se samo tebi čini. Civili koji su pobijeni u ratu imali su samo tragičnu ulogu žrtve. Ja, ti i većina ostalih koji su ovde prisutni verovatno nikakvu. I tu je kraj priče o ulogama. Ugao malog čoveka je po meni jedino važan. Sve ostalo je ideologija, iliti zamazivanje očiju radi ličnih interesa ili iživljavanja ludila onih na vlasti. Marko Milošević i Naser Orić su bili i do danas ostali odlični prijatelji i saradnici. I danas, pišu mediji i govore ljudi, oni to prijateljstvo neguju, redovno se čuju telefonom i verovatno zajedno obrću svoj krvavi novac. Briga je njih za sve nas male. Zašto bismo se onda mi bavili njihovim ulogama? Ulogama dva prevejana kriminalca?
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:14 27.08.2008

Re: Napomena

Zašto bismo se onda mi bavili njihovim ulogama? Ulogama dva prevejana kriminalca?

Njihova uloga je jasne i ne treba previse mudrosti da se shvati.
Ali nije tu kraj price o ulogama.
Koja je bila uloga drzave Srbije, recimo?
dracena dracena 16:04 27.08.2008

Re: Napomena

A koja je uloga islamskih zemalja, USA itd? I koja je uloga BiH u sukobima na KiM? I šta to menja po pitanju zločina nad civilima svih veroispovesti? BiH, ako je htela da bude gradjanska država morala je da zaštiti svoje gradjane od zločina svojih oružanih snaga.
Kao i Nemanji, i tebi preporučujem da predješ na neki od mnogobrojnih blogova gde je ovakva crno-bela slika i horski ponavljana.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:26 27.08.2008

Re: Napomena

Hvala na preporuci ali moraces da me banujes, posto, vidim, ovo nije crno beli blog i moze se izneti i drugacije vidjenje.
ocigledno je da te ne zanimaju civili vec Srbi civili, tacnije pravoslavni.
stradanja pravoslavnog stanovništva
Valjda te ateisti i drugi ne interesuju.
Dalje, ovakav pristup ("Srbija je u tom ratu bila kao i ostali, mozda cak u pravu samo je svet bio protiv nas" "jeste bila Srebrenica, ali bilo je i drugih" "A sta su drugi radili" ........) je jedan od razloga sto i danas imamo one koji se ponose zlocinima koje su napravili Srbi, smatrajuci da su izazvani ako ne i opravdani.


Covek u belom Covek u belom 17:52 27.08.2008

Re: Napomena

hoochie coochie man
Dalje, ovakav pristup ("Srbija je u tom ratu bila kao i ostali, mozda cak u pravu samo je svet bio protiv nas" "jeste bila Srebrenica, ali bilo je i drugih" "A sta su drugi radili" ........) je jedan od razloga sto i danas imamo one koji se ponose zlocinima koje su napravili Srbi, smatrajuci da su izazvani ako ne i opravdani.

A stavovi kao sto ih ti imas su jedan od razloga sto i dalje imamo ljude koji slave Nasera Orica kao heroja.
cyberkeva cyberkeva 19:30 27.08.2008

Re: Napomena

Jednostavno, moramo znati istinu i govoriti je.
Ko zna koliko ljudi nije reklo ni reč, ali čita... i daje preporuke.

Велики Жупан српски Стефан Немања своме сину Светом Сави говорио је :» Изговори, чедо моје, нашу највећу реч, па ми реци колико ти у ушима траје. Трен! Изговорена реч траје док се изговара, па нестаје као дах из груди који ју је произвео. Само написана реч остаје. Од нас ће, чедо моје, остати само оно што буде записано. Глагољати значи пролазити, а писати значи остајати » И зато, због дуга према свим жртвама треба писати, да остане потомству. Најежим се на помисао да ће моји унуци учти историју коју су написали, (још пишу),победници.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:39 27.08.2008

Re: Napomena

A stavovi kao sto ih ti imas su jedan od razloga sto i dalje imamo ljude koji slave Nasera Orica kao heroja.

Iliti: "neko je sigurno heroj, samo da se dogovorimo, Naser ili Ratko. Ja navijam za pravoslavnog. "
O drugoj temi sam pricao Covece u belom, o (namernom, nenamernom?) zamagljivanju cinjenica.
margos margos 19:47 27.08.2008

Re: Napomena

Cyberkevo, mudro zboriš.
S druge strane, plašim se da je i napisana reč je takođe postala jeftina u moru reči ida je teško razabrati istinu.
Kažu 'papir trpi sve'. Ja i u svoje sećanje i iskustvo često posumnjam, a kako neću u to 'pobedničko'.

Ovaj Dracenin tekst sam shvatila kao dug nas običnih njima običnima. A nepomenutima.
Ako sam kriva što se fokus proširio i na vojnike, a ne samo na civile - oprostite mi. Namera mi nije da relativizujem (ovo je popularna optužba u poslednje vreme), već naprotiv, da se pokušamo odgovornije odnositi prema dešavanjima, pre nego što neki sud donesemo i napišemo.
dracena dracena 19:52 27.08.2008

Re: Napomena

ocigledno je da te ne zanimaju civili vec Srbi civili, tacnije pravoslavni.
Valjda te ateisti i drugi ne interesuju.

Objasnila sam bar dvadeset puta.
Da sad ja tebe pitam: Zašto ti nisi napisao ni reč o žrtvama pravoslavcima i "ostalim"? Valjda te ne zanimaju?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:17 27.08.2008

Re: Napomena

Zašto ti nisi napisao ni reč o žrtvama pravoslavcima i "ostalim"? Valjda te ne zanimaju?


napisao sam bar dvadeset puta.
A za ovu...
Prica o cojstvu ...pravoslavna 100%
O istini, o svom dvoristu, o ogledalu, hrabrosti.....
dracena dracena 20:31 27.08.2008

Re: Napomena

Gde si napisao? Linkuj, plz. Sad sam pogledala tvoj profil. Nema ni jednog objavljenog teksta.
(Uzgred pogledah tvoj profil, pa mi je u momentu sve postalo jasno. Treba čitati profile. Korisno štivo.)
Zar ne primećuješ koliko je mržnje sadržano u ovom tvom malom komentaru?
Ne prepoznaješ je? Ili te nije briga ako si i otrovan mržnjom?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:20 27.08.2008

Re: Napomena

Gde si napisao? Linkuj, plz


=http://www.urbanosaurus.com/

i Zokster blog, ali ovde ne moze da se linkuje ta adresa, izgleda
Na dosta mesta , bilo i neko banovanje zbog "srbovanja" ako te bas zanima mogu i konkretnije..Nisam ja u kalupu (tamo se pominju paketi), ali se bojim da ti nisi od tih.

Uzgred pogledah tvoj profil, pa mi je u momentu sve postalo jasno

A da malo meni pojasnis?
Ili nemas petlju?
Zar ne primećuješ koliko je mržnje sadržano u ovom tvom malom komentaru?

Nema mrznje naravno, ako istinu ne zoves tako.
A gde si je ti procitala?
dracena dracena 04:50 28.08.2008

Re: Napomena

Neozbiljno je da mi ostaviš link na ovaj moj tekst. Tebi je očigledno do šale.
cyberkeva cyberkeva 14:12 28.08.2008

Re: Napomena

Kažu 'papir trpi sve'. Ja i u svoje sećanje i iskustvo često posumnjam, a kako neću u to 'pobedničko'.


Draga Margos, ja sam, na žalost, onih devedesetih bežala sa moje troje dece, jer živela sam 15 godina, negde, tamo sa one strane Drine i koliko god da su mi iskustvo i sećanje bolni ja im verujem. Nije mi namera da favorizujem ili minimalizujem bilo čije žrtve, jer svaka žrtva boli. Kako sam ja samo keva, navikla sam da pametujem pa evo još jedne poslovice: Da se prava istina dozna, treba čuti dva zvona". Dracenin tekst sam doživela kao pokušaj da se čuje i drugo zvono.
Zbog žrtava, među kojima je bilo, nažalost, i meni vrlo dragih ljudi.
dracena dracena 15:25 28.08.2008

Re: Napomena

cyberkeva
Da se prava istina dozna, treba čuti dva zvona". Dracenin tekst sam doživela kao pokušaj da se čuje i drugo zvono.

Savršeno si shvatila moju nameru, draga. I ostali takodje, samo neki ne mogu da odole pa i ovde moraju da odigraju nešto od svog starog repertoara ratničkih plesova. Stare navike.

Mnogo civila na sve tri strane je doživelo smrt kakvu ne bi mogli da zasluže ni na koji način, ni da su najokoreliji zlikovci, a ne nedužni mirni gradjani. Pogledaj gore: zaklan, živ zapaljen, umro od torture. Kako su se ti zlikovci usudili? Šta zamišljaju ko su oni? Bogovi? U svakom slučaju u tim zlikovačkim glavama nešto krupno nije u redu. O srcu neću ni da govorim. Njega nemaju, to je odavno jasno.
ipsi ipsi 00:37 29.08.2008

Re: Napomena

HCM, drug moj, ne poredis a uvodis u pricu njemacke vojnike i drugi svjetski rat;-))Tesko prijatelju....jeste jednostavnije, ali nije istina...gradjanski rat se vodio, ako cemo preciznije gradjani su bili uvuceni u rat zarad pljacke svega i svacega. Srbi, drzava Srbija, Republika Srpska, a i Republika Srpska Krajina nisu bili treci rajh!!! Sta su na prvi pogled? Gubitnici posljednjih ratova, jer su opecaceni kao jedini krivci...ali...eh sto volim to "ali" kad mu naslucujem pozitivan kraj...u sustini su dobitnici, jer nikada vise niko krajiske srbe klati nece, mi u takozvanoj BH se spasismo noza, a Srbija osta jedina multikulti drzava u regionu.....malo li je??!!

Nije malo, a ipak je mozda moglo sa manje zrtava sve to zavrsiti...ko zna....lako je pametovati naknadno.

Sta treba danas da radimo?

Da gledamo svoja posla, svojom buducnoscu se zanimamo, da se okanemo preganjanja sa komsijama ko je koga vise, jer svi imamo svoju istinu, i gledamo kako ce nam u buducnosti biti bolje!

Preganjanje sa komsilukom je za mene znak da je neko jugonostalgicar...ja to nisam...a kad nisam ja, koliko tek nisu generacije koje dolaze.

Mislim da je sva ta prica o proslosti za nadolzece generacije zavrsena, jer su se srecom rodili nakon ekspreimenta zvanog SFRJ!

Jos da izumru nostalgicari i Bog da nas vidi!;-)
hoochie coochie man
Ipsi....
Imamo ovde jedan mali problem...
Ako se posmatraju pojedinci u tom ratu, verujem vecina pojedinaca sa bilo koje od strana, njihove licne dozivljaje, osecaje, strahove....onda si svakako u pravu...pricali smo negde o tome, ali
Taj ugao gledanja moze da zamagli onaj mozda vazniji, ulogu svake od strana u tom ratu.
Ne poredim ali i u nemackoj vojsci je bilo vojnika koji su na rat gledali kao ti na "svoj" i popili bi mozda vodku sa rusom posle Lenjingradske bitke...

sarajevo1968 sarajevo1968 10:43 24.08.2008

DRACENA

Prvo svaka ti čast na ovakvom tekstu.Najviše na hrabrosti da ovako nešto napišeš i staviš na blog i zbog toga jedna VELIKA PREPORUKA i ako mogu dao bih ti i medalju za hrabrost.A zašto?U današnje vrijeme je strašno teško reći da su Srbi u ovim prošlim prokletim ratovima imali bilo kakve žrtve,jer su uglavnom označavani kao oni koji su jedini ubijali.Zato mi je strašno drago da ovako nešto pročitam,odnosno strašno mi je drago da se neko sjetio da kaže da su i srbi imali žrtve tj.da je smio da kaže.Tako bi bilo dobro za sve na ovim prostorima kada bi konačno počeli sami sebi priznavati da i njihove ruke nisu čiste,već da su dobro uprljane,a kada se to desi sve žrtve ovih prokletih prošlih vremena počele bi pronalaziti svoj mir.Još jednom preporuka i pokaži hrabrost i dalje pa ovako nešto piši.
dracena dracena 14:27 24.08.2008

Re: DRACENA

Hvala, sarajevo1968. Kao što ima običaj da kaže beogradski advokati, Nikolu Barović, nije tu potrebno da budeš hrabar, samo se ne treba bojati. :)))
A sad malo ozbiljno. Mislim da čovek kad govori istinu nema razloga i ne treba da se plaši. Istina je vrhunska vrednost čovečanstva. Bez nje sve gubi svaki smisao. Ona je svačiji interes, mada toga nisu uvek svi svesni.
Strongman Strongman 11:15 24.08.2008

Preporuka

Vrlo sam zalosno sto postoje viljivi i nevidljivi zlocini.

Zlocini koji su moderni i koj isu de-mode.


Alal vera na izboru teme.

dracena dracena 14:39 24.08.2008

Re: Preporuka

Ne znam šta se to desilo sa bivšom SFRJ. Takoreći preko noći
mikimedic mikimedic 14:45 24.08.2008

Re: Preporuka

Vrlo sam zalosno sto postoje viljivi i nevidljivi zlocini.

Zlocini koji su moderni i koj isu de-mode.


Potpisujem.
jesen92 jesen92 11:46 24.08.2008

brojevi i zrtve

...pohvala za post u kome ste naveli imena i prezimena zrtava....(to je ucinila i mariopan kada je pisala o ubijenoh deci na kosovu)....mislim da je to najvredniji deo ovakvih tekstova....bilo bi dobro kada bi placeni borci za ljudska prava uradili to isto....najgore je frljati se brojevima kada su u pitanju zlocini....povecanje broja ne uvecava zlocin ali vredja one koji su zaista stradali...ako je u Srebrenici zaista stradalo 8000 onda ti ljudi imaju svoja imena i sigurno nisu svi stradali u istom danu i na istom mestu...onaj snimak koji smo gledali na tv je vise nego strasan i na njemu se jasno vide i zrtve i ubice...a sta je bilo sa ostalima ja nisam uspela da sazanam do sada bez obzira na desitine blogova na tu temu....naravno da postoje i drugi izvori informacija (osim bloga) ali te informacije nisu "javne"...smatram da o tome treba pisati i na blogu i u dnevnoj stampi....da svima budu lako dostupne.....Takodje smatram da svi borci za ljudska prava na teritoriji ex yu treba da rade zajedno i da zlocin posmatraju kao zlocin bez obzira ko ga je pocinio....tek tada moze doci do pravog pomirenja na ovim prostorima koje nam je svima potrebno a posebno generacijama koje dolaze i koje treba zajedno da zive i rade u okviru eu u kojoj cemo jednog dana svi zajedno biti.... a sada mali trol: po plavom jadranu su ove godine krstarili tajkuni sa cele teritorije ex yu....svi oni su se obogatili na nesreci obicnog naroda....i njih niko ne uznemirava na njihovim jahtama...a obicni ljudi koji nikome nista nisu uradili, plase se da idu kolima u hrvatsku da im tamo neko ne bi izlupao kola i da ne bi imali bili kakve neprijatnosti....zasto je to tako, zato sto ti koji lupaju kola do jahti ne mogu da dodju tj i oni pripadaju ostecenoj i ojadjenoj strani i svoj bes iskaljuju na onima koji su im "dostupni" ne razmisljajuci da im oni nisu krivi ni za sta....
dracena dracena 14:47 24.08.2008

Re: brojevi i zrtve

Mogu da potpišem svaku tvoju reč, draga Jeseni. Tajkuni svih prostora se lako dogovaraju, dobro razumeju, nikad nisu u medjusobnim sukobima i nikad im ni dlaka sa glave ne zafali. Strada jadni mali čovek na svim stranama kom ti tajkuni neprekidno serviraju svoje interese upakovane čas u ove, čas u one priče i bajke.
blue_song blue_song 13:00 24.08.2008

Preporuka

Hvala Draceni za temu...
dracena dracena 14:49 24.08.2008

Re: Preporuka

Pozdrav
talicni talicni 15:12 24.08.2008

Hm

Nasuprot tome, stradanja pravoslavnog stanovništva na ovom prostoru, izgleda, nikog ne zanimaju, ni sudove ni medije. Jedan od retkih optuženika koji su uopšte izvedeni pred sud za ovu vrstu zločina, Naser Orić, već je odavno slobodan čovek koji veselo šeta sa zvaničnom potvrdom od suda da ono što je učinio i nije zločin, skoro se može reći pozivnicom od medjunarodne zajednice da i ubuduće on i svako ko poželi samo izvoli i ubija pravoslavce bez straha od posledica.


Oni koji su pocinili ove zlocine su onako djuture pobijeni u julu 1995, tako da ne razumijem koga bi ti izvela pred sud.
Doduse Naser se izvukao ali sta da se radi. Jel imas ti neku ideju kako da ga uhitimo?
Ova zadnja recenica dosta govori o tebi.
I jos nesto, pravoslavci su bili ti koji su poceli da ubijaju po Bosni.

dracena dracena 15:33 24.08.2008

Re: Hm

Znaju se imena svih koji su počinili bilo koji zločin. Na svim stranama. Postoji obilje dokaza. Ne znam ko je od zlikovaca živ, ali nadam se da si saglasan da bi svako ko je počinio bilo kakav zločin morao da za njega odgovara, jer se u suprotnom odgovornost prenosi na državu i gradjane. Ja nemam ni moć ni želju da bilo koga izvodim pred sud. To je posao pre svega pravosudja u BiH. Nasera nije teško uhvatiti, samo ako to režim Federacije BiH odluči. Ratni zločin ne zastareva, a u Hagu mu je sudjeno samo za zločin nad 7 civila. Zato očekujem da će takva odluka ipak jednom biti doneta.
O meni govori sve što sam dosad ovde napisala, a toga nije malo.
A o tebi ova tvoja rečenica:
I jos nesto, pravoslavci su bili ti koji su poceli da ubijaju po Bosni.

chao_li chao_li 15:55 24.08.2008

Re: Hm

pravoslavci su bili ti koji su poceli da ubijaju po Bosni.


Ovo nije tacno, prva zrtva u Bosni je ubijeni Srbin i to pred crkvom u svatovima.
talicni talicni 17:06 24.08.2008

Re: Hm

To je neprijatna istina s kojom je mali broj Srba spreman da se suoci.
"Oslobadjanje" Bijeljine, Zvornika, Prijedora ...

bik_koji_sedi bik_koji_sedi 17:07 24.08.2008

Re: Hm

talicni
I jos nesto, pravoslavci su bili ti koji su poceli da ubijaju po Bosni.


како те није срамота да лажеш ?
lilly82 lilly82 18:02 24.08.2008

Re: Hm

konačno istina


Najveća pohvala Dracena sto ste javno objavili istinu o zbivanjima u Srebrenici. Sve ove zlocine nad srpskim stanovništvom je učinila 28. Muslimanska Divizija na čelu sa Naserom Orićem, koja je ubila preko 3600 Srba u Birčanskom kraju (Srebrenica, Bratunac, Milici). Od ovog broja više od 80% civilnog stanovništva,a 150 sela je spaljeno i do temelja uništeno koja su i posle svih ovih godina i dalje takva. Čudno je to što se o stradanju Srba ćutalo više od 15 godina. Moje je pitanje ZAŠTO?
dracena dracena 19:03 24.08.2008

Re: Hm

Eh, zašto. Većina ljudi u Srbiji ni ne zna šta se sve dešavalo van Srbije. O tome više znaju samo izbeglice, a oni svu svoju energiju troše na dnevnu borbu za opstanak. Nije lako biti izbeglica. Vlada Srbije ne misli da je to njen problem, jer je BiH druga država. Vlada BiH-a, opet ,misli da bi istina narušila njen ugled u svetu. I tako to ide iz dana u dan, evo već 13 godina.
Hvala ti na podršci.
dracena dracena 19:08 24.08.2008

Re: Hm

talicni
To je neprijatna istina s kojom je mali broj Srba spreman da se suoci.
"Oslobadjanje" Bijeljine, Zvornika, Prijedora ...


Da li ti to pokušavaš da opravdaš zločine nad civilima? Nemoj to da radiš.
Aleksandar T Aleksandar T 15:26 24.08.2008

Faktografija

dracena,
način na koji si napisala ovaj tekst je jedini mogući i ispravni recept kako pristupiti ovoj bolnoj i nažalost nepresušnoj temi na Balkanu. U stalnoj mobilizaciji mrtvih obično imena ovih nesrećnih ljudi nisu ni bitna jer važnija je brojka u nekom morbidnom kantaru koja treba da pokaže da smo svi ravnomjerno ubijali jedni druge...Razgovarao sam u više navrata sa ljudima iz Komisije za nestale Republike Srpske i kažu da im najveći problem u radu predstavljaju paušalna iznošenja brojki koliko je ljudi gdje pobijeno, a u tome znamo biti jako dobri...podsjećam te da su bošnjački političari do istraživanja IDC Sarajevo iznosili podatke i do 300 000 bošnjačkih žrtava a sa druge strane, po riječima srpskih političara, u selima oko Srebrenice pobijeno je i do 5000 ljudi...još jednom hvala na tekstu
dracena dracena 15:39 24.08.2008

Re: Faktografija

Ne znam Aleksandre. Meni je od svih ciljeva i ideologija važnije upravo ime tog malog čoveka koji je ubijen bez ikakvog razloga, svrhe i smisla. Nije mi važno ni koje je on nacionalnosti, veroispovesti, ni kako se uklapa u neki državni razlog. Što reče pesnik: žao mi je čoveka.
dragan7557 dragan7557 17:04 24.08.2008

Re: Faktografija

Hrabar tekst. Broj žrtava, Bošnjaka Pravoslavne ispovesti cene se na oko 2.500 na teritoriji o kojoj tekst govori a u vremenskom periodu do pada Srebrnice.
Preporuka
dragan7557
24.08.2008
mariopan mariopan 17:06 24.08.2008

Re: Faktografija

Bravo Dracena

Povremeno dolazim da vidim komentare, veoma je tesko pisati o tome i nalaziti reci za sve, umes da ih odaberes a da ne povredis nikoga ali i da osudis zlocince i da zahtevas pravdu za sve zrtve. Samo pisanje istine moze da spreci manipulacije zrtvama koje, posle svih ratova, sluze za potkusurivanje politicarima, sto dodatno vredja zrtve i prezivele, one koji za njima zale. To se odnosi na sve zrtve.

Borba za dostojanstvo zrtava traje od rata na ovamo. Pogresno smo mislili da ce se svim zrtvama baviti neke organizacije koje imaju imena sa predznakom humanosti, pravednosti...ja sam se u njihovo delovanje razocarala jer se ispostavilo da se vise bave politikom i da i one koriste zrtve radi sopstvene promocije i za politicke ciljeve svojih finansijera. Tako su zrtve, cak i one koje oni zastupaju, postali jos jednom zrtve necijih politickih igara. Sramno.

Ocekivala sam da ce nepristrasno isledjivanje i sudjenje zlocincima doneti mir u duse svih ranjenih bolom, da ce nekako i nekada taj proces mrznje da krene u suprotnom smeru, ka oprastanju i pomirenju, jer ako svi svoju pravdu dobiju to odlazi samo, s vremenom. Danas imamo mrznje koja je nova, koju neguju sa razlogom koji ne mozemo da dokucimo ali koja preti novim krvoprolicem bilo kada. Ako se o zrtvama sa svih strana ne pise, raste ta tenzija i osecaj nepravde i djavo ce doci po svoje jednog dana. Moramo to da sprecimo.

Zato je dobro sto pises o tim zrtvama, sto navodis njihova imena, to su bili zivi ljudi, sa svojim nadama, snovima, sada ih nema, Onaj ko je odogovoran nije to uradio sam, tamo negde zive ubice i zlocinci i nista nije gotovo dok ne dobiju zasluzenu kaznu.

Ratni zlocini ne zastarevaju.
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 17:09 24.08.2008

Re: Faktografija

dragan7557
Bošnjaka Pravoslavne ispovesti


аналогно написаном, јесу ли по Вама и Срби из Хрватске Хрвати православне вероисповести ?
mariopan mariopan 17:25 24.08.2008

Re: Faktografija

dragan7557
Hrabar tekst. Broj žrtava, Bošnjaka Pravoslavne ispovesti cene se na oko 2.500 na teritoriji o kojoj tekst govori a u vremenskom periodu do pada Srebrnice.
Preporuka
dragan7557
24.08.2008

Kljucne reci su PRE "pada Srebrenice"

Da li se to zove GENOCID? Jer istrebljena su i popaljena skoro sva sela oko Srebrenice, deca, starci, seljaci, nista nije ostajalo zivo. Kako se to zove?

lilly82 lilly82 18:17 24.08.2008

Dokument

dragan7557
Hrabar tekst. Broj žrtava, Bošnjaka Pravoslavne ispovesti cene se na oko 2.500 na teritoriji o kojoj tekst govori a u vremenskom periodu do pada Srebrnice.Preporukadragan755724.08.2008



Pročitala sam 3470.doc, pri kraju piše o proboju Muslimanske divizije od 2000 vojnika na čelu sa Naserom Orićem. Njih 1080 je preplivalo Drinu i u Srbiju su došli. Te ubice su od Crvenog Krsta Srbije dobili izbegličke legitimacije pa su sa tim dokumentima otišli u evropske zemlje odakle su se mnogi vratili u Tuzlu da nastave ubijanje i izvršavanje genocida nad Srbima.
dragan7557 dragan7557 18:30 24.08.2008

Re: etnički nacionalizam

bik_koji_sedi
dragan7557
Bošnjaka Pravoslavne ispovesti


аналогно написаном, јесу ли по Вама и Срби из Хрватске Хрвати православне вероисповести ?

Ovo je veoma delikatno pitanje iz sledećih razloga (ako je u opšte pitanje). Prema modernim shvatanjima pojam nacionalnost se uobičajeno vezuje za državljanstvo koje je zakonom regulisana stvar.
Iz istih razloga je u paro uveden pojam nacionalnih manjina sa svim analognim pravima o čemu su napisane tone papira, te odgovor na vaše pitanje možete potražiti tamo.

Ukratko pojam nacije se veže za jus soli = the law of soil-i.e. birth within the nation state= u granicama nacionalne države, a pošto su Bosanski Srbi konstituivan narod = etnička grupa onda bi se sa pravom mogao koristiti naziv Bošnjak za svakog državljanina Federacije BiH. Analogno tome Hrvati imaju status nacionalne manjine u Austriji sa svim zakonskim pogodnostima koje isti pruža.
Ovaj status(manjinske etničke grupe) je ako se ne varam država Hrvatska nudila Srbima u Hrvatskoj početkom devedesetih a što je od strane hrvatskih Srba odbijeno.

Drugi princip etničkog nacionalizma je jus sanguinis = law of blood i.e. descent from a person of that nationality or citizenship.Krvno srodstvo.

Za detalje pogledajte wikipedia.org/Etnic-nationalism ili Stanford encyclopedia.Ili t4eoretičara Anthony D.Smith

Ja sam ovde upotrebio naziv Bošnjak u smislu državljanstva i smatram da sam postupio sasvim ispravno.
Uzgred kako bi nazvali Hrvata koji je državljanin Srbije? U novijoj istoriji su poznate tri krvave pomahnitalosti genocidnog etničkog nacionalizma dve na teritoriji ex Yu, BiH Srebrnica 1995, Operacija Oluja Hrvatska 1995 i Ruanda 1994.Etničko čišćenje.
dragan7557
24.08.2008
dragan7557 dragan7557 18:53 24.08.2008

Re: Dokument

lilly82
dragan7557
Hrabar tekst. Broj žrtava, Bošnjaka Pravoslavne ispovesti cene se na oko 2.500 na teritoriji o kojoj tekst govori a u vremenskom periodu do pada Srebrnice.Preporukadragan755724.08.2008



Pročitala sam 3470.doc, pri kraju piše o proboju Muslimanske divizije od 2000 vojnika na čelu sa Naserom Orićem. Njih 1080 je preplivalo Drinu i u Srbiju su došli. Te ubice su od Crvenog Krsta Srbije dobili izbegličke legitimacije pa su sa tim dokumentima otišli u evropske zemlje odakle su se mnogi vratili u Tuzlu da nastave ubijanje i izvršavanje genocida nad Srbima.

Nije mi poznat slučaj ni dokument koji pominjete pa vas molim da budete konkretniji.
dragan7557
24.08.2008
margos margos 19:00 24.08.2008

Re: Dokument

Nije mi poznat slučaj ni dokument koji pominjete pa vas molim da budete konkretniji.

Prikačen je ispod teksta kao doc 3470.
dracena dracena 19:25 24.08.2008

Re: Faktografija

Borba za dostojanstvo zrtava traje od rata na ovamo. Pogresno smo mislili da ce se svim zrtvama baviti neke organizacije koje imaju imena sa predznakom humanosti, pravednosti...ja sam se u njihovo delovanje razocarala jer se ispostavilo da se vise bave politikom i da i one koriste zrtve radi sopstvene promocije i za politicke ciljeve svojih finansijera. Tako su zrtve, cak i one koje oni zastupaju, postali jos jednom zrtve necijih politickih igara. Sramno.

I ja sam se nadala da ćemo mi gradjani moći da se bavimo svojim temama. Nadala sam se da će Haški tribunal i domaći sudovi utvrditi punu istinu o svakom zločinu ili bar o većini. Zato sam se onoliko zalagala za poštovanje svih presuda, naročito onih koje donesu medjunarodni sudovi i za punu saradnju sa Haškim tribunalom. Čak i sad ne odustajem, i dalje se zalažem za isto, iako znam da su napravili nedopustivo mnogo grešaka i da više ne uživaju gotovo nikakvo poverenje. Šta znam. Sudovi ipak predstavljaju kakav takav oslonac u ovom svetu punom neizvesnosti. Jedino više ne očekujem da će Haški tribunal doneti pravdu postradalim pravoslavnim civilima, a još manje utvrditi potpunu istinu. Za to je kasno, jer je već doneta većina (vrlo blagih ili oslobadjajućih) presuda za ove zločine, a haško tužilaštvo više nema mandat da podiže nove opštužnice. Gradjanima su ostavili da sami obave ovu mučnu potragu za istinom. Šta da radimo. Tako nam se zalomilo.
AlexDunja AlexDunja 19:29 24.08.2008

Re: Faktografija

Ne znam Aleksandre. Meni je od svih ciljeva i ideologija važnije upravo ime tog malog čoveka koji je ubijen bez ikakvog razloga, svrhe i smisla. Nije mi važno ni koje je on nacionalnosti, veroispovesti, ni kako se uklapa u neki državni razlog. Što reče pesnik: žao mi je čoveka.

e, pa nije.
imas predrasude,
u povodu cveca, alo, bre!!!
biljke, kao i ti sto si!
dracena dracena 19:49 24.08.2008

Re: Faktografija

biljke, kao i ti sto si!

Ko mi kaže! :)))
lilly82 lilly82 19:49 24.08.2008

Re: etnički nacionalizam

dragan7557


Ja sam ovde upotrebio naziv Bošnjak u smislu državljanstva i smatram da sam postupio sasvim ispravno.




U izvodu iz matične knjige državljana piše državljnin REPUBLIKE SRPSKE. Priznate države u kojoj su većinsko stanovništvo SRBI.
lilly82 lilly82 20:00 24.08.2008

Re: Dokument

Da ste pročitali šta na sajtu piše bio bi vam poznat dokument 3470.com.
dracena dracena 20:08 24.08.2008

Re: etnički nacionalizam

Mislim da je temelje ovih gradjanskih ratova udario ili učvrstio JB TIto dajući gradjanima neka papirnata prava u zamenu za individualnu slobodu. Nisi mogao da brineš o sebi, da utičeš na svoj život, da osnuješ svoj biznis, ostvaruješ svoje snove, ali si zato mogao da se na popisu stanovništva izjasniš kako sam odlučiš, bez obzira gde živiš. Od toga nisi imao nikakve koristi ti, ali je imao JB Tito, jer se time u svetu legitimisao kao demokratski vladar (doduše doživotni, ali šta to mari). Stvari su već za njegovog života počele da izmiču kontroli, pa je državni vrh donosio sve neracionalnije i neefikasnije mere. I tako mic po mic, sad smo tu gde smo, nesrećni, izranjavljeni i siromašni, a sve zbog naših papirnatih prava i posebnosti.
AlexDunja AlexDunja 20:10 24.08.2008

Re: Faktografija


Ko mi kaže! :)))

ja. biljka.
gorio92 gorio92 20:33 24.08.2008

Re: etnički nacionalizam

Uzgred kako bi nazvali Hrvata koji je državljanin Srbije?

Srbin, hrvatske nacionalnosti. Može li?
Nadpalfi Nadpalfi 21:36 24.08.2008

Re: etnički nacionalizam

Ja sam ovde upotrebio naziv Bošnjak u smislu državljanstva i smatram da sam postupio sasvim ispravno

Mislim da nisi, jer niko ko je rodjen u Hercegovini nece dozvoliti da mu kazu "bosnjak". Jasno mi je da se iz komotnosti za drzavu BiH kaze "bosna", ali meni kao hercegov(an)cu to pomalo smeta. Izvinjavam se Draceni da se ne drzim teme, ali ja ne mogu mnogo da dodam, osim, preporuka za sjajan tekst.
Innana Innana 22:24 24.08.2008

Re: etnički nacionalizam

dracena
Mislim da je temelje ovih gradjanskih ratova udario ili učvrstio JB TIto dajući gradjanima neka papirnata prava u zamenu za individualnu slobodu. Nisi mogao da brineš o sebi, da utičeš na svoj život, da osnuješ svoj biznis, ostvaruješ svoje snove, ali si zato mogao da se na popisu stanovništva izjasniš kako sam odlučiš, bez obzira gde živiš. Od toga nisi imao nikakve koristi ti, ali je imao JB Tito, jer se time u svetu legitimisao kao demokratski vladar (doduše doživotni, ali šta to mari). Stvari su već za njegovog života počele da izmiču kontroli, pa je državni vrh donosio sve neracionalnije i neefikasnije mere. I tako mic po mic, sad smo tu gde smo, nesrećni, izranjavljeni i siromašni, a sve zbog naših papirnatih prava i posebnosti.


Prvo zaista od srca preporuka za ovako delikatnu temu. Svaka cast. Divim ti se zbog vremena utrosenog u izucavanju zlocina, zbog hrabrosti, zbog plemenitog srca.

Temelji raskola datiraju jos odavno. Od 15. veka. Tada su udareni. Jedan narod podeljen na tri veroispovesti. Da nam je nacija bila iznad religije ko zna da li bi ratova uopste bilo. Bar ja tako kontam.

Moja porodica po ocu je iz Like. Na Bozic za vreme II SR ustase su poklale 41 clana moje porodice, a spaslo se dvoje muskih glava. Te i slicne "rane" nisu zaceljene. Zlocini iz tog rata su gurnuti pod tepih. Mrznja prividno zaboravljena. JB je sirio 'bratstvo i jedinstvo" a svi znamo sta je ispod toga vrilo.

Druga greska je razvijanje i jacanje teritorijalnih odbrana svake od republika. No ne bih da duzim. Mali je ovo prostor za tako kompleksnu temu. Mozda jednog dana napisem blog o istoriji moje porodice u Hrvatskoj, jer to bi bila jedna autenticna setnja kroz istoriju, kroz moj rodoslov o kome imam pisane tragove jos iz 13. veka.
Pozz

mikimedic mikimedic 22:30 24.08.2008

Re: etnički nacionalizam

Srbin, hrvatske nacionalnosti. Može li?


Cisto radi sire blogerske javnosti. Pojam nacionalnosti se cesto mesa sa pojmom drzavljanstvo, prvenstveno pod uticajem engleskoj jezika. Naime, u srpskom jeziku nacionalnost je sinonim etnickoj pripadnosti, dok je na engleskom 'nationality' sinonim drzavljanstvu - 'citizenship', tako da bi najadekvatniji prevod srpskog 'nacionalnost' na engleski glasio 'ethnicity'.

Ius sanguini i Ius soli predstavljaju dva osnovna sistema sticanja drzavljanstva (a ne etnicke pripadnosti ili 'nacionalnosti'). Ius sanguini je zastupljen u kontinentalnom pravu i prema tom sistemu drzavljanstvo se stice na osnovu drzavljanstva roditelja (u principu), dok je Ius soli zastupljen u anglosaksonskom pravu (uglavnom) i u tom sistemu drzavljanstvo se stice rodjenjem.

Etnicka pripadnost nije pravna kategorija. U gornjim primerima bi jedino pravilno bilo reci srbin, drzavljanin BiH ili hrvat, drzavljanin Srbije. Kao i srbin, drzavljanin Hrvatske.

Takodje treba napraviti razliku izmedju pojmova Bosna i Hercegovina i Federacija BiH. BiH je na osnovu Dejtonskog sporazuma sastavljena iz dva entiteta -- Republike Srpske i Federacije BiH. Zato se ne moze koristiti termin Federacija kada se govori o celoj BiH.


ipsi ipsi 23:16 24.08.2008

Re: etnički nacionalizam

Da muslimani u Bosni nisu pocetkom devedesetih sami stavili sapu na naziv Bosnjak mozda bi vam ovo neki Hrvat ili Srbin u BH i prihvatio....ovako, jednostavno grijesite.

Bosnjacima u BH se osjecaju samo bivsi muslimani.
dracena dracena 06:52 25.08.2008

Re: etnički nacionalizam

Hvala Innana na podršci.
Moja porodica po ocu je iz Like. Na Bozic za vreme II SR ustase su poklale 41 clana moje porodice, a spaslo se dvoje muskih glava. Te i slicne "rane" nisu zaceljene. Zlocini iz tog rata su gurnuti pod tepih. Mrznja prividno zaboravljena. JB je sirio 'bratstvo i jedinstvo" a svi znamo sta je ispod toga vrilo.

Šta je po tvom mišljenju razlog što rane nisu zacelile? Da li isključivo to što su zločini gurnuti pod tepih ili ima još nešto što je pogrešno radjeno ili nije uradjeno? Šta sad može da se učini da već jednom završimo te nedovršene poslove iz prošlosti?
Druga greska je razvijanje i jacanje teritorijalnih odbrana svake od republika.

E, da. Teritorijalne odbrane, jedan od genijalnih izuma naših komunista. Kao deca kad se kobajagi podele na kauboje i indijance. A onda odnekud stigne pravo oružje sa pravom municijom.

Mozda jednog dana napisem blog o istoriji moje porodice u Hrvatskoj, jer to bi bila jedna autenticna setnja kroz istoriju, kroz moj rodoslov o kome imam pisane tragove jos iz 13. veka.

Jedva čekam. Jako volim priče o porodicama, da pratim njihov razvoj, smenu generacija i sve ostalo.
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 08:54 25.08.2008

Re: etnički nacionalizam

mikimedic
Srbin, hrvatske nacionalnosti. Može li?

Cisto radi sire blogerske javnosti. Pojam nacionalnosti se cesto mesa sa pojmom drzavljanstvo, prvenstveno pod uticajem engleskoj jezika. Naime, u srpskom jeziku nacionalnost je sinonim etnickoj pripadnosti, dok je na engleskom 'nationality' sinonim drzavljanstvu - 'citizenship', tako da bi najadekvatniji prevod srpskog 'nacionalnost' na engleski glasio 'ethnicity'.

Ius sanguini i Ius soli predstavljaju dva osnovna sistema sticanja drzavljanstva (a ne etnicke pripadnosti ili 'nacionalnosti'). Ius sanguini je zastupljen u kontinentalnom pravu i prema tom sistemu drzavljanstvo se stice na osnovu drzavljanstva roditelja (u principu), dok je Ius soli zastupljen u anglosaksonskom pravu (uglavnom) i u tom sistemu drzavljanstvo se stice rodjenjem.

Etnicka pripadnost nije pravna kategorija. U gornjim primerima bi jedino pravilno bilo reci srbin, drzavljanin BiH ili hrvat, drzavljanin Srbije. Kao i srbin, drzavljanin Hrvatske.

Takodje treba napraviti razliku izmedju pojmova Bosna i Hercegovina i Federacija BiH. BiH je na osnovu Dejtonskog sporazuma sastavljena iz dva entiteta -- Republike Srpske i Federacije BiH. Zato se ne moze koristiti termin Federacija kada se govori o celoj BiH.




Потпуно се слажем са овим што је Мики написао

"Бошњака православне вероисповести" верујем да ћете у БиХ на прсте моћи да избројите...

А не бих никоме препоручио да оде у Републику Српску и да крене људима да говори да су они Бошњаци православне вероисповести - неће се добро провести.

Француз који живи у Аустрији и има аустријско држављанство тешко да ће себе сматрати Аустријанцем, већ Французом, држављанином Аустрије.
dracena dracena 09:22 25.08.2008

Re: etnički nacionalizam

Da je sreće, pa da u bliskoj istoriji nije bilo tako strašnih etničkih obračuna, pa da su na Balkanu formirane normalne države, pa da... neću dalja da sanjarim, rasplakaću se..., ne bi bilo ništa normalnije nego da se u Hrvatskoj svi osećaju Hrvatima, svi u Srbiji Srbima, a u Bosni Bosancima (ili Bošnjacima, svejedno, da je sreće i o tome bi se lako dogovorili). Takodje, da je sreće bar sad bismo shvatili da nam podele i sukobi ništa dobro nisu doneli u prošlosti, samo užasnu štetu i jad, i da ako želimo sebi dobro ne smemo dozvoliti da se oni ponove.
Француз који живи у Аустрији и има аустријско држављанство тешко да ће себе сматрати
Verovatno si u pravu. Mislim da kod takvog izjašnjavanja (tj. osećanja pripadnosti naciji države porekla) postoji još nešto vrlo važno: velika kultura i tradicija matične države na koju je pojedinac s razlogom ponosan. Ali balkanski narodi u tom pogledu i nemaju baš mnogo razloga da budo ponosni. Ovde postoji samo tradicija razaranja, a na nju niko ne može biti ponosan.
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 10:21 25.08.2008

Re: etnički nacionalizam

dracena
Da je sreće, pa da u bliskoj istoriji nije bilo tako strašnih etničkih obračuna, pa da su na Balkanu formirane normalne države, pa da... neću dalja da sanjarim, rasplakaću se..., ne bi bilo ništa normalnije nego da se u Hrvatskoj svi osećaju Hrvatima, svi u Srbiji Srbima, a u Bosni Bosancima (ili Bošnjacima, svejedno, da je sreće i o tome bi se lako dogovorili). Takodje, da je sreće bar sad bismo shvatili da nam podele i sukobi ništa dobro nisu doneli u prošlosti, samo užasnu štetu i jad, i da ako želimo sebi dobro ne smemo dozvoliti da se oni ponove.
Француз који живи у Аустрији и има аустријско држављанство тешко да ће себе сматратиVerovatno si u pravu. Mislim da kod takvog izjašnjavanja (tj. osećanja pripadnosti naciji države porekla) postoji još nešto vrlo važno: velika kultura i tradicija matične države na koju je pojedinac s razlogom ponosan. Ali balkanski narodi u tom pogledu i nemaju baš mnogo razloga da budo ponosni. Ovde postoji samo tradicija razaranja, a na nju niko ne može biti ponosan.


Драцена, јасно скроз...

Гледе балканских народа, шта да кажем, ја бих рекао да смо ми сви практично један народ, ма колико се то некоме свиђало и било битно или не...

Понекад ми се чини да је велики део проблема баш тај што је народ на Балкану ретко када имао своју државу... Углавном су то биле нечије друге државе које су наметнуте силом...
У таквим условима човек почне да схвата државу као нешто зло, што треба увек ескивирати, рушити, поткопавати...
Наравно, добрим делом је то и разумљиво, али ето, такве навике остају, па људи немају тај став да државу чинимо сви ми и да је ту да нас штити...
josip broz dobar skroz josip broz dobar skroz 13:12 25.08.2008

Re: Dokument

To je čista laž Orić je u danima pada Srebrenice bio na oficirskoj obuci u Zenici zajedno sa 18 drugih oficira.
mariopan mariopan 14:43 25.08.2008

Re: Dokument

josip broz dobar skroz
To je čista laž Orić je u danima pada Srebrenice bio na oficirskoj obuci u Zenici zajedno sa 18 drugih oficira.

Oric je POBEGAO jer je znao sta ce biti, koliko je vojske krenulo tamo gde je on godinama klao sa svojima. O tome pise u svojim memoarima njegov saborac i nazvao ga je obicnim kriminalcem i kukavicom. Ti memoari su objavljivani u nastavcima u Novostima i mozete ih pronaci, mislim da je naslov " Planirani haos".
josip broz dobar skroz josip broz dobar skroz 15:39 25.08.2008

Re: Dokument

Na ulazim u detalje
mariopan
josip broz dobar skroz
To je čista laž Orić je u danima pada Srebrenice bio na oficirskoj obuci u Zenici zajedno sa 18 drugih oficira.

Oric je POBEGAO jer je znao sta ce biti, koliko je vojske krenulo tamo gde je on godinama klao sa svojima. O tome pise u svojim memoarima njegov saborac i nazvao ga je obicnim kriminalcem i kukavicom. Ti memoari su objavljivani u nastavcima u Novostima i mozete ih pronaci, mislim da je naslov " Planirani haos".



Dakle slažemo se nije bio tamo i nije preplivao Drinu sa 1080 vojnika i dobio vizu za neku tamo EU. Dakle navodi u ovom textu su lažni.
dracena dracena 17:20 25.08.2008

Re: Dokument

josip broz dobar skroz

Dakle slažemo se nije bio tamo i nije preplivao Drinu sa 1080 vojnika i dobio vizu za neku tamo EU. Dakle navodi u ovom textu su lažni.

Možda ste i Mariopan i ti u pravu. Možda zaista nije bio tamo nakon što je pobegao vodenim putem. Svašta je moguće.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana