Urlanje u facu: - Da li znas ko sam ja?

Vesna Knežević Ćosić RSS / 27.08.2008. u 10:15

Sta biva kada Gertruda kaze "Da li znas ko sam ja?" nije zesci problem da se otkrije citanjem/gledanjem Hamleta, ali ova autoritarna recenica savrseno pije vodu i istrgnuta iz konteksta. Recju, Sekspir je zakon.

"Da li znas ko sam ja!?"  lupa po usima i kad imas sasvim nehajan odnos prema onima koji bi da se ustolice kao autoriteti, konkretno u mom malom zivotu. Necu sad da kukumavcim i elaboriram o da.li.znas.ko.sam.ja sindromu od kolevke pa do groba, mada bi moglo svasta nesto da se pise, zaustavicu se na cosku moje ulice.

Elem, kada je kupovanje u pitanju, spadam u nize, nerazvijene oblike, od one vrste koja ne posecuje soping molove i ostale trolove po obodu grada u poteri za jeftinijim proizvodima. Recju, zabole me dupe da palim do Vilinih voda e da bi pazarila ovo ili ono. Ja i dalje kupujem u Pekabeti koja se sad valjda zove Mini Maksi, nemam pojma, ali znam da je radnja iza ugla i da mogu k'o munja da odem i vratim se.

E sad, fazon je sto koliko god ja bila u bas.me.briga fazonu, moram da primetim da supermarketi i minimarketi u mom kraju, oko Tasmajdana, nestaju, kao da su to radnje u nekom blesavom crtacu, pa ih opaki ilustrator/animator svako malo obrise gumicom. Tako su sad obrisali Pekabetu na potezu izmedju ulice Svetozara Markovica i Desanke Maksimovic, na Bulevaru i bas su mi prdnuli u semu.

Gluposti o izumiranju malih ducana ne prihvatam. To naprosto nije tacno, ili, bolje reci, to je stara propala prica iz vremena osvajackih ratova velikih samoposluga. Super i hiper marketi jesu osvojili prostor, ali nisu pridavili bas sve male prodavnice za lokalpatriote koji vole da kupuju u svom kraju. Mislim, nisam od juce, znam. U Holandiji sam pazarila kod malih ducandjija u kraju, isto u Svedskoj, imala sam izbor.

A sad u svom rodjenom kraju izbor mi se topi. Naravno, ako necu svaki dan da kupujem najgore cipele na svetu, jer prodavnica cipela i to onih sa najocajnijom robom ima toliko, da ne mozes da verujes!

Hocu da kazem, niko me ne moze ubediti da je profitabilnije prodavanje kafe za poneti i losih cipela od prodavnice hrane.

Bilo kako bilo, samoposluge u mom kraju umiru, a da li im gazda lupa katanac pevajuci, nemam pojma. Ali, nema logike. Svuda u svetu ako hoces da zatarabih profitabilan posao, tako te razvale sa porezima, da ozbiljno razmislis, kazu mi upuceni.

Ovde vlasnistvo ima neverovatnu moc. Samoposluga na Cvetnom trgu, u kojoj su jos moji roditelji kupovali sezdesetih godina proslog veka je sada prodavnica automobila. Mislim, brate, ko normalan kupuje automobil preko puta JDP-a? Kao, malo svratis u apoteku u Njegosevoj, pa kupis auto? Malo sutra. Meni to opasno lici na eksponiranje sekspirovske recenice "Da li znas ko sam ja!"

Domace poslovne Gertrude mogu da rade sta 'oce. Zato podzemni prolaz u Nusicevoj ulici danas valja samo za snimanje niskobudzetnih horor filmova, koji ne bi da trose na scenografiju. Tu je nekad vrilo od zivota, supermarket je radio non stop, okolo su bile prodavnice ploca, kojecega, a danas je zivahan samo javni wc iz koga se siri neopevan smrad. Ja zaista ne znam da li u svetu neko moze da bude vlasnik poslovnog prostora u najstrozem centru grada a da nema obavezu da ga odrzava?

Mislim, nije odrzavanje samo menjanje kocki na ulicama, koje, uzgred budi receno, za manje od godinu dana su na gomili mesta skroz razvaljene, pa moras da pazis kako ides ako nisi raspolozen da slomis vrat. Za to vreme turska kaldrma u mom dvoristu i dalje je k'o klisurina, hvala napitanju.

Ali, da se vratim na temu hleba i cipela.

Za dobrim cipelama potegnucu i malo dalje, pa sam mislila, ako ima neko da kaze ovim Gertrudama, da je potpuno sumanuto da mi oko kuce otvaraju svaki dan 565 novih radnji sa odvratnom obucom. To sto se prodaje za dz uopste me ne ometa da okrenem glavu od ruznog prizora.

Ali mi je bitno da mogu da kupujem klopu u kraju i da ne moram da picim na novi Beograd i u Zarkovo po lebac. A imam i cudnu naviku da hranu kupujem svakodnevno. Zato me nervira kad mi na oci zatvaraju prodavnice oko kuce, jer znam da je posledica sve duze stajanje u redu pred kasom, jer - gle cuda i drugi ljudi imaju istu naviku kao ja da se svakodnevno snabdevaju klopom. 

Znam ja da je "stajanje u redu" civilizacijska tekovina, ali kad ceo kraj spadne na supermarket na uglu Bulvera i Sv Markovica, rutinska kupovina postaje drama, a celu gnjavazu ja dozivljavam kao manifestaciju sindorma Da li znas ko sam ja.

Dodje mi da k'o u filmu TV mreza otvorim prozor i zaurlam: besna sam kao ris i necu ovo vise da trpim! Ali mi se javlja da bih tim gradjnskim cinom samo uznemirila macke lutalce, pa odustajem.

Jebote, da neki vanzemaljac zaluta u moj kraj i krene da istrazuje na terenu, garant bi se zeznuo i bio ubedjen da se hranimo papucama i sandalama shnj kategorije.

 

 

Atačmenti



Komentari (86)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kenozoik92 kenozoik92 10:45 27.08.2008

naslov

ma ljudi da li je to moguce - ja prvi??

nego Vesna, jednio mi naslov ne ide uz tekst, ocekivao bih nesto o igrama moci, aroganciji itsl., a ovamo radi se o trzisnoj (ne)logici kapitalizma gde hipermarketi dave male ducane hm?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:01 27.08.2008

Re: naslov

e kenozoik, dal' si siguran da ovo nisu igre moci i arogancija monopoliste?

:)
kenozoik92 kenozoik92 11:34 27.08.2008

Re: naslov

Vesna Knežević Ćosić
dal' si siguran da ovo nisu igre moci i arogancija monopoliste?

pa evo kako ja to da prostis percipiram: to sto monopoliste rade nema veze sa emocijama. Nikakvim. I to je ono najstrasnije. Bar da mi se smeje u lice sto cu da giljam 3 km do hipermarketa (da, da i u Nemackoj izumiru mali). Nego nista, nista ljudsko. Samo brojevi. Ovo mi se isplati ovoliko, ono onoliko. Nemas ljutis - cista ekonomija.

Da bi tu morali nekakvi gradski oci da stupe na scenu, koji ce to sa druge strane (ljudske recimo) da osvetle, jasno je valjda. Gde su?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:42 27.08.2008

osveta

moj komsija goksi tvrdi da je ovo masovno zatvaranje supermarketa u kraju zapravo osveta monopoliste po sistemu, kenjali ste mi i evo vam ,a sad mash svi na viline vode po lebac
kenozoik92 kenozoik92 17:07 27.08.2008

Re: osveta

zatvaranje supermarketa u kraju zapravo osveta monopoliste

ne znam mozda ima i toga. U pechalbi sam toliko oguglao na te stvari da ih uopste vise ne povezujem sa emocijama. Taman si zavoleo jednu radnjicu, ili jedan proizvod,.. sutra ih vise nema. Logika trzisne ekonomije. Ko ti je kriv sto si privrzen, nauci da budes fleksibilan.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 17:45 27.08.2008

Re: osveta

pusti pecalbu, ovo nije borba davida i golijata, sirotih malih duchandjija i grande korporacija, pa ja sad navijam za davida, vec golijat drzi sve i igra se.
Dawngreeter Dawngreeter 10:58 27.08.2008

Blago offtopic

Komentar na naslov vise nego na tekst, prisetio sam se anegdote za koju me je prijatelj ubedjivao da se stvarno desilo al' ja sam nekako skeptican. No, cak i da nije, sjajna je fora.

Aerodrom, na prolazu kroz metal detektor koji pisti cak i posle ispraznjenih dzepova zenski pandur trazi od gospodina da se izuje i ponovo prodje. Lik to nece. Ona mu kaze da mora. On ce njoj - "Jel' znate vi ko sam ja!". Zena-pandur ponovi da treba da se izuje, on ponovo ponavlja svoje pitanje, tako par puta u krug. Konacno, na jedno peto "Znate vi ko sam ja!" zena uzima onaj policijski razglas/radio stanicu/sta vec i kaze: "Obezbedjenje, molim vas da dodjete na kapiju 10, ovde je jedan gospodin koji je zaboravio ko je."
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:03 27.08.2008

Re: Blago offtopic

to to, dawngreeter, Dal' znas ko sam ja! je svuda oko nas, super je primer:)

zamoljavam za jos!
tajcica92 tajcica92 11:02 27.08.2008

pekabetiska

smrc moja pekabetiska...odavno vise nisam u tom kraju al ostace zauvek 'moj kraj':))...pre pekabete bila i super mesara sa brkom: "komsinice sta cemo danas?"...ja sam bila mala, a komsinica bila moja mama:))eeeeh
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:06 27.08.2008

Re: pekabetiska

pa da, pa "dobro jutro komsinice", pa kad kupis jednu sniclu, brka kaze - "aaa, dama vecera sama", mislim bre, nema vise! jos malo pa cemo na autobus pa u Tempo, nisam provalila gde je, samo znam da je na kraju sveta.
vracarac92 vracarac92 11:10 27.08.2008

Re: pekabetiska

pre pekabete bila i super mesara sa brkom:

Brka se zvao Nikola. Nikola kasapin.
A da li sećete legendarne prodavnice "Srbijanka" u Krunskoj? Svi smo je zvali "Kod Ruže". prodavnica je i dalje na istom mestu, a komšiluk je i dalje zove Kod Ruže ali Ruže više nema.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:15 27.08.2008

Re: pekabetiska

hehehe, jel' se secas radnje "Kod Djuke", mislim da se tako prodavacica zvala, isto u krunskoj, jos svi idu kod Djuke, odma tu, do bivseg Ustavnog suda...

:)

vracarac92 vracarac92 11:21 27.08.2008

Re: pekabetiska

hehehe, jel' se secas radnje "Kod Djuke", mislim da se tako prodavacica zvala, isto u krunskoj, jos svi idu kod Djuke, odma tu, do bivseg Ustavnog suda...
Pa to je ista radnja. neko je zvao kod Đuke (niska, crnokosa) a neko kod Ruže. Ruža je otišla pre Đuke. I dan danas Bobica i ekipa lokalnih alkosa pije pivo na zidiću garaže preko puta radnje.
Nikola Kasapin se odselio u Kanadu i poslednje što sam čuo je da radi u nekoj bolnici u Torontu kao servirka.
vracarac92 vracarac92 11:28 27.08.2008

Re: pekabetiska

Nemojte mi zameriti što ću malo skrenuti sa teme ali moram još nešto da vas pitam. Da li se sećate dve legendarne birtije iz tog kraja. Župska kapljica na uglu Bulevara i Desanke Maksimović i Koštana u Svetozara Markovića, tačno preko puta ustavnog suda?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:44 27.08.2008

Re: pekabetiska

da da, uzgred, kad smo kod kafana, nema vise ni Grgeca
vracarac92 vracarac92 11:52 27.08.2008

Re: pekabetiska

da da, uzgred, kad smo kod kafana, nema vise ni Grgeca
Raiffeisen Grgeč
tajcica92 tajcica92 12:25 27.08.2008

Re: pekabetiska

Kod Ruze? pa ko da ne zna kod Ruze...najgore kifle uvek bajate al moralo je tamo da se kupi na putu do skole...mama me slala do Ruze subotom kad se zatvore ostale radnje a Ruza radila duze...ja isla, kako pionirki i dolikuje, na rolsuama...svaku rupu na asfaltu znam u tom kraju...mislim da su jos uvek tu?
vracarac92 vracarac92 12:31 27.08.2008

Re: pekabetiska

na putu do skole
Vladislav Ribnikar ili VIII (sada III) Beogradska Gimanzija?
tajcica92 tajcica92 12:33 27.08.2008

Re: pekabetiska

ribnikar...pa XIV-a...prezirem i prezirala snobizam VIII vazda:))
vracarac92 vracarac92 12:37 27.08.2008

Re: pekabetiska

ribnikar...pa XIV-a...prezirem i prezirala snobizam VIII vazda:))
Izgleda da smo koračali istim stopama...
maksa83 maksa83 12:54 27.08.2008

Re: pekabetiska

ribnikar...pa XIV-a...prezirem i prezirala snobizam VIII vazda:))


E da znaš.
Iz Vladislava R. sam po automatizmu (usmeren, šta da radiš) upao u VIII, a onda sam posle šmugnuo u I bgd. Prijatna promena. OnOLIkO foliranja na jednom mestu... (mada, ruku na srce, postoje mišljenja da ni XIV nije bila mnoogo bolja.

P.S. Takođe jeo kifle kod Ruže.
vracarac92 vracarac92 13:07 27.08.2008

Re: pekabetiska

P.S. Takođe jeo kifle kod Ruže.
A kiflice sa flagom u poslastičarnici Lubardić preko puta ulaza u Vladislav iz ulice Svetotara Markovića?
tajcica92 tajcica92 13:28 27.08.2008

Re: pekabetiska

Skrenusmo sa teme skroz.....jaoooo te kiflice sa slagooommmmm....a sto se tice XIV-e nije mnoooogo bolja al ipak bolja....mnogo manje dece ciji cu matorci u fazonu: "jel znas ti ko sam ja":))
vracarac92 vracarac92 13:30 27.08.2008

Re: pekabetiska

jaoooo te kiflice sa slagooommmmm
I dalje ih prave, samo jednom nedeljno, mislim četvrtkom (?)
tajcica92 tajcica92 13:39 27.08.2008

Re: pekabetiska

moracu da svratim kad navratim u stari kraj:))
mikimedic mikimedic 19:05 27.08.2008

Re: pekabetiska

ribnikar...pa XIV-a...prezirem i prezirala snobizam VIII vazda:))


Eh ja kao uljez dodjoh sa Konjarnika u XIV... i... znam da nije bas kao u osmoj, ali zbrisah ja dalje... do prve.
Unfuckable Unfuckable 11:31 27.08.2008

da

klasični "video killed the radio star" performans
najbolje od svega je što Bgd uopšte nije zatrpan hipermarketima kao što je to slučaj sa komšijama i, kao što se često, i pogrešno, govori - ali Omaleni Privatnici ginu, jedan za drugim, što i jeste prvotni cilj performansa, da ne davim dalje jer će mi pena krenuti na usta ( a na ovakvim temama, lahko se to zgodi...)

odličan je primer salona automobila u Srpskih vladara, to jeste suština "vidi me koliki sam" nastupa. ali nije presudno - bahatosti je uvek bilo i biće.
Uostalom, tužna Zastava isto ima svoj izložbeno prodajni salon odmah na početku 29 novembra, čim bus "zavije" iza Balkana

ali, jeste bitna priča o tome gde ćemo kupovati 'lebac.
I, čije je svo to - žito ....?
vracarac92 vracarac92 11:41 27.08.2008

Re: da

Srpskih vladara
Kralja Milana
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:51 27.08.2008

Re: da

Srpskih vladara

Kralja Milana
*novo

za mene ce ona uvek biti Marsala Tita :)))
Unfuckable Unfuckable 11:58 27.08.2008

Re: da

tajrad Techo...
bolje je biti neapdejtovan ; )))))
Davie Davie 13:07 27.08.2008

Re: da

odličan je primer salona automobila u Srpskih vladara, to jeste suština "vidi me koliki sam" nastupa. ali nije presudno - bahatosti je uvek bilo i biće.

Sta ti je provincijski duh... dobar im osrednji ducan ispred koga se olupljaju lokalni alkosi, nosaci licani-dalmatinci, ispijaci piva na prolazu od Slavije ka Knezu a ne valja im salon luksuznih automobila uradjen na svestskom nivou.

Uzgred, malo nize ulicom (ka centru) u jednom od simbola Beograda je nekoliko godina bio smesten isto tako salon automobila (izgledom je podsecao na periferiju neke americhanske zabiti a i prodavao je iste takve americhanske krsheve) koji naravno nikom na ovome blogu nije smetao... sta ti je privilegija da se prezivas Miskovic, bar na ovom blogu.

Jos jedan uzgred... i u nekim drugim dalekim svetovima ( cak i u toj Nizozemskoj) se po lebac ide daleko, sednes u svoj SUV, vozis se, vozis, izadjes na ogromnom parkingu, kupis leba za nedelju dana i tako u krug, do penzije... zanimljivo je da tu mogucnost u odnosu na kupovinu leba u lokalnoj bakalnici negde u svetu zovu napredak. Neznalice ljudi...

Eh, da... jos jedan osvrt (mali) na lebac & Vracar. Klas se seli sa Vracara, kupio ga Drakulic, proizvodnju i prodavnice seli negde u Dobanovce a na mestu Klasa se da nikne stambeno-poslovni centar ( u vezi toga rekonstrukcija Juznog bulevara ima drugacije svetlo, jel' tako zemljaci vracarski?)... i slican primer (mada nije vracarski nego savsko-vencanski) ali u vezi drugog nasusnog prehrambenog proizvoda, piva, jedina prestonicka pivara nam se takodje seli na periferiju, isti scenario, skupo zemljiste. Eto sta nam uradi truli kapitalizam...
vracarac92 vracarac92 13:13 27.08.2008

Re: da

Klas se seli sa Vracara
samo da nam i "Žutu Gredu" ne isele iz tog kraja. Malo je ostalo kafana koje rade celu noć a cene su im prilagođene džepu obične raje.
Unfuckable Unfuckable 13:26 27.08.2008

Re: da

Sta ti je provincijski duh... dobar im osrednji ducan ispred koga se olupljaju lokalni alkosi, nosaci licani-dalmatinci, ispijaci piva na prolazu od Slavije ka Knezu a ne valja im salon luksuznih automobila uradjen na svestskom nivou.



da, Davie - dobar mi je osrednji dućan ispred kog se okupljaju, ako treba i lokalni alkosi - za to je murija zadužena, zlunetrebalo, je l' ? - jer i to je duh Beograda, kakav ti - očigledno - ne poznaješ ili nazivaš provincijalnim iz svojih metropolis - nadobudnosveznajućih - gilja. Jedino ne znamo koja je Murija za Onog što pravi fuckin sve živo po Gradu nadležna....al' polako...

Beograd nisu samo fuckin' beton & staklo ikonostasi Novim Bogovima. a upravo to je ono što Provincija (kada baš toliko insistiramo na izrazu) jedino voli i primećuje u Gradu, očigledno.

Što se 'leba tiče : Beograđani su navikli da 'leba kupuju u dućanu na Ćošku, a ne u fuckin' redu od 100 m sa sve čitačima barkodova... - tradicija, navika - dobra ili loša, odlučite sami, ali - tako je

Kome treba malo više pojašnjenja, blogoizvolio sam se ispoljiti pre više od godinu dana - ovde
Davie Davie 13:26 27.08.2008

Re: da

samo da nam i "Žutu Gredu" ne isele iz tog kraja. Malo je ostalo kafana koje rade celu noć a cene su im prilagođene džepu obične raje.


Posto nisam kafanski covek ali jesam kaficarski (pogotovo lokalno) meni je srce stalo onog dana kada je vlasnik Civave unistio onako lep kafic (bastu pogotovo) i nateran konkurencijom otvorio kafanu, pa kladionicu... a ovih dana srusise i tu kladionicu, iskopase temelje za stambeno-poslovno n-tu zgradu na Vracaru. Na kraju ce da sve bude stambeno-poslovno... sem onog BMW salona

XIV? Pihh...
Davie Davie 13:31 27.08.2008

Re: da

Kome treba malo više pojašnjenja, blogoizvolio sam se ispoljiti pre više od godinu dana


Unf, verovatno imam 1 deceniju vise od tebe na vracarskom asfaltu... jos se secam kirijasa na Bulevaru kod Djerma ili na Gospodara Vucica. Ali kao sto se sve menja tako se izmenio i taj Beograd, bilo nekome to drago (meni) ili ne...
tajcica92 tajcica92 13:32 27.08.2008

Re: da

ene slazem se...i u jednoj zemljici kao sto je komsinica nizozemske mozes da imas svog marokanca kod koga kupujes hleb i povrce i koji te svaki dan pita sta ima novo i kako ti je dete....sve je stvar duha i izbora...
yanjing yanjing 13:41 27.08.2008

Re: da

blogoizvolio sam se ispoljiti pre više od godinu dana - ovde


Ko je taj Lijanovic? Kako to da podvaljuju govedinu kao svinjetinu, zasto niko ne reaguje?
Pa sta covek da jede vise?
Uzas.
Unfuckable Unfuckable 13:42 27.08.2008

Re: da

vise od tebe na vracarskom asfaltu


i sve četiri, ako treba....; ))))
blasfemično ili ne, meni i Mojima je Vračar bio "oko Centra" ....sorry, lokalpatriotizam
vracarac92 vracarac92 13:50 27.08.2008

Re: da

Ko je taj Lijanovic
Suhomesnati proizvodi kompanije Lijanović se do skora nisu smeli izvoziti na tržište EU (moguće je da i sada ne smeju ali to ne mogu da tvrdim) zato što je optužen da je uvozio zabranjeno, jeftino meso sa teritorija koje su bile zahvaćene epidemijom bolesti ludih krava. Protiv gospodina Lijanovića i njegovog načina poslovanja je bila podignuta i optužnica u Strazburu. Ne znam kako se završilo ali dotični gospodin je jedno vreme izbegavao putovanja u EU.
maksa83 maksa83 14:24 27.08.2008

Re: da

odličan je primer salona automobila u Srpskih vladara, to jeste suština "vidi me koliki sam" nastupa. ali nije presudno - bahatosti je uvek bilo i biće.
Uostalom, tužna Zastava isto ima svoj izložbeno prodajni salon odmah na početku 29 novembra, čim bus "zavije" iza Balkana


Po meni, kolaps svega toga je počeo kada je srušen Sebastian u Knezu da bi se podigla ona staklena Progresova grdoba Mirka-ZnašTiKoSamJa-Marjanovića.

Meni najgori simbol kolapsa: u kraju gde sam odrastao, na mestu gde je nekad bila dečija biblioteka u Njegoševoj, dijagonalno prekputa kafane Lovac sada je ... <fanfare> - radnja Mileta Dragića.
Jebeš knjige, dajte 'vamo te pancire.
vracarac92 vracarac92 14:39 27.08.2008

Re: da

Po meni, kolaps svega toga je počeo kada je srušen Sebastian u Knezu da bi se podigla ona staklena Progresova grdoba Mirka-ZnašTiKoSamJa-Marjanovića.
Kolaps svega (po meni) je počeo kada je iseljen Orač a srušeni Mala Astronomija i Zvezda. Setite se samo kakvi su protesti bili. Sve javne ličnosti su se bunile, Sudio B izveštava sa protesta na dnevnoj bazi... i na kraju je postignut dodgovor da se Orač privremeno izmesti u Vltavu (na tom mestu se nalazile kuća u kojoj je živeo Crnjanski) dok se ne sazida novi poslovni objekat u kome će se nalaziti identičan prostor u koji će kafana biti vraćena. I šta se desilo? Na mestu starog Orača umesto po dogovoru za vraćanje kafane otvorena je prodavnica kubaskih cigara, Vltave više nema a ono što neki entuzijasti danas nazivaju Oračem je samo bleda slika nekadašnjeg gurmanskog hrama.
još ako mi Pejton sruše totalno ću odlepiti!
Unfuckable Unfuckable 14:48 27.08.2008

Re: da

'ajmo još...unatrag :
kolaps je počeo kada je divljački odstranjena čuvena krčma "Boka" u Lole Ribara, a na njenom mestu (aišire) nikla bezlična, kvazimoderna zgradurina, sa sve apAtekom u prizemlju (u okolini ima bar još 3 apAteke, btw). Kvazidobra stvar za okolno puĆanstvo bila je, što se u vreme restrikcija nije ostajalo bez elektrike, jer je pomenuta Grdoba bila povlašćena.
Loša vest je bila da se 'telo, u produžetku, u sred Lole Ribara, izgraditi i malo javne garaže ....bukvalno pod nosom okolnih prozora.
Dobra vest je bila da se Neko Pametan dosetio i dokazao da je jedna mala kuća u tom delu ulice pod zaštitom fuckin' države (neke godine je Taj i Taj tu prespavao...) i da se nemere rušit'

Nikad dosadno s budalama, tako su inventivne.....
Davie Davie 14:52 27.08.2008

Re: da

još ako mi Pejton sruše totalno ću odlepiti!


Sta ti je selektivno secanje bre... s'pocetka 70-tih kad je deo stare Cubure rusen zarad arhitektonskog "cuda" kasnije znanog kao Pejton bile su iste takve bune, sta cemo bez naseg Kikevca, odrasli smo uz njega, bla, bla... i srusises ga. A eto, novije generacije sad suez rone za onim sto je zamenilo Kikevac...

Ako cemo tom logikom dalje, mozemo i do turskog doba na Vracaru... ali mislim da svako logican uvidja da progres donosi promene, migracije isto tako. Kome je od novodoslih stanovnika Cubure (u fancy zgradama sa podzemnim garazama, jakuzijama, klavirima u holovima...) stalo do starog Kikevca, Pejtona, Mare? Ako to ne uvidjamo ili smo suvise nostalgicni ili krutih shvatanja..
vracarac92 vracarac92 14:55 27.08.2008

Re: da

Sta ti je selektivno secanje bre... s'pocetka 70-tih kad je deo stare Cubure rusen zarad arhitektonskog "cuda" kasnije znanog kao Pejton bile su iste takve bune, sta cemo bez naseg Kikevca, odrasli smo uz njega, bla, bla... i srusises ga. A eto, novije generacije sad suez rone za onim sto je zamenilo Kikevac...
Do Pejtona mi je stalo samo zbog kafane Čubura i monstruoznog roštilja. A Mara nam ponovo radi. U Novopazarskoj (Sime Miloševića) Čak je i osoblje isto!
Davie Davie 16:12 27.08.2008

Re: da

Do Pejtona mi je stalo samo zbog kafane Čubura i monstruoznog roštilja. A Mara nam ponovo radi. U Novopazarskoj (Sime Miloševića) Čak je i osoblje isto!

Znam, video, probao.. i pokajao se. Neke stvari je dobro ostaviti u lepim secanjima.
nsarski nsarski 16:13 27.08.2008

Re: da

još ako mi Pejton sruše totalno ću odlepiti!

Ali, mogli bi makar malo da ga utegnu, umiju, obnove betonske staze, odrzavaju cvece, ulepsaju i ofarbaju kao staru frajlu:)
Davie Davie 16:20 27.08.2008

Re: da

blasfemično ili ne, meni i Mojima je Vračar bio "oko Centra" ....sorry, lokalpatriotizam

OK, care, deceniju i duze na bgd asfaltu... jel tako bolje? Uzgred, sto se mesas u lokal-patriotske tuzbalice ako nisi lokalac? Privukao te MM?
Unfuckable Unfuckable 17:08 27.08.2008

Re: da

Uzgred, sto se mesas u lokal-patriotske tuzbalice ako nisi lokalac? Privukao te MM?


; )))) pročita me u dve reči....
mada, lokal - patriotske tužbalice po ovom pitanju lagano prerastaju nivo općine, koliko primećujem...

mada : i čisto da spomenem, da opet ne umislite (pogrešno) da ste neki fuckin' Centar ; )))))))))))))))))
vracarac92 vracarac92 18:30 27.08.2008

Re: da

Znam, video, probao.. i pokajao se.
ne znam, meni je kod Mare ista klopa kao i pre. Ali o ukusima se ne raspravlja
Ali, mogli bi makar malo da ga utegnu, umiju, obnove betonske staze, odrzavaju cvece, ulepsaju i ofarbaju kao staru frajlu:)
Tacno
Healer Healer 12:24 27.08.2008

GPRS - neophodan!


Secam se, bilo bas pre neki dan:

"Gospodine, je'l Vi znate za red?!" - usledilo je nervozno 'ejjelznastikosam ja' pitanje iz "reda".

" Gospodjo, a gde to treba da stanem da bih znao da sam u redu?" - odgovorih zbunjeno.

" Je'l vidite gospodjo da je sa gospodinom ipak sve u najboljem redu!" - dodade penzioner sa "Politikom" ispod miske, neke cele tri dezorjentisane trake s' leva - bas tu, nekih desetak metara od kase...
NNN NNN 12:36 27.08.2008

Čekanje u redu

Bio jednom jedan MAXI ( koliko god da ih ne volim često sam kupovao tamo, šta ćeš traži organizam ), bilo 5 kasa, ali nikad, NIKAD nije radilo više od 3 ( bez obzira ba doba dana ili godine ), verovatno se štedelo na radnicima ( možda i na platama ), pa se i uštedelo da se sad tamo otvara prodajni AUTO salon.
Pored svih negativnih utisaka, ne bih imao ništa protiv da povremeno svratim tamo i kupim neki BMW.
Brooklyn Brooklyn 12:41 27.08.2008

Re: Čekanje u redu

Bio jednom jedan MAXI ( koliko god da ih ne volim često sam kupovao tamo, šta ćeš traži organizam ), bilo 5 kasa, ali nikad, NIKAD nije radilo više od 3 ( bez obzira ba doba dana ili godine ), verovatno se štedelo na radnicima ( možda i na platama ),

pa da se stedelo, onda bi se najverovatnije napravile 3 kase, posto su 3 kase jeftinije od 5. pre ce biti da nije bilo toliko musterija koliko se racunalo, pa je zato sada tamo auto salon.
Davie Davie 13:19 27.08.2008

Re: Čekanje u redu

pa da se stedelo, onda bi se najverovatnije napravile 3 kase, posto su 3 kase jeftinije od 5. pre ce biti da nije bilo toliko musterija koliko se racunalo, pa je zato sada tamo auto salon.


Brook, takav nacin razmisljanja u Srbiji a narocito na blogu B92 nije svojstven, ljudima se u svemu prividjaju zavere, nemestaljke, smicalice... cak iako vlasnik tog prostora (omrazemi MM) proceni ( a pitam se da li on u okviru svoje kompanije odlucuje o takvim sitnicama kao sto je namena strogo lokalne samoposluge) da mu takav prostor ili namena ne donosi profit.

Zamisli koliko leba mora na toj lokaciji da proda da bi ostvario profit slican onome pri prodaji 100 automobila marke BMW ili Mini Moris... ceo Vracar da jede leba sledece decenije.
NNN NNN 20:07 27.08.2008

Re: Čekanje u redu

posto su 3 kase jeftinije od 5.

Komentar se i zove Čekanje u redu, dešavalo se da se čeka i po pola sata do sat, ali NIKO ne stane za 4. i 5. kasu. Nego tu su već Porsche ( WV, Audi, Seat ) i Citroen, pa kad već MM poseduje tu svoje parče neba, što onda da zarađuje sitno, kad može krupno.
Oracle Oracle 13:30 27.08.2008

Isto i kod Kalenca


Sad cu da vam ispricam kako sam ja godinama pratila sta se desava u mom komsiluku i kako je poceo teror tipa - svakog jutra nemam gde da kupim hleb i mleko ali se zato otvori neki novi sareni izlog sa skupom uvoznom robom ili fus cipelama i tasnama.

Sve je pocelo oko 2002. godine kada su na Bulevaru pocele da se gase prvo "Gorica",pa "Pekabeta" onda i "C marketi".
Obratite paznju na deo Bulevara izmedju Vukovog spomenika i Tasmajdanskog parka. To je poslovni deo grada.Tu se nalazi i veliki broj fakulteta. Naravno ljudima je potrebno u toku dana da svrate do neke prodavnice u blizini i kupe nesto. U tom delu grada mislim da je bilo oko 20 manjih samoposluga,sada je ostalo mozda 1-2. Jos gore je stanje kod Kaleniceve pijace gde su takodje ugasili 10-ak manjih samoposluga. Ujutru ako hocu da kupim jedan jogurt i hleb ,cekam u redu 20 minuta!

Onda sam shvatila u cemu je stvar.
Odgovor je jednostavan i poruka je jasna: IDITE U MOJE HIPERMARKETE,PRAVITE OD SVOJIH TERASA,FRIZIDERA I SOBA MAGACINE,A MENI JE SUPER,EM SAM OTPUSTIO OSOBLJE,A OVE KOJE SU OSTALI MALO PLACAM,EM NE MORAM DA PLACAM TRANSPORT I RENTU MAGACINSKOG PROSTORA,JER TO SAD VI PLACATE!
INACE STAJACETE U REDOVIMA,ICI PO ULICAMA KILOMETRIMA U POTRAZI ZA OBICNOM SAMOPOSLUGOM,NERVIRATI SE...


Ko prezivi,pricace ....


Brooklyn Brooklyn 14:03 27.08.2008

Re: Isto i kod Kalenca

Odgovor je jednostavan i poruka je jasna: IDITE U MOJE HIPERMARKETE,PRAVITE OD SVOJIH TERASA,FRIZIDERA I SOBA MAGACINE,A MENI JE SUPER,EM SAM OTPUSTIO OSOBLJE,A OVE KOJE SU OSTALI MALO PLACAM,EM NE MORAM DA PLACAM TRANSPORT I RENTU MAGACINSKOG PROSTORA,JER TO SAD VI PLACATE!
INACE STAJACETE U REDOVIMA,ICI PO ULICAMA KILOMETRIMA U POTRAZI ZA OBICNOM SAMOPOSLUGOM,NERVIRATI SE...

pre ce biti da su prvo otvoreni hipermarketi, onda je vecina ljudi odlucila da im vise odgovara da tamo kupuju, pa zato nije bilo dovoljno ljudi koji kupuju u tim malim prodavnicama, pa su ih zato pozatvarali. niko ne zatvara profitabilnu prodavnicu da bi tebi napakostio.
Oracle Oracle 14:49 27.08.2008

Re: Isto i kod Kalenca


Ne mislim ja da neko hoce meni da napakosti, ali morate priznati da je situacija gde se svako jutro stoji u redu 20 minuta za 2 namirnice(koje se kupuju sveze,znaci ne mogu da ih deponujem negde u stanu na duze vreme) maltretiranje. Pri tom je to deo grada pored Kaleniceve pijace gde je potraznja velika.

U tim istim hipermarketima na periferiji u Beogradu,takodje se stoji u redovima i do 40minuta, zato sto svi nagrnu u njih za vikend.I naravno na parkinzima je haos i tu se izgubi oko 10-ak minuta dok se ne ugrabi mesto.

Izgleda da ce krajnja opcija biti kupovina hrane preko interneta. A ako se neki proizvod ne kupuje dovoljno onda ce prestati da ga proizvode i onda covek nece moci ni da bira sta ce da jede, vec ce jesti ono sto se VECINI najvise svidja.

Unfuckable Unfuckable 14:57 27.08.2008

Re: Isto i kod Kalenca

pa, fuckin' Maxi odavno ima prodaju preko interneta ili telefona, samo treba da nađeš 4-5.000,00 dobrih razloga za to i donesu ti na noge

'eftino
Brooklyn Brooklyn 15:00 27.08.2008

Re: Isto i kod Kalenca

A ako se neki proizvod ne kupuje dovoljno onda ce prestati da ga proizvode i onda covek nece moci ni da bira sta ce da jede, vec ce jesti ono sto se VECINI najvise svidja.

mislim da nije tako crno, uvek ce postojati niche market; a tu ti hipermarketi zapravo pomazu, posto su dovoljno veliki i u njih dolazi dovoljan broj ljudi, da i ako neki proizvod kupuje relativno mali broj ljudi, jos uvek ce ih biti dovoljno da taj proizvod drze. tako recimo u hipermarketu imas imas 30 vrsta hleba i 50 vrsta jogurta i tajlandske papricice pored drugih 10 vrsta, u lokalnoj radnji 2 vrste hleba, 3 jogurta i babure.

takodje, prednost hipermarketa je i sto su obicno izmesteni iz centra pa ima dovoljno mesta da se napravi velik parking.

mislim da ce u buducnosti ostati manji (nego sada) broj gradskih manjih prodavnica i hipermarketi, a ljudi ce kada kupuju / iznajmljuju stan, izmedju ostalog i gledati kakve imaju okolo amenities u vidu lokalnih radnji, autobuskih stanica i tako to.
djcorto djcorto 16:44 27.08.2008

Re: Isto i kod Kalenca

Brooklyn
takodje, prednost hipermarketa je i sto su obicno izmesteni iz centra pa ima dovoljno mesta da se napravi velik parking.


Izvini ...

Ako živim u centru, kao što živim kad sam u BG, šta će mi auto? Da bih išao jednom nedeljno do hipermarketa? Odšetaću do pijace. Jel znate vi ljudi da beogradskih pijaca NEMA NIGDE? U Evropi, pogotovo mediteranskom delu, da. Probajte Englesku - tamo je Farmers market doživljaj, izlazak!

Ovde sam se jako naučio kako hipermarketi NE VALJAJU. Jer ti treba pola sata da dođeš, pola da se parkiraš, sat i po dok obiđeš monstruma, 20 minuta na kasi, i onda se setiš da si nešto zaboravio ... AAAARGH!

U kraju gde sticajem okolnosti živim NEMA malih prodavnica. A tako mi nedostaju ...

... priča od pre ohoho, mi u živom delu grada, u prizemlju naravno induska piljarnica puna svega - ako nađeš. Okreneš telefon, oni donesu, u svako doba. Tako jednom pozovemo za smrznutu piletinu. Čovek koji se javio je od svega razumeo samo chicken ... i eto njega posle pet minuta sa PO JEDNIM OD SVAKOG PILEĆEG ARTIKLA KOJI JE IMAO. Da izaberemo.

Nešto mi se ne javlja da toga ima kod Miška. Kao što nema ni Kokte. I drugih stvari čiji proizvođači ili distributeri ne plaćaju njemu reket.

Vesna, slažem se sa besom apsolutno! Razbesneo sam se dok ovo kucam!
Brooklyn Brooklyn 16:56 27.08.2008

Re: Isto i kod Kalenca

Ako živim u centru, kao što živim kad sam u BG, šta će mi auto?

indeed, ali se gospodnim na ciji sam post odgovorila zestio da mu treba 10 min da nadje parking u centru, pa sam istakla da u hipermarketima, n a primer nema takvih problema, a to je jedino moguce ako su isti izmesteni iz centra.

a sto se tice nezadovoljstva prodavnicam i uslugom; iako nismo bas najpreduzetniji narod na svetu, ako ima dovoljno takvih kao vi, neko ce se vec setiti da otvori lokalnu prodavnicu, bude hiper-huper usluzan i familijaran i tako zaradi. naravno vama nece smetati da platite malu premiju (tj. kupujete skuplje) za convenience.

ako se to ne desi, za utehu vam moze biti to sto ste u manjini (onda vecina ipak voli da kupuje u hipermarketima), posto se mnogi na ovom blogu, izgleda, bas ponose kada su u manjini, nema veze kakvoj.
Davie Davie 17:40 27.08.2008

Re: Isto i kod Kalenca

a sto se tice nezadovoljstva prodavnicam i uslugom; iako nismo bas najpreduzetniji narod na svetu, ako ima dovoljno takvih kao vi, neko ce se vec setiti da otvori lokalnu prodavnicu, bude hiper-huper usluzan i familijaran i tako zaradi. naravno vama nece smetati da platite malu premiju (tj. kupujete skuplje) za convenience.


takvih prodavnica po centru (Vracaru i Dorcolu) ima, samo ih treba otkriti tj. pomeriti doope dva-tri coska levo-desno, gore-dole... iznad narecene Njegoseve (na 5-10min pesice od nesrecnog C-marketa sa Cvetnog trga) postoji par takvih ducana, porodicnih trgovina gde ljudi kupuju hleb&mleko, povrce i slicne stvari. Doduse takva mesta za ozbiljnije kupovine treba izbegavati (los izbor robe, cesto bajato voce&povrce, velike cene), pa obliznji Kalenic ili vece samoposluge na Njegosevoj (da, ima ih tamo iako ih je zli Misko "ukinuo" dodju ozbiljnije mesto za kupovinu a hipermarketi na svetlosnu godinu udaljenom Novom Beogradu dodju kao mega mesto za punjenje frizidera.

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 18:07 27.08.2008

Re: Isto i kod Kalenca

brook, cenim ja tvoju kontra voznju, al' paz' vamo. male samoposluge u mom kraju (Vracar) su decenijama krcate bile, nikad problem manjak musterija nisu imale, al kako ih kupio Golijat, svako malo zakatanci neku, pa je preimenuje u prodavnicu patika, kafe za poneti i taj rad, sto rece neko gore, ako ti se ne svidja, a ti pali na kraj grada u hipermarket.
Brooklyn Brooklyn 18:13 27.08.2008

Re: Isto i kod Kalenca

al' paz' vamo. male samoposluge u mom kraju (Vracar) su decenijama krcate bile,

da, ali decenijama ljudi nisu imali hipermarkete. sada imaju izbor i izabrali su ono sto misle da im je bolje.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 18:41 27.08.2008

Re: Isto i kod Kalenca

brook, ovo sto kazem ti je izvestaj s terena, dakle ponavljam: samoposluge na Vracaru, konkretno oko Tasmajdana su prekrcane musterijama, i tako, dok rade punom parom, gazda ih zatvara. Dakle, da nacrtam, razlog nije MANJAK musterija, vec izgleda to sto ga optuzise za monopol. U one preostale ne mozes ni da udjes kad je spic, od naroda.

:)

Nemam ja nish' protiv hipermarketa, bila sam dva puta u Tempu, ovde u Beogradu, da ne pominjem da su me cimali u iste i oko San Franciska i LA, da ne pominem Nemacku i ostale teritorije:)

Ali, ovo zatvaranje samoposluga po kraju nema veze s umiranjem malih, jer se narod nalozio na velike. vec Veliki gasi svoje Male, jer mu se moze, kazu da su mu se na qrac popeli s drekom "monopol".

smo se razumele?:)





djcorto djcorto 19:18 27.08.2008

Re: Isto i kod Kalenca

Brooklyn
Ako živim u centru, kao što živim kad sam u BG, šta će mi auto?

indeed, ali se gospodnim na ciji sam post odgovorila zestio da mu treba 10 min da nadje parking u centru, pa sam istakla da u hipermarketima, n a primer nema takvih problema, a to je jedino moguce ako su isti izmesteni iz centra.


Stojim ispravljen ...

Brooklyn
a sto se tice nezadovoljstva prodavnicam i uslugom; iako nismo bas najpreduzetniji narod na svetu, ako ima dovoljno takvih kao vi, neko ce se vec setiti da otvori lokalnu prodavnicu, bude hiper-huper usluzan i familijaran i tako zaradi. naravno vama nece smetati da platite malu premiju (tj. kupujete skuplje) za convenience.


Ako uracunamo benzin i vreme, nije skuplje, pogotovo u Evropi (mal' me slog nije strefio kad sam video cene benzina u SRB!). Pogotovo vreme - to je nenadoknadivo, a convenience ne moze da se plati, nicim i nikad. Samo, nije problem u tome da li ce se naci kriticna masa potrosaca, nego u tome sto Misko uklanja osnovni convenience - izbor. Ako su lokale vec oslobodile banke i slicne svakodnevno egzistencijalno neophodne institucije, onda nema GDE da sevne piljarnica.

Brooklyn
ako se to ne desi, za utehu vam moze biti to sto ste u manjini (onda vecina ipak voli da kupuje u hipermarketima), posto se mnogi na ovom blogu, izgleda, bas ponose kada su u manjini, nema veze kakvoj.


Hm, da ... a neki vole i da budu antiprotivni. Mrs Jovandeka Babic of Brooklyn?
Davie Davie 19:21 27.08.2008

Re: Isto i kod Kalenca

Ali, ovo zatvaranje samoposluga po kraju nema veze s umiranjem malih, jer se narod nalozio na velike. vec Veliki gasi svoje Male, jer mu se moze, kazu da su mu se na qrac popeli s drekom "monopol".

Gospodjo, a jel vi mislite da ono sto vam "kazu upuceni" da se gazda Misku digao qrac na rec monopol ima veze sa zdravim ekonomskim mozgom? Da podjemo od logike da je gazda Misko pokupovao sve Pekabete i C-markete u starom jezgru gde sem poneke Jabuke, Srbijanke i Gorice (sve ih pokupovase neki drugi pa otvorise parfimerije- na njih nemaste primedbe) nema drugih ozbiljnijih ducana sem njegovih lanaca... znaci covek je bez konkurencije za trgovine na malo u centru Beograda (na svetlosnim godinama udaljenim lokacijama ima konkurenciju Metroa, Rodica-Mercatora, Veropulosa, Tusa). E sad zarad osvete gradjanstvu kruga dvojke na groznoj reci monopol gazda Misko unistava samoposluge po centru otvarajuci neproduktivne Coste, Nike, Nivee... kako osvetoljubiv lik. Pitam se samo kako je onda dosao do tolikih novaca ako je tako osvetoljubiv... verovatno jos nije dosao na ideju da ce veci deo osvetoljubivog stanovnistva Vracara da pohita kod konkurencije na Novi Beograd ili u Krnjacu.


Pitam se dokle ce u Srbiji da se prodaju price tipa zavere/osvete a kad ce ljudi poceti da na sve gledaju ocima ekonomista (ili ocima drugarice Brook)?

Primer.
Pekabeta/ C-market je na Bulevaru od Sv.Markovica do Brace Nedic imala 2 samoposluge (uz onu Srbijankinu na cosku sa Beogradskom), gazda Misko je jednu zadrzao a drugu (na 150m udaljenosti od prve) pretvorio u Costu. Rezultat: Pekabeta na Sv.Markovica je relativno puna u radno vreme (popodne retki kupci) a Costa je do 23h pun kao oko (iako nije pocela skolska godina u skoli preko puta). Jednostavno, covek je iskoristio ekstra lokaciju nadomak 5 fakulteta, na jednoj od najprometnijih ulica u gradu i otvorio ono sto mu donosi daleko veci prihod. Isti slucaj je sa Pekabetom/Costom na pocetku Maksima Gorkog kod Kalenica.
angie01 angie01 22:22 27.08.2008

Re: Isto i kod Kalenca

a ti pali na kraj grada u hipermarket.


jedino chega se drzim-do zadnjeg:))), je lokejshn, lokejshn, lokejshn!

To podrazumeva, da ti je sve na pet minuta- navuchesg neshto preko pidzame i lepo kupish shta ti srce ishte, a ne da za cigare i komad sira-morash da palish auto.

To sa hipermarketima me smara nevidjeno i lichi mi na tezak rad, narochito shto onda ne izadjesh sa dve kese- kada si vec doshao, nego ona uzasna kupovina na veliko- kao ovde shto je organizovano- pa ko ce da gustira one komadine svega, shto kupujesh ko cigle, umesto na finjaka-za jedan dan i u pristojnim dozama-a preko puta.- a ovo sa radnjcama u komshiluku je chista satisfakcija- tako da podrazavam tu varijantu.
veseli_svet.rekovca veseli_svet.rekovca 13:35 27.08.2008

Apsolutno...

I ja sam tu negde oko Tašmajdana i ovo počinje žešće da me smara. Prvo su u skromnom krugu od kilometar ukinuli bilo kakav pomen o mesari, a onda su redom počeli sa ukidanjem radnji i "reogranizacijom" postojećih. Tamo gde su nekad bile dve konkurentske sada postoji samo jedna "Maxi"-malna sa sasvim određenim izborom robe prema volji Gazda M-ovoj.

Prolupao sam pre koji dan kada u spomenutoj plemenitoj, veličanstvenoj, ingenioznoj nisam mogao da pronađem bilo kakav kvasac.

Očigledno Gazda M. veruje, duboko veruje je vlasnik naših života pošto je pokupovao pola Srbije. U takvoj slici ljudima neće trebati sastojci za "sam ću da ga sklopim" testo, već će se sve kupovati kod njega - pa valjda i najodvratniji hleb koji se danas u Beogradu može naći. Ko ne veruje, neka proba ovu zamuljanu masu nečega ispečenu u ultra mega hiper mikrotalasnim pećnicama. Mislim, neka je proba dva sata nakon nabavljanja. Rajski okus, zar ne?

U komentarima je dotaknut problem kafana koje su redom sve nestale. Neću o tome, ta tema zavređuje poseban blog, iako je sve deo jednog istog procesa koji se veoma jasno može nazreti: iseliti centar od stanovanja i pretvoriti ga u gomilu poslovnog prostora.

U tom procesu može da se ide dovoljno daleko i - nikom ništa. Pre dva dana prošao sam trolejbusom pored parkića na Andrićevom vencu. Zamalo šlog da me nije strefio, jer u nizu kuća pored Andrićeve zadužbine više nisam mogao da vidim jednu prelepu staru trospratnu zgradu sa promišljenim ukrasima na fasadi, drvenim vratima i mermernim ulazom.

Gamad je tu kuću srušila.

Živeo Zavod za zaštitu spomenika (?) Neka vam je alal.

Kad mi dopizdi ima sve da oteram u p.m.

Nadam se, toplo se nadam da će se to i desiti.
haylee haylee 14:13 27.08.2008

bravo za post

bas danas razmisljam o nekom potencijalnom web projektu sa naslovom 'sta mi smeta', sa blogovima, anketama, okaci fotku, video etc.
pa jos i - posalji nadlzenoj sluzbi na office@...

dragonKa dragonKa 14:48 27.08.2008

Re: bravo za post

meni ostaje samo da plachem : (
ovde u centru imamo izbor izmedju maksija i butika mesa (mosh mislit, centar grada sa butikom mesa, i uopshte shta je to???)
ali valjda se ta igra i svodi na to ako ne dash ovom ... tajkunu dacesh onom ...
eto volim da odem u vero zbog raznolikosti proizvoda ali zar i to ne drzhi neki nash baja tajkun?
a nashta nam grad lici ,necu ...
Davie Davie 14:55 27.08.2008

Re: bravo za post

ovde u centru imamo izbor izmedju maksija i butika mesa (mosh mislit, centar grada sa butikom mesa, i uopshte shta je to???)


Srbijankina prodavnica u Knezu sa sve dimljenim kolenicama u izlogu vam nije pala u oci?
vracarac92 vracarac92 14:56 27.08.2008

Re: bravo za post

Srbijankina prodavnica u Knezu sa sve dimljenim kolenicama u izlogu vam nije pala u oci?

To je Srbocoop.
Unfuckable Unfuckable 15:09 27.08.2008

Re: bravo za post

a, s obzirom na nivo higijene : SrboUkop
dragonKa dragonKa 15:24 27.08.2008

Re: bravo za post

nije, izbegavam knez mihajlovu koliko mogu :)
skener92 skener92 15:03 27.08.2008

u mom kraju

imamo:

pekaru (privatnu) - s vremena na vreme dodje kamioncina s prikolicom puna brasna, pa se to lepo pretovari unutra, a iza pekare stoje narezana drva poslagana sve do krova. kroz otvorena vrata gledamo pekara kako na ogromnom nekom stolu mesi hled. a hleb i peciva! ma ne mogu da vam pricam o ukusu, a i mirisu koji se siri! dovoljno da kazem da uvece u 11h, izbacuje somune i onda se okalno stanovnistvo samo vrti u krug: kupis somun (vruc, vruc), pojedes do kapije, pa nalevo krug, i opet u pekaru.
sa prozora vidim tu pekaru, vidim malu, malenu piljarnicu, sustera, frizera (muskog, zenski je iza coska), preslatku malu kafanicu sa odlicnim rostiljom (za vreme vrucina se svi tu hranimo, telefonom narucis i donesu ti kuci), veliku samoposlugu 'vandini' iza coska imamo menjacnicu, 'maxi', dve male privatne samoposluge, apoteku, diskont pica,ma imamo sve sto nam treba. sa onim obaveznim 'dobro jutro, komsinice', 'gde ste vi kod nas, nema vas dugo', meso po izboru (teletina, bifteci, piletinu koju po zelji odmah odvajaju od kostiju, ribe).
kao sto rekoh, sve se svodi na 'preko puta' ili 'iza coska'.
jedino necu da vam kazem koji je to kraj, pa da svi navalite da se doseljavate!
Brooklyn Brooklyn 15:11 27.08.2008

Re: u mom kraju

ako im kazes gde je, sudeci po kukanju na blogu, ima da pocnu da se doseljavaju samo tako, da ce ti cena stana se duplirati ako ne i ucetvorostruciti za par meseci.
skener92 skener92 16:08 27.08.2008

Re: u mom kraju

brook, hahha ... ali vec jednom smo bezali iz centra grada da nadjemo tisinu, ne mogu opet.
deberzerak deberzerak 16:05 27.08.2008

parking

takodje, prednost hipermarketa je i sto su obicno izmesteni iz centra pa ima dovoljno mesta da se napravi velik parking.


Prednost malih prodavnica je u tome sto ti ne treba parking.
Ne cekas 20 min da kupis 1l mleka
U njima ne rade "mcdonalds klonovi" vec prodavci koje mozes da volis, mrzis ili na kraju krajeva, ako ne znas za bolje, mozes i da ih ignorises.
palilula92 palilula92 17:15 27.08.2008

apoteke

Apoteke su na svakom cosku, kao da je ceo grad oboleo od neke teske i duge bolesti. Ima ih sigurno vise od piljarnica, ili se to meni cini?
veseli_svet.rekovca veseli_svet.rekovca 17:59 27.08.2008

Re: apoteke

palilula92
Apoteke su na svakom cosku, kao da je ceo grad oboleo od neke teske i duge bolesti. Ima ih sigurno vise od piljarnica, ili se to meni cini?


Ja bih rekao da su na svakom ćošku kladionice, kao da je ceo grad oboleo od neke teške i duge bolesti...
margos margos 01:57 28.08.2008

Odavno

se ne palim na to unošenje u facu.... valjda mi se odavno niko i ne unosi - ne znam. Poraslo se.

Ali prvo iskustvo koje sam s tim pitanjem imala je kad sam kao klinka od 10 godina iza bine u Narodnom pozorištu čekala početak 'Labudovog jezera' pa da se polako smestim gde ima mesta u prvim redovima. Stane pored mene pojava u tirkiznom kostimu, sa perikom i paž frizurom - malo dužom, i jakom, prejakom tirkiznom šminkom oko očiju. Ja zbunjeno, nešto mi se ne uklapa, ali upitam ''Izvinite čiko, da li ste vi muško ili žensko?' Toliko se izbečio čika 'Balavice jedna, znaš li ti ko sam ja?!?!?'' Posle sam saznala. Bio glavna faca - Duško Trninić. A ja sam kasnije pazila šta i gde pitam.

jasnaz jasnaz 07:18 28.08.2008

corner trol

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 09:12 28.08.2008

skupo bre

Urlik "Da li znas ko sam ja!" odnosi se i na cene. Dakle, proizvodi u bivsim sapoposlugama C market, sada valjda Maxi su skuplji nego u Albert Heijnu, a izlozena roba mnogo gora nego Aldiju, tipa uveli paradajz, trule sljive i luk, sparusane paprike, a ja nemam uvek vremena da jezdim do Kalenic pijace i prebiram po tezgama.

Jedina lep stvar u kraju na temu klope dogodila se u Beogradskoj ulici. U novoj pekari moze da se kupi bozanstven hleb sa maslinama, e to me otvorilo u faci:)

vracarac92 vracarac92 09:35 28.08.2008

Re: skupo bre

Jedina lep stvar u kraju na temu klope dogodila se u Beogradskoj ulici. U novoj pekari moze da se kupi bozanstven hleb sa maslinama, e to me otvorilo u faci:)
Pekara Hleb&Kifle?
ma sve je dobro samo ne pljeska u UNO Grill-u ili pica kod Bucka.
Oracle Oracle 09:36 28.08.2008

Zivimo po scenariju Alan Forda

Pricala sam pre neki dan sa prijateljem kako u Beogradu moze sve da se kupi ali je cena robe i do tri puta skuplja nego u robnim kucama u zemljama zapadne Evrope.

Znate sta je nas problem?Godinama smo ziveli pod sankcijam i sad smo srecni sto imamo bilo kakav izbor i hrane i robe, nema veze po kojoj ceni.

A cene su u stilu stripa "Alan Ford" i junaka Superhika- uzmi od siromasnih i daj bogatima.Da bogati budu jos bogatiji,a siromasniji jos siromasniji.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana