In memoriam| Život

Ne volim ružno!

margos RSS / 09.09.2008. u 00:59

Prethodno veče, nakon napornog radnog dana na plus beskonačno, odem sa dve poznanice na kolače i kafu. Raspričamo se sve u 16 i dođemo do priče o tri nama poznate dame koje nisu među živima. Sve tri su bile smatrane moćnim ženama, i sve tri mučno nestajale i nestale iz života. Jedna je 4 godine nepokretna i u bolovim čekala sudnji dan... druga se za dva meseca istopila a onda još deset meseci u polusvesnom stanju čekala svoj kraj, a treću je brutalno ubio neki ludak.

Dosta dobro sam ih poznavala. Jednu čak mnogo volela. Moj zaključak je bio da su sve tri bile beskrajno arogantne, ohole, da su se osilile, prezirale ljude, prezirale život i samo ponekom, retkom i u retkim trenucima, davale deliće sebe i deliće naklonosti.

Dođem kući i saznam da je umro Dino Dvornik.

Ali, na sreću, moj mali pas, intimno prozvan Čista Radost, odagna tmurne misli, insistirajući na igri i ludiranju. 

Vratih se na njih, na te tmurne i tužne misli, pre dva sata. Javiše da obdukcija nije utvrdila uzrok smrti Dina Dvornika. Kažu, čekaće se toksikološki nalaz.

No, nije to razlog što pišem. Ponukalo me to što je njegova supruga izjavila da je Dino upravo spremao nekakav performans, hepening, nekakvu sprdnju na temu sahrane. A život mu je priredio realno, a ne umetničko izvođenje. Užas.

Pa se setih kako je Toše pevao tužne pesme, kao da se oprašta i kao da na ovoj Planeti nema ničeg više što bi moglo izbrisati tugu iz pesama i njegove duše. I setih se groznog spota iz neke novogodišnje emisije gde on peva 'Jer moj je život igra bez granica, umorna priča, trganje stranica...' a oko njega plešu, slavljenički, aritmično, neprimereno... Uh.

I onda, setih se i pesme 'Kad bi bio ranjen krvi bi' ti dala, oba svoja oka kad bi bio slep' koju je Ceca promovisala i pevala upravo one zime kad joj je muž ubijen. I to je zastrašujuće, bez obzira o kome se radi. Ovaj spot je još gori jer ona nastavlja da je peva sa sve onim 'Idemo... svi...ajmo... ruke gore...'

I razmišljam, naravno, o svima njima... O mojim poznanicama, koje su takođe bile nekakve javne ličnosti, i Dinu, Tošetu, Ceci - da li je to predikcija, predosećanje, slučajnost ili arogancija koja je, nimalo slučajno, nazvana Prvim smrtnim grehom!? Ili je njima bilo dosta života, pa su privlačili njegov kraj. Je l' to bio live performance stare pesme?

Jeste li i vi primetili neku čudnu vezu između pesama i sudbina... ponašanja i tragičnih okončavanja života? Je l to kazna, arogancija ili sudbina? Šta vi mislite?

PS  Šta god, ja vrlo vodim računa o onome šta pevam i pevušim, šta pričam i pišem, i posebno šta mislim i radim. Zato ne volim crnjake, ne volim prepričavanja ružnih stvari u sitna crevca, ne volim horore, ne volim realne slike iz operacionih sala, s ratišta i područja posle katastrofa. Ne gledam ništa ružno, ako ne moram, iako imam dobar stomak i nisam gadljiva. Jednostano, čuvam svoju glavicu od ružnih scena. Mislim da tako treba.

 



Komentari (392)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hogubadagri hogubadagri 01:17 09.09.2008

sto bi rekao

James iz Metallica

Careful what you wish
Careful what you say
Careful what you wish
You may regret it

Careful what you wish
You just might get it

ima takvih slucajeva mnogo ali moram primetiti da ima i onih koji su prosli potpuno ok bez obzira na sve sto su uradili mada ko zna kako im je u glavi
margos margos 01:29 09.09.2008

Re: sto bi rekao

ali moram primetiti da ima i onih koji su prosli potpuno ok bez obzira na sve sto su uradili mada ko zna kako im je u glavi

Meni se ovo užižilo noćas, i stužilo, iako često o tome mislim.
I mislim šta mislim.... redovno.

Hvala ti na stihovima.:)
Healer Healer 01:37 09.09.2008

UH!!!


... Ovog puta ga stvarno razbi!

Za sada sam bez teksta...

Odoh da utvrdim gradivo, jos jednom...
margos margos 01:54 09.09.2008

Re: UH!!!

Za sada sam bez teksta...

Hajde, vrati se da pričamo....:)))
vracarac92 vracarac92 09:39 09.09.2008

Re: UH!!!

... Ovog puta ga stvarno razbi!

Za sada sam bez teksta...
E baš tako.
margos margos 13:28 09.09.2008

Re: UH!!!

E baš tako.

Evo, Healer se povratio od nemanja teksta, vrati se i ti! :))))
lidiaz lidiaz 03:01 09.09.2008

...



Jbt, njega vezujem za mladost :(. I znala sam pesme :(
margos margos 09:54 09.09.2008

Re: ...

Jbt, njega vezujem za mladost :(. I znala sam pesme :(

Uh... ma noge same igraju...

Prava ravnoteža tužnoj vesti.
Hvala Ti.
Unfuckable Unfuckable 05:52 09.09.2008

kao i uvek

ja - kreten sad mozgam "hm, provalio sam 2 od 3, nije loše....ali - tko je treća (tj - prva,,,)???"
a što se Dina tiče, kada sam čuo vest sinoć - pomislih : " Pa da - Majstor ih i mrtav - zajebava...genije"
Lično, nemam trip "prizivanja" ili " ne - prizivanja" - mada sam primetio da poprilično često ispada najgrđi od mogućih scenarija, naročito ako sam ga uzeo u obzir.
Zanimljivo : kada pokušam sa obrnutom varijantom, tipa - "ujbt, mogla bi da me strefi sedmaja na Lotou" - ne desi se ništa, naravno

Što se jezivih slika tiče - ima tu jedan catch, tj drugačiji ugao gledanja : meni često pada na pamet, dok gledam sav taj neki užas nešto tipa "ok, ako je moralo da se desi - bolje Tamo nego Ovde..."
mada - tako sam k'o klinac zahvaljivao svevišnjem što sam rođen u Bg a ne u nekom fuckin' Rejkjaviku....i onda, tako - mic po mic : došla '90 ...; ))))))

troll primećijem da nema nekih ljudi, pa koristim da ovde pitam, onako "otprve" - gde je bravarka, gde je radojičić, gde je alava, lepa radmilović, Gorštak, JJ beba, bili piton, bik koji sedi, angie, mara, avemarija, Vodzo, skyspoter, Spadalo........(dopišite sami dalje) helou ???
antioksidant antioksidant 08:05 09.09.2008

Re: kao i uvek

Lično, nemam trip "prizivanja" ili " ne - prizivanja"

treba biti svestan sta je worst case scenario cisto da se bude svestan i spreman na posledice ali onda ne treba opterecivati svoj zivot. strahovi su iracionalni. cinjenica je da u srbiji u saobracaju godisnje gine preko hiljadu ljudi dok je u celom svetu u 2007oj poginulo ukupno 965 ljudi u avio nesrecama (avioni sa preko 6 sedista sto cini vecinu smrtnih slucajeva). pitanje - cega se vise plasite? leta avionom ili prelaska ulice?

@ margos - sto se tice muzike - otis je ovo otpevao 15ak dana pre smrti. savrsena pesma za zaokruzen zivot
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:51 09.09.2008

Re: kao i uvek

ja - kreten sad mozgam "hm, provalio sam 2 od 3, nije loše....ali - tko je treća (tj - prva,,,)???"


Ja, pa, opet, nagadjam da znam koja je prva, a ove druge dve su mi misterija...
djole63 djole63 09:01 09.09.2008

Re: kao i uvek

tako sam k'o klinac zahvaljivao svevišnjem što sam rođen u Bg a ne u nekom fuckin' Rejkjaviku

E covece, da znas da sam i ja bio u istom fazonu. Cesto sam se i pitao ko to odredjuje , ko ce i gde da se rodi. Ne znam da li si imao i tih pitalica u glavi ko klinac :)

Samo da pozdravim i Margitu - super ti post. Bas dobra tema.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:07 09.09.2008

Re: kao i uvek

Cesto sam se i pitao ko to odredjuje , ko ce i gde da se rodi.


Platon ima odgovor u "Mitu o Eru".
))
djole63 djole63 09:13 09.09.2008

Re: kao i uvek

Hvala :) Potrazicu
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:14 09.09.2008

Re: kao i uvek

djole63
Hvala :) Potrazicu


Nalazi se na kraju Republike, tj. Države.
Unfuckable Unfuckable 09:39 09.09.2008

Re: kao i uvek

Cesto sam se i pitao ko to odredjuje , ko ce i gde da se rodi. Ne znam da li si imao i tih pitalica u glavi ko klinac :)


naravno
i, stalno sam se pitao šta ću da radim kad umrem ; ))))))))
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:45 09.09.2008

Re: kao i uvek

i, stalno sam se pitao šta ću da radim kad umrem ; ))))))))


Imaš i to na istom mestu.)
djole63 djole63 09:51 09.09.2008

Re: kao i uvek

Imaš i to na istom mestu.)

Ti bas verzirana :)
Onako usput procitah i tvoje prethodne tekstove, sve se cudeci kako ih ne videh ranije.
Kad stize sledeci?

2 unfck;
i, stalno sam se pitao šta ću da radim kad umrem ; ))))))))

Prvo se valjda malo odmoris :)
Pa onda ispocetka - u novo telo?
margos margos 10:01 09.09.2008

Re: kao i uvek

ja - kreten sad mozgam "hm, provalio sam 2 od 3, nije loše....ali - tko je treća (tj - prva,,,)???"

Ih, Unf, pa što kreten, i ja bih isto tako mozgala ko li su likovi iz priče. Po sistemu pusti ovo što je rečeno, šta je s onim što nije... ali to je druga priča.

PS Nego, sretoh Bika juče na nekom postu (bio prvi, zamisli) i Ave Mariju i Radojčića na drugom. Lepa otputovala. Ostale ne sretoh, a Bravarka mi nedostaje baš. Dok sam guglala zbog tvojih ribica, stalno mi je bila na pameti, jer nju gugl obožava...:)))
Unfuckable Unfuckable 10:09 09.09.2008

Re: kao i uvek

da,da ...prvo mali odmor, to obavezno....jedino ako se fasuje Pakao, onda je malo upitno.....ali bar ne može biti dosadno (...sva ta ekipa....)

ps. eno radojičića kod AD, UKAZAO SE
margos margos 10:16 09.09.2008

Re: kao i uvek

@ margos - sto se tice muzike - otis je ovo otpevao 15ak dana pre smrti. savrsena pesma za zaokruzen zivot

E, pade mi na pamet, je l imaš drugačije emocije i drugačiji doživljaj kad gledaš Elvisa - relativno mladog, naduvenog u belom odelu sa šljokicama kad peva 'My Way' ili Sinatru (ovo nije taj snimakm na žalost) u osamdesetoj, elegantan u odelu... i treća izvedba kad Pol Enka, ovih dana, peva kao sećanje na Sinatru.

PS Žurim na jedan sastanak, izvinjavam se svima što se ne odgovaram i ne pratim temu, brzo se vraćam i ne brinem 'za kuću' - dobro društvo ostavljam, samo sam ljubomorna:)))
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:20 09.09.2008

Re: kao i uvek

Onako usput procitah i tvoje prethodne tekstove, sve se cudeci kako ih ne videh ranije.
Kad stize sledeci?


Kad stigne inspiracija, stići će i tekst.
Ako ne umrem pre toga, jer mi je poslednji tekst bio o smrti.))
AlexDunja AlexDunja 12:56 09.09.2008

Re: kao i uvek

Bravarka mi nedostaje baš. Dok sam guglala zbog tvojih ribica, stalno mi je bila na pameti, jer nju gugl obožava...:)))

bravarica, google carobnica je dobro:))
malo se skida sa bloga, i kaze da joj to prija...
pozdravlja vas srdacno:))
margos margos 13:41 09.09.2008

Re: kao i uvek

treba biti svestan sta je worst case scenario cisto da se bude svestan i spreman na posledice ali onda ne treba opterecivati svoj zivot. strahovi su iracionalni

Konačno da prokomentarišem i ovo - za mene važno.
Upravo tako kao što ti reče: svestan si, ali ga ne hraniš svakodnevno, hraniš ono što želiš da (ti) se desi. Primetio si sigurno da mnogi ljudi kao babe narikače svakodnevno izmaštavaju svoj najcrnji scenario sve dok se on i ne ostvari, a onda samo ponavljaju kako su bili u pravu. Ja verujem da je to privlačenje. Zato i kažem: Ne volim ružno! Ne volim i tačka.

PS Vidim da si u potražnji sopstvenog gena, pa mi ne odgovori na muzičko pitanje. Isprovociralo me ovo 'zaokružen život' - koliko bi se njih složilo s tobom, budući da nije umro u cvetu starosti od preko 90 i da je 'mogao još lepo da poživi'???
margos margos 14:01 09.09.2008

Re: kao i uvek

Samo da pozdravim i Margitu - super ti post. Bas dobra tema.

Fala Ti Djole63:))))

Mi smo bili blaženo nevini i naivni u svom neznanju... i ja volim da se setim tog osećaja lepote i sigurnosti u našoj kući... za razliku od nekih mesta gde je je*eno hladno ili vrelo... gde neke loše čike muče neke druge ljude i sve to... A onda, što kaže Unf, dođoše devedesete... Mada, i osamdesete nisu bile pesma... restrikcije, jogurt u tetrapaku od sokova, nemanje praška za pranje, divka i cigura umesto minasa i santosa...

Pitam se, jesmo li u tim našim bezbrižnostima bili i pomalo oholi: za farmerke - isplatiš sedmodnevni aranžman u Sovjetskom Savezu, za kutiju žvaka - kupiš srebrni samovar i komplet od 6 srebrnih držača za čaše, ili u Rumuniji kupiš damast i nepoderivu posteljinu (koju i danas koristimo), od Čeha šator za 4 osobe za par črvenih.... o seksu u zamenu za žvake, da ne pričam.

Da li smo privukli sad i iskustvo druge strane?

margos margos 14:06 09.09.2008

Re: kao i uvek

bravarica, google carobnica je dobro:))
malo se skida sa bloga, i kaze da joj to prija...
pozdravlja vas srdacno:))

Hvala Ti, AD:))) Naravno, pozdravi je - nedostaje, pa nek svrati samo da mahne, ponekad....
Unfuckable Unfuckable 14:11 09.09.2008

Re: kao i uvek

pozdrav bravarici, takođerrrrrr !!!!!
djole63 djole63 14:26 09.09.2008

Re: kao i uvek

Mada, i osamdesete nisu bile pesma... restrikcije, jogurt u tetrapaku od sokova, nemanje praška za pranje, divka i cigura umesto minasa i santosa...

Sta je to u odnosu na 90-te i istocni blok - decija igra :((

Prvlacenje zla:
Losim razmisljanjem svakao - kao prvo nije zdravo. Naucno utvrdjeno da lose misli podsticu malogne bolesti. Da ne govorimo o tome da je los postupak posledica losih misli.

Bahato ponasanje - pravimo nesrecu i osecanje jeda na drugoj strani, to pre ili kasnije stize kao osveta. Recimo - price o nasim ljudima koji su isli u Poljsku, i onda pljunu u novcanicu i zalepe muzicaru na lice. Pa onda to o zvakama. Ti ljudi ce jednog dana glasati da li recimo Srbija treba da udje u EU. Ili ce biti dovoljno da takvo nesto spomenu u nekom sirem, internacionalnom drustvu, pa da propadnes u zemlju od blama.

Univerzum je jedan. Svaki sitni sebicluk ili (kojih svakodnevni zivot prepun i koje svako malo pa ucinimo) kreira problem na drugoj strani. Mi taj problem naknadno vidimo kroz ponasnaje druge strane prema nama. I tako ukrug.

Velika tema, moglo bi mnogo da se prica :)
margos margos 16:36 09.09.2008

Re: kao i uvek

Velika tema, moglo bi mnogo da se prica :)

Velika. Al' mislim da smo skapirali cause&effect na sličan način.

Pošto je ukrug - kako je onda drugoj strani ? Enigma, zar ne?! :)))))
antioksidant antioksidant 18:07 09.09.2008

Re: kao i uvek

PS Vidim da si u potražnji sopstvenog gena, pa mi ne odgovori na muzičko pitanje. Isprovociralo me ovo 'zaokružen život' - koliko bi se njih složilo s tobom, budući da nije umro u cvetu starosti od preko 90 i da je 'mogao još lepo da poživi'???

izvini sto kasnim

pretpostavljam da mislimo isto kad kao meru "zaokruzenosti" zivota ne uzimamo godine. a otis je presao put iz dzordzije do sfriska i dosao na dok. to je ceo put. ceo zivot.

Look like nothing's gonna change
Everything still remains the same
I can't do what ten people tell me to do
So I guess I'll remain the same

Sittin here resting my bones
And this loneliness won't leave me alone
It's two thousand miles I roamed
Just to make this dock my home


a my way - niko od njih mi ne odaje utisak da stvarno "komunicira" sa pesmom. mozda sinatra ali kao mladji - daleko mladji. tad je bio autentican. ali ja sam ipak u maniru donje pesme



jos uvek sam dete

margos margos 18:49 09.09.2008

Re: kao i uvek

jos uvek sam dete

Meni je ovo malo bučno.
A slažem se da je Sinatra možda baš u nekom svom nadrkanom periodu (da prostiš, i svi ostali) bio najautentičniji, a negde to zapečatio u osamdesetim... potvrdio, zaokružio.

Nisu bitne godine, naravno, tu se slažemo. Al znam koliko puta su me bledo pogledali kad sam rekla da je Toše odradio svoj posao, a to što sam bila tužna je čist moj egoizam.
vishnja92 vishnja92 09:11 10.09.2008

Re: kao i uvek

Upravo tako kao što ti reče: svestan si, ali ga ne hraniš svakodnevno, hraniš ono što želiš da (ti) se desi.

al si ga utrefila :))
imas ti onaj komentar negde nekad - kad su stvari isle naopako, pa se pojavilo nesto - mislim neko kuce - sto vam je napravilo preokret u glavama, i sve je posle bilo ok.

ja se sa tobom potpuno slazem. a da li je to nas licni ekstrasenzorni uticaj na buducnost, ili predikcija - e to ne znam. racunam da Teorija O Svemu nece praviti razliku izmedju te dve stvari (hvala, jack bauer:))
margos margos 09:25 10.09.2008

Re: kao i uvek

imas ti onaj komentar negde nekad - kad su stvari isle naopako, pa se pojavilo nesto - mislim neko kuce - sto vam je napravilo preokret u glavama, i sve je posle bilo ok.

Setila sam se... to je kad smo vozili psa sa operacije sa velikom strepnjom da li će preživeti i svako u svojoj tišini, al sa istim strahom, i pojavi se Ciganka na semaforu i ljutitom vozaču (a zapravo zabrinutom) reče:
''Što si bre takav, vidi kako si ŠARAMANTAN.'
Ja joj dadoh novac i od tog trenutka je sve bilo šaramantno... i vožnja po gradu, iznošenje psa i unošenje u lift... i na kraju oporavak psa. Preokrenula nas je na pravu stranu i dobra očekivanja. Fala joj i gde čula i gde ne čula:)))
mariopan mariopan 12:36 10.09.2008

Re: kao i uvek

Unfuckable
pozdrav bravarici, takođerrrrrr !!!!!

I od mene ))

Vec sam se pitala sta je sa njom , zaista mi nedostaje...pozdravi je i od mene ))
ivana23 ivana23 12:45 10.09.2008

Re: kao i uvek

mariopan

Unfuckable pozdrav bravarici, takođerrrrrr !!!!!I od mene ))
Vec sam se pitala sta je sa njom , zaista mi nedostaje...pozdravi je i od mene ))

Pridruzujem se!!!
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 07:57 09.09.2008

JBG Margos :)

I ovako u jesenjskom izdanju, sa svojim melanholičnim temama u glavi, potpuno se slažem sa tobom. Mi smo ono što izlazi iz naših usta. Moja je Presveta često govorila, kad joj kažem da nešto nisam htela da kažem ili nisam namerno uradila:" Ne možeš prosuti vodu iz čaše ako je tamo nije bilo!"
Suva istina.
Postoje ljudi koji prosto uživaju u crnjacima. Imam jednog takvog u familiji. Pošto sam istog stanovišta kao ti ( nemoj mi u sitna crevca o nesreći ), koliko god puta da mu kažem da to ne radi, ja vidim onu glad u njegovim očima da sve oko sebe učini mizernim.

Treba, treba čuvati i svoje srce i glavu od tih stvari
margos margos 14:22 09.09.2008

Re: JBG Margos :)

Treba, treba čuvati i svoje srce i glavu od tih stvari

Bebo, kako kažu 'Cigani pevaju kad je kiša, jer znaju da posle dolazi sunce.' :))))

Jednom sam s mojim najboljim drugarom pričala na temu arogancije i mnogih nama neshvatljivih ponašanja - a na kraju smo zaključili da je arogancija naše bavljenje njihovom arogancijom. Pa ućutali. Al evo, ja opet pričam..:(
Ja se čuvam ružnih slika, ružnih misli... Sve što mogu da zaobiđem - zaobići ću...

Pozdravljam te:)
Unfuckable Unfuckable 08:00 09.09.2008

so....

šta fali crnjacima ?
margos margos 14:09 09.09.2008

Re: so....

Unfuckable
šta fali crnjacima ?

Stvaraju ružne mentalne slike.
Ali jedan mi je favorit, dugačak i mora da se priča, nije za pisanje....:(
Budimac Budimac 08:03 09.09.2008

ružno - lepo

Šta god, ja vrlo vodim računa o onome šta pevam i pevušim, šta pričam i pišem, i posebno šta mislim i radim. Zato ne volim crnjake, ne volim prepričavanja ružnih stvari u sitna crevca, ne volim horore, ne volim realne slike iz operacionih sala, s ratišta i područja posle katastrofa. Ne gledam ništa ružno, ako ne moram, iako imam dobar stomak i nisam gadljiva. Jednostano, čuvam svoju glavicu od ružnih scena

1:1 praksa moje supruge:) samim tim je (praksu) veoma dobro razumem.

A pitanje ružnog nas dovodi do opšteprihvaćenog (dualnog? binarnog?) pogleda na svet i kao onomad kod Gordane Čomić (o zlu) možemo raspravljati da li bi bilo lepog bez ružnog (i obrnuto).

U svakom slučaju, preporuka i pozz.
margos margos 14:32 09.09.2008

Re: ružno - lepo

1:1 praksa moje supruge:) samim tim je (praksu) veoma dobro razumem.

A jel praktikuješ?

Da da... dualni... tko to pouzdano zna? Ja ne znam. Čas mislim da smo dualnost izmislili da bismo imali šta da radimo i da se osećamo bolje svrstavajući se među bolje, pametnije, lepše... ili ako smo u suprotnom taboru da odmah imamo radi čega ne voleti one druge... a čas mislim da je ta podela stvarna.

Znam samo (mislim, verujem - ne znam koji izraz da upotrebim) da priroda nije zla. Nije vulkan zao jer radi svoj posao i uništi tri sela. Pa onda pokušavam da poredeći sa prirodom i prirodnim sagledam šta mi je činiti u svakodnevnom životu.
Budimac Budimac 16:29 09.09.2008

Re: ružno - lepo

A jel praktikuješ?

Ja sam news freak i dok moja žena pobegne da ne gleda i ne čuje loše vesti, ja ne...

Da da... dualni... tko to pouzdano zna? Ja ne znam. Čas mislim da smo dualnost izmislili da bismo imali šta da radimo i da se osećamo bolje svrstavajući se među bolje, pametnije, lepše... ili ako smo u suprotnom taboru da odmah imamo radi čega ne voleti one druge... a čas mislim da je ta podela stvarna.

I ja sam sklon tome da to (podela) zapravo ne postoji van nas.
margos margos 16:43 09.09.2008

Re: ružno - lepo

Ja sam news freak i dok moja žena pobegne da ne gleda i ne čuje loše vesti, ja ne...

Mo'š misliti kako je meni teško.... ja k'o ti slušam sve, a k'o tvoja žena - izbegavam.:)
Al' ne gledam ružne slike i ne gledam i ne slušam ponavljajući, ono u šest, pola sedam, sedam.... pa tako do spavanja. Odaberem jedne, najobuhvatnije vesti i njih odslušam i (uglavnom) odgledam. I obavezno posle toga konzumiram neku lepu literaturu pre spavanja.

A oko podele, al će neki da se iznenade kad shvate da je nema... Stalno to zamišljam i radujem se kao malo dete:)))))
vishnja92 vishnja92 09:13 10.09.2008

Re: ružno - lepo

A oko podele, al će neki da se iznenade kad shvate da je nema... Stalno to zamišljam i radujem se kao malo dete:)))))

i ja isto :)))
MilutinM MilutinM 08:36 09.09.2008

Sudbina?

Margos,

Izvini, ali ja ne verujem u sudbinu, predskazanja, proročanstva (i mnoge druge khm, khm, slične stvari), pa ne mogu ni da verujem da neko ko "priziva smrt" na kraju je ranije dobije. Nemam primere koji bi potkrepili ili pobili tvoje mišljenje. Jednostavno, ne verujem u to.

Ima ona stara naša izreka: Žuti žutuju a crveni putuju (Dunjice, zabeleži i ovo ako nisi do sada). Naš narod je odavno shvatio da se dešava da se oni koji su jednom nogom u grobu a drugom na kori od banane drže ponekada dosta dugo, dok se neki naizgled zdravi, veseli i snažni ljudi jednostavno naprečac ugase. Eto, desi se. Neko bi rekao "sudbina"; ja, kao što rekoh, ne veruje u to.

Svidja mi se kako si primetila da se snimaju spotovi u kojima se tužna pesma dopunjuje školjicama, golim nogicama i naglašenim sisicama. No, to je druga priča o kreativnosti unas.

PS Dobro je da ovo pročitah tek jutros - nije tekst za noćno čitanje )
PPS Sinoć ćaskah sa drugom Rašom, i baš pomenusmo kako obojica ne verujemo u sudbinu
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:05 09.09.2008

Re: Sudbina?

Izvini, ali ja ne verujem u sudbinu, predskazanja, proročanstva (i mnoge druge khm, khm, slične stvari), pa ne mogu ni da verujem da neko ko "priziva smrt" na kraju je ranije dobije.


Mogu li ja da uletim da nešto pitam?
Kad neko ima nasledni gen raka, i od toga umre, šta je to?
To je genetika, nije sudbina?

Ili, kad ustanove da osobe s određenom vrstom gena imaju više predispozicija za ispoljavanje nasilja od osoba koji ih nemaju, to je... šta?

Sve zavisi kako ko gleda na stvari.
Za mene je i sudbina - predispozicija.
Kao i u genetici, neke bolesti su DEFINITIVNO nasledne, a neke samo imaju predispoziciju.
Tako i sa sudbinom.
Na neke stvari može da se utiče, na neke ne.
Ima ljudi s "tvrdim" sudbinama, a ima i onih s "mekim".
Odnos sudbina/slobodna volja je osnova svega.

Nauka, čini se meni laiku, ide upravo ka tome da to dokaže.
Samo koristi drugačiju terminologiju.

Samim tim i to s prizivanjem sasvim lepo funkcioniše.
Imaš li predispoziciju da dobiješ na lotou, prizivanje će da pomogne.
Nemaš li predispoziciju, mož da prizivaš koliko hoćeš, nema da se desi.
Budimac Budimac 09:19 09.09.2008

Re: Sudbina?

Na neke stvari može da se utiče, na neke ne.

Ako se dobro sećam kod Mileta Dupora sam pročitao (pre 20 i kusur godina) da se u principu svaki negativni aspekt može prevazići, naravno to podrazumeva da ga je čovek svestan.
Ima ljudi s "tvrdim" sudbinama, a ima i onih s "mekim".
Odnos sudbina/slobodna volja je osnova svega.

Tačno i to se objašnjava time koliko čovek živi život "blizu sebe".
antioksidant antioksidant 09:22 09.09.2008

Re: Sudbina?

Imaš li predispoziciju da dobiješ na lotou

ajd ovo jos malo razradi - molim te

kakva je to predispozicija za 7icu na lotou (sem samog cina uplate)??

uticaj genetike na predispoziciju za neke bolesti je jedno - ali to nije nesreca (kao suprotno od srece za loto)
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:22 09.09.2008

Re: Sudbina?

Ako se dobro sećam kod Mileta Dupora sam pročitao (pre 20 i kusur godina) da se u principu svaki negativni aspekt može prevazići, naravno to podrazumeva da ga je čovek svestan.


U tome je i cela suština astrologije i sličnih zanata.
Mislim, ako je sve unapred totalno zacrtano - pa šta je onda poenta?
Da ti ja kažem tako će da bude, i gotovo?
Cela poenta je da se znaju potencijali i trendovi, pa da se dobri što bolje iskoriste, a lošiji zauzdaju ili izbegnu.
Ako može.
Neke stvari, pak, ne može.
MilutinM MilutinM 09:22 09.09.2008

Re: Sudbina?

Kad neko ima nasledni gen raka, i od toga umre, šta je to?
To je genetika, nije sudbina?

Šta da kažem: moj otac je bio i ostao jedini koji je u familiji umro od raka. OK, možda je razlog što se pre njega umiralo ranije i od nekih drugih razloga a za mene i ostale ima još vremena (pu, pu, pu, da ne prizivam).
Imaš li predispoziciju da dobiješ na lotou, prizivanje će da pomogne.

Možda imam predispoziciju, ali, eto, ne igram ((

Nauka, čini se meni laiku, ide upravo ka tome da to dokaže.

Takodje laički, ne verujem da medicina ili neke druge prirodne nauke ovo mogu da dokažu. A, opet, neke druge mogu sve da dokažu
Milena Mitic Milena Mitic 09:28 09.09.2008

Re: Sudbina?

Krugolina Borup

Kad neko ima nasledni gen raka, i od toga umre, šta je to?
To je genetika, nije sudbina?

da, genetika. jedina 'sudbina' u koju mogu da verujem :)
dok na primer u ovo:
Samim tim i to s prizivanjem sasvim lepo funkcioniše.
Imaš li predispoziciju da dobiješ na lotou, prizivanje će da pomogne.
Nemaš li predispoziciju, mož da prizivaš koliko hoćeš, nema da se desi.

ne mogu nikako. osim ako se pod prizivanjem ne podrazumeva ogroman broj uplacenih tiketa :)

samim tim, ne verujem ni u prizivanje smrti (u ovom smislu o kome se ovde govori). ne verujem npr. da je zavestanje organa 'prizivanje smrti', vec, po meni, human gest, jer nije lako pomisliti da sutra moze da te nema i misliti beyond tog dogadjaja.
ali, kao i margos, izbegavam teske teme, potresne filmove, teske knjige...jer sam shvatila da ja sve to prozivljavam vrlo licno i desi mi se da ne mogu da prestanem da placem satima posle filma ili da mi treba nekoliko dana da odbolujem knjigu...
Budimac Budimac 09:33 09.09.2008

Re: Sudbina?

jer nije lako pomisliti da sutra moze da te nema i misliti beyond tog dogadjaja.

Ovde gde živim svakodnevna uzrečica je da sutra nije zagarantovano nikom. Pet poziva na molitvu između ostalog služe i podsećanju na to (slično bi trebalo da je sa zvonima u "našoj" civilizaciji).
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:37 09.09.2008

Re: Sudbina?

ajd ovo jos malo razradi - molim te

kakva je to predispozicija za 7icu na lotou (sem samog cina uplate)??

uticaj genetike na predispoziciju za neke bolesti je jedno - ali to nije nesreca (kao suprotno od srece za loto)


To što niko ne traži gen za sedmicu na lotou, ne znači da isti i ne postoji.
Samo ga ne traže.
Genetika se uglavnom usredsređuje na fizičke uzroke, tj. bolesti.
Ponekad malko zagazi u ponašanje, ali onda odmah od toga ispadne skandal i rezultat su teške filozofske rasprave, u slučaju da rezultati istraživanja ukazuju na mogućnost postojanja gena koji određuje ponašanja (npr. tzv. gen za nasilje).
Genetske predispozicije za koješta što može osobi da se desi - niko ni ne pokušava da traži i istražuje, zato što bi dobiti ideju da se to radi zahtevalo da prestanu da razmišljaju "in the box" i da počnu da razmišljaju "outside the box".
)))
Milena Mitic Milena Mitic 09:38 09.09.2008

Re: Sudbina?

Budimac

Ovde gde živim svakodnevna uzrečica je da sutra nije zagarantovano nikom. Pet poziva na molitvu između ostalog služe i podsećanju na to (slično bi trebalo da je sa zvonima u "našoj" civilizaciji).

bilo bi najbolje kada nam ne bi trebali ni pozivi ni zvona da toga budemo svesni :)
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:45 09.09.2008

Re: Sudbina?

Šta da kažem: moj otac je bio i ostao jedini koji je u familiji umro od raka. OK, možda je razlog što se pre njega umiralo ranije i od nekih drugih razloga a za mene i ostale ima još vremena (pu, pu, pu, da ne prizivam).


Samo je za određene tipove raka genetika ustanovila (za sad) da su definitivno nasledni, a za neke druge da se predispozicija može a ne mora naslediti. Ima sad testova da se vidi ima li čovek gen za rak ili ne, tj. predispoziciju ili ne. Ima, bre, i internetom da se naruči!

Možda imam predispoziciju, ali, eto, ne igram ((


Pošto genetika uopšte ne istražuje gen za loto, nema ti druge nego - kod astrologa.
Pa da ti lepo čovek kaže: imaš predispoziciju, igraj i to tad i tad.
Ili, da ti kaže: nemaš predispoziciju, prestani da bacaš pare!

Takodje laički, ne verujem da medicina ili neke druge prirodne nauke ovo mogu da dokažu. A, opet, neke druge mogu sve da dokažu


Kao što rekoh u odgovoru antioksidantu - ne znamo mi da li genetika to može da dokaže ili ne, jer ni ne pokušava.))
margos margos 09:50 09.09.2008

Re: Sudbina?

bilo bi najbolje kada nam ne bi trebali ni pozivi ni zvona da toga budemo svesni :)

MM, bilo bi.:)))
Zato kažu da je za naše mentalno zdravlje dobro jednom nedeljno posetiti bolnicu i groblje.
Milena Mitic Milena Mitic 09:50 09.09.2008

Re: Sudbina?

Krugolina Borup

To što niko ne traži gen za sedmicu na lotou, ne znači da isti i ne postoji.
Samo ga ne traže.
Genetika se uglavnom usredsređuje na fizičke uzroke, tj. bolesti.
Ponekad malko zagazi u ponašanje, ali onda odmah od toga ispadne skandal i rezultat su teške filozofske rasprave, u slučaju da rezultati istraživanja ukazuju na mogućnost postojanja gena koji određuje ponašanja (npr. tzv. gen za nasilje).
Genetske predispozicije za koješta što može osobi da se desi - niko ni ne pokušava da traži i istražuje, zato što bi dobiti ideju da se to radi zahtevalo da prestanu da razmišljaju "in the box" i da počnu da razmišljaju "outside the box".
)))

Krugolina, uz svo postovanje :), ali ovo jednostavno nije tacno.
naravno da se ispituju i genetske predispozicije ponasanja, ali je valjda svima jasno zasto je akcenat na bolestima. drugo, fizicke manifestacije je lakse pratiti jer su cesto mnogo manje kompleksne od ponasanja.
ali to ne znaci da genetika samo 'ponekad malko zagazi u ponašanje'. ima i vrlo poznatih primera, nsarski je pisao jedan blog o duzini odresjenog receptora u mozgu i sklonosti avanturizmu itd.
i nije tacno da ispadne skandal kada se genetika dohvati ponasanja. skandal ispadne kada se 'laici' (citaj novinari) dohvati genetike pa presimplifikuju nesto sto je uzasno kompleksno....
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:51 09.09.2008

Re: Sudbina?

da, genetika. jedina 'sudbina' u koju mogu da verujem :)


I to je nešto.
Nekakav vrag, dakle, ipak postoji, pa makar ga zvali i genetika.

Ostalo što komentarišeš/pitaš, već rekoh u drugim odgovorima, pa da se ne ponavljam.

I ja izbegavam svako nasilje na filmu i u životu, ako mogu, i ako upoznavanje s njim nema nikakav konstruktivan rezultat.
antioksidant antioksidant 09:53 09.09.2008

Re: Sudbina?

Genetika se uglavnom usredsređuje na fizičke uzroke, tj. bolesti.
Ponekad malko zagazi u ponašanje

ali ako ja dobijem 7icu na lotou to nije moje "ponasanje"

ne znam

meni je malo bez veze da se sve svede na insha'allah. mnogo mi lepse da nicije volje tu nema. ni sudbine. samo jedno veliko nepoznato ispred nas. milina
MilutinM MilutinM 09:54 09.09.2008

Re: Sudbina?

Pošto genetika uopšte ne istražuje gen za loto, nema ti druge nego - kod astrologa.
Pa da ti lepo čovek kaže: imaš predispoziciju, igraj i to tad i tad.
Ili, da ti kaže: nemaš predispoziciju, prestani da bacaš pare!

E, toliko baš nisam odlepio
antioksidant antioksidant 09:55 09.09.2008

Re: Sudbina?

Zato kažu da je za naše mentalno zdravlje dobro jednom nedeljno posetiti bolnicu i groblje.

ali je mnogo bolje jednom nedeljno napustiti bolnicu i groblje.

Krugolina Borup Krugolina Borup 09:58 09.09.2008

Re: Sudbina?

Krugolina, uz svo postovanje :), ali ovo jednostavno nije tacno.
naravno da se ispituju i genetske predispozicije ponasanja, ali je valjda svima jasno zasto je akcenat na bolestima. drugo, fizicke manifestacije je lakse pratiti jer su cesto mnogo manje kompleksne od ponasanja.
ali to ne znaci da genetika samo 'ponekad malko zagazi u ponašanje'. ima i vrlo poznatih primera, nsarski je pisao jedan blog o duzini odresjenog receptora u mozgu i sklonosti avanturizmu itd.
i nije tacno da ispadne skandal kada se genetika dohvati ponasanja. skandal ispadne kada se 'laici' (citaj novinari) dohvati genetike pa presimplifikuju nesto sto je uzasno kompleksno....


Milena, kad je reč o gentici, totalni sam laik, te ti verujem sve što gore kažeš. Ni sama ne volim da se iz novina informišem o tim stvarima, ali šta da radiš kad lekarska mafija ne daje slobodan pristup stručnim časopisima u kojima bi čovek mogao sve sam da pročita i zaključi za sebe?

Drago mi je čuti da je genetika ponašanja mnogo sveobuhvatnija nego što sam to bila svesna. Jasno mi je da je reč o predispozicijama, a ne o definitivnom zaključku da do ispoljavanja tog gena mora doći, i jasno mi je da su tu uticaj okruženja, mentalni sklop osobe, kulturološki faktori, itd, itd. od velike važnosti. Opet - ostaje zaključak da predispozicija đa postoji đa ne postoji. A ja, kao što rekoh, sudbinu tako nekako i doživljavam - u najvećoj meri, kao predispoziciju.

Gene za ono što se nama dešava, pak, niko ne traži, jel' tako? )

antioksidant antioksidant 09:58 09.09.2008

Re: Sudbina?

bilo bi najbolje kada nam ne bi trebali ni pozivi ni zvona da toga budemo svesni :)

pazi, i ako mene ne bude sutra ostace upomena na mene. posledica mog postojanja. to me podseca na odgovornost. a ta zvona i pozive na molitve ja dozivljavam na neki drugi nacin.

trol - znas kako kazu - nije tesko postati besmrtan. tesko je to ostati

Milena Mitic Milena Mitic 09:59 09.09.2008

Re: Sudbina?

margos

MM, bilo bi.:)))
Zato kažu da je za naše mentalno zdravlje dobro jednom nedeljno posetiti bolnicu i groblje.

margos, ja sam odabrala drugi 'pristup' :) : u aprilu idem u Keniju, mesec dana, volontiranje u jednom sirotistu.
sa 16 sam mislila da mogu da promenim svet, sa 26 mi je jasno da mogu da 'promenim', i to samo za malo, samo neciji zivot. pa ako je dati malo ljubavi i paznje nekome kome je neophodna sve sto ja mogu da uradim - za moje mentalno zdravlje dovoljno. nadam se :).
Budimac Budimac 10:00 09.09.2008

Re: Sudbina?


bilo bi najbolje kada nam ne bi trebali ni pozivi ni zvona da toga budemo svesni :)

apsolutno se slažem :))

EDIT: I mislim da će to biti sledeći korak čovečanstva (ako preživi), mislim reduciramo broj bogova od kad postojimo, možda nam jednog dana neće trebati...
antioksidant antioksidant 10:00 09.09.2008

Re: Sudbina?

Gene za ono što se nama dešava, pak, niko ne traži, jel' tako? )

mozda ih traze na pogresnom mestu?

to sto ce se meni desiti nije kod mene nego negde drugde?

da li cu dobiti 7icu na lotou zna gen suzane mancic (ili ko sad tura rujke u bubanj) ne moj
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:01 09.09.2008

Re: Sudbina?

ali ako ja dobijem 7icu na lotou to nije moje "ponasanje"

ne znam


Tako je. Kao što rekoh, genetika se
- najviše bavi fizički uzrocima
- donekle (Milena kaže prilično) ponašanjem
- i uopšte se ne bavi onim što se nama dešava

Da se bavi, ko zna šta bi zaključila?

meni je malo bez veze da se sve svede na insha'allah. mnogo mi lepse da nicije volje tu nema. ni sudbine. samo jedno veliko nepoznato ispred nas. milina


Slobodna volja?
Slučajnosti?
Teorija haosa?
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:03 09.09.2008

Re: Sudbina?

mozda ih traze na pogresnom mestu?


Ne. Uopšte ih ne traže.
Nigde.

antioksidant antioksidant 10:07 09.09.2008

Re: Sudbina?

Da se bavi, ko zna šta bi zaključila?

nista?

ako se kreten zapije pa sedne u auto pa me pocisti na pesackom prelazu - kakve to veze ima sa mojom genetikom?
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:08 09.09.2008

Re: Sudbina?

E, toliko baš nisam odlepio


Dragi Milutine,
U svetu skoro da ne postoji predsednik države ili neki ozbiljan političar, poslovni čovek i tome slično, koji nema svog astrologa. S obzirom da sam insajder na svetskoj astrološkoj sceni, mogu vam reći da biste se siti iznenadili kada biste čuli ko sve ima svog astrologa.)

Znate kako je rekao JP Morgan: Milioneri ne koriste astrologe. Ali ih milijarderi koriste.
)))

E, sad... možda su milijarderi odlepljeni ljudi, ko zna... meni su uvek bili sumnjivi.

S druge strane, naučnici - koji su obično u rangu umetnika kad je reč o ličnim prihodima - takođe se vrlo čuvaju odlepljenih.)

Krugolina The Odlepljena
ludvig92 ludvig92 10:10 09.09.2008

Re: Sudbina?

U svetu skoro da ne postoji predsednik države ili neki ozbiljan političar, poslovni čovek i tome slično, koji nema svog astrologa. S obzirom da sam insajder na svetskoj astrološkoj sceni, mogu vam reći da biste se siti iznenadili kada biste čuli ko sve ima svog astrologa.)


ma zato svet i ode dođavola:)))
Milena Mitic Milena Mitic 10:10 09.09.2008

Re: Sudbina?

Krugolina Borup


Gene za ono što se nama dešava, pak, niko ne traži, jel' tako? )


mnogo zavisi od toga sta podrazumevas pod ovim 'sta nam se desava'. da objasnim na svom primeru: meni se 'desio' Novi Zeland. e sad, mozemo, naravno da kazemo da moja odluka da odem 'preko pola sveta' ima korena u genetskoj predispoziciji ka avanturizmu. ali ja i dalje smatram da je NZ moj izbor a ne moja sudbina. mogle su se te genetske predispozicije ispoljiti i na druge nacine. i tu se vracamo na ono sto sam rekla, d aje genetika jedina 'sudbina' koju mogu da uzmem u razmatranje.
hocu da kazem, sta nam se desava, odredjeno je , po meni, genima koje nosimo i okolnostima u kojima smo se rodili i odrasli. zbog 'fizicke prirode' svemira :) u kome smo, te okolnosti su samo jedne - ja sam mogla da budem rodjena ili u Srbiji ili na Islandu, nikako na oba mesta. ja to zovem sticaj okolnosti i ne mislim da je bilo predodredjeno nekakvom licno mojom sudbinom, neko pak misli da mi je to eto bila sudbina. ja ipak verujem da je npr to gde ce se roditi moje dete moj izbor a ne njegova sudbina.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:10 09.09.2008

Re: Sudbina?

nista?


Možda. Moguće je.
Pa opet, zaključaka na osnovu istraživanja nema, jer istraživanja nema.

ako se kreten zapije pa sedne u auto pa me pocisti na pesackom prelazu - kakve to veze ima sa mojom genetikom?


Ne znamo.
Niko ne istražuje.
Healer Healer 10:13 09.09.2008

Re: Sudbina?


Joj 'nauka'... kada se samo setim sa kojim sam oduševljenjem krenuo u nauku. I sve je bilo 'naučno' i sve bi bilo 'naučnodokazano-alkevemi' dok se nisam bukvalno smučio sebi samome. Posmatrao ljude isključivo kroz 'dijagnoze' a naučna pojašnjenja mi bila fetiš kada god bih se susreo sa tugom, besom, ljutinom, bolom... pa izveo zaključak da kada god se kurebecam sa raznoraznim znanjima u stvari sam užasnut od mogućnosti da iskoračim iz arogancije, koja tako prija...



dok sam bio 'naučan' bio sam 'pametan' ... propustio da vidim Čoveka.

onda hteo da postanem 'dobar' pa propovedao 'sudbinu'... bežao od toga da se sretnem sa Čovekom.

onda poželeo da budem 'laik'... i ostao zagledan duboko u sebe...

u međuvremenu se susretao sa samim sobom... i postao sposobniji da vidim i nekog drugog...


Krugolina Borup Krugolina Borup 10:14 09.09.2008

Re: Sudbina?

ma zato svet i ode dođavola:)))


Baš naprotiv.
Hladni rat je završen kada su onomad Regan i Gorbačov nešto potpisivali, jel' tako?
Regan je imao astrologa - Joan Quigly (ako sam sad to dobro spelovala) - koja je o svemu napisala knjigu nakon što je neki Reganov rođak pre toga u svojoj biografiji obelodanio tu činjenicu. Inače, ona to ne bi smela da uradi, etike radi.
Miteran je imao astrologa - čitav skandal je bio u Francuskoj kada su istu gospodju (Elizabet Tesije) napali da je to izmislila, pa ona onda objavila audio-zapise njihovih seansi.

To je ono što je "procurilio" u javnost.
A ima mnogo toga što se interno zna, ali se u javnost ne iznosi, jer etički kodeks ne dozvoljava.
Milena Mitic Milena Mitic 10:16 09.09.2008

Re: Sudbina?

Krugolina Borup

- i uopšte se ne bavi onim što se nama dešava

ako pod desavanjem uzmemo 7cu na lotou, time i ne treba da se bavi genetika, nego statisktika :) (genetika 7com na lotou moze da se bavi samo s apekta sklonosti ka kockanju).
kad god mi je nesto izgledalo neverovatno da se desi jednoj osobi, uvek sam pomislila koliki je ogroman broj ljudi prosao ovim svetom i da, statisticki, malo smo prostora ostavili 'neverovatnostima'...
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:21 09.09.2008

Re: Sudbina?

ako pod desavanjem uzmemo 7cu na lotou, time i ne treba da se bavi genetika, nego statisktika :) (genetika 7com na lotou moze da se bavi samo s apekta sklonosti ka kockanju).


Zašto?
Zato što "box" tako propisuje?
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:29 09.09.2008

Re: Sudbina?

mnogo zavisi od toga sta podrazumevas pod ovim 'sta nam se desava'. da objasnim na svom primeru: meni se 'desio' Novi Zeland. e sad, mozemo, naravno da kazemo da moja odluka da odem 'preko pola sveta' ima korena u genetskoj predispoziciji ka avanturizmu. ali ja i dalje smatram da je NZ moj izbor a ne moja sudbina. mogle su se te genetske predispozicije ispoljiti i na druge nacine. i tu se vracamo na ono sto sam rekla, d aje genetika jedina 'sudbina' koju mogu da uzmem u razmatranje.


Pa, onda se apsolutno sve slažemo, samo koristimo različitu terminologiju.

Ti kažeš: neko ima gen avanturizma, neko nema, a ko ima može da se ispolji na razne načine, ne mora baš da bude Novi Zeland, taj deo je stvar slobode izbora (slobodna volja)

Ja kažem: neki ljudi imaju tvrđu, neki mekšu sudbinu, i često koristim upravo geografsku metaforu da to objasnim. Oni s "tvrđom" sudbinom, recimo, ograničeni su na život u Srbiji, a onda slobodnom voljom unutar toga mogu da biraju da li će u selo, da li će u grad, koji grad, koje selo. Oni s mekšom sudbinom imaju širi opseg slobodne volje, pa da li će na Novi Zeland, da li u Ameriku, da li na slapove Tare - do njih je.

Da neka ograničenja postoje - postoje. Ti to zoveš sticajem okolnosti. Ja to zovem sudbinom. Isti đavo, drugo pakovanje.
nsarski nsarski 10:36 09.09.2008

Re: Sudbina?

Gene za ono što se nama dešava, pak, niko ne traži, jel' tako? )

Trazi, itekako! Samo, prica je suvise komplikovana da bi mogla da se napise u dva reda:)
antioksidant antioksidant 10:38 09.09.2008

Re: Sudbina?

meni se 'desio' Novi Zeland.

a kako ti se to "desio" novi zeland?

(pitam zbog one 7ice na lotou - sve mi jasno oko sklonosti ka avanturizmu, sklonosti ka kockanju ali sklonosti da se dobijaju 7ice nista ne kapiram)
Milena Mitic Milena Mitic 10:39 09.09.2008

Re: Sudbina?

Krugolina Borup

Pa, onda se apsolutno sve slažemo, samo koristimo različitu terminologiju.

uopste se ne slazemo oko one 7ce na lotou :). tj kako neko moze da ima 'predispoziciju' da dobije 7cu (a da ta predispozicija nije broj tiketa). meni to zvuci isto kao kada bih tvrdila da, ako sada bacam novcic imam 'predispoziciju' da dobijem 'glavu' vise nego 'pismo' (ili obrnuto).

Zašto?
Zato što "box" tako propisuje?

thinking outside the box ne znaci bas davati svemu podjednake sanse :)
Unfuckable Unfuckable 10:40 09.09.2008

Re: Sudbina?

Trazi, itekako! Samo, prica je suvise komplikovana da bi mogla da se napise u dva reda:)


taman sam se spremao da napišem da pitaju Onog Koji Zna
evo konjice
Milena Mitic Milena Mitic 10:41 09.09.2008

Re: Sudbina?

antioksidant
meni se 'desio' Novi Zeland.

a kako ti se to "desio" novi zeland?

pa lepo, aplicirala pa se 'desio' :). desio se jer sam ja debelo poradila na tome da se desi :))))
nsarski nsarski 10:43 09.09.2008

Re: Sudbina?

evo konjice

:))))
Ja sam pecaros, nisam konj!
Poslao sam pp na pravu adresu:)
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:49 09.09.2008

Re: Sudbina?

Trazi, itekako! Samo, prica je suvise komplikovana da bi mogla da se napise u dva reda:)


Pa vi nam onda morate obećati blog!
Curiosity will kill this cat, zato molim, preklinjem - što pre!!
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:55 09.09.2008

Re: Sudbina?

Trazi, itekako! Samo, prica je suvise komplikovana da bi mogla da se napise u dva reda:)


Uzgred - a jel' su našli nešto?
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:56 09.09.2008

Re: Sudbina?

thinking outside the box ne znaci bas davati svemu podjednake sanse :)


A što se ne bi svemu dale podjednake šanse?
Mislim - dok se ne dokaže suprotno?
Ako se dokaže, naravno.
antioksidant antioksidant 11:03 09.09.2008

Re: Sudbina?

pa lepo, aplicirala pa se 'desio' :). desio se jer sam ja debelo poradila na tome da se desi :))))

ma kapiram to - nego pitam kakao ti se desio bas novi zeland a ne fidzi? da li to ima veze sa tvojim genima?

ti imas "predispoziciju" da lutas planetom i to je (mozda) gen. ali novi zeland nema predispoziciju da bude tvoja destinacija

drugim recima - ti imas predispoziciju da se kockas ali to nikako ne povecava tvoje sanse da ces ubosti 7

ps - cini mi se da ti i ja mislimo slicno o ovome - ovo je za krugolinu - hocu da mi objasni tu predispoziciju za 7icom (hocu da je prepoznam i nadjem u sebi, pa da je lepo odgajim a onda krugolina ima procenat)
nsarski nsarski 11:07 09.09.2008

Re: Sudbina?

Pa vi nam onda morate obećati blog!

OK, moram da ga sastavim da ne bude predugacak. Potrudicu se u narednih par dana:))
Za to vreme, preporucujem svima koji su zainteresovani da pogledaju Monty Hall problem. Zanimljiva stvarcica.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:09 09.09.2008

Re: Sudbina?

ma kapiram to - nego pitam kakao ti se desio bas novi zeland a ne fidzi? da li to ima veze sa tvojim genima?


Ne, brate.

Predispozicija (sudbina) je, recimo (lupamo sad) u slučaju Milene - avanturizam (tj. ceo svet, u mojoj geografskoj metafori).
Slobodna volja unutar toga bira hoće li biti Novi Zeland, hoće li biti Fidzi.

Predispozicija (sudbina) u slučaju Krugoline je, recimo - svuda pođi, kući dođi (iliti, da kažemo drugom terminologijom, odsustvo gena avanturizma). Tako se Krugolina ne seli iz Srbije. A unutar Srbije bira gde će i šta će. Pa završila na blogu.

Nadam se da smo se sad razumeli, a ako nismo - oma Visnju da zovemo da tumači, pre nego što nesporazum totalno uzme maha.)))
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:11 09.09.2008

Re: Sudbina?

OK, moram da ga sastavim da ne bude predugacak.


Ma, možete vi to i u nastavcima!
Ako može 17 nastavaka o ribama/ljubavi/porodjaju/seksu, može valjda i nekoliko o genetici! )
Unfuckable Unfuckable 11:12 09.09.2008

Re: Sudbina?

mislim da malo mešamo frogs & grandmo's....
sudbina i predispozicija nisu isto...pošto je predispozicija objašnjiva i njen ishod jeste neka sudbina.
Dakle : predispozija prvo pa, kao posledica - sudbina
antioksidant antioksidant 11:15 09.09.2008

Re: Sudbina?

Nadam se da smo se sad razumeli, a ako nismo - oma Visnju da zovemo da tumači, pre nego što nesporazum totalno uzme maha.)))

nemoj da skreces sa teme

ovo oko novogzelandafidzijaisrbije sve kapiram ali to meni nista ne pomaze oko pronalazenja sopstvene predispozicije za 7icu (a posle uzgajanje uz sve potrebne agrotehnickotehnoloskehvalatizaharije mere). novi zeland ili fidzi to je slobodna volja ali gde je sloboda da se izrazi moja slobodna volja da dobijem 7icu na lotou??
antioksidant antioksidant 11:16 09.09.2008

Re: Sudbina?

Ako može 17 nastavaka o ribama/ljubavi/porodjaju/seksu, može valjda i nekoliko o genetici! )

pravilan redosled gore je

ribe/ljubav/seks/porodjaj
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:18 09.09.2008

Re: Sudbina?

drugim recima - ti imas predispoziciju da se kockas ali to nikako ne povecava tvoje sanse da ces ubosti 7

ps - cini mi se da ti i ja mislimo slicno o ovome - ovo je za krugolinu - hocu da mi objasni tu predispoziciju za 7icom (hocu da je prepoznam i nadjem u sebi, pa da je lepo odgajim a onda krugolina ima procenat)


Ne, brate.
Babe i žabe.
U slučaju Novog Zelanda, gen avanturizma je gen ponašanja.
Skonost kockanju je isto tako gen ponašanja.
Ako postoji gen za dobitak na lotou, on ne bi bio gen ponašanja, već gen sudbine.
U naučnoj terminologiji ovo je poznato kao "verovatnoća" ili "slučajnost", čini mi se.))

U mome poslu, ne postoje samo predispozicije za ponašanje.
Postoje i predispozicije da ti se nešto desi ili ne desi.
A da to nije slučajnost.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:21 09.09.2008

Re: Sudbina?

gde je sloboda da se izrazi moja slobodna volja da dobijem 7icu na lotou??


Moli Piroćanac Boga da dobije sedmicu na lotou, svaki dan, po vasceli dan.
Posle godinu dana, Bog njemu odgovara:
"Dobro, brate, važi, ali UPLATI TIKET!!"

Možeš imati predispoziciju da dobiješ sedmicu na lotou, ali ako svojom slobodnom voljom odabereš da ne uplatiš tiket - ništa od iste.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:22 09.09.2008

Re: Sudbina?

pravilan redosled gore je

ribe/ljubav/seks/porodjaj


Šta to, kao, posle porodjaja nema seksa??
Milena Mitic Milena Mitic 11:26 09.09.2008

Re: Sudbina?

antioksidant

ma kapiram to - nego pitam kakao ti se desio bas novi zeland a ne fidzi? da li to ima veze sa tvojim genima?

ima veze sa studijama :)
ti imas "predispoziciju" da lutas planetom i to je (mozda) gen. ali novi zeland nema predispoziciju da bude tvoja destinacija

sad sam se izgubila kod ovih 'predispozicija novog zelanda' :).
ako shvatam sta me pitas, zar to ne potpada pod ono sto sam pisala u jednom postu gore - moj izbor moze biti samo jedan (nije mogao da bude i NZ i Fidzi u isto vreme) sto ostavlja mogucnost ljudima da ga zovu 'sudbinom' tj necim sto je eto bilo meni predodredjeno od uvek.
drugim recima - ti imas predispoziciju da se kockas ali to nikako ne povecava tvoje sanse da ces ubosti 7

pa ja nisam nigde rekla da ti sama predispozicija da se kockas povecava sanse za 7cu :). jedino sto moze da ih poveca (minimalno naravno :) su vise listica :).
ps - cini mi se da ti i ja mislimo slicno o ovome

sto me zbunjujes onda :)))))
Healer Healer 11:34 09.09.2008

Re: Sudbina?

Krugolina Borup
oma Visnju da zovemo da tumači, pre nego što nesporazum totalno uzme maha.)))


Vishnjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :)))
MilutinM MilutinM 11:42 09.09.2008

Re: Sudbina?

E, toliko baš nisam odlepio


Dragi Milutine,
U svetu skoro da ne postoji predsednik države ili neki ozbiljan političar, poslovni čovek i tome slično, koji nema svog astrologa. S obzirom da sam insajder na svetskoj astrološkoj sceni, mogu vam reći da biste se siti iznenadili kada biste čuli ko sve ima svog astrologa.)

Znate kako je rekao JP Morgan: Milioneri ne koriste astrologe. Ali ih milijarderi koriste.
)))

E, sad... možda su milijarderi odlepljeni ljudi, ko zna... meni su uvek bili sumnjivi.

S druge strane, naučnici - koji su obično u rangu umetnika kad je reč o ličnim prihodima - takođe se vrlo čuvaju odlepljenih.)

Krugolina The Odlepljena

Poštovana Krugolina (uh JBT, ovo već po zvuku ne izgleda dobro; ne volim fomalne razgovore, pogovoto na blogu),

Izvinjavam se ako si možda po mom komentaru zaključila da smatram da su svi atrolozi odlepili. Ja sam samo rekao da JA nisam još odlepio. Kao što sam rekao, ne verujem u astrologiju, tako da bih o sebi smatrao da sam odlepio da promenim mišljenje. A ne pada mi na pamet da drugima govorim u šta treba da veruju. Ti, i svi drugi koji mislite suprotno, slobodno nastavite tako - nemam ništa protiv.

Da se vratim na temu. Rekao bih da stojim iza onoga što napisa koleginica MM:
hocu da kazem, sta nam se desava, odredjeno je , po meni, genima koje nosimo i okolnostima u kojima smo se rodili i odrasli

Siguran sam da svojim ponašanjem, načinom života, životnim odlukama i štatijaznamčinene malo ličnim na svoje roditelje, a još manje na pretke. Istina je da "iver ne pada daleko od klade" i drago mi je što sam neke stvari od njih nasledio, ali sam sasvim siguran da je za oblikovanje moje ličnosti (tj. imena, lika i dela) veoma zaslužni moji prijatelji i drugovi, izvidjaštvo, folklor, moja gimnazija, mesta koja sam posetio, Zvezda, knjige koje sam čitao - i ko zna šta sve što nema veze sa mojim genima.

Sudbine - nema.

I ne verujem da (koliko god volim tu pesmu)
Neko to odgore vidi sve...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana