Kegel muskel: Primam predloge

Nikola Knežević RSS / 11.09.2008. u 08:09

9789958411762.jpg

Gost bloga: Biljana Beba Knežević

Danas sam završila čitanje knjige „Ljubav je sihirbaz babo" Nure Bazdulj Hubijar. Po završetku knjige, onako slomljena krajem a pošto sam je odložila na policu, pozvala sam drugaricu da joj kažem da mora da je pročita. Nakon razgovora, shvatila sam da to u stvari radim sa svakom knjigom koju pročitam ( manje- više ), moram da je podelim sa nekim. Ako to ne uradim, ako ne čujem i njeno mišljenje, kao da nisam potpuno doživela delo. Volim da pričam o knjigama i volim knjige. Sve. Jedino, ne mogu da čitam naučnu fantastiku i ljubavne romane ( one dečije ), ali one žarke, velike i skoro pa tragične ljubavne priče, mogu.

Stari me je još u prvom osnovne učlanio u biblioJoteku koja je pripadala našoj školi. Tako je moja ljubav počela, tog prvog, zimskog raspusta uz smederevac, dok su suva drva pucketala a napolju padao stari, dobri sneg. Posle svake pročitane knjigice, Stari je očekivao raport. Voleo je samnom da ulazi u polemiku u vezi svakog pročitanog dela. Čitala se lektira, čitalo se i po slobodnom izboru.

Priznajem, plakala sam kao kiša čitajući „Orlovi rano lete" i „Dečaci Pavolve ulice". Na jednom zimskom putovanju na relaciji Paraćin – Novi Sad – Senta pročitala sam Pinokija. U četvrtom razredu sam, za odličan uspeh, na kraju godine, dobila knjigu „Kojim putem afrikanče", a knjiga koju sam sigurno sto puta pročitala je „Apeli – nevidljivi Vili". Toliko sam želela da budem nevidljiva posle te knjige, da sam letnji raspust provodila u maštariji o tome.

Onda su došli viši razredi. Na raspustu između petog i šestog razreda, prvi put sam došla u dodir sa ljubavnim romanima. Mama od drugarice je, budući medicinska sestra u bolnici, redovno kupovala te romane zbog noćnih smena, a drugarica ih je prosleđivala meni. Romani sa onim glupim nazivima „Džejson i Džesika", „Lola ga je volela", „ Surovo odbočaenje", prošli su kroz moje ruke. Bila sam prosto zatečena nabreklim udovima, vlažnim mestima, vrelim pogledima, prevarama i sličnim opisima. Očiju razgoračenih kao nanine sarme, čitala sam te romane, štampane na žutom, grubom papiru u po dve kolone po stranici. Stari ne bi bio Stari da me nije provalio i najstrože mi zabranio trovanje tim glupostima:

-          Čitaj nešto zglavno. Ako već hoćeš da čitaš takve stvari, čitaj Damu s kamelijama.

I jesam. Do kraja osnovne sam pročitala „Boga i Oca" kvareći oči po vascele dane. Nedeljom, kad se moralo u crkvu na službu, Presveta of kors, nije dopuštala da čitam te blasfemične knjige.

-          Ne moraš valjda i nedeljom da blejiš u te knjižurine. Nosićeš naočare kao tvoje otac!

Sredinom srednje sam se zaljubila u Zolu i Eriku Jong. Nemaju veze jedno sa drugim. Uz Zolu sam razvijala svoju mračnu stranu a uz Eriku svoj bezobrazluk u izražavanju. Profesorica književnosti, Čarna, koju sam inače izuzetno cenila i poštovala, me je jednom prilikom zamolila da napišem nešto povodom 8. Marta, pa da upriličimo prirdebu za naše profesorice. Napisala sam tekst koji je prepravljala pet puta najmanje.

-          Što si bre tako melanholična i mračna. Daj malo živosti tom tekstu.

Na jadvite jade sam oživela tekst. Zanemarila je činjenicu da sam bila u pubertetu, da je sve bilo jako strašno i teško, i da me naravno, niko ne razume.

Kasnije dolazi fakultet i zahlađenje sa literaturom koju volim. Ustupam mesto stručnoj literaturi, da bih se pri kraju, vratila svojoj ljubavi koja do dana današnjeg ne jenjava.

Volim knjige i ne razumem ljude koji se hvale tužnom činjenicom da nikad nisu pročitali ni lektiru u školi. Šareno čitam a najviše volim da čitam po preporuci, pa ako imate neku preporuku, samo izvolite.



Komentari (145)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

yanjing yanjing 08:37 11.09.2008

knjiski moljci;-)

Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 08:44 11.09.2008

Re: knjiski moljci;-)

yanjing


Ovaj moljac je preslikan ja :)
constrictoria92 constrictoria92 08:40 11.09.2008

Ukusi su razliciti...

:)

Ne znam koliko te zanima fantasy kao zanr...
Ako te interesuje, preporucujem sledece: R. Zelazny, Ursula Le Guin, George RR Martin, Marija Semjenova, Michael Moorcock, Robert Jordan, Ed Greenwood, Jim Butcher...

Volim knjige i ne razumem ljude koji se hvale tužnom činjenicom da nikad nisu pročitali ni lektiru u školi.


Apsolutno se slazem sa tobom...
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 08:45 11.09.2008

Re: Ukusi su razliciti...

constrictoria92
:)

Ne znam koliko te zanima fantasy kao zanr...
Ako te interesuje, preporucujem sledece: R. Zelazny, Ursula Le Guin, George RR Martin, Marija Semjenova, Michael Moorcock, Robert Jordan, Ed Greenwood, Jim Butcher...

Volim knjige i ne razumem ljude koji se hvale tužnom činjenicom da nikad nisu pročitali ni lektiru u školi.


Apsolutno se slazem sa tobom...



Nisam ljubitelj, ali, nikada do sada nisam dobila preporuku od nekog na ovu temu. Posto ne volim da se ogranicavam i suzavam svoj izbor, pronanici cu neku od preporuka.
Hvala
maksa83 maksa83 10:37 12.09.2008

Re: Ukusi su razliciti...

Ne znam koliko te zanima fantasy kao zanr...
Ako te interesuje, preporucujem sledece: R. Zelazny, Ursula Le Guin, George RR Martin, Marija Semjenova, Michael Moorcock, Robert Jordan, Ed Greenwood, Jim Butcher...


Za one koji ne vole SF (nisu mi skroz jasni, ali eto prihvatam da ima i takvih ljudi :)), tj. ako im je previše S-a u SF-u, preporučujem Nila Gejmena - Američki Bogovi. Jedna od onih knjiga što ti žao što nema još kad se završi.
constrictoria92 constrictoria92 12:08 12.09.2008

Re: Ukusi su razliciti...

Za one koji ne vole SF (nisu mi skroz jasni, ali eto prihvatam da ima i takvih ljudi :)), tj. ako im je previše S-a u SF-u, preporučujem Nila Gejmena - Američki Bogovi. Jedna od onih knjiga što ti žao što nema još kad se završi.


Ima i nastavak - Anansijevi momci

Ako nisi procitao - procitaj! Vristaces od smeha... :)))))))
maksa83 maksa83 12:18 12.09.2008

Re: Ukusi su razliciti...

Ima i nastavak - Anansijevi momci

Ako nisi procitao - procitaj! Vristaces od smeha... :)))))))


E, jesam, ja sam Gaimen fan (knjige su mu super, ali filmovi koje po njima prave su TOTALNA katastrofa).

Početak Anansy Boys jeste zabavan, ali pred kraj (pošto sam to čitao dok sam spoznavao kako je to biti otac muškog deteta), me više ta otac-sin relacija "dirnula" nego "zabavila". :)


P.S. Njegova "Nikadođija" je isto super, ali Američki Bogovi mi nekako odskaču od ostalog.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 17:36 12.09.2008

Re: Ukusi su razliciti...

maksa83
Ne znam koliko te zanima fantasy kao zanr...
Ako te interesuje, preporucujem sledece: R. Zelazny, Ursula Le Guin, George RR Martin, Marija Semjenova, Michael Moorcock, Robert Jordan, Ed Greenwood, Jim Butcher...


Za one koji ne vole SF (nisu mi skroz jasni, ali eto prihvatam da ima i takvih ljudi :)), tj. ako im je previše S-a u SF-u, preporučujem Nila Gejmena - Američki Bogovi. Jedna od onih knjiga što ti žao što nema još kad se završi.



Ja ne volim SF jer moja masta funkcionise u nekom drugom pravcu, ali je cinjenica da ima nekih dobrih SF dela koja ne mogu ni ja da odbijem.
maksa83 maksa83 19:32 12.09.2008

Re: Ukusi su razliciti...

Ja ne volim SF jer moja masta funkcionise u nekom drugom pravcu, ali je cinjenica da ima nekih dobrih SF dela koja ne mogu ni ja da odbijem.


SF je jako širok pojam i ima mali' milion žanrova (spejs opere, alternativne istorije, anti-utopije, SF trileri... itd. itd. a pošto su mogućnosti neograničene - žanrova, ako neko insistira na njima, ima puno, a zbog toga je i dosta toga teško strpati u neki žanr). Ovi Američki Bogovi ne bi bili SF nego samo CF (kao, contemporary fiction, ako već mora negde da se strpa) - mitologija na malo savremen način.
yanjing yanjing 09:06 11.09.2008

raj



obicno kad mislim kako bi bilo lepo
da dan traje malo duze
to je u vezi sa svim lepim i pametnim knjigama koje znam da necu stici procitati
istina, ima tu jos ponesto, ali
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 10:02 11.09.2008

Re: raj

yanjing


obicno kad mislim kako bi bilo lepo
da dan traje malo duze
to je u vezi sa svim lepim i pametnim knjigama koje znam da necu stici procitati
istina, ima tu jos ponesto, ali


O tome i ja nekad mislim, ali ako se potrudim, mogu da ustinem vreme za knjigu... ne uvek, ali.... :)
dzouzi dzouzi 10:14 11.09.2008

Re: raj

Šareno čitam a najviše volim da čitam po preporuci, pa ako imate neku preporuku, samo izvolite.

Beba,

Evo nekoliko: Stiven King (moj najomiljeniji) - "TO", "Vreca kostiju", "Zelena milja" i sve ostale njegove...
Peter Heg - "Osecaj gospodjice Smile za sneg".
E. Kison - sve njegove
Klod Stajner - "Skolovanje srca".
J.K.R.- "Hari Poter"
Knjige o Oupsu za dusu i srce (izdavacka kuca "Beli Put" - vrlo zanimljive knjizice ))
i td.

Pozdrav.




ivana23 ivana23 10:16 11.09.2008

***

maksa83 maksa83 10:29 11.09.2008

Re: raj

Evo nekoliko: Stiven King (moj najomiljeniji) - "TO",


Ajojjj Džouzi, ja ovo čitao u poodmaklim godinama (oko 20-te), i tako sam se isprepadao da se i dan danas štrecam od klovnova. ))

Od svežijih spisateljskih zvezda, preporučujem bilo šta od Haruki Murakamija, šteta što kod nas nisu preveli više od 3-4 knjige. Jako čudan filing prave te njegove knjige.
dzouzi dzouzi 10:40 11.09.2008

Re: raj

Ajojjj Džouzi, ja ovo čitao u poodmaklim godinama (oko 20-te), i tako sam se isprepadao da se i dan danas štrecam od klovnova. ))


Makso,

Ja sam to citala pre bukvara ;-)))))))

A za klovnove mi ne pricaj, isti slucaj ;-)))

P.S. Nikako da procitam Haruki Murakamija,
a kazu da je super...



vishnja92 vishnja92 10:59 11.09.2008

Re: raj

Jako čudan filing prave te njegove knjige

vala bas.
a porede ga sa Selindzerom, mada ja ne mogu da ukacim vezu.

znas koja je knjiga bas lepa? "Samarkand" Amina Malaufa - o Omaru Hajamu i njegovim "Rubaiama".
bas je onako lepa-lepa, za zanos :)
yanjing yanjing 11:04 11.09.2008

Re: raj

"TO"

i ja sam cula da je odlicna knjiga, ali sam, na zalost, nakon filma ostala blago istraumirana, pa ne mogu da ponovo prolazim kroz to
a kad sam vec kod filmova meni su Sati bili super, i film i knjiga koju sam procitala kasnije

i Virdzinija Vulf je stvarno sjajna, meni mislim;-)

i Kapuscinski koji se ovde grrrr tesko nalazi - samo je par knjiga prevedeno, uglavnom rasprodate, a definitivno bi vredelo da se prevede i objavi sve sto je ikada napisao
dzouzi dzouzi 11:23 11.09.2008

Re: raj

i ja sam cula da je odlicna knjiga, ali sam, na zalost, nakon filma ostala blago istraumirana, pa ne mogu da ponovo prolazim kroz to


Onda nemoj da citas knjigu, opasnija je od filma...
Da mi je neko rekao da cu se plasiti dok citam knjigu,
ja mu ne bih verovala...citam, citam...pa kad naidje neki
deo ja sklopim knjigu....brrrrrrr....
Ali, kazu da se tako oslobadjas strahova. U pravu su.
MilutinM MilutinM 11:31 11.09.2008

Re: raj

znas koja je knjiga bas lepa? "Samarkand" Amina Malaufa - o Omaru Hajamu i njegovim "Rubaiama".
bas je onako lepa-lepa, za zanos :)

Slažem se u potpunosti - sjajna knjiga. Ipak je treba pročitati, bez obzira na težinu
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:37 11.09.2008

Re: raj

dzouzi
Šareno čitam a najviše volim da čitam po preporuci, pa ako imate neku preporuku, samo izvolite.

Beba,

Evo nekoliko: Stiven King (moj najomiljeniji) - "TO", "Vreca kostiju", "Zelena milja" i sve ostale njegove...
Peter Heg - "Osecaj gospodjice Smile za sneg".
E. Kison - sve njegove
Klod Stajner - "Skolovanje srca".
J.K.R.- "Hari Poter"
Knjige o Oupsu za dusu i srce (izdavacka kuca "Beli Put" - vrlo zanimljive knjizice ))
i td.

Pozdrav.


Stivena sam vec čitala davnih dana, samo ga nisam spomenula, ali vidiš, nije zgoreg vratiti se. Školovanje srca takođe, ostalo sam pribeležila, hvala na preporuci


Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:38 11.09.2008

Re: ***

ivana23



Ivana tvoje su slike glasnije od reči! Inventivno, nema šta
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:39 11.09.2008

Re: raj

maksa83
Evo nekoliko: Stiven King (moj najomiljeniji) - "TO",


Ajojjj Džouzi, ja ovo čitao u poodmaklim godinama (oko 20-te), i tako sam se isprepadao da se i dan danas štrecam od klovnova. ))

Od svežijih spisateljskih zvezda, preporučujem bilo šta od Haruki Murakamija, šteta što kod nas nisu preveli više od 3-4 knjige. Jako čudan filing prave te njegove knjige.


eh Murakami mi je već bio na spisku, nedavno je prijateljica čitala knjigu od njega i dala mi isti komentar.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:40 11.09.2008

Re: raj

vishnja92
Jako čudan filing prave te njegove knjige

vala bas.
a porede ga sa Selindzerom, mada ja ne mogu da ukacim vezu.

znas koja je knjiga bas lepa? "Samarkand" Amina Malaufa - o Omaru Hajamu i njegovim "Rubaiama".
bas je onako lepa-lepa, za zanos :)



a ja sam ti sva za zanos :), pribeleženo
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:41 11.09.2008

Re: raj

yanjing
"TO"

i ja sam cula da je odlicna knjiga, ali sam, na zalost, nakon filma ostala blago istraumirana, pa ne mogu da ponovo prolazim kroz to
a kad sam vec kod filmova meni su Sati bili super, i film i knjiga koju sam procitala kasnije

i Virdzinija Vulf je stvarno sjajna, meni mislim;-)

i Kapuscinski koji se ovde grrrr tesko nalazi - samo je par knjiga prevedeno, uglavnom rasprodate, a definitivno bi vredelo da se prevede i objavi sve sto je ikada napisao



Zašto je kod nas tako teško doći do nekog dela? Kad bijah u potrazi za knjigom koju sam spomenula u postu, prevrnuh grad. Jedna jedina knjižara je imala!
maksa83 maksa83 12:07 11.09.2008

Re: raj

znas koja je knjiga bas lepa? "Samarkand" Amina Malaufa - o Omaru Hajamu i njegovim "Rubaiama".
bas je onako lepa-lepa, za zanos :)


E, de me nađe, sasvim slučajno sam baš tu čitao, i svidelo mi se pa se spremam da dohvatim i ostale njegove prevedene ali sa ovim stackom nepročitanih, stići će na red tu otpr. 2015.
ivana23 ivana23 12:23 11.09.2008

***

Unfuckable Unfuckable 12:43 11.09.2008

Re: raj

Zašto je kod nas tako teško doći do nekog dela?


pa ...kod nas se više, kako da ti ka'em....rabe - nedela....; ))))
vishnja92 vishnja92 14:29 11.09.2008

Re: raj

svidelo mi se pa se spremam da dohvatim i ostale njegove prevedene ali sa ovim stackom nepročitanih, stići će na red tu otpr. 2015.

lepe su i lagane, nezahtevne, umetni ih negde :)

to sa vremenom je cudo. dok cekam trenutak da mi dan ne bude iscepkan i ostrim se na nesto sto jako zelim da procitam, kroz ruke mi prodje gomila drugih knjiga koje uopste nisu bile u planu :)
a "poslastica" ceka li ceka.
stari92 stari92 14:51 11.09.2008

Re: ***

некрштеном водом - Океан разума Мало
______________________________________

Страшног ли суда !?

Смешно ли дугог пута до Апсолута.
Иако ту,поред,лакрдијаш стари ..
те вода - те духом оживи - те ватром опрли
и земљом закрили.
Какву награду непријатељима мојим дати ?
Пожелеше да земља будем
Звездани прах мој звезду створи!
Мала им воља беше
а о вери ти не збори.
Причаше о ватри
а леден њихов је дом.
SO/2 - њихов је не-АОМ.
О смешног ли духа малог.
Хоће усисати вечност сву.
Има то зла,
но премало побро - за моје Добро.
Некрштени водом крв моју ишту.
Па,ево вам - џаба,
крв тражи подлогу чисту !

И,шта сад са вама,пријатељи моји ?
Који вам поклон дати ?

Оно што пожелесте мени да вам се врати ?

Не,платиће нејач друга,
а неће моћи да схвати.
Да вам испуним жељу ?
Ево,свест другова мојих бројних по Духу
то ће знати !
Касно је за љутњу.
Поклонићу вам слутњу.

Ево,иде !
Ту је !
Страшног ли суда !
________________________________________

11.09.'08. Sv. Jovan Krstitelj
maksa83 maksa83 15:33 11.09.2008

Re: raj

to sa vremenom je cudo. dok cekam trenutak da mi dan ne bude iscepkan


A, pa to postoji, i zove se - penzija. :)))
mariopan mariopan 19:41 11.09.2008

Re: raj

maksa83
to sa vremenom je cudo. dok cekam trenutak da mi dan ne bude iscepkan


A, pa to postoji, i zove se - penzija. :)))

Malo sutra !
Otkad sam u pemziji ne mogu da se sastavim sa vremenom za sebe nego citajte kada mozete. Odmah bi bilo najbolje vreme.
cassiopeia cassiopeia 19:44 12.09.2008

Re: raj

maksa83


Od svežijih spisateljskih zvezda, preporučujem bilo šta od Haruki Murakamija, šteta što kod nas nisu preveli više od 3-4 knjige. Jako čudan filing prave te njegove knjige.


I da se nadovezem... Murakami ''Kad padne noc''. Poslednje procitala i apsolutno se slazem sa Maksom za filing.
A mogu jos i Vida Ognjenovic ''Preljubnici'', Hanif Kurejsi ''Intimnost''... mogla bih ja ovako do u beskonacnost:)
Nista bez mirisa knjige:)
Colin_bgd Colin_bgd 09:35 11.09.2008

Crime fiction

Necu da preporucujem nesto "ozbiljnije", ali za rekreativno i ne mnogo zahtevno citanje, recimo odlicne "crime" literature, preporucujem englesku spisateljicu Mo Hayder. Knjige su joj mracne, tamne, surove, ali uglavnom vrlo dobre (jedina malo slabija je po meni Pig Island), pa je za neko nepretenciozno citanje odlicna. Potrazi je na wikipedii, pa kreni hronoloskim redom. Ne znam da li je prevedena na srpski, ja sam je citao u originalu...
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 10:03 11.09.2008

Re: Crime fiction

Colin_bgd
Necu da preporucujem nesto "ozbiljnije", ali za rekreativno i ne mnogo zahtevno citanje, recimo odlicne "crime" literature, preporucujem englesku spisateljicu Mo Hayder. Knjige su joj mracne, tamne, surove, ali uglavnom vrlo dobre (jedina malo slabija je po meni Pig Island), pa je za neko nepretenciozno citanje odlicna. Potrazi je na wikipedii, pa kreni hronoloskim redom. Ne znam da li je prevedena na srpski, ja sam je citao u originalu...



A zašto ne nešto ozbiljnije?
Potražiću, hvala na preporuci. Dugo nisam čitala ništa krimi, nije zgoreg promeniti žanr
Colin_bgd Colin_bgd 10:14 11.09.2008

Re: Crime fiction

A zašto ne nešto ozbiljnije?
pa, ozbiljnije mi se uvek svede na ponovno vracanje klasicima (u sirem smislu), pa tako trenutno opet iscitavam Camus-ja, sto smo svi odavno vec citali. Prosle godine "aktuelan" je bio Joyce...
Od "novijih" mozda Ian Mc Ewan, Haruki Murakami, Philip Roth...
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:42 11.09.2008

Re: Crime fiction

Colin_bgd
A zašto ne nešto ozbiljnije?
pa, ozbiljnije mi se uvek svede na ponovno vracanje klasicima (u sirem smislu), pa tako trenutno opet iscitavam Camus-ja, sto smo svi odavno vec citali. Prosle godine "aktuelan" je bio Joyce...
Od "novijih" mozda Ian Mc Ewan, Haruki Murakami, Philip Roth...



Tu se slažem. U pojedinim se mometima uvek vratim klasicima
ivana23 ivana23 10:07 11.09.2008

***

Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:54 11.09.2008

Re: ***

ivana23



E da više ljudi čita, možda bi mnogo njih moglo život da posmatra sa ove tačke :)
clickcafe clickcafe 10:09 11.09.2008

da li si citala...

..nika hornobija? meni se apsolutno sve svidja od njega!

ja sam bila ocarana remarkom i mirjam u osnovnoj skoli hehe a onda je dosao na red dostojevski!
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:44 11.09.2008

Re: da li si citala...

clickcafe
..nika hornobija? meni se apsolutno sve svidja od njega!

ja sam bila ocarana remarkom i mirjam u osnovnoj skoli hehe a onda je dosao na red dostojevski!



O da, Nick je super, lagan za čitanje. Dopada mi se njegov stil
MilutinM MilutinM 10:30 11.09.2008

Čitanje

Ja, nažalost, čitam u talasima. Ima perioda (godine, meseci), kada se ne odvajam od knjige, a onda se olenjim i nikako da krenem. Eto, kao sada. A čeka me sjajna knjiga "100 zmajeva", Nenada Veličkovića.

Neško kao ti, ja imam poseban odnos sa svakom knjigom koju čitam, s tim što ja tokom čitanja beležim sa strane (pa ukucavam u poseban fajl) zanimljive citate. Tako, na kraju, knjigu cenim po broju citata koje sam sebi zapisao.

PS Kakva je ta Nurina knjiga? Mene "Kad je bio juli" nije oduševila, sem sjajnog jezika (lokalizma) kojim je pisana
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:45 11.09.2008

Re: Čitanje

MilutinM
Ja, nažalost, čitam u talasima. Ima perioda (godine, meseci), kada se ne odvajam od knjige, a onda se olenjim i nikako da krenem. Eto, kao sada. A čeka me sjajna knjiga "100 zmajeva", Nenada Veličkovića.

Neško kao ti, ja imam poseban odnos sa svakom knjigom koju čitam, s tim što ja tokom čitanja beležim sa strane (pa ukucavam u poseban fajl) zanimljive citate. Tako, na kraju, knjigu cenim po broju citata koje sam sebi zapisao.

PS Kakva je ta Nurina knjiga? Mene "Kad je bio juli" nije oduševila, sem sjajnog jezika (lokalizma) kojim je pisana



Na knjigu "Kad je bio juli" čekam, možda za koji mesec stigne i kod nas u NS. Meni se ova dopala, možda zato što sam je Nuru do sada čitala samo parcijalno, tj. ono što pronađem na netu. U biti, knjiga je pozitivna, bar sam je ja tako doživela, mada, znaš kako, sve ratne knjige imaju svoju poruku.
MilutinM MilutinM 11:55 11.09.2008

Re: Čitanje

Na knjigu "Kad je bio juli" čekam, možda za koji mesec stigne i kod nas u NS

Imam ja u Beogradu. Javi se na PP da ti prosledim
clickcafe clickcafe 10:35 11.09.2008

i...

ako zelis nekog 'golicljivog' tipa onda svakako Badem

a meni jedna od top 5 knjiga je MOMO!
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:47 11.09.2008

Re: i...

clickcafe
ako zelis nekog 'golicljivog' tipa onda svakako Badem

a meni jedna od top 5 knjiga je MOMO!



Za Badem sam čula, ali je još nisam čitala. Obzirom na to da sam čitala Hoseinija, mislim da bi mi se dopala.
clickcafe clickcafe 17:12 11.09.2008

Re: i...

hehehe hihihii dopadne se svakoj zeni! mnogo je bezobrazna i prosta hehe al opet ni to toliko ne smeta jer je nekako kao ogoljena emocija
thug_b thug_b 19:42 11.09.2008

Re: i...

MOMOoo

daj i ostalih 4, mozda neku nisam procitala, a hocu
stari92 stari92 11:03 11.09.2008

рецимо , вако ил сл. редоследом

Е.Фромм-Д.Сузуки - ЗЕН
Е,Шире - Велики посвећеници
Кад је Сунце било Бог
.
.
Куељо
.
увек Еп о Гилгамешу
истотакође Ниче - Тако је говорио Заратустра
па,за разгибавање Хераклита и Земљаке му
.
.
.
man ray loves me man ray loves me 11:37 11.09.2008

Re: рецимо , вако ил сл. редоследом

kueljo i niche?
a koju muziku slusas? karleushu i baha?
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:48 11.09.2008

Re: рецимо , вако ил сл. редоследом

stari92
Е.Фромм-Д.Сузуки - ЗЕН
Е,Шире - Велики посвећеници
Кад је Сунце било Бог
.
.
Куељо
.
увек Еп о Гилгамешу
истотакође Ниче - Тако је говорио Заратустра
па,за разгибавање Хераклита и Земљаке му
.
.
.



Ih gde mi bio kraj da nisam čitala Froma ili Ep o Gilgamešu :), hvala
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:53 11.09.2008

Re: рецимо , вако ил сл. редоследом

man ray loves me
kueljo i niche?
a koju muziku slusas? karleushu i baha?



eh pa ljudi imaju šarolike ukuse :=,), kad već spomenu Karleušu da spomenem i ja da sam razočarana što jedna takva osoba reklamira one fine slatkiše. Banalnost, znam, ali eto. Ja takve ljude ne bih pustila da reklamiraju ni lepak za gume!
man ray loves me man ray loves me 12:03 11.09.2008

Re: рецимо , вако ил сл. редоследом

srecom nisam videla reklamu.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 12:18 11.09.2008

Re: рецимо , вако ил сл. редоследом

i bolje da nisi, grozota!
margos margos 12:53 11.09.2008

Re: рецимо , вако ил сл. редоследом

Biljana Beba Knežević
i bolje da nisi, grozota!

Samo da potvrdim - baš grozota.
vishnja92 vishnja92 14:20 11.09.2008

Re: рецимо , вако ил сл. редоследом

Е.Фромм-Д.Сузуки - ЗЕН

ove knjige nema po knjizarama, ja trazila.
jel zna neko mozda gde se moze naci (sem u biblioteci)? hvala unapred
stari92 stari92 14:31 11.09.2008

Re: рецимо , вако ил сл. редоследом

ako bi pitala mene,odgovorio bih ti približno 'vako :

Izdato u Sarajevu ~ '57 god. (ako me memori ne izda) Svetlost

molim lepo ^

vishnja92 vishnja92 14:38 11.09.2008

Re: рецимо , вако ил сл. редоследом

ako bi pitala mene,odgovorio bih ti približno 'vako :

tebe bih pitala i hvala jos jednom :)))
stari92 stari92 16:33 11.09.2008

Re: рецимо , вако ил сл. редоследом

,,Ђурђевак''

ем треба - ем све зна
Књижара Плато - Бгд
______________________

(поз Д.Р.))
mariopan mariopan 19:45 11.09.2008

Re: рецимо , вако ил сл. редоследом

margos
Biljana Beba Knežević
i bolje da nisi, grozota!

Samo da potvrdim - baš grozota.

Potvrdjujem, bljak, nista groznije i odvratnije od te reklame nisam videla skoro
pnbb pnbb 21:40 11.09.2008

Re: рецимо , вако ил сл. редоследом

Izdato u Sarajevu ~ '57 god. (ako me memori ne izda) Nolit

nolit je beogradski

nsarski nsarski 11:15 11.09.2008

Zapadni kanon

Harolda Bluma ima ceo spisak nezaobilaznih knjiga. U pitanju je vec klasika (do na 15 godina unazad, otprilike) ali ako si propustila neku knjigu sa spiska, mozes da popunis sada:))

The Western Canon by Harold Bloom
dzouzi dzouzi 11:29 11.09.2008

Re: Zapadni kanon


Beba,

Pa ovo je fenomenalan blog )))
I mi imamo koristi od predloga...

Milion preporuka od mene ))

yanjing yanjing 11:30 11.09.2008

Re: Zapadni kanon

nsarski
Harolda Bluma ima ceo spisak nezaobilaznih knjiga. U pitanju je vec klasika (do na 15 godina unazad, otprilike) ali ako si propustila neku knjigu sa spiska, mozes da popunis sada:))

The Western Canon by Harold Bloom


Kuku. Mene ove liste ubise u pojam.
Nema sanse da se sve postigne. ((((((
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:49 11.09.2008

Re: Zapadni kanon

nsarski
Harolda Bluma ima ceo spisak nezaobilaznih knjiga. U pitanju je vec klasika (do na 15 godina unazad, otprilike) ali ako si propustila neku knjigu sa spiska, mozes da popunis sada:))

The Western Canon by Harold Bloom



Hvala na preporuci, inače volim klasike
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:50 11.09.2008

Re: Zapadni kanon

dzouzi

Beba,

Pa ovo je fenomenalan blog )))
I mi imamo koristi od predloga...

Milion preporuka od mene ))




Hvala najlepše! Moram da priznam da sva usplahirena čitam komentare i prebrajam šta sam čitala, šta nisam i šta ću da čitam! Ovo mi dođe kao neka poslastica
man ray loves me man ray loves me 11:36 11.09.2008

gritty

yanjing yanjing 11:43 11.09.2008

Re: gritty

man ray loves me


to je ODLICNA knjiga!!!;-)))))
nisam pogledala nas prevod, ali dok sam je citala
bas sam razmisljala kako ce prevodjenje biti bas bas tesko
moj savet - citati samo na engleskom

man ray loves me man ray loves me 11:44 11.09.2008

Re: gritty

absolutely!
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:51 11.09.2008

Re: gritty

man ray loves me



Ništa njeno do sada nisam čitala, ali imam utisak da bi mi legla. Upravo sam čitala o njoj. Hvala
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 11:52 11.09.2008

Re: gritty

yanjing
man ray loves me


to je ODLICNA knjiga!!!;-)))))
nisam pogledala nas prevod, ali dok sam je citala
bas sam razmisljala kako ce prevodjenje biti bas bas tesko
moj savet - citati samo na engleskom




Knjige i jeste najbolje čitati u originalnu ako je moguće. Iako dobro vladam engleskim, ne znam kakvim je stilom pisana?
man ray loves me man ray loves me 11:54 11.09.2008

Re: gritty

inovativnim. na amazonu mozes da procitas deo.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 12:19 11.09.2008

Re: gritty

man ray loves me
inovativnim. na amazonu mozes da procitas deo.



Hvala, sad ču da se prihvatim posla
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 11:55 11.09.2008

Peporucujem:

Orhana Pamuka, sva dela, zatim dnevnik Lava Tolstoja, 'Komo'-Srdjana Valjarevica. . .
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 12:21 11.09.2008

Re: Peporucujem:

Velimir Mladenovic
Orhana Pamuka, sva dela, zatim dnevnik Lava Tolstoja, 'Komo'-Srdjana Valjarevica. . .



Valjarevića nisam čitala, hvala na preporuci
jasnaz jasnaz 12:00 11.09.2008

100

Bela Hamvaš: BRIGA O ŽIVOTU (Knjiga lovorova; Kriza sveta; Stotinu knjiga; Filozofija vina; Tajni zapisnik; Unicornis), „Centar za geopoetiku”, Beograd, 1994.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 12:23 11.09.2008

Re: 100

jasnaz
Bela Hamvaš: BRIGA O ŽIVOTU (Knjiga lovorova; Kriza sveta; Stotinu knjiga; Filozofija vina; Tajni zapisnik; Unicornis), „Centar za geopoetiku”, Beograd, 1994.


Belu nikad nisam čitala, tačnije mađarske pisce nisam. On spada u klasike, ali eto, nisam. Hvala
vishnja92 vishnja92 14:42 11.09.2008

Re: 100

„Centar za geopoetiku”

garantuje kvalitet (sad zvucim ko reklama za nekakvu pastetu, al sta cu kad je ziva istina)
pnbb pnbb 21:44 11.09.2008

Re: 100

tačnije mađarske pisce nisam

prilicni frikovi...
hm...kako bese... jednominutne novele... erkenj tako nekako...
pa onda ovaj sad favorit narodne knjige... svece su gorele do kraja...
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 06:45 12.09.2008

Re: 100

pnbb
tačnije mađarske pisce nisam

prilicni frikovi...
hm...kako bese... jednominutne novele... erkenj tako nekako...
pa onda ovaj sad favorit narodne knjige... svece su gorele do kraja...



Ja volim frikove :)
maksa83 maksa83 12:05 11.09.2008

preporuke

Da nabacam , od stvari koje sam čitao u zadnjih par godina a dojmilo me se.

Bilo šta od Frederika Begbedea - npr. 399. (snimljen i film, u originalu se zove 99) ili Priče Pod Ekstazijem. (opičeno i pomalo bolesno)
Bilo šta od Ameli Notomb (uglavnom duboko i uznemirujuće)
Bilo šta od Haruki Murakamija (ne umem da opišem, mešavina filinga - lepo, mistično, tužno, veselo, sve to u isto vreme)

Setiću se još pa ću da dodam.

Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 12:24 11.09.2008

Re: preporuke

maksa83
Da nabacam , od stvari koje sam čitao u zadnjih par godina a dojmilo me se.

Bilo šta od Frederika Begbedea - npr. 399. (snimljen i film, u originalu se zove 99) ili Priče Pod Ekstazijem. (opičeno i pomalo bolesno)
Bilo šta od Ameli Notomb (uglavnom duboko i uznemirujuće)
Bilo šta od Haruki Murakamija (ne umem da opišem, mešavina filinga - lepo, mistično, tužno, veselo, sve to u isto vreme)

Setiću se još pa ću da dodam.



Pribilježila, hvala
ivana23 ivana23 12:26 11.09.2008

***

Kazezoze Kazezoze 13:08 11.09.2008

Re: ***

predlazhem gurdjieva i njegove 'belzebubove razgovore sa unukom', a da bi se bash ukapirao u potpunosti predlazhem da se prvo prochita 'u potrazi za chudesima' od uspenskog pa tek onda... mislim da postoji i nash dokumentarac o ovoj knjizi uspenskog, ali ja sam to jako davno gledao tako da ne znam da li postoji josh.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 13:12 11.09.2008

Re: ***

ivana23



I mesec u rukama...
maksa83 maksa83 12:40 11.09.2008

the library thing


Da preporučim i sajt za knjiške moljce: The Library Thing.

Učlaniš se i onda možeš da napraviš svoju biblioteku, pa sajt onda daje preseke sa tuđim bibliotekama, i možeš da vidiš šta čitaju ljudi sa sličnim ukusom, itd. itd. Mana bi bila što nema naših pisaca.
nsarski nsarski 12:44 11.09.2008

Re: the library thing

Učlaniš se i onda možeš da napraviš svoju biblioteku

Na biblioteci u mom komsiluku stoji ovakav natpis: Rock your world. Read a book.
maksa83 maksa83 13:12 11.09.2008

Re: the library thing

Na biblioteci u mom komsiluku stoji ovakav natpis: Rock your world. Read a book.


Dečija biblioteka u mom ex. komšiluku sada nosi natpis Mile Dragić, pošto je to sad - njegova radnja.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 16:24 11.09.2008

Re: the library thing

maksa83

Da preporučim i sajt za knjiške moljce: The Library Thing.

Učlaniš se i onda možeš da napraviš svoju biblioteku, pa sajt onda daje preseke sa tuđim bibliotekama, i možeš da vidiš šta čitaju ljudi sa sličnim ukusom, itd. itd. Mana bi bila što nema naših pisaca.



'Fala, fala ovo mi je trebalo
yanjing yanjing 12:40 11.09.2008

Setila se jos;-)

Erlend Lu!
I ovi momci su zanimljivi - Wu Ming grupa autora "54" link za e-book
dragan7557 dragan7557 14:48 11.09.2008

Re: Setila se jos;-)

yanjing
Erlend Lu!
I ovi momci su zanimljivi - Wu Ming grupa autora "54" link za e-book

Evo još jednog
podiobooks. com
besplatno slušanje i uživanje, i veliki izbor.
dragan7557
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 16:25 11.09.2008

Re: Setila se jos;-)

yanjing
Erlend Lu!
I ovi momci su zanimljivi - Wu Ming grupa autora "54" link za e-book



'Fala pribelezeno
Unfuckable Unfuckable 12:47 11.09.2008

a je l' čitao neko

maksa83 maksa83 13:06 11.09.2008

Re: a je l' čitao neko

Unfuckable
Kosinskog ?


Ja čitao Cockpit (ne znam da li je još nešto prevedeno kod nas), i cela knjiga mi je ličila na razblaženog Bukovskog sa primesama ... šta znam - Dostojevskog )) (davno bilo, izvini ako mi se slika iskrivila)... dok nisam došao do zadnje strane, a onda - beng u glavu. Celu knjigu sam odjednom video drugačije.




Unfuckable Unfuckable 14:04 11.09.2008

Re: a je l' čitao neko

treba videti, postoje još "Koraci" i "Prisutnost"
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 16:26 11.09.2008

Re: a je l' čitao neko

Unfuckable
Kosinskog ?


Mislim da jesam ali nekada davno, ali ne smem da tvrdim. Provericu
margos margos 12:48 11.09.2008

Poslednje što me dojmilo...

Irvin Jalom: ''Lečenje Šopenhauerom'', a prethodno od istog pisca: ''Kad je Niče plakao'' i ''Krvnik ljubavi''.

I da, imam jednu veliku ljubav - roman ''Iscjelitelj'' - Noah Gordon, izdao davno ''August Cesarec'' al će možda biti uskoro i kod nas.

EDIT: Da, dojmila me i ''Rejčel'' od Radovana Nastića - gde, bre njega da zaboravim!!!:)))
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 16:27 11.09.2008

Re: Poslednje što me dojmilo...

margos
Irvin Jalom: ''Lečenje Šopenhauerom'', a prethodno od istog pisca: ''Kad je Niče plakao'' i ''Krvnik ljubavi''.

I da, imam jednu veliku ljubav - roman ''Iscjelitelj'' - Noah Gordon, izdao davno ''August Cesarec'' al će možda biti uskoro i kod nas.

EDIT: Da, dojmila me i ''Rejčel'' od Radovana Nastića - gde, bre njega da zaboravim!!!:)))



Pribiljezeno
ivana23 ivana23 13:18 11.09.2008

***

mariopan mariopan 13:50 11.09.2008

Re: ***

I ja volim da pricam sa nekim o tome sta sam procitala, srecom zaova moja mnogo cita pa sa njom pretresam, inace tesko nalazim sagovornike, ne samo da ljudi ne citaju, vec me gledaju nekako cudno, kao "nemoj da smaras" i ja ucutim. A u pravu si da knjiga nije kompletna ako se sa nekim ne podeli dozivljaj. I cerka cita i cesto od nje cujem koja je dobra knjiga ili mi je kupi ali ona je daleko. Ako nas je neka knjiga posebno dotakla emotivno, to znamo i satima sa odusevljenjem da komentarisemo i uzivam podjednako kao kada sam citala.

Preporuka )))
dzouzi dzouzi 13:51 11.09.2008

Re: ***


@ Nsarski,

Nisam zaboravila na T.W.
Njega i jos neke, njemu slicnih, ljubomorno cuvam samo za sebe... ;-)))

Akomerazumes...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana