B92 Blog    Članovi    Colin_bgd    Hrvatska

Colin_bgd
10:07
UTO
09
SEP

Hrvatska

180px-Croatian_Coat_of_Arms.svg.png 

Eto, posle tacno 20 godina, ponovo se nadjoh na hrvatskom primorju. Vise sticajem raznoraznih okolnosti nego sto sam imao zelju da ciljano idem tamo, ali tako je ispalo "najzgodnije" za ovogodisnju morsku avanturu.

I, kako je bilo? Pa, nije bilo lose, ali nije bilo nista "wow". Staro, klasicno SFRJ iskustvo sa mora, plus autoputevi bez kojih se danas verovatno niko ne bi uputio podno dinarskih planina na Jadran.

Plaze pune slovenaca, bosanaca, ima i beogradjana, a bilo je, tj. cuo sam na moje veliko cudjenje jer je i ranije bila retkost, cist moravsko-sumadijski "akcent" (ma, idi begaj). Kune su interesantne samo prva dva minuta kad ih uzmete iz kes-masine, na satelitu imate, uz HRT, i RTS i BiH TV tako da mogu da se gledaju UEFA debakli svih "nasih" timova bez diskriminacije. Kiki, bronhi, bajadere, cedevita odavno obituju u Srbiji ponovo, tako da nema nista sto nije "kao pre", osim onog cekanja u Batrovcima. Medjutim, veliko je iznenadjenje to sto se Hrvatska u sustini nije mnogo promenila, tj. mnogo manje i sporije se menja nego Srbija. Kod nas sve puca od privatizacije, globalizacije, banke, reklame, na sve strane, dok tamo je sve to mnogo sporije i blaze. Dobro, oni nisu imali toliki sunovrat u ekonomskom smislu kao mi, plus imaju Jadran, ali putovanje u Hrvatsku sam doziveo kao putovanje kroz vreme. Stare INA pumpe do Zagreba (nisam verovao da cu jedva cekati na povratku da predjem u Srbiju da stanem na OMV), gde ne mozes da dobijes kafu u plasticnoj casi za poneti, nego samo ako sednes na konobar-usluzenje, plus 1-2 kune za koriscenje WC privilegije.

Hrvatsko_more_2.jpg

Ali to su sve kozmeticke gluposti, u sustini. Tamo smo bili jako lepo primljeni, sto znaci normalno. Imali smo cak zamerki na smestaj i jos par stvari, ali je to sve ekspresno sredjeno. U restoranima, kaficima, samoposlugama, prodavnicama smo pricali srpski, oni nama odgovarali na hrvatskom i nije bilo nikakvih problema. Jedino su nam trubili na ulicama, kada bi smo zastali par sekundi da pronadjemo put ili skretanje, ali to nije zbog tablica koje nisu ni bile srpske, a isto redovno dozivljavam u Beogradu ako ne startujem na semaforu kao Lewis Hamilton, sa ubrzanjem od 156G.

Miris jadranskog mora je jedinstven i omamljuje, i more je lepo, ali nije to bas tako fantasticno bolje nego recimo Grcka. Grcko more (prema kome sam imao dosta skepticizma pre nego sto sam prvi put otisao tamo) je ipak nesto drugo, da ne pominjem grcke plaze. Hrvatska je lepa, prelepa, ali tu ima dosta velika doza nostalgije, meni se cini za "necim drugim".

Sve u svemu, drago mi je sto sam ponovo bio tamo. Sve je isto kao i pre, i isto je kao i kod nas. Ipak smo mi jedan te isti lonac, pretis doduse koji je eksplodirao, ali se opet svi krckamo u istoj corbici.

Mozda cu ici ponovo, mozda i ne, radovalo me je to sto smo do mora stigli za 7-8 sati, iz Beograda, za razliku od pre 20 godina kada je trebalo minimum duplo vise. Danas se to ne oseti. Da sam u Beogradu, mozda bih isao cesce i koji vikend da se bucnem, ali vise odavno nisam ni tamo. I to je deo iste price... Tuzne i za nas i za njih...





Komentari (50)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dunjica  10:30 09.09.2008
Preporuka: 0

Colin,

#Link  Replika: 19
radujem se da ti se svidjelo i da su iskustva bila ugodna! I meni se čini da sve većim koracima hodimo prema normalizaciji odnosa između naših domovina/otadžbina.

Doduše, kada sam pročitala ovo:
Medjutim, veliko je iznenadjenje to sto se Hrvatska u sustini nije mnogo promenila, tj. mnogo manje i sporije se menja nego Srbija. Kod nas sve puca od privatizacije, globalizacije, banke, reklame, na sve strane, dok tamo je sve to mnogo sporije i blaze.

upitala sam se kojim si se to usamljenim mjestima kretao? Moj je utisak da što se tiče širenja potrošačke infrastrukture (čitaj: hramova konzumerizma), Hr odeeee prebrzo, prenekritički, barem toliko kao i Srbija.

P.S.
ali tu ima dosta velika doza nostalgije, meni se cini za "necim drugim".

Hvala Bogu da netko nazove stvari svojim imenom! Puno je tekstova na ovom Blogu napisano u tom nostalgičarskom duhu, ali nitko ne reče eksplicitno ono što je čekalo da bude izrečeno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  10:44 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: Colin,

upitala sam se kojim si se to usamljenim mjestima kretao? Moj je utisak da što se tiče širenja potrošačke infrastrukture (čitaj: hramova konzumerizma), Hr odeeee prebrzo, prenekritički, barem toliko kao i Srbija.

Morska mesta (necu namerno da pominjem gde tacno). Nisam ulazio u Split, kao ni Rijeku, niti Zagreb, moguce je da je tamo drugacije. Mozda mi je utisak/dojam zbog toga iskrivljen, ne znam, ali mi se cini da je sve u Hrvatskoj vise "domace" nego u Srbiji. Ne kazem da je jedno automatski bolje ili gore od drugog, samo licna opservacija...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  10:57 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: Colin,

Nisam ni shvatila kao vrednovanje, nego mi je bila zanimljiva tolika različitost percepcija. Ja, doduše, kada sam u Hr, krećem se uglavnom po kontinentalnom dijelu, urbanim sredinama. Ne mogu se načuditi toj prekobrojnosti trgovačkih centara (Interoop, Billa, Mercator, Superspar, Emezetta, Pevec, Konzum, Plodine, te hrpa nekih trgovačkih centara s građevinskim materijalom, namještajem i opremom za kuće, ...) i banaka (stranih i domaćih), a još više me čudi ta opčinjenost pučanstva istima i stav da se demokracija mjeri brojnošću i raznovrsnošću lanaca (stranih) supermarketa.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  11:14 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: Colin,

U restoranima, kaficima, samoposlugama, prodavnicama smo pricali srpski, oni nama odgovarali na hrvatskom i nije bilo nikakvih problema.

Prosto da čovek ne poveruje da se "vlasnici" ova DVA JEZIKA međusobno razumeju.
Čudni su božiji putovi.
nego samo ako sednes na konobar-usluzenje, plus 1-2 kune za koriscenje WC privilegije.

E, pa u Željenoj EU morate od pre nekog vremene (još ne svuda) da platite i jedan € 1 za vazduh koji pumpate u vaše gume ili po naški Pneumatike naravno cena je po jednoj gumi. Za celog gvozdenog konja € 5 za pet guma čitaj pneumatika a korišćenje ostale infrastrukture pumpi se povećava kada i njeft dok se uvođenjem PDV a ovaj servis mora dovesti u red kako bi demokratija imala neke vajde.
dragan7557
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  11:21 09.09.2008
Preporuka: 3

Re: Colin,

Prosto da čovek ne poveruje da se "vlasnici" ova DVA JEZIKA međusobno razumeju.

ne samo da je neverovatno, nego je i sumnjivo...
morate od pre nekog vremene (još ne svuda) da platite i jedan € 1 za vazduh koji pumpate u vaše gume ili po naški Pneumatike

nemojte tako, ipak je to vazduh pod pritiskom... placanje WC-a je tekovina socijalisticke revolucije. Proputovao sam celo "svoje" britansko ostrvo, i podosta "stare" Evrope, ali mi niko nikada i nigde nije trazio za nuzdu osim u "bivsim" soc. zemljama...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  11:24 09.09.2008
Preporuka: 1

Re: Colin,

Nije baš sve tako lako, ja sam se neki dan malo namučio da prevedem reč "ćudorednost" na srpski
I nisu u pitanju VLASNICI tih jezika, već njihovi KORISNICI
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brooklyn  11:25 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: Colin,

Proputovao sam celo "svoje" britansko ostrvo, i podosta "stare" Evrope, ali mi niko nikada i nigde nije trazio za nuzdu osim u "bivsim" soc. zemljama...

probaj stanicu u waterloo-u kad te sledeci put navede put po carstvu (ali je dysonova susuilica za ruke skroz vredna tih 30p)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bik_koji_sedi  11:28 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: Colin,

Proputovao sam celo "svoje" britansko ostrvo, i podosta "stare" Evrope, ali mi niko nikada i nigde nije trazio za nuzdu osim u "bivsim" soc. zemljama...


на пример, гранични прелаз Nickelsdorf, на аустријско-мађарској граници, са аустријске стране, на бензинској пумпи треба платити нешто за поменуту услугу... мислим да није обавезно, али нисам пробао да не платим...

по Немачкој, на пример, понегде на ауто-путу, на некој пумпи, мора да се убаци у аутомат педесетак центи...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  11:28 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: Colin,

probaj stanicu u waterloo-u kad te sledeci put navede put po carstvu (ali je dysonova susuilica za ruke skroz vredna tih 30p)

e, to sam skroz zaboravio, jeste tu se placa.
a dyson je super, kako se koza povija pod naletima "siline" vazduha, ali ruke mi nikad nisu bile tako suve... )) bravo za komentar.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brooklyn  11:28 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: Colin,

a u NYC, po restoranima, ne moras da platis, ali moras da ubedis tetu sa kljucem da si paying guest pre nego sto dobijes privilegiju piskenja u njihovom wc-ju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Brooklyn  11:30 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: Colin,

a dyson je super, kako se koza povija pod naletima "siline" vazduha, ali ruke mi nikad nisu bile tako suve

eh, u tom modelu je poenta da aparat usisasava vodu, a ne duva, zato je tako efikasan :)

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  11:31 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: Colin,

moras da ubedis tetu sa kljucem da si paying guest pre nego sto dobijes privilegiju piskenja u njihovom wc-ju.

samo znaci da treba da krenes malo "ranije"...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  14:01 09.09.2008
Preporuka: 2

Re: Colin,

hrvatska obala je apsolutno veličanstvena.
mrzim pesak od kog se trebim dva meseca, ko u grčkoj.
volim ostrva, kornate, cavtat, dubrovnik, pulu, opatiju, šibenik,
makarsku... ma sva mesta koja sam obišla više puta i proboravila sigurno
ukupno nekoliko godina.
naravno da volim i zagreb, i slapove krke, i plitvice...
hrvatska je prelepa.
možda nemaju toliko banaka i molova kao mi (koji molovi?) al imaju puteve,
čiste klozete svuda i na svakom mestu, koji se čak i na plaži po nekoliko puta dnevno
peru.
ne kaplju ti klime po glavi. u cavtatu je zabranjeno da imaš klimu s ulice.
nema roštillja i narodnjaka po kafićima a nema ni decibela koji razbijaju bunu opnu...
ko god kaže drugačije, mogu samo da kažem - kiselo je grožđe.





   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  14:18 09.09.2008
Preporuka: 1

Re: Colin,

hrvatska obala je apsolutno veličanstvena.
mrzim pesak od kog se trebim dva meseca, ko u grčkoj.
volim ostrva, kornate, cavtat, dubrovnik, pulu, opatiju, šibenik,
makarsku... ma sva mesta koja sam obišla više puta i proboravila sigurno
ukupno nekoliko godina.
naravno da volim i zagreb, i slapove krke, i plitvice...
hrvatska je prelepa.
možda nemaju toliko banaka i molova kao mi (koji molovi?) al imaju puteve,
čiste klozete svuda i na svakom mestu, koji se čak i na plaži po nekoliko puta dnevno
peru.
ne kaplju ti klime po glavi. u cavtatu je zabranjeno da imaš klimu s ulice.
nema roštillja i narodnjaka po kafićima a nema ni decibela koji razbijaju bunu opnu...
ko god kaže drugačije, mogu samo da kažem - kiselo je grožđe.

Nisam kritikovao Hrvatsku, samo neko moje licno poredjenje i utisci posle toliko godina. Takodje poredio sam Hrvatsku i Grcku, dve super destinacije, izbor je stvar je ukusa i blagih detalja i nisu iskljucive. Dok u Crnu Goru sam bio jednom i nikad vise, makar postala triput veci Monako od Monte Karla i dovela 25 Madona na svaku plazu da daju BJ besplatno ...

Hrvatska mi se nije promenila mnogo i to mi je glavni utisak. Ali, ako pogledamo malo bolje, u sustini jako je to malo vremena sto je proteklo od 1991. do danas, bez obzira sto se izdesavalo istorije dovoljno za tri veka. I to je sve deo nekog "naseg" prostora, bilo da smo ziveli u SFRJ ili ne...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  16:41 09.09.2008
Preporuka: 1

Re: Colin,

da, htedoh da te pitam što nisi bio ranije. što nisi bio 20 godina.
al svako ima pravo da izabere svoje razloge.

Dok u Crnu Goru sam bio jednom i nikad vise, makar postala triput veci Monako od Monte Karla i dovela 25 Madona na svaku plazu da daju BJ besplatno ..

pa i to su čiste predrasude.
u crnoj gori sam bila mnogo puta i po dva meseca.
nije najbolje al ima perspektivu.
tamo su najgori leskovački roštilj i narodnjaci iz srbije.
oni svoje još nemaju.
a sve ostalo se popravlja.
pa i narodnjaci su ograničeni do ponoći.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  17:02 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: Colin,

da, htedoh da te pitam što nisi bio ranije. što nisi bio 20 godina.
al svako ima pravo da izabere svoje razloge.

pa nisam isao jer sam isao na druga mesta. treba sve videti i obici, a iz Engleske je lakse otici "drugde". Ali moram da priznam kada su me kolege, prijatelji englezi pitali kakva je Hrvatska, kad su gledali da li da idu tamo, uvek sam im preporucivao.
pa i to su čiste predrasude.

pa jesu, kako da nisu...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milosib92  20:26 09.09.2008
Preporuka: 4

Re: Exitus

hrvatska obala je apsolutno veličanstvena
.....tamo su najgori leskovački roštilj i narodnjaci iz srbije

Madam, zašto ne mogu da se otmem utisku da vam je sve tuđe neverovatno lepo i privlačno, a sve srpsko apsolutno odvratno.

P.S. Da li su vam poznata dela Jovana Sterije Popovića?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sarum  01:11 10.09.2008
Preporuka: 0

Re: Colin,

Brooklyn
Proputovao sam celo "svoje" britansko ostrvo, i podosta "stare" Evrope, ali mi niko nikada i nigde nije trazio za nuzdu osim u "bivsim" soc. zemljama...

probaj stanicu u waterloo-u kad te sledeci put navede put po carstvu (ali je dysonova susuilica za ruke skroz vredna tih 30p)


AirBlade Rulez!!!!! )
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  09:24 10.09.2008
Preporuka: 0

Re: Exitus

Madam, zašto ne mogu da se otmem utisku da vam je sve tuđe neverovatno lepo i privlačno, a sve srpsko apsolutno odvratno.

vara te utisak.
P.S. Da li su vam poznata dela Jovana Sterije Popovića?

poznata su mi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goran Vučković  23:16 10.09.2008
Preporuka: 0

Re: Colin,


probaj stanicu u waterloo-u kad te sledeci put navede put po carstvu (ali je dysonova susuilica za ruke skroz vredna tih 30p)

Bilo je 20p do prošle godine - pa ko posle kaže da UK nije debelo zagazila u inflaciju :)

A možda su morali da podignu cenu da bi otplatili dajsone
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  16:29 09.09.2008
Preporuka: 0

...

#Link  Replika: 19
Jedino su nam trubili na ulicama, kada bi smo zastali par sekundi da pronadjemo put ili skretanje, ali to nije zbog tablica koje nisu ni bile srpske
jel to namerno tako da ne bi ste imali problema? da li si vidjao nase tablice na ulicama?

radovalo me je to sto smo do mora stigli za 7-8 sati

iz Nisa do Grcke isto 7-8 sati tako da je Grcka svakako zgodnija varijanta, ponekad razumeju srpski, svi razumeju engleski a u svakom slucaju osecas se bezbedno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  16:35 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: ...

da li si vidjao nase tablice na ulicama?

Viđala srpske tablice po Istri na svakom koraku.

Grcka svakako zgodnija varijanta, ponekad razumeju srpski, svi razumeju engleski

svakako zgodnije, sic. iako, osjećaj bezbjednosti je važan argument, da ne bude da izvlačim iz konteksta. nego, bilo mi smiješno ta argumentacija s jezicima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  16:37 09.09.2008
Preporuka: 1

Re: ...

jel to namerno tako da ne bi ste imali problema? da li si vidjao nase tablice na ulicama?

ne razumem prvo pitanje, ali zaista. trubili su, jer su kao i svi vozaci na mediteransko-balkanskom podrucju (ukljucene i Italija, Spanija, Grcka, Turska...), preterano nervozni, totalno netolerantni i svi su seli u auto 15 minuta kasnije nego sto su planirali, pa zure mos' misliti...

nasih tablica je bilo ne "kol'ko 'oces", ali su se vidjala dvoja troja kola minimum dnevno. bilo je i pred kraj sezone, ne znam da li ih je pre mesec i po bilo vise.

Za Grcku iz Nisa se slazem, samo se prolaze dve granice vise i treba ti viza. Za gore levo samo sednes i vozis...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  16:43 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: ...

kako ne razumes, pitao sam da li ste isli sa ne srpskim tablicama zato da bi se osecali ugodnije

jos uvek se cuje tu i tamo da neko ima problema jer je sa srpskim tablicama. Zasto bih to radio sebi za odmor makar da je mogucnost incidenta 0.1%?

Ja sam ko lkinac putovao u Omis, Podgoru, Split i uvek je bilo super, davno je to bilo, svakako da bih voleo da odem na Hvar, do Pule, Rijeke... ali nesto mi onako malo bezveze u stomaku kad pomislim da idem sad. Ipak na moru hocu da sam totalno opusten

za Nislije i ostale sa juga je Grcka uvek bolja jer je blize kolima a i politicki me ne opterecuje, zabole mene sto su oni Grci a i zabole njih sto sam Srbin...




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  16:45 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: ...

jel to namerno tako da ne bi ste imali problema? da li si vidjao nase tablice na ulicama?

ja sam išla sa našim tablicama.
ne da nisam imala problema, nego me niko nije ni pogledao.

a lepo ti reče čovek da su svuda govorili ekavski.
jel možda trebalo da nose majicu - ja sam iz srbije?
z Nisa do Grcke isto 7-8 sati tako da je Grcka svakako zgodnija varijanta, ponekad razumeju srpski, svi razumeju engleski a u svakom slucaju osecas se bezbedno

eto ja sam bila dva puta u grčkoj i ne bih nikad više.
meni ne odgovara. prljavi su i ležerni, lenji skoro ko i mi.
sem možda na mikonos. ali to i nije tipična grčka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  16:47 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: ...

za Nislije i ostale sa juga je Grcka uvek bolja jer je blize kolima a i politicki me ne opterecuje, zabole mene sto su oni Grci a i zabole njih sto sam Srbin...

a da si makedonac?
zar to nije čist rasizam.
osim toga, grci su većinom verski fanatici.
pa me baš ne privlače.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  16:50 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: ...

meni ne odgovara. prljavi su i ležerni, lenji skoro ko i mi.


slazem se :)

ipak HR ce morati jos da poradi na imidzu dok ja resim da odem
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  16:51 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: ...

zabole mene sto su oni Grci a i zabole njih sto sam Srbin...

Veruj mi da je i u Hrvatskoj isto, barem tamo gde smo se mi kretali, a nismo sedeli zakljucani u sobi 10 dana, niti smo cutali na plazi k'o zaliveni. S te strane odmor je bio savrseno opusten. Napisao sam da je iskustvo klasicno SFRJ, odmah se cuju svi jezici i akcenti bivse drzave (cak je i simpaticno i smesno) i to te momentalno opusti, ako si i imao neke strahove o neprijatnostima sto ja ni inace nisam, nimalo. Ponasali smo se vrlo slobodno, normalno uzivali u odmoru...

To ne znaci da ja tvrdim da nikad, niko i nigde nece eventualno da napravi eksces, ali to isto vazi i za bilo koji drugi deo planete...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  16:54 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: ...

kako ne razumes, pitao sam da li ste isli sa ne srpskim tablicama zato da bi se osecali ugodnije

nisam odmah ukapirao. tablice nam nisu bile srpske jer smo imali hire car iz druge drzave, tj. trece, gde smo isto boravili, pa samo zato. ni zbog kakvog straha ili slicno...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  17:00 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: ...

a da si makedonac?
zar to nije čist rasizam.


pa nisam...
jeste ali svakako GR-Makedonci nisu imali takve grozomorne sukobe ko Srbi i Hrvati tako da nije za poredjenje.

ja ne idem na more da ispravljam politicke krive drine a postoji lagana mogucnost da mi se u HR to desi jer se moj niski akcenat dosta razlikuje od Hrvatskog, ili Srpskog iz Krajine ako hoces tako da sam vrlo prepoznatljiv i to mi se jednostavno ne svidja.

kad odem u Grcku verovatnoca da mislim na politiku je NULA.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  17:04 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: ...

pa ok, to je lepo cuti...
otici cu i ja do HR, zelim da odem... ali ono bas da mi se zuri ne zuri mi se
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marijainatasha  18:25 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: ...

Ja sam ćutala k'o zalivena, al' samo zato što sam išla sama . Makarska, Brela, Split, Drvenik, Dubrovnik, Korčula ... Promenila sam ne znam kol'ko autobusa, komunicirala sa velikim brojem konobara i ostalog osoblja ... i ... bila verovatno jedini gost iz Srbije u velikom hotelu. Moguće da im je samo to bilo čudno. Bila sam toliko opuštena da sam mnogo puta hvatala sebe da sam iznenađena kad ugledam šahovnicu kako vijori. Ja sam dete iz '68 koje je stalno letovalo u Hrvatskoj, teško mi je da shvatim da to više nije moja zemlja, što nikako nema veze sa jugonostalgijom (pa šta?!), nego samo sa mojim osećanjima.
Dopao mi se Vaš opis. Vrlo korektan.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  18:46 09.09.2008
Preporuka: 0

Re: ...

Dopao mi se Vaš opis. Vrlo korektan.

Hvala puno. To mi je bio i cilj, na neki nacin, pokazati da nema potrebe vise za nekim "tenzionim" razmisljanjima...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vracarac92  10:26 10.09.2008
Preporuka: 0

Re: ...

bilo mi smiješno ta argumentacija s jezicima.

Grčki, Hrvatski ili Engleski, to je sve jedno. Strani jezici koje manje ili više razumemo.
Ipak glasam za Grčku, tamo se prijatnije osećam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  10:57 10.09.2008
Preporuka: 4

Re: ...

Grčki, Hrvatski ili Engleski, to je sve jedno. Strani jezici koje manje ili više razumemo.
Apsolutno tacno. Kad sam savladao citanku srpskog jezika za prvi razred osnovne skole u Beogradu, odmah sam mogao da citam i pisem i engleski i grcki i francuski i nemacki i hrvatski... Pravo u sridu, sto bi rekli holandjani...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vracarac92  11:12 10.09.2008
Preporuka: 1

Re: ...

Apsolutno tacno. Kad sam savladao citanku srpskog jezika za prvi razred osnovne skole u Beogradu, odmah sam mogao da citam i pisem i engleski i grcki i francuski i nemacki i hrvatski... Pravo u sridu, sto bi rekli holandjani...
Eto. Jedino mi je nemački malo teže išao a francuski i hrvatski relativno pristojno. Staro hrvatski (do 1991.) sam lepo razumeo, a ovaj novohrvatski veoma loše. Novoizmišljene reči i izrazi teško uspevam da upamtim. Svi ti stožeri, dragovoljci, putovnice, domovnice, krugovali, priopćenja i razni drugi miloklizi mi zaista predstavljaju prepreku koju ne želim ni da pokušam da pređem. Preferiram starohrvatski. Onaj koji je važio do devedesetih.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  11:25 10.09.2008
Preporuka: 1

Re: ...

Eto. Jedino mi je nemački malo teže išao a francuski i hrvatski relativno pristojno. Staro hrvatski (do 1991.) sam lepo razumeo, a ovaj novohrvatski veoma loše. Novoizmišljene reči i izrazi teško uspevam da upamtim. Svi ti stožeri, dragovoljci, putovnice, domovnice, krugovali, priopćenja i razni drugi miloklizi mi zaista predstavljaju prepreku koju ne želim ni da pokušam da pređem. Preferiram starohrvatski. Onaj koji je važio do devedesetih.
Ono sto je neverovatno, a sto sam vec napisao u blogu, je da ja njima pricam na srpskom, oni razumeju, oni onda pricaju na hrvatskom, ja ih razumem. To je ono sto me buni i cudi, jer kad su me zaustavili neki slovenci da pitaju za put, na cistom slovenackom, nesto mi nije bas svaka rec bila jasna. Ili su oni imali neki svoj novoslovenacki, ili ja nisam bio na tom casu srpskog...
I ja se slazem da su srpski i hrvatski totalno razliciti, i nemaju nikakve veze, narocito novohrvatski koji tamo svi sad pricaju, ali da se ipak u potpunosti razumemo. Ja to jedino mogu da objasnim time da ima neka telepatska, nedajboze zasnovana na genetici ili mentalitetu, veza izmedju nas Srba i Hrvata, pa sve tako ide glatko u jezickom smislu...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  12:11 10.09.2008
Preporuka: 1

Re: ...

ja njima pricam na srpskom, oni razumeju, oni onda pricaju na hrvatskom, ja ih razumem


Pitaju neupućeni stranci često, zbunjeni kad čuju za bosanski/hrvatski/srpski/crnogorski, pa pitaju kolike su razlike, možemo li se sporazumjeti?
Razumije tko želi razumjeti, kažem.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  12:25 10.09.2008
Preporuka: 2

Re: ...

Razumije tko želi razumjeti, kažem.
Razume i ko ne zeli. E, to ih boli, najvise...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  15:47 10.09.2008
Preporuka: 2

Re: ...

Naravno da su zbunjeni kad nisu čuli za škotski, američki, kanadski, australijski, brazilski, meksički, austrijski ili švajcarski jezik A kod nas još malo pa će svaka opština imati svoj jezik. Čujem da će Crnogorci i neka nova slova da izmisle...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ssvetlana92  17:02 09.09.2008
Preporuka: 0

To je istina...

#Link  Replika: 0
da se malo toga promenilo, barem tamo gde sam ja bila. Uglavnom sam se sunjala po ostrvima, obilazeci stare destinacije iz moje mladosti. Sa zaljenjem sam konstatovala, da kod mene nema vise ni te cuvene nostalgije. Lepo jeste, mirno...ponekad se cuju klape..ali ja sam se promenila. Vise ne uzivam u svemu tome!
Nije za komparaciju ali treba videti i osetiti cistotu Crvenog mora, medju glavnim destinacijama je za ronjenje. Ta lepota ostavlja bez daha. Tri sata :) avionom i dolazite u raj!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  22:16 09.09.2008
Preporuka: 3

hrvatska

#Link  Replika: 0
ćuj, dalmacija nije nikad ni imala neku fašističku tradiciju, a i najmanje je bila etnički definisana i više je bila kao stecište raznih naroda. dok, nisam siguran kako bi se proveli po Zabrđu da ste malo izašli iz auta i krenuli, onako, po srpski dobroćudno, da popijete negde kaficu... nisu tompsonovci pali s neba. no, toga isto ima i u srbiji. koliko smo u vrlinama slični, tako smo i u zlu. tim pre nije jasno zašto živimo u različitim zemljama kada se sasvim izvesno radi o identičnom mentalitetu.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vipera  09:03 10.09.2008
Preporuka: 2

Turizam

#Link  Replika: 1
Biće da ste bili u malim dalmatinskim mjestima, inače ne bi imali ovakav dojam. Naime, čari turizma su da se pokušava naplatiti sve, pa i disanje, i to svima, koji nisu iz tog mjesta. U Dubrovnki, postoje i dvije tarife u kafićima, za domaće, iz groada, i ostale.
U ostatku Hrvatske, nije takav presing, WC se ne naplaćuju, shopping centri niču k'o gljive poslije kiše, a nismo toliko opterećeni politikom, nego parama. Većina je shavtila kakve su igre bile '90 ih i nema više negativan stav prema Srbiji i Srbima,, više nekako rezerviran.
Naši vozači su genijalno histrični, što se i vidi po broju poginulih na cestama. Kako tek sviraju kad vide plavušu za volanom, koja gata kamo da skrene.
S druge strane čovjek mora dosta toga da vidi da bi mogao dobro ocjeniti što ima. Meni se osobno jako svidio Rodos u posezoni. Sad planiram Portugal, to mi se čini jako egzotičnim.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  09:12 10.09.2008
Preporuka: 0

Re: Turizam

Meni se osobno jako svidio Rodos u posezoni.
Takodje.
Naime, čari turizma su da se pokušava naplatiti sve, pa i disanje, i to svima, koji nisu iz tog mjesta.
Pa to je svuda tako, ali imali smo povodom toga razlicita iskustva iz Hrvatske. Naime, bilo je mesta (kafica, restorana), gde smo prosli bas ono, turisticki (citaj: platis mnogo, dobis malo), a bilo je i mesta gde smo bas bili dobro ugosceni, jer smo "nasi". Mislim da ima dosta sveta koji je zbog smanjenog broja gostiju "ovih" godina, bas se mucio, pa su iskreno srecni sto turisti iz Srbije ponovo pocinju da dolaze na Jadran. Cist racun, duga ljubav, ali u tome je nekako i bila srz problema, cini mi se...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mayo1  09:31 10.09.2008
Preporuka: 3

Blogersko ljetovanje

#Link  Replika: 1




Ma, Hrvatska je...
...a u Grčkoj...
...Crveno more...
Portugal!
e, a Crna Gora...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  09:37 10.09.2008
Preporuka: 0

Re: Blogersko ljetovanje

Ma, Hrvatska je...
...a u Grčkoj...
...Crveno more...
Portugal!
e, a Crna Gora
zaboravio si Spaniju...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vodzo Modzo  15:30 10.09.2008
Preporuka: 0

156G

#Link  Replika: 3
Colin_bgd
a isto redovno dozivljavam u Beogradu ako ne startujem na semaforu kao Lewis Hamilton, sa ubrzanjem od 156G.
Vic #1: Sta je to 1 ms (milisekunda)? To je vreme koje protekne od trenutka kada se na semaforu promenilo svetlo iz zutog u zeleno do trenutka kada vozac iza vas seda na sirenu da krenete.

Vic #2: Sta je to 1 ms? To je vreme koje protekne od trenutka kada direktno pogledate Chuck Norrisa u oci do trenutka kada vas pogodi njegov round-house kick in the face.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  16:18 10.09.2008
Preporuka: 1

Re: 156G

Vic #1: Sta je to 1 ms (milisekunda)? To je vreme koje protekne od trenutka kada se na semaforu promenilo svetlo iz zutog u zeleno do trenutka kada vozac iza vas seda na sirenu da krenete.

Zeleno na semaforu je samo znak za prvog vozaca da krene, a za ostale je znak da pocnu da trube. To smo imali na testovima u "crvenom signalu"...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  17:19 10.09.2008
Preporuka: 1

Re: 156G

Pa normalni ljudi ce da prevagnu ja se nadam pa ce biti bolje i tamo i ovde.

Ja zelim da opet odem u Dubrovnik, i otici cu cim budem mogla, ne sprecava me nista sto citam ili sto mi kazu, vec sasvim privatni razlozi, zato ce moje prvo putovanje biti bas u Dubrovnik. I ja se nadam sasvim normalnim ljudima i situacijama a drago mi je da si to potvrdio. Mislim da je u Hrvatskoj za nase turiste kao i drugde samo o tom "normalnom" niko ne pise ali kada se desi neki eksces (a budala ne fali ni nama ni njima) onda se o tome samo pise i govori, i to stvara utisak da tamo ne treba da idemo. Mislim da se i gosti moraju ponasati pistojno a ne samo odmacini, kao i svuda uostalom.

Zato ti hvala na jednom normalnom izvestaju
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Colin_bgd  18:18 10.09.2008
Preporuka: 0

Re: 156G

Mislim da je u Hrvatskoj za nase turiste kao i drugde samo o tom "normalnom" niko ne pise ali kada se desi neki eksces (a budala ne fali ni nama ni njima) onda se o tome samo pise i govori, i to stvara utisak da tamo ne treba da idemo. Mislim da se i gosti moraju ponasati pistojno a ne samo odmacini, kao i svuda uostalom.
Apsolutno.
Zato ti hvala na jednom normalnom izvestaju
Hvala tebi na pohvalama ))

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA